Bilgi Teknolojileri ve Ýletiþim Kurumundan:
ELEKTRONÝK HABERLEÞME SEKTÖRÜNDE TÜKETÝCÝ HAKLARI
YÖNETMELÝÐÝNDE DEÐÝÞÝKLÝK YAPILMASINA
DAÝR YÖNETMELÝK
MADDE 1 – 28/7/2010 tarihli ve 27655 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Elektronik Haberleþme Sektöründe Tüketici Haklarý Yönetmeliðinin 4 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn (h) bendi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 2 – Ayný Yönetmeliðin 5 inci
maddesinin birinci fýkrasýnýn (ð) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, (i), (j) ve (k) bentleri yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“ð) Abonelerin katma deðerli elektronik
haberleþme hizmetleri de dâhil olmak üzere kýsa mesaj, çaðrý merkezi, internet ve benzeri yöntemlerle katýldýklarý kampanya, tarife kapsamýndaki tüm hizmetlerden baþvurduðu yöntem ya da basit bir yöntem ile vazgeçme hakký,”
MADDE 3 – Ayný Yönetmeliðin 7 nci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Katma deðerli elektronik haberleþme hizmetleri
MADDE 7 – (1) Katma deðerli elektronik
haberleþme hizmeti sunan iþletmeciler
hizmetin sunulmasý öncesinde hizmetin ücreti ile taným ve kapsamýna iliþkin olarak tüketicileri ücretsiz olarak bilgilendirirler. Kurum tarafýndan bilgilendirmeye iliþkin usul ve
esaslar belirlenebilir.
(2) Kurum,
katma deðerli elektronik haberleþme hizmetlerine þifreyle ve/veya benzeri yöntemler ile eriþime iliþkin yükümlülükler getirebilir.
(3) Abonelerin
hatlarýnýn, 900 alan koduna kapalý olmasý esastýr. Abonelerin yazýlý talebi ile hatlarý bu hizmete açýk hale getirilir.”
MADDE 4 – Ayný Yönetmeliðin 12 nci maddesinin dördüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(4) Kurum tarafýndan yükümlülük getirilen iþletmeciler; ses, kýsa mesaj, veri ve benzeri hizmetlerin sunulduðu kullaným miktarý sýnýrlý hizmetler kapsamýnda kullaným miktarýna iliþkin sýnýra ulaþýldýðýnda abonelerini Kurum tarafýndan uygun görülen yöntemlerle
bilgilendirir.”
MADDE 5 – Ayný Yönetmeliðin 13 üncü maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Tüketici þikâyetleri çözüm mekanizmasý ve Kurumun yetkisi
MADDE 13 – (1) Ýþletmeciler, tüketici þikâyetlerinin cevaplanmasýnda þeffaf, hýzlý ve kolay uygulanabilir bir çözüm mekanizmasý oluþturmakla yükümlüdür.
(2) Tüketici þikâyetleri ve bu þikâyetlere verilen cevaplar iþletmeciler tarafýndan kayýt altýna alýnýr ve bu kayýtlar güvenlik tedbirleri alýnarak asgari iki yýl süre ile muhafaza edilir.
(3) Kurum, iþletmecilerin tüketici þikâyetleri çözüm mekanizmasý oluþturmasýna iliþkin asgari
hususlarý belirleyebilir.
(4) Kurum tüketici þikâyetlerinin tasnifi neticesinde belirli bir konuya
iliþkin þikâyetlerin yoðunlaþtýðý ve/veya þikayet konusunun abone
maðduriyetine yol açtýðýna kanaat getirmesi halinde, konuyu inceleyerek konu hakkýnda düzenleme veya denetleme yapabilir.”
MADDE 6 – Ayný Yönetmeliðin 14 üncü maddesine aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(2) Ýþletmeciler görme engelli olan tüketicilerin talep etmesi halinde abonelik sözleþmelerini ve faturalarýný asgari olarak Braille alfabesi ya da sesli olarak dinletmek þeklinde ücretsiz sunarlar.”
MADDE 7 – Ayný Yönetmeliðin 15 inci
maddesinin altýncý fýkrasýnýn (c) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve ayný maddeye aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“c) Yabancý uyruklularýn aboneliklerinde geçerlilik tarihi uygun pasaport veya uluslararasý geçerliliði olan muadili
belgenin birer suretinin abonelik sözleþmesi ile birlikte muhafaza edilmesiyle yükümlüdür.”
“(9) Kurum kýst uygulamasýna iliþkin usul ve esaslarý belirler.”
MADDE 8 – Ayný Yönetmeliðin 18 inci maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“MADDE 18 – (1) Aboneler
aboneliklerini her zaman ücretsiz olarak sona erdirebilir. Aboneler, abonelik
sözleþmelerini feshetmek istedikleri takdirde bu
taleplerini;
a) Ýþletmeci ya da adýna abonelik sözleþmesi yapmaya/iþlemlerini yürütmeye yetkili temsilcisine yazýlý olarak yapmak,
b) Teyit edilmiþ olmak kaydýyla iþletmecinin faks
numarasýna imzalý olarak göndermek,
c) Güvenli elektronik imza ile gönderilip
saklanabilen metinler kullanmak,
ç) Kurum tarafýndan
belirlenebilecek diðer yöntemleri kullanmak,
suretiyle iþletmecilerine iletirler.
(2) Ýþletmeci fesih bildirimlerinde fesih talebinin alýndýðý bilgisini aboneye en geç yirmi dört saat içinde iletir/verir.
Fesih talebine iliþkin bildirimin yapýldýðý andan itibaren yirmi dört saat içinde aboneye sunulan hizmet kýsýtlanýr ya da durdurulur. Hizmetin yirmi dört saat içinde kýsýtlanmamasý ya da durdurulmamasý halinde abone
sorumlu tutulamaz.
(3) Ýþletmeci, abonenin fesih talebinin yapýldýðý andan itibaren yedi gün içinde fesih iþlemini gerçekleþtirmek ve posta, elektronik posta, kýsa mesaj ya da
arama yöntemlerinden birini kullanarak abonelik sözleþmesinin feshedildiðini aboneye
bildirmekle yükümlüdür.
(4) Fesih iþleminden sonra iþletmeci borcu olan abonelere geri kalan alacaklarý için en geç dört ay içinde son fatura gönderir. Bu süre sýnýrý, son faturaya uygulanan gecikme faizi ve yasal
takipten doðan faturalar için geçerli deðildir.
(5) Aboneden
daha önce alýnan depozito,
avans gibi ücretler veya abone alacaklarý var ise, mahsuplaþmayý müteakip kalan tutar on beþ gün içinde iþletmeci tarafýndan aboneye iade edilir.”
MADDE 9 – Ayný Yönetmeliðin Ek-1’inde yer alan (h) maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, (ý) ve (i) maddeleri yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“h) Taahhütsüz abonelik sözleþmelerine son verme isteklerinden dolayý cezai þart veya cayma bedeli ve benzeri isimler altýnda bedel uygulanacaðýna dair kayýtlar,”
MADDE 10 – Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
MADDE 11 – Bu Yönetmelik hükümlerini Bilgi Teknolojileri ve Ýletiþim Kurulu Baþkaný yürütür.
Yönetmeliðin Yayýmlandýðý Resmî
Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayýsý
|
28/7/2010
|
27655
|
|