16 Temmuz 2011 CUMARTESÝ

Resmî Gazete

Sayý : 27996

YÖNETMELÝK

Kamu Ýhale Kurumundan:

YAPIM ÝÞLERÝ ÝHALELERÝ UYGULAMA YÖNETMELÝÐÝNDE DEÐÝÞÝKLÝK

YAPILMASINA DAÝR YÖNETMELÝK

MADDE 1 4/3/2009 tarihli ve 27159 sayýlý mükerrer Resmî Gazetede yayýmlanan Yapým Ýþleri Ýhaleleri Uygulama Yönetmeliðinin 3 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn (a) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

a) Anahtar teknik personel: Gerçek veya tüzel kiþi tarafýndan, taahhüt ettiði iþlerden baðýmsýz olarak ticari faaliyette bulunduðu yerde istihdam edilen ve þantiyede yürütülen çalýþmalarý yöneten kiþiyi,

MADDE 2 Ayný Yönetmeliðin 29 uncu maddesinin üçüncü fýkrasýnýn sonuna aþaðýdaki cümle eklenmiþtir.

Konsorsiyuma açýk olan ihalelerde, iþin farklý uzmanlýk gerektiren her bir kýsmýna iliþkin puanlama, o kýsmýn yaklaþýk maliyetteki aðýrlýk oranýna göre belirlenir.

MADDE 3 Ayný Yönetmeliðin 31 inci maddesinin yedinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(7) Ýhaleye katýlým ve yeterlik kriterlerine iliþkin belgelerin, elektronik ortamda sunulmasý ya da kamu kurum ve kuruluþlarý ile kamu kurumu niteliðindeki meslek kuruluþlarýnýn internet sayfasý üzerinden temin edilebilen ve teyidi yapýlabilen belgelerin sunulmasýna yönelik olarak Kurum tarafýndan belirlenen esaslar çerçevesinde ihale ve ön yeterlik dokümanýnda düzenleme yapýlabilir.

MADDE 4 Ayný Yönetmeliðin 35 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

MADDE 35 (1) Bilançonun veya eþdeðer belgelerin istenildiði ihalelerde ihalenin yapýldýðý yýldan önceki yýla ait;

a) Yayýnlanmasý zorunlu olan yýl sonu bilançosunun veya gerekli bölümlerinin,

b) (a) bendinde belirtilen belgelere eþdeðer belgelerin,

her ikisinin de idarece istenilmesi zorunludur.

(2) Bilanço veya eþdeðer belgeler kapsamýnda;

a) Ýlgili mevzuatý uyarýnca bilançosunu yayýmlatma zorunluluðu olan aday ve istekliler yýl sonu bilançosunu veya bilançonun üçüncü fýkradaki kriterleri saðladýðýný gösteren bölümlerini,

b) Ýlgili mevzuatý uyarýnca bilançosunu yayýmlatma zorunluluðu olmayan aday ve istekliler yýl sonu bilançosunu veya bilançonun üçüncü fýkradaki kriterlerin saðlandýðýný gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin saðlandýðýný göstermek üzere yeminli mali müþavir veya serbest muhasebeci mali müþavirce standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi,

sunar.

(3) Adayýn veya isteklinin ikinci fýkra uyarýnca sunduðu belgelerde;

a) Belli sürelerde nakit akýþýný saðlayabilmesi için gerekli likiditeye ve kýsa dönem (bir yýl) içinde borç ödeme gücüne sahip olup olmadýðýný gösteren cari oranýn (dönen varlýklar/kýsa vadeli borçlar) en az 0,75 olmasý (hesaplama yapýlýrken; yýllara yaygýn inþaat maliyetleri dönen varlýklardan, yýllara yaygýn inþaat hakediþ gelirleri ise kýsa vadeli borçlardan düþülecektir),

b) Aktif varlýklarýn ne kadarýnýn öz kaynaklardan oluþtuðunu gösteren öz kaynak oranýnýn (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olmasý (hesaplama yapýlýrken, yýllara yaygýn inþaat maliyetleri toplam aktiflerden düþülecektir),

c) Kýsa vadeli banka borçlarýnýn öz kaynaklara oranýnýn 0,50den küçük olmasý,

ve belirtilen üç kriterin birlikte saðlanmasý zorunludur. Sunulan bilançolarda varsa yýllara yaygýn inþaat maliyetleri ile hakediþ gelirlerinin gösterilmesi gerekir.

(4) Yukarýda belirtilen kriterleri bir önceki yýlda saðlayamayanlar, son üç yýla kadar olan yýllarýn belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan yýllarýn parasal tutarlarýnýn ortalamasý üzerinden yeterlik kriterlerinin saðlanýp saðlanmadýðýna bakýlýr.

(5) Ýhale veya son baþvuru tarihi yýlýn ilk dört ayýnda olan ihalelerde, bir önceki yýla ait belgelerini sunmayanlar, iki önceki yýla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde, yeterlik kriterini saðlayamayanlar ise iki önceki yýlýn belgeleri ile üç önceki ve dört önceki yýlýn belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yýllarýn parasal tutarlarýnýn ortalamasý üzerinden yeterlik kriterlerinin saðlanýp saðlanmadýðýna bakýlýr.

(6) 4/1/1961 tarihli ve 213 sayýlý Vergi Usul Kanununun 174 üncü maddesine göre takvim yýlýndan farklý hesap dönemi belirlenen aday ve isteklinin bilançolarý için bu hesap dönemi esas alýnýr.

(7) Bilanço veya bilançonun üçüncü fýkradaki kriterlerin saðlandýðýný gösteren bölümlerinin ilgili mevzuatýna göre düzenlenmiþ ve yeminli mali müþavir veya serbest muhasebeci mali müþavir ya da vergi dairesince onaylanmýþ olmasý zorunludur. Yabancý ülkede düzenlenen bilanço veya bilançonun üçüncü fýkradaki kriterlerin saðlandýðýný gösteren bölümlerinin ise o ülke mevzuatýna göre düzenlenmesi ve bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafýndan onaylanmýþ olmasý gereklidir.

(8) Yabancý ülkede düzenlenen yayýmlanmasý zorunlu olmayan bilançolarýn veya bunlarýn bölümlerinin ibraz edilmemesi durumunda, yukarýda belirtilen kriterlerin saðlandýðý o ülke mevzuatýna göre bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafýndan onaylanmýþ belge ile tevsik edilebilir.

(9) Aday veya isteklinin ortak giriþim olmasý halinde, ortaklarýn her birinin istenen belgeleri ayrý ayrý sunmasý ve üçüncü fýkrada belirtilen kriterleri saðlamasý zorunludur.

MADDE 5 Ayný Yönetmeliðin 36 ncý maddesinin birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve beþinci fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(1) Ýþ hacmini gösteren belgeler, aday veya isteklinin ihalenin yapýldýðý yýldan önceki yýla ait;

a) Toplam cirosunu gösteren gelir tablosu,

b) Taahhüdü altýnda devam eden yapým iþlerinin gerçekleþtirilen kýsmýnýn veya bitirilen yapým iþlerinin parasal tutarýný gösteren faturalardýr.

(2) Ýþ hacmini gösteren belgelerin istenildiði ihalelerde birinci fýkranýn (a) ve (b) bentlerinde belirtilen her iki belgenin idarece istenilmesi zorunludur. Bu durumda aday veya isteklinin ise üçüncü fýkradaki yeterlik kriterini saðladýðýný göstermek üzere ihaleden önceki yýla ait bu iki belgeden birini sunmasý yeterlidir.

(3) Birinci fýkrada sayýlan belgelerin istenildiði durumlarda;

a) Açýk ihale usulüyle yapýlan ihaleler ile Kanunun 21 inci maddesinin (b) ve (c) bentlerine göre yapýlan ihalelerde; isteklinin cirosunun, teklif ettiði bedelin % 25inden, taahhüdü altýnda devam eden yapým iþlerinin gerçekleþtirilen kýsmýnýn veya bitirilen yapým iþlerinin parasal tutarýnýn ise teklif ettiði bedelin % 15inden az olmamasý,

b) Belli istekliler arasýnda ihale usulüyle yapýlan ihalelerin ön yeterlik aþamasý ile Kanunun 21 inci maddesinin (a), (d) ve (e) bentlerine göre yapýlan ihalelerin yeterlik aþamasýnda; aday veya isteklinin cirosunun, yaklaþýk maliyetin % 25i ile % 35i aralýðýnda idarece belirlenen tutardan, taahhüdü altýnda devam eden yapým iþlerinin gerçekleþtirilen kýsmýnýn veya bitirilen yapým iþlerinin parasal tutarýnýn ise yaklaþýk maliyetin % 15i ile % 25i aralýðýnda idarece belirlenen tutardan az olmamasý,

gerekir. Yeterlik kriteri olarak bu kriterlerden herhangi birini saðlayan ve saðladýðý kritere iliþkin belgeyi sunan aday veya istekli yeterli kabul edilir.

(4) Üçüncü fýkradaki kriterleri ihalenin yapýldýðý yýldan önceki yýl için saðlayamayanlar, ihalenin yapýldýðý yýldan önceki yýldan baþlamak üzere birbirini takip eden son altý yýla kadarki belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, belgeleri sunulan yýllarýn parasal tutarlarýnýn ortalamasý üzerinden yeterlik kriterlerinin saðlanýp saðlanmadýðýna bakýlýr.

(5) Ýhale veya son baþvuru tarihi yýlýn ilk dört ayýnda olan ihalelerde, bir önceki yýla ait gelir tablosunu sunmayanlar bakýmýndan iki önceki yýl, ihalenin yapýldýðý yýldan bir önceki yýl olarak kabul edilir. Bu gelir tablosu itibariyle yeterlik þartýnýn saðlanamamasý halinde ise, iki önceki yýl, ihalenin yapýldýðý yýldan bir önceki yýl olarak kabul edilmek üzere son altý yýla kadarki gelir tablolarý sunulabilir ve bu durumda gelir tablolarý sunulan yýllarýn parasal tutarlarýnýn ortalamasý üzerinden yeterlik kriterlerinin saðlanýp saðlanmadýðýna bakýlýr.

MADDE 6 Ayný Yönetmeliðin 39 uncu maddesinin altýncý fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(6) Ýþ ortaklýðýnda, pilot ortaðýn istenen asgari iþ deneyim tutarýnýn en az % 80ini, diðer ortaklarýn her birinin ise, istenen asgari iþ deneyim tutarýnýn en az % 20sini saðlamasý zorunludur. Ancak ihaleye katýlan iþ ortaklýðýnýn ortaklarý tarafýndan ortaklýk oranlarý ve yapýsý ayný olmak kaydýyla daha önce kurulmuþ olan iþ ortaklýðýnýn gerçekleþtirdiði bir iþten elde ettiði iþ deneyim belgesi sunulmasý halinde pilot ortak ve diðer ortaklarýn her birinin birinci cümledeki oranlara göre asgari iþ deneyim tutarýný saðlamasý koþulu aranmaz. Konsorsiyumda ise, her bir ortaðýn kendi kýsmý için istenen asgari iþ deneyim tutarýný saðlamasý zorunludur.

MADDE 7 Ayný Yönetmeliðin 40 ýncý maddesinin ikinci, dördüncü, beþinci ve altýncý fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(2) Ýhale konusu iþin yaklaþýk maliyetinin % 30undan daha az tutarda olan iþlerle ilgili meslek alanlarýndan anahtar teknik personel istenemez. Ayný mimarlýk ve mühendislik alaný için sadece bir anahtar teknik personel istenebilir.

(4) Anahtar teknik personelin ilgili meslek odasýna kayýtlý olmasý zorunludur. Bu personelin mezuniyetinden itibaren geçecek süre en fazla beþ yýl olarak öngörülebilir. Bu sürenin saðlandýðý hususu mezuniyet belgesi ile, odaya kayýtlý olduðu hususu ilgili meslek odasý üye kayýt belgesiyle, aday veya isteklinin bünyesinde çalýþtýðý hususu ise Sosyal Güvenlik Kurumu onaylý Hizmet Bildirimi ile tevsik edilir. Anahtar teknik personel þartýnýn ayný meslek alanýna iliþkin farklý kiþiler bildirilmek suretiyle karþýlanmasý halinde, bu kiþilerin tamamýnýn mezuniyet belgelerinin sunulmasý zorunludur.

(5) Anahtar teknik personel olarak bildirilenlerden, baþvuru veya ihale tarihi itibarýyla aday veya istekli bünyesinde çalýþmakta olan mimar ve mühendisler, aday veya isteklinin bünyesinde çalýþtýklarýna ve ihale konusu iþte isteklinin anahtar teknik personeli olarak çalýþacaklarýna iliþkin yazýlý beyanlarýný verirler.

(6) Anahtar teknik personel olarak bildirilenlerden, baþvuru veya ihale tarihi itibarýyla aday veya istekli bünyesinde çalýþmakta olanlar, aday veya isteklinin bünyesinde görev yaptýklarý süre boyunca, baþka bir gerçek veya tüzel kiþide çalýþamazlar.

MADDE 8 Ayný Yönetmeliðin 43 üncü maddesinin sonuna aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.

(7) Ýþ deneyim belgesi düzenlemeye yetkili kurum veya kuruluþun hukuki varlýðýnýn sona ermesi durumunda, bu kurum veya kuruluþa daha önce taahhüt edilerek gerçekleþtirilmesine raðmen iþ deneyim belgesi alýnmayan iþlere iliþkin olarak;

a) Bu kurum veya kuruluþlarýn yürüttüðü hizmetlerin devredildiði kamu kurum ve kuruluþlarýna,

b) Hukuki varlýðý sona eren kurum veya kuruluþun yürüttüðü hizmetin devredilmemesi durumunda söz konusu kurum veya kuruluþun hukuki varlýðý sona ermeden önce baðlý, ilgili veya iliþkili bulunduðu kamu kurum veya kuruluþuna

baþvuruda bulunulur.

MADDE 9 Ayný Yönetmeliðin 44 üncü maddesinin beþinci fýkrasýndaki iþlerin gerçekleþen kýsýmlarýnýn miktar, nitelik ve tutarýyla ilgili bir ihtilaf ve nizanýn bulunmamasý, ibaresi yürürlükten kaldýrýlmýþ ve yedinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(7) Konsorsiyum tarafýndan gerçekleþtirilen iþlerde ortaklara iþ bitirme belgesi düzenlenebilmesi için iþin tamamýnýn geçici kabulünün yapýlmýþ olmasý, iþ durum belgesi düzenlenebilmesi için konsorsiyum ortaðýnýn taahhüt ettiði iþ kýsmýnýn ilk sözleþme bedelinin tamamlanmasý þartýyla o kýsmýn toplam sözleþme bedelinin en az % 80inin gerçekleþtirilmiþ olmasý zorunludur. Konsorsiyumlarda, ortaklarýn biri veya birkaçý tarafýndan sözleþmenin devredilmesi halinde, ilgili iþ kýsmýna ait ilk sözleþme bedelinin en az % 80lik kýsmýnda bulunan ortaða geçici kabul sonrasý iþ deneyim belgesi düzenlenir.

MADDE 10 Ayný Yönetmeliðin 47 nci maddesinin sonuna aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.

(13) 4734 sayýlý Kanun kapsamýndaki idareler ile diðer kamu kurum ve kuruluþlarýnda hangi sýfatla olursa olsun görevli olanlara ait iþ deneyim belgeleri ve mezuniyet belgeleri, bu kiþilerin görevleri devam ettiði sürece kullanýlamaz ve kullandýrýlamaz.

MADDE 11 Ayný Yönetmeliðin 48 inci maddesinin üçüncü fýkrasý ile altýncý fýkrasýnýn (b) ve (ç) bentleri aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ, altýncý fýkrasýndan sonra gelmek üzere aþaðýdaki yedinci fýkra eklenmiþ ve diðer fýkralar buna göre teselsül ettirilmiþtir.

(3) Ýþ ortaklýðý tarafýndan gerçekleþtirilen iþlerden edinilen iþ deneyim belgelerindeki tutarlar, aday veya isteklinin belge sahibi iþ ortaklýðýndaki hisse oranlarý esas alýnarak deðerlendirilir. Ancak ihaleye katýlan iþ ortaklýðýnýn ortaklarý tarafýndan ortaklýk oranlarý ve yapýsý ayný olmak kaydýyla daha önce kurulmuþ olan iþ ortaklýðýnýn gerçekleþtirdiði bir iþten elde ettiði iþ deneyim belgesi sunulmasý halinde, iþ ortaklýðýnýn iþ deneyiminin deðerlendirilmesinde ortaklarýn hisse oranlarýna bakýlmaksýzýn sunduðu belge üzerindeki tutar esas alýnýr.

b) Gerçek kiþilerce denetim faaliyetleri nedeniyle alýnan iþ denetleme belgesi tutarlarý; belgeye hak kazanma tarihinden itibaren ilk beþ yýl beþte bir oranýnda, daha sonraki yýllarda tam olarak,

“ç) Tüzel kiþiliðin, en az bir yýldýr yarýsýndan fazla hissesine sahip gerçek kiþi ortaðýnýn,

1) Yarýdan fazla hisseye sahip olduðu tarihten önce almaya hak kazandýðý iþ denetleme belgesi tutarý, belge sahibinin yarýdan fazla hisseye sahip olduðu tarihten itibaren ilk beþ yýl beþte bir oranýnda, daha sonraki yýllarda tam olarak,

2) Yarýdan fazla hisseye sahip olduðu tarihten itibaren almaya hak kazandýðý iþ denetleme belgesi tutarý, belgeye hak kazanma tarihinden itibaren ilk beþ yýl beþte bir oranýnda, daha sonraki yýllarda tam olarak,

(7) Ýþ denetleme belge tutarýnýn deðerlendirilmesinde altýncý fýkrada belirtilen belgeye hak kazanma tarihi olarak;

a) Biten iþlerde geçici kabul tarihi,

b) Toplam sözleþme bedelinin % 80 inin ilk sözleþme bedelinden düþük olduðu devam eden iþlerde;

1) Belge sahibinin ilk sözleþme bedelinin tamamlandýðý tarihten önce sözleþme konusu iþteki görevinden ayrýlmasý halinde ilk sözleþme bedelinin tamamlandýðý tarih,

2) Belge sahibinin ilk sözleþme bedelinin tamamlandýðý tarih veya sonrasýnda sözleþme konusu iþteki görevinden ayrýlmasý halinde belge sahibinin denetim görevinden ayrýldýðý tarih,

c) Toplam sözleþme bedelinin % 80 inin ilk sözleþme bedeline eþit veya üzerinde olduðu devam eden iþlerde;

1) Belge sahibinin, iþin toplam sözleþme bedelinin % 80 ine ulaþýldýðý tarihten önce sözleþme konusu iþteki görevinden ayrýlmasý halinde toplam sözleþme bedelinin % 80ine ulaþýldýðý tarih,

2) Belge sahibinin, iþin toplam sözleþme bedelinin % 80 ine ulaþýldýðý tarih veya sonrasýnda sözleþme konusu iþteki görevinden ayrýlmasý halinde belge sahibinin denetim görevinden ayrýldýðý tarih

esas alýnýr.

MADDE 12 Ayný Yönetmeliðin 57 nci maddesinin üçüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(3) Baþvuru veya teklif zarflarý alýnýþ sýrasýna göre incelenir. Açýk ihale usulüyle yapýlan ihaleler ile belli istekliler arasýnda ihale usulüyle yapýlan ihalelerde teklif zarflarý açýlmadan önce, pazarlýk usulüyle yapýlan ihalelerde ise son yazýlý fiyat tekliflerinin verildiði oturumda yaklaþýk maliyet açýklanýr. Zarflardan uygun olanlarýn açýlmasý ve belge kontrolünün yapýlmasý aþamasýnda, aday veya isteklilerce sunulan belgeler tek tek kontrol edilerek hangi belgelerin sunulduðu Zarf Açma ve Belge Kontrol Tutanaðýnda her belge için açýlmýþ bulunan sütunlara kaydedilerek gösterilir. Ýhale usulüne göre ilgili oturumda istekliler ve teklif ettikleri fiyatlar duyurularak tutanak düzenlenir. Bu tutanaklarýn komisyon baþkanýnca onaylanmýþ suretleri, isteyenlere imza karþýlýðý verilmeden oturum kapatýlamaz.

MADDE 13 Ayný Yönetmeliðin 67 nci maddesinin birinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(1) Kesinleþen ihale kararý, ihale yetkilisi tarafýndan onaylandýðý günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde býrakýlan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere, 66 ncý maddenin birinci fýkrasý uyarýnca alýnan ihale komisyonu kararý ile birlikte bildirilir.

MADDE 14 Ayný Yönetmeliðin 68 inci maddesinin üçüncü fýkrasýndaki diðer yasal yükümlülükler yerine getirildiði halde ibaresi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 15 Ayný Yönetmeliðin 69 uncu maddesinin üçüncü fýkrasýndaki diðer yasal yükümlülükler yerine getirildiði halde ibaresi yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 16 Ayný Yönetmeliðin Geçici Madde 2 nin baþlýðý Daha önce alýnmýþ iþ deneyim belgeleri olarak deðiþtirilmiþ, birinci fýkrasýnda yer alan Bu Yönetmeliðin yürürlüðe girdiði tarihten ibaresi 5/3/2011 tarihinden olarak deðiþtirilmiþ ve maddenin sonuna aþaðýdaki beþinci fýkra eklenmiþtir.

(5) 15/7/2011 tarihinden önce, Yapým Ýþlerinde Ýþ Deneyiminde Deðerlendirilecek Benzer Ýþler Tebliðinin B-Üst Yapý (Bina) Grubu iþlere (B.I grubu iþler hariç) iliþkin olarak düzenlenmiþ olan iþ deneyim belgeleri ile 11/6/2011 tarihli ve 27961 sayýlý Resmî Gazetede yayýmlanan Yapým Ýþlerinde Benzer Ýþ Gruplarý Tebliðinde yer alan B.II grubu iþlerin benzer iþ grubu olarak belirlendiði ihalelere girilmesi ve iþ deneyim belgesinde ilgisine göre yapý inþaat alaný, seyirci kapasitesi, kapalý sergileme alaný ve kat sayýsý bilgilerinin yer almamasý durumunda bu hususlara iliþkin tevsik edici belgenin baþvuru veya teklif kapsamýnda sunulmasý zorunludur.

MADDE 17 Ayný Yönetmeliðin Ek-1inde yer alan standart formlardan; Standart Form-KÝK012.0/Y Ön Yeterlik/Yeterlik Deðerlendirmesinde Yeterli Bulunmayan Adaylara/Ýsteklilere Sonucun Bildirilmesine Ýliþkin Form, Standart Form-KÝK013.0/Y Ön Yeterlik Deðerlendirmesi Sonucu Yeterli Bulunan Adaylara Sonucun Bildirimi ve Teklif Vermeye Davet Mektubu Formu, Standart Form-KÝK019.1/Y Kesinleþen Ýhale Kararýnýn Bildirilmesi Formu, Standart Form-KÝK025.3/Y Anahtar Teknik Personel Niteliðindeki Personel Beyannamesi ekteki þekilde;Standart Form-KÝK026.1/Y Ýþ Deneyim Belgesi (Yüklenici Ýþ Bitirme), Standart Form-KÝK026.2/Y Ýþ Deneyim Belgesi (Yüklenici Ýþ Durum), Standart Form-KÝK028.1/Y Ýþ Deneyim Belgesi (Ýþ Denetleme), Standart Form-KÝK028.2/Y Ýþ Deneyim Belgesi (Ýþ Yönetme), Standart Form-KÝK029.1/Y Devam Eden Ýþler Ýçin Ýþ Deneyim Belgesi (Ýþ Denetleme), Standart Form-KÝK029.2/Y Devam Eden Ýþler Ýçin Ýþ Deneyim Belgesi (Ýþ Yönetme), Standart Form-KÝK030.1/Y Ýþ Deneyim Belgesi (Ýþ Denetleme/Ýþ Yönetme), Standart Form-KÝK030.2/Y Devam Eden Ýþler Ýçin Ýþ Deneyim Belgesi (Ýþ Denetleme/Ýþ Yönetme)de yer alan dipnot (b), Standart Form-KÝK027.0/Y Ýþ Deneyim Belgesi (Alt Yüklenici Ýþ Bitirme)de yer alan dipnot (ç) aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve ayný eke Standart Form-KÝK012.0/Y Ön Yeterlik Deðerlendirmesinde Yeterli Bulunmayan Adaylara Sonucun Bildirilmesine Ýliþkin Formdan sonra gelmek üzere Standart Form-KÝK012.1/Y 4734 sayýlý Kanunun 21 inci maddesinin (a)/(d)/(e) Bentlerine Göre Yapýlan Ýhalelerde Yeterlik Deðerlendirmesinde Yeterli Bulunmayan Ýsteklilere Sonucun Bildirilmesine Ýliþkin Form, Standart Form KÝK024.0/Y Banka Referans Mektubu Formundan sonra gelmek üzere Standart Form KÝK024.1/Y Bilanço Bilgileri Tablosu ile Standart Form KÝK025.3/Y Anahtar Teknik Personel Listesinden sonra gelmek üzere Standart Form KÝK025.4/Y Geriye Doðru Bir Yýllýk Dönem Ýçinde Çalýþtýrýlan Anahtar Teknik Personel Listesi eklenmiþtir.

Yapýnýn karakteristik özellikleri ile ilgili olarak; malzeme bakýmýndan yýðma kargir, betonarme, çelik, ahþap, öngerilmeli beton gibi hususlar, inþaat usulünü gösteren prefabrik inþaat, kalýp sistemi, gövde yapým tekniði ve benzeri diðer hususlar ile fiziki büyüklüðünü gösteren yapý inþaat alaný, seyirci kapasitesi, kapalý sergileme alaný ve kat sayýsý yazýlacaktýr.

MADDE 18 Ayný Yönetmeliðin Ek-2sinde yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamesinin 5.1. maddesi dipnotu ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve madde metnine (6.1) numaralý dipnot eklenmiþtir.

5.1. Ýhale dokümaný aþaðýdaki belgelerden oluþmaktadýr:

a) Ýdari Þartname.

b) Teknik Þartnameler.

c) Sözleþme Tasarýsý.

ç) Yapým Ýþleri Genel Þartnamesi. (Ýhale dokümaný kapsamýnda verilmemiþtir.)

d) Standart formlar.

e) 6……………….

f) 6.1………………”

6 Ýstenilecek teklif türüne göre aþaðýdaki seçeneklerden uygun olan seçilecektir.

(1) Anahtar teslimi götürü bedel iþlerde

e) Ýþ kalemleri veya iþ gruplarýna ait ilerleme yüzdeleri listesi ve ……adet analiz formatý,

(2) Teklif birim fiyatlý iþlerde;

e) ……..adet analiz formatý,

(3) Karma teklif alýnan iþlerde

e) Anahtar teslimi götürü bedel teklif verilecek iþ kalemleri veya iþ gruplarýna ait ilerleme yüzdeleri listesi ve ……..adet analiz formatý,

6.1 Ýdarece ihale dokümaný kapsamýnda verilecek baþka belgeler varsa burada belirtilecektir. Aksi halde Bu bent boþ býrakýlmýþtýr yazýlacaktýr.

MADDE 19 Ayný Yönetmeliðin Ek-2sinde yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 7.1. maddesinin (g) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve (7.1) numaralý dipnot eklenmiþtir.

g) 7.1……………………………”

7.1 (1) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmesi durumunda aþaðýdaki metne yer verilecek aksi halde Bu bent boþ býrakýlmýþtýr. yazýlacaktýr:

g) Alt yüklenicilere yaptýrýlmasý düþünülen iþlerin listesi

MADDE 20 Ayný Yönetmeliðin Ek-2sinde yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 7.7.1. maddesinin son cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Kamu kurum ve kuruluþlarý ile kamu kurumu niteliðindeki meslek kuruluþlarýnýn internet sayfasý üzerinden temin edilebilen ve teyidi yapýlabilen ihaleye katýlým ve yeterlik belgelerinin internet çýktýsý sunulabilir.

MADDE 21 Ayný Yönetmeliðin Ek-2sinde yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 18 inci maddesinin (23) numaralý dipnotu aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(1) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmesi durumunda aþaðýdaki metne yer verecektir:

18.1. Ýhale konusu iþte idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir. Ancak iþin tamamý alt yüklenicilere yaptýrýlamaz. Ýstekliler, ihale konusu yapým iþinde alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþlere ait listeyi teklif ekinde vereceklerdir. Ýhalenin bu þekilde teklif veren istekli üzerinde kalmasý durumunda isteklinin iþe ait sözleþme imzalanmadan önce alt yüklenicilerin listesini Ýdarenin onayýna sunmasý gerekir. Bu durumda alt yüklenicilerin yaptýklarý iþlerle ilgili sorumluluðu yüklenicinin sorumluluðunu ortadan kaldýrmaz.

(2) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmemesi durumunda aþaðýdaki metne yer verecektir:

18.1. Ýhale konusu iþte idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir. Ancak iþin tamamý alt yüklenicilere yaptýrýlamaz. Alt yüklenicilerin yaptýklarý iþlerle ilgili sorumluluðu yüklenicinin sorumluluðunu ortadan kaldýrmaz.””

MADDE 22 Ayný Yönetmeliðin Ek-2sinde yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 30.2.3. maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

30.2.3. Ýhale konusu iþin yaklaþýk maliyeti açýklandýktan sonra zarflar isteklilerle birlikte hazýr bulunanlar önünde alýnýþ sýrasýna göre açýlýr. Ýsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadýðý ve teklif mektubu ile geçici teminatlarýnýn usulüne uygun olup olmadýðý kontrol edilir. Belgeleri eksik olan veya teklif mektubu ile geçici teminatý usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. Ýstekliler ve teklif bedelleri açýklanarak tutanaða baðlanýr. Düzenlenen bu tutanaklar ihale komisyonunca imzalanýr ve ihale komisyon baþkaný tarafýndan onaylanmýþ bir sureti isteyenlere imza karþýlýðý verilir.

MADDE 23 Ayný Yönetmeliðin Ek-2sinde yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 38.1. maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

38.1. Kesinleþen ihale kararý, ihale yetkilisi tarafýndan onaylandýðý günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde býrakýlan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere, 36.2. maddesi uyarýnca alýnan ihale komisyonu kararý ile birlikte bildirilir.

MADDE 24 Ayný Yönetmeliðin Ek-2sinde yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 41.4. ve 42.4. maddelerindeki diðer yasal yükümlülükler yerine getirildiði halde ibareleri yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 25 Ayný Yönetmeliðin Ek-2sinde yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin V. Bölümü baþlýðý ve dipnotlarýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve VI. Bölümü yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

V SÖZLEÞMENÝN UYGULANMASI VE DÝÐER HUSUSLAR

Madde 45 Sözleþmenin uygulanmasýna iliþkin hususlar

45.1. Sözleþmenin uygulanmasýna iliþkin aþaðýdaki hususlar sözleþme tasarýsýnda düzenlenmiþtir.

a) Ýhale konusu iþin baþlama ve bitirme tarihleri ile gecikme halinde alýnacak cezalar,

b) Ödeme yeri ve þartlarýyla avans verilip verilmeyeceði, verilecekse þartlarý ve miktarý,

c) Süre uzatýmý verilebilecek haller ve þartlarý ile sözleþme kapsamýnda yaptýrýlabilecek iþ artýþlarý ile iþ eksiliþi durumunda karþýlýklý yükümlülükler,

ç) Ýþ ve iþyerinin sigortalanmasý ile yapý denetimi ve sorumluluðuna iliþkin þartlar.

d) Denetim, muayene ve kabul iþlemlerine iliþkin þartlar.

e) Anlaþmazlýklarýn çözüm þekli.

45.2 Planlanan ödenek dilimleri

45.2.1 Bu iþ için planlanan yýllýk ödenek dilimleri aþaðýdadýr;

              YILLAR                                            ÖDENEK (%)

     ................................                            .....................................

     ................................                            .....................................

     ................................                            .....................................

 

45.3 Fiyat farký

45.3.1…………………………………………………………36

36 (1) Ýdare; sözleþmenin yürütülmesi sýrasýnda fiyat farký hesaplanmasýný öngörmüyor ise madde metnine 45.3.1. Fiyat farký hesaplanmayacaktýr. Ancak, mücbir sebepler veya idarenin kusuru nedeniyle iþin bitim tarihinin süre uzatýmý verilmek suretiyle uzatýlmasý halinde, ihale tarihinde yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak fiyat farký hesaplanacaktýr. ibaresini yazacaktýr. Ayrýca yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak bu duruma iliþkin fiyat farký düzenlemesi bu maddede yapýlacaktýr.

(2) Ýdare, sözleþmenin yürütülmesi sýrasýnda fiyat farký hesaplamayý öngörüyor ise madde metnine 45.3.1. Fiyat farký hesaplanacaktýr. ibaresi yazacaktýr. Ayrýca Ýdare tarafýndan yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak fiyat farký düzenlemesi bu maddede yapýlacaktýr.

Madde 46 Diðer hususlar37

46.1…………………………………….

37 (1) Ýdareler, bu þartnamede düzenlenmeyen ve iþin özelliðine göre Ýdarelerce düzenlenmesine gerek duyulan hususlarda ihale konusu yapým iþinin gereklerini de dikkate alarak 4734 sayýlý Kamu Ýhale Kanunu, 4735 sayýlý Kamu Ýhale Sözleþmeleri Kanunu ve Kamu Ýhale Kurumu tarafýndan yayýmlanan diðer mevzuat hükümlerine aykýrý olmamak koþuluyla, baþka düzenlemeler yaparak alt maddeler halinde buraya ekleyebilirler.

(2) Bu maddede herhangi bir düzenleme yapýlmamasý halinde 46.1. Bu madde boþ býrakýlmýþtýr. yazýlacaktýr.””

MADDE 26 Ayný Yönetmeliðin Ek-3’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ön Yeterlik Þartnamenin 7.9. maddesinin (17) numaralý dipnotunun ikinci fýkrasýnýn 7.9.1.1. ve 7.9.1.2. maddeleri aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve ikinci fýkrasýndan sonra gelmek üzere aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.

7.9.1.1. Adaylar (7.5) maddesi kapsamýnda sunduklarý iþ deneyim belgesine ilave olarak varsa en fazla üç (3) adet yapým iþi deneyim belgesi sunabilirler.

7.9.1.2. (7.9.1.1.) maddesi uyarýnca sunulacak iþ deneyim belgeleri, (en fazla 3 iþe iliþkin) Yapým Ýþleri Uygulama Yönetmeliðinin iþ deneyim belgelerinin deðerlendirilmesine iliþkin hükümleri çerçevesinde deðerlendirilerek belge tutarlarýnýn toplamý puanlamaya alýnacaktýr. Adayýn (7.5) maddesi kapsamýnda yeterlik için sunduðu iþ deneyim belgesinin, 7.9.4.1. maddesine göre tam puan için gereken miktardan fazla olan tutarý bu toplama ilave edilecektir.

(3) Yeterlikleri tespit edilenler arasýndan belli sayýda isteklinin davet edilmesinin öngörüldüðü konsorsiyumlarýn katýlýmýna açýk olan ihalelerde iþin farklý uzmanlýk gerektiren her bir kýsmýna iliþkin puanlama kýsýmlarýn yaklaþýk maliyetteki aðýrlýk oraný dikkate alýnarak ikinci fýkrada belirtilen esaslara göre bu maddede düzenlenecektir.

MADDE 27 Ayný Yönetmeliðin Ek-3’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ön Yeterlik Þartnamenin 7.10.1 maddesinin son cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Kamu kurum ve kuruþlarý ile kamu kurumu niteliðindeki meslek kuruluþlarýnýn internet sayfasý üzerinden temin edilebilen ve teyidi yapýlabilen ihaleye katýlým ve yeterlik belgelerinin internet çýktýsý sunulabilir.

MADDE 28 Ayný Yönetmeliðin Ek-3’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ön Yeterlik Þartnamenin 20.2. ve 20.3. maddeleri aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

20.2. Ön yeterlik deðerlendirmesi sonucu yeterli bulunmayan adaylar ile bu Þartnamenin 7.8. maddesinde belli sayýda adayýn teklif vermeye davet edileceðinin belirtilmesi halinde yeterli bulunmakla birlikte listeye giremeyen adaylara yapýlacak bildirimin ekinde “Ön Yeterlik Deðerlendirme Sonucu Tutanaðý” da gönderilir.

20.3. Ön yeterlik deðerlendirmesi sonucu yeterli olduðu tespit edilen bütün adaylara, bu Þartnamenin 7.8. maddesinde belli sayýda adayýn teklif vermeye davet edileceðinin belirtilmesi halinde ise listeye alýnan adaylara ihaleye davet mektubu ve ekinde “Ön Yeterlik Deðerlendirme Sonucu Tutanaðý” gönderilir. Davet mektubunda, adayýn ön yeterlik deðerlendirmesi sonucu yeterli bulunduðu; ihale dokümanýnýn nereden ve hangi bedelle satýn alýnacaðý ile ihale günü ve saati belirtilir.

MADDE 29 Ayný Yönetmeliðin Ek-4’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 5.1. maddesi dipnotu ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve madde metnine (6.1) numaralý dipnot eklenmiþtir.

5.1. Ýhale dokümaný aþaðýdaki belgelerden oluþmaktadýr:

a) Ýdari Þartname.

b) Teknik Þartnameler.

c) Sözleþme Tasarýsý.

ç) Yapým Ýþleri Genel Þartnamesi. (Ýhale dokümaný kapsamýnda verilmemiþtir.)

d) Standart formlar.

e) 6……………….

f) 6.1………………”

6 Ýstenilecek teklif türüne göre aþaðýdaki seçeneklerden uygun olan seçilecektir.

(1) Anahtar teslimi götürü bedel iþlerde

e) Ýþ kalemleri veya iþ gruplarýna ait ilerleme yüzdeleri listesi ve ……..adet analiz formatý,

(2) Teklif birim fiyatlý iþlerde;

e) ……..adet analiz formatý,

(3) Karma teklif alýnan iþlerde

e)Anahtar teslimi götürü bedel teklif verilecek iþ kalemleri veya iþ gruplarýna ait ilerleme yüzdeleri listesi ve ……..adet analiz formatý,

6.1 Ýdarece ihale dokümaný kapsamýnda verilecek baþka belgeler varsa burada belirtilecektir. Aksi halde Bu bent boþ býrakýlmýþtýr yazýlacaktýr.

MADDE 30 Ayný Yönetmeliðin Ek-4’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 7.1. maddesinin (f) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve (7.1) numaralý dipnot eklenmiþtir.

f) 7.1……………………………………….

7.1 (1) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmesi durumunda aþaðýdaki metne yer verilecek aksi halde Bu bent boþ býrakýlmýþtýr. yazýlacaktýr:

f) Alt yüklenicilere yaptýrýlmasý düþünülen iþlerin listesi””

MADDE 31 Ayný Yönetmeliðin Ek-4’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 7.4.1 maddesinin son cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Kamu kurum ve kuruluþlarý ile kamu kurumu niteliðindeki meslek kuruluþlarýnýn internet sayfasý üzerinden temin edilebilen ve teyidi yapýlabilen ihaleye katýlým ve yeterlik belgelerinin internet çýktýsý sunulabilir.

MADDE 32 Ayný Yönetmeliðin Ek-4’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 18 inci maddesinin (17) numaralý dipnotu aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

17 (1) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmesi durumunda aþaðýdaki metne yer verecektir:

18.1. Ýhale konusu iþte idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir. Ancak iþin tamamý alt yüklenicilere yaptýrýlamaz. Ýstekliler, ihale konusu yapým iþinde alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþlere ait listeyi teklif ekinde vereceklerdir. Ýhalenin bu þekilde teklif veren istekli üzerinde kalmasý durumunda isteklinin iþe ait sözleþme imzalanmadan önce alt yüklenicilerin listesini Ýdarenin onayýna sunmasý gerekir. Bu durumda alt yüklenicilerin yaptýklarý iþlerle ilgili sorumluluðu yüklenicinin sorumluluðunu ortadan kaldýrmaz.

(2) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmemesi durumunda aþaðýdaki metne yer verecektir:

18.1. Ýhale konusu iþte idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir. Ancak iþin tamamý alt yüklenicilere yaptýrýlamaz. Alt yüklenicilerin yaptýklarý iþlerle ilgili sorumluluðu yüklenicinin sorumluluðunu ortadan kaldýrmaz.””

MADDE 33 Ayný Yönetmeliðin Ek-4’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 30.2.3. maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

30.2.3. Ýhale konusu iþin yaklaþýk maliyeti açýklandýktan sonra zarflar isteklilerle birlikte hazýr bulunanlar önünde alýnýþ sýrasýna göre açýlýr. Ýsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadýðý ve teklif mektubu ile geçici teminatlarýnýn usulüne uygun olup olmadýðý kontrol edilir. Belgeleri eksik olan veya teklif mektubu ile geçici teminatý usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. Ýstekliler ve teklif bedelleri açýklanarak tutanaða baðlanýr. Düzenlenen bu tutanaklar ihale komisyonunca imzalanýr ve ihale komisyon baþkaný tarafýndan onaylanmýþ bir sureti isteyenlere imza karþýlýðý verilir.

MADDE 34 Ayný Yönetmeliðin Ek-4’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 38.1. maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

38.1. Kesinleþen ihale kararý, ihale yetkilisi tarafýndan onaylandýðý günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde býrakýlan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere, 36.2. maddesi uyarýnca alýnan ihale komisyonu kararý ile birlikte bildirilir.

MADDE 35 Ayný Yönetmeliðin Ek-4’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 41.4. ve 42.4. maddelerindeki diðer yasal yükümlülükler yerine getirildiði halde ibareleri yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 36 Ayný Yönetmeliðin Ek-4’ünde yer alan Belli Ýstekliler Arasýnda Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin V. Bölümü baþlýðý ve dipnotlarýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve VI. Bölümü yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

V SÖZLEÞMENÝN UYGULANMASI VE DÝÐER HUSUSLAR

Madde 45 Sözleþmenin uygulanmasýna iliþkin hususlar

45.1. Sözleþmenin uygulanmasýna iliþkin aþaðýdaki hususlar sözleþme tasarýsýnda düzenlenmiþtir.

a) Ýhale konusu iþin baþlama ve bitirme tarihleri ile gecikme halinde alýnacak cezalar,

b) Ödeme yeri ve þartlarýyla avans verilip verilmeyeceði, verilecekse þartlarý ve miktarý,

c) Süre uzatýmý verilebilecek haller ve þartlarý ile sözleþme kapsamýnda yaptýrýlabilecek iþ artýþlarý ile iþ eksiliþi durumunda karþýlýklý yükümlülükler,

ç) Ýþ ve iþyerinin sigortalanmasý ile yapý denetimi ve sorumluluðuna iliþkin þartlar.

d) Denetim, muayene ve kabul iþlemlerine iliþkin þartlar.

e) Anlaþmazlýklarýn çözüm þekli.

45.2. Planlanan ödenek dilimleri

45.2.1. Bu iþ için planlanan yýllýk ödenek dilimleri aþaðýdadýr;

              YILLAR                                            ÖDENEK (%)

     ................................                            .....................................

     ................................                            .....................................

     ................................                            .....................................

 

45.3 Fiyat farký

45.3.1…………………………………………………………30

30 (1) Ýdare; sözleþmenin yürütülmesi sýrasýnda fiyat farký hesaplanmasýný öngörmüyor ise madde metnine 45.3.1. Fiyat farký hesaplanmayacaktýr. Ancak, mücbir sebepler veya idarenin kusuru nedeniyle iþin bitim tarihinin süre uzatýmý verilmek suretiyle uzatýlmasý halinde, ihale tarihinde yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak fiyat farký hesaplanacaktýr. ibaresini yazacaktýr. Ayrýca yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak bu duruma iliþkin fiyat farký düzenlemesi bu maddede yapýlacaktýr.

(2) Ýdare, sözleþmenin yürütülmesi sýrasýnda fiyat farký hesaplamayý öngörüyor ise madde metnine 45.3.1. Fiyat farký hesaplanacaktýr. ibaresi yazacaktýr. Ayrýca Ýdare tarafýndan yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak fiyat farký düzenlemesi bu maddede yapýlacaktýr.

Madde 46 Diðer hususlar31

46.1.…………………………………

31 (1) Ýdareler, bu þartnamede düzenlenmeyen ve iþin özelliðine göre Ýdarelerce düzenlenmesine gerek duyulan hususlarda ihale konusu yapým iþinin gereklerini de dikkate alarak 4734 sayýlý Kamu Ýhale Kanunu, 4735 sayýlý Kamu Ýhale Sözleþmeleri Kanunu ve Kamu Ýhale Kurumu tarafýndan yayýmlanan diðer mevzuat hükümlerine aykýrý olmamak koþuluyla, baþka düzenlemeler yaparak alt maddeler halinde buraya ekleyebilirler.

(2) Bu maddede herhangi bir düzenleme yapýlmamasý halinde 46.1. Bu madde boþ býrakýlmýþtýr. yazýlacaktýr.””

MADDE 37 Ayný Yönetmeliðin Ek-5inde yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 5.1. maddesi dipnotu ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve madde metnine (6.1) numaralý dipnot eklenmiþtir.

5.1. Ýhale dokümaný aþaðýdaki belgelerden oluþmaktadýr:

a) Ýdari Þartname.

b) Teknik Þartnameler.

c) Sözleþme Tasarýsý.

ç) Yapým Ýþleri Genel Þartnamesi. (Ýhale dokümaný kapsamýnda verilmemiþtir.)

d) Standart formlar.

e) 6……………….

f) 6.1………………”

6 Ýstenilecek teklif türüne göre aþaðýdaki seçeneklerden uygun olan seçilecektir.

(1) Anahtar teslimi götürü bedel iþlerde

e) Ýþ kalemleri veya iþ gruplarýna ait ilerleme yüzdeleri listesi ve ……..adet analiz formatý,

(2) Teklif birim fiyatlý iþlerde;

e) ……..adet analiz formatý,

(3) Karma teklif alýnan iþlerde

e) Anahtar teslimi götürü bedel teklif verilecek iþ kalemleri veya iþ gruplarýna ait ilerleme yüzdeleri listesi ve ……..adet analiz formatý,

6.1 Ýdarece ihale dokümaný kapsamýnda verilecek baþka belgeler varsa burada belirtilecektir. Aksi halde Bu bent boþ býrakýlmýþtýr yazýlacaktýr.

MADDE 38 Ayný Yönetmeliðin Ek-5inde yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 7.1. maddesinin (g) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve (7.1) numaralý dipnot eklenmiþtir.

g) 7.1………………………………………….

7.1 (1) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmesi durumunda aþaðýdaki metne yer verilecek aksi halde Bu bent boþ býrakýlmýþtýr. yazýlacaktýr:

g) Alt yüklenicilere yaptýrýlmasý düþünülen iþlerin listesi””

MADDE 39 Ayný Yönetmeliðin Ek-5inde yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 7.7.1. maddesinin son cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Kamu kurum ve kuruluþlarý ile kamu kurumu niteliðindeki meslek kuruluþlarýnýn internet sayfasý üzerinden temin edilebilen ve teyidi yapýlabilen ihaleye katýlým ve yeterlik belgelerinin internet çýktýsý sunulabilir.

MADDE 40 Ayný Yönetmeliðin Ek-5inde yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 18 inci maddesinin (23) numaralý dipnotu aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

23 (1) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmesi durumunda aþaðýdaki metne yer verecektir:

18.1. Ýhale konusu iþte idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir. Ancak iþin tamamý alt yüklenicilere yaptýrýlamaz. Ýstekliler, ihale konusu yapým iþinde alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþlere ait listeyi teklif ekinde vereceklerdir. Ýhalenin bu þekilde teklif veren istekli üzerinde kalmasý durumunda isteklinin iþe ait sözleþme imzalanmadan önce alt yüklenicilerin listesini Ýdarenin onayýna sunmasý gerekir. Bu durumda alt yüklenicilerin yaptýklarý iþlerle ilgili sorumluluðu yüklenicinin sorumluluðunu ortadan kaldýrmaz.

(2) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmemesi durumunda aþaðýdaki metne yer verecektir:

18.1. Ýhale konusu iþte idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir. Ancak iþin tamamý alt yüklenicilere yaptýrýlamaz. Alt yüklenicilerin yaptýklarý iþlerle ilgili sorumluluðu yüklenicinin sorumluluðunu ortadan kaldýrmaz.””

MADDE 41 Ayný Yönetmeliðin Ek-5inde yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 39.1. maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

39.1. Kesinleþen ihale kararý, ihale yetkilisi tarafýndan onaylandýðý günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde býrakýlan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere, 37.2. maddesi uyarýnca alýnan ihale komisyonu kararý ile birlikte bildirilir.

MADDE 42 Ayný Yönetmeliðin Ek-5inde yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 42.4. ve 43.4. maddelerindeki diðer yasal yükümlülükler yerine getirildiði halde ibareleri yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 43 Ayný Yönetmeliðin Ek-5inde yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (b), (c) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin V. Bölümü baþlýðý ve dipnotlarýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve VI. Bölümü yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

V SÖZLEÞMENÝN UYGULANMASI VE DÝÐER HUSUSLAR

Madde 46 Sözleþmenin uygulanmasýna iliþkin hususlar

46.1. Sözleþmenin uygulanmasýna iliþkin aþaðýdaki hususlar sözleþme tasarýsýnda düzenlenmiþtir.

a) Ýhale konusu iþin baþlama ve bitirme tarihleri ile gecikme halinde alýnacak cezalar,

b) Ödeme yeri ve þartlarýyla avans verilip verilmeyeceði, verilecekse þartlarý ve miktarý,

c) Süre uzatýmý verilebilecek haller ve þartlarý ile sözleþme kapsamýnda yaptýrýlabilecek iþ artýþlarý ile iþ eksiliþi durumunda karþýlýklý yükümlülükler,

ç) Ýþ ve iþyerinin sigortalanmasý ile yapý denetimi ve sorumluluðuna iliþkin þartlar.

d) Denetim, muayene ve kabul iþlemlerine iliþkin þartlar.

e) Anlaþmazlýklarýn çözüm þekli.

46.2 Planlanan ödenek dilimleri

46.2.1 Bu iþ için planlanan yýllýk ödenek dilimleri aþaðýdadýr;

              YILLAR                                            ÖDENEK (%)

     ................................                            .....................................

     ................................                            .....................................

     ................................                            .....................................

 

46.3 Fiyat farký

46.3.1…………………………………………………………36

36 (1) Ýdare; sözleþmenin yürütülmesi sýrasýnda fiyat farký hesaplanmasýný öngörmüyor ise madde metnine 46.3.1. Fiyat farký hesaplanmayacaktýr. Ancak, mücbir sebepler veya idarenin kusuru nedeniyle iþin bitim tarihinin süre uzatýmý verilmek suretiyle uzatýlmasý halinde, ihale tarihinde yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak fiyat farký hesaplanacaktýr. ibaresini yazacaktýr. Ayrýca yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak bu duruma iliþkin fiyat farký düzenlemesi bu maddede yapýlacaktýr.

(2) Ýdare, sözleþmenin yürütülmesi sýrasýnda fiyat farký hesaplamayý öngörüyor ise madde metnine 46.3.1. Fiyat farký hesaplanacaktýr. ibaresi yazacaktýr. Ayrýca Ýdare tarafýndan yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak fiyat farký düzenlemesi bu maddede yapýlacaktýr.

Madde 47 Diðer hususlar37

47.1…………………………………

37 (1) Ýdareler, bu þartnamede düzenlenmeyen ve iþin özelliðine göre Ýdarelerce düzenlenmesine gerek duyulan hususlarda ihale konusu yapým iþinin gereklerini de dikkate alarak 4734 sayýlý Kamu Ýhale Kanunu, 4735 sayýlý Kamu Ýhale Sözleþmeleri Kanunu ve Kamu Ýhale Kurumu tarafýndan yayýmlanan diðer mevzuat hükümlerine aykýrý olmamak koþuluyla, baþka düzenlemeler yaparak alt maddeler halinde buraya ekleyebilirler.

(2) Bu maddede herhangi bir düzenleme yapýlmamasý halinde 47.1. Bu madde boþ býrakýlmýþtýr. yazýlacaktýr.””

MADDE 44 Ayný Yönetmeliðin Ek-6sýnda yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 5.1. maddesi dipnotu ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve madde metnine (6.1) numaralý dipnot eklenmiþtir.

5.1. Ýhale dokümaný aþaðýdaki belgelerden oluþmaktadýr:

a) Ýdari Þartname.

b) Teknik Þartnameler.

c) Sözleþme Tasarýsý.

ç) Yapým Ýþleri Genel Þartnamesi. (Ýhale dokümaný kapsamýnda verilmemiþtir.)

d) Standart formlar.

e) 6……………….

f) 6.1………………”

6 Ýstenilecek teklif türüne göre aþaðýdaki seçeneklerden uygun olan seçilecektir.

(1) Anahtar teslimi götürü bedel iþlerde

e) Ýþ kalemleri veya iþ gruplarýna ait ilerleme yüzdeleri listesi ve ……..adet analiz formatý,

(2) Teklif birim fiyatlý iþlerde;

e) ……..adet analiz formatý,

(3) Karma teklif alýnan iþlerde

e) Anahtar teslimi götürü bedel teklif verilecek iþ kalemleri veya iþ gruplarýna ait ilerleme yüzdeleri listesi ve ……..adet analiz formatý,

6.1 Ýdarece ihale dokümaný kapsamýnda verilecek baþka belgeler varsa burada belirtilecektir. Aksi halde Bu bent boþ býrakýlmýþtýr yazýlacaktýr.

MADDE 45 Ayný Yönetmeliðin Ek-6sýnda yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 7.1. maddesinin (f) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve (7.1) numaralý dipnot eklenmiþtir.

f) ………………………..7.1

7.1 (1) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmesi durumunda aþaðýdaki metne yer verilecek aksi halde Bu bent boþ býrakýlmýþtýr. yazýlacaktýr:

f) Alt yüklenicilere yaptýrýlmasý düþünülen iþlerin listesi””

MADDE 46 Ayný Yönetmeliðin Ek-6sýnda yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 7.7.1. maddesinin son cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Kamu kurum ve kuruluþlarý ile kamu kurumu niteliðindeki meslek kuruluþlarýnýn internet sayfasý üzerinden temin edilebilen ve teyidi yapýlabilen ihaleye katýlým ve yeterlik belgelerinin internet çýktýsý sunulabilir.

MADDE 47 Ayný Yönetmeliðin Ek-6sýnda yer alan 4734 sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 18 inci maddesinin (22) numaralý dipnotu aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

22 (1) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmesi durumunda aþaðýdaki metne yer verecektir:

18.1. Ýhale konusu iþte idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir. Ancak iþin tamamý alt yüklenicilere yaptýrýlamaz. Ýstekliler, ihale konusu yapým iþinde alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþlere ait listeyi teklif ekinde vereceklerdir. Ýhalenin bu þekilde teklif veren istekli üzerinde kalmasý durumunda isteklinin iþe ait sözleþme imzalanmadan önce alt yüklenicilerin listesini Ýdarenin onayýna sunmasý gerekir. Bu durumda alt yüklenicilerin yaptýklarý iþlerle ilgili sorumluluðu yüklenicinin sorumluluðunu ortadan kaldýrmaz.

(2) Ýsteklilerden alt yüklenicilere yaptýrmayý düþündükleri iþleri belirtmelerinin istenmemesi durumunda aþaðýdaki metne yer verecektir:

18.1. Ýhale konusu iþte idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir. Ancak iþin tamamý alt yüklenicilere yaptýrýlamaz. Alt yüklenicilerin yaptýklarý iþlerle ilgili sorumluluðu yüklenicinin sorumluluðunu ortadan kaldýrmaz.””

MADDE 48 Ayný Yönetmeliðin Ek-6sýnda yer alan 4734 Sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 43.1. maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

43.1. Kesinleþen ihale kararý, ihale yetkilisi tarafýndan onaylandýðý günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde býrakýlan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere, 41.2. maddesi uyarýnca alýnan ihale komisyonu kararý ile birlikte bildirilir.

MADDE 49 Ayný Yönetmeliðin Ek-6sýnda yer alan 4734 Sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin 46.4. ve 47.4. maddelerindeki diðer yasal yükümlülükler yerine getirildiði halde ibareleri yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

MADDE 50 Ayný Yönetmeliðin Ek-6sýnda yer alan 4734 Sayýlý Kanunun 21 inci Maddesinin (a), (d), (e) Bentlerine Göre Pazarlýk Usulü ile Ýhale Edilen Yapým Ýþlerinde Uygulanacak Tip Ýdari Þartnamenin VI. Bölümü baþlýðý ve dipnotlarýyla birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve VII. Bölümü yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.

VI SÖZLEÞMENÝN UYGULANMASI VE DÝÐER HUSUSLAR

Madde 50 Sözleþmenin uygulanmasýna iliþkin hususlar

50.1. Sözleþmenin uygulanmasýna iliþkin aþaðýdaki hususlar sözleþme tasarýsýnda düzenlenmiþtir.

a) Ýhale konusu iþin baþlama ve bitirme tarihleri ile gecikme halinde alýnacak cezalar,

b) Ödeme yeri ve þartlarýyla avans verilip verilmeyeceði, verilecekse þartlarý ve miktarý,

c) Süre uzatýmý verilebilecek haller ve þartlarý ile sözleþme kapsamýnda yaptýrýlabilecek iþ artýþlarý ile iþ eksiliþi durumunda karþýlýklý yükümlülükler,

ç) Ýþ ve iþyerinin sigortalanmasý ile yapý denetimi ve sorumluluðuna iliþkin þartlar.

d) Denetim, muayene ve kabul iþlemlerine iliþkin þartlar.

e) Anlaþmazlýklarýn çözüm þekli.

50.2 Planlanan ödenek dilimleri

50.2.1 Bu iþ için planlanan yýllýk ödenek dilimleri aþaðýdadýr;

              YILLAR                                            ÖDENEK (%)

     ................................                            .....................................

     ................................                            .....................................

     ................................                            .....................................

 

50.3 Fiyat farký

50.3.1…………………………………………………………35

35 (1) Ýdare; sözleþmenin yürütülmesi sýrasýnda fiyat farký hesaplanmasýný öngörmüyor ise madde metnine 50.3.1. Fiyat farký hesaplanmayacaktýr. Ancak, mücbir sebepler veya idarenin kusuru nedeniyle iþin bitim tarihinin süre uzatýmý verilmek suretiyle uzatýlmasý halinde, ihale tarihinde yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak fiyat farký hesaplanacaktýr. ibaresini yazacaktýr. Ayrýca yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak bu duruma iliþkin fiyat farký düzenlemesi bu maddede yapýlacaktýr.

(2) Ýdare, sözleþmenin yürütülmesi sýrasýnda fiyat farký hesaplamayý öngörüyor ise madde metnine 50.3.1. Fiyat farký hesaplanacaktýr. ibaresi yazacaktýr. Ayrýca Ýdare tarafýndan yürürlükte bulunan fiyat farký kararnamesi esas alýnarak fiyat farký düzenlemesi bu maddede yapýlacaktýr.

Madde 51 Diðer hususlar36

51.1…………………….

36 (1) Ýdareler, bu þartnamede düzenlenmeyen ve iþin özelliðine göre Ýdarelerce düzenlenmesine gerek duyulan hususlarda ihale konusu yapým iþinin gereklerini de dikkate alarak 4734 sayýlý Kamu Ýhale Kanunu, 4735 sayýlý Kamu Ýhale Sözleþmeleri Kanunu ve Kamu Ýhale Kurumu tarafýndan yayýmlanan diðer mevzuat hükümlerine aykýrý olmamak koþuluyla, baþka düzenlemeler yaparak alt maddeler halinde buraya ekleyebilirler.

(2) Bu maddede herhangi bir düzenleme yapýlmamasý halinde 51.1. Bu madde boþ býrakýlmýþtýr. yazýlacaktýr.””

MADDE 51 Ayný Yönetmeliðin Ek-7sinde yer alan Yapým Ýþlerine Ait Tip Sözleþme ekteki þekilde deðiþtirilmiþtir.

MADDE 52 Ayný Yönetmeliðin Ek-8inde yer alan Yapým Ýþleri Genel Þartnamesinin 19 uncu maddesinin dördüncü fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþ ve maddenin sonuna aþaðýdaki fýkralar eklenmiþtir.

(6) Yüklenici, sözleþmesine göre iþyerinde bulundurulmasý istenen teknik personelin isimleri ile belgelerini (diploma, meslek odasý kayýt belgesi, noterden alýnan taahhütname) Teknik Personel Bildirimi ile birlikte yer tesliminin yapýldýðý tarihten itibaren beþ gün içerisinde Ýdareye bildirmek zorundadýr. Ýdare, bu personel hakkýnda gerekli incelemeyi yaptýktan sonra kabul edip etmediðini on gün içinde Yükleniciye bildirir. Ýdare tarafýndan bu süre içerisinde herhangi bir bildirim yapýlmadýðý takdirde Teknik Personel Bildirimindeki teknik personel kabul edilmiþ sayýlýr.

(7) Yüklenici tarafýndan bildirilen teknik personelin Ýdare tarafýndan kabul edilmemesi halinde, kabul edilmeyen teknik personel yerine yeni bir teknik personel bildirilmesi için Yükleniciye beþ gün süre verilir. Yüklenici, verilen süre içerisinde yeni bir teknik personel bildirmeye mecburdur. Aksi halde, teknik personel için sözleþmesinde öngörülen günlük cezalar uygulanýr.

(8) Ýþ programýna göre iþ yerinde bulundurulmasý istenen teknik personelin iþ baþýnda bulundurulmamasý durumunda Ýdare öngörülen teknik personel iþ baþýna getirilene kadar, herhangi bir ihtara gerek kalmaksýzýn iþi durdurabilir. Bu personelden, iþin teknik ve idari denetimini yapmakla görevli olanlar, zorunlu hallerde ve yerine yine ayný niteliklere sahip olduðu Ýdarece kabul edilmiþ vekil býrakarak; diðerleri ise, hastalýk, Ýdarenin yazýlý onayý ile yýllýk izin kullanýlmasý veya iþle ilgili seyahat yapýlmasý gibi sebeplerle iþyerinden ayrýlabilirler.

(9) Ýþin devamý sýrasýnda geçici olarak iþyerinde bulunmasý gereken teknik personelle ilgili olarak; bu kiþilerin iþbaþýnda bulunma zamaný ve süreleri yapý denetim görevlisiyle Yüklenici arasýnda düzenlenen bir protokolle tespit edilir. Yüklenici, bu teknik elemanlarýn isimlerini, belgeleriyle birlikte ilk iþe baþlayacaklarý tarihten en az otuz gün önce Ýdareye bildirmek mecburiyetindedir. Ýdare, bu elemanlar hakkýnda gerekli incelemeyi yaptýktan sonra kabul edip etmediðini yirmi gün içinde Yükleniciye teblið edecektir. Ýdarece bu teblið yapýlmadýðý takdirde, bildirilen teknik elemanlar kabul edilmiþ sayýlýr. Yüklenici bu tebliðe uymaya mecburdur.

MADDE 53 Ayný Yönetmeliðin Ek-8inde yer alan Yapým Ýþleri Genel Þartnamesinin 20 nci maddesinin ikinci fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþ ve altýncý fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(6) Ýdarece onaylanmayan alt yükleniciler hiçbir suretle iþ yerinde çalýþamaz. Ancak; ihale dokümanýnda alt yüklenicilere yaptýrýlmasý düþünülen iþlerin belirtilmesi istenmekle birlikte yüklenici teklifi kapsamýnda liste vermese dahi iþin yürütülmesi sýrasýnda yüklenici tarafýndan ihtiyaç duyulmasý halinde idarenin onayý ile alt yüklenici çalýþtýrýlabilir.

MADDE 54 Ayný Yönetmeliðin Ek-8inde yer alan Yapým Ýþleri Genel Þartnamesinin 29 uncu maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

Madde 29 (1) Ýþin, sözleþmesinde belirlenen zamanda tamamlanýp geçici kabule hazýr hale getirilmemesi durumunda, gecikilen her gün için sözleþmesinde öngörülen günlük gecikme cezasý uygulanýr.

(2) Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatýmý verilebilecek haller aþaðýda sayýlmýþtýr:

a) Doðal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgýn hastalýk.

ç) Kýsmi veya genel seferberlik ilaný.

d) Gerektiðinde Kamu Ýhale Kurumu tarafýndan belirlenecek benzeri diðer haller.

(3) Ýkinci fýkrada belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve Yükleniciye süre uzatýmý verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamýþ olmasý,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olmasý,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldýrmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiði tarihi izleyen yirmi gün içinde Yüklenicinin Ýdareye yazýlý olarak bildirimde bulunmasý,

d) Yetkili merciler tarafýndan belgelendirilmesi,

zorunludur.

(4) Ýdarenin, sözleþmenin ifasýna iliþkin yükümlülüklerini Yüklenicinin kusuru olmaksýzýn yerine getirmemesi (yer teslimi, projelerin onaylanmasý, iþ programýnýn onaylanmasý, ödenek yetersizliði gibi) ve bu sebeple sorumluluðu Yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olmasý ve Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldýrmaya gücünün yetmemiþ olmasý halinde, iþi engelleyici sebeplere ve yapýlacak iþin niteliðine göre, iþin bir kýsmýna veya tamamýna ait süre en az gecikilen süre kadar uzatýlýr.

(5) Öngörülemeyen durumlar nedeniyle bir iþ artýþýnýn zorunlu olduðu hallerde ilave iþin gerektirdiði ek süre Yükleniciye verilir.

(6) Mücbir sebepler ve/veya idarenin sebep olduðu hallerden dolayý, iþte sorumluluðu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi halinde, durum idarece incelenerek iþi engelleyici sebeplere ve yapýlacak iþin niteliðine göre iþin bir kýsmýna veya tamamýna ait süre uzatýlýr.

(7) Yüklenicinin, sürenin uzatýlmasýný gerektiren hallerin meydana geldiði tarihi izleyen yirmi gün içinde, idareye yazýlý olarak bildirimde bulunmasý ve yetkili merciler tarafýndan usulüne göre düzenlenmiþ belgelerle mücbir sebebin meydana geldiðini tevsik etmesi zorunludur. Yüklenici bildiriminde, iþ üzerinde gecikmeye yol açtýðýný düþündüðü sebeplerin ayrýntýlarýný, iþin süresinin ne kadar uzatýlmasý gerektiðini belirtecektir. Uzatýlacak sürenin tespiti o anda mümkün deðilse bunun da sebeplerini ayrýca belirtecek, durumun netlik kazanmasýndan sonra istediði süre uzatýmýný da ayrý bir yazý ile derhal bildirecektir. Ancak idarenin sebep olduðu süre uzatýmýný gerektiren gecikmelerde, yüklenicinin yirmi gün içinde yazýlý bildirimde bulunma þartý aranmaz.

(8) Zamanýnda yapýlmayan yazýlý bildirimler dikkate alýnmaz ve yüklenici müracaat süresini geçirdikten sonra süre uzatýmý talebinde bulunamaz. Mücbir sebeplerin devamý sýrasýnda yapýlacak bildirim, yirmi gün öncesinden geçerli olmak üzere dikkate alýnabilir.

(9) Ýþin tamamlanmasý için sözleþmesinde tespit edilen tarih veya süre haricinde baþkaca kayýt bulunmayan iþlerde, havanýn fen noktasýndan çalýþmaya uygun olmayan devresi ile resmi tatil günleri göz önünde tutularak iþ bitim tarihi veya süresi belirlenmiþ sayýlacaðýndan, yüklenici, çalýþmadýðý bu gibi günleri öne sürerek süre uzatýlmasý isteðinde bulunamaz. Ancak süre uzatýmlarýnda, yapýlacak iþin özelliðine göre çalýþýlamayacak günler de dikkate alýnarak verilecek süre belirlenir.

MADDE 55 Ayný Yönetmeliðin Ek-8inde yer alan Yapým Ýþleri Genel Þartnamesinin 41 inci maddesinin onüçüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.

(13) Sözleþmesinde taahhüdün tamamlanan ve müstakil kullanýma elveriþli bu kýsýmlarý için kýsmi kabul yapýlacaðý belirtilen iþlerde veya sözleþmesinde kýsmi kabul yapýlmasý öngörülmemekle birlikte, iþin yürütülmesi sýrasýnda önceden öngörülemeyen zorunlu nedenlerle ihtiyaç görülmesi durumunda; yukarýdaki usullere uygun olarak kýsmi geçici kabul veya kabuller yapýlabilir. Ýþin kýsmi kabulünün yapýlmýþ olmasý iþin bütününün geçici kabulü yapýldýðý anlamýna gelmez.

MADDE 56 Ayný Yönetmeliðe aþaðýdaki geçici madde eklenmiþtir.

Baþlamýþ olan ihaleler

GEÇÝCÝ MADDE 9 (1) 1/8/2011 tarihinden önce ilaný veya duyurusu yapýlmýþ olan ihaleler, ilan edildiði veya duyurulduðu tarihte yürürlükte olan Yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandýrýlýr.

MADDE 57 Bu Yönetmelik 1/8/2011 tarihinde yürürlüðe girer.

MADDE 58 Bu Yönetmelik hükümlerini Kamu Ýhale Kurumu Baþkaný yürütür.

 

Yönetmeliðin eklerini görmek için týklayýnýz