Küçük
ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi
Başkanlığından:
KOSGEB
ORGANLARININ ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
HAKKINDA
YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu
Yönetmeliğin amacı; Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve
Destekleme İdaresi Başkanlığının organlarının çalışma usul ve esaslarını,
daimi ve aslilik arzeden görevleri ile bunların unvan ve adetlerini, görev
yetki ve sorumluluklarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik hükümleri, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve
Destekleme İdaresi Başkanlığının organlarının ve daimi ve aslilik arzeden
görevlerini yerine getirmek üzere kurulan birimlerin görev, yetki ve
sorumluluklarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelik, 12/4/1990 tarihli ve 3624 sayılı Küçük ve Orta Ölçekli
İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı Kurulması Hakkında
Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi, 9 uncu maddesinin
birinci fıkrasının (c) bendi ile 13 üncü maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: KOSGEB İdaresi Başkanını,
b) Başkanlık: KOSGEB İdaresi Başkanlığını,
c) Destek Modeli: 3624 sayılı Kanun kapsamında
verilen KOSGEB desteklerini,
ç) Girişimci: Bir iş fikrine dayalı olarak kendi işini
kurmak isteyen gerçek kişileri,
d) İcra Komitesi: KOSGEB İcra Komitesini,
e) İşletmeler: 8/1/1985 tarihli ve 3143 sayılı Sanayi ve
Ticaret Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 1 inci
maddesine göre belirlenen küçük ve orta büyüklükteki işletmeleri (KOBİ),
f) KOSGEB: Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme
ve Destekleme İdaresi Başkanlığını,
g) Merkez Teşkilatı: Ana hizmet, danışma ve denetim ile
yardımcı hizmet birimlerini,
ğ) Personel: İdari Hizmet Sözleşmesi ile çalışan
personeli,
h) Taşra Teşkilatı: Hizmet Merkezi Müdürlüklerini,
ı) TEKMER: Yeni ürün/hizmet ve üretim teknolojilerini
geliştiren işletmelerin ve girişimcilerin, ar-ge ve inovasyon ile
endüstriyel uygulama faaliyetlerine destek sağlamak amacıyla KOSGEB
tarafından kurulan veya kurdurulan merkezi,
i) Yönetici: KOSGEB’de yönetim kademesinde görev alan
personeli,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Hukuki
Yapı, Teşkilat ve Organlar
Hukuki yapı
MADDE 5 – (1) Küçük
ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı;
3624 sayılı Kanunda öngörülen görevleri yerine getirmek üzere kurulan,
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile ilgili bir
kamu kuruluşu olup tüzel kişiliği haiz ve bütün işlemlerinde özel
hukuk hükümlerine tabidir.
Teşkilat ve
organlar
MADDE 6 – (1)
KOSGEB’in organları; Genel Kurul, İcra Komitesi ve Başkanlıktır.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Genel Kurul
Genel
kurulun yapısı
MADDE 7 – (1) Genel
Kurul, Başbakanın veya görevlendireceği bir Devlet Bakanının başkanlığında,
3624 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinde belirtilen üyelerden oluşur.
Genel
kurulun görev ve yetkileri
MADDE 8 – (1) Genel
Kurulun görevleri; Kalkınma Plan ve programları doğrultusunda, politikalar,
amaçlar, hedefler ve ilkeler belirlemek, işletmelerin teknolojik
gelişmelere ve serbest rekabet ortamına uyumunu sağlamak maksadıyla,
işletmelere ilişkin geliştirme ve destekleme kararlarının alınması,
uygulamaların plânlanması ve koordinasyonunun sağlanması bakımından
tedbirler almak, düzenleyici direktifler vermek, Başkanlığın yıllık faaliyet
raporlarını incelemek ve önerilerde bulunmaktır.
(2) Genel Kurul, 3624 sayılı Kanunun 7 nci maddesinde
kendisine verilen görevlerde karar organıdır.
Genel
kurulun toplantı zamanı, gündemi ve davet
MADDE 9 – (1) Genel
Kurul, yılda en az bir defa Başbakanın veya görevlendireceği Devlet
Bakanının başkanlığında Başbakanın daveti üzerine toplanır.
(2) Genel Kurulun toplantı gündemi Başkanlık tarafından
hazırlanır.
Genel
kurulun toplantı ve karar alma usulü ve genel kurul tutanakları
MADDE 10 – (1) Genel
Kurul, üyelerinin salt çoğunluğu ile toplanır.
(2) Kararlar Genel Kurul Başkanı tarafından oylatılır
ve katılanların salt çoğunluğu ile
karar alınır. Oyların eşitliği halinde Genel Kurul Başkanının bulunduğu
taraf çoğunluğu sağlamış sayılır.
(3) Genel Kurul kararları tutanak haline getirilerek
Genel Kurul Başkanı tarafından imzalanır. Kararlar birbirini takip edecek
şekilde numaralandırılır ve karar tarihi belirtilerek ekler, tutanağa
karardaki sıraya göre eklenir.
(4) Genel Kurul tarafından alınan kararlar İcra
Komitesine sunulur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
İcra
Komitesi
İcra
komitesinin yapısı
MADDE 11 – (1) İcra
Komitesi bir başkan ve dokuz üyeden oluşur.
(2) İcra Komitesinin başkanı Sanayi ve Ticaret
Bakanıdır. Üyeleri ise Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarı, Hazine
Müsteşarı, Maliye Bakanlığı Müsteşarı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
Müsteşarı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı,
Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu Başkanı, Genel Kurulda temsil
edilen Teknik Üniversite Rektörü, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma
Kurumu Başkanı ile KOSGEB İdaresi Başkanından oluşur.
İcra
komitesinin görev ve yetkileri
MADDE 12 – (1) İcra
Komitesi, 3624 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinde kendisine verilen
görevlerde karar organıdır.
(2) İcra Komitesinin görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Genel Kurulun belirlediği politikalar, amaçlar,
hedefler ve ilkeler istikametinde işletmelerin geliştirilmesi ve
desteklenmesine ilişkin uygulama kararlarını almak ve yürütmek,
b) Başkanlıkça hazırlanan personel pozisyonlarını ve
adetlerini, geçici nitelikteki danışman sayılarını onaylamak,
c) Başkanlıkça hazırlanan yönetmelik taslaklarını
incelemek, uygun göreceği yönetmelikleri karara bağlamak,
ç) Başkanlıkça gerekçeli olarak sunulan organizasyon
değişikliği teklifini onaylamak, karara bağlamak,
d) Başkanlığın ihtiyacı olan taşınmazların edinilmesi,
idaresi ve gerektiğinde Genel Kurulun tasvibinden sonra satılması hakkında
karar vermek,
e) Hizmet Merkezlerinin ihtiyacı olan ekipman, atölye ve
laboratuvar araç ve gereçlerin yurt içi ve yurt dışından tedariki hususunda
karar almak,
f) Başkanın teklifi ile Başkan Yardımcılarını atamak.
İcra
komitesinin toplantı zamanı, gündemi ve davet
MADDE 13 – (1) İcra
Komitesi, İcra Komitesi Başkanının daveti üzerine en geç iki ayda bir
toplanır. Başkanlık birimleri, İcra Komitesi gündemine alınmasını
istedikleri konu ve çalışmaların müzekkerelerini ve varsa eklerini
hazırlayarak Başkanlık Makamına sunarlar. Başkanlık Makamı tarafından uygun
bulunan müzekkereler İcra Komitesi gündemine alınır. İcra Komitesinin
toplantı gündemi, zamanı ile yeri en
az yedi gün önceden üyelere
bildirilir.
İcra
komitesinin toplantı ve karar alma usulü ile karar tutanakları
MADDE 14 – (1) İcra
Komitesi, üye tam sayısının yarısından bir fazlası ile toplanır. Toplantıya
katılanların salt çoğunluğu ile karar alınır. Oyların eşitliği halinde İcra
Komitesi Başkanının bulunduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır.
(2) Toplantı gerçekleştirildikten sonra katılan üyelerce
imzalanan toplantı karar tutanakları, Başkanlıkta tutulan İcra Komitesi
Karar Defterine birbirini takip edecek şekilde numaralandırılarak ve karar
tarihi belirtilerek kaydedilir.
Gündem dışı
konular
MADDE 15 – (1) İcra
Komitesi Başkanı ve üyeleri, toplantı sırasında gündeme alınmasını
istedikleri konuları yazılı veya sözlü olarak İcra Komitesine teklif
ederler. Toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile gündeme alınan konu ile
ilgili olarak 14 üncü maddede belirlenen esaslar dahilinde karar alınır.
İcra
komitesi kararlarının duyurulması
MADDE 16 – (1) İcra
Komitesi Başkanı ve üyelerince imzalanan karar tutanakları, müzekkereleri
ve ekleri ile birlikte yazı ekinde ilgili birimlere uygulanmak üzere
gönderilir.
(2) İcra Komitesi Başkanı ve üyelerine, onaylanan karar
tutanakları bilgi amaçlı gönderilir.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Başkanlık
Başkanlık
MADDE 17 – (1)
Başkanlık, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme
İdaresi Başkanlığının yürütme organıdır.
(2) Başkanlığın merkezi Ankara'dadır.
(3) Başkanlık; merkez ve taşra teşkilatından oluşur.
Başkanlığın daimi ve aslilik arzeden görevlerini yerine getirmek üzere
kurulan birimlerde çalışan personele ait pozisyonlar ile adetlerine bu
Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-1 sayılı KOSGEB Pozisyon Cetvelinde yer
verilmiştir. Pozisyonlara ait unvan ve sayıların birimler itibari ile
dağılımı Başkan tarafından yapılır.
Merkez
teşkilatı
MADDE 18 – (1)
Başkanlığın merkez teşkilatı; 3624 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde
belirtilen görev ve yetkiler dikkate alınmak suretiyle Başkanlığın teklifi
İcra Komitesi kararı ile belirlenen sayıda ana hizmet birimleri, danışma ve
denetim birimleri ile yardımcı hizmet birimlerinden oluşur. Hizmetin
niteliğine göre Başkanlığın önerisi, İcra Komitesi Kararı ile merkez
teşkilatı bünyesinde müdürlükler kurulabilir.
(2) Başkanlık, merkez teşkilatı bünyesinde
oluşturdukları müdürlüklerin görevlerini bu Yönetmeliğe uygun olarak
çıkartacağı bir yönerge ile belirler.
(3) Daire Başkanlarının görev dağılımında ve birimlerin
bağlı bulunacakları Başkan Yardımcısının belirlenmesinde Başkan yetkilidir.
Taşra
teşkilatı
MADDE 19 – (1)
Başkanlığın taşra teşkilatı; 3624 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinde
belirtilen görev ve yetkiler dikkate alınmak suretiyle Başkanlığın teklifi
ve İcra Komitesinin onayı ile hizmet merkezi müdürlükleri şeklinde
teşkilatlanmış birimlerden oluşur.
(2) Hizmet merkezi müdürlükleri, Başkan Yardımcısına
bağlı çalışırlar. Görev dağılımında hizmet merkezi müdürlüklerinin bağlı
bulunacakları Başkan Yardımcısının belirlenmesinde Başkan yetkilidir.
Başkanlığın
görevleri
MADDE 20 – (1)
Başkanlığın görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) 3624 sayılı Kanunun 12 nci maddesinde belirtilen
görevler ile diğer kanun, tüzük ve yönetmeliklerin öngördüğü görevleri
yerine getirmek,
b) Yönetmelik tekliflerini hazırlayıp İcra Komitesine sunmak,
c) Yıllık faaliyet raporu ile performans programını
hazırlayarak İcra Komitesinin
bilgisine sunmak,
ç) Başkanlığın ihtiyacı olan taşınmazların edinilmesi,
idaresi ve gerektiğinde Genel Kurulun tasvibinden sonra satılması hususunda
İcra Komitesine teklif sunmak,
d) Başkanlık faaliyetlerinin yürütülmesinde, personel
pozisyon ve adetlerini, geçici nitelikteki danışman sayılarını hazırlayıp
İcra Komitesine teklif etmek,
e) Organizasyon değişikliği teklifini gerekçeli olarak
hazırlayıp İcra Komitesinin onayına sunmak,
f) Genel Kurul ve İcra Komitesinin sekreterya
hizmetlerini yürütmek.
Başkan
MADDE 21 – (1)
Başkan, Başkanlığın en üst amiri olup; 3624 sayılı Kanun ve diğer kanunlar
ile Genel Kurul ve İcra Komitesince belirlenen esaslar, kararlar ve yürürlükteki
mevzuat doğrultusunda KOSGEB faaliyetlerini kuruluş amacına, kalkınma
programlarına uygun olarak yönetir. KOSGEB’i yurt içinde ve dışında tüm
kurum ve kuruluşlar nezdinde temsile yetkili olup ita amiri olarak bütün bu
faaliyetlerden birinci derecede sorumludur. Başkan müşterek kararname ile
atanır. Başkanlık personeli Başkanın onayı ile atanır. Başkan bu yetkisini
bir alt kademeye devredebilir.
Başkan
yardımcıları
MADDE 22 – (1)
Başkana, Başkanlığa ilişkin görevlerinde yardımcı olmak üzere KOSGEB’deki
birim sayısı esas alınmak kaydıyla Başkanın teklifi, İcra Komitesinin onayı
ile Başkan Yardımcısı atanır. Başkan Yardımcıları Başkana karşı
sorumludurlar. Başkan Yardımcıları, Başkanlığın hedef ve politikaları
doğrultusunda Başkan tarafından yapılan iş bölümüne göre kendisine bağlı
birimleri yönetir ve gerekli denetimleri yapar. Başkanın olmadığı durumlarda
ve gerektiğinde Başkana vekâlet eder. Kendisine bağlı birimler ile ilgili
olarak Başkanlık içinde ve gerektiğinde Başkanlık dışındaki kurum/kuruluş
ve kişilerle Başkanın bilgisi
dahilinde üst düzeydeki ilişkileri yürütür.
Başkan
başmüşavirleri/başkan müşavirleri
MADDE 23 – (1) Başkan
Başmüşavirleri ile Başkan Müşavirleri Başkana bağlı olarak Başkanın ihtiyaç
duyduğu stratejik yönetim, sektörel planlama, uluslararası ilişkiler,
hizmet program ve projeleri izleme gibi konularda ve gerek duyulan diğer
konularda danışmanlık hizmeti verir, öneri ve değerlendirmelerde bulunur.
(2) Başkan Başmüşavirleri ve Başkan Müşavirleri; Başkana
bağlı olarak yukarıda belirtilen görev alanlarında çalışmalar yapmak ve
belli aralıklarla başkana rapor sunmak üzere talepleri halinde Başkanlığın
taşra teşkilatı birimlerinde yerleşik ve doğrudan, ayrıca Başkanlığımızla
işbirliği içerisinde bulunan sivil toplum örgütlerinde görevlendirilebilirler.
Başkanlık
müşavirleri
MADDE 24 – (1)
Başkanlık Müşavirleri, Başkana veya Başkan tarafından uygun görülen Başkan
Yardımcılarına bağlı olarak birimlerin süreçlerini geliştirici önerilerde
bulunma, bilgileri derleme ve yorumlama, birimlerin ihtiyaç duyduğu
konularda araştırmalar yapma, raporlama ve gerek duyulan diğer konularda
danışmanlık hizmeti verir, öneri ve değerlendirmelerde bulunur.
(2) Başkanlık Müşaviri olarak atanan personel, öncelikle
bu göreve atanmadan önce görev yapmış olduğu il hudutları içerisindeki
Başkanlık teşkilatı birimlerinde, talebi ve bu talebinin Başkan tarafından
uygun görülmesi halinde ise Başkanlığın merkez veya taşra teşkilatı
birimlerinde; yerleşik ve doğrudan Başkan veya Başkan yardımcısına bağlı
olarak yukarıda belirtilen görev
alanlarında çalışmalar yapmak ve belli aralıklarla Başkan ve Başkan Yardımcısına
rapor sunmak üzere ve ayrıca Başkanlıkla işbirliği içerisinde olan sivil
toplum örgütlerinde görevlendirilir.
ALTINCI
BÖLÜM
Ana Hizmet
Birimleri
Ana hizmet
birimleri
MADDE 25 – (1)
Başkanlığın ana hizmet birimleri aşağıda belirtilmiştir.
a) KOBİ Araştırmalar ve Proje Koordinasyon Dairesi
Başkanlığı,
b) KOBİ Finansman Dairesi Başkanlığı,
c) Hizmet Merkezleri Koordinasyon Dairesi Başkanlığı,
ç) Teknoloji ve Yenilik Destekleri Dairesi Başkanlığı,
d) AB ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı.
KOBİ
Araştırmalar ve Proje Koordinasyon Dairesi Başkanlığı
MADDE 26 – (1) KOBİ
Araştırmalar ve Proje Koordinasyon Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Girişimcilik konularında araştırmalar yapmak veya
yaptırmak, raporlar hazırlamak, projeler hazırlamak ve bu projeleri
yürütmek, ulusal ve uluslar arası kuruluşlarla işbirliği yapmak ve bu
konularda Başkanlık stratejilerini ve eylem planı oluşturmak ve uygulanmasını sağlamak,
b) İşletmelerle ilgili olarak bölgesel ve sektörel
kalkınma, kümelenme ve istihdam konularında araştırmalar yapmak veya
yaptırmak, raporlar hazırlamak, projeler hazırlamak ve bu projeleri
yürütmek, ulusal ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapmak, bu konularda Başkanlık
stratejilerini ve eylem planı oluşturmak ve uygulanmasını sağlamak,
c) İşletmelerin ihracatını artırma, geliştirme ve
ihracat ortamının düzenlenmesi, yurtiçi ve yurt dışı pazar paylarını
artırma konularında araştırmalar yapmak veya yaptırmak, raporlar
hazırlamak, projeler hazırlamak ve bu projeleri yürütmek, ulusal ve uluslar
arası kuruluşlarla işbirliği yapmak, bu konularda Başkanlık stratejilerini
ve eylem planı oluşturmak ve uygulanmasını sağlamak,
ç) İşletmelerin eğitim ve danışmanlık ihtiyaçlarını
karşılamak amacıyla araştırmalar yapmak veya yaptırmak, raporlar
hazırlamak, projeler hazırlamak ve bu projeleri yürütmek, ulusal ve uluslar
arası kuruluşlarla işbirliği yapmak,
bu konularda Başkanlık stratejilerini ve eylem planı oluşturmak ve
uygulanmasını sağlamak,
d) Başkanlık birimleri ile koordineli olarak veri
analizleri ve araştırmalar sonucu yapılan değerlendirmeler sonucunda destek
modelleri oluşturmak ve/veya var olan modelleri geliştirmek, mevzuatını
hazırlamak, gerektiğinde modele ilişkin olarak diğer kamu kurum ve
kuruluşlarının görüşünü almak,
e) Destek modelinin uygulanmasına yönelik olarak ilgili
birimlerle işbirliği içerisinde teknik alt yapının oluşturulmasını
sağlamak,
f) Destek modelinin tanıtımına ve bilgilendirilmesine
yönelik çalışmalar yapmak,
g) Destek modellerin uygulanması sırasında karşılaşılan
sorunlara ilişkin görüş ve öneriler doğrultusunda çözüm oluşturmak ve
uygulamayı yönlendirmek,
ğ) Görev alanları ile ilgili olarak ulusal/uluslar arası
mevzuatın araştırılması, takibi, bilgi arşivinin oluşturulması,
yayınlanması, güncelliğinin korunması ve hedef kitlenin bilgilendirilmesine
yönelik çalışmalar yapmak,
h) İşletmelerin geliştirilmesi amacıyla hazırlanan ve
KOSGEB’in proje sahibi ya da tarafı
olarak yer alacağı tüm projelerin başvuru, değerlendirme, izleme,
sonlandırma süreçlerinin koordinasyonunu sağlamak,
ı) Proje hazırlanması, yönetimi gibi konularda KOSGEB
personelini bilinçlendirmek ve bilgilendirmek, bu konuda gerekli olan
hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek ilgili birime iletmek,
i) Proje hazırlanma aşamasında birimlere teknik destek
vermek,
j) Birimlere iç ve dış kaynaklı projelerin duyurularını
yapmak,
k) Projelerin başvuru, değerlendirme, izleme,
sonlandırma ve etki değerlendirmesine ilişkin prosedürleri ve gerekli
doküman formatlarını hazırlamak,
l) Proje değerlendirme kriterlerini belirlemek,
m) Proje değerlendirme ve izleme gruplarını ve
projelerin KOSGEB adına yürütücülüğünü üstlenecek birimleri Başkan Oluru
ile belirlemek,
n) Projeleri, belirlenen prosedürler ve kriterler
çerçevesinde değerlendirmek, izlemek veya bu amaçla oluşturulan proje
değerlendirme ve izleme grupları tarafından değerlendirilmesini,
izlenmesini sağlamak,
o) Uygun bulunan projeler için, ilgili prosedürüne göre
Başkan veya İcra Komitesi onayını almak, lüzumu halinde Başkanın proje
onayı için yetkilendirme yapmasına ilişkin işlemleri gerçekleştirmek,
ö) İç kaynaklı projelerde çağrının süresi dikkate
alınarak hazırlanan projeleri ilgili kurum ve kuruluşlara göndermek,
p) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
KOBİ
Finansman Dairesi Başkanlığı
MADDE 27 – (1) KOBİ
Finansman Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) İşletmelere yönelik kredi, teşvik ve alternatif
finansal araçları araştırmak, izlemek, değerlendirmek ve bu kapsamda ulusal
ve uluslar arası finans kuruluşları ile işbirliği yapmak, bu konuda
Başkanlık stratejilerini ve eylem planını oluşturmak,
b) Veri analizleri ve araştırmalar sonucu yapılan
değerlendirmeler sonucunda finansal destek modelleri oluşturmak ve/veya var
olan modelleri geliştirmek, mevzuatını hazırlamak,
c) Finansal destek modellerine ilişkin olarak,
işletmelere finansman sağlayacak finans kuruluşları ile irtibata geçilerek
modelin uygulanmasına yönelik görüşme ve protokol yapmak,
ç) Finansal destek modelinin uygulanmasına ve
izlenmesine yönelik olarak ilgili birimlerle işbirliği içerisinde teknik
alt yapının oluşturulmasını sağlamak,
d) Finansal destek modelinin tanıtımına ve
bilgilendirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
e) Finansal destek modelinin etkin olarak uygulanmasını
sağlamak, yönetmek, değerlendirmek, izlemek, izleme tabloları oluşturmak,
etki analizi yapmak,
f) Finansal konularla ilgili Başkanlık ve diğer kamu
kurum ve kuruluşların ile işletmelerin bilgi taleplerini karşılamak,
g) KOSGEB iştiraklerinin performans, sermaye yapıları ve
diğer bilgiler kapsamında izlenmesini sağlamak, belirlenecek dönemler
halinde Başkana raporlar sunmak,
ğ) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Hizmet
Merkezleri Koordinasyon Dairesi Başkanlığı
MADDE 28 – (1) Hizmet
Merkezleri Koordinasyon Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Mevcut veya yeni destek modelinin işletmelere
tanıtılması amacıyla taşra ve merkez teşkilatı arasında koordinasyonu
sağlamak,
b) Destek modelinin uygulanması sırasında taşra
teşkilatında desteğin işleyişinde yaşanan her türlü problemleri konsolide
ederek ilgili birim nezdinde çözmek, uygulama birliğini sağlamak,
c) Hizmet Merkezlerinin performanslarının
değerlendirilebilmesi amacıyla verilen destekleri merkez ve destek bazında
izlemek, raporlamak ve çözüm önerilerinde bulunmak,
ç) Hizmet Merkezlerinin kendi aralarında ve/veya merkez
teşkilatıyla gerekli koordinasyonunu sağlamak,
d) Hizmet Merkezlerinin görev ve etki alanlarını
belirleyerek onaya sunmak,
e) Sorumluluk alanıyla ilgili konularda AB ve diğer
uluslar arası program/projeler kapsamında işbirliği, güçbirliği ve benzeri
koordinasyon çalışmalarında Başkanlıkça görev verilmesi durumunda Hizmet
Merkezlerinin katılımına yönelik koordinasyonu sağlamak,
f) Yeni birim ve temsilciliklerin kurulmasında Başkanlık
ile Hizmet Merkezleri arasında koordinasyonu sağlamak,
g) Destek programlarının uygulanmasına ilişkin
oluşturulacak olan kurullarda üyelerin atama ve görevlendirme işlemlerinin
sekreterya hizmetlerini gerçekleştirmek,
ğ) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Teknoloji
ve Yenilik Destekleri Dairesi Başkanlığı
MADDE 29 – (1)
Teknoloji ve Yenilik Destekleri Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Başkanlık birimleri ile koordineli olarak veri
analizleri ve araştırmalar sonucu yapılan değerlendirmeler sonucunda;
öncelikli teknoloji alanlarının sektörel ve bölgesel düzeyini saptamak,
teknoloji araştırma geliştirme ve inovasyon destek modelleri oluşturmak
ve/veya var olan modelleri geliştirmek, etki analizini yapmak, desteğin
etkinliğini ölçmek, mevzuatını hazırlamak, gerektiğinde modele ilişkin
olarak diğer kamu kurum ve kuruluşlarının görüşünü almak,
b) Mevcut veya yeni teknoloji ve yenilik destek
modellerinin işletmelere tanıtılması ve uygulamaya geçirilmesi amacıyla
Hizmet Merkezleri Koordinasyon Dairesi Başkanlığı ile koordinasyonu
sağlamak,
c) Üniversiteler, odalar ve araştırma kurumlarının;
TEKMER, ar-ge ve inovasyon işbirliği taleplerini almak, değerlendirmek,
uygun bulunanların protokol taslağını hazırlamak ve takip etmek,
ç) TEKMER ve ar-ge ve inovasyon işbirliklerinde uygulama
birliğini sağlayabilmek, destek ve hizmetlerin performansını
değerlendirebilmek amacıyla izlemek, güncellemek, çözüm önerilerinde
bulunmak ve durum raporları hazırlamak,
d) KOSGEB ile benzer nitelikte olan teknoloji ve
inovasyon bazlı ulusal ve uluslararası kurum/kuruluşlarla işbirliği
çalışmalarına katılmak, işbirliği yapılan konularda ilgili birimlerle
koordinasyon içerisinde bulunmak,
e) Sorumluluk alanıyla ilgili konularda diğer ulusal,
Avrupa Birliği (AB), uluslararası program ve projeler kapsamında işbirliği,
güç birliği ve benzeri koordinasyon çalışmalarında Başkanlıkça görev
verilmesi durumunda gerekli çalışmaları yürütmek, yönetmek, organize ve
koordine etmek, geliştirilen projelerde yer almak,
f) Ar-ge ve inovasyon destek programlarının
uygulanmasına ilişkin oluşturulacak olan kurullarda üyelerin atama ve
görevlendirme işlemlerinde koordinasyonu sağlamak,
g) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
AB ve Dış
İlişkiler Dairesi Başkanlığı
MADDE 30 – (1) AB ve
Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Hükümet programlarında, kalkınma planlarında, yıllık
ve orta vadeli programlarda yer alan ve Başkanlığın görev alanına giren
konular ile KOSGEB’in yıllık performans programında öngörülen hedefler
kapsamında ve birim misyonuna uygun olarak yabancı ülke, uluslararası ve ulusal kuruluşlar ile
olan ilişkilerde, gerekli çalışmaları etkin, verimli ve sürekli bir şekilde
koordinasyon içerisinde yürütmek,
b) Başkanlığın görev alanına giren konularda,
işletmelerle ilgili olarak ulusal mevzuatın AB mevzuatına uyum çalışmaları
konularında KOSGEB birimleri ile ilgili kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamak,
c) Ülkemizin katılım sağladığı ve katılım sağlanması
olası olan AB ve diğer uluslararası kuruluşların program ve faaliyetleri
ile ilgili olarak, Başkanlık tarafından yürütülmekte olan veya hazırlanacak
projelerin AB ve uluslararası kuruluşlar tarafından finanse edilmesinin
sağlanmasına yönelik çalışmaların koordinasyonu yapmak ve projelerin
düzenli, etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için, ilgili kamu kurum
ve kuruluşları ile işbirliğini sağlamak,
ç) Başkanlığın görev alanına giren konularda
uluslararası ve ulusal kuruluşlarla, yabancı ülkelerdeki muadil
kuruluşlarla işbirliği içinde ya da KOSGEB olarak kongre, konferans,
toplantı ve eğitim programları düzenlemek, katılım ile ilgili koordinasyonu
sağlamak, yurt dışında düzenlenen etkinliklerde ve ülkemizi ziyaret eden
yabancı heyetlere yönelik KOSGEB tanıtımı için gerekli organizasyonu
yapmak,
d) Personelin yurtdışı görevlendirme onaylarını alarak
izlemek,
e) Başkanlığın faaliyet alanları çerçevesinde birimler
tarafından önerilen ülkelere veya ülke gruplarına yönelik işbirliği
projelerinin hazırlanmasında ve ilgili makamlara sunulmasında koordinasyonu
sağlamak, teknik yardım programlarını ve protokollerini hazırlamak ve
yürütülmesini sağlamak,
f) KOSGEB birimlerini ve KOSGEB’in hedef kitlesini AB
mevzuatı, AB'deki gelişmeler, Türkiye – AB ilişkileri, AB program ve mali
olanakları gibi konularda bilgilendirmek ve gerekli raporlamaları yapmak,
g) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
YEDİNCİ
BÖLÜM
Danışma ve
Denetim Birimleri
Danışma ve
denetim birimleri
MADDE 31 – (1)
Başkanlığın Danışma ve Denetim Birimleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Rehberlik ve Denetim Kurulu Başkanlığı,
b) İç Denetim Birim Başkanlığı,
c) Hukuk Müşavirliği,
ç) Strateji Geliştirme ve Mali Hizmetler Dairesi
Başkanlığı,
d) Bilgi Yönetimi ve Karar Destek Dairesi Başkanlığı,
e) Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü.
Rehberlik
ve Denetim Kurulu Başkanlığı
MADDE 32 – (1)
Rehberlik ve Denetim Kurulu Başkanlığı, Başkanın emir veya onayı üzerine
Başkan adına aşağıdaki görevleri yapar:
a) Başkanlık teşkilatının her türlü faaliyet işlemleri
ile ilgili olarak teftiş, inceleme ve soruşturma işlerini yürütmek,
b) Başkanlık hizmetlerinin geliştirilip
etkinleştirilmesini, verimlilik ve kalitesinin artırılmasını, Başkanlığın
mevzuat, plan, program ve projelere uygun olarak çalışmasını, aksaklıkların
tespiti halinde yeni düzenlemeler ve mevzuat değişiklikleri yapılmasını
sağlamak amacıyla inceleme ve araştırmalar yaparak gerekli görüş ve
önerileri hazırlamak, Başkanlıkça hazırlanacak tasarı çalışmalarına
katılmak,
c) İşletmelerin desteklenmesine ilişkin Başkanlığın tabi
olduğu mevzuattaki hükümlerin uygulanmasını, KOSGEB'den destek ve hizmet
alanları, usulsüzlükleri önleyici, eğitici ve rehberlik yaklaşımını ön
plâna çıkaran bir anlayışla denetlemek,
ç) İlgili mevzuat çerçevesinde Başkan tarafından
rehberlik ve teftiş hizmetlerine ilişkin olarak verilen benzer görevler ile
kanun, tüzük ve yönetmelikler ile verilen diğer görevleri yapmak.
(2) Rehberlik ve Denetim Kurulunun ve Müfettişlerin
görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usulleri ayrı bir yönetmelikle
düzenlenir.
İç Denetim
Birim Başkanlığı
MADDE 33 – (1) İç
Denetim Birim Başkanlığının görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Risk analizlerine dayalı iç denetim plan ve
programlarını hazırlamak, geliştirmek ve üst yöneticinin onayına sunmak,
b) Onaylanan denetim plan ve programlarının uygulanmasını
sağlamak, denetim ve danışmanlık faaliyetlerini yürütmek, üst yönetici
tarafından talep edilen ve iç denetimin görev alanına giren program dışı
görevleri gerçekleştirmek,
c) Kurumun risk yönetimi, iç kontrol ve yönetişim
süreçlerinin etkinlik ve yeterliliğini değerlendirmek,
ç) İç denetim faaliyetleri sırasında tespit edilen veya
iç denetim birimine intikal eden inceleme veya soruşturma yapılmasına gerek
duyulan hususları üst yöneticinin bilgisine sunmak,
d) İç denetim faaliyetlerinin sonuçlarını izlemek,
e) İç denetim faaliyetlerinin değerlendirilmesi, kamu iç
denetim standartları ve meslek ahlak kurallarına uygun olarak yürütülmesi
ve geliştirilmesi için kalite güvence ve geliştirme programı oluşturmak ve
uygulamak,
f) Kalite güvence ve geliştirme programı çerçevesinde
yapılan değerlendirme sonuçlarını üst yöneticiye sunmak,
g) Yıllık iç denetim faaliyet raporunu hazırlamak ve üst
yöneticiye sunmak,
ğ) İç denetim biriminin görevlerini etkin bir şekilde
yerine getirebilecek bilgi, yetenek, tecrübe ve mesleki yeterliliğe sahip
iç denetçi kadrosunu Başkanlığın insan kaynakları politikaları ile uyumlu
olarak oluşturmak ve bunun için gerekli prosedürleri gerçekleştirmek,
h) İç denetim birim yönergesi ve işlem süreçlerini İç
Denetim Koordinasyon Kurulunun düzenlemelerine uygun olarak hazırlamak ve
geliştirmek,
ı) İç denetim faaliyetlerinin sonuçları hakkında üst
yöneticiye belirli aralıklarla bilgi sunmak, iç denetim alanındaki
gelişmeler ve uluslararası uygulamalar konusunda bilgilendirmek,
i) İç denetim raporlarının, raporlama standartları ile
belirlenen usul ve esaslara uygunluğunu kontrol etmek ve birer örneğini iç
denetim biriminde muhafaza etmek,
j) 26/6/2006 tarihli ve 2006/10654 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları
Hakkında Yönetmeliğin ilgili maddelerinde belirtilen diğer görevleri
yürütmek,
k) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Hukuk
Müşavirliği
MADDE 34 – (1) Hukuk
Müşavirliğinin görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel kurum ve
kuruluşlardan, Başkanlıktan gönderilen kanun tasarısı, kanun teklifi,
yönetmelik, tebliğ, yönerge, sözleşme ve önergeler hakkında ve talep edilen
sair hukuki konularda mütalaa vermek, Başkanlığın taraf olduğu her türlü
sözleşmenin Başkanlığın menfaatlerine uygun olarak yapılmasını sağlamak,
Başkanlığın menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki
tedbirleri zamanında almak, görev alanına giren hususlarla ilgili mevzuatı
hazırlamak ve onaya sunmak,
b) Yargı mercilerine intikal eden veya henüz yargı
mercilerine intikal etmemiş uyuşmazlıkların, bir hakkın tanınması ya da bir
menfaatten vazgeçilmesi yoluyla sulhen çözümünün sağlanması amacıyla, ilgili
daire ile birlikte iç düzenlemeler doğrultusunda işlem yapmak,
c) Başkanlığın taraf olduğu yurt içi ve yurt dışı her
türlü uyuşmazlığın adli ve idari yargı mercii, icra ve iflas daireleri ile
diğer mercilerde takibini, savunulmasını, Başkanlığın ilgili mevzuatına
göre bu mercilerde temsil etmek veya edilmesini sağlamak,
ç) Başkanlık tarafından açılmasına karar verilen
davaları açmak, gerekirse suç duyurusunda bulunmak, açılacak ceza
davalarına müdahil olarak katılmak,
d) Başkanlık bünyesi dışındaki sözleşmeli avukatların
çalışma usul ve esaslarını tespit etmek ve hazırlamak, tevzi edilen
dosyalarla ilgili olarak rapor alınmasını, dava ve takiplerin belirlenen
usul ve esaslar dahilinde yürütülmesini sağlamak,
e) İdare Başkanlığının her türlü alacaklarının takip ve
tahsili hakkında ilgili daireler ile koordineli olarak İdare Başkanlığına
veya ilgili makamlara gerek duyulduğunda aylık ve üçer aylık dönemlerde
raporlar sunmak,
f) Başkanlığın taraf olduğu adli ve idari takip ve
davaların elektronik ortamda takibi amacıyla mevcut bilgi işlem yazılımına
güncel ve doğru verilerin girilmesini sağlamak,
g) Müşavirliğin teklifi ile Başkanlık tarafından
belirlenen usul ve esaslar dahilinde vekalet ücretinin dağıtılmasını
sağlamak üzere düzenleme yapmak,
ğ) Müşavirliğe ait çalışma düzeninin, görev bölümünün,
dosyalama, kayıt ve arşivleme sistemlerinin kurumsal standartlara
uygunluğunu sağlamak ve yürütmek,
h) Resmî Gazete’de yayımlanması gereken düzenlemelerin
Başbakanlığa gönderilmesine ait işlemleri ilgili birim ile birlikte
yürütmek,
ı) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Strateji
Geliştirme ve Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı
MADDE 35 – (1)
Strateji Geliştirme ve Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığının görevleri
aşağıda belirtilmiştir.
a) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık
program ve hükümet programı çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli
strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli
çalışmaları yapmak,
b) İdarenin görev alanına giren konularda performans ve
kalite ölçütleri geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri
yerine getirmek,
c) Başkanlığın yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi
ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve
yorumlamak,
ç) Başkanlığın görev alanına giren konularda, hizmetleri
etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması
yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel
araştırmalar yapmak,
d) Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri varsa
ilgili birimlerle işbirliği içinde yerine getirmek,
e) Başkanlığın stratejik plan ve performans programının
hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi
çalışmalarını yürütmek,
f) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare
bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak
hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve
değerlendirmek,
g) İlgili mevzuat uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve
esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet
gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini
sağlamak,
ğ) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına
ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî
istatistikleri hazırlamak,
h) İlgili mevzuatı çerçevesinde Başkanlık gelirlerini
tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip, tahsil ve terkin
işlemlerini yürütmek, icra ve hukuk mahkemeleri nezdinde takibi gereken alacaklara
ilişkin dosyaları ilgili mevzuatına göre takip ve tahsil edilmek üzere
hukuk müşavirliğine göndermek,
ı) Başkanlığın muhasebe hizmetlerini yürütmek,
i) Diğer birimlerle işbirliği içerisinde idarenin
faaliyet raporunu hazırlamak,
j) Başkanlığın mülkiyetinde veya kullanımında bulunan
taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,
k) Başkanlığın yatırım programının hazırlanmasını
koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım
değerlendirme raporunu hazırlamak,
l) Başkanlığın diğer idareler nezdinde takibi gereken
malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,
m) Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması
konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri
sağlamak ve danışmanlık yapmak,
n) Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek,
o) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının
uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin
iç denetime yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için
gerekli hazırlıkları yapmak,
ö) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Bilgi
Yönetimi ve Karar Destek Dairesi Başkanlığı
MADDE 36 – (1) Bilgi
Yönetimi ve Karar Destek Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Yeni ve faydalı fikirlerin ve çözümlerin üretilmesini
sağlamak için, verilerin bilgiye dönüştürülmesi ile varolan ya da kurulacak
Yönetim Bilgi Sisteminin tasarım ve kurgularını hazırlamak ve
kullanılabilir bilgi üretimini sağlamak üzere mevcut veri ve kayıtların
işlenmesi ve yorumlanması çerçevesinde birimlerarası koordinasyonlara
katılmak,
b) KOSGEB birimleri tarafından oluşturulan veya üretilen
bilgilerin paylaşımı, muhafazası, analizi, değerlendirilmesi ve kullanımına
yönelik eylemleri sistemli ve düzenli hale getirmek,
c) Bilgilerin kullanımı kapsamında İcra Komitesi,
Başkan, üst yönetim ve organizasyonel birimlerin alacakları kararlarla
ilgili uygulamaları takip etmek ve
gerektiğinde raporlamak,
ç) Genel Kurul ve İcra Komitesi tarafından alınan
kararların gereğinin yerine getirilmesini teminen gerekli bilgi talebinde
bulunarak, ilgili birimler nezdinde takibini yapmak, gerektiğinde makama
raporlamak,
d) Genel Kurul ve İcra Komitesi kararlarını konularına
göre tasnif etmek, veri tabanına aktararak ortak kullanıma sunmak, karar ve
yazışmalara ilişkin arşiv oluşturmak ve bunları muhafaza etmek,
e) İşletmelerle ilgili bilgiye erişimde birimler
arasında koordinasyonu sağlamak, gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlarla
işbirliği yapılmasını sağlamak,
f) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Basın ve
Halkla İlişkiler Müdürlüğü
MADDE 37 – (1) Basın
ve Hakla İlişkiler Müdürlüğünün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Basın ve halkla ilişkiler faaliyetleri ile ilgili
işlemleri planlamak ve yürütmek,
b) Başkanlığın faaliyetleri konusunda kamuoyunun
bilgilendirilmesi amacıyla basın açıklaması, bülten ve duyurularını
hazırlamak, basın toplantılarıyla ilgili organizasyon yapmak,
c) Başkanlığın görev alanına giren konular hakkında
yazılı ve görsel medyada yer alan haber, yazı ve programları takip etmek,
günlük bülten hazırlamak ve basın arşivi oluşturmak, gerçeğe uymayan
yayınlara karşı gerekli tekzip, düzeltme ve açıklamaların yapılması için
ilgili ve yetkili makamları bilgilendirmek,
ç) Basın mensuplarının sözlü ve yazılı bilgi ve röportaj
talepleri konusunda koordinasyonu sağlamak,
d) Başkanlığın düzenlediği seminer, sempozyum, panel,
yarışma ve benzeri faaliyetler konusunda ilgili birimlere yardım etmek,
e) Başkanlığın faaliyetleri ve tanıtımıyla ilgili broşür
bastırmak, fotoğraf çekimi ve video kayıt işlerini yürütmek ve bunları
arşivlemek,
f) Yayın Kurulunun basılmasına karar verdiği süreli ya
da süresiz yayınların basılmasını sağlamak, Yayın Kurulunun sekreterya
hizmetlerini yürütmek,
g) 27/4/2004 tarihli ve 25445 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esaslar ve
Usuller Hakkında Yönetmelik hükümleri ile bilgi edinme birimine verilen
görevler çerçevesinde, vatandaşlardan ve işletmelerden gelen sözlü ve
yazılı başvuruları değerlendirmek, ilgili birimlerden gelecek bilgileri,
ilgililere iletmek,
ğ) Başkanlık birimlerinin yer almasını istedikleri
bilgilerin düzenlemelerini yaparak intranet ve internet sayfasında
yayınlanmasını sağlamak,
h) Genel Kurul toplantılarının organizasyonunu yapmak,
toplantılarında alınan kararları tutanağa geçirmek, tutanak ve eklerinin
her sayfasını toplantıya katılan üyelere imzalatmak ve kararları ilgili
birimlere göndermek, kararlarının tebligatlarını yapmak, sekreterya
hizmetlerini yürütmek,
ı) Çağrı merkezi sisteminin işletilmesi ve
koordinasyonunu sağlamak,
i) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
Yardımcı
Hizmet Birimleri
Yardımcı
Hizmet Birimleri
MADDE 38 – (1)
Başkanlığın Yardımcı Hizmet Birimleri aşağıda belirtilmiştir.
a) İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı,
b) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı,
c) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı,
ç) Özel Kalem Müdürlüğü.
İnsan
Kaynakları Dairesi Başkanlığı
MADDE 39 – (1) İnsan
Kaynakları Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Başkanlığın insan gücü planlaması ve personel
politikası ile ilgili çalışmaları yapmak,
b) Birimlere ait fonksiyonlar ile unvanlara ait iş
tanımları ve görevli profillerini belirlemek ve koordine etmek,
c) İdari hizmet sözleşmesi ile istihdam edilecek
personelin işe alım işlemlerini yürütmek,
ç) Personelin atama, görevlendirme, ücret, sağlık,
emeklilik ve diğer özlük işlemlerini yürütmek,
d) Personele amir veya kurul tarafından verilen ve
tebliğ edilen disiplin cezalarında yer alan özlük ile ilgili işlemleri
yapmak,
e) Personele ait mal bildirimi ile ilgili işlemleri
yürütmek,
f) Personelin ve bakmakla yükümlü oldukları aile
fertlerinin sağlık hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak,
g) Personelin mevzuat hükümlerine göre harcırah hariç
her türlü ücretlerini tespit etmek, tahakkuk yapılarak ödenmek üzere ilgili
birime göndermek,
ğ) Personelin KOSGEB ücret sistemi usul ve esaslarına
uygun şekilde giyim yardımına ilişkin işlemleri yürütmek,
h) Personel konularına ilişkin yasa, yönetmelik ve
mevzuatı yakından izlemek,
ı) Başkanlığın hizmet içi eğitim program planını
hazırlamak, revize etmek ve uygulamak,
i) Planlanmış hizmet içi eğitim program planı dışında
kalan hizmet içi eğitim taleplerini değerlendirmek, programlamak ve
uygulamak,
j) Hizmet içi eğitim faaliyetleri ile ilgili
dokümantasyon, yayım ve arşiv hizmetlerini yürütmek,
k) Başkanlığa yapılacak lise ve üniversite staj
taleplerini koordine etmek,
l) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
MADDE 40 – (1) Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Başkanlığın faaliyetleri sonucu teşekkül eden ve
muhafazası gereken tüm dokümantasyonun diğer birimlerle koordinasyon
içerisinde arşiv işlerini düzenlemek, yürütülmesini sağlamak ve rehberlik
etmek,
b) Başkanlığın gelen ve giden evrakını, yazı kodlarını,
standart dosya planı ile ilgili işlemleri ile yazılı iletişim
faaliyetlerinin etkin ve doğru bir biçimde yürütülmesini sağlamak, kurum
içi ve dışı gelen ve giden evrakların iletilmesini sağlamak,
c) Merkez teşkilatı ile gerekli hallerde taşra
teşkilatının her türlü mal, hizmet ve yapım taleplerini ilgili mevzuata
uygun olarak yerine getirmek, gerekli hallerde satışını yapmak veya destek
vermek,
ç) Merkez teşkilatı ile taşra teşkilatının hizmet
binaları ihtiyaçlarına yönelik projelendirme çalışmaları, inşaat tadilat ve
büyük onarım işlerini yapmak, yaptırmak ve koordine etmek,
d) Merkez teşkilatı ile taşra teşkilatının kendi
imkanları ile çözümlenemeyen ve daire başkanlığına intikal ettirilen,
bakım-onarım işlerini yapmak, yaptırmak ve koordine etmek,
e) Satın alma işleminin dış alım olarak gerçekleşmesi
durumunda akreditif açmak ve banka nezdinde açılan akreditif işlemlerini
izlemek ve Strateji Geliştirme ve Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı ile
koordinasyonu sağlayarak gümrükleme ve benzeri işlemleri takip edip sonuçlandırmak,
f) Personelin KOSGEB’e bağlılığını artırıcı ve beşeri
ilişkilerinin gelişmesi yönünde sosyal faaliyetler düzenleyerek çalışmalar
yapmak,
g) Merkez teşkilatı hizmet binalarının temizlik, ısınma,
iç ve dış kullanım alanlarının kontrol ve güvenlik hizmeti, personelin
ulaşım, taşıma ile yemekhane hizmetlerinin mevzuat hükümlerine göre
yürütülmesini sağlamak,
ğ) Merkez teşkilatının protokol, tören ve kutlama
işlerinin düzenlenmesi için gerekli hazırlıkların yapılmasını diğer
birimlerle koordinasyon içerisinde sağlamak,
h) Resmî taşıtların bakım-onarım ve akaryakıt
ihtiyacının tespit ve temini, sevk ve idaresini mevzuat hükümlerine göre
yürütülmesini sağlamak,
ı) Sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak
ve yürütülmesini sağlamak,
i) Merkez teşkilatının fotokopi, baskı ile Başkanlığın
resmî mühür işlerini yürütmek,
j) Merkez teşkilatı hizmet binasında yer alan santral,
ses düzeni, kamera, uydu sistemlerinin çalışabilirliğini sağlama konusunda
ilgili birimlerle koordineli olarak çalışmak, asansör ile klimaların
bakım-onarımını yapmak ve/veya yaptırmak,
k) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Bilgi İşlem
Dairesi Başkanlığı
MADDE 41 – (1) Bilgi
İşlem Dairesi Başkanlığının görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Başkanlık faaliyetlerinin hızlı ve etkin bir şekilde
yürütülmesi için gerekli bilgi işlem sistemlerini kurmak, teknolojik
gelişmelere uygun bir şekilde geliştirmek ve bilişim faaliyetlerini
yürütmek,
b) Kurumsal veritabanının oluşturulması ve yazılımların
entegrasyonuyla ilgili çalışmaları koordine etmek,
c) Yönetim bilgi sistemi ve karar destek sistemi konularında
teknik altyapıyı sağlamak,
ç) Kurumsal yazılım ihtiyacının giderilmesine yönelik
süreçleri modellemek ve koordine etmek,
d) Başkanlığın e-dönüşüm ve e-devlet kapsamındaki
çalışmalarda, ilgili birimlerle koordinasyonu sağlamak,
e) Görev alanına giren konularda standartları ve
metodolojik gelişmeleri takip etmek, ulusal ve uluslararası proje
çalışmalarını yürütmek,
f) Başkanlığın bilgi teknolojileri konusunda alacağı her
türlü yazılım konularında danışmanlık yapmak,
g) Merkez teşkilatı için bilgisayar ağları altyapısını
oluşturacak gerekli iş ve hizmetleri yerine getirme ve konferans salonunda
bulunan ekipmanların bakım onarımı ve taşra teşkilatı için bilgisayar
ağları alt yapısını oluşturmak üzere gerekli koordinasyonu sağlamak,
ğ) Merkez teşkilatının bilgisayar donanımı, güç kaynağı,
güvenlik ekipmanları, santral, jeneratör ve benzeri elektrik faaliyetleri ile bakım onarım ve
alt yapısına ilişkin olarak teknik şartnamelerin hazırlanması veya
hazırlatılması, bakım-onarımının yapılması veya yaptırılması, teknik destek
hizmetlerini yapmak veya yapılmasını sağlamak,
h) Başkanlığın bilgi teknolojileri konusunda alacağı her
türlü donanım, sarf malzemesi ve benzeri konularda danışmanlık yapmak,
ı) Merkez teşkilatında mevcut olan bilgisayar
donanımlarının, ekonomik ömürlerini tamamlamasını müteakip, donanımların
yenilenmesi için teknik yeterlilik ve uyum açısından çalışmalar yapmak,
i) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Özel Kalem
Müdürlüğü
MADDE 42 – (1) Özel
Kalem Müdürlüğünün görevleri aşağıda belirtilmiştir.
a) Başkanın yazılı ve sözlü haberleşmesiyle ilgili
işlerini yürütmek, koordine etmek,
b) Başkanın her türlü protokol, tören ve kutlama
işlerinin ilgili birimlerle işbirliği içerisinde düzenlemesini sağlamak,
c) Başkanın ziyaret, davet, karşılama ve uğurlama,
ağırlama, milli ve dini bayramlarla ilgili hizmetlerini ilgili birimlerle
işbirliği içerisinde düzenlemek, yürütmek ve diğer kuruluşlarla koordine
etmek,
ç) İcra Komitesinin sekreterya hizmetlerini yürütmek;
Başkan direktifinde toplantı hazırlık çalışmalarını yapmak, toplantılarda
alınan kararları tutanağa geçirmek, tutanakların her sayfasını toplantıya
katılan üyelere imzalatmak ve uygulanmak üzere ilgili birimlere göndermek,
d) İmza işlemleri tamamlanan İcra Komitesi karar
tutanaklarının bir örneğini İcra Komitesi üyelerine göndermek,
e) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
DOKUZUNCU
BÖLÜM
Taşra
Teşkilatı
Taşra
teşkilatı birimleri ve görevleri
MADDE 43 – (1)
Başkanlığın taşra teşkilatı Hizmet Merkezi Müdürlüklerinden oluşur.
(2) Hizmet Merkezi Müdürlüklerinin görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) İşletmelere ve girişimcilere uygulanan teşvikler,
mevzuatlar, KOSGEB tarafından verilen hizmet ve destekler, yatırım
alanları, pazar bilgileri gibi konularda işletmelerin ihtiyacı olan
bilgilendirme hizmetlerini gerçekleştirmek,
b) KOSGEB desteklerinin işletmelere kullandırılmasını
sağlamak, destek ve hizmetlerle ilgili sorunları, desteğin işleyişinde
yaşanan her türlü problemleri konsolide ederek çözüm önerilerini Başkanlığa bildirmek,
c) Bölge ve sektör bazında yatırım yapmak isteyen
girişimciler için girişimcilik kültürünün gelişmesini sağlayacak destek
modellerini uygulamak, eğitim programları düzenlemek, yapılacak yatırımlara
yön vermek için danışmanlık hizmetleri vermek,
ç) Merkezlerin ve temsilciliklerin performansını ve
işletmelere verilen hizmet ve desteklerin etkinliğini ölçmek üzere izleme
ve değerlendirme yapılabilmesi amacıyla merkez teşkilatı tarafından talep
edilen raporları hazırlamak,
d) Sorumlu olduğu temsilcilikler ve TEKMER, ar-ge ve
inovasyon işbirliği, İş Geliştirme Merkezleri (İŞGEM) ile ilgili iş ve işlemleri koordinasyon
halinde yürütmek,
e) Üniversite, kamu ve özel sektör ar-ge kurumları ile
işletmelerin işbirliğinin güçlendirilmesi amacıyla ilgili birimlerle
koordineli çalışmak,
f) İşletmelerin rekabet güçlerini arttırmaya yönelik
araştırmalar yapmak, raporlar hazırlamak, projeler hazırlamak ve bu
projeleri yürütmek, kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği yapmak,
g) Başkanlık tarafından verilecek talimat doğrultusunda
faaliyet alanı ile ilgili diğer işleri, mevzuat dâhilinde yürütmek.
Temsilcilik
MADDE 44 – (1)
Temsilcilikler, birim niteliğinde olmayıp KOSGEB faaliyetlerinin
yürütülebilmesi için, kurulduğu yerin etki alanından sorumlu taşra
teşkilatına bağlı olarak çalışırlar.
(2) Temsilciliklerin insan kaynağı planlaması,
tarafların yetki ve sorumlulukları, yükümlülükleri, kurulması ve süresi
ile ilgili diğer hususlar
Başkanlıkça hazırlanan yönerge ile belirlenir.
ONUNCU
BÖLÜM
Çeşitli ve
Son Hükümler
Kamuoyunu
bilgilendirme
MADDE 45 – (1)
Başkanlık, Başkanlığın faaliyetleri, mevzuatları ile Başkanlık ile ilgili
diğer hususların güncel olarak yayınlayacağı bir internet sitesi oluşturur
ve kamuoyunu zamanında ve doğru olarak bilgilendirir.
Yetki devri
MADDE 46 – (1) Başkan
ve her kademedeki yöneticiler, sınırlarını açıkça belirtmek ve yazılı olmak
şartıyla, yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilir. Yetki devri
uygun araçlarla ilgililere duyurulur. Ancak yetki devri, yetkiyi devredenin
sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
Yayın
kurulu
MADDE 47 – (1)
Başkanlığın yayın faaliyetlerinin, süreli ve/veya süresiz yayınlarının
basılmasına karar vermek ve bu faaliyetin yerine getirilmesini sağlamak
üzere, Başkanın veya görevlendireceği bir başkan yardımcısının
başkanlığında, Başkanın görevlendireceği en az üç adet daire başkanı ile
Basın ve Halkla İlişkiler Müdüründen oluşan bir Yayın Kurulu teşkil olunur.
(2) Yayın kurulunun çalışma usul ve esasları, görev ve
yetkileri, karar alma usullerine ilişkin usul ve esaslar Başkanlıkça
belirlenir.
Düzenleme
yetkisi
MADDE 48 – (1)
Başkanlık, kanunla belirlenen, yerine getirmekte yükümlü olduğu hizmetlerin
yürütülmesi için görev alanına giren konularda yönetmelik taslakları
hazırlamaya, yönerge, tebliğ ve genelgeler çıkarmaya, genel düzenleyici
işlemleri veya diğer idari işlemleri yapmaya yetkilidir.
Düzenleyici
işlemler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Başkanlık bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren altı ay içerisinde bu Yönetmelik ile ilgili yönerge ve
düzenleyici işlemleri hazırlar. Bu süre içinde mevcut hükümlerin
uygulanmasına devam olunur.
Süreç
danışmanı pozisyonu
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Süreç danışmanlığı pozisyonu şahsa bağlı bir
pozisyon olup bu pozisyona açıktan atama yöntemi ile ya da Başkanlık
içinden atama yapılamaz.
Yürürlük
MADDE 49 – (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 50 – (1) Bu Yönetmelik
hükümlerini Başkan yürütür.
Eki için tıklayınız.
|