MİLLÎ
EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA
KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAME
Karar Sayısı: KHK/652
Millî Eğitim Bakanlığının yeniden yapılandırılması;
6/4/2011 tarihli ve 6223 sayılı Kanunun verdiği yetkiye dayanılarak,
Bakanlar Kurulu’nca 25/8/2011 tarihinde kararlaştırılmıştır.
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam ve Görevler
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu
Kanun Hükmünde Kararnamenin amacı; Anayasa, 430 sayılı Tevhidi Tedrisat
Kanunu, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile kalkınma plan ve
programları doğrultusunda millî eğitim hizmetlerini yürütmek üzere, Millî
Eğitim Bakanlığının kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarını
düzenlemektir.
Görevler
MADDE 2 – (1) Millî
Eğitim Bakanlığının görevleri şunlardır:
a) Okul öncesi, ilk ve orta öğretim çağındaki
öğrencileri bedenî, zihnî, ahlakî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler
yönünden geliştiren ve insan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel
düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve
becerilerle donatarak geleceğe hazırlayan eğitim ve öğretim programlarını
tasarlamak, uygulamak, güncellemek; öğretmen ve öğrencilerin eğitim ve
öğretim hizmetlerini bu çerçevede yürütmek ve denetlemek.
b) Eğitim ve öğretimin her kademesi için ulusal politika
ve stratejileri belirlemek, uygulamak, uygulanmasını izlemek ve denetlemek,
ortaya çıkan yeni hizmet modellerine göre güncelleyerek geliştirmek.
c) Eğitim sistemini yeniliklere açık, dinamik, ekonomik
ve toplumsal gelişimin gerekleriyle uyumlu biçimde güncel teknik ve
modeller ışığında tasarlamak ve geliştirmek.
ç) Eğitime erişimi kolaylaştıran, her vatandaşın eğitim
fırsat ve imkânlarından eşit derecede yararlanabilmesini teminat altına
alan politika ve stratejiler geliştirmek, uygulamak, uygulanmasını izlemek
ve koordine etmek.
d) Kız öğrencilerin, özürlülerin ve toplumun özel ilgi
bekleyen diğer kesimlerinin eğitime katılımını yaygınlaştıracak politika ve
stratejiler geliştirmek, uygulamak ve uygulanmasını koordine etmek.
e) Özel yetenek sahibi kişilerin bu niteliklerini
koruyucu ve geliştirici özel eğitim ve öğretim programlarını tasarlamak,
uygulamak ve uygulanmasını koordine etmek.
f) Yükseköğretim kurumları dışındaki eğitim ve öğretim
kurumlarını açmak, açılmasına izin vermek ve denetlemek.
g) Yurtdışında çalışan veya ikamet eden Türk
vatandaşlarının eğitim ve öğretim alanındaki ihtiyaç ve sorunlarına yönelik
çalışmaları ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde yürütmek.
ğ) Yükseköğretim dışında kalan ve diğer kurum ve
kuruluşlarca açılan örgün ve yaygın eğitim ve öğretim kurumlarının denklik
derecelerini belirlemek, program ve düzenlemelerini hazırlamak.
h) Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı ortaöğretim
kurumlarının program ve denklik derecelerinin belirlenmesi ile
yönetmeliklerinin hazırlanmasında işbirliğinde bulunmak.
ı) Yükseköğretimin millî eğitim politikası bütünlüğü
içinde yürütülmesini sağlamak için, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanunu ile Bakanlığa verilmiş olan görev ve sorumlulukları
yerine getirmek.
i) Mevzuatla Bakanlığa verilen diğer görev ve hizmetleri
yapmak.
İKİNCİ
BÖLÜM
Bakanlık
Teşkilatı
Teşkilat
MADDE 3 – (1)
Bakanlık merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatından oluşur.
(2) Bakanlık merkez teşkilatı ekli (I) sayılı cetvelde
gösterilmiştir.
Bakan
MADDE 4 – (1) Bakanlık
teşkilatının en üst amiri olan Bakan, Bakanlık icraatından ve emri
altındakilerin faaliyet ve işlemlerinden Başbakana karşı sorumlu olup
aşağıdaki görev, yetki ve sorumluluklara sahiptir:
a) Bakanlığı, Anayasaya, kanunlara, hükümet programına
ve Bakanlar Kurulunca belirlenen politika ve stratejilere uygun olarak
yönetmek.
b) Bakanlığın görev alanına giren konularda politika ve
stratejiler geliştirmek, bunlara uygun olarak yıllık amaç ve hedefler
oluşturmak, performans ölçütleri belirlemek, Bakanlık bütçesini hazırlamak,
gerekli kanunî ve idarî düzenleme çalışmalarını yapmak, belirlenen
stratejiler, amaçlar ve performans ölçütleri doğrultusunda uygulamayı
koordine etmek, izlemek ve değerlendirmek.
c) Bakanlık faaliyetlerini ve işlemlerini denetlemek, yönetim
sistemlerini gözden geçirmek, teşkilat yapısı ve yönetim süreçlerinin
etkililiğini gözetmek ve yönetimin geliştirilmesini sağlamak.
ç) Faaliyet alanına giren konularda diğer bakanlıklar
ile kamu kurum ve kuruluşları arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
Müsteşar ve
Müsteşar Yardımcıları
MADDE 5 – (1)
Müsteşar, Bakandan sonra gelen en üst düzey kamu görevlisi olup Bakanlık
hizmetlerini, Bakan adına ve onun emir ve yönlendirmesi doğrultusunda,
mevzuat hükümlerine, Bakanlığın amaç ve politikaları ile stratejik planına
uygun olarak düzenler ve yürütür. Bu amaçla, Bakanlık birimlerine gereken
emirleri verir, bunların uygulanmasını gözetir ve sağlar. Müsteşar, bu
hizmetlerin yürütülmesinden Bakana karşı sorumludur.
(2) Müsteşara yardımcı olmak üzere beş Müsteşar
Yardımcısı görevlendirilebilir.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Hizmet
Birimleri
Hizmet
birimleri
MADDE 6 – (1)
Bakanlığın hizmet birimleri şunlardır:
a) Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
b) Ortaöğretim Genel Müdürlüğü.
c) Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü.
ç) Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
d) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
e) Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü.
f) Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü.
g) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
ğ) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü.
h) Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü.
ı) Rehberlik ve Denetim Başkanlığı.
i) Strateji Geliştirme Başkanlığı.
j) Hukuk Müşavirliği.
k) İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü.
l) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
m) Bilgi İşlem Grup Başkanlığı.
n) İnşaat ve Emlak Grup Başkanlığı.
o) Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği.
ö) Özel Kalem Müdürlüğü.
Temel
Eğitim Genel Müdürlüğü
MADDE 7 – (1) Temel
Eğitim Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Okul öncesi ve ilköğretim okul ve kurumlarının
yönetimine ve öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik politikalar
belirlemek ve uygulamak.
b) Okul öncesi ve ilköğretim okul ve kurumlarının eğitim
ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini
hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) İlköğretim öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarının
giderilmesi ve maddî yönden desteklenmesi ile ilgili iş ve işlemleri
yürütmek.
ç) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Ortaöğretim
Genel Müdürlüğü
MADDE 8 – (1)
Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Ortaöğretim okul ve kurumlarının yönetimine ve
öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik politikalar belirlemek ve
uygulamak.
b) Ortaöğretim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim
programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya
hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) Ortaöğrenim öğrencilerinin barınma ihtiyaçlarının
giderilmesi ve maddî yönden desteklenmesi ile ilgili iş ve işlemleri
yürütmek.
ç) Her kademedeki öğrencilere yönelik dernek ve vakıflar
ile gerçek ve diğer tüzel kişilerce açılacak veya işletilecek yurt,
pansiyon ve benzeri kurumların açılması, devri, nakli ve kapatılmasıyla
ilgili esasları belirlemek ve denetlemek.
d) Yükseköğretim politikasının, strateji ve amaçlarının
belirlenmesi, geliştirilmesi ve etkili bir şekilde yürütülmesi için gerekli
tedbirleri almak.
e) Yükseköğretime giriş sistemine ilişkin usûl ve
esasların belirlenmesinde ilgili birim, kurum ve kuruluşlarla işbirliği
yapmak.
f) 2547 sayılı Kanun ile Bakanlığa verilmiş olan
görevleri yerine getirmek.
g) Ülkemizin hizmete ihtiyaç duyduğu alanları
belirleyerek yurtdışına yükseköğrenim görmek amacıyla gönderileceklerde
aranacak nitelikler, bunların sayıları, burs durumları, yurtdışındaki
öğrenim aşamaları, öğrenim planları ve dönüşlerinde istihdamlarının
sağlanması ile ilgili işleri yürütmek ve koordinasyonu sağlamak.
ğ) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Meslekî ve
Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
MADDE 9 – (1)
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Meslekî ve teknik eğitim ve öğretim veren okul ve
kurumların yönetimine ve öğrencilerinin eğitim ve öğretimine yönelik
politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) Meslekî ve teknik eğitim ve öğretim veren okul ve
kurumların eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim
araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna
sunmak.
c) Eğitim-istihdam ilişkisini güçlendirecek, meslekî
eğitimi yaygınlaştıracak politika ve stratejiler geliştirmek, uygulamak ve
uygulanmasını koordine etmek.
ç) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Din
Öğretimi Genel Müdürlüğü
MADDE 10 – (1) Din
Öğretimi Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) İmam-hatip liselerinin yönetimine ve öğrencilerinin
eğitim ve öğretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) İlköğretim, ortaöğretim ve yaygın eğitim kurumlarında
din kültürü ve ahlâk eğitim ve öğretimine ait programlar ile ders
kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim
ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Özel Eğitim
ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MADDE 11 – (1) Özel
Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) İlgili bakanlıklarla işbirliği içinde, özel eğitim
sınıfları, özel eğitim okulları, rehberlik ve araştırma merkezleri, iş
okulları ve iş eğitim merkezleri ile aynı seviye ve türdeki benzeri okul ve
kurumların yönetimine ve öğrencilerin eğitim ve öğretimine yönelik
politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) İlgili bakanlıklarla işbirliği içinde, özel eğitim
okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını,
eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye
Kuruluna sunmak.
c) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Hayat Boyu
Öğrenme Genel Müdürlüğü
MADDE 12 – (1) Hayat
Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Zorunlu eğitim dışında, eğitim ve öğretimi hayat boyu
devam edecek şekilde yaygınlaştırmak amacıyla politikalar oluşturmak,
bunları uygulamak, izlemek ve değerlendirmek.
b) Yaygın eğitim ve öğretim ile açık öğretim
hizmetlerini yürütmek.
c) Örgün eğitim sistemine girmemiş, herhangi bir eğitim
kademesinden ayrılmış veya bitirmiş vatandaşlara yaygın eğitim yoluyla
genel veya meslekî ve teknik öğretim alanlarında eğitim ve öğretim vermek.
ç) Yaygın eğitim ve öğretim okul ve kurumlarının eğitim
ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini
hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
d) Yaygın özel öğretim kurumlarıyla ilgili hizmetleri
yürütmek.
e) 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim
Kanununa göre aday çırak, çırak, kalfa ve ustaların genel ve meslekî
eğitimlerini sağlamak.
f) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Özel
Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü
MADDE 13 – (1) Özel
Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın ilgili birimleriyle işbirliği içinde,
yükseköğretim dışındaki her kademedeki özel öğretim kurumlarının açılmasına
izin vermek ve bunları denetlemek.
b) 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim
Kurumları Kanunuyla Bakanlığa verilen görevleri yerine getirmek.
c) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Yenilik ve
Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü
MADDE 14 – (1)
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Eğitim ve öğretimin teknoloji ile desteklenmesine
yönelik işleri yürütmek.
b) Eğitim ve öğretim faaliyetlerinde bilişim
teknolojileri ile bilişim ürünlerinin kullanılmasına yönelik çalışmalar
yürütmek.
c) Merkezî sistemle yürütülen resmî ve özel yerleştirme,
bitirme, karşılaştırma sınavlarını planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
ç) Yaygın eğitim ve öğretime yönelik olarak bilgi ve
iletişim teknolojilerine dayalı program, film ve benzeri yayınları
hazırlamak veya hazırlatmak, yayınlamak veya yayınlatmak.
d) Eğitim ve öğretimde uygulanan yeni teknoloji ve
gelişmeleri izlemek ve değerlendirmek.
e) Eğitim ve öğretimde teknolojik imkânların tüm yurt
çapında etkin ve yaygın biçimde kullanılmasını ve her öğrencinin bilgi
teknolojilerinden yararlanmasını sağlamak.
f) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Öğretmen
Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü
MADDE 15 – (1)
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Öğretmenlerin nitelikleri ve yeterliklerinin
belirlenmesi ve geliştirilmesine yönelik politikaları oluşturmak, bu amaçla
ilgili birim, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.
b) Bakanlık öğretmenleri ile talepleri hâlinde özel
öğretim kurumları eğitim personeline yönelik olarak; meslek öncesi ve
meslek içi eğitimi vermek veya verdirmek, gelişmeleri için kurslar açmak
veya açtırmak, uzmanlık programları, seminer, sempozyum, konferans ve
benzeri etkinlikler düzenlemek.
c) Öğretmenlere yönelik olarak verilecek eğitime ilişkin
konularda inceleme ve araştırmalar yapmak.
ç) Görev alanına giren konularda kamu kurum ve
kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği
yapmak; bunlarla ortak çalışma, araştırma, eğitim programları düzenlemek,
danışma kurulları ve komisyonlar oluşturmak.
d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Öğretmenlere verilecek meslek öncesi, meslek içi ve
diğer eğitimlere ilişkin usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Avrupa
Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
MADDE 16 – (1) Avrupa
Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın Avrupa Birliği ve diğer uluslararası
kuruluşlarla ilgili işbirliği çalışmaları ile ilgili mevzuat çerçevesinde
ikili anlaşmalara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
b) Bakanlığın diğer birimleri tarafından yürütülen ve
uluslararası işbirliğine dayanan projelerin koordinasyonunu sağlamak.
c) 16/12/1960 tarihli ve 168 sayılı Yabancı
Memleketlerde Türk Asıllı ve Yabancı Uyruklu Öğretmenlere Sosyal Yardım
Yapılması Hakkında Kanunla Bakanlığa verilen görevleri yerine getirmek.
ç) Yabancı hükümet ve kuruluşlardan sağlanan veya
ülkemiz tarafından yabancılara verilen burslarla, kendi hesabına öğrenim
yapmak üzere ülkemize gelen yabancı uyruklu öğrencilere ilişkin görev ve
hizmetleri yerine getirmek.
d) Yurtdışında bulunan vatandaşlarımızın ve
çocuklarının; öncelikle millî ve kültürel kimliklerini koruyucu,
yaşadıkları toplumla uyum içinde olmalarını sağlayıcı ve eğitim düzeylerini
yükseltici önlemler almak, bulundukları ülkenin eğitim imkânlarından
verimli bir şekilde yararlanmaları bakımından gerekli eğitim ve öğretim
hizmetlerini yürütmek, yurda dönüşlerinde eğitim sistemimize uyumlarını
sağlamak amacıyla gerekli tedbirleri almak.
e) Eğitim ve öğretim alanında ülkemizle dil, tarih veya
kültür birliği bulunan ülke ve topluluklar ile diğer ülkelerle işbirliğine
yönelik işleri yürütmek.
f) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Rehberlik
ve Denetim Başkanlığı
MADDE 17 – (1)
Rehberlik ve Denetim Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın görev alanına giren konularda Bakanlık
personeline, Bakanlık okul ve kurumlarına, özel öğretim kurumlarına ve
gerçek ve tüzel kişilere rehberlik etmek.
b) Bakanlığın görev alanına giren konularda faaliyet
gösteren kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler ile gönüllü
kuruluşlara, faaliyetlerinde yol gösterecek plan ve programlar oluşturmak
ve rehberlik etmek.
c) Bakanlık tarafından veya Bakanlığın denetiminde
sunulan hizmetlerin kontrol ve denetimini ilgili birimlerle işbirliği
içinde yapmak, süreç ve sonuçlarını mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve
hedeflere, performans ölçütlerine ve kalite standartlarına göre analiz
etmek, karşılaştırmak ve ölçmek, kanıtlara dayalı olarak değerlendirmek,
elde edilen sonuçları rapor hâline getirerek ilgili birimlere ve kişilere
iletmek.
ç) Bakanlık teşkilatı ile Bakanlığın denetimi altındaki
her türlü kuruluşun faaliyet ve işlemlerine ilişkin olarak, usûlsüzlükleri
önleyici, eğitici ve rehberlik yaklaşımını ön plana çıkaran bir anlayışla,
Bakanlığın görev ve yetkileri çerçevesinde denetim, inceleme ve
soruşturmalar yapmak.
d) Bakanlık teşkilatı ile personelinin idarî, malî ve
hukukî işlemleri hakkında denetim, inceleme ve soruşturma yapmak.
e) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Denetime tâbi olan gerçek ve tüzel kişiler, gizli
dahi olsa bütün belge, defter ve bilgileri talep edildiği takdirde ibraz
etmek, para ve para hükmündeki evrakı ve ayniyatı ilk talep hâlinde
göstermek, sayılmasına ve incelenmesine yardımcı olmak zorundadır. Millî
Eğitim Denetçileri, görevleri sırasında kamu kurum ve kuruluşları ve kamuya
yararlı dernekler ile gerçek ve tüzel kişilerden gerekli yardım, bilgi,
evrak, kayıt ve belgeleri istemeye yetkili olup kanunî engel bulunmadıkça
bu talebin yerine getirilmesi zorunludur.
Strateji
Geliştirme Başkanlığı
MADDE 18 – (1)
Strateji Geliştirme Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile
22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi ve diğer
mevzuatla strateji geliştirme ve malî hizmetler birimlerine verilen
görevleri yapmak.
b) Bakanlık hizmet birimleri, taşra teşkilatı ile okul
ve kurumlar için performans ölçütlerinin oluşturulmasına yönelik çalışmalar
yapmak.
c) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Hukuk
Müşavirliği
MADDE 19 – (1) Hukuk
Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın taraf olduğu adlî ve idarî davalarda,
tahkim yargılamasında ve icra işlemlerinde Bakanlığı temsil etmek, dava ve
icra işlemlerini takip etmek, anlaşmazlıkları önleyici hukukî tedbirleri
zamanında almak.
b) Bakanlık hizmet ve faaliyetleriyle ilgili olarak
diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını,
Bakanlık birimleri tarafından düzenlenecek her türlü mevzuat, sözleşme ve
şartname taslaklarını, Bakanlık ile üçüncü kişiler arasında çıkan her türlü
uyuşmazlığa ilişkin işleri ve Bakanlık birimlerince sorulacak diğer işleri
inceleyip hukukî mütalaasını bildirmek.
c) Bakanlıkça hizmet satın alma yoluyla temsil
ettirilecek dava ve icra takiplerini izlemek, koordine etmek ve denetlemek.
ç) Bakanlığın amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek,
mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını temin etmek amacıyla gerekli
hukukî teklifleri hazırlayıp Bakana sunmak.
d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Birinci fıkrada belirtilen her türlü dava ve takip
işleri ile diğer görevler, Bakanlığın Hukuk Müşavirleri ve Avukatları
aracılığıyla yerine getirilir. Gerekli hâllerde dava ve takip işleri Hazine
Avukatları aracılığıyla veya ihtiyaç duyulması hâlinde Bakanlıkça
belirlenecek usûl ve esaslar çerçevesinde 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı
Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesinde öngörülen doğrudan temin usûlü ile
avukatlar veya avukatlık ortaklıkları ile yapılacak avukatlık sözleşmeleri
yoluyla yürütülür.
(3) Davalarda temsil yetkisi bulunan Hukuk Müşavirleri
ve Avukatların bir listesi Bakanlıkça ilgili Cumhuriyet başsavcılığı ve
bölge idare mahkemesi başkanlıklarına verilir. Bu listelerin birer nüshası,
Cumhuriyet başsavcılığı tarafından adlî yargı çevresinde, bölge idare
mahkemesi tarafından idarî yargı çevresinde bulunan mahkemelere gönderilir.
Yüksek mahkemeler ve bölge adliye mahkemesindeki duruşmalarda temsil
yetkisini kullanacakların isimleri ilgili mahkemelerin başsavcılıklarına
veya başkanlıklarına bildirilir. Listede isimleri yer alan Hukuk
Müşavirleri ve Avukatlar, baroya kayıt ve vekâletname ibrazı gerekmeksizin
temsil yetkilerini kullanırlar. Temsil yetkisi sona erenlerin isimleri
anılan mercilere derhal bildirilir.
(4) Bakanlık lehine sonuçlanan dava ve icra takipleri
nedeniyle hükme bağlanarak karşı taraftan tahsil edilen vekâlet
ücretlerinin Avukatlara dağıtımı hakkında, 2/2/1929 tarihli ve 1389 sayılı
Devlet Davalarını İntaç Eden Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekâlet
Hakkında Kanun hükümleri kıyas yoluyla uygulanır.
İnsan
Kaynakları Genel Müdürlüğü
MADDE 20 – (1) İnsan
Kaynakları Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın insan gücü politikası ve planlaması ile
insan kaynakları sisteminin geliştirilmesi konusunda çalışmalar yapmak ve
tekliflerde bulunmak.
b) Bakanlık personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik
ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek.
c) Bakanlığın öğretmenler dışındaki personeli için eğitim
planını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
ç) Eğitim faaliyetleri ile ilgili dokümantasyon, yayım
ve arşiv hizmetlerini yürütmek.
d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Destek
Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MADDE 21 – (1) Destek
Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) 5018 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde, kiralama ve
satın alma işlerini yürütmek, temizlik, güvenlik, aydınlatma, ısınma,
onarım, taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak veya yaptırmak.
b) Bakanlığın taşınır ve taşınmazlarına ilişkin
işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek.
c) Genel evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve
yürütmek.
ç) Bakanlık sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini
planlamak ve yürütmek.
d) Ders kitaplarını, kaynak ve yardımcı eğitim
dokümanlarını, ders ve laboratuvar araç ve gereçleri ile basılı eğitim
malzemelerini, makine, teçhizat ve donatım ihtiyaçlarını temin etmek.
e) Bakanlığa bağlı döner sermaye işletmeleri ile ilgili
işleri yürütmek.
f) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Bilgi İşlem
Grup Başkanlığı
MADDE 22 – (1) Bilgi
İşlem Grup Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Bakanlık projelerinin Bakanlık bilişim altyapısına
uygun olarak tasarlanmasını ve uygulanmasını sağlamak, teknolojik
gelişmeleri takip etmek, bilgi güvenliği ve güvenilirliği konusunun
gerektirdiği önlemleri almak, politikaları ve ilkeleri belirlemek, kamu
bilişim standartlarına uygun çözümler üretmek.
b) Bakanlık birimleri ile taşra teşkilatının bilgi işlem
ve otomasyon ihtiyacını karşılamak ve işletimini sağlamak, Bakanlığın bilgi
işlem hizmetlerini yürütmek.
c) Bakanlığın internet sayfaları, elektronik imza ve
elektronik belge uygulamaları ile ilgili teknik çalışmaları yapmak.
ç) Bakanlık hizmetleriyle ilgili bilgileri toplamak ve
ilgili birimlerle işbirliği içinde veri tabanları oluşturmak.
d) Bakanlığın mevcut bilişim altyapısının kurulumu,
bakımı, ikmali, geliştirilmesi ve güncellenmesi ile ilgili işleri yürütmek,
haberleşme güvenliğini sağlamak ve bu konularda görev üstlenen personelin
bilgi teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak düzenli şekilde hizmet
içi eğitim almalarını sağlamak.
e) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
İnşaat ve
Emlak Grup Başkanlığı
MADDE 23 – (1) İnşaat
ve Emlak Grup Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Okul ve kurum binaları dâhil, taşınmazlara ilişkin
her türlü satım, yapma, yaptırma, bakım, onarım ve tadilat işlerini;
bunlara ait kontrol, koordinasyon ve mimari proje çalışmalarını yürütmek.
b) Kamulaştırma işlemlerini yürütmek.
c) Bakanlığa ait arsa, bina ve tesisleri, ilgili
birimlerle koordine ederek, imar durumu ve uygunluğu yönünden incelemek,
ihtiyaçlarını tespit etmek ve programlamak.
ç) Bakanlığın ihtiyaç duyduğu her türlü tesis ve hizmet
binaları ile ihtiyaç duyulan okul ve eğitim yerleşkesi, sosyal donatı gibi
eğitim tesislerini, Hazinenin mülkiyetinde bulunan arazi, arsa ve binaların
gerçek bedeli üzerinden devri karşılığında ve/veya bedeli Bakanlık
bütçesinin ilgili tertiplerine bu amaçla konulan ödeneklerden veya döner
sermaye gelirlerinden karşılanmak üzere, kiralamak, satın almak, yapmak,
yaptırmak veya düzenlenen protokoller çerçevesinde Toplu Konut İdaresi
Başkanlığına veya inşaat işleri ile ilgili araştırma, proje, taahhüt,
finansman ve yapım işlemleri konusunda görevli ve yetkili kamu tüzel
kişiliğine sahip diğer kamu kurum ve kuruluşlarına doğrudan yaptırmak ve bu
amaçla yapılacak iş ve işlemleri yürütmek.
d) Okul ve eğitim yerleşkesi gibi eğitim tesislerinin
okul ve eğitim tesisi olarak kullanılmak kaydıyla gerçek kişilere veya özel
hukuk tüzel kişilerine kiralanmasına ilişkin işleri yürütmek.
e) Bakanlık taşınmaz ve demirbaşlarını sigortalatmak,
kiraya vermek, işletmek, kamu kurumları arasında taşınmaz ve aynî hak devri
ile Bakanlığa yapılacak taşınmaz bağış işlemlerinin yürütülmesinde mevzuata
yönelik değerlendirmeleri, teknik-ekonomik etütleri ve rantabilite
hesaplarını yapmak, izlemek, her aşamada takip etmek ve yürütmek.
f) Bakanlık demirbaşlarının bakım ve onarım işlerini
yürütmek.
g) Bakanlığa ait sosyal tesislerle ilgili işleri
yürütmek.
ğ) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Bakanlık, kamu kurum ve kuruluşlarına ait veya
tahsisli taşınmazların kendisine tahsisini veya devrini talep edebilir veya
kullanım protokolleri yapabilir. Bu protokoller ile oluşan yükümlülüklerini
Toplu Konut İdaresi Başkanlığına veya inşaat işleri ile ilgili araştırma,
proje, taahhüt, finansman ve yapım işlemleri konusunda görevli ve yetkili
kamu tüzel kişiliğine sahip diğer kurum ve kuruluşlara yaptırabilir.
(3) a) Yapılmasının gerekli olduğuna Bakanlık tarafından
karar verilen eğitim öğretim tesisleri, Bakanlık tarafından verilecek ön
proje ve belirlenecek temel standartlar çerçevesinde, kendisine veya
Hazineye ait taşınmazlar üzerinde ihale ile belirlenecek gerçek veya özel
hukuk tüzel kişilerine kırkdokuz yılı geçmemek şartıyla belirli süre ve
bedel üzerinden kiralama karşılığı yaptırılabilir.
b) Bu amaçla Maliye Bakanlığınca, gerçek veya özel hukuk
tüzel kişilerine Hazineye ait taşınmazlar bedelsiz devredilebilir. Bu
taşınmazların sözleşme süresince amacı dışında kullanılamayacağına, Maliye
ve Millî Eğitim Bakanlıklarından izin alınmaksızın devredilemeyeceğine dair
tapu kütüğüne şerh konulur.
c) Kira bedeli ve kiralama süresinin tespitinde;
taşınmazın gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerine ait olup olmadığı,
bedelsiz Hazine taşınmazı devredilip devredilmediği, yatırımın maliyeti,
eğitim öğretim donanımının bu kişiler tarafından sağlanıp sağlanmayacağı,
kiralama konusu taşınmaz ve üzerindeki eğitim öğretim tesislerinde eğitim
öğretim hizmetleri dışındaki hizmetlerin ve alanların işletilmesinin
kiralayana verilip verilmeyeceği hususları dikkate alınır.
(4) Bakanlığın
kullanımında bulunan eğitim öğretim tesislerinin, öngörülecek proje ve
belirlenecek esaslar doğrultusunda yenilenmesi; tesislerdeki eğitim öğretim
hizmet alanları dışındaki hizmet ve alanların işletilmesi karşılığında,
sözleşmeyle gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerine yaptırılabilir.
(5) Birinci fıkra
hariç bu maddeye göre yapılacak iş ve işlemler, 8/9/1983 tarihli ve 2886
sayılı Devlet İhale Kanunu ile 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale
Kanununa tâbi değildir.
(6) Birinci fıkra hariç bu maddenin uygulanmasına
ilişkin usûl ve esaslar ile ihale yöntemi; gerçek veya özel hukuk tüzel
kişilerinde aranılacak nitelikler, sözleşmelerin kapsamı ve konuya ilişkin
diğer hususlar, Bakanlık, Kalkınma Bakanlığı, Maliye Bakanlığı ve Hazine
Müsteşarlığınca müştereken hazırlanarak Bakanlar Kurulu kararı ile
yürürlüğe konulan yönetmelikle düzenlenir.
Basın ve
Halkla İlişkiler Müşavirliği
MADDE 24 – (1) Basın
ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın basın ve halkla ilişkilerle ilgili
faaliyetlerini planlamak ve bu faaliyetlerin belirlenecek usûl ve esaslara
göre yürütülmesini sağlamak.
b) 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı
Kanununa göre yapılacak bilgi edinme başvurularını etkin, süratli ve doğru
bir şekilde sonuçlandırmak üzere gerekli tedbirleri almak.
c) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Özel Kalem
Müdürlüğü
MADDE 25 – (1) Özel
Kalem Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Bakanın çalışma programını düzenlemek.
b) Bakanın resmî ve özel yazışmalarını, protokol ve
tören işlerini düzenlemek ve yürütmek.
c) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Bakanlık
Müşavirleri
MADDE 26 – (1)
Bakanlıkta, özel önem ve öncelik taşıyan konularda Bakana yardımcı olmak
üzere otuz Bakanlık Müşaviri atanabilir.
Ortak
görevler
MADDE 27 – (1) Temel
Eğitim Genel Müdürlüğü, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Meslekî ve Teknik
Eğitim Genel Müdürlüğü, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ve Hayat Boyu Öğrenme
Genel Müdürlüğü, sorumluluk alanlarıyla ilgili konularda aşağıdaki
görevleri de yerine getirirler:
a) Eğitim ve öğretime ilişkin hedef, politika ve
standartlar belirlemek.
b) Eğitim ve öğretimi etkileyen faktörleri tespit etmek,
toplum ve sektör bazında ihtiyaç ve beklentileri karşılamak üzere araştırma
ve geliştirme faaliyetleri yapmak.
c) Öğrencilerin, plan ve programlarda tespit edilen
amaçlar doğrultusunda yöneltme ve geliştirilmelerine ilişkin rehberlik
çalışmaları yapmak.
ç) Öğretim programları, ders kitapları, öğretmen kılavuz
kitapları ile diğer ders araç ve gereçlerine yönelik araştırmalar yapmak,
geliştirilmelerine katkı sağlayıcı çalışmalar yapmak ve ilgili birimlere
sunmak.
d) Özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma
hizmetlerini yürütmek.
e) Okul, ilçe, il ve ülke düzeyinde yapılan eğitim,
öğretim ve yönetim hizmetleri ile ilgili ölçme ve değerlendirme sonuçlarını
değerlendirmek.
f) Eğitim ve öğretim sürecine diğer kurum, kuruluş ve bireylerin
katılımını sağlamak.
g) Eğitim ihtiyaçlarını karşılamak üzere, eğitim bina ve
tesisleri ile eğitim araç ve gereçlerinin planlanması, projelendirilmesi ve
üretilmesinde ilgili birimlerle işbirliği yapmak.
ğ) Eğitim ve öğretim kurumlarının öğretime açılması ve
kapatılmasına ilişkin usûl ve esasları belirlemek.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Talim ve
Terbiye Kurulu Başkanlığı ve Millî Eğitim Şûrası
Talim ve
Terbiye Kurulu Başkanlığı
MADDE 28 – (1) Talim
ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Bakanlığın bilimsel danışma ve karar
organıdır.
(2) Kurul, eğitim sisteminin tüm kademelerini temsil
edecek nitelikte bir Başkan ile on üyeden oluşur. Kurul Başkan ve üyeleri
dört yıllık süreyle atanır. Bu süre her defasında bir yıl olmak üzere en
fazla üç defa uzatılabilir. Kurul Başkanı ve üyeleri, en az dört yıllık
eğitim veren yükseköğretim kurumlarından mezun olmuş, eğitim alanında
yaptığı çalışma ve yayınlarla temayüz etmiş;
a) Eğitim ile ilgili alanlarda öğretim üyeleri,
b) En az on yıl süreyle öğretmenlik veya okul
yöneticiliği yapmış olanlar,
c) Kamu görevlileri,
arasından seçilir.
(3) Hizmet birimlerinin amirleri oy kullanmamak
şartıyla, kendi birimlerini ilgilendiren konuların görüşülmesi sırasında
Kurula katılır.
(4) Kurul kararları, Bakan onayı ile yürürlüğe girer.
(5) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının çalışma usûl
ve esasları, Başkan ve üyelerin diğer nitelikleri, görev, yetki ve
sorumlulukları ile diğer hususlar yönetmelikle düzenlenir.
(6) Talim ve Terbiye Kurulu, evrensel değer ve
standartları gözönünde bulundurarak, kalite, eşitlik ve etkililik ilkeleri
ile millî ve toplumsal değerlere dayalı bir eğitim sistemi oluşturmak
amacıyla aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Eğitim sistemini, eğitim ve öğretim plan ve
programlarını, ders kitaplarını hazırlatmak, hazırlananları incelemek veya
inceletmek, araştırmak, geliştirmek ve uygulama kararlarını Bakan onayına
sunmak.
b) Bakanlık birimlerince hazırlanan eğitim ve öğretim
programları, ders kitapları, yardımcı kitaplar ile öğretmen kılavuz
kitaplarını incelemek, inceletmek ve nihaî şeklini vererek Bakanın onayına
sunmak.
c) Yurtdışı eğitim ve öğretim kurumlarından alınmış,
ilköğretim ve ortaöğretim diploma ve öğrenim belgelerinin derece ve
denkliklerine ilişkin ilke kararlarını Bakanın onayına sunmak.
ç) Eğitim ve öğretimle ilgili konularda Bakanlığın diğer
birimleri tarafından oluşturulacak politika ve stratejilerin
belirlenmesinde işbirliği yapmak.
d) Millî Eğitim Şûrasının sekreterya hizmetlerini
yürütmek.
Millî
Eğitim Şûrası
MADDE 29 – (1) Millî
Eğitim Şûrası, Bakanlığın en yüksek danışma kuruludur. Eğitim ve öğretim
ile ilgili gerekli görülen konuları tetkik etmek ve tavsiye niteliğinde
kararlar almakla görevlidir.
(2) Şûranın oluşumu ile çalışma usûl ve esasları
yönetmelikle belirlenir.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Taşra ve
Yurtdışı Teşkilatı ile Çalışma Grupları
Taşra
teşkilatı
MADDE 30 – (1)
Bakanlık, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde taşra teşkilatı kurmaya
yetkilidir.
(2) Her ilde ve ilçede bir millî eğitim müdürlüğü
kurulur. İlçe millî eğitim müdürlükleri, görev ve hizmetleri yürütürken il
millî eğitim müdürlüklerine karşı da sorumludur. İl ve ilçelerin sosyal ve
ekonomik gelişme durumları, nüfusları ve öğrenci sayıları göz önünde
bulundurularak, bu müdürlükler farklı tip ve statülerde kurulabilir ve
bunlara farklı yetkiler verilebilir. İş durumuna ve ihtiyaca göre millî
eğitim müdürlüklerine bağlı olarak ayrı il ve ilçe birimleri de
kurulabilir.
(3) İl millî eğitim müdürlükleri bünyesinde, millî
eğitim müdürüne bağlı olarak Eğitim Denetmenleri Başkanlığı oluşturulur.
Yurtdışı
teşkilatı
MADDE 31 – (1)
Bakanlık, 13/12/1983 tarihli ve 189 sayılı Kamu Kurum ve Kuruluşlarının
Yurtdışı Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname esaslarına uygun
olarak yurtdışı teşkilatı kurmaya yetkilidir.
Çalışma
grupları
MADDE 32 – (1)
Bakanlık görev alanına giren konularla ilgili olarak çalışmalarda bulunmak
üzere diğer bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum
kuruluşları, özel sektör temsilcileri ve konu ile ilgili uzmanların
katılımıyla geçici çalışma grupları oluşturabilir.
ALTINCI
BÖLÜM
Sorumluluk
ve Yetkiler
Yöneticilerin
sorumlulukları
MADDE 33 – (1)
Bakanlığın her kademedeki yöneticileri, görevlerini mevzuata, stratejik
plan ve programlara, performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarına
uygun olarak yürütmekten üst kademelere karşı sorumludur.
Yetki devri
MADDE 34 – (1) Bakan,
Müsteşar ve her kademedeki Bakanlık yöneticileri, sınırlarını açıkça
belirtmek ve yazılı olmak kaydıyla, yetkilerinden bir kısmını alt
kademelere devredebilir. Yetki devri, uygun araçlarla ilgililere duyurulur.
Koordinasyon
ve işbirliği
MADDE 35 – (1)
Bakanlık, hizmet ve görevleriyle ilgili konularda, diğer bakanlıkların ve
kamu kurum ve kuruluşlarının uyacakları esasları mevzuata uygun olarak
belirlemekle, kaynak israfını önleyecek ve koordinasyonu sağlayacak
tedbirleri almakla görevli ve yetkilidir.
(2) Bakanlık, diğer bakanlıkların hizmet alanına giren
konulara ilişkin faaliyetlerinde, ilgili bakanlıklara danışmak ve gerekli
işbirliği ve koordinasyonu sağlamaktan sorumludur.
(3) Bakanlık, hizmet alanına giren konularda mahallî
idarelerle koordinasyonu sağlar.
Düzenleme
yetkisi
MADDE 36 – (1)
Bakanlık görev, yetki ve sorumluluk alanına giren ve önceden kanunla
düzenlenmiş konularda idarî düzenlemeler yapabilir.
YEDİNCİ
BÖLÜM
Personele
İlişkin Hükümler
Atama
MADDE 37 – (1)
23/4/1981 tarihli ve 2451 sayılı Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarda Atama
Usulüne İlişkin Kanunun eki cetvellerde sayılanlar dışında kalan memurların
atamaları Bakan tarafından yapılır.
(2) Bakan, gerekli gördüğü hâllerde atama yetkisini merkez
teşkilatında alt kademelere, illerde valilere devredebilir.
(3) Öğretmenlerin Bakanlıkça belirlenen hizmet bölge
veya alanlarında en az üç eğitim öğretim yılı görev yapması esastır.
Bunların yer değiştirme suretiyle atamaları her yıl yapılan atama plan ve
programları çerçevesinde eğitim öğretim faaliyetlerini etkilemeyecek
şekilde sonuçlandırılır. Bakanlıkça belirlenen özür gruplarına bağlı yer
değiştirmeler ise yaz tatillerinde yapılır.
(4) Öğretmenlerin yer değiştirme suretiyle atamalarında
uyulacak temel ilkeler, özür grupları, hizmet bölgeleri ve alanları, hizmet
puanı ve diğer hususlara ilişkin usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
(5) Özüre dayalı yer değiştirme istekleri hizmet puanı
sıralamasındaki yetersizlik sonucu yerine getirilemeyenlere, 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 72 nci maddesi kapsamına girenlerin hakları
saklı kalmak kaydıyla, istekleri hâlinde istekte bulundukları yere atanmaya
hak kazanıncaya kadar, aylıksız izin verilebilir. Bu şekilde aylıksız izin
verilen öğretmenler, bağlı bulundukları il millî eğitim müdürlüklerine bu
amaçla tahsis edilmiş bulunan boş öğretmen kadrolarına aylıksız izinli
olmak şartıyla atanır. Bunların atandıkları bu kadrolar aylıksız izin
süresiyle sınırlı olarak saklı tutulur. Ancak, aylıksız izne ayrılan
öğretmenler, üçüncü yıl sonuna kadar istedikleri yere atamalarının
yapılamaması hâlinde durumlarına uygun boş öğretmen kadrolarına öncelikle
atanırlar.
(6) Öğretmenlerin atamaları Bakanlıkça il/ilçe emrine
veya doğrudan eğitim kurumuna yapılır. Bakanlıkça il/ilçe emrine atama
yapılması hâlinde, öğretmenlerin atandıkları ildeki görev yerleri, hizmet
puanları ve yeterlikleri dikkate alınarak il millî eğitim müdürünün
teklifine göre valilerce belirlenir.
(7) İl millî eğitim müdürü, ilçe millî eğitim müdürü,
okul ve kurum müdürü olarak görev yapanların yer değiştirmeleri, hizmet
süreleri, performans ve yeterlikleri dikkate alınarak bölge hizmeti ve rotasyon
esasına göre yapılır. Bunların yer değiştirmelerine ilişkin usûl ve esaslar
yönetmelikle belirlenir.
(8) Okul ve kurum müdürleri; yazılı ve/veya sözlü olarak
yapılacak okul veya kurum müdürlüğü sınavında başarılı olmak kaydıyla,
hizmet süreleri, performans ve yeterlikleri dikkate alınarak il millî
eğitim müdürünün teklifi üzerine vali tarafından atanır. Bu fıkranın
uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.
Kadrolar
MADDE 38 – (1)
Kadroların tespiti, ihdası, kullanımı ve iptali ile kadrolara ilişkin diğer
hususlar, 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname
hükümlerine göre düzenlenir.
(2) Bakanlığa tahsis edilmiş bulunan serbest kadrolar;
Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığının görüşü alınarak Bakanlık
tarafından hazırlanan yönetmelikte belirlenen norm kadro sayılarına uygun
olarak öğretmen kadroları dışındaki kadrolar merkez ve taşra birimlerine,
öğretmen kadroları ise branşlar esas alınarak okul ve kurumlara dağıtılır.
Dağıtım cetvellerinin vizesine ilişkin usûl ve esaslar yönetmelikte
düzenlenir. İl millî eğitim müdürlüklerine, 37 nci madde çerçevesinde
aylıksız izne ayrılma talebinde bulunan öğretmenlerin izin verilmeden önce
atamalarında kullanılmak amacıyla yeterli sayıda boş öğretmen kadrosu
tahsis edilir. Kapatılan veya norm kadro sayısı azalan okul ve kurumların
ihtiyaç fazlası boş öğretmen kadroları il millî eğitim müdürlüklerine
aktarılır.
Öğretmenlerin
emekliliği
MADDE 39 – (1)
Öğretmenlerin emeklilik işlemleri Haziran ve Temmuz ayları içinde yapılır.
Bu aylar dışında emeklilik işlemi yapılabilmesi, görev yapılan il sınırları
içinde emeklilik talebinde bulunan personelin sınıf ve branşında öğretmen
fazlasının bulunması ve işlemin Bakanlıkça uygun görülmesine bağlıdır.
Uzman ve
Denetçi istihdamı
MADDE 40 – (1)
Bakanlık merkez teşkilatında; Millî Eğitim Uzmanları ve Uzman Yardımcıları
ile Millî Eğitim Denetçileri ve Denetçi Yardımcıları istihdam edilir.
(2) Uzman Yardımcılığı ve Denetçi Yardımcılığına
atanabilmek için 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde
sayılan genel şartlara ek olarak aşağıdaki şartlar aranır:
a) En az dört yıllık lisans eğitimi veren eğitim,
fen-edebiyat, hukuk, siyasal bilgiler, iktisadî ve idarî bilimler, iktisat,
işletme fakülteleri ile hizmet birimlerinin görev alanına giren ve
yönetmelikle belirlenen yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği Yükseköğretim
Kurulu tarafından kabul edilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b) Yapılacak yarışma sınavında başarılı olmak.
(3) Uzman Yardımcılığı ve Denetçi Yardımcılığına
atananlar, en az üç yıl fiilen çalışmak ve istihdam edildikleri birimlerce
belirlenecek konularda hazırlayacakları tezin oluşturulacak tez jürisi
tarafından kabul edilmesi kaydıyla, yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak
kazanırlar. Süresi içinde tezlerini sunmayan veya tezleri kabul
edilmeyenlere tezlerini sunmaları veya yeni bir tez hazırlamaları için altı
ayı aşmamak üzere ilâve süre verilir. Yeterlik sınavında başarılı olanların
Millî Eğitim Uzmanı ve Millî Eğitim Denetçisi kadrolarına atanabilmeleri,
Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından asgarî (C)
düzeyinde veya dil yeterliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve
uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye yeterlik sınavından
itibaren en geç iki yıl içinde sahip olma şartına bağlıdır. Sınavda
başarılı olamayanlara veya sınava girmeye hak kazandığı hâlde geçerli
mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde ikinci
kez sınav hakkı verilir. Verilen ilave süre içinde tezlerini sunmayan veya
ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci sınavda da
başarı gösteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar ile süresi içinde
yabancı dil yeterliği şartını yerine getirmeyenler Uzman Yardımcısı ve
Denetçi Yardımcısı unvanını kaybeder ve Bakanlıkta durumlarına uygun başka
kadrolara atanırlar.
(4) Uzman Yardımcıları ve Denetçi Yardımcılarının
mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri, yarışma sınavı, tez hazırlama ve
yeterlik sınavı ile diğer hususlar yönetmelikle düzenlenir.
İl Eğitim
Denetmenleri
MADDE 41 – (1) İl
millî eğitim müdürlükleri bünyesinde oluşturulan Eğitim Denetmenleri
Başkanlığında İl Eğitim Denetmenleri ve İl Eğitim Denetmen Yardımcıları
istihdam edilir. İl eğitim denetmen
yardımcıları, en az dört yıllık yüksek öğrenimi ve öğretmenlikte sekiz yıl
ve daha fazla hizmeti bulunan öğretmenler arasından yarışma sınavı ile
mesleğe alınırlar. Bu görevde üç yıllık yetişme dönemini takiben yapılacak
yeterlik sınavında başarılı olanlar il eğitim denetmeni kadrolarına atanır.
(2) İl eğitim denetmenleri ve denetmen yardımcılarının
alanlarında uzmanlaşmaları için gerekli tedbirler alınır. İl eğitim
denetmenlerinin, her hizmet bölgesinde iki yıldan az olmamak üzere
Bakanlıkça belirlenecek süreler kadar çalışmaları esastır.
(3) İl eğitim denetmenleri ve denetmen yardımcıları,
ildeki her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumları ile il ve
ilçe millî eğitim müdürlüklerinin rehberlik, işbaşında yetiştirme, denetim,
değerlendirme, inceleme, araştırma ve soruşturma hizmetlerini yürütür.
(4) Hizmet bölgelerinin oluşturulması ve bu bölgelerdeki
çalışma süreleri; Eğitim Denetmenleri Başkanlığının görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışmaları; il eğitim denetmenleri ve denetmen
yardımcılarının nitelikleri, sınav ve yetişme şekilleri, atanmaları, görev,
yetki ve sorumlulukları ile çalışma ve yer değiştirmelerine ilişkin usûl ve
esaslar yönetmelikle düzenlenir.
(5) Denetime tâbi olan gerçek ve tüzel kişiler, gizli
dahi olsa bütün belge, defter ve bilgileri talep edildiği takdirde ibraz
etmek, para ve para hükmündeki evrakı ve ayniyatı ilk talep hâlinde göstermek,
sayılmasına ve incelenmesine yardımcı olmak zorundadır. İl eğitim
denetmenleri, görevleri sırasında kamu kurum ve kuruluşları ve kamuya
yararlı dernekler ile gerçek ve tüzel kişilerden gerekli yardım, bilgi,
evrak, kayıt ve belgeleri istemeye yetkili olup kanunî engel bulunmadıkça
bu talebin yerine getirilmesi zorunludur.
Sözleşmeli
personel ve ek ödeme
MADDE 42 – (1)
Bakanlık merkez teşkilatında; Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı, Talim ve
Terbiye Kurulu Başkan ve Üyesi, Genel Müdür, Rehberlik ve Denetim Başkanı,
Strateji Geliştirme Başkanı, Bakanlık Müşaviri, I. Hukuk Müşaviri, Grup
Başkanı, Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri, Özel Kalem Müdürü, Millî
Eğitim Uzmanı, Hukuk Müşaviri ve Millî Eğitim Uzman Yardımcısı kadrolarına
atananlar, kadroları karşılık gösterilmek suretiyle, 657 sayılı Kanun ve
diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine
bağlı olmaksızın sözleşmeli olarak çalıştırılabilir. Bu şekilde
çalıştırılacak personele, bu Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) sayılı
cetvelde unvanlar itibarıyla yer alan taban ve tavan ücretleri arasında
kalmak üzere, Bakanın onayı ile belirlenecek tutarda aylık brüt sözleşme
ücreti ödenir. Söz konusu personele çalıştıkları günlerle orantılı olarak,
hastalık ve yıllık izinler dâhil, Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında
birer aylık sözleşme ücreti tutarında ikramiye ödenir. Bunlardan üstün gayret
ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı çalışmalar yaptıkları
tespit edilenlere, Bakanın onayı ile Haziran ve Aralık aylarında birer
aylık sözleşme ücreti tutarına kadar teşvik ikramiyesi ödenebilir. Bu
fıkranın uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar ile bu fıkra kapsamındaki
personele yapılacak diğer ödemeler Bakanlar Kurulunca belirlenir.
(2) Birinci fıkrada belirtilen kadrolarda fiilen
çalışanlar ile Millî Eğitim Başdenetçileri, Denetçileri ve Denetçi
Yardımcılarına, 657 sayılı Kanunda belirtilen en yüksek Devlet memuru
aylığının (ek gösterge dâhil);
a) 9 ila 7 nci derecelerden aylık alanlara % 25’ini,
b) 6 ila 4 üncü derecelerden aylık alanlara % 30’unu,
c) 3 ila 1 inci derecelerden aylık alanlara % 35’ini,
geçmemek üzere Bakanlıkça tespit edilecek usûl ve
esaslar çerçevesinde her ay aylıkla birlikte peşin olarak damga vergisi
hariç herhangi bir kesintiye tabi olmaksızın fazla çalışma ücreti ödenir.
Fazla çalışma ücretinin usûl ve esasları yönetmelikle düzenlenir.
(3) Kadro karşılığı sözleşmeli olarak istihdam edilenler
ile öğretmen kadrolarında bulunanlar (örgün ve yaygın eğitim kurumlarında
öğretmen unvanlı kadrolardaki yöneticiler dâhil) hariç olmak üzere,
Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında fiilen çalışan personele en
yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil) % 200’ünü geçmemek üzere
her ay ek ödeme yapılabilir. Bakanlık merkez teşkilatı ile il ve ilçe millî
eğitim müdürlüklerinde görevlendirilen ve ek ders ücreti almayan
öğretmenler de bu ek ödemeden yararlanır. Ek ödemenin oranı ile usûl ve
esasları; görev yapılan birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, görev
yerinin özelliği, çalışma süresi, personelin sınıfı, kadro veya görev
unvanı, derecesi, atanma usûlü ile emsali veya benzeri görev ve unvanlarda
bulunan personele malî haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dâhil
almakta oldukları toplam ödeme
tutarları gibi kriterler birlikte veya ayrı ayrı dikkate alınarak,
Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Bakan tarafından belirlenir. Bu
ödemelerde 657 sayılı Kanunun aylıklara ilişkin hükümleri uygulanır ve bu
ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapılmaz. Bu
fıkrada belirtilen ek ödemeden yararlananlara 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 3 üncü maddesi uyarınca ek ödeme yapılmaz.
(4) Öğretmen kadrolarında bulunan ve fiilen öğretmenlik
yapanlar (örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki öğretmen unvanlı kadrolarda
fiilen yöneticilik yapanlar dâhil) haricindeki Bakanlık merkez ve taşra
teşkilatı personeline, fiilen yapılmayan ders karşılığı ek ders ücreti
ödenmez.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Özel eğitim
giderleri
MADDE 43 – (1) Özürlü
sağlık kurulu raporu düzenlemeye yetkili sağlık kurum veya kuruluşlarınca
verilen sağlık kurulu raporuyla asgarî % 20 oranında özürlü olduğu tespit
edilen ve özel eğitim değerlendirme kurulları tarafından da eğitsel
değerlendirme ve tanılamaları yapılarak 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları
Kanunu kapsamında açılan özel eğitim okulları ile özel eğitim ve
rehabilitasyon merkezlerinde verilen destek eğitimini almaları uygun
görülen görme, işitme, dil-konuşma, spastik, zihinsel, ortopedik veya
ruhsal özürlü bireylerin eğitim giderlerinin her yıl Maliye Bakanlığınca
belirlenen tutarı, Bakanlık bütçesine bu amaçla konulan ödenekten
karşılanır. Bu özürlü bireylerin özür grupları ve dereceleri ile özür
niteliğine göre eğitim programlarının kapsamı ve eğitim süreleri, Aile ve
Sosyal Politikalar Bakanlığının görüşü alınmak suretiyle yönetmelikle
belirlenir.
(2) Birinci fıkrada belirtilen eğitim hizmetini sunan
veya yararlananların gerçek dışı beyanda bulunmak suretiyle fazladan
ödemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu tutarlar, iki katı ve kanunî
faiziyle birlikte ilgililerden müteselsilen tahsil edilir. Bu fiillerin
özel eğitim okulları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
tarafından tekrarı hâlinde, ayrıca kurum açma izinleri iptal edilir.
Atıflar,
değiştirilen ve yürürlükten kaldırılan hükümler
MADDE 44 – (1)
30/4/1992 tarihli ve 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun yürürlükten kaldırılmıştır. Mevzuatta anılan
Kanuna yapılan atıflar bu Kanun Hükmünde Kararnameye veya ilgili
hükümlerine; kapatılan kurul veya birimlere yapılan atıflar ilgisine göre
bu Kanun Hükmünde Kararname ile kurulan kurul veya birimlere yapılmış
sayılır.
(2) Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal
edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Millî
Eğitim Bakanlığına ait bölümünden çıkarılmış ve ekli (2) sayılı listede
belirtilen kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
eki (I) sayılı cetvelin Millî Eğitim Bakanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
(3) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun
33 üncü maddesinin (b) fıkrasında yer alan “İlköğretim Müfettişleri ve
Müfettiş Yardımcıları” ibaresi “Millî Eğitim Denetçileri ve Millî Eğitim
Denetçi Yardımcıları ile İl Eğitim Denetmenleri ve İl Eğitim Denetmen
Yardımcıları,” şeklinde değiştirilmiştir.
(4) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun;
a) 36 ncı maddesinin “Ortak Hükümler” bölümünün (A)
fıkrasının (11) numaralı bendine, “Ürün Denetmen Yardımcıları,” ibaresinden
sonra gelmek üzere “Millî Eğitim Uzman Yardımcıları ve Millî Eğitim Denetçi
Yardımcıları,” ve “Ürün Denetmenliğine,” ibaresinden sonra gelmek üzere
“Millî Eğitim Uzmanlığına ve Millî Eğitim Denetçiliğine,” ibaresi eklenmiş,
anılan bentte yer alan “Eğitim Müfettiş Yardımcıları” ibaresi “İl Eğitim
Denetmen Yardımcıları”, “Eğitim Müfettişliğine” ibaresi “İl Eğitim
Denetmenliğine” şeklinde değiştirilmiştir.
b) 152 nci maddesinin “II- Tazminatlar” kısmının “A-
Özel Hizmet Tazminatı” bölümünün (g) bendine “Aile ve Sosyal Politikalar
Bakanlığı Denetçi ve Denetçi Yardımcıları” ibaresinden sonra gelmek üzere
“, Millî Eğitim Denetçi ve Denetçi Yardımcıları” ibaresi eklenmiş, (h)
bendinde yer alan “Eğitim Müfettişleri” ibaresi “Millî Eğitim Uzmanları ve
İl Eğitim Denetmenleri” şeklinde değiştirilmiştir.
c) Eki (I) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin “I- Genel İdare
Hizmetleri Sınıfı” bölümünün (d) bendine “Bakanlık Rehberlik ve Teftiş
Başkanları,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Bakanlık Rehberlik ve Denetim
Başkanları,” ibaresi eklenmiş, (g) bendinde yer alan “Eğitim Müfettişleri,”
ibaresi “Millî Eğitim Uzmanları, Millî Eğitim Denetçileri ve İl Eğitim
Denetmenleri” şeklinde değiştirilmiştir.
ç) Eki (II) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin “1.
Başbakanlık ve Bakanlıklarda” başlıklı bölümünde yer alan “Serbest Bölge
Müdürü” ibaresinden sonra gelmek üzere “, Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi
İşlem Grup Başkanı ile İnşaat ve Emlak Grup Başkanı,” ibaresi, aynı
Cetvelin “4. Başbakanlık ve Bakanlıklarda” başlıklı bölümünde yer alan
“Başkanlık Daire Başkanı,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Millî Eğitim
Bakanlığı Grup Başkanı,” ibaresi eklenmiştir.
d) Eki (IV) sayılı Makam Tazminatı Cetvelinin 7 nci
sırasına “Gelir İdaresi Grup Başkanı” ibaresinden önce gelmek üzere “Millî
Eğitim Bakanlığı Grup Başkanı,” ibaresi, 8 inci sırasının (a) bendine “Aile
ve Sosyal Politikalar Denetçileri” ibaresinden sonra gelmek üzere “, Millî
Eğitim Denetçileri” ibaresi, (b) bendine “Avrupa Birliği İşleri Uzmanları”
ibaresinden sonra gelmek üzere “, Millî Eğitim Uzmanları” ibaresi
eklenmiştir.
Yeniden
yapılanma sürecinde görevlerin yürütülmesi
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamede yer alan hükümlere
göre Bakanlığın yeniden yapılanması tamamlanıncaya kadar, yeni kurulan
birimlere ve kurullara verilen görevlerin, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin
yayımı tarihinden önce bu görevleri yerine getirmekte olan birimler,
kurullar ve personel tarafından yürütülmesine devam edilir.
Dava ve
takip dosyalarının devri
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Maliye Bakanlığı uhdesinde Hazine Avukatları
tarafından Bakanlığı temsilen takip edilmekte olan dava dosyaları ve icra
takiplerine ilişkin dosyalar, Maliye Bakanlığı ve Bakanlıkça müştereken
belirlenecek esaslara göre bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren bir yıl içinde Bakanlığa devredilir. Bu şekilde
devredilen dava ve icra takipleri ile ilgili olarak devir tarihine kadar
yapılmış her türlü işlem Bakanlık adına yapılmış sayılır.
Personele
dair geçiş hükümleri
GEÇİCİ
MADDE 3 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği
tarihte Bakanlık merkez teşkilatında; Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı, Talim
ve Terbiye Kurulu Başkanı ve Üyesi, Genel Müdür, Teftiş Kurulu Başkanı,
Strateji Geliştirme Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Genel Müdür Yardımcısı,
Daire Başkanı (anahizmet ve yardımcı hizmet birimi), Daire Başkanı,
Bakanlık Müşaviri, Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri, Özel Kalem Müdürü,
Şube Müdürü kadrolarında bulunanlar ile Bakanlık taşra teşkilatında İl
Müdürü kadrolarında bulunanların görevleri hiçbir işleme gerek kalmaksızın
sona erer. Bunlardan Genel Müdür Yardımcısı, Daire Başkanı (anahizmet ve
yardımcı hizmet birimi), Daire Başkanı, Şube Müdürü ve İl Müdürü kadrosunda
bulunanlar ilgisine göre ekli (3) sayılı listede şahıslarına bağlı olarak
ihdas edilen Genel Müdür Yardımcısı, Daire Başkanı, Şube Müdürü ve İl
Müdürü kadrolarına, diğerleri ise aynı listede ihdas edilen Bakanlık
Müşaviri kadrolarına hâlen bulundukları kadro dereceleriyle hiçbir işleme
gerek kalmaksızın atanmış sayılır. Bu fıkra ile ihdas edilen Bakanlık
Müşaviri kadroları ile şahsa bağlı kadroların herhangi bir sebeple
boşalması hâlinde bu kadrolar hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş
sayılır.
(2) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği
tarihte Bakanlıkta Eğitim Müşaviri, Eğitim Ataşesi ve Eğitim Ataşe
Yardımcısı kadrolarında bulunanların görevleri hiçbir işleme gerek
kalmaksızın sona erer. Bu kadrolarda bulunanlar, ilgili mevzuatına göre
görev süreleri daha önce dolmamak kaydıyla, 1/7/2012 tarihini geçmemek
üzere Eğitim Müşaviri, Eğitim Ataşesi ve Eğitim Ataşe Yardımcısı
kadrolarına yeni bir atama yapılıncaya kadar bulundukları ülkelerdeki
yurtdışı teşkilatına ait işleri yürütmeye devam eder.
(3) Birinci fıkraya göre Bakanlık Müşaviri kadrolarına
atanmış sayılanların bu kadrolara atanmış sayıldıkları tarih itibarıyla
eski kadrolarına ilişkin olarak en son ayda aldıkları aylık, ek gösterge,
her türlü zam ve tazminatlar, makam, görev ve temsil tazminatları, ek
ücret, ek ödeme ve benzeri adlarla yapılan her türlü ödemelerin (ilgili
mevzuatı uyarınca fiilî çalışmaya bağlı fazla mesai ücreti ile fiilen
yapılan ders karşılığı ödenen ek ders ücreti hariç) toplam net tutarının
(bu tutar sabit bir değer olarak esas alınır), atanmış sayıldıkları yeni
kadrolara ilişkin olarak aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar,
makam, görev ve temsil tazminatları, ek ücret, ek ödeme ve benzeri adlarla
yapılan her türlü ödemelerin (ilgili mevzuatı uyarınca fiilî çalışmaya
bağlı fazla mesai ücreti ile fiilen yapılan ders karşılığı ödenen ek ders
ücreti hariç) toplam net tutarından fazla olması hâlinde aradaki fark
tutarı, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın fark kapanıncaya
kadar ayrıca fark tazminatı olarak ödenir. Atanmış sayıldıkları kadro
unvanlarında isteklerine bağlı olarak herhangi bir değişiklik olanlarla,
kendi istekleriyle başka kurumlara atananlara fark tazminatı ödenmesine son
verilir.
(4) Birinci fıkraya göre Bakanlık Müşaviri kadroları ile
şahıslarına bağlı olarak ihdas edilen kadrolara atanmış sayılanlar, Bakan
tarafından belirlenen birimlerde, Bakan tarafından belirlenen görevleri
yürütür.
(5) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği
tarihte Eğitim Müfettişi ve Eğitim Müfettiş Yardımcısı kadrolarında
bulunanlar, İl Eğitim Denetmeni ve İl Eğitim Denetmen Yardımcısı
kadrolarına, başka bir işleme gerek kalmaksızın bulundukları kadro
dereceleriyle atanmış sayılır. Bunların Eğitim Müfettişi ve Eğitim Müfettiş
Yardımcısı olarak geçirdikleri süreler, İl Eğitim Denetmeni ve İl Eğitim
Denetmen Yardımcısı olarak geçmiş sayılır.
(6) Bakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığı Başmüfettiş,
Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı kadrolarında bulunanlar, Rehberlik ve
Denetim Başkanlığında ilgisine göre Millî Eğitim Başdenetçisi, Denetçisi ve
Denetçi Yardımcısı kadrolarına başka bir işleme gerek kalmaksızın
bulundukları kadro dereceleriyle atanmış sayılır. Bunların Bakanlık Teftiş
Kurulu Başkanlığında Başmüfettiş, Müfettiş ve Müfettiş Yardımcısı
kadrolarında geçirdikleri süreler Rehberlik ve Denetim Başkanlığında
Başdenetçi, Denetçi ve Denetçi Yardımcısı olarak geçmiş sayılır.
(7) 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I)
sayılı cetvelin Millî Eğitim Bakanlığına ait bölümünde yer alan boş ve dolu
Başmüfettiş, Müfettiş, Müfettiş Yardımcısı, Eğitim Müfettişi ve Eğitim
Müfettiş Yardımcısı kadrolarının unvanı sırasıyla Başdenetçi, Denetçi,
Denetçi Yardımcısı, İl Eğitim Denetmeni ve İl Eğitim Denetmen Yardımcısı
olarak değiştirilmiştir.
Bütçe
işlemleri
GEÇİCİ
MADDE 4 – (1) Bakanlığın 2011 malî yılı harcamaları, 6091 sayılı
2011 Yılı Merkezî Yönetim Bütçe Kanununa istinaden Maliye Bakanlığınca yeni
bir düzenleme yapılıncaya kadar kapatılan birim ve kurulların 2011 yılı
bütçesinde yer alan ödeneklerden karşılanır.
Kadro
değişiklikleri
GEÇİCİ
MADDE 5 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren bir yıl süreyle 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 9
uncu maddesindeki sınırlamalara bağlı olmaksızın boş kadrolarda sınıf,
unvan ve derece, dolu kadrolarda derece değişikliği yapmaya Bakanlar Kurulu
yetkilidir.
(2) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren iki yıl süreyle Millî Eğitim Uzman Yardımcısı, Millî
Eğitim Denetçi Yardımcısı ve İl Eğitim Denetmen Yardımcısı kadrolarına
yapılacak açıktan atamalar, yılı merkezî yönetim bütçe kanunlarında yer
alan açıktan atama sayı sınırlamasına tâbi değildir.
Düzenleyici
işlemler
GEÇİCİ
MADDE 6 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin uygulanmasına
ilişkin düzenlemeler bir yıl içinde yürürlüğe konulur. Bu düzenlemeler
yürürlüğe girinceye kadar mevcut düzenlemelerin bu Kanun Hükmünde
Kararnameye aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam olunur.
Yurtdışı
teşkilatının düzenlenmesi
GEÇİCİ
MADDE 7 – (1) Bakanlık yurtdışı teşkilatı ve yurtdışı
birimlerinin 31/12/2012 tarihine kadar kaldırılmasına, birleştirilmesine
veya bulundukları merkezler veya
ülkelerin değiştirilmesine Bakan yetkilidir.
Sorunların
giderilmesi
GEÇİCİ
MADDE 8 – (1) Bakanlığın yeniden yapılanması sebebiyle
gerçekleştirilen kapatma, devir, personel geçişi ve nakli, diğer geçiş
işlemleri ile kadro, demirbaş devri ve benzeri hususlara ilişkin olarak
ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye Bakan yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 45 – (1) Bu
Kanun Hükmünde Kararname yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 46 – (1) Bu
Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Abdullah
GÜL
CUMHURBAŞKANI
Recep Tayyip ERDOĞAN
Başbakan
B. ARINÇ A.
BABACAN B.
ATALAY B.
BOZDAĞ
Başbakan Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı
S. ERGİN F.
ŞAHİN E. BAĞIŞ N.
ERGÜN
Adalet Bakanı Aile ve Sosyal
Politikalar Bakanı Avrupa
Birliği Bakanı Bilim,
Sanayi ve Teknoloji Bakanı
F. ÇELİK E. BAYRAKTAR A.
DAVUTOĞLU M.
Z. ÇAĞLAYAN
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Çevre ve Şehircilik Bakanı Dışişleri
Bakanı Ekonomi
Bakanı
T. YILDIZ S.
KILIÇ M.
M. EKER H.
YAZICI
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Gençlik ve Spor Bakanı Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Bakanı Gümrük ve Ticaret
Bakanı
İ. N. ŞAHİN C.
YILMAZ E. GÜNAY M.
ŞİMŞEK
İçişleri Bakanı Kalkınma
Bakanı Kültür
ve Turizm Bakanı Maliye
Bakanı
Ö.
DİNÇER İ.
YILMAZ V.
EROĞLU
Milli
Eğitim Bakanı Milli
Savunma Bakanı Orman
ve Su İşleri Bakanı
R.
AKDAĞ B.
YILDIRIM
Sağlık
Bakanı Ulaştırma
Bakanı
Listeler için tıklayınız.
|