Gıda,
Tarım ve Hayvancılık Bakanlığından:
İYİ TARIM
UYGULAMALARI DESTEKLEME ÖDEMESİ
YAPILMASINA
DAİR TEBLİĞ
(TEBLİĞ NO:
2011/46)
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Tebliğ, çevre, insan ve hayvan sağlığına zarar vermeyen bir tarımsal
üretimin yapılması, doğal kaynakların korunması, tarımda izlenebilirlik ve
sürdürülebilirlik ile güvenilir gıda arzının sağlanmasına yönelik İyi Tarım
Uygulamaları yapan çiftçilerin birim alan üzerinden desteklenmesine ilişkin
usul ve esasları belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Tebliğ, İyi Tarım Uygulamaları desteklemelerinde görev alacak kurum ve kuruluşların
belirlenmesi, İyi Tarım Uygulamaları faaliyetinde bulunan çiftçilere
destekleme ödemesi ile bu ödemeye ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Tebliğ, 24/2/2011 tarihli ve 27856 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
2011/1430 sayılı 2011 Yılında Yapılacak Tarımsal Desteklemelere İlişkin
Bakanlar Kurulu Kararına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Tebliğde geçen;
a) Bakanlar Kurulu Kararı: 24/2/2011 tarihli ve 27856
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2011/1430 sayılı 2011 Yılında Yapılacak
Tarımsal Desteklemelere İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı'nı,
b) Bakanlık: Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nı,
c) Banka: T.C. Ziraat Bankası A.Ş.’yi,
ç) ÇKS: Çiftçi Kayıt Sistemi Yönetmeliği ile oluşturulan
ve çiftçilerin kimlik, arazi ve ürün bilgileri ile tarımsal desteklemelere
ilişkin bilgilerin de kayıt altına alındığı veri tabanını,
d) BÜGEM: Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü’nü,
e) Çiftçi: İyi Tarım Uygulamaları Yönetmeliğinde
tanımlanan müteşebbislerden, meyve sebze ürünlerinde ve/veya örtü altında
İyi Tarım Uygulamaları yapan ÇKS’ye kayıtlı gerçek veya tüzel kişileri,
f) ÇKS Yönetmeliği: 16/4/2005 tarihli ve 25788 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Çiftçi Kayıt Sistemi Yönetmeliğini,
g) İl/ilçe müdürlükleri: Bakanlık il/ilçe
müdürlüklerini,
ğ) İl/ilçe tahkim komisyonu: ÇKS Yönetmeliğine istinaden
oluşturulan il/ilçe tahkim komisyonunu,
h) İl/ilçe tespit komisyonu: ÇKS Yönetmeliğine istinaden
oluşturulan il/ilçe tespit komisyonunu,
ı) İyi Tarım Uygulamaları (İTU): İyi Tarım Uygulamaları
Yönetmeliğine göre yapılan tarımsal faaliyeti,
i) İyi Tarım Uygulamaları Yönetmeliği (İTUY): 7/12/2010
tarihli ve 27778 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İyi Tarım Uygulamaları
Hakkında Yönetmeliği,
j) İTUB: Bakanlık İl Müdürlüklerinde oluşturulan İyi
Tarım Uygulamaları birimlerini,
k) İTUD: İyi Tarım Uygulamaları desteğini,
l) İTUD icmal-1: İlçe Müdürlükleri tarafından ÇKS’ye
aktarılan bilgilere göre her köy/mahalle için çiftçi detayında İTUD hak
edişlerini gösteren ve bir örneği Ek-1’de yer alan belgeyi,
m) İTUD icmal-2: İlçe Müdürlükleri tarafından
icmal-1’deki bilgilere göre her ilçe için köy/mahalle detayında İTUD hak
edişlerini gösteren ve bir örneği Ek-2’de yer alan belgeyi,
n) İTUD icmal-3: İl Müdürlükleri tarafından icmal-2’deki
bilgilere göre her il için ilçe detayında İTUD hak edişlerini gösteren ve
bir örneği Ek-3’de yer alan belgeyi,
o) ÖKS: 25/8/2010 tarihli ve 27683 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Örtü Altı Üretiminin Kayıt Altına Alınmasına İlişkin
Yönetmelik hükümleri çerçevesinde oluşturulan örtü altı kayıt sistemini,
ö) Örtü altı tarım arazisi: ÇKS’de ve 25/8/2010 tarihli
ve 27683 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Örtü Altı Üretiminin Kayıt
Altına Alınmasına İlişkin Yönetmelik” hükümleri çerçevesinde oluşturulan
örtü altı kayıt sisteminde kayıtlı arazileri,
p) Tarım arazisi: ÇKS’de kayıtlı olan arazileri,
r) Tarımsal faaliyet: Tarım arazisi üzerinde tarımsal
üretim kaynaklarını fiilen kullanarak bitkisel ürünlerin üretilmesi veya
yetiştirilmesini,
s) Yetkilendirilmiş Kuruluş: İyi Tarım Uygulamalarında,
kontrol ve sertifikasyon kuruluşu, kontrol kuruluşu veya sertifikasyon
kuruluşu olarak Bakanlık tarafından yetki verilmiş tüzel kişileri,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Ödeme
Esasları
Ödeme
yapılacak çiftçiler
MADDE 5 – (1) Aşağıdaki
şartları haiz çiftçiler, İTUD ödemesinden yararlandırılır.
a) İTU Yönetmeliğine göre bireysel veya grup halinde
meyve sebze ürünlerinde veya örtü altında İyi Tarım Uygulamaları yapan,
b) Yetkilendirilmiş kuruluşlarca 2011 yılında
düzenlenmiş İyi Tarım Uygulamaları sertifikasına sahip olan,
c) ÇKS’de 2011 üretim sezonunda kayıtlı olan,
d) Örtü altında İyi Tarım Uygulamaları yapan
çiftçilerden ÖKS’ye kayıtlı olan,
e) Bu Tebliğde İTUD uygulamaları ile ilgili belirtilen
usul ve esaslara göre başvuru yapan.
Ödemeye
esas arazi büyüklüğü
MADDE 6 – (1) Meyve
sebze ürünlerinde İyi Tarım Uygulamaları yapanlara İTUD ödemesi,
yetkilendirilmiş kuruluşlarca sertifikalandırılan tarım arazilerinin ÇKS’ye
işlenmesi sonucu desteğe tabi alan hesaplanarak yapılır.
(2) Örtü altında İyi Tarım Uygulamaları yapanlara İTUD
ödemesi, yetkilendirilmiş kuruluşlarca sertifikalandırılan ayrıca ÖKS’ye
kayıtlı olan alanların ÇKS’ye işlenmesi sonucu desteğe tabi alan
hesaplanarak yapılır.
(3) Meyve sebze ürünlerinde ve/veya örtü altında İyi
Tarım Uygulamaları yapanlara yönelik İTUD ödemeleri, çiftçilerin ÇKS’de
kayıtlı toplam alanlarını geçmemek kaydıyla yapılır.
(4) Örtü altında İTUD yapılan alanlar, ayrıca meyve
sebze üretim alanlarına verilen İTUD’inden faydalanamaz.
Ödeme miktarı
MADDE 7 – (1) Bu
Tebliğin 5 inci maddesinde belirtilen çiftçilere, meyve sebze üretim
alanları için dekar başına yapılacak destekleme ödemesi 20 TL’dir.
(2) Bu Tebliğin 5 inci maddesinde belirtilen çiftçilere,
örtü altı üretim alanları için dekar başına yapılacak destekleme ödemesi 80
TL’dir.
Ödemeler
için gerekli finansman ve ödeme planı
MADDE 8 – (1) İTUD
ödemeleri için gerekli finansman bütçenin ilgili kalemine tahsis edilen
ödeneklerden karşılanır. Ödemeler, Bakanlık tarafından Bankaya kaynak aktarılmasını
müteakip, il/ilçe müdürlüklerince ÇKS’deki kayıtlara göre oluşturulan
onaylı İTUD icmal-1’lerine göre, Banka aracılığıyla, ilgili şubelerde daha
önce çiftçiler adına açılan veya açılacak olan hesaplara yapılır. Bakanlar
Kurulunun 2011/1430 sayılı Kararının 11 inci maddesindeki hükmü ile
çiftçilere yapılan toplam nakdi ödeme tutarının % 0,2’si bütçenin ilgili
kaleminden Bankaya hizmet komisyonu olarak ödenir.
(2) İTUD ödeme planı, İTUD başvurusu yapan çiftçilere
ait bilgilerin, ÇKS’ye girişinin il ve ilçelerde tamamlanmasını müteakiben
Bakanlık tarafından belirlenir. Ödemelere, ön incelemelerin ve kontrollerin
tamamlanması ile Bakanlık tarafından İTUD ödemelerine ilişkin talimatların
Bankaya gönderilmesinden sonra başlanır.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Görevli Kurum
ve Kuruluşlar, Destekleme
Başvuruları
ve Askı İşlemleri
Görevli
kurum ve kuruluşlar
MADDE 9 – (1) İTUD
çalışmaları; BÜGEM, il/ilçe tahkim komisyonları, il/ilçe tespit
komisyonları ve il/ilçe müdürlükleri ile yetkilendirilmiş kuruluşlar
tarafından yürütülür.
(2) Yetkilendirilmiş kuruluşlar, çiftçilerin T.C. kimlik
numarası/vergi numarası ile tarımsal faaliyette bulunduğu alanlarını,
yetiştirilen ürün adını, il, ilçe, köy/mahalle ile kadastro gören yerlerde
ada ve parsel bilgilerini, kadastro görmeyen yerlerde ise il/ilçe tespit
komisyonları tespitlerine göre tarım arazisi bilgilerini ve örtü altı
üretim yapan üreticilerin üretim şeklini düzenledikleri sertifikada veya
eklerinde göstermekle sorumludur.
(3) Yetkilendirilmiş kuruluşlar, İTUD’dan yararlanmak
üzere kendilerine başvuruda bulunan çiftçiler tarafından talep edilen bu
Tebliğe konu belgeleri düzenlemekle sorumludurlar.
İTUD
başvuruları ve başvuruların kabulü
MADDE 10 – (1)
Çiftçilerin, 1/2/2012 tarihinden itibaren 16/3/2012 günü mesai saati
bitimine kadar Ek-4’e uygun İTUD başvuru dilekçesi ile ÇKS’ye kayıtlı
oldukları il/ilçe müdürlüklerine başvuru yapmaları gerekmektedir.
(2) Çiftçiler başvuru dilekçesi ekinde, 1/1/2011 ile
31/12/2011 tarihleri arasında düzenlenen ve 2011 yılında geçerli olan İTU
sertifikası ile birlikte Ek-5’e uygun olarak yetkilendirilmiş kuruluşlarca
düzenlenmiş İTU sertifika ekini ibraz etmek zorundadır.
(3) 2011 yılında düzenlenmeyen veya önceki yıllarda
düzenlenmekle birlikte geçerliliği 2011 yılında da devam eden sertifikalar
ile yapılan başvurular kabul edilmez.
(4) Yetkilendirilmiş kuruluşlarca düzenlenecek Ek-5
belgesi, çiftçilerin il/ilçe müdürlüklerinden alacakları 2011 üretim
sezonuna ait ÇKS belgesi ile Ek-6’ya uygun olarak hazırlanan ÖKS kayıt
belgesi esas alınarak tanzim edilir.
(5) Örtü altı için İyi Tarım Uygulamaları desteği
başvurusunda bulunan çiftçiler, ayrıca il/ilçe müdürlüklerinin ilgili
birimlerinden alacakları Ek-6’ya uygun olarak hazırlanan ÖKS belgesini
başvuru dosyasında ibraz etmelidir.
(6) İl/ilçe müdürlükleri Ek-4’e uygun başvuru dilekçesi,
İTU sertifikası, Ek-5 ve varsa örtü altı üretim alanları için Ek-6 belgesi
ile çiftçilerin başvurularını kabul ederek ÇKS’ye kaydeder.
(7) Bu Tebliğ kapsamında çiftçilerden talep edilen
belgelerin aslının ibrazı durumunda, bu belgenin örneği, başvuru yapılan
il/ilçe müdürlükleri tarafından “Aslı Görülmüştür” ibaresi ile onaylanarak
kabul edilir. Asıl nüsha, üzerine görünür şekilde "İyi Tarım
Uygulamaları desteği ödemesinde esas alınmıştır" ibaresi konularak
çiftçiye iade edilir.
Askı
işlemleri
MADDE 11 – (1) İTUD
ödeme icmalleri, il/ilçe müdürlükleri tarafından en geç 27/4/2012 tarihine
kadar oluşturulur. İl/ilçe müdürlükleri en geç 1/5/2012 tarihine kadar her
ilçe merkezinin Ek-2’deki İTUD icmal-1’i ilçe merkezinde ve
köyün/mahallenin İTUD icmal-1’i kendi köyünde/mahallesinde ilgili ilçe
müdürlükleri veya muhtarlıklar marifetiyle yirmi iki gün süreyle askıya
çıkarılır. Askıya çıkma tarihi ve saati ile askıdan indirme tarihi ve saati
tutanağa bağlanır. Tutanak muhtar ve/veya aza tarafından güncel tarihle
imzalanır. Askı süresince herhangi bir itiraz olmaz ise icmallerdeki
bilgiler doğru kabul edilir. Daha sonra yapılacak itirazlar değerlendirmeye
alınmaz ve herhangi bir hak doğurmaz. ÇKS’ye İTUD ile ilgili arazi
miktarının eksik girilmesi durumunda, askı süresinde hatanın düzeltilmesi
amacıyla başvurusu yapılmayan arazilerin eksik kısmı için İTUD ödemesi
yapılmaz.
(2) İTUD icmal-1’lerinin askıda kalma süresi zarfında
maddi hatalara ilişkin olarak yapılan yazılı itirazlar il/ilçe
müdürlüklerine yapılacak olup, bu itirazlar 1/5/2012 tarihi ile 25/5/2012
tarihleri arasındaki yirmi beş gün içerisinde değerlendirilir. İncelenen
çiftçi dosyalarında gerçeğe aykırılığın bulunmaması ve askı süresince
itiraz edilmemesi ya da itirazların değerlendirilerek sonuçlandırılması
halinde, ÇKS’den alınan Ek-2’deki İTUD icmal-2’ler ilçe müdürlüklerince
düzenlenip, onaylanır ve il müdürlüklerine gönderilir. İlçe
müdürlüklerinden alınan İTUD icmal-2’ler ve il müdürlüklerinin onayladığı
merkez ilçe İTUD icmal-2’si ile ÇKS’den alınan Ek-3’deki İTUD icmal-3’ün
uyumu kontrol edilir.
(3) Bu Tebliğdeki başvuru bitiş tarihinden sonra askı
süresi içinde verilen itiraz dilekçelerinde talep edilen değişiklikler
dışında, çiftçinin beyanı ile ÇKS’de veya ÖKS’de yapılacak güncellemeler
İTUD ödemesine esas teşkil etmez.
(4) Değerlendirme sonucunda İTUD icmal-1’leri
düzeltilemez ya da bilgi ve belgelerle ilgili aykırılık, şikâyet ve/veya
ihbar bulunması nedeniyle icmal-1’ler oluşturulamaz ise, durum ilçe tahkim
komisyonuna intikal ettirilir. İlçe tahkim komisyonunca çözümlenemeyen
konular il tahkim komisyonuna gönderilir.
(5) İlçe müdürlüklerinden alınan icmal-2’lerde gerçeğe
aykırılık olması ya da il müdürlüklerine intikal eden şikâyet ve/veya ihbar
olması durumunda, il müdürlüklerince bu sorunlar çözülmeye çalışılır.
Çözüme kavuşturulamayan konular, il tahkim komisyonuna bildirilir. İl
tahkim komisyonunda çözümlenemeyen konular ise BÜGEM’e gönderilir.
(6) İTUD icmal-2’lerinde gerçeğe aykırılığın bulunmaması
ya da il müdürlüklerine intikal eden şikâyet ve/veya ihbarların, il
müdürlüklerince çözümlenmesi hâlinde, ödemeye esas İTUD icmal-3’ler BÜGEM’e
gönderilir.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Tahkim
Komisyonları ve Uygulamaların Kontrolü
Tahkim
komisyonlarının görevleri
MADDE 12 – (1) ÇKS
Yönetmeliğinde tanımlanmış İl/ilçe tahkim komisyonları, bu Tebliğ
hükümlerinin uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek ihtilaflı konuları
çözmeye ve karar almaya yetkilidir. İl tahkim komisyonu merkez ilçede, ilçe
tahkim komisyonunun görevlerini de yapar.
(2) Komisyonlar;
a) Gerçeğe aykırı beyanda bulunanlar hakkında gerekli
hukuki işlemlerin yapılması için karar alır ve ilgili mercilerce
uygulanması yönünde girişimde bulunur. Gerçeğe aykırı beyanda bulunan
çiftçilerin İTUD ödemelerinden faydalandırılmamasını değerlendirir ve
karara bağlar. Eğer, İTUD ödemesi yapılmış ise yapılan ödemenin geri alınmasını
sağlar. Ayrıca, gerçeğe aykırı beyanda bulunulduğunu tespit eden merci
tarafından ilgili Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
b) Sahtecilik ve/veya kamu kurumunu dolandırmak gibi bir
kastı olmaksızın, fazla İTUD ödemesinden yararlanan çiftçilerin, kendi
rızaları ile fazla aldıkları miktarları iade etmeleri halinde, İTUD ödemelerinden
faydalanmalarına devam etmeleri ve haklarında cezai işlem yapılmamasına
ilişkin karar verir.
c) İTUD ödemesinden faydalanmak üzere başvuruda bulunan
çiftçilere ilişkin bilgilerin zamanında ÇKS’ye ve örtü altı üretim yapan
çiftçilerin bilgilerini ÖKS kayıt sistemine girilmesini sağlamak üzere her
türlü tedbiri alır.
Uygulamaların
kontrolüne ilişkin görev ve yetkiler
MADDE 13 – (1) İTUD
uygulamasının denetimini sağlayacak tedbirleri almaya Bakanlık yetkilidir.
(2) İTUD uygulamasına ilişkin olarak İTUB üyeleri
tarafından ön inceleme yapılır. İTUD müracaatları başladıktan sonra il
müdürlüklerinin uygun göreceği tarihte ön inceleme başlatılır. Ön inceleme,
illerde/ilçelerde daha sonra tespit edilecek usulsüz işlemlere ilişkin
sorumlulukları ortadan kalkmaz. Bütün uygulamalar, ön incelemenin yanı sıra
mevzuatın öngördüğü her türlü denetime de tabidir.
(3) Ön inceleme, çiftçilerin yapmış oldukları başvurular
üzerinden ilçe, köy veya mahallelerde yapılır. Bu incelemede başvuruda ibraz
edilen bilgiler, ÇKS’de kayıt edilen bilgiler ve yetkilendirilmiş
kuruluşlar tarafından il müdürlüklerine gönderilen kontrol ve dönem
raporlarında yer alan bilgiler ile karşılaştırılır. Ayrıca örtü altında
üretim yaptığını beyan ederek İTUD’dan yararlanmak üzere başvuran
üreticilerin ÖKS’ye kayıtlı üretim alanları yerinde incelenir.
(4) Ön incelemelerde, İTU Yönetmeliği hükümlerince
kontrol veya dönem raporları şeklinde henüz il müdürlüklerine bildirilmemiş
veya bildirimler ile müracaatlar arasında uyumsuzluk bulunan çiftçilerin ön
incelemesi öncelikli olarak tamamlanır. Bu incelemelerde çiftçi ile
yetkilendirilmiş kuruluşlar arasında yapılan veya tüzel kişilik ile üyesi
çiftçiler arasında yapılan sözleşmeler, kontrol raporları ile çiftçilerin
saklamakla yükümlü oldukları tarımsal uygulamalarına ve analizlere ait
kayıtların incelenmesi esastır.
(5) Ön incelemede çiftçilerin, ÇKS’de ve ÖKS’de kayıt
ettirdikleri bilgiler ile İTU sertifikasında veya eklerinde gerçeğe aykırı
beyan ya da verdikleri belgelerde sahte evrak tespit edilmesi halinde,
sorumlular hakkında ilgili Cumhuriyet Başsavcılıklarına suç duyurusunda
bulunulur. Ayrıca, sorumluluğu tespit edilen kamu görevlileri hakkında da
gerekli yasal işlemler yürütülür. İTUB üyeleri, gelen münferit şikâyet ve
ihbarları ayrıca değerlendirir.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Uygulamalardan
Yararlanamayacaklar
Uygulama
dışında kalacak çiftçiler
MADDE 14 – (1)
Aşağıdaki çiftçiler İTUD uygulamasından yararlanamaz.
a) ÇKS’de kayıtlı olmayan veya süresi içinde kayıtlı
bilgilerini güncellemeyen,
b) Örtü altı üretim yapan üreticiler için ÖKS’de kayıtlı
olmayan,
c) Bu Tebliğin 10 uncu maddesinde istenen belgelerle
birlikte süresi içinde başvuru yapmayan,
ç) Askı listelerinde isminin bulunmaması veya
desteklemeye esas tarım arazisi büyüklüğünün hatalı olması durumunda, askı
süresi sonuna kadar hatalı kayıtların düzeltilmesi için yazılı başvuru
yapmayan,
d) İTUD ödemesinden faydalanmak üzere başvuru yapan
çiftçilerden gerçeğe aykırı beyanda bulunan ve sahte belge ibraz eden,
e) Kamu tüzel kişileri.
Desteklemeye
tabi olmayacak araziler
MADDE 15 – (1)
Aşağıdaki araziler İTUD uygulaması kapsamı dışındadır.
a) ÇKS’ye kaydı yapılmayan araziler,
b) Açık alanlarda meyve sebze üretimi dışındaki
araziler, örtü altı üretiminde ise ÖKS’ye kayıtlı olmayan araziler,
c) Kamu arazileri üzerinde yapılan doğadan toplama
alanları,
ç) İTU sertifikası iptal edilen araziler,
d) Kadastro geçmemiş birimlerde, tapu sicil
müdürlüklerinden onaylı tapu zabıt kaydına sahip olmayan çayır vasıflı
araziler,
e) Askı listelerinde toplam arazi miktarının hatalı
olması durumunda, askı süresi sonuna kadar hatalı kayıtların düzeltilmesi
için bu Tebliğe uygun belgeler ile yazılı başvurusu yapılmayan araziler,
f) Orman ve tesis kadastrosu tamamlanmamış ormanla
ilişkili alanlarda, Orman Genel Müdürlüğü temsilcisinin de bulunduğu tespit
komisyonlarınca düzenlenen raporlarda, tarım arazisi haline getirilmediği
tespit edilen araziler,
g) Tapuda tescili bulunmayan mülkiyeti ihtilaflı olup
da, İTUD askı işlemleri sırasında taraflardan birisince itiraz konusu
yapılan araziler,
ğ) Tespit komisyonları çalışmalarına yardım edilmediği,
çalışmaların engellendiği tespit komisyonu tutanağı ile belirlenen ve
tahkim komisyonu tarafından İTUD kapsamı dışında bırakılmasına karar
verilen köylerdeki araziler,
h) Organik tarım desteğinden yararlandırılan araziler.
ALTINCI
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Haksız
ödemelerin geri alınması ve hak mahrumiyeti
MADDE 16 – (1) Haksız
yere yapılan destekleme ödemeleri, ödeme tarihinden itibaren 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen
gecikme zammı oranları dikkate alınarak hesaplanan kanuni faizi ile
birlikte geri alınır. Haksız ödemenin yapılmasında ödemeyi sağlayan, belge
veya belgeleri düzenleyen gerçek ve tüzel kişiler, geri alınacak tutarların
tahsilinde müştereken sorumlu tutulurlar.
(2) Bu destekleme ödemelerinden, idari hata sonucu
düzenlenen belgelerle yapılan ödemeler hariç, haksız yere yararlandığı
tespit edilen üreticiler beş yıl süreyle hiçbir destekleme programından
yararlandırılmazlar.
(3) Yetkilendirilmiş kuruluşlar, İTUD ödemeleri için
düzenledikleri her türlü bilgi ve belgelerden sorumludurlar.
Sorumluluklarını yerine getirmeyen yetkilendirilmiş kuruluşlar hakkında İyi
Tarım Uygulamaları Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 17 – (1) Bu
Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18 – (1) Bu
Tebliğ hükümlerini Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|