Gıda,
Tarım ve Hayvancılık Bakanlığından:
TAKVİYE
EDİCİ GIDALARIN İTHALATI, ÜRETİMİ, İŞLENMESİ
VE PİYASAYA
ARZINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı, takviye edici gıdaların ithalatı, üretimi, işlenmesi ve
piyasaya arzına ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik,
takviye edici gıdaları ithal eden, üreten, işleyen ve piyasaya arz eden
işletmelerin kayıt edilmesi; takviye edici gıdaların ithalatı, üretimi,
işlenmesi ve piyasaya arzı; takviye edici gıdaların onayı, izlenebilirliği
ve işyeri sorumlukları ile Takviye Edici Gıda Komisyonunun kuruluşu,
çalışma usul ve esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik, 11/6/2010 tarihli ve 5996 sayılı
Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanununun 28 inci
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) 5996
sayılı Kanunun 3 üncü maddesindeki tanımlara ilave olarak ikinci fıkrada
yer alan tanımlar da geçerlidir.
(2) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Alan adı: www.abcd.com
şeklinde örneklenen internet yayınlarının alan adını,
b) Bakanlık: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığını,
c) Doğrudan satıcı: Doğrudan satış için sözleşme
imzaladıkları gıda işletmelerinden satın aldıkları takviye edici gıdaları,
iş akti ile bağlı olmaksızın kendi hesaplarına
tüketicilere arz eden bağımsız kişileri,
ç) Etiketleme: Gıda ile birlikte sunulan veya gıdayı
tanıtan ambalaj, paket, doküman, bildirim, etiket gibi materyallerin
üzerinde yer alan gıda ile ilgili her türlü yazı, bilgi, ticari marka,
marka adı, resimli unsur veya işaretleri,
d) Gıda işletmecisi: Kâr amaçlı olsun veya olmasın kamu
kurum ve kuruluşları ile gerçek veya tüzel kişiler tarafından gıdanın
üretimi, ithalatı, işlenmesi ve piyasaya arzının herhangi bir aşamasında
kontrolü altında yürütülen faaliyetlerin mevzuat hükümlerine uygunluğundan
sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi,
e) İl müdürlüğü: Bakanlık il müdürlüklerini,
f) İşleme: Isıl işlem, tütsüleme, kürleme,
olgunlaştırma, kurutma, marinasyon, ekstraksiyon, ekstrüzyon ya
da bunların bir veya bir kaçının birlikte uygulanmasını da kapsayan ve
başlangıçtaki ürünü temel olarak değiştiren herhangi bir işlemi,
g) Kanun: 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki
Sağlığı, Gıda ve Yem Kanununu,
ğ) Piyasaya arz: Takviye edici gıdaların bedelli veya
bedelsiz, piyasaya sunulmasını,
h) Takviye edici gıda: Normal beslenmeyi takviye etmek
amacıyla vitamin, mineral, protein, karbonhidrat, lif, yağ asidi, aminoasit
gibi besin öğelerinin veya bunların dışında besleyici veya fizyolojik
etkileri bulunan bitki, bitkisel ve hayvansal kaynaklı maddeler, biyoaktif maddeler ve benzeri maddelerin konsantre veya ekstraktlarının
tek başına veya karışımlarının, kapsül, tablet, pastil, tek kullanımlık toz
paket, sıvı ampul, damlalıklı şişe ve diğer benzeri sıvı veya toz formlarda
hazırlanarak günlük alım dozu belirlenmiş ürünleri,
ı) Takviye Edici Gıda Komisyonu (TEGK): 5 inci maddede
belirtilen temsilcilerinden oluşan Komisyonu,
i) URL adresi: “http://www.abcd.com/abcdefgh.htm"
şeklinde örneklenen, takviye edici gıdaya ilişkin bilgilerin bulunduğu tam
web adresi,
j) Yetkili merci: Bu Yönetmelik kapsamındaki iş ve
işlemlerin yürütülmesinde taşrada il müdürlüğünü, tetkik ve denetimlerde
ise merkezde Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğünü,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Takviye
Edici Gıda Komisyonu ve Uzman Veri Tabanı
Takviye Edici
Gıda Komisyonunun kuruluşu
MADDE 5 – (1) TEGK;
Bakanlıktan altı temsilci, Sağlık Bakanlığından üç temsilci, her iki
Bakanlıkça ayrı ayrı seçilecek konusunda temayüz
etmiş üçer bilim insanı olmak üzere, takviye edici gıda konusunda deneyimli
onbeş üyeden oluşur.
(2) TEGK başkanlığı, Bakanlık temsilcisi tarafından
yürütülür. Başkanın toplantıya katılmadığı durumlarda ise TEGK üyeleri
kendi aralarından sadece o toplantı için geçici başkan seçer.
(3) TEGK başkanı ve belirlenen komisyon üyeleri Bakanlık
Makamınca onaylanır.
(4) TEGK sekretaryası Bakanlıkça yürütülür.
(5) TEGK üyelerinin görev süreleri, göreve başladıkları
tarihten itibaren üç yıldır. Görev süresinin bitmesini müteakip üyenin talep
etmesi ve Bakanlıkça uygun görülmesi halinde görev süresi en fazla iki
dönem daha uzatılabilir.
Takviye
Edici Gıda Komisyonunun görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 6 – (1) TEGK’nin görevleri aşağıda yer almaktadır.
a) Bakanlıkça belirlenen bitki listesinde pozitif olarak
belirtilen ve tek bir bitkiden oluşan veya ilgili mevzuatında limitleri
belirlenmiş olan tek bir bileşenden oluşan takviye edici gıdaların
değerlendirilmesi TEGK’nin görevi dışındadır.
b) (a) bendinde belirtilen takviye edici gıdalar dışında
ithal edilecek, üretilecek, işleme tabi tutulacak ve ilgili mevzuatında
kullanımına izin verilen bileşenlerden oluşan ürünün gıdanın takviye edici
gıda olup olmadığının kararını vermek ve risk değerlendirmesini yaparak
değerlendirme sonucunu Bakanlığa sunmak.
c) Komisyonun çalışma yöntemini belirlemek.
ç) Teknik ve bilimsel gelişmeler doğrultusunda, üye
sayısının ve bilim insanlarının değiştirilmesini Bakanlığa teklif etmek.
(2) TEGK üyeleri bu Yönetmelik kapsamındaki görevlerini
yaparken bağımsız olmak zorundadır. TEGK üyeleri olan bilim insanları bu
Yönetmelik kapsamındaki görevlerinde bağımsızlık ve tarafsızlıklarını beyan
eden ek-4’te yer alan Genel Taahhütnameyi Bakanlığa verir.
(3) TEGK üyeleri, görev yetki ve sorumluluklarını diğer
bir üyeye ya da üçüncü bir şahsa devredemezler.
(4) TEGK, bu Yönetmelik kapsamındaki konularda risk
değerlendirmesi yapan ulusal ve uluslararası benzer kuruluşlar ile
işbirliği yapabilir.
Takviye
Edici Gıda Komisyonunun toplantı ve karar alma usulü
MADDE 7 – (1) TEGK
yılda en az on iki defa olağan olarak plânlama ve değerlendirme toplantısı
yapar. TEGK gerektiğinde, Başkanın daveti ile toplantı düzenleyebilir.
(2) TEGK üyelerinin sağlık raporu ve geçici
görevlendirme dışındaki mazeretleri olması durumunda mazeretlerini yazılı
olarak TEGK Başkanına bildirmeleri gerekir. Acil durumlarda yazılı bildirim
sonradan yapılmak kaydıyla diğer iletişim vasıtaları aracılığıyla durum
Başkana bildirilir.
(3) Mazeretsiz olarak bir yıl içerisinde art arda üç
toplantıya katılmayan üyenin üyeliği
Bakanlık Makamının onayı ile kaldırılır.
(4) TEGK toplam üye sayısının salt çoğunluğu ile
gündemli olarak toplanır. Toplantı kararları, toplantıya katılan üyelerin
salt çoğunluğu ile alınır. Toplantıda kabul ve ret oyları eşit olduğu
durumlarda başkanın taraf olduğu görüş çoğunlukta sayılır. TEGK üyeleri
çekimser oy kullanamaz. Alınan kararlara ilişkin tutanak düzenlenir.
(5) Toplantı veya toplantılar sonrasında Başkan
tarafından taslak bilimsel görüş hazırlanır. Sekretarya aracılığı ile tüm
üyelerin görüşleri alınır. Karşıt görüşler olması halinde yazılı olarak
gerekçelendirilir ve üyelerin salt çoğunluğu ile nihai bilimsel görüş
oluşturulur.
(6) Nihai bilimsel görüş tüm üyeler tarafından, varsa
yazılı itiraz gerekçeleri ile birlikte, imzalanarak Bakanlığa sunulur.
(7) TEGK, nihai görüşün sonrasında ortaya çıkan veya
elde edilen her türlü yeni veri ve bilimsel bilgiyi değerlendirerek
gerektiğinde yeni bilimsel görüş oluşturur.
(8) Bakanlık, daha önce bilimsel görüş oluşturulmuş olan
bir konunun tekrar değerlendirilmesini talep edebilir.
(9) Üyeliğin kaldırılması, üyelikten çekilme ve ölüm
hali gibi herhangi bir nedenle görevi sonlanan üyenin yerine Bakanlık
Makamının onayı ile yeni üye belirlenir. Yeni üyenin görev süresi, diğer
üyelerin görev süresi ile birlikte sona erer.
Uzman Veri
Tabanı
MADDE 8 – (1)
Bakanlık, bu Yönetmelik kapsamında TEGK’nin
yapacağı çalışmalarına uzman desteği sağlamak amacı ile uzmanların uzmanlık
alanlarını ve iletişim bilgilerini içeren verilerin yer aldığı Takviye
Edici Gıda Uzman Veri Tabanı oluşturur.
(2) TEGK çalışmalarında ihtiyaç duyulması halinde
Takviye Edici Gıda Uzman Veri Tabanında yer alan uzmanların görüşüne
başvurabilir ve belirli bir konuda bilimsel ve/veya teknik destek sağlamak
üzere uzmanları davet edebilir.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Genel
Hükümler, Sorumluluklar, Kayıt Usul ve Esasları,
Üretim,
İşleme, İthalat ve Onay, Piyasaya Arz
Genel
hükümler
MADDE 9 – (1) Takviye
edici gıdaların ithalatı, üretimi, işlenmesi ve piyasaya arzı bu Yönetmelik
hükümlerine uygun olarak gerçekleştirilir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamındaki gıda işletmecileri
takviye edici gıdalar ile ilgili mevzuat hükümlerine uymak zorundadır.
(3) Gıda işletmecisi, TEGK veya il müdürlüğü tarafından
değerlendirilecek takviye edici gıdalar için hazırladığı dosya ile birlikte
il müdürlüğüne müracaat eder. İl müdürlüğü, tüm yayın organlarında gıda
işletmecisinin müracaat ettiği takviye edici gıdalarla ilgili reklam ve
tanıtımların olup olmadığını inceler. Mevzuata aykırı olarak reklam ve tanıtımı
yapılan takviye edici gıdalar için, gıda işletmecisinin söz konusu reklam
ve tanıtımın kaldırılmasına yönelik kanunî işlemlere başlamış olması
durumunda, müracaat kabul edilerek dosya incelenir. Aksi halde il müdürlüğü
tarafından dosya resmî yazı ile gıda işletmecisine iade edilir.
(4) Gıda işletmecisinin il müdürlüğüne bildirdiği alan
adı ve URL adresi dışında tüm yayın organlarında ürettiği ve/veya ithal
ettiği ve/veya işlediği takviye edici gıdalarla ilgili mevzuata aykırı
reklam ve tanıtım yapılması durumunda, ilgili mevzuat hükümlerince gıda
işletmecisi ve takviye edici gıdalar hakkında idari yaptırım uygulanır.
(5) Bakanlıkça onaylanan takviye edici gıdaların listesi
ile bu gıdaları üreten, işleyen ve ithal eden gıda işletmeleri, Bakanlığın
resmi internet sitesinde güncellenerek yayınlanır.
Sorumluluklar
MADDE 10 – (1) Gıda
işletmecisi, kendi faaliyet alanının her aşamasında Kanunda belirtilen
şartları sağlamak ve bunu doğrulamakla yükümlüdür.
(2) Gıda işletmecisi ürettiği, işlediği, ithal ettiği
veya piyasaya arz ettiği takviye edici gıdanın, gıda güvenilirliği
şartlarına uymadığını değerlendirmesi veya buna ilişkin makul
gerekçelerinin olması durumunda, söz konusu gıdayı kendi kontrolünden
çıktığı aşamadan başlamak üzere, toplanması için gerekli işlemleri derhal
başlatmak ve konu ile ilgili yetkili mercii bilgilendirmek zorundadır. Gıda
işletmecisi, takviye edici gıdaların toplanması gerektiğinde, toplanma
nedeni hakkında tüketiciyi veya kullanıcıyı doğru ve etkin olarak
bilgilendirmek ve tüketiciye veya kullanıcıya gıdanın iadesi için çağrıda
bulunmak zorundadır.
(3) Gıda işletmecisi, faaliyeti ile ilgili istenen
kayıtları güncel tutmak, istendiğinde yetkili mercie sunmak zorundadır.
(4) Gıda işletmecisi, takviye edici gıda ile ilgili
riskin önlenmesi, azaltılması veya ortadan kaldırılmasından sorumlu olup bu
gibi tedbirlerin alınmasında yetkili merci ile işbirliği yapar. Gıda
işletmecisi, Bakanlıkça alınan önlemlerin uygulanması sırasında hiçbir
şekilde engelleme yapamaz.
(5) Takviye edici gıdalar onay alınmadan üretilemez,
işlenemez, ithalatı yapılamaz ve piyasaya arz edilemez.
(6) Gıda işletmecisi, Bakanlıkça onaylanan takviye edici
gıdaları ithal etmek, üretmek, işlemek ve piyasaya arz etmek zorundadır.
(7) Doğrudan satıcının anlatması ve/veya göstererek
tanıtması yoluyla takviye edici gıdaların tüketiciye evinde, işyerinde veya
satıcıya ait olmayan bir başka yerde satışının gerçekleşmesi durumunda
doğacak sorumluluktan hem doğrudan satıcı hem de sözleşme yapan işletmecisi
ortak sorumludur.
Kayıt usul
ve esasları
MADDE 11 – (1) Takviye
edici gıda işletmeleri, 17/12/2011 tarihli ve
28145 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gıda İşletmelerinin Kayıt ve Onay
İşlemlerine Dair Yönetmelik hükümlerine göre kayıt edilir.
(2) Gıda işletmecileri, birinci fıkrada belirtilen
Yönetmelik hükümlerine ilave olarak alan adı ve/veya URL adresi bilgileri
ile tehlike analizi ve kritik kontrol noktaları ilkelerine dayalı bir prosedürü uyguladığını gösteren belge ve/veya belgeleri
yetkili mercie sunar.
Takviye
edici gıda üretimi, işlenmesi, ithalatı ve onayı
MADDE
12 –
(1) Gıda işletmecileri, TEGK tarafından değerlendirilecek takviye edici
gıda üretimi, işlenmesi ve ithalatı için ek-1, önceden onaylanmış üretimi,
işlenmesi ve ithalatı uygun görülen, takviye edici gıdanın ismi ve ticari
markası değişmiş, bileşenleri ve gıda işletmecisi aynı olanlar için ek-2, 6
ncı maddenin birinci fıkrasının (a) bendinde
belirtilenler için ek-3’te yer alan belgeleri hazırlayarak dosya halinde il
müdürlüğüne müracaat ederler.
(2) İl müdürlüğü tarafından ek-1, ek-2 ve ek-3’te yer
alan bilgi ve belgeler incelenir.
a) İl müdürlüğü, dosyadaki bilgi ve belgelerin eksik
veya yanlış hazırlanmış olması durumunda, eksikliği veya yanlışlığı
belirterek dosyayı resmi yazı ile başvuru sahibine iade eder.
b) Bilgi ve belgelerin tam ve doğru olması durumunda;
1) 6 ncı maddenin birinci
fıkrasının (a) bendinde belirtilen takviye edici gıdalar il müdürlüğünce
değerlendirilir. Sonucun uygun olması durumunda takviye edici gıda il
müdürlüğünce onaylanır ve sonuç il müdürlüğünün resmi yazısıyla gıda
işletmecisine bildirilir.
2) İl müdürlüğünce yapılan değerlendirme sonucunun uygun
olmaması durumunda, uygunsuzluk nedeni belirtilerek dosya resmi yazı ile
gıda işletmecisine iade edilir.
(3) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının
(b) bendinde belirtilen takviye edici gıdalara ilişkin bilgi ve belgeler değerlendirilmek
üzere il müdürlüğü tarafından Bakanlığa gönderilir. Bakanlık;
a) Dosyadaki bilgi ve belgelerin eksik veya yanlış
hazırlanmış olması durumunda, eksiklik veya yanlışlık belirtilerek gıda
işletmecisine iade edilmek üzere dosya resmi yazı ile il müdürlüğüne
gönderilir.
b) Dosyadaki bilgi ve belgelerin tam ve doğru olması
durumunda, dosyayı değerlendirmek üzere TEGK’ye gönderilir.
TEGK tarafından yapılan değerlendirme sonucunun uygun olması ve Bakanlık
tarafından da uygun görülmesi durumunda, sonuç resmi yazıyla il müdürlüğüne
bildirilir. Üretilecek, işlenecek veya ithal edilecek takviye edici gıdalar
il müdürlüğü tarafından onaylanır ve sonuç il müdürlüğünün resmi yazısıyla
gıda işletmecisine bildirilir.
(4) Bakanlık, dosyadaki bilgi ve belgelerin doğru ve tam
olmaması veya TEGK tarafından yapılan değerlendirme sonucunun olumsuz
olması durumunda, sonucu ve dosyayı gıda işletmecisine iade edilmek üzere
resmi yazı ile il müdürlüğüne gönderir.
(5) 6 ncı
maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerinde belirtilen daha önceden
onaylanmış üretimi, işlenmesi ve ithalatı uygun görülen takviye edici
gıdanın üreticisi, işleyicisi veya ithalatçısı, bileşenleri aynı ancak
takviye edici gıdanın ismi ve ticari markası değişmiş ise gıda işletmecisi
ek-2’deki bilgi ve belgeleri hazırlayarak il müdürlüğüne müracaat eder. İl
müdürlüğü yapılan değişiklikleri değerlendirir. Değerlendirme sonucunun
uygun olması halinde takviye edici gıda il müdürlüğü tarafından onaylanır
ve sonuç il müdürlüğünün resmi yazısıyla gıda işletmecisine bildirilir.
Takviye
edici gıdanın piyasaya arzı
MADDE
13 –
(1) Takviye edici gıdalar, ithalatçısının ve/veya üreticisinin ve/veya
işleyicisinin kendi satış yerinde, piyasaya arz ettiği gıda işletmelerinde
veya bu işletmelerin toptan satış depolarında veya gıda işletmecisi tarafından
beyan edilen alan adı ve URL adres veya adreslerinde veya gıda işletmecisi
ile sözleşme yapılan doğrudan satıcı tarafından satışa sunulmak zorundadır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
İzlenebilirlik,
İhtiyati Tedbirler, Resmi Kontrol ve Etiketleme
İzlenebilirlik
MADDE 14 – (1) Gıda
işletmecileri;
a) Takviye edici gıdanın elde edildiği hayvan, bitki ya da
gıda maddesinde öngörülen veya ortaya çıkması beklenen herhangi bir
maddenin tespit edilmesi için hammadde temini, ithalat, üretim, işleme ve
piyasaya arzı ile ilgili tüm aşamalarında izlenebilirliği tesis etmek
zorundadır.
b) İzlenebilirlik sistemini gözden geçirerek, sistemin
çalıştığını doğrulamak ve kayıt altına almak zorundadır.
c) Takviye edici gıdanın elde edildiği hayvan, bitki ya
da gıdanın içeriğinde bulunabilecek herhangi bir maddeyi, temin ettiği
kaynağı ve satışını yaptığı yerleri belirlemek zorundadır.
İhtiyati
tedbirler
MADDE
15 – (1)
Bakanlık, ithal edilen, üretilen, işlenen ve piyasaya arz edilen herhangi
bir takviye edici gıdanın insan sağlığı üzerinde zararlı bir etkisinin
olması ihtimalinin belirmesinde, bilimsel belirsizliklerin devam etmesi ve
mevcut tedbirlerin yetersiz kalması durumunda, kapsamlı bir risk
değerlendirmesine imkân sağlayacak daha fazla bilimsel veri elde edilinceye
kadar, geçici olarak üretimin veya ülkeye girişin durdurulması, piyasaya
arzının ve kullanımının yasaklanması, tüketiminin engellenmesi ve
toplatılması gibi ihtiyati tedbirlere başvurabilir.
(2) Gıda işletmecilerinin, Bakanlığın belirlediği
ihtiyati tedbir kararlarına uyması zorunludur.
(3) İhtiyati tedbirlerin uygulanması sonucu Bakanlığa
herhangi bir sorumluluk yüklenemez, Bakanlıktan herhangi bir tazminat talep
edilemez.
Resmi
kontrol
MADDE 16 – (1) Kanun,
17/2/2011 tarihli ve 28145 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Gıda ve Yemin Resmi Kontrollerine Dair Yönetmelik ve bu
Yönetmelik hükümlerine göre gıda işletmelerine ve takviye edici gıdalara
yönelik resmi kontrol yapılır.
Etiketleme
MADDE 17 – (1) Bu
Yönetmelik kapsamındaki gıda işletmecileri, 29/12/2011 tarihli ve 28157 3. mükerrer
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliği
ve ilgili mevzuat hükümlerine uymak zorundadır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
İdari
yaptırım
MADDE 18 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerine aykırı davrananlar hakkında Kanunun ilgili
maddelerine göre idari yaptırım uygulanır.
Uygulamaya
ilişkin düzenlemeler
MADDE 19 – (1)
Bakanlık gerek gördüğünde bu Yönetmelik hükümlerinin uygulanmasına yönelik
talimat veya kılavuzlar hazırlar.
Ürün takip
sistemi
MADDE 20 – (1)
Bakanlık gerekli gördüğü durumlarda, takviye edici gıdalarda izlenebilirliği
temin etmek amacıyla ürün takip sistemini kurar ve takip sisteminin
uygulanmasına ilişkin özel uygulamalar yapabilir.
Geçici
hükümler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce
ithal edilen ve/veya üretilen ve/veya işlenen ve/veya piyasaya arz edilen
takviye edici gıdalar için 31/12/2014 tarihine
kadar bu Yönetmeliğe göre onay alınması zorunludur.
Yürürlük
MADDE 21 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinden üç ay sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı yürütür.
Ek-1
TAKVİYE
EDİCİ GIDA KOMİSYONUNCA DEĞERLENDİRİLECEK
TAKVİYE
EDİCİ GIDA ÜRETİMİ, İŞLENMESİ VE İTHALATI
İÇİN
İSTENİLEN BİLGİ VE BELGELER
1- Üretilecek, işlenecek ve ithal edilecek her bir
takviye edici gıdanın ismi ve ticari markasının yer aldığı orjinal etiket örneği,
2- Her bir takviye edici gıdanın üretim akış şeması,
3- Her bir takviye edici gıdanın yüzde bileşen listesi,
4- Her bir takviye edici gıdanın bileşiminde bulunan
etken maddelerin niteliğini (toz, ekstrakt ve
benzeri) ve birimdeki (tablet, kapsül, kaşık ve benzeri) miktarını gösteren
spesifikasyon belgesi,
5- Her bir takviye edici gıdanın bileşiminde bulunan
vitamin, mineral, protein, karbonhidrat, lif, yağ asidi, aminoasit gibi
besin öğelerinin veya bunların dışında besleyici veya fizyolojik etkileri
gösteren analiz raporu,
6- Her bir takviye edici gıdanın tavsiye edilen günlük
alım dozu.
Ek-2
ÖNCEDEN
ONAYLANMIŞ ÜRETİMİ VE İTHALATI UYGUN GÖRÜLEN,
İSMİ VE
TİCARİ MARKASI DEĞİŞMİŞ, BİLEŞENLERİ VE GIDA
İŞLETMECİSİ
AYNI OLAN TAKVİYE EDİCİ GIDAYI ÜRETEN,
İŞLEYEN VE
İTHAL EDEN GIDA İŞLETMECİLERİNDEN
İSTENİLEN
BİLGİ VE BELGELER
1- Üretilecek veya ithal edilecek her bir takviye edici
gıdanın ve ticari markasının yer aldığı orjinal etiket
örneği,
2- Daha önce onaylanmış takviye edici gıdaya ait yüzde
bileşen listesinin değişmediğine dair beyan.
Ek-3
BİTKİ
LİSTESİNDE POZİTİF OLARAK BELİRTİLEN VE TEK BİR
BİTKİDEN
OLUŞAN, İLGİLİ MEVZUATINDA LİMİTLERİ
BELİRLENMİŞ
VE TEK BİR BİLEŞENDEN OLUŞAN
TAKVİYE
EDİCİ GIDALAR İÇİN İSTENİLEN
BİLGİ VE
BELGELER
1- Üretilecek, işlenecek ithal edilecek her bir takviye
edici gıdanın ve ticari markasının yer aldığı orjinal
etiket örneği,
2- Her bir takviye edici gıdanın üretim akış şeması,
3- Her bir takviye edici gıdanın yüzde bileşen listesi,
4- Her bir takviye edici gıdanın tavsiye edilen günlük
alım dozu.
Ek-4
TAKVİYE
EDİCİ GIDA KOMİSYONUNDA GÖREVLİ
BİLİM
İNSANI ÜYELER İÇİN GENEL TAAHHÜTNAME
Unvan (Dr., Yrd. Doç. Dr., Doç. Dr., Prof. Dr., Diğer):
Adı :
Soyadı :
Görevi :
Ben, ............................................,
işbu belgeyle; toplantılara geçerli mazeretimin olduğu haller dışında
sürekli katılacağımı, toplantılarda her türlü dış etkiden bağımsız olarak
hareket edeceğimi taahhüt ederim.
TARİH İMZA
|