Başbakanlıktan:
Tabii Afet Nedeniyle Gelir Kaybı ve Alt Yapı Hasarına Uğrayan
Belediyelerin VE ÖZEL
İDARELERİN Yapmaları Gereken
İŞLEMLER HAKKINDA TEBLİĞ
23/07/1995
Tarihli ve 4123 Sayılı Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve
Tahribata İlişkin Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanun’un (29/05/2003
tarihli ve 4864 Sayılı Kanun’un 5 inci maddesiyle değişik) 6 ncı maddesi,
tabii afete maruz kalan yörelerdeki Belediyeler ve Özel İdarelere, maruz
kaldıkları hasar ve tahribatları gidermek amacıyla, hasar ve tahribat
oranları dikkate alınarak Maliye Bakanının uygun görüşü üzerine,
Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanınca tespit edilecek miktarda
yardım yapılacağı hükmünü getirmektedir.
Başkanlığımızca;
gereksiz yere yazışma yapılmaması ve işlerin daha hızlı yürütülmesi için
bundan böyle tabii afet nedeniyle alt yapı hasarına uğrayan Belediyelerin
ve Özel İdarelerin aşağıda açıklanan tarzda hareket etmeleri uygun
görülmüştür.
MADDE
1- (1) Bir tabii afete maruz kalan Belediye veya Özel
İdare, uğradığı tabii afetin tarihini, türünü ve yerini belirten ve mülki
amire onaylattırılan “Afet Hasar
Müracaat Formu” (EK-1) ile
müracaatını, Valiliğine bağlı İl Afet ve Acil Durum Müdürlüklerine afet
tarihinden itibaren en geç 15 (onbeş) gün içinde bildirecektir. Belediyelerce
veya Özel İdarelerce, afet tarihinden itibaren 15 (onbeş) günü geçen
müracaatlar dikkate alınmayacaktır.
MADDE
2- (1) Valiliğe bağlı İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri,
tabii afet nedeniyle, Belediye hudutları içerisindeki üst yapılar (kamu
hizmet binaları) ile içme suyu ve kanalizasyon tesislerinde, yol, köprü,
menfez vb. yapılarındaki, meydana gelen hasarın belirlenmesini, belirlenen
hasarların onarımı için gerekli olan yaklaşık maliyetleri hazırlar veya
ihtiyaç duyulan Kurum ve Kuruluşlardan isteyebilir.
(2) Özel
İdareler sınırları içinde meydana gelen hasarın belirlenmesini ve
belirlenen hasarların onarımı için gerekli olan yaklaşık maliyetleri kendi
imkânlarıyla yapar veya ihtiyaç duyulması halinde Kurum ve Kuruluşlardan
teknik destek alabilir.
MADDE
3- (1) Hasar tespit ve onarım yaklaşık maliyetlerinin
tanzimi ile görevlendirilen Kurum ve Kuruluşlar; doğru, amacına uygun bir
şekilde, tanzim ve tasdik ettikleri hasar tespit raporları ile onarım
yaklaşık maliyetlerini, mümkün olan en kısa zamanda Valiliğine bağlı İl
Afet ve Acil Durum Müdürlüklerine gönderecektir. Bu tespitler sırasında
yalnızca bahis konusu tabii afetten dolayı meydana gelen hasar dikkate
alınacak, geleceğe yönelik yatırımlar ve yeni işler yaklaşık maliyetlere
dahil edilmeyecek, hazırlanan yaklaşık maliyetler zarar gören tesislerin
afet öncesi durumuna getirilmesi ile sınırlı olacaktır.
(2) İl
Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, Valiliğin onayı ile Belediyelere ve Özel
İdarelere ait oluşan tabii afet hasarını, tarihini ve ilgili Kurum ve
Kuruluşlarca hazırlanan yaklaşık maliyetlerinin yer aldığı Tabloya (EK-2) işleyerek, tasdik edildikten
sonra her ayın ilk haftasında Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’na
gönderecektir. İlgili Kurum,
Kuruluş veya İl Müdürlüğünce hazırlanmış olan Belediyelerin ve Özel
İdarelerin hasarlarına ilişkin yaklaşık maliyetlere ait evraklar ise İl
Müdürlüğünce muhafaza edilecektir.
MADDE
4- (1) Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi
Başkanlığı, tabii afet nedeniyle tanzim edilip gönderilen onarım yaklaşık
maliyetlerine ilişkin bilgilerin yer aldığı Tasdikli Tablodaki (EK-2) bilgiler doğrultusunda,
afetin vermiş olduğu tahribat oranlarını, tahribatın genel hayata
etkinliğini dikkate alarak değerlendirecek, değerlendirme sonucu yasa
kapsamında yapılacak yardımı belirleyecektir.
MADDE 5- (1)
29/03/2006 tarihli ve 26123 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Tabii Afet
Nedeniyle Gelir Kaybı ve Alt Yapı Hasarına Uğrayan Belediyelerin Yapmaları
Gereken İşlemler Hakkında Tebliğ” yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE
6- (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE
7- (1) Bu Tebliğ hükümlerini Afet ve Acil Durum Yönetimi
Başkanı yürütür.
EKLER
Ek-1
Ek-2
|