Maliye Bakanlığından:
KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ BÜYÜK ÖLÇEKLİ BİLGİ
İŞLEM
BİRİMLERİNDE SÖZLEŞMELİ BİLİŞİM PERSONELİ
İSTİHDAMINA
İLİŞKİN ESAS VE USULLER HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, 190 sayılı Genel
Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci
maddesi kapsamına giren kamu kurum ve kuruluşlarının merkez teşkilatlarının
büyük ölçekli bilgi işlem birimlerinin niteliklerinin tespiti, bu
birimlerde bilişim hizmetlerini yürütmek üzere tam zamanlı, kısmî zamanlı
veya kurumların bilişim projeleri ile sınırlı olarak çalıştırılacak
sözleşmeli bilişim personelinin sayısını, niteliklerini, ödenecek sözleşme
ücretini ve istihdamına dair diğer hususları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci
maddesi kapsamına giren kamu kurum ve kuruluşlarının merkez teşkilatlarının
büyük ölçekli bilgi işlem birimlerini ve bu birimlerde çalıştırılan
sözleşmeli bilişim personelini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 6 ncı maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Bakanlık: Maliye Bakanlığını,
b)
Kamu kurum ve kuruluşları: 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamına
giren kamu kurum ve kuruluşlarını,
c)
KPSS puanı: Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar
Hakkında Yönetmelik uyarınca lisans mezunları için yapılan Kamu Personeli
Seçme Sınavından kamu kurum ve kuruluşlarınca belirlenen puan türünden
alınan geçerli puanı,
ç)
Personel: 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 6 ncı
maddesi ve bu Yönetmelik çerçevesinde istihdam edilen sözleşmeli bilişim
personelini,
d)
Yabancı Dil Puanı: İngilizce dilinde Kamu Personeli Yabancı Dil Seviye
Tespit Sınavından (KPDS) alınan puanı veya bu dilde yapılan diğer yabancı
dil sınavlarından alınan ve Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen (KPDS)
dengi puanı
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Büyük
Ölçekli Bilgi İşlem Birimleri
Büyük ölçekli bilgi işlem
birimleri
MADDE 5 – (1) Kamu kurum ve kuruluşlarının merkez
teşkilatlarında kurulu bulunan bilgi işlem birimlerinin büyük ölçekli bilgi
işlem birimi sayılabilmesi için aşağıda yer alan kriterlerin
tamamına sahip olmaları zorunludur.
a) Kamu kurum ve kuruluşunun görev alanı kapsamında bilgi işlem
birimi tarafından internet/intranet ortamında sunulan uygulamalarının
fiilen en az beş bin kullanıcısının olması veya bu uygulamalardan faydalanan
en az bin hizmet biriminin bulunması ya da il ve ilçelerin en az 1/3 ünde
bu uygulamalardan faydalanan birimin bulunması, bu çerçevede
internet/intranet ortamında sunulan uygulamaların, veri girişi, verinin
değiştirilmesi ve onaylanması, rapor alma ve bilgiye erişim hizmetlerinin
sunumuna elverişli olması ve bu uygulamaların fiilen kullanılması,
b)
Merkezi internet ve/veya intranet uygulamalarına açık olması ve
uygulamaların servis odaklı (diğer farklı sistemlere veri alışverişine
müsait) bir mimariyi desteklemesi,
c)
Ağ yönetimi ve yazılım hizmetlerinin merkezi olarak sunulması,
ç)
Ağ yönetimi ve yazılım hizmetlerini istihdam edeceği sözleşmeli bilişim
personeli ile yapabilme kapasitesine sahip olması,
d)
Ayrı bir fiziki merkezde kurulu olan acil durum merkezinde yedekleme
yapabilmesi, felaket durumunda bu merkezin kritik bilgi işlem
uygulamalarının devamlılığını sağlayabilmesi ve bu durumda sistemin nasıl
devreye alınacağı ile ilgili dokümanların bulunması,
e)
Çağrı merkezi ve sesli yanıt sistemine sahip olması, gelen çağrıları kayıt
altına alabilmesi, interaktif hizmet verebilmesi
ve sesli mesaj alabilmesi,
f)
Haftada 7 gün ve günde 24 saat hizmet sunma kapasitesinin bulunması.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Personel
Seçimi, Sözleşme Ücreti ve Yolluk Giderleri
Nitelikler
MADDE 6 – (1) Kamu kurum ve kuruluşlarının merkez
teşkilatlarında kurulu bulunan büyük ölçekli bilgi işlem birimlerinde
istihdam edilecek personelin,
a)
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan genel
şartları haiz olması,
b)
Fakültelerin dört yıllık bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği,
elektrik mühendisliği, elektronik mühendisliği, elektrik ve elektronik
mühendisliği ve endüstri mühendisliği bölümlerinden ya da bunlara denkliği
Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yüksek öğretim
kurumlarından mezun olması,
c)
(b) bendinde belirtilenler dışında kalan dört yıllık eğitim veren
fakültelerin mühendislik bölümlerinden, fen-edebiyat, eğitim ve eğitim
bilimleri fakültelerinin, bilgisayar ve teknoloji üzerine eğitim veren
bölümleri ile istatistik, matematik ve fizik bölümlerinden ya da bunlara
denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yüksek
öğretim kurumlarından mezun olması,
ç) Yazılım, yazılım tasarımı ve geliştirilmesi ile bu sürecin
yönetimi konusunda veya büyük ölçekli ağ sistemlerinin kurulumu ve yönetimi
konusunda en az 5 yıllık mesleki tecrübeye sahip bulunması (Mesleki
tecrübenin belirlenmesinde; bilişim personeli olarak 657 sayılı Kanuna tabi
kadrolu veya aynı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendi ya da 399 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnameye tabi sözleşmeli statüdeki hizmetler ile özel
kesimde sosyal güvenlik kurumlarına prim ödenmek suretiyle işçi statüsünde
bilişim personeli olarak geçtiği belgelenen hizmet süreleri dikkate alınır),
d)
(b) bendinde yer alan bölümlerden mezun olanların asgari seksen, (c)
bendinde yer alan bölümlerden mezun olanların asgari yetmiş yabancı dil
puanına sahip bulunması,
e)
Bilgisayar çevre birimlerinin donanımı ve kurulan ağ yönetimi güvenliği hakkında
bilgi sahibi olmaları kaydıyla güncel programlama dillerinden en az ikisini
bildiğini belgelemeleri,
zorunludur.
(2)
Kamu kurum ve kuruluşları, birinci fıkrada belirtilenler dışında personelde
özel nitelikler arayabilir.
(3)
Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen niteliklere haiz başvuru
bulunmaması halinde, kurumsal ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak (b)
bendinde sayılan bölümlerde mezun olanlardan yabancı dil puanları 70 ila 80
arasında olanlar hakkında (c) bendinde yer alanlar için belirlenen esaslar
uygulanır.
Vize
MADDE 7 – (1) Kamu kurum ve kuruluşları, merkez
teşkilatlarında kurulu bulunan bilgi işlem birimlerinde bu Yönetmelik
çerçevesinde personel istihdam edebilmek için Bakanlığa vize talebinde
bulunur. Söz konusu vize taleplerine bilgi işlem birimlerinin büyük ölçekli
olduğunu gösteren bilgi ve belgeler eklenir.
(2)
Bakanlık, kamu kurum ve kuruluşlarının talebini değerlendirirken öncelikle
kurulu bulunan bilgi işlem birimlerinin büyük ölçekli olup olmadığını
tespit eder. Gerekli görülen hallerde bu alanda uzman kişi ve kuruluşlardan
görüş alınabilir.
(3)
Büyük ölçekli olduğu tespit edilen bilgi işlem birimlerinde istihdam
edilecek personel pozisyon sayısı, niteliği, sözleşme ücreti, çalışma
süresi, hizmet sözleşmesi örneği ve diğer hususlar Bakanlıkça vize edilir.
Personel seçimi
MADDE 8 – (1) Kamu kurum ve kuruluşları istihdam edecekleri
personel sayısını, bunlarda aranacak nitelikleri, sözleşme ücretini,
personel seçim usulünü, sınavın yeri ve tarihi ile konularını, başvuru süresini
ve diğer hususları sınav tarihinden en az 30 gün önce Türkiye çapında
yayımlanan yüksek tirajlı gazetelerden birinde ve
resmî internet sitelerinde ilan ederler.
(2)
KPSS puanının yüzde yirmisi ile yabancı dil puanının yüzde sekseninin
toplamı esas alınarak yapılacak sıralamaya göre en yüksek puanlıdan
başlanarak, ilanda istihdam edileceği belirtilen personel sayısının on
katına kadar aday sınava çağrılır. Bu sıralamaya göre son sırada aynı puana
sahip birden fazla adayın bulunması halinde, bu kişilerin tamamı sınava
kabul edilir. KPSS puanı olmayan veya belge ibraz etmeyen adayın KPSS puanı
(70) olarak dikkate alınır. Personel seçimi, sınava katılan adayların
yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı sınav sonucuna göre yapılır.
(3)
Sınav başvurularının incelenmesi, sınavın gerçekleştirilmesi, sonuçlarının
tespiti ile adayın ilan edilen niteliklere uygunluğundan kamu kurum ve
kuruluşlarınca teşkil edilecek sınav komisyonu sorumludur. Sınav komisyonu;
kamu kurum ve kuruluşlarının atamaya yetkili amirinin veya görevlendireceği
birim amirinin başkanlığında, personel işlerinden sorumlu birim yöneticisi
ve atamaya yetkili amir tarafından görevlendirilecek bilişim konularında
uzman üç üye olmak üzere toplam beş kişiden teşekkül eder. Sınavın
yapılacağı birimde bilişim konularında uzman bulunmaması halinde diğer
birimlerden görevlendirme yapılabilir. Komisyon başkanı tarafından Raportör
üye olarak belirlenen kişi, sözlü/uygulamalı sınavın soru ve cevaplarını
tutanak altına alır.
(4)
Sınav komisyonunun başkan ve üyeleri, eşlerinin, üçüncü dereceye kadar kan
ve ikinci dereceye kadar kayın hısımlarının katıldığı sınavlarda görev
alamazlar.
(5)
Yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı sınav sonucunda 100 tam puan üzerinden 70
ve daha fazla puan alan adaylar arasından puan sırasına göre, ilan edilen
personel pozisyon sayısı kadar aday asil olarak ilan edilir. Kamu kurum ve
kuruluşları, asil aday sayısı kadar adayı da yedek olarak ilan edebilirler.
İşe başlama
MADDE 9 – (1) Başarılı sayılan adaylar kamu kurum ve
kuruluşlarının resmi internet sitesinde ilan edilir. Listede adı bulunan
asil adaylara en geç beş iş günü içinde postalanmak suretiyle yapılacak
bildirimde, tebligatın yapıldığı tarihten itibaren en geç on iş günü
içerisinde sözleşme imzalamak, sözleşmede belirtilecek tarihte işe başlamak
ve varsa istenecek belgeleri teslim etmek üzere müracaat etmeleri istenir.
(2)
Kendilerine tebligat yapıldığı halde kamu kurum ve kuruluşlarına tebligat
tarihinden itibaren on iş günü içerisinde müracaat etmeyen, sözleşme
imzaladığı halde sözleşmede belirtilen sürede işe başlamayan veya bu
sürenin dolduğu gün itibarıyla on beş günü geçmeyen ve belgeyle ispat
edilebilen kabul edilebilir mazeretini bildirmeyen adaylar, hakkından
feragat etmiş sayılır.
(3)
Asil adaylardan hakkından feragat etmiş sayılanların yerine ilan edilmiş
yedek aday bulunması halinde, bunların işe başlama işlemleri hakkında da
yukarıda belirtilen esaslar uygulanır.
Sözleşmenin süresi ve ücret
MADDE 10 – (1) Sözleşme süreleri mali yıl ile sınırlıdır.
(2)
Tam zamanlı çalışan personelin aylık sözleşme ücret tavanı; 375 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 6 ncı maddesinde
belirtilen ücret tavanı, kamu kurum ve kuruluşlarının talebi ve pozisyonun
nitelikleri dikkate alınarak, Bakanlıkça yapılacak vizede belirlenir. Belirlenen
sözleşme ücreti dışında personele herhangi bir ödeme yapılamaz.
(3)
Kısmi zamanlı çalışan personelin bir saatlik sözleşme ücret tavanı, birinci
fıkra çerçevesinde belirlenen sözleşme tavan ücretinin 1/180 ine isabet
eden tutardır ve bu şekilde tespit edilen ücretler sözleşmelerinde
belirtilir.
(4)
Kamu kurum ve kuruluşlarının bilişim projeleri süresi ile sınırlı personel
çalıştırması durumunda çalıştırılacak personelin tam veya kısmi zamanlı
çalışma durumu dikkate alınarak ücretleri yukarıdaki fıkralara göre
saptanır.
(5)
Personelin sözleşme ücreti, görevin yerine getirilmesini müteakiben her
ayın 15 inci günü ödenir. Görevin veya sözleşmenin ayın 15 inci gününden
önce herhangi bir şekilde sona ermesi halinde ödeme kıst
olarak bu durumun meydana geldiği tarihte yapılır.
(6)
Sözleşme ücreti bu Yönetmelikte belirtilen istisnalar dışında fiilen
çalışma karşılığı ödenir. Tam zamanlı çalışan personelin görevine gelmediği
her gün için aylık sözleşme ücretinin 1/30 u, devam etmediği her saati için
aylık sözleşme ücretinin 1/270 i kadar eksik ödeme yapılır. Kısmi zamanlı
çalışan personelin görevine gelmediği veya devam etmediği her saat için
saatlik sözleşme ücreti kadar eksik ödeme yapılır.
Yolluk giderleri ve gündelikler
MADDE 11 – (1) Görev yeri dışına geçici olarak gönderilen
personele ödenecek gündelik ve yol gideri, 6245 sayılı Harcırah Kanunu
hükümlerince saptanan süreyi ve 1 inci dereceden aylık alan Devlet
memurlarına ödenecek harcırah miktarını aşmamak üzere sözleşmede
belirtilir.
(2)
Personele geçici görev yolluğu dışında bir harcırah ödenemez.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Görev
Yeri, Çalışma Saatleri, İzinler ve Sözleşmenin Feshi
Görev yeri
MADDE 12 – (1) Personel, kamu kurum ve kuruluşlarının merkez
teşkilatlarında kurulu bulunan büyük ölçekli bilgi işlem birimlerinde
istihdam edilir. Başka birim ve işlerde çalıştırılamaz.
Çalışma saatleri
MADDE 13 – (1) Tam zamanlı personelin haftalık çalışma süresi kırkbeş saattir. Günlük çalışma süresi, Devlet
memurlarının çalışma süresinden az olmamak ve haftada en az bir, en fazla
iki gün tatil olacak şekilde kamu kurum ve kuruluşlarınca belirlenir.
(2)
Kısmi zamanlı personel haftada en fazla otuz saat çalıştırılabilir. Haftada
kaç gün ve hangi saatlerde çalıştırılacağı sözleşmesinde belirtilir.
(3)
Bilişim projeleri süresi ile sınırlı personel çalıştırılması durumunda
personelin çalışma saatleri, tam veya kısmi zamanlı çalışma durumu dikkate
alınarak yukarıdaki fıkralara göre saptanır.
İzinler
MADDE 14 – (1) Tam zamanlı çalışan personelden bu Yönetmelik
kapsamında hizmet süresi bir yıldan beş yıla kadar (beş yıl dâhil) olanlara
yirmi gün, beş yıldan fazla olanlara otuz gün ücretli yıllık izin verilir.
(2)
Tam zamanlı çalışan kadın personele, doğumdan önce sekiz, doğumdan sonra
sekiz hafta olmak üzere toplam on altı hafta süre ile ücretsiz doğum izni
verilir. Çoğul gebelik halinde, doğum öncesi sekiz haftalık izin süresine
iki hafta eklenir. Ancak beklenen doğum tarihinden sekiz hafta öncesinde,
sağlık durumunun uygun olduğunu doktor raporu ile belgeleyen sözleşmeli
kadın personel, isterse doğumdan önceki üç haftaya kadar işyerinde
çalışabilir. Bu durumda, sözleşmeli kadın personelin isteği halinde doğum
öncesi çalıştığı süreler, doğum sonrası izin süresine eklenir.
(3)
Tam zamanlı çalışan personele, bir yaşından küçük çocuklarını emzirmeleri
için günde toplam bir buçuk saat ücretli süt izni verilir.
(4)
Tam zamanlı çalışan personele isteği üzerine; eşinin doğum yapması halinde
iki gün, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi, annesinin, babasının, eşinin,
çocuğunun veya kardeşinin ölümü halinde ve her olay için üç gün ücretli
mazeret izni verilir. Bu fıkra gereğince verilecek izinler, izin
verilmesini gerektiren olayın gerçekleştiği günden başlatılır ve mazeret
izni kullanılacak günlerin çalışma günlerine tekabül edip etmediğine
bakılmaz.
(5)
Tam zamanlı çalışan personele yukarıda belirtilen haller dışında bir
sözleşme dönemi içinde toptan veya parça parça
kullanılmak üzere toplam beş güne kadar ücretsiz mazeret izni verilebilir.
(6)
Kısmi zamanlı çalışan personele, bu maddenin dördüncü fıkrası kapsamında
ücretli, 15 inci maddede belirtilen hallerde ücretsiz izin verilir. Ancak
dördüncü fıkra gereğince izinli sayılacak günlere karşılık ücret
ödenebilmesi için, bu günlerin sözleşmede belirtilen çalışma süreleri
içinde kalması zorunludur.
(7)
Sözleşme dönemi içerisinde kullanılmayan izinler, ertesi sözleşme dönemine
devredilmez ve kullanılmayan izinler karşılığı herhangi bir ödeme yapılmaz.
(8)
Bilişim projeleri süresi ile sınırlı personel çalıştırılması durumunda personelin
izinleri, tam veya kısmi zamanlı çalışma durumu dikkate alınarak yukarıdaki
fıkralara göre saptanır.
Hastalık izni
MADDE 15 – (1) 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık
Sigortası Kanunu hükümlerine göre geçici iş göremezlik ödeneği ödenmesi
açısından geçerli bir rapor ile kanıtlanan hastalıklar için sözleşme dönemi
içinde 30 günü geçmemek üzere ücretsiz hastalık izni verilebilir.
Sözleşmenin feshi
MADDE 16 – (1) Kamu kurum ve kuruluşları, personelin;
a)
İşe alınma açısından gerekli olan niteliklerden herhangi birini
taşımadığının sonradan anlaşılması,
b)
Sözleşme dönemi içerisinde kesintisiz üç gün veya toplam on gün süreyle
görevine gelmemesi,
c) Görev yaptığı süre zarfında (b) bendinde belirtilen durum
hariç, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125 inci maddesinde belirtilen
uyarma veya kınama cezasını gerektiren fiil veya halleri üç defa, aylıktan
kesme ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezalarını gerektiren fiil veya
halleri iki defa, Devlet memurluğundan çıkarma cezasını gerektiren fiil
veya halleri bir defa işlediğinin, yapılacak inceleme sonucunda tespit
edilmesi,
ç)
Bir sözleşme dönemi içinde 5510 sayılı Kanun hükümlerine göre geçici iş
göremezlik ödeneği ödenmesinde geçerli bir raporla belgelenen hastalık
izninin otuz günü geçmesi,
d)
İşe alınma açısından gerekli olan niteliklerden herhangi birini sonradan
kaybetmesi,
e)
Sözleşmeli personel pozisyonunun iptali nedeniyle personelin hizmetine
ihtiyaç kalmaması,
f)
Bir proje kapsamında işe alınması durumunda istihdam edildiği projenin
sözleşmede öngörülen süreden önce tamamlanması,
hallerinden herhangi birinin gerçekleşmesi halinde
sözleşmesini tek taraflı fesheder.
(2)
Personelin;
a)
Askerlik görevi veya doğum,
b)
Belge ile ispat edilebilen ağır kaza veya hastalık,
hallerinden herhangi birini gerekçe göstererek askerlik
görevinin başlamasından veya ücretsiz doğum izninin bitiminden en az bir ay
önce başvuruda bulunması halinde kamu kurum ve kuruluşu sözleşmeyi tek
taraflı fesheder.
(3)
Personel sözleşme dönemi içerisinde en az onbeş
gün önceden bildirimde bulunmak suretiyle ayrılmak istemesi halinde
sözleşmeyi tek taraflı feshedebilir.
Personel tarafından tazminat
ödenecek haller
MADDE 17 – (1) Tam zamanlı çalışan personelin, 16 ncı maddenin birinci fıkrasının (b), (c) ve (d)
bentlerinde sayılan hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi
halleri nedeniyle kamu kurum ve kuruluşları tarafından, üçüncü fıkrasında
sayılan halde kendisi tarafından sözleşmenin tek taraflı fesh edilmesi durumunda, fesih tarihinden sözleşmenin
bitiş tarihine kadar olan sürenin (kıst ay, tam
ay sayılır) aylık sözleşme ücretiyle çarpımı sonucu bulunacak tutar,
personel tarafından tazminat olarak ödenir. Bu tazminat, aylık sözleşme ücretinin üç katından
az olamaz.
(2) Kısmi zamanlı çalışan personelin, 16 ncı
maddenin birinci fıkrasının (b), (c) ve (d) bentlerinde sayılan hizmet
sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi halleri nedeniyle kamu kurum ve
kuruluşları tarafından, üçüncü fıkrasında sayılan halde kendisi tarafından
sözleşmenin tek taraflı fesh edilmesi durumunda,
fesih tarihinden sözleşmenin bitiş tarihine kadar olan süreye isabet eden
çalışılmayan saatlerin bir saatlik sözleşme ücreti ile çarpımı sonucu
bulunacak tutar personel tarafından tazminat olarak ödenir. Bu
tazminat, bir aylık çalışma saatleri toplamına göre ödenebilecek sözleşme
ücretinin üç katından az olamaz.
(3)
Bilişim projeleri süresi ile sınırlı personel çalıştırılması durumunda
personel tarafından tazminat ödenecek haller, tam veya kısmi zamanlı
çalışma durumu dikkate alınarak yukarıdaki fıkralara göre saptanır.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Diğer
Hususlar
Yeniden istihdam edilme
MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik uyarınca istihdam edilmiş olmak
personel için yeniden istihdam edilme açısından kazanılmış hak teşkil
etmez.
(2) En az 15 gün önceden bildirimde bulunmak suretiyle ücretsiz
doğum iznini müteakip isteği üzerine veya en az bir ay önceden bilgi vermek
kaydıyla askerlik görevi nedeniyle sözleşmesini tek taraflı fesheden
personelden, ücretsiz doğum iznini müteakip en geç bir yıl, askerlik
görevinin bitiminden itibaren en geç bir ay içinde yeniden görev talebinde
bulunanlar önceden çalıştığı kamu kurum ve kuruluşunda aynı görev ve
şartlarla boş pozisyon bulunması ve hizmetine ihtiyaç duyulması kaydıyla
sınav koşuluna bağlı olmaksızın bir defaya mahsus işe alınabilirler.
İş sonu tazminatı
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında aynı kamu kurum ve
kuruluşunda fasılasız en az 2 hizmet yılını tamamlayan tam zamanlı çalışan
personelden;
a)
5510 sayılı Kanun gereğince sürekli tam iş göremezlik geliri, malûllük veya
yaşlılık aylığı bağlanması veya toptan ödeme yapılması,
b)
16 ncı maddenin birinci fıkrasının (ç), (d), (e)
ve (f) bentleri ile ikinci ve üçüncü fıkralarında sayılan haller nedeniyle
sözleşmenin feshedilmesi,
c)
Personelin ölümü,
hallerinden birinin gerçekleşmesi nedeniyle hizmet
sözleşmesi sona erenlere, fakültelerin mühendislik bölümlerinden mezun
olanlar için 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre teknik hizmetler
sınıfında görev yapan mühendis kadrosu, diğer bölümlerden mezun olanlar
için ise genel idare hizmetleri sınıfında görev yapan programcı kadrosu ve
bu Yönetmelik kapsamında geçen süre esas alınarak hizmet yılı aynı olan
emsali Devlet memuruna 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanunu hükümlerine göre bir hizmet yılı için ödenecek emeklilik ikramiyesi
tutarını geçmemek üzere, fasılasız olarak aynı kamu kurum ve kuruluşunda
çalışılan her tam hizmet yılı için ayrılış tarihindeki hizmet sözleşmesinde
yazılı aylık ücret tutarında iş sonu tazminatı ödenir. Bir yıldan artan
süreler için de, tam yıl için hesaplanan miktardan o süreye isabet eden
tutar kadar ödeme yapılır.
(2)
Ölüm halinde, yukarıdaki fıkra uyarınca hesaplanacak tutar, personelin
kanuni mirasçılarına ödenir.
(3)
18 inci maddenin ikinci fıkrası gereğince yeniden işe başlatılmış olanlar
için, aynı kamu kurum ve kuruluşunda daha önce geçen hizmetler bu maddenin
uygulanmasında fasılasız çalışma olarak kabul edilir. Ancak, daha önce iş
sonu tazminatı ödenmiş olan süreler için iş sonu tazminatı ödenmez.
Eğitim
MADDE 20 – (1) Kamu kurum ve kuruluşları, personele, yaptığı
işle ilgili olarak hizmet alımı yöntemiyle eğitim imkânı sağlayabilir. Bu
şekilde eğitim imkânı sağlanan personelin 16 ncı
maddenin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (d) bentleri ile üçüncü
fıkrasında sayılan haller nedeniyle sözleşmesinin feshedilmesi durumunda,
sözleşme dönemi içerisinde yapılan eğitim masrafları kendisinden genel
hükümlere göre tahsil edilir.
(2)
Personele eğitim imkânı sağlanmadan önce bu yöndeki talebi aranır ve
birinci fıkranın uygulanmasını teminen yazılı
taahhütname alınır.
Sosyal güvenlik
MADDE 21 – (1) Personel sosyal güvenlik bakımından, 5510
sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında
sigortalı sayılır; ancak bunlar için işsizlik sigortası primi yatırılmaz.
(2)
Kısmî zamanlı çalıştırılan personel için iş sonu tazminatı ödenmez.
Bunlardan, yaptıkları başka işler sebebiyle herhangi bir sosyal güvenlik
kurumuna tabi olanlar için sosyal sigorta ve genel sağlık sigortası primi
yatırılmaz.
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarih
itibarıyla kamu kurum ve kuruluşlarının merkez teşkilatlarında kurulu
bulunan bilgi işlem birimlerinde ilgili mevzuatı çerçevesinde ihdas edilmiş
kadro veya pozisyonlarda istihdam edilenler; ilgili kamu kurum ve kuruluşu
adına bu Yönetmeliğe göre vize edilmiş personel pozisyonlarında 6 ncı maddede belirtilen nitelikleri haiz olmaları ve 30/6/2009 tarihine kadar bir defaya mahsus olmak üzere
yapılacak sözlü ve/veya uygulamalı sınavda 100 puan üzerinden en az 70 puan
almaları kaydıyla, 8 inci maddede yer alan personel seçimine dair koşullara
bağlı olmaksızın görevli bulundukları bilgi işlem birimlerinde istihdam
edilebilirler.
(2)
Birinci fıkra kapsamında kullanılabilecek personel pozisyonu sayısı, ilgili
kamu kurum ve kuruluşu adına bu Yönetmeliğe göre vize edilmiş personel
pozisyon sayısının yarısından fazla olamaz. Sınavda başarılı olan personel
sayısının, kullanılabilecek personel pozisyon sayısından fazla olması
halinde bu madde uygulamasından yararlanacaklar başarı sırasına göre
belirlenir.
Yürürlük
MADDE 22 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Maliye Bakanı
yürütür.
|