Çevre
ve Orman Bakanlığından:
BAZI
TEHLİKESİZ ATIKLARIN GERİ KAZANIMI TEBLİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Genel
Hükümler
Amaç
MADDE
1 –
(1) Bu Tebliğin maksadı, bir faaliyet sonucunda ortaya çıkan bazı
tehlikesiz atıkların çevreye olabilecek olumsuz etkilerinin en aza
indirilmesi, atık miktarının azaltılması, geçici depolanması, geri kazanım
tesislerinin kurulması ve bu tesislerin çevreyle uyumlu yönetiminin
sağlanmasına yönelik prensip, politika ve programların belirlenmesi için
gerekli idari ve teknik esasların düzenlenmesidir.
Kapsam
MADDE
2 –
(1) Bu Tebliğ; sınaî ve ticarî faaliyetlerden, üretim tesislerinden ve
ürünlerin kullanımından kaynaklanan ve 5/7/2008 tarihli ve 26927 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Atık Yönetimi Genel Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin
EK-IV’ünde sunulan Atık Listesinde yer alan bazı tehlikesiz atıkların
toplanması, ayrılması, geçici depolanması, geri kazanılması, yeniden
kullanılması ve değerlendirilmesine ilişkin esasları kapsar.
(2) Bu Tebliğ hükümleri;
a) Tebliğin Ek-2’ sinde yer alan tehlikesiz atıkları,
b) Madenlerin aranması, çıkarılması, işletilmesi, fiziki
ve kimyasal işleme tabi tutulması sırasında ortaya çıkan atıkları,
kapsamaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Tebliğ; Atık Yönetimi Genel Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve 29/4/2009 tarihli
ve 27214 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevre Kanununca Alınması Gereken
İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik esaslarına dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Tebliğ kapsamında;
a) Atık beyan formu: Atık üreticileri tarafından doldurulması
gereken internet tabanlı programda yer alan formu,
b) Bakanlık: Çevre ve Orman Bakanlığını,
c) Çevre lisansı: Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin
ve Lisanslar Hakkında Yönetmelikte yer alan çevre lisansını,
ç) Geçici depolama alanı: Atıkların üretici tarafından
geri kazanım/bertaraf tesisine gönderilinceye kadar tesis içinde geçici
olarak biriktirildiği alanı,
d) Geri kazanım: Atık Yönetimi Genel Esaslarına İlişkin
Yönetmeliğin EK-II B’sinde yer alan işlemlerden herhangi birisini,
e) Geri kazanım formu: Geri kazanım tesisi tarafından
doldurulması gereken internet tabanlı programda yer alan formu,
f) İşletmeci: Geri kazanım tesisinin işletilmesinden
sorumlu özel ya da tüzel kişiyi,
g) Kanun: 2872 sayılı Çevre Kanununu,
ğ) Tehlikesiz atık: Atık Yönetimi Genel Esaslarına
İlişkin Yönetmeliğin EK-IV’ünde (*) ile işaretlenmemiş atıkları,
h) Toplama-ayırma tesisi: Tehlikesiz atıkların tesis
içinde yapılan biriktirmeler hariç olmak üzere toplandığı ve ayrıldığı
tesisi,
ı) Atık üreticisi: Faaliyetleri sonucu tehlikesiz atık
oluşumuna sebep olan kişi ve/veya tehlikesiz atığın bileşiminde veya
yapısında bir değişikliğe sebep olacak ön işlem, karıştırma veya diğer
işlemleri yapan gerçek veya tüzel kişiyi,
ifade eder.
Genel
esaslar
MADDE 5 – (1)
Tehlikesiz atıkların, ekonomiye katkı sağlamak ve nihaî bertarafa gidecek
atık miktarının azaltılması amacıyla geri kazanılması esastır.
(2) Tehlikesiz atıkların geri kazanımı bu Tebliğde
belirtilen usul ve esaslara göre yapılır.
(3) Tehlikesiz atıkların Bakanlığın çevre lisansı
verdiği tesisler dışında geri kazanımı yasaktır.
(4) Geri kazanımı mümkün olmayan atıklar, Atık Yönetimi
Genel Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin Ek II-A’sı kapsamında belirtilen
yöntemlerden biriyle bertaraf edilir.
İKİNCİ
BÖLÜM
Görev, Yetki
ve Sorumluluklar
Bakanlığın
görev ve yetkileri
MADDE 6 – (1)
Bakanlık;
a) Tehlikesiz atıkların çevreyle uyumlu bir şekilde
yönetimini sağlayan program ve politikaları belirlemekle, bu Tebliğin
uygulanmasına yönelik işbirliği ve koordinasyonu sağlamakla,
b) Tehlikesiz atıkların geri kazanımına yönelik ulusal
tehlikesiz atık yönetim planı hazırlamak veya hazırlatmakla ve halkın
bilgilenmesini sağlamakla,
c) Tehlikesiz atıkların çevreyle uyumlu bir şekilde geri
kazanımına yönelik yönetimine ilişkin teknoloji ve yönetim sistemlerinin
kurulmasında ulusal ve uluslararası koordinasyonu sağlamakla,
ç) Atık beyan formunun doldurulmasını sağlayacak
internet tabanlı programı hazırlamak/hazırlatmak ve programın kullanım
esaslarını belirlemekle,
yükümlüdür.
İl çevre ve
orman müdürlüklerinin görev ve yükümlülükleri
MADDE 7 – (1) İl
Çevre ve Orman Müdürlükleri;
a) Atık üreticisinin tesisinden kaynaklanan tehlikesiz
atıklarının geri kazanımına yönelik hazırlamış olduğu atık yönetim
planlarını değerlendirmek, hazırlanan yönetim planlarının uygulanmasını
sağlamakla,
b) Atık üreticisinin tehlikesiz atıklarını geri kazanıma
kadar bir yılı geçmemek üzere bu Tebliğin 10 uncu maddesinde düzenlenen
tehlikesiz atık geçici depolama şartlarına uygunluğunu kontrol etmekle ve
bu faaliyetleri denetlemekle,
c) İl sınırları içinde bulunan tehlikesiz atık geri
kazanım tesislerinin Bakanlıkça verilen çevre lisansı belgelerindeki
koşullar doğrultusunda işletilmelerini sağlamak, bu maksatla gerekli
denetimleri yapmak, tesislerin bilgi, belge ve teknik raporlarını düzenli
olarak kontrol etmek, değerlendirmek ve Bakanlığa rapor etmek, tesisin
çevre lisansı şartlarına uygun çalışmadığının tespiti halinde gerekli yasal
işlemleri yapmak ve Bakanlığa bilgi vermekle,
ç) Üreticilerin göndermekle yükümlü olduğu bir önceki
yılın bilgilerini içeren atık beyan formunu takip eden yılın en geç Nisan
ayına kadar değerlendirmek ve
gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlamakla,
d) Tehlikesiz atık toplama-ayırma işini yapanlara 12 nci
maddede belirtilen şartları taşıdığına dair belge düzenlemekle,
yükümlüdür.
Tehlikesiz
atık üreticisinin yükümlülükleri
MADDE 8 – (1)
Tehlikesiz atık üreticisi;
a) Tehlikesiz atık üretimini en az seviyeye indirecek şekilde
gerekli tedbirleri almak, tesisinden kaynaklanan tehlikesiz atıkların geri
kazanımına yönelik olarak hazırladıkları üç yıllık atık yönetim planını il
çevre ve orman müdürlüğüne sunmakla ve hazırlanan yönetim planını
uygulamakla,
b) Tehlikesiz atıklarını tesis sınırları içinde veya
sanayi bölgelerinde belirlenecek alanlarda, sızdırmaz, emniyetli konteynır
ve benzeri içerisinde veya geçirimsizliği sağlanmış alanlarda birbiriyle
karıştırmadan ve tehlikeli atıklardan ayrı geçici olarak muhafaza etmekle,
atıkların muhafaza edildiği kapların üzerinde tehlikesiz atık ibaresi ve
atık koduna yer verecek şekilde bu Tebliğin 10 uncu maddesinde istenilen
şartlara uygun olarak geçici depolamakla,
c) Tehlikesiz atıklarını çevre izin/lisansına sahip geri
kazanım tesislerine göndermekle veya çevre izin/lisanslı tesislere
gönderilmek üzere il çevre ve orman müdürlüklerinden 7 nci maddenin birinci
fıkrasının (d) bendi kapsamında belge alanlara vermekle,
ç) Tehlikesiz atık beyan formunu, her yıl takip eden
yılın en geç Mart ayı sonuna kadar bir önceki yıla ait bilgileri içerecek
şekilde Bakanlıkça hazırlanan internet tabanlı programı kullanarak
doldurmak, onaylamak, çıktısını almak ve beş yıl boyunca bir nüshasını
saklamakla,
d) Tehlikesiz atıkların kaza sonucu veya kasti olarak
dökülmesi ve bunun gibi olaylar sonucu meydana gelen kirliliğin önlenmesi
amacıyla il çevre ve orman müdürlüğüne bilgi vermekle, atığın türüne bağlı
olarak olayın olduğu andan itibaren en geç bir ay içinde olay yerinin eski
haline getirilmesini sağlamak ve bununla ilgili tüm harcamaları karşılamakla,
yükümlüdür.
Tehlikesiz
atık geri kazanım tesisi işletenin yükümlülükleri
MADDE 9 – (1) Geri
kazanım tesisi işleten gerçek veya tüzel kişiler;
a) Tesislerini bu Tebliğde belirlenen standartlara uygun
hale getirmekle, bu maksatla çevre lisansı almakla,
b) Tehlikesiz atık geri kazanım formunu, her yıl takip
eden yılın en geç Mart ayı sonuna kadar bir önceki yıla ait bilgileri
içerecek şekilde Bakanlıkça hazırlanan internet tabanlı programı kullanarak
doldurmak, onaylamak, çıktısını almak ve beş yıl boyunca bir nüshasını
saklamakla,
c) Acil durumlarla ilgili eğitimli personel
bulundurmakla, acil durum söz konusu olduğu zaman il çevre ve orman
müdürlüklerine bilgi vermekle ve gerekli tedbirleri almakla,
ç) Tesisin risk taşıyan bölümlerinde çalışan personelin
her türlü güvenliğini sağlamakla,
d) Tesisin kapatılması durumunda gerekli tedbirleri
almakla,
yükümlüdür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Tehlikesiz Atıkların Geçici Depolama ve Geri Kazanımına
İlişkin Hükümler
Geçici depolama
MADDE 10 – (1)
Tehlikesiz atık üreticisi; atıklarını geri kazanıma kadar gerekli
tedbirleri alarak bir yılı geçmemek üzere depolayabilir. Bu durumda
atıkların yağmur veya yüzey suları ile temasından meydana gelebilecek
kirliliğin önlenmesi için zemin geçirimsizliğinin sağlanması, suların
drenajı amacı ile ızgara, kuşaklama kanalları ve benzeri toplama
sistemlerinin oluşturulması zorunludur.
Geri
kazanım tesislerinde aranan şartlar
MADDE 11 – (1) Geri
kazanım tesislerinde;
a) Atıkların tesise girişte kontrolünün yapıldığı kabul
ünitesi ve geçici stoklama sahası yer alır. Stoklama sahasının zemin
geçirimsizliği, beton veya benzeri malzeme ile sağlanarak, yağmur ve yüzey
sularının drenajı için tedbirler alınır.
b) Tesis genelinde oluşacak yağmur suları, yıkama ve
benzeri atık sulardan ayrı toplanır.
c) Tesise kabul edilen atığın kaynağı, miktarı, taşınım
türü ve geri kazanım yöntemi gibi bilgileri içeren veri kayıt sistemi
oluşturulur.
ç) Gürültü, toz gibi kirleticilere karşı ilgili
yönetmeliklerde tanımlanan sınır değerlere uyulur.
d) Tesis çevresi bu alana personel harici kişilerin
izinsiz girmesini önleyecek şekilde çevrilir.
(2) Metal hurdaları parçalamak/boyutlarını küçültmek
suretiyle kalitesini ve yoğunluğunu arttırarak ve arındırma işlemine tabi
tutarak hammadde niteliğine getirmek maksadıyla faaliyet gösteren metal
hurda ıslah/geri kazanım tesisleri için birinci fıkrada belirtilen şartlara
ilave olarak;
a) Kesme, presleme, ve/veya mekanik
kırıcı-parçalayıcı-öğütücü ünitelerinin bulundurulması,
b) Stoklama ünitesinin bulunması,
c) Radyasyon kontrol sistemi ünitesi ve yeterlilik
sahibi personel bulundurulması,
ç) Gerektiğinde drenaj kanallarına bağlı yağ tutucular
bulundurulması,
d) Yağ ile veya başka malzemelerle kirlenmiş parçalar,
akü, pil, metal dışı yabancı malzemeler için ayrı ayrı konteynır
bulundurulması,
e) Yağ ile kontamine olmuş yüzeyi temizlemek amacıyla
absorban malzemeler ile yağ çözücüler bulundurulması,
f) Demir hurda metal ıslah/geri kazanım tesisleri için
yıllık kapasitenin 10.000 ton ve üzerinde olması, bunun sanayi kapasite
raporuyla belgelenmesi,
g) Demir hurda metal ıslah/geri kazanım tesisleri
tesisin bulunduğu alanın en az 4.000 metrekare olması,
ğ) Demir dışı hurda metal ıslah/geri kazanım tesisleri için
yıllık kapasitenin 1.500 ton ve üzerinde olması, bunun sanayi kapasite
raporuyla belgelenmesi,
h) Demir dışı hurda metal ıslah/geri kazanım tesisleri
için tesisin bulunduğu alanın en az 1.000 metrekare olması,
ı) 30/12/2009 tarihli ve 27448 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Ömrünü Tamamlamış Araçların Kontrolü Hakkında Yönetmelik
doğrultusunda çevre izin ve lisansı almış geçici depolama alanları
tarafından arındırma ve söküm işlemleri gerçekleştirilmemiş olan ömrünü
tamamlamış araçlar ve bunların parçalarının tesise kabul edilmemesi; bu
tesislerde işlem gören araçların aynı Yönetmelikte düzenlenen Araç Kayıttan
Düşme ve Bertaraf Formu ile tesise kabul edilmesi,
i) Öğütme işlemi sonrasında ortaya çıkan atıkların
sınıflandırılması için, LAGA PN 98 standardı veya eşdeğer standartlara göre
numune alınması, bu atıklarda poliklorlu bifenil tayini DIN 38414-20
standardına, hidrokarbon muhteviyatı ise TS EN 14039 standardına uygun
olarak yapılması,
şartları sağlanır.
(3) Tehlikesiz atık geri kazanım tesislerinden
kaynaklanan bakiye atıkların, çevre izin/lisansına sahip geri kazanım veya
bertaraf tesislerine gönderilmesi zorunludur.
Tehlikesiz
atık toplama-ayırma tesislerinde aranan şartlar
MADDE 12 – (1)
Tehlikesiz atık toplama-ayırma faaliyeti yapanlar faaliyet sahalarında
aşağıda belirtilen tedbirleri alırlar;
a) Stok sahasının zemin geçirimsizliği beton veya
benzeri malzeme ile sağlanır, yağmur ve yüzey sularının drenajı için
tedbirler alınır.
b) Tesis genelinde oluşacak yağmur suları, yıkama ve
benzeri atık sulardan ayrı toplanır.
c) Gürültü, toz gibi kirleticilere karşı ilgili
yönetmeliklerde tanımlanan sınır değerlere uyulur.
ç) Tesis çevresi dışarıdan görülmeyecek şekilde çevrilir
ve bu alana personel harici kişilerin izinsiz girmesi önlenir.
d) Metal hurda toplama-ayırma faaliyeti yapan tesislerde
taşınabilir radyasyon ölçüm cihazı ve yeterlilik sahibi personel
bulundurulur. OSB, küçük sanayi siteleri vb. şekilde toplu halde bulunan ve
giriş çıkışları kontrol altına alınmış sanayi sitelerinin girişlerinde radyasyon
kontrol sistemi ve yeterlilik sahibi personel varsa bu şart aranmaz.
e) Yağ ile veya başka malzemelerle kirlenmiş parçalar,
akü, pil, metal dışı yabancı malzemeler için ayrı ayrı konteynır
kullanılır.
f) Yağ ile kontamine olmuş yüzeyi temizlemek amacıyla
absorban malzemeler ile yağ çözücüler bulundurulur.
(2) Metal hurda toplama-ayırma işi yapanların faaliyet
sahalarından kaynaklanan bakiye atıklar için türlerine göre 11 inci
maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen hükümlere uyması zorunludur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çevre İzin ve Lisansı ile İlgili Hükümler
Geri
kazanım tesislerine çevre lisansı verilmesi
MADDE 13 – (1)
Tehlikesiz atık geri kazanım tesisi ile metal hurda ıslahı/geri kazanımı
tesisi kurmak ve işletmek isteyen gerçek ve tüzel kişilerin çevre lisansı
alması zorunludur. Çevre lisansı alınması işlemlerinde Çevre Kanununca
Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Söz konusu Yönetmeliğin Ek-3C’sinde yer alan Teknik Uygunluk Raporunda, bu
Tebliğin Ek-1'inde verilen bilgi ve belgelerin bulunması zorunludur.
(2) Birbirini tamamlayan ve benzer teknoloji kullanan
kompleks tesis üniteleri çevre lisansı alma açısından tek ünite sayılır.
(3) Bu Tebliğde tanımlanan tehlikesiz atık geri kazanım
tesislerine Bakanlık tarafından çevre lisansı; tehlikesiz atık ve metal
hurda toplama-ayırma tesislerine İl Çevre ve Orman Müdürlükleri tarafından
7 nci maddenin birinci fıkrasının (d) bendinde düzenlenen belge verilir.
Metal hurda ıslah/geri kazanım tesislerinin toplama-ayırma faaliyeti için
il çevre ve orman müdürlüklerinden belge almaları şartı aranmaz.
(4) Metal hurdayı ergiterek işlem yapan sanayi tesisleri
hammaddelerini, 11 inci maddenin ikinci fıkrasında tanımlanan lisanslı
metal hurda ıslah/geri kazanım tesislerinden almak zorundadır.
(5) Metal hurda toplama-ayırma tesisleri, metal
hurdalarını 11 inci maddenin ikinci fıkrasında tanımlanan metal hurda
ıslah/geri kazanım tesislerine göndermek zorundadır. Metal hurdayı
ergiterek işlem yapan sanayi tesisleri kendileri çevre izin/lisansına sahip
olmaları kaydıyla hammaddelerini metal hurda toplama-ayırma tesislerinden
alabilirler.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Diğer Hükümler
Yürürlükten
Kaldırılan Mevzuat
MADDE 14 – (1)
12/5/2010 tarihli ve 27579 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Tehlikesiz ve
İnert Atıkların Geri Kazanımı Tebliği” yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin 11 inci maddesinin ikinci fıkrasının (g)
bendinde yer alan 4.000 metrekare alan sınırlaması 31/12/2015 tarihine
kadar 1.500 metrekare olarak uygulanacaktır.
Yürürlük
MADDE 15 – (1) Bu
Tebliğin;
a) 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendi ve 9
uncu maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi 1/1/2013 tarihinde, 13 üncü
maddesinin dördüncü ve beşinci fıkraları 1/1/2015 tarihinde,
b) Mevcutta kurulu bulunan metal hurdayı ergiterek işlem
yapan sanayi tesisleri için 10 uncu maddesi 1/1/2014 tarihinde,
c) Diğer maddeleri yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
16 –
(1) Bu Tebliğ hükümlerini Çevre ve Orman Bakanı yürütür.
EK-1
ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR
HAKKINDA YÖNETMELİĞİN EK-3C
SİNDE YER ALAN TEKNİK UYGUNLUK RAPORUNUN KAPSAMINDA OLMASI GEREKEN BİLGİ
VE BELGELER
|
1
|
Geri kazanım verimi
|
|
|
2
|
Atığın temin edileceği yerler
|
|
|
3
|
Tesiste atık işlemede kullanılan kimyasal
maddelerin isimleri, miktarı (ton/ yıl) ve depolama şekilleri
|
4
|
Hammadde ve ürün stok alanlarının
kapasiteleri ile stok alanlarında alınacak güvenlik tedbirleri
|
5
|
Geri kazanım sonucu elde edilecek
ürünler, ürünlere ait etiketleme ve ambalajlama bilgileri
|
6
|
Geri kazanılamayan atıkların, bileşimi,
miktarı ve nasıl bertaraf edilecekleri
|
7
|
Geri kazanım tesislerinden elde edilecek
ikincil ürünün özellikleri ve bu ürünün kullanılabilirliğini içeren teknik
bir rapor ve/veya Geri kazanılan ürünlerinin piyasaya ürün olarak
sürülebilmesi için ilgili kurum/kuruluşlardan alınacak belge ve/veya Geri
kazanılan ürünlerin standartları, ticari isimleri ve üretim miktarları
(ton/ yıl)
|
8
|
Tesise gelen atıkların Atık Yönetimi
Genel Esaslarına İlişkin Yönetmelik Ek-IV ünde verilen atık kodları ve
tahmini yıllık miktarları aşağıda yer alan tabloya göre detaylı olarak
belirtilir.
Atığın
Kodu/
|
G.T.İ.P.
Numarası1
|
Miktarı
(Ton/Yıl)
|
·
|
·
|
|
·
|
·
|
|
·
|
·
|
|
·
|
·
|
|
|
|
Başvuru
Sahibinin/Şirketin
Yetkilisi
Tarih
İsim, İmza
|
Not: Müracaat dosyasında bulunan evrakların her
sayfası imzalı ve kaşeli olacaktır.
------------------------
1 Alınan çevre lisansı
ile atık ithalatı yapılacaksa geri kazanılacak atıkların G.T.İ.P.
numaraları verilmelidir.
EK-2
TEBLİĞ KAPSAMINDA OLMAYAN TEHLİKESİZ ATIKLAR
02
|
TARIM, BAHÇIVANLIK, SU KÜLTÜRÜ,
ORMANCILIK, AVCILIK VE BALIKÇILIK, GIDA HAZIRLAMA VE İŞLEMEDEN
KAYNAKLANAN ATIKLAR
|
|
02 01 03
|
Bitki dokusu atıkları
|
|
02 01 06
|
Ayrı
toplanmış ve saha dışında işlem görecek hayvan pislikleri, idrar ve tezek
(pisletilmiş saman dahil), akan sıvılar
|
|
02 03
|
Meyve, sebze, tahıl, yenilebilir yağlar, kakao,
kahve, çay ve tütünün hazırlanmasından ve işlenmesinden; konserve
üretiminden, maya ve maya özütü üretiminden, molas hazırlanması ve
fermantasyonundan kaynaklanan atıklar
|
|
02 03 01
|
Yıkama,
temizleme, soyma, santrifüj ve ayırma işlemlerinden kaynaklanan
çamurlar
|
|
02 03 04
|
Tüketime ya
da işlenmeye uygun olmayan maddeler
|
|
15
|
ATIK AMBALAJLAR; BAŞKA BİR
ŞEKİLDE BELİRTİLMEMİŞ EMİCİLER, SİLME BEZLERİ, FİLTRE MALZEMELERİ VE
KORUYUCU GİYSİLER
|
|
15 01
|
Ambalaj (Belediyenin Ayrı
Toplanmış Ambalaj Atıkları Dahil)
|
|
15 01 01
|
Kağıt ve
karton ambalaj
|
|
15 01 02
|
Plastik
ambalaj
|
|
15 01 03
|
Ahşap
ambalaj
|
|
15 01 04
|
Metalik
ambalaj
|
|
15 01 05
|
Kompozit
ambalaj
|
|
15 01 06
|
Karışık
ambalaj
|
|
15 01 07
|
Cam ambalaj
|
|
15 01 09
|
Tekstil
ambalaj
|
|
16
|
LİSTEDE BAŞKA BİR ŞEKİLDE
BELİRTİLMEMİŞ ATIKLAR
|
|
16 01
|
Çeşitli Taşıma
Türlerindeki (İş Makineleri Dahil) Ömrünü Tamamlamış Araçlar ve Ömrünü
Tamamlamış Araçların Sökülmesi ile Araç Bakımından (13, 14, 16 06 ve 16
08 hariç) Kaynaklanan Atıklar
|
|
16 01 03
|
Ömrünü
tamamlamış lastikler
|
|
16 02
|
Elektrikli ve Elektronik
Ekipman Atıkları
|
|
16 02 14
|
16 02
09’dan 16 02 13’e kadar olanların
dışındaki ıskarta ekipmanlar
|
|
16 02 16
|
16 02 15
dışındaki ıskarta ekipmanlardan çıkartılmış parçalar
|
|
16 06
|
Piller ve Aküler
|
|
16 06 04
|
Alkali
piller (16 06 03 hariç)
|
|
16 06 05
|
Diğer
piller ve akümülatörler
|
|
17
|
İNŞAAT VE YIKIM ATIKLARI
(KİRLENMİŞ ALANLARDAN ÇIKARTILAN HAFRİYAT DAHİL)
|
|
17 01
|
Beton, Tuğla, Kiremit ve
Seramik
|
|
17 01 01
|
Beton
|
|
17 01 02
|
Tuğlalar
|
|
17 01 03
|
Kiremitler ve
seramikler
|
|
17 01 07
|
17 01 06
dışındaki beton, tuğla kiremit ve seramik karışımları ya da ayrılmış grupları
|
|
17 03
|
Bitümlü Karışımlar, Kömür
Katranı ve Katranlı Ürünler
|
|
17 03 02
|
17 03 01 dışındaki bitümlü karışımlar
|
|
17 05
|
Toprak (Kirlenmiş
Yerlerde Yapılan Hafriyat Dahil), Kayalar ve Dip Tarama Çamurları
|
|
17 05 04
|
17 05 03 dışındaki toprak ve kayalar
|
|
17 05 08
|
17 05 07
dışındaki demiryolu çakılı
|
|
17 06
|
Yalıtım Malzemeleri ve
Asbest İçeren İnşaat Malzemeleri
|
|
17 06 04
|
17 06 01 ve 17 06 03 dışındaki yalıtım malzemeleri
|
|
17 08 02
|
17 08 01
dışındaki alçı bazlı inşaat malzemeleri
|
|
17 09
|
Diğer İnşaat ve Yıkım
Atıkları
|
|
17 09 04
|
17 09 01, 17 09
02 ve 17 09 03 dışındaki karışık inşaat ve yıkım atıkları
|
|
18
|
İNSAN VE HAYVAN SAĞLIĞI
VE/VEYA BU KONULARDAKİ ARAŞTIRMALARDAN KAYNAKLANAN ATIKLAR (DOĞRUDAN
SAĞLIĞA İLİŞKİN OLMAYAN MUTFAK VE RESTORAN ATIKLARI HARİÇ)
|
|
18 01
|
İnsanlarda Doğum, Teşhis,
Tedavi ya da Hastalık Önleme Çalışmalarından Kaynaklanan Atıklar
|
|
18 01 01
|
Kesiciler (18
01 03 hariç)
|
|
18 01 02
|
Kan torbaları
ve kan yedekleri dahil vücut parçaları ve organları (18 01 03 hariç)
|
|
18 01 04
|
Enfeksiyonu önlemek amacı
ile toplanmaları ve bertarafı özel işleme tabi olmayan atıklar (örneğin
sargılar, vücut alçıları, tek kullanımlık giysiler, alt bezleri)
|
|
19
|
ATIK YÖNETİM
TESİSLERİNDEN, TESİS DIŞI ATIK SU ARITMA TESİSLERİNDEN VE İNSAN TÜKETİMİ
VE ENDÜSTRİYEL KULLANIM İÇİN SU HAZIRLAMA TESİSLERİNDEN KAYNAKLANAN
ATIKLAR
|
|
19 05
|
Katı Atıkların Aerobik Arıtımından Kaynaklanan
Atıklar
|
|
19 05 01
|
Belediye ve benzeri
atıklarının kompostlanmamış fraksiyonları
|
|
19 05 02
|
Hayvansal ve
bitkisel atıklarının kompostlanmamış fraksiyonları
|
|
19 05 03
|
Standart dışı
kompost
|
|
19 05 99
|
Başka bir
şekilde tanımlanmamış atıklar
|
|
19 06
|
Atığın Anaerobik Arıtımından Kaynaklanan
Atıklar
|
|
19 06 03
|
Belediye atıklarının
anaerobik arıtımından kaynaklanan sıvılar
|
|
19 06 04
|
Belediye
atıklarının anaerobik arıtımından kaynaklanan posalar
|
|
19 06 05
|
Hayvansal ve
bitkisel atıkların anaerobik arıtımından kaynaklanan sıvılar
|
|
19 06 06
|
Hayvansal ve
bitkisel atıklarını anaerobik arıtımından kaynaklanan posalar
|
|
19 06 99
|
Başka bir
şekilde tanımlanmamış atıklar
|
|
19 07
|
Düzenli Depolama Sahası
Süzüntü Suları
|
|
19 07 03
|
19 07 02
dışındaki düzenli depolama sahası
sızıntı suları
|
|
20
|
AYRI TOPLANMIŞ
FRAKSİYONLAR DAHİL BELEDİYE ATIKLARI (EVSEL ATIKLAR VE BENZER TİCARİ,
ENDÜSTRİYEL VE KURUMSAL ATIKLAR)
|
|
20 01
|
Ayrı Toplanan
Fraksiyonlar (15 01 Hariç)
|
|
20 01 08
|
Biyolojik olarak
bozunabilir mutfak ve kantin atıkları
|
|
20 01 25
|
Yenilebilir
sıvı ve katı yağlar
|
|
20 01 34
|
20 01 33 dışındaki pil ve akümülatörler
|
|
20 01 41
|
Baca
temizliğinden kaynaklanan atıklar
|
|
20 02
|
Bahçe ve Park Atıkları (Mezarlık Atıkları
Dahil)
|
|
20 02 01
|
Biyolojik olarak
bozunabilir atıklar
|
|
20 02 02
|
Toprak ve
taşlar
|
|
20 02 03
|
Biyolojik
olarak bozunamayan diğer atıklar
|
|
20 03
|
Diğer Belediye Atıkları
|
|
20 03 01
|
Karışık belediye
atıkları
|
|
20 03 02
|
Pazarlardan
kaynaklanan atıklar
|
|
20 03 03
|
Sokak temizleme
kalıntıları
|
|
20 03 07
|
Hacimli atıklar
|
|
20 03 99
|
Başka bir
şekilde tanımlanmamış belediye atıkları
|
|
|
|