Anayasa Mahkemesi
Başkanlığından:
Esas Sayısı :
2009/27 (Siyasi Parti Mali Denetimi)
Karar Sayısı :
2013/12
Karar Günü :
3.1.2013
I- MALİ DENETİMİN KONUSU
Yurt Partisinin 2008 yılı kesin hesabının
incelenmesidir.
II- İLK İNCELEME
Partinin 2008 yılı kesin hesapları Parti
Meclisinden 8 kişinin imzaladığı 26.6.2009 tarih ve 15 sayılı kararla kabul
edilmiştir.
Parti Tüzüğü’nün 26. maddesinde, Parti Meclisinin büyük
kongre tarafından seçilen 24 asil ve 12 yedek üye ve genel başkandan
oluşacağı, Parti Meclisinin görev ve yetkilerini düzenleyen 28. maddesinin
(j) fıkrasına göre de kesin hesabı onaylamanın Parti Meclisinin yetkisinde
olduğu anlaşılmaktadır. Parti Meclisinin 25 kişiden oluştuğu, en az 13 kişi
ile toplanarak toplananların salt çoğunluğuyla karar alması gerekirken 8
kişinin katılımıyla kesin hesabın kabul edildiği görülmüştür.
Parti yetkilileri, “Parti yöneticilerinin bir çoğu şehir
dışında olduğundan mevcut yöneticilerinin imzası alınamamıştır.”
şeklinde cevap vermişlerdir.
2820 sayılı Siyasi
Partiler Kanunu’nun;
“Merkez karar, yönetim ve icra organları”
başlıklı 16. maddesi, “Siyasi
partilerin merkez karar, yönetim ve icra organları parti tüzüğünde belirtilen
isim, şekil ve sayıda kurulur. Büyük kongrece seçilecek merkez organlarının
her birinin üye sayısı 15’ten az olamaz.”
73. maddesinin
üçüncü fıkrası “İller teşkilatından
gönderilenler ve parti merkezine ait olan kesin hesaplar, merkez karar ve
yönetim kurulunca incelenerek karara bağlanır ve birleştirilir.” ve
dördüncü fıkrası “Siyasi partilerin
bütçeleri, bilançoları, gelir ve gider cetvelleri ile kesin hesaplarının
nasıl düzenleneceği partilerin iç yönetmeliklerinde gösterilir.”
74. maddesi, “Siyasi
partilerin mali denetimi Anayasa Mahkemesince yapılır. Anayasa Mahkemesi,
siyasi partilerin mal edinimleri ile gelir ve giderlerinin Kanuni
uygunluğunu denetler.
Siyasi
partilerin genel başkanları, karara bağlanarak birleştirilmiş bulunan kesin
hesap ile parti merkez ve bağlı ilçeleri de kapsayan iller teşkilatının
kesin hesaplarının onaylı birer örneğini Haziran ayı sonuna kadar Anayasa
Mahkemesine ve bilgi için Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına vermek
zorundadırlar. Bu belgelere, ilgili siyasi partinin aynı hesap döneminde
edindiği taşınmaz ve değeri yüz milyon lirayı aşan taşınır malların, menkul
kıymetlerin ve her türlü hakların değerleri ile edinim tarihlerini ve
şekillerini de belirten listeleri eklenir.”
111. maddesinin (b)
bendi, “Siyasi partilerin 74 üncü
madde hükümlerine aykırı hareket eden sorumluları hakkında, üç aydan altı
aya kadar hafif hapis ve onbeş milyon liradan
otuz milyon liraya kadar hafif para cezası verilir.”
şeklinde düzenlenmiştir.
2820 sayılı Kanun’un
73. maddesinde, kesin hesapları karara bağlamanın Merkez Karar ve Yönetim
Kurulunca olacağı belirtilmesine karşın, Kanun’da Merkez Karar ve Yönetim
Kurulunun ne şekilde oluşacağına dair bir düzenleme yapılmamış, aksine
organların oluşumu parti tüzüğüne bırakılmıştır. Parti Tüzüğünde de
organların oluşum ve görevleri belirtilmiştir.
Kesin hesabı
onaylayıp reddetmenin Parti Meclisinin yetkisinde olması nedeniyle,
toplantının Tüzükte öngörülen şekilde yapılması ve yeterli imzanın olması
gerekir. Kesin hesabın tüzükte istenen şekilde onaylandığına dair Parti
Meclisi kararı sunulmamıştır.
Kesin hesapların incelenip kabul edildiğine ve
birleştirildiğine ilişkin Tüzüğe uygun Parti Meclisi kararının olmaması
hesabın tam olarak 2820 sayılı Kanun’un 74. maddesine uygun sunulmadığını
göstermektedir. Dolayısıyla, Yurt Partisi 2008 yılı kesin hesabının Parti
Genel Başkanı tarafından Haziran ayı sonuna kadar Anayasa Mahkemesi
Başkanlığına sunulması gerektiği yönündeki anılan madde ile getirilen
kurala uyulmamıştır.
Dolayısıyla, 2820 sayılı Kanun’un 74. maddesi
hükümlerine aykırı hareket eden parti sorumluları hakkında Kanunun 111.
maddesinin (b) fıkrasına istinaden gerekli işlemlerin yapılmasını temin
için Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulması gerekir.
Bu itibarla, Yurt Partisinin 2008 yılı kesin
hesabının ilk incelemesi sonucunda;
1- Dosyada eksiklik bulunmadığından işin esasının
incelenmesine,
2- Kesin
hesaplarının incelenip onaylandığına ilişkin Tüzüğe uygun olarak alınmış
Parti Meclisi kararı olmadığından Siyasi Partiler Kanunu’nun 74. ve 111. maddesinin (b) bendi uyarınca
yasal işlem yapılması için Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda
bulunulmasına,
3.1.2013 gününde OYBİRLİĞİYLE karar verilmiştir.
III- ESASIN İNCELENMESİ
Yurt
Partisinin, Anayasa Mahkemesine verdiği 2008 yılı kesin hesap çizelgeleri
ile dayanağını oluşturan defter ve belgeler üzerinde yapılan inceleme
sonuçlarını içeren Anayasa Mahkemesi Raportörü Zekeriya AYDIN tarafından
hazırlanan esas inceleme raporu, Anayasa ve 6216 sayılı Anayasa Mahkemesinin
Kuruluşu ve Yargılama Usulleri Hakkında Kanun ile 2820 sayılı Siyasi
Partiler Kanunu’nun ilgili kuralları, bunların gerekçeleri ile diğer yasama
belgeleri okunup incelendikten sonra gereği görüşülüp düşünüldü:
Denetimin maddi öğelerini oluşturan defter ve
belgelerde, Partinin 2008 yılı gelirleri toplamının 41.819,84 YTL,
giderleri toplamının 39.386,73 YTL olduğu, 2.433,11 YTL’nin ise nakit
mevcudu olarak 2009 yılına devrettiği anlaşılmaktadır.
Partinin 2008 yılı kesin hesabı Parti Meclisinin
26.6.2009 tarih ve 15 sayılı kararı ile kabul edilerek onaylanmıştır.
Partinin 2008 yılı kesin hesabının gelir ve gider
rakamlarının yukarıda açıklanan tutarlardan oluştuğu, bu haliyle 2008 yılı
kesin hesabının doğru, denk ve 2820 sayılı Kanunu’na uygun olduğu sonucuna
varılmıştır.
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının kayıtlarına
göre, Adana, Adıyaman, Ankara, Antalya, Artvin, Balıkesir, Bilecik, Bolu,
Burdur, Bursa, Çanakkale, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Eskişehir,
Gaziantep, Giresun, Hatay, İçel, İstanbul, Kars, Kayseri, Kırklareli,
Kırşehir, Kocaeli, Konya, Malatya, Manisa, Mardin, Muğla, Nevşehir,
Sakarya, Samsun, Siirt, Sinop, Tekirdağ, Trabzon, Şanlıurfa, Uşak,
Zonguldak, Aksaray, Bayburt, Iğdır, Yalova, Karabük, Kilis, Osmaniye ve Düzce olmak üzere Partinin 48
il, 178 ilçe ve 126 beldede teşkilatı bulunmaktadır.
Parti il örgütleri (ilçe ve belde) faaliyette
olduğuna göre, bu yerlerin giderlerinin nasıl karşılandığının belgeleriyle
birlikte açıklanması istenmiştir.
Parti yetkilileri, “1 ve 2. maddede söz konusu olan il ve ilçe teşkilatlarımız aktif
ve faal olarak her hangi bir yer kiralanmamıştır. Bu yüzden gelir ve
giderlerimiz mevcut değildir.” şeklinde cevap vermişlerdir.
Siyasi partilerin faaliyetlerini yürüttükleri genel
merkez, il, ilçe veya belde başkanlıklarına ait binaların ya kendi mülkü
veya kira olması gerekir. Şayet parti yetkililerine ait binalarda siyasi
parti faaliyette bulunuluyor ise (il, ilçe veya belde teşkilatının
faaliyette bulunduğu binalar) bu takdirde kira sözleşmesi düzenlenerek
isabet eden tutarın partiye bağış olarak kaydedilmesi gerekir.
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının kayıtlarına
göre Partinin 48 il, 178 ilçe ve 126 beldede teşkilatı bulunmasına karşın
48 il ile ilgili her hangi bir gelir ve gider bildirilmemiştir.
Partinin il, ilçe ve belde örgütleri faaliyette
olduğuna göre, bu yerlerin en azından yönetim giderlerinin (kira, su,
elektrik, telefon, kırtasiye vb.) olması gerekir. Yönetim giderlerinin
hesaplarda görülmemesi kayıt dışı gelir ve gider oluşturulmuş olduğunu
göstermektedir. Bu durumda 2820 sayılı Kanun’un 69. maddesindeki bir siyasi
partinin bütün gelirlerinin, o siyasi partinin tüzel kişiliğinin adına elde
edileceği ile aynı Kanun’un 70. maddesindeki bir siyasi partinin bütün giderlerinin
o siyasi partinin tüzel kişiliğinin adına yapılacağı hükmüne aykırı
davranılmıştır.
Mahkemeye istenen bilgilerin istendiği şekliyle
verilmemesi, hesap verilebilir şekilde kayıt ve belge düzeninin
oluşturulmaması, hesabın dışında gelir ve gider oluşturulması, inceleme ve
araştırmayı engellemeye yönelik eylemler olduğundan 2820 sayılı Kanun’un 111. maddesinin (c) fıkrasına
istinaden gerekli işlemlerin yapılmasını temin için Ankara Cumhuriyet
Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulması gerekir.
A- Gelirlerin
İncelenmesi
1- Genel Merkez Gelirleri
Parti Genel Merkezinin 2008 yılı gelirleri olan
41.819,84 YTL’nin 41.300 YTL’si bağışlardan ve 519,84 YTL’si önceki yıldan
devreden nakitten oluşmaktadır.
Parti Genel Merkezinin 2008
yılı muhasebe kayıtlarının tutulduğu işletme defteri 17.10.2008 tarihinde
Çankaya İlçe Seçim Kuruluna onaylattırılmıştır.
Parti Genel Merkezinin 2008 yılı defter kayıtları
ve gelir belgeleri üzerinde yapılan incelemede, gelirlerin 2820 sayılı
Kanun’a uygun olarak sağlandığı sonucuna varılmıştır.
2- İl Örgütleri Gelirleri
Parti il örgütlerinin herhangi bir geliri
bulunmamaktadır.
B- Giderlerin İncelenmesi
1- Genel Merkez Giderleri
Parti Genel Merkezinin 2008 yılı giderleri
39.386,73 YTL olarak gösterilmiştir.
Bunun 7.856YTL’si personel giderleri, 17.000 YTL’si
kira giderleri ve 14.530,73 YTL’si çeşitli giderlerden oluşmaktadır.
Parti genel merkezinin 2009 yılına devreden nakit
mevcudu 2.433,11YTL.dir.
Parti genel merkezinin 2008 yılı defter kayıtları
ve gider belgeleri üzerinde yapılan incelemede, aşağıda belirtilenler
dışındaki giderlerin 2820 sayılı Kanun’a uygun olarak gerçekleştirildiği
sonucuna varılmıştır.
Muhasebe biliminin genel kabul görmüş temel
kavramlarından biri “Belgelendirme”
kavramıdır. 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 229.
maddesinde “Fatura, satılan emtia
veya yapılan iş karşılığında müşterinin borçlandığı meblağı göstermek üzere
emtiayı satan veya işi yapan tüccar tarafından müşteriye verilen ticari
vesikadır” şeklinde tarif yapılmış ve “Fatura Kullanma Mecburiyeti” başlıklı 232. maddesindeki hükmüne
göre de, faturanın hangi hallerde ve kimler tarafından alınması ve
verilmesinin gerektiği ifade edilmiştir. Bu bağlamda mal ve hizmet
alımlarında bu işlemlerin fatura ile belgelendirilmesi zorunlu tutulmuş ve
gerekli muhasebe kayıtlarının tutulmasında da faturanın tevsik edici belge
olarak kullanılması gerektiği ifade edilmiştir.
Aynı Kanun’un “Makbuz Mecburiyeti” başlıklı
236. maddesinde, “Serbest meslek erbabı, mesleki faaliyetlerine ilişkin
her türlü tahsilatı için iki nüsha serbest meslek
makbuzu tanzim etmek ve bir nüshasını müşteriye vermek, müşteri de bu
makbuzu istemek ve almak mecburiyetindedir.” denilmiş ve makbuzun
muhteviyatı da 237. maddede belirtilmiştir.
Yine aynı Kanun’un “Gider Pusulası” başlıklı
234. maddesindeki, “Birinci ve ikinci sınıf tüccarlar, kazancı basit
usulde tespit edilenlerle defter tutmak mecburiyetinde olan serbest meslek
erbabının ve çiftçilerin vergiden muaf esnafa;
Yaptırdıkları işler veya onlardan satın aldıkları
emtia için tanzim edip işi yapana veya emtiayı satana imza ettirecekleri
gider pusulası vergiden muaf esnaf tarafından verilmiş fatura hükmündedir.
Bu belge, birinci ve ikinci sınıf tüccarların, zati eşyalarını satan
kimselerden satın aldıkları altın, mücevher gibi kıymetli eşya için de
tanzim edilir. Gider pusulası, işin mahiyeti, emtianın
cins ve nev'i ile miktar ve bedelini ve iş
ücretini ve işi yaptıran ile yapanın veya emtiayı satın alan ile satanın
adlarıyla soyadlarını (Tüzel kişilerde unvanlarını) ve adreslerini ve
tarihi ihtiva eder ve iki nüsha olarak tanzim ve bir nüshası işi yapana
veya malı satana tevdi olunur. Gider pusulaları, seri ve sıra numarası
dahilinde teselsül ettirilir.”
hükmünden
fatura vermek mecburiyetinde olmayanlar için gider pusulası düzenleneceği
anlaşılmaktadır.
2820 sayılı Kanun’un 70. maddesinin üçüncü
fıkrasına göre beş bin liraya kadar olan (2008 yılı için 52,37 YTL)
harcamaların makbuz veya fatura gibi bir belge ile tevsik edilmesi zorunlu
olmadığından, bu miktarı geçen harcamaların geçerli ve kanıtlayıcı bir
belgeye dayanması gerekmektedir.
2820 sayılı Kanun’un 70. maddesinde,
“Bir
siyasî partinin bütün giderleri, o siyasi parti tüzelkişiliği adına
yapılır” ve aynı Kanun’un 75.
maddesinde, “Anayasa Mahkemesi
denetimi sonunda, o siyasi partinin gelir ve giderlerinin doğruluğuna ve
kanuna uygunluğuna veya kanuna uygun olmayan gelirler ile giderler
dolayısıyla da bunların Hazineye gelir kaydedilmesine karar verir” ve
76. maddesinde de, “Belgelendirilmesi
gerektiği halde belgelendirilmeyen parti giderleri miktarınca parti
malvarlığı, Anayasa Mahkemesi kararıyla Hazineye irad
kaydedilir” hükümleri yer almıştır.
25.2.2011 günlü, 27857 mükerrer sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan 6111 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması
ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun
ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
yayınlandığı tarih itibariyle yürürlüğe girdiğinden ve geçici maddelerde
yargılanmamış siyasi parti hesaplarında değiştirilen hükümlerin
uygulanacağına dair düzenleme de yapılmadığından dolayı bu tarihten önceki
denetim ve yargılamada değişiklikten önceki hükümler uygulanacaktır.
1- Parti görevlilerinin yükümlülükleri zamanında yapmaması sonucu
oluşan gecikme faizi ve bedelinin Parti bütçesinden ödenme nedeni
sorulmuştur.
Yevmiye tarih no
|
Belge türü
|
Fatura(Fiş), Alındı tarih no
|
İçerik
|
Tutar
|
31.3.2008
|
Fatura
|
31.3.2008/255835
|
Turkcell gecikme faizi
|
34,19
|
10.4.2008
|
Elektrik kesme ihbarnamesi
|
10.4.2008/1164/1/15
|
Elektrik gecikme faizi
|
11,07
|
21.4.2008
|
Fatura
|
31.3.2008/18301
|
Telekom gecikme bedeli
|
21,66
|
21.4.2008
|
Fatura
|
31.3.2008/77917
|
Telekom gecikme bedeli
|
34,35
|
21.4.2008
|
Fatura
|
31.3.2008/77916
|
Telekom gecikme bedeli
|
42,71
|
29.4.2008
|
Fatura
|
31.3.2008/00662
|
Telekom gecikme bedeli
|
44,26
|
29.4.2008
|
Fatura
|
1.4.2008/06810
|
Ttmet
gecikme bedeli
|
5,28
|
30.4.2008
|
Fatura
|
1.4.2008/988163
|
Turkcell gecikme faizi
|
68,89
|
20.5.2008
|
Fatura
|
30.4.2008/27878
|
Telekom gecikme bedeli
|
1,71
|
1.8.2008
|
Fatura
|
28.6.2008/3625633
|
Turkcell gecikme faizi
|
2,84
|
6.8.2008
|
Fatura
|
26.7.2008/3864177
|
Turkcell gecikme faizi
|
5,84
|
9.10.2008
|
Fatura
|
22.8.2008/3750368
|
Turkcell gecikme faizi
|
3,34
|
Toplam
|
|
|
|
276,14
|
Parti yetkilileri, “Maddede ki yazılan telefon ödemelerimiz parti kasasında yeterli
paranın olmayışından dolayı gecikme zammıyla yapılmıştır.” şeklinde
cevap vermişlerdir.
Parti yetkililerinin ödemelerin zamanında yapılması
için gerekli tedbirleri almaları gerekir. Parti görevlilerinin
yükümlülüklerini zamanında yapmamaları sonucu oluşan gecikme faizi ve
bedelinden parti tüzel kişiliğini sorumlu tutma imkanı
bulunmamaktadır. Bu ödemelerin kişisel sorumluluk kapsamında olduğu
açıktır. Bu nedenle 276,14 YTL’nin
Hazine’ye irad kaydedilmesi gerekir.
2- Aşağıda gösterilen harcamalar fatura aslı veya tahsilat
belgesi olmadan yapılmıştır. 213 sayılı Kanun’a göre düzenlenmiş belge aslı
veya ödemeyi kanıtlayıcı belge olmadan ödeme yapılma nedeni sorulmuştur.
Vergi Usul Kanununda Belirtilen
Belgeler Olmadan Yapılan Ödemelere Ait Liste
Yevmiye tarih ve no
|
|
Olmayan ve İstenen Belge
|
Tutar
|
28.1.2008
|
Vergi Dairesi Tahakkuk fişi bulunmaktadır.
|
Tahsilat Belgesi
bulunmamaktadır.
|
1.207,45
|
30.1.2008
|
Elektrik fatura bildirimi okunamamaktadır.
|
Ödendiğine dair belge bulunmamaktadır
|
130,02
|
30.1.2008
|
Elektrik fatura bildirimi okunamamaktadır.
|
Ödendiğine dair belge bulunmamaktadır
|
86,12
|
1.2.2008
|
Aidat
|
Ödendiğine dair belge bulunmamaktadır
|
135
|
10.4.2008
|
Başkent Elektrik
|
Elektrik faturası bulunmamaktadır
|
57,95
|
30.4.2008
|
SGK Tahakkuk fişi bulunmaktadır.
|
Tahsilat Belgesi
bulunmamaktadır.
|
393,36
|
29.5.2008
|
SGK Tahakkuk fişi bulunmaktadır.
|
Tahsilat Belgesi
bulunmamaktadır.
|
393,36
|
30.12.2008
|
PTT Tahsilat Belgesi
|
1 adet Telekom telefon faturası bulunmamaktadır.
|
69
|
Toplam
|
|
|
2.472,26
|
Parti yetkilileri, “Madde de bahsedilen vergi elektrik SGK ödemeleri bankadan ödeme
yapılıp banka hesap bildirim cetvelinde kayıt altına alınmıştır.” şeklinde
cevap vermişlerdir.
İstenen belgeler ve faturalar gönderilmemiştir.
213 sayılı Kanun’a uygun olarak düzenlenmiş fatura,
serbest meslek makbuzu gibi kanıtlayıcı belgeler olmadan veya istenen
belgeler sunulmadan kaydedilen 2.472,26
YTL tutarındaki giderin
Hazine’ye gelir yazılması gerekir.
2- İl Örgütleri Giderleri
Parti il örgütlerinin herhangi bir gideri
bulunmamaktadır.
C- Parti Mallarının İncelenmesi
Partinin 2008 yılı defter ve belgeleri üzerinde yapılan
incelemede, değeri yüz Yeni Türk Lirasını aşan taşınır mal, menkul kıymet
ve her türlü hak ile taşınmaz mal ediniminin olmadığı anlaşılmaktadır.
IV- SONUÇ
Yurt Partisinin 2008 yılı kesin hesabının
incelenmesi sonucunda;
1- Partinin
2008 yılı kesin hesabında gösterilen 41.819,84 YTL gelir, 39.386,73 YTL
gider ile 2.433,11 YTL nakit mevcudu devrinin Hazine’ye irad
kaydedilenler dışında kalan bölümünün eldeki bilgi ve belgelere göre doğru,
denk ve 2820 sayılı Siyasi Partiler Kanunu’na uygun olduğuna,
2- 2820 sayılı Kanun’un 70. maddesine aykırı olarak
partinin amaçlarına uygun olmayan ve parti tüzel kişiliği adına yapılmış
harcama olarak kabulü mümkün görülmeyen 2.748,4 YTL karşılığı Parti malvarlığının, 2820 sayılı Siyasi
Partiler Kanunu’nun 75. ve 76. maddeleri gereğince Hazine’ye gelir
kaydedilmesine,
3- İlk İnceleme
toplantısında verilen karar gereğince, kesin hesaplarının incelenip ve
onaylandığına ilişkin Tüzüğe uygun olarak alınmış Parti Meclisi kararının
olmaması nedeniyle Siyasi Partiler Kanunu’nun 74. ve 111. maddesinin (b)
bendi uyarınca yasal işlem yapılması için Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına
suç duyurusunda bulunulmasına,
4- Mahkemeye istenen bilgilerin istendiği şekliyle
verilmemesi, hesap verilebilir şekilde kayıt ve belge düzeninin oluşturulmaması,
hesabın dışında gelir ve gider oluşturulması, inceleme ve araştırmayı
engellemeye yönelik eylemler olduğundan Kanun’un 111. maddesinin (c)
fıkrasına istinaden gerekli işlemlerin yapılmasını temin için Ankara
Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmasına,
3.1.2013 gününde OYBİRLİĞİYLE karar verildi.
Başkan
Haşim KILIÇ
|
Başkanvekili
Serruh
KALELİ
|
Başkanvekili
Alparslan ALTAN
|
Üye
Mehmet ERTEN
|
Üye
Serdar ÖZGÜLDÜR
|
Üye
Osman Alifeyyaz PAKSÜT
|
Üye
Zehra Ayla PERKTAŞ
|
Üye
Recep KÖMÜRCÜ
|
Üye
Burhan ÜSTÜN
|
Üye
Engin YILDIRIM
|
Üye
Nuri NECİPOĞLU
|
Üye
Celal Mümtaz AKINCI
|
Üye
Erdal TERCAN
|
Üye
Muammer TOPAL
|
Üye
Zühtü ARSLAN
|
|