Çalýþma ve Sosyal Güvenlik Bakanlýðýndan:
TOPLU SÖZLEÞME GÖRÜÞMELERÝNÝN YAPILMA USUL VE ESASLARI ÝLE KAMU
GÖREVLÝLERÝ HAKEM KURULU, KAMU PERSONELÝ DANIÞMA
KURULU VE KURUM ÝDARÝ KURULLARININ TEÞKÝLÝ,
ÇALIÞMA USUL VE ESASLARINA
ÝLÝÞKÝN YÖNETMELÝK
BÝRÝNCÝ BÖLÜM
Amaç ve Dayanak
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliðin amacý, 4688 sayýlý Kamu Görevlileri Sendikalarý ve Toplu Sözleþme Kanununda öngörülen toplu sözleþme görüþmelerinin yürütülmesi usul ve esaslarýný, Kamu Görevlileri Hakem Kurulu, Kamu Personeli Danýþma Kurulu ile Kurum Ýdari Kurullarýnýn teþkili ile çalýþma usul ve esaslarýný düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 4688 sayýlý Kanunun 41 inci maddesine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.
ÝKÝNCÝ BÖLÜM
Toplu Sözleþme Görüþmeleri
Toplu sözleþme görüþmelerine
katýlým
MADDE 3 – (1) Toplu sözleþme görüþmelerine, kamu idaresi adýna Kamu Ýþveren Heyeti, kamu görevlileri adýna Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyeti katýlýr.
(2) Kamu Ýþveren Heyeti, Devlet Personel Baþkanlýðýnýn baðlý olduðu Bakanýn baþkanlýðýnda, Çalýþma ve Sosyal Güvenlik Bakanlýðý, Kalkýnma Bakanlýðý, Maliye Bakanlýðý, Ýçiþleri Bakanlýðý, Hazine Müsteþarlýðý ve Devlet Personel Baþkanlýðý temsilcilerinden oluþur. Bu temsilciler
kurumlarca tespit edilir.
(3) Toplu sözleþme görüþmelerinde ihtiyaç duyulmasý halinde Kamu Ýþveren Heyeti Baþkanýnca uygun görülen Bakanlýk ve kurumlarca
belirlenecek temsilciler de Kamu Ýþveren Heyetine dahil edilebilir.
(4) Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyeti, baðlý sendikalarýn toplam üye sayýsý itibarýyla en fazla üyesi bulunan konfederasyonun Heyet Baþkaný olarak belirleyeceði bir temsilci ile her bir hizmet kolunda en fazla üyeye sahip kamu görevlileri sendikalarý tarafýndan belirlenecek birer temsilci, baðlý sendikalarýn toplam üye sayýlarý esas alýnmak kaydýyla birinci, ikinci ve üçüncü sýrada bulunan konfederasyonlar tarafýndan belirlenecek birer temsilci olmak üzere onbeþ
üyeden oluþur.
(5) Dördüncü fýkra kapsamýndaki Heyet
temsilcileri sendika ve konfederasyonlarýn yönetim kurullarýnca belirlenir. Sendika ve konfederasyonlar, asýl üyenin herhangi bir sebeple toplu sözleþme görüþmelerine katýlamamasý halinde münhasýran o üyenin yerine
toplantýya iþtirak etmek üzere her bir asýl üye için ayný usul ile bir
yedek üye belirler.
(6) Toplu sözleþme görüþmelerine, Kamu Ýþveren Heyeti Baþkanýnýn belirleyeceði kurumlarýn temsilcileri ile Kamu Görevlileri
Sendikalarý Heyetine dahil olan her
bir üye tarafýndan belirlenecek
birer temsilci teknik heyet olarak katýlabilir. Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyetince belirlenen teknik heyet üyelerinin sayýsý onbeþi
geçemez.
(7) Toplu sözleþme görüþmelerine katýlacak Kamu Ýþveren Heyetine dahil kurum temsilcileri ile
Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyeti baþkan ve üyeleri ile yedek üyeler görüþmelerin baþlamasýndan en az on beþ gün önce Devlet Personel Baþkanlýðýna bildirilir. Bildirime ilgililerin elektronik
iletiþim adresleri de eklenir. Üçüncü fýkra uyarýnca toplu sözleþme görüþmelerine katýlmasý öngörülen temsilcilerde bu süre aranmaz.
Toplu sözleþme teklifleri
MADDE 4 – (1) Kamu görevlilerinin
geneline yönelik mali ve sosyal haklara iliþkin toplu sözleþme teklifleri Kamu Görevlileri
Sendikalarý Heyetine dahil her bir
konfederasyon temsilcisi, her bir hizmet koluna özgü mali ve sosyal haklara iliþkin toplu sözleþme teklifi ise o hizmet kolunda en çok üyeye sahip sendika temsilcisi tarafýndan hazýrlanýr.
(2) Her bir
hizmet kolu itibarýyla en çok üyeye sahip ikinci sýrada bulunan sendika da bu Yönetmeliðin 7 nci maddesini göz önünde bulundurarak bir toplu sözleþme teklifi hazýrlar. Hazýrlanan toplu sözleþme teklifi, bu Yönetmeliðin 7 nci maddesi uyarýnca söz konusu sendikanýn toplu sözleþme görüþmelerine davet edilmesi durumunda davet yazýsýnýn teblið tarihini takip
eden gün Devlet Personel Baþkanlýðýna teslim edilir.
(3) Teklifler,
toplu sözleþme görüþmelerinin baþlama tarihinden en
az bir hafta önce yazýlý olarak ve elektronik ortamda Devlet Personel Baþkanlýðýna teslim edilir.
(4) Devlet
Personel Baþkanlýðý, gelen teklifleri Kamu Ýþveren Heyeti üyelerine toplu sözleþme görüþmeleri baþlamadan önce elektronik ortamda sunar.
Toplu sözleþme görüþmelerinin
yürütülmesi
MADDE 5 – (1) Toplu sözleþme görüþmelerinde Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyeti ile Kamu Ýþveren Heyeti, son rakamý tek olan yýllarda aðustos ayýnýn ilk iþ günü Kamu Ýþveren Heyeti Baþkanýnca belirlenen yer ve saatte toplanýr. Toplu sözleþme süreci, Kamu Görevlileri Hakem
Kurulu kararýnýn alýnmasý da dahil olmak üzere en geç aðustos ayýnýn son iþgünü tamamlanýr.
(2) Toplantý yeri ve baþlangýç saati, görüþmelerin baþlamasýndan en az bir
hafta önce Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyeti ile Kamu Ýþveren Heyeti üyelerine Devlet
Personel Baþkanlýðýnca yazýlý olarak ve elektronik ortamda bildirilir.
(3) Toplu sözleþme görüþmelerinin baþlangýcýnda, genel ve hizmet koluna yönelik mali ve sosyal haklarýn görüþülmesine iliþkin gündem ve çalýþma usulü Devlet Personel
Baþkanlýðýna verilen teklifler esas alýnarak Kamu Ýþveren Heyeti Baþkaný ile Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyeti Baþkanýnca belirlenir.
(4) Toplu sözleþme görüþmeleri, kamu görevlilerinin
genelini ilgilendiren toplu sözleþme teklifleri ile her bir hizmet kolunu ilgilendiren toplu sözleþme tekliflerinin topluca görüþülmesi suretiyle yürütülür. Belirlenen gündeme göre, kamu görevlilerinin geneline iliþkin mali ve sosyal haklarýn görüþüldüðü
bölümde
Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyetinin konfederasyon
temsilcisi Baþkan ve üyeleri, her bir hizmet
koluna iliþkin mali ve sosyal haklarýn görüþüldüðü
bölümde
ise o hizmet kolu itibarýyla en çok üyeye
sahip sendikanýn temsilcisi müzakereleri yürütmeye
yetkilidir ve her bir temsilci sadece kendi teklifiyle ilgili görüþ
belirtebilir.
(5) Toplu sözleþme görüþmelerine, hafta sonu tatil günleri hariç olmak üzere resmi tatil günlerine rastlayan günlerde ara verilir.
(6) Toplu sözleþme görüþmeleri, görüþmeler sonunda tek metin imzalanacaðý ve Kamu Görevlileri Hakem Kuruluna baþvurulabileceði hususu ile Kurula karar almak için tanýnan azami süre de göz önünde bulundurularak uygun zamanda sonuçlandýrýlýr.
(7) Toplu sözleþme görüþmeleri, Kamu Ýþveren Heyeti Baþkanýnýn sorumluluðunda yürütülür. Görüþmelerin yürütülmesine iliþkin olarak ortaya çýkabilecek usul tartýþmalarýný gidermeye Kamu Ýþveren Heyeti Baþkaný yetkilidir.
Toplu sözleþme görüþmelerinin
sonuçlanmasý
MADDE 6 – (1) Toplu sözleþmeyi imzalamaya kamu idaresi adýna Kamu Ýþveren Heyeti Baþkaný, kamu görevlileri adýna sözleþmenin kamu görevlilerinin
geneline yönelik mali ve sosyal haklarla ilgili bölümü için Kamu Görevlileri
Sendikalarý Heyeti Baþkaný ve hizmet kollarýna yönelik mali ve sosyal haklarla ilgili bölümleri için ise ilgili
sendika temsilcisi yetkilidir.
(2) Toplu sözleþme görüþmeleri sonunda kamu görevlilerinin
geneline yönelik mali ve sosyal haklar ile her bir hizmet
koluna yönelik mali ve sosyal haklarla ilgili olarak ayrý bölümlerden ve tek metinden oluþan bir tutanak tutulur. Toplu sözleþme görüþmelerinin sonucunu gösteren bu tutanak,
her bir bölümü ayrý ayrý
geçerli olmak üzere 4688 sayýlý Kanun hükümlerine göre düzenlenen toplu sözleþme, toplantý tutanaðý veya tespit
tutanaðýndan oluþabilir.
(3) Bu tutanak,
toplu sözleþme görüþmelerine iliþkin müzakere süreci ve alýnan kararlar göz önünde bulundurularak toplu sözleþme görüþmelerinin bitimi tarihinde imzalanýr.
(4) Bu tutanaðýn toplu sözleþme niteliðindeki bölümleri Resmi Gazete’de yayýmlanýr.
Toplu sözleþme görüþmelerine
katýlmama veya çekilme
MADDE 7 – (1) Toplu sözleþme görüþmelerine katýlmama veya görüþmelerden çekilme halinin gerçekleþmesi için Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyetine dahil
konfederasyon veya sendika temsilcisinin bu yöndeki irade beyaný esastýr. Kamu Görevlileri
Sendikalarý Heyetine dahil
konfederasyon veya sendika temsilcisinin katýlmama veya çekilme þeklinde bir irade beyaný olmamakla birlikte, ilgili temsilcinin görüþmelerde bulunmamasý sebebiyle müzakerelerin yürütülememesi sonucunun doðmasý halinde Kamu Ýþveren Heyeti Baþkaný, ilgili konfederasyon veya sendika temsilcisinin görüþmelerden çekilmiþ bulunduðuna karar verir ve bu durum bir tutanak ile tespit
edilir.
(2) Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyeti Baþkanlýðý sýfatýný haiz konfederasyon temsilcisinin toplu sözleþme görüþmelerine katýlmamasý veya görüþmelerden çekilmesi halinde
Heyet Baþkanlýðý yetkisi, en çok üyeye sahip ikinci sýrada bulunan konfederasyon temsilcisi tarafýndan kullanýlýr. Müzakerelere ikinci sýrada bulunan
konfederasyon temsilcisinin teklifi üzerinden devam
edilir.
(3) Her bir
hizmet kolu itibarýyla en fazla üyeye sahip kamu görevlileri sendikasý tarafýndan belirlenecek
temsilcinin toplu sözleþme görüþmelerine katýlmamasý veya görüþmelerden çekilmesi halinde
ayný hizmet kolunda en fazla üyeye sahip ikinci sýrada bulunan kamu görevlileri sendikasý temsilcisi Kamu Görevlileri Sendikalarý Heyetine dahil edilir. Müzakerelere ikinci
sýrada bulunan sendika temsilcisinin teklifi üzerinden devam edilir.
(4) Bu madde hükümlerine göre toplu sözleþme görüþmelerine katýlmaya ve imzaya
yetkili konfederasyon veya sendika temsilcilerinin toplu sözleþme görüþmelerine katýlmamasý veya görüþmelerden çekilmesi halinde
kamu görevlilerine takip eden iki mali yýl boyunca uygulanacak mali ve sosyal haklar genel hükümlere göre belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Uyuþmazlýk ve Kamu Görevlileri Hakem
Kurulu
Uyuþmazlýk hali
MADDE 8 – (1) Uyuþmazlýk hali, toplu sözleþme görüþmeleri sonunda toplantý tutanaðý veya tespit tutanaðý düzenlenmesidir.
(2) Kamu görevlilerinin geneli ve her bir hizmet koluna yönelik mali ve sosyal haklara iliþkin toplu sözleþme görüþmeleri sonunda toplu sözleþme imzalanamamasý halinde, üzerinde uzlaþýlan ve uzlaþýlamayan konularý içeren toplantý tutanaðý imzalanýr. Toplantý tutanaðýnýn kamu görevlilerinin
geneline yönelik mali ve sosyal haklarla ilgili bölümü Kamu Görevlileri
Sendikalarý Heyeti Baþkaný, her bir hizmet koluna yönelik mali ve
sosyal haklarla ilgili bölümü ise ilgili sendika temsilcisi tarafýndan imzalanýr. Toplantý tutanaðýný kamu idaresi adýna Kamu Ýþveren Heyeti Baþkaný imzalar.
(3) Toplu sözleþme görüþmelerinin sonunda anlaþma saðlanamamasý ve toplantý tutanaðýnýn imzalanamamasý halinde Devlet
Personel Baþkanlýðý tarafýndan görüþmelerin uzlaþmazlýkla sonuçlandýðýna dair tespit tutanaðý tutulur.
(4) Toplu sözleþme görüþmelerinin uyuþmazlýkla sonuçlanan ilgili her bir bölümüne iliþkin müzakere sonucunu gösteren toplantý veya tespit
tutanaðý, 6 ncý
maddede öngörülen tutanak içerisinde diðer bölümlerden baðýmsýz olarak geçerli olmak üzere yer alýr ve tutanaðýn düzenlenme tarihinde imza edilir veya düzenlenir.
Kamu Görevlileri
Hakem Kuruluna baþvurma
MADDE 9 – (1) Toplu sözleþme görüþmeleri sonunda toplantý tutanaðý imzalanmasýndan veya tespit
tutanaðý düzenlenmesinden itibaren üç iþgünü içerisinde toplu sözleþme görüþmelerinin ilgili bölümüne iliþkin tutanaðý imzalamaya yetkili olanlar, taraf olduklarý bölüm için Kamu Görevlileri Hakem
Kuruluna baþvurabilir.
(2) Toplantý tutanaðý, baþvuru sýrasýnda Kurula sunulur.
(3) Tespit
tutanaðý düzenlenmiþ uyuþmazlýkla ilgili olarak Kamu Görevlileri Hakem Kuruluna baþvurulmasý halinde ise tespit tutanaðý Devlet Personel
Baþkanlýðýnca Kurula sunulur.
(4) Toplu sözleþme görüþmelerinin uyuþmazlýkla sonuçlanmasýna raðmen taraflarýn Kamu Görevlileri Hakem
Kuruluna baþvurmamasý halinde, kamu görevlilerine takip eden iki mali yýl boyunca
uygulanacak mali ve sosyal haklar, genel hükümlere göre belirlenir.
Kamu Görevlileri
Hakem Kurulunun teþkili
MADDE 10 – (1) Kamu Görevlileri Hakem
Kurulu her toplu sözleþme dönemi için;
a) Yargýtay, Danýþtay ve Sayýþtay Baþkan, Baþkanvekili, Baþkan Yardýmcýsý veya Daire Baþkanlarý arasýndan Bakanlar Kurulunca Baþkan olarak seçilecek bir üye,
b) Kamu Ýþveren Heyeti Baþkanýnca Kalkýnma Bakanlýðý, Maliye Bakanlýðý, Hazine Müsteþarlýðý ve Devlet Personel Baþkanlýðýndan görevlendirilecek
birer üye,
c) Baðlý sendikalarýn üye sayýsý itibarýyla en fazla üyeye sahip konfederasyon tarafýndan belirlenecek
iki, baðlý sendikalarýn üye sayýsý açýsýndan ikinci ve üçüncü sýrada bulunan konfederasyonlardan birer üye,
ç) Üniversitelerin kamu yönetimi, iþ hukuku, kamu maliyesi, çalýþma ekonomisi, iktisat ve iþletme bilim dallarýndan en az Doçent unvanýný taþýyanlar arasýndan Bakanlar
Kurulunca seçilecek bir üye,
d) Baðlý sendikalarýn üye sayýsý itibarýyla en fazla üyeye sahip konfederasyon tarafýndan üç, baðlý sendikalarýn üye sayýsý açýsýndan ikinci ve üçüncü sýrada bulunan konfederasyonlar tarafýndan ikiþer olmak üzere (ç) bendinde belirtilen bilim dallarýndan en az Doçent unvanýný taþýmak kaydýyla, önerilecek toplam yedi öðretim üyesi arasýndan Bakanlar Kurulunca seçilecek bir üye,
olmak üzere onbir üyeden oluþur.
(2) Kamu Ýþveren Heyeti Baþkanýnca görevlendirilecek üyeler ile konfederasyonlarca belirlenecek üyeler ve önerilen öðretim üyeleri, toplu sözleþme görüþmelerinin baþlamasýndan iki hafta önce Devlet Personel Baþkanlýðýna bildirilir.
(3) Devlet Personel
Baþkanlýðý, konfederasyonlarca önerilen öðretim üyelerini Bakanlar Kuruluna sunulmak üzere Baþbakanlýða bildirir.
(4) Bakanlar
Kurulunca seçilen Kamu Görevlileri Hakem
Kurulunun Baþkaný ve üyeleri, toplu sözleþme görüþmeleri baþlamadan önce Devlet Personel Baþkanlýðýna bildirilir.
(5) Kamu Görevlileri Hakem Kurulunun Baþkaný ve her bir üyesi için seçilmesi, belirlenmesi veya görevlendirilmesindeki
usul ve esaslara göre birer yedek üye tespit edilir.
Kamu Görevlileri
Hakem Kurulunun çalýþma usulü
MADDE 11 – (1) Kamu Görevlileri Hakem
Kurulu, Kurula son baþvuru tarihini takip eden gün, Baþkanýn çaðrýsý üzerine Baþkanýn belirleyeceði yerde çalýþmalarýna baþlar.
(2) Kurul, Baþkan dahil en az sekiz üyenin katýlýmý ile toplanýr.
(3) Mazereti
nedeniyle toplantýya katýlamayacak üyelerin yerine yedekleri çaðrýlýr.
(4) Çalýþma programý, toplantý gündemi, toplantý veya tespit
tutanaðýný inceleme usul ve esaslarý ile toplantýya iliþkin diðer hususlar Baþkan tarafýndan belirlenir.
(5) Kurul, yapýlan baþvurularý beþ gün içinde inceler ve kararýný verir.
(6) Kurul,
ihtiyaç duymasý halinde taraflarý dinleyebilir.
(7) Kurul,
toplantýya katýlanlarýn çoðunluðu ile karar alýr. Kurul üyeleri çekimser oy kullanamazlar. Oylarýn eþitliði halinde Baþkanýn bulunduðu taraf çoðunluðu saðlamýþ sayýlýr.
(8) Karara katýlmayan üyeler, ayrý ayrý veya birlikte, karþý oy þerhini ve gerekçesini tutanaða yazdýrýr.
(9) Kurul
kararlarý kesindir ve toplu sözleþme hükmündedir.
(10) Kurul
kararlarý taraflara üç gün içerisinde yazýlý olarak bildirilir ve Resmî Gazete’de yayýmlanmak üzere Baþbakanlýða gönderilir.
(11) Kurulun sekreterya hizmetleri Devlet Personel Baþkanlýðýnca yürütülür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kamu Personeli
Danýþma Kurulu
Kamu Personeli Danýþma Kurulu
MADDE 12 – (1) Kamu
Personeli Danýþma Kurulu, kamu görevlileri
sendikalarý ve konfederasyonlarý ile kamu
idareleri arasýnda sosyal diyaloðun geliþtirilmesi, kamu personel mevzuatýnýn ve kamu yönetimi uygulamalarýnýn deðerlendirilmesi, yönetimin daha iyi iþleyen bir yapýya kavuþturulmasý için ortak çalýþmalar yürütülmesi, kamu görevlilerinin yönetime katýlýmýnýn saðlanmasý ve kamu yönetiminin karþýlaþtýðý sorunlara çözümler önerilmesi amacýyla, Devlet
Personel Baþkanlýðýnýn baðlý olduðu Bakanýn baþkanlýðýnda, en çok üyeye sahip üç konfederasyonun genel baþkaný ile her bir hizmet kolunda en çok üyeye sahip kamu görevlileri sendikasýnýn baþkaný ve Devlet Personel Baþkanýndan oluþur.
(2) Kamu
Personeli Danýþma Kuruluna gündemde yer alan
konulara göre diðer kamu kurum ve
kuruluþlarýnýn yetkilileri de davet edilebilir.
(3) Kamu
Personeli Danýþma Kurulu, her yýl mart ve kasým aylarýnda Kurul Baþkanýnýn belirleyeceði yerde toplanýr. Danýþma Kurulunun sekreterya
hizmetleri Devlet Personel Baþkanlýðýnca yürütülür.
(4) 4688 sayýlý Kanunun 28 inci maddesinde belirtilen toplu sözleþme konularýnýn ve kurumsal konularýn dýþýnda kalan kamu yönetimini ve kamu
personel sistemini ilgilendiren genel nitelikli konular, Danýþma Kurulunda deðerlendirilir.
(5) Toplantý gündemi Kurul Baþkaný tarafýndan belirlenir. Toplantý gündemi ile varsa gündeme iliþkin komisyon raporlarý ve diðer belgeler
toplantý tarihinden beþ gün önce Kurul üyelerine ve diðer katýlýmcýlara bildirilir.
Kamu Personeli Danýþma
Kurulunun görevleri
MADDE 13 – (1) Danýþma Kurulu:
a) Kamu
personel sistemine iliþkin politikalarýn oluþumuna katkýda bulunmak,
b) Kamu görevlileri sendikalarý ve konfederasyonlarý ile kamu yönetimi arasýnda uzlaþma ve iþbirliðini güçlendirecek çalýþmalar yapmak,
c) Kamu
personel sistemi ve kamu yönetimi teþkilatlanmasý ile ilgili mevzuat çalýþmalarýný ve uygulamalarýný izlemek, görüþ oluþturmak,
ç) Uluslararasý Çalýþma Örgütünün konferans ve faaliyetlerine katýlýmda, kamu personel sisteminin geliþimi konusunda taraflar arasýnda etkin bir danýþma, bilgilendirme ve iletiþimin gerçekleþmesini saðlamak,
d) Modern kamu
yönetimi ilkelerine ve yönetime katýlma anlayýþýna uygun çalýþmalar yapmak,
e) Ýhtiyaç duyulmasý halinde belli
konularda çalýþmalar yapmak üzere komisyonlar
kurmak, komisyon çalýþmalarý sonrasýnda ortaya çýkacak raporlarý deðerlendirmek,
f) Ulusal ve
uluslararasý düzeyde seminer ve toplantýlar düzenlenmesini önermek,
ile görevlidir.
BEÞÝNCÝ BÖLÜM
Kurum Ýdari Kurulu
Kurum Ýdari
Kurulu
MADDE 14 – (1) Kurum Ýdari Kurulu, her
kurum bünyesinde üst yöneticinin görevlendireceði bir yardýmcýsýnýn veya insan kaynaklarý birim yöneticisinin baþkanlýðýnda iki birim yöneticisi ile kurumda en çok üyeye sahip sendikanýn üç temsilcisinden oluþur.
(2) Kurum Ýdari Kurulu toplantýlarý her yýl nisan ve ekim
aylarýnda Kurul Baþkanýnýn belirleyeceði tarihte yapýlýr.
(3) Kurum Ýdari Kurulu, kurum düzeyinde kamu görevlilerinin iþyeri çalýþma koþullarý ve kanunlarýn kamu görevlilerine eþit uygulanmasý konularýnda üst yöneticiye görüþ bildirir.
(4) Kurum Ýdari Kurullarýnda kurumsal nitelik taþýmayan, kurum içi karar ve uygulamalarla çözülme imkaný
bulunmayan sorun ve konularla ilgili olarak ancak tavsiye niteliðinde kararlar alýnabilir.
(5) Kurum Ýdari Kurullarýnda alýnan kararlar kurum
içi uygun araçlarla personele
duyurulur.
(6)
Temsilcileri Kurum Ýdari Kuruluna katýlacak sendikanýn belirlenmesinde, 4688 sayýlý Kanunun 30 uncu maddesi uyarýnca o kurumda 15 mayýs tarihi itibarýyla yapýlan sendika üye sayýlarýnýn belirlenmesine iliþkin tespit esas alýnýr. Bu tespite göre o kurumda en çok üyeye sahip sendikanýn temsilcileri
takip eden ekim ve nisan ayý Kurum Ýdari Kurulu
toplantýsýna katýlýr. Yýl içerisinde sendika üye sayýlarýnda meydana gelen deðiþiklikler dikkate alýnmaz.
(7) Sendikalar,
Kurula katýlacak temsilci sayýsý kadar yedek temsilci belirler. Asýl üyenin katýlamadýðý toplantýlara yedek üye iþtirak eder.
ALTINCI BÖLÜM
Çeþitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldýrýlan Yönetmelik
MADDE 15 – (1) 9/11/2001 tarihli ve
24578 sayýlý Resmî Gazete’de yayýmlanan Kurum Ýdari Kurullarý, Yüksek Ýdari Kurul, Kamu Ýþveren Kurulu ve Uzlaþtýrma Kurulunun Teþkili ile Çalýþma Usul ve Esaslarýna Ýliþkin Yönetmelik yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
2012 ve 2013 yýllarý için yapýlacak
toplu sözleþme görüþmeleri
GEÇÝCÝ MADDE 1 – (1) 2012
ve 2013 yýllarýnda kamu görevlilerine
uygulanacak mali ve sosyal haklarý belirlemek üzere yapýlacak toplu sözleþme görüþmelerine, 4/4/2012 tarihli
ve 6289 sayýlý Kamu Görevlileri
Sendikalarý Kanununda Deðiþiklik Yapýlmasýna Dair Kanunun yürürlüðe girdiði tarihi takip
eden bir aylýk süreyi aþmamak kaydýyla Kamu Ýþveren Heyeti Baþkanýnca belirlenen tarihte baþlanýr.
(2) Bu toplu sözleþme görüþmeleri, baþladýðý tarihten itibaren Kamu Görevlileri Hakem
Kurulunun kararýnýn alýnmasý da dahil olmak üzere otuz gün içinde sonuçlandýrýlýr.
(3) Bu toplu sözleþme görüþmelerinde görüþmelere hazýrlýk aþamasýna iliþkin süreler hariç olmak üzere bu Yönetmelikte öngörülen usul þartlarýna uyulur.
Yürürlük
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
Yürütme
MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri Maliye Bakaný, Çalýþma ve Sosyal Güvenlik Bakaný ile Devlet Personel Baþkanlýðýnýn baðlý bulunduðu Bakan tarafýndan müþtereken yürütülür.
|