SEÇİMLERİN TEMEL HÜKÜMLERİ VE SEÇMEN KÜTÜKLERİ
HAKKINDA KANUN İLE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun No. 6304 Kabul
Tarihi: 9/5/2012
MADDE 1 – 26/4/1961 tarihli ve 298 sayılı Seçimlerin
Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun 14 üncü maddesinin
birinci fıkrasına (13) numaralı bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki bent
eklenmiş ve mevcut (14) numaralı bent (15) numaralı bent olarak teselsül
ettirilmiştir.
“14. Yurt dışı seçim iş ve
işlemlerinde seçim takvimi süresince Yurt Dışı İlçe Seçim Kurulunun verdiği
görevleri yapmak üzere, ihtiyaç görülmesi halinde, Dışişleri Bakanlığının
görüşü alınarak bu Bakanlık mensupları arasından en az daire başkanı
seviyesinde görevlendirme yapmak.”
MADDE 2 – 298 sayılı Kanuna 20 nci maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 20/A
maddesi eklenmiştir.
“Yurt Dışı İlçe Seçim Kurulunun görev
ve yetkileri
MADDE 20/A – Yurt Dışı İlçe Seçim
Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
1. Yurt dışı seçmen kütüğüne
kayıtlı vatandaşların oy kullanmalarıyla ilgili seçim iş ve işlemlerinin
düzenle yürütülmesini sağlamak ve gereken bütün tedbirleri almak.
2. Yurt dışı sandık kurullarını
kurmak.
3. Oy pusulaları ile arkası kendi mührüyle mühürlenmiş oy
zarflarını ve diğer seçim araç ve gereçlerini oy verme işleminin
başlayacağı günden en geç yedi gün önce Dışişleri Bakanlığı aracılığıyla
ilgili yurt dışı temsilciliklerinde hazır bulunacak şekilde göndermek veya
gerekli görülmesi halinde oy sandığı, oy verme kabinleri gibi araçların
mahallinden teminini Dışişleri Bakanlığından istemek.
4. Yurt dışı sandık kurullarının
işlemlerine ve kararlarına karşı yapılan itiraz ve şikâyetleri incelemek ve
karara bağlamak.
5. Yurt dışı sandık kurulu
başkanlıklarınca seçim iş ve işlemleri hakkında sorulacak hususları derhal
cevaplandırmak.
6. Yurt dışı seçmen kütüğüne, askı
süresinde doğrudan ya da konsolosluklar aracılığıyla yapılacak itirazları
sonuçlandırmak, verilecek kararları Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel
Müdürlüğüne göndermek ve bu kararlara uygun gerekli kayıt ve düzeltme
işlemlerini yaptırmak.
7. Yerleşim yeri adresi yurt
dışında olup da, yurt dışı seçmen kütüğünün askı süresi içinde herhangi bir
nedenle yurt içerisinde bulunan seçmenlerin, yurt dışı seçmen kütüğüne
kayıtlarının yapılması için doğrudan ya da ilçe seçim kurulları
aracılığıyla iletilen adres beyan formlarını onaylayarak Nüfus ve
Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne göndermek.
8. Askerlikten terhis olanlardan
yurt dışı seçmen kütüğünde kaydı bulunmayanlar ile kısıtlılık hali sona
erenlerin, doğrudan ya da ilçe seçim kurulları aracılığıyla iletilen
başvurularını kabul etmek ve yurt dışı seçmen kütüğüne kaydını sağlamak.
9. Yurt dışı seçmen kütüğüne
kayıtlı olmakla beraber, (izinli olsalar bile) silah
altında bulunan erler, erbaşlar ve askeri öğrenciler ile kesinleşmiş
mahkeme kararı ile kısıtlanan seçmenlerin yurt dışı seçmen kütüğündeki
kayıtlarının dondurulmasına karar vermek.
10. Yurt dışı seçmen kütüğüne
yazılması için askı süresi içinde yapılan başvuruların kütüğe
kaydedilmesine karar verildiği hâlde, kesinleşen yurt dışı seçmen kütüğünde
ismi yer almayan seçmenlerin, yurt dışı seçmen kütüğünün kesinleşmesine
bakılmaksızın kütüğe ilave edilmelerine karar vermek ve Seçmen Kütüğü Genel
Müdürlüğüne göndermek.
11. Yurt dışından ağzı mühürlü olarak gelen oy torbalarını genel
esaslara uygun bir şekilde yurt içerisinde oy verme süresi bittikten sonra;
bir başkan, bir kamu görevlisi üye ve son milletvekili genel seçiminde
Türkiye genelinde en çok oy alan üç siyasi partinin bildirdiği bir asil bir
yedek üyeden oluşan yeteri kadar sandık kurulu kurmak suretiyle denetimi
altında açtırarak sayım ve dökümünü yaptırmak, tutanak tutturmak ve
birleştirme işlemlerini yapmak, ayrıca geçici gümrük kapısı seçim
kurullarından gelen sonuçları birleştirmek ve Ankara İl Seçim Kuruluna
iletmek.
12. Kanunlarla kendisine verilen
başkaca görevleri yapmak.”
MADDE 3 – 298 sayılı Kanunun 35 inci
maddesinin başlığı “Yurt dışı seçmen kütüğü ve seçmen listeleri” şeklinde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Yurt dışı seçmen listeleri, yurt
dışında sandık kurulmasına karar verilen temsilciliklerin görev çevreleri
gözetilerek ve yurt dışı seçmen kütüğü esas alınarak Yüksek Seçim Kurulunca
oluşturulur ve elektronik ortamda ilan edilir.”
MADDE 4 – 298 sayılı Kanunun 81 inci
maddesinin birinci fıkrasının ikinci cümlesine “Ancak” ibaresinden sonra
gelmek üzere “yurt dışında belirlenen mahallere, gümrüklere,” ibaresi
eklenmiştir.
MADDE 5 – 298 sayılı Kanunun 94/A maddesinin
birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yurt dışı seçmenlerin oy
kullanmasında; sandık, gümrük kapılarında oy kullanma veya elektronik
oylama yöntemlerinin birlikte veya ayrı ayrı
uygulanmasına, seçim türüne ve yabancı ülkenin durumuna göre, Dışişleri
Bakanlığının görüşü alınarak Yüksek Seçim Kurulunca karar verilir. Yurt
dışı seçmen kütüğüne kayıtlı seçmenlerin oy kullanmalarına yönelik iş ve
işlemlerde, Dışişleri Bakanlığının bilişim altyapısından faydalanılabilir.
Dışişleri Bakanlığı, Yüksek Seçim Kurulunun belirleyeceği usul ve esaslar
doğrultusunda, kullanılacak olan bilişim altyapısının oluşturulması ve
güvenliği için gerekli tedbirleri alır.”
MADDE 6 – 298 sayılı Kanunun 94/C maddesinin
birinci, ikinci, beşinci, altıncı, yedinci, sekizinci ve onuncu fıkraları
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yurt dışı seçmen kütüğüne kayıtlı bulunan seçmenler, yurt dışı
temsilciliklerimizde ve ihtiyaç duyulması halinde yerel makamların uygun
göreceği diğer yerlerde kurulacak seçim sandıklarında seçimin yapılacağı
günün kırkbeş gün öncesinden başlamak üzere,
Yüksek Seçim Kurulunca belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde düzenlenen
oy verme gün takvimine göre, seçim gününden önceki yedinci gün saat
17.00’ye kadar oy kullanabilirler. Ancak, yabancı ülkedeki seçmen
sayısı gözetilerek oy kullanma gün süresi, Dışişleri Bakanlığının görüşü
alınarak Yüksek Seçim Kurulunca kısaltılabilir. Oy kullanma saatleri
mahalli saat ile 08.00-17.00 arasıdır. Yabancı ülkenin durumu gözönünde tutularak seçmenlerin hangi yurt dışı
temsilciliğinde ve mahalde tatil günleri dâhil yirmidört
saat, hangilerinde daha az süre ile oy kullanabileceğine, Dışişleri
Bakanlığının görüşü alınarak Yüksek Seçim Kurulunca karar verilir ve alınan
bu karar elektronik ortamda ilan edilir. Yabancı ülkede yaşayan seçmen
sayısının fazlalığı hâlinde, her seçmenin kendisi için belirlenen günde ve
sandıkta oy kullanmasına da karar verilebilir.
Hangi yurt dışı temsilciliğinde ve
mahalde sandık kurulacağı, sandık kurulunun hangi görevlilerden oluşturulacağı
Dışişleri Bakanlığının görüşü alınarak Yüksek Seçim Kurulunca belirlenir.
Bu belirlemeye göre; sandık kurulu başkan ve üyelerinin seçimi Yurt Dışı
İlçe Seçim Kurulunca yapılır. Sandık kurulu bir başkan, bir kamu görevlisi
üye ve son milletvekili genel seçiminde Türkiye genelinde en çok oy alan üç
siyasi partinin bildirdikleri birer isimden oluşur ve aynı usulle yedek üye
seçilir. Siyasi partiler üye bildirmez ise eksiklik kamu görevlileri veya
seçmenler arasından seçilecek üye ile doldurulur. Sandık kurulu başkan ve
üye seçimleri, yurt dışında öncelikle sandığın kurulacağı yerde görevli
kamu görevlisi ve seçmenler arasından yapılır.”
“Yüksek Seçim Kurulu, özel olarak
imal ettirdiği oy pusulası ile özel renkte bastırılmış oy zarflarını Yurt
Dışı İlçe Seçim Kuruluna gönderir. Yurt dışında kullanılacak olan oy
sandıkları, oy kullanma kabinleri ve diğer oy kullanma araçlarının ebatları
dâhil tüm özellikleri ile bir sandıkta oy kullanacak seçmen sayısı, yabancı
ülkenin durumu gözönünde tutularak, Dışişleri
Bakanlığının görüşü alınarak Yüksek Seçim Kurulu tarafından farklı olarak
belirlenebilir.
Seçmen oy vermek için geldiğinde
sandık kurulu başkanı seçmenin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını
taşıyan nüfus cüzdanından veya pasaportundan kimliğini tespit eder ve
Bilgisayar Destekli Merkezi Seçmen Kütüğü Sistemi üzerinden diğer
yöntemlerle oy kullanıp kullanmadığını kontrol eder. Oy kullanmadığı
anlaşılan seçmen, sandık kurulu mührüyle mühürlenmiş olan oy pusulası ve oy
zarfıyla “Evet” veya “Tercih” yazılı mührü alarak oyunu kullanmak üzere
kapalı oy verme yerine girer. Oyunu kullanan seçmene çizelgede isminin
bulunduğu yer imzalattırılır.
Sandık kurulları tarafından her
gün oy verme süresinin bitim saati olan 17.00’de veya başka bir bitim saati
belirlenmişse bu saatte, bu Kanunda belirtilen usullere göre sandık açılır.
Çıkan oy zarfları açılmadan adedi, oy kullanan seçmen miktarı ve bunların
birbirine uygunluğu bir tutanakla tespit edilir.
Her dış temsilcilikte oyları
saklamak ve ağzı mühürlü oy torbalarını Yüksek Seçim Kurulu tarafından
belirlenecek yöntemlerle Yurt Dışı İlçe Seçim Kuruluna ulaştırmakla görevli
olmak üzere; o yer misyon şefi veya en kıdemlinin
başkanlığında, o temsilcilikte görevli bir kamu görevlisi üye ve son
milletvekili genel seçiminde Türkiye genelinde en çok oy alan üç siyasi
partinin bildirdikleri isimlerden oluşturulan sandık kurulu, Dışişleri
Bakanlığının görüşü alınarak Yurt Dışı İlçe Seçim Kurulunca kurulur ve aynı
usulle yedek üyeler seçilir. Siyasi partiler üye bildirmez ise eksiklik
kamu görevlileri arasından seçilecek üye ile doldurulur.”
“Yurt Dışı İlçe Seçim Kurulunca, yurt
içerisinde oy verme süresi bittikten sonra, yurt dışından ağzı mühürlü
olarak gelen oy torbaları, genel esaslara uygun bir şekilde, Yurt Dışı İlçe
Seçim Kurulunun denetimi altında, sandık kurullarına açtırılarak sayım ve
dökümü yaptırılır ve tutanak altına aldırılır. Bu tutanaklar esas alınarak
birleştirme işlemlerine ilişkin tutanak düzenlenir ve sonuçlar Ankara İl
Seçim Kuruluna iletilir. Ayrıca geçici gümrük kapısı seçim kurullarından
gelen geçici birleştirme tutanağındaki sonuçlar kendi içerisinde birleştirilir
ve bu sonuçlar Ankara İl Seçim Kuruluna iletilir. Ankara İl Seçim Kurulunca
da yurt dışı sandıklarından gelen sonuçlar ile gümrük kapılarından gelen
sonuçlar birleştirilir ve düzenlenen tutanak en seri vasıtayla Yüksek Seçim
Kuruluna gönderilir.”
MADDE 7 – 298 sayılı Kanunun 94/E maddesinin
birinci fıkrasında yer alan “yetmişbeş gün”
ibaresi “kırkbeş gün”, üçüncü fıkrasında yer alan
“yetmişbeşinci gün” ibaresi “kırkbeşinci
gün” şeklinde ve yedinci ve onbirinci fıkraları
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, dördüncü fıkrasına “görev alacak”
ibaresinden sonra gelmek üzere “ilgili geçici gümrük kapısı” ibaresi ve
onuncu fıkrasına “ilgili” ibaresinden sonra gelmek üzere “geçici gümrük
kapısı” ibaresi eklenmiş, birinci fıkrasında yer alan “yurda giriş ve
çıkışlarında” ibaresi ile sekizinci fıkrasının birinci cümlesi madde
metninden çıkarılmıştır.
“Gümrük kapılarında seçmen oy vermek için geldiğinde sandık kurulu
başkanı seçmenin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını gösteren nüfus
hüviyet cüzdanı veya kimlik tespiti amacıyla düzenlenmiş ve Türkiye
Cumhuriyeti kimlik numarasını taşıyan resmi belgeler veya pasaportundan
kimliğini tespit eder ve Bilgisayar Destekli Merkezi Seçmen Kütüğü Sistemi
üzerinden, diğer yöntemlerle oy kullanıp kullanmadığını kontrol eder. Oy kullanmadığı anlaşılan seçmen,
sandık kurulu mührüyle mühürlenmiş olan oy pusulası ve oy zarfı ile “Evet”
veya “Tercih” yazılı mührü alarak oyunu kullanmak üzere kapalı oy verme
yerine girer ve oy verme işlemini genel esaslara göre tamamlar.”
“Seçimin yapıldığı gün saat
17.00’den itibaren sandık ve torbalar genel esaslara uygun bir şekilde
açılarak geçici gümrük kapısı seçim kurullarınca sayımı ve dökümü yapılır.
Geçici gümrük kapısı seçim kurulu birleştirme tutanağı düzenlenir ve bu
tutanakla birlikte seçim işlerine ait diğer evrak, varsa itiraz
dilekçeleriyle birlikte, Yurt Dışı İlçe Seçim Kuruluna en seri vasıtayla
gönderilir.”
MADDE 8 – 298 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici
madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 23 – 31/12/2016 son tarih olmak üzere milletvekili genel
seçimi, cumhurbaşkanlığı seçimi ve halkoylamalarında 298 sayılı Seçimlerin
Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanunun 35 inci maddesindeki
hükümlerle sınırlı kalınmaksızın Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası esas
alınarak veya mevcut bilgilerle Yurt Dışı Seçmen Kütüğü oluşturulabilir.”
MADDE 9 – 21/2/1963 tarihli ve 210 sayılı Değerli
Kağıtlar Kanununa bağlı değerli kağıtlar tablosunun sonuna “15. Mavi Kart
5,00 TL” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 10 – 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus
Hizmetleri Kanununun 2 nci maddesinin birinci
fıkrasına “Türk vatandaşları” ibaresinden sonra gelmek üzere “, doğumla
Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını
kaybedenler ve bunların altsoyları” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 11 – 5490 sayılı Kanunun 3 üncü
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bentler (m) ve (n) bentleri olarak
eklenmiş ve mevcut bentler buna göre teselsül ettirilmiştir.
“m) Mavi Kart: Doğumla Türk
vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını
kaybedenler ve bunların 29/5/2009 tarihli ve 5901
sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesinde belirtilen
altsoylarına verilen ve söz konusu maddede belirtilen haklardan
faydalanabileceklerini gösteren resmi belgeyi,
n) Mavi Kartlılar Kütüğü: Doğumla
Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını
kaybedenler ve bunların altsoylarının kayıtlarının elektronik ortamda
tutulduğu kütüğü,”
MADDE 12 – 5490 sayılı Kanuna 8 inci
maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 8/A maddesi eklenmiştir.
“Mavi Kartlıların kayıtları
MADDE 8/A – (1) Doğumla Türk
vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenler
ve bunların 5901 sayılı Kanunun 28 inci maddesinde belirtilen altsoyları,
Genel Müdürlükçe elektronik ortamda tutulan Mavi Kartlılar Kütüğüne
kaydedilir. Bu Kütüğe kaydedilenler, her türlü nüfus olaylarını yurt içinde
nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere beyan etmekle
yükümlüdürler.”
MADDE 13 – 5490 sayılı Kanunun 49 uncu
maddesinin üçüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 14 – 29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk
Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 28 – (1) Doğumla Türk
vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenler
ve üçüncü dereceye kadar olan altsoyları, bu maddede belirtilen istisnalar
dışında Türk vatandaşlarına tanınan haklardan aynen yararlanmaya devam
ederler. Millî güvenliğe ve kamu düzenine ilişkin hükümler saklıdır.
(2) Bu madde kapsamında bulunan kişilerin,
seçme ve seçilme, muafen araç veya ev eşyası
ithal etme hakları ile askerlik hizmetini yapma yükümlülüğü yoktur. Bu
kişilerin sosyal güvenliğe ilişkin kazanılmış hakları saklı olup bu
hakların kullanımında ilgili kanunlardaki hükümlere tabidirler.
(3) Bu madde kapsamında bulunan
kişiler, bir kadroya dayalı ve kamu hukuku rejimine tabi olarak asli ve sürekli
kamu hizmeti görevlerinde bulunamazlar. Ancak kamu kurum ve kuruluşlarında
işçi, geçici veya sözleşmeli personel olarak çalıştırılabilirler.
(4) Bakanlar Kurulu gerekli
görmesi halinde üçüncü dereceden itibaren hangi dereceye kadar olan
altsoyların bu maddede tanınan haklardan faydalanabileceğini
belirleyebilir.
(5) Bu madde hükümlerinden
yararlanacak olan altsoyun, üstsoyu ile soy bağını belgelendirmesi şarttır.
(6) Bu madde kapsamında bulunan
kişilere, talepleri halinde bu maddede belirtilen haklardan faydalanabileceklerini
gösteren Mavi Kart düzenlenir. Bu Kart, 21/2/1963
tarihli ve 210 sayılı Değerli Kağıtlar Kanunu kapsamındadır.
(7) Bu maddenin sağladığı hakların
kullanılmasında Mavi Kartın ibrazı yeterlidir. Kartın ibraz edilememesi
durumunda Kimlik Paylaşımı Sistemi aracılığıyla Mavi Kartlılar Kütüğünden
alınacak kayıt örneği ve uyruğunda bulunulan devlet makamlarınca verilmiş
kimlik bilgilerini gösteren belge ile işlem yapılır. Bu kişilerin kimlik
bilgilerinde değişiklik olması durumunda uyruğunda bulunduğu devlet
makamından alınmış eski ve yeni kimlik bilgilerini gösteren belgenin
usulüne göre tasdik edilmiş Türkçe tercümesi ile birlikte ibrazı
zorunludur.
(8) Bu madde kapsamında bulunan
kişilere Bakanlığın tespit edeceği esaslar çerçevesinde kimlik numarası verilir.
Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası aranan yerlerde bu kimlik numarası
kullanılır.
(9) Mavi Kartın düzenlenmesi ve
dağıtılması ile Mavi Kartlılar Kütüğünün elektronik ortamda tutulmasına
ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir.
(10) Kamu kurum ve kuruluşları, bu
madde hükümlerinin uygulanması amacıyla her türlü tedbiri alır ve gerekli
düzenlemeleri yapar.”
MADDE 15 – 24/3/2010 tarihli ve 5978 sayılı Yurtdışı
Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanunun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (ç)
ve (f) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki
(g) ve (ğ) bentleri eklenmiştir.
“ç) Uluslararası Öğrenciler Daire
Başkanlığı.”
“f) İnsan Kaynakları ve Eğitim
Daire Başkanlığı.”
“g) Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığı.
ğ) Bilgi İşlem Daire Başkanlığı.”
MADDE 16 – 5978 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin
birinci fıkrasının (b) bendindeki “faaliyetleri” ibaresinden sonra gelmek
üzere “idari, mali veya hibe esaslı olarak” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 17 – 5978 sayılı Kanunun 11 inci
maddesinin başlığı “Uluslararası Öğrenciler Daire Başkanlığı”, aynı
maddenin birinci fıkrasında yer alan “Yabancı Öğrenciler Daire
Başkanlığının” ibaresi “Uluslararası Öğrenciler Daire Başkanlığının” ve
aynı fıkranın (a) bendinde yer alan “Yabancı Öğrenci Değerlendirme
Kurulunun” ibaresi “Uluslararası Öğrenciler Değerlendirme Kurulunun”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 18 – 5978 sayılı Kanunun 14 üncü
maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire
Başkanlığı
MADDE 14 – (1) İnsan Kaynakları ve
Eğitim Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Başkanlığın insan gücü
planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmaları yapmak, personel
sisteminin geliştirilmesi ve performans ölçütlerinin oluşturulması ile
ilgili tekliflerde bulunmak.
b) Başkanlık personelinin atama,
özlük, emeklilik ve sağlık işleriyle ilgili işleri yapmak.
c) Başkanlığın eğitim planını
hazırlamak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını düzenlemek ve
uygulamak.
ç) Başkanlık kütüphane
hizmetlerini yürütmek.
d) Başkanlığın görev alanı ile
ilgili diğer kamu kurumları ve kişilere yönelik sürekli eğitim merkezi
bünyesinde ilgili daire başkanlıkları ile koordineli olarak eğitim
programları düzenlemek.
e) Eğitim materyalleri hazırlamak
veya hazırlatmak.
f) Başkan tarafından verilecek
diğer görevleri yerine getirmek.”
MADDE 19 – 5978 sayılı Kanuna 14 üncü
maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 14/A ve 14/B maddeleri
eklenmiştir.
“Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığı
MADDE 14/A – (1) Destek Hizmetleri
Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi
ve Kontrol Kanunu çerçevesinde, kiralama ve satın alma işlerini yürütmek,
temizlik, aydınlatma, ısıtma, onarım, taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak
veya yaptırmak.
b) Genel evrak faaliyetlerini
düzenlemek ve yürütmek.
c) Başkanlık arşiv hizmetlerini
yürütmek.
ç) Başkanlık sivil savunma ve
seferberlik hizmetlerini planlamak ve yürütmek.
d) Başkan tarafından verilecek
diğer görevleri yerine getirmek.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
MADDE 14/B – (1) Bilgi İşlem Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Başkanlık projelerinin
Başkanlık bilişim altyapısına uygun olarak tasarlanmasını ve uygulanmasını
sağlamak, teknolojik gelişmeleri takip etmek ve Başkanlık otomasyon
stratejilerini belirlemek, bilgi güvenliği ve güvenilirliği konusunun
gerektirdiği önlemleri almak, politikaları ve ilkeleri belirlemek, kamu
bilişim standartlarına uygun çözümler üretmek.
b) Başkanlığın bilgi işlem
hizmetlerini yürütmek.
c) Başkanlığın internet sayfaları,
elektronik imza ve elektronik belge uygulamaları ile ilgili teknik
çalışmaları yapmak.
ç) Başkanlık görev alanıyla ilgili
bilgi bankalarının oluşturulmasına yönelik teknik çalışmaları yürütmek ve ortaya
çıkan sistemi yönetmek.
d) Başkanlık hizmetleriyle ilgili
bilgileri toplamak ve veri tabanları oluşturmak.
e) Başkanlığın mevcut bilişim
altyapısının kurulumu, bakımı, ikmali, geliştirilmesi ve güncellenmesi ile
ilgili işleri yürütmek, haberleşme güvenliğini sağlamak ve bu konularda
görev üstlenen personelin bilgi teknolojilerindeki gelişmelere paralel
olarak düzenli şekilde hizmet içi eğitim almalarını sağlamak.
f) Başkan tarafından verilen diğer
görevleri yapmak.”
MADDE 20 – 5978 sayılı Kanunun 16 ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“c) Uluslararası Öğrenciler
Değerlendirme Kurulu,”
MADDE 21 – 5978 sayılı Kanunun 19 uncu
maddesinin başlığı “Uluslararası Öğrenciler Değerlendirme Kurulu” ve aynı
maddenin birinci fıkrasında yer alan “Yabancı Öğrenci Değerlendirme Kuruluna”
ibaresi “Uluslararası Öğrenciler Değerlendirme Kuruluna” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 22 – 5978 sayılı Kanunun 28 inci
maddesinin dördüncü ve beşinci fıkralarında yer alan “Yabancı Öğrenci
Değerlendirme Kurulu” ibaresi “Uluslararası Öğrenciler Değerlendirme
Kurulu” şeklinde değiştirilmiş, maddeye aşağıdaki altıncı fıkra eklenmiş ve
sonraki fıkra teselsül ettirilmiştir.
“(6) Başkanlık, görev alanı
içerisinde bulunan kişilere ihtiyaç duydukları danışmanlık, hukuk, eğitim,
ulaşım desteği gibi konularda ilgili kamu kurumlarıyla işbirliği yaparak
her türlü yardımda bulunabilir.”
MADDE 23 – Ekli (1) sayılı listede yer alan
kadrolar ihdas edilerek 13/12/1983 tarihli ve 190
sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I)
sayılı cetvelin Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığına ait
bölümüne; ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 5978
sayılı Kanuna eklenmiştir.
MADDE 24 – 5978 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Mevzuatta
Yabancı Öğrenciler Daire Başkanlığına yapılan atıflar Uluslararası Öğrenciler
Daire Başkanlığına, Yabancı Öğrenci Değerlendirme Kuruluna yapılan atıflar
Uluslararası Öğrenciler Değerlendirme Kuruluna yapılmış sayılır.
(2) Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Başkanlığında, görev unvanı değişen daire başkanlıklarında
daire başkanı unvanlı kadrolarda bulunanların görevleri, bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihte hiçbir işleme gerek kalmaksızın sona ermiş
sayılır. Bu madde uyarınca görevi sona erenler ekli (2) sayılı listede
ihdas edilen başkanlık müşaviri kadrolarına hâlen bulundukları kadro
dereceleriyle atanmış sayılırlar. Bu madde uyarınca ihdas edilen başkanlık
müşaviri kadroları, herhangi bir sebeple boşalması hâlinde hiçbir işleme
gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
(3) Bu madde uyarınca atanmış sayılan personele, yeni kadrolarına
atanmış sayıldıkları tarih itibarıyla eski kadrolarına ilişkin olarak en
son ayda almış oldukları sözleşme ücreti, aylık, ek gösterge, ikramiye (bir
aya isabet eden net tutar), her türlü zam ve tazminatlar, makam tazminatı,
görev tazminatı, ek ödeme ve benzeri adlarla yapılan her türlü ödemelerin
(ilgili mevzuatı uyarınca fiili çalışmaya bağlı fazla mesai ücreti hariç)
toplam net tutarı (bu tutar sabit bir değer olarak esas alınır); atanmış
sayıldıkları kadrolara ilişkin olarak yapılan sözleşme ücreti, aylık, ek
gösterge, ikramiye (bir aya isabet eden net tutar), her türlü zam ve
tazminatlar, makam tazminatı, görev tazminatı, ek ödeme ve benzeri adlarla
yapılan her türlü ödemelerin (ilgili mevzuatı uyarınca fiili çalışmaya
bağlı fazla mesai ücreti hariç) toplam net tutarından fazla olması halinde
aradaki fark tutarı, atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece farklılık
giderilinceye kadar herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın
tazminat olarak ödenir. Atanmış sayıldıkları kadro
unvanlarında isteğe bağlı olarak herhangi bir değişiklik olanlarla, kendi
istekleriyle başka kurumlara atananlara fark tazminatı ödenmesine son
verilir.”
MADDE 25 – 10/11/2005 tarihli ve 5429 sayılı Türkiye
İstatistik Kanununun 20 nci maddesinin ikinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Konsey; Bakanlık müsteşarları,
Hazine Müsteşarı, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı, Gelir İdaresi Başkanı,
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanı, Devlet Personel Başkanı,
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı, Yükseköğretim Kurulunca farklı
ana bilim dallarında görev yapanlar arasından seçilecek üç öğretim üyesi,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı, Türkiye Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği
Başkanı, Vergi Konseyi Başkanı, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Başkanı,
istatistik alanında faaliyet gösteren ve en fazla öğretim elemanı üyeye
sahip sivil toplum kuruluşunun başkanı, istatistiki
sonuçlar içeren araştırma faaliyetleri yürüten gerçek kişiler veya özel
hukuk tüzel kişilerinin üye olduğu en fazla üyeye sahip sivil toplum
kuruluşunun başkanından oluşur. Konsey üyeleri, toplantılara katılamamaları
hâlinde, yerlerine yetkilendirilmiş birer temsilci görevlendirirler.”
MADDE 26 – Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 27 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar
Kurulu yürütür.
17/5/2012
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU : YURTDIŞI TÜRKLER VE AKRABA TOPLULUKLAR BAŞKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
KADRO SERBEST
SINIFI UNVANI DERECESİ KADRO ADEDİ TOPLAM
GİH
Daire
Başkanı 1 2 2
GİH VHKİ 9 3 3
GİH VHKİ 7 2 2
TH Mühendis 7 4 4
TH Mühendis 5 1 1
TH
Mühendis 3 1 1
TOPLAM 13 13
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU : YURTDIŞI TÜRKLER VE AKRABA TOPLULUKLAR BAŞKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
KADRO SERBEST
SINIFI
UNVANI DERECESİ KADRO ADEDİ TOPLAM
GİH Başkanlık Müşaviri 1 2 2
TOPLAM 2 2
|