ZİRAİ MÜCADELE VE ZİRAİ KARANTİNA KANUNU İLE TARIM
VE KIRSAL
KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU KURULUŞ VE GÖREVLERİ
HAKKINDA
KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun No. 5818 Kabul
Tarihi: 26/11/2008
MADDE 1 – 15/5/1957 tarihli ve 6968 sayılı Zirai Mücadele ve Zirai
Karantina Kanununun 2 nci maddesinde yer alan
"zirai mücadele alet ve ilaçlarının ithal," ibaresinden sonra
gelen "ihraç,", VI ncı Bölüm başlığında
yer alan "ihraç" ibareleri ile 38 inci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendi ve 40 ıncı maddesinin
birinci fıkrasında yer alan "ve ihraç" ibaresi metinden
çıkarılmıştır.
MADDE 2 – 4/5/2007
tarihli ve 5648 sayılı Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu Kuruluş
ve Görevleri Hakkında Kanunun; 2 nci maddesinin
(d) bendi "d) Komite: İzleme Komitesini," şeklinde, 4 üncü maddesinin
üçüncü fıkrasında yer alan "ödeme talimatının verilmesi" ibaresi
"ödemenin gerçekleştirilmesi" şeklinde ve aynı maddenin birinci
fıkrasının (a) bendi, 13 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (g)
bentleri ve 16 ncı maddesinin ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"a)
Faydalanıcıların desteklerden azamî ölçüde yararlanabilmeleri amacıyla
tanıtım, bilgilendirme, eğitim ve yönlendirme faaliyetlerini
yürütmek."
"a)
İl düzeyinde duyuru ve tanıtımları yapmak, faydalanıcılara yönelik tanıtım,
bilgilendirme, eğitim ve yönlendirme faaliyetlerini yürütmek."
"g)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek."
"(2)
Program çerçevesinde Avrupa Birliğinden sağlanan fonların malî yönetimi,
Kurumun ulusal düzeyde akreditasyonunun sağlanması ve akreditasyonu ile
ilgili kuralların uygulanmasının takibi ile ilgili çalışmalar ulusal
yetkilendirme görevlisi olarak belirlenen merci tarafından yapılır."
MADDE 3 – 5648 sayılı Kanunun 8
inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE
8 – (1) Proje Hizmetleri Genel Koordinatörlüğü, Proje Yönetimi
Koordinatörlüğü ile Proje İzleme ve Kontrol Koordinatörlüğünden oluşur.
(2)
Proje Yönetimi Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Programla ilgili duyuru ve tanıtımları yapmak.
b)
Başvuru kılavuzlarını, başvuru formlarını ve gerekli diğer dokümanları
hazırlamak, faydalanıcılara yönelik tanıtım, bilgilendirme, eğitim ve
yönlendirme faaliyetlerini yürütmek.
c)
Başvuruları kabul etmek, proje ve faaliyetlerin belirlenen uygunluk kriterleri çerçevesinde ön incelemelerini yapmak,
yaptırmak, desteklenecek proje ve faaliyetlerin seçimini yapmak üzere
Komisyona sunmak.
ç)
Desteklenmesi uygun görülen kişi ve kuruluşlarla yapılması öngörülen
sözleşmeleri hazırlamak.
d)
Uygun bulunmayan başvurulara gerekçeli cevap vermek.
e)
Desteklenen proje ve faaliyetlerle ilgili ihale işlemlerini yürütmek.
f)
Proje başvuruları ile ilgili detaylı raporlar hazırlamak ve bunları ilgili
yerlere sunmak.
g)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek.
(3)
Proje İzleme ve Kontrol Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Uygulanan ve tamamlanmış proje ve faaliyetlerin yerinde kontrollerini
yapmak, yaptırmak, gerçekleşmelerini izlemek, bunlarla ilgili rapor ve
öneriler hazırlamak.
b)
Proje ve faaliyet uygulamalarını sözleşmede yer alan hükümler doğrultusunda
kontrol etmek ve gerektiğinde sözleşmelerde değişiklik yapılmasını veya
sözleşmelerin sona erdirilmesini Başkana teklif etmek.
c)
Projeler çerçevesinde yapılacak satın almaları ve diğer ihale süreçlerini
kontrol etmek ve uygulamada muhtemel darboğaz, hata ve suiistimalleri
önleyici tedbirleri almak.
ç)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek.
(4)
Finansman Genel Koordinatörlüğü; Tahakkuk Koordinatörlüğü, Ödeme
Koordinatörlüğü ve Muhasebe Koordinatörlüğünden oluşur.
(5)
Tahakkuk Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Ödeme talepleri ile ilgili bilgi ve belgelerin sözleşmede ve ilgili
mevzuatta belirtilen hükümlere uygunluğunu incelemek.
b)
Ödeme miktarlarına esas teşkil edecek belgeleri düzenlemek ve ödemelere
izin vermek.
c)
Ödeme öncesi yerinde kontrolleri yapmak.
ç)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek.
(6)
Ödeme Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Uygun bulunan ödemelerin faydalanıcıların hesabına aktarılmasını sağlamak.
b)
Ödeme ile ilgili bilgileri ilgili birimlere vermek.
c)
Avrupa Birliği ve uluslararası kuruluşlardan sağlanan kaynaklar ile ulusal
katkının ilgili kurumlar aracılığıyla teminine yönelik işlemleri yapmak.
ç)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek.
(7)
Muhasebe Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Uygulamayla ilgili muhasebe işlemlerini gerçekleştirmek.
b)
Yapılan sözleşmelerde Kurum adına doğan yükümlülükleri ve gerçekleştirilen
ödemeleri veri tabanına kayıt etmek.
c)
Ödemelere ilişkin kayıtların üçer aylık ve yıllık raporlarını hazırlamak,
ilgili birimlere iletmek.
ç)
Ödemelerle ilgili hesap ve belgeleri iç ve dış denetime hazır bulundurmak.
d)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek.
(8)
Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a)
Hukukî konular ve düzenlemeler hakkında görüş oluşturmak.
b)
Kurumun menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri
zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak
yapılmasına yardımcı olmak.
c)
Adlî ve idarî davalarda ve her türlü icra takiplerinde gerekli bilgi ve
belgeleri hazırlamak ve hazırlanmasını sağlamak, Kurumun dava ve icra takip
işlerini yürütmek.
ç)
Gerekli görüldüğünde ilgili birimlerin de görüşlerini alarak ihbarname ve
ihtarname düzenlemek veya bunlara karşı cevap hazırlamak.
d)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek.
(9)
İç Denetim Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Kurumun iç denetimini ulusal ve uluslararası denetim standartlarına uygun
olarak gerçekleştirmek.
b)
Kurumun iç kontrol sisteminin iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
c)
Hesap ve işlemlerin doğru, tam ve zamanında yapılıp yapılmadığını kontrol
etmek.
ç)
Kurumun işlemlerinin mali anlaşmalar ve programlara uygunluğunu kontrol
etmek ve raporlamak.
d)
Başkan tarafından denetimle ilgili verilecek diğer görevleri yerine
getirmek.
(10)
Destek Hizmetleri Genel Koordinatörlüğü; Bilgi Sistemleri Koordinatörlüğü
ile İnsan Kaynakları ve İdari İşler Koordinatörlüğünden oluşur.
(11)
Bilgi Sistemleri Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Kurumun bilgi işlem sistemlerini kurmak, ihtiyaç duyulan veri tabanlarını
oluşturmak, güvenliğini sağlamak ve geliştirmek.
b)
Faaliyet ve projelerle ilgili kayıtların elektronik ortamda saklanmasını
sağlamak.
c)
İlgili birimler ve diğer veri kaynakları arasında bilgi alış verişini
sağlamak.
ç)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek.
(12)
İnsan Kaynakları ve İdari İşler Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a)
Kurumun insan kaynakları politikası ve planlaması konusunda çalışmalar
yapmak ve Başkana tekliflerde bulunmak.
b)
Kurum personelinin atama, istihdam, eğitim, nakil, sicil, terfi,
görevlendirme, ücret, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek.
c)
Kurumun ihtiyacı olan her türlü mal ve hizmet satın alma, kiralama, bakım,
onarım, temizlik, araç-gereç malzeme temini, aydınlatma, ısıtma, su,
haberleşme, sağlık ve benzeri her türlü, idarî ve malî hizmetleri yürütmek.
ç)
Genel evrak, arşiv ve dokümantasyon faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
d)
Kurum personelinin yurt içi ve yurt dışında yapacağı çalışmaları organize
etmek.
e)
Kurumun basın, yayın ve halkla ilişkiler görevlerini yürütmek.
f)
Kurumda sivil savunma ile ilgili hizmetleri yürütmek.
g)
Başkan tarafından faaliyet alanlarıyla ilgili verilecek diğer görevleri
yerine getirmek.”
MADDE 4 – 5648 sayılı Kanunun 9
uncu maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"İzleme
Komitesi
MADDE
9 – (1) İlgili kamu kurum ve
kuruluşları, gerçek kişiler, özel hukuk tüzel kişileri ve sivil toplum
kuruluşlarının kırsal kalkınma program ve destekleri ile ilgili, izleme ve
değerlendirme süreçlerine katkı ve katılımlarını sağlamak amacıyla İzleme
Komitesi oluşturulur. Komitenin sekretarya hizmetleri Bakanlıkça Yönetim
Otoritesi olarak belirlenen birim tarafından yürütülür. Yönetim
Otoritesinin görevleri ile çalışma usûl ve
esasları Bakanlık tarafından çıkarılacak bir yönetmelik ile belirlenir.
(2)
Komitenin başkanı Bakanlık Müsteşarıdır. Komitede Bakanlık, İçişleri,
Maliye, Sanayi ve Ticaret, Kültür ve Turizm ile Çevre ve Orman
bakanlıkları, Devlet Planlama Teşkilâtı ve Hazine Müsteşarlıkları ile
Avrupa Birliği Genel Sekreterliğinden en az genel müdür düzeyinde birer
temsilci ile ilgili sivil toplum kuruluşlarından temsilciler yer alır.
Komiteye, Başkan, Yönetim Otoritesi ve Avrupa Komisyonu temsilcileri istişarî düzeyde iştirak edebilir.
(3)
Komitenin görevleri; kırsal alandaki gelişmeler ile kırsal kalkınma program
ve desteklerinin hedeflerine ulaşmasının sağlanması ve desteklerin ulusal
politika ve stratejilere uygun, birbirleri ile tutarlı, uyumlu ve etkin bir
şekilde uygulanması amacıyla; proje ve faaliyet başvuru şartları, seçim ve
değerlendirme kriterlerinin kırsal kalkınma hedeflerine uygunluğu konusunda
görüş oluşturmak; uygulama ve gelişmeleri hedeflere ulaşma açısından
belirli aralıklarla izlemek, değerlendirmeleri incelemek; hedeflere
ulaşılması veya malî yönetim de dahil olmak üzere
yönetim ve uygulamanın etkinleştirilmesi konusundaki önerilerini ilgili
kurum ve makamlara bildirmek, mevzuat ile Avrupa Birliği müktesebatı
çerçevesinde öngörülen diğer görevleri yürütmektir.
(4)
Komitenin teşekkülü, çalışma usûl ve esasları,
Komitede temsil edilen kuruluşların görüşleri alınarak Bakanlık tarafından
çıkarılacak bir yönetmelik ile belirlenir."
MADDE 5 – 5648 sayılı Kanunun 14
üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
14 – (1) Kurumda hizmetler 14/7/1965 tarihli ve
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile diğer kanunların sözleşmeli personel
hakkındaki hükümlerine bağlı olmaksızın istihdam edilen sözleşmeli personel
eliyle yürütülür. Kurum personeli, sosyal güvenlik yönünden 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve
Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a)
bendi hükümlerine tabidir.
(2)
Başkan Bakanın önerisi üzerine müşterek kararla atanır. Genel Koordinatör,
Birinci Hukuk Müşaviri, Koordinatör, il koordinatörleri, uzman, mütercim,
denetçi ve avukatlar Başkanın teklifi üzerine Bakan onayıyla, bunların
dışında kalan diğer personel ise Başkan tarafından atanır.
(3) Kurumda istihdam edilecek personelde Devlet Memurları
Kanununun 48 inci maddesinin (A) bendinin (1), (4), (5), (6) ve (7)
numaralı alt bentlerinde belirtilen genel şartlara ek olarak; Başkan, genel
koordinatör, koordinatör, il koordinatörü, uzman, denetçi pozisyonlarında
istihdam edilecekler için ziraat, su ürünleri, gıda, kimya, orman, çevre,
inşaat, jeoloji, bilgisayar, endüstri, elektrik, elektrik ve elektronik, elektronik,
elektronik ve haberleşme, makine, maden, metalürji, balıkçılık teknolojisi,
metalürji ve malzeme, jeodezi ve fotogrametri
mühendislikleri, mimarlık, peyzaj mimarlığı, biyoloji, kimya, kamu
yönetimi, siyaset bilimi ve kamu yönetimi, siyaset bilimi ve uluslararası
ilişkiler, iktisat, ekonomi, ekonometri, maliye, işletme, uluslararası
ilişkiler, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri, şehir ve bölge
planlama, istatistik, halkla ilişkiler ve tanıtım, sosyoloji programlarında
ve hukuk, veterinerlik fakültelerinde, mütercim pozisyonlarında istihdam
edilecekler için mütercim tercümanlık programında, birinci hukuk müşaviri
ve avukat pozisyonlarında istihdam edilecekler için hukuk fakültesinde veya
bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt dışındaki yüksek
öğretim kurumlarında en az lisans düzeyinde eğitim görmüş olmak ve Kurumun
faaliyet alanı veya istihdam edileceği alanla ilgili olarak asgari; Başkan,
genel koordinatör, koordinatör ve birinci hukuk müşaviri için sekiz yıl, il
koordinatörü için altı yıl, denetçiler için üç yıl iş tecrübesine sahip
olmak şartları aranır.
(4) Merkez teşkilatında; Başkan, genel koordinatör, birinci
hukuk müşaviri, koordinatör, uzman, denetçi ve avukat pozisyonlarında
istihdam edileceklerin İngilizce, Almanca veya Fransızca dillerinde yapılan
Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında asgari (C),
mütercim pozisyonunda istihdam edileceklerin (A), il koordinatörlüklerinde
il koordinatörü, uzman ve denetçi pozisyonunda istihdam edileceklerin ise asgari
(D) düzeyinde puan almış olmaları veya dil yeterliliği bakımından buna
denkliği kabul edilen uluslararası geçerliliği olan bir belgeye sahip
olmaları zorunludur. Kurumun nitelikli personel ihtiyacının
karşılanabilmesi amacıyla istihdam edilecek personel için 31/12/2010 tarihine kadar, yabancı dil yeterliliği şartı
aranmayabilir. Bu tarihe kadar bu fıkrada öngörülen dil yeterliliği
belgesini ibraz etmeyenlerin sözleşmeleri yenilenmez.
(5)
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II) ve (IV) sayılı cetvellerde
sayılan kurum ve kuruluşlarda çalışanlardan durumları, bu maddede sayılan
nitelik ve şartlara uygun olanlar, kendilerinin isteği ve kurumlarının muvafakatı ile Kurumda sözleşmeli olarak istihdam
edilebilir. Bu şekilde istihdam edilecek personel sayısı toplam personel
sayısının yüzde ellisini aşamaz. Bu şekilde görevlendirilen personel
kurumundan aylıksız izinli sayılır ve asıl kadrosuyla ilgisi devam eder.
Bunların terfileri başkaca bir işleme gerek kalmaksızın kurumlarınca
yapılır. Bu hükme göre görevlendirilenler, görevde kaldıkları sürece, malî
ve sosyal haklarını Kurumdan alırlar. Bu şekilde geçen hizmet süreleri,
kazanılmış hak aylık, derece ve kademeleri ile ek göstergelerinin
tespitinde dikkate alınır. 5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (c) bendi kapsamında sigortalı iken bu şekilde istihdam edilmeye
başlayanlar, ilgileri devam eden asıl kadroları esas alınarak bu görevleri
sırasında da aynı kapsamda sigortalı kabul edilir. Kamu kurum
ve kuruluşlarında asli kadrosu itibarıyla makam tazminatı ödenmesi gereken
görevlerde bulunmakta iken bu fıkra çerçevesinde Kurumda Başkan, genel
koordinatör, birinci hukuk müşaviri, koordinatör, uzman ve denetçi olarak
sözleşmeli istihdam edilmeye başlayan ve 5510 sayılı Kanunun geçici 4 üncü
maddesi kapsamında bulunanların, bu görevlerde geçen süreleri makam
tazminatı veya buna bağlı olarak temsil veya görev tazminatı ödenmesi
gereken süre olarak değerlendirilir.
(6)
Kurumun merkez teşkilâtında istihdam edilecek personel sayısı yüzseksen kişiden fazla olamaz. Sekreterlik, arşiv,
idarî, malî ve personelle ilgili işlemleri yürütecek olan destek
personelinin sayısı, toplam personel sayısının yüzde yirmisini geçemez.
(7)
Kamu kurum ve kuruluşlarından Kurumda istihdam edilen kamu görevlileri,
görevleri sona erdiğinde kurumlarında mükteseplerine uygun bir göreve
atanırlar. Bunların Kurumda geçen hizmet süreleri kazanılmış hak
aylıklarının tespitinde dikkate alınır.
(8)
Sözleşmeli personele verilecek her türlü ödemeler dahil
net ücretler; Başkana Başbakanlık merkez teşkilâtında görev yapan genel
müdür, genel koordinatörler, iç denetim koordinatörü ve birinci hukuk
müşavirine Başbakanlık merkez teşkilâtında görev yapan genel müdür
yardımcısı, koordinatör ve il koordinatörlerine Başbakanlık merkez
teşkilâtında görev yapan daire başkanları, uzman, mütercim, avukat ve
denetçilere Başbakanlık uzmanları, diğer görevlilere ise Başbakanlık merkez
teşkilâtındaki benzer unvanlar ile görev yapan personel için öngörülmüş
bulunan ücretleri aşmamak kaydıyla, Bakan tarafından belirlenir. Kurumda
istihdam edilen avukatlara, Kurum lehine sonuçlanan dava ve icra takipleri
nedeniyle hükme bağlanarak karşı taraftan tahsil olunan vekalet
ücretlerinin; hukuk müşaviri ve avukatlara dağıtımı hakkında 2/2/1929 tarihli ve 1389 sayılı Devlet Davalarını İntaç
Eden Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekalet
Hakkında Kanun hükümleri kıyas yolu ile uygulanır.
(9)
Kurum, desteklenecek proje ve faaliyetler ile ilgili başvuruların değerlendirilmesi,
izlenmesi, duyurulması ve tanıtımı ile faydalanıcılara yönelik eğitim
hizmeti verilmesi amacıyla; özel bilgi ve uzmanlık gerektiren işlerde,
istisna veya hizmet akdi ile yerli ve yabancı uzmanları, kısmi zamanlı
olarak çalıştırabilir. Kurumda bu şekilde çalıştırılacak personel sayısı,
Kurumun toplam personel sayısının yüzde otuzunu geçemez.
(10)
Sözleşmeli personelin bu maddede belirlenenler dışında kalan görev ve
yetkileri, hizmete alınma, görevlendirme, görevde yükselme ve görevden
alınma şekilleri ile sözleşme esasları, unvan ve sayıları Bakanlar Kurulu
kararı ile çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.”
MADDE 6 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 7 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
4/12/2008
|