Karar Sayısı : 2009/15513 Yüksek
Planlama Kurulunun 12/10/2009 tarihli ve 2009/32 sayılı
Raporu ile Bakanlar Kurulu’na sunulan ekli “2010 Yılı Programı” ile “2010
Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar”ın
kabulü; 540 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesine göre,
Bakanlar Kurulu’nca 12/10/2009 tarihinde kararlaştırılmıştır. Abdullah GÜL CUMHURBAŞKANI Recep
Tayyip ERDOĞAN Başbakan C.
ÇİÇEK B.
ARINÇ A.
BABACAN M. AYDIN Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve
Başb. Yrd. Devlet
Bakanı H.
YAZICI F.
N. ÖZAK E. GÜNAY F. ÇELİK Devlet
Bakanı Devlet
Bakanı Devlet
Bakanı V. Devlet Bakanı E.
BAĞIŞ S.
A. KAVAF C.
YILMAZ S. ERGİN Devlet
Bakanı Devlet
Bakanı Devlet
Bakanı Adalet Bakanı M.
V. GÖNÜL B.
ATALAY A.
DAVUTOĞLU M. ŞİMŞEK Milli
Savunma Bakanı İçişleri
Bakanı Dışişleri
Bakanı Maliye Bakanı N.
ÇUBUKÇU M.
DEMİR R.
AKDAĞ B. YILDIRIM Milli
Eğitim Bakanı Bayındırlık
ve İskân Bakanı Sağlık
Bakanı Ulaştırma Bakanı M. M. EKER Ö. DİNÇER N. ERGÜN T. YILDIZ Tarım
ve Köyişleri Bakanı Çalışma
ve Sos. Güv. Bakanı Sanayi
ve Ticaret Bakanı Enerji ve Tabii
Kaynaklar Bakanı E.
GÜNAY V.
EROĞLU Kültür
ve Turizm Bakanı Çevre
ve Orman Bakanı 2010 YILI PROGRAMININ UYGULANMASI,
KOORDİNASYONU
VE İZLENMESİNE DAİR KARAR
I. UYGULAMA
Tanımlar
MADDE
1- (1) Bu
Kararın uygulanmasında; a) Bütçe kaynağı:
Bütçe Kanunu ile tahsis edilmiş ödenekleri, b) Ek ödenek: Proje ödeneğini artırırken
kuruluş bazında yılı yatırım programıyla kamu idarelerine tefrik
edilen yatırım tavanını da artıran ilave ödenek tahsisini, c) Projeler arası ödenek aktarması:
Proje bazında ödenek tavanını değiştirmesine rağmen kuruluş bazında yatırım
tavanını değiştirmeyen ödenek revizyonunu, d) İz ödenek: Ekonomik konjonktür itibarıyla yatırımının durdurulmasına karar
verilen ancak yatırım programında muhafazasında yarar görülen projelere
tahsis edilen 1.000 TL tutarındaki ödeneği, e) Ulusal katkı payı: Avrupa Birliği
fonlarından sağlanan yıllık finansmanın belli bir oranına karşılık gelen ödeneği, f) Toplu proje: Proje ve
karakteristiği; makine-teçhizat, bilgisayar yazılım ve donanımı,
idame-yenileme, bakım-onarım, büyük onarım, tamamlama, taşıt alımı,
etüt–proje ile yayın alım ve basımı olan veya bunların bileşiminden oluşması
uygun görülen projeyi, g) Toplulaştırılmış proje: Benzer
nitelikteki alt projelerden oluşan ve amaç ve kapsamı itibarıyla toplu ödenek
tahsis edilmesi uygun görülen projeyi, h) Proje parametreleri: Projenin; ad,
yer, karakteristik, kümülatif harcama, süre
(başlama-bitiş yılı), maliyet ve ödeneğini, ifade eder. Kapsam MADDE 2- (1) Bu Karar, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve
Kontrol Kanununa ekli (I), (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde belirtilen
kuruluşları, özelleştirme kapsamındaki kuruluşları (kamu payı yüzde elli
(%50)’nin üzerinde olanlar), kamu iktisadi
teşebbüsleri (KİT) ve bağlı ortaklıklarını, İller Bankasını, fon idarelerini,
mahalli idareler ile diğer kamu kuruluşlarını kapsar. Genel
ilkeler
MADDE
3- (1) 2010 Yılı Programında yer
alan ekonomik ve sosyal hedeflere ulaşmak amacıyla; makroekonomik
politikaların, sektör programları ile bölgesel gelişme programlarının ve
bunlarla ilgili yatırımların koordineli bir şekilde yürütülmesi esastır.
(3) Bu
çalışmalarda, Avrupa Birliği (AB) fonlarından finanse edilmek üzere, Avrupa
Birliği Müktesebatının Üstlenilmesine İlişkin Türkiye Ulusal Programı,
Stratejik Çerçeve Belgesi ve AB’ye uyum amacıyla hazırlanan diğer plan,
program ve strateji dokümanlarında yer alan öncelikler doğrultusunda
hazırlanacak projelerin, 2010 Yılı Programı ile uyumlu hazırlanması ve
Türkiye tarafından sağlanacak ulusal katkı payının Yatırım Programı
bütünlüğüne uygunluğu temin edilir. (4)
Programa ithal edilen projelerin finansmanı öncelikle kuruluşun programında
yer alan diğer projelerin ödeneklerinden bu Kararda belirtilen esaslara göre
yapılacak aktarmalarla sağlanır. Kuruluşların, ek ödenek taleplerini bütçe imkanlarını dikkate alarak acil ve zorunlu ihtiyaçları ile
sınırlandırmaları esastır. MADDE
4- (1) Programın uygulanmasında, yatırımların, bütçeler ile
programlarda değişiklik ve aktarma yapılmayacak şekilde gerçekleştirilmesi ve
sektörlerarası dengelerin bozulmaması temel
ilkedir. (2) 2010 Yılı Yatırım
Programında yer almayan herhangi bir proje için harcama yapılamaz. Proje
ödenekleri yatırım ile ilgili olmayan amaçlar için kullanılamaz. Proje ödenekleri
arasında bu Kararda belirtilen esaslar dışında aktarma yapılamaz. (3)
2010 Yılı Yatırım Programı uygulamalarında Dokuzuncu Kalkınma Planı, Orta
Vadeli Program (2010-2012) ve 2010 Yılı Programı öncelikleri esas alınır. (4)
Yıllık Programda yer alan finansman ihtiyacının inşaat mevsimi de dikkate
alınarak zamanında karşılanması ve gerekli kaynağın harcama programlarına
uygun olarak kuruluşlara intikali için gerekli tedbirler Maliye Bakanlığı ve
Hazine Müsteşarlığı tarafından alınır. Toplu projeler ve
toplulaştırılmış projeler
MADDE
5- (1) 2010 Yılı Yatırım Programında
yer alan toplu ve toplulaştırılmış projelerde detay programların tespitinde
aşağıdaki hükümlere uyulur: a)Toplu projeler 1) Toplu projelerin yıl içindeki detay programları,
kuruluşun bağlı veya ilgili olduğu bakanın, üniversitelerde rektörün ve diğer
kurumlarda kurum üst yöneticisinin onayıyla tespit edilir. Detay programlara
ait bilgiler Yatırım Programının Resmi Gazete’de yayımlanmasını müteakip 30
gün içinde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bildirilir. b)
Toplulaştırılmış projeler 1) Tadat edilmeyen toplulaştırılmış proje yürüten
kuruluşlar, alt proje seçimi ve ödenek tahsisinde uyacakları usul ve esasları
belirler ve internet sitelerininin ana sayfalarında
ilan ederler. Bu usul ve esaslara göre belirlenen alt projeler ve ödenekleri
Yatırım Programının Resmi Gazete’de yayımlanmasını müteakip kuruluşun bağlı
veya ilgili olduğu bakan, üniversitelerde
rektör ve diğer kurumlarda kurum üst yöneticisi tarafından onaylanır. Belirlenen
alt projeler ve ödenekleri en geç Şubat ayı sonuna kadar gerekçeleri ile
birlikte Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bildirilir ve aynı anda
internet sitesinde yayınlanır. Yatırım Programında müstakil proje olarak yer
alması gereken projelerin toplulaştırılmış proje kapsamında bildirilmesi
durumunda Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı söz konusu alt projenin
ilgili detay programdan çıkarılması hususunu en geç 30 gün içinde kuruluşa
bildirir. 2) Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
(TÜBİTAK) Başkanlığı bütçesinin sermaye transferi kapsamında yer alan
toplulaştırılmış projelerinin alt projeleri, TÜBİTAK Başkanlığınca belirlenir
ve alt projelerin listesi, projeleri destekleme gerekçeleriyle beraber, bilgi
için her üç ayda bir Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. Yıl içinde programa proje
alınması ve programdan proje çıkartılması
MADDE 6- (1) Yatırım Programına yıl
içinde proje alınmasıyla ilgili taleplerden, maliyeti 50 milyon TL’ye kadar
olanlar veya maliyetine bakılmaksızın 50 milyon TL’ye kadar harcama ile yılı
içinde tamamlanacak olanlar Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının bağlı
olduğu Bakanın onayıyla; maliyeti 50-250 milyon TL arasında olanlar Yüksek
Planlama Kurulunca; maliyeti 250 milyon TL’nin üzerindekiler ise Bakanlar
Kurulunca karara bağlanır. (2)
Yatırım Programından proje çıkarılmasıyla ilgili taleplerden maliyeti 50
milyon TL’ye kadar olanlar Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının bağlı
olduğu Bakan, 50 milyon TL’nin üzerinde olanlar Yüksek Planlama Kurulu tarafından
sonuçlandırılır. Proje
parametrelerinde yıl içinde yapılacak değişiklikler
MADDE
7- (1) 2010 Yılı Yatırım Programında
yer alan toplu ve toplulaştırılmış projelerin detay programlarındaki
değişiklikler ve bu itibarla ihtiyaç duyulacak ana proje grubu revizyonları ile toplu ve toplulaştırılmış proje tanımı
dışında kalan diğer projelerin proje parametrelerinde yıl içinde yapılacak
değişikliklerde aşağıdaki hükümlere uyulur: a) Yer değişiklikleri;
1) Toplu projeler ile yatırım
programında detayı tadat edilmemiş toplulaştırılmış projelerin alt
projelerinde proje adı ve karakteristik değişiklikleri Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına bilgi vermek kaydıyla kuruluşun bağlı veya ilgili
olduğu bakanın, üniversitelerde rektörün, diğer kurumlarda kurum üst
yöneticisinin onayıyla karara bağlanır. Diğer projelerde proje adı ve
karakteristik değişiklikleri Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının bağlı
olduğu Bakanın onayıyla karara bağlanır. c)
Süre değişiklikleri; 1)
2010 yılında bitirilmesi programlanmış projeler hariç, süre değişiklikleri
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bilgi vermek kaydıyla kuruluşun
bağlı veya ilgili olduğu bakanın, üniversitelerde rektörün, diğer kurumlarda
kurum üst yöneticisinin onayıyla yapılır. 2010 yılında bitirilmesi
programlanmış projelerde süre değişiklikleri Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığının bağlı bulunduğu Bakanın onayıyla yapılır. d) Maliyet değişiklikleri; 1)
İhale edilmiş projelerin sözleşme bedelinde (ihale bedeli) fiyat ve kur
değişikliğinden kaynaklanan artış ile sözleşme bedelinin yüzde on (%10)’una
kadar iş artışından kaynaklanan maliyet değişiklikleri Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına bilgi vermek kaydıyla, kuruluşun bağlı veya ilgili
olduğu bakanın, üniversitelerde rektörün, diğer kurumlarda kurum üst
yöneticisinin onayıyla yapılır. Yüzde on (%10)’un üzerindeki iş artışından
kaynaklanan proje maliyet değişikliklerinden proje maliyeti 250 milyon TL’nin
altında olanlar Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının bağlı olduğu
Bakanın onayıyla, 250 milyon TL’nin üzerinde olanlar Yüksek Planlama Kurulu
tarafından karara bağlanır. 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa göre ihale
edilmiş projelerde sözleşme bedelindeki iş artışından kaynaklanan oran yüzde
otuz (%30) olarak uygulanır.
2) İhale edilmemiş
projelerin maliyet değişiklikleri, maliyeti 250 milyon TL’nin altında
olanlarda Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın
onayıyla, 250 milyon TL’nin üzerinde olanlarda ise Yüksek Planlama Kurulu
tarafından karara bağlanır. Ancak proje maliyeti 100 milyon TL’ye kadar
olanlarda maliyet değişiklikleri yüzde on (%10)’a kadar Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına bilgi vermek kaydıyla, kuruluşun bağlı veya ilgili
olduğu bakanın, üniversitelerde rektörün, diğer kurumlarda kurum üst
yöneticisinin onayıyla yapılır.
3) Detayı tadat
edilmemiş toplulaştırılmış projelerin alt projelerinde her türlü maliyet
artışı ana proje maliyeti yukarıdaki sınırlara tabi olmak üzere kuruluşun
bağlı veya ilgili olduğu bakan, üniversitelerde rektör, diğer kurumlarda
kurum üst yöneticisi tarafından karara bağlanır.
4) Yıllık projelerin
ödenek değişikliğinden kaynaklanan maliyet değişikliği kendiliğinden revize
edilmiş sayılır. e) Ödenek değişiklikleri; 1) Sektörlerarası ödenek aktarmaları ile GAP, DAP ve KOP
kodlu projelerden diğer projelere yapılacak aktarmalar Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın; GAP, DAP ve KOP kodlu
projeler arasındaki aktarmalar da dahil olmak üzere
diğer her türlü aktarma ilgili kuruluşun bağlı veya ilgili olduğu bakanın,
üniversitelerde rektörün, diğer kurumlarda kurum üst yöneticisinin onayıyla
karara bağlanır.
3) 5018 sayılı Kanuna ekli (I) ve (II)
sayılı cetvellerde yer alan kuruluşların ek ödenek talepleri, Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan tarafından en geç Haziran ve
Ekim ayları olmak üzere yılda iki defa değerlendirmeye tabi tutularak
sonuçları kuruluşlara bildirilir. 4)
Yatırım Programında iz ödenekle yer alan projelere yıl içinde ödenek
aktarması, iz ödeneğe çekme gerekçeleri dikkate alınarak ve projelerin durumu
gözden geçirilerek ilgili bakanın onayıyla yapılabilir. Bu yetki
üniversitelerde ve diğer kurumlarda Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının
bağlı olduğu Bakan tarafından kullanılır. f) Bakanlar 5 inci, 6 ncı
ve 7 nci maddeler kapsamındaki yetkilerinin (iz
ödenekli projeler hariç) tamamını ya da bir kısmını alt birimlere, bağlı veya
ilgili kuruluşlara devredebilirler. g) 2010 Mali Yılı Bütçesine ek
veya olağanüstü ödenek temin edilmesiyle ilgili kanun tasarılarının Maliye Bakanlığınca
hazırlanmasından önce Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının olumlu görüşü
alınır. Yatırımlarla ilgili değişiklik talepleri, proje ödenekleri ile
ilişkisi kurulmadan, Maliye Bakanlığınca sonuçlandırılmaz. h) Kuruluşların dış finansman (kredi ve/veya hibe) ile
yürütecekleri projelerde, 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin
Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve bu Kanuna dayanılarak çıkarılmış olan
yönetmelikler ile Yıllık Yatırım Programında Yer Alan Projelere Dış Finansman
Sağlanmasına İlişkin Esas ve Usullere Dair Tebliğ hükümlerine uyulur. Dış
finansman kullanımlarının, Yatırım Programı ile ilişkilendirilmesi esastır. i) Önceki yıl içerisinde kullanılmayan ve 2010 yılına
devreden dış proje kredisi ödeneklerinin Yatırım Programı ile
ilişkilendirilmesinde ihtiyaç duyulacak revizyon, bu
maddedeki limitlere bakılmaksızın Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca
sonuçlandırılır. j) Bu maddenin (d) bendinde yer alan limitleri aşan revizyon taleplerinde mukayeseli keşif veya mukayeseli maliyet
hesabı ile iş artışına ilişkin şartların ilgili mevzuatına göre
gerçekleştiğini açıklayan gerekçe raporuyla birlikte Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına başvurulur. Bu maddenin (b), (c) ve (d) bentlerinde proje
yapılabilirliğini etkileyecek değişikliklerin neticelendirilmesinde Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, değişikliğin boyutunu da dikkate alarak yeni
keşfe dayalı revize fizibilite raporu talep edebilir. k) Kamulaştırma ödenekleri, Yatırım Programında proje
olarak yer almaz ve kamulaştırma tertiplerine yapılacak her türlü ödenek
ilavesi (ilama bağlı borçlar hariç)
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından karara bağlanır. l)
Yatırım Programında yer alan işlerden sari ihaleli
projelerin sözleşme bedeli sözleşmenin imzalanmasını müteakip kuruluşlar
tarafından 30 gün içerisinde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına
bildirilir. İlgili proje maliyetleri, sözleşme bedelleri doğrultusunda takip
eden yıl Yatırım Programında revize edilir.
Tamamı
kullanılmayan dış krediler MADDE
8- (1) Genel ve özel bütçeli kuruluşlar, kamu iktisadi
teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları ile döner sermayeli kuruluşlar ve mahalli idarelere
açılan dış kredilerin tamamının kullanılamaması durumunda bu kredilerin,
ihtiyacı olan kuruluşlara tahsisi Hazine Müsteşarlığınca sonuçlandırılmadan
önce Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının uygun görüşü alınır. AB bölgesel kalkınma programları
ve sınır
ötesi işbirliği programları
MADDE 9- (1) Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali İşbirliği
çerçevesinde bazı İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması
(İBBS) Düzey 2 Bölgelerinde uygulamaları başlatılan Bölgesel Kalkınma
Programlarının ve 2004-2006 Türkiye-Bulgaristan Sınır Ötesi İşbirliği
Programının değerlendirilmesi Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığının koordinasyonunda gerçekleştirilir. (2)
Değerlendirme çalışmaları ve etki analizleri için ilgili kamu kuruluşları ve
mahalli idareler; bölgelerde Program/Proje Uygulama ve Koordinasyon Birimleri
ve Kalkınma Birlikleri, merkezde ise Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı
ile yakın işbirliği içinde çalışır. Mahalli idare yatırımları MADDE
10- (1) Mahalli idarelerin (il özel
idareleri ve belediyeler ile bunların kurdukları birlik ve idareler) dış
kredili projelerinin belirlenmesinde, dış borç limitleri içinde kalınması
esastır. Mahalli idarelerin dış finansman (kredi ve/veya hibe) kullanımı söz
konusu olan projeleri; makro politikalar, sektör programları, bölgesel
planlar ve yatırım öncelikleri ile stratejik plan ve performans programı
dikkate alınarak bu Karardaki esaslara göre Yatırım Programına alınır. Söz
konusu projelerin ihale aşamasında ya da uygulama esnasında oluşabilecek
proje parametrelerindeki değişiklikler bu Kararın ilgili hükümlerine göre
karara bağlanır. Dış finansman kullanımı olan projelerden İller Bankası
Yatırım Programında yer almak üzere teklif edilenlere öncelik verilir. Dış
kredi kullanımından doğacak yükümlülükler ilgili mahalli idarelerce yerine
getirilir. (2) Köylerin altyapı sorunlarını çözmeye yönelik Köylerin
Altyapısının Desteklenmesi Projesi (KÖYDES) kapsamındaki yatırımlar için 2010
yılı bütçesinden ayrılan ve 2010 Yılı Yatırım Programında yer alan ödeneğin,
79 İl Özel İdaresi ile İstanbul ve Kocaeli Büyükşehir Belediyelerine il
bazında dağılımı, 2010 Yılı Yatırım Programının Resmi Gazete’de
yayımlanmasını müteakip Yüksek Planlama Kurulu tarafından karara bağlanır. Yeni teşkilat kurulması MADDE
11- (1) Kamu kuruluşları yeni bir
teşkilatlanmaya giderken 2010 Yılı Programında yer alan ilkeler, politikalar,
hukuki ve kurumsal düzenlemelere
uyarlar ve bu tür düzenlemelerde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının
uygun görüşünü alırlar. (2) Kamu kuruluşları,
işletmeye alacakları tesisler için ihtiyaç duydukları personeli, ilgili
bakanlığın olumlu görüşü alınmak suretiyle yatırım süresi içinde istihdam
edebilirler. (3)
1/3/2006 tarihli ve 5467 sayılı Kanunla kurulan 15
devlet üniversitesi, 17/5/2007 tarihli ve 5662 sayılı Kanunla kurulan 17
devlet üniversitesi ile 22/5/2008 tarihli ve 5765 sayılı Kanunla kurulan 9
devlet üniversitesinin kampüs yerinin seçimine
Maliye Bakanlığı Müsteşarının koordinatörlüğünde, Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarı, Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı, Yükseköğretim Kurulu temsilcisi
ve Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürü, ilgili üniversitenin
kurulduğu ildeki vali ve belediye başkanı ile üniversitenin rektöründen
müteşekkil bir Kurul karar verir. Kurul hazırlık çalışmalarını yapmak üzere
bir teknik heyet görevlendirebilir. Mevzuat taslaklarına ilişkin görüşlerin
alınması MADDE
12- (1) Bakanlıklar ve bağlı ve ilgili kuruluşlar ekonomik, sosyal ve kültürel
politikalar ve tedbirlerle ilgili mevzuat taslaklarını görüş alınmak üzere
ilgili bakanlıklar ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderirler. (2) Özel kanunlarla kurulmuş,
kamu tüzel kişiliğini, idari ve mali özerkliği haiz düzenleyici ve
denetleyici kurumlar, Bakanlar Kurulu kararı gerektiren mevzuat düzenlemeleri
için, Programla ilişkisinin kurulması açısından, Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığının görüşünü alırlar. Finansal kiralama MADDE
13- (1)
Tüm kamu kurum ve kuruluşlarınca finansal kiralama yoluyla gerçekleştirilecek
yatırımlara 2010 Yılı Yatırım Programında yer verilir. Finansal kiralamaya
konu olan yatırımın toplam proje tutarı, kiralamanın başlayacağı 2010 Yılı
Yatırım Programında yıl ödeneği olarak yer alır. Müteakip yıl yatırım
programlarında proje ile ilgili herhangi bir ödenek tahsisi yapılmaz.
Projenin 2010 Yılı Yatırım Programı ile ilişkilendirilmesinde ihtiyaç duyulan
revizyonlar, bu Kararın ilgili hükümleri
istikametinde sonuçlandırılır. Yıllık yatırım programı
teklifleri MADDE 14- (1) Kamu kuruluşları,
2010-2012 Orta Vadeli Programda belirtilen
hedefleri, politikaları, öncelikleri, çevresel etkileri ve varsa sektör ana
planları ile kuruluş stratejik planları ve performans programlarını esas
almalarının yanı sıra Düzey 2 İstatistiki Bölge
Birimi çerçevesinde il ölçeğindeki yatırımlar için valilik görüşlerini de
dikkate alarak proje düzeyinde üç yıllık yatırım programları hazırlar ve
Temmuz 2010 sonuna kadar Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına
gönderirler. Bu programların ilk yılı kuruluşların yıllık yatırım programı tekliflerini
teşkil eder. Yatırım Programında müstakil proje olarak yer alması gereken
projelerin toplulaştırılmış proje kapsamında bildirilmemesi esastır. (2)
Kuruluşlar, tüm sektörlerde maliyeti 5 milyon TL ve üzerinde olan, yıl içinde
Yatırım Programına alınmasını talep edecekleri yeni projeler için, 2010-2012
Dönemi Yatırım Programı Hazırlama Rehberinin 26 ncı
ve 27 nci maddeleri çerçevesinde hazırlayacakları
fizibilite raporu ile birlikte Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına
müracaat ederler. Fizibilite raporları, Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına incelemenin yapılacağı makul bir süre gözetilerek gönderilir.
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilecek fizibilite etütlerinin
gönderildiği yıl itibarıyla güncel bilgileri içermesi gerekmektedir.
Güncelliğini yitirmiş fizibilite etütleri revize edilmek üzere kuruluşlara
geri gönderilir. (3) 2009 yılında AB ile
yürütülen mali işbirliği kapsamında karara bağlanmış olan projeler, proje
sahibi kuruluşlar tarafından 2010 Yılı Yatırım Programı ile ilişkilendirilmek
üzere, yerli katkı karşılığı ödenek talepleri ile birlikte Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. Uluslararası
teknik işbirliği faaliyetlerinin yürütülmesi ve koordinasyonu MADDE
15- (1) Çok taraflı ve ikili teknik işbirliği
programları/anlaşmaları ile sağlanacak teknik yardımlardan yararlanarak proje
uygulamak isteyen kamu, özel sektör veya sivil toplum kuruluşları almak
istedikleri yardımla ilgili proje önerilerini Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına gönderirler. Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından
uygun görülen proje önerileri, Dışişleri Bakanlığı aracılığıyla ilgili
uluslararası kuruluşlara veya teknik yardım talep edilen ülkelerin
büyükelçiliklerine gönderilir. (2)
Teknik yardım sağlayan ilgili ülke ya da uluslararası kuruluş tarafından
uygun görülen projelerin proje teklifleri, yardım sağlayacak ilgili taraf ile
projeyi yürütecek kuruluş arasında işbirliği yapılarak hazırlanır ve Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığı tarafından uygun görülen nihai proje Dışişleri Bakanlığı ile
yardım sağlayan ilgili taraf arasında proje anlaşması imzalanmasını takiben
uygulamaya konulur. (3)
Detaylı proje dokümanı hazırlanmayan ve Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığı tarafından uygun görülmeyen hiçbir proje, çok taraflı ve ikili
teknik işbirliği faaliyetleri çerçevesinde uygulamaya konulamaz. II.
KOORDİNASYON
İşbirliği ve koordinasyon MADDE
16- (1)
Merkezi düzeydeki koordinasyon
hizmetleri ile bölge ve il düzeyindeki koordinasyon hizmetlerinde 2010 Yılı
Programında yer alan hedef, ilke ve politikalar esas alınır. (2) Program uygulamalarının etkisinin artırılması
amacıyla gerekli görülen hallerde koordinasyon Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığınca sağlanır. Temel
sektörlere ait ana planlar MADDE
17- (1) Ekonomik ve sosyal yapının
tutarlı bir şekilde gelişmesini yönlendirmek için temel sektörlere dair ana
planlar ile bunlara dayalı uygulama plan ve projelerinin ilgili kamu
kuruluşlarınca yapımı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının
koordinasyonu ve işbirliği ile sağlanır. Bölgelerarası işbirliği MADDE 18- (1) Ülkemizin komşu ülkeler
ve bölgelerle yürüttüğü Bölgelerarası İşbirliği Programı çerçevesinde, Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı bütçesinden ayrılan kaynaklar, programın
kapsadığı bölgelerde il özel idareleri, belediyeler, üniversiteler, sivil
toplum kuruluşları ve diğer gerçek ve tüzel kişilerin Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından uygun bulunan program ve
projelerinin desteklenmesi için kullanılır. Bölgesel
gelişme politika ve projelerinin koordinasyonu MADDE
19- (1) 2010 Yılı Programının ve GAP
Eylem Planının gerçekleşmesi yönünden önemli olan ve/veya çeşitli
kuruluşlarca birlikte yürütülmesi gereken projeler ile bölgesel gelişme
planları ve Cazibe Merkezleri Programı başta olmak üzere bölgesel gelişme
programlarının merkezi hükümet ve bölge kademesindeki koordinasyonu Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca yürütülür. (2)
Bu projeler için hazırlanacak uygulama programında ilgili kuruluşların
görevleri, işbirliği esasları ve iş programları gösterilir. (3)
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, gerektiğinde, projenin yürütülmesinde
ağırlığı bulunan merkez veya bölge kuruluşlarından birine koordinasyon görevi
verebilir. Bu kuruluş, verilen görevin yerine getirilmesinde Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına karşı sorumludur. (4)
Kalkınma ajanslarının ulusal düzeyde koordinasyonundan ve bölgesel gelişmeye
yönelik iç ve dış kaynaklı fonların ajanslara tahsisi ile bunların
kullanımına ilişkin usul ve esasların belirlenmesinden Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığı sorumludur. Bu çerçevede, merkezi düzeyde kurum ve
kuruluşların, ajanslarla tesis edecekleri ilişkiler Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığının koordinasyonunda yürütülecektir. (5)
Bölgesel kalkınma alanında yapılacak planlama ve koordinasyon çalışmalarında
kalkınma ajanslarının ihtiyaç duyacağı her türlü bilgi ve destek ilgili
kuruluşlarca sağlanacaktır. Yerel
koordinasyon MADDE 20- (1) Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığı koordinasyonunda yürütülen İl Koordinasyon ve İzleme Sistemi
(İKİS), Merkezde bakanlıklar ve yerelde valilikler başta olmak üzere, bütün
kamu kurum ve kuruluşlarının işbirliği ile geliştirilecek ve bu yönde gereken
destek ve katkılar ilgili bütün kuruluşlarca süratle sağlanacaktır. (2) İKİS veri girişleri,
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığının ilgili merkezi ve yerel
kuruluşlarla ortaklaşa geliştireceği usul, esas ve standartlar çerçevesinde
doğrudan il veya bölge müdürlükleri tarafından gerçekleştirilir. Veri girişlerinde
il geneli koordinasyon ise il planlama müdürlükleri tarafından yürütülür. (3) Valilikler; illerdeki
yatırım tekliflerinin hazırlanması, uygulanması, izlenmesi, ödeneklerin
zamanında ve amacına uygun olarak kullanılması için kuruluşlar arasında
işbirliği, yardımlaşma ve koordinasyonu sağlarlar ve bu amaçla İKİS’in en üst düzeyde kullanımını teşvik ederler. (4) İçişleri Bakanlığı,
yukarıda belirtilen işlerin valiliklerce sağlıklı bir şekilde yürütülmesi ve
koordinasyonun sağlanması için gerekli tedbirleri alır. (5) Yerel ve
bölgesel nitelikli yatırım uygulamalarında koordinasyonu güçlendirmek,
etkinliği artırmak, bütüncül uygulamayı kolaylaştırmak ve yerelde kurumsal
kapasitelerin gelişimine katkıda bulunmak amacıyla merkezi kamu idareleri,
projelerin mahiyeti uygun düştüğü ölçüde, yatırım uygulamalarının 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 6 ncı maddesi hükümleri gereğince gerçekleştirilmesine
öncelik verecektir. İl Koordinasyon Kurulları MADDE 21- (1) İl
yatırımlarının ve sosyo-ekonomik gelişmelerin
değerlendirildiği, sorunların ve çözüm önerilerinin ele alınarak bu
hususlarda kuruluşlar arası işbirliği ve koordinasyonun sağlandığı İl Koordinasyon
Kurulları; Mart, Haziran ve Ekim aylarında olmak üzere yılda en az üç kez
toplanır. Bu toplantılara, ilgili konularda görüşlerine başvurmak üzere,
valinin belirleyeceği kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları, sanayi ve
ticaret odaları, dernekler, vakıflar ve diğer sivil toplum kuruluşları da
davet edilir (2) Mart ve Ekim aylarındaki
toplantıların gündemi, yatırımların ve sosyo-ekonomik
gelişmelerin izlenmesi ve koordinasyonu faaliyetlerini, Haziran ayındaki
toplantının gündemi ise gelecek yıl için öngörülen tedbirlerin ve yatırım
tekliflerinin değerlendirilerek valilik görüşlerinin oluşturulmasını esas
alacak şekilde belirlenir. (3) Toplantı hazırlıkları için
gerekli veriler, ilgili kuruluşlarca toplantılardan iki hafta öncesine kadar İKİS’e girilir ve il planlama müdürlükleri tarafından
değerlendirilerek bir raporla Kurula sunulur. Toplantı tutanakları ise, il
planlama müdürlüklerince sisteme aktarılır. (4) Yatırım tekliflerine
ilişkin valilik görüşleri, toplantı tutanağına ek olarak düzenlenir. Bu
görüşler, ildeki kamu kuruluşları tarafından, yatırım tekliflerine ek olarak,
merkez teşkilatlarına bildirilir. Valilik görüşlerinin sisteme aktarılması il
planlama müdürlükleri tarafından yapılır. (5)
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, İl Koordinasyon Kurulları
toplantılarına gerektiğinde katılarak koordinasyon sağlanmasına yardımcı
olur. III. İZLEME MADDE
22- (1) Kamu iktisadi teşebbüsleri
ve bağlı ortaklıklarının, fon idarelerinin, sosyal güvenlik kurumlarının,
büyükşehir belediyeleri ile diğer belediyelerin, belediyelerin iştiraki ve
bağlı ortaklığı olan idare ve işletmelerin, il özel idareleri ve İller
Bankasının, Türkiye Radyo-Televizyon Kurumunun, Atatürk Orman Çiftliği
Müdürlüğünün, Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğünün, Küçük ve Orta Ölçekli
Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı ve döner sermayeli
kuruluşların Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca belirlenen kabullere
ve formlara uygun olarak hazırlayacakları 2009 yılı gerçekleşmeleri ile 2010
yılı birinci gerçekleşme tahmini konsolide yatırım
ve finansman tabloları 15 Mayıs 2010 tarihine kadar, 2010 yılı ikinci
gerçekleşme tahmini konsolide yatırım ve finansman tabloları ise Temmuz 2010
sonuna kadar, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. (2)
Fon idarelerince doğrudan veya özelleştirme kapsamına alınan kamu kuruluşları
aracılığı ile yapılacak yatırımlara dair teklifler, fonun yönetiminden
sorumlu bakanlıklar veya fon idareleri tarafından en geç Temmuz 2010 sonuna
kadar Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. (3) Özelleştirme kapsamında olup kamu payı yüzde
elli (%50)’nin üzerinde olan kuruluşlar, Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca belirlenen kabullere ve formlara uygun
olarak hazırlayacakları konsolide yatırım ve
finansman tablolarını Özelleştirme İdaresi Başkanlığının uygun görüşünü de
ekleyerek en geç 15 Eylül 2010 tarihine kadar Maliye Bakanlığı, Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Hazine Müsteşarlığına gönderirler. Kamu iktisadi
teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları iştirakleri MADDE
23- (1) Kamu iktisadi teşebbüsleri
ve bağlı ortaklıkları; Yüksek Planlama Kurulunca alınan genel prensip kararı
çerçevesinde, mevcut iştiraklerindeki sermaye değişiklikleri ve yeni
iştirakleri hakkında Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ile Hazine
Müsteşarlığına bilgi verirler. Düzenleyici
ve denetleyici kurumlar MADDE
24- (1) 5018 sayılı Kanuna ekli
(III) sayılı cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumların yatırım
nitelikli projeleri bilgi için 2010 Yılı Yatırım Programında yer alır. Bu projelerle ilgili yıl içinde ihtiyaç
duyulacak her türlü revizyon bu Karar hükümlerine
tabi olmayıp, revizyonun yapılmasını müteakip bilgi için Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına bildirilir. İzleme raporları
MADDE
25- (1) Kuruluşların yatırım ve
işletme faaliyetleri ile hukuki ve kurumsal düzenlemelere ait tedbirler ve
bilgiler, belirli zamanlarda verilecek raporlarla takip edilir. a) Yıllık Program İzleme Raporu: Kuruluşların 2010 Yılı
Programında yer alan ve sorumlu oldukları tedbirlerin uygulama durumları ile
ilgili bilgiler, geliştirilecek formlara uygun olarak, Mart, Haziran, Eylül
ve Aralık sonu olmak üzere üç aylık dönemler itibarıyla, dönem sonunu izleyen
10 gün içinde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bildirilir. b) Yatırım Uygulama Raporu: Yatırımcı kamu
kuruluşlarının (projeleri Programda yer alan belediye ve il özel idareleri dahil) yatırım projeleri kuruluş, sektör ve proje bazında
yatırım uygulama raporları ile izlenir. Yatırım Uygulama Raporlarında her yatırım
projesinin, uygulama yılı başından dönem sonuna kadar ve dönem içinde harcama
ve gerçekleşme durumları ve bunların finansman ayrıntısı (genel bütçe, fon,
döner sermaye ve/veya dış krediden -nakit ve makine teçhizat olarak-
hangilerinin kullanıldığı) belirtilir.
Ödeneği
toplu olarak verilmiş ve/veya ödenekleri toplulaştırılmış projelerin alt
detayları ile ilgili bilgilere, geliştirilmiş formlara uygun olarak Yatırım
Uygulama Raporunda yer verilir. Ödeneği toplu olarak verilmiş, ödenekleri toplulaştırılmış
veya çeşitli illerdeki yatırımları kapsadığı için 2010 Yılı Yatırım
Programında yeri "muhtelif" olarak belirtilen projelerin yatırım
harcamaları il bazında izlemeye tabi tutulur. Bölgesel gelişme planlarının
hazırlanması, uygulanması, koordinasyonu ve izlenmesinde etkinliğin
artırılması açısından ve yatırımcı kamu kuruluşları bu bilgilere yatırım
uygulama raporlarında yer verme konusunda gerekli hassasiyeti gösterirler. Yatırım Uygulama Raporları: 1
Ocak - 31 Mart 1
Nisan - 30 Haziran 1
Temmuz - 30 Eylül 1
Ekim - 31 Aralık dönemlerini kapsayacak
şekilde hazırlanarak dönem sonlarını takip eden en geç 15 gün içinde, 1
Ekim-31 Aralık dönem raporları ise en geç Mart ayı sonuna kadar Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. c) Dış Kredi İzleme Raporu: Yatırım projelerinde dış
kredi kaynakları kullanan kuruluşlar ve mahalli idareler, kredi kullanım
durumlarını, belirlenen formlara uygun olarak
hazırlayarak, (b) bendinde belirtilen dönemler itibarıyla dönem sonunu
izleyen 30 gün içinde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Hazine
Müsteşarlığına gönderirler. Genel ve özel bütçeli kuruluşlar ile mahalli
idareler bu formları ayrıca Maliye Bakanlığına da gönderirler. d) KİT Veri Toplama Raporu: Kamu iktisadi teşebbüsleri
ve bağlı ortaklıkları, Veri Toplama Projesi (VTP) çerçevesinde
hazırlayacakları tabloları üç ayda bir ilgili bakanlığa, Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına ve Hazine Müsteşarlığına dönem sonunu takip eden bir
ay içinde gönderirler. e) İşletme Gerçekleşme Raporu: Kamu ve özel kesim
işletmelerinin mal ve hizmet üretim gerçekleşmeleri ile kapasite kullanımları
aylık raporlarla izlenir. Kamu kuruluşlarının satış, dış ticaret, stok ve
istihdam durumları da bu raporlarda belirtilir. Kuruluşlar, Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığınca hazırlanacak örneklere uygun olarak düzenleyecekleri raporları
en geç ilgili olduğu ay sonunu takip eden 15 gün içinde söz konusu
Müsteşarlığa gönderirler. f) Destekleme Alımları ile İlgili Raporlar:
Kooperatif birlikleri ile kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları
destekleme alımlarıyla ilgili bilgileri, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve
T.C. Ziraat Bankası da destekleme kredisi kullanımlarıyla ilgili bilgileri
formlara uygun olarak her ay Sanayi ve Ticaret Bakanlığına, Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına ve Hazine Müsteşarlığına gönderirler. g) Fon ve Hesaplar ile İlgili Raporlar: Tüm kamu
kuruluşları sorumlu oldukları fonlarla, kamu bankaları sorumlu oldukları
hesaplarla ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası da bünyesinde açılmış veya
açılacak fon hesaplarıyla ilgili bilgileri, Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığınca hazırlanan formlara uygun olarak ve aylık bazda,
her ayı takip eden 15 gün içerisinde Maliye Bakanlığına, Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına ve Hazine Müsteşarlığına gönderirler. h) Fiyat İzleme Raporu: Kamu iktisadi teşebbüsleri ve
bağlı ortaklıkları, ürettikleri mal ve hizmetlerin fiyatları ve ana girdi
maliyetleri ile gelir ve giderlerinde meydana gelen değişiklikleri, 15 gün
içinde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ile Hazine Müsteşarlığına
bildirirler. ı) Teknik İşbirliği Uygulama Raporu: Uygulanmakta olan
teknik işbirliği projelerinin altı aylık ve yıllık uygulama raporları Ocak ve
Temmuz aylarında Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. i) Sektörel Bilgi
Formları: Özel kanunlarla kurulmuş, kamu tüzel kişiliğini, idari ve mali
özerkliği haiz düzenleyici ve denetleyici kurumlar, faaliyetlerine ve sektöre
ilişkin bilgileri Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından hazırlanan
formlara uygun olarak altışar aylık dönemler itibarıyla dönem sonunu izleyen
30 gün içinde ilişkili bulunduğu bakanlığa ve Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına bildirirler. j)
Proje Tamamlama Raporu: Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca
belirlenecek format çerçevesinde, uygulaması tamamlanarak işletme safhasına
geçmiş projeler için kuruluş tarafından hazırlanacak Proje Tamamlama Raporları,
projenin tamamlanmasını takiben üç ay içerisinde Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına gönderilir. k)
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Projeleri İzleme ve Değerlendirme Raporları:
2010 Yılı Yatırım Programında yer alan e-Dönüşüm Türkiye Projesi ile ilgili
bilgi ve iletişim teknolojisi projeleri üçer aylık raporlarla izlenir.
Kuruluşlar, proje planında öngörülen aşamaların zaman-bütçe kısıtlarına
uygunluğunun izlenebilmesi amacıyla her bir bilgi ve iletişim teknolojisi
projesi için Kamu Bilgi ve İletişim Teknolojisi Projeleri Hazırlama
Kılavuzunda yer alan Tablo 7.1 ile tüm harcama kalemleri itibarıyla üçer
aylık dönemler ve yıl içi kümülatif harcamayı
gösterecek şekilde hazırlanacak Tablo 2’yi ve ayrıca Yatırım Programı
Hazırlama Rehberindeki Tablo 7’yi, (b) bendinde belirtilen dönemleri takip
eden 30 gün içinde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına iletecektir. l) Teknolojik Araştırma Projeleri Gelişme, Sonuç ve
Etki İzleme Raporları: Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca belirlenecek
format çerçevesinde kuruluş tarafından hazırlanan; 1)
Gelişme (ara) raporları Haziran ve Aralık aylarını takip eden 15 gün içinde
yılda iki kez toplu halde (üniversitelerde rektörlükler aracılığıyla), 2)
Tamamlanan projelere ilişkin sonuç raporları proje bitimini müteakip 2 ay
içinde (üniversitelerde rektörlükler
aracılığıyla), 3)
Önceki yıllarda tamamlanmış olan araştırma merkezi ve merkezi laboratuvar nitelikli projelerin etki izleme raporları
proje bitimini takiben 10 sene boyunca senede bir kez Ocak ayı sonuna kadar
(üniversitelerde rektörlükler aracılığıyla), Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. m) Bilimsel Araştırma Projeleri: Üniversitelere ait
olan, 10/4/2002 tarihli ve 24722 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri
Hakkında Yönetmeliğin 11 inci maddesi gereği özel ödenek kaydedilen ödeneklerden
karşılanacak olan rektörlük bilimsel araştırma projeleri kapsamında
yürütülecek olan projelerin listesi Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere
yılda iki kez Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı ve Maliye Bakanlığına
bildirilir. n)
İstanbul Depreme Hazırlık Çalışmaları İzleme Raporu: İstanbul İl Özel İdaresi
tarafından İstanbul’un depreme karşı hazırlanması amacıyla yürütülen, Yatırım
Programında yer almayan, İstanbul’da Sismik Riskin Etkilerinin Azaltılması ve
Acil Durum Hazırlık Projesi (ISMEP) çalışmalarıyla ilgili gelişme raporu her
dört ayda bir Başbakanlığa, Bayındırlık ve İskan
Bakanlığına, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına ve Hazine
Müsteşarlığına gönderilir. MADDE
26- (1)
Hazine Müsteşarlığı yatırım teşviki
ve yabancı sermaye, Dış Ticaret Müsteşarlığı ise ihracat teşviki ve serbest
bölgeler ile ilgili bilgileri ve Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve
Destekleme İdaresi Başkanlığı desteklerini, hazırlanan formlara
uygun olarak ve aylık bazda her ayı takip eden 15
gün içinde Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına iletirler. MADDE
27- (1)
Mahalli idarelerin bütçe ve kesin
hesap durumlarını belirleyen bilgiler İçişleri Bakanlığı ve Türkiye
İstatistik Kurumu kanalıyla 15 Temmuz 2010 tarihine kadar Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilir. MADDE
28- (1)
Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu,
ilgili kuruluşların, Yıllık Program Kararnameleri çerçevesindeki program
uygulamalarını da denetimi içine alır. Başbakanlığa gönderilen denetleme raporlarının
bir nüshası Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına da gönderilir. Dış
yardımlarla ilgili faaliyetlerin koordinasyonu ve izlenmesi MADDE
29- (1)
Bütün kamu kurum ve kuruluşlarının
diğer ülkelere sağladığı yardımlarla ilgili faaliyetlerin koordinasyonu ve
izlenmesi Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı (TİKA) tarafından
yürütülür. Bu amaçla bütün kamu kurum ve kuruluşları diğer ülkelere sağladığı
yardımları, TİKA tarafından hazırlanan formata uygun olarak üçer aylık dönemler
halinde TİKA’ya bildirir. TİKA, yapılan dış
yardımları her altı ayda bir Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına rapor
eder. (2) Dış Ticaret Müsteşarlığı,
yapılacak Karma Ekonomik Komisyon (KEK) Toplantılarının ve Serbest Ticaret
Anlaşmaları (STA) ile ilgili görüşmelerin takvimlerini üçer aylık dönemler
halinde; KEK Protokolleri ile STA’ların birer
kopyalarını en geç imzalanmalarını takip eden bir ay içinde Devlet Planlama
Teşkilatı Müsteşarlığına iletir. (3) Hazine Müsteşarlığı,
yapılan sermaye ihracı ile ilgili bilgileri ülke ve sektörler itibarıyla
aylık bazda ve her ayı takip eden 15 gün içinde
Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına iletir. (4)
Kamu kurum ve kuruluşları, yabancı ülke ve kuruluşlarla yaptıkları dış
ekonomik ilişkilerle ilgili anlaşmaların birer kopyasını anlaşmanın
imzalanmasını takip eden bir ay içinde Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına iletir. Kesin
hesap farklarının kapatılmasından doğan ödenek ihtiyaçları MADDE
30- (1) Genel ve özel bütçeli
kuruluşların geçmiş yıllarda tamamlanmış ve 2010 Yılı Yatırım Programında yer
almayan projeleriyle ilgili kesin hesap farklarından kaynaklanan geçmiş yıl
yatırım giderleri borçları kuruluşun Yatırım Programına bu amaçla tefrik
edilmiş proje ödeneğinden karşılanır. Böyle bir projenin bulunmaması halinde
ise adı geçen borçların ödenebilmesi için ilgili kuruluşun talebi üzerine
2010 Yılı Yatırım Programına kesin hesap farkı adıyla proje alınır. Finansman
ihtiyacı öncelikle projeler arası ödenek aktarması yoluyla karşılanacak olan
bu projelerin Programa alınması talepleri, 6 ncı
maddedeki limitlere bağlı olmaksızın Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığınca sonuçlandırılır. (2) KİT’ler ve bağlı
ortaklıkları ile iştiraklerinde ise söz konusu borçlar, yatırım ödenekleriyle
ilişkilendirilmeden işletme bütçelerinden ödenir ve bu harcamalar ilgili
projenin maliyetine ilave edilir. Yapılan işlemlerin sonucundan Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına bilgi verilir. Proje revizyon
talepleri
MADDE 31- (1) Kuruluşların proje revizyon
talepleri, 15 Aralık 2010 tarihine kadar Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına gönderilir. Bu talepler yıl sonuna
kadar sonuçlandırılır. Yürürlük
MADDE
32- (1) Bu Karar 1/1/2010
tarihinde yürürlüğe girer. KALKINMADA ÖNCELİKLİ
YÖRELER LİSTESİ
(BİRİNCİ DERECEDE ÖNCELİKLİ YÖRELER)
|