28 Nisan 2011 PERÞEMBE

Resmî Gazete

Sayý : 27918

YÖNETMELÝK

Karadeniz Teknik Üniversitesinden:

KARADENÝZ TEKNÝK ÜNÝVERSÝTESÝ UZAKTAN EÐÝTÝM UYGULAMA

VE ARAÞTIRMA MERKEZÝ YÖNETMELÝÐÝ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak  ve Tanýmlar

             Amaç

             MADDE 1 (1) Bu Yönetmeliðin amacý; Karadeniz Teknik Üniversitesi Uzaktan Eðitim Uygulama ve Araþtýrma Merkezinin amacýna, faaliyetlerine ve  yönetimine iliþkin usul ve esaslarý düzenlemektir.

             Kapsam

             MADDE 2 (1) Bu Yönetmelik; Karadeniz Teknik Üniversitesine baðlý olarak kurulan Karadeniz Teknik Üniversitesi Uzaktan Eðitim Uygulama ve Araþtýrma Merkezinin amaçlarýna, faaliyet alanlarýna, yönetim organlarýna, yönetim organlarýnýn görevlerine ve çalýþma þekline iliþkin hükümleri kapsar.

             Dayanak

             MADDE 3 (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayýlý Yükseköðretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fýkrasýnýn (d) bendinin (2) numaralý alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

             Tanýmlar

             MADDE 4 (1) Bu Yönetmelikte geçen;

             a) Merkez (KTÜ-UZEM): Karadeniz Teknik Üniversitesi Uzaktan Eðitim Uygulama ve Araþtýrma Merkezini,

             b) Merkez  Müdürü: Merkezin Müdürünü,

             c) Merkez  Müdür Yardýmcýsý: Merkezin  Müdür yardýmcýlarýný,

             ç) Rektör: Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörünü,

             d) Senato: Karadeniz Teknik Üniversitesi Senatosunu,

             e) Üniversite (KTÜ): Karadeniz Teknik Üniversitesini,

             f) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,

             ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Merkezin Amaçlarý ve Faaliyet Alanlarý

             Merkezin amaçlarý

             MADDE 5 (1) Merkezin amaçlarý þunlardýr:

             a) Ýletiþim ve bilgi teknolojisine dayalý olarak Üniversitede ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora ve sürekli eðitim dahil tüm eðitim programlarý kapsamýnda uzaktan yapýlan eðitim için plan, program, koordinasyon ve uygulama faaliyetleri yürütmek,

             b) Yükseköðretimin yeni öðrenci kitlelerine yayýlmasýný saðlamak suretiyle verimliliði artýrmak, bilgiyi tüm kitlelere yaygýnlaþtýrmak,

             c) Teknolojinin saðladýðý çoklu ve etkileþimli ortam imkanlarýyla eðitimin etkinliðini artýrmak,

             ç) Eðitim-öðretim imkanlarýnýn paylaþýmlarýný saðlayarak Üniversite içinde, üniversiteler arasýnda, ulusal ve uluslararasý kurum ve kuruluþlarla iþbirliðinde akademik etkileþimi ve yardýmlaþmayý kolaylaþtýrmak; bu amaçla kurum ve kuruluþlarýn uzaktan eðitim ihtiyaç ve isteklerine yardýmcý olmak, ön lisans, lisans, lisansüstü, doktora ve yetiþkin eðitiminde e-öðrenme temelli ders ve programlarý geliþtirmek ve Üniversitede verilmekte olan dersleri e-öðrenme ile desteklemek,

             d) Uzaktan eðitim ile ilgili araþtýrma-geliþtirme ve uygulama çalýþmalarý yapmak,

             e) Kamu ve özel sektör kurumlarýnýn eðitim programlarýný e-öðrenme ortamlarýna uyarlayarak uzaktan eðitim sistemlerini geliþtirmelerine katkýda bulunmak,

             f) Uzaktan eðitim sisteminin tüm aþamalarýna akademik ve teknik destek saðlamak,

             g) Üniversitede uzaktan eðitimin aksatýlmadan yürütülmesiyle ilgili her türlü idari, teknik ve akademik faaliyetlerin ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülmesini saðlayýcý tedbirleri almak,

             ð) Uzaktan eðitimin yürütüldüðü öðretim-yönetim sistemi yazýlýmýnýn aksaksýz biçimde çalýþmasýný temin etmek ve yönetimini gerçekleþtirmek,

             h) Üniversitede uzaktan eðitim sistemi için ihtiyaç duyulacak her türlü yazýlýmý tasarlamak veya mevcut yazýlýmlarý ihtiyaca göre güncellemek,

             ý) Uzaktan eðitim uygulamasý olarak gerçekleþtirilecek ders, seminer veya kurslar için web tabanlý öðretim materyalleri geliþtirmek ve uygulamaya koymak,

             i) Farklý birimlere veya diðer üniversitelere uzaktan eðitim sistemlerinin kurulmasý ya da Üniversite alt yapýsýnýn kullanýlarak bu tür hizmetlerin verilmesi konusunda çözümler geliþtirmek, ürün ve danýþmanlýk hizmetleri vermek, bilgi birikimini ilgili kurum ve kuruluþlara aktarmak, uzaktan eðitimle ilgili araþtýrma ve uygulamalarda yerli ve yabancý kuruluþlarla iþbirliði içinde olmak, yayýnlar yapmak.

             Merkezin faaliyet alanlarý

             MADDE 6 (1) Merkezin faaliyet alanlarý þunlardýr:

             a) Kamu, özel sektör, ulusal ve uluslararasý kurum, kuruluþ ve kiþiler için uzaktan eðitim kapsamýnda kurslar, seminerler, konferanslar ve benzeri dersler, eðitim programlarý planlamak ve bu faaliyetlerin koordinasyonunu saðlamak,

             b) Uzaktan yükseköðretim kapsamýnda Üniversiteye baðlý eðitim kurumlarý ile diðer yükseköðretim kurumlarý için dersler ve programlar planlamak ve yürütmek,

             c) Ýlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Türkiyenin ve dünyanýn farklý üniversitelerinde alanýnda uzman akademisyenlerle ortak yüksek lisans ve doktora sýnavlarý için gerekli altyapýyý saðlamak,

             ç) Amaçlarý doðrultusunda, uzaktan eðitimin gerektirdiði iletiþim ve bilgi teknolojilerinin geliþimini takip etmek, uygulamalar için sistem tasarýmý yapmak ve uzaktan eðitime iliþkin tüm teknik iþleri yürütmek,

             d) Uzaktan eðitimin teknolojik ve iletiþim altyapýsý konularýnda ulusal ve uluslararasý kurum ve kuruluþlarla iletiþimi, etkileþimi ve iþbirliðini saðlamak,

             e) Üniversite ve iletiþim hizmeti sunan diðer kurum ve kuruluþlarla uzaktan eðitim konularýna iliþkin tüm kurum ve kuruluþlarla iliþkiler geliþtirmek,

             f) Uzaktan eðitime iliþkin mevzuatý takip etmek, bu kapsamda yeni geliþmeler ve uygulamalar planlamak ve düzenlemek,

             g) Uzaktan eðitim konularýnda araþtýrma ve geliþtirme çalýþmalarý yapmak,

             ð) Üniversite tarafýndan yürütülmekte olan uzaktan eðitim çalýþmalarý için ders içerikleri hazýrlamak,

             h) Üniversite içi ve  üniversite dýþý projelerde ihtiyaç duyulan yazýlým otomasyonlarýný ve ders içeriklerini hazýrlamak, akreditasyonlarý yapmak, bu konularda danýþmanlýk yapmak, gerekli koordinasyonlarý saðlamak,

             ý) Bilgi toplumuna geçiþ sürecinde Türkiyenin kalkýnmasýna ve geliþmesine yardýmcý nitelikteki uygulamalarýn e-öðrenme vasýtasýyla yaygýnlaþtýrýlmasý için bilimsel ve teknolojik araþtýrmalar yapmak,

             i) Kamu ve özel kuruluþlara, kiþilere uzaktan eðitim kapsamýnda verilecek yaþam boyu eðitime yönelik ders, seminer, konferans ve benzeri çalýþmalara yönelik proje geliþtirmek, geliþtirilen projelerin hayata geçirilmesini saðlamak,

             j) Uzaktan eðitimle ilgili araþtýrma ve uygulamalarda yerli ve yabancý kuruluþlarla iþbirliði yapmak,

             k) Deðiþen ve geliþen teknoloji veya koþullara göre uzaktan eðitime baðlý her türlü görevin güncellenmesini saðlamak amacýyla gerekli çalýþmalarý yürütmek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Organlarý ve Görevleri, Personel Ýhtiyacý

             Merkezin organlarý

             MADDE 7 (1) Merkezin organlarý þunlardýr:

             a) Merkez Müdürü,

             b) Merkez Müdür Yardýmcýsý,

             c) Yönetim Kurulu.

             Merkez müdürü

             MADDE 8 (1) Merkez Müdürü; Üniversitenin aylýklý ve devamlý statüdeki öðretim üyeleri arasýndan Rektör tarafýndan üç yýl için görevlendirilir. Süresi sona eren Merkez Müdürü yeniden görevlendirilebilir. Merkez Müdürü görevlendirildiði usul ile görevden alýnabilir. Merkez Müdürünün geçici olarak görevinden ayrýlmasý halinde yerine Merkez Müdür yardýmcýlarýndan birisi, o da bulunmadýðý zamanlarda ise en kýdemli olanýndan baþlamak üzere Yönetim Kurulu üyeleri vekâlet eder. Merkez Müdürünün görevi sona erdiðinde Merkez Müdür yardýmcýlarýnýn da görevi sona erer.

             Merkez müdürünün görevleri

             MADDE 9 (1) Merkez Müdürünün görevleri þunlardýr:

             a) Merkezi temsil etmek,

             b) Yönetim Kurulunu toplantýya çaðýrmak, bu Kurula baþkanlýk etmek, alýnan kararlarý ve çalýþma programýný uygulamak,

             c) Merkezin birimlerini Merkezin amaçlarý doðrultusunda yönetmek,

             ç) Merkez çalýþmalarýnýn düzenli olarak yürütülmesini ve geliþtirilmesini saðlamak,

             d) Üniversitenin enstitü, fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu, sürekli eðitim merkezi, bilgi iþlem dairesi baþkanlýðý, diðer uygulama ve araþtýrma merkezleri ve Rektörlüðe baðlý bölümlerinde  uygulanan programlar ve faaliyetlere iliþkin koordinasyonu saðlamak,

             e) Merkezin çalýþma, hedef ve planlarý ile yýllýk faaliyet raporunu hazýrlayarak Yönetim Kurulunun görüþü alýndýktan sonra Rektörlüðe sunmak,

             f) Merkezin idari iliþkilerini yürütmek, personel ihtiyaçlarýný belirlemek ve Rektörlüðe sunmak,

             g) Yurt içindeki ve yurtdýþýndaki benzer merkezler ile iþbirliði yapmak,

             ð) Ýnternet üzerinden sanal eðitim yapýlacak sertifika, ön lisans, lisans, lisansüstü ve doktora programý yöneticilerinin görüþlerini alarak Rektörün onayýna sunmak; internet üzerinden sanal eðitim yapan bölümlerin akademik programlarýnýn görüþülmesi sýrasýnda ilgili yüksekokul, fakülte ve enstitünün kurullarýnda ilgili bölüm baþkanlarýyla birlikte görüþmelere katýlmak.

             Merkez müdür yardýmcýsý

             MADDE 10 (1) Merkez Müdürüne çalýþmalarýnda yardýmcý olmak üzere, Üniversitenin öðretim elemanlarý arasýndan en fazla iki kiþi Merkez Müdür yardýmcýsý olarak Merkez Müdürünce önerilir ve Rektör tarafýndan görevlendirilir.

             Yönetim kurulu

             MADDE 11 (1) Yönetim Kurulu; Merkez Müdürü ve Merkez Müdür yardýmcýlarý ile Rektörün Üniversite öðretim elemanlarý arasýndan üç yýl süre ile görevlendireceði akademisyenler olmak üzere toplam yedi üyeden oluþur. Görev süresi biten üyeler tekrar görevlendirilebilir. Üyeliklerin her hangi bir nedenle boþalmasý halinde kalan süreyi tamamlamak üzere yeni bir üye görevlendirilebilir.

             (2) Merkez Müdürü, Yönetim Kurulunun baþkanýdýr. Yönetim Kurulu, Merkez Müdürünün daveti üzerine yýlda en az iki kez salt çoðunlukla toplanýr ve kararlar oy çokluðu ile alýnýr. Oylarýn  eþitliði halinde Merkez Müdürünün kullandýðý oy yönünde çoðunluk saðlanmýþ kabul edilir.

             Yönetim kurulunun görevleri

             MADDE 12 (1) Yönetim Kurulunun görevleri þunlardýr:

             a) Merkezin yönetimi ile ilgili kararlarý almak, çalýþma programýný hazýrlamak,

             b) Rektörlüðe sunulacak faaliyet raporunu görüþmek,

             c) Araþtýrmacý ve uygulayýcý elemanlarýn, eðitim ile ilgili araþtýrma, yayýn ve bilimsel toplantýlara katýlmak için yapacaklarý mali destek isteklerini deðerlendirmek,

             ç) Merkeze gelen iþ ve proje tekliflerini deðerlendirip, önerilerde bulunmak,

             d) Merkez için gerek duyulan çalýþma gruplarý ve komisyonlarý kurmak,

             e) Bölüm baþkanlýklarýna bildirilmek üzere programda okutulacak ders içerikleri ve program içeriklerinin güncelleþtirilmesiyle ilgili tavsiye kararlarý almak,

             f) Programda yer alacak web içerikleriyle ilgili standartlarý oluþturmak ve gözden geçirmek, konuyla ilgili bölüm baþkanlýklarýna tavsiyelerde bulunmak.

             Personel ihtiyacý

             MADDE 13 (1) Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacý Merkez Müdürünün talebi üzerine, 2547 sayýlý Kanunun 13 üncü maddesi uyarýnca Rektör tarafýndan görevlendirilecek personel ile karþýlanýr.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Son Hükümler

             Yürürlük

             MADDE 14 (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

             Yürütme

             MADDE 15 (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörü yürütür.