25 Þubat 2011 CUMA

Resmî Gazete

Sayý : 27857

YÖNETMELÝK

Kamu Ýhale Kurumundan:

ELEKTRONÝK ÝHALE UYGULAMA YÖNETMELÝÐÝ

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

             Amaç ve kapsam

             MADDE 1 (1) Bu Yönetmeliðin amacý, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayýlý Kamu Ýhale Kanunu kapsamýndaki idarelerin, bu Kanuna göre yapacaklarý ihalelerin kýsmen veya tamamen Elektronik Kamu Alýmlarý Platformu üzerinden gerçekleþtirilmesine iliþkin usul ve esaslarý düzenlemektir.

             Dayanak

             MADDE 2 (1) Bu Yönetmelik, 4734 sayýlý Kanunun 53 üncü maddesi ile Ek 1 inci maddesine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

             Tanýmlar

             MADDE 3 (1) Bu Yönetmeliðin uygulanmasýnda 4734 sayýlý Kanunun 4 üncü maddesi ile uygulama yönetmeliklerindeki tanýmlarýn yanýnda;

             a) Atom saati: TÜBÝTAK Ulusal Metroloji Enstitüsü tarafýndan zamaný en az hatayla ölçmek üzere kullanýlan saati,

             b) e-anahtar: Þifreleme ve/veya þifre açma verisini,

             c) e-teklif: Elektronik ortamda EKAP üzerinden hazýrlanarak istekli veya istekli adýna yetkili kiþi veya kiþilerce e-imza ile imzalanmýþ teklifi,

             ç) EKÝB: 4734 sayýlý Kanunun 53 ve Ek 1 inci maddesi uyarýnca ihalelere iliþkin ilanlarýn yayýmlandýðý Kurum tarafýndan çýkarýlan Elektronik Kamu Ýhale Bültenini,

             d) ESHS: Elektronik sertifika, zaman damgasý ve elektronik imzalarla ilgili hizmetleri saðlayan ve 5070 sayýlý Kanunda tanýmlanan elektronik sertifika hizmet saðlayýcýsýný,

             e) ÝKN: EKAP üzerinden kaydý yapýlan her bir ihaleye verilen ihale kayýt numarasýný,

             f) Kullanýcý: Platform sorumlusu ile ihale sürecindeki belirli iþ ve iþlemleri yürütmek üzere platform sorumlusu tarafýndan yetkilendirilmiþ kiþiyi,

             g) Platform Sorumlusu: Ýdareler ve ihalelere katýlacak olan gerçek veya tüzel kiþiler adýna kullanýcý oluþturma, silme, yetki verme iþlemlerini ve EKAPla ilgili diðer iþlemleri gerçekleþtirebilecek kullanýcýyý,

             ð) Uygulama Yönetmeliði: 4/3/2009 tarihli ve 27159 sayýlý mükerrer Resmî Gazetede yayýmlanan Mal Alýmý Ýhaleleri Uygulama Yönetmeliðini, Hizmet Alýmý Ýhaleleri Uygulama Yönetmeliðini, Yapým Ýþleri Ýhaleleri Uygulama Yönetmeliðini, Danýþmanlýk Hizmet Alýmý Ýhaleleri Uygulama Yönetmeliðini ve Çerçeve Anlaþma Ýhaleleri Uygulama Yönetmeliðini,

             h) Zaman damgasý: Bir elektronik verinin, üretildiði, deðiþtirildiði, gönderildiði, alýndýðý ve/veya kaydedildiði zamanýn tespit edilmesi amacýyla, ESHS tarafýndan e-imzayla doðrulanan kaydý,

             ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Ýhalelerde Uyulmasý Zorunlu Hususlar ile Bildirim ve Tebligatlar

             Ýhalelerde uyulmasý zorunlu hususlar

             MADDE 4 (1) Ýhale sürecine iliþkin aþaðýdaki iþlemler EKAP üzerinden gerçekleþtirilir:

             a) Ýhtiyaç raporunun hazýrlanmasý.

             b) Ýhale kaydýnýn yapýlmasý ve ÝKN alýnmasý.

             c) Ýhtiyaç raporunun ihaleyle iliþkilendirilmesi.

             ç) Teknik þartnamenin yüklenmesi.

             d) Ön yeterlik ve/veya ihale dokümanýnýn hazýrlanmasý.

             e) Doküman satýn alanlarýn ve indirenlerin kaydý.

             f) Ýlan iþlemlerinin yapýlmasý.

             g) Dokümanda açýklama ve deðiþiklik iþlemlerinin yapýlmasý.

             ð) Ýhale komisyonu oluþturma iþlemleri.

             h) Baþvuru ve tekliflerin kaydý.

             ý) Baþvuru ve teklif deðerlendirme iþlemlerinin kaydý.

             i) Teyit iþlemleri.

             j) Sonuç bildirim iþlemleri.

             k) Ýhale iptal iþleminin kaydý.

             (2) Sadece açýk ihale usulü ile yapýlan mal alýmý ihalelerinde teklifler elektronik ortamda alýnabilir. Bu durumda elektronik ortamda verilmeyen teklifler kabul edilmez.

             (3) Ýdareler ile tekliflerin elektronik ortamda alýnacaðý ihalelere katýlmak veya EKAP üzerinden e-imza kullanarak doküman indirmek isteyen gerçek ve tüzel kiþiler EKAPa kayýt olmak zorundadýr. EKAPa kayýt sonrasýnda kendilerine verilen kullanýcý adý ve kendi oluþturduklarý þifrenin muhafaza edilmesi, yetkisiz kiþilere kullandýrýlmamasý ve kullanýcýlarýn tanýmlanmasý iþlemlerinden idareler ve EKAPa kayýtlý gerçek ve tüzel kiþiler sorumludur.

             (4) EKAP üzerinden gerçekleþtirilecek iþlemlerde, idareler ve ihalelere katýlan gerçek ve tüzel kiþiler ile bunlar adýna iþlem yapanlar tarafýndan kullanýcý adý ve þifresi ve/veya e-imza kullanýlýr. EKAP üzerinden doküman indirmek ve e-teklif sunmak için e-imza kullanýlmasý zorunludur. e-imza sahibinin, Kurum ile imzalanan protokolde; gerçek veya tüzel kiþi adýna münferiden e-imza kullanarak iþlem yapmak üzere yetkilendirildiði bildirilen kiþi olmasý gerekir.

             (5) EKAP üzerinden yapýlan eriþimler ve Kurum tarafýndan belirlenen iþlemler EKAPta kayýt altýna alýnýr. EKAP üzerinden yapýlan ihale iþlemlerinde, bu kayýtlar esas alýnýr. e-imza kullanýlarak EKAP üzerinden oluþturulan belgeler ve kayýtlar, aksi ispat edilinceye kadar kesin delil sayýlýr.

             (6) Ýdareler, EKAPa kayýtlý gerçek ve tüzel kiþiler ile Kurum arasýndaki EKAP üzerinden yürütülen ihale sürecine iliþkin her türlü bilgi ve belge alýþveriþinin güvenliði, gizliliði ve kiþisel verilerin korunmasý Kurum tarafýndan saðlanýr. Ýhale sürecinde idareler tarafýndan aday ve isteklilerle ilgili olarak EKAP üzerinden elde edilen bilgiler, sadece saðlanma amacý ile sýnýrlý olarak kullanýlýr ve hiçbir þekilde üçüncü kiþilere aktarýlamaz. Ýdareler ve EKAPa kayýtlý gerçek ve tüzel kiþiler, kendi bilgisayarlarýnda EKAPta kullanýlmak üzere oluþturacaklarý bilgilerin güvenliðinden ve gizliliðinden sorumludur.

             (7) Aday ve isteklilere ait, katýlým ve yeterliðe iliþkin bilgiler, ilgili kurum ve kuruluþlarýn sistemlerinin veri paylaþýmýna imkân vermesi durumunda, idareler tarafýndan EKAP üzerinden sorgulanýr. Yapýlan sorgulama sonucunda gerekli bilgiler EKAPa aktarýlýr. Hangi bilgilerin sorgulanabileceði Kurum tarafýndan belirlenerek EKAP üzerinden duyurulur. Bu durumda, aday ve istekliler tarafýndan bu bilgilere iliþkin belge sunulmaz. Katýlým ve yeterlik deðerlendirmesi için istenen belgelerden hangilerinin sunulmasýnýn zorunlu olmadýðý ilan ve dokümanda belirtilir.

             Bildirim ve tebligat esaslarý

             MADDE 5 (1) Tekliflerin elektronik ortamda alýndýðý ihalelerde gerçek ve tüzel kiþilere yapýlacak bildirim ve tebligatlar EKAP üzerinden yapýlýr ve buna iliþkin teyit aranmaz. EKAP üzerinden yapýlan bildirimlerde bildirim tarihi teblið tarihi sayýlýr. Bu yolla yapýlan bildirimler, bildirim tarihi ve içeriðini de kapsayacak þekilde EKAP üzerinde kayýt altýna alýnýr.

             (2) Ýstekli olabilecekler ile istekliler tarafýndan idareyle yapýlacak yazýþmalarda elektronik posta, faks kullanýlamaz ve EKAP üzerinden yazýþma yapýlamaz. Ancak, idarece dokümanýn posta veya kargo yoluyla satýlmasýnýn öngörülmesi halinde, dokümanýn satýn alýnmasýna iliþkin talepler idareye faksla bildirilebilir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Ýdareler ve Ýhalelere Katýlacak Gerçek ve Tüzel Kiþilerin EKAPa Kaydý

             Ýdarelerin EKAPa kaydý

             MADDE 6 (1) Ýdarelerin EKAPa kayýt iþlemi sonucunda Kurum ile idare arasýnda bir protokol düzenlenir. Düzenlenen protokolde idare adýna EKAPta yer alan iþ ve iþlemleri yürütecek en fazla iki adet platform sorumlusu idare tarafýndan belirlenir. Platform sorumlusu, Kurum tarafýndan kendisine iletilmiþ olan etkinleþtirme baðlantýsýný kullanarak þifresini oluþturur. Platform sorumlusu, kullanýcý adý ve þifresi ile giriþ yaparak EKAP üzerinden idarenin diðer kullanýcýlarýný belirler, kaydeder ve yetkilendirir.

             (2) Ýdarenin adý, kurumsal kodu ve bütçe yapýsýna iliþkin bilgiler dýþýnda protokolde yer alan bilgilerde deðiþiklik olmasý halinde, bu deðiþiklikler EKAP üzerinden idare kaydý güncellenmek suretiyle Kuruma bildirilir. EKAP üzerinden güncellenemeyen bilgilere iliþkin deðiþiklik talepleri idare tarafýndan Kuruma yazý ile iletilir.

             Ýhalelere katýlacak gerçek ve tüzel kiþilerin EKAPa kaydý

             MADDE 7 (1) Ýhalelere katýlacak gerçek ve tüzel kiþilerin EKAPa kayýt iþlemi sonucunda Kurum ile gerçek ve tüzel kiþiler arasýnda bir protokol düzenlenir. Düzenlenen protokolde, EKAPta yer alan iþ ve iþlemleri gerçek veya tüzel kiþi adýna yürütecek en fazla iki adet platform sorumlusu belirtilir. Platform sorumlusu, Kurum tarafýndan kendisine iletilmiþ olan etkinleþtirme baðlantýsýný kullanarak þifresini oluþturur. Platform sorumlusu, kullanýcý adý ve þifresi ile giriþ yaparak EKAP üzerinden gerçek veya tüzel kiþi adýna iþlem yapabilecek diðer kullanýcýlarý belirler, kaydeder ve yetkilendirir.

             (2) EKAPa kayýt için aþaðýda yer alan bilgi ve belgelerin protokol ekinde Kuruma sunulmasý zorunludur:

             a) Gerçek kiþi olmasý halinde;

             1) Kayýtlý olduðu ticaret ve/veya sanayi odasýndan ya da esnaf ve sanatkâr odasýndan veya ilgili meslek odasýndan protokol kaydýnýn yapýldýðý yýlda alýnmýþ, odaya kayýtlý olduðunu gösterir belgenin aslý veya noter onaylý sureti,

             2) Noter onaylý imza beyannamesi,

             3) Protokol vekil tarafýndan imzalanmýþ ise, vekil adýna düzenlenmiþ noter onaylý vekâletname ile vekilin noter onaylý imza beyannamesi,

             4) Gerçek kiþi adýna münferiden e-imza kullanarak iþlem yapmak üzere yetkilendirilen kiþilere ait noter onaylý vekâletname ile noter onaylý imza beyannamesi.

             b) Tüzel kiþi olmasý halinde;

             1) Ýlgili mevzuatý gereði kayýtlý olduðu ticaret ve/veya sanayi odasýndan protokol kaydýnýn yapýldýðý yýlda alýnmýþ, tüzel kiþiliðin odaya kayýtlý olduðunu gösterir belgenin aslý veya noter onaylý sureti,

             2) Tüzel kiþiliðin noter onaylý imza sirküleri,

             3) Protokol vekil tarafýndan imzalanmýþ ise, vekil adýna düzenlenmiþ noter onaylý vekâletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi,

             4) Tüzel kiþi adýna münferiden e-imza kullanarak iþlem yapmak üzere yetkilendirilen kiþilere ait noter onaylý vekâletname ile noter onaylý imza beyannamesi.

             (3) Vergi kimlik numarasý dýþýnda protokolde yer alan bilgilerdeki deðiþiklikler EKAP üzerinden güncelleme yapýlmak suretiyle Kuruma bildirilir. Ancak, protokol ekinde yer alan belgelerde deðiþiklik olmasý halinde, yeni belgeler meydana gelen deðiþikliði takip eden on beþ gün içerisinde Kuruma sunulur.

             (4) EKAPa kayýt yaptýrmak isteyen tüzel kiþiler ile temsilci aracýlýðýyla baþvuran gerçek kiþilerin, EKAP üzerinden her türlü iþlemi münferiden gerçekleþtirmeye yönelik yetkiyi ihtiva eden temsil belgeleri ile Kuruma baþvuruda bulunmalarý zorunludur.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Ýhale Hazýrlýk Ýþlemleri

             Yaklaþýk maliyet

             MADDE 8 (1) EKAP üzerinden yapýlan ihalelerde idarece hazýrlanan yaklaþýk maliyet EKAPa kaydedilir ve yaklaþýk maliyetin açýklanmasý aþamasýna kadar þifreli olarak tutulur.

             Ýhtiyaç raporu

             MADDE 9 (1) Ýdare tarafýndan, ihale sürecindeki diðer iþlemler gerçekleþtirilmeden önce ihale konusu mal veya hizmet alýmý ya da yapým iþinin niteliðinin, türünün ve miktarýnýn, ihalede kýsmi teklife izin verilmesi halinde kýsýmlarýnýn, gerekli hallerde iþ kalemlerinin tanýmlandýðý ihtiyaç raporu EKAP üzerinden hazýrlanýr.

             Ýhale kaydý ve ÝKN alýnmasý

             MADDE 10 (1) Ýhale ve/veya ön yeterlik dokümanýnýn hazýrlanmasýndan önce EKAP üzerinden idare tarafýndan ihale kaydý yapýlýr. Ýhale kaydý yapýlan her bir ihaleye ÝKN verilir ve bu aþamadan sonra EKAP üzerinden yapýlacak ihale ile ilgili bütün iþlemlerde bu numara kullanýlýr.

             (2) Ön ilan yapýlan ihalelerde ihale kaydý ön ilan hazýrlanmadan önce yapýlýr.

             Doküman hazýrlanmasý

             MADDE 11 (1) Ýdare tarafýndan, ihale ve/veya ön yeterlik dokümaný EKAP üzerinden hazýrlanýr ve kayýt altýna alýnýr.

             (2) Yabancý isteklilere açýk olan ihalelerde, Türkçe yanýnda baþka dillerde de doküman hazýrlanabilir. Bu durumda, sadece Türkçe doküman EKAP üzerinden hazýrlanýr. Yabancý dilde hazýrlanan doküman ise idare tarafýndan EKAPa yüklenir.

             Ýdari þartname, ön yeterlik þartnamesi, sözleþme tasarýsý ve çerçeve anlaþma tasarýsý

             MADDE 12 (1) Ýdare tarafýndan idari þartname ve/veya ön yeterlik þartnamesi, sözleþme tasarýsý, alýmýn türü ve uygulanacak ihale usulüne göre ilgili uygulama yönetmeliði ekinde yer alan tip idari þartname, tip ön yeterlik þartnamesi ve tip sözleþme tasarýsý esas alýnarak EKAP üzerinden hazýrlanýr. Tekliflerin elektronik ortamda alýnacaðý açýk ihale usulü ile ihale edilen mal alýmý ihalelerinde Ek-2de yer alan Açýk Ýhale Usulü ile Ýhale Edilen ve Tekliflerin Elektronik Ortamda Alýnacaðý Mal Alýmlarýnda Uygulanacak Tip Ýdari Þartname esas alýnýr.

             (2) Mal ve hizmet alýmý ihalelerinde, Kurumun uygun görüþü alýnmak kaydýyla, istekliler tarafýndan hazýrlanmasý mutat olan sözleþmeler kullanýlabilir. Uygun görüþ alýnan mutat sözleþme örneði Kurum tarafýndan kabul edilen elektronik formata uygun olarak EKAPa yüklenir ve ihale dokümaný içerisinde yer alýr.

             (3) Ýdare tarafýndan çerçeve anlaþma ihalesi yapýlmasý durumunda, çerçeve anlaþma tasarýsý, ilgili uygulama yönetmeliði ekinde yer alan tip çerçeve anlaþma esas alýnarak, EKAP üzerinden hazýrlanýr.

             (4) Çerçeve anlaþma ihalesi yapýlmasý durumunda, ilgili uygulama yönetmeliði ekinde yer alan ihale türüne uygun tip münferit sözleþme, EKAP üzerinden hazýrlanýr.

             (5) Çerçeve anlaþmanýn yapýlmasýndan sonra, ilgili çerçeve anlaþma kapsamýnda alým yapacak olan idare tarafýndan münferit sözleþme tasarýsý, ilgili uygulama yönetmeliði ekinde yer alan ihale türüne uygun tip münferit sözleþme esas alýnarak, EKAP üzerinden hazýrlanýr ve teklif vermeye davet edilen çerçeve anlaþmaya taraf isteklilere teklif vermeye davet yazýsý ekinde gönderilir veya bu istekliler tarafýndan e-imza kullanýlarak EKAP üzerinden indirilir.

             Teknik þartnameler

             MADDE 13 (1) Teknik þartnameler, Kanun ve ilgili uygulama yönetmeliklerinde düzenlenen esaslara göre idareler tarafýndan hazýrlanarak Kurumun belirlediði elektronik formatta EKAPa yüklenir. Ancak, yüklenecek teknik þartname Kurum tarafýndan izin verilen büyüklükten fazla olamaz. EKAPa yüklenmek istenen teknik þartnamenin izin verilenden büyük olmasý halinde, yükleme yapýlmadan bu durum belirtilerek EKAPtaki teknik þartname bölümü onaylanýr. Teknik þartnamenin EKAPa yüklenememesi durumunda Kanunun 13 üncü maddesinde belirtilen beþ günlük ilan süresi indiriminden yararlanýlamaz. Ayrýca, doküman e-imza kullanýlarak indirilemez. Teknik þartnamenin, önceden EKAP üzerinden yüklenmiþ olmasýna raðmen, zeyilname yapýlmasý nedeniyle izin verilen büyüklüðü aþmasý durumunda, ön yeterlik son baþvuru ve/veya ihale tarihi beþ günden az olmamak üzere Kanunun 29 uncu maddesine göre ertelenir. Bu durumda, düzenlenen zeyilname, dokümaný satýn alanlara ve e-imza ile indirenlere posta yoluyla gönderilir veya imza karþýlýðý elden teblið edilir.

             (2) Teknik þartnamenin izin verilen büyüklüðü aþmasý veya Kurumun belirlediði elektronik formata uygun olmamasý nedeniyle EKAP üzerinden yüklenememesi durumunda; ihale ilanýnýn EKÝBde yayýmlanabilmesi için, ilgili uygulama yönetmelikleri uyarýnca CD ortamýna aktarýlan dokümanýn (teknik þartname dahil) Kuruma gönderilmesi veya teknik þartnamenin Kurum tarafýndan duyurulan internet adresi üzerine yüklenmesi gereklidir.

             Ýhale komisyonunun kurulmasý ve çalýþma esaslarý

             MADDE 14 (1) Ýhale yetkilisi, ihaleyi gerçekleþtirmek üzere Kanunun 6 ncý maddesi gereðince, ihale ilaný veya ön yeterlik ilaný ya da davet tarihini izleyen en geç üç gün içinde ihale komisyonunu oluþturur.

             (2) Ýhale yetkilisi tarafýndan yedekleriyle birlikte görevlendirilen ihale komisyonu baþkan ve üyeleri, görevlendirildikleri ihaleyle sýnýrlý olarak birinci fýkrada belirtilen süre içerisinde idare tarafýndan EKAPta tanýmlanýr. Her bir ihale komisyonu üyesine EKAP üzerinden görevli olduklarý ihaleyle ilgili bilgilere ve ihale ve/veya ön yeterlik dokümanýna eriþim yetkisi verilir.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Ýlanlar ile Dokümana Ýliþkin Hususlar

             Ýlanlar

             MADDE 15 (1) Ýhale ve ön yeterlik ilaný, iptal ilaný, düzeltme ilaný, sonuç ilaný Kanunun 13, 16, 26 ve 47 nci maddeleri ile ilgili uygulama yönetmeliðinde yer alan hükümlere göre EKAP üzerinden hazýrlanýr.

             Dokümanýn görülmesi, satýn alýnmasý ve EKAP üzerinden indirilmesi

             MADDE 16 (1) Ýdare tarafýndan EKAP üzerinden hazýrlanan ve yayýmlanan ön yeterlik dokümaný ve/veya ihale dokümaný, EKAPta ve idarenin ilanda belirtilen adresinde bedelsiz olarak görülebilir. Ýhaleye katýlmak için bu dokümanýn idarece her sayfasý onaylanmýþ örneðinin idareden satýn alýnmasý veya EKAP üzerinden EKAPa kayýt için yapýlan protokolde belirtilen münferiden e-imza kullanmaya yetkili kiþiler tarafýndan e-imza kullanýlarak indirilmesi zorunludur. Ýhale dokümanýnýn EKAP üzerinden indirilmesi durumunda ilgili uygulama yönetmeliði ekinde yer alan EKAP Üzerinden e-Ýmza Kullanýlarak Ön Yeterlik/Ýhale Dokümaný Ýndirilmesine Ýliþkin Form EKAP üzerinden düzenlenir.

             (2) Tekliflerin elektronik ortamda alýnacaðý ihalelerde, EKAPa kayýtlý gerçek veya tüzel kiþilerin, ihale dokümanýný e-imza kullanarak EKAP üzerinden indirmeleri zorunludur. Bu durumda Ek-1de yer alan Tekliflerin Elektronik Ortamda Alýndýðý Ýhalelerde EKAP Üzerinden e-Ýmza Kullanýlarak Doküman Ýndirilmesine Ýliþkin Form EKAP üzerinden düzenlenir.

             (3) Teknik þartnamesi EKAP üzerinden yüklenemeyen ihalelerde, doküman e-imza kullanýlarak indirilemez. Bu durumda ihaleye katýlmak için dokümanýn idarece her sayfasý onaylanmýþ örneðinin idareden satýn alýnmasý zorunludur. Tekliflerin elektronik ortamda alýnacaðý ve teknik þartnamesi EKAP üzerinden yüklenemeyen ihalelerde, dokümanýn idarece her sayfasý onaylanmýþ örneðinin Ek-1de yer alan Doküman Satýn Alýndýðýna Ýliþkin Form ile idareden satýn alýnmasý zorunludur.

             (4) Dokümanýn, EKAP üzerinden e-imza kullanýlarak indirilmesi durumunda doküman satýn alýnmýþ sayýlýr ve doküman bedeli ödenmez.

             (5) Ýdarece satýþý yapýlan dokümanýn EKAPta hazýrlanan dokümana uygun olmasý zorunludur. Dokümanlar arasýnda farklýlýk bulunmasý halinde EKAPta hazýrlanan doküman esas alýnýr.

             (6) Birinci ve üçüncü fýkra uyarýnca doküman, uygulama yönetmeliklerinin ilgili hükümlerine göre, iadeli taahhütlü posta, acele posta veya kargo yoluyla satýn alýnabilir.

             Dokümanda deðiþiklik veya açýklama yapýlmasý

             MADDE 17 (1) Ýhale veya ön yeterlik dokümanýnda, ilgili uygulama yönetmeliðinde belirlenen esaslara uygun olarak deðiþiklik yapýlmasý gerekirse, bu deðiþikliklere iliþkin zeyilname ayný gün EKAPa kaydedilir ve daha önceden dokümaný satýn alanlara bildirilir. Tekliflerin elektronik ortamda alýndýðý ihalelerde ise zeyilname, e-imza kullanarak dokümaný indirmiþ olan gerçek ve tüzel kiþilere EKAP üzerinden gönderilir.

             (2) Tekliflerin elektronik ortamda alýndýðý ihalelerde zeyilname düzenlenmesi halinde, e-tekliflerini geri almak isteyen istekliler, EKAP üzerinden e-imza kullanarak e-teklifi silmek suretiyle bu iþlemi gerçekleþtirirler.

             (3) Ýhale veya ön yeterlik dokümanýnda açýklanmasýna ihtiyaç duyulan hususlarla ilgili olarak, Kanunun 29 uncu maddesine göre açýklama yapýlmasý halinde; yapýlan açýklamalar ayný gün EKAPa kaydedilir. Yapýlan açýklama, daha önceden dokümaný satýn alanlara bildirilir. Tekliflerin elektronik ortamda alýndýðý ihalelerde ise yapýlan açýklama, e-imza kullanarak dokümaný indirmiþ olan gerçek ve tüzel kiþilere EKAP üzerinden gönderilir.

             Baþvurularýn ve tekliflerin alýnmasý, açýlmasý ve deðerlendirilmesi

             MADDE 18 (1) Uygulama yönetmelikleri ile bu Yönetmelikteki hükümlere göre baþvurularýn ve tekliflerin alýnmasý, açýlmasý ve deðerlendirilmesine iliþkin olarak gerçekleþtirilen iþlemler EKAPa kaydedilir.

ALTINCI BÖLÜM

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alýndýðý Ýhalelerde

e-tekliflerin Hazýrlanmasý, Sunulmasý, Açýlmasý ve Deðerlendirilmesi

             e-tekliflerin hazýrlanmasý ve sunulmasý

             MADDE 19 (1) e-teklifler, istekliler tarafýndan EKAP üzerinden hazýrlanýr. Ýlan ve ihale dokümanýnda, EKAP üzerinden sorgulanmasý mümkün olmayan katýlým ve yeterlik belgelerinin Kurum tarafýndan belirlenen usul ve esaslara uygun þekilde bilgisayarda taratýlarak e-teklif kapsamýnda sunulacaðý yönünde düzenleme yapýlýr.

             (2) e-teklifler, istekliler tarafýndan EKAP üzerinden hazýrlandýktan sonra e-imza ile imzalanarak ihale tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilir. Ortak giriþimlerde e-teklifin ortak giriþim ortaklarýnýn tamamý tarafýndan e-imza ile imzalanmasý zorunludur. EKAP, e-imza ile imzalanmýþ e-teklifi Kuruma göndermeden önce þifreleme iþlemi yapar. Þifreleme sonucunda EKAP tarafýndan oluþturulan e-anahtar, istekli tarafýndan kaydedilir. e-teklifin ihale dokümanýnda belirtilen tekliflerin açýlma zamanýna kadar EKAP üzerinde Kurum tarafýndan belirlenecek þifreleme ve saklama yöntemleri ile saklanarak açýlmamasý saðlanýr. Teklife iliþkin e-anahtar ihale tarih ve saatinden sonra, tekliflerin açýlacaðý tarih ve saate kadar EKAP üzerinden gönderilir. Bu tarih ve saate kadar e-anahtarlarý gönderilmeyen teklifler deðerlendirme dýþý býrakýlýr.

             (3) e-teklifin ve buna iliþkin e-anahtarýn EKAPa alýnma zamaný 5070 sayýlý Elektronik Ýmza Kanunu ve ilgili ikincil mevzuatta düzenlenen zaman damgasý ile kayýt altýna alýnýr. Bu zamanýn tespitinde atom saati kullanýlýr.

             (4) EKAPtan kaynaklanan teknik problemlerden veya olaðanüstü durumlar nedeniyle EKAPa eriþimin uzun süreli saðlanamamasýndan dolayý ihale tarih ve saatine kadar e-tekliflerin EKAPa iletilemediðinin ve/veya tekliflerin açýlma tarih ve saatinde e-tekliflerin açýlamadýðýnýn idare tarafýndan Kuruma bildirilmesi veya Kurum tarafýndan tespit edilmesi durumunda, Kurum ihale tarih ve saatini ve/veya tekliflerin açýlma tarih ve saatini en fazla beþ iþ günü erteleyebilir. Erteleme yapýlmasý durumunda ihalenin ertelendiði EKAP üzerinden idare ile isteklilere ve/veya istekli olabileceklere bildirilir ve EKAP üzerinden görülebilir. Bu erteleme süresinde de teknik problemlerin çözülememesi veya EKAPa eriþimin saðlanamamasý durumunda idare tarafýndan ihale iptal edilir.

             (5) Mal alýmý ihalelerinde, isteklilerden numune istenilmesi durumunda, numunelerin ihale tarih ve saatinden sonra sunulma yöntemi ile ihale komisyonunca numunenin teslim alýnmasý ve deðerlendirilmesine iliþkin düzenleme idari þartnamede yapýlýr. Numunelerin ihale tarih ve saatinden önce sunulmasý yönünde düzenleme yapýlamaz. Teslim alýnan numune için idarece iki nüsha tutanak düzenlenerek tutanaðýn bir nüshasý istekliye verilir.

             Mali durumu göstermek üzere bankalardan temin edilecek belgeler

             MADDE 20 (1) Banka referans mektubu Kurumla EKAP Üzerinden Online Bilgi Alýþveriþine Yönelik Ýþbirliði Yapýlmasýna Dair Protokol imzalamýþ olan bankalardan elektronik ortamda alýnabilir. Elektronik ortamda banka referans mektubu düzenlenmesi halinde Ek-1de yer alan Banka Referans Mektubu Bilgileri Formu banka tarafýndan düzenlenerek talebi halinde ilgiliye verilir. Elektronik ortamda düzenlenen banka referans mektubuna iliþkin bilgiler, banka tarafýndan e-imza kullanýlarak EKAPa aktarýlýr. Elektronik ortamda düzenlenen banka referans mektubuna banka tarafýndan ayýrt edici bir numara verilir ve bu numara istekli tarafýndan EKAP üzerinden e-teklif kapsamýnda gönderilir.

             (2) Birinci fýkrada belirtilen þekilde elektronik ortamda alýnmayan banka referans mektuplarý bilgisayarda taratýlarak, istekli tarafýndan EKAP üzerinden e-teklif kapsamýnda gönderilir.

             Geçici teminatlar

             MADDE 21 (1) Kanunun 34 üncü maddesindeki deðerler teminat olarak kabul edilir.

             (2) Geçici teminat mektuplarý Kurumla EKAP Üzerinden Online Bilgi Alýþveriþine Yönelik Ýþbirliði Yapýlmasýna Dair Protokol imzalamýþ olan bankalardan elektronik ortamda alýnýr. Elektronik ortamda geçici teminat mektubu düzenlenmesi halinde Ek-1de yer alan Geçici Teminat Mektubu Bilgileri Formu banka tarafýndan düzenlenerek talebi halinde ilgiliye verilir. Elektronik ortamda düzenlenen geçici teminat mektubuna iliþkin bilgiler, banka tarafýndan e-imza kullanýlarak EKAPa aktarýlýr. Elektronik ortamda düzenlenen geçici teminat mektubuna banka tarafýndan ayýrt edici bir numara verilir ve bu numara istekli tarafýndan EKAP üzerinden e-teklif kapsamýnda gönderilir.

             (3) Geçici teminat mektubu dýþýndaki teminatlarýn saymanlýk ya da muhasebe müdürlüklerine yatýrýldýðýna iliþkin belgeler bilgisayarda taratýlarak, istekli tarafýndan EKAP üzerinden e-teklif kapsamýnda gönderilir.

             Ýhale saatinden veya tekliflerin açýlma saatinden önce ihalenin iptal edilmesi

             MADDE 22 (1) Tekliflerin elektronik ortamda alýnacaðý ihalelerin, ihale saatinden veya tekliflerin açýlma saatinden önce iptal edilmesi durumunda e-teklifler ve bunlara iliþkin e-anahtarlar iptali izleyen iki iþ günü içerisinde idare tarafýndan EKAP üzerinden silinir.

             e-tekliflerin açýlmasý

             MADDE 23 (1) e-teklifler, ihale dokümanýnda belirtilen ihale tarihini izleyen ilk iþ günü ihale saatiyle ayný saatte istekliler ve hazýr bulunanlar önünde ihale komisyonu tarafýndan EKAP üzerinde açýlýr. e-anahtarýnýn bozuk olmasý veya virüs içermesi gibi nedenlerle EKAP tarafýndan açýlamayan e-teklifler tespit edilerek açýlamama gerekçeleri belirtilmek suretiyle EKAP üzerinden Ek-1de yer alan Açýlamayan e-tekliflere Ýliþkin Ýhale Komisyonu Tutanaðý” düzenlenir. Ýhale komisyonunca ihale dokümanýnda belirtilen saatte kaç teklif verilmiþ olduðu hazýr bulunanlara duyurulur. Ýsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadýðý ve teklif mektubu ile geçici teminatlarýnýn usulüne uygun olup olmadýðý kontrol edilir. 21 inci maddenin ikinci fýkrasý uyarýnca alýnan geçici teminat mektuplarýnýn deðerlendirilmesi, geçici teminat tutarýnýn teklif bedelinin yüzde üçünü karþýlayýp karþýlamadýðýnýn ve geçici teminat mektubu geçerlilik süresinin EKAP tarafýndan kontrol edilmesi suretiyle yapýlýr. EKAP üzerinden Ek-1de yer alan e-teklif Açma ve Belge Kontrol Tutanaðý” düzenlenir. Ýstekliler ile teklif fiyatlarý ve yaklaþýk maliyet açýklanýr ve EKAP üzerinden Ek-1de yer alan “Ýsteklilerce Teklif Edilen Fiyatlara Ýliþkin Tutanak hazýrlanýr. Hazýrlanan bu tutanaklar durum izleme ekranýnda ihaleye katýlan istekliler tarafýndan görülebilir ve EKAP üzerinde kayda alýnýr. Bu tutanaklarýn çýktýsý ihale komisyonu üyeleri tarafýndan imzalanýr. Bu aþamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilemez, teklifi oluþturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen deðerlendirilmek üzere ilk oturum kapatýlýr.

             e-tekliflerin deðerlendirilmesi

             MADDE 24 (1) e-tekliflerin açýlmasý ve ilk oturumun kapatýlmasýndan sonra, ihale komisyonu belirleyeceði bir tarih ve saatte toplanýr ve EKAP üzerinde tekliflerin deðerlendirmesine baþlanýr. Teklif deðerlendirme iþlemleri birden fazla oturumda yapýlabilir. Ancak bu durumda her oturum kapatýlmadan önce bilgiler EKAPa kaydedilir.

             (2) Teklif deðerlendirmesinde öncelikle ilk oturumda 23 üncü madde uyarýnca e-teklifinin açýlamadýðý veya belgelerinin eksik olduðu ya da geçici teminatýnýn uygun olmadýðý tespit edilenlerin teklifleri deðerlendirme dýþý býrakýlýr ve buna iliþkin kayýt yapýlýr.

             (3) Ýhale dokümanýnda belirtilen katýlým belgeleri ve yeterlik kriterleri ile ilgili deðerlendirme, e-teklif kapsamýnda yüklü olan belgelerin ve EKAP üzerinden ilgili kurum ve kuruluþlarýn sistemlerinden sorgulama suretiyle elde edilen bilgilerin deðerlendirilmesi suretiyle yapýlýr.

             (4) Yeterlik kriterlerinin istekliler tarafýndan karþýlanýp karþýlanmadýðýna iliþkin deðerlendirme ihale dokümanýnda yer alan hükümler çerçevesinde yapýlýr. Yeterlik kriterlerini karþýlamayan isteklilerin teklifleri deðerlendirme dýþý býrakýlýr ve bu husus gerekçesi de açýkça belirtilmek suretiyle EKAPa kaydedilir.

             (5) EKAP üzerinden sorgulanmasýnýn mümkün olmamasý nedeniyle bilgisayarda taratýlarak sunulmasý gereken belgeler ve eklerinden herhangi birinin e-teklif kapsamýnda sunulmamýþ olmasý halinde, bu eksik belgeler ve ekleri idarelerce tamamlatýlamaz ve bu isteklilerin teklifleri deðerlendirme dýþý býrakýlýr. Ancak, bilgisayarda taratýlarak e-teklif kapsamýnda sunulan belgelerde, teklifin esasýný deðiþtirecek nitelikte olmamasý kaydýyla, bilgi eksikliði bulunmasý halinde idare tarafýndan bilgilerin tamamlanmasý istenir. Bu çerçevede, bilgi eksikliklerinin tamamlanmasý için iki iþ gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Bu süre içerisinde istekli tarafýndan eksik bilgilere iliþkin belgeler idareye sunulur. Belirlenen sürede eksik bilgileri tamamlamayanlarýn teklifleri dördüncü fýkrada belirtildiði þekilde deðerlendirme dýþý býrakýlýr.

             (6) Teklif deðerlendirme iþlemleri sonrasýnda, EKAP üzerinden Ek-1de yer alan Uygun Olmayan Belgelerin Uygun Sayýlmama Gerekçelerine Ýliþkin Tutanak hazýrlanýr ve bir çýktýsý alýnarak ihale komisyonu üyeleri tarafýndan imzalanýr.

YEDÝNCÝ BÖLÜM

Ýhalenin Sonuçlandýrýlmasý

             Ýhalenin karara baðlanmasý, onaylanmasý veya iptal edilmesi

             MADDE 25 (1) Yapýlan deðerlendirme sonucu ihale ekonomik açýdan en avantajlý teklifi veren isteklinin üzerinde býrakýlýr ve EKAP üzerinden Ek-1de yer alan “Ýhale komisyonu kararý tutanaðý” düzenlenir. Ýhale komisyonu kararýnýn bir çýktýsý alýnarak ihale komisyonu üyeleri tarafýndan imzalanýr ve ihale yetkilisinin onayýna sunulur.

             (2) Ýhale kararý ihale yetkilisince onaylanmadan önce, ihale üzerinde kalan istekli ile varsa ekonomik açýdan en avantajlý ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katýlmaktan yasaklý olup olmadýðý EKAP üzerinden teyit edilir ve buna iliþkin belge ihale komisyon kararýna eklenir. Her iki isteklinin de yasaklý olduðunun anlaþýlmasý durumunda ihale yetkilisince ihale kararý onaylanmaz ve ihale iptal edilir.

             (3) Ýhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beþ iþ günü içinde ihale kararýný onaylar veya gerekçesini açýkça belirtmek suretiyle iptal eder. Ýhale; kararýn onaylanmasý halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayýlýr. Onay ve iptal iþlemleri, ayrýca EKAP üzerinde kayýt altýna alýnýr.

             Kesinleþen ihale kararýnýn bildirilmesi ve sözleþmenin imzalanmasý

             MADDE 26 (1) Ýhale sonucu, ihale kararýnýn ihale yetkilisi tarafýndan onaylandýðý günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde býrakýlan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere bildirilir. Ýhale sonucunun bildiriminde, tekliflerin deðerlendirmeye alýnmama veya uygun bulunmama gerekçelerine de yer verilir. Ýhale kararýnýn ihale yetkilisi tarafýndan iptal edilmesi durumunda da ayný þekilde bildirim yapýlýr.

             (2) Ýlgili uygulama yönetmeliklerinde öngörülen sürelerin bitiminden sonra ihale üzerinde kalan istekli sözleþmeye davet edilir. Ýhale üzerinde kalan istekli tarafýndan ihale tarihinde Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fýkrasýnda belirtilen ihale dýþý býrakýlma durumlarýnda olmadýðýný gösteren belgelerden elektronik ortamda EKAP üzerinden sorgulanamayanlar ile tekliflerin elektronik ortamda alýndýðý ihalelerde bunlara ek olarak; 19 uncu maddenin birinci fýkrasý, 20 nci maddenin ikinci fýkrasý ve 21 inci maddenin üçüncü fýkrasý uyarýnca bilgisayarda taratýlarak sunulan belgeler sözleþme imzalanmadan önce idareye sunulur.

             (3) Ýhale üzerinde kalan isteklinin sözleþmeye davet edildiði halde ikinci fýkrada belirtilen belgeleri sunmamasý veya Kanunun 10 uncu maddesi kapsamýnda taahhüt altýna alýnan durumu tevsik etmek üzere idareye sunulan belgelerin taahhüt edilen duruma aykýrý hususlar içermesi halinde ihale dýþý býrakýlarak geçici teminatlarý gelir kaydedilir. Ýkinci fýkrada belirtilen belgeleri sunmayan istekli hakkýnda ayrýca Kanunun 58 inci maddesi hükümleri uygulanýr.

             (4) Sözleþmenin imzalanacaðý tarihte ihale üzerinde kalan isteklinin yasaklýlýk teyidi yapýlýr.

             (5) Ýhale üzerinde kalan istekli ile sözleþme imzalanamamasý halinde idare, teklif fiyatýnýn ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydýyla ekonomik açýdan en avantajlý ikinci teklif sahibi istekli ile ikinci, üçüncü ve dördüncü fýkradaki esas ve usullere göre sözleþme imzalayabilir.

             (6) Ýhale sonucu, sözleþmenin imzalanmasýndan sonra EKAPta kayýt altýna alýnýr ve EKÝBde yayýmlanýr.

SEKÝZÝNCÝ BÖLÜM

Çerçeve Anlaþma Ýhalelerine Ýliþkin Özel Hükümler

             Çerçeve anlaþma iþlemleri

             MADDE 27 (1) Çerçeve anlaþma ihalelerinde; tekliflerin açýlmasý ve deðerlendirilmesi, geçici teminata iliþkin hükümler dýþýnda 23 üncü ve 24 üncü maddelere göre yapýldýktan sonra ekonomik açýdan en avantajlý tekliften baþlanarak listeye alýnacak istekliler üçten az olmamak üzere belirlenerek EKAPa kaydedilir.

             (2) Liste oluþturulduktan sonra 25 inci maddeye uygun olarak ihale karara baðlanýr, onaylanýr veya gerekçesi açýkça belirtilmek suretiyle iptal edilir.

             (3) Kesinleþen ihale kararý isteklilere bildirilir ve listeye alýnan istekliler anlaþmaya davet edilir.

             (4) Çerçeve anlaþma imzalanmasýndan önce ve çerçeve anlaþmanýn imzalanmasýnda idare ve çerçeve anlaþmaya taraf olan isteklilerce yapýlacak iþlemler ilgili uygulama yönetmeliði hükümlerine göre gerçekleþtirilir.

             (5) Ýhale sonuç ilaný, anlaþma imzalanmasýndan sonra EKÝBde yayýmlanýr.

             (6) Çerçeve anlaþmaya taraf olan isteklilere iliþkin bilgiler EKAP üzerinde kayýt altýna alýnýr.

             Münferit sözleþme iþlemleri

             MADDE 28 (1) Çerçeve anlaþma kapsamýnda alým yapýlmasý durumunda öncelikle anlaþmaya taraf olan idare tarafýndan EKAP üzerinde münferit sözleþme tasarýsý hazýrlanýr.

             (2) EKAP üzerinde çerçeve anlaþmaya taraf olan isteklilerin yasaklýlýk durumlarý sorgulanýr. Yasaklý olmadýðý anlaþýlan istekliler sürelere iliþkin ilgili uygulama yönetmeliðinde yer alan hükümlere uygun olarak teklif vermeye davet edilir. Davet yazýsý ekinde münferit sözleþme tasarýsýna yer verilir.

             (3) Münferit sözleþmeye iliþkin alýnan tekliflerin açýlmasý, deðerlendirilmesi ve ekonomik açýdan en avantajlý teklifin belirlenmesinde, ilgili uygulama yönetmeliðinin münferit sözleþmeye iliþkin hükümleri uygulanýr.

             (4) Ekonomik açýdan en avantajlý teklif belirlendikten sonra 25 inci maddeye uygun olarak ihale karara baðlanýr, onaylanýr veya gerekçesi açýkça belirtilmek suretiyle iptal edilir. Kesinleþen ihale kararý isteklilere bildirilir.

             (5) Münferit sözleþme sonuç ilaný sözleþme imzalanmasýndan sonra EKAP üzerinde kayýt altýna alýnýr ve EKÝBde yayýmlanýr.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

             Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller

             MADDE 29 (1) EKAP üzerinden gerçekleþtirilen ihale sürecine iliþkin iþlemlerle ilgili olarak bu Yönetmelikte düzenleme yapýlmayan hususlarda ilgili uygulama yönetmelikleri esas alýnýr.

             Uygulanmayacak hükümler

             MADDE 30 (1) EKAP üzerinden gerçekleþtirilen ihale sürecine iliþkin iþlemlerde uygulama yönetmeliklerinin bu Yönetmeliðe aykýrý hükümleri uygulanmaz.

             Yürürlük

             MADDE 31 (1) Bu Yönetmelik yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

             Yürütme

             MADDE 32 (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Kamu Ýhale Kurumu Baþkaný yürütür.

 

E K L E R

EK-2 ÝHALE ÝDARÝ ÞARTNAME

EK-101 ÝHALE ÝLANI

EK-102 ÝHALE EKAP DOKÜMAN ÝNDÝRME FORMU

EK-103 DOKÜMAN SATIN ALMA FORMU

EK-104 AÇILAMAYAN TEKLÝF TUTANAÐI

EK-105 TEKLÝF AÇMA VE BELGE KONTROL TUTANAÐI

EK-106 UYGUN OLMAYAN BELGE TUTANAÐI

EK-107 GÖTÜRÜ BEDEL TEKLÝF MEKTUBU

EK-108 BÝRÝM FÝYAT TEKLÝF MEKTUBU

EK-109 ÝSTEKLÝLERCE TEKLÝF EDÝLEN FÝYATLAR TUTANAÐI

EK-110 ÝHALE KOMÝSYONU KARARI

EK-111 KESÝNLEÞEN ÝHALE KARAR BÝLDÝRÝMÝ

EK-112 ÝHALE ÝPTAL BÝLDÝRÝMÝ-1

EK-113 ÝHALE ÝPTAL BÝLDÝRÝMÝ-2

EK-114 SÖZLEÞMEYE DAVET

EK-115 BANKA REFERANS MEKTUBU

EK-116 GEÇÝCÝ TEMÝNAT BÝLGÝLERÝ