Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme
Kurumu Genel Müdürlüğünden:
GERÇEK KİŞİLER VE ÖZEL HUKUK TÜZEL KİŞİLERİ İLE
KAMU KURUM VE
KURULUŞLARINCA AÇILACAK AİLE DANIŞMA MERKEZLERİ
HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, gerçek kişiler ve özel
hukuk tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarınca açılan aile danışma
merkezlerinin personel standardı ile ücret tarifelerini, açılış, işleyiş,
denetim, devir işlem ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, gerçek kişiler ve özel hukuk
tüzel kişileri ile kamu kurum ve kuruluşlarınca açılan Aile Danışma
Merkezlerini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) ) Bu Yönetmelik, 24/5/1983
tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu’nun
3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinin (8) numaralı alt bendi, 4
üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi, 9 uncu maddesinin birinci
fıkrasının (g) bendi ile 34 ve 35 inci maddeleri hükümlerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Aile danışmanı: Merkezde aile danışmanlığı hizmetlerini yürütmek üzere bu
Yönetmelikte belirtilen eğitimi tamamlamış meslek elemanı personeli,
b)
Aile danışmanlığı: Merkezde görevli aile danışmanı tarafından, ailenin sınırları
ve aile üyeleri
arasındaki ilişkiler üzerinde çalışarak aile üyeleri arasındaki bozuk
ilişkileri düzeltmeyi ve bu süreçte kazanılan yeni iletişim ve etkileşim
kalıpları sayesinde, aile bireylerinin sorun çözme yeteneklerini
güçlendirmeyi amaçlayan özel teknik ve stratejileri içeren hizmeti,
c)
Aile danışma merkezi: Toplumun ve ailenin gelişmesi için; bireyin
katılımcı, üretken ve kendine yeterli hale gelmesi amacıyla koruyucu,
önleyici, eğitici, geliştirici, rehberlik ve rehabilite
edici işlevlerini, gerekirse diğer kuruluşlar ve gönüllülerle işbirliği
içerisinde sunmakla görevli bulunan gündüzlü sosyal hizmet kuruluşlarını,
ç)
Ailelere yönelik psiko-sosyal hizmetler: Merkezde
görevli meslek elemanlarınca, ailenin ve aile bireylerinin refah mutluluk
ve bütünlüğünü güçlendirmek amacıyla, bireylerin aile içi ilişkileri,
toplumsal yaşama uyumları ve ailenin her türlü işlevlerinin yerine getirilmesi
ile ilgili sorunlarını önleme ve çözme kapasitelerini geliştirecek, bireylere
ya da gruplara yönelik koruyucu-önleyici, eğitici-geliştirici ve rehabilite edici tüm program ve çalışmaları,
d)
Genel müdürlük: Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel
Müdürlüğünü,
e)
İl veya İlçe müdürlüğü: İl veya İlçe Sosyal Hizmetler Müdürlüğünü,
f)
Kamu kurum ve kuruluşları: Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel
Müdürlüğü dışında kalan ve kendi kuruluş Kanunlarına göre, Aile Danışma
Merkezi açma ve bu hizmeti sunma konusunda yetkisi bulunan kamu kurum ve
kuruluşlarını,
g)
Merkez: Aile danışma merkezini,
ğ)
Meslek elemanı: Merkezde ailelere yönelik psiko-sosyal
hizmetleri yürütmek üzere istihdam edilecek sosyal hizmet, psikoloji, çocuk
gelişimi ve eğitimi, psikolojik danışma ve rehberlik, tıp, hemşirelik
alanlarından birinde asgari dört yıllık lisans eğitimini tamamlamış
personeli,
h)
Özel hukuk tüzel kişileri: Özel hukuk kurallarına göre oluşmuş kâr amacı
güden tüzel kişiler ile kâr amacı gütmeyen tüzel kişileri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Açılışı, Devri, Nakli ve Personel
Değişikliği
Açılış başvurusu
MADDE 5 – (1) Merkez
açmak isteyen gerçek kişiler bizzat, özel hukuk tüzel kişileri ile kendi
kuruluş Kanunlarında Merkez açma yetkisi bulunan kamu kurum ve kuruluşları, bir temsilci ya da
Merkez Müdürü aracılığıyla İl veya
İlçe Müdürlüğüne yazılı olarak başvururlar.
(2)
Başvuru sırasında aşağıda belirtilen belgeler üç nüsha olarak istenir;
a)
Merkezde çalışacak tüm personel için,
1)
İş Kanunu hükümlerine göre istihdam edilecek personel için, İş Kanunu hükümlerine uygun
olarak düzenlenmiş iş sözleşmesi,
2)
Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslının ibrazı ile İl veya İlçe
Müdürlüğünce onaylı örneği,
3)
Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan,
4)
Aile danışmanlarının ve meslek elemanlarının, bu Yönetmeliğin 9 uncu
maddesinde sayılan nitelikleri taşıdığını gösteren belgeler,
b)
Merkez müdürünün veya özel hukuk tüzel kişileri temsilcisinin, açılış başvurusu
yapmaya yetkili olduğuna ilişkin belge,
c)
Merkezin adı, adresi ve telefon numarası,
ç)
Merkezin hizmet vereceği binanın ya da bağımsız bölümün iskân durumu
hakkında Belediye İmar Müdürlüğü’nden alınacak iskân raporu örneği ya da
üniversitelerin ilgili bölümlerinden alınacak statik raporu örneği,
d)
Yangın güvenliği yönünden İtfaiye Müdürlüğünden alınacak rapor,
e)
Merkezin tüm mekânlarını ve kullanım amaçlarını gösterir krokisi,
f) Merkezin, bir apartman
katında veya toplu konut alanlarındaki müstakil bir binada hizmete açılması
halinde yönetim planında belirtilen yetkiye dayanılarak apartman veya toplu
konut yöneticilerinden alınacak izin belgesi,
g)
Merkezin bu Yönetmeliğe uygun olarak belirlenmiş amacı, çalışma gün ve
saatleri, ilk görüşme, danışmanlık seansları, vaka tartışma toplantıları,
meslek elemanlarının yararlanacağı mesleki yönlendirme çalışmaları, personelin
nitelik ve görevleri ve belirtilmesi istenen diğer hususları gösteren iç
hizmet yönergesi,
ğ)
Özel hukuk tüzel kişileri için ticaret sicil gazetesi, vergi levhası ve imza
sirkülerinin birer örneği,
h)
Gerçek kişiler için, T.C. Kimlik Numarası beyanı ve adli sicil kaydına
ilişkin yazılı beyan.
Açılış izni
MADDE 6 – (1) Merkezin hizmete açılması, İl veya İlçe
müdürlüğünün teklifi Valiliğin onayı ile gerçekleşir. Açılış izni alınmadan
faaliyete geçilmez.
Devir, nakil ve personel değişikliği
MADDE 7 – (1) Merkezin bir başka kişi ya da kuruluşa devri
halinde, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasının (b) ve (ğ)
bentlerinde belirtilen belgeler; gerçek kişiler için (h) bendinde
belirtilen belge,
(2)
Merkezin hizmet binasının değişikliği halinde bu Yönetmeliğin 5 inci
maddesinin ikinci fıkrasının (c), (ç), (d), (e) ve (f) bentlerinde
belirtilen belgeler,
(3)
Merkez personelinden birinin ayrılması halinde, Merkez müdürünce en geç beş
işgünü içinde İl veya İlçe müdürlüğüne durum bildirilir ve otuz gün içinde
yeni alınacak personel için bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin ikinci
fıkrasının (a) bendinde belirtilen belgeler,
üçer dosya olarak hazırlanır ve İl veya İlçe müdürlüğüne
teslim edilir.
(4)
Devir ve nakil durumunda açılış izin onayı yenilenir.
Merkez müdürüne vekalet
MADDE 8 –
(1) Merkez müdürünün izinli/sağlık
izinli olacağı ya da görevden ayrılacağı durumlarda yerine vekalet edecek meslek elemanı veya aile danışmanı İl
veya İlçe müdürlüğüne bildirilir. Merkez müdürünün görevden ayrılması halinde
en geç onbeş iş günü içerisinde yeni Merkez
müdürü görevlendirilir ve yeni Merkez müdürü için bu Yönetmeliğin 5 inci
maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen belgeler hazırlanır ve
İl veya İlçe müdürlüğüne teslim edilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkez Personelinin Sayısı, Nitelikleri, Görev ve
Yetkileri
Merkez personelinin sayısı ve
nitelikleri
MADDE 9 – (1) Merkez açılabilmesi için, personelin unvan ve
sayılarına ilişkin aşağıdaki (a) ve (b) bentlerinde belirtilen iki ayrı
asgari standarttan biri uygulanır:
a)
En az bir aile danışmanı ve bir meslek elemanı ile ihtiyaçlar doğrultusunda
büro, teknik ve temizlik işlerini yürütecek personel ile sağlık, hukuk ve
benzeri konularında danışmanlık hizmetlerini yürütecek personel çalışır.
b)
En az üç meslek elemanı ve ihtiyaçlar doğrultusunda büro, teknik ve
temizlik işlerini yürütecek personel ile sağlık, hukuk ve benzeri
konularında danışmanlık hizmetlerini yürütecek personel çalışır.
(2)
Merkez personelinin medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olması ve
zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik,
inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı bir fiilden dolayı
hükümlü bulunmaması; yabancı olması halinde ise Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanlığından çalışma izni almış olması şartı aranır.
(3)
Meslek elemanlarından ikisi farklı alanlardan olmak üzere; çocuk gelişimi,
sosyal hizmet, psikoloji, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, hemşirelik,
tıp alanlarından birinde meslek elemanlarının asgari dört yıllık lisans
eğitimini tamamlamış olmaları ve en az yirmibeş saat temel
danışmanlık becerileri eğitimi almış olmaları gerekir.
(4)
Merkezdeki meslek elemanlarından veya aile danışmanlarından biri Merkez
müdürü olarak görevlendirilir.
(5)
Meslek elemanları ve aile danışmanları tamamlamış oldukları lisans
eğitimlerine uygun kadro unvan ve derecelerinde görevlendirilir.
(6)
Merkezde aile danışmanlığı hizmetlerinin verilebilmesi için en az bir aile
danışmanı görevlendirilmesi gerekmektedir. Aile danışmanının, çocuk gelişimi,
sosyal hizmet, psikoloji, psikolojik
danışmanlık ve rehberlik, hemşirelik, tıp alanlarından birinde en az dört
yıllık lisans düzeyinde eğitimi tamamlamış olmasının yanı sıra, en az yüz
saati teorik olmak üzere aile danışmanlığı alanında bir eğitim programını
başarıyla tamamlamış olması gerekir.
(7)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihe kadar en az beş yıl fiilen aile
danışmanlığı yapmış olduğunu belgeleyenler için, altıncı fıkrada belirtilen
eğitim koşulu bir defaya mahsus olmak üzere aranmaz. Bu kişiler için
başvuru süresi bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç
yıldır.
(8)
İl veya İlçe Müdürlüğünce onaylanan aile danışmanı dışında, Merkez
hizmetlerinden yararlananların bilgisi ve onayı dışında ve aile
danışmanının gözetimi olmaksızın stajyer ya da herhangi bir ad altındaki
kişiler aile danışma hizmetlerini sürdüremez.
Merkez personelinin görev ve
yetkileri
MADDE 10 – (1) Merkez müdürünün görevleri;
a)
Merkezin idari, mali ve teknik tüm işlerini ilgili mevzuat doğrultusunda yürütmek,
b)
Merkez personelinin işbirliği ve eşgüdüm içinde çalışmasını sağlamak,
c)
Merkez personelinin özlük hakları ve sicil ile ilgili işlerinin kanunlar,
tüzükler ve yönetmelikler çerçevesinde yürütülmesini sağlamak,
ç)
İdari görevlerinin yanı sıra mesleğinin gerektirdiği çalışmaları yapmaktır.
(2)
Meslek elemanlarının ortak görevleri;
a)
Sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler, eğitim çalışmaları ile Merkezin
tanıtımına yönelik hizmetleri organize etmek,
b)
Merkezde yapılacak çalışmaları planlamak,
c)
Kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerle
yapılacak çalışmalarda görev almak,
ç)
Merkezin sunduğu hizmete yönelik araştırma ve inceleme yapmak,
d)
Mesleki çalışmalarına ilişkin kayıtları düzenli olarak tutmak, değerlendirmek
ve saklamak,
e)
Görevlerini diğer meslek elemanları ile ekip çalışması anlayışı içinde
sürdürmektir.
(3)
Sosyal çalışmacının görev ve yetkileri;
Sosyal
çalışmacı mesleğinin gerektirdiği tüm çalışmaların yanı sıra aşağıdaki
görevleri yerine getirir:
a)
Başvuran aile ve aile bireylerinin sorunlarının çözümü için mesleki
çalışmalar yapmak. Bu çalışmalara ilişkin kayıtları düzenli tutmak,
değerlendirmek ve saklamak,
b)
Başvurularla ilgili yapacağı mesleki değerlendirmeler doğrultusunda mesleki
danışmanlık ve rehberlik hizmeti vermek.
(4)
Psikoloğun görev ve yetkileri;
Psikolog
mesleğinin gerektirdiği tüm çalışmaların yanı sıra aşağıdaki görevleri
yerine getirir:
a)
Mesleki yöntem, test ve teknikleri kullanarak, başvuran aile ve aile
bireylerinin durumlarını değerlendirmek ve psikolojik sorunlarının çözümüne
yönelik çalışmalar yapmak. Bu çalışmalara ilişkin kayıtları düzenli tutmak,
değerlendirmek ve saklamak,
b)
Başvurularla ilgili yapacağı mesleki değerlendirme doğrultusunda mesleki
danışmanlık ve rehberlik hizmeti vermek,
c)
Ailelere yönelik olarak koruyucu ve önleyici psikolojik hizmet sunmak,
ç)
Psikolojik sorunları olan bireyler için devlet hastaneleri ve
üniversitelerin psikiyatri bölümleriyle işbirliği yaparak ortak programlar
düzenlemek ve yürütmek.
(5)
Çocuk gelişimcisinin görev ve yetkileri;
Çocuk
gelişimci mesleğinin gerektirdiği tüm çalışmaların yanı sıra aşağıdaki
görevleri yerine getirir:
a)
Mesleki test, teknik ve yöntemleri kullanarak, çocukların gelişimlerini
değerlendirmek, gelişim düzeylerine uygun eğitim programları hazırlamak,
gelişimlerinde sapma belirlenen çocukları ve ailelerini kesin tanı, tedavi
ve erken eğitim amacıyla uygun kurum veya kuruluşlara yönlendirmek,
sonucunu izlemek ve sevk edildikleri kuruluşlardaki uzmanlarca işbirliği
içinde Merkezde verilebilecek desteği organize etmek,
b)
Başvurularla ilgili yapacağı mesleki değerlendirmeler doğrultusunda mesleki
danışmanlık ve rehberlik hizmeti vermek. Ailelere çocukların gelişmeleri ve
eğitimleri ile ilgili sorunlarında rehberlik ve danışmanlık yapmak ve
gelişimi destekleyici eğitim programları önermek.
(6)
Psikolojik danışma ve rehberlik mezunu öğretmenin görev ve yetkileri;
Psikolojik
danışma ve rehberlik mezunu öğretmen, mesleğinin gerektirdiği tüm çalışmaların
yanı sıra aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a)
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek, sorunu olan çocukları ve
ailelerini uygun kurum ve kuruluşlara yönlendirmek, sonucu izlemek ve sevk
edildikleri kuruluşlardaki personelle işbirliği içinde Merkezde
verilebilecek desteği organize etmek,
b)
Mesleki danışmanlık ve rehberlik yapmak, ailelere çocukların eğitimleri ile
ilgili sorunlarında rehberlik ve danışmanlık yapmak, eğitim programları
önermek.
(7)
Tabib ve hemşirenin görevi, mesleklerinin gerektirdiği
tüm çalışmaların yanı sıra, Merkeze başvuran ailelere ve aile bireylerine
koruyucu, önleyici sağlık eğitim hizmeti vermek ve eğitim programları
düzenlemektir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Fiziki Özellikleri, Dış Tabela ve Tanıtımı
Fiziki özellikler
MADDE 11 – (1) Merkezde aşağıda belirtilen bölümler bulunur:
a)
Bekleme salonu: Seans ücretlerini gösteren belge, Merkezin açılış onayı,
Merkezde aile danışmanının görevli olup olmadığını gösteren belge, meslek
elemanlarının öğrenim durumlarını gösteren belgeler ile İl veya İlçe
Müdürlüğünün telefon numaralarını gösteren belge, Merkezin bekleme
salonunun duvarlarında kolayca okunabilecek konumda asılı olur.
b)
Görüşme odası: Merkezde en az iki görüşme odası bulunur, bu odaların
bekleme odasına bitişik olmaması ya da ses yalıtımının yapılmış olması
gerekir.
c)
Personel odası: Merkezde en az bir personel odası bulunur.
ç)
Ayrıca gereksinimler doğrultusunda yönetici odası, çocuk odası,
eğitim-toplantı salonu, tuvalet, mutfak, depo, arşiv ve benzeri bölümler bulunur.
(2)
Binanın özürlü aile bireyleri tarafından da kullanılacağı göz önüne
alınarak, özürlü bireylerin kullanımına uygun hale getirilmesi için gerekli
önlemler alınır.
Dış tabela ve merkezin tanıtımı
MADDE 12 – (1) Tabeladaki diğer yazıların yarısından daha
küçük olmamak ve okunabilir olmak üzere, Merkezin dış tabelasında Merkezde
aile danışmanının görevli olup olmadığı mutlaka yer alır. Ayrıca tabelaya,
açılış izninde belirtilen Merkez ismi ve unvanı ve isteğe bağlı olarak
açılış izni veren Kurumun adı ile çalışanların isim ve unvanları yazılır.
(2)
Merkezin tanıtımı için kullanılan yazılı diğer materyallerde de Merkezde
aile danışmanının görevli olup olmadığı mutlaka belirtilir. Merkezde aile
danışmanı görevli değilse, dış tabela ve Merkezi tanıtıcı materyallerde
aile danışmanlığı hizmeti verileceğini ve ailelere yönelik psiko-sosyal hizmetler dışında bir hizmet verileceğini
çağrıştıran bir sözcük yer alamaz, mevcut unvanın yabancı dildeki karşılığı
yazılamaz. Tabela, ilan ya da reklâmlarda; yanlış algılamaya, haksız
rekabete yol açabilecek yabancı sözcükler, resmi kurum isimleri, farklı
kuruluşlara ait isimler kullanılamaz.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Sunulacak Hizmetler, Hizmet Ücret Tespit ve Tahsili
Sunulacak hizmetler
MADDE 13 – (1) Merkezde ailelere yönelik psiko-sosyal
hizmetler ile aile danışmanlığı hizmetlerinin yanı sıra, ailelerin ve aile
bireylerinin refahını, mutluluk ve aile bütünlüğünü güçlendirmek amacıyla,
bireylerin aile içi ilişkileri, toplumsal yaşama uyumları ve ailenin her türlü
işlevlerinin yerine getirilmesi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı
amaçlayan ücretsiz ve katılımı serbest olan seminer, panel ve benzeri
programların ayda en az bir kez düzenlenmesi esastır. Bu programlar, İl
veya İlçe Müdürlüğüne programın yapılacağı günden en az bir hafta önce
bildirilir. Konular İl veya İlçe
müdürlüğü ile birlikte belirlenir. Aile haftası gibi hizmet alanı ile
ilgili özel gün kutlamalarına uyumlu programlar düzenlenir. Her ay
düzenlenmesi gereken bu ücretsiz eğitim çalışmaları en fazla bir ay
ertelenebilir, ancak tamamen iptali mümkün değildir.
(2)
Merkezde bu Yönetmelikte tanımlanan hizmetlerin dışında bir hizmet
verilemez, verildiğine ilişkin ilan ve reklâm verilemez.
(3)
Aile danışmanının görevlendirilemediği Merkezlerde, ailelere yönelik ancak psiko-sosyal hizmetler verilebilir.
Ücret tespiti
MADDE 14 – (1) Merkezde uygulanacak ilk görüşme ve seans
ücretleri aşağıda belirtilen esaslara uygun olarak belirlenir;
a)
Merkezde uygulanacak ailelere yönelik psiko-sosyal
hizmetler, aile danışmanlığı, ilk
görüşme ve seans ücretleri her mali yılın başlangıcından en geç iki ay
sonra il düzeyinde kurulacak ücret tespit komisyonunca taban ve tavan
olarak belirlenir.
b)
Ücret tespit komisyonu: Valinin veya görevlendireceği bir vali yardımcısının
başkanlığında; İl Sosyal Hizmetler Müdürlüğü, varsa İlçe Sosyal Hizmetler
Müdürlükleri, Defterdarlık, İl Ticaret Odası, İl Belediye Başkanlığı ve İl
Sağlık Müdürlüğü temsilcileri ile o ildeki Merkezlerin kendi aralarında
belirleyecekleri en fazla üç temsilciden oluşur.
c) Ücret tespit komisyonu, başkan dışında en
az beş üye
ile toplanır ve oy çokluğu ile karar alır.
ç)
Ücretler: Ücretler ailelere yönelik psiko-sosyal
hizmetler ve aile danışmanlığı için ve ilk görüşme ve seanslar için ayrı ayrı olmak üzere ve taban-tavan olarak belirlenir.
d)
Komisyonda belirlenen ücretler, Valiliğin onayından sonra yürürlüğe girer.
Yeni ücretler, en geç, içinde bulunulan mali yıl başını
takip eden üçüncü ay başından itibaren uygulanır.
e) Ücret tespiti, o ildeki sosyo-ekonomik şartlar dikkate alınarak, Merkezlerin
personel sayıları ve nitelikleri kira, ısıtma ve diğer cari
giderler hesaplanarak yapılır.
f)
Ücret artış oranları, personel ücret artışları yüzdesi, elektrik-doğalgaz,
su ve kira artışları yüzdesine göre tespit edilir.
Ücret tahsili
MADDE 15 – (1) Merkezde uygulanacak ücretler, aile tarafından
ödenir. İl düzeyinde belirlenen tavan ücretin üstünde ücret alınamaz.
Ücret belgesi verme zorunluluğu
MADDE 16 – (1) Alınan ücret karşılığında aileye, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun
ilgili hükümleri gereğince düzenlenmiş bir belge verilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Gizlilik ilkesi
MADDE 17 – (1) Mahkeme kararı dışında, Merkezden hizmet alan
kişilerin kimlik bilgileri ile yaşadıkları sorunlar ve öngörülen mesleki
çalışmalarla ilgili bilgiler gizlilik ilkesine uygun olarak saklanır ve
açıklanmaz. Kayıt sisteminde ve mesleki yönlendirme çalışmalarında gizlilik
ilkesine uyulur.
Denetim
MADDE 18 – (1) Merkezler, İl veya İlçe müdürlükleri veya
Genel Müdürlük yetkili elemanlarınca gizlilik ilkesine uygun olarak yılda
en az bir kez denetlenir.
(2)
Denetim sırasında görülen aksaklıkların önem derecelerine göre giderilmesi
için üç aya kadar süre tanınır.
Merkezin kapatılması
MADDE 19 – (1) Merkezler;
a)
Bu Yönetmelikte belirtilen hükümlere uyulmadığının İl veya İlçe müdürlüğü
tarafından tespit edilmesi üzerine, yapılan yazılı uyarıya rağmen tespit
edilen hususların verilen 3 aylık süre sonuna kadar düzeltilmemesi,
b)
Denetimlerde görülen eksiklik ve aksaklıkların, tanınan 3 aylık sürenin
sonuna kadar giderilmemesi,
c)
Reklâm, tanıtım ve benzeri amaçla da olsa gizlilik ilkesinin ihlal
edilmesi,
durumlarının tespit edilmesi veya
ç)
Sahibinin veya sahiplerinin bir dilekçe ile başvurması,
durumlarında, İl veya İlçe Müdürlüğünün teklifi
Valiliğin onayı ile kapatılır ve bu durum en geç bir ay içinde Genel
Müdürlüğe bildirilir.
(2)
Bu koşullarda kapatılan Merkezlerin yeniden açılmak istenmesi halinde bu
Yönetmelik hükümlerine göre yeni açılış işlemi yapılır.
Daha önce açılmış merkezler
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki kişi ve
kuruluşlarca daha önce açılmış Merkezler, bu Yönetmeliğin yürürlüğe
girmesinden sonraki bir yıl içerisinde açılış izin onayı almak zorundadır.
Yürürlük
MADDE 20 – (1) Maliye Bakanlığı ve Sayıştay’ın görüşü
alınarak hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sosyal Hizmetler ve
Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürü yürütür.
|