Türkiye Okçuluk Federasyonu Baþkanlýðýndan:
TÜRKÝYE OKÇULUK FEDERASYONU
ANA STATÜSÜ
BÝRÝNCÝ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Ana Statünün amacý, Türkiye Okçuluk
Federasyonunun teþkilatý, genel kurul ile
yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn oluþumu, görev, yetki ve sorumluluklarý ile çalýþma usul ve esaslarýný düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Ana Statü, Türkiye Okçuluk Federasyonunun genel kurulu ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarýný, spor dalýnda faaliyet gösteren spor kulüplerini ve ilgili diðer kuruluþlarý, sporcu, antrenör, teknik direktör, hakem, menajer,
gözlemci, yönetici, temsilci
ve benzeri spor elemanlarý ile bunlarýn katýldýðý yurt içi ve yurt dýþý tüm faaliyetleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Ana Statü, 21/5/1986
tarihli ve 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðünün Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun ek 9 uncu maddesi ile 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik hükümlerine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.
Tanýmlar ve kýsaltmalar
MADDE 4 – (1) Bu Ana Statüde yer alan;
a) Bakan: Gençlik ve Spor Bakanýný,
b) Bakanlýk: Gençlik ve Spor Bakanlýðýný,
c) EMAU:
Federasyonun üyesi olduðu Avrupa Okçuluk Birliðini,
ç) Federasyon: Türkiye Okçuluk Federasyonunu,
d) Federasyon
Baþkaný: Türkiye Okçuluk Federasyonu
Baþkanýný,
e) FITA:
Federasyonun üyesi olduðu Uluslararasý Okçuluk Teþkilatýný,
f) Genel Kurul:
Türkiye Okçuluk Federasyonu
Genel Kurulunu,
g) Genel Müdür: Spor Genel Müdürünü,
ð) Genel Müdürlük: Spor Genel Müdürlüðünü,
h) Ýl müdürlüðü: Gençlik hizmetleri ve
spor il müdürlüðünü,
ý) Ýlçe müdürlüðü: Gençlik hizmetleri ve
spor ilçe müdürlüðünü,
i) Kanun:
21/5/1986 tarihli ve 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðü Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunu,
j) Spor dalý: Okçuluk sporunu,
k) Sportif Deðerlendirme ve Geliþtirme Kurulu: Federasyonun sportif baþarýlarý ile plan ve projelerini kontrol etmek,
faaliyetlerini izlemek, deðerlendirmek ve geliþtirmeyi saðlamak amacý ile kurulan kurulu,
l) Tahkim
Kurulu: 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðü Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanunun ek 9 uncu maddesine
göre oluþturulan kurulu,
m Talimat: Ana
Statüye uygun olarak yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde yayýnlanarak yürürlüðe giren düzenlemeyi,
n) Yönetmelik: 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmeliði,
ifade eder.
ÝKÝNCÝ BÖLÜM
Federasyonun Teþkilatý, Görev ve Yetkileri
Teþkilat
MADDE 5 – (1) Federasyon, özel hukuk hükümlerine tabi, baðýmsýz statü ve tüzel kiþiliðe sahiptir. Federasyonun adý Türkiye Okçuluk Federasyonu’dur. Federasyonun merkezi Ankara’dýr. Federasyon merkez ve il temsilciliklerinden oluþur.
(2) Federasyonun
merkez teþkilatý;
a) Genel kurul,
b) Yönetim kurulu,
c) Denetim
kurulu,
ç) Disiplin kurulu,
d) Genel
sekreterlikten,
teþekkül eder.
(3)
Federasyonun yurt içi baðlantýsýný saðlamak üzere, illerde
Federasyon temsilcilikleri kurulabilir.
Federasyonun görev ve
yetkileri
MADDE 6 – (1) Federasyonunun görevleri þunlardýr:
a) Spor dalýnýn ülke düzeyinde yayýlýp geliþmesini saðlamak, bu konularda her türlü düzenlemeyi yapmak, projeler üretmek, kararlar almak ve uygulamak,
b) FITA ve EMAU
tarafýndan kendi çatýsý altýnda yer alan branþlara özgü konulan ve uygulanan uluslararasý kurallarýn ve mevzuatýn uygulanmasýný saðlamak ve Türkiye’yi okçulukla ilgili konularda yurt dýþýnda temsil etmek,
c) Yurt dýþýndaki ve yurt içindeki spor dalý ile ilgili geliþmeleri izlemek, FITA ve EMAU ile iliþkileri düzenlemek ve sürdürmek,
ç) Yurt içi ve yurt dýþýnda uluslararasý spor dalý ile ilgili
faaliyetleri ve yurtiçi diðer faaliyetleri, programlayýp bunlarýn uygulamalarýný kontrol etmek,
d) Genel Müdürlük ile uluslararasý federasyonlarýn belirlediði eðitim kriterlerine uygun olarak iþbirliði içerisinde antrenör, hakem ve
benzeri diðer spor elemanlarýnýn yetiþtirilmesi ve eðitilmesini saðlamak, baþarýlý olanlarýn belgelerini düzenleyip tescillerini yapmak ve bunlarýn çalýþmalarýný sürekli izlemek,
e) Ülke içinde müsabakalar düzenlemek, ülke içinde düzenlenen tüm müsabakalarýn devamlýlýðýný saðlamak, hakem, temsilci ve gözlemci görevlendirmek,
f) Yabancý ülkelerdeki spor dalý ile ilgili geliþmeleri ve yenilikleri izleyerek, bu bilgilerden ülke içinde daha çok kiþinin yararlanmasýný saðlamak,
g) Spor dalýna ait malzemelerin standartlarýný uluslararasý kurallara göre tespit ederek,
bunlarýn yurt içinde veya yurt dýþýnda yaptýrýlmasýna veya temin edilmesine çalýþmak,
ð) Kulüpler, spor il müdürlükleri ve il temsilcileri arasýnda doðabilecek teknik uyuþmazlýklarý çözümlemek,
h) FITA ve EMAU’nun izni ile uluslararasý kurs, seminer,
panel, sempozyum ve spor organizasyonlarý düzenlemek,
ý) Talep eden kiþi ve kuruluþlara, düzenleyecekleri özel yarýþma, özel seminer ve kurslara iliþkin, gerekli koþullarý yerine
getirmesini takiben izinlerini vermek,
i) Federasyonun
amacýna yönelik çalýþmalarý gerçekleþtirmek ve spor dalýna kaynak saðlamak amacý ile iktisadi iþletme kurmak,
j) Uluslararasý müsabakalara iþtirak edecek olan
milli takým sporcularý ile menajer,
antrenör, yardýmcý antrenör, masör, doktor ve
istatistikçi gibi teknik elemanlarý seçmek, seçilen takýmlarýn müsabakalara hazýrlanmalarýný ve katýlmalarýný saðlamak,
k) Spor dalý ile ilgili müsabakalarýn düzenlenmesi için talimatlar hazýrlamak, yayýnlamak ve uygulamak,
l) Baþarýlý sporcularýn takibini yapmak,
bu sporcularýn yetiþmesi için gerekli tedbirleri almak ve ödüllendirmek,
m) Her
kademedeki sporcular için eðitim ve hazýrlýk kamplarý açmak,
n) Spor dalý ile ilgili arþiv ve istatistiki çalýþmalar yapmak, eðitici film, slayt ve broþür hazýrlayarak, bu konuda basýn ve televizyon kuruluþlarýyla iþbirliði yapmak,
o) Ýl temsilcilerinin kendi aralarýnda ve
Federasyonla koordineli bir þekilde çalýþmalarýný saðlamak,
ö) Sporcu saðlýðý ile ilgili konularda gerekli önlemleri almak,
p) Tahkim
Kurulu kararlarýný uygulamak,
r) Spor kulüplerinin spor dalý tescil iþlemleri ile
sporcu, antrenör ve hakemlerin tescil ve vize iþlemlerini yapmak,
s) Kamu kurum
ve kuruluþlarý ve yerel yönetimlerle iþbirliði yapmak,
þ) Federasyonun yýllýk ve dört yýllýk master ve stratejik planý ile performans programýný içeren taahhütnameyi Bakana
sunmak,
t) Altyapý ve yetenek tespit projeleri hazýrlayarak, bunlarýn altyapýsýný oluþturup, uygulanmasýný saðlamak.
Genel kurul
MADDE 7 – (1) Genel kurul Federasyonun en üst organýdýr. Genel kurulun üye sayýsý 150’den az ve 300’den fazla olamaz.
(2) Genel kurul
aþaðýdaki üyelerden oluþur;
a) Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi,
b) Görevine adli veya idari soruþturma sonucu son
verilmemek kaydýyla, asaleten Federasyon baþkanlýðý yapanlar,
c) Genel kurul üye sayýsýnýn yüzde 10’u oranýnda Genel Müdürlük temsilcileri,
ç) Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi,
d) Türkiye Spor Yazarlarý Derneði Baþkanlýðýnca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi,
e) Seçimin yapýldýðý tarihte Federasyonun baðlý olduðu Dünya ve Avrupa Okçuluk Federasyonlarýnýn yönetim kurullarýnda Türkiye adýna görev yapanlar arasýndan öncelik sýrasýna göre en fazla beþ üye,
f) Genel
kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal sporculuðu býrakmýþ olmak kaydýyla, en fazla
milli olmuþ beþ sporcu,
g) Genel
kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal hakemliði býrakmýþ olmak kaydýyla, en üst seviyede hakemlik yapanlar arasýndan kura ile
belirlenecek en fazla beþ üye,
ð) Genel kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal antrenörlüðü býrakmýþ olmak kaydýyla, büyükler kategorisinde milli takým teknik direktörlüðü veya antrenörlüðü yapanlar arasýndan kura ile belirlenecek en fazla beþ üye,
h) Genel kurul
tarihinden önce tamamlanmýþ iki sezon üst üste Federasyon faaliyetlerine katýlmýþ olan kulüplerden birer üye ve yine ayný süre içinde yapýlan yarýþmalardan en az birine takým halinde katýlmýþ kulüplerden ilave birer üye,
ý) Turnuvalar hariç, son üç yýl içinde sporcularý uluslar arasý yarýþmalarda ilk üç derece almýþ kulüplerden ilave iki üye.
(3) Genel kurulda
kulüplerin üye sayýsý, toplam üye sayýsýnýn yüzde 60'ýndan az olamaz.
Kulüp temsilcileri kulüp yönetim kurulunca, kulüp üyeleri arasýndan belirlenir.
(4) Genel Müdürlük temsilcileri;
a) Genel Müdür ve Genel Müdür yardýmcýlarý,
b) Merkez Danýþma Kurulu üyeleri,
c) Kurul ve
daire baþkanlarý ile il müdürleri,
arasýndan Federasyonun üye sayýsý dikkate alýnarak Genel Müdürlükçe belirlenir.
(5) Faal
sporculuðu býrakmýþ genel kurul üyesi olacak millî sporcularýn belirlenmesinde sýrasýyla;
a) Olimpiyat
oyunlarýnda ilk üç dereceye girmiþ milli sporcular,
b) Büyükler dünya þampiyonasýnda ilk üç dereceye girmiþ millî sporcular,
c) Büyükler kategorisinde Avrupa þampiyonu olmuþ millî sporcular,
esas alýnýr. Bu fýkrada belirtilen
faaliyetlerde elde edilen dereceler dikkate alýnarak öncelik sýralamasýna göre (a), (b) ve (c) bentlerinde belirtilen þartlarý taþýyan sporcular yoksa millî olma sayýlarý esas alýnarak tamamlanýr.
(6) Üye sayýlarýnýn hesaplanmasýnda her grup kendi
içerisinde deðerlendirilir. Üye gruplarýna iliþkin sayýlarýn tespitinde yarýmlar tam sayýya iblað edilir.
(7)
Federasyonda maaþlý veya ücretli çalýþanlar ile genel kurulun yapýlacaðý tarihten en az bir yýl önce faal sporculuðu, hakemliði veya antrenörlüðü býrakmamýþ kiþiler genel kurul üyesi olamazlar.
(8) Bu maddede
belirtilen esaslara göre belirlenecek üye sayýsýnýn, birinci fýkrada öngörülen sayýyý aþmasý halinde her grup kendi içerisinde deðerlendirilerek, fazla üye sayýsý, grup bazýnda noter
huzurunda çekilecek kura ile birinci fýkrada öngörülen sayýya indirilir.
(9) Birden
fazla oy kullanma hakkýna sahip üyeler ancak bir
kez oy kullanabilir. Genel kurulda vekâleten oy kullanýlamaz. Genel kurul üyesi olabilme hakkýný elde edenlerin, on sekiz yaþýný bitirmiþ olmasý þarttýr.
Genel kurulun görevleri
MADDE 8 – (1) Genel kurulun görevleri þunlardýr;
a) Ana Statüyü yapmak ve deðiþtirmek,
b) Baþkan ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarýnýn üyelerini seçmek,
c) Yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan faaliyet
programýný ve bütçeyi onaylamak ve gerektiðinde bütçe harcama kalemleri arasýnda deðiþiklik yapma konusunda yönetim kuruluna yetki vermek,
ç) Yönetim kuruluna taþýnmaz mal alýmý-satýmý ile uluslararasý federasyonlara
karþý mali taahhütlerde bulunmak için yetki vermek,
d) Yönetim kurulu faaliyet ve mali raporlarýnýn ibra edilip edilmemesini oylamak,
e) Denetim
kurulu raporlarýnýn ibra edilip edilmemesini oylamak,
f) Spor dalýnýn geliþmesi ve gelir
getirici faaliyet ve organizasyonlar yapýlmasý amacýyla þirket veya iktisadi iþletme kurulmasý için yönetim kuruluna yetki vermek,
g) Federasyona
farklý bir spor dalý baðlanmasýna, baðlý spor dallarýnýn ayrýlmasýna ve profesyonel þube kurulmasý konusunda karar
almak ve Genel Müdürlüðe müracaat için yönetim kuruluna yetki vermek,
ð) Ýlgili mevzuat ile verilen diðer görevleri yapmak.
Federasyon baþkaný
MADDE 9 – (1) Federasyon baþkaný adaylarýnda aþaðýdaki þartlar aranýr;
a) T.C. vatandaþý olmak,
b) En az lise
mezunu olmak,
c) Kesinleþmiþ sigorta veya vergi borcu olmamak,
ç) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor
federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada üç ay veya toplam
altý ay hak mahrumiyeti cezasý almamýþ olmak,
d) Anayasal düzene ve bu düzenin iþleyiþine karþý suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüþvet, hýrsýzlýk, yaðma, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas gibi yüz kýzartýcý veya þeref ve haysiyeti
kýrýcý suçtan veya ihaleye fesat karýþtýrma, edimin ifasýna fesat karýþtýrma, suçtan kaynaklanan
malvarlýðý deðerlerini aklama, kaçakçýlýk, vergi kaçakçýlýðý, haksýz mal edinme, þike ve teþvik primi suçlarýndan hükümlü bulunmamak.
(2) Baþkan adaylarý, genel kurul tarihinden en az on gün önce, üyelerin en az yüzde 15’inin yazýlý teklifini içeren adaylýk baþvurularýný Federasyona yaparlar. Her üye ancak bir baþkan adayý için teklifte bulunabilir. Yönetim kurulu,
genel kurul tarihinden en az otuz gün önce baþkan adaylarý tarafýndan yatýrýlmasý gereken adaylýk baþvuru ücretini belirler. Adaylýk baþvuru ücreti, 40.000 gösterge rakamýnýn memur aylýklarýna uygulanan katsayý ile çarpýmý sonucu bulunan meblaðý geçemez.
(3) Baþkan adaylarýndan baþvuru sýrasýnda aþaðýdaki belgeler istenir;
a) T.C. kimlik
numarasý beyaný,
b) Öðrenim belgesinin kurumca tasdikli örneði,
c) Tahkim
Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý veya spor
federasyonlarýnýn ceza veya disiplin kurullarýnca son beþ yýl içerisinde bir defada üç ay veya toplam
altý ay hak mahrumiyeti cezasý almadýðýna dair beyaný,
ç) Adli sicil kaydý yazýlý beyaný,
d) Baþvuru tarihi itibariyle kesinleþmiþ vergi ve sigorta borcu olmadýðýna dair belge,
e) Adaylýk baþvuru ücret makbuzu,
f) Üyelerin en az yüzde 15’inin yazýlý teklifi.
(4) Baþkanýn görev süresi dört yýldýr. Baþkanýn seçimi, yönetim, denetim ve
disiplin kurullarýnýn seçimi ile birlikte yapýlýr.
(5) Baþkanýn ölümü, istifasý veya baþkan olma þartlarýndan herhangi
birisini kaybetmesi halinde, üç ay içinde seçim yapýlmasý þartýyla, bu görevi yönetim kurulu üyeleri tarafýndan seçilecek bir yönetim kurulu üyesi yürütür.
(6) Baþkan vekili veya asbaþkan olarak görevlendirilecek kiþilerin, baþkanda aranan þartlarý haiz olmalarý gerekir.
(7) Federasyon
baþkaný, yönetim, disiplin ve denetim kurulu üyeleri; milletvekilliði ve yerel yönetimlerin genel
ve ara seçimlerinin baþlangýcýndan bir ay önce, seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde yenileme kararýnýn ilanýndan baþlayarak yedi gün içinde, baþka bir federasyon
baþkanlýðýna aday olmalarý halinde,
federasyonun genel kurul tarihinden bir ay önce görevlerinden ayrýlma isteðinde bulunmadýkça adaylýklarýný koyamazlar ve aday gösterilemezler. Her
ne þekilde olursa olsun istifa eden baþkan, yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri istifalarýný geri alarak görevlerine dönemezler.
Federasyon baþkanýnýn görevleri
MADDE 10 – (1) Federasyon baþkanýnýn görevleri þunlardýr;
a) Federasyonu
temsil etmek,
b) Federasyonun
faaliyetlerini ilgili mevzuat hükümleri ile genel kurul ve yönetim kurulu
kararlarýna göre yürütmek,
c) Yönetim kuruluna baþkanlýk etmek ve yönetim kurulu
kararlarýný uygulamak,
ç) Yan kurullarýn kurulmasýný ve adaylarýný yönetim kuruluna teklif etmek, gerekli gördüðünde bu kurullara baþkanlýk etmek,
d) Federasyonun
genel amaçlarýný gerçekleþtirmek için harcamalar
yapmak, gerektiðinde bu yetkisini baþkan vekiline veya
vekillerine devretmek,
e) Baþkan vekilini veya as baþkanlarý belirlemek,
f) Federasyonda
çalýþtýrýlacak personel seçimini yapmak ve
uygun görülenleri yönetim kuruluna
teklif etmek,
g) Ýlgili mevzuat ile verilen diðer görevleri yapmak.
Yönetim kurulu
MADDE 11 – (1) Yönetim Kurulu; Federasyon
baþkaný ve on asýl üye olmak üzere on bir üyeden oluþur. Genel Kurulda ayrýca on yedek üye seçilir.
(2) Yönetim Kurulu asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (ç) ve (d)
bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (c) ve (ç) bentlerinde
belirtilen belgeler istenir.
(3) Yönetim kurulunun iki üyesi baþkan tarafýndan baþkan vekili olarak atanýr.
(4) Yönetim kurulunun görev süresi dört yýldýr. Asýl üyelerin ölümü veya istifasý gibi nedenlerin
varlýðý halinde yedek üyelerden sýrasý gelenler yönetim kuruluna alýnýr.
Yönetim kurulunun görevleri
MADDE 12 – (1) Yönetim kurulunun görevleri þunlardýr:
a) Spor dallarý ile ilgili kulüpleri kayýt ve tescil etmek,
bunlarý gruplara ayýrmak, yarýþmalar düzenlemek, uygulanacak terfi ve tenzil statüsünü belirlemek,
b) Müsabaka sonuçlarýný tescil etmek, olaylý yarýþmalar hakkýnda karar vermek,
c) Spor dallarý ile ilgili idareci, menajer, teknik direktör, antrenör, masör, teknik eleman,
hakem ve benzeri elemanlarý eðitmek, bu elemanlarýn geliþmesi için her türlü tedbiri almak, bunlarýn kulüp deðiþtirmeleri ve çalýþmalarý ile ilgili usul ve esaslarý tespit etmek,
ç) Antrenör ve öðreticilerinin lisanslarýnýn yýllýk vize ücretini tespit etmek,
d) Lisanslardan
alýnacak katýlým, aidat, ceza, yerli ve yabancý sporcu tescil,
vize, aktarma, sözleþme, bonservis ücretlerini ve
oranlarýný tespit etmek,
e) Kulüplerin Federasyona baðlý spor dallarýný kurmak için yapacaklarý baþvurularý karara baðlamak, kulüplerin tescillerini yapmak, kulüplerin faaliyet ve
taahhütlerini denetlemek,
f) Kulüpleri, sporcularý, antrenör, menajer ve
teknik elemanlarý ödüllendirmek,
g) Müsabakalarda emniyet ve saðlýk ile ilgili tedbirleri almak ve aldýrmak,
ð) Genel Kuruldan alýnan yetki doðrultusunda Federasyon faaliyetleri ile ilgili olarak taþýnmaz mal alýmý ve satýmý yapmak, tesisleri iþletmek, iþlettirmek,
faaliyetlerin yapýlabilmesi için her türlü araç, gereç, malzeme ve
benzeri ihtiyaçlarýný saðlamak,
h) Federasyonun
taþra teþkilatýný kurmak,
ý) Görev alanýna giren konularda
düzenleme yapmak, uygulamak ve Federasyona baðlý spor dallarý ile ilgili her türlü faaliyetleri yürütmek,
i) Federasyona
baðlý spor dallarý ile ilgili
televizyon, radyo, internet, basýlý eser yayýnlarý, kulüplerin yarýþma malzemelerinde ve spor malzemelerinde kullanacaklarý reklamlar ile her türlü reklam konusunda ticari ve mali haklarý düzenlemek ve denetlemek,
j) Baþkan tarafýndan teklif edilen yan kurullarý onaylamak,
k) Sporda þiddetin önlenmesi için gerekli
tedbirleri almak ve aldýrmak,
l) Kulüpler, sporcular, teknik yöneticiler, antrenörler, hakemler ve müsabaka görevlileri ile spor
dallarýnda görevli diðer ilgililerin baþvurularýný, gerekli olan durumlarda baðlý olduklarý kuruluþlarýn görüþlerini
alarak karara baðlamak,
m) Genel Kurul
toplantýlarýný hazýrlamak,
n) Bütçeyi hazýrlamak,
o) Baþkan vekillerini belirlemek,
ö) Genel kurulun verdiði yetkileri
kullanmak,
p) Federasyon
Baþkanýna olaðanüstü durumlar için belli bir
oranda borçlanma ve harcama yetkisi vermek,
r) Federasyonun
görevlerini yürütmek ve faaliyetlerini düzenlemek amacýyla; merkez ve taþra teþkilatý bünyesinde yer alacak birimlerinde görevlendirilecek idari ve teknik personelinin sayýsýný, sözleþme ücretlerini ve sosyal haklarýný, gerekli görülen kurul üyelerinin huzur haklarýný, tazminatlarýný, fazla mesailerini, yolluk ve yevmiyelerini tespit etmek,
s) Görevlerini yerine getirebilmek için talimatlar hazýrlamak ve uygulamak,
þ) Disiplin suçu iþleyen kulüp, spor dalý ile ilgili faaliyetlerde
bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, teknik direktör, yönetici ve görevli diðer kiþilerle ilgili olay ve fiilleri incelemek, gerekli
belge ve kanýtlarla beraber bu kiþileri disiplin
kuruluna sevk etmek,
t) Genel
Kuruldan aldýðý yetki doðrultusunda spor
dalýnýn geliþmesi ve gelir
getirici faaliyet ve organizasyonlar yapýlmasý amacýyla þirket veya iktisadi iþletme kurarak
faaliyetlerinin yürütülmesini saðlamak,
u) Genel
Kuruldan aldýðý yetki doðrultusunda
profesyonel þube kurulmasý için Genel Müdürlüðe müracaat etmek,
ü) Ýlgili kanunlar, mevzuat ve genel kurul kararlarýyla verilen görevleri yerine getirmek ve bu konularla ilgili düzenlemeler yapmak.
(2) Yönetim Kurulu, Federasyon Baþkaný baþkanlýðýnda üyeleri arasýndan seçeceði beþ kiþilik bir Ýcra Kurulu oluþturabilir. Ayrýca bu Ýcra Kurulunda
profesyonel olarak görev yapacak Ýcra Kurulu
koordinatörü atayabilir ve sýnýrlarýný tespit edeceði çerçevede yetkilerini bu Kurula devredebilir. Bu Kurul
gerekli zamanlarda toplanýr, kararlar alýr ve uygulayabilir.
Yaptýðý iþlemler hakkýnda ilk toplantýda yönetim kuruluna bilgi verir.
(3)
Federasyonun çalýþma usul ve esaslarý yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan talimatla
belirlenir.
Yönetim kurulu toplantýlarý
MADDE 13 – (1) Yönetim kurulu, baþkan tarafýndan belirlenen gündemi görüþmek üzere, en az iki ayda bir kez üye tamsayýsýnýn yarýdan bir fazlasýnýn katýlýmýyla toplanýr. Üyelerin önereceði konular gündeme eklenir. Asýl üyelerin ölümü veya istifasý halinde yedek üyelerden sýrasý gelenler yönetim kuruluna alýnýr.
(2) Yönetim Kurulu kararlarý, toplantýya katýlanlarýn çoðunluðu ile alýnýr. Oylarýn eþitliði halinde baþkanýn kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr.
(3) Mazeretsiz
olarak, üst üste iki toplantýya veya bir yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði sona erer ve bunun yerine sýrasý gelen yedek üye çaðýrýlýr.
(4) Mazeretler,
sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden önce baþkana bildirilir. Mazeretin geçerliliðine yönetim kurulu karar
verir.
(5) Genel
sekreter yönetim kurulu toplantýlarýna iþtirak eder ve Federasyonun idari iþlemleri hakkýnda yönetim kuruluna
bilgi verir. Raportör olarak kararlarý yazar ve imzalar
ancak oy kullanma hakký yoktur.
(6) Kararlar,
karar defterine yazýlýr ve imzalanýr. Alýnan kararlar baþkan tarafýndan uygulanýr.
Denetim kurulu
MADDE 14 – (1) Denetim kurulu, Genel Müdürlük tarafýndan görevlendirilecek üç üyenin yanýnda, genel kurulca
dört yýl için seçilen ve mali
konularda ihtisas sahibi olan iki asýl ve iki yedek üyeden oluþur.
(2) Denetim
kurulunun seçimle gelen asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c), (ç) ve (d)
bentlerinde belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c), (ç) ve (d) bentlerinde
belirtilen belgeler istenir.
(3) Asýl üyeler kendi aralarýndan bir baþkan, bir baþkan vekili ve bir raportör seçerler. Kurul, baþkan tarafýndan gerektiði zamanlarda toplantýya çaðrýlarak çalýþmalarýný yürütür. Kurul kararlarý çoðunluk ile alýnýr. Karara katýlmayan üye gerekçelerini Genel Kurula yazýlý bir rapor ile sunmak zorundadýr.
(4) Kurul görevinde baðýmsýzdýr. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiþ sayýlmadýkça görevlerinden alýnamaz, yerlerine
yenisi görevlendirilemez. Asýl üyelerin ölüm veya istifasý halinde boþalan üyeliðe kalan süreyi tamamlamak üzere sýrasý gelen yedek üye baþkan tarafýndan çaðýrýlarak kurul tamamlanýr.
(5) Mazeretsiz
olarak üst üste iki toplantýya veya iki yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði düþer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden en geç bir saat önce baþkana bildirir.
Mazeretin kabulüne o toplantýdaki kurul üyelerince karar verilir.
Denetim kurulunun görevleri
MADDE 15 – (1) Denetim kurulu, Federasyonun mali iþlemlerinin mevzuata, belge ve kararlara uygun olup olmadýðýný genel kurul adýna denetler. Her
malî genel kurul için yýllýk esasa göre hazýrlayacaðý denetleme raporunu, genel kurulun onayýna sunar. Denetim kurulu, iþ ve iþlemler hususunda yönetim kuruluna uyarýlarda bulunabilir.
Kurul gerek görmesi durumunda uzman bilirkiþilerden yararlanabilir. Bilirkiþilere verilecek ücret denetim kurulunca teklif, yönetim kurulunca
tespit edilir ve Federasyonca karþýlanýr.
(2) Kurul,
denetimleri yerine getirirken, Federasyon görevlileri
kendilerinden istenen bilgi ve belgeleri vermek zorundadýr. Denetleme raporu genel kurul toplantýsýndan on beþ gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan ettirilmek suretiyle,
genel kurul üyelerine duyurulur.
Disiplin kurulu
MADDE 16 – (1) Disiplin kurulu, genel kurulca dört yýl için seçilen bir baþkan ve dört asýl üye olmak üzere beþ üyeden oluþur. Asýl üyeler kadar yedek üye seçilir. Asýl ve yedek ikiþer üyenin hukukçu olmasý zorunludur. Asýl üyeler kendi aralarýndan bir baþkan vekili ve bir raportör seçerler.
(2) Disiplin
kurulu asýl ve yedek üyelerinde, 9 uncu
maddenin birinci fýkrasýnýn (a), (b), (c), (ç) ve (d) bentlerinde
belirtilen þartlar aranýr ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fýkrasýnýn (a), (b), (c), (ç) ve (d)
bentlerinde belirtilen belgeler istenir.
(3) Kurul, görevlerinde ve kararlarýnda baðýmsýzdýr. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiþ sayýlmadýkça görevlerinden alýnamaz ve yerlerine
yenisi görevlendirilemez. Asýl üyelerin ölüm veya istifasý halinde kalan süreyi tamamlamak üzere boþalan üyeliðe sýrasý gelen yedek üye baþkan tarafýndan çaðrýlarak kurul tamamlanýr.
(4) Disiplin
kurulu, Federasyonun faaliyet programýnda yer alan veya
kurum ve kuruluþlarca Federasyondan izin alýnmak suretiyle düzenlenen yarýþ ve
faaliyetlerde; kulüp, Federasyona baðlý spor dallarý ile ilgili faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, öðretici, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine
aykýrý davranýþlarýna iliþkin disiplin iþlerine bakar.
Disiplin suçunu teþkil eden fiiller
ile bu fiillere verilecek cezalara iliþkin hususlar yönetim kurulunca çýkarýlan talimat ile belirlenir.
(5) Disiplin
Kurulu, kendi görev alanýný ilgilendiren iþleri görüþüp karara baðlamak üzere, Federasyon
baþkanýnýn talebi üzerine, disiplin
kurulu baþkanýnýn çaðrýsýyla toplanýr. Toplantý gündemi disiplin kurulu baþkaný tarafýndan belirlenir.
Baþkanýn bulunmamasý halinde, kurula
baþkan vekili baþkanlýk eder.
(6) Toplantý, en az üç üyenin katýlýmý ile toplanýr. Kurul kararlarýný çoðunlukla alýr. Oylarýn eþit çýkmasý halinde baþkanýn kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ sayýlýr.
(7) Mazeretsiz
olarak üst üste iki toplantýya veya bir yýl içinde aralýklý olarak dört toplantýya katýlmayan üyenin üyeliði düþer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazýlý olarak toplantý saatinden en geç bir saat önce kurul baþkanýna bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantýdaki kurul üyelerince karar verilir.
Yan kurullar ve görevleri
MADDE 17 – (1) Federasyon yan kurullarýnýn oluþumu, görev ve yetkileri ile çalýþma usul ve esaslarý yönetim kurulu tarafýndan hazýrlanan
talimatlarla belirlenir.
Genel sekreterlik
MADDE 18 – (1) Genel sekreter en az dört yýllýk yüksekokul mezunu kiþiler arasýndan görevlendirilir. Federasyonca görevlendirilecek olan genel sekreterin kamu veya özel sektörde en az on yýl iþ deneyimi olmasý, Genel Müdürlükçe görevlendirilecek olanlarýn ise genel sekreter kadrosunda bulunmasý þarttýr. Lisansüstü eðitimde geçen süreler genel sekreter için aranan iþ deneyimi olarak kabul edilir.
(2) Genel
sekreter, tüm idari ve teknik personelin amiridir.
(3) Genel
sekreter Federasyonun her türlü idari iþ ve iþlemelerini yapmakla yetkili ve sorumludur. Bu kapsamda;
a) Federasyon
baþkaný adýna ulusal veya uluslararasý federasyonlar, kamu kurum ve kuruluþlarý ile yazýþmalarý yapar, il müdürlükleri ile koordinasyonu saðlar.
b) Federasyonun
harcama talimatlarýna göre gerekli iþlemleri yapar,
evraký düzenler ve ödeme aþamasýna getirir. Ödeme evrakýnda baþkan veya baþkan vekilinin
imzasýnýn yaný sýra genel sekreterin imzasýnýn da bulunmasý zorunludur.
c) Federasyonun
taþýnýr ve taþýnmaz mal kayýtlarýnýn tutulmasýný saðlar.
Federasyon il temsilciliði
MADDE19 – (1) Federasyonun yurt içi baðlantýsýný saðlamak üzere yönetim kurulu kararý ile illerde Federasyon temsilcilikleri
kurulabilir.
(2) Federasyon
il temsilcileri, Federasyon Baþkanýnýn teklifi ve Genel Müdürün onayý ile görevlendirilir. Federasyon il temsilcisinin görev süresi, baþkanýn görev süresi kadardýr.
(3) Federasyon
il temsilcisi, Federasyon ile il müdürlüðü arasýndaki
koordinasyonu saðlar. Federasyon adýna yaptýðý iþlemler hakkýnda il müdürlüðüne ve Federasyona bilgi verir. Federasyon il
temsilcileri, il müdürlükleri ya da federasyonca temin edilecek bürolarda görev yapar.
(4) Federasyon
hizmet ve faaliyetlerini yerine getirmeyen, il müdürlüðü ve Federasyonla koordinasyon saðlamayan Federasyon il temsilcileri, Federasyon baþkanýnýn teklifi ve Genel Müdürün onayý ile görevden alýnýr.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Genel Kurul
Toplantýlarý ve Seçim Ýþleri
Genel kurul toplantýlarý
MADDE 20 – (1) Genel kurul;
a) Olaðan genel kurul, dört yýlda bir, yaz olimpiyat oyunlarýnýn bitiminden itibaren en geç üç ay içerisinde yönetim kurulunca belirlenen tarihte yapýlýr.
b) Olaðanüstü genel kurul;
1) Sportif Deðerlendirme ve Geliþtirme Kurulu raporlarýnda yeterli düzeyde görülmeyen veya yapýlan denetim sonucu
görev baþýnda kalmasýnda sakýnca görülen federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyeleri hakkýnda Bakanýn istemi üzerine karar almak üzere,
2) Federasyon yönetim kurulunun kararý ile,
3) Son yapýlan genel kurul toplantýsýnda üye olanlarýn en az yüzde 40’ýnýn noter kanalý ile yaptýðý yazýlý müracaat üzerine,
4) Federasyon
baþkanýnýn istifasý, baþkan olma þartlarýndan herhangi
birisini kaybetmesi, ölümü veya yönetim kurulu asýl ve yedek toplam üye sayýsýnýn yedi üyenin altýna düþmesi halinde,
olaðanüstü toplanýr.
c) Mali genel
kurul; seçimli olaðan genel kurul ile
birlikte, seçimli genel kurulun olmadýðý yýllarda ise iki yýlda bir Ekim veya
Kasým ayý içerisinde yönetim kurulunca
belirlenen tarihte yapýlýr.
(2) Son yapýlan genel kurul toplantýsýnda üye olanlarýn noter kanalý ile yapacaklarý olaðanüstü genel kurul çaðrýlarýnda ilk müracaat ile son müracaat arasýndaki süre 60 günü geçemez.
(3) Mali genel
kurulda ibra edilmeyen veya birinci fýkranýn (b) bendinde belirtilen hallerde, baþkan ve yönetim kurulu üyelerinin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere en geç altmýþ gün içerisinde seçimli olaðanüstü genel kurul toplanýr. Ancak birinci fýkranýn (b) bendinin (2) ve (3) numaralý alt bentlerinde belirtilen hallerde, son toplantý tarihinden itibaren altý ay geçmeden veya olimpiyat oyunlarýnýn yapýlmasýna altý aydan az süre kalmýþ ise olaðanüstü genel kurul toplantýsý yapýlamaz.
(4) Genel Müdürlük, genel kurul toplantýlarýnda gözlemci bulundurur.
Gözlemci Genel Kurul baþkanlýk divanýnda yer alýr. Gözlemcinin yol giderleri Federasyon tarafýndan karþýlanýr. Gözlemci, genel kurul çalýþmalarýnýn 3289 sayýlý Spor Genel Müdürlüðü Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanun ile diðer ilgili mevzuata uygun olarak yapýlýp yapýlmadýðýný denetleyerek, raporunu en geç on beþ gün içerisinde, Bakana sunulmak üzere, Genel Müdürlüðe verir. Genel Müdürlük, gözlemci raporunun verildiði, ilgililer ise genel kurulun yapýldýðý tarihten itibaren otuz gün içerisinde asliye hukuk mahkemesinde genel kurulun iptalini
isteyebilir.
(5) Olaðan ve olaðanüstü genel kurullarýn bu maddede öngörülen süre ve esaslara
uygun olarak yapýlmamasý halinde genel
kurul Tahkim Kurulunca oluþturulacak üç kiþilik komisyon marifetiyle altmýþ gün içerisinde yapýlýr. Federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyeleri hakkýnda mevzuata uymamaktan dolayý idari ve adli iþlem baþlatýlýr.
Genel kurulun toplantýya çaðrýlmasý
MADDE 21 – (1) Genel kurul toplantýlarý Federasyonun merkezi olan Ankara’da yapýlýr. Genel kurul toplantýlarý ile ilgili her türlü iþlem yönetim kurulunca
yapýlýr. Genel kurul çaðrýsý ve gündemi, toplantý tarihinden en az otuz gün önce; faaliyet raporu, denetim kurulu raporu ile bütçe tasarýsý ise en az on beþ gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde üyelere ilan
edilir.
(2) Genel Kurul
Baþkanlýk divaný oluþuncaya kadar yönetim kurulunun genel kurul iþlemleriyle ilgili kararlarýna karþý Tahkim Kuruluna baþvurulabilir.
(3) Genel Kurul
kararýnýn alýnmasýndan sonra Federasyon, ilan tarihinde genel kurula
katýlma hakký bulunandan üyelerini ve üyelere ait bilgileri talep eder. Kulüpler ile ilgili kurum ve kuruluþlar, Federasyon
tarafýndan yapýlan duyuru ya da
tebligatý takip eden en geç beþ gün içerisinde genel kurulda kendilerini temsil edecek üye listesini ve bilgilerini Federasyona bildirmek zorundadýr.
(4) Üye listesi genel kurul tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde ilan edilir. Federasyon tarafýndan hazýrlanacak genel kurul üye listesinde üyelerin adý ve soyadý ile temsil ettiði kurum ve kuruluþ belirtilir.
(5) Hazýrlanan üye listesine, ilan tarihinden itibaren on gün içerisinde itiraz edilebilir. Üye listesine itiraz, Yönetim Kurulunca
itiraz süresinin bitiminden itibaren iki gün içerisinde karara baðlanýr. Bu karara karþý iki gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim Kurulu itirazýn kendisine ulaþtýðý tarihten itibaren beþ gün içerisinde bu itirazý kesin olarak
karara baðlar.
Genel kurulun açýlmasý
MADDE 22 – (1) Genel kurul delegeleri delegelik belgesini
almak ve delege listesini imzalamak zorundadýr.
(2) Genel
kurul; üye tam sayýsýnýn salt çoðunluðu ile toplanýr ve katýlanlarýn salt çoðunluðu ile karar alýr. Seçimde en fazla oyu alan aday ve bu adayýn listesi seçilmiþ sayýlýr. Ýlk toplantýda çoðunluk saðlanamamasý halinde, takip eden günde çoðunluk aranmaksýzýn toplanýr. Ancak, toplantýya katýlanlarýn sayýsý seçimle belirlenen kurullarýn asýl üye sayýsýnýn iki katýndan aþaðý olamaz.
(3) Federasyon
baþkaný veya onun görevlendireceði baþkan vekili veya as baþkan ya da yönetim kurulu üyesinin, genel kurul üye listesini
incelemesi ve katýlanlarýn sayýsýný belirlemesi ile Genel kurul toplantýsý için aranan çoðunluðun bulunup bulunmadýðý tespit edilir.
(4) Genel kurul
toplantýsý Federasyon baþkanýnýn veya görevlendireceði baþkan vekili veya as baþkan ya da yönetim kurulu üyesinin konuþmasý ile açýlýr. Daha sonra genel kurul, divan kurulunu oluþturur.
Divan kurulu ve görevleri
MADDE 23 – (1) Divan kurulu, bir baþkan, bir baþkan yardýmcýsý, bir yazman üyeden oluþur. Ayrýca genel kurulca üyeleri arasýndan seçim iþlerinde görev yapacak iki
sandýk görevlisi seçilir. Divan
kurulunun seçimi üyelerin açýk oyu ile yapýlýr. Divan kurulu baþkan ve üyelerinin genel kurul üyesi olmasý zorunludur.
(2) Divan
kurulu, bu Ana Statü ve Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ve gündem maddelerine göre toplantýnýn yürütülmesini saðlamakla görevli ve yetkilidir.
(3) Divan
kurulu oluþtuktan sonra genel kurul çalýþmalarýna iliþkin her türlü itiraz, divan kurulu tarafýndan karara baðlanýr.
(4) Divan
kurulu, görüþmelerin düzenini bozan üyelere uyarma cezasý verebileceði gibi düzeni sürekli olarak bozan üyeler hakkýnda toplantýdan çýkarma kararý alýnmasý için, genel kurula baþvurabilir. Genel
kurulun oy çokluðuyla aldýðý karar sonucu
toplantýdan çýkarýlan üye, toplantý süresince salonda bulunamaz, oylamaya katýlamaz.
Genel kurul gündemi
MADDE 24 – (1) Genel kurul gündemi, yönetim kurulunca belirlenir ve toplantý tarihinden en az
otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüðün internet sitesinde üyelere duyurulur.
(2) Genel Kurul
gündeminde; açýlýþ, divan kurulu seçimi, mali rapor ile faaliyet ve denetim raporlarýnýn görüþülerek kabulü ile yönetim kurulunun ibra edilmesi, yeni döneme ait bütçenin görüþülüp onaylanmasý, seçim maddesi ile ihtiyaç halinde diðer hususlar yer alýr.
(3) Mali genel
kurul gündeminde seçim dýþýndaki hususlar yer alýr ve bu genel kurulda bir önceki dönemin bütçesi görüþülerek karara baðlanýr, içinde bulunulan yýlýn bütçesi üzerinde düzenleme yapýlýr ve bir sonraki dönemin bütçesi onaylanýr. Mali genel
kurulda, ana statü deðiþiklikleri ile Federasyonun iþ ve iþleyiþine iliþkin diðer konular da görüþülerek karara baðlanabilir.
(4) En az on
genel kurul üyesinin imzasýyla Ana Statüye aykýrý olmayan ve gündeme ilave
edilmek istenen maddeler için yazýlý olarak baþvuru yapýlabilir ve açýk oylama sonucu salt çoðunluk ile kabul edilen öneriler gündeme eklenir. Bu tür maddeler daha önce ilan edilmiþ gündem maddelerinin görüþülüp karara baðlanmasýndan sonra ele alýnýr.
(5) Olaðanüstü genel kurulda, ilanda belirtilen hususlar dýþýnda baþka bir husus görüþülemez.
Genel kurul oturumu ve görüþmeler
MADDE 25 – (1) Divan kurulu, seçildikten ve yerini
aldýktan sonra divan baþkaný, ilanda yer alan gündemi genel kurula açýklar, oya sunar
ve gündem maddelerinin görüþülmesine geçer.
(2) Söz almak isteyen üyelere yazýlma sýrasýna göre söz verilir. Federasyon kurullarýnýn sözcüleri ile usul hakkýnda söz almak isteyenlere öncelik tanýnýr.
(3) Konuþma süresi, Genel kurula katýlan üyelerden onunun yazýlý isteði üzerine yapýlacak açýk oylama ile görüþme açýlmaksýzýn sýnýrlandýrýlabilir.
(4) Genel
kurulda, üyelerin Federasyon iþ ve iþlemlerine iliþkin sorularýný, yönetim kurulu veya denetim kurulu sözcüleri yanýtlamakla yükümlüdür.
(5) Gündem maddelerine iliþkin görüþme yeterliliði teklifi, üç üyenin bu konu ile ilgili görüþlerini belirtmesinden sonra verilebilir. Söz konusu teklif, daha önce bu konuyla
ilgili söz almýþ kiþilerin adlarýnýn okunmasý ve söz haklarýnýn saklý bulunduðunun açýklanmasý suretiyle, teklif
lehine ya da aleyhine konuþacak birer kiþiye söz verildikten sonra oylamaya açýlýr ve oylama sonucuna göre karar verilir.
Karara baðlanan konular üzerinde yeniden görüþme açýlamaz.
(6) Genel
kurul, çalýþmalarý kolaylaþtýrmak için belirli görevlere yardýmcý komisyonlar kurabilir.
(7) Genel
kurulda, görüþme yeterliliði, bütçe ve Ana Statü deðiþiklikleriyle ilgili tekliflerin yazýlý olarak yapýlmasý zorunludur.
(8) Divan baþkaný, gündem maddeleri görüþülürken ya da oylama yapýlýrken düþüncesini açýklayamaz. Konuþma yapmak isterse sýraya girer ve sýrasý gelince yerini baþkan yardýmcýsýna býrakarak düþüncelerini açýklar. Divan baþkaný, hakkýnda düþüncesini açýkladýðý gündem maddesinin görüþülmesi tamamlanýnca yerine geçebilir.
Seçim iþleri
MADDE 26 – (1) Federasyon, baþkanlýk için baþvuran adaylarýn listesini ve genel kurul üyelerinin teklif
yazýlarýný divan baþkanlýðýna iletir. Baþkan adaylarý, yönetim, denetim ve disiplin kurulu asýl ve yedek üye listelerini divan kuruluna yazýlý olarak teslim ederler.
(2) Oylamada,
baþkan adaylarý ve önerdikleri kurul listeleri blok olarak oylanýr. Kurullara münferit olarak aday olunmaz, oylanan listelerde çizme, eksiltme veya ekleme yapýlmaz.
(3) Divan baþkaný, istekleri halinde baþkan adaylarýna genel kurula hitap etmeleri için ad çekme suretiyle tespit edeceði sýrayla söz hakký verir. Baþkan adaylarýnýn konuþma süresi aday sayýsý dikkate alýnarak divan kurulu tarafýndan belirlenerek oylamaya sunulur.
(4) Baþkan adaylarý, divan baþkanýna her sandýk baþýnda görevlendirilmek üzere aday olmayan gözlemci ismi bildirebilir.
(5) Divan baþkaný, baþkan adaylarý tarafýndan kendisine teslim edilen oy listelerini baþvuru sýrasýna göre oy verme kabinlerine koydurur.
(6) Seçimler tek liste halinde gizli oy ve açýk tasnif þeklinde yapýlýr. Genel kurul üyeleri, genel
kurul listesindeki sýralara göre görevlilerden mühürlü zarfý imza karþýlýðý alýr ve hazýr bulundurulan
yeterli sayýdaki sandýklarda oylarýný kullanýr. Adaylara ait oy
pusulalarý oy kullanýlacak kabinde
bulundurulur. Üye hangi aday ve listesine oy vermek istiyor ise
kabindeki “evet” mührünü basar ve oy listelerinden tercih ettiðini zarfa koyarak sandýða atar. Genel
kurul oy kullaným listesini imzalayarak oyunu kullanmýþ olur. Oy pusulasýna isim veya herhangi bir iþaret konulmaz. Zarfýný kaybeden veya baþka bir þekilde elinden çýkaran üyeye yeni zarf
verilmez.
(7) Genel
kurula katýlan tüm üyelerin oylarýný kullanmasý veya oy kullanma
süresinin sona ermesinden sonra sandýklar kapatýlýr. Sandýklar divan baþkanýnýn denetim ve gözetiminde aday ve
gözlemcilerinin huzurunda açýlýr. Sandýklardan çýkan zarf sayýsýnýn, oy kullanan üye sayýsý ile eþit olup olmadýðý tespit edilir ve fazla zarflar açýlmadan iptal edilir.
(8) Oylarýn tasnifinde listeler sayýlýr. Bir zarfýn içinden ayný listeden birden
fazla çýkmasý durumunda, bunlardan biri geçerli sayýlýr ve tek oy olarak hesaplanýr. Bir zarfýn içinden deðiþik iki liste çýkmasý durumunda, bunlar iptal edilir ve oy geçersiz sayýlýr.
(9) Seçimde en yüksek oyu alan baþkan adayý ve bu adayýn listesi seçilmiþ sayýlýr. Oylarýn eþit çýkmasý halinde ayný gün genel kurulda çoðunluk aranmaksýzýn ikinci bir oylama yapýlýr. Ancak bu toplantýya katýlanlarýn sayýsý seçimle belirlenen kurullarýn üye sayýsýnýn iki katýndan aþaðý olamaz. Bu oylamada da eþitlik bozulmaz ise, baþkan ve seçimle göreve gelen kurullar kura ile belirlenir.
(10) Divan baþkaný, seçim sonuçlarýný oy çoðunluðuna ve oy sýrasýna göre genel kurul üyelerine açýklar.
(11) Genel
kurul toplantý tutanaklarý divan kurulu
tarafýndan tutulur ve toplantý tutanaklarýnýn her bir sayfasý toplantý sonunda divan baþkaný ile divan kurulu üyeleri tarafýndan birlikte imzalanýr. Gündemdeki bütün maddelerin görüþülmesi ve karara baðlanmasýndan sonra divan baþkaný toplantýyý bir konuþma ile kapatýr.
(12)
Tutanaklar, genel kurul toplantýsýnýn kapanýþýný takiben en geç yirmi dört saat içerisinde Federasyona teslim edilir ve bunlarýn bir kopyasý da ayný süre içerisinde Genel Müdürlük gözlemcisine verilir. Federasyona teslim edilen
tutanaklar, teslimden itibaren en geç kýrk sekiz saat içerisinde Federasyonun internet sitesinde yayýnlanýr.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hükümler ile Denetim ve Disiplin Ýþlemleri
Federasyonun bütçesi
MADDE 27 – (1) Federasyonun mali yýlý 1 Ocak-31 Aralýk arasýdýr. Federasyonun bütçesi, Yönetim Kurulu tarafýndan her bir mali
yýla göre ve iki yýl için düzenlenerek Genel Kurulun onayýndan sonra uygulamaya konulur.
(2) Bütçede; Federasyonun her türlü gelirleri ve yapýlacak faaliyetler
için ayrýlacak ödenekler, personel giderleri, kurullarýn masraflarý, yönetim ve hizmet giderleri ile diðer giderler gösterilir.
(3) Federasyon
baþkaný, bütçede belirtilen esaslar içinde tahsilât ve harcamalar yapmaya yetkilidir. Federasyon baþkaný bu yetkisini sýnýrlarýný belirlemek kaydýyla ve Yönetim Kurulu kararýyla baþkan vekiline
devredebilir.
(4) Ödeme evrakýnda baþkan veya baþkan vekilinin imzasýnýn yaný sýra genel sekreterin imzasýnýn bulunmasý zorunludur.
Federasyonun gelirleri
MADDE 28 – (1) Federasyonun gelirleri þunlardýr;
a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak pay,
b) Genel Müdürlük bütçesinden altyapý ve eðitime iliþkin projelerin desteklenmesi için aktarýlacak kaynak,
c) Kiþi ve kurumlardan alýnacak katýlým payý ve aidatlar,
ç) Antrenör, hakem ve
sporcularýn tescil ve vize ücretleri ile
transferlerden alýnacak pay,
d) Kulüplerin tescil ücretleri,
e) Ýtiraz ve ceza gelirleri,
f) Kulüplerin televizyon ve radyodan yapýlacak müsabaka yayýnlarýndan ve her türlü basýn ve yayýn organlarý ile yapacaklarý sözleþmelerden elde ettikleri gelirlerin %10’u ile milli ve temsili müsabakalarýn televizyon, radyo ve internet üzerinden yapýlan yayýnlarýndan elde edilecek gelirler,
g) Kurs,
seminer, okçuluk eðitim kurumlarýndan elde edilecek gelirler,
ð) Reklam ve yayýn gelirleri,
h) Sponsorluk
gelirleri,
ý) Kira ve iþletme gelirleri,
i) Yardým ve baðýþlar,
j) Diðer gelirler.
(2) Federasyon
tarafýndan yapýlan faaliyet ve
yarýþlardan elde edilen reklam, sponsorluk, naklen yayýn, milli yarýþlara ait bilet gelirleri Federasyona aittir.
(3)
Federasyonun tüm gelirleri her türlü vergi, resim ve harçtan muaftýr.
(4) Federasyon
mallarý Devlet malý hükmündedir, haczedilemez.
Federasyonun giderleri
MADDE 29 – (1) Federasyon, yýllýk bütçe esasýna göre bütçesini hazýrlar; Ana Statü ve ilgili diðer mevzuat ile kendisine verilen görevleri yerine getirmek için Ana Statü hükümleri çerçevesinde gerekli bütün harcamalarý yapar.
(2) Federasyon;
ihtiyacý olan ve amacýna uygun her türlü menkul ve gayrimenkul mallarý bütçe esaslarý dâhilinde almaya, satmaya, kiralamaya, kiraya vermeye, iþletmeye, ortaklýk kurmaya, gayrimenkulleri üzerinde ipotek ve her türlü hak ve mükellefiyetler tesis etmeye ve baðýþ kabulüne, nakitlerini yönetim kurulunun
kararlarý doðrultusunda deðerlendirmeye yetkilidir.
(3) Bütçe ile ilgili harcamalar, yönetim kurulunca hazýrlanan bütçe talimatýnda belirtilir.
(4) Harcamalar
aþaðýda belirtilen ilke ve esaslara uygun olarak yapýlýr;
a) Bu Ana Statüde belirtilen Federasyonun ve yönetim kurulunun görevleri çerçevesinde zorunlu ya da yararlý olan iþ ve iþlemler için yapýlmýþ olmak,
b) Ýþin mahiyetine ve Federasyonun ihtiyaçlarýna uygun olmak,
c) Federasyonun
gelirleri ile tedbirli ve basiretli yönetim ilkeleri,
objektif ve iyi niyet kurallarý kapsamýnda orantýlý olmak.
Muhasebe ve raporlama sistemi
MADDE 30 – (1) Federasyonda tek düzen muhasebe sistemine ve bilanço esasýna göre kayýt tutulur.
(2) Muhasebe iþlemlerinin ispat gücü olan belgelere dayandýrýlmasý zorunludur. Kayýt, denetim,
kontrol ve takip açýsýndan 213 sayýlý Vergi Usul Kanununda belirlenmiþ standart belge,
rapor ve defterler kullanýlýr.
(3) Hesaplar
takvim yýlý esasýna göre tutulur. Gelir ve giderler tahakkuk ettirildikleri yýlýn hesaplarýnda gösterilir. Ancak Federasyon, mali genel kurul tarihlerini de esas
alarak ve ihtiyari bir þekilde muhasebe raporlamalarýný yapabilir. Bu ihtiyari raporlarýn hazýrlanmýþ olmasý, takvim yýlýna göre kayýt ve raporlama yapýlmasýný engellemez.
(4) Genel Müdürlük tarafýndan yapýlan yardýmlarýn izlenmesi ve spor politikalarýna yön verilebilmesi için; Federasyona
ait muhasebe kayýtlarý, Genel Müdürlükte oluþturulacak bir
merkezde belli bir otomasyon sisteminde toplu bir biçimde izlenebilir. Bu durumda Genel Müdürlükçe oluþturulacak standart
hesap planýna uygun olarak kayýtlarýn düzenlenmesi ve Federasyon muhasebe servisinin bu
merkezle iþbirliði içinde çalýþmasý zorunludur.
(5) Federasyon,
muhasebe servisini kurmak ve bu serviste çalýþan personeli kendi alanýnda eðitmekle yükümlüdür.
Denetim
MADDE 31 – (1) Federasyonun her türlü faaliyetinin denetimi; genel kurul, denetim kurulu
ve Bakan tarafýndan görevlendirilecek
denetim elemanlarýnca yapýlýr.
(2) Federasyon
harcamalarýnýn yerindelik denetimi Federasyonun genel kurulu ve
denetim kurulunca, Genel Müdürlükçe yapýlan her türlü yardýmlarýn amaca uygunluðu ve denetimi ise Genel Müdürlükçe yapýlýr. Genel Müdürlük tarafýndan yapýlan ayni ve nakdi yardýmlarýn amacýna veya mevzuata uygun olarak harcanmamasý halinde oluþacak zarar, kusurlarý bulunan
federasyon baþkaný ve yönetim kurulu üyelerinden Genel Müdürlükçe tahsil edilir ve Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Ayrýca sorumlular hakkýnda suç duyurusunda
bulunulur.
Disiplin iþlemleri
MADDE 32 – (1) Federasyona baðlý spor dallarý ile ilgili olarak;
a) Federasyonun
faaliyet programýnda yer alan yarýþ ve
faaliyetlerde; kulüp, federasyona baðlý spor dallarýnda faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem, antrenör, öðretici, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine
aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine
Federasyonun disiplin kurulu,
b) Federasyonun
faaliyet programýnda yer almayan il veya ilçe müdürlüklerince düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, ilgili spor dalýnda faaliyette bulunan kuruluþ, sporcu, hakem,
antrenör, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine il veya ilçe ceza kurullarý,
c) Kurum veya
kuruluþlarca Federasyondan, il veya ilçe müdürlüklerinden izin alýnmak suretiyle düzenlenen yarýþ ve faaliyetlerde; ilgili spor dalýnda faaliyette bulunan kuruluþ, kulüp, sporcu, hakem, antrenör, eðitmen, menajer, yönetici ve görevli diðer kiþilerin spor ahlaký ve disiplinine
aykýrý davranýþlarýna iliþkin ceza iþlerine, izin alýnan merciin disiplin/ceza kurulu,
bakar.
(2) Federasyon
disiplin kurulunca verilen kararlara karþý Tahkim Kuruluna
itiraz edilebilir.
(3) Ýl veya ilçe ceza kurullarý tarafýndan verilen cezalara karþý, 7/1/1993
tarihli ve 21458 sayýlý Resmî Gazete'de yayýmlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü Amatör Spor Dallarý Ceza Yönetmeliði hükümleri uyarýnca, Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir.
(4) Tahkim
Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurullarý, Federasyonun
disiplin kurulu ile il veya ilçe ceza kurullarýnca verilecek cezalar, Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulunda oluþturulacak sportif ceza kütüðüne kaydedilir.
BEÞÝNCÝ BÖLÜM
Çeþitli ve Son Hükümler
Ödül ve
sponsorluk
MADDE 33 – (1) Ödül ve sponsorluk iþlemleri 3289 sayýlý Kanunun ek 3 üncü maddesi ile 13/9/2012 tarihli ve 2010/956 sayýlý Bakanlar Kurulu kararý ile kabul edilen Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Baþarý Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkýnda Yönetmelik ve
16/6/2004 tarihli ve 25494 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüðü Sponsorluk Yönetmeliði çerçevesinde yürütülür.
(2) Federasyon,
Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün Baþarý Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkýnda Yönetmelik kapsamýnda yer almayan sporcu, kulüp ve antrenör için çýkaracaðý talimat hükümlerine göre ödül verebilir. Ancak bu durumda verilecek ödüller Genel Müdürlük bütçesinden ayrýlacak pay ile alt
yapý ve eðitime iliþkin projelerin desteklenmesi için aktarýlacak kaynaktan ve Spor Toto Teþkilat Baþkanlýðýndan saðlanan reklam
gelirlerinden karþýlanamaz.
Yayýnlarýn düzenlenmesi
MADDE 34 – (1) Federasyon faaliyetleri kapsamýnda Türkiye Cumhuriyeti sýnýrlarý içindeki tüm okçuluk yarýþlarýnýn televizyon, radyo, internet ve her türlü teknik cihaz veya benzeri araçlarla yayýnlanmasýna, iletilmesine,
yayýnlarýn düzenlenmesine ve programlanmasýna münhasýran yönetim kurulu
yetkilidir.
(2) Federasyon
tarafýndan yayýnlanmasýna izin verilmeyen müsabakalar televizyon, radyo, internet ve benzeri
araçlarla yayýnlanamaz.
Fikri, sýnaî ve ticari haklar
MADDE 35 – (1) Federasyonun kullandýðý veya kullanacaðý marka, logo ve benzeri tüm fikri ve sýnai haklarýn mülkiyeti ve kullaným hakký münhasýran Federasyona aittir.
Kulüpler
MADDE 36 – (1) Federasyonun baðlý spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diðer spor kulüplerinin okçuluk þubeleri, Federasyonun görev alanýna giren konularda Federasyona baðlýdýr. Federasyonun baðlý spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüpleri veya spor kulüplerinin okçuluk þubeleri yönetim kurulu tarafýndan tespit
edilecek esaslar çerçevesinde kayýt ve tescil
edilir. Tescil edildikten sonra sorumluluklarýný yerine getirmeyen kulüplerin kayýt ve tescil iþlemleri iptal edilir. Bu kulüpler müsabakalara katýlamaz ve
Federasyon Genel Kurulunda temsil edilemezler.
(2) Tescil ücreti her yýl yönetim kurulunca belirlenir.
Kulüplerin devri ve þirketleþme
MADDE 37 – (1) Federasyonun baðlý spor dallarýnda faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diðer spor kulüplerinin okçuluk þubeleri, mevzuatta belirtilen þekil ve esaslara göre kuracaklarý veya kurmuþ olduklarý anonim þirketlere
devredilebilir. Kulüplerin þirketleþmesi halinde tescilli bulunduklarý yerden baþka bir yere nakilleri yapýlamaz.
(2) Devirlerde
okçuluk sporunun yayýlmasý, güçlenmesi ve yararlarý ön planda tutulur. Devre iliþkin usul ve
esaslar yönetim kurulunca hazýrlanan talimatla
belirlenir.
Alt düzenleyici
iþlemler
MADDE 38 – (1) Bu Ana Statüye dayanýlarak hazýrlanan diðer alt düzenleyici iþlemler Genel Müdürlüðün internet sitesinde yayýmlanýr.
(2) Bu Ana Statü ile Federasyonun diðer alt düzenleyici iþlemleri Baðýmsýz Spor Federasyonlarýnýn Çalýþma Usul ve Esaslarý Hakkýnda Yönetmelik hükümlerine aykýrý olamaz.
Yürürlükten kaldýrýlan ana statü
MADDE 39 – (1) 15/12/2006 tarihli ve 26377 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Türkiye Okçuluk Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
Yürürlük
MADDE 40 – (1) Bu Ana Statü yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
Yürütme
MADDE 41 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Okçuluk Federasyonu Baþkaný yürütür.
|