Rize Üniversitesinden: RİZE
ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ
BÖLÜM Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE
1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Rize
Üniversitesine bağlı olarak kurulan Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE
2 – (1) Bu Yönetmelik; Rize
Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma
şekline ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak MADDE
3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7
nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2)
numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE
4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bölüm Başkanı: Rize Üniversitesi Tıp Fakültesine
bağlı bölümlerin başkanlarını, b) Danışma Kurulu: Merkezin Tıbbi Danışma Kurulunu, c) Dekan: Rize Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanını, ç) Merkez: Rize Üniversitesi Sağlık Uygulama ve
Araştırma Merkezini, d) Merkez Müdürü/Başhekim: Merkezin Müdürünü/Rize
Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Başhekimini, e) Merkez Müdür Yardımcıları: Merkezin müdür
yardımcılarını/Rize Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Başhekim
yardımcılarını, f) Rektör: Rize Üniversitesi Rektörünü, g) Senato: Rize Üniversitesi Senatosunu, ğ) Tıp Fakültesi: Rize Üniversitesi Tıp Fakültesini, h) Üniversite: Rize Üniversitesini, ı) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu ifade eder. İKİNCİ
BÖLÜM Merkezin
Amacı ve Faaliyet Alanları Merkezin amacı MADDE
5 – (1) Merkezin amacı; sağlık
hizmetleriyle ilgili tüm alanlarda eğitim-öğretim imkanları sağlamak,
bilimsel araştırma koşullarını hazırlamak, her düzeyde tıp ve sağlık personeli yetiştirmek
amacıyla Tıp Fakültesi başta olmak üzere, Üniversite bünyesindeki diğer
fakülte, enstitü, yüksekokul, araştırma ve eğitim merkezleri ile yurt içinde
ve dışındaki diğer kurumlarla
işbirliği yaparak stratejik plan ve hedefler çerçevesinde, sağlık
hizmetlerinin verimli ve kaliteli bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır. Merkezin faaliyet alanları MADDE
6 – (1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır: a) Sağlık alanında, kişi ve kuruluşlardan gelen
talepleri değerlendirmek, sağlık ve araştırma faaliyetlerinde bulunmak, b) Yeni teknoloji ve bilgi faaliyetlerini izleyerek,
sağlık alanında standartlarını en üst seviyeye çıkarmak, c) Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki sağlık ve
araştırma standartlarını izleyerek nitelikli sağlık hizmeti sunmak, ç) Öğrencilere sağlık eğitimi konusunda gerekli alt
yapıyı hazırlamak, d) Sağlıklı bir toplumun geliştirilmesi için
gerektiğinde kamu kurum ve kuruluşları ve özel sektör ile işbirliği yapmak,
ülke düzeyinde bilim ve toplum arasında köprü görevini üstlenmek, e) Kamu kurum ve kuruluşları ve özel sektör ile
Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak, eğitim programları
düzenlemek, bilimsel görüş ve benzeri hizmetleri vermek, f) Toplumun sağlıklı yaşam konusunda bilgilendirilmesi
ve eğitilmesi amacıyla, kitap, dergi, broşür ve benzeri yayınlar yapmak,
yazılı ve görsel basın organlarında programlar düzenlemek, g) Klinik dalları ve diğer disiplinlerle toplum
sağlığına yönelik araştırmalar konusunda işbirliğini sağlamak, ğ) Rektörlüğün ve Yönetim Kurulunun kararlaştıracağı
diğer faaliyetlerde bulunmak. ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri Yönetim
organları MADDE
7 – (1) Merkezin yönetim organları
şunlardır; a) Merkez Müdürü, b) Yönetim Kurulu, c) Danışma Kurulu. Merkez
müdürü MADDE
8 – (1) Merkez Müdürü; Tıp
Fakültesinde tam gün statüsünde çalışan profesör veya doçent öğretim üyeleri
arasından, üç yıl için Rektör tarafından görevlendirilir. Süresi biten Merkez
Müdürü yeniden görevlendirilebilir. Merkez Müdürü; Merkez hizmetlerinin
yürütülmesinden Rektöre karşı birinci derecede sorumludur. (2) Merkez Müdürü, çalışmalarında kendisine yardımcı
olmak üzere devamlı statüde çalışan Tıp Fakültesi öğretim üyeleri arasından
en az iki kişiyi üç yıl süre ile müdür yardımcısı olarak görevlendirmek üzere
Rektörün onayına sunar. (3) Merkez Müdürü görevi başında bulunmadığı
zamanlarda yardımcılarından biri, Merkez Müdürünün teklifi ve Rektörün onayı
ile Merkez Müdürüne vekalet eder. Vekalet
süresi altı ayı geçemez. Merkez Müdürünün görev süresinin dolması veya
herhangi bir sebeple görevinden ayrılması halinde müdür yardımcılarının da
görevleri kendiliğinden sona erer. Merkez
müdürünün görevleri MADDE
9 – (1) Merkez Müdürünün görevleri
şunlardır: a) Merkezin gelişmesi için gerekli stratejik planları
hazırlayarak Yönetim Kuruluna sunmak, b) Merkez hizmetlerinin hizmet içi programlara, toplam
kalite yönetimine uygun olarak yürütülmesini temin etmek, c) Merkezin ödenek ve personel ihtiyaçları ile ilgili
önerilerini gerekçeleri ile birlikte hazırlayarak veya hazırlatarak Yönetim
Kuruluna sunmak, ç) İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve hizmet
satın alınmasını, hizmet satın alma yolu ile yapılan sözleşmelerin
uygulanmasını ve denetimini sağlamak, d) Anabilim dalı ve bilim dalı hizmetleriyle ilgili
performans kriterlerini tespit etmek, e) Merkez için gerekli her türlü bilgisayar otomasyon
programlarını geliştirmek, uygulamak ve bilgisayar hizmet alım sözleşmesine
uygunluğu sağlamak, f) Merkez ve Merkez bünyesinde faaliyet gösteren
hizmet birimleri ile buralarda görev yapan yönetici, idari, sağlık ve teknik
personel arasında koordinasyonu ve iş bölümünü sağlamak, g) Yönetim Kurulunda görüşülecek konuları tespit
ederek Yönetim Kurulu başkanına teklif götürmek, ğ) Merkez bünyesindeki kliniklerin, polikliniklerin, laboratuvarların, destek birimlerinin ve Rektörlüğe bağlı
olarak Merkez içinde faaliyet gösteren diğer birimlerin verimli çalışmasını
sağlamak, h) Ameliyathanelerin, yoğun bakım ve reanimasyon hizmeti veren birimlerin ve buralardaki
cihazların Merkez bütününde etkin kullanılmasını ve bu konuda anabilim
dalları arasında koordinasyonu sağlamak, ı) Acil servisi, polikliniği ya da laboratuvarı
bulunan anabilim dallarının aktif katkısı ile, yirmi
dört saat ve kesintisiz olarak sağlık hizmeti verilmesini sağlamak, i) Merkezde, ilgili mevzuata uygun olarak hastaların
ayakta veya yatarak tanı ve tedavisinde, taburcu işlemlerinde ve ölümlerinde,
sağlık raporlarının düzenlenmesinde uygulanacak esasları tespit etmek ve bu
esasların uygulanmasını sağlamak, j) Hastaların iaşe ve diyetleri ile ilgili esasları
düzenlemek ve uygulanmasını sağlamak, k) Merkez ve Merkeze bağlı birimlerdeki idari, sağlık
ve teknik tüm personelin istihdam, yönetim, denetim ve gözetim görevini
yürütmek, ilgili anabilim dalları ile koordinasyon ve işbirliği içinde
çalışma düzenini planlamak ve söz konusu personelin görevlendirilmesi,
başarılarının değerlendirilmesi ve terfilerine ilişkin esasları ilgili
mevzuat hükümlerine göre tespit etmek ve uygulamak, l) Merkezin yıllık faaliyet raporunu hazırlayıp,
Yönetim Kuruluna sunmak, m) Yurt içi ve yurt dışında benzer faaliyetlerde
bulunan kuruluşlarla işbirliği yapmak, n) Hastane hizmetlerinin ilgili mevzuat hükümlerine
uygun olarak yürütülmesini, Yönetim Kurulu kararlarının uygulanmasını
sağlamak ve bu konuda gerekli denetimi yapmak. Yönetim
kurulu MADDE
10 – (1) Yönetim Kurulu Tıp Fakültesi Dekanı
başkanlığında aşağıdaki üyelerden oluşur; a) Merkez Müdürü, b) Cerrahi Tıp Bilimleri Bölüm Başkanlığındaki öğretim
üyelerinin, profesör ve doçent öğretim üyelerine öncelik verilmek suretiyle
kendi aralarından oylama ile seçtikleri farklı anabilim dallarından üç
öğretim üyesi, c) Dahili Tıp Bilimleri Bölüm
Başkanlığındaki öğretim üyelerinin, profesör ve doçent öğretim üyelerine
öncelik verilmek suretiyle kendi aralarından oylama ile seçtikleri farklı
anabilim dallarından üç öğretim üyesi, ç) Temel Tıp Bilimleri Bölüm Başkanlığındaki öğretim
üyelerinin, Hastanede ünitesi olan anabilim dallarındaki profesör ve doçent
öğretim üyelerine öncelik verilmek suretiyle kendi aralarından oylama ile
seçtikleri iki öğretim üyesi, d) Döner sermaye biriminden sorumlu Merkez Müdür
Yardımcısı. (2) Rektör gerekli gördüğünde Yönetim Kuruluna
başkanlık eder. (3) Yönetim Kurulunun raportörlük
görevini döner sermayeden sorumlu Merkez Müdür Yardımcısı yürütür. Seçimle
gelen üyelerin görev süreleri üç yıldır. (4) Yönetim Kurulunun gündemini Dekanın önerilerini
alarak Merkez Müdürü belirler. Yönetim Kurulu Başkanı Dekandır. Dekanın
katılmadığı zamanlarda, Merkez Müdürü bu Kurula başkanlık eder. Yönetim Kurulu,
başkanın daveti üzerine, en az iki ayda bir olağan ya da başkan veya en az üç
üyenin yazılı başvurusunu izleyen iki iş günü içinde olağanüstü toplanır.
Yönetim Kurulunda alınan kararlar Rektör tarafından onaylandıktan sonra
uygulamaya konulur. Yönetim Kurulu Başkanı, gerekli hallerde ilgili birim
sorumlularını ve yöneticilerini, oy hakkı olmadan toplantılara davet
edebilir. (5) Yönetim Kurulu bütün kararların uygulanmasında,
Rektöre karşı en üst düzeyde sorumludur. Yönetim
kurulunun görevleri MADDE
11 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır; a) İlgili mevzuat ve Danışma Kurulunun tavsiye kararları
doğrultusunda, Merkezin yönetimi ve işletilmesi için gerekli kararları almak ve Merkezin yönetiminde Merkez Müdürüne
yardımcı olmak, b) Merkezin faaliyette bulunan poliklinik, klinik ve laboratuvar birimlerinin, idari ünitelerin, ortak kullanım
sahalarının ve yeni kurulan ünitelerin etkin çalışması için yerleşim
planlarını yapmak ve koordinasyonu sağlamak, c) Merkez Müdürlüğünce hazırlanan çalışma raporlarını ve istatistiki verileri
değerlendirmek ve gerektiğinde Merkez faaliyetlerinin geliştirilmesi ve
iyileştirilmesi için önerilerde bulunmak, ç) Merkezin daha iyi sağlık hizmeti verebilmesi için
gerekli olan birimleri, poliklinikleri, laboratuvarları,
hastalara yönelik tanı ve tedavi üniteleri ile eğitim birimlerini kurmak ve
bu birimlerin yönetim esaslarını ilgili birimlerle işbirliği içinde
hazırlamak, d) Merkezin personel ve mali kaynaklarını, performansa
dayalı olarak inceleyerek gerekli kararları almak ve her yıl
sonunda birimlerin hizmet performanslarını inceleyerek takip eden yıl
için teşvik yönünde tedbirler almak. Danışma
kurulu ve görevleri MADDE
12 – (1) Danışma Kurulu, Rektör
başkanlığında aşağıda belirtilen üyelerden oluşur; a) Dekan, b) Merkez Müdürü, c) Tıp Fakültesi bölüm başkanları, ç) Tıp Fakültesi dahili tıp, cerrahi tıp ve Merkezde
çalışma birimi olan temel tıp bilimleri bölümlerindeki; aynı anabilim dalından bir üye olmak
koşuluyla, profesörlerin kendi aralarından seçeceği birer profesör,
doçentlerin kendi aralarından seçeceği birer doçent, yardımcı doçentlerin
kendi aralarından seçeceği birer yardımcı doçent ve araştırma görevlilerinin
kendi aralarından seçeceği
birer araştırma görevlisi. (2) Danışma Kuruluna seçimle gelen üyelerin görev
süreleri iki yıldır. (3) Danışma Kurulu yılda en az iki kez olağan
toplantısını yapar. Ancak Rektör, Dekan veya Merkez Müdürü gerekli gördüğünde
Danışma Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırabilir. (4) Danışma Kurulunun görevi; Merkezin çalışmaları ile
ilgili konularda tavsiye niteliğinde görüş ve önerilerde bulunmaktır. DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM Çeşitli ve
Son Hükümler Merkez
ünitelerinin ve birimlerinin çalışma usul ve esasları MADDE
13 – (1) Merkezde ve Merkeze bağlı
olarak çalışan sağlık hizmetleri ile ilgili ünitelerde bulunan servis,
poliklinik veya laboratuvar birimleri ile Merkezin
idari işlerinde görevli diğer idari birimler, yürüttükleri hizmetler açısından
idari bakımdan Merkez Müdürüne, bilimsel ve akademik bakımdan ise Dekana
karşı sorumludur. (2) Anabilim dallarına ait servis ve polikliniklerin
çalışma düzeni ve işleyişinden anabilim dalı başkanları sorumludur. Anabilim
dalı başkanları bu işleyişten aynı zamanda idari bakımdan Merkez Müdürüne,
bilimsel ve akademik bakımdan ise Dekana karşı sorumludur. (3) Merkez laboratuvarları
koordinatörü ve laboratuvar sorumluları ile
anabilim dallarına bağlı üniteler dışındaki ünitelerin sorumluları, Merkez
Müdürünün önerisiyle Rektör tarafından iki yıllığına görevlendirilir. Merkez laboratuvarları koordinatörü, laboratuvar
sorumluları ve ünite sorumluları Merkez Müdürüne karşı sorumludur. (4) Merkez ünite ve birimlerinin çalışma usul ve
esaslarına ilişkin diğer hususlar Senato tarafından belirlenir. Personel
ihtiyacı MADDE
14 – (1) Merkezin akademik, teknik
ve idari personel ihtiyacı; 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi ile 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
ilgili hükümleri uyarınca, Rektör tarafından görevlendirilecek personel
tarafından karşılanır. Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller MADDE
15 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun, Bakanlar Kurulunun 10/9/1982 tarihli
ve 8/5319 sayılı kararıyla yürürlüğe konulan Yataklı Tedavi Kurumları İşletme
Yönetmeliği ve
ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları uygulanır. Harcama
yetkilisi MADDE
16 – (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini Merkez Müdürüne devredebilir. Yürürlük MADDE
17 – (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE
18 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Rize Üniversitesi Rektörü yürütür. |