Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan:
ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNDE
YETKİLENDİRMEYE İLİŞKİN İHALE
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, sayısı sınırlandırılmış
kullanım hakkı verilecek işletmecilerin belirlenmesine yönelik olarak Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yapılacak ihalelere ilişkin
usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, sayısı sınırlandırılmış
kullanım hakkı verilecek işletmecilerin belirlenmesine yönelik olarak Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yapılacak ihalelerde izlenecek
usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 5/11/2008
tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (v) bendi ile 9 uncu
maddesinin yedinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a)
Bakanlık: Ulaştırma Bakanlığını,
b)
İhale: Bu Yönetmelikte yazılı usul ve esaslarla kullanım haklarının
istekliler arasından seçilecekler üzerine bırakıldığını gösteren ve ihale
yetkilisinin onayını müteakip tamamlanan işlemleri,
c)
İhale kararı: İhale komisyonu tarafından alınan ihale sonucuna ilişkin
kararı,
ç)
İhale şartnamesi: İhaleye ilişkin genel, özel, teknik ve idari usul ve
esasları gösteren belge veya belgeleri,
d)
İhale yetkilisi: Bu Yönetmelik kapsamındaki işleri yaptırmaya yetkili Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurulunu veya Kurulun usulüne uygun yetki
devrettiği kişiyi,
e)
İstekli: İhaleye teklif veren gerçek veya tüzel kişiler ile ortak girişimleri,
f)
Kanun: 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik
Haberleşme Kanununu,
g)
Kurul: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulunu,
ğ)
Kurum: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu,
h)
Ortak girişim: İhaleye katılmak üzere birden fazla gerçek veya tüzel
kişinin aralarında yaptıkları anlaşma ile oluşturulan iş ortaklığı veya konsorsiyumları,
ı)
Teklif: Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde isteklinin Kuruma sunduğu
fiyat teklifi ve/veya değerlendirmeye esas bilgi ve belgeleri,
ifade eder.
(2)
Bu Yönetmelikte geçen ve yukarıda yer almayan tanımlar için ilgili
mevzuatta yer alan tanımlar geçerlidir.
İlkeler
MADDE 5 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; rekabet,
nesnellik, ayrım gözetmeme, orantılılık, şeffaflık, kaynakların etkin ve
verimli kullanılması, tüketici hak ve menfaatlerinin gözetilmesi ile hizmet
kalitesi artırımının teşvik edilmesi ilkelerinin gözetilmesi esastır.
İhaleye katılabilme şartları
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelere
katılmak isteyenlerde, 28/5/2009 tarihli ve 27241
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin
Yetkilendirme Yönetmeliğinde yer alan yetkilendirme başvuru şartları
aranır. Kurumca öngörülebilecek ilave koşullar ihale şartnamesinde ayrıca
belirtilir.
(2)
Aşağıda sayılanlar doğrudan veya dolaylı olarak, kendileri veya başkaları
adına hiçbir şekilde ihalelere katılamazlar:
a)
Kurul Başkanı ve üyeleri,
b)
İhale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve denetlemekle
görevli olanlar,
c)
Bu fıkranın (a) ve (b) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü
dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile
evlatlıkları ve evlat edinenleri,
ç)
Bu fıkranın (a), (b) ve (c) bentlerinde belirtilen şahısların ortakları ile
bu şahısların hissedarı olduğu şirketler (bu kişilerin yönetim kurullarında
görevli bulunmadıkları, kontrol unsuruna sahip olmadıkları veya
sermayesinin % 10'undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler
hariç),
d)
8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale
Kanunu, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve diğer
kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine
katılmaktan yasaklanmış olanlar.
(3)
Bir ihale için Kuruma danışmanlık hizmetleri verenler o ihaleye
katılamazlar. Bu yasak, bunların ortaklık ve yönetim ilişkisi olan
şirketler ile bu şirketlerin sermayesinin yarısından fazlasına sahip
oldukları şirketler için de geçerlidir.
(4)
Her ne amaçla kurulmuş olursa olsun Kurumla ilgili vakıf, dernek, birlik,
sandık gibi kuruluşlar ile bu kuruluşların ortak oldukları şirketler
ihalelere katılamazlar.
(5)
Yukarıdaki şartlara uymamalarına rağmen ihaleye katılan istekliler ihale
dışı bırakılarak geçici teminatları Kuruma gelir kaydedilir. Ayrıca, bu
durumun tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında tespit edilememesi
nedeniyle bunlardan biri üzerine ihale bırakılmışsa, teminatı Kuruma gelir
kaydedilerek ihale iptal edilir.
İhale şartnamesi
MADDE 7 – (1) İhale şartnamesi ve varsa eklerinin Kurumca
hazırlanması esastır. Ancak, Kurumca
gerek görülmesi halinde ihale yetkilisi tarafından onaylanması kaydıyla,
şartnameler bu Yönetmelik hükümlerine göre hazırlatılabilir.
(2)
Şartname ve ekleri Kurumda bedelsiz olarak görülebilir. Ancak, ihaleye
katılmak isteyenlerin Kurul tarafından takdir edilecek bir bedel
karşılığında şartname ve eklerini satın almaları zorunludur.
(3)
Şartnamede, verilecek kullanım hakkının mahiyetine göre belirlenecek
şartlardan başka asgari olarak aşağıdaki hususların yer alması zorunludur:
a)
Kullanım hakkının tanımı, kapsamı, miktarı ve süresi,
b)
Kullanım hakkı ücretlerinin asgari değerleri, geçici teminat miktarı ve
kesin teminat oranı ile teminata ait şartlar,
c)
İhale usulü, ihale tarihi, saati ve yeri ile tekliflerin nereye ve ne zaman
verileceği,
ç)
İsteklilerde aranılan şartlar ve belgeler,
d)
Kurumun ihaleyi yapıp yapmamakta serbest olduğu,
e)
İhale kararının karar tarihinden itibaren en geç on beş işgünü içinde ihale
yetkilisi tarafından onaylanacağı veya iptal edilebileceği,
f)
İhale kararının alınmasından kullanım hakkı verilmesine kadar uygulanması
gereken usul ve esaslar,
g)
Vergi, resim ve harçlar ile kullanım hakkı verilmesi ile ilgili diğer
giderlerin kimin tarafından ödeneceği,
ğ)
Tekliflerin alınması, açılması ve değerlendirilmesinde uygulanması gereken
usul ve esaslar,
h)
İhale şartnamesine ilişkin açıklama isteme ve yapılma yöntemleri,
ı)
Tekliflerin geçerlilik süresi,
i)
İhtilafların çözüm şekli.
İKİNCİ BÖLÜM
İhaleye Hazırlık
Asgari değer
MADDE 8 – (1) Verilecek kullanım hakkına ilişkin olarak,
Kanunun 11 inci maddesinin 5 inci fıkrası uyarınca belirlenen asgari değer
üzerinden ihaleye çıkılır.
Şartname hazırlık komisyonu
MADDE 9 – (1) Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelere
ilişkin şartnamelerin hazırlık çalışmaları, ihale yetkilisi tarafından
Kurum bünyesinde oluşturulacak şartname hazırlık komisyonlarınca yürütülür.
Şartname hazırlık komisyonu, Kurumun ilgili birimlerde görevli en az beş
personelden oluşur.
(2)
Şartname hazırlık komisyonunca talep edilmesi ve ihale yetkilisince
onaylanması halinde, şartname hazırlık çalışmalarına yardımcı olmak üzere
ve kararlara katılmamak şartıyla ilgili mevzuat çerçevesinde yerli ve/veya
yabancı danışmanlar görevlendirilebilir.
(3)
Komisyonca hazırlanan şartname ve onay belgesi ihale yetkilisinin onayına
sunulur.
Onay belgesi
MADDE 10 – (1) Her ihale için bir onay belgesi hazırlanır.
Onay belgesinde; ihale konusu kullanım hakkının tanımı, kapsamı, miktarı,
asgari değeri, ihalede uygulanacak usul, ilanın şekli ve adedi, geçici
teminat miktarı ile şartname ve eklerinin bedeli ile ilgili diğer hususlar
belirtilir.
İhale komisyonu
MADDE 11 – (1) İhale yetkilisi; biri komisyon başkanı olmak
üzere, Kurum personelinden en az dört kişinin ve muhasebe veya malî
işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla kurulacak en az beş ve tek
sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu, yedek üyeler de dâhil olmak üzere
görevlendirir.
(2) İhale komisyonu eksiksiz olarak
toplanır. Komisyon kararları çoğunlukla alınır. Kararlarda üyeler çekimser
kalamaz. Komisyon başkanı ve üyeleri oy ve kararlarından sorumludur. Karşı
oy kullanan komisyon üyeleri, gerekçesini komisyon kararına yazmak ve
imzalamak zorundadır. İhale komisyonunca alınan kararlar ve düzenlenen
tutanaklar, komisyon başkan ve üyelerinin adları, soyadları ve görev
unvanları belirtilerek imzalanır.
İhale işlem dosyası
MADDE 12 – (1) Her ihale için bir işlem dosyası düzenlenir.
İhale için hazırlanacak işlem dosyasında; ihale yetkilisi tarafından
onaylanan onay belgesi ve ekleri, ihale şartnamesi ve ekleri, ilan
metinleri, istekliler tarafından sunulan teklifler ve diğer belgeler, ihale
komisyonu tutanak ve kararları gibi ihale süreci ile ilgili bütün belgeler
bulunur.
İhalenin ilanı
MADDE 13 – (1) İhale aşağıdaki usul ve esaslara göre
isteklilere ilan yoluyla duyurulur:
a)
İhale, ihale tarihinden en az kırk beş gün önce bir defa Resmi Gazete’de
ilan edilir.
b)
İhale, Türkiye çapında basılıp dağıtılan yüksek tirajlı
bir gazetede bir gün ara ile iki defa duyurulur. Gazete ile yapılacak ilk
ilan tarihi ile ihale tarihi arasındaki süre kırk beş günden az olamaz.
c)
Kurum, yukarıda belirtilen zorunlu ilanların dışında işin önem ve
özelliğine göre ihaleleri, uluslararası ilan veya yurt içinde çıkan başka
gazeteler veya yayın araçları, bilgi işlem ağı veya İnternet yolu ile de
ayrıca ilan edebilir.
ç)
İhale yetkilisi tarafından yabancı ülkelerdeki isteklilerin de girmesi
yararlı görülen ihaleler için yabancı ülkelerde ilan yapılabilir. Bu ilan
ihale gününden en az kırk beş gün önce yapılır.
d)
İhale için tespit olunan tarih tatil gününe rastlamışsa ihale tekrar ilana
gerek kalmaksızın tatili takip eden ilk işgününde aynı yer ve saatte
yapılır. İlandan sonra çalışma saati değişse de ihale ilan edilen saatte
yapılır.
e)
Aynı türden birden fazla ihalenin ilanı bu Yönetmelik hükümleri
çerçevesinde bir ilanla yapılabilir.
İhale ilanında bulunması
zorunlu hususlar
MADDE 14 – (1) İlanlarda aşağıdaki hususların belirtilmesi
zorunludur:
a)
İhale konusu kullanım hakkının tanımı, kapsamı, miktarı ve süresi,
b)
Şartname ve eklerinin nereden ve hangi şartlarla alınacağı,
c)
İhalenin nerede, hangi tarih ve saatte, hangi usulle yapılacağı,
ç)
Asgari değer ve geçici teminat miktarı,
d)
İhaleye katılabilme şartları ve isteklilerde aranılan belgeler,
e)
Tekliflerin hangi tarih ve saate kadar nereye teslim edileceği.
İhale ilanının uygun olmaması
MADDE 15 – (1) 13 üncü ve 14 üncü maddelerdeki hükümlere
uygun olmayan ilanlar geçersizdir. Bu durumda, ilan bu maddelere uygun bir
şekilde yenilenmedikçe ihale yapılamaz.
(2)
Ancak, yapılan ilanların 14 üncü madde hükümlerine uygun olmaması
durumunda, Kurumca ilanların yayımlanmasını takip eden yirmi gün içinde
hatalı hususlar için düzeltme ilanı yapılmak suretiyle ihale gerçekleştirilebilir.
İhale şartnamesinde değişiklik
veya açıklama yapılması
MADDE 16 – (1) İlan yapıldıktan sonra ihale şartnamesinde
değişiklik yapılmaması esastır. Değişiklik yapılması zorunlu olursa, bunu
gerektiren sebep ve zorunluluklar ihale komisyonunca bir tutanakla tespit
edilerek ihale yetkilisinin onayı ile önceki ilanlar geçersiz sayılır ve
ihale yeniden aynı şekilde ilan olunur.
(2)
Ancak, ilan yapıldıktan sonra, tekliflerin hazırlanmasını veya işin
gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya
eksikliklerin Kurumca tespit edilmesi halinde, ihale şartnamesinde
değişiklikler yapılabilir. Yapılan bu değişikliklere ilişkin ihale
şartnamesinin bağlayıcı bir parçası olan zeyilname, son teklif verme
gününden en az on gün öncesinde bilgi sahibi olmalarını temin edecek
şekilde ihale şartnamesi alanların tamamına gönderilir. Zeyilname ile
yapılan değişiklikler nedeniyle tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye
ihtiyaç duyulması halinde, İhale Yetkilisince ihale tarihi ertelenebilir.
Zeyilname düzenlenmesi halinde, teklifini bu düzenlemeden önce vermiş olan
isteklilere tekliflerini geri çekerek, yeniden teklif verme imkânı
sağlanır. Zeyilname için yeterli süre bulunmayan durumlarda ihale tarihi
ertelenmek suretiyle de zeyilname yapılabilir.
(3)
Ayrıca, istekliler tekliflerini hazırlarken ihale şartnamesinde
açıklanmasına ihtiyaç duyulan hususlarla ilgili olarak ihale şartnamesinde
belirtilen koşullar çerçevesinde açıklama talep edebilir. İhale komisyonu
uygun gördüğü açıklamaları, ihale şartnamesi alan bütün isteklilere son teklif
verme gününden önce bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde ve
açıklama talebinde bulunan istekli belirtilmeksizin ihale şartnamesinde
belirtilen süre içerisinde yazılı olarak gönderir.
İhale saatinden önce ihalenin
iptal edilmesi
MADDE 17 – (1) İhale yetkilisi gerekli gördüğü hallerde ihale
saatinden önce ihaleyi iptal edebilir.
(2)
Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle ihalenin iptal edildiği ilan
edilir. Bu aşamaya kadar şartname alanlara ve teklif vermiş olanlara
ihalenin iptal edildiği ayrıca tebliğ edilir. İhalenin iptal edilmesi
halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler
açılmaksızın teminatlarla birlikte isteklilere iade edilir. İhalenin iptal
edilmesi nedeniyle isteklilerce Kurumdan herhangi bir hak talebinde
bulunulamaz.
(3)
İhalenin iptal edilmesi durumunda, iptal nedenleri gözden geçirilerek
yeniden ihaleye çıkılabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teminatlara İlişkin Esaslar
Geçici teminat
MADDE 18 – (1) İsteklilerden, her bir kullanım hakkına ilişkin
ücretin asgari değerinin %3'ü
oranında geçici teminat alınması esastır. Ancak, ihale yetkilisi gerek
görmesi halinde farklı oran veya miktarlarda geçici teminat belirleyebilir.
Teminat olarak kabul edilecek
değerler
MADDE 19 – (1) Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda
gösterilmiştir:
a)
Tedavüldeki Türk Parası.
b)
19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık
Kanununun 3 üncü maddesinde tanımlanan bankalar tarafından verilen teminat
mektupları.
(2)
İlgili mevzuata göre Türkiye'de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı
bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında
faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye'de faaliyette bulunan
bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul
edilir.
(3)
Teminat mektupları dışındaki teminatlar ihale komisyonlarınca teslim
alınamaz. Bunların ihale şartnamesinde belirtilen yere yatırılması
zorunludur.
(4)
Her ne suretle olursa olsun, alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine
ihtiyati tedbir konulamaz.
Teminat mektupları
MADDE 20 – (1) Kurum bu Yönetmelik kapsamında verilecek
teminat mektuplarının kapsamını, şeklini, süresini ve diğer hususları
tespite yetkilidir.
(2)
Bu Yönetmeliğe aykırı olarak düzenlenen teminat mektupları kabul edilmez.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İhale Usulleri
İhale usulleri
MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak ihalelerde
aşağıda gösterilen usuller uygulanabilir:
a)
Kapalı teklif usulü,
b)
Açık teklif usulü,
c)
Yarışma usulü
(2)
Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak ihalelerde bu maddede belirtilen
usullerden biri veya birkaçı birlikte uygulanabilir. Bu usullerden
hangisinin veya hangilerinin uygulanacağı ihale yetkilisince tespit edilir.
(3)
İşletmecilere, ilgili yetkilendirmeleri kapsamında sundukları hizmetlerde
kullanılmak üzere ilave olarak verilecek sayısı sınırlandırılmış kullanım
haklarına ilişkin yapılacak ihaleler, belirli istekliler arasında bu
maddedeki ihale usulleri ile yapılabilir.
(4)
İhalenin belirli istekliler arasında yapılması halinde ilan yapılması
zorunlu değildir. İhaleye davet edilecek isteklilerin belirlenmesine
yönelik hususlar ihale şartnamesinde belirtilir.
(5)
Bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ihale yetkilisince uygun görülmesi
halinde Kurumca verilecek kullanım hakkı kapsamında bulunan kaynaklar bir
ihalede bütün olarak ya da bölümlere ayrılarak ihale edilebilir.
(6)
Bir kaynak farklı zamanda, kapsamda, yetkilendirme alanında veya farklı
usulle ihale edilebilir.
(7) Bir ihalede, istekli çıkmadığı veya
teklifler komisyonca uygun görülmediği takdirde, Kurum bu Yönetmelikte
öngörülen usullerle yeniden ihaleye çıkmakta serbesttir.
Kapalı teklif usulü
MADDE 22 – (1) Kapalı teklif usulünde teklifler yazılı olarak
alınır.
(2)
Tekliflerin ihale tarih ve saatinde açılması sonucu, kaç teklif verilmiş
olduğu bir tutanakla belirtildikten sonra dış zarflar hazır bulunan
istekliler önünde alınış sırasına göre açılarak istenilen belgelerin ve
geçici teminatın tam olarak verilmiş olup olmadığı kontrol edilir. Dış
zarfın üzerindeki alındı sıra numarası iç zarfın üzerine de yazılır.
(3)
Belgeleri ile teminatı usulüne uygun veya tam olmayan isteklilerin teklif
mektubunu taşıyan iç zarfları açılmayarak başkaca işleme konulmadan, diğer
belgelerle birlikte kendilerine veya vekillerine iade olunur. Bunlar
ihaleye katılamazlar.
(4)
İç zarflar numara sırası ile açılarak, teklifler ihale şartnamesi hükümleri
çerçevesinde tutanak altına alınır. Bu tutanak, komisyon başkanı ve üyeleri
tarafından imzalanır.
(5)
Şartnameye uymayan veya başka şartlar taşıyan teklif mektupları kabul
edilmez.
(6)
Birkaç istekli tarafından aynı fiyat teklif edildiği ve bunların da uygun
olduğu anlaşıldığı takdirde, bu oturumda aynı teklifte bulunan isteklilerin
hazır olması halinde, bu isteklilerden ihale şartnamesinde belirtilen
şekilde ikinci bir yazılı teklif alınır ve bu işlem eşitlik bozuluncaya
kadar sürdürülür.
(7)
İhaleye, ihale şartnamesinde belirtilen şekilde diğer ihale usulleri ile de
devam edilebilir.
Açık teklif usulü
MADDE 23 – (1) Açık teklif usulü ile yapılan ihalelere,
istenilen teminatı vermiş ve ihale şartnamesinde belirtilen ihaleye
katılabilmek için gerekli şartları yerine getirmiş oldukları ihale
komisyonunca tespit edilen teklif sahipleri katılabilirler.
(2)
Açık teklif usulüne göre ihaleler, isteklilerin ihale komisyonu önünde
tekliflerini asgari değerden az olmamak kaydıyla, ihale şartnamesinde
belirtilen usule uygun olarak sırayla ve sözlü olarak belirtmeleri
suretiyle yapılır.
(3)
Verilecek ilk teklifler bir tutanakla belirlenir ve teklif sahipleri
tarafından imzalanır.
(4)
Açık teklif usulüyle yapılacak ihalenin her aşamasında verilecek
tekliflerde asgari artırılabilecek miktar veya oran ihale şartnamesinde
belirlenir.
(5)
Teklif sahipleri bir önceki teklifi artırmak suretiyle yeni tekliflerde
bulunurlar. Bu suretle yapılan artırmada yeni bir teklif gelmezse komisyon
başkanı son teklif üzerinden ihalenin bitirileceğini duyurur. Buna rağmen
teklif gelmemesi halinde artırmaya son verilir. Artırmaya ilişkin işlemler
tutanakla tespit edilir. Tutanak komisyon üyeleri ve teklif sahiplerince
imzalanır.
(6)
İhaleden çekilenler yeniden teklifte bulunamazlar.
(7)
İhaleye, ihale şartnamesinde belirtilen şekilde diğer ihale usulleri ile de
devam edilebilir.
Yarışma usulü
MADDE 24 – (1) Yarışma usulü ile yapılan ihalelere, istenilen
teminatı vermiş ve ihale şartnamesinde belirtilen ihaleye katılabilmek için
gerekli şartları yerine getirmiş oldukları ihale komisyonunca tespit edilen
teklif sahipleri katılabilirler.
(2)
Yarışma usulüne göre ihaleler, isteklilerin ihale şartnamesinde belirtilen
ölçütlere göre hazırlanmış tekliflerinin ihale komisyonunca
değerlendirilmesi suretiyle yapılır.
(3)
Yarışma usulü ile yapılacak ihalelerde isteklilerin teklifleri;
a)
Yeterlilik ve deneyim,
b)
Altyapı kurulum planı,
c)
Teknik planın niteliği,
ç)
Mali planın güvenilirliği,
d)
Personelin niteliği,
e)
Hizmet planının niteliği,
f)
Politika hedeflerine katkısı,
g)
Rekabete etkisi,
gibi ihale şartnamesinde belirtilecek hususlardaki
ölçütlere göre ihale komisyonu tarafından değerlendirilmek suretiyle ihale
gerçekleştirilir.
(4)
İhaleye, ihale şartnamesinde belirtilen şekilde diğer ihale usulleri ile de
devam edilebilir.
İhale başvurularının
hazırlanması ve sunulması
MADDE 25 – (1) Geçici teminata ait alındı veya banka teminat
mektubu ve ihale şartnamesinde belirtilen diğer belgeler bir zarfa
konularak kapatılır. Zarfın üzerine isteklinin adı ve soyadı veya ticari
unvanı ile açık adresi ve başvurunun hangi ihaleye ait olduğu yazılır.
(2)
Kapalı teklif usulü ile gerçekleştirilecek ihalelere yapılacak
başvurularda, teklif mektubu bir zarfa konulup kapatıldıktan sonra zarfın
üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticari unvanı ve tebligata esas olarak
göstereceği açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli
tarafından imzalanır. Bu zarf, birinci fıkrada belirtilen zarfa konularak
kapatılır.
(3)
Kapalı teklif usulü ile gerçekleştirilecek ihalelerde; teklif mektuplarının
istekli tarafından imzalanması ve bu mektuplarda şartname ve eklerinin
tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen fiyatın rakam
ve yazı ile açık olarak yazılması zorunludur. Bunlardan herhangi birine
uygun olmayan veya üzerinde kazıntı, silinti veya düzeltme gibi herhangi
bir tahrifat bulunan teklifler reddolunarak hiç yapılmamış sayılır. İhalede
verilecek yazılı tekliflere ilişkin hususlar ile diğer hususlar ihale
şartnamesinde belirtilir.
(4)
İhale başvuruları belirlenen tarih ve saate kadar sıra numaralı alındılar
karşılığında ihale komisyonuna yapılır.
(5)
Verilen teklifler herhangi bir sebeple geri alınamaz.
(6)
Tekliflerin verilme ve açılma zamanı için, Türkiye Radyo - Televizyon
Kurumunun saat ayarı esas alınır.
(7)
Başvurulara ilişkin ilave hususlar ihale şartnamesinde belirtilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Tekliflerin Değerlendirilmesi ve İhale Kararları
İhale komisyonunun ihaleyi
yapıp yapmamakta serbest olması
MADDE 26 – (1) İhale komisyonu gerekçesini belirtmek
koşuluyla ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir. Komisyonun ihaleyi yapmama
kararı kesindir. İhalenin yapılmaması halinde bu durum bütün isteklilere
bildirilir. Kurum bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir
yükümlülük altına girmez. Ancak, Kurum isteklilerin yazılı talepte
bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçelerini talep eden
isteklilere bildirir.
İhale kararında belirtilmesi
gereken hususlar
MADDE 27 – (1) İhale kararında isteklilerin ad ve soyadları
veya ticari unvanları, teklif ettikleri bedeller, ihalenin hangi tarihte,
hangi istekli üzerine ve hangi gerekçelerle yapıldığı, ihale yapılmamış ise
nedenleri belirtilir.
İhale kararının onayı veya
iptal edilmesi
MADDE 28 – (1) İhale komisyonu gerekçeli ihale kararını ihale
yetkilisinin onayına sunar. İhale kararı, ihale yetkilisi tarafından karar
tarihinden itibaren en geç on beş işgünü içinde onaylanır veya iptal
edilir.
(2)
İhale; ihale kararının onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde
ise hükümsüz sayılır.
Kesinleşen ihale kararının
bildirilmesi
MADDE 29 – (1) İhale sonucu, ihale kararının ihale yetkilisi
tarafından onaylandığı günü izleyen en geç beş işgünü içinde, ihale üzerine
bırakılan dâhil ihaleye teklif veren bütün isteklilere imza karşılığı
tebliğ edilir veya iadeli taahhütlü mektup ile tebligat adresine
postalanmak suretiyle bildirilir. Mektubun postaya verilmesini takip eden
yedinci gün kararın isteklilere tebliğ tarihi sayılır.
(2) İhale üzerine bırakılan istekliye, ihale sonucunun tebliğ
tarihini izleyen, on günden az olmamak üzere ihale şartnamesinde belirtilen
süre içinde kesin teminatı vermesi ve ihale şartnamesinde belirtilen
şekilde ihale bedeli ile katma değer vergisini ihale şartnamesinde
belirtilen usule göre yatırması suretiyle kullanım hakkı alması hususu Kurumca
imza karşılığı tebliğ edilir veya iadeli taahhütlü mektup ile tebligat
adresine postalanmak suretiyle bildirilir. Mektubun postaya
verilmesini takip eden yedinci gün kararın istekliye tebliğ tarihi sayılır.
(3)
İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da
isteklilere aynı şekilde bildirim yapılır. Kurum bu nedenle herhangi bir
yükümlülük altına girmez. Ancak, Kurum isteklilerin yazılı talepte
bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçelerini talep eden
isteklilere bildirir.
Kesin teminat
MADDE 30 – (1) Kullanım hakkı verilmesinden önce ihale
üzerinde kalan istekliden ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle % 6
oranında kesin teminat alınır.
İhalede hazır bulunmayan
istekliler
MADDE 31 – (1) İhalede hazır bulunmayan istekliler, ihalenin
yapılış tarzına ve sonucuna itiraz edemezler.
Tekliflerin geçerlilik süresi
MADDE 32 – (1) İhale yetkilisi tarafından ihtiyaç duyulması
halinde tekliflerin geçerlilik süresi, teklif koşulları değiştirilmemek ve
tüm isteklilerin kabulü kaydıyla uzatılabilir.
İsteklinin görev ve sorumluluğu
MADDE 33 – (1) İhale üzerinde kalan istekli kesin teminatı ve
ihale bedeli ile katma değer vergisini ihale şartnamesinde belirtilen usule
göre yatırmak zorundadır. Kullanım hakkının verilmesini müteakip geçici
teminat iade edilir.
(2)
Bu zorunluluklara uyulmadığı takdirde, protesto çekmeye ve hüküm almaya
gerek kalmaksızın ihale üzerinde kalan isteklinin geçici teminatı Kuruma
gelir kaydedilir.
ALTINCI BÖLÜM
Yasaklar ve Sorumluluklar
Yasak fiil veya davranışlar
MADDE 34 – (1) İhalelerde aşağıda belirtilen fiil veya
davranışlarda bulunmak yasaktır:
a)
Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye
ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek.
b)
İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma
teklifinde bulunmak veya teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını
etkileyecek davranışlarda bulunmak.
c)
Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs
etmek.
ç)
İhale şartnamesinde belirtilen haller dışında, ihalelerde bir istekli
tarafından kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak,
asaleten ya da vekâleten birden fazla teklif vermek.
d)
6 ncı maddeye göre ihaleye katılamayacağı
belirtildiği halde ihaleye katılmak.
Bilgi ve belgeleri açıklama
yasağı
MADDE 35 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında görevliler ile
danışmanlık hizmeti sunanlar; ihale süreci ile ilgili bütün işlemlere,
isteklilerin iş ve işlemleri ile tekliflerin teknik ve mali yönlerine
ilişkin olarak gizli kalması gereken bilgi ve belgeleri ifşa edemezler,
kendilerinin veya üçüncü şahısların yararına kullanamazlar.
İhalelere katılmaktan yasaklama
MADDE 36 – (1) 34 üncü maddede belirtilen fiil veya
davranışlarda bulundukları tespit edilenler hakkında 2886 sayılı Devlet
İhale Kanununun 84 üncü maddesi uyarınca işlem yapılır.
(2)
Bu fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilenler, Kurumca o ihaleye
iştirak ettirilmeyecekleri gibi yasaklama kararı alınıncaya kadar Kurum
tarafından yapılacak sonraki ihalelere de iştirak ettirilmezler.
İsteklilerin ceza sorumluluğu
MADDE 37 – (1) Kullanım hakkı verildikten sonra tespit
edilmiş olsa dahi, 34 üncü maddede belirtilen fiil veya davranışlardan 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre
suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan gerçek veya tüzel kişiler
ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine
göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç
duyurusunda bulunulur.
Kurum görevlilerinin ceza
sorumluluğu
MADDE 38 – (1) İhale yetkilisi ile ihale komisyonlarının
başkan ve üyeleri ile ihale işlemlerinden kullanım hakkı verilmesine kadar
ihale sürecindeki her aşamada görev alan diğer ilgililerin; 34 üncü ve 35
inci maddelerde belirtilen fiil veya davranışlarda bulunduklarının,
görevlerini kanuni gereklere uygun veya tarafsızlıkla yapmadıklarının,
taraflardan birinin zararına yol açacak ihmalde veya kusurlu hareketlerde
bulunduklarının tespiti halinde, haklarında yasal işlem yapılır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tebligat
MADDE 39 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde
yapılacak tebliğler hakkında 11/2/1959 tarihli ve
7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümleri uygulanır.
Uygulamaya ilişkin hususlar
MADDE 40 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında tereddüt oluşan
hususlar için tebliğ veya Kurul kararı ile düzenleme yapılır.
Yürürlük
MADDE 41 – (1) Maliye Bakanlığı ve Sayıştayın
görüşleri alınarak hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 42 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Kurul Başkanı
yürütür.
|