İstanbul
Şişli Meslek Yüksekokulundan:
İSTANBUL
ŞİŞLİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ANA
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin
amacı; İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulunun yönetimine, işleyişine, akademik
ve idari organlarına ve mali konulara ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik;
İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulunun yönetimine, işleyişine, akademik ve
idari organları ile bu organlarına görevlerine, disiplin işlemlerine ve
mali konulara ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun Ek 2 nci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu Mütevelli
Heyet Başkanını,
b) Genel Sekreter: İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu Genel
Sekreterini,
c) Müdür: İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulunun Müdürünü,
ç) Mütevelli Heyet: İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu
Mütevelli Heyetini,
d) Vakıf/Kurucu Vakıf: İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu
Vakfını,
e) Yönetim Kurulu: İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu
Yönetim Kurulunu,
f) Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu: İstanbul Şişli Meslek
Yüksekokulunu,
g) Yüksekokul Kurulu: İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu
Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Mütevelli
Heyet, Akademik ve İdari Organlar, Görevleri, Öğretim Elemanları,
Araştırma-Geliştirme
ve Danışmanlık Hizmetleri
Mütevelli
Heyet
MADDE 5 – (1)
Yüksekokulun en yüksek karar organı olan Mütevelli Heyet, Meslek
Yüksekokulunun tüzel kişiliğini temsil eder.
(2) Mütevelli Heyet, Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu
tarafından, 2547 sayılı Kanun ve 31/12/2005
tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim
Kurumları Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun, yaş sınırlaması hariç
devlet memuru olma niteliklerini taşıyan, en az üçte ikisi lisans düzeyinde
yükseköğrenim görmüş adaylar arasından seçilir. Mütevelli Heyet en az yedi
üyeden oluşur. Devlet üniversitelerinde görev yapan öğretim elemanları
üniversitelerinden gerekli izni almış olmak kaydıyla Mütevelli Heyette
görev yapabilirler. Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu Başkan ve üyeleri ile
bunların birinci derece kan ve kayın hısımları ile eşlerinden Mütevelli
Heyette görev yapacakların sayısı ikiyi geçemez. Müdür dışındaki Yüksekokul
mensupları Mütevelli Heyette görev alamaz.
(3) Mütevelli Heyet üyelerinin görev süresi dört yıldır.
Mütevelli Heyet üyelerinin görev süresi bitmeden görevden alınmaları için,
Kurucu Vakıf Yönetim Kurulunun üye tam sayısının salt çoğunluğuyla karar
alınması gerekir.
(4) Mütevelli Heyet üyelerinden birinin hizmet süresi
bitmeden herhangi bir nedenle görevden ayrılması halinde, ayrılan üyenin
görev süresini tamamlamak üzeri yeni bir üye seçilir. Dört yıllık görev
süresi dolan Mütevelli Heyet üyeleri yeniden görevlendirilebilir.
(5) Mütevelli Heyet üyelerinin isimleri, Mütevelli Heyet
Başkanlığı tarafından seçilmeleri/değişikliklerini müteakip otuz gün içinde
Yükseköğretim Kuruluna bildirilir.
(6) Müdür, Mütevelli Heyetin tabii üyesidir. Müdür,
kendisi ile ilgili konularda toplantılara ve oylamaya katılamaz, Mütevelli
Heyete başkan seçilemez.
(7) Mütevelli Heyet yılda en az dört defa olağan olarak
toplanır. Kararlar Mütevelli Heyet üyelerinin salt çoğunluğu ile alınır.
Eşitlik halinde Başkanın oyu yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. Mütevelli
Heyet, üye tam sayısının salt çoğunluğunun yazılı isteği ile ve/veya Başkan
tarafından olağanüstü olarak toplantıya çağırabilir. Mütevelli Heyet
toplantılarının raportörlüğünü Mütevelli Heyet
üyelerinden birisi yapar.
(8) Mütevelli Heyet yetkilerinin bir kısmını uygun
gördüğü ölçüde ve sürede Müdüre veya Yüksekokulun diğer organlarına
devredebilir.
(9) Mütevelli Heyet üyeliği fahridir. Vakıf Yönetim
Kurulu kararı ile Mütevelli Heyet üyelerine, ilgili mevzuat hükümlerine
göre belirlenen miktarı geçmeyecek şekilde toplantıya katılma, yol ve huzur
hakkı verilebilir, ancak bunun dışında herhangi bir ödeme yapılmaz.
Mütevelli
Heyetin görevleri
MADDE 6 – (1)
Mütevelli Heyetin görevleri şunlardır:
a) Yüksekokulun tüzel kişiliğini temsil etmek.
b) 2547 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde, Yüksekokulun
yönetimi ile ilgili koşulları ve standartları belirlemek, Yüksekokulda
görevlendirilecek yönetici, öğretim elemanı ve diğer personelin
sözleşmelerini ve atamalarını yapmak, öğretim elemanı dışındaki personelin
terfilerini ve görevden alınmalarını onaylamak.
c) Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşünü de alarak
Müdürü atamak ve gerek görülmesi halinde aynı esaslar çerçevesinde görevden
almak.
ç) Yüksekokul organlarınca hazırlanan düzenleyici
işlemleri inceleyerek karara bağlamak.
d) Yüksekokulda akademik birimlerin kurulması,
kapatılması veya birleştirilmesi hususunda Yükseköğretim Kuruluna sunulacak
Yüksekokul Kurulu önerilerini inceleyerek karara bağlamak.
e) Müdür tarafından hazırlanan Yüksekokul bütçesini
onaylamak ve uygulamalarını izlemek.
f) Öğrencilerden alınacak öğretim ücretlerinin ödeme
koşul, şekil ve zamanını tespit etmek.
g) Yüksekokula alınacak öğrenci sayılarını ve burs
kontenjanlarını belirleyerek Yükseköğretim Kuruluna önermek.
ğ) Yüksekokulu, yurt içinde ve yurt dışında temsil etmek,
diğer yükseköğretim kurumlarıyla yapılacak işbirliği ilkelerini belirlemek,
bilimsel ve akademik işbirliği, öğretim elemanı ve öğrenci değişimi gibi
geniş kapsamlı anlaşma ve protokolleri hazırlayarak Yükseköğretim Kurulunun
onayına sunmak.
h) Yüksekokulun geliştirilmesi yönünde, gerekli
yatırımları planlamak ve uygulanmasını sağlamak.
ı) Eğitim-öğretim kalite ve standartlarını belirlemek ve
uygulanması konusunda gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak.
i) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine
göre verilen diğer görevleri yürütmek.
Başkan
MADDE 7 – (1)
Başkan, Mütevelli Heyet üyeleri arasından dört yıl süre için seçilir.
Başkan, üyeler arasından en çok iki kişiyi başkan yardımcısı olarak
belirler.
(2) Başkan yardımcılarının görev süresi Başkanın görev
süresi ile sınırlıdır. Süresi biten Başkan ve başkan yardımcıları yeniden
görevlendirilebilir.
Akademik
organlar
MADDE 8 – (1)
Yüksekokuldaki akademik organlar, Devlet meslek yüksekokullarındaki
akademik organlar gibi düzenlenir ve onların görevlerini yerine getirir.
(2) Yüksekokulun akademik organları: Müdür, Yüksekokul
Kurulu ve Yönetim Kuruludur.
Müdür
MADDE 9 – (1) Müdür,
Yüksekokulun en üst düzeydeki yöneticisidir. Müdür, Mütevelli Heyet
tarafından Yükseköğretim Kurulunun olumlu görüşü alınmak suretiyle üç yıl
süreyle atanır. Gerekli görüldüğü takdirde Müdür aynı usulle görevden
alınır. Görev süresi sona eren Müdür aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Müdür, bu Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat
hükümleri ile Mütevelli Heyetin kendisine verdiği görevleri yapar.
Müdürün
görevleri
MADDE 10 – (1)
Müdürün görevleri şunlardır:
a) Mütevelli Heyetin idari, mali ve diğer konularda
alacağı kararları uygulamak.
b) Yüksekokul Kuruluna ve Yönetim Kuruluna başkanlık
yapmak ve bu kuralların önerilerini inceleyerek karara bağlamak.
c) Mütevelli Heyetle yükseköğretim kurumları arasındaki
koordinasyonu sağlamak.
ç) Yükseköğretim üst kuruluşlarının kararlarını
uygulamak.
d) Yüksekokula bağlı kuruluşlar arasında koordinasyonu
sağlamak.
e) Her eğitim-öğretim yılı sonunda ve gerektiğinde
Yüksekokulun eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri
hakkında Üniversitelerarası Kurula ve Mütevelli Heyete bilgi vermek.
f) Yüksekokulun yatırım programlarını, bütçesini ve
kadro ihtiyaçlarını, Yüksekokula bağlı birimlerin, Yüksekokul Kurulu ve
Yönetim Kurulunun görüş ve önerilerini aldıktan sonra hazırlamak ve
Mütevelli Heyete sunmak.
g) Mütevelli Heyetçe öngörülen ve onaylanan yatırım
programları, bütçe ve diğer mali uygulamaları Başkanın denetiminde yürütmek
ve Mütevelli Heyete bilgi vermek.
ğ) Gerekli görüldüğü hallerde, Yüksekokulu oluşturan
birimlerde görevli öğretim elemanlarının ve diğer personelin görevlerine
son vermek, görev yerlerini değiştirmek ve yeni görevler vermek konularında
Mütevelli Heyete öneride bulunmak.
h) Bilimsel ve idari gözetim ve denetim yapılmasını ve
bu görevlerin alt birimlere aktarılmasını, takip ve kontrol edilmesini ve
sonuçların alınmasını takip etmek.
ı) Yüksekokul birimleri ve her düzeydeki personel üzerinde
genel gözetim ve denetim yapmak.
i) Yüksekokul ile ilgili sorunları Mütevelli Heyet
toplantılarına götürmek.
j) Yüksekokulun ve bağlı birimlerinin öğretim
kapasitesinin gerçekçi bir şekilde kullanılmasını ve geliştirilmesini
sağlamak.
k) Öğrencilerin kaliteli, bilimsel, çağdaş ve huzurlu
bir Yüksekokul ortamında özgür, bağımsız yaratıcılığı ve bilimsel öğretimi
özendirici, dinamik ve kaliteli bir eğitim görmelerini ve bunların
devamlılığı için gerekli sosyal ve kültürel hizmetleri sağlamak ve korumak.
l) Eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayım
faaliyetlerini kalkınma plan, ilke ve hedefleri doğrultusunda yürütmek.
m) İlgili diğer mevzuatla kendisine verilen diğer
görevleri yapmak.
Müdür
yardımcıları
MADDE 11 – (1)
Mütevelli Heyet, Müdürün önereceği kadrolu öğretim elemanları arasından en
çok iki kişiyi akademik ve idari konularda görev yapmak üzere müdür
yardımcısı olarak üç yıllığına atar. Müdür yardımcıları, Müdürün önerisi ve
Mütevelli Heyet onayı ile görevlerinden alınabilir. Müdür, görev başında
olmadığı süre içerisinde daha önceden belirlediği yardımcılarından birini
yerine vekil olarak bırakır. Göreve vekalet altı
aydan fazla sürerse yeni Müdür atanır.
Müdür
yardımcılarının görevleri
MADDE 12 – (1) Müdür
yardımcıları aşağıdaki görevleri yapar:
a) Yüksekokulun her türlü eğitim, öğretim, yönetim ve
öğrenci işlerinin yürütülmesinde ve Yüksekokula bağlı kuruluşlar arasında
koordinasyonun sağlanması konusunda Müdüre yardımcı olmak.
b) Müdür tarafından gerekli görüldüğü hallerde Müdüre vekalet etmek.
c) Müdür tarafından gerekli görüldüğünde Yüksekokul
birimleri üzerinde gözetim ve denetim yapmak.
ç) Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
Yüksekokul
Kurulu
MADDE 13 – (1)
Yüksekokul Kurulu; akademik bir organ olup, Müdürün başkanlığında, müdür
yardımcıları ve Yüksekokulu oluşturan bölüm veya program başkanlarından
oluşur. Yüksekokul Kurulu yılda en az iki kez olağan olarak toplanır. Müdür
gerekli gördüğü hallerde Yüksekokul Kurulunu toplantıya çağırır. Yüksekokul
Kurulunun raportörlüğünü Genel Sekreter yapar.
Yüksekokul
Kurulunun görevleri
MADDE 14 – (1)
Yüksekokul Kurulu aşağıdaki görevleri yapar:
a) Yüksekokulun eğitim-öğretim, bilimsel araştırma,
basın, tanıtım ve yayın faaliyetlerini görüşmek, karara bağlamak ve
Mütevelli Heyete sunmak.
b) Yüksekokulla ilgili mevzuat taslaklarını hazırlamak
veya bununla ilgili görüş bildirmek,
c) Yüksekokulun tüm bölümlerinin ders programlarını,
program içeriklerini ve kredi saatlerini belirleyerek Müdürlüğe sunmak.
ç) Yüksekokulda açılacak ve kapatılacak bölüm ve
programlarla ilgili Yükseköğretim Kuruluna sunulması için Mütevelli Heyete
rapor hazırlamak.
d) Yüksekokulun yıllık akademik takvimini inceleyerek
karara bağlamak.
e) Yönetim Kuruluna üye seçmek.
f) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuatla verilen diğer
görevleri yapmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 15 – (1)
Yönetim Kurulu; Müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ile Müdürce
gösterilecek altı aday arasından Yüksekokul Kurulu tarafından üç yıl için
seçilecek üç öğretim üyesinden oluşur. Müdür, gerektiğinde Yönetim Kurulunu
toplantıya çağırır. Yönetim Kurulunun raportörlüğünü
Genel Sekreter yapar.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 16 – (1) İdari
faaliyetlerde Müdüre yardımcı bir organ olan Yönetim Kurulu aşağıdaki görevleri
yapar:
a) Mütevelli Heyet kararlarının uygulanmasında
belirlenen plan ve programlar doğrultusunda Müdüre görüş bildirmek ve
öneriler hazırlamak.
b) Faaliyet plan ve programların uygulanmasını sağlamak
üzere öğrenci kayıt takvimini düzenlemek.
c) Yüksekokulda bölümler arası geçiş koşullarını ve
kontenjanlarını belirlemek.
ç) Yatay geçiş koşul ve kontenjanlarını belirlemek ve
karara bağlamak.
d) Yüksekokulda açılacak burslu eğitim kontenjan ve
koşullarını belirlemek.
e) Ön koşullu dersler ve üst sınıftan ders
izleyebilmenin gereklerini karara bağlamak.
f) Yükseköğretim Kurulunun kararı çerçevesinde; başka
bir yükseköğretim kurumunun lisans ve ön lisans programlarına kayıtlı olan
öğrencileri, her iki yükseköğretim kurumunun yetkili organlarının alacağı
kararlar doğrultusunda Yüksekokula özel öğrenci olarak kabul etmek.
g) Mütevelli Heyet ve/veya Müdür tarafından yönetim ve
disipline ilişkin görevleri yerine getirmek.
ğ) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuatla verilen diğer
görevleri yapmak.
Bölüm/program
başkanı
MADDE 17 – (1)
Bölüm/program başkanı; bölümün tam zamanlı öğretim elemanları arasından,
Müdürün önerisi üzerine Mütevelli Heyetin onayı ile üç yıllığına atanır.
Süresi biten bölüm/program başkanı yeniden atanabilir. Atanma usulüne uygun
olarak bölüm/program başkanı görevinden alınabilir.
(2) Bölüm/program başkanı, görevinin başında
bulunamayacağı süreler için Yüksekokulun tam zamanlı öğretim elemanlarından
birini vekil bırakır.
(3) Bölüm/program başkanı, bölüme/programa ait her
düzeyde eğitim-öğretim, araştırma ve her türlü faaliyetin düzenli ve
verimli bir şekilde yürütülmesinden sorumludur.
Öğretim
elemanları
MADDE 18 – (1)
Öğretim elemanlarının seçimi ve görevlendirilmeleri ilgili mevzuat
hükümlerine göre, Mütevelli Heyet tarafından yapılır. Öğretim elemanları;
profesör, doçent, yardımcı doçent, öğretim görevlisi, araştırma görevlisi,
uzman, okutman ve diğer eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapan akademik
personeli kapsar.
(2) Tam zamanlı olarak çalışan öğretim elemanları
Müdürün önerisi ve Başkanın onayı ile atanır. Kısmi zamanlı öğretim
elemanlarının görev süreleri Mütevelli Heyet tarafından belirlenir.
(3) Öğretim elemanlarının atanmalarında devlet meslek
yüksekokullarına atamalarda aranan şartlara ilave olarak, Yüksekokulun
gerekli gördüğü diğer şartlar da aranabilir. Öğretim elemanlarının temini
ve atanmasında iş hayatındaki uzmanlık ve deneyimleri de göz önünde
bulundurulur.
(4) Öğretim elemanlarının görevlerini yapmaları,
öncelikle bağlı bulundukları bölüm/program başkanı ve Müdür tarafından
izlenir. Öğretim elemanlarının görev tanımları Yüksekokul Kurulu ve Yönetim
Kurulu önerisi ile Mütevelli Heyetçe belirlenir.
Araştırma-geliştirme
ve danışmanlık hizmetleri
MADDE 19 – (1)
Yüksekokul, aşağıda belirtilen konularda araştırma-geliştirme projeleri ve
danışmanlık hizmetleri yapar:
a) Eğitim ve öğretim hizmetlerini sürdürmeye yönelik
çalışmalar yapmak.
b) Öğrencilerin sanayi ve hizmet sektörleri ile entegrasyon içerisinde iş başı eğitimlerinin sağlıklı
yürütülmesini sağlamak.
c) Öğrenciler için, mezun olmalarını müteakip istihdam
kaynaklarının yaratılmasını sağlamaya yönelik çalışmalar yapmak.
ç) Öğretimin çağdaş ve bilimsel gerçekler doğrultusunda
yapılması için, program geliştirme ve kariyer planlamaları yapmak.
d) Yüksekokulun ulusal ve uluslararası kurum ve
kuruluşlar ile işbirliğini sağlamak.
e) İhtiyaç duyulacak konularda araştırma-geliştirme plan
ve projeleri hazırlamak ve danışmanlık hizmetlerini yerine getirmek.
(2) Sürekli eğitim, mesleki
gelişim, yerinde öğrenme ve staj, sertifika programı, kariyer planlaması,
mezunlarla ilişkiler, dış ilişkiler, araştırma-geliştirme, psikolojik
danışmanlık ve rehberlik gibi konularda koordinasyona ilişkin esaslar,
Yüksekokul Kurulunun önerisi ve Mütevelli Heyetin onayı ile bu birimlerde
görev yapacak koordinasyondan sorumlu görevlilerin ise Müdürün önerisi ve
Mütevelli Heyetin onayı ile belirlenir.
(3) Yükseköğretim kurumları dışındaki kuruluş veya
kişilerce, Yüksekokul ve bağlı birimlerden istenecek bilimsel görüş, proje,
araştırma ve benzeri hizmetler Yüksekokul Yönetim Kurulunca belirlenecek
esaslara göre yapılır. Gelen teklifler Müdür tarafından oluşturulan proje
değerlendirme komitesince incelenir, değerlendirilir ve proje yöneticisi
seçilir. Değerlendirme yapılırken projenin yüksekokula sağlayacağı yarar,
araştırmalara katkısı ve gelir gibi unsurlar da göz önüne alınır.
(4) Tam zamanlı öğretim üyelerinin Yüksekokul dışında
danışmanlık yapması, Yönetim Kurulunun görüşü alındıktan sonra, Müdürün
önerisi üzerine Mütevelli Heyetçe verilecek izine bağlıdır. Konuyla ilgili
yapılan çalışmalar Yüksekokulda sürdürülmüş sayılır.
(5) Araştırma, geliştirme, proje, sertifika, kurs ve
danışmanlık kapsamında alınan her türlü ücret Yüksekokula gelir kaydedilir.
Bu gelirden öğretim elemanlarına yapılacak ödemeler Mütevelli Heyet
tarafından belirlenir.
Yüksekokul
idari teşkilatı
MADDE 20 – (1)
Yüksekokul idari teşkilatı aşağıdaki birimlerden oluşur:
a) Genel Sekreter.
b) İnsan Kaynakları Birimi.
c) Mali İşler Birimi.
ç) Öğrenci İşleri Birimi.
d) Sağlık, Kültür ve Spor Birimi.
e) Kütüphane ve Dokümantasyon Birimi.
f) Bilgi İşlem Birimi.
g) İdari ve Teknik Hizmetler Birimi.
ğ) Kurumsal İletişim Birimi.
h) Hukuk Danışmanlığı Birimi.
ı) Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi.
Genel
Sekreter
MADDE 21 – (1) Genel
Sekreter, Yüksekokulun idari teşkilatının başı ve idari personelin amiri
olup, Müdüre bağlı olarak görev yapar.
Genel
Sekreterin görevleri
MADDE 22 – (1) Genel
Sekreter aşağıdaki görevleri yapar:
a) Yüksekokul idari teşkilatında bulunan birimlerin
verimli, düzenli ve uyumlu çalışmasını sağlamak.
b) Yüksekokul Kurulu ve Yönetim Kurulunda oylamaya
katılmadan raportörlük görevi yapmak, bu
kurullarda alınan kararların yazılmasını, korunmasını ve saklanmasını
sağlamak.
c) Yüksekokul Kurulu ve Yönetim Kurulunun kararlarını
Yüksekokula bağlı birimlere iletmek.
ç) Yüksekokul idari teşkilatında görevlendirilecek
personel hakkında Müdüre öneride bulunmak.
d) Basın ve halkla ilişkiler hizmetinin yürütülmesini
sağlamak.
e) Müdürlüğün yazışmalarını yürütmek,
f) Müdürlüğün protokol, ziyaret ve tören işlerini
düzenlemek.
g) İdari birimlerin gözetim ve denetimini yapmak.
ğ) Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
İdari
personel
MADDE 23 – (1)
Yüksekokulda görevli idari personel Müdür tarafından atanır ve atama
Mütevelli Heyet onayıyla tamamlanır. Diğer personel ve hizmetli personel
Genel Sekreterin önerisi ile Müdür tarafından seçilir ve sözleşmeleri
yapılır. Sözleşmeler Mütevelli Heyet onayıyla kesinleşir.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Öğrenci
Alınması, Öğretim Dili ve Öğretim Ücreti
Öğrenci
alınması
MADDE 24 – (1)
Yüksekokula kaydedilecek öğrenci kontenjanları Mütevelli Heyetin önerisi
üzerine Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir, yerleştirme işlemleri
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılır.
(2) Yüksekokula yurt içinden ya da yurt dışından yabancı
uyruklu öğrenci kabulüne ilişkin esaslar, Yüksekokul Kurulunca ilgili
mevzuat hükümleri çerçevesinde belirlenir ve uygulanır.
(3) Yüksekokul öğrencileri hakkında; 2547 sayılı Kanun,
İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu Ön Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav
Yönetmeliği ile ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Öğretim
dili
MADDE 25 – (1)
Öğretim dili Türkçe’dir. 4/12/2008
tarihli 27074 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında
Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak
Esaslara İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde Yüksekokul Kurulunun
önerisi, Mütevelli Heyetin kararı, Yükseköğretim Kurulunun onayı ile
Yüksekokulun bazı bölüm ve programlarında kısmen veya tamamen Türkçe veya
yabancı dillerde eğitim yapılmasına veya İngilizce dışında yabancı dillerin
zorunlu ders olarak okutulmasına karar verilebilir.
Öğrenci
ücreti
MADDE 26 – (1)
Yüksekokulda yapılan eğitim-öğretim için öğrencilerden, Mütevelli Heyet
tarafından belirlenen öğretim ücreti alınır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Mali
Hükümler
Kazanç
amacı gütmeme ve gelirlerin vakıflara devredilmemesi
MADDE 27 – (1) Kazanç
amacı gütmemek şartıyla kurulan Yüksekokulun her çeşit gelirleri kurulmuş
bulunan Yüksekokulda kalır ve hiçbir surette vakıf varlığına veya
hesaplarına geçici olarak dahi intikal edemez.
(2) Yüksekokulun bağış ve diğer şekillerde iktisap
edeceği taşınmaz mallar tapuda Yüksekokulun tüzel kişiliği adına tecil
edilir.
Mali
kolaylıklar
MADDE 28 – (1)
Yüksekokul, 2547 sayılı Kanunun 56 ncı maddesinde
yer alan mali kolaylıklar ile Devlet tarafından vakıf üniversitelerine ve
vakıf meslek yüksekokullarına sağlanan bütün imkanlardan
yararlanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 29 – (1) Yüksekokulun
harcama yetkilisi Başkandır. Başkan bu yetkisini Mütevelli Heyetin kabul ettiği
bütçe sınırları içinde kalmak kaydıyla ve Mütevelli Heyet kararı ile Müdüre
devredebilir.
(2) Harcama yetkilisi; ilgili mevzuat hükümleri
çerçevesinde gelir ve giderlerin etkili, ekonomik ve verimli şekilde
kullanılmasından ve yapılması gereken diğer işlemlerden sorumludur.
Yüksekokulun
gelir kaynakları
MADDE 30 – (1)
Yüksekokulun gelir kaynakları şunlardır:
a) Kurucu Vakıfça geliri Yüksekokula tahsis edilmiş
kuruluşlar ve kaynaklardan gelen gelirler.
b) Araştırma ve geliştirme projeleriyle ilgili
danışmanlık hizmetlerinden elde edilecek gelirler.
c) Yüksekokulun yatırımlarından ve işletme
faaliyetlerinden elde edilecek gelirler ile ulusal ve uluslararası kuruluşlarla
yapacağı projelerden elde edilecek gelirler.
ç) Eğitim hizmetlerinden elde edilecek gelirler.
d) Devlet bütçesi ve kamu kurum ve kuruluşlarından
yapılacak yardımlar.
e) Yüksekokul dışına verilecek danışmanlık
hizmetlerinden sağlanan gelirler.
f) Öğrencilerden alınacak ücretler.
g) Bağışlar, vasiyetler ve diğer gelirler.
ğ) Taşınır ve taşınmaz malların gelirleri.
h) Yayın ve satış gelirleri.
ı) Diğer gelirler.
Kaynakların
kullanımı
MADDE 31 – (1)
Yüksekokulun inşaat ve her çeşit alım, satım, kiralama işleri ve gerekli
diğer faaliyetleri için kaynaklarının kullanımı, Mütevelli Heyet tarafından
kabul edilen esaslar çerçevesinde yapılır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Disiplin
MADDE 32 – (1)
Yüksekokuldaki öğretim elemanları, idari personel ve diğer personelin
disiplin iş ve işlemlerinde, 2547 sayılı Kanun hükümleri ile 21/8/1982 tarihli ve 17789 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Yönetici, Öğretim Elemanı ve Memurları
Disiplin Yönetmeliği; öğrencilerin disiplin iş ve işlemlerinde 18/8/2012
tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yüksek Öğretim Kurumları
Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
İzinler ve
özlük işleri
MADDE 33 – (1)
Yüksekokulda görev alacak olan akademik ve idari personelin çalışma
esasları, 2547 sayılı Kanun hükümlerine tabidir. Bu personele aylık ve
diğer özlük hakları bakımından ise 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri
uygulanır.
(2) Akademik ve idari personel, 4857 sayılı Kanun
hükümleri dahilinde ücretli izin kullanırlar.
Akademik personelin izin kullanma tarihi, ilgili bölüm/program başkanı veya
Müdür tarafından akademik takvime uygun olarak belirlenir. Müdürün izni
Başkan, bölüm/program başkanlarının ve birim başkanlarının izni Müdür,
diğer akademik personelin izni ise ilgili birim amirinin önerisi üzerine
Müdür tarafından verilir.
(3) Öğretim elemanları dışındaki personelin izni ise
Müdürün önerisi ve Mütevelli Heyetin belirleyeceği esaslar çerçevesinde
yürütülür.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 34 – (1) Bu Yönetmelikte
hüküm bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun, 4857 sayılı Kanun, 31/12/2005
tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim Kurumları
Yönetmeliği hükümleri ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Mütevelli Heyet
kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 35 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 36 – (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu Mütevelli Heyet
Başkanı yürütür.
|