TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLAT
VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
Kanun No. 6083 Kabul
Tarihi: 25/11/2010
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Tanımlar, Görev ve Yetki
Amaç ve tanımlar
MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amacı; mülkiyet hakkını tespit etmek üzere taşınmazların kadastro çalışmalarını planlamak, yürütmek,
yenilenmesini ve güncellenmesini sağlamak, tapu
sicillerini oluşturmak, arşivlenerek
korunmasını sağlamak, harita yapmak, üretim standartlarını tespit etmek ve arşivlenmesini sağlamak üzere, Bayındırlık ve İskân Bakanlığına bağlı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve
sorumlulukları ile teşkilatlanmasına ilişkin usul ve
esasları düzenlemektir.
(2)
Bu Kanunun uygulanmasında;
a)
Bakan: Bayındırlık ve İskân Bakanını,
b)
Bakanlık: Bayındırlık ve İskân Bakanlığını,
c)
Genel Müdür: Tapu ve Kadastro Genel Müdürünü,
ç) Genel Müdürlük: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü,
d)
Kurul: Tapu ve Kadastro Kurulunu,
ifade eder.
Genel Müdürlüğün görev ve
yetkileri
MADDE 2 – (1) Genel Müdürlüğün görev ve yetkileri şunlardır:
a)
Devletin sorumluluğu altındaki tapu
sicillerinin düzenli bir biçimde tutulmasını, taşınmazlarla ilgili her türlü akitli ve akitsiz tapu işlemleri ile tescil işlerinin yapılmasını, siciller üzerindeki değişikliklerin takibini, denetlenmesini, sicil ve
belgelerin arşivlenerek korunmasını sağlamak.
b)
Ülkenin kadastrosunu yapmak, değişiklikleri takip etmek, tapu planlarının yenilenmesini ve güncellenmesini sağlamak, bunlara ilişkin kontrol ve denetim hizmetlerini yürütmek.
c)
Büyük ölçekli kadastral ve topografik haritaların üretilmesi amacı ile jeodezik altyapı, havadan fotoğraf alımı, 1/5000 ve daha üst ölçekli fotogrametrik ve
yersel harita üretim hizmetlerini yapmak veya yaptırmak, kontrol etmek, denetlemek ve temel prensipleri tespit etmek.
ç) Mekansal bilgi sistemi altyapısını ve harita üretim izleme
merkezini oluşturmak, verilerden gerçek ve tüzel kişiler ile kamu
kurum ve kuruluşlarının faydalanmasını sağlamak, coğrafi bilgi
sistemleri konusunda verilecek görevleri yapmak.
d)
Yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin ülkedeki tapu ve
kadastro ile ilgili işlemlerini yapmak, Türkiye Cumhuriyeti
uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin yurtdışındaki taşınmazları ile ilgili hak ve menfaatlerini korumak, devletlerarası emlak müzakerelerine katılmak.
e)
Görev alanıyla ilgili
konularda, diğer ülkeler ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yaparak müşterek projeler planlamak, yürütmek.
f)
16/6/2005 tarihli ve 5368 sayılı Lisanslı Harita Kadastro Mühendisleri ve Büroları Hakkında Kanun hükümlerine göre harita ve
kadastro mühendislik bürolarına lisans vermek, bu büroların faaliyet usul ve esaslarını belirlemek ve denetlemek.
g)
Taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini düzenlemek, lisans
vermek, bu faaliyetlerin usul ve esaslarını belirlemek ve denetlemek.
ğ) Genel Müdürlüğün görev, hizmet ve faaliyetleri ile ilgili olarak, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile meslek kuruluşlarınca uyulacak esasları belirlemek,
koordinasyonu sağlamak.
h)
Kanunlarla verilen diğer görevleri yerine getirmek.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Müdürlük Teşkilatı
Genel Müdür, genel müdür yardımcıları ve yetki devri
MADDE 3 – (1) Genel Müdür, Genel Müdürlüğün en üst amiri olup,
Genel Müdürlüğü temsil eder.
(2)
Genel Müdür, Genel Müdürlük hizmet ve faaliyetlerini; kurumsal amaç ve politikalara, kalkınma planlarına, yıllık programlara, stratejik plana, performans
programlarına ve mevzuata uygun olarak, görev alanına giren konularda diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde Bakana karşı sorumlu olarak yürütür.
(3)
Genel Müdür, merkez ve taşra teşkilatının faaliyetlerini, işlemlerini ve
hesaplarını denetlemekle görevli ve
yetkilidir.
(4)
Genel Müdür, hizmet birimlerine faaliyet alanlarına giren konularda benzer görevler verebilir.
(5)
Genel Müdüre yardımcı olmak üzere en fazla üç genel müdür yardımcısı atanabilir. Genel müdür yardımcıları, Genel Müdür tarafından verilen görevleri yerine
getirir.
(6)
Genel Müdür ve her kademedeki yöneticiler, sınırlarını açıkça belirlemek şartıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilir.
Yetki devri, yetki devreden amirin sorumluluğunu kaldırmaz.
(7)
Genel Müdürlüğün her kademedeki yöneticileri;
yapmakla yükümlü bulundukları hizmet ve görevleri mevzuata, stratejik plan ve programlara, performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarına uygun olarak yürütmekten üst kademelere karşı sorumludur.
Tapu ve Kadastro Kurulu
MADDE 4 – (1) Genel Müdürlüğe intikal eden tapu ve kadastroyla ilgili konular
ile bunlara ilişkin uygulama ve görüş farklılıklarını gidermek üzere Tapu ve Kadastro Kurulu kurulmuştur. Kurul; Genel Müdürün veya incelenen konunun niteliğine göre görevlendireceği bir genel müdür yardımcısının başkanlığında, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Tapu
Dairesi Başkanı ve Kadastro Dairesi Başkanı ile Genel Müdür tarafından görevlendirilecek dört üyeden oluşur.
(2)
Genel Müdür tarafından görevlendirilecek üyelerin ikisi kadastro ve teknik, ikisi de tapu ve
hukuk konularında bilgi ve deneyim sahibi kişiler arasından seçilir.
(3)
Kurul, doğrudan Genel Müdüre bağlıdır.
(4)
Genel Müdürlük dışından görevlendirilen
Kurul üyelerine, ayda dört toplantıyı geçmemek üzere, katıldıkları her toplantı için (3000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda huzur hakkı ödenir.
Teşkilat
MADDE 5 – (1) Genel Müdürlük, merkez teşkilatı ve taşra teşkilatından oluşur. Merkez teşkilatı; ana hizmet, danışma ve denetim birimleri ile yardımcı hizmet birimlerinden oluşur. Genel Müdürlüğün merkez teşkilatı ekli (I) sayılı cetvelde gösterilmiştir.
(2)
Genel Müdürlüğün ana hizmet birimleri ve görevleri şunlardır:
a)
Tapu Dairesi Başkanlığı;
1)
Tapu hizmetlerinin etkin ve zamanında sunulmasını sağlamak, tapu işlemlerinin
mevzuata uygun olarak gerçekleştirilmesi için gerekli düzenlemeleri yapmak,
2)
Tapu Müdürlüklerinin sevk ve idaresine yönelik faaliyetler ile iş hacimlerine göre yıllık çalışma programlarını hazırlamak, yaptıkları işlemlere ait istatistiki
bilgileri toplamak ve sonuçlarını değerlendirmek,
3)
Tapu sicillerinin oluşturulmasını ve düzenli şekilde tutulmasını sağlamak,
4)
Tapu işlemleri ile ilgili her türlü konuyu incelemek ve sonucunu bildirmek,
5)
Akit ve tescil işlemleri ile tapu planlarının reddine dair tapu müdürlüklerince verilen kararlara karşı yapılan itirazları inceleyerek Genel
Müdürlük görüşünü hazırlamak,
6)
Tapu müdürlüklerinin denetimi sonucunda hazırlanan raporları incelemek, gereğini tespit ve
takip etmek,
7)
Taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini düzenlemek, lisans
vermek, bu faaliyetlerin usul ve esaslarını belirlemek.
b)
Kadastro Dairesi Başkanlığı;
1)
Kadastro hizmetlerinin etkin ve zamanında sunulmasını sağlamak, kadastro işlemlerinin
mevzuata uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlamak için gerekli düzenlemeleri yapmak,
2)
Kadastro müdürlüklerinin sevk ve idaresine yönelik faaliyetler ile taşınmazların kadastro çalışmalarını; kalkınma planlarına ve yıllık programa uygun olarak planlamak, iş programlarını onaylamak ve 21/6/1987
tarihli ve 3402 sayılı Kadastro Kanununa göre yapılmasını sağlamak, müdürlüklerin yaptıkları işlere ait istatistiki bilgilerin sonuçlarını değerlendirmek,
3)
5368 sayılı Kanun hükümlerine göre harita ve kadastro mühendislik bürolarına lisans vermek,
bu büroların faaliyet usul ve
esaslarını belirlemek, sicil ve kaydını tutmak,
4)
Tapu planlarının yenilenmesine, sayısallaştırılmasına ve güncellenmesine
karar vermek, yıllık çalışma programlarını yapmak ve yapılan işleri takip etmek,
5)
Tapu planlarının teknik yönden reddine dair
müdürlüklerce verilen kararlara karşı yapılan itirazları inceleyerek Genel
Müdürlük görüşünü hazırlamak,
6)
Kadastro müdürlüklerinin denetimi sonunda hazırlanan raporları incelemek, gereğini tespit ve
takip etmek,
7)
Kadastro ve teknik işlemler ile ilgili her türlü konuyu incelemek ve sonucunu bildirmek,
8)
Kadastro çalışmalarının teknik işlerinin bir kısmını veya tamamını gerçek veya tüzel kişilere yaptırmak, sonuçlarını takip etmek ve denetlemek,
9)
Talebe bağlı işlemler ile imar, toprak ve tarım reformu, arazi toplulaştırması, afet ve diğer sebeplerle meydana
gelen zemin düzenlemeleri ve değişikliklerin tescili ile ilgili teknik işlerin yapılmasını planlamak, izlemek ve gerekli tedbirleri almak.
c)
Harita Dairesi Başkanlığı;
1)
Kalkınma planı ve yıllık programlar çerçevesinde harita ve harita bilgileri üretimi ile ilgili
planlama yapmak, çalışmaları koordine ve takip
ederek değerlendirmek,
2)
Büyük ölçekli harita ve harita bilgileri üretim standartlarını tespit etmek ve üretimin belirlenen
standartlara uygunluğunu denetlemek,
3)
Büyük ölçekli kadastral ve topografik haritaların üretilmesi amacı ile jeodezik altyapı, havadan fotoğraf alımı, 1/5000 ve daha üst ölçekli fotogrametrik ve
yersel harita üretimi hizmetlerini yapmak, yaptırmak ve kontrol etmek,
4)
Harita ve harita bilgilerini tutmak, verilerden bedeli karşılığında ilgililerin faydalanmasını sağlamak,
5)
Harita üretim izleme merkezini oluşturmak ve sürdürülebilirliğini sağlamak,
6)
Harita işleri ile ilgili her türlü konuyu incelemek ve sonucunu bildirmek.
ç) Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı;
1)
Genel Müdürlüğün uluslararası kuruluşlarla ilişkilerini ve işlemlerini yürütmek,
2)
Yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin ülkedeki tapu ve
kadastro ile ilgili işlemlerini takip etmek, düzenlemek ve kayıtların güncel şekilde tutulmasını sağlamak,
3)
İlgili bakanlık ve kuruluşlarla işbirliği yaparak, Türkiye Cumhuriyeti uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin yurtdışındaki taşınmaz malları ile ilgili hak ve menfaatlerini kollamak,
4)
Yurtdışındaki Türk vatandaşları ile yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin her türlü tapu ve kadastro işlemlerini,
bulundukları ülkede yerine getirebilmesi için gerekli düzenlemeleri yapmak, iş ve işlemleri yürütmek,
5) Genel Müdürlüğün Avrupa Birliği ile ilgili
yapacağı çalışmaları, diğer birimler ve kurumlarla koordinasyon sağlayarak yürütmek,
6)
Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili
konularda uluslararası alandaki gelişmeleri takip
etmek, Türkiye’de düzenlenecek uluslararası toplantıların organizasyonunu yapmak ve bunlara ilişkin işlemleri yürütmek.
d)
Arşiv Dairesi Başkanlığı;
1)
Arşiv bilgi sistemini kurmak ve yürütmek, merkezi ve taşra arşivleme hizmetlerini düzenlemek,
2)
Sicillerin ve arşivin elektronik ortamda tutulmasıyla ilgili düzenlemeleri yapmak, iş ve işlemleri yürütmek,
3)
Yurtiçi ve yurtdışında tesis edilmiş tapu kayıt ve belgeleri, kadastro ve tapulama paftaları ile teknik belgelerin merkezde veya taşrada arşivlenmesini sağlamak,
4)
Eski yazılı tapu kayıt ve belgeleri
yeni yazıya çevirmek, kayıt ve belgeleri değerlendirmek, tarihi değeri haiz olan eski
yazılı tapu kayıt ve belgelerini
uzmanların bilimsel çalışmalarına hazırlamak ve çalışmaların sonuçlarını değerlendirmek,
5)
Arşiv malzemesinin kopyalarını çıkararak devamlılığını sağlamak, tahribini önleyecek
tedbirleri almak, onarım ve yenileme işlerini yapmak,
modern arşivleme usul ve metotları hakkında araştırmalar yaparak sonuçlarına göre yenilikleri tespit etmek ve bu yeniliklerin
uygulanmalarını sağlamak ve bunların hacimlerini küçültmek için film, mikrofilm, fotokopi ve gerektiğinde diğer ileri tekniklerden yararlanmak,
6)
İlgililerin talebi üzerine tapu kayıt ve belge örneklerini çıkarmak ve
ilgililere vermek,
7)
Tarihî, kültürel ve estetik değeri olan arşiv malzemelerini korumak ve gerektiğinde sergilemek,
8)
Kurum arşivi hizmetlerini yürütmek.
(3)
Genel Müdürlüğün danışma ve denetim
birimleri ve görevleri şunlardır:
a)
Teftiş Kurulu Başkanlığı;
1)
Genel Müdürün emri veya onayı üzerine, merkez ve taşra teşkilatının her türlü faaliyet ve işlemiyle ilgili olarak Genel Müdür adına teftiş, inceleme, ön inceleme ve soruşturma işlerini yürütmek,
2)
Müfettişlerin araştırma,
inceleme, ön inceleme ve denetim sonucu düzenleyecekleri raporları Başkanlık görüşü ile birlikte Genel Müdürlük makamına sunmak,
3)
Özel kanunlarla verilen diğer görevleri yapmak.
b)
Hukuk Müşavirliği;
1)
8/1/1943 tarihli ve 4353 sayılı Kanun hükümlerine göre adli ve idari davalarda gerekli bilgileri hazırlamak ve Hazineyi ilgilendirmeyen idari davalarda Genel Müdürlüğü temsil etmek,
2)
Genel Müdür, Genel Müdürlük birimleri, Başbakanlık, Bakanlıklar ile diğer kamu kurum ve
kuruluşları tarafından gönderilen kanun, tüzük ve yönetmelik taslakları ile diğer hukuki konular hakkında görüş bildirmek,
3)
Genel Müdürlüğün diğer birimlerinden sorulan hukuki konular ile hukuki,
mali, cezai sonuçlar doğuracak işlemler hakkında görüş bildirmek,
4)
Genel Müdürlüğün görevleriyle ilgili kanun, tüzük ve yönetmelik taslaklarını hazırlamak,
5)
Genel Müdürlüğün menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak,
6)
Genel Müdürlüğün amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmasını temin etmek amacıyla gerekli hukuki
teklifleri hazırlamak ve Genel Müdüre sunmak.
c)
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı;
1)
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi ve diğer mevzuatla strateji geliştirme ve mali
hizmetler birimlerine verilen görevleri yapmak.
(4) Genel Müdürlüğün yardımcı hizmet birimleri ve görevleri şunlardır:
a)
İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı;
1)
Genel Müdürlüğün insan kaynakları politikası ve planlaması konusunda çalışmalar yapmak ve tekliflerde bulunmak,
2)
Genel Müdürlük personelinin atama, sicil, disiplin, emeklilik,
nakil, terfi, ücret, sendika ve benzeri özlük hakları işlemlerini yürütmek,
3)
Genel Müdürlük personelinin hizmet içi eğitim programını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek, görevde yükselme ve unvan değişikliği eğitimini planlamak, sınavlarını yapmak veya yaptırmak,
4)
Genel Müdürlüğün görev ve faaliyetleriyle ilgili konularda, diğer birimler ile koordineli olarak eğitim programları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek, sınavlarını yapmak veya yaptırmak.
b)
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı;
1)
Genel Müdürlük hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli araç, gereç ve kırtasiye
malzemelerini temin etmek, dağıtımını sağlamak, onarım hizmetlerini yürütmek, koordine etmek ve kayıtlarını tutmak,
2)
Genel Müdürlük için ihtiyaç duyulan hizmet
binası ve diğer tesisleri
yapmak veya yaptırmak, tahsisini sağlamak, inşaat ve yapım işlerini yürütmek, takip ve kontrol etmek,
3)
Genel Müdürlük için ihtiyaç duyulan taşınır ve taşınmazların kiralanması işlemlerini yürütmek,
4)
Genel Müdürlüğün sağlık ve sosyal hizmetleri ile hizmet binalarının güvenlik, temizlik, aydınlatma, ısıtma, bakım, onarım, taşıma ve benzeri işlerini yürütmek,
5)
Genel evrak işlerini yürütmek,
6)
Genel Müdürlüğün iç ve dış protokol
hizmetleri ile tanıtım, yayın, basın ve halkla ilişkilerle ilgili faaliyetlerini planlamak ve yürütülmesini sağlamak,
7)
9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde bilgi edinme hakkını kullanmak isteyenlerin bilgi almasını kolaylaştıracak şekilde organize olmak, bu kapsamda, ilgili birimler
ile bilgi edinme hakkını kullananlar arasında koordinasyon görevini yürütmek,
8)
Genel Müdürlüğün sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini
planlamak ve yürütmek.
c)
Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı;
1)
Genel Müdürlüğün bilgi işlem sistemini
kurmak, işletmek, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, bunlara ait
hizmetleri ilgili birimlerle birlikte yürütmek; bilgi işlem projeleri ile ilgili olarak birimler arasında koordinasyonu ve işbirliğini sağlamak,
2)
E-Devlet uygulamalarının Genel Müdürlük ile ilgili çalışmalarını yapmak, mekânsal bilgi
sistemini oluşturmak, koordine etmek ve yürütmek,
3)
Bilişim teknolojisindeki gelişmelere uygun olarak daha etkin ve verimli bilgi, belge ve iş akışı düzenini kurmak, buna yönelik yazılımları üretmek veya sağlamak,
4)
Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda
ulusal ve uluslararası kapsamda, sistemler arası çevrim içi ve çevrim dışı veri akışını, paylaşımını ve koordinasyonu sağlamak ve buna ilişkin usul ve esasları belirlemek,
5)
Bilişim teknolojisinin gelişimini izlemek, bilgi işlem donanım ve yazılımının kullanılmasında diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği yapmak,
6)
Genel Müdürlük birimleri ve diğer ilgili kuruluşlarla işbirliği yaparak bilgi işlem sisteminin etkin ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak,
7)
Tapu ve kadastro işlemlerine ilişkin istatistiki verileri toplamak.
(5)
Genel Müdürlüğün taşra teşkilatı, bölge müdürlükleri ile bu müdürlüklere bağlı kadastro müdürlükleri ve tapu müdürlüklerinden oluşur. Kadastro müdürlükleri illerde; tapu müdürlükleri,
merkez ilçe ve diğer ilçelerde kurulur.
(6)
İlçenin sosyal ve ekonomik gelişmişlik durumu, nüfus sayısı ve tapu işlemi hacmi dikkate
alınmak kaydıyla, tapu müdürlüklerinin görev ve
yetkilerinin başka tapu müdürlüğüne devredilmesine, Genel Müdürün teklifi üzerine Bakan
yetkilidir.
(7)
Bölge Müdürleri, kendilerine bağlı birimlerin amiri ve Genel Müdürlüğün taşra teşkilatındaki en yetkili temsilcisi olup, bölgesindeki iş ve işlemlerden dolayı üst kademelere karşı sorumludur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İstihdam
Personele ilişkin hükümler
MADDE 6 – (1) 23/4/1981 tarihli ve 2451 sayılı Bakanlıklar ve Bağlı Kuruluşlarda Atama Usulüne İlişkin Kanun hükümleri dışında kalan memurların atamaları Genel Müdür tarafından yapılır. Ancak Genel Müdür bu yetkisini gerekli gördüğü alt kademelere devredebilir.
(2)
Daire Başkanı ve üstü görevlere atanmak için en az dört yıllık yükseköğrenim görmüş olmak şarttır.
(3)
Yurtdışında yaşayan Türk vatandaşları ile yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin ülkemizdeki tapu ve kadastro işlemlerini yürütmek üzere, Genel Müdürlükçe önerilen personel 7/7/2010
tarihli ve 6004 sayılı Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 10 uncu maddesinin altıncı fıkrasına istinaden görevlendirilebilir.
(4)
Genel Müdürlük merkez teşkilatında; Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Daire Başkanı, Hukuk Müşaviri, Tapu ve
Kadastro Uzmanı ve Uzman Yardımcısı kadrolarına atananlar,
kadroları karşılık gösterilmek suretiyle, 14/7/1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın sözleşmeli olarak çalıştırılabilir.
(5)
Kadro karşılığı sözleşmeli olarak Genel Müdürlükte fiilen çalışan personele bu Kanuna ekli (II) sayılı cetvelde unvanlar itibarıyla yer alan taban
ve tavan ücretleri arasında kalmak üzere, Genel Müdür tarafından belirlenecek
tutarda aylık brüt sözleşme ücreti ödenir. Söz konusu personele, çalıştıkları günlerle orantılı olarak (hastalık ve yıllık izinleri dahil), ocak, nisan, temmuz ve
ekim aylarında birer aylık sözleşme ücreti tutarında ikramiye ödenir. Bunlardan üstün gayret ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı çalışma yaptıkları tespit edilenlere Genel Müdürün teklifi, Bakanın onayı ile haziran ve aralık aylarında birer aylık sözleşme ücreti tutarına kadar teşvik ikramiyesi ödenebilir. Bu fıkranın uygulanmasına ilişkin usul ve
esaslar ile söz konusu personele yapılacak diğer ödemeler Bakanlar Kurulunca tespit edilir.
Tapu ve kadastro uzmanları ve müfettişler
MADDE 7 – (1) Genel Müdürlük ana hizmet birimlerinde, tapu ve kadastro uzmanı ve uzman yardımcısı istihdam edilebilir.
(2)
Tapu ve kadastro uzman yardımcılığına atanabilmek için 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlara ek olarak aşağıdaki şartlar aranır:
a) En az dört yıllık
eğitim veren yükseköğretim
kurumlarının
hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme,
iktisadi ve idari bilimler fakülteleri;
harita, harita kadastro, jeodezi, jeodezi ve fotogrametri
mühendisi yetiştiren fakülteler ile arşivcilik, kütüphanecilik,
bilgi ve belge yönetimi bölümleri
ile programında Osmanlı Paleografyası derslerine yer
verilen tarih ve Türk dili
ve edebiyatı bölümlerinden ya da bunlara
denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul
edilmiş yurtiçi veya yurtdışı yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b)
Her sınav döneminde Genel Müdürlükçe tespit edilecek Kamu Personeli Seçme Sınavı puan türünden sınav ilanında belirtilen
taban puanı almış olmak.
c)
Yarışma sınavının yapıldığı gün itibarıyla otuz yaşını doldurmamış olmak.
ç) Genel Müdürlük tarafından yapılacak mesleki bilgiyi içeren yarışma sınavında başarılı olmak.
(3)
İkinci fıkraya göre tapu ve kadastro uzman yardımcılığına atananlar, en az üç yıl fiilen çalışmak, bu süre içinde olumlu sicil almak ve hazırladıkları tez kabul edilmek kaydıyla, açılacak yeterlik sınavına girme hakkını kazanırlar. Yeterlik sınavında başarılı olanlar, Tapu ve Kadastro Uzmanı kadrolarına atanırlar.
(4)
Yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak kazandığı halde geçerli mazereti
olmaksızın sınava girmeyenler ile yeterlik sınavında üst üste iki defa başarılı olamayanlar bu unvanlarını kaybeder ve durumlarına uygun başka kadrolara atanırlar.
(5)
Tapu ve kadastro uzman yardımcılarının seçilme, tez hazırlama, mesleki
yeterlik sınavları ile çalışma usul ve esasları yönetmelikle düzenlenir.
(6)
Müfettiş yardımcılığına atanabilmek için 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlara ek olarak aşağıdaki şartlar aranır:
a)
En az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarının hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler ile harita, harita kadastro,
jeodezi, jeodezi ve fotogrametri mühendisi yetiştiren fakültelerden ya da
bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurtiçi veya yurtdışı yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b)
Sağlık durumunun, her türlü iklim ve yolculuk koşullarına elverişli olduğunu sağlık kurulu raporu ile belgelendirmek.
c)
Her sınav döneminde Genel Müdürlükçe tespit edilecek Kamu Personeli Seçme Sınavı puan türünden sınav ilanında belirtilen
taban puanı almış olmak.
ç) Yarışma sınavının yapıldığı gün itibarıyla otuz yaşını doldurmamış olmak.
d)
Genel Müdürlük tarafından yapılacak yarışma sınavında başarılı olmak.
(7)
Müfettiş yardımcılığında en az üç yıl fiilen çalışmak ve olumlu sicil almak şartıyla açılan mesleki
yeterlik sınavında başarılı olanlar Müfettiş kadrosuna atanırlar.
(8)
Yapılacak mesleki yeterlik sınavına girmeye hak kazandığı halde geçerli mazereti olmaksızın sınava girmeyenler ile yeterlik sınavında üst üste iki defa başarılı olamayanlar bu unvanlarını kaybeder ve durumlarına uygun başka kadrolara atanırlar.
(9)
Yapılacak yarışma ve yeterlik sınavının şekli ve uygulama esasları ile müfettişlerin yetiştirilmeleri yönetmelikle belirlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Döner Sermaye İşletmesi, Çeşitli ve Son Hükümler
Döner
sermaye işletmesi
MADDE 8 – (1) Genel Müdürlük, ürettiği her türlü tapu, kadastro, harita ve arşiv bilgi ve belgeleri ile sunduğu hizmetlerden
gelir elde etmek üzere merkez veya bölge müdürlükleri bünyesinde döner sermaye işletmeleri kurar.
(2)
Döner sermaye işletmeleri için kendi kaynaklarından karşılanmak üzere dört milyon Türk Lirası sermaye tahsis edilmiştir. Bu miktar
Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Bakanlar Kurulunca beş katına kadar artırılabilir. Bu suretle artırılan sermaye elde edilen kârlarla karşılanır. Ödenmiş sermaye tutarı tahsis edilen sermaye tutarına ulaştıktan sonra elde edilen kârlar, döner sermaye hizmetlerinde kullanılmak üzere ertesi yılın gelirlerine ilave edilir.
(3)
Genel Müdürlük faaliyetlerinin gerektirdiği araç, gereç, satın alma, bakım, onarım, yapım, sigorta, kiralama, araştırma, tanıtım, temsil, eğitim giderleri,
yurtdışında yürütülecek proje giderleri, kadastro hizmetlerinin yapılması, yenilenmesi, güncellenmesi ve her
türlü harcamalar döner sermaye gelirlerinden
karşılanabilir.
(4)
Döner sermaye faaliyetlerine ilişkin hizmetler Genel Müdürlük personeline ek görev olarak yaptırıldığı takdirde, döner sermaye
gelirlerinden ödenmek üzere, kendilerine
(100-300) rakamlarının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımından elde edilecek tutardan, yaptıkları hizmetin özelliğine ve güçlüğüne göre Genel Müdürün onayı ile belirlenecek
miktarda aylık ek görev ücreti verilebilir.
(5)
Döner sermaye işletmelerinin yönetimi, faaliyet alanları, işleyişi, sermaye kaynakları, her türlü idari ve mali işlemleri ile
gelirlerine ilişkin usul ve esaslar Maliye Bakanlığının da görüşü alınarak çıkartılacak yönetmelikle belirlenir.
Düzenleme görev ve yetkisi, yetki alınarak tapu işlemi yapılması
MADDE 9 – (1) Genel Müdürlük, kanunla yerine getirmekle yükümlü olduğu hizmetleri tüzük, yönetmelik, tebliğ, genelge ve diğer idari metinlerle düzenlemekle görevli ve
yetkilidir.
(2)
Tapu ve Kadastro Kurulu ile Teftiş Kurulunun çalışma usul ve esasları yönetmelikle düzenlenir.
(3)
Tapu Müdürlükleri, hak sahibinin talebi üzerine, kendi yetki alanı dışında bulunan taşınmazlarla ilgili tapu işlemlerini, taşınmazın bulunduğu tapu müdürlüğünden yetki almak ve kanunen bir engel olmadığını tespit etmek suretiyle yapmaya yetkilidir. Bu fıkraya göre yapılacak tapu işlemlerine ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.
(4)
Genel Müdürlük, sicillerin ve arşivin elektronik
ortamda tutulmasına karar vermeye yetkilidir.
Eklenen, değiştirilen ve yürürlükten kaldırılan hükümler ile atıflar
MADDE 10 – (1) 657 sayılı Kanunun;
a)
36 ncı
maddesinin “Ortak Hükümler” bölümünün (A) fıkrasının (11) numaralı bendine “Vakıf Uzman Yardımcıları,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Uzman Yardımcıları,” ibaresi; “Vakıf Uzmanlığına,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Uzmanlığına,” ibaresi,
b)
152 nci maddesinin “II- Tazminatlar” kısmının “A- Özel Hizmet Tazminatı” bölümünün (i) bendine “Vakıf Uzmanları,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Uzmanları,” ibaresi,
c) Ekli (I) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin “I-
Genel İdare Hizmetleri Sınıfı” bölümünün (h) bendine “Vakıf
Uzmanları,”
ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Uzmanları,”
ibaresi; (II) sayılı
Cetvelin “2-Yargı Kuruluşları,
Bağlı
ve İlgili Kuruluşlar ile Yüksek Öğretim Kuruluşlarında” başlığını
taşıyan bölümünde yer alan “Türkiye
İstatistik Kurumu Bölge Müdürü,”
ibaresinden sonra gelmek üzere “Tapu ve Kadastro Bölge Müdürü,”
ibaresi,
eklenmiştir.
(2) 657 sayılı Kanunun Ekli (II) sayılı
Ek Gösterge Cetvelinin “5-Yargı Kuruluşları,
Bağlı
ve İlgili Kuruluşlar ile Yüksek Öğretim Kuruluşlarında” bölümünden
“Tapu ve Kadastro Meslek
Lisesi Müdürü,”
ibaresi çıkarılmış; (II) sayılı
Cetvelin “5-Yargı Kuruluşları,
Bağlı
ve İlgili Kuruluşlar ile Yüksek Öğretim Kuruluşlarında” bölümünde
yer alan “Tapu ve Kadastro Kurs Müdürü” ibaresi “Tapu ve Kadastro Eğitim Müdürü” olarak değiştirilmiştir.
(3)
657 sayılı Kanunun Ekli (II) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin “5-Yargı Kuruluşları, Bağlı ve İlgili Kuruluşlar ile Yüksek Öğretim Kuruluşlarında” bölümünde yer alan “Tapu Sicil Müdürü” ibaresi “Tapu Müdürü” olarak değiştirilmiştir.
(4)
Ekli (I) sayılı listede yer alan kadrolar iptal edilerek, 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname eki (I) sayılı cetvelin Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne ait bölümünden çıkarılmış, ekli (II), (III) ve (IV) sayılı listelerde yer alan kadrolar ihdas edilerek aynı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne ait bölümüne (II) ve (IV) sayılı listeler ve Bayındırlık ve İskan Bakanlığı bölümüne (III) sayılı liste eklenmiştir.
(5)
657 sayılı Kanunun 152 nci
maddesinin “II-Tazminatlar” kısmının “A) Özel Hizmet Tazminatı” bölümünün (i) bendinde yer alan “, Tapu ve Kadastro Denetmenleri” ibaresi ile aynı Kanuna ekli (I) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin “Genel İdare Hizmetleri Sınıfı” bölümünün (h) bendinde yer alan “Tapu ve Kadastro Denetmenleri,” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
(6)
10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33 üncü maddesinin (b) bendinde yer alan “Tapu ve Kadastro Denetmenleri ve Denetmen
Yardımcıları” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
(7)
26/9/1984 tarihli ve 3045 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun ile 3402 sayılı Kanunun 37 nci ve 38 inci maddeleriyle,
47 nci maddesinin birinci fıkrasının (G) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
(8)
Diğer mevzuatta “Tapu Sicil Müdürü”ne veya “Tapu Sicil Müdürlüğü”ne yapılmış atıflar, ilgisine göre “Tapu Müdürü”ne veya “Tapu Müdürlüğü”ne yapılmış sayılır.
(9)
Diğer mevzuatta 3045 sayılı Kanuna yapılmış atıflar, bu Kanuna yapılmış sayılır.
(10)
Bu Kanunun uygulanmasında 22/4/1925 tarihli ve
657 sayılı Harita Genel Komutanlığı Kanunu hükümleri saklıdır.
Geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Genel Müdürlük teşkilatı, bu Kanun esaslarına göre altı ay içerisinde yeniden düzenleninceye kadar bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte
uygulanmakta olan mevcut kadroların kullanımına devam olunur.
(2)
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Daire Başkanı, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri ile Bölge Müdürü kadrolarında bulunanlardan
uygun görülenler görevlerine devam
ederler. Bunlardan görevlerine devamı uygun görülmeyenler ile kadro unvanı kaldırılan veya değiştirilenlerden Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcısı kadrolarında bulunanlar bu
Kanunla Bayındırlık ve İskan Bakanlığı adına ihdas edilen ekli (III) sayılı listede yer alan Bakanlık Müşaviri kadrolarına; Daire Başkanı, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri ile Bölge Müdürü kadrolarında bulunanlar bu
Kanunla Genel Müdürlük adına ihdas edilen ekli (IV) sayılı listede yer alan Müşavir kadrolarına bir ay içinde atanırlar. Bunlar, söz konusu kadrolara atanıncaya kadar eski
kadrolarına ait aylık, ek gösterge, sözleşme ücreti, ikramiye (bir aya isabet eden tutar), her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali haklarını almaya devam ederler. Söz konusu personelin, atandıkları
yeni kadroların aylık, ek gösterge, sözleşme
ücreti, ikramiye (bir aya
isabet eden tutar), her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali hakları (fazla çalışma
ücreti hariç) toplamının
net tutarı, eski kadrolarına bağlı
olarak en son ayda almakta oldukları
aylık, ek gösterge, sözleşme
ücreti, ikramiye (bir aya
isabet eden tutar), her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali hakları (fazla çalışma
ücreti hariç) toplamı net tutarından az olması halinde, aradaki fark,
farklılık
giderilinceye kadar atandıkları kadrolarda kaldıkları
sürece herhangi bir vergi ve
kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak ödenir. Ekli (III) ve
(IV) sayılı listelerde yer alan kadrolar, herhangi bir sebeple
boşalması halinde hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
(3)
Bu Kanuna göre kadro ve görev unvanları değişen yahut kaldırılan personel, en geç altı ay içinde kazanılmış hak aylık derecelerine
uygun olmak kaydıyla Genel Müdürlükte ihtiyaç duyulan diğer kadrolara atanırlar. Bunlar, yeni bir kadroya atanıncaya kadar, eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge ve her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali haklarını almaya devam ederler. Söz konusu personelin atandıkları yeni kadroların aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali hakları (fazla çalışma ücreti hariç) toplamının net tutarı, eski kadrolarına bağlı olarak en son ayda almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali hakları (fazla çalışma ücreti hariç) toplamı net tutarından az olması halinde, aradaki
fark atandıkları kadroda kaldıkları sürece herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak ödenir.
(4)
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte şube müdürlerinin görevleri devam
eder. Merkez teşkilatı ana hizmet
birimlerindeki şube müdürlerinin kadroları herhangi bir şekilde boşalması halinde hiçbir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
(5)
Bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren bir yıl süreyle, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan sınırlama ile bağlı olmaksızın boş kadrolarda unvan; dolu ve boş kadrolarda derece değişikliği yapmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(6)
Bu Kanuna göre yeniden düzenleme yapılıncaya kadar değişen veya yeniden kurulan birimlere verilen görevler daha önce bu görevleri yapmakta
olan birimler tarafından yapılmaya devam
olunur. Genel Müdürlük, teşkilat ve kadrolarını en geç altı ay içinde bu Kanuna uygun hale getirir.
(7)
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihteki mevcut
bölge müdürlüklerinin görev ve yetkileri
aynen devam eder. Genel Müdürlüğün taşra teşkilatı, bu Kanunun esaslarına göre yeniden düzenleninceye kadar
görev ve hizmetleri mevcut taşra teşkilatı tarafından yürütülmeye devam olunur.
(8)
Bu Kanunun ilgili maddelerinde düzenlenmesi öngörülen yönetmelikler en geç altı ay içinde yürürlüğe konulur. Bu yönetmelikler çıkarılıncaya kadar mevcut düzenlemelerin bu
Kanuna aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam olunur.
(9)
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, Genel Müdürlükte “Tapu ve Kadastro Denetmeni” ve “Tapu ve Kadastro Denetmen Yardımcısı” olarak görev yapmakta olan
personel bir ay içinde talep etmeleri halinde, sırasıyla “Tapu ve Kadastro Uzmanı” ve “Tapu ve Kadastro Uzman Yardımcısı” kadrolarına atanırlar. Anılan personelin Tapu ve Kadastro Denetmenliğinde veya Tapu ve
Kadastro Denetmen Yardımcılığında geçirmiş oldukları süreler atandıkları kadrolarda geçirilmiş sayılır.
(10) Bir defaya mahsus olmak üzere,
bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarih itibariyle Genel Müdürlükte 657 sayılı
Kanuna tabi olarak beş yıl süreyle
görev yapan ve kırk yaşından gün almamış olanlar, bu Kanunun 7 nci maddesinin ikinci fıkrasının
(b) ve (c) bendi hariç diğer şartları taşımaları kaydıyla ve Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde başvurmaları halinde, Genel Müdürlük tarafından açılacak yeterlik sınavına
girmeye hak kazanırlar. Yapılacak sınavın usul ve esasları Genel Müdürlük tarafından belirlenir.
Yapılan sınavda başarılı olanlar Tapu ve Kadastro Uzmanlığı kadrosuna atanırlar. Ancak bu şekilde atanacakların sayısı, toplam tapu ve kadastro uzmanı kadroları sayısının yüzde yirmisini geçemez.
Devir hükümleri
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte
Genel Müdürlük taşra teşkilatında kapatılan birimlere ait taşınır, araç, gereç, malzeme,
demirbaş, taşıt ve her türlü hak ve yükümlülükler ile
tahsisli hizmet binaları ve lojmanlar hiçbir işleme gerek kalmaksızın Genel Müdürlükçe mevcut mevzuat hükümlerine göre
belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlükleri,
Kadastro Müdürlükleri ve Tapu Müdürlüklerine devredilir.
Bu devir işlemleri her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
Yürürlük
MADDE 11 – (1) Bu Kanun
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 12 – (1) Bu Kanun
hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
9/12/2010
(I) SAYILI CETVEL TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MERKEZ TEŞKİLATI
Genel
Müdür
|
Genel
Müdür Yardımcısı
|
Ana
Hizmet Birimleri
|
Danışma
ve Denetim Birimleri
|
Yardımcı
Hizmet Birimleri
|
Genel Müdür
|
Genel Müdür Yardımcısı
|
1- Tapu Dairesi Başkanlığı
|
1- Teftiş Kurulu Başkanlığı
|
1- İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı
|
|
Genel Müdür Yardımcısı
|
2- Kadastro Dairesi Başkanlığı
|
2- Hukuk Müşavirliği
|
2- Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
|
|
Genel Müdür Yardımcısı
|
3- Harita Dairesi Başkanlığı
|
3- Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
|
3- Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı
|
|
|
4- Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı
|
|
|
|
|
5- Arşiv Dairesi Başkanlığı
|
|
|
(II) SAYILI CETVEL TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÖZLEŞMELİ PERSONELİNE İLİŞKİN AYLIK ÜCRET SINIRLARI (BRÜT TL)
GÖREV UNVANI |
TABAN
ÜCRETİ
|
TAVAN
ÜCRETİ
|
Genel Müdür |
2475,00 |
2675,00 |
Genel Müdür Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri |
1790,00
|
2575,00 |
Daire Başkanı |
1690,00 |
2360,00 |
Hukuk Müşaviri |
1675,00 |
2305,00 |
Tapu ve Kadastro Uzmanı |
|
|
Kadro Derecesi 1 |
1650,00 |
2200,00 |
Kadro Derecesi 2 |
1600,00 |
2150,00 |
Kadro Derecesi 3 |
1550,00 |
2100,00 |
Kadro Derecesi 4 |
1500,00 |
2050,00 |
Kadro Derecesi 5 |
1450,00 |
2000,00 |
Kadro Derecesi 6 |
1400,00 |
1950,00 |
Kadro Derecesi 7 |
1350,00 |
1900,00 |
Tapu ve Kadastro Uzman Yardımcısı |
1300,00 |
1650,00 |
( I ) SAYILI LİSTE
|
|
|
|
|
|
KURUMU
: TAPU VE KADASTRO
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
|
|
|
TEŞKİLATI
: MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İPTALİ UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN
|
|
|
|
|
|
SINIFI
|
UNVANI
|
DERECESİ
|
ADEDİ
|
TOPLAMI
|
GİH
|
TAPU ARŞİV DAİRESİ
BAŞKANI
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
FEN DAİRESİ BAŞKANI
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
FOTOGRAMETRİ VE GEODEZİ
DAİRESİ BAŞKANI
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
TASARRUF İŞLEMLERİ
DAİRESİ BAŞKANI
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANI
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
İDARİ VE MALİ İŞLER
DAİRESİ BAŞKANI
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO KURS
MÜDÜRÜ
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
UZMAN
|
1
|
2
|
2
|
GİH
|
UZMAN
|
3
|
1
|
1
|
GİH
|
MÜTERCİM
|
3
|
1
|
1
|
GİH
|
MÜTERCİM
|
7
|
1
|
1
|
GİH
|
ÇÖZÜMLEYİCİ
|
1
|
3
|
3
|
GİH
|
ÇÖZÜMLEYİCİ
|
2
|
2
|
2
|
GİH
|
ÇÖZÜMLEYİCİ
|
3
|
3
|
3
|
GİH
|
ÇÖZÜMLEYİCİ
|
4
|
1
|
1
|
GİH
|
ÇÖZÜMLEYİCİ
|
5
|
2
|
2
|
GİH
|
KORUMA GÜVENLİK ŞEFİ
|
3
|
1
|
1
|
GİH
|
KORUMA GÜVENLİK ŞEFİ
|
5
|
1
|
1
|
GİH
|
ŞEF
|
3
|
64
|
64
|
GİH
|
ŞEF
|
4
|
9
|
9
|
GİH
|
ŞEF
|
5
|
9
|
9
|
GİH
|
ŞEF
|
6
|
11
|
11
|
GİH
|
ŞEF
|
7
|
2
|
2
|
GİH
|
AYNİYAT SAYMANI
|
1
|
3
|
3
|
GİH
|
MEMUR
|
5
|
11
|
11
|
GİH
|
MEMUR
|
6
|
3
|
3
|
GİH
|
MEMUR
|
7
|
4
|
4
|
GİH
|
MEMUR
|
8
|
6
|
6
|
GİH
|
MEMUR
|
10
|
11
|
11
|
GİH
|
AMBAR MEMURU
|
5
|
2
|
2
|
GİH
|
AMBAR MEMURU
|
10
|
4
|
4
|
GİH
|
AYNİYAT MEMURU
|
5
|
4
|
4
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
7
|
3
|
3
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
8
|
6
|
6
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
9
|
3
|
3
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
10
|
3
|
3
|
GİH
|
TAPU TETKİK MEMURU
|
4
|
4
|
4
|
GİH
|
TAPU TETKİK MEMURU
|
5
|
5
|
5
|
GİH
|
TAPU TETKİK MEMURU
|
6
|
13
|
13
|
GİH
|
MUTEMET
|
5
|
2
|
2
|
GİH
|
MUTEMET
|
7
|
3
|
3
|
GİH
|
MUTEMET
|
8
|
2
|
2
|
GİH
|
SEKRETER
|
6
|
4
|
4
|
GİH
|
VERİ HAZ. VE KONT.
İŞLETMENİ
|
3
|
53
|
53
|
GİH
|
VERİ HAZ. VE KONT.
İŞLETMENİ
|
4
|
33
|
33
|
GİH
|
VERİ HAZ. VE KONT.
İŞLETMENİ
|
5
|
68
|
68
|
GİH
|
VERİ HAZ. VE KONT.
İŞLETMENİ
|
6
|
27
|
27
|
GİH
|
VERİ HAZ. VE KONT.
İŞLETMENİ
|
7
|
35
|
35
|
GİH
|
VERİ HAZ. VE KONT.
İŞLETMENİ
|
8
|
14
|
14
|
GİH
|
VERİ HAZ. VE KONT.
İŞLETMENİ
|
9
|
17
|
17
|
GİH
|
VERİ HAZ. VE KONT.
İŞLETMENİ
|
10
|
36
|
36
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
5
|
5
|
5
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
7
|
2
|
2
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
8
|
4
|
4
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
9
|
4
|
4
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
11
|
4
|
4
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
12
|
5
|
5
|
GİH
|
MATBAACI
|
5
|
1
|
1
|
GİH
|
MATBAACI
|
7
|
2
|
2
|
GİH
|
MATBAACI
|
9
|
2
|
2
|
GİH
|
MATBAACI
|
10
|
4
|
4
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
2
|
23
|
23
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
3
|
7
|
7
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
4
|
1
|
1
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
5
|
1
|
1
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
3
|
29
|
29
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
4
|
9
|
9
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
5
|
5
|
5
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
6
|
3
|
3
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
7
|
1
|
1
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
8
|
1
|
1
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
10
|
1
|
1
|
THS
|
TEKNİKER
|
3
|
13
|
13
|
THS
|
TEKNİKER
|
4
|
2
|
2
|
THS
|
TEKNİKER
|
5
|
4
|
4
|
THS
|
TEKNİKER
|
6
|
2
|
2
|
THS
|
NİRENGİ TEKNİSYENİ
|
3
|
21
|
21
|
THS
|
NİRENGİ TEKNİSYENİ
|
4
|
4
|
4
|
THS
|
NİRENGİ TEKNİSYENİ
|
5
|
2
|
2
|
THS
|
NİRENGİ TEKNİSYENİ
|
6
|
3
|
3
|
THS
|
NİRENGİ TEKNİSYENİ
|
7
|
4
|
4
|
THS
|
STEREO KIY.TEKNİSYENİ
|
3
|
11
|
11
|
THS
|
STEREO KIY.TEKNİSYENİ
|
4
|
6
|
6
|
THS
|
STEREO KIY.TEKNİSYENİ
|
5
|
2
|
2
|
THS
|
STEREO KIY.TEKNİSYENİ
|
6
|
5
|
5
|
THS
|
STEREO KIY.TEKNİSYENİ
|
8
|
1
|
1
|
THS
|
UÇAK TELSİZCİSİ
|
4
|
1
|
1
|
THS
|
UÇAK TELSİZCİSİ
|
6
|
1
|
1
|
THS
|
UÇAK KONTROL MAKİNİSTİ
|
3
|
2
|
2
|
THS
|
UÇAK KONTROL MAKİNİSTİ
|
5
|
2
|
2
|
THS
|
KARTOGRAF
|
3
|
7
|
7
|
THS
|
KARTOGRAF
|
4
|
2
|
2
|
THS
|
RASIT
|
1
|
1
|
1
|
THS
|
RASIT
|
3
|
1
|
1
|
THS
|
RASIT
|
5
|
2
|
2
|
SH
|
DAİRE TABİBİ
|
1
|
2
|
2
|
SH
|
HEMŞİRE
|
1
|
1
|
1
|
YHS
|
TEKNİSYEN YARDIMCISI
|
5
|
14
|
14
|
YHS
|
TEKNİSYEN YARDIMCISI
|
7
|
1
|
1
|
YHS
|
TEKNİSYEN YARDIMCISI
|
9
|
1
|
1
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
5
|
18
|
18
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
7
|
2
|
2
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
8
|
11
|
11
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
9
|
5
|
5
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
10
|
6
|
6
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
11
|
6
|
6
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
12
|
5
|
5
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
13
|
4
|
4
|
YHS
|
HİZMETLİ
|
14
|
2
|
2
|
YHS
|
KALORİFERCİ
|
8
|
2
|
2
|
YHS
|
BEKÇİ
|
5
|
3
|
3
|
YHS
|
BEKÇİ
|
6
|
2
|
2
|
YHS
|
BEKÇİ
|
10
|
2
|
2
|
|
TOPLAM
|
|
800
|
800
|
( I ) SAYILI LİSTE
|
|
|
|
|
|
KURUMU
: TAPU VE KADASTRO
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
|
TEŞKİLATI
: TAŞRA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
İPTALİ UYGUN GÖRÜLEN KADROLARIN
|
|
|
|
|
|
SINIFI
|
UNVANI
|
DERECESİ
|
ADEDİ
|
TOPLAMI
|
|
|
|
|
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMENİ
|
1
|
1
|
1
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMENİ
|
2
|
8
|
8
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMENİ
|
3
|
4
|
4
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMENİ
|
4
|
5
|
5
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMENİ
|
5
|
5
|
5
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMENİ
|
6
|
7
|
7
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMEN YARDIMCISI
|
7
|
10
|
10
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMEN YARDIMCISI
|
8
|
33
|
33
|
GİH
|
TAPU VE KADASTRO DENETMEN YARDIMCISI
|
9
|
17
|
17
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜRÜ
|
1
|
192
|
192
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜRÜ
|
2
|
29
|
29
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜRÜ
|
3
|
47
|
47
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜRÜ
|
4
|
3
|
3
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜR YARDIMCISI
|
1
|
65
|
65
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜR YARDIMCISI
|
2
|
5
|
5
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜR YARDIMCISI
|
3
|
17
|
17
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜR YARDIMCISI
|
4
|
13
|
13
|
GİH
|
KADASTRO MÜDÜR YARDIMCISI
|
5
|
10
|
10
|
GİH
|
KADASTRO ŞEFİ
|
3
|
140
|
140
|
GİH
|
TAPU SİCİL
MÜDÜRÜ
|
1
|
850
|
850
|
GİH
|
TAPU SİCİL
MÜDÜRÜ
|
2
|
34
|
34
|
GİH
|
TAPU SİCİL
MÜDÜRÜ
|
3
|
131
|
131
|
GİH
|
TAPU SİCİL
MÜDÜRÜ
|
4
|
13
|
13
|
GİH
|
TAPU SİCİL
MÜDÜRÜ
|
5
|
17
|
17
|
GİH
|
ŞEF
|
3
|
410
|
410
|
GİH
|
ŞEF
|
4
|
138
|
138
|
GİH
|
ŞEF
|
5
|
70
|
70
|
GİH
|
ŞEF
|
6
|
31
|
31
|
GİH
|
ŞEF
|
7
|
4
|
4
|
GİH
|
AYNİYAT MEMURU
|
5
|
2
|
2
|
GİH
|
KORUMA GÜVENLİK GÖREVLİSİ
|
5
|
2
|
2
|
GİH
|
KORUMA GÜVENLİK GÖREVLİSİ
|
6
|
1
|
1
|
GİH
|
KORUMA GÜVENLİK GÖREVLİSİ
|
7
|
8
|
8
|
GİH
|
KORUMA GÜVENLİK GÖREVLİSİ
|
8
|
10
|
10
|
GİH
|
KORUMA GÜVENLİK GÖREVLİSİ
|
9
|
18
|
18
|
GİH
|
KORUMA GÜVENLİK GÖREVLİSİ
|
10
|
6
|
6
|
GİH
|
SANTRAL MEMURU
|
10
|
15
|
15
|
GİH
|
SİCİL MEMURU
|
5
|
21
|
21
|
GİH
|
SİCİL MEMURU
|
6
|
20
|
20
|
GİH
|
SİCİL MEMURU
|
7
|
47
|
47
|
GİH
|
SİCİL MEMURU
|
8
|
27
|
27
|
GİH
|
SİCİL MEMURU
|
9
|
124
|
124
|
GİH
|
SİCİL MEMURU
|
10
|
37
|
37
|
GİH
|
SİCİL MEMURU
|
12
|
20
|
20
|
GİH
|
SİCİL KATİBİ
|
5
|
36
|
36
|
GİH
|
SİCİL KATİBİ
|
6
|
19
|
19
|
GİH
|
SİCİL KATİBİ
|
7
|
28
|
28
|
GİH
|
SİCİL KATİBİ
|
8
|
34
|
34
|
GİH
|
SİCİL KATİBİ
|
9
|
15
|
15
|
GİH
|
SİCİL KATİBİ
|
10
|
141
|
141
|
GİH
|
SİCİL KATİBİ
|
12
|
19
|
19
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
5
|
84
|
84
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
6
|
50
|
50
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
7
|
163
|
163
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
8
|
45
|
45
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
9
|
35
|
35
|
GİH
|
TAPU ARŞİV MEMURU
|
10
|
120
|
120
|
GİH
|
VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ
|
3
|
861
|
861
|
GİH
|
VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ
|
4
|
454
|
454
|
GİH
|
VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ
|
5
|
501
|
501
|
GİH
|
VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ
|
6
|
510
|
510
|
GİH
|
VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ
|
7
|
707
|
707
|
GİH
|
VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ
|
8
|
589
|
589
|
GİH
|
VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ
|
9
|
429
|
429
|
GİH
|
VERİ HAZIRLAMA KONTROL İŞLETMENİ
|
10
|
273
|
273
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
5
|
111
|
111
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
7
|
50
|
50
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
8
|
74
|
74
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
9
|
47
|
47
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
10
|
19
|
19
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
11
|
25
|
25
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
12
|
33
|
33
|
GİH
|
ŞOFÖR
|
13
|
14
|
14
|
GİH
|
MATBAACI
|
5
|
1
|
1
|
GİH
|
MATBAACI
|
8
|
1
|
1
|
THS
|
KADASTRO ÜYESİ
|
2
|
19
|
19
|
THS
|
KADASTRO ÜYESİ
|
3
|
54
|
54
|
THS
|
KADASTRO ÜYESİ
|
4
|
75
|
75
|
THS
|
KADASTRO ÜYESİ
|
5
|
49
|
49
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
2
|
200
|
200
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
3
|
80
|
80
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
4
|
5
|
5
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
5
|
37
|
37
|
THS
|
KONTROL MEMURU
|
6
|
32
|
32
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
3
|
33
|
33
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
4
|
31
|
31
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
5
|
22
|
22
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
6
|
20
|
20
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
7
|
16
|
16
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
8
|
5
|
5
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
9
|
8
|
8
|
THS
|
KADASTRO TEKNİSYENİ
|
10
|
73
|
73
|
THS
|
TEKNİKER
|
3
|
41
|
41
|
THS
|
TEKNİKER
|
4
|
66
|
66
|
THS
|
TEKNİKER
|
5
|
19
|
19
|
THS
|
TEKNİKER
|
6
|
9
|
9
|
THS
|
TEKNİKER
|
7
|
305
|
305
|
THS
|
TEKNİKER
|
8
|
10
|
10
|
THS
|
TEKNİKER
|
9
|
21
|
21
|
THS
|
TEKNİKER
|
10
|
17
|
17
|
THS
|
TEKNİSYEN
|
3
|
7
|
7
|
THS
|
TEKNİSYEN
|
4
|
2
|
2
|
THS
|
TEKNİSYEN
|
5
|
1
|
1
|
THS
|
TEKNİSYEN
|
9
|
1
|
1
|
SH
|
HEMŞİRE
|
3
|
3
|
3
|
SH
|
HEMŞİRE
|
4
|
3
|
3
|
SH
|
HEMŞİRE
|
8
|
7
|
7
|
YH
|
HİZMETLİ
|
7
|
100
|
100
|
YH
|
HİZMETLİ
|
8
|
80
|
80
|
YH
|
HİZMETLİ
|
9
|
80
|
80
|
YH
|
HİZMETLİ
|
10
|
70
|
70
|
YH
|
HİZMETLİ
|
11
|
41
|
41
|
YH
|
HİZMETLİ
|
12
|
60 | |