YATIRIMLARDA
DEVLET YARDIMLARI HAKKINDA KARARIN
UYGULANMASINA
İLİŞKİN TEBLİĞ
(TEBLİĞ NO:
2012/1)
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Tebliğ’in amacı, 15/6/2012 tarihli ve 2012/3305 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararı ile yürürlüğe konulan Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında
Kararın uygulanmasına ilişkin usul ve esasları tespit etmektir.
Tanımlar
MADDE 2 – (1)
Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Kararda yer alan tanımlara ek
olarak bu Tebliğ’de geçen;
a) Bölgeler: Kararda belirtilen bölgeleri,
b) Entegrasyon: Mal ve hizmet üreten tesislerin mevcut
üretim hatlarında elde edilen nihai ürüne bütünleyici nitelikte ara malı
verecek ve/veya üretilmekte olan nihai ürünü ara malı olarak kullanabilecek
şekilde, mevcut tesise ileri ve/veya geriye doğru entegre olan, yatırımın
konusu ve projenin özelliği dikkate alınarak kaideten aynı il sınırları
içinde veya aynı yerde ve aynı tesis bünyesinde olan yatırımları,
c) İşletmeye geçiş tarihi: Yatırım süresinin (ek süre
dahil) bitiş tarihini veya bu tarihten önce tamamlama vizesi için müracaat
edilmiş ise müracaat tarihini,
ç) Karar: 15/6/2012 tarihli ve 2012/3305 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararını,
d) Komple yeni yatırım: Mal ve hizmet üretimine yönelik
olarak ana makine ve teçhizat ile yardımcı tesisleri içeren, gerektiğinde
arazi-arsa ve bina-inşaat harcamalarını da ihtiva eden, yatırımın
yapılacağı yerde aynı üretim konusunda mevcut tesisi veya mevcut tesisi ile
altyapı bütünlüğü bulunmayan yatırımları,
e) Modernizasyon: Mevcut tesislerin üretim hatlarında
teknik ve/veya ekonomik ömrünü tamamlamış makine ve teçhizata uygun
parçaların eklenmesini veya mevcut makine ve teçhizatın yenileri ile
değiştirilmesini, tesiste eksik kalmış bölümlerin tamamlanmasını, nihai
ürünün doğrudan kalitesinin yükseltilmesini veya modelinin değiştirilmesini
içeren yatırımları,
f) Oda: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı
ticaret odalarını, ticaret ve sanayi odalarını ve sanayi odalarını,
g) Tevsi: Mevcut bir yatırıma üretim hattı veya makine
ve teçhizat ilavesiyle kapasitenin artırılmasına yönelik olan ve mevcut
tesis ile alt yapı müşterekliği oluşturarak bir bütün teşkil eden
yatırımları,
ğ) Ürün çeşitlendirme: Mevcut tesisler ile altyapı
müşterekliği olan, aynı işletmede mevcut makine ve teçhizata yapılacak
ilave yatırımla farklı bir nihai ürün elde edilmesine yönelik yatırımları,
ifade eder.
Teşvik
belgesi
MADDE 3 – (1) Teşvik
belgesi, yatırımın karakteristik değerlerini ihtiva eden, yatırımın bu
değerler ve tespit edilen şartlara uygun olarak gerçekleştirilmesi halinde
üzerinde kayıtlı destek unsurlarından istifade imkanı sağlayan bir belge
olup Kararın amaçlarına uygun olarak gerçekleştirilecek yatırımlar için
düzenlenir.
(2) Teşvik belgesinin düzenlenmiş olması teşvik belgesi
kapsamında gerçekleştirilecek yatırımlarla ilgili olarak diğer mevzuat
gereği kamu kurum ve kuruluşlarından alınması gerekli izin ve ruhsat gibi
belgelerin verilmesi gerekliliğine mesnet teşkil etmeyeceği gibi söz konusu
belgelerin temin edilmesi gerekliliğini de ortadan kaldırmaz.
Müracaat
MADDE 4 – (1) Gerçek
kişiler, adi ortaklıklar, sermaye şirketleri, kooperatifler, birlikler, iş
ortaklıkları, kamu kurum ve kuruluşları (genel ve özel bütçeli kurum ve
kuruluşlar, il özel idareleri, belediyeler ve kamu iktisadi teşebbüsleri
ile bunların sermaye bileşimindeki hisse oranları yüzde elliyi geçen kurum
ve kuruluşlar) ve kamu kuruluşu niteliğindeki meslek kuruluşları, dernekler
ve vakıflar ile yurt dışındaki yabancı şirketlerin Türkiye’deki şubeleri
teşvik belgesi düzenlenmesi için müracaat edebilir.
(2) Kuruluş süreci tamamlanmamış tüzel kişiler adına
yapılacak teşvik belgesi müracaatları değerlendirmeye alınmaz.
Müracaat
mercii
MADDE 5 – (1) Teşvik
belgesi düzenlenebilmesi için Bakanlığa müracaat edilir. Ancak, genel
teşvik uygulamaları kapsamında yer alan, sabit yatırım tutarı onmilyon Türk
Lirasını aşmayan ve EK-4’te belirtilen yatırımlar için firmanın tercihine
bağlı olarak yatırımın yapılacağı yerdeki yerel birimlere de müracaat
edilebilir.
(2) Teşvik belgelerinin geçerlilik süresi içerisindeki
işlemlerle ilgili müracaatlar, teşvik belgesi müracaatını değerlendiren
ilgili kuruma yapılır. Müracaatlar, bu Tebliğde belirtilen esaslar
çerçevesinde değerlendirilerek ilgili merci tarafından sonuçlandırılır.
Ancak devir, satış, ihraç, kiralama ve yatırımcı talebine istinaden yapılan
iptaller dışındaki teşvik belgesi iptali işlemlerine ilişkin müracaatlar
ile yatırım konusu değişikliği ve yatırımın nakli konusundaki talepler
Genel Müdürlüğün görüşü alınarak sonuçlandırılır.
Teşvik
belgesi müracaatında aranacak belgeler
MADDE 6 – (1) Teşvik
belgesi düzenlenebilmesi için yapılacak müracaatlarda aşağıda belirtilen
belgeler aranır.
a) Yatırımcıyı temsil ve ilzama yetkili kişi veya
kişilerce imzalı müracaat dilekçesi.
b) Yatırımcıyı temsil ve ilzama yetkili kişilere ait
noter tasdikli imza sirküleri, kamu kurumları ve şahıs şirketleri ile
gerçek kişiler için imza beyannamesi.
c) EK-1’deki örneğe uygun olarak hazırlanmış, her
sayfası yatırımcıyı temsil ve ilzama yetkili kişi veya kişilerce imzalı ve
kaşeli yatırım bilgi formu ve taahhütname ile makine ve teçhizat listeleri.
ç) Bakanlığa yapılacak müracaatlarda, dörtyüz Türk
Lirası tutarındaki meblağın Bakanlık Döner Sermaye İşletmesine ait EK-9’da
belirtilen hesaba yatırıldığına dair belge, müracaatın yerel birimlere
yapılması durumunda, yukarıda belirtilen meblağın yüz Türk Lirası
tutarındaki kısmının ilgili yerel birim hesabına yatırıldığına, bakiye kısmının
ise Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi hesabına yatırıldığına dair belge.
d) Firmanın ortaklık yapısı, sermaye miktarı ve faaliyet
konuları açısından nihai durumunu gösterir Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi
veya Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Sicil Gazetesi aslı veya noterden veya
sicil merciinden tasdikli örneği.
e) Kamu kurum ve kuruluşları tarafından yapılacak
müracaatlar hariç olmak üzere, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal
Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu uyarınca Türkiye genelinde
Sosyal Güvenlik Kurumuna muaccel olmuş prim ve idari para cezası
borçlarının bulunmadığına veya tecil ve/veya taksitlendirildiğine ya da yapılandırıldığına
ve yapılandırmanın bozulmadığına dair Sosyal Güvenlik Kurumunun ilgili
birimlerinden alınacak yazı veya Kurumun elektronik bilgi iletişim
ortamından alınacak barkodlu çıktı.
f) 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununa
istinaden, sadece 17/7/2008 tarihli ve 26939 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği eki listelerde yer
alan “Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu Kararı” veya “Çevresel Etki
Değerlendirmesi Gerekli Değildir Kararı” şartı aranması gereken yatırım
konuları için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan alınan Karar ve/veya
Karara ilişkin yazı.
g) Teşvik belgesi talebinde bulunulmadan önce yatırımın
karakteristiğine bağlı olarak ilgili mevzuatı gereği diğer kamu kurum ve
kuruluşlarından alınması gereken ve EK-2’de belirtilen bilgi ve belgeler.
ğ) Stratejik yatırımlar için ayrıca, yatırım konusu ile
ilgili olarak sektörel, mali ve teknik analizlerin yanında 10 uncu maddede
belirtilen kriterlerin her birinin yerine getirildiğini tevsik eden bilgi,
belge, hesap ve tabloları içeren fizibilite raporu.
h) Yatırımın sektörüne, büyüklüğüne veya teşvik
uygulamalarına bağlı olarak Genel Müdürlükçe talep edilebilecek diğer bilgi
ve belgeler.
Teşvik
belgesi müracaatının değerlendirilmesi
MADDE 7 – (1) Teşvik
belgesi düzenlenmesi talep edilen yatırım projelerinin, makro ekonomik
politikalar, arz-talep dengesi, sektörel, mali ve teknik yönden yapılacak
değerlendirme ve gerektiğinde ilgili kurum, kurul ve kuruluşlardan alınacak
görüşler sonucunda uygun bulunması halinde, yatırıma ait teşvik belgesi ile
ithal ve yerli makine ve teçhizat listeleri Genel Müdürlükçe onaylanır.
(2) Yerel birimlere yapılan müracaatlarla ilgili olarak
yerel birimler, yapılan değerlendirme sonucunda uygun görülen yatırım
projeleri için;
a) Yapılan müracaata istinaden düzenlenen ve yerel birim
yetkililerinin paraf ve imzalarını haiz yatırım projesi değerlendirme
formunu,
b) Yerel birimce onaylı üçer nüsha teşvik belgesi ve eki
makine ve teçhizat listelerini,
Genel Müdürlüğe gönderirler. Genel Müdürlükçe de uygun
görülen yatırımlara ilişkin teşvik belgeleri onaylanarak bir nüshası
muhafaza edilmek, bir nüshası da yatırımcıya verilmek üzere iki nüshası
ilgili yerel birime iletilir.
(3) Yerel birimin yaptığı değerlendirme sonucunda uygun
görülmeyen yatırım projeleri ile ilgili ihtilaflı durumlarda Genel
Müdürlüğün görüşü doğrultusunda işlem yapılır.
(4) Yatırım bilgi formunda yer alan ve teşvik belgesinin
düzenlenmesine mesnet teşkil edecek bilgilerin eksik ve/veya çelişkili
olması halinde, yatırımcının müracaatı değerlendirmeye alınmaz. Bu durumun
giderilmesine yönelik müracaatlar, en son müracaatın yapıldığı tarihte
yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri çerçevesinde değerlendirilir.
(5) Müracaat ekinde ibraz edilen bilgi ve belgelerin
doğruluğundan yatırımcılar sorumlu olup, yatırımın herhangi bir aşamasında
aksinin tespiti halinde, Genel Müdürlükçe teşvik belgesi iptal
edilebileceği gibi belge iptalini gerektirmeyen durumlarda belge kapsamında
sağlanan desteklerden bir kısmı müeyyide uygulanmak suretiyle geri alınır.
Teşvik
belgesi kapsamında değerlendirilmeyen harcamalar
MADDE 8 – (1)
Müracaat tarihinden önce gerçekleştirilmiş bulunan yatırım harcamaları
teşvik belgesi kapsamında değerlendirilmez.
(2) Teşvik belgesi kapsamında;
a) Kararın 9 uncu maddesinin birinci fıkrasında
belirtilenler hariç olmak üzere ham madde, ara malı ve işletme malzemesi,
b) Kullanılmış yerli makine ve teçhizat,
c) Karayolu nakil vasıtaları ve her türlü binek araçları
(sağlık ve belediye hizmetlerinde kullanılan araçlar, trafiğe çıkamayacak
nitelikte olup apron veya limanda kullanılan araçlar ve madencilik ve hazır
beton yatırımlarında kullanılan araçlar ile Kararın 9 uncu maddesinin yedinci
fıkrasında belirtilen araçlar hariç),
ç) Havayolu ile yük ve/veya yolcu taşımacılığına yönelik
yatırımlar dışındaki diğer yatırımlar için uçak ve helikopter,
d) Porselenden, seramikten ve camdan mamul sofra ve
mutfak eşyası,
değerlendirmeye alınmaz.
(3) Bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilenler dışında,
teşvik belgesi kapsamında değerlendirilmeyecek harcamalar sektörel
özellikler dikkate alınarak proje bazında belirlenir.
(4) Teşvik belgelerine ait ithal ve yerli makine ve
teçhizat listelerinde inşaat malzemelerine yer verilmez.
Yatırım
cinsleri
MADDE 9 – (1) Teşvik
belgeleri kapsamında yapılacak yatırım cinsleri komple yeni, tevsi,
modernizasyon, ürün çeşitlendirme ve entegrasyondan oluşur.
(2) Komple yeni, tevsi, modernizasyon ve ürün
çeşitlendirme cinslerindeki yatırımların, aynı işletmede veya aynı organize
sanayi bölgesinde olması gerekir. Bu hüküm, ilgili olduğu kararlardaki lehe
gelen hükümler saklı kalmak kaydı ile daha önceki kararlara göre düzenlenen
teşvik belgeleri kapsamı yatırımlara da uygulanır.
(3) Hazır giyim yatırımlarında, mevcut tesislerde makine
ve teçhizat ilavesi nedeniyle kapasite artışının yüzde yüzü geçmesi halinde
bu yatırımlar komple yeni yatırım olarak değerlendirilir.
(4) Entegre hayvancılık yatırımlarında aşağıda
belirtilen kriterler aranır.
a) Süt yönlü büyükbaş/küçükbaş hayvan yetiştiriciliği
yatırımlarında, yetiştiricilik ve süt mamulleri üretimi başlangıç olmak
kaydıyla, proje bazında yem ünitesi (yem bitkileri yetiştiriciliği ve/veya
yem üretimi) ve/veya soğuk hava deposu.
b) Et yönlü büyükbaş/küçükbaş besicilik yatırımlarında,
yetiştiricilik ve kesimhane başlangıç olmak kaydıyla, soğuk hava deposu
ve/veya proje bazında yem ünitesi (yem bitkileri yetiştiriciliği ve/veya
yem üretimi) ve/veya et mamulleri üretimi.
c) Damızlık büyükbaş/küçükbaş hayvan yetiştiriciliği
yatırımlarında, yetiştiricilik ve proje bazında yem ünitesi (yem bitkileri
yetiştiriciliği ve/veya yem üretimi).
ç) Damızlık kanatlı yetiştiriciliği yatırımlarında,
damızlık tavuk veya hindi yetiştiriciliği ve kuluçkahane ile proje bazında
yem üretimi.
d) Et yönlü kanatlı yetiştiriciliği yatırımlarında,
hindi veya et yönlü tavuk yetiştiriciliği ve kesimhane başlangıç olmak
kaydıyla, ileri işleme ve/veya soğuk hava deposu ve/veya yem tesisi.
e) Yumurta yönlü kanatlı yetiştiriciliği yatırımlarında,
yumurta tavuğu yetiştiriciliği başlangıç olmak kaydıyla, yem tesisi ve/veya
soğuk hava deposu ve/veya yumurta tasnif ve paketleme ünitesi.
Stratejik
yatırımlar
MADDE 10 – (1) Aşağıda
yer alan kriterlerin tamamını birlikte sağlayan, ithalat bağımlılığı yüksek
ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar stratejik yatırım olarak
değerlendirilir.
a) Asgari sabit yatırım tutarının ellimilyon Türk
Lirasının üzerinde olması (münhasıran bu yatırımların enerji ihtiyacını
karşılamak üzere gerçekleştirilecek doğalgaza dayalı olmayan enerji
yatırımlarının tesis kurulu gücü ile orantılanacak kısmı yatırım tutarına
dahil edilir).
b) Teşvik belgesine konu yatırımda üretilecek ürünle
ilgili yurtiçi toplam üretim kapasitesinin, aynı ürünün ithalatından az
olması.
c) Teşvik belgesi kapsamında gerçekleştirilecek
yatırımla asgari yüzde kırk oranında katma değer sağlanması.
ç) Yatırım konusu tesiste üretilecek ürünle ilgili son
bir yıl içerisinde gerçekleşen toplam ithalat tutarının ellimilyon ABD Dolarının
üzerinde olması (ithalat miktarının tespitinde, müracaat tarihinden önce
yayımlanmış son oniki aylık resmi veriler esas alınır).
(2) Birinci fıkrada yer alan kriterlerin
değerlendirilmesinde, EK-10’da belirtilen esaslar dikkate alınır.
(3) Yurt içinde üretimi bulunmayan ürünlerin üretimine
yönelik yatırımlarda birinci fıkranın (ç) bendi, rafineri ve petrokimya
yatırımlarında ise (c) bendi hükmü uygulanmaz.
(4) Stratejik yatırımlar için istenilen fizibilite
raporunda, yatırıma konu ürünle ilgili yurt içi üretim kapasitesi, ithalat
miktarı ve yatırımla oluşturulacak katma değere ilişkin detaylı bilgi ve
analizlerin bulunması gerekir. Aksi takdirde müracaatlar değerlendirmeye
alınmaz.
(5) Projenin değerlendirilmesine esas teşkil etmek üzere
münhasıran yatırıma konu ürüne yönelik bilgiler ve hesaplamalar
gerektiğinde diğer kurum ve kuruluşlardan teyit edilir.
(6) Genel Müdürlükçe yapılan incelemede stratejik
yatırımların teşviki kapsamında değerlendirilen yatırım projeleri ön
inceleme raporu ile birlikte Komisyonun onayına sunulur.
(7) Stratejik yatırımların teşvikine yönelik
başvurularda nihai karar yetkisi Komisyona aittir. Komisyon, bu kapsamdaki
projeleri değerlendirmek üzere tüm üyelerin katılımı ile toplanır ve oy
birliği ile karar alır.
(8) Komisyon tarafından stratejik yatırım olduğuna karar
verilen yatırım projeleri için Genel Müdürlükçe teşvik belgesi düzenlenir.
(9) Genel Müdürlük tarafından gerçekleştirilen ön
inceleme veya Komisyonca verilen nihai karar sonucunda stratejik
yatırımların teşviki kapsamında değerlendirilmesi uygun bulunmayan yatırım
projeleri reddedilir veya yatırımcı talebine istinaden Karar kapsamında yer
alan diğer teşvik uygulamaları çerçevesinde değerlendirilebilir.
(10) Birinci fıkrada yer alan kriterlere ilişkin yapılan
değerlendirmede kullanılan verilerin piyasa şartları gereği bilahare
değişmesi durumunda, desteklerle ilgili herhangi bir değişiklik
yapılmaksızın belge geçerliliğini muhafaza eder.
Başlamış
işlemler ve mahrece iade
MADDE 11 – (1) Yatırım
süresi içerisinde ilgili kambiyo mevzuatında yer alan ödeme şekillerinden
herhangi biri ile ithalat işlemlerine başlanılmış veya bedeli kısmen ya da
tamamen ödenmiş ancak ithalatı gerçekleştirilememiş makine ve teçhizatın
ithaline, yatırım süresi bitiş tarihini izleyen dört ay içerisinde, gümrük
idarelerince belge kapsamında sağlanan destek unsurları uygulanmak
suretiyle izin verilir.
(2) Teşvik belgesinin yatırım süresi içerisinde;
a) Evsafa uygun çıkmaması sonucu, eşyanın serbest
dolaşıma girişini müteakip garanti süresi içinde yurt dışı edilecek makine
ve teçhizatın,
b) Tamir, bakım veya diğer nedenlerle yurt dışına
gönderilecek makine ve teçhizatın,
mahrece iade işlemleri için doğrudan gümrük idaresine
müracaat edilir. Bu yöndeki talepler ilgili gümrük idaresince, gümrük mevzuatı
çerçevesinde sonuçlandırılır. Mahrece iade işlemine konu yatırım mallarının
yurt dışı edilmesinden itibaren bir yıl içerisinde aynısı veya yenisinin
yurda giriş işlemleri, Genel Müdürlüğün herhangi bir iznine tabi olmaksızın
gümrük vergisi muafiyeti ile katma değer vergisi istisnasından
yararlandırılmak suretiyle doğrudan gümrük idarelerince sonuçlandırılır.
Kullanılmış
makine ve teçhizat ithali
MADDE 12 – (1)
Kullanılmış makine ve teçhizat temininde, Karar hükümleri ve sektörel
kısıtlamalar göz önüne alınarak;
a) İthalat Rejimi Kararı uyarınca yayımlanan Kullanılmış
veya Yenileştirilmiş Olarak İthal Edilebilecek Bazı Maddelere İlişkin
Tebliğ hükümleri uyarınca ithali mümkün olan makine ve teçhizat (karayolu
nakil vasıtaları hariç),
b) İthalat Rejimi Kararının 7 nci maddesi uyarınca
ithaline izin verilen makine ve teçhizat,
teşvik belgesi kapsamında ithal edilebilir.
(2) Kullanılmış komple tesislerin (karayolu nakil
vasıtaları hariç) ithaline yönelik talepler, Genel Müdürlükçe proje bazında
değerlendirilir. Teşvik belgesi kapsamında ithaline izin verilen bu
tesisler, yatırım konusuna bağlı olarak yardımcı tesislerden bağımsız, bir
mal veya hizmeti üretebilecek komple bir hattan veya teşvik belgesinde
kayıtlı üretimi yapabilecek bir veya birden fazla makine ve teçhizattan da
oluşabilir. Ancak, farklı firmalardan temin edilen münferit makine ve
teçhizat ile tesis oluşturulamayacağı gibi, söz konusu tesislerin revizyon
ve ticareti ile iştigal eden firmalardan da teşvik belgesi kapsamında
ithalat yapılamaz.
(3) Kullanılmış komple tesis taleplerinin
değerlendirilebilmesi için yatırımcıların, tesise ait makine ve teçhizatın
model ve imal yıllarını da gösterir dökümlü fatura veya proforma fatura
asılları ile birlikte Bakanlığa müracaat etmeleri gerekir.
(4) Bakanlıkça görevlendirilecek en az iki en fazla üç
personelin komple tesisin bulunduğu ülkede yapacakları ekspertiz
neticesinde uygun görülmesi halinde, kullanılmış komple tesisin teşvik
belgesi kapsamında ithaline izin verilebilir.
(5) Türkiye'deki serbest bölgelerden yapılacak
kullanılmış komple tesis ithali taleplerinde; Bakanlığın Serbest Bölgeler,
Yurt Dışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğünden alınmış mevcut tesisin
faaliyet ruhsatı ile tesisin ülke içerisine ithalinde serbest bölgeler
mevzuatı açısından herhangi bir sakınca bulunmadığına ilişkin uygunluk
yazısının Genel Müdürlüğe ibrazını müteakip, Genel Müdürlük personelince
kullanılmış komple tesisin bulunduğu serbest bölgede yapılacak ekspertiz
neticesinde düzenlenecek rapora istinaden teşvik belgesi kapsamında
ithaline izin verilebilir.
(6) Kullanılmış olarak ithal edilen makine ve teçhizatın
amacı dışında kullanılması veya 21 inci madde hükmü saklı kalmak üzere
satılması halinde sağlanan destekler ilgili mevzuat çerçevesinde geri
alınır. Söz konusu makine ve teçhizat, kullanılmış komple tesis kapsamında
temin edilmiş ise dört ay içerisinde ihraç edilir veya gümrüklerce yapılacak
tüm masraflar yatırımcı tarafından karşılanmak suretiyle tasfiye edilmek
üzere gümrüklere terk edilir.
Faiz
desteği
MADDE 13 – (1) Faiz
desteği uygulamasına ilişkin esaslar, Genel Müdürlük ve aracı kurumlar
arasında imzalanan protokol ile belirlenir.
(2) Teşvik belgesinde faiz desteği öngörülen
yatırımcılar faiz desteğinden yararlanabilmek için Genel Müdürlük ile
protokol imzalayan aracı kurumlardan birine başvururlar. Aracı kurum
tarafından yapılan değerlendirme sonucunda kredi kullanımı veya finansal
kiralama sözleşmesi yapılması uygun görülen projelere ilişkin faiz desteği
müracaatları, yatırımcı adına protokolde belirtilen esaslar çerçevesinde
aracı kurumca Genel Müdürlüğe yapılır. Müracaatın, Genel Müdürlük
tarafından yapılacak değerlendirme sonucu uygun görülmesi gerekir.
(3) Aynı teşvik belgesi kapsamı yatırım için faiz
desteği uygulamasına yönelik olarak, yatırım süresince birden fazla aracı
kurum talepte bulunamaz. Faiz desteğinden yararlandırılmaya başlanıldıktan
sonra aracı kurum değiştirilmemek kaydıyla aynı teşvik belgesi kapsamı
yatırım için birden fazla itfa tablosuna göre işlem yapılabilir. Stratejik
yatırımlar için, faiz desteği uygulamasına yönelik olarak birden fazla
aracı kurum talepte bulunabilir.
(4) Faiz desteği ödemesinin yapılabilmesi için;
a) 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve
Genel Sağlık Sigortası Kanunu uyarınca Türkiye genelinde Sosyal Güvenlik
Kurumuna muaccel olmuş prim ve idari para cezası borçlarının bulunmadığının
veya tecil ve/veya taksitlendirildiğinin ya da yapılandırıldığının ve
yapılandırmanın bozulmadığının,
b) 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 22/A maddesi uyarınca Maliye Bakanlığı
tahsilat dairelerine müracaat tarihinden önceki onbeş gün içerisinde vadesi
geçmiş borcunun olmadığının,
tevsik edilmesi gerekmektedir.
(5) Bakanlıkça faiz desteği ödemelerinin vadeyi takip
eden ayın sonuna kadar yapılması esastır. Ancak, Hazine nakit dengesi veya
diğer zorunlu haller nedeniyle ödeme tarihinde Bakanlıkça değişiklik
yapılabilir.
Sigorta
primi işveren hissesi desteği
MADDE 14 – (1) Sigorta
primi işveren hissesi desteği, komple yeni yatırımlarda belge kapsamında
gerçekleştirilen yatırımla sağlanan istihdam, diğer yatırım cinslerinde ise
mevcuda ilave edilen istihdam için uygulanır. Komple yeni yatırım dışındaki
yatırım cinslerinde, aylık prim ve hizmet belgesinde kayıtlı işçi sayısının
mevcut istihdamın altında olması halinde ilgili ay için prim desteği
uygulanmaz.
(2) İşveren hissesine ait primlerin karşılanabilmesi
için işverenlerin çalıştırdıkları sigortalılarla ilgili olarak 5510 sayılı
Kanun uyarınca aylık prim ve hizmet belgelerini yasal süresi içerisinde
Sosyal Güvenlik Kurumuna vermesi ve sigortalıların tamamına ait sigorta
primlerinin sigortalı hissesine isabet eden tutar ile Bakanlıkça karşılanmayan
işveren hissesine ait tutarı ödemiş olması gerekir. İşveren tarafından
ödenmesi gereken primlerin geç ödenmesi halinde, Bakanlıktan Sosyal
Güvenlik Kurumuna yapılacak ödemenin gecikmesinden kaynaklanan gecikme
zammı işverenden tahsil edilir.
(3) Sigorta primi işveren hissesi desteği uygulamasına,
tamamlama vizesi tarihinin Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirilmesini takip
eden aydan itibaren başlanır. Uygulamanın ilk başladığı ay esas alınarak
teşvik belgesinde kayıtlı azami destek oranının aşılmaması kaydıyla belgede
belirtilen süre kadar yararlandırıldıktan sonra uygulamaya son verilir.
(4) Sigorta primi işveren hissesi desteğinin uygulanması
ile ilgili işlemler Sosyal Güvenlik Kurumunca ilgili mevzuatı çerçevesinde
yürütülür.
(5) Genel Müdürlükçe, tamamlama vizesi yapılan ve
sigorta primi işveren hissesi desteğinden yararlanabilecek teşvik belgesi
sahibi işletmelere ilişkin olarak firma adı, teşvik belgesi tarih ve
sayısı, yatırım yeri ve adresi, SGK işyeri sicil numarası, yatırımın cinsi,
mevcut istihdam, ilave istihdam, vergi dairesi, vergi numarası, destekten
yararlanma süresi ve azami destek tutarı Sosyal Güvenlik Kurumu
Başkanlığına bildirilir. Sosyal Güvenlik Kurumunca, destekten yararlanacak
yatırımcılar için;
a) Desteğin uygulanacağı aya ait prim ve hizmet
belgesinde belirtilen sigortalıların tamamına ait sigorta primlerinin,
sigortalı hissesine isabet eden tutar ve Bakanlıkça karşılanmayan işveren
hissesine ait tutarın tamamının ödendiğinin,
b) 5510 sayılı Kanun uyarınca Türkiye genelinde Sosyal
Güvenlik Kurumuna muaccel olmuş prim ve idari para cezası borçlarının
bulunmadığının veya tecil ve/veya taksitlendirildiğinin ya da
yapılandırıldığının ve yapılandırmanın bozulmadığının,
c) 6183 sayılı Kanunun 22/A maddesi uyarınca Maliye
Bakanlığı tahsilat dairelerine müracaat tarihinden önceki onbeş gün
içerisinde vadesi geçmiş borcunun olmadığının,
tespit edilmiş olması gerekir.
(6) Bu maddenin dokuzuncu fıkra hükmü hariç olmak üzere
sigorta primi işveren hissesi desteği, sadece teşvik belgesi kapsamı
yatırımda istihdam edilen ilave sigortalılar için, teşvik belgesinde
kayıtlı azami destek oranını aşmamak kaydıyla belirtilen sürelerde
uygulanır.
(7) Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından sigorta primi
işveren hissesi desteğinin uygulanmasını müteakip EK-8’de yer alan formatta
Bakanlıktan toplu aktarım talebinde bulunulur. Ödemeye esas istihdam sayısının
ve Bakanlıktan aktarımı talep edilen tutarın doğruluğundan Sosyal Güvenlik
Kurumu sorumludur.
(8) Sigorta primi işveren hissesi desteğinin
uygulanacağı teşvik belgesi kapsamındaki yatırıma ait tesiste, işverenin
sosyal güvenlik işyeri numarası altında ilgili mevzuatta belirtilen
aracılarca istihdam edilen sigortalı sayısı da dikkate alınabilir.
(9) Genel teşvik uygulamaları kapsamında desteklenen,
tersanelerin gemi inşa yatırımlarında tamamlama vizesi şartı aranmaksızın
belge konusu geminin yapımında istihdam edilen sigortalılar için ödenmesi
gereken sigorta primi işveren hissesinin asgari ücrete tekabül eden kısmı
Bakanlıkça karşılanabilir. Bu destek, gemi inşası devam etse dahi yatırıma
başlama tarihinden itibaren en fazla on sekiz ay süreyle uygulanır. Yat,
yüzer tesis ve deniz araçlarının inşasına yönelik yatırımlar da bu kapsamda
değerlendirilir. Uygulamaya, teşvik belgesinde kayıtlı istihdam sayısını
aşmamak üzere ödemeye esas bilgilerin Sosyal Güvenlik Kurumuna
bildirilmesini takip eden aydan itibaren başlanır.
(10) Yatırımın devri halinde uygulamadan devir tarihine
kadar devreden, devir tarihinden sonra ise aynı koşulları yerine getirmek
kaydıyla kalan süre kadar devralan yararlanır.
Sigorta
primi desteği
MADDE 15 – (1) 14 üncü
maddenin birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, yedinci, sekizinci ve
onuncu fıkra hükümleri sigorta primi desteği için de uygulanır.
İthal ve
yerli makine ve teçhizat listesi değişikliği
MADDE 16 – (1) Teşvik
belgesi ekinde yer alan ithal ve yerli makine ve teçhizat listelerine
ilişkin değişiklik talepleri, teşvik belgesi düzenlenmesi için müracaat
edilen merci tarafından sonuçlandırılır. Ancak, kullanılmış komple
tesislerin teşvik belgesi kapsamına dahil edilmesine ilişkin müracaatlar
Bakanlığa yapılır.
(2) İthal ve yerli makine ve teçhizat listelerinde yer
alan fiyatların, her bir makine ve teçhizat itibarıyla yüzde yüze kadar
artış veya yüzde elliye kadar azalışlarında liste tadilatı yapılmaksızın
doğrudan işlem yapılabilir.
Teşvik
belgesinin revizesi
MADDE 17 – (1) Teşvik
belgesinde kayıtlı olan değerlerde, yatırımın her aşamasında tevsik edilen
bilgi ve belgelere istinaden yapılacak değerlendirme sonucunda teşvik
belgesini düzenleyen merci tarafından değişiklik yapılabilir.
(2) Teşvik belgesinin sabit yatırım tutarının yüzde
ellisinin üzerindeki artış veya azalışlar ile belgede kayıtlı diğer
bilgilerde değişiklik olması durumunda yatırımcılar, teşvik belgesini
düzenleyen mercie müracaat ederek, teşvik belgesinin revizesi talebinde
bulunabilirler.
(3) Yatırıma başlama tarihinden sonra temin edilen,
ancak makine teçhizat listelerinde yer almayan makine ve teçhizatın proje
ile uyumlu olanları, teşvik belgesi kapsamında temin edilmiş sayılmak
suretiyle belge kapsamına dahil edilebilir.
Süre
uzatımı
MADDE 18 – (1) Teşvik
belgesine konu yatırımların proje bazında yapılacak değerlendirme sonucunda
öngörülecek sürede gerçekleştirilmesi esastır. Yatırımın öngörülen sürede
gerçekleştirilememesi halinde, yatırım harcaması yapılmış olması kaydıyla
EK-6’da yer alan Yatırım Takip Formu ile birlikte teşvik belgesinin
düzenlendiği mercie süre uzatımı talebinde bulunulması durumunda, teşvik
belgesinde kayıtlı ilk sürenin yarısı kadar ek süre verilebilir. Bu şekilde
hesaplanan ek sürenin bir yıldan az olması halinde ek süre bir yıl olarak
uygulanabilir.
Yatırım
konusu değişikliği
MADDE 19 – (1) Yatırım
konusu değişikliği talepleri için teşvik belgesi müracaatını değerlendiren
mercie başvurulur.
(2) Yatırımcı tarafından yeni yatırıma ilişkin olarak
verilecek yatırım bilgi formuna istinaden yürürlükteki mevzuat hükümleri
çerçevesinde bölgesel ve sektörel kısıtlamalar da dikkate alınarak, teşvik
belgesi üzerinde yatırım konusuna ilişkin değişiklik yapılabilir.
Değişikliğin ilgili yerel birim tarafından yapılabilmesi için Genel
Müdürlüğün uygun görüşünün alınması gerekir. Yatırım konusu değişikliğinden
önce satın alınmış ancak, yeni yatırım konusu ile ilgili olmayan makine ve
teçhizat için uygulanan destekler ilgili mevzuat çerçevesinde geri alınır.
Finansal
kiralama işlemleri
MADDE 20 – (1) Teşvik
belgesi kapsamında yer alan makine ve teçhizatın tamamı veya bir kısmı
finansal kiralama yolu ile temin edilebilir.
(2) Finansal kiralama şirketinin gümrük vergisi
muafiyeti ve KDV istisnası desteklerinden yararlanabilmesi için, teşvik
belgesi sahibi yatırımcı ile sözleşme yapılmış olması ve teşvik belgesini
düzenleyen ilgili merci tarafından finansal kiralamaya konu makine ve
teçhizat listesinin onaylanmış olması gerekir.
(3) Yatırımcının teşvik belgesi dikkate alınarak
finansal kiralama şirketi adına düzenlenen makine ve teçhizat listesi ile
yerli temin ve/veya ithalat işlemleri yapılır. Bu işlemlerde yatırımcı,
finansal kiralama şirketleri ile müteselsilen sorumludur.
(4) Finansal kiralama işlemine konu makine ve teçhizatın
devir, satış ve ihraç işlemleri, finansal kiralama şirketi ve yatırımcının
birlikte müracaat etmeleri halinde, 21 inci madde hükümleri çerçevesinde
31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu ile 10/6/1985 tarihli
ve 3226 sayılı Finansal Kiralama Kanunu’nun ilgili hükümleri saklı kalmak
kaydıyla değerlendirilir.
(5) Finansal kiralamaya konu makine ve teçhizatın,
yatırımcının mülkiyetine geçiş tarihine kadar Genel Müdürlüğün izni
olmaksızın üçüncü kişilere satışı veya kiralanması durumunda her türlü
sorumluluk finansal kiralama şirketine aittir. İflas veya sözleşmenin feshi
veya yatırımın gerçekleşmemesi durumunda, yatırımcının mülkiyetine geçmemiş
makine ve teçhizat için faydalanılan destekler ilgili mevzuat çerçevesinde
finansal kiralama şirketinden geri alınır. Ancak, makine ve teçhizatın
yatırımcının mülkiyetine geçmiş olması durumunda ilgili yasal düzenlemeler
saklı kalmak kaydıyla yatırımcı sorumludur.
(6) Finansal kiralama işlemine konu makine ve teçhizatın
başka bir yatırımcıya devrinin talep edilmesi halinde; finansal kiralama
şirketi, devredecek yatırımcı ve devralacak yatırımcının birlikte müracaatı
üzerine yeni sözleşmeye istinaden devir işlemi yapılabilir. Bu durumda
yatırım bütünlüğünün bozulması halinde söz konusu makine ve teçhizatın
yeniden temin edilmesi gerekir. Ayrıca, yeni yatırımcının teşvik belgesinde
kayıtlı destek unsurlarının, ilk yatırımcının yararlandığı destek
unsurlarından daha düşük olması veya destek unsurunun hiç bulunmaması
durumunda fazladan yararlanılan destekler ilgili mevzuat çerçevesinde geri
alınır.
(7) Finansal kiralamaya konu makine ve teçhizatın başka
bir finansal kiralama şirketine devri, ancak yatırımcının uygun görüşü ve
Genel Müdürlüğün onayına istinaden yapılabilir.
(8) Teşvik belgesi kapsamındaki kullanılmış ithal makine
ve teçhizatın finansal kiralama yoluyla teminine izin verilebilir.
(9) 3226 sayılı Kanunun 23 üncü maddesinde belirtilen
ihbar süresinin bitimini müteakip en geç üç ay içerisinde kiralayan veya
kiracı tarafından ilgili mercie bildirimde bulunulması kaydıyla, sözleşmenin
feshedilmesi ve finansal kiralamaya konu makine ve teçhizatın bildirimi
takip eden bir yıl içerisinde (22 nci madde hükümleri hariç) devrinin talep
edilmesi durumunda, finansal kiralama şirketi ile devralacak teşvik belgeli
yatırımcının birlikte müracaatına istinaden yeni sözleşme çerçevesinde
devir işlemi uygun görülebilir. Aksi takdirde, yararlanılan destekler finansal
kiralama şirketinden geri alınır.
(10) Bu maddede belirtilmeyen hususlarda 3226 sayılı
Kanun hükümleri dikkate alınarak Genel Müdürlüğün görüşü doğrultusunda
işlem tesis edilir.
(11) Finansal kiralamaya konu işlemin tamamlanmasını
müteakip, finansal kiralama şirketi tarafından Genel Müdürlüğe veya ilgili
mercie gerçekleşmelerle ilgili bilgi verilir.
Devir,
satış, ihraç ve kiralama
MADDE 21 – (1)
Tamamlama vizesi yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın belge kapsamında temin
edilen makine ve teçhizatın beş yılını doldurmadan devri, satışı, ihracı ve
kiralanması Genel Müdürlüğün iznine tabidir.
(2) Tamamlama vizesi yapılmamış olan teşvik belgesi
kapsamındaki makine ve teçhizatın satışının talep edilmesi durumunda Genel
Müdürlükçe, yatırımcıdan teşvik belgesinin iptali halinde satışı yapılan
makine ve teçhizata ait desteklerin kendileri tarafından ödeneceğine dair
taahhütname alınır.
(3) Teşvik belgesi kapsamı yatırımların bütün olarak
satışı, tamamlama vizesinin yapılmış olması ve işletmeye geçiş tarihinden
itibaren beş yıl faaliyette bulunulmuş olması halinde serbesttir. Bu tür
durumlarda devir işlemi yapılmaz.
(4) Sadece modernizasyon cinsinde teşvik belgesi
düzenlenebilen konularda düzenlenecek teşvik belgelerinde modernizasyona
yönelik olarak aktiflerden düşülecek makine ve teçhizatın asgari üç yıl
firma aktifinde bulunmuş olması ve aktiflerden düşmeye yönelik satışlarda
satışı yapan firmanın ortakları ve birinci derece yakınlarının satın alan
firma ortaklık yapısında yüzde ellinin üzerinde pay sahibi olmamaları şartı
aranır.
(5) Tamamlama vizesi yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın
işletmeye geçiş tarihinden itibaren beş yıllık süreyi doldurmamış
yatırımların bütün olarak devri, teşvik belgesi üzerinde unvan değişikliği
yapılmak suretiyle uygun görülebilir.
Mücbir
sebep ve fevkalade hal durumları
MADDE 22 – (1) Teşvik
belgesi düzenlenmesinden tamamlama vizesi işlemleri sonuçlanıncaya kadar devam
eden işlemlerle ilgili olarak;
a) Tabii afetler ve yangın (ilgili resmi kurumlardan
alınacak yazı ile varsa sigorta hasar ekspertiz raporu aranır),
b) Yatırımcının faaliyetlerinden kaynaklanmayıp diğer
nedenlerle kamu idarelerinin aldığı kararlar ve uygulamalar sonucu
yatırımcının faaliyet ve/veya yatırım yapamaz hale gelmesi (ilgili kamu
kurumundan alınacak yazı aranır),
c) Grev ve lokavt (İl çalışma müdürlüklerinden alınacak
yazı aranır),
ç) Devletçe konulan yasaklar, savaş ve abluka hali,
d) Yatırımcının çoğunluk hissesi sahiplerinin ölümü
(mahkeme kararı aranır),
e) Yatırım konusu makine ve teçhizatın, yatırımcının
iradesi ve kusuru dışında çalınma vb. sebeplerle elden çıkması ( resmi
kurumlardan alınacak yazı aranır)
halleri mücbir sebep ve fevkalade hal durumları olarak
değerlendirilir.
Tamamlama
vizesi
MADDE 23 – (1) Genel
Müdürlük, yatırımların tamamlama ekspertizi ve/veya vizesi işlemleri için
yerel birimleri, odaları, bankaları veya yatırımın bulunduğu il valiliğini
görevlendirebilir. Ayrıca, Genel Müdürlükçe uygun görülmesi halinde, daha
önceki kararlara istinaden düzenlenen teşvik belgeleri de dahil olmak üzere
tamamlama vizesi işlemleri, EK-5’de yer alan bilgi ve belgelere ilave
olarak yeminli mali müşavirlerce düzenlenecek tamamlama ekspertiz raporuna
istinaden de yapılabilir. Ancak, Genel Müdürlük gerekli görülen hallerde
yatırım yerinde tespit yapmaya yetkilidir.
(2) Ekspertiz işlemlerinin Genel Müdürlükçe yapılacak
olması halinde, yatırım mahallinde ekspertiz yapmak üzere Genel Müdürlükten
en az iki, en fazla üç personel görevlendirilir. Genel Müdürlük tarafından
yerel birimler, odalar, bankalar veya yatırımın bulunduğu il valiliğinin
görevlendirilmesi halinde; tamamlama ekspertizi ve/veya vizesi işlemleri,
görevlendirilen mercinin kadrolu iki personeli ile yatırımcı tarafından
tayin edilecek yeminli mali müşavirin yapacakları inceleme sonucunda
müştereken düzenlenecek EK-7’de yer alan yatırım tamamlama ekspertiz
raporuna istinaden ilgili merci tarafından yapılır.
(3) Tamamlama vizesi için görevlendirilen merci
tarafından yapılan ekspertiz işlemleri sonucunda yatırımın gerçekleşme
değerleri ile birlikte tamamlama vizesi şerhi, ilgili merci tarafından
doğrudan teşvik belgeleri üzerine derc edilerek sonucundan Genel Müdürlüğe
bilgi verilir. Tamamlama vizesi işlemi ile ilgili olarak, EK-7’de yer alan
yatırım tamamlama ekspertiz raporu, teşvik belgesinin aslı, ithal ve yerli
makine ve teçhizat liste asılları ve gerçekleşen değerler üzerinden
hazırlanmış ilgili merci tarafından onaylı yeni listeler bir ay içerisinde
nihai onay için Genel Müdürlüğe gönderilir. Genel Müdürlükçe uygun görülen
tamamlama vizesi işlemleri ile ilgili olarak yatırımcıya ve ekspertiz
işlemini yapan mercie bilgi verilir.
(4) Faiz desteği ihtiva eden teşvik belgelerinin tamamlama
vizesi işlemleri yapılmak üzere, ekspertiz raporu ve eklerinin ilgili merci
tarafından Genel Müdürlüğe gönderilmesi gerekir.
(5) Daha önceki Kararlara istinaden düzenlenen teşvik
belgeleri de dahil olmak üzere, ekspertiz işlemleri için görevlendirilecek
personelin her birine ödenecek ekspertiz ücreti yüz Türk Lirasıdır. Bu
görevlendirmelerde ekspertiz ücreti, yol ve konaklama giderleri yatırımcı
tarafından karşılanır. Yatırımcılardan, başka hiçbir ad altında ilave ücret
talep edilemez.
(6) Kamu kuruluşlarınca gerçekleştirilen yatırımların
tamamlama vizesi işlemleri ekspertiz işlemi yapılmaksızın doğrudan ilgili
kuruluş tarafından verilecek bilgi ve belgelere istinaden Genel Müdürlükçe
yapılır.
(7) Mücbir sebep ve fevkalade hal durumları nedeniyle
tamamlama vizesine ilişkin aranan belgelerin ibraz edilememesi durumunda
tamamlama vizesine ilişkin talepler;
a) Teşvik belgesi kapsamında ithali yapılan makine ve
teçhizata ilişkin ilgili gümrük idaresinden temin edilecek gümrük giriş
beyannamelerinin onaylı örneklerinin,
b) Alımı gerçekleştirilen yerli makine ve teçhizata ait
satıcı firmalardan temin edilecek fatura nüshalarının,
c) Varsa diğer yatırım harcamalarına ait ilgili kurum ve
kuruluşlardan temin edilecek belgelerin,
ç) Arsa bedeli için ilgili tapu dairesinden temin
edilecek tapu örneğinin,
d) Bina-inşaat harcamaları için ilgili belediyeden temin
edilecek yapı ruhsatı ve/veya yapı kullanım izin belgesi örneğinin,
e) Mücbir sebep ve fevkalade hal durumunu tevsik eden
ilgili resmi kurumlardan alınacak yazının,
Genel Müdürlüğe ibraz edilmesini müteakip
sonuçlandırılabilir.
(8) Daha önceki yıllara ait Bakanlar Kurulu Kararlarına
istinaden düzenlenmiş olan teşvik belgelerinin tamamlama vizeleri, ilgili
olduğu kararlardaki lehe gelen hükümler saklı kalmak kaydı ile belgenin
düzenlendiği şekli dikkate alınarak yapılır. Bu belgelerden, Kaynak
Kullanımını Destekleme Primi ihtiva edenlerin tamamlama vizesi işlemleri,
ilgili banka tarafından fiziki, mali ve teknik inceleme yapılmak suretiyle
tanzim edilmiş olan ve prim ödemesine esas teşkil eden raporlara istinaden
doğrudan Genel Müdürlükçe yapılabilir.
Görev
verilen kurum ve kuruluşların yükümlülükleri
MADDE 24 – (1) Yerel
birimler ile valilikler, odalar, bankalar, yeminli mali müşavirler gibi
görev verilen kurum ve kuruluşlar Karar ve Tebliğ’in uygulamasına yönelik
olarak yapmış oldukları işlemlerden sorumludurlar.
(2) Görev verilen ilgili kurum ve kuruluşlar yapılan
müracaatları iki ay içerisinde sonuçlandırmakla yükümlüdür.
(3) Karar veya tebliğ hükümlerine aykırı davrandığı
tespit edilen, Bakanlık tarafından verilen görüşleri ve talimatları
uygulamayan yerel birimler ile görev verilen diğer kuruluşların yetkilerine
Bakanlıkça son verilir ve gerekli tedbirleri alıncaya kadar yeni görev
verilmez.
Yürürlükten
kaldırılan tebliğ
MADDE 25 – (1)
28/7/2009 tarihli ve 27302 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yatırımlarda
Devlet Yardımları Hakkında Kararın Uygulanmasına İlişkin Tebliğ (Tebliğ No:
2009/1) yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin hükümleri, Kararın lehe gelen hükümleri
açısından 1/1/2012 tarihinden sonra yapılan müracaatlara istinaden
düzenlenen teşvik belgelerine de uygulanır.
Yürürlük
MADDE 26 – (1) Bu
Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 27 – (1) Bu
Tebliğ hükümlerini Ekonomi Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|