ÜNİVERSİTE VE SAĞLIK PERSONELİNİN TAM GÜN
ÇALIŞMASINA
VE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun
No. 5947 Kabul
Tarihi: 21/1/2010
MADDE 1 – 4/1/1961
tarihli ve 209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile
Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında
Kanunun 5 inci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan "serbest çalışıp
çalışmaması" ibaresi "tetkik, eğitim-öğretim ve araştırma
faaliyetleri" şeklinde, dördüncü ve yedinci fıkraları aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Personelin
katkısıyla elde edilen döner sermaye gelirlerinden personele bir ayda yapılacak
ek ödemenin tutarı, ilgili personelin bir ayda alacağı aylık (ek gösterge dahil), yan ödeme ve her türlü tazminat (makam, temsil
ve görev tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç) toplamının; klinik
şefleri ve şef yardımcıları ile uzman tabip kadrosuna atanan profesör ve
doçentlerde yüzde 800’ünü, uzman tabip ve tıpta uzmanlık mevzuatında
belirtilen dallarda bu mevzuat hükümlerine göre uzman olanlar ile uzman diş
tabiplerinde yüzde 700’ünü, pratisyen tabip ve diş tabiplerinde yüzde
500'ünü, idari sağlık müdür yardımcısı, hastane müdürü ve eczacılarda yüzde
250'sini, başhemşirelerde yüzde 200'ünü, diğer personelde ise yüzde
150'sini geçemez. İşin ve hizmetin özelliği dikkate alınarak yoğun bakım,
doğumhane, yeni doğan, süt çocuğu, yanık, diyaliz, ameliyathane, enfeksiyon, özel bakım gerektiren ruh sağlığı, organ ve
doku nakli, acil servis ve benzeri sağlık hizmetlerinde çalışan personel
için yüzde 150 oranı, yüzde 200 olarak uygulanır. Nöbet hizmetleri hariç
olmak üzere mesai saatleri dışında gelir getirici çalışmalarından doğan
katkılarına karşılık olarak tabip, diş tabibi ve tıpta uzmanlık mevzuatına
göre uzman olanlara bu fıkradaki oranların yüzde 30'unu, diğer personele
yüzde 20'sini geçmeyecek şekilde ayrıca ek ödeme yapılır. Sözleşmeli olarak
istihdam edilen personele yapılacak ek ödemenin tutarı ise, aynı birimde
aynı unvanlı kadroda çalışan ve hizmet yılı aynı olan emsali personel esas
alınarak belirlenir ve bunlara yapılacak ek ödeme hiçbir şekilde emsaline
yapılabilecek ek ödeme üst sınırını geçemez.”
“4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
38 inci maddesine göre Sağlık Bakanlığı merkez teşkilatı ve bağlı sağlık
kurum ve kuruluşlarında görevlendirilenler, aynı maddede belirtilen ilave
ödemelerden yararlanmamak kaydıyla, Bakanlık merkez veya bağlı sağlık kurum
ve kuruluşlarında görev yaptıkları unvan için belirlenen ek ödemeden
faydalandırılır. Sağlık kurum ve kuruluşlarında ihtiyaç duyulması halinde,
ilgilinin isteği ve kurumlarının muvafakatiyle diğer kamu kurum ve kuruluşlarında
görevli sağlık personeli haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut
belirli vakalar ve işler için görevlendirilebilirler. Yıl veya ay
itibarıyla belirli bir süre için görevlendirme halinde bu kişilere, sadece
görevlendirildikleri sağlık kuruluşundaki döner sermaye işletmesinden ödeme
yapılır. Belirli bir
vaka ve iş için
görevlendirilenlere ise, kadrosunun bulunduğu kurumdaki
döner sermaye işletmesinden
yapılan ödemenin yanı
sıra, katkı sağladıkları vaka
ve iş dolayısıyla görevlendirildiği sağlık
kuruluşundaki döner sermaye işletmesinden, üçüncü ve dördüncü fıkra
esasları çerçevesinde ve toplamda tavan oranları geçmemek üzere döner
sermayeden ek ödeme yapılır. Bu görevlendirmeye ilişkin usul ve esaslar
Sağlık Bakanlığınca belirlenir.”
MADDE 2 – 209 sayılı Kanuna
aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK
MADDE 3 – Sağlık Bakanlığı ile Refik Saydam Hıfzısıhha
Merkezi Başkanlığı kadro ve pozisyonlarına (döner sermaye dahil) atanan ve 5 inci madde (altıncı fıkra kapsamında
ek ödeme alanlar hariç) gereğince döner sermaye gelirlerinden ek ödeme alan
klinik şef ve şef yardımcılarına en yüksek Devlet memuru aylığının (ek
gösterge dahil) % 410'u, uzman tabip, tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman
olanlar ile uzman diş tabiplerine % 335'i ve pratisyen tabip ve diş
tabiplerine ise % 180'i oranında, her ay herhangi bir katkıya bağlı
olmaksızın döner sermaye gelirlerinden ek ödeme yapılır. Bu ödemeye hak
kazanılmasında ve ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler uygulanır.
Bu
madde kapsamında yapılan aylık ek ödeme tutarı, 5 inci madde kapsamında
aynı aya ilişkin olarak yapılacak olan ek ödeme tutarından mahsup edilir.
Bu maddeye göre yapılan ek ödemenin 5 inci madde kapsamında aynı aya
ilişkin olarak yapılacak ek ödemeden fazla olması halinde aradaki fark geri
alınmaz. Bu madde kapsamında ödeme yapılanlara 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 3 üncü maddesi hükümlerine göre ek ödeme yapılmaz.”
MADDE 3 – 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 36 ncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
36 – Öğretim elemanları, üniversitede devamlı statüde görev yapar.
Öğretim
elemanları, bu Kanun ile diğer kanunlarda belirlenen görevler ve telif
hakları hariç olmak üzere, yükseköğretim kurumlarından başka yerlerde
ücretli veya ücretsiz, resmi veya özel başka herhangi bir iş göremezler, ek
görev alamazlar, serbest meslek icra edemezler. Öğretim elemanının görevi
ile bağlantılı olarak verdiği hizmetin karşılığında telif ücreti adıyla bir
bedel tahsil etmesi halinde 58 inci madde hükümleri uygulanır.
Öğretim
üyesi, kadrosunun bulunduğu yükseköğretim birimi ile sınırlı olmaksızın ve
ihtiyaç bulunması halinde görevli olduğu üniversitede haftada asgari on
saat ders vermekle yükümlüdür. Öğretim görevlisi ve okutmanlar ise, haftada
asgari on iki saat ders vermekle yükümlüdür.
Öğretim elemanlarının, ders dışındaki uygulama, seminer, proje,
bitirme ödevi ve tez danışmanlıklarının kaç ders saatine karşılık geldiği;
kendi üniversitesi dışındaki devlet veya vakıf üniversitelerine bağlı
yükseköğretim kurumlarında haftada verebileceği azami ders saatleri ve
uzaktan öğretim programlarında verdikleri derslerin örgün öğretim
programlarında verilen kaç ders saatine tekabül ettiği Yükseköğretim Kurulu
tarafından belirlenir.
Rektör,
rektör yardımcısı, dekan, enstitü ve yüksekokul müdürlerinin ders verme
yükümlülüğü yoktur. Başhekimler, dekan yardımcıları, enstitü ve yüksekokul
müdür yardımcıları ve bölüm başkanları, bu madde hükümlerine göre haftada
asgari beş saat ders vermekle yükümlüdür.”
MADDE 4 – 2547 sayılı Kanunun 38
inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye
bu fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Öğretim
elemanları; ilgili kurumların talebi ve kendisinin muvafakati, üniversite
yönetim kurulunun uygun görmesi ve rektörün onayı ile ihtiyaç duyulan
konularda, özlük işlemleri kendi kurumlarınca yürütülmek kaydıyla, diğer
kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek
kuruluşlarında geçici olarak görevlendirilebilir. Bu şekilde
görevlendirilenlerin, kadrosunun bulunduğu yükseköğretim kurumlarındaki
aylık ve diğer ödemeler ile öteki hakları devam eder. Yükseköğretim Kurulu,
bağlı birimleri ve Üniversitelerarası Kurul ile Adli Tıp Kurumunda
görevlendirilenler hariç olmak üzere bu fıkra uyarınca görevlendirilenler
döner sermayeden yararlanamaz.
Kamu
kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile dernek ve vakıfların yönetim ve
denetim organlarında görev yapanlar bakımından ayrıca bir görevlendirme
kararı aranmaz. Ancak bu görevler, öğretim elemanının bu Kanundan
kaynaklanan mesaisini aksatmayacak şekilde yürütülür.”
MADDE 5 – 2547 sayılı Kanunun 58
inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
58 – a) Yükseköğretim kurumlarında üniversite
yönetim kurulunun önerisi ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile döner
sermaye işletmesi kurulabilir. Kurulacak döner sermaye işletmesinin
başlangıç sermayesine ilgili yükseköğretim kurumu bütçesinde bu amaç için
ödenek öngörülmek şartıyla katkı sağlanabilir.
Döner
sermaye işletmesi faaliyetlerinden elde edilen gelirler, birimler
itibarıyla ayrı hesaplarda izlenir.
Döner
sermaye işletmesine tahsis edilen sermaye, üniversite yönetim kurulu kararı
ile artırılabilir. Artırılan sermaye tutarı yıl sonu
kârlarından karşılanır.
Ödenmiş
sermaye tutarı, tahsis edilen sermaye tutarına ulaştıktan sonra kalan yıl sonu kârı, döner sermaye işletmesinin hizmetlerinde
kullanılmak üzere ertesi yılın gelirine ilave edilir.
Döner
sermaye işletmesinin gelirleri, işletme adına yapılan mal ve hizmet
satışları ile diğer gelirlerden oluşur.
Döner
sermaye işletmesinden verilen hizmetler dolayısıyla öğretim elamanları
adına her ne nam altında olursa olsun ayrıca ücret talep edilemez.
Süreklilik
arz eden hizmet alımları ile maliyeti yüksek ve ileri teknoloji ürünü olan
tıbbi cihazların hizmet alımı yoluyla temini veya kiralanması için döner
sermaye kaynaklarından gelecek yıllara yaygın yüklenmelere girişilebilir.
b)
Döner sermaye gelirlerinden tahsil edilen kısmın, tıp ve diş hekimliği
fakülteleri ile sağlık uygulama ve araştırma merkezleri için asgari yüzde
35'i, ziraat ve veteriner fakülteleri, sivil havacılık yüksekokulu ile
bünyesinde atölye veya laboratuvar bulunan
yükseköğretim kurumları için asgari yüzde 25'i, diğer yükseköğretim
kurumları için ise yüzde 15'i, ilgili yükseköğretim kurumunun ihtiyacı olan
mal ve hizmet alımları, her türlü bakım, onarım, kiralama, devam etmekte olan
projelerin
tamamlanmasına yönelik inşaat
işleri ve diğer ihtiyaçlar ile yönetici payları
için kullanılır. Bu oranları yüzde 50'sine kadar artırmaya üniversite
yönetim kurulu yetkilidir.
Döner
sermaye gelirlerinden tahsil edilen kısmın yüzde 5'i, üniversite bünyesinde
yürütülen bilimsel araştırma projelerinin finansmanı için kullanılır. Bu
tutar döner sermaye muhasebe birimince, tahsilatı
takip eden ayın yirmisine kadar ilgili yükseköğretim kurumu hesabına
yatırılır. Yatırılan bu tutarlar, yükseköğretim kurumu bütçesine öz gelir
olarak kaydedilir. Kaydedilen bu tutarlar karşılığı olarak ilgili
yükseköğretim kurumu bütçesine konulan ödenekler, gelir gerçekleşmelerine
göre kullandırılır. Süresi içinde yatırılmayan tutarların tahsilinde 6183
sayılı Kanun hükümleri uygulanır.
Bilimsel
araştırma projelerine ilişkin ödenekler, üniversite yönetim kurulunca
gerekli görüldüğü takdirde, her bir proje için avans verilmek suretiyle de
kullandırılabilir.
Bilimsel
araştırma projelerinin seçilmesi, uygulanması ve izlenmesi ile ödeneklerin
kullandırılması, genel hükümlerin ön ödemelere ilişkin sınırlamalarına
bağlı kalınmaksızın avans verilmesi ve bu avansın mahsubuna dair usul ve
esaslar Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Yükseköğretim Kurulu
tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
c)
Tıp ve diş hekimliği fakülteleri ile sağlık uygulama ve araştırma merkezlerinin
hesabında toplanan döner sermaye gelirleri bakiyesinden, bu yerlerde;
1)
Gelir getiren görevlerde çalışan öğretim üyesi ve öğretim görevlilerine
aylık (ek gösterge dahil), yan ödeme, ödenek
(geliştirme ödeneği hariç) ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev
tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç) toplamından oluşan ek ödeme
matrahının yüzde 800'ünü, araştırma görevlilerine ise yüzde 500'ünü; bu
yerlerde görevli olmakla birlikte gelire katkısı olmayan öğretim üyesi ve
öğretim görevlilerine yüzde 600'ünü, araştırma görevlilerine ise yüzde
300'ünü,
2)
657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi personel (döner sermaye işletme
müdürlüğü ve döner sermaye saymanlık personeli dahil) ile aynı Kanunun 4 üncü
maddesinin (B) bendine göre sözleşmeli olarak çalışan personele ek ödeme
matrahının; hastaneler başmüdürü ve eczacılar için yüzde 250'sini,
başhemşireler için yüzde 200'ünü, diğerleri için yüzde 150'sini, işin ve
hizmetin özelliği dikkate alınarak yoğun bakım, doğumhane, yeni doğan, süt
çocuğu, yanık, diyaliz, ameliyathane, enfeksiyon,
özel bakım gerektiren ruh sağlığı, organ ve doku nakli, acil servis ve
benzeri sağlık hizmetlerinde çalışan personel için yüzde 200'ünü geçmeyecek
şekilde aylık ek ödeme yapılır. Sözleşmeli personele yapılacak ek ödeme
matrahı, sözleşmeli personelin çalıştığı birim ve bulunduğu pozisyon unvanı
itibarıyla aynı veya benzer unvanlı memur kadrosunda çalışan, hizmet yılı
ve öğrenim durumu aynı olan emsali personel dikkate alınarak belirlenir.
Emsali bulunmayan sözleşmeli personelin ek ödeme matrahı ise brüt sözleşme
ücretlerinin yüzde 25'ini geçemez.
Nöbet
hizmetleri hariç olmak üzere mesai saatleri dışında gelir getirici
çalışmalarından doğan katkılarına karşılık olarak (1) numaralı bentte
belirtilen personel için yüzde 50'sini, (2) numaralı bentte belirtilen
personel için yüzde 20'sini geçmeyecek şekilde ayrıca aylık ek ödeme
yapılır.
Yükseköğretim
kurumlarının tıp ve diş hekimliği fakülteleri ile sağlık uygulama ve araştırma
merkezlerinde ihtiyaç duyulması halinde ilgilinin isteği ve kurumlarının
muvafakatiyle diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevli sağlık personeli
haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut belirli vakalar ve işler için
görevlendirilebilir. Belirli bir vaka ve iş için görevlendirilenlere,
kadrosunun bulunduğu kurumdaki döner sermaye işletmesinden yapılan ödemenin
yanı sıra, katkı sağladıkları vaka ve iş dolayısıyla görevlendirildiği
sağlık kuruluşundaki döner sermaye işletmesinden, bu maddede belirtilen
esaslar çerçevesinde ve toplamda tavan oranları geçmemek üzere döner
sermayeden ek ödeme yapılır.
d)
Ziraat ve veteriner fakülteleri, sivil havacılık yüksekokulu ve bünyesinde
atölye veya laboratuvar bulunan yükseköğretim
kurumlarında üretilen mal ve hizmetlerden elde edilen döner sermaye
gelirlerine katkısı bulunan personele yapılacak ek ödemeler hakkında da (c)
fıkrası hükümleri uygulanır.
e)
Yükseköğretim kurumlarının (c) ve (d) fıkraları kapsamına girenler
haricindeki diğer birimlerinde döner sermaye işletmesi hesabına yapılan iş
veya hizmetler karşılığında tahsil edilen gelirlerden kanuni kesintiler ile
varsa yapılan iş veya hizmetle bağlantılı giderler düşüldükten sonra geri
kalan tutar, hizmet karşılığı olarak gelir tahsilatının
yapıldığı tarihi izleyen bir ay içinde, hizmeti veren öğretim elemanlarına,
memurlara ve sözleşmeli personele ödenir.
Tıp
ve diş hekimliği fakültelerindeki öğretim elemanlarının sağlık hizmeti
dışında verdikleri hizmetler karşılığında döner sermaye hesabına tahsil edilen
paradan pay alma hususunda bu fıkra hükümleri uygulanır.
f)
Rektör, rektör yardımcısı ve genel sekreterlere gelir getirici katkılarına
bakılmaksızın, üniversite yönetim kurulunun uygun gördüğü birimin döner
sermaye hesabından yönetici payı olarak ayrılan tutardan ek ödeme yapılır.
Yapılacak ek ödemenin tutarı ek ödeme matrahının, rektörler için yüzde
600'ünü, rektör yardımcıları için yüzde 300'ünü, genel sekreterler için
yüzde 200'ünü geçemez.
Döner
sermaye gelirinin elde edildiği birimlerin dekan, başhekim ve enstitü ve
yüksekokul müdürleri ile bunların yardımcılarına, gelir getirici
katkılarına bakılmaksızın, görev yaptıkları birimin döner sermaye
gelirlerinden yönetici payı olarak ayrılan tutardan ek ödeme yapılır.
Yapılacak ek ödemenin tutarı, ek ödeme matrahının, dekan, enstitü ve
yüksekokul müdürü için yüzde 250'sini, bunların yardımcıları için yüzde
100'ünü, tıp ve diş hekimliği fakülteleri dekanları ile sağlık uygulama ve
araştırma merkezleri başhekimleri için yüzde 500'ünü, bunların yardımcıları
için yüzde 300'ünü geçemez.
Bu
fıkra kapsamında bulunan yöneticilere, mesai saatleri içerisinde verdikleri
mesleki hizmetlerinden dolayı ayrıca ek ödeme yapılmaz. Mesai saatleri
dışında döner sermaye gelirlerine katkıları bulunması hâlinde alabilecekleri
toplam ek ödeme tutarı, hiçbir şekilde yönetici payı dahil
ilgisine göre (c), (d) ve (e) fıkralarında belirtilen esaslara göre
hesaplanacak tutarı geçemez.
g)
Bu madde uyarınca 11/10/1983 tarihli ve 2914
sayılı Yüksek Öğretim Personel Kanununa tabi personele yapılan ödemeler,
27/1/2000 tarihli ve 4505 sayılı Sosyal Güvenlikle İlgili Bazı Kanunlarda
Değişiklik Yapılması ve Temsil Tazminatı Ödenmesi Hakkında Kanunun 5 inci
maddesinin (c) fıkrası ile 4/7/2001 tarihli ve 631 sayılı Memurlar ve Diğer
Kamu Görevlilerinin Mali ve Sosyal Haklarında Düzenlemeler ile Bazı Kanun
ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin 16 ncı maddesi hükümlerinin
uygulanmasında dikkate alınmaz.
h)
Yapılacak ek ödeme oranları ile bu ödemelerin esas ve usulleri,
yükseköğretim kurumlarının hizmet sunum şartları ve kriterleri
de dikkate alınmak suretiyle personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve
süresi, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ve mesleki uygulamalar ile
ilgili performansı ve özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma gibi
hizmete katkı unsurları esas alınarak Maliye Bakanlığının uygun görüşü
üzerine Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılacak yönetmelikle
belirlenir.
ı)
Döner sermaye işletmelerinin faaliyet alanları, gelir ve giderleri, sermaye
limitleri ile işletmelerin yönetimine ilişkin esas ve usuller Maliye
Bakanlığının uygun görüşü üzerine Yükseköğretim Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle
belirlenir."
MADDE 6 – 2547 sayılı Kanuna
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 57 – Bu maddenin yayımlandığı tarihte kısmî statüde görev yapmakta
olan öğretim üyelerinden, Kanunun yayımlandığı tarihten itibaren bir yıl
içerisinde talepte bulunanlar devamlı statüye geçirilir. Bu süre içerisinde
talepte bulunmayanlar istifa etmiş sayılır.”
MADDE 7 – 11/4/1928
tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San’atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanunun 12 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Tabipler,
diş tabipleri ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar, aşağıdaki
bentlerden yalnızca birindeki sağlık kurum ve kuruluşlarında mesleklerini
icra edebilir:
a)
Kamu kurum ve kuruluşları.
b)
Sosyal Güvenlik Kurumu ve kamu kurumları ile sözleşmeli çalışan özel sağlık
kurum ve kuruluşları, Sosyal Güvenlik Kurumu ve kamu kurumları ile
sözleşmeli çalışan vakıf üniversiteleri.
c)
Sosyal Güvenlik Kurumu ve kamu kurumları ile sözleşmesi bulunmayan özel
sağlık kurum ve kuruluşları, Sosyal Güvenlik Kurumu ve kamu kurumları ile
sözleşmesi bulunmayan vakıf üniversiteleri, serbest meslek icrası.
Tabipler,
diş tabipleri ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar, ikinci
fıkranın her bir bendi kapsamında olmak kaydıyla birden fazla sağlık kurum
ve kuruluşunda çalışabilir. Bu maddenin uygulanması bakımından Sosyal
Güvenlik Kurumunca branş bazında sözleşme yapılan
özel sağlık kurum ve kuruluşları ile vakıf üniversiteleri yalnızca sözleşme
yaptıkları branşlarda (b) bendi kapsamında kabul edilir. Mesleğini serbest
olarak icra edenler, hizmet bedeli hasta tarafından karşılanmak ve Sosyal
Güvenlik Kurumundan talep edilmemek kaydıyla, (b) bendi kapsamında sayılan
sağlık kuruluşlarında da hastalarının teşhis ve tedavisini yapabilir.
Sözleşmeli statüde olanlar da dahil olmak üzere
mahalli idareler ile kurum tabipliklerinde çalışan ve döner sermaye ek
ödemesi almayan tabipler işyeri hekimliği yapabilir. Döner sermayeli sağlık
kuruluşları ise kurumsal olarak işyeri hekimliği hizmeti verebilir. Bu
maddenin uygulamasına ve işyeri hekimliğine ilişkin esaslar Sağlık
Bakanlığınca belirlenir."
MADDE 8 – 1219 sayılı Kanuna
aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK
MADDE 12 – Kamu sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışan tabipler, diş
tabipleri ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar, tıbbi kötü uygulama
nedeniyle kendilerinden talep edilebilecek zararlar ile kurumlarınca
kendilerine yapılacak rüculara karşı sigorta
yaptırmak zorundadır. Bu sigorta priminin yarısı kendileri tarafından,
diğer yarısı döner sermayesi bulunan kurumlarda döner sermayeden, döner
sermayesi bulunmayan kurumlarda kurum bütçelerinden ödenir.
Özel
sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışan veya mesleklerini serbest olarak
icra eden tabip, diş tabibi ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman
olanlar, tıbbi kötü uygulama sebebi ile kişilere verebilecekleri zararlar
ile bu sebeple kendilerine yapılacak rücuları
karşılamak üzere mesleki malî sorumluluk sigortası yaptırmak zorundadır.
Zorunlu
mesleki malî sorumluluk sigortası, mesleklerini serbest olarak icra
edenlerin kendileri, özel sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışanlar için
ilgili özel sağlık kurum ve kuruluşları tarafından yaptırılır.
Özel
sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışanların sigorta primlerinin yarısı
kendileri tarafından, yarısı istihdam edenlerce ödenir. İstihdam edenlerce
ilgili sağlık çalışanı için ödenen sigorta primi, hiçbir isim altında ve
hiçbir şekilde çalışanın maaş ve sair malî haklarından kesilemez, buna
ilişkin hüküm ihtiva eden sözleşme yapılamaz.
Zorunlu
sigortalara ilişkin teminat tutarları ile uygulama usul ve esasları Sağlık
Bakanlığının görüşü alınarak Hazine Müsteşarlığınca belirlenir.
Bu
maddedeki zorunlu sigortaları yaptırmayanlara, mülki idare amirince
sigortası yaptırılmayan her kişi için beşbin Türk
Lirası idari para cezası verilir."
MADDE 9 – 19/4/1937
tarihli ve 3153 sayılı Radyoloji, Radiyom ve
Elektrikle Tedavi ve Diğer Fizyoterapi Müesseseleri Hakkında Kanuna
aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"EK
MADDE 1 – İyonlaştırıcı radyasyonla teşhis, tedavi veya araştırmanın
yapıldığı yerler ile bu iş veya işlemlerde çalışan personelin haftalık
çalışma süresi 35 saattir. Bu süre içerisinde, Sağlık Bakanlığınca
çıkarılacak yönetmelikte belirtilen radyasyon dozu limitleri de ayrıca
dikkate alınır. Doz limitlerinin aşılmaması için alınması gereken tedbirler
ile aşıldığı takdirde izinle geçirilecek süreler ve alınacak diğer
tedbirler Sağlık Bakanlığınca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir."
MADDE 10 – 14/7/1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 33 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"EK
MADDE 33 – Yataklı tedavi kurumları, seyyar hastaneler, ağız ve diş sağlığı
merkezleri ve 112 acil sağlık hizmetlerinde haftalık çalışma süresi dışında normal,
acil veya branş nöbeti tutarak, bu
nöbet karşılığında kurumunca izin kullanmasına müsaade edilmeyen memurlar
ile sözleşmeli personele, izin suretiyle karşılanamayan her bir nöbet saati
için (nöbet süresi kesintisiz 6 saatten az olmamak üzere), aşağıda
gösterilen gösterge rakamlarının aylık katsayısı ile çarpılması sonucu
hesaplanacak tutarda nöbet ücreti ödenir. Ancak ayda 130 saatten fazlası
için ödeme yapılmaz. Bu ücret damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve
kesintiye tabi tutulmaz.
|
Gösterge
|
a) Klinik şefi, şef yardımcısı,
başasistan, uzman tabip
|
100
|
b) Tabip, tıpta uzmanlık mevzuatında belirtilen
dallarda, bu mevzuat hükümlerine göre uzmanlık belgesi alan tabip dışı
personel, aynı dallarda doktora belgesi alanlar
|
90
|
c) Diş tabibi ve eczacılar
|
80
|
ç) Mesleki yüksek öğrenim görmüş sağlık personeli
|
60
|
d) Lise dengi mesleki öğrenim görmüş sağlık personeli
|
50
|
e) Diğer personel
|
35
|
Bu
madde hükmü, üniversitelerin yataklı tedavi kurumlarında çalışan ve 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
50 nci maddesinin (e) bendi kapsamında bulunanlar
hakkında da uygulanır.
İcap
nöbeti tutan ve bu nöbet karşılığında kurumunca izin kullanmasına müsaade
edilmeyen memurlar ile sözleşmeli personele, izin suretiyle karşılanamayan
her bir icap nöbeti saati için, icap nöbeti süresi kesintisiz 12 saatten az
olmamak üzere, yukarıda nöbet ücreti için belirlenen ücretin yüzde 40'ı
tutarında icap nöbet ücreti ödenir. Bu şekilde ücretlendirilebilecek toplam
icap nöbeti süresi aylık 120 saati geçemez.
Bu
madde uyarınca yapılacak ödemeler, döner sermayesi bulunan kurumlarda döner
sermaye bütçesinden karşılanır."
MADDE 11 – 7/5/1987
tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa aşağıdaki ek madde
eklenmiştir.
“EK
MADDE 9 – Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kurum ve kuruluşları ile
üniversitelerin ilgili birimleri, Bakanlık ve üniversitelerce karşılıklı
olarak işbirliği çerçevesinde birlikte kullanılabilir. Birlikte kullanım ve
işbirliğine ilişkin usul ve esaslar ile ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde
döner sermaye gelirlerinden personele yapılacak ek ödemelere ilişkin
esaslar Maliye Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulunun görüşü alınarak Sağlık
Bakanlığı tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir."
MADDE 12 – 27/7/1967
tarihli ve 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununun ek 17 nci maddesinin (C) fıkrasından sonra gelmek üzere
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Ç)
Türk Silahlı Kuvvetleri kadrolarında bulunan ve aşağıda rütbeleri
belirtilen personelden öğretim üyesi tabip, öğretim üyesi diş tabibi, uzman
tabip, uzman diş tabibi, tabip, diş tabibi ve tıpta uzmanlık mevzuatında
belirtilen dallarda bu mevzuat hükümlerine göre uzman olanlara hizalarında
gösterilen oranları geçmemek üzere orgeneral aylığının (ek gösterge dahil) brüt tutarı ile çarpımı sonucu bulunan miktarda
sağlık hizmetleri tazminatı ayrıca ödenir.
RÜTBELER
|
TAZMİNAT ORANLARI(%)
|
Öğretim Üyesi Tabip-Diş Tabibi/Uzman Tabip
|
Tabip/Tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman
olanlar
|
Uzman Diş Tabibi
|
Diş Tabibi
|
General/Amiral
|
585
|
455
|
390
|
260
|
Kıdemli Albay
|
550
|
425
|
365
|
230
|
Albay
|
545
|
415
|
360
|
220
|
Yarbay
|
515
|
380
|
345
|
215
|
Kıdemli Binbaşı
|
500
|
370
|
340
|
210
|
Binbaşı
|
500
|
370
|
340
|
210
|
Kıdemli Yüzbaşı
|
460
|
320
|
305
|
175
|
Yüzbaşı
|
460
|
320
|
305
|
175
|
Kıdemli Üsteğmen
|
420
|
280
|
285
|
165
|
Üsteğmen
|
420
|
280
|
285
|
165
|
Teğmen
|
380
|
250
|
280
|
160
|
Asteğmen
|
370
|
240
|
270
|
130
|
Türk
Silahlı Kuvvetleri kadrolarında görevli sivil öğretim üyesi tabiplere ve
657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak görev yapan uzman tabip,
uzman diş tabibi, tabip ve diş tabiplerine aşağıda belirtilen oranları
geçmemek üzere en yüksek devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) brüt tutarı ile çarpımı sonucu bulunan miktarda
sağlık hizmetleri tazminatı ayrıca ödenir.
DERECE |
TAZMİNAT ORANLARI (%) |
Öğretim Üyesi Tabip/Uzman Tabip |
Tabip/Tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar |
Uzman Diş Tabibi |
Diş Tabibi |
1 |
535 |
400 |
365 |
235 |
2-3 |
520 |
390 |
360 |
230 |
4-5 |
480 |
340 |
325 |
195 |
6-7 |
440 |
300 |
305 |
185 |
8-9 |
400 |
270 |
300 |
180 |
Sağlık
hizmetleri tazminatının oranları ile usul ve esasları, personelin rütbesi,
unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, görev yeri ve özellikleri,
eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ve
mesleki uygulamaları ve özellik
arz eden riskli bölümlerde çalışma
gibi hizmete katkı unsurları esas alınarak Maliye Bakanlığının
görüşü, Genelkurmay Başkanlığının uygun görüşü üzerine Milli Savunma
Bakanlığınca belirlenir.
Sağlık
hizmetleri tazminatından yararlanan personele, bu maddenin (C) fıkrası ile 17/11/1983 tarihli ve 2957 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi, 10/6/1985 tarihli ve 3225 sayılı Kanunun
14 üncü maddesi ve 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 3 üncü maddesi hükümlerine göre ödeme yapılmaz."
MADDE 13 – 926 sayılı Kanuna aşağıdaki
ek madde eklenmiştir.
"EK
MADDE 26 – Gülhane Askeri Tıp Akademisi Komutanlığına bağlı eğitim
hastaneleri ile askeri tıp fakültesinde öğretim üyesi veya tabip ihtiyacı
doğması halinde, Türk Silahlı Kuvvetleri Sağlık Komutanlığının talebi
üzerine Sağlık Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu tarafından öncelikli
olarak görevlendirme yapılır.
Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarında
ihtiyaç duyulması ve Türk Silahlı Kuvvetleri Sağlık Komutanlığının talep
etmesi halinde, Sağlık Bakanlığına bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarında
veya üniversite hastanelerinde görevli öğretim üyeleri ile diğer sağlık
personeli, haftanın belirli gün veya saatlerinde veya belirli vakalar ve
işler için Sağlık Bakanlığı veya Yükseköğretim Kurulu tarafından görevlendirilir."
MADDE 14 – 31/5/2006
tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununa
aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK
MADDE 3 – 4/1/1961 tarihli ve 209 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık
Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner
Sermaye Hakkında Kanunun 5 inci maddesi (altıncı fıkra kapsamında ek ödeme
alanlar ile diğer kurumlardan vekaleten atama veya görevlendirme suretiyle
Sağlık Bakanlığında görevlendirilenler hariç) gereğince döner sermaye
gelirlerinden ek ödeme alan ve aynı zamanda bu Kanunun 4 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında sigortalı bulunanlardan; tabip ve
diş tabipleri ile tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar, sigorta
priminin işveren payı dahil tamamını kendileri
ödemek kaydıyla, 209 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesine göre kendilerine
ödenen tutar üzerinden malullük, yaşlılık ve ölüm sigortasıyla sınırlı
olacak şekilde ilave olarak sigorta primine tabi tutulur. Ancak, bu şekilde
ilave olarak sigorta primine tabi tutulacak kazancın tutarı, bu haktan
yararlanacakların tamamı açısından 80 inci maddenin üçüncü fıkrasına göre
belirlenecek sigorta primine esas kazanç toplamı ile 82 nci
maddenin birinci fıkrasında belirtilen sigorta primine esas kazanç üst sınırı
arasındaki farkı geçemez.
Bu şekilde ilave prim ödemesinde bulunanlardan malullük,
yaşlılık, vazife malullüğü veya emeklilik aylığı ya da sürekli tam iş
göremezlik geliri bağlanmasına hak kazananlara; ilave olarak ödedikleri her
yıla ait sigorta prim matrahının, kazancın ait olduğu yıldan itibaren söz
konusu aylık veya geliri talep ettiği tarihe kadar geçen yıllar için her
yıl gerçekleşen güncelleme katsayısı ile güncellenerek bulunan kazançlar
toplamının, ilave prim ödedikleri gün sayısına bölünmesi sonucu bulunacak
ortalama günlük kazancın otuz katının, ilave prim ödedikleri gün sayısının
her 360 günü için % 2'si oranında bulunacak tutarda ilave aylık ödenir. Bu
hesaplamada, 360 günden eksik süreler orantılı olarak dikkate alınır. Sigortalının ölmesi halinde ise, bu fıkra çerçevesinde
hesaplanacak ilave aylık geçici 18 inci madde hükümleri saklı kalmak
kaydıyla, geçici 4 üncü madde kapsamında bulunan sigortalıların aylığa
müstahak dul ve yetimleri için geçici 4 üncü madde hükümlerine, diğer sigortalıların
hak sahipleri için ise 34 ve 54 üncü madde hükümlerine göre ödenir. Bu
şekilde ilave aylık alan kız çocuğunun 37 nci
madde uyarınca evlenme ödeneğine hak kazanması durumda, aynı madde
hükümleri çerçevesinde ilave evlenme ödeneği ödenir.
İlave
aylıklar, 55 inci maddenin ikinci fıkrası uyarınca artırılır.
Bu şekilde ilave prim ödemesinde bulunanlardan 31 inci madde ve
geçici 4 üncü madde uyarınca toptan ödeme yapılan veya emeklilik
kesenekleri geri verilenlere; ilave olarak ödedikleri sigorta primlerinin
her yıla ait tutarı, primlerin ait olduğu yıldan itibaren yazılı istek
tarihine kadar geçen yıllar için, her yıl gerçekleşen güncelleme katsayısı
ile güncellenerek bulunacak tutarda ilave toptan ödeme yapılır. Sigortalının
ölmesi halinde ise, bu fıkra çerçevesinde hesaplanacak ilave toptan ödeme,
geçici 4 üncü madde kapsamında bulunan sigortalıların aylığa müstahak dul
ve yetimlerine geçici 4 üncü madde hükümlerine, diğer sigortalıların hak
sahiplerine ise 34 üncü madde hükümlerine göre ödenir.
İlave
aylıkların başlangıcı, kesilmesi ve yeniden bağlanmasında geçici 4 üncü
madde kapsamına girenler için geçici 4 üncü madde hükümleri, diğerleri için
ise 27, 30 ve 34 üncü madde hükümleri kıyasen uygulanır. Ancak,
geçici 4 üncü madde kapsamında veya 30 uncu maddenin üçüncü fıkrası
kapsamında aylıklarının kesilmesi sebebiyle ilave aylıkları da kesilmiş
olanlardan birinci fıkra kapsamında yeniden ilave sigorta primi ödemiş ve
yeniden aylık bağlanmasına hak kazanmış olanların yeni ilave aylığı, eski
aylığın kesildiği tarihten yeniden ilave aylık bağlanacak tarihe kadar 55
inci maddenin ikinci fıkrasına göre aylıklara yapılan artışlar uygulanarak
bulunacak tutara, yeniden ilave sigorta primi ödediği süreler için ikinci
fıkraya göre hesaplanacak ilave aylığın eklenmesi suretiyle tespit olunur.
Birinci
fıkra gereğince ilave sigorta primi kesilmesine, 209 sayılı Kanunun ek 3
üncü maddesine göre ek ödeme verilecek ilk aybaşında başlanır. Bu şekilde
ilave sigorta primi alınacakların sigorta primleri için ayrı bir bildirge
düzenlenir. Ancak, bu bildirgelerin verilme ve primlerin ödeme zamanının
tespitinde genel hükümlere uygun olarak işlem tesis edilir.
Malullük,
yaşlılık ve ölüm sigortası için bu madde hükümlerine göre sigorta primi
ödenen süreler, prim ödeme gün sayısı, sigortalılık süresi ve prime esas
kazanç hesabına dahil edilemez. Ödenen prim
tutarları ve bildirilen kazanç tutarları ise emekli ikramiyesi, iş sonu
tazminatı ve kıdem tazminatı da dahil olmak üzere
bu maddede belirtilmeyen herhangi bir hakkın elde edilmesinde veya
hesabında dikkate alınmaz.
Bu
madde kapsamında ödenen sigorta primleri daha sonra geri talep edilemez ve
bu Kanunun ihya hükümleri ilave aylıklar hakkında uygulanmaz."
MADDE 15 – 13/12/1983
tarihli ve 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK
MADDE 8 – Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğünde çalışan memurlar ile
sözleşmeli personelden taşra teşkilatında görev yapan tabipler için en
yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil)
% 400’ünü, merkez ve taşra teşkilatında görev yapan diğer personele %
200’ünü geçmemek üzere ek ödeme yapılabilir. Ek ödemenin oranı ile usul ve
esasları; görev yapılan birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, çalışma
süresi, personelin sınıfı, kadro unvanı, derecesi ve atanma biçimi gibi kriterler ile personele aylık ve özlük hakları dışında
ilgili mevzuatına göre yapılan diğer ilave ödemeler dikkate alınmak
suretiyle Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine Sağlık Bakanlığınca
belirlenir. Bu ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi
kesilmez.”
MADDE 16 – 181 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“EK
MADDE 9 – Türkiye Kızılay Derneğine (KIZILAY) ait olup 1/5/2009
tarihi itibarıyla ruhsatlı olarak işletilmekte bulunan hastane ve tıp
merkezlerinden, bu Kanunun yayımından itibaren altı ay içerisinde Sağlık
Bakanlığı ile Kızılay arasında yapılacak protokolle Sağlık Bakanlığına
devredilecek olanlarında, 1/5/2009 tarihi itibarıyla iş sözleşmesine bağlı
olarak çalışmakta olan ve 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 48 inci maddesinde öngörülen genel ve ilgili kadro veya pozisyon
için öngörülen özel şartları taşıyan personelden;
a)
Tabipler ve diş tabipleri, istekleri halinde çalışmakta oldukları ildeki
ihtiyaç bulunan sağlık kurum veya kuruluşlarının memur kadrolarına Sağlık
Bakanlığınca atanırlar.
b) Tabipler ve diş tabipleri dışındaki diğer personel,
istekleri halinde, yaptıkları iş, eğitim durumu ve bulundukları pozisyon
dikkate alınarak Devlet Personel Başkanlığının görüşü üzerine Maliye
Bakanlığının izni ile çalışmakta oldukları ildeki sağlık kurum veya
kuruluşlarında Bakanlık veya döner sermaye teşkilatı adına vizelenecek pozisyonlarda istihdam edilmek üzere, 657
sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası hükümleri uyarınca sözleşmeli
personel statüsüne geçirilir.
Bu
şekilde istihdam edilecek toplam tabip sayısı 180’i, sağlık personeli
sayısı 490’ı ve diğer personel sayısı 705’i geçemez.
Kadro
ve pozisyonlara atanma ve geçirilmede, iş sözleşmeleri askıda bulunanlar dahil tam zamanlı çalışanlar ile emeklilik veya yaşlılık
aylığı kesilmek suretiyle çalışanlar dahil herhangi bir sosyal güvenlik
kurumundan emeklilik veya yaşlılık aylığı bağlanmamış olanlar dikkate
alınır ve işlemler sağlık kuruluşunun devir tarihini müteakip personelin
bir ay içerisinde yapacakları müracaatları dahil altı ay içerisinde
tamamlanır.
Personele,
memur ve sözleşmeli personel statüsüne geçirilmeleri nedeniyle, iş
mevzuatına göre Bakanlık veya Kızılay tarafından herhangi bir tazminat
ödenmez, kullanmamış oldukları yıllık ücretli izin süreleri için herhangi
bir ödeme yapılmaz. Personelin Bakanlığa devir tarihi itibariyle Kızılay’da
geçen ve kıdem tazminatına esas alınabilecek hizmet süreleri; memur
kadrolarına atananlar için 8/6/1949 tarihli ve
5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu uyarınca ödenecek
emekli ikramiyesine esas toplam hizmet süresinin hesabında, sözleşmeli
personel statüsüne geçirilenler için 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin
(B) fıkrasına göre hak kazanabilecekleri iş sonu tazminatına esas toplam
hizmet süresinin hesabında dikkate alınır.
Personelin
emekli ikramiyesi veya iş sonu tazminatının hesabına dahil
edilecek hizmet sürelerinden kaynaklanan ilave maliyetin finansmanına
karşılık olmak üzere, devir tarihi itibariyle ilgililerin atandıkları kadro
unvanı ile derecesi ve kademesi veya geçirildikleri sözleşmeli personel
pozisyonlarının unvanı ve hizmet süreleri esas alınarak hesaplanacak emekli
ikramiyesi veya iş sonu tazminatı toplam tutarı, beş yıl içerisinde beş
eşit taksitte Kızılay tarafından Bakanlığın döner sermayesine ödenir veya
devredilen sağlık kuruluşlarına ait taşınır bedelleri ile devredilen sağlık
kuruluşlarının bulunduğu Kızılay’a ait taşınmazların kiralanması halinde
kira alacağından mahsubu yapılır.
Sağlık
Bakanlığına devredilen sağlık kuruluşlarına ait taşınırlardan Bakanlıkça
devralınacaklar ile bunların bedeli, Maliye Bakanlığı temsilcisinin
koordinatörlüğünde, Bakanlık ve Kızılay temsilcilerinden oluşacak üç
kişilik komisyonlar tarafından tespit edilir ve tespit edilen tutar,
Bakanlıkça belirlenecek sağlık kurum ve kuruluşlarının döner sermaye
gelirlerinden karşılanır. Komisyonlar, bedel tespit ederken gerektiğinde
meslek kuruluşlarından veya bilirkişilerden yararlanabilir.
Bu
maddenin uygulanmasında 25/12/2009 tarihli ve 5944
sayılı 2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun 22 nci
ve 23 üncü maddeleri ile 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesinin son fıkrasında
yer alan kısıtlamalar dikkate alınmaz.”
MADDE 17 – 181 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 11 – Kamu kurum ve kuruluşlarında memur statüsünde çalışmakta iken 26/5/1995 ile 1/1/2010 tarihleri arasında görevinden
çekilmiş olan ve çekilmiş sayılan tabip, diş tabibi, uzman tabip ve tıpta
uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar, bu Kanunun yayımından itibaren altı
ay içerisinde başvurmaları halinde, açıktan atama izni aranmaksızın,
görevden ayrıldıkları ildeki Sağlık Bakanlığına ait kurum ve kuruluşlara,
bu yerlerde ihtiyaç olmaması halinde ihtiyaç bulunan münhal yerlere açıktan
atanabilirler. Görevlerinden ayrıldıkları yere mazeret sebebiyle atanmış
olanlardan talep tarihinde mazereti ortadan kalkmış bulunanlar hakkında
ilgili yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.”
MADDE 18 – 21/4/2005
tarihli ve 5335 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 30 uncu maddesinin birinci fıkrasına
"yükseköğretim kurumlarının öğretim üyeliklerine" ibaresinden
sonra gelmek üzere "ve Sağlık Bakanlığının tabip ve uzman tabip
kadrolarına" ibaresi eklenmiştir.
MADDE 19 – a) 31/12/1980
tarihli ve 2368 sayılı Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma Esaslarına
Dair Kanun,
b)
4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun ek 22 nci maddesi,
c)
14/4/1982 tarihli ve 2659 sayılı Adli Tıp Kurumu
Kanununun 30 uncu maddesinin üçüncü fıkrası,
d)
17/11/1983 tarihli ve 2955 sayılı Gülhane Askeri
Tıp Akademisi Kanununun 32 nci maddesinin birinci
fıkrasının son cümlesi,
e)
31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar
ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 73 üncü maddesinin üçüncü fıkrasının
ikinci cümlesi,
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 20 – Bu Kanunun;
a)
3 üncü maddesi, 5 inci maddesiyle değiştirilen 2547 sayılı Kanunun 58 inci
maddesinin (c) bendinin (2) numaralı alt bendinin son paragrafı hariç olmak
üzere 5 inci maddesi ile 19 uncu maddenin (b) ve (e) bentleri yayımı tarihinden
bir yıl sonra,
b)
l inci maddesiyle değiştirilen 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin yedinci
fıkrası hariç olmak üzere 1 inci maddesi ile 2, 7, 8, 12, 13, 14 üncü
maddeleri ve 19 uncu maddenin (a), (c) ve (d) bentleri yayımı tarihinden
altı ay sonra,
c)
Diğer hükümleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
MADDE 21 – Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
29/1/2010
|