Kamu
İhale Kurumundan:
ELEKTRONİK
İHALE UYGULAMA YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 25/2/2011
tarihli ve 27857 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektronik İhale
Yönetmeliğinin Ek 1’inde yer alan standart formlardan, Standart
Form–KİK002.1/EKAP-M Açık İhale Usulü İlan Formu ve Standart
Form–KİK019.1/EKAP-M İhale Komisyonu Kararı ekteki şekilde
değiştirilmiştir.
MADDE 2 – Aynı
Yönetmeliğin Ek 2’sinde yer alan Açık İhale Usulü ile İhale Edilen ve
Tekliflerin Elektronik Ortamda Alınacağı Mal Alımlarında Uygulanacak Tip
İdari Şartnamenin 7.1. maddesinin (ğ) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“ğ) Yerli malı teklif edenler lehine fiyat avantajı
tanınması durumunda, bu avantajdan yararlanmak isteyenlerce sunulacak TOBB
ya da TESK’e bağlı odalarca düzenlenen yerli malı belgesi,”
MADDE 3 – Aynı
Yönetmeliğin Ek 2’sinde yer alan Açık İhale Usulü ile İhale Edilen ve
Tekliflerin Elektronik Ortamda Alınacağı Mal Alımlarında Uygulanacak Tip
İdari Şartnamenin 8 inci maddesinin başlığı “İhalenin yabancı isteklilere
açıklığı ve yerli malı teklif edenler lehine fiyat avantajı uygulanması”
olarak ve maddenin (16) numaralı dipnotu aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“16 (1) İdare, yaklaşık maliyeti eşik değerin altında kalan
ihalede aşağıdaki seçeneklerden birine yer verecektir:
a) “8.1. Bu ihaleye sadece yerli istekliler katılabilir.
Yabancı isteklilerle ortak girişim yapan yerli istekliler bu ihaleye katılamaz.
İhaleye katılan gerçek kişilerin yerli istekli oldukları, teklif mektubunda
yer alan Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasından anlaşılır. Tüzel kişilerin
yerli istekli oldukları ise teklifleri kapsamında sunulan belgeler
üzerinden değerlendirilir.”
b) “8.1. Bu ihaleye sadece yerli istekliler katılabilir.
Yabancı isteklilerle ortak girişim yapan yerli istekliler bu ihaleye
katılamaz. Yerli malı teklif eden yerli istekliye % ….(rakam ve yazıyla)
oranında fiyat avantajı uygulanacaktır. İhaleye katılan gerçek kişilerin
yerli istekli oldukları, teklif mektubunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti
kimlik numarasından anlaşılır. Tüzel kişilerin yerli istekli oldukları ise
teklifleri kapsamında sunulan belgeler üzerinden değerlendirilir. Yerli
malı teklif eden yerli isteklilerin fiyat avantajından yararlanabilmesi
için teklif ettiği mala/mallara ilişkin yerli malı belgesini/belgelerini
sunması zorunludur.”
c) “8.1. Bu ihale, yeterlik kriterlerini taşıyan yerli
ve yabancı tüm isteklilere açıktır.”
ç) “8.1. Bu ihale, yeterlik kriterlerini taşıyan yerli
ve yabancı tüm isteklilere açıktır. Yerli malı teklif eden istekliye %
….(rakam ve yazıyla) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır. Yerli malı
teklif eden isteklilerin fiyat avantajından yararlanabilmesi için teklif
ettiği mala/mallara ilişkin yerli malı belgesini/belgelerini sunması
zorunludur.”
(2) İdare, yaklaşık maliyeti yürürlükteki eşik değere
eşit veya eşik değerin üzerindeki ihalede aşağıdaki seçeneklerden birine
yer verecektir:
a) “8.1. İhale, yeterlik kriterlerini taşıyan yerli ve
yabancı tüm isteklilere açıktır.”
b) “8.1. İhale, yeterlik kriterlerini taşıyan yerli ve
yabancı tüm isteklilere açıktır. Yerli malı teklif eden istekliye %
….(rakam ve yazıyla) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır. Yerli malı
teklif eden isteklilerin fiyat avantajından yararlanabilmesi için teklif
ettiği mala/mallara ilişkin yerli malı belgesini/belgelerini sunması
zorunludur.””
MADDE 4 – Aynı
Yönetmeliğin Ek 2’sinde yer alan Açık İhale Usulü ile İhale Edilen ve
Tekliflerin Elektronik Ortamda Alınacağı Mal Alımlarında Uygulanacak Tip
İdari Şartnamenin 35.3 maddesinin başlığı “Yerli malı teklif edenler lehine
fiyat avantajı uygulanması” olarak ve bu maddenin (31) numaralı dipnotu da
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“31 (1) Yerli malı teklif edenler lehine fiyat avantajı
uygulanmayan ihalede, “Bu madde boş bırakılmıştır.” yazılacaktır.
(2) Yerli malı teklif edenler lehine fiyat avantajı
uygulanacak ihalede aşağıdaki metne yer verilecektir:
“35.3.1. Yerli malı teklif edenler lehine fiyat
avantajı, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 61 inci maddesi esas
alınarak hesaplanacaktır.””
MADDE 5 – Aynı
Yönetmeliğin Ek 2’sinde yer alan Açık İhale Usulü ile İhale Edilen ve
Tekliflerin Elektronik Ortamda Alınacağı Mal Alımlarında Uygulanacak Tip
İdari Şartnamenin 35.4. maddesinin (32) numaralı dipnotu aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“32 (1) İdare, ekonomik açıdan en avantajlı teklifin en düşük
fiyat esasına göre belirlendiği ihalede aşağıdaki seçeneklerden birine yer
verecektir:
a) “35.4.1. Birden fazla istekli tarafından teklif
edilen fiyatın en düşük fiyat olması ve bu fiyatların da birbirine eşit
olması durumunda ekonomik açıdan en avantajlı teklif, sırasıyla;
1) 35.2. maddesindeki fiyat dışı unsur veya unsurlara,
2) İstekli tarafından sunulan malın yerli malı olmasına,
3) İhale konusu iş veya benzer işe ilişkin olarak
istekli tarafından sunulan iş deneyimini gösteren belgedeki belge tutarına,
göre belirlenecektir.”
b) “35.4.1. Birden fazla istekli tarafından teklif
edilen fiyatın en düşük fiyat olması ve bu fiyatların da birbirine eşit
olması durumunda ekonomik açıdan en avantajlı teklif, sırasıyla;
1) 35.2. maddesindeki fiyat dışı unsur veya unsurlara,
2) İhale konusu iş veya benzer işe ilişkin olarak
istekli tarafından sunulan iş deneyimini gösteren belgedeki belge tutarına,
göre belirlenecektir.”
c) “35.4.1. Birden fazla istekli tarafından teklif
edilen fiyatın en düşük fiyat olması ve bu fiyatların da birbirine eşit
olması durumunda ekonomik açıdan en avantajlı teklif, sırasıyla;
1) İstekli tarafından sunulan malın yerli malı olmasına,
2) İhale konusu iş veya benzer işe ilişkin olarak
istekli tarafından sunulan iş deneyimini gösteren belgedeki belge tutarına,
göre belirlenecektir.”
ç) “35.4.1. Birden fazla istekli tarafından teklif edilen
fiyatın en düşük fiyat olması ve bu fiyatların da birbirine eşit olması
durumunda ekonomik açıdan en avantajlı teklif, ihale konusu iş veya benzer
işe ilişkin olarak istekli tarafından sunulan iş deneyimini gösteren
belgedeki belge tutarına göre belirlenecektir.”
(2) Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin fiyatla
birlikte fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlendiği ihalede,
aşağıdaki metne yer verilecektir:
“35.4.1. Fiyat dışı unsurlar dikkate alınarak
değerlendirilmiş tekliflerin birbirine eşit olması durumunda, fiyat teklifi
düşük olan istekli ekonomik açıdan en avantajlı teklif sahibi olarak
belirlenir. Fiyat tekliflerinin de eşit olması durumunda 35.2. maddesindeki
fiyat dışı unsurların sıralaması esas alınarak ekonomik açıdan en avantajlı
teklif belirlenir. Bu unsurların da eşit olması halinde, teklif ettiği mal
yerli malı olan isteklinin teklifi ekonomik açıdan en avantajlı teklif
olarak belirlenir. Bu değerlendirme sonucunda da ekonomik açıdan en
avantajlı teklif sahibi yine belirlenmez ise iş deneyimini gösteren
belgedeki belge tutarı esas alınarak ekonomik açıdan en avantajlı teklif
sahibi belirlenir.””
MADDE 6 – Aynı
Yönetmeliğe aşağıdaki Geçici 1 inci madde eklenmiştir.
“Başlamış
olan ihaleler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce ilanı
veya duyurusu yapılmış olan ihaleler, ilanın veya duyurunun yapıldığı
tarihte yürürlükte olan Yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır.”
MADDE 7 – Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 8 – Bu
Yönetmelik hükümlerini Kamu İhale Kurumu Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
25/2/2011
|
27857
|
Ekler için tıklayınız.
|