Sermaye Piyasasý Kurulundan:
YATIRIM FONLARINA ÝLÝÞKÝN ESASLAR TEBLÝÐÝ (SERÝ:VII, NO:10)’NDE
DEÐÝÞÝKLÝK YAPILMASINA DAÝR TEBLÝÐ
(SERÝ:VII, NO:44)
MADDE 1 – 19/12/1996
tarihli ve 22852 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Seri:VII, No:10 sayýlý Yatýrým Fonlarýna Ýliþkin Esaslar Tebliðinin 4 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn (iv) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“iv) Kurulca uygun görülen diðer sermaye piyasasý araçlarý, repo, ters repo, future,
opsiyon ve forward sözleþmeleri ile kira sertifikalarý,”
MADDE 2 – Ayný Tebliðin 5 inci
maddesinin birinci fýkrasýnýn (i) bendinin (a) alt bendi ve ayný fýkranýn (iii) bendinin (l) alt
bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“a) Kamu ve/veya özel sektör borçlanma araçlarýna yatýrmýþ fonlar "TAHVÝL VE BONO FONU",
kamu ve/veya özel sektör borçlanma araçlarýna yatýrmýþ, portföyünün
aylýk aðýrlýklý ortalama vadesi en az 25 en fazla 90 gün olan fonlar "KISA VADELÝ TAHVÝL VE BONO FONU",”
“l) Diðer yatýrým fonlarýnýn ve borsa yatýrým fonlarýnýn katýlma paylarýndan oluþan fonlar "FON SEPETÝ FONU",”
MADDE 3 – Ayný Tebliðin 5/A maddesinin
birinci ve altýncý fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Koruma amaçlý yatýrým fonlarý tarafýndan, yatýrýmcýnýn baþlangýç yatýrýmýnýn belirli bir bölümünün ya da tamamýnýn korunmasýna yönelik olarak oluþturulacak yatýrým stratejisinin, kamu borçlanma senetlerine, ters repoya, banka borçlanma araçlarýna, kira sertifikalarýna, ihraççýsý yatýrým yapýlabilir seviyede
derecelendirme notuna sahip olan diðer özel sektör borçlanma araçlarýna veya korumayý saðlayabilecek nitelikteki Kurulca uygun görülen diðer sermaye piyasasý araçlarýna yatýrým yapýlmasýný içermesi zorunludur.”
“Garantili yatýrým fonlarý ve koruma amaçlý yatýrým fonlarý tarafýndan, özel sektör tarafýndan ihraç edilen kira sertifikalarýna ve borçlanma araçlarýna yapýlan yatýrýmlar için bu Tebliðin 42 nci maddesinin birinci fýkrasýnýn (a) bendinde yer alan sýnýrlama uygulanmaz. Özel sektör tarafýndan ihraç edilen kira
sertifikalarýna ve borçlanma araçlarýna yatýrým yapan garantili ve koruma amaçlý yatýrým fonlarý unvanlarýnda söz konusu yatýrým araçlarýna yapýlan yatýrýmý belirtir bir ifadeye yer verirler.”
MADDE 4 – Ayný Tebliðin 11 inci maddesi
aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Fon kuruluþ ve tutar artýrýmý baþvurularýnda bir kurucuya
ait mevcut tüm fonlarýn toplam deðerleri toplamýnýn kurucunun Kurula gönderilen baðýmsýz denetimden geçmiþ son mali tablosunda yer alan özkaynaklarý toplamýnýn 30 katýný aþmamasý þartý aranýr.”
MADDE 5 – Ayný Tebliðin 12 nci maddesinin birinci ve ikinci fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Kurucu, kendi adýna fonla ilgili iþlemleri yürütmek üzere her bir fon için en az üç kiþiden oluþan bir fon kurulu
ve en az bir denetçi atar. Fon kurulu üyeliklerine ve
denetçiliðine kurucu dýþýndan atama yapýlabilir.”
“Fon kurulu üyelerinin ve denetçilerinin, faaliyet izinlerinin biri veya birden fazlasý sürekli veya geçici olarak kaldýrýlmýþ yahut borsa üyeliðinden geçici veya sürekli olarak çýkarýlmýþ kuruluþlarda sorumluluðu tespit edilmiþ bulunan kiþilerden olmamalarý ve bu Tebliðin 10 uncu maddesinin birinci fýkrasýnýn (e) ve (f) bentlerinde yer alan þartlarý taþýmalarý gereklidir. Ayrýca, fon kurulu üyelerinin çoðunluðunun, yüksek öðrenim görmüþ olmasý ve sermaye
piyasasý alanýnda en az beþ yýllýk tecrübeye sahip
bulunmasý zorunludur.”
MADDE 6 – Ayný Tebliðin 12/A maddesinin
beþinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Tespitleri ve denetleme sonuçlarýný ihtiva eden raporlar en geç hesap dönemini izleyen 3 ay içinde kurucunun yönetim kurulu ile Fon Kuruluna sunulur ve söz konusu raporlardan bilgi edinildiði ilgili
kurullarda karara baðlanýr. Bu raporlarýn en az 5 yýl süre ile kurucu nezdinde saklanmasý zorunludur.”
MADDE 7 – Ayný Tebliðe 12/B maddesi
olarak aþaðýdaki madde eklenmiþtir.
“Risk yönetim
sistemi
MADDE 12/B – Vadeli iþlem ve opsiyon sözleþmelerine taraf olacak fonlar ile serbest yatýrým fonlarýnýn risk yönetim sistemlerini oluþturmalarý ve buna iliþkin prosedürleri yazýlý hale getirmeleri zorunludur.
Risk yönetim sistemi, fonun karþýlaþabileceði temel risklerin tanýmlanmasýný, risk tanýmlamalarýnýn düzenli olarak gözden geçirilmesini ve önemli geliþmelere paralel
olarak güncellenmesini ve maruz kalýnan risklerin tutarlý bir þekilde deðerlendirilmesine imkan verecek bir risk ölçüm mekanizmasýnýn geliþtirilmesini içermelidir.
Risk yönetimini gerçekleþtirecek birim kurucu bünyesinde oluþturulabileceði gibi risk yönetim hizmeti dýþarýdan da saðlanabilir. Ancak
her koþulda, risk yönetim hizmetini saðlayan birim, fon portföyünün
yönetiminden sorumlu birimden baðýmsýz olmalýdýr. Risk yönetimini gerçekleþtirecek birimin personelinin Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey ve Türev Araçlar Lisansýna sahip olmasý zorunludur.
Risk yönetim sisteminin yeterliliðine iliþkin olarak fon denetçisi tarafýndan hazýrlanan rapor en geç hesap dönemini izleyen 3
ay içinde kurucunun yönetim kurulu ile
fon kuruluna sunulur ve söz konusu raporlardan bilgi edinildiði ilgili kurullarda karara baðlanýr. Bu raporlarýn en az beþ yýl süre ile kurucu nezdinde saklanmasý zorunludur.”
MADDE 8 – Ayný Tebliðin 13 üncü maddesinin dördüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Yönetici nezdinde, fonun içtüzük hükümleri ve fon yönetim stratejisi
doðrultusunda saðlýklý bir þekilde yönetilebilmesi amacýyla fon yönetiminde görev alacak, fonun yatýrým yapabileceði varlýklar konusunda yeterli bilgi ve sermaye piyasasý alanýnda en az beþ yýllýk tecrübeye sahip yeterli
sayýda uzman personelin bulunmasý, fon yönetim iþlemlerinin
gerektirdiði ve fonun yatýrým ve yönetim amacýna uygun mekan ve teknik donanýmýn kurulmuþ olmasý gerekir. Ayrýca, garantili yatýrým fonlarýnýn, koruma amaçlý yatýrým fonlarýnýn ve serbest yatýrým fonlarýnýn portföy
yönetimini üstlenecek yönetici þirketin yöneticilerinden ve
fon kurulu üyelerinden en az birer kiþinin ve söz konusu fonlarýn portföy yöneticilerinin tümünün sermaye piyasasý faaliyetleri
ileri düzey lisans belgesi ile türev araçlar lisans belgesine ve bu fonlar konusunda gerekli
bilgi ve tecrübeye sahip olmalarý gereklidir.”
MADDE 9 – Ayný Tebliðin 17 nci maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Fonlarýn içtüzük esaslarý Kurulca
belirlenir.”
MADDE 10 – Ayný Tebliðin 23 üncü maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Yatýrým fonlarýnýn kuruluþ ve kayda alma baþvurularý birlikte deðerlendirilir ve sonuçlandýrýlýr. Kayda alma belgesi, fon içtüzüðünün ticaret siciline tescil edildiðine iliþkin belgenin Kurula gönderilmesini müteakip verilir. Ancak, bir kurucunun kurucusu olacaðý ilk yatýrým fonu, ilk serbest yatýrým fonu veya ilk borsa yatýrým fonu için kuruluþ ve kayda alma baþvurularý ayrý olarak deðerlendirilir ve sonuçlandýrýlýr.”
MADDE 11 – Ayný Tebliðin 36 ncý maddesinin üçüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Fonlarýn birim pay fiyatýnýn günlük olarak hesaplanmasý ve ilan edilmesi
esastýr. Ýçtüzüklerinde hüküm bulunmak kaydý ile ayný gün içinde iki fiyat açýklanabilir. Diðer fon türlerinden farklý olarak, serbest
yatýrým fonlarýnýn pay fiyatlarý en az ayda bir kere hesaplanmak ve fon yatýrýmcýlarýna bildirilmek; garantili yatýrým fonlarýnýn ve koruma amaçlý yatýrým fonlarýnýn pay fiyatlarý ise en az ayda iki kere hesaplanmak ve ilan
edilmek zorundadýr. Kurul yatýrým fonu katýlma payý fiyatýnýn günlük olarak hesaplanmasýna ve açýklanmasýna bu fýkrada belirtilen
haller dýþýnda da istisna getirebilir. Likit fonlar ve kýsa vadeli tahvil ve bono fonlarý dýþýndaki fonlarda, katýlma payý alým satýmlarýnda içtüzük ve izahname hükümleri uyarýnca verilen alým satým emirleri, emrin verilmesini takip eden ilk
hesaplamada bulunacak pay fiyatý üzerinden yerine getirilir. Likit fon ve kýsa vadeli tahvil ve bono fonlarýnda ise, alým satým emirleri en son ilan edilen birim pay fiyatý üzerinden gerçekleþtirilir. Bununla birlikte, fon içtüzüklerinde belirtilmek koþuluyla, likit fon ve kýsa vadeli tahvil ve bono fonlarýnda katýlma payý alým satým iþlemleri farklý pay fiyatý üzerinden gerçekleþtirilebilir. Serbest yatýrým fonlarýnýn içtüzüklerinde, katýlma paylarýnýn fona iadesi için pay fiyatlarýnýn ilan süresinden daha
farklý ve uzun süreler
belirlenebilir.”
MADDE 12 – Ayný Tebliðin 37 nci maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Katýlma
paylarýnýn alýmý-satýmý
MADDE 37 – Katýlma payý sahipleri, paylarýný fon içtüzüklerinde belirlenen esaslara göre fona iade etmek suretiyle paraya çevirebilirler. Ayrýca içtüzüðünde hüküm bulunmak þartý ile kurucunun talebi ve borsanýn uygun görmesi üzerine menkul kýymet niteliði verilen fonlarýn katýlma paylarý borsada iþlem görebilir.
Özel fonlarýn ve serbest yatýrým fonlarýnýn katýlma paylarý borsada iþlem göremezler, özel fonlarýn katýlma paylarýndan fona geri dönenler ancak baþlangýçta içtüzükte belirlenen kiþi ve kuruluþlara satýlabilir.
Fon içtüzüklerinde hüküm bulunmak ve kurallarý belirlenmiþ olmak koþuluyla katýlma paylarýnýn tasarruf sahipleri tarafýndan alým ve satýmlarýnda komisyon uygulanabilir. Elde edilecek komisyon tutarý fona, kurucuya, yöneticiye veya katýlma paylarýnýn alým satýmýna aracýlýk eden kuruluþlara gelir olarak
kaydedilir.
Kurul yatýrým fonu katýlma paylarýnýn alým satýmýnýn borsalar ve/veya takas kurumlarý nezdinde kurulmuþ merkezi bir fon daðýtým platformu aracýlýðýyla da gerçekleþtirilebilmesini teminen, Kurulca uygun görülen tüm fonlarýn bu platforma dahil edilmesine ve aracý kuruluþlar tarafýndan bu platformda
iþlem gören yatýrým fonu katýlma paylarýnýn alým satýmýna aracýlýk yapýlmasýna iliþkin düzenlemeler
yapabilir.”
MADDE 13 – Ayný Tebliðin 42 nci maddesinin birinci fýkrasýnýn (g) bendi, ayný fýkranýn (j) bendinin ikinci paragrafý ve ayný fýkranýn (l) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, ayný maddenin birinci
fýkrasýna (ö) ve (p) bentleri olarak aþaðýdaki bentler eklenmiþ ve ayný maddenin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“g) Kurucunun, yöneticinin ve
bunlarýn doðrudan ve dolaylý iþtiraklerinin ortaðý olduklarý menkul kýymet yatýrým ortaklýklarýnýn paylarý hariç olmak ve içtüzüklerinde belirtilmek koþuluyla; yatýrým fonlarýnýn katýlma paylarý, borsa yatýrým fonu katýlma paylarý ve menkul kýymet yatýrým ortaklýklarýnýn paylarý fon portföyünün %10’una kadar portföye alýnabilir. Portföye alýnan yatýrým fonu katýlma paylarýnýn veya borsa yatýrým fonu katýlma paylarýnýn toplam tutarý, bu paylarý çýkaran fonun toplam pay sayýsýnýn %20’sini aþamaz. Bir kurucuya ait olan ve/veya ayný yöneticinin yönetimindeki yatýrým fonlarý toplu olarak, hiçbir yatýrým fonu veya borsa yatýrým fonunun toplam pay sayýsýnýn %30’undan fazlasýna sahip olamazlar.”
“Yatýrým fonlarý Ýstanbul Altýn Borsasý Kýymetli Madenler Ödünç Piyasasýnda portföylerindeki kýymetli madenlerin piyasa deðerlerinin en fazla
%50’si tutarýndaki kýymetli madenleri ödünç verebilir veya ayný tutarý aþmamak üzere ödünç alabilirler. Ayrýca, piyasada gerçekleþen ödünç iþlemleri karþýlýðýnda ödünç alacaklarýný temsil etmek üzere çýkarýlan sertifikalarý ayný oranda portföye alabilirler ve
portföylerinde bulunan sertifikalarý piyasada satarak portföyden çýkarabilirler. Kýymetli maden ödünç iþlemleri ile kýymetli maden ödünç sertifikasý alým-satým iþlemleri söz konusu
piyasadaki iþlem esaslarý ile teminat
sistemi çerçevesinde yapýlýr.”
“l) Özel fonlar için bu maddenin
birinci fýkrasýnda yer alan (e) bendi, fon sepeti fonlarý için (f) ve (g) bentleri, iþtirak fonlar için ise (e) ve (f) bentleri uygulanmaz. Endeks fonlar
hakkýnda, (a), (e) ve (f) bentleri ile (b) bendinde yer
alan %9’luk sýnýrlama, söz konusu menkul kýymetlerin baz alýnan endekse dahil olmasý halinde uygulanmaz. Bu maddenin (b) bendinde yer alan %20’lik sýnýrlamanýn hesaplanmasýnda ise, endeks fonlarýn portföyünde yer alan hisse senetleri baz
alýnan endekse dahil olmasý kaydýyla dikkate alýnmaz. Sektör fonlarý için bu maddenin birinci fýkrasýnýn (a) bendinde yer alan sýnýrlama ilgili sektörde faaliyet gösteren ortaklýklar için %15 olarak
uygulanýr.”
“ö) Likit fonlar ile kýsa vadeli tahvil
ve bono fonlarýnda vadeye kalan gün sayýsý hesaplanamayan varlýklar fon portföyüne dahil edilemez.”
“p) Fon portföyüne, Kurul kaydýnda bulunan fonlarýn katýlma paylarýnýn dahil edilmesi esastýr. Þu kadar ki, yabancý borsalarda iþlem gören borsa yatýrým fonlarýnýn katýlma paylarý, fon portföy
deðerinin %10’unu geçmemek üzere Kurul kaydýna alýnma þartý aranmaksýzýn portföye dahil edilebilir.”
“Serbest yatýrým fonlarý bu maddede yer alan portföy sýnýrlamalarýna tabi deðildir. Bununla birlikte, serbest yatýrým fonlarýnýn portföylerine
alýnacak yabancý fonlar için ilgili otoriteden izin alýnmýþ olma þartý aranýr. Bu kapsamda,
hangi ülkelerde kurulu fonlarýn serbest fon portföyüne alýnabileceðine içtüzükte yer verilir. Þu kadar ki, Kurul
serbest yatýrým fonlarýnýn portföylerine
alýnacak yabancý fonlara iliþkin kýsýtlamalar getirebilir.”
MADDE 14 – Ayný Tebliðin 42/A maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Fon sepeti fonlarý için özel hükümler
MADDE 42/A – Fon sepeti fonlarý için aþaðýdaki hükümlere uyulmasý gerekmektedir.
a) Tek bir yatýrým fonuna ait katýlma paylarýnýn deðeri fon portföyünün %25’ini aþamaz.
b) Diðer fon sepeti fonlarýna yatýrým yapamaz.
c) Fon portföyüne
alýnan yatýrým fonu katýlma paylarý veya borsa yatýrým fonu katýlma paylarý, bu paylarý çýkaran fonun toplam pay sayýsýnýn %20’sini aþamaz.
d) Kurucu, yönetici ve yönetim veya sermaye bakýmýndan bunlarla doðrudan ya da dolaylý olarak baðlantýlý olanlar tarafýndan kurulan veya
yönetilen fonlarýn katýlma paylarýnýn fon sepeti fonu portföyüne dahil edilmesi halinde
fon sepeti fonu tarafýndan bu fonlara giriþ ya da çýkýþ komisyonu ödenemez.
e) Fon portföyüne, Kurul kaydýnda bulunan katýlma paylarýnýn dahil edilmesi esastýr. Þu kadar ki yabancý borsalarda iþlem gören borsa yatýrým fonlarýnýn katýlma paylarý Kurul kaydýna alýnma þartý aranmaksýzýn fon portföyüne alýnabilir.
Fon sepeti
fonunda yer alan serbest yatýrým fonlarýna ait katýlma paylarýnýn deðerinin, fon toplam deðerinin %10’unu geçmesi halinde, bu fon sepeti fonlarý Tebliðde serbest yatýrým fonlarý için belirlenen hükümlere tabi olurlar. Birinci fýkradaki hükümler bu fon sepeti fonlarý için uygulanmaz.
Fon sepeti
fonlarýnda, portföye
alýnacak yatýrým fonlarý için ödenen yönetim, giriþ ve çýkýþ ücretleri bu Tebliðin 49/A maddesi
kapsamýnda belirlenen toplam gider oranýnýn hesaplanmasýnda fon sepeti
fonunun bir gider kalemi olarak ayrýca dikkate alýnýr.”
MADDE 15 – Ayný Tebliðin 45 inci
maddesinin birinci fýkrasýnýn (b) bendinin (i) ve (v) alt bentleri aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“i) Borsada iþlem gören varlýklar deðerleme gününde borsada oluþan aðýrlýklý ortalama fiyat ve oranlarla deðerlenir. Þu kadar ki, iþlem gördüðü borsada kapanýþ seansý uygulamasý bulunan varlýklarýn deðerlemesinde kapanýþ seansý fiyatý kullanýlýr.”
“v) Portföye alýnan yabancý para birimi üzerinden çýkarýlan varlýklar, satýn alýndýklarý borsada deðerleme günü itibarýyla oluþan fiyatlarýnýn ilgili olduklarý yabancý paranýn T.C. Merkez Bankasý döviz alýþ kuru ile çarpýlmasý suretiyle deðerlenir.”
MADDE 16 – Ayný Tebliðin 48 inci
maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“KAP’ta ilan edilmesi gereken
bilgi ve belgelerin eksiksiz olarak yayýmlanmasý ve güncel tutulmasý kurucunun
sorumluluðundadýr.”
MADDE 17 – Ayný Tebliðin 49/A maddesi baþlýðýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Fonlara uygulanan ücret ve komisyonlarýn kamuya
açýklanmasý ve fon
toplam giderinin üst sýnýrýnýn
belirlenmesi
MADDE 49/A – Fondan karþýlanan tüm giderlerin (yönetim ücreti dahil) toplamýnýn üst sýnýrý, Ek-5’te fon türü bazýnda belirtilen azami oranlarý aþmayacak þekilde fon içtüzüðünde ve izahnamesinde
belirlenir. 3, 6, 9 ve 12 aylýk dönemlerin son iþgünü itibarýyla, fon içtüzüðünde ve izahnamesinde
belirlenen yýllýk fon toplam gideri oranýnýn ilgili döneme denk gelen kýsmýnýn aþýlýp aþýlmadýðý, ilgili dönem için hesaplanan günlük ortalama fon toplam deðeri esas alýnarak, kurucu tarafýndan kontrol
edilir. Yapýlan kontrolde fon içtüzüðünde ve izahnamesinde
belirlenen oranlarýn aþýldýðýnýn tespiti halinde aþan tutar ilgili dönemi takip eden 5 iþ günü içinde kurucu tarafýndan fona iade
edilir. Ýade edilen tutar, ilgili yýl içinde takip eden dönemlerin toplam
gider oraný hesaplamasýnda toplam
giderlerden düþülür.
Fonun katýlma paylarýnýn ilk defa halka arz edilmesi veya fonun tasfiye
olmasý durumunda, birinci fýkrada belirtilen
kontroller fon katýlma paylarýnýn satýþa sunulmuþ olduðu günler dikkate alýnarak yapýlýr.
3, 6, 9 ve 12
aylýk dönemlerin bitiminde hesaplanan fon toplam gider oraný ve varsa iade tutarý ilgili dönemin bitimini
takip eden 6 iþ günü içinde KAP’ta
ilan edilir.
Yatýrým fonlarýna uygulanan yönetim ücreti ile giriþ ve çýkýþ komisyonlarýnýn kurucunun resmi internet sitesinde ve KAP’ta yatýrýmcýlarýn kolaylýkla ulaþabileceði þekilde ilan edilmesi gerekmektedir. Yapýlan açýklamada, günlük ve yýllýk yönetim ücreti oranlarý ile giriþ ve çýkýþ komisyonlarýnýn hangi þartlar dahilinde yatýrýmcýlardan tahsil edileceði bilgilerine ayrýntýlý olarak yer verilmelidir.
Bu maddenin
birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü fýkralarý serbest yatýrým fonlarý için uygulanmaz.”
MADDE 18 – Ayný Tebliðe ekteki Ek/A,
Ek/5 olarak eklenmiþtir.
MADDE 19 – Ayný Tebliðe geçici 5 inci madde olarak aþaðýdaki madde eklenmiþtir.
“GEÇÝCÝ MADDE 5 – 1/1/2013 tarihinden itibaren uygulanacak yönetim ücreti oranlarýnýn Ek-5’te yer alan tablodaki fon toplam gider oraný üst sýnýrlarý dikkate alýnarak
belirlenmesi, belirlenecek yönetim ücreti oranlarýnýn KAP’ta
ve kurucunun resmi internet sitesinde ilan edilmesi ve yapýlacak ilk içtüzük/izahname deðiþikliði baþvurularýna bu kapsamda yapýlacak deðiþikliklerin de dahil
edilmesi gerekmektedir.”
MADDE 20 – Bu Tebliðin 7 nci, 8 inci, 15 inci ve 17 nci
maddeleri 1/1/2013 tarihinde, diðer maddeleri yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
MADDE 21 – Bu Teblið hükümlerini Sermaye Piyasasý Kurulu yürütür.
EK/A
“EK/5
Fon Türleri Bazýnda Uygulanacak Azami
Fon Toplam Gider Oranlarý
FON TÜRLERÝ
|
Uygulanacak Azami
Fon Toplam Gider Oraný
|
Günlük
|
Yýllýk
|
Likit Fonlar
|
Yüzbinde 3,5
|
%1,28
|
Kýsa vadeli tahvil ve bono fonlarý, endeks fonlar, koruma amaçlý
ve garantili fonlar ile altýn ve kýymetli maden fonlarý
|
Yüzbinde 6
|
%2,19
|
Fon sepeti fonlarý
|
Yüzbinde 12
|
%4,38
|
Diðer fonlar
|
Yüzbinde 10
|
%3,65
|
”
|