Bilgi Teknolojileri
ve İletişim Kurumundan: SPEKTRUM YÖNETİMİ YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, spektrumun planlanması ve
yönetimi, frekansların tahsisi, ulusal ve uluslararası koordinasyonu ve
tescili ile frekansların etkin ve verimli kullanımı için gerektiğinde tahsis
edilen frekansın geri alınması ve yeniden tahsisi ile ilgili usul ve esasları
düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, radyo ve televizyon
yayınlarına ilişkin ilgili kanununda belirtilen hükümler saklı kalmak
kaydıyla, spektrum yönetimi kapsamında temel ilke ve esasları, Millî Frekans
Planının hazırlanması ve güncellenmesini, frekans tahsisi ile ulusal ve
uluslararası koordinasyonu ve tescilini, tahsis edilen frekansların geri
alınması ve yeniden tahsisi ile ilgili usul ve esasları kapsar. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 5/11/2008
tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 6 ncı
maddesinin birinci fıkrasının (g) bendine ve 40 ıncı
maddesinin ikinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a)
AB: Avrupa Birliğini, b) Band genişliği (Channel bandwidth): Yan kanallardaki uygulamalar için koruma
aralığının da dâhil olduğu tanımlı frekans bandı veya bir haberleşme kanal
kapasitesini, c)
CEPT (European Conference
of Postal and Telecommunications
Administraions): Posta ve Telekomünikasyon İdareleri
Avrupa Konferansını, ç)
Detay frekans planı (Allotment): Genel frekans
planına uygun olarak belirli bir frekans aralığının ülke geneli veya bölgesel
olarak belirli şartlar dâhilinde karasal ve uzay telsiz haberleşme hizmetine
mahsus kullanımını sağlamak üzere Millî Frekans Planına işlenmesini, d)
Elektronik haberleşme: Elektriksel işaretlere dönüştürülebilen her türlü
işaret, sembol, ses, görüntü ve verinin kablo, telsiz, optik, elektrik,
manyetik, elektromanyetik, elektrokimyasal, elektromekanik ve diğer iletim
sistemleri vasıtasıyla iletilmesini, gönderilmesini ve alınmasını, e)
Elektronik haberleşme alt yapısı: Elektronik haberleşmenin, üzerinden veya
aracılığıyla gerçekleştirildiği anahtarlama ekipmanları,
donanım ve yazılımlar, terminaller ve hatlar da dâhil olmak üzere her türlü
şebeke birimlerini, ilgili tesisleri ve bunların bütünleyici parçalarını, f)
Elektronik haberleşme şebekesi: Bir veya daha fazla nokta arasında elektronik
haberleşmeyi sağlamak için bu noktalar arası bağlantıyı teşkil eden
anahtarlama ekipmanları ve hatlar da dâhil olmak
üzere her türlü iletim sistemleri ağını, g)
Elektromanyetik girişim (Enterferans): İlgili
mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılan her türlü elektronik haberleşmeyi
engelleyen, kesinti doğuran veya kalitesini bozan her türlü yayın veya
elektromanyetik etkiyi, ğ)
Frekans aralığı (Frequency range):
Bir frekanstan diğer frekansa kadar olan frekans aralığı veya bir radyo ekipmanının ayarlanabileceği frekans aralığını, h)
Frekans bandı (Frequency band):
Frekans planlarında tanımlanan frekans bandlarını, ı)
Frekans tahsisi (Assignment): Detay frekans planına
uygun olarak Kurum tarafından bir telsiz istasyonuna frekans veya frekans
kanalları, çıkış gücü, yayın süreleri de dâhil belirli şartlar altında
kullanmak üzere izin verilmesini, i)
Genel frekans planı (Allocation): ITU tarafından
dünya genelinde tanımlanan frekans bölgelerine göre yapılan frekans
planlarına uygun olarak belirli bir frekans bandının bir veya daha çok sayıda
karasal ve uzay telsiz haberleşme hizmetleri ile radyoastronomi hizmetleri
tarafından belli şartlar dâhilinde kullanılması amacıyla Millî Frekans
Planına işlenmesini, j)
GHz: Giga Hertzi, k)
Hz: Hertzi, l)
ICAO (International Civil
Aviation Organization):
Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünü, m)
IMO (International Maritime
Organization): Uluslararası Denizcilik Örgütünü, n)
ITU (International Telecommunication
Union): Uluslararası Telekomünikasyon Birliğini, o)
İşletmeci: Yetkilendirme çerçevesinde elektronik haberleşme hizmeti sunan
ve/veya elektronik haberleşme şebekesi sağlayan ve alt yapısını işleten
şirketi, ö)
İzin verilebilir elektromanyetik girişim (Permissible
interference): Telsiz sistemlerinin teknik düzenlemelere
ve tahsis şartlarına uygun olarak kullanımı durumunda oluşması muhtemel ve
müsaade edilebilen elektromanyetik girişimi, p)
İşletmeci: Yetkilendirme çerçevesinde elektronik haberleşme hizmeti sunan
ve/veya elektronik haberleşme şebekesi sağlayan ve alt yapısını işleten
şirketi, r)
Kanal aralığı (Channel spacing)
: Komşu kanal merkez frekansları arasındaki aralığı, s) kHz: Kilo Hertzi, ş)
Kanun: 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik
Haberleşme Kanununu, t)
Kullanıcı: Aboneliği olup olmamasına bakılmaksızın telsiz haberleşme
hizmetlerinden yararlanan gerçek veya tüzel kişiyi, u)
Kurul: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulunu, ü)
Kurum: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu, v)
MHz: Mega Hertzi, y)
Radyo ve televizyon yayını: Karasal, kablo, uydu ve diğer ortamlar üzerinden,
şifreli veya şifresiz olarak kitle haberleşmesi amacıyla yapılan ve bireysel
iletişim hizmetlerini kapsamayan görüntü ve/veya ses iletimini, z)
Spektrum: Elektronik haberleşme amacıyla kullanılan, frekansı 9 kHz-3000 GHz arasında olan ve uluslararası düzenleme
yapılması halinde 3000 GHz in üzerindeki frekanslar da dâhil olmak üzere
elektromanyetik dalgaların frekans aralığını, aa) Telsiz kurma ve kullanma izni: Kanun kapsamında
kurulacak ve kullanılacak telsiz cihaz ve sistemleri için Kurum tarafından
verilen izni, bb) Telsiz: Aralarında herhangi bir fiziki bağlantı
olmaksızın elektromanyetik dalgalar yoluyla açık, kodlu veya kriptolu ses ve veri vermeye, almaya veya yalnızca vermeye
veya almaya yarayan sistemleri, cc) Telsiz ruhsatnamesi: Kanun kapsamında kurulacak ve
kullanılacak telsiz cihaz ve sistemleri için Kurum tarafından verilen
ruhsatnameyi, dd) Ulusal tescil: Tahsis edilen frekansların, kullanıcı
tarafından kullanıma başlandığının bildirilmesini müteakip Kurum veritabanına
kaydedilmesi işlemini, ee) Uluslararası tescil: Tahsis edilen frekansların
kullanıma başlandığının bildirilmesini müteakip söz konusu frekans
kullanımının üyesi bulunulan uluslararası kuruluşların veri tabanlarına
kaydının sağlanması işlemini, ff) Yetkilendirme: Elektronik haberleşme hizmetlerinin
sunulması ve/veya elektronik haberleşme şebekesi sağlanmasını teminen şirketlerin, Kurum nezdinde kayıtlanmasını veya kayıtlanmasıyla
birlikte bu şirketlere elektronik haberleşme hizmetlerine özel, belirli hak
ve yükümlülükler verilmesini, gg) Zararlı elektromanyetik girişim: Çalışmaları
bakımından, seyrüsefer hizmetlerini veya diğer kamu güvenliği haberleşme
hizmetlerini tehlikeye sokan veya bir telsiz haberleşme hizmetinin
çalışmasını ciddi ölçüde bozan, engelleyen veya kesinti oluşturan
elektromanyetik girişimi ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Spektrum Yönetiminde Temel İlke ve Esaslar Temel ilke ve esaslar MADDE 5 – (1) Kurum, Spektrum Yönetiminde; a)
Elektronik haberleşme sektöründe etkin rekabetin sağlanması ve ayrımcılık
gözetilmemesi, şeffaflığın sağlanması, spektrumun etkin ve verimli bir
şekilde kullanımının sağlanması, telsiz yayınlarının zararlı elektromanyetik
girişime sebebiyet vermeden kullanılması ve uygulanmasını, b)
Ulaştırma Bakanlığı tarafından belirlenen strateji ve politikalar ile
ülkemizin hâlihazırdaki ve gelecekteki ihtiyaçlarını, c)
Elektronik haberleşme alanında ITU, IMO, ICAO ve CEPT gibi uluslararası ve
bölgesel örgütlerin kararları, ikili ve çok taraflı anlaşmaları ve AB
müktesebatını, ç)
Teknolojik yeniliklerin uygulanması ile araştırma-geliştirme faaliyet ve
yatırımlarının teşvik edilmesini, d)
Millî güvenlik ile kamu düzeni gereklerine ve doğal afetler ile olağanüstü
haller gibi acil durum ihtiyaçlarına öncelik verilmesini, e)
Frekans planlaması ve tahsisi yapılırken komşu ülkelerle sınırlarda
oluşabilecek zararlı elektromanyetik girişim etkilerinin önlenmesi veya en
aza indirilmesi ve spektrumun karşılıklı olarak etkin ve verimli bir şekilde
kullanımının sağlanmasını dikkate alır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Millî Frekans Planının Hazırlanması ve Güncellenmesi,
Frekans Tahsisi, Tescili, Değişikliği, Koordinasyonu, Tahsisli Frekansların
Geri Alınması, İptali Millî Frekans Planının hazırlanması ve
güncellenmesi MADDE 6 – (1) Elektronik haberleşme amacıyla kullanılan
frekans aralığı; 9 kHz den
3000 GHz ye kadar olan aralık olup, uluslararası düzenleme yapılması halinde
3000 GHz nin üzerindeki frekanslar da bu aralığa
dâhil edilir. (2)
Millî Frekans Planında frekans aralıkları her biri Tablo-1 de belirtilen
dokuz frekans bandına bölünür. Frekans birimi Hz olduğundan, frekanslar; a)
3- 3000 kHz ye kadar (3000 kHz
dâhil), kHz, b)
3- 3000 MHz ye kadar (3000 MHz dâhil), MHz, c)
3 - 3000 GHz ye kadar, GHz cinsinden ifade edilir. Tablo-1: Frekans Bandları
Tablosu
(3)
Millî Frekans Planı, 5 inci maddede yer alan temel ilke ve esaslar dikkate alınarak
hazırlanır. Millî Frekans Planı; genel ve detay frekans planı, planlanan
sistemler için kanal aralığı, çıkış gücü, yetkilendirme prosedürü,
referans bilgiler, kısa notlar gibi açıklamalardan oluşur. Spektrum
yönetiminde kullanılan ve Millî Frekans Planında da yer alan telsiz
hizmetleri, telsiz istasyonları ve sistemleri, uygulama terimleri, frekansın
ortak kullanımı ve uzay ile ilgili teknik terimler ve kısaltmalar Millî
Frekans Planı ile birlikte yayımlanır. (4)
Millî Frekans Planında, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından kullanılacak
frekans bandları ile yayın amacıyla Radyo ve
Televizyon Üst Kurulu tarafından kullandırılacak frekans bandları
ayrıca belirtilir. (5) Millî Frekans Planı ile planın
uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Kurumun internet sayfasında yayımlanır
ve uygun olması veya gerekmesi halinde üyesi olunan ITU ve CEPT gibi
uluslararası ve bölgesel idarelerin internet sayfasında da yayımlanabilir. Frekans tahsisi MADDE 7 – (1) Telsiz cihaz veya sistemi kurmak ve işletmek
isteyenler Kuruma frekans tahsis işlemlerini yaptırmak zorundadır. Ancak,
Kurum tarafından yayımlanan Yönetmeliklerde herhangi bir telsiz kurma ve
kullanma iznine ve telsiz ruhsatnamesine ihtiyaç göstermeksizin kullanılacağı
belirtilen telsiz cihaz ve sistemlerinde kullanılacak frekanslar için tahsis
işlemi yapılmaz. Herhangi bir telsiz kurma ve kullanma
iznine ve telsiz ruhsatnamesine ihtiyaç göstermeksizin kullanılacak telsiz
cihaz ve sistemleri, Kurum tarafından izin verilmiş işletmeci veya
kullanıcıların telsiz cihaz ve sistemi üzerinde herhangi bir elektromanyetik
girişime neden olmadan kullanılır ve bu cihaz ve sistemlerin kullanıcıları
tahsis ve tescil edilmiş frekanslardaki diğer telsiz sistemlerinin
çalışmasından kaynaklanabilecek elektromanyetik girişimi de kabul etmek
zorundadırlar. (2)
Frekans tahsislerinde, Dışişleri Bakanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ile
Sahil Güvenlik Komutanlığı ihtiyaçları da dâhil Türk Silahlı Kuvvetlerine,
Millî İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığına ve Emniyet Genel Müdürlüğü ile acil
durum ihtiyaçlarına öncelik tanınır. (3)
Türk Silahlı Kuvvetleri ile Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Millî Frekans
Planı çerçevesinde Kurum tarafından kendilerine tahsis edilen frekans bandlarında frekans planlamasını yapar ve uygular. (4)
Frekans tahsislerindeki kanal planlaması ITU, IMO, ICAO, AB ve CEPT gibi
uluslararası organizasyonların kararları dikkate alınarak yapılır. (5)
Yetkilendirmeye tabi işletmecilere frekans tahsisleri, kullanım hakkı yetki
belgesinde belirtilen süreden fazla olmamak üzere yapılır. (6)
Yetkilendirmeye tabi olmayan telsiz sistemi kullanıcılarına frekans
tahsisleri, en fazla beş yıl olmak üzere ve gerekmesi halinde ortaklaşa
kullanım esasına göre telsiz sistemi kurma ve kullanma izni ile birlikte
yapılır. Tahsis edilen frekansların kullanım süresi, verilen sistem kurma ve
kullanma izin süresi kadardır. Süresi sonunda sisteme olan ihtiyacını
belgelendiren telsiz sistemi kullanıcılarının talepleri değerlendirilerek
uygun görülenlerin frekans kullanım süresi uzatılır. (7)
Sistem kurma, kurdurma ve kullanma izinleri ile ruhsatlandırma işlemleri Kıyı
Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen her çeşit deniz ve hava bandı
telsiz haberleşme ve seyir güvenliği cihaz ve sistemleri için tahsis edilecek
frekanslar Kurum tarafından belirlenir. (8)
Frekans tahsislerinde, telsiz haberleşme ihtiyacının yeterince karşılanmasını
sağlamak üzere tahsis edilecek frekans sayısı veya miktarında asgari
kısıtlayıcı tedbirler alınabilir. Ayrıca, tahsis edilen frekanslar için
sistemin kullanım yeri, verici gücü, anten tipi, anten yönü ve anten
yüksekliği gibi teknik parametre değerlerine Kurum tarafından gerekli
sınırlamalar getirilebilir. (9) Kurum, kullanım hakkı
kapsamında işletmeciye tahsis ettiği frekansların temiz ve zararlı
elektromanyetik girişimsiz olmasını temin etmek için gerekli tedbirleri alır. Frekans tescili MADDE 8 – (1) Telsiz cihaz veya sistemi kurmak ve işletmek
isteyenler Kuruma frekans tescil işlemlerini yaptırmak zorundadır. Ancak,
Kurum tarafından yayımlanan Yönetmeliklerde herhangi bir telsiz kurma ve
kullanma iznine ve telsiz ruhsatnamesine ihtiyaç göstermeksizin kullanılacağı
belirtilen telsiz cihaz ve sistemlerinde kullanılacak frekanslar için tescil
işlemi yapılmaz. (2)
Tahsisi yapılan frekansların; a)
İşletmecilerin elektronik haberleşme alt yapısını veya şebekesini kurup
işletmeye almasını müteakip Kuruma yapacağı bildirimden sonra, b)
Yetkilendirmeye tabi olmayan telsiz sistemi kullanıcılarına telsiz sistemi
kurma ve kullanma izninin verilmesini müteakip, c)
Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı ile Sahil Güvenlik
Komutanlığı ve kuruluş kanunlarında belirtilen görev sahaları ile ilgili
konularda olmak üzere Dışişleri Bakanlığı, Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı,
Millî İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğüne tahsisli
frekansların, kurdukları sistemlere ilişkin Kuruma yapacağı bildirimi
müteakip ulusal tescilleri tahsis süresi dikkate alınarak yapılır. (3)
ITU nezdindeki uluslararası frekans tescil
işlemleri Kurum tarafından yapılır. ICAO nezdinde yürütülen uluslararası
frekans tescil işlemleri Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile koordineli
yürütülür. Frekans değişikliği MADDE 9 – (1) Tahsis edilen frekanslarda haberleşme ortamının
sağlanamaması veya teknik düzenlemelere rağmen elektromanyetik girişimin
giderilememesi durumunda tahsis edilen frekans ve frekans bandları
Kurum tarafından değiştirilebilir. Ayrıca, teknolojide
meydana gelen gelişmeler, spektrumun etkin ve verimli kullanılmasına yönelik
Kurumun yapacağı düzenlemeler veya taraf olunan uluslararası kuruluşların
düzenlemeleri doğrultusunda yapılabilecek yeni planlamalar çerçevesinde Millî
Frekans Planında yapılacak olan değişikliklere paralel olarak, işletmeciye
veya kullanıcıya tahsis ve tescil edilmiş frekanslar mümkün olduğu ölçüde
korunmak ve Kurumca gerekli görüldüğü takdirde işletmecinin veya kullanıcının
görüşü alınmak suretiyle, işletmeciye veya kullanıcıya tahsis ve tescil
edilen frekanslarda iptal dâhil her türlü değişiklik Kurum tarafından
yapılabilir. Sayısı sınırlandırılmış kullanım hakkı sahibi
işletmecinin frekanslarının değiştirilmesinde ilaveten ihale şartnamesi ve
kullanım hakkı yetki belgesindeki hükümler dikkate alınır. (2)
İmtiyaz sözleşmeleri bakımından, tahsis edilen frekans kaynağının geri
alınması, değişiklik yapılması ve ilave frekans tahsisi konularında, ilgili
ihale şartnamesi ve/veya sözleşmede belirtilen usul ve esaslar dâhilinde
işlem yapılır. (3)
Herhangi bir zararlı elektromanyetik girişim halinde, öncelikle işletmecilere
tahsisli frekansların korunması esastır. Ayrıca, tahsisli frekanslarda
herhangi bir zararlı elektromanyetik girişim olması halinde ise ilk frekans
tahsis ve tescili yapılan işletmecinin ve/veya kullanıcının frekansları korunur. (4)
Kurum, frekans değişikliklerinde işletmeciye veya kullanıcıya makul bir süre
verir. İşletmeci veya kullanıcı, Millî Frekans Planında yapılacak
değişikliklere uyum sürecinde doğacak gider kalemleri için Kurumdan veya
abonelerden herhangi bir hak talebinde bulunamaz. Frekans koordinasyonu MADDE 10 – (1) Kara, hava, deniz, uydu ile radyo ve televizyon
yayın hizmetlerinde uluslararası frekans koordinasyon işlemleri komşu ve
ilgili ülkeler ile ikili veya çoklu anlaşmalar, anlaşma mevcut olmaması halinde
ise ITU ve CEPT prosedürleri çerçevesinde frekans
koordinasyonu Kurum tarafından yapılır. ICAO nezdinde yapılan uluslararası
frekans koordinasyonu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak
yürütülür. (2)
İşletmeciler veya kullanıcılar tarafından komşu ülkelerde kullanılan
sistemlerden kaynaklanan bir zararlı elektromanyetik girişimin bildirilmesi
veya böyle bir girişimin tespit edilmesi halinde komşu ülkeler nezdinde
sorunun çözülmesine yönelik işlemler Kurum tarafından yapılır. (3)
İşletmeci, frekans tahsis ve tesciline ilişkin Kurum düzenlemelerine, Millî
Frekans Planına ve bunlarda yapılabilecek değişikliklere uymakla yükümlüdür.
İşletmeci, Türkiye’de ve komşu ülkelerde diğer işletmeciler ile zararlı
elektromanyetik girişimi önlemek amacıyla ulusal mevzuat ve Türkiye’nin taraf
olduğu uluslararası anlaşmalar ile öngörülen prosedür,
ölçüt ve frekans koordinasyon parametreleri uyarınca gerekli bütün önlemleri
alır. Bu kapsamda işletmeciler Kurum ile koordineli olmak ve Kurumdan görüş almak
kaydıyla komşu ülkelerdeki diğer işletmeciler ile karşılıklı anlaşma
yapabilir. Tahsisli frekansların geri
alınması ve iptali MADDE 11 – (1) Teknolojik gelişmeler ve Türkiye’nin taraf
olduğu uluslararası kuruluşların kararları doğrultusunda yapılabilecek yeni
planlamalar çerçevesinde, Kurum, gerek görmesi halinde ilgili taraflarla da
koordinasyon yaparak, devlet güvenlik ve istihbaratında veya yürütülen
faaliyetlerin yerine getirilmesinde zafiyet yaratmayacak şekilde; a)
Sayısı sınırlandırılmamış işletmeci ve kullanıcılara tahsisli frekansların, b)
Türk Silahlı Kuvvetleri ile Radyo ve Televizyon Üst Kuruluna tahsis edilen
frekans bandlarının bir kısmını veya tamamını geri alabilir. (2)
Sayısı sınırlandırılmış kullanım hakkı sahibi işletmecinin frekanslarının
geri alımı hususu, ilgili ihale şartnamesinde ve kullanım hakkı yetki belgesi
ile düzenlenir. (3)
Sayısı sınırlandırılmamış kullanım hakkı kapsamında yetkilendirilen
işletmeciler, yetkilendirme tarihinden itibaren bir yıl içinde hizmet sunmaya
başlamaması durumunda, hizmet sunmaya başlamak için gerekçelerini belirtmek
suretiyle Kurumdan ek süre talep edebilir. Kurum, bu işletmeciye altı ayı
geçmemek üzere ek bir süre verebilir. Kurum, tahsis edilen frekans kaynağını;
işletmecinin, yetkilendirme tarihinden itibaren bir yıl içinde hizmet sunmaya
başlamayıp herhangi bir ek süre talep etmemesi veya verilen ek süre içinde
hizmeti sunmaya başlamaması durumunda aksini gerektiren objektif nedenler
bulunmadıkça geri alır. Bu durumda Kurum, tahsisli frekans kaynağının geri
alınmasına yönelik kararını, gerekçesi ile birlikte, geri alıma kadar belli
bir süre verilecek şekilde işletmeciye bildirir. İşletmeci, Kurum tarafından
belirlenecek süre içerisinde, bu fıkra hükümlerine göre gerekli düzenlemeleri
yapmakla yükümlüdür. (4)
Telsiz cihaz ve sistemi kurma ve kullanma izni verilen kullanıcıların, süre
uzatımı da dâhil verilen süre sonunda sistemini kurmaması halinde verilen
izin ile birlikte tahsisli frekanslar da iptal edilir. (5) Tahsis edilen frekansların
kullanımından vazgeçilmesi durumunda tahsis edilen frekanslar iptal edilir. (6)
Kurum, frekansların iptal edilmesi veya geri alınmasında herhangi bir
yükümlülük altına girmez. (7)
Kurum, geri alınan frekansları mevzuat hükümlerine göre işletmecilere veya
kullanıcılara kullandırabilir veya tahsis edebilir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler İdari yaptırımlar MADDE 12 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı davranan veya
faaliyet gösterenler hakkında, Kanunun 63 üncü maddesi hükümleri uygulanır. Yürürlük MADDE 13 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 14 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bilgi Teknolojileri ve
İletişim Kurulu Başkanı yürütür. |