Maliye
Bakanlığından:
Vergi Usul Kanunu Genel
Tebliği
(SIra No: 397)
1. Giriş
Günümüzde
bilgi ve iletişim teknolojileri, sağladıkları verimlilik ve maliyet
avantajı gibi nedenlerle mükelleflere ait iş süreçlerinde gittikçe daha
yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Bu durum, özellikle yüksek
sayıda yasal belge ve kayıt ile ilgili süreçleri kağıt
ortamında yürütmek zorunda olan mükelleflere yönelik, gelişen teknolojiye
uygun yeni usul ve esasların belirlenmesini zorunlu kılmaktadır.
213
Sayılı Vergi Usul Kanununun1 5766
Sayılı Kanunun2 17 nci maddesi ile değişen Mükerrer 242 nci maddesinin 2 numaralı fıkrası ile Maliye Bakanlığı;
elektronik defter, kayıt ve belgelerin oluşturulması, kaydedilmesi,
iletilmesi, muhafazası ve ibrazı ile defter ve belgelerin elektronik
ortamda tutulması ve düzenlenmesi uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye,
elektronik ortamda tutulmasına ve düzenlenmesine izin verilen defter ve
belgelerde yer alması gereken bilgileri internet de dahil
olmak üzere her türlü elektronik bilgi iletişim araç ve ortamında Maliye
Bakanlığına veya Maliye Bakanlığının gözetim ve denetimine tabi olup,
kuruluşu, faaliyetleri, çalışma ve denetim esasları Bakanlar Kurulunca
çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenecek olan özel hukuk tüzel kişiliğini
haiz bir şirkete aktarma zorunluluğu getirmeye, bilgi aktarımında uyulacak
format ve standartlar ile uygulamaya ilişkin usul ve esasları tespit
etmeye, bu Kanun kapsamına giren işlemlerde elektronik imza kullanım usul
ve esaslarını düzenlemeye ve denetlemeye yetkili kılınmıştır.
Ayrıca söz konusu fıkrada, Vergi Usul Kanunu ve diğer vergi
kanunlarında defter, kayıt ve belgelere ilişkin olarak yer alan hükümlerin
elektronik defter, kayıt ve belgeler için de geçerli olduğu; Maliye
Bakanlığının, elektronik defter, belge ve kayıtlar için diğer defter, belge
ve kayıtlara ilişkin usul ve esaslardan farklı usul ve esaslar belirlemeye
yetkili olduğu hükme bağlanmıştır.
Bu
çerçevede, Vergi Usul Kanununun Maliye Bakanlığına tanıdığı yetkilere
istinaden, yaygın olarak kullanılan belgelerden biri olan faturanın
elektronik belge olarak düzenlenmesi, elektronik ortamda iletilmesi,
muhafaza ve ibraz edilmesine ilişkin usul ve esaslar bu Tebliğde
açıklanmaktadır.
2. Tanımlar ve Kısaltmalar
Bu
Tebliğde geçen;
Elektronik
Kayıt : Elektronik ortamda tutulan ve elektronik defter
ve belgeleri oluşturan, elektronik yöntemlerle erişimi ve işlenmesi mümkün
olan en küçük bilgi ögesini,
Elektronik
Belge : Şekil hükümlerinden bağımsız olarak Vergi
Usul Kanununa göre düzenlenmesi zorunlu olan belgelerde yer alan bilgileri
içeren elektronik kayıtlar bütününü,
Başkanlık : Gelir İdaresi Başkanlığı’nı,
Elektronik
Fatura (e-Fatura) : Bu Tebliğde yer alan şartlara uygun olan
ve elektronik belge biçiminde oluşturulmuş faturayı,
e-Fatura Uygulaması : Başkanlık tarafından belirlenen standartlara
uygun mesajların, taraflar arasında güvenli bir şekilde aktarılması
imkanını sunan uygulamaların genel adını,
e-Fatura Portalı : e-Fatura Uygulamasına ait temel
fonksiyonların, internet üzerinden genel kullanımını sağlamak amacı ile
Başkanlık tarafından geliştirilen portalı,
TÜBİTAK-UEKAE : Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu - Ulusal
Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü’nü,
HSM : (Hardware Security
Module-Donanımsal Güvenlik Modülü) İçerisine mali
mühür sertifikası yüklenebilen ve birim zamanda akıllı karttan çok daha
fazla sayıda işlem yapma kapasitesine sahip aracı
ifade eder.
3. Genel Olarak e-Fatura
Vergi
Usul Kanununun 229 uncu maddesinde fatura, satılan emtia veya yapılan iş
karşılığında müşterinin borçlandığı meblağı göstermek üzere emtiayı satan
veya işi yapan tüccar tarafından müşteriye verilen ticari vesika olarak
tanımlanmış, 230 uncu maddesinde ise faturanın şekli belirtilerek içermesi
gereken asgari bilgiler sayılmıştır. Anılan Kanunun 231 inci maddesinde de fatura
düzenlenmesinde uyulacak kaidelere, 232 nci
maddesinde ise fatura kullanma mecburiyetine ilişkin esaslara yer
verilmiştir.
Vergi Usul Kanununun Mükerrer 242 nci
maddesinin 2 numaralı fıkrasında yer alan hükmün Bakanlığımıza verdiği
yetkiye istinaden; düzenlenmesi, müşteriye verilmesi, müşteri tarafından da
istenmesi ve alınması zorunlu olan faturanın, elektronik belge olarak
düzenlenmesi, müşteriye elektronik ortamda iletilmesi ve elektronik ortamda
muhafaza ve ibraz edilmesine ilişkin yapılan düzenlemeler bu Tebliğin
konusunu oluşturmaktadır.
Bu
Tebliğde düzenlenen e-Fatura, yeni bir belge türü olmayıp, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.
Mal
veya hizmet satışı dolayısıyla fatura düzenlemek zorunda olan mükellefler,
genel hükümler çerçevesinde kağıt fatura
düzenleyebilecekleri gibi bu Tebliğde yer alan şartlar çerçevesinde
e-Fatura da düzenleyebilirler. Aynı mal veya hizmet satışı işleminde hem kağıt faturanın hem de elektronik faturanın bir arada
düzenlenmesi mümkün değildir. Müşterinin talep etmesi durumunda ise genel
hükümler çerçevesinde sadece kağıt fatura
verilmesi zorunludur.
4. e-Fatura Uygulamasından Yararlanma
e-Fatura Uygulamasının sağlıklı bir biçimde gelişimini
sağlamak amacı ile Başkanlık, uygulamanın kademeli bir biçimde
yaygınlaştırılmasını planlamaktadır. Bu bakımdan başlangıç olarak, anonim
ve limited şirket statüsünü haiz mükelleflerin
uygulama kapsamında e-Fatura gönderme ve/veya almasına izin verilmesi uygun
görülmüştür. Gerçek kişilerin ise e-Fatura Uygulaması bünyesinde e-Fatura
göndermeleri ve almaları (Tebliğin 8 inci bölümünde yer alan istisna hariç
olmak üzere) mümkün bulunmamaktadır.
Uygulamadan
yararlanmak isteyen anonim ve limited şirketlerin
yerine getirmeleri gereken işlemler sırası ile aşağıda yer almaktadır.
1.
http://www.efatura.gov.tr internet adresinde yer alan “e-Fatura
Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi (Tüzel Kişiler İçin)” ile
Tebliğin 7 nci bölümünde ifade edilen
düzenlemeler çerçevesinde oluşturulan Mali Mühüre
ilişkin “Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi” doldurularak
yetkili kişi veya kişiler tarafından imzalanacaktır.
2.
Aşağıda yer alan belgeler ile Başkanlığa yazılı olarak başvuruda
bulunulacaktır.
i. “e-Fatura Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi
(Tüzel Kişiler İçin)” nin imzalı aslı,
ii. “Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi
Taahhütnamesi” nin imzalı aslı,
iii. Şirket kuruluş sözleşmesinin yer aldığı ticaret
sicil gazetesinin noter onaylı örneği (Sonradan unvan değişikliği yapılması
halinde en son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı
örneğinin de eklenmesi gerekmektedir.)
iv. Başvuru formuna şirket adına imza atan kişi veya
kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı
örneği.
3.
Başkanlık tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuruları uygun
bulunanların kullanıcı hesapları tanımlanacaktır. Hesaplarının tanımlandığı
bilgisi kendilerine iletilenler Mali Mühürlerinin temini işlemlerini yerine
getirecektir.
4.
Mali Mühürü kendisine ulaştırılanlar, başvuruda
bildirdikleri yetkilileri aracılığı ile mali mühür sertifikalarının
aktivasyonunu gerçekleştirecektir.
Bu
işlemlerin tamamlanmasının ardından aktive edilen sertifikalar kullanılarak
sistem üzerinde tanımlanan kullanıcı hesabı aracılığı ile e-Fatura gönderme
ve/veya alma işlemleri gerçekleştirilebilecektir.
Gerçek
kişi olmayanlar ile anonim ve limited şirket
statüsünde bulunmayanlardan e-Fatura göndermek ve/veya almak isteyen kurum,
kuruluş ve işletmelerin uygulama karşısındaki durumu ve uygulamadan
yararlanma prosedürleri, yapacakları yazılı
başvuru üzerine Başkanlık tarafından belirlenecektir.
5. e-Fatura Düzenlenmesi ve İletilmesi
Tebliğin
8 inci bölümünde belirtilen istisna hariç olmak üzere e-Faturanın, bu Tebliğde
belirlenen usul ve esaslara uygun olarak düzenlenmesi, gönderme veya alma
işlemlerinin de Başkanlık tarafından oluşturulan e-Fatura Uygulaması
aracılığı ile gerçekleştirilmesi zorunludur.
Faturaların
elektronik belge olarak oluşturulması ve gönderilmesinde uyulması gereken
format ve standartlar http://www.efatura.gov.tr internet adresinde
duyurulmuştur. Bu Tebliğde belirlenen usul ve esaslar ile söz konusu format
ve standartlara uygun olarak düzenlenmeyen, düzenlense dahi e-Fatura
Uygulaması aracılığı ile gönderilmeyen veya alınmayan herhangi bir
elektronik belge, Vergi Usul Kanunu kapsamında düzenlenmiş fatura hükmünde
değildir.
Mükellefler
e-Fatura düzenlerken, bu Tebliğde belirtilmeyen hususlarda süreler başta
olmak üzere Vergi Usul Kanunu ve ilgili diğer kanun ve düzenlemelerde yer
alan usul ve esaslara uymak zorundadır.
e-Fatura Uygulamasının kullanım esasları aşağıdaki
bölümlerde yer almaktadır.
5.1. e-Fatura Uygulamasının Kullanımı
e-Fatura Uygulaması, elektronik belge olarak düzenlenen
faturaların tarafları arasında dolaşımı ile ilgili oluşturma, gönderme ve
alma zamanı gibi önemli kayıtların tarafsız bir biçimde tutulmasını
sağlamak ve elektronik belge olarak oluşturulmuş herhangi bir belgenin
sıhhatinden (format ve standartlara uygunluk, göndericinin kimliği ve doğruluğu,
elektronik belgenin geçerliliği ve içeriğinin bütünlüğü) emin olmak amacı
ile Başkanlık tarafından oluşturulan uygulamanın genel adıdır.
e-Fatura Uygulaması, bünyesinde e-Fatura gönderme
ve/veya alma işlemlerini yapmak üzere her bir kullanıcıya ait kullanıcı
hesabı barındıracak olup, bu hesap aracılığı ile kullanılabilecek
fonksiyonlar, ilgili hesabın ve kullanıcının niteliğine göre
şekillenecektir.
e-Fatura Uygulaması kapsamında fatura oluşturma,
gönderme ve alma işlemleri,
i.
Bilgi işlem sistemlerinin e-Fatura Uygulamasına entegre
edilmesi yoluyla veya
ii. e-Fatura Uygulamasına ait temel fonksiyonların
internet üzerinden genel kullanımını sağlamak amacı ile oluşturulan ve http://www.efatura.gov.tr
internet adresinde hizmete sunulan e-Fatura Portalı
aracılığıyla
gerçekleştirilebilir.
e-Faturaların taraflar arasında güvenli bir şekilde
dolaşımına imkan sağlayan e-Fatura Uygulaması ile ilgili olarak başlangıç
aşamasında yukarıda sayılan iki yöntemi belirlemiş olan Başkanlık,
uygulamanın geliştirilmesi ve farklı kullanım imkanlarının oluşturulması
yönündeki çalışmalarına devam etmektedir. Bu çalışmalar neticesinde ortaya
çıkarılacak yeni yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin kurallar, http://www.efatura.gov.tr
internet sitesi aracılığı ile kamuoyunun bilgisine sunulacaktır.
5.1.1. Bilgi İşlem Sistemlerinin
Entegre Edilmesi Yoluyla Kullanım
Bilgi
işlem sistemleri yeterli olan kullanıcıların, gerekli entegrasyonu
sağlamaları koşulu ile e-Fatura Uygulamasını doğrudan kendilerine ait bilgi
işlem sistemleri aracılığı ile kullanmaları mümkündür.
Yukarıda
ifade edilen çerçevede bilgi işlem sistemi entegrasyonu
yapılabilmesi için uyulması gereken kurallar ve standartlar ile yapılması
gereken işlemleri içeren kılavuzlar http://www.efatura.gov.tr
internet sitesinde kamuoyu bilgisine sunulmuştur.
Uygulamaya
entegre olmak isteyenler, bilgi işlem
sistemlerinde gerekli ön hazırlıkları tamamladıktan sonra, sistemlerini ve
fatura ile ilgili süreçlerini açıklayan dokümanlarla birlikte Başkanlığa
yazılı olarak başvuruda bulunacaktır.
Başvurusu
uygun bulunanlara entegrasyon işlemlerine
başlayabilecekleri bir yazı ile bildirilecektir. Entegrasyon çalışmaları,
başlama yazısı tarihinden itibaren en geç bir yıl içerisinde tamamlanmak
zorundadır.
Entegrasyon
sürecini başarı ile tamamlayan mükellefler, Başkanlığın konuya ilişkin
yazısı üzerine, e-Fatura Uygulamasını gerçekleştirdikleri entegrasyon aracılığı ile kullanmaya başlayacaktır.
Başkanlık
e-Fatura Uygulamasına entegre olmak isteyen mükelleflere
yönelik olarak genel entegrasyon usulleri belirleyebileceği gibi bilgi
işlem sistemleri, kapasite, iş gerekleri ve ihtiyaçları gibi hususları göz
önüne alarak özel entegrasyon usulleri de belirleyebilir.
5.1.2. e-Fatura Portalı
Aracılığı ile Kullanım
Bilgi
işlem sistemlerinin entegre edilmesi sureti ile
e-Fatura Uygulamasını kullanma konusunda yeterli alt yapıya sahip olmayan
kullanıcıların uygulamadan yararlanabilmelerini sağlamak amacıyla
geliştirilen e-Fatura Portalı, e-Fatura
Uygulamasına ait temel fonksiyonları bünyesinde barındırmaktadır.
e-Fatura Portalı, Tebliğin 4
üncü bölümündeki adımlar sonucunda oluşturulan kullanıcı hesapları
aracılığı ile http://www.efatura.gov.tr internet adresinde hizmet
sunacaktır. Kullanıcılar, e-Fatura gönderme ve/veya alma ile ilgili temel
işlemleri, portal içerisinde sunulan arayüzleri kullanarak yapabileceklerdir.
6. e-Faturanın Muhafaza ve İbraz
Yükümlülüğü
Vergi
Usul Kanununun ilgili hükümlerine göre mükellefler, gerek düzenledikleri
gerekse adlarına düzenlenen faturaları, yasal süreler dahilinde
muhafaza ve istendiğinde ibraz etmekle yükümlüdürler.
e-Faturanın veri bütünlüğünün sağlanması ile kaynağının
inkar edilemezliği Mali Mühürle garanti altına alınmaktadır. Mührün doğruluk
ve geçerlilik kontrolünün ancak elektronik ortamda yapılabilmesi nedeniyle
e-Faturanın kağıda basılarak saklanması söz konusu
değildir. Bu nedenle mükellefler, düzenledikleri ve aldıkları e-Faturaları,
üzerindeki Mali Mühürü de içerecek şekilde kanuni
süreler dahilinde kendi bünyelerindeki elektronik,
manyetik veya optik ortamlarda muhafaza ve istendiğinde elektronik,
manyetik veya optik araçlar vasıtasıyla ibraz edeceklerdir.
Muhafaza
ve ibraz yükümlülüğü, arşivlenen faturaların doğruluğuna, bütünlüğüne ve
değişmezliğine ilişkin olan her türlü elektronik kayıt ve veri, veritabanı
dosyası, saklama ortamı ile doğrulama ve görüntüleme araçlarının tümünü
kapsamakta olup, e-Faturalara istendiğinde kolaylıkla erişebilmeyi,
anlaşılabilir ve eksiksiz bir biçimde görüntüleyebilmeyi ve faturaların
okunabilir kağıt baskılarını üretebilmeyi
sağlayacak biçimde yerine getirilmelidir.
Mükelleflere
ait e-Faturaların yine mükelleflere ait bilgi işlem sistemlerinde
saklanması gerekmekte olup, üçüncü kişiler nezdinde ya da yurt dışında
yapılan saklama işlemi Başkanlık açısından herhangi bir hüküm ifade etmemektedir.
Arşivlemenin Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde ve Türkiye
Cumhuriyeti Kanunlarının geçerli olduğu yerlerde yapılması zorunluluğu,
yurt dışında da ikincil bir arşivleme yapılmasına engel teşkil etmez.
7. Mali Mühür
Vergi Usul Kanunu kapsamında yapılacak düzenlemeler
çerçevesinde kullanılmak üzere, tüzel kişi ve diğer kurum, kuruluş ve
işletmelere ait veri bütünlüğünün, kaynağın ve içeriğin garanti altına
alınması ile gerekli durumlarda gizliliğin sağlanması fonksiyonlarının
yerine getirilmesi amacı ile oluşturulan ve e-Fatura Uygulaması bünyesinde
yapılan işlemlerde kullanılması zorunlu olan Mali Mühür, Başkanlık adına
TÜBİTAK-UEKAE tarafından hazırlanan elektronik sertifika alt yapısını ifade
etmektedir.
Kullanım
alanı ve bahsedilen fonksiyonları nedeni ile Mali Mühürün,
kurumun bildirilen yetkili veya yetkililerinin kontrolü altında
kullanılması, yetkili kişi veya kişilerin değişmesi halinde de yeni yetkili
veya yetkililerin derhal belirlenmesi ve bunlara ait bilgilerin Başkanlıkça
belirlenecek yöntemlerle bildirilmesi zorunludur.
Tüzel
kişilerin ve diğer kurumların herhangi bir nedenle unvanlarının değişmesi
halinde, eski unvanı barındıran sertifikaları geçerliliğini
kaybedeceğinden, unvan değişikliğini izleyen 15 gün içerisinde yeni
unvanına uygun sertifika başvurusu yapması gerekmektedir.
Sahiplerine
kart okuyucuları ile birlikte teslim edilecek sertifikaların HSM aracılığı
ile kullanılması da mümkündür. Ancak bu durumda Mali Mühür Sertifikalarının
HSM’lere yüklenmesi işleminin TÜBİTAK-UEKAE veya
yetkili kıldığı kişiler/kurumlar aracılığı ile yapılması ve tercih edilen
HSM modellerinin TÜBİTAK-UEKAE tarafından yayımlanacak niteliklere sahip
olması gerekmektedir.
Mali
Mühürün başvuru, işleyiş ve kullanımı ile ilgili
tüm bilgi ve belgeler http://mm.kamusm.gov.tr internet sitesinde yer
almaktadır.
8. EFKS Kapsamında Düzenlenen Faturalar
Elektronik
fatura çalışmaları kapsamında, Başkanlıkça Elektronik Fatura Kayıt Sistemi
(EFKS) adı altında bir başlangıç adımı tasarlanmış ve sınırlı sayıda
mükellef ile protokol imzalanarak uygulamaya konulmuştur.
Bahsedilen
mükelleflerin elektronik belge olarak fatura düzenleme ve göndermeye
ilişkin almış olduğu EFKS izinleri, Başkanlık tarafından aksi duyuruluncaya
kadar geçerli olduğundan, bu mükelleflerin EFKS kapsamında elektronik belge
olarak düzenleyip, müşterilerine elektronik ortamda ilettikleri faturalar
da Vergi Usul Kanunu kapsamında geçerli fatura hükmündedir.
Ancak
EFKS uygulamasından yararlanmak için Başkanlık ile protokol imzalayan
mükelleflerin, Tebliğin 5.1.1. bölümünde açıklanan entegrasyonu,
Tebliğin yayım tarihinden itibaren bir yıl içerisinde oluşturması
zorunludur. Bu süre içerisinde söz konusu entegrasyonu
tamamlamayan mükelleflerin EFKS protokolleri, herhangi bir uyarıya gerek
kalmaksızın iptal edilmiş sayılır.
9. Sorumluluk ve Cezai Müeyyideler
Başkanlık
tarafından bu Tebliğde yer alan usul ve esaslara aykırı biçimde e-Fatura
düzenleyen mükellefler hakkında, işledikleri fiile göre Vergi Usul
Kanununda öngörülen cezalar uygulanır.
e-Fatura Uygulamasından yararlanma yetkisi bulunmakla
birlikte, bu Tebliğde belirtilen usul ve esaslara uymayan ve Başkanlıkça
yapılacak uyarıya rağmen durumlarını düzeltmeyen mükelleflerin, e-Fatura
gönderme ve/veya alma yetkileri Başkanlık tarafından yapılacak
değerlendirme üzerine iptal edilebilir. Yetkileri Başkanlıkça iptal edilen
mükellefler, iptal edilen yetkileri bakımından bir yıl süre ile e-Fatura
Uygulamasından yararlanamazlar.
Mükellefler,
e-Fatura Uygulaması kapsamında oluşturdukları elektronik belgelerde yer
verdikleri bilgilerin gerçek duruma uygunluğunu sağlamaktan sorumlu olup,
bu çerçevede Başkanlığın herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
e-Fatura düzenleme yetkisi bulunan mükelleflerin gerek
kendi sistemlerinde gerekse e-Fatura Uygulamasında meydana gelebilecek
arıza ve kesinti durumlarında fatura düzenleyebilmek için yeteri kadar
basılı kağıt fatura bulundurmaları zorunludur.
Başkanlık,
gerek görmesi halinde uygulamadan yararlanan mükelleflerin bilgi işlem
sistemini/sistemlerini denetleme yetkisine sahiptir. Bu denetimler
sırasında mükellefler, gerekli her türlü imkanı
(uygun donanım ve yazılımlar, terminallere ulaşım izinleri ve uzman personel
gibi) sağlamak zorundadır.
Mükellefler,
bilgi işlem sistemini/sistemlerini oluşturan yazılım, donanım, dosya,
dokümantasyon ve diğer unsurları, hiçbir şekilde kısmen veya tamamen vergi
inceleme elemanlarının ve Başkanlıkça görevlendirilecek personelin
erişimini ve denetimini engelleyecek bir sözleşme veya lisansa konu edemez.
10. Vergi Usul Kanunu Kapsamında
Düzenlenen Diğer Belgeler
e-Fatura Uygulaması, Vergi Usul Kanunu kapsamında
düzenlenmesi zorunlu olan fatura dışında kalan belgelerin de taraflar
arasında dolaşımına imkan verecek şekilde tasarlanmıştır. Bu çerçevede,
taraflar arasında elektronik belge olarak dolaşımı Başkanlıkça uygun
bulunanlar, ilgili format ve standartların duyurulmasının ardından,
e-Fatura Uygulaması aracılığı ile gönderilip alınabilecektir.
11. Diğer Hususlar
Başkanlık, e-Fatura Uygulamasının altyapısı ve işleyişini göz
önünde bulundurarak, ilgilisine bilgi vermek suretiyle, e-Fatura
Uygulamasından yararlanmak isteyen mükelleflerin başvurularının
yanıtlanmasını belli bir süre erteleyebilir veya başvuruları sıraya
koyabilir veya önceden haber vermek ve hazırlıklar için yeterli zaman
tanımak kaydıyla, uygulama ile ilgili her türlü standart ile diğer teknik
konularda genel veya özel değişiklikler yapabileceği gibi uluslararası
standartlara uyma zorunluluğu getirebilir.
Diğer
taraftan e-Fatura Uygulaması, Vergi Usul Kanununun Mükerrer 242 nci maddesinin 2 numaralı fıkrasının beşinci bendinde
belirtilen şekilde özel hukuk tüzel kişiliğini haiz bir şirketin kurulması
durumunda, belirlenecek yeni esaslara göre devam ettirilebilecektir.
Tebliğ
olunur.
—————————————————
1 10/1/1961 tarih
ve 10703 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
2 6/6/2008 tarih ve
26898 sayılı (Mükerrer) Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
|