YURTDIŞI TÜRKLER VE AKRABA TOPLULUKLAR BAŞKANLIĞI
TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
Kanun
No. 5978 Kabul
Tarihi: 24/3/2010
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Kanunun amacı;
a)
Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızla ilgili çalışmalar yapmak ve
sorunlarına çözüm üretmek,
b)
Soydaş ve akraba topluluklar ile sosyal, kültürel ve ekonomik ilişkilerin
geliştirilmesi amacıyla bu topluluklara yönelik faaliyetler yürütmek,
c)
Avrupa Birliği çerçevesinde yürütülen projeler hariç olmak üzere kamu kurum
ve kuruluşlarınca ülkemizde eğitim görmesi uygun görülenlerle, uluslararası
anlaşmalar çerçevesinde ülkemize gelen öğrencilerin, ülkemizdeki eğitim
süreçlerinin başarılı bir şekilde sonuçlandırılması için her türlü esası
belirleyerek, ilgili kurumlar arasındaki koordinasyonu sağlamak,
üzere, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar
Başkanlığının kuruluş, teşkilat, görev ve yetkilerine ilişkin usûl ve
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Kanun,
Türkiye dışında yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını, kaybettirme
hâlleri dışında vatandaşlıktan çıkanları, soydaş ve akraba topluluklar ile
sosyal, kültürel ve ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla bu topluluklara
yönelik faaliyetler yürüten kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum
kuruluşları ve meslekî yapılanmalar ile 1 inci maddenin birinci fıkrasının
(c) bendinde belirtilen öğrencilerle ilgili faaliyetleri kapsar. Bu Kanunun uygulanmasında, 5/5/1969
tarihli ve 1173 sayılı Milletlerarası Münasebetlerin Yürütülmesi ve Koordinasyonu
Hakkında Kanun hükümleri saklıdır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Kanunun uygulanmasında;
a)
Bakan: Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığının bağlı olduğu
Bakanı,
b)
Başkan: Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanını,
c)
Başkanlık: Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığını,
ç)
Koordinasyon görevi: Diğer bakanlıklar ile kamu kurum ve kuruluşlarının
görev ve yetki alanları saklı kalmak üzere, bu bakanlık ve kurumlarca
sunulan hizmetlerin bir plana bağlı olarak, hedef ve stratejilerin
oluşturulması ve sonuçlarının takip edilerek, çalışmalarda başarıya
ulaşılmasını sağlamayı,
d)
Öğrenci: Kamu kurum ve kuruluşlarınca ülkemizde eğitim görmesi uygun görülenler
ile uluslararası anlaşmalar çerçevesinde eğitim amacıyla Türkiye’ye gelen
yabancı uyruklu öğrencileri,
e)
Ülke-bölge masaları: Görev alanı içinde ülke ve bölgeleri kapsayan ve
uzmanlardan oluşan çalışma gruplarını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Başkanlık Teşkilatı, Yöneticilerin
Yetkileri ve Sorumlulukları, Hizmet Birimleri ve Görevleri
Kuruluş
MADDE 4 – (1) Bu Kanunla ve ilgili diğer mevzuatla verilen
görevleri yerine getirmek ve yetkileri kullanmak üzere, kamu tüzel kişiliğini
haiz, özel bütçeli, Başbakanlığa bağlı Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Başkanlığı kurulmuştur. Başbakan, Başkanlık ile ilgili
yetkilerini bir Bakan aracılığı ile kullanabilir.
Başkan, başkan yardımcıları ve
başkanlık müşavirleri
MADDE 5 – (1) Başkan, Başkanlığın en üst amiri olup,
Başkanlık hizmetlerini, mevzuata, Başkanlığın amaç ve politikalarına,
stratejik planına, performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarına
uygun olarak düzenler, yürütür ve hizmet birimleri arasındaki koordinasyonu
sağlar. Başkan, Başbakana veya görevlendireceği Bakana karşı sorumludur.
(2)
Başkana yardımcı olmak üzere, üç başkan yardımcısı atanabilir. Başkan
yardımcıları, Başkan tarafından verilen görevleri yerine getirir ve Başkana
karşı sorumludur.
(3)
Başkanlıkta özel önem ve öncelik taşıyan konularda Başkana yardımcı olmak
üzere üç başkanlık müşaviri görevlendirilebilir.
Yöneticilerin yetkileri ve
sorumlulukları
MADDE 6 – (1) Başkanlığın her kademedeki yöneticileri,
görevlerini mevzuata, stratejik plan ve programlara, performans ölçütlerine
ve hizmet kalite standartlarına uygun olarak yürütmekten sorumludur.
(2)
Başkan, hizmet birimi yöneticilerine, gerektiğinde sınırlarını yazılı
olarak açıkça belirlemek şartıyla yetkilerini devredebilir. Yetki devri,
uygun araçlarla ilgililere duyurulur. Yetki devri Başkanın sorumluluğunu
kaldırmaz.
(3)
Başkanlık; görev, yetki ve sorumluluk alanına giren ve önceden kanunla
düzenlenmiş konularda idarî düzenlemeler yapabilir.
(4)
Başkanlık, görevlerini yerine getirirken yerli veya yabancı, gerçek veya
tüzel kişilerden hizmet satın alabilir.
Hizmet birimleri
MADDE 7 – (1) Başkanlık teşkilatı aşağıdaki birimlerden
oluşur:
a)
Yurtdışı Vatandaşlar Daire Başkanlığı.
b)
Kültürel ve Sosyal İlişkiler Daire Başkanlığı.
c)
Kurumsal İlişkiler ve İletişim Daire Başkanlığı.
ç)
Yabancı Öğrenciler Daire Başkanlığı.
d)
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
e)
Hukuk Müşavirliği.
f
) İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı.
Yurtdışı Vatandaşlar Daire Başkanlığı
MADDE 8 – (1) Yurtdışı Vatandaşlar Daire Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a)
Yurtdışında yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının, kaybettirme
hâlleri dışında vatandaşlıktan çıkmış olanların ve 29/5/2009
tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi gereği
Türk vatandaşlarına tanınan haklardan aynen yararlananların, ülkemizle
sosyal, kültürel ve ekonomik bağlarını muhafaza etmeleri ve geliştirmeleri
için gerekli çalışmaların ilgili kurumlarla eşgüdüm içinde yapılmasını
sağlamak.
b)
Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanların, her türlü sorunları ile ilgili çalışmalar
yapmak, sorunlarına çözüm üretmek, hayat standartlarının yükseltilmesi için
ticarî ve meslekî kuruluşlarla birlikte çalışmalar yapmak, ilgili kurumlar
nezdinde bunları takip ederek uygulanmasını sağlamak.
c)
Yurtdışında yaşayan vatandaşlar ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanlarla ilgili, yetkili kamu kurum ve
kuruluşlarınca yapılacak çalışmaların koordinasyonunun bir plan dâhilinde
yapılmasını sağlamak.
ç)
Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanların, öz kültürlerini kaybetmeden toplumsal
hayata katılmaları için bilinçlendirme faaliyetlerini yaparak veya
yaptırarak, yaşadıkları ülkelerle uyumlu bir hâlde varlıklarını
sürdürmelerini teminen, gereken her türlü
çalışmaların ilgili birimler, meslekî yapılanmalar ve sivil toplum
kuruluşlarıyla birlikte yapılmasını sağlamak.
d)
Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanların, bulundukları toplumda kanunî haklardan tam
olarak yararlanabilmeleri için gerekli çalışmaları yapmak; ayrımcılık, asimilasyon,
yabancı düşmanlığına karşı korunmaları için faaliyette bulunmak ve aynı
amaç için çalışan kişi ve kuruluşlarla iş birliği yapmak.
e) Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın bulunduğu ülkelerle
ekonomik, sosyal, kültürel ve ticari bağları geliştirmek üzere,
girişimciler ve profesyonellerin güçlerinin birleştirilmesi yoluyla
yurtdışındaki Türkiye imajının güçlendirilerek, ülkemizin uluslararası
düzeyde tanınması ve tanıtılması için yurtiçinde veya yurtdışında kurulmuş
sivil toplum örgütleri, meslekî yapılanmalar, tüzel kişilikler ve ticari örgütlerle
ortak planlı çalışmalar yapmak veya yapılan çalışmalara idarî ve malî
destekte bulunmak.
f)
Görev alanına giren konularda hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı
memnuniyetini analiz ederek araştırmak ve bunların sonuçlarını ilgili
kurumlarla paylaşarak gereken çalışmaların başlatılmasını sağlamak.
g)
Görev alanına giren konularla ilgili her türlü veri ve bilgiyi toplamak ve
değerlendirmek.
ğ)
Yurtdışı Vatandaşlar Danışma Kurulunun sekretarya işlerini yürütmek.
h)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Kültürel ve Sosyal İlişkiler Daire
Başkanlığı
MADDE 9 – (1) Kültürel ve Sosyal İlişkiler Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)
Soydaş ve akraba topluluklarla ekonomik, sosyal ve kültürel bağların
geliştirilmesi için, ilgili kişi, kurum, sivil toplum kuruluşu ve meslekî
yapılanmalarla birlikte yapılacak çalışmalara destek olmak ve bu
faaliyetlerin bir plan dâhilinde koordine edilmesini sağlamak.
b)
Kamu kurum ve kuruluşlarınca soydaş ve akraba topluluklarla ilgili hizmet
ve faaliyetlere yönelik olarak, ilgili kuruluşlarla birlikte hedefleri
belirleyerek, bir plan dâhilinde koordine edilmesini sağlamak.
c)
Görev alanına giren konularda hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı
memnuniyetini analiz ederek araştırmak ve bunların sonuçlarını ilgili
kurumlarla paylaşarak gereken çalışmaların başlatılmasını sağlamak.
ç)
Kültürel ve Sosyal İlişkiler Eşgüdüm Değerlendirme Kurulunun sekretarya
işlerini yürütmek.
d)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Kurumsal İlişkiler ve İletişim Daire
Başkanlığı
MADDE 10 – (1) Kurumsal İlişkiler ve İletişim Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)
Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanların kurdukları sivil toplum kuruluşları ile bu
Kanunda belirtilen konularda faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşlarının
başarılı çalışmalar yapabilmeleri için kapasite geliştirme program ve
projeleri geliştirmek, uygulamak ve benzeri çalışmalara ve projelere idarî
ve malî destekte bulunmak.
b)
Bu Kanunda belirtilen amaçların gerçekleştirilmesine yönelik olarak, kişi
ve kuruluşlarca yurtiçinde ve yurtdışında planlanan faaliyetleri
desteklemek.
c)
Başkanlığın görev alanı ile ilgili, süreli ve süresiz yayınları planlayıp yayınlamak
veya yayınlatmak.
ç)
Görev alanı ile ilgili konularda panel, konferans ve sempozyumlar
düzenlemek veya düzenletmek.
d)
Başkanlığın basın ve halkla iletişim çalışmalarını yürütmek.
e)
Hedef kitleye yönelik olarak yapılacak desteklerin esaslarını belirlemek.
f)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Yabancı Öğrenciler Daire Başkanlığı
MADDE 11 – (1) Yabancı Öğrenciler Daire Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a)
Yabancı Öğrenci Değerlendirme Kurulunun sekretarya işlerini yürütmek.
b)
Öğrencilerin, öğrenimleri süresinde ve sonrasında, ülkemizi daha iyi
tanımalarını ve ilişkilerin sürekliliğini sağlayıcı yurtiçinde ve
yurtdışında çalışmalar yapmak veya benzeri çalışmalar yapan kamu kurum ve
kuruluşları, özel kuruluş ile sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına
katkıda bulunmak.
c)
Öğrencilere yönelik olarak Kurul tarafından alınan kararların uygulanmasını
ve sonuçlarını takip etmek.
ç)
Kurula, kurum ve kuruluşların yaptıkları çalışmalarla ilgili
değerlendirmeler ve analizler yapmak.
d)
Öğrencilerin mezuniyet sonrasında yaşadıkları ülkelerde ilişkilerimizin
devamını sağlamak.
e)
Görev alanına giren konularda hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı
memnuniyetini analiz ederek araştırmak ve sonuçlarını ilgili kurumlarla paylaşarak
gereken çalışmaların başlatılmasını sağlamak.
f)
İlgili kurum ve kuruluşların çalışmalarının değerlendirilebilmesi amacıyla
veri bankası oluşturmak.
g)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
MADDE 12 – (1) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a)
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 15 inci maddesi ve diğer mevzuatla
strateji geliştirme ve malî hizmetler birimlerine verilen görevleri yapmak.
Hukuk Müşavirliği
MADDE 13 – (1) Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a)
Başkanlık birimleri tarafından sorulan hukukî konular ile malî ve cezaî
sonuçlar doğuracak işlemler hakkında görüş bildirmek.
b)
Başkanlığın menfaatlerini koruyan anlaşmazlıkları önleyici hukukî
tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun
olarak yapılmasına yardımcı olmak.
c)
Adli ve idari davalarda gerekli olacak belgeleri hazırlamak, taraf olduğu
davalarda ve icra takiplerinde Başkanlığı temsil etmek veya Başkanlığın
hizmet satın alma yoluyla temsil edildiği davaları takip ve koordine etmek.
ç)
Başkanlığın faaliyet ve sorumluluk alanları ile ilgili hukukî çalışmalar
yapmak.
d)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri
Daire Başkanlığı
MADDE 14 – (1) İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)
Başkanlığın insan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili
çalışmaları yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi ve performans
ölçütlerinin oluşturulması ile ilgili tekliflerde bulunmak.
b)
Başkanlık sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yürütmek.
c)
Başkanlık personelinin atama, özlük, emeklilik ve sağlık işleriyle ilgili
işleri yapmak.
ç)
Başkanlığın eğitim planını hazırlamak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim
programlarını düzenlemek ve uygulamak.
d)
Kurumun tamamına ilişkin olarak ihtiyaç duyulan bina ve arazinin kiralama
ve satın alma işlerini yürütmek.
e)
Temizlik, aydınlatma, ısıtma, onarım ve taşıma hizmetlerini yapmak.
f)
Genel evrak faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
g)
Başkanlık kütüphane ve arşiv hizmetlerini yürütmek.
ğ)
Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Komisyonlar ve ofisler
MADDE 15 – (1) Başkanlık, görevleri ve süresi belirtilmek
kaydıyla Başkanın teklifi ve Başbakanın onayı ile özel ihtisas ve araştırma
komisyonları kurabilir. Başkanlık bünyesinde görev alanı ile ilgili olarak
kurulacak ülke ve bölge masaları, Başbakan oluruyla belirlenir.
(2)
Başkanlık, hizmetlerini takip ve koordine etmek için gerekli görülen
yerlerde Başkanın teklifi ve Başbakanın onayı ile koordinasyon ofisleri
açabilir. Ofislerin çalışma esasları Başkanlıkça çıkarılacak yönetmelikle
belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sürekli Kurullar
Sürekli kurullar
MADDE 16 – (1) Başkanlığın görev alanına giren konularda
belirlenecek politikaların oluşturulmasına yardımcı olmak üzere;
a)
Yurtdışı Vatandaşlar Danışma Kurulu,
b)
Kültürel ve Sosyal İlişkiler Eşgüdüm Değerlendirme Kurulu,
c)
Yabancı Öğrenci Değerlendirme Kurulu,
oluşturulmuştur. Kurulların kararları, kamu kurum ve
kuruluşlarınca öncelikle değerlendirilir.
Yurtdışı Vatandaşlar Danışma Kurulu
MADDE 17 – (1) Yurtdışı Vatandaşlar Danışma Kuruluna ilişkin
esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a) Kurul; Başbakanın veya ilgili Bakanın başkanlığında, Başkan,
Milli Savunma, İçişleri, Dışişleri, Maliye, Milli Eğitim, Ulaştırma,
Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Kültür ve Turizm bakanlıkları ile Gümrük
Müsteşarlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının en az genel müdür
düzeyindeki temsilcileri; Diyanet İşleri Başkanı, Sermaye Piyasası Kurulu
Başkanı, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürü, Sosyal Hizmetler ve
Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürü, Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel
Müdürü, Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürü, Türkiye Odalar ve Borsalar
Birliği temsilcisi ve yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın yoğun olarak
bulundukları yerlerin başkonsolosluklarına veya Başkanlığa, yönetmelikte
belirtilen şartları haiz Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları veya kaybettirme
hâlleri dışında vatandaşlıktan çıkanlar tarafından yapılan başvurular
arasından Başkanın teklifi ve Başbakan oluruyla dört yıllığına seçilecek
kişilerden oluşur. Kurula, Başbakan tarafından uygun bulunan kamu
kurum ve kuruluşları ile meslekî yapılanmalar ve sivil toplum kuruluşları
temsilcileri de davet edilebilir. Başbakan, Kurul içinden üst ve alt
kurullar ile ihtisas kurulları oluşturabilir.
b)
Kurul kararları alınırken Dışişleri Bakanlığının görüşü öncelikle
değerlendirilir.
c)
Kurulun görevleri şunlardır:
1)
Yurtdışında yaşayan Türk vatandaşlarının ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanların sorunlarının tespiti ve yapılacak
çalışmaların koordinasyonu ile ilgili olarak tavsiyelerde bulunmak.
2)
Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanların bulundukları ülkelerin sosyal ve ekonomik
yaşamlarına eşit katılımlarını sağlayacak öneriler geliştirmek.
3)
Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanların Türkiye Cumhuriyeti tarafından karşılanması
gereken ihtiyaçlarını belirlemek, bu çerçevede yapılması gerekli kanunî ve
idarî düzenlemeleri tespit etmek.
4)
Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında
vatandaşlıktan çıkmış olanların yabancı düşmanlığı, ırkçılık ve ayrımcılık
gibi akımlara duyarlılıklarını artırarak uluslararası kamuoyunda yapılması
gereken etkinlik önerilerini görüşmek.
Kültürel ve Sosyal İlişkiler Eşgüdüm
Değerlendirme Kurulu
MADDE 18 – (1) Kültürel ve Sosyal İlişkiler Eşgüdüm
Değerlendirme Kuruluna ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a) Kurul; Başbakanın veya ilgili Bakanın başkanlığında, Başkan,
Adalet, İçişleri, Dışişleri, Milli Eğitim, Ulaştırma, Enerji ve Tabii
Kaynaklar, Kültür ve Turizm bakanlıklarının en az genel müdür düzeyindeki
temsilcileri ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı,
Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğünün en az genel müdür veya
başkan düzeyindeki temsilcileri, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi
Başkanı, Türk Kültür ve Sanatları Ortak Yönetimi (TÜRKSOY) temsilcisi, konu
hakkında çalışma yapan dernekler, üniversiteler, araştırma merkezleri ve
düşünce kuruluşlarından, Başkanlığın teklifi ve Başbakan oluru ile
seçilecek konu uzmanı en fazla beş üye ve Başbakan tarafından uygun görülen
diğer yetkililerin katılımıyla oluşur. Başbakan, Kurul içinden üst
ve alt kurullar ile ihtisas kurulları oluşturabilir. Kurul kararları kamu
kurum ve kuruluşlarınca öncelikle değerlendirilir.
b)
Kurulun görevleri şunlardır:
1)
Soydaş ve akraba topluluklarla sosyal, kültürel, iktisadî ve diğer
alanlarda ilişkilerin korunup geliştirilmesi ile ilgili esasları
hazırlamak.
2)
Görev alanında ilgili kurum ve kuruluşların yapacağı çalışmaların ortak
stratejisini belirlemek.
Yabancı Öğrenci Değerlendirme Kurulu
MADDE 19 – (1) Yabancı Öğrenci Değerlendirme Kuruluna ilişkin
esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a) Kurul; Başbakanın veya ilgili Bakanın başkanlığında, Başkan,
İçişleri, Dışişleri, Maliye ve Milli Eğitim bakanlıklarının en az genel
müdür düzeyindeki temsilcileri, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanı,
Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürü, Diyanet İşleri Başkanı, Yükseköğretim
Kurulu ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu tarafından
görevlendirilecek ikişer üye ve konu ile ilgili çalışmalar yapan sivil
toplum kuruluşu veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşu
temsilcilerinden her yıl Başbakan tarafından seçilen altı kişi ve Başbakan
tarafından uygun görülecek diğer yetkililerin katılımıyla oluşur. Kurul
kararları bağlayıcıdır. Kurul kararları ilgili birimlerce yürütülür.
Başbakan, Kurul içinden üst ve alt kurullar ile ihtisas kurulları
oluşturabilir.
b)
Kurul, Avrupa Birliği çerçevesinde yürütülen projeler hariç olmak üzere kamu
kurum ve kuruluşlarınca ülkemizde eğitim görmesi uygun görülenlerle,
uluslararası anlaşmalar çerçevesinde ülkemize gelen öğrencilerin, ülkemizdeki
eğitim süreçlerinin başarılı bir şekilde sonuçlandırılması için her türlü
esası belirleyerek, ilgili kurumlar arasında koordinasyonu sağlar.
c)
Kurulun görevleri şunlardır:
1)
Öğrenim görmek üzere, Türkiye’ye gelecek olan ve Türkiye’de öğrenim gören
öğrencilere ilişkin genel politikaları belirlemek.
2)
Uluslararası öğrenci stratejisini ülkemiz menfaatleri çerçevesinde
belirlemek.
3)
Türkiye’de öğrenim gören öğrenciler için sağlanacak eğitim, öğretim ve
sosyal amaçlı rehberlik hizmetlerinin ilkelerini belirlemek.
4)
Yükseköğretim Kurulunun önerilerini dikkate alarak yükseköğretim
kurumlarına alınacak öğrenci kontenjanlarını ve seçim esaslarına ilişkin
ilkeleri belirlemek.
5)
Türkçe öğrenmek için kurslara katılmak üzere Türkiye’ye gelecek öğrencilere
ilişkin esasları belirlemek.
6)
Öğrencilere ilişkin uygulamaları değerlendirerek ilgili kamu kurum ve kuruluşlarını
bilgilendirmek.
7)
Kamu kurum ve kuruluşlarına ait yurtdışındaki eğitim-öğretim kuruluşlarının
faaliyetlerinin hedeflenen başarıya ulaşabilmesi için, yaşadıkları
sorunları kurumlar nezdinde takip etmek ve çalışma sonuçlarını analiz
ederek değerlendirmek.
8)
Ulusal ve uluslararası şartlara göre, burs verilecek öğrenci sayısını, burs
miktarını, barınma, iaşe ve diğer ödemeler ile ülkemizdeki genel
uygulamalar dikkate alınarak tedavi giderlerine ilişkin esasları
belirlemek.
Sürekli kurullara ilişkin esaslar
MADDE 20 – (1) Bu Kanunun 16 ncı
maddesinde belirtilen kurulların üye sayısı, seçilme yeterlilikleri, olağan
ve olağanüstü toplantılarının yer ve zamanı, kamu görevlisi olmayan
üyelerinin harcırah ve görev giderleri, çalışma ve karar alma esasları ile
kurullarla ilgili diğer hususlar Başkanlık tarafından hazırlanacak
yönetmelikle belirlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personele İlişkin Hükümler
Personel rejimi
MADDE 21 – (1) Başkanlık personeli, 14/7/1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbidir. İdari yönden
Başkan müsteşarlara, başkan yardımcıları müsteşar yardımcılarına denktir.
(2)
Başkanlıkta; Başkan, Başkan Yardımcısı, Başkanlık Müşaviri, Basın Müşaviri,
Hukuk Müşaviri, Daire Başkanı, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzman
ve Uzman Yardımcıları kadroları karşılık gösterilmek kaydıyla, 657 sayılı
Kanun ve diğer kanunların sözleşmeli personel çalıştırılması hakkındaki
hükümlerine bağlı olmaksızın, sözleşmeli olarak çalıştırılabilir. Bu
suretle çalıştırılacak personele, atandığı kadronun unvan ve derecesine
göre ekli (1) sayılı cetvelde yer alan taban ve tavan ücretleri arasında
kalmak üzere Başbakan onayıyla belirlenecek tutarda aylık brüt sözleşme
ücreti ödenir. Söz konusu personele, çalıştıkları günlerle orantılı olarak,
hastalık ve yıllık izinleri dâhil, Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında
birer aylık sözleşme ücreti tutarında ikramiye ödenir. Bunlardan üstün
gayret ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı çalışma
yaptıkları tespit edilenlere, Başkanın onayı ile Haziran ve Aralık
aylarında birer aylık sözleşme ücreti tutarına kadar teşvik ikramiyesi
ödenebilir. Başbakanlık merkez teşkilatında sözleşmeli olarak çalıştırılan
emsali personelin yararlandığı ücret artışlarından Başkanlıkta çalışan
sözleşmeli personel de aynı usûl ve esaslara göre aynen yararlandırılır. Bu
fıkranın uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar ile söz konusu personele
yapılacak diğer ödemeler Bakanlar Kurulunca tespit edilir.
(3)
Başkanlıkta, 657 sayılı Kanun ve diğer mevzuat hükümlerine bağlı kalmaksızın,
sözleşme ile yerli veya yabancı uzman istihdam edilebilir. Sözleşmeli
olarak istihdam edilecek personel, 31/5/2006
tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası
Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında
sigortalı sayılır. Bu personelin atama usûl ve esasları Başkanlıkça
çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Bunlara ödenecek ücretin net tutarı,
birinci dereceli Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzmanına ödenen
aylık ortalama net tutarı aşmamak üzere Başkan tarafından tespit edilir. Bu
fıkra uyarınca çalıştırılacakların sayısı, Başkanlıktaki uzman ve uzman
yardımcısı personel kadro sayısını geçemez. Bu fıkraya
göre istihdam edilecek sözleşmeli uzmanların yurtiçi ve yurtdışındaki
üniversitelerin en az dört yıllık eğitim veren Başkanlıkça belirlenecek
bölümlerinden mezun olmaları ve Başkanlıkça belirlenecek yabancı diller
için Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az (B)
düzeyinde puan almak veya buna denk kabul edilen ve uluslararası
geçerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak şartları aranır. Kamu Personeli
Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı veya bu sınava denk kabul edilen
uluslararası geçerliliği bulunan sınavlarla ölçülmeyen yabancı diller için;
ilgili dilde en az üç yıllık ortaöğretim veya ön lisans, lisans veya yüksek
lisans diploması almış olmak ya da o dilin resmî dil olarak konuşulduğu
ülke resmî makamları tarafından düzenlenen sınavda yüzde seksen oranında
başarılı olmak gerekir.
Atama
MADDE 22 – (1) Başkanlıkta, Başkan müşterek kararla; Başkan
Yardımcısı, Başkanlık Müşaviri, Daire Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Hukuk
Müşaviri ve Basın Müşaviri kadrolarına Başkanın teklifi ve Başbakanın onayı
ile atama yapılır. Başbakan, atama yetkisini Başkana devredebilir. Bu kadrolar
dışındaki diğer personel, Başkan tarafından atanır.
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar
Uzmanlığı ile Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzman Yardımcılığı
MADDE 23 – (1) Başkanlıkta Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Uzman Yardımcılığına atanabilmek için, 657 sayılı Kanunun 48
inci maddesinde sayılan genel şartlara ek olarak aşağıdaki şartlar aranır:
a)
En az dört yıllık lisans eğitimi veren ve Başkanlıkça belirlenecek
bölümlerden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış
yabancı yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b)
Yapılacak yarışma sınavında başarılı olmak.
c)
Sınavın yapıldığı tarihte otuz beş yaşını aşmamış olmak.
ç)
Başkanlıkça belirlenecek yabancı dillerden Kamu Personeli Yabancı Dil
Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az (B) düzeyinde puan almak veya buna
denk kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan bir belgeye sahip
olmak. Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit
Sınavı veya bu sınava denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan
sınavlarla ölçülmeyen yabancı diller için; ilgili dilde en az üç yıllık
ortaöğretim veya ön lisans, lisans veya yüksek lisans diploması almış olmak
ya da o dilin resmî dil olarak konuşulduğu ülke resmî makamları tarafından
düzenlenen sınavda yüzde seksen oranında başarılı olmak gerekir.
(2)
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzman Yardımcılığına atananlar, en
az üç yıl çalışmak, her yıl olumlu sicil almak ve istihdam edildikleri birimlerce
belirlenecek konularda hazırlayacakları uzmanlık tezinin, oluşturulacak tez
jürisi tarafından kabul edilmesi kaydıyla, yapılacak yeterlilik sınavına
girmeye hak kazanırlar. Süresi içinde tezlerini sunmayan veya
hazırladıkları tez kabul edilmeyenlere tezlerini sunmaları veya yeni bir
tez hazırlamaları için bir yılı aşmamak üzere ilave süre verilir. Yeterlik
sınavında başarılı olanlar, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzmanı
olarak atanır. Sınavda başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı
hâlde geçerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl
içinde ikinci kez sınav hakkı verilir. Verilen ilave süre
içinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul
edilmeyenler, ikinci sınavda da başarı gösteremeyen veya sınav hakkını
kullanmayanlar ile olumsuz sicil alanlar Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Uzman Yardımcısı unvanını kaybeder ve diğer kamu kurum ve
kuruluşlarında öğrenim durumlarına uygun kadrolara atanmak üzere Devlet
Personel Başkanlığına bildirilir. Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Uzmanı ve Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzman
Yardımcılarının mesleğe alınmaları, yetiştirilmeleri, yarışma sınavı, tez
hazırlama ve yeterlik sınavı ile çalışma usûl ve esasları Başkanlıkça
çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
Görevlendirme
MADDE 24 – (1) 8/6/1984 tarihli ve
217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde sayılan
kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar kurumlarının, hâkim ve savcılar ise
kendilerinin muvafakatiyle aylık, ödenek, her türlü zam ve tazminatlar ile
diğer malî ve sosyal hak ve yardımları kurumlarınca ödenmek kaydıyla geçici
olarak Başkanlıkta görevlendirilebilir. Bunların geçici görev yollukları Başkanlık
tarafından ödenir. Başkanlığın bu konudaki talepleri, ilgili kurum ve
kuruluşlarca öncelikle sonuçlandırılır. Bu personel, kurumlarından aylıklı
izinli sayılır. İzinli oldukları sürece memuriyetleri ile ilgili özlük
hakları devam eder ve bu süreler terfi ve emekliliklerinde hesaba katılır.
Terfileri başkaca bir işleme gerek kalmaksızın süresinde yapılır.
(2)
Üniversite öğretim elemanları, özel bilgi ve ihtisas gerektiren işler için,
4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun 38 inci maddesine göre Başkanlıkta görevlendirilebilir.
Kadrolar
MADDE 25 – (1) Başkanlık kadrolarının tespiti, ihdası,
kullanımı ve iptali ile kadrolara ilişkin diğer hususlar, 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usûlü Hakkında
Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre düzenlenir.
(2)
Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvele “Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Başkanlığı” bölümü olarak eklenmiştir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Mali Hükümler
Başkanlığın gelirleri
MADDE 26 – (1) Başkanlığın gelirleri şunlardır:
a)
Genel bütçeden yapılacak yardımlar.
b)
Başkanlığa yapılacak her türlü bağış, yardım ve vasiyetler.
c)
Başkanlık gelirlerinin değerlendirilmesinden elde edilen gelirler.
ç)
Diğer gelirler.
Kaynak yönetimi
MADDE 27 – (1) Bu Kanun kapsamında Başkanlığa verilen
görevlerden yurtdışında veya doğrudan yurtdışındaki faaliyetlere yönelik
olarak kullanılmak üzere tefrik edilen ödeneklerden, Bakan tarafından
belirlenecek olan kısımlar Başkanlık bütçesine gider kaydedilmek suretiyle
özel hesaba aktarılır. Aktarılan bu tutarların harcanması,
muhasebeleştirilmesi ve denetlenmesine ilişkin usûl ve esaslar Maliye
Bakanlığı ile Başkanlıkça müştereken belirlenir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kamu kurum ve kuruluşları ile
öğrencilerin yükümlülükleri
MADDE 28 – (1) Başkanlık, soydaş-akraba topluluklara ve
yurtdışında yaşayan vatandaşlara yönelik hizmet sunan bakanlıklar ile kamu
kurum ve kuruluşları arasında koordinasyonu sağlar. 16 ncı
maddeye göre oluşturulan kurulların kararları ilgili bakanlık ve kurumlarca
uygulanır.
(2)
Başkanlık, bu Kanunla ve ilgili diğer mevzuatla verilen görevlerle ilgili
konularda; 16 ncı maddeye göre oluşturulan
kurullarca alınan kararlar dâhilinde, diğer kamu kurum ve kuruluşları,
mahallî idareler, meslek kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları ile
gerekli iş birliği ve koordinasyonu sağlar. Kamu kurum ve kuruluşları,
üniversiteler ve mesleki yapılanmaların, Başkanlığın görev alanındaki
faaliyetlerine yönelik çalışmalarının ivedilikle sonuçlandırılması
amacıyla, diğer kamu birimlerindeki işlemlerini takip ederek sonuçlandırır.
(3)
Yurtdışında sunulacak hizmetlerde; mükerrer uygulamaların önlenmesi, kamu
kaynaklarının tasarruflu bir şekilde kullanılması, hizmetlerin aksamadan
yerinde ve zamanında yapılabilmesi amacıyla, Başbakanlık veya ilgili
Bakanlığın koordinasyonunda diğer bakanlıkların katılımıyla oluşturulacak
ortak amaçlar çerçevesinde belirlenecek çalışmaları yürüten kurumlar; hesap
verilebilirlik, saydamlık ve sonuç odaklılık esasları çerçevesinde yürütür.
(4)
Eğitim ve öğretim kurumları; ülkemize gelen öğrencilerin öğrenimlerini
başarılı bir şekilde sürdürebilmeleri için, Yabancı Öğrenci Değerlendirme
Kurulu tarafından belirlenen politikalar çerçevesinde gerekli tedbirleri
almak, rehberlik hizmeti sağlamak, konu hakkında istenen bilgileri
Başkanlığa vermekle yükümlüdür.
(5)
Yurtdışından öğrenim görmek amacıyla ülkemize gelen öğrencilere, Yabancı
Öğrenci Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda
verilecek burs, barınma, iaşe, tedavi ve diğer giderler için ilgili kurum
bütçelerine Maliye Bakanlığı tarafından ödenek konulur.
(6)
Eğitim ve öğrenim amacıyla Türkiye'ye gelen öğrenciler, öğrenim görecekleri
ve ikamet edecekleri kurum ve kuruluşların ilgili mevzuatına, 15/7/1950 tarihli ve 5682 sayılı Pasaport Kanunu ile
15/7/1950 tarihli ve 5683 sayılı Yabancıların Türkiye’de İkamet ve
Seyahatleri Hakkında Kanun ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine uymak
zorundadır.
Yürürlükten kaldırılan hükümler
MADDE 29 – (1) 14/10/1983 tarihli ve
2922 sayılı Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilere İlişkin
Kanun yürürlükten kaldırılmıştır.
Değiştirilen hükümler
MADDE 30 – (1) 30/4/1992 tarihli ve
3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanunun 20 nci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“Uluslararası
anlaşmalar çerçevesinde veya kamu kurum ve kuruluşları tarafından öğrenim
için ülkemize gelen yabancı uyruklu öğrencilere ilişkin stratejilerin
oluşturulması ve bunlara yönelik her türlü çalışmaların esasları, Yurtdışı
Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı bünyesinde oluşturulan Yabancı
Öğrenci Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenir.”
(2)
657 sayılı Kanunun;
a)
36 ncı maddesinin “Ortak Hükümler” başlıklı
bölümünün (A) fıkrasının (11) numaralı bendine “Avrupa Birliği İşleri Uzman
Yardımcıları,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Uzman Yardımcıları,” ibaresi ve “Avrupa Birliği İşleri
Uzmanlığına,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Uzmanlığına,” ibaresi,
b)
59 uncu maddesinin birinci fıkrasına “Avrupa Birliği Genel Sekreterliğine,
Avrupa Birliği Genel Sekreterliği Müşavirliklerine ve Avrupa Birliği Genel
Sekreterliği Başkanlıklarına (İdari Hizmetler Başkanlığı hariç),”
ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar
Başkanlığı Başkan Yardımcısı, Başkanlık Müşaviri, Basın Müşaviri ve Hukuk
Müşaviri” ibaresi,
c)
152 nci maddesinin “II-Tazminatlar” fıkrasının
“A-Özel Hizmet Tazminatı” bendinin (h) alt bendine “Avrupa Birliği İşleri
Uzmanları,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Uzmanları,” ibaresi,
ç) Eki (I) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin “I – Genel İdare
Hizmetleri Sınıfı” bölümünün (c) bendine “Türkiye İstatistik Kurumu
Başkanı” ibaresinden sonra gelmek üzere “,Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Başkanı” ibaresi, (d) bendine “Avrupa Birliği Genel Sekreter
Yardımcıları,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Başkanlığı Başkan Yardımcısı,” ibaresi ve (h) bendine “Gümrük
Uzmanları,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı Türkler ve Akraba
Topluluklar Uzmanları,” ibaresi,
d) Eki (II) sayılı Ek Gösterge Cetvelinin “2-Yargı Kuruluşları,
Bağlı ve İlgili Kuruluşlar ile Yüksek Öğretim Kuruluşlarında” bölümüne
“Türkiye İstatistik Kurumu Daire Başkanı,” ibaresinden sonra gelmek üzere
“Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Daire Başkanı” ibaresi,
“5 – Yargı Kuruluşları Bağlı ve İlgili Kuruluşlar ile Yükseköğretim
Kuruluşlarında” bölümüne “Başhukuk Müşaviri”
ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar
Başkanlığı Başkanlık Müşavirleri ile Basın Müşaviri” ibaresi,
eklenmiştir.
(3)
5682 sayılı Kanunun 13 üncü maddesinin üçüncü fıkrasına “Dışişleri
Bakanlığı meslek mensuplarına,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı
Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanına,” ibaresi eklenmiştir.
(4)
5018 sayılı Kanunun eki (II) sayılı cetvelin “B) Özel Bütçeli Diğer
İdareler” bölümüne aşağıdaki ibare eklenmiştir.
“36
– Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı”
(5)
27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına “Özel Çevre Koruma
Kurumu Başkanlığı,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Yurtdışı Türkler ve
Akraba Topluluklar Başkanlığı,” ibaresi eklenmiştir.
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Kanunda
belirtilen yönetmelikler, Başkanlıkça Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren en geç bir yıl içinde hazırlanarak yürürlüğe konulur.
(2)
2010 yılı için geçerli olmak üzere, 25/12/2009
tarihli ve 5944 sayılı 2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun 22 nci maddesindeki sınırlamalara tabi olmaksızın,
Başkanlık kadrolarına atama yapılabilir; satın alma ve kiralama
yapılabilir.
(3)
Bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren bir yıl süreyle, 190 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesinin son fıkrasında yer alan sınırlama
ile bağlı olmaksızın boş kadrolarda unvan; dolu ve boş kadrolarda derece
değişikliği yapmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(4) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, Başkanlığın ihtiyaç
duyduğu uzmanlık alanlarında, kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı
Kanuna göre çalışanlar ve üniversitelerin akademik personelleri, Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde bu Kanunun 23 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinde belirlenen dil şartını yerine
getirmeleri ve kırk yaşını aşmamış olmaları kaydıyla, ilgilinin talebi,
idarenin teklifi, Başbakanın veya ilgili Bakanın oluru ile Yurtdışı Türkler
ve Akraba Topluluklar Uzmanı olarak atanabilirler. Atananlar, iki
yıl içerisinde Başkanlıkça belirlenen alanlarda tez vermekle yükümlüdürler.
Tezi, Başkanlıkça başarısız bulunanlar veya zamanında tezini vermeyenler,
doğrudan önceki kadrolarına başka bir işleme gerek kalmadan tekrar
atanırlar. Bir kurumda uzman statüsünü kazanmış kişiler için yeniden tez
verilmesi hükümleri uygulanmaz. Bu fıkraya göre atanacakların sayısı,
Başkanlıktaki uzman ve uzman yardımcısı kadro sayısı toplamının yüzde
otuzunu geçemez.
(5) Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte yurtiçi ve
yurtdışındaki üniversiteler, uluslararası kuruluşlar, konu ile ilgili
meslek kuruluşları, araştırma merkezleri ve sivil toplum kuruluşlarında,
yurtiçinde veya yurtdışında alanla ilgili çalışan veya bu konuda eğitim
almış ve sınavın açıldığı tarihte kırk yaşını aşmamış kişiler, bu Kanunun
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç bir yıl içinde Başkanlıkça
yapılacak yeterlik sınavında başarılı olmaları şartıyla, başarı sıralaması
dikkate alınarak Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzmanı olarak
atanırlar. Atananlar, iki yıl içerisinde Başkanlıkça belirlenen
alanlarda tez vermekle yükümlüdürler. Tezi, Başkanlıkça başarısız
bulunanlar veya zamanında tezini vermeyenlerin atamaları iptal edilir. Bu
sınava katılacaklarda (b) ve (c) bentleri dışında 23 üncü maddenin birinci
fıkrasında yer alan şartlar aranır. Bu fıkraya göre atanacakların sayısı
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzmanı ve Uzman Yardımcısı kadro
sayısı toplamının yüzde yirmisini geçemez. Sınava ilişkin esaslar
Başkanlıkça belirlenir.
Yürürlük
MADDE 31 – (1) Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 32 – (1) Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
5/4/2010
(1) SAYILI
CETVEL
YURTDIŞI
TÜRKLER VE AKRABA TOPLULUKLAR
BAŞKANLIĞI
SÖZLEŞME ÜCRET CETVELİ
(BRÜT TL)
GÖREV UNVANI
|
EN AZ
|
EN ÇOK
|
Başkan
|
|
2.871
|
Başkan Yardımcısı
|
2.575
|
2.696
|
Daire Başkanı, Başkanlık Müşaviri, I.Hukuk Müşaviri,
Hukuk Müşaviri, Basın Müşaviri
|
1.602
|
2.205
|
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Uzmanı
|
|
|
Kadro derecesi 1
|
1.602
|
2.205
|
Kadro derecesi 2
|
1.573
|
2.150
|
Kadro derecesi 3
|
1.556
|
2.134
|
Kadro derecesi 4
|
1.540
|
2.118
|
Kadro derecesi 5
|
1.524
|
2.102
|
Kadro derecesi 6
|
1.507
|
2.086
|
Kadro derecesi 7
|
1.491
|
2.069
|
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar
Uzman Yardımcısı
|
736
|
1.663
|
(1) SAYILI
LİSTE
KURUMU : YURTDIŞI
TÜRKLER VE AKRABA TOPLULUKLAR BAŞKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
GİH Başkan 1 1 1
GİH Başkan
Yardımcısı 1 3 3
GİH Başkanlık
Müşaviri 1 3 3
GİH Daire
Başkanı 1 6 6
GİH I.
Hukuk Müşaviri 1 1 1
GİH Hukuk
Müşaviri 1 5 5
GİH Basın
Müşaviri 1 1 1
GİH Yurtdışı
Türkler ve Akraba
Topluluklar
Uzmanı 1 7 7
GİH Yurtdışı
Türkler ve Akraba
Topluluklar
Uzmanı 3 13 13
GİH Yurtdışı
Türkler ve Akraba
Topluluklar
Uzmanı 5 13 13
GİH Yurtdışı
Türkler ve Akraba
Topluluklar
Uzmanı 7 17 17
GİH Yurtdışı
Türkler ve Akraba
Topluluklar
Uzman Yardımcısı 9 20 20
GİH Mali
Hizmetler Uzmanı 7 1 1
GİH Mali
Hizmetler Uzman Yardımcısı 9 1 1
GİH Özel
Kalem Müdürü 1 1 1
GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 3 2 2
GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 6 3 3
GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 10 3 3
TOPLAM
101 101
|