BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun No. 6225 Kabul
Tarihi: 6/4/2011
MADDE 1 − 22/2/2005 tarihli ve 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 6 ncı maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Bu fıkra kapsamında belirli bir
projenin gerçekleştirilmesi amacıyla il özel idaresine aktarıldığı halde, aktarıldığı mali yılı takip eden yıl sonuna kadar
tahsis edildiği proje için kullanılamayacağı anlaşılan ödenekler, ilgili Bakanın onayı ile bu fıkra kapsamında değerlendirilmek ve başka bir projede kullanılmak üzere aynı veya başka bir il özel idaresine veya ilgili mevzuatı çerçevesinde kullanılmak üzere Toplu Konut İdaresine aktarılabilir.”
MADDE 2 − 4/1/1961 tarihli ve 209
sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme
(Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına (h) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki (ı) ve (i) bentleri
eklenmiştir.
“ı) Bakanlık sağlık kurum ve kuruluşlarının 31/12/1960 tarihli ve
193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 70 inci maddesinde
belirtilen mal ve hakların kiralanması, uzmanlık belgesi, sertifikasyon ve sınav hizmetlerini,
i)
Diğer hizmetleri,”
MADDE 3 − 209 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 4 − Bu Kanuna tabi döner sermayeli işletmelerin her türlü iş ve işlemlerinden dolayı Maliye Hazinesi, Sağlık Bakanlığı, valilikler
veya ilgili kurum ve kuruluşlar taraf gösterilmek
suretiyle açılan veya açılacak adli ve
idari davalar ile icra işlerinin vekil sıfatıyla takibi döner sermaye kadrolarında istihdam
edilen avukatlar tarafından yapılır.
Döner sermayeli işletmelerin her türlü iş ve işlemlerinden dolayı döner sermayeli işletmenin harcama
yetkilisinin onayı olmadıkça hiçbir dava açılamaz ve hiçbir icra takibi yapılamaz. Maddi veya hukuki sebeplerle dava açılmasında ve icra takibinde fayda umulmayan işlerde harcama yetkilisi tarafından mucip
sebepleri gösterilmek suretiyle verilecek mütalaa derhal Sağlık Bakanlığına bildirilerek,
alınacak emir ve talimata göre hareket olunur.
Harcama
yetkilileri ve avukatlar müddetli işlerde hakkın düşmesini önleyecek
tedbirleri almakla mükelleftirler.
Tutarı 120.000 Türk Lirasına kadar (120.000
Türk Lirası dahil) bir alacak veya bu kıymetteki bir hak veya menfaat dava ve icra yoluyla takip edilmekte
iken takibata devam etmekte veya takibin aleyhe neticelenmesi halinde yüksek dereceli mahkeme veya mercie müracaatta maddi
veya hukuki sebeplerle bir fayda umulmazsa avukatın mucip sebepleri gösteren mütalaası ve harcama yetkilisinin teklifi üzerine takipten
vazgeçme emri vermeye valiler yetkilidir. Valiler tarafından vazgeçme teklifleri reddolunduğu ve harcama yetkilisince teklifte ısrar edildiği takdirde keyfiyet Sağlık Bakanlığına bildirilir. Valinin tasvip etmediği dava ve icra takiplerinden vazgeçmeye Sağlık Bakanlığı yetkilidir. İlçelerde miktar veya kıymeti 55.000 Türk Lirasına kadar (55.000 Türk Lirası dahil) olan işlerde bu yetkiler harcama yetkilisinin teklifi üzerine kaymakamlar tarafından kullanılır. Kaymakamların kabul
etmedikleri teklifte harcama yetkilisi ısrar ederse
valinin vereceği karar kesindir.
Tutarı 500.000 Türk Lirasına kadar (500.000
Türk Lirası dahil) bir hakkın veya menfaatin
terk edilmesini gerektiren ve maddi veya hukuki sebeplerle takip
edilmesinde veya yüksek dereceli mahkeme ve mercilerde tetkik olunmasını istemekte fayda umulmayan dava ve icra
takiplerinden vazgeçmeye Sağlık Bakanlığı Hukuk Müşavirliğinin teklifi üzerine Sağlık Bakanı yetkilidir.
Döner sermaye işletmelerini ilgilendiren ve mahkemelere, hakeme
veya icraya intikal etmiş olan işlerin sulh yoluyla
hallinde menfaat görüldüğü takdirde, Sağlık Bakanlığı Hukuk Müşavirliğinin teklifi üzerine 500.000 Türk Lirasına kadar (500.000 Türk Lirası dahil) bir hakkın tanınması veya menfaatin terk edilmesini gerektiren anlaşmalar yapmaya Sağlık Bakanı yetkilidir.
Bir
sözleşme mevcut olsun veya olmasın henüz yargı mercilerine,
hakeme veya icraya intikal etmemiş bulunan hukuki
ihtilafların sulh yoluyla hallinde menfaat görüldüğü takdirde Sağlık Bakanlığı Hukuk Müşavirinin mütalaasına istinaden 500.000 Türk Lirasına kadar (500.000 Türk Lirası dahil) bir hakkın tanınması veya menfaatin terk edilmesini gerektiren anlaşmalar veya mukavele tadilleri yapmaya Sağlık Bakanı yetkilidir.
Konusu kalmayan veya yanlışlıkla açıldığı
anlaşılan veya döner sermayeli işletmeye ait hak ve menfaati
muhtevi bulunmayan davalarla icra takipleri, tutarı
120.000 Türk Lirası ve daha az olduğu takdirde, bu maddenin dördüncü fıkrasındaki usul dairesinde ve
120.000 Türk Lirasından fazla olduğu takdirde Sağlık
Bakanlığınca iptal edilerek dava
ve icra kayıtları
terkin olunur.
Bu
kabil işler hakkında verilen
kararlara karşı yüksek dereceli mahkemeye müracaattan vazgeçilmesi de yukarıdaki hükümlere tabidir.
Bu
maddede belirtilen parasal sınırlar, her yıl Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda gösterilir.
Mahkemelerce
hükme bağlanarak karşı taraftan tahsil edilen vekalet ücretlerinin dağıtımı hakkında 2/2/1929 tarihli ve 1389 sayılı Devlet Davalarını İntaç Eden Avukat ve Saireye
Verilecek Ücreti Vekalet Hakkında Kanun hükümleri kıyas yoluyla
uygulanır.
Bu
maddede belirtilen dava ve icra işlerinin takibi,
idarece ihtiyaç duyulması halinde, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22 nci maddesindeki doğrudan temin usulüyle hizmet satın alma yoluyla da yaptırılabilir.”
MADDE 4 − 209 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 5 − Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten önce Hazine avukatları tarafından takip edilen
dava ve icra dosyaları Sağlık Bakanlığı ve Maliye
Bakanlığı tarafından belirlenecek
usul ve esaslar çerçevesinde bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren bir yıl içerisinde döner sermayeli işletmelere devredilir.
Dosya
devirleri gerçekleştirilinceye kadar bu işlere ilişkin olarak Hazine avukatları tarafından yapılan işlemler döner sermayeli işletmeler adına yapılmış sayılır.”
MADDE 5 − 209 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 6 − Vakıf üniversiteleri hariç olmak üzere üniversiteler ile Sağlık Bakanlığı ve diğer kamu
idarelerine bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarında vefat eden ve tedavi giderleri Sosyal Güvenlik Kurumunca karşılanmayanlardan, hizmet bedelini ödemekle yükümlü olduğu halde ödeme gücü bulunmadığı tespit
edilenlerin, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce tahsil edilmemiş hizmet bedelleri, fer'ileri
ile birlikte terkin edilir.
Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarınca; sağlık hizmeti verildiği dönemde herhangi bir nedenle ilgili mevzuatı kapsamında sosyal güvenlik sağlık yardımından yararlanamayan gerçek kişilere sunulan sağlık hizmet bedellerinden 31/12/2010
tarihine kadar tahsil edilememiş alacak tutarlarının % 50’sinin bu Kanunun
yayımı tarihinden itibaren bir yıl içinde ilgililerce defaten veya taksitle ödenmesi halinde, geri kalan kısmı fer’ileriyle
birlikte terkin edilir. Şu kadar ki, alacak tutarı 250 Türk Lirası ve altında ise resen terkin edilir; alacak tutarının yarısının 250 Türk Lirasının altında olması halinde 250 Türk Lirası terkin edilerek
bakiye kısım tahsil edilir.
Kuzey
Kıbrıs Türk Cumhuriyeti tarafından tedavi
edilmek üzere Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelere gönderilen hastaların tedavi
bedellerinden 31/12/2010 tarihine kadar ödenmemiş olanlar terkin edilir.
Bu
maddenin uygulanmasına ilişkin esas ve
usuller Maliye Bakanlığınca belirlenir.”
MADDE 6 − 25/10/1984 tarihli ve
3065 sayılı Katma Değer Vergisi
Kanununun 17 nci maddesinin (4) numaralı fıkrasının (d) bendinde yer alan “kiralanması işlemleri” ibaresi “kiralanması işlemleri ile Sağlık Bakanlığına bağlı hastane, klinik, dispanser, sanatoryum gibi kurum ve kuruluşların yapacağı Gelir Vergisi
Kanununun 70 inci maddesinde belirtilen mal ve hakların kiralanması işlemleri” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 7 − 13/6/2006 tarihli ve 5520
sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin parantez içinde yer alan “mal ve hizmet satışları” ibaresi “mal ve hizmet satışları ile Sağlık Bakanlığına bağlı hastane, klinik, dispanser, sanatoryum gibi kurum
ve kuruluşların yapacağı Gelir Vergisi
Kanununun 70 inci maddesinde belirtilen mal ve hakların kiralanması işlemleri” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 8 − 7/5/1987 tarihli ve 3359
sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 10 − Herhangi bir tedavi yöntemi veya araçlarının veyahut ruhsat veya izin alınmış olsa dahi ilaç ve terkipleri,
geleneksel bitkisel tıbbi ürünler ile tıbbi cihazların bilimsel araştırma amacıyla insanlar üzerinde kullanılabilmesi için, Sağlık Bakanlığından izin alınmasının yanında;
a)
Araştırmanın, öncelikle insan dışı deney ortamında veya yeterli sayıda hayvan üzerinde yapılmış olması,
b)
İnsan dışı deney ortamında veya hayvanlar üzerinde yapılan deneyler
sonucunda ulaşılan bilimsel verilerin, varılmak istenen hedefe ulaşmak açısından bunların insan üzerinde de yapılmasını gerekli kılması,
c)
Araştırmanın, insan sağlığı üzerinde öngörülebilir zararlı ve kalıcı bir etki bırakmaması,
ç) Araştırma sırasında kişiye insan onuruyla bağdaşmayacak ölçüde acı verici yöntemlerin uygulanmaması,
d)
Araştırmayla varılmak istenen amacın, bunun kişiye yüklediği külfete ve kişinin sağlığı üzerindeki tehlikeye göre daha ağır basması,
e)
Üzerinde araştırma yapılacak ilgilinin, araştırmanın mahiyet ve sonuçları hakkında yeterli bilgilendirmeye dayalı olarak yazılı rızasının olması ve bu rızanın herhangi bir menfaat teminine bağlı bulunmaması,
f)
Yapılacak araştırmayı ilgili etik kurulun uygun görmesi,
şarttır.
Belirtilen araştırmalar, üzerinde araştırma
yapılacak kimselerin emniyetini
sağlamaya ve araştırmanın sağlıklı
bir şekilde yürütülebilmesine, takibine ve
gereğinde acil müdahale yapılabilmesine elverişli ve araştırmanın vasfına uygun personel, teçhizat ve laboratuvar imkânlarına sahip olan üniversite sağlık
uygulama ve araştırma
merkezleri, üniversitelere bağlı
onaylanmış araştırma-geliştirme merkezleri, Refik
Saydam Hıfzıssıhha Merkezi ve Sağlık
Bakanlığı eğitim
ve araştırma
hastaneleri tarafından yapılabilir.
Bu
araştırmalarda, bireyin hakları ve sağlığının korunması herşeyin üstünde tutulur.
Üzerinde araştırma yapılacak veya yapılan gönüllü, muvafakatini araştırmanın her aşamasında ve hiçbir şarta bağlı olmaksızın geri alabilir.
Sigorta
teminatı dışında, gönüllülerin araştırmaya iştiraki veya devamının sağlanması için gönüllüye herhangi bir ikna edici teşvik veya malî teklifte bulunulamaz. Ancak, gönüllülerin araştırmaya iştiraki ile ortaya çıkacak masraflar
ile sağlıklı gönüllülerin çalışma günü kaybından doğan gelir azalması araştırma bütçesinde belirtilir ve bu bütçeden karşılanır.
Araştırma sonucunda elde edilecek bilgilerin yayımlanması durumunda gönüllünün kimlik bilgileri açıklanamaz.
Sağlık Bakanlığı, araştırmanın yürütülmesi sırasında araştırmaya izin verilirken mevcut şartlardan birinin ortadan kalktığını tespit ederse klinik araştırmayı derhal durdurur. Bu şartların belirlenen süre içerisinde yerine getirilmemesi veya yerine
getirilmesinin mümkün olmadığının anlaşılması veyahut gönüllü sağlığının tehlikeye girmesi hallerinde doğrudan araştırma sonlandırılır.
Sağlık Bakanlığınca, insanlar üzerinde gerçekleştirilecek klinik araştırmalara katılacak gönüllülerin hakları, sağlık güvenliği ve esenliğinin korunmasını sağlamak ve klinik araştırmaları etik yönden değerlendirmek amacıyla etik kurullar; klinik araştırmalarla ilgili konularda Bakanlığa görüş bildirmek üzere Klinik Araştırmalar Danışma Kurulu teşkil olunur.
Etik
kurullar, en az biri sağlık mesleği mensubu olmayan
kişi ve biri de hukukçu olmak kaydıyla ve üyelerinin çoğunluğu doktora veya tıpta uzmanlık seviyesinde eğitimli sağlık mesleği mensubu olacak şekilde, en az yedi
ve en çok onbeş
üyeden oluşturulur. Etik
kurul üyelerinin görev süresi iki yıldır. Mazeretsiz olarak üst üste üç toplantıya veya aralıklı olarak beş toplantıya katılmayan üyelerin üyeliği düşer.
Klinik
Araştırmalar Danışma Kurulu ise; Sağlık Bakanlığı Müsteşarı veya uygun göreceği bir Müsteşar yardımcısının başkanlığında tıbbın cerrahi, dahili ve temel bilimlerinden
Bakanlıkça seçilen uzmanlığını almış veya doktorasını yapmış üçer kişi, birer klinik
psikolog ve ilahiyatçı ile Bakanlık 1. Hukuk Müşaviri veya görevlendireceği bir hukuk müşavirinden oluşur. Kurul ilk toplantısında kendi üyeleri arasından bir başkan vekili seçer. İhtiyaç duyulması halinde Kurul ilgili uzmanlardan görüş alabilir veya Kurula davet ederek dinleyebilir. Seçilen üyelerin görev süresi iki yıl olup, görev süresi dolan üyeler yeniden seçilebilir.
Mazeretsiz olarak üst üste üç toplantıya veya aralıklı olarak beş toplantıya katılmayan üyelerin üyeliği düşer.
Etik
kurullar ve Klinik Araştırmalar Danışma Kurulu, üye tam sayısının üçte iki çoğunluğu ile toplanır ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile karar alır.
İnsanlar üzerinde bilimsel araştırma yapılmasına dair usul ve esaslar, Klinik Araştırmalar Danışma Kurulunun ve
klinik araştırma alanlarına göre etik kurulların teşkili, görevleri, çalışma usul ve esasları Sağlık Bakanlığınca çıkartılacak yönetmelikle tespit
olunur.”
MADDE 9 − 11/4/1928 tarihli ve 1219
sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının
Tarzı İcrasına Dair Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 13 − a) Klinik psikolog; psikoloji
veya psikolojik danışma ve rehberlik lisans eğitimi üzerine klinik ortamlarda gerekli pratik uygulamaları içeren klinik psikoloji yüksek lisansı veya diğer lisans eğitimleri üzerine psikoloji veya klinik psikoloji yüksek lisansına ilaveten klinik psikoloji doktorası yapan sağlık meslek mensubudur.
Klinik
psikolog, nesnel ve yansıtmalı ölçüm araçları, gözlem ve görüşme teknikleri kullanarak psikolojik değerlendirme ile
uluslararası teşhis ve sınıflama sistemlerinde hastalık olarak tanımlanmayan ve Sağlık Bakanlığının da uygun bulduğu durumlarda psikoterapi işlemleri yapar. Hastalık durumlarında ise ancak
ilgili uzman tabibin teşhisine ve tedavi için yönlendirmesine bağlı olarak psikoterapi uygulamalarını gerçekleştirir.
Psikoloji
lisans eğitimi üzerine ilgili
mevzuatına göre Sağlık Bakanlığınca uygun görülen psikolojinin tıbbi uygulamalarıyla ilgili
sertifikalı eğitim almış ve yeterliliğini belgelemiş psikologlar sertifika alanlarındaki tıbbi uygulamalarda görev alabilirler.
Uzman
tabibin teşhis ve yönlendirmesiyle ya
da bağımsız olarak yapılabilecek mesleki
uygulamalar, bu bentteki prensipler çerçevesinde Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle
belirlenir.
b)
Fizyoterapist; fizyoterapi alanında lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullardan mezun sağlık meslek mensubudur.
Fizyoterapist,
hastalık durumları dışında, kişilerin fiziksel aktivitelerini düzenlemek ve hareket kabiliyetlerini arttırmak için mesleğiyle ilgili ölçüm ve testleri yaparak kanıta dayalı koruyucu ve geliştirici protokolleri
belirler, planlar ve uygular. Hastalık durumlarında ise fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tabibin veya uzmanlık eğitimleri sırasında fiziksel tıp ve rehabilitasyon rotasyonu yapmış veya uzmanlık sonrasında ilgili dalın rotasyon süresi kadar fiziksel tıp ve
rehabilitasyon eğitimi almış uzman tabiplerin
kendi uzmanlık alanları ile ilgili teşhisine ve tedavi için yönlendirmesine bağlı olarak hastaların hareket ve fiziksel fonksiyon bozukluklarının ortadan kaldırılması veya iyileştirilmesi amacıyla gerekli uygulamaları yapar. Hastaların tedavisi yönünden rehabilitasyon
ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği içinde çalışır ve tedavinin gidişi hakkında ilgili uzman
tabibe bilgi verir.
c) Odyolog; odyoloji
alanında lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullardan mezun veya
diğer lisans eğitimleri üzerine odyoloji
yüksek lisansı veya doktorası yapan, sağlıklı bireylerde işitme ve denge kontrolleri
ile işitme bozukluklarının
önlenmesi için çalışmalar yapan ve ilgili
uzman tabibin teşhis veya tedavi için yönlendirmesine
bağlı
olarak işitme, denge bozukluklarını
tespit eden, rehabilite eden ve bu amaçlarla kullanılan cihazları belirleyen sağlık
meslek mensubudur.
ç) Diyetisyen; beslenme ve diyetetik alanında lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullardan mezun; sağlıklı bireyler için sağlıklı beslenme programları belirleyen,
hastalar için tabibin yönlendirmesi üzerine gerekli beslenme programlarını düzenleyen, toplu beslenme yerlerinde beslenme
programları hazırlayan ve besin güvenliğini sağlayan sağlık meslek mensubudur.
d)
Dil ve konuşma terapisti; dil ve konuşma terapisi alanında lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullardan mezun veya diğer lisans eğitimleri üzerine dil ve konuşma terapisi alanında yüksek lisans veya
doktora yapan, bireylerin ses, konuşma ve dil
bozukluklarının önlenmesi için çalışmalar yapan ve ilgili uzman tabip tarafından teşhisi konulmuş yutkunma, dil ve
konuşma bozukluklarının rehabilitasyonunu sağlayan sağlık meslek mensubudur.
e)
Podolog; meslek yüksekokullarının podoloji programından mezun; bireylerin ayak sağlığının korunması ve bakımına yönelik hizmet veren ve ilgili uzman tabibin teşhisine ve tedavi için yönlendirmesine bağlı olarak hastaların ayak tedavisini yapan sağlık teknikeridir.
f)
Sağlık fizikçisi; fizik, fizik
mühendisliği veya nükleer enerji mühendisliği eğitimi üzerine radyoterapi fiziği, diagnostik radyoloji fiziği veya nükleer tıp fiziği dallarının birinde yüksek lisans
mezunu; ilgili uzmanının gözetiminde ve tedavi için yönlendirmesine bağlı olarak; radyasyon ile yapılan teşhis, görüntüleme ve tedavi sırasında ve sonrasında, gerektiğinde radyo izotop
maddeleri ve iyonize ışın kaynaklarının kullanımından, uygulanmasından, korunmasından ve arıtılmasından sorumlu sağlık meslek mensubudur.
g)
Anestezi teknisyeni/teknikeri; sağlık meslek liselerinin ve meslek yüksekokullarının anestezi programlarından mezun;
anesteziyoloji ve reanimasyon uzmanı tabibin sorumluluğunda ve yönlendirmesi doğrultusunda anestezi işlemlerinin güvenli bir şekilde başlatılması, sürdürülmesi ve sonlandırılması için gerekenleri yapan sağlık teknisyeni/teknikeridir.
ğ) Tıbbi laboratuvar ve
patoloji teknikeri; meslek yüksekokullarının tıbbi laboratuvar ve
patoloji laboratuvar teknikleri programlarından mezun; bireyin sağlık durumu veya ölüm sebebi hakkında bilgi edinmek
amacıyla tıbbi analiz öncesi hazırlıkları yapan, laboratuvar araç ve gereçlerini kullanarak numunelerin tıbbi testlerini ve kan merkezi çalışmalarını yapan sağlık teknikeridir.
Tıbbi laboratuvar teknisyeni; sağlık meslek liselerinin tıbbi laboratuvar programından mezun; tıbbi analiz öncesi hazırlıkları yapan, laboratuvar araç ve gereçlerini kullanarak numunelerin tıbbi testlerini ve kan merkezi çalışmalarını yapan sağlık teknisyenidir.
h)
Tıbbi görüntüleme teknisyeni/teknikeri; sağlık meslek liselerinin ve meslek yüksekokullarının tıbbi görüntüleme programlarından mezun; tıbbi görüntüleme yöntemleri ile görüntü elde eden ve kullanıma hazır hale getiren sağlık teknisyeni/teknikeridir.
ı) Ağız ve diş sağlığı teknikeri; meslek yüksekokullarının ağız ve diş sağlığı programından mezun; hasta
muayenesinde diş tabibine yardımcı olan, tedavi malzemelerinin hazırlanması ve kullanıma hazır halde tutulmasını sağlayan sağlık teknikeridir.
i)
Diş protez teknikeri; meslek
yüksekokullarının diş protez programından mezun; diş tabibi tarafından alınan ölçü üzerine, çene ve yüz protezlerini, ortodontik cihazları yapan ve onaran sağlık teknikeridir.
j)
Tıbbi protez ve ortez teknisyeni/teknikeri; sağlık meslek liselerinin ve meslek yüksekokullarının tıbbi protez ve ortez
programlarından mezun; kaybedilen organların işlevlerini kısmen de olsa
yerine getirecek yapay organlar ile desteklenmesi, korunması ve düzeltilmesi gereken vücut kısımlarına uygulanacak yardımcı cihazları ve aletleri tasarlayan, kullanıma hazır hale getiren, onarımını yapan ve uzman tabip denetiminde hastaya uygulayan
sağlık teknisyeni/teknikeridir.
k)
Ameliyathane teknikeri; meslek yüksekokullarının ameliyathane hizmetleri programından mezun; ameliyathanede kullanılan alet ve
malzemenin ameliyata hazır hale getirilmesine, cerrahi ekibe malzeme sağlanması ve ameliyathane ortamının ameliyatın özelliğine göre uygun hale
getirilmesine yönelik iş ve işlemleri yapan ve uygulama açısından destek veren sağlık teknikeridir.
l)
Adli tıp teknikeri; meslek yüksekokullarının adli tıp programından mezun; kişilerin adlî muayenesinde,
insan bedeninden örnek alınmasında, otopside ve adli raporların yazılmasında tabibe yardımcı olan sağlık teknikeridir.
m)
Odyometri teknikeri; meslek yüksekokullarının odyometri programından mezun; endikasyonu belirlenmiş hastalara ilgili ekipmanı
kullanarak gerekli testleri uygulayan sağlık teknikeridir.
n)
Diyaliz teknikeri; meslek yüksekokullarının diyaliz programından mezun; tabibin yönlendirmesine göre hastaya diyaliz uygulamalarını yapan sağlık teknikeridir.
o)
Fizyoterapi teknikeri; meslek yüksekokullarının fizyoterapi programından mezun; fiziksel tıp ve rehabilitasyon
uzmanı veya fizyoterapist gözetiminde, fizik
tedavi ve egzersiz uygulamalarına yardımcı olan sağlık teknikeridir.
ö) Perfüzyonist;
perfüzyon
alanında lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullardan mezun veya diğer lisans eğitimleri üzerine perfüzyon alanında yüksek lisans yapan; kalp ve/veya büyük damarlarda yapılacak müdahalelerde ilgili uzman tabipler gözetiminde kalp
akciğer makinesini kullanarak beden dışı kan dolaşımını yöneten sağlık meslek mensubudur.
p)
Radyoterapi teknikeri; meslek yüksekokullarının radyoterapi programından mezun; tabibin hazırladığı ışın tedavi programını hastaya uygulayan sağlık teknikeridir.
r)
Eczane teknikeri; meslek yüksekokullarının eczane hizmetleri programından mezun; reçetedeki ilaçları eczacı gözetiminde hazırlayan ve eczacılık faaliyetlerine yardım eden sağlık teknikeridir.
s)
İş ve uğraşı terapisti (Ergoterapist);
iş ve uğraşı terapisi alanında lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullardan mezun, sağlıklı kişilerde mesleği ile ilgili ölçüm ve testleri yaparak, mesleği ile ilgili koruyucu ve geliştirici programları planlayan ve uygulayan; hasta kişiler için uzman tabibin teşhisine bağlı olarak bireylerin günlük yaşam, iş ve üretkenlik, boş zaman aktivitelerine katılımını artırmak, sağlık durumlarını iyileştirmek, özürlülüğü önlemek ve çevreyi düzenleyerek katılımı artırmak için gerekli iş ve uğraşı terapisi yöntemlerini
uygulayan sağlık meslek mensubudur.
ş) İş ve uğraşı teknikeri (Ergoterapi teknikeri); meslek
yüksekokullarının iş ve uğraşı terapisi bölümlerinden mezun, uzman tabibin tedavi planına bağlı olarak, uzman tabip veya iş ve uğraşı terapisti gözetiminde iş ve uğraşı terapisi programını uygulayan sağlık teknikeridir.
t)
Elektronörofizyoloji
teknikeri; meslek yüksekokullarının elektronörofizyoloji
bölümünden mezun, elektronörofizyolojik yöntemlerin kullanılmasında ilgili uzman tabibe yardım eden ve tabibin gözetiminde çalışan sağlık teknikeridir.
u)
Mamografi teknikeri; meslek yüksekokullarının mamografi teknikerliği bölümünden mezun; mamogramların kanser açısından pozitif ve negatif yönden incelemesini yaparak radyoloji uzmanının karar vermesi için değerlendirmesine hazır hale getiren, gerektiğinde mamografi çekimlerini yapan sağlık teknikeridir.
Tabipler
ve diş tabipleri dışındaki sağlık meslek mensupları hastalıklarla ilgili doğrudan teşhiste bulunarak
tedavi planlayamaz ve reçete yazamaz. Sağlık meslek mensuplarının iş ve görev ayrıntıları ile sağlık hizmetlerinde çalışan diğer meslek
mensuplarının sağlık hizmetlerinde çalışma şartları, iş ve görev tanımları; sertifikalı eğitime ilişkin usûl ve esaslar Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
Tabiplerce
veya tabiplerin yönlendirmesiyle ilgili sağlık meslek mensubu tarafından uygulanmak şartıyla insan sağlığına yönelik geleneksel/tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin
alanları, tanımları, şartları ve uygulama usul
ve esasları Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
Diploması veya meslek belgesi olmadan bu maddede tanımlanan meslek mensuplarının yetkisinde olan bir işi yapan veya bu
unvanı takınanlar bir yıldan üç yıla kadar hapis ve ikiyüz günden beşyüz güne kadar adli para cezası ile cezalandırılır.”
MADDE 10 − 1219
sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 14 − Tıpta uzmanlık ana dalları ile eğitim süreleri EK–1 sayılı çizelgede; diş tabipliğinde uzmanlık ana dalları ile eğitim süreleri EK–2 sayılı çizelgede; tıpta uzmanlık yan dalları, bağlı ana dalları ve eğitim süreleri de EK–3 sayılı çizelgede belirtilmiştir. Bu çizelgelerde belirtilen eğitim süreleri, Sağlık Bakanlığınca, Tıpta Uzmanlık Kurulunun kararı üzerine üçte bir oranına kadar arttırılabilir.
Tıpta ve diş tabipliğinde ana uzmanlık dalı eğitimlerine, merkezi olarak yapılacak tıpta ve diş tabipliğinde uzmanlık sınavları ile girilir. Yan
dal uzmanlık eğitimlerine ve EK-1 sayılı çizelgenin 3 üncü sütununda belirtilen uzmanların ikinci uzmanlık eğitimlerine girişleri merkezi
olarak yapılacak yan dal uzmanlık sınavı ile olur.
Uzmanlık dallarının eğitim müfredatları ve bu müfredatlara göre uzmanlık dallarının temel uygulama alanları ile görev ve yetkilerinin çerçevesi Tıpta Uzmanlık Kurulunca
belirlenir.”
MADDE 11 − 1219
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 7 − Bu maddenin
yayımı tarihi itibarıyla, sağlık kuruluşlarında psikolojinin sertifikalı tıbbi uygulamalarında Sağlık Bakanlığınca belirlenen sürelerde çalıştığını ve yeterli tecrübeyi kazandığını belgeleyen psikologlara, Sağlık Bakanlığınca yapılacak sınavlarda başarılı olmak kaydıyla çalıştığı ve tecrübe kazandığı tıbbi uygulamalarda görev alma yetkisi
verilir. Bu yetkinin verilmesine ilişkin usul ve
esaslar Sağlık Bakanlığınca belirlenir.
Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihte kalp
akciğer makinesini kullanarak beden dışı kan dolaşımı işlemini en az bir yıldan beri yürütmekte olup en az lise seviyesinde eğitimi bulunanlardan, usul ve esasları Sağlık Bakanlığınca belirlenen eğitimleri alan ve açılacak sınavlarda başarılı olanlar perfüzyonist yetkisiyle çalışabilir.
3308
sayılı Mesleki Eğitim Kanunu çerçevesinde eczanede çalışan destek personeli eğitimini tamamlamış olanlar eczane
teknikeri yetkisiyle çalışabilir.
Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihte ağız ve diş teknikerliğine ilişkin iş ve işlemleri en az bir
yıldan beri yürütmekte olup en az lise seviyesinde eğitimi
bulunanlardan, usul ve esasları Sağlık Bakanlığınca belirlenen eğitimleri alan ve açılacak sınavlarda başarılı olanlar ağız ve diş sağlığı teknikeri yetkisiyle çalışabilir.
Bu
maddenin yayımı tarihi itibarıyla elde edilmiş olan meslek unvanları ve ilgili alanlarda mesleki eğitimlerine başlamış olanların hakları saklıdır. Bunların görev, yetki ve sorumlulukları Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle
belirlenir.
Bu
Kanunun ek 13 üncü maddesinde ve bu maddede öngörülen yönetmelikler bir yıl içerisinde yürürlüğe konulur. Bu yönetmelikler yürürlüğe girinceye kadar, mevcut ikincil düzenlemelerin bu Kanuna aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam edilir.
Bu
Kanunun ek 13 üncü maddesi ile tanımlanan sağlık teknisyeni ve sağlık teknikeri mesleklerinden herhangi birine ait iş ve işlemleri, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce ilgili mevzuatına göre gerekli eğitimleri alarak yürütmekte olanların bu hakları saklıdır.
Bu
madde gereğince Sağlık Bakanlığınca yapılacak eğitimler ve sınavlar bir yıl içerisinde yapılır ve bu süre içerisinde ilgililer çalışmalarına devam edebilir.”
MADDE 12 − 1219
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 8 − Bu Kanunun
ek 14 üncü maddesinin yürürlüğe girmesinden önce ilgili mevzuatına uygun olarak uzmanlık eğitimi yapmış, eğitime başlamış veya bir uzmanlık eğitimi kontenjanına yerleşmiş olanların hakları saklıdır.
Ağız, Yüz ve Çene Cerrahisi ana dalında, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce yurt içinde veya yurt dışında en az dört yılı eğitim
kurumlarında olmak üzere altı yıl
süreyle araştırma,
uygulama ve inceleme yapmış bulunanlar,
yaptıkları
araştırma,
uygulama ve incelemeler ile aldıkları eğitimlere
ait belgelerini ve bu alanda yurt içi
ve yurt dışında yayımlanmış bilimsel yayınlarını ibraz ederek, bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içerisinde uzmanlık belgesi almak için Sağlık
Bakanlığına başvurabilir. Tıpta Uzmanlık Kurulu, başvuru süresinin bitiminden itibaren bir yıl içerisinde başvuruları değerlendirir. Çalışmaları yeterli görülenlerin uzmanlık belgeleri,
Bakanlıkça düzenlenir ve tescil edilir.
Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce bu Kanunla diş tabipliğinde uzmanlık dalı olarak belirlenen alanlardan birinde doktora eğitimi yapmış olanlar ile bu alanlarda doktora eğitimine başlamış olanlardan eğitimlerini başarı ile bitirenlere uzmanlık belgesi verilir.
Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce;
a)
Göğüs Hastalıkları ana dalına bağlı Alerji Hastalıkları yan dalında uzmanlık eğitimi yapmakta olanlar, eğitimlerine İmmünoloji ve Alerji Hastalıkları adı altında devam ederler.
b) Deri ve Zührevi
Hastalıkları,
Enfeksiyon Hastalıkları
ve Klinik Mikrobiyoloji ve Göğüs
Hastalıkları
ana dallarına bağlı
Alerjik Hastalıklar, Alerjik Göğüs Hastalıkları
ya da Alerji Hastalıkları adıyla
uzmanlık belgesi almış olanların, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içerisinde İmmünoloji
ve Alerji Hastalıkları
alanında yaptıkları
araştırma,
uygulama ve incelemelere ait belgelerini ibraz ederek başvurmaları ve Tıpta Uzmanlık Kurulu tarafından uygun bulunması halinde uzmanlık belgeleri İmmünoloji
ve Alerji Hastalıkları
olarak değiştirilir.
c)
Enfeksiyon Hastalıkları adıyla uzmanlık belgesi alanların bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren üç ay içerisinde başvurmaları halinde uzmanlık belgeleri
Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji olarak değiştirilir. Halen bu alanda uzmanlık eğitimlerine devam edenlerin eğitimlerini başarıyla bitirmeleri halinde belgeleri Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji adıyla tescil edilir.
ç) Çocuk Hematolojisi ya da Çocuk Onkolojisi adıyla uzmanlık belgesi almış olanların bu iki alanda yaptıkları araştırma, uygulama ve incelemelere ait belgelerini ibraz
ederek, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren üç ay içerisinde başvurmaları ve Tıpta Uzmanlık Kurulu tarafından uygun bulunması halinde uzmanlık belgeleri Çocuk Hematolojisi ve Onkolojisi olarak değiştirilir. Çocuk Hematolojisi
ya da Çocuk Onkolojisi yan dallarında uzmanlık eğitimi yapmakta olanlar eğitimlerine Çocuk Hematolojisi ve Onkolojisi adı altında devam ederler.
d) Çocuk Alerjisi ya da Çocuk İmmünolojisi
adıyla uzmanlık belgesi almış olanların bu iki alanda yaptıkları
araştırma,
uygulama ve incelemelere ait belgelerini ibraz ederek, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içerisinde başvurmaları ve Tıpta Uzmanlık Kurulu tarafından uygun bulunması halinde uzmanlık belgeleri Çocuk İmmünolojisi
ve Alerji Hastalıkları
olarak değiştirilir.
Çocuk Alerjisi ya da Çocuk İmmünolojisi yan dallarında uzmanlık eğitimi yapmakta olanlar eğitimlerine Çocuk İmmünolojisi ve Alerji Hastalıkları adı altında devam ederler.
e) Gelişimsel
Pediatri, Cerrahi Onkoloji, Yoğun Bakım, İş
ve Meslek Hastalıkları,
Çocuk Metabolizma Hastalıkları
ve El Cerrahisi yan dallarında, bağlı
ana dallarda uzman olduktan sonra o yan dal alanında
yurt içinde veya yurt dışında beş yıl
süreyle araştırma,
uygulama ve inceleme yapmış
bulunanlar, yaptıkları
araştırma,
uygulama ve incelemeler ile aldıkları eğitimlere
ait belgelerini ve bu alanda yurt içi
ve yurt dışında yayımlanmış bilimsel yayınlarını ibraz ederek, bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içerisinde uzmanlık belgesi almak için Sağlık
Bakanlığına başvurabilir. Tıpta Uzmanlık Kurulu, başvuru süresinin bitiminden itibaren bir yıl içerisinde başvuruları değerlendirir. Çalışmaları yeterli görülenlerin uzmanlık belgeleri,
Bakanlıkça düzenlenir ve tescil edilir.”
MADDE 13 − 10/7/2003 tarihli ve 4924 sayılı Eleman Temininde Güçlük Çekilen Yerlerde Sözleşmeli Sağlık Personeli Çalıştırılması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 5 inci
maddesinin sekizinci fıkrası aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
“Sözleşmeli personel, istihdam edildiği hizmet biriminde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunundaki hükümler çerçevesinde başhekim, başhekim yardımcısı ve başhemşire olarak görevlendirilebilir. Bu görevleri yürüttükleri sürece kendilerine
bu görevlerinden dolayı başkaca bir ücret ödenmez.”
MADDE 14 – 13/12/1983 tarihli ve 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 17/B maddesinin (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“d) Sağlık Bakanlığının ihtiyaç duyduğu her türlü tesis, hastane, sağlık eğitim tesisi, sağlık kampüsü, sosyal donatılar ve diğer tesisleri, düzenlenecek
protokol esasları çerçevesinde Toplu Konut İdaresi Başkanlığına veya inşaat işleri ile ilgili araştırma, proje, taahhüt, finansman ve
yapım işlemleri konusunda görevli ve yetkili
kamu tüzelkişiliğine sahip diğer kurum ve kuruluşlara doğrudan yaptırmak; bunların bedelini, Sağlık Bakanlığı bütçesinin ilgili tertiplerine bu amaçla konulan ödeneklerden, döner sermaye
gelirlerinden, Sağlık Bakanlığına tahsisli veya
Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazları üzerindeki yapılarla birlikte
devrederek ödemek.”
“Sağlık Bakanlığı, kamu kurum ve
kuruluşlarına ait veya tahsisli taşınmazların kendisine tahsisini veya devrini talep edebilir
veya kullanım protokolleri yapabilir. Bu protokoller ile oluşan yükümlülüklerini Toplu Konut İdaresi Başkanlığına veya inşaat işleri ile ilgili araştırma, proje, taahhüt, finansman ve
yapım işlemleri konusunda görevli ve yetkili
kamu tüzelkişiliğine sahip diğer kurum ve kuruluşlara yaptırabilir.
Sağlık Bakanlığınca sağlık hizmetlerinde kullanılmakta olan binalardan, Bakanlıkça oluşturulacak komisyon tarafından fonksiyonellik ve/veya onarım-tadilat maliyeti
açısından yapılan değerlendirme sonucunda yıkımının uygun olduğuna karar verilen
binalar yıkılabilir. Yıkım kararı verecek komisyonun teşkili ile çalışma esas ve usulleri Sağlık Bakanlığınca belirlenir.”
MADDE 15 − 19/3/1927 tarihli ve 992 sayılı Seriri Taharriyat ve Tahlilat Yapılan ve Masli Teamüller Aranılan Umuma Mahsus Bakteriyoloji ve Kimya Laboratuvarları
Kanununun 9 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bu Kanuna göre laboratuvar açma yetkisine sahip olup da izinsiz laboratuvar
açanın laboratuvarı, bu Kanunda yazılı usul uyarınca izin alınıncaya kadar mahallî mülkî amir tarafından kapatılır. Laboratuvar açma yetkisine sahip olmayıp da bu çeşit laboratuvar açanlar veya izinle açmış oldukları laboratuvarlarını yetkisi olmayanlara
terk edenler iki yıldan beş yıla kadar hapis ve bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.”
MADDE 16 − 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun geçici 19 uncu
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 19 − 2008-2015 yılları arasında, orman yangınları ile havadan mücadele
hizmetlerinde kullanılmak maksadıyla Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından gerçek ve tüzel kişilerden her nevi
hava aracı kiralanmasında, sağlık hizmetlerinde kullanılmak maksadıyla Sağlık Bakanlığı tarafından gerçek ve tüzel kişilerden her nevi
hava ve deniz aracı kiralanmasında, ülkemizde aşı ve biyolojik ürün üretimini sağlayacak ileri
teknoloji transferine yönelik aşı ve biyolojik ürün temininde ve ileri teknoloji ürünü yüksek maliyetli tıbbi cihaz
temininde bu Kanunun 28 inci maddesinde yer alan üç yıllık süre yedi yıla kadar uygulanır.”
MADDE 17 − 16/5/2006
tarihli ve 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu
Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK MADDE 3 − Hakkında inceleme, soruşturma, teftiş işlemi devam edenler ile örnekleme için tespit edilen sağlık hizmet sunucuları tarafından teslim edilen fatura, reçete ve eki
belgeler hariç olmak üzere sağlık hizmet sunucularından temin edilen
hizmet bedellerini gösterir fatura, reçete ve eki
belgelerden incelemesi tamamlanarak bütçeye gider kaydedilenler, ödemenin yapıldığı mali yılı izleyen beşinci yıldan sonra imha
edilir. Bunlardan, hakkında inceleme, soruşturma, teftiş işlemi devam eden sağlık hizmet sunucuları tarafından teslim edilen fatura, reçete ve eki belgeler
ise inceleme, soruşturma, teftiş işlemi tamamlandıktan sonra yargı süreci söz konusu değilse imha edilir.”
MADDE 18 − 5502
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 9 − Hakkında inceleme, soruşturma, teftiş işlemi devam edenler ile örnekleme için tespit edilen sağlık hizmet sunucuları tarafından teslim edilen fatura, reçete ve eki
belgeler hariç olmak üzere sağlık hizmet sunucularından temin edilen
hizmet bedellerini gösterir fatura, reçete ve eki
belgelerden, bu maddenin yürürlük tarihine kadar incelemesi tamamlanarak bütçeye gider kaydedilenler, ödemenin yapıldığı mali yılı izleyen beşinci yıldan sonra imha
edilir. Bunlardan, hakkında inceleme, soruşturma, teftiş işlemi devam eden sağlık hizmet sunucuları tarafından teslim edilen fatura, reçete ve eki
belgeler ise inceleme, soruşturma, teftiş işlemi tamamlandıktan sonra yargı süreci söz konusu değilse imha edilir.”
MADDE 19 − 2/7/1993 tarihli ve 485 sayılı Gümrük Müsteşarlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 12 − Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren iki yıl içinde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen genel ve özel şartları taşımaları kaydıyla, Müsteşarlık tarafından belirlenecek
alan veya bölümlerde ön lisans ve lisans
düzeyinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile bunlara
denkliği kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olup,
Kurum tarafından belirlenecek alan ve puan türlerine göre Kamu Personel Seçme Sınavı başarı sırasına göre tespit edilecek 2000 kişi, merkezi yönetim bütçe kanunlarında yer alan açıktan veya naklen
atamaya ilişkin kadro sayısı kısıtlamalarına tabi olmaksızın, bu Kanunda öngörülen usul ve esaslara göre Kurum tarafından belirlenecek kadrolara atanırlar.
Bu
amaçla, ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Gümrük Müsteşarlığına ilişkin bölümüne eklenmiştir.”
MADDE 20 − Ekli
(2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek, 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelin Sağlık Bakanlığına ait bölümüne eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1 − 16/8/1961 tarihli ve 351
sayılı Yüksek Öğrenim Kredi ve
Yurtlar Kurumu Kanununun 28 inci maddesinin mülga (ç) bendi kapsamında ve mülga 29 uncu
maddesi uyarınca yapılması gereken ödemelerden Spor Toto Teşkilat Başkanlığının Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğüne olan ve bu Kanunun yayımlandığı tarih itibarıyla ödenmemiş bulunan asli ve fer’i tüm borçları terkin edilir.
Birinci
fıkrada belirtilen alacaklara ilişkin olarak yargı mercilerinde bulunan davalardan feragat edilir ve
feragat nedeniyle mahkemece yargılama giderleri ve vekalet ücretine hükmedilemez;
verilmiş olan kararlar üzerine ayrıca herhangi bir işlem yapılmaz.
MADDE 21 − Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 22 − Bu
Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
25/4/2011
EK–1
Tıpta Uzmanlık
Ana Dalları ve Eğitim Sürelerine Dair Çizelge
Ana Dallar
|
Eğitim Süreleri
|
|
1- Acil
Tıp
|
4 yıl
|
İç Hastalıkları uzmanları için 2 yıl
Genel Cerrahi uzmanları için 2 yıl
|
2- Adli
Tıp
|
4 yıl
|
Patoloji uzmanları için 2 yıl
|
3- Ağız,
Yüz ve Çene Cerrahisi
|
5 yıl
|
Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları uzmanları için 2 yıl
Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik
Cerrahi uzmanları için 2 yıl
|
4- Aile
Hekimliği
|
3 yıl
|
|
5- Anatomi
|
3 yıl
|
|
6- Anesteziyoloji
ve Reanimasyon
|
4 yıl
|
|
7- Askeri
Sağlık Hizmetleri *
|
3 yıl
|
|
8- Beyin
ve Sinir Cerrahisi
|
5 yıl
|
|
9- Çocuk
Cerrahisi
|
5 yıl
|
|
10- Çocuk
Sağlığı ve Hastalıkları
|
4 yıl
|
|
11- Çocuk
ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları
|
4 yıl
|
Ruh Sağlığı ve
Hastalıkları uzmanları için
2 yıl
|
12- Deri
ve Zührevi Hastalıkları
|
4 yıl
|
|
13- Enfeksiyon
Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji
|
5 yıl
|
Tıbbi Mikrobiyoloji
uzmanı tabibler için 3 yıl
|
14- Fiziksel
Tıp ve Rehabilitasyon
|
4 yıl
|
|
15- Fizyoloji
|
3 yıl
|
|
16- Genel
Cerrahi
|
5 yıl
|
|
17- Göğüs
Cerrahisi
|
5 yıl
|
Kalp ve
Damar Cerrahisi uzmanları için 2 yıl
Genel Cerrahi
uzmanları için 3 yıl
|
18- Göğüs
Hastalıkları
|
4 yıl
|
İç Hastalıkları
uzmanları için 2 yıl
|
19- Göz
Hastalıkları
|
4 yıl
|
|
20- Halk
Sağlığı
|
4 yıl
|
|
21- Hava
ve Uzay Hekimliği
|
3 yıl
|
|
22- Histoloji
ve Embriyoloji
|
3 yıl
|
|
23- İç
Hastalıkları
|
4 yıl
|
|
24- Kadın
Hastalıkları ve Doğum
|
4 yıl
|
|
25- Kalp
ve Damar Cerrahisi
|
5 yıl
|
Göğüs Cerrahisi
uzmanları için 3 yıl
Genel Cerrahi uzmanları
için 3 yıl
|
26- Kardiyoloji
|
4 yıl
|
İç Hastalıkları uzmanları
için 2 yıl
|
27- Kulak Burun Boğaz Hastalıkları
|
4 yıl
|
|
28- Nöroloji
|
4 yıl
|
|
29- Nükleer
Tıp
|
4 yıl
|
|
30- Ortopedi
ve Travmatoloji
|
5 yıl
|
|
31- Plastik,
Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi
|
5 yıl
|
Genel Cerrahi
uzmanları için 3 yıl
|
32- Radyasyon
Onkolojisi
|
4 yıl
|
|
33- Radyoloji
|
4 yıl
|
|
34- Ruh
Sağlığı ve Hastalıkları
|
4 yıl
|
|
35- Spor
Hekimliği
|
4 yıl
|
Fiziksel Tıp ve
Rehabilitasyon uzmanları için 2 yıl
Ortopedi ve
Travmatoloji uzmanları
için 2 yıl
|
36- Sualtı
Hekimliği ve Hiperbarik Tıp
|
3 yıl
|
|
37- Tıbbi
Biyokimya
|
4 yıl
|
|
38- Tıbbi
Ekoloji ve Hidroklimatoloji
|
3 yıl
|
|
39- Tıbbi
Farmakoloji
|
4 yıl
|
|
40- Tıbbi
Genetik
|
4 yıl
|
|
41- Tıbbi
Mikrobiyoloji
|
4 yıl
|
Enfeksiyon Hastalıkları
ve Klinik Mikrobiyoloji uzmanları için 2 yıl
|
42- Tıbbi Patoloji
|
4 yıl
|
|
43- Üroloji
|
5 yıl
|
|
*Askeri
Sağlık Hizmetleri alanındaki ana dal uzmanlığı eğitimi Gülhane Askeri Tıp Akademisinde
yapılır ve Türk Silahlı Kuvvetlerinde geçerli olur.
EK–2
Diş
Hekimliğinde Uzmanlık Ana Dalları ve Eğitim Sürelerine Dair Çizelge
Ana Dallar
|
Eğitim
Süreleri
|
1- Ağız, Diş
ve Çene Cerrahisi
|
4 yıl
|
2- Ağız, Diş
ve Çene Radyolojisi
|
3 yıl
|
3- Çocuk Diş
Hekimliği
|
3 yıl
|
4- Endodonti
|
3 yıl
|
5- Ortodonti
|
4 yıl
|
6- Periodontoloji
|
3 yıl
|
7- Protetik Diş Tedavisi
|
3 yıl
|
8- Restoratif Diş Tedavisi
|
3 yıl
|
EK–3
Tıpta Uzmanlık Yan Dalları, Bağlı Ana Dalları ve Eğitim Sürelerine
Dair Çizelge
Yan Dallar
|
Bağlı Ana Dallar
|
Eğitim Süreleri
|
1- Algoloji
|
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon
Nöroloji
Anesteziyoloji ve Reanimasyon
|
2 yıl
2 yıl
2 yıl
|
2- Askeri Psikiyatri *
|
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları
|
2 yıl
|
3- Cerrahi Onkoloji
|
Genel Cerrahi
|
2 yıl
|
4- Çevre Sağlığı
|
Halk Sağlığı
|
2 yıl
|
5- Çocuk Acil
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
6- Çocuk Endokrinolojisi
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
7- Çocuk Enfeksiyon Hastalıkları
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
8- Çocuk Gastroenterolojisi
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
9- Çocuk Genetik Hastalıkları
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
10- Çocuk Göğüs Hastalıkları
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
11- Çocuk Hematolojisi ve Onkolojisi
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
12- Çocuk İmmünolojisi ve Alerji Hastalıkları
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
13- Çocuk Kalp ve Damar Cerrahisi
|
Kalp ve Damar Cerrahisi
|
2 yıl
|
14- Çocuk Kardiyolojisi
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
15- Çocuk Metabolizma Hastalıkları
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
16- Çocuk Nefrolojisi
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
17- Çocuk Nörolojisi
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
18- Çocuk Radyolojisi
|
Radyoloji
|
2 yıl
|
19- Çocuk Romatolojisi
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
20- Çocuk Ürolojisi
|
Üroloji
Çocuk Cerrahisi
|
3 yıl
3 yıl
|
21- Çocuk Yoğun Bakımı
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
22- El Cerrahisi
|
Genel Cerrahi
Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi
Ortopedi ve Travmatoloji
|
2 yıl
2 yıl
2 yıl
|
23- Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları
|
İç Hastalıkları
|
3 yıl
|
24- Epidemiyoloji
|
Halk Sağlığı
Enfeksiyon
Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji
|
2 yıl
2 yıl
|
25- Gastroenteroloji
|
İç Hastalıkları
|
3 yıl
|
26 - Gastroenteroloji Cerrahisi
|
Genel Cerrahi
|
2 yıl
|
27- Geriatri
|
İç Hastalıkları
|
3 yıl
|
28- Harp Cerrahisi *
|
Genel Cerrahi
|
2 yıl
|
29- Hematoloji
|
İç Hastalıkları
|
3 yıl
|
30- İmmünoloji ve Alerji Hastalıkları
|
İç
Hastalıkları
Göğüs
Hastalıkları
Deri ve
Zührevi Hastalıkları
|
3 yıl
3 yıl
3 yıl
|
31- İş ve Meslek
Hastalıkları
|
Göğüs
Hastalıkları
Halk sağlığı
İç Hastalıkları
|
3 yıl
3 yıl
3 yıl
|
32- Jinekolojik Onkoloji Cerrahisi
|
Kadın Hastalıkları ve Doğum
|
3 yıl
|
33- Klinik Nörofizyoloji
|
Nöroloji
|
2 yıl
|
34- Nefroloji
|
İç Hastalıkları
|
3 yıl
|
35- Neonatoloji
|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
36- Perinatoloji
|
Kadın Hastalıkları ve Doğum
|
3 yıl
|
37- Romatoloji
|
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon
İç Hastalıkları
|
3 yıl
3 yıl
|
38- Sitopatoloji
|
Tıbbi Patoloji
|
2 yıl
|
39- Temel İmmünoloji
|
Tıbbi
Mikrobiyoloji
Enfeksiyon Hastalıkları
ve Klinik Mikrobiyoloji
|
2 yıl
2 yıl
|
40- Tıbbi Mikoloji
|
Tıbbi Mikrobiyoloji
|
2 yıl
|
41- Tıbbi Onkoloji
|
İç Hastalıkları
|
3 yıl
|
42- Tıbbi Parazitoloji
|
Tıbbi Mikrobiyoloji
|
2 yıl
|
43- Tıbbi Viroloji
|
Tıbbi Mikrobiyoloji
|
2 yıl
|
44- Yoğun Bakım
|
Anesteziyoloji ve Reanimasyon
Genel Cerrahi
Göğüs Hastalıkları
İç
Hastalıkları
Enfeksiyon
Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji
Nöroloji
|
3 yıl
3 yıl
3 yıl
3 yıl
3 yıl
3 yıl
|
45- Gelişimsel Pediatri
|
Çocuk Sağlığı
ve Hastalıkları
|
3 yıl
|
* Askeri
Psikiyatri ve Harp Cerrahisi alanındaki yan dal uzmanlığı eğitimi Gülhane
Askeri Tıp Akademisinde yapılır ve Türk Silahlı Kuvvetlerinde geçerli olur.
(1) SAYILI LİSTE
KURUMU : GÜMRÜK MÜSTEŞARLIĞI
TEŞKİLATI:
TAŞRA
İHDAS EDİLEN KADROLAR
SINIF
|
UNVAN
|
DERECE
|
SERBEST
KADRO ADEDİ
|
TUTULAN
KADRO ADEDİ
|
TOPLAM
|
GİH
|
MUAYENE MEMURU
|
7
|
400
|
-
|
400
|
GİH
|
MUHAFAZA MEMURU
|
7
|
900
|
-
|
900
|
GİH
|
MEMUR
|
7
|
700
|
-
|
700
|
|
TOPLAM
|
|
2000
|
|
200
|
(2) SAYILI LİSTE
KURUMU : SAĞLIK BAKANLIĞI
TEŞKİLATI : TAŞRA
İHDAS EDİLEN KADROLAR
SINIF
|
UNVAN
|
DERECE
|
SERBEST
KADRO ADEDİ
|
TUTULAN
KADRO ADEDİ
|
TOPLAM
|
SHS
|
Uzman Tabip
|
5
|
4800
|
-
|
4800
|
SHS
|
Uzman Tabip
|
4
|
900
|
-
|
900
|
SHS
|
Uzman Tabip
|
3
|
1800
|
-
|
1800
|
SHS
|
Uzman Tabip
|
2
|
600
|
-
|
600
|
SHS
|
Uzman Tabip
|
1
|
900
|
-
|
900
|
SHS
|
Perfüzyonist
|
6
|
100
|
-
|
100
|
SHS
|
İş ve Uğraşı
Terapisti (Ergoterapist)
|
6
|
100
|
-
|
100
|
SHS
|
Dil ve
Konuşma Terapisti
|
5
|
150
|
-
|
150
|
SHS
|
Tabip
|
5
|
1250
|
-
|
1250
|
|
TOPLAM
|
|
10600
|
|
10600
|
KURUMU : SAĞLIK BAKANLIĞI
TEŞKİLATI : DÖNER SERMAYE
İHDAS EDİLEN KADROLAR
SINIF
|
UNVAN
|
DERECE
|
SERBEST
KADRO ADEDİ
|
TUTULAN
KADRO ADEDİ
|
TOPLAM
|
AH
|
AVUKAT
|
6
|
200
|
-
|
200
|
|