Devlet
Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünden:
DEVLET MALZEME OFİSİ SATIŞ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Devlet Malzeme Ofisi
Genel Müdürlüğü Ana Statüsünde sayılan kamu kurum ve kuruluşlarına, Ana Statüde belirtilen mal ve
malzemelerin satış ve dağıtımını, faaliyet konusuna giren her çeşit mal ve
malzeme ile ilgili bilgi toplama, değerlendirme, alım faaliyetlerini
planlama, satış ve hizmet bedeli tespitine yönelik çalışmaları yapma ile
Teşekkül bütçesinde gösterilmeyen mal ve malzemenin müteferrik olarak satış
ve dağıtımı, çeşitli sebeplerle müşterilere satılma imkanı
kalmayan mal ve malzemenin satışı veya tasfiyesine ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Devlet Malzeme Ofisinin merkez
ve taşra teşkilatını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 8/6/1984
tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararname hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a)
Ana Statü: 4/5/2007 tarihli ve 26512 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü Ana Statüsünü,
b)
Müşteri: Ofisten mal ve malzeme talebinde bulunan ve kamu hukukuna tabi
olan veya kamunun denetimi altında bulunan ya da kamu kaynağı kullanan kamu
kurum ve kuruluşlarını,
c)
Ofis: Sermayesinin tamamı Devlete ait, iktisadi alanda ticari esaslara göre
faaliyet göstermek üzere kurulan Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünü,
ç)
Satış organı: Müşterilere satış, dağıtım ve hizmet vermek üzere kurulan
Pazarlama Daire Başkanlığı, Basım İşletmesi Müdürlüğü, bölge müdürlükleri
ve irtibat bürolarını,
d)
Teşekkül bütçesi: Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü bütçesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Satış Organları, Satış Fiyatları,
Tespiti, Değiştirilmesi ve İzlenmesi
Satış organlarının
kurulması ve kaldırılması
MADDE 5 – (1) Satış organları, bu Yönetmelikte tespit ve
tayin edilen usuller dairesinde ve Ana Statüde sayılan kamu kurum ve
kuruluşlarına satış ve dağıtım yapmak veya hizmet vermek üzere kurulur.
Satış organları müşterilerin bulunduğu mahal ve satış imkânları dikkate
alınarak ülkenin çeşitli yerlerinde Ana Statüye uygun olarak Yönetim Kurulu
Kararı ile kurulabilir veya kaldırılabilir.
(2)
Satış organlarının yetki ve görev alanlarının tespitine ve değiştirilmesine
Genel Müdürlük yetkilidir.
Satış organlarının
yetkileri
MADDE 6 – (1) Satış organları; bölgeleri dışındaki
müşterilere, müşterilerin mal ve malzemeyi satış organlarında teslim
almaları ve nakliyesini de kendileri yapmayı kabul etmeleri halinde satış
yapabilirler. Ancak, talep edilen mal ve malzemenin bir kamyonluk yük
olması halinde nakliyesi de yapılabilir.
(2)
Birinci fıkradaki haller haricinde bölgeleri dışındaki müşterilere satış
yapılacağı durumlarda, Genel Müdürlükten izin alınır.
Satış fiyatı
MADDE 7 – (1) Satışlar, mal ve malzemenin satış amacıyla
depodan çıkışının yapıldığı, tarihteki cari fiyatlarla yapılır.
Satış fiyatlarının
tespiti
MADDE 8 – (1) Ofisin mal ve malzeme satışlarının Ülkenin her
yerinde tek fiyatla yapılması esastır. Elektronik satış için farklı fiyat
tespit edilebilir.
(2)
Ofis stoklarındaki mal ve malzemenin satış fiyatları yıllık Teşekkül bütçesi ile tespit
edilir.
(3)
Katalogla satış kapsamında yer alan mal ve malzeme taleplerinde ise,
katalog kapsamında yer alan firmalarla yapılan sözleşmelere göre elde
edilen maliyetler esas alınarak ve hizmet bedeli eklenilerek satış
fiyatları tespit edilir.
(4)
Müşteri nam ve hesabına müteferrik olarak temin edilen mal ve malzeme
fiyatı ise; gerçekleştirilen alım maliyetleri dikkate alınarak ve hizmet
bedeli eklenilerek tespit edilir.
(5)
Malzemenin, teslimi gereken satış organı deposundan başka bir yerde
tesliminin istenilmesi halinde nakliye ve sigorta masrafları satış fiyatına
eklenir.
Satış fiyatlarının
değiştirilmesi
MADDE 9 – (1) Yıl içinde satın alınan mal ve malzemenin
maliyetinde, Teşekkül bütçesi satınalma programında
tahmin edilen maliyet bedellerine göre artış veya azalma olduğu takdirde,
Yönetim Kurulu Kararı ile satış fiyatlarında değişiklik yapılabilir. Satış
fiyatı değiştirilen mal ve malzemenin, tüm satış organlarında aynı tarihte
yeni fiyatlardan satışı yapılır.
(2)
Bedeli Ofis hesaplarına intikal ettirilmekle birlikte tamamı karşılanamayan
müşteri taleplerinden, Ofis ve müşterilerin karşılıklı mutabık kaldığı mal
ve malzeme için, bedele ilişkin yapılan ödemenin Ofis hesabına intikal
ettiği tarihteki satış fiyatı uygulanır.
Fiyat listelerinin
duyurulması
MADDE 10 – (1) Mal ve malzeme satış fiyatlarını gösterir
listeler Ofisin internet sitesinden duyurulur. Genel Müdürlükçe gerek
görülmesi halinde fiyat listeleri bastırılabilir veya elektronik ortamda
çoğaltılabilir. Bu durumda listeler satış organının görülebilen bir yerinde
müşterilerin incelemesine sunulur.
(2)
Fiyat değişikliklerinde, müşteri talebi karşılanmadan değişik fiyat
müşteriye duyurulur ve mutabakat sağlandıktan sonra talep karşılanır. Genel
Müdürlükçe lüzum görüldüğü takdirde, fiyat değişiklikleri yılı içinde
müşterilere duyurulur.
Piyasa fiyatlarının
izlenmesi
MADDE 11 – (1) Piyasa fiyatları ile Ofis satış fiyatlarının
uyumlu bir şekilde yürütülmesini temin amacı ile piyasa fiyatları Pazarlama
Daire Başkanlığı tarafından sürekli olarak izlenir. Satışı yapılan her mal
ve malzeme için fiyat endeksi hazırlanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Satış Şekilleri, Satış Şekillerinin
Duyurulması, Mal ve Malzeme Talepleri
Satış şekilleri
MADDE 12 – (1) Ofis satışları, esas itibariyle müşteri
taleplerine ilişkin mal ve malzeme bedelinin peşin olarak Ofis hesaplarına
intikalini müteakip yapılır.
(2)
Ofis satışları Yönetim Kurulunca uygun görülmesi halinde aşağıdaki
şekillerde de yapılabilir.
a)
Kredili satış; bedeli daha sonra tahsil edilmek üzere yapılan satıştır.
b)
Kampanyalı satış; belirli ürünlerde sınırlı süreler için indirimli fiyatlar
uygulanarak yapılan satıştır.
c)
Promosyonlu satış; belirli ürünlerin, belirli miktar ya da tutarda alınması
durumunda yanında bedelsiz mal verilmek suretiyle yapılan satıştır.
ç)
Tahditli satış; tüm müşteri taleplerinin karşılanamaması
durumunda ürünlerin imkânlar oranında ve daha çok müşterinin ihtiyacını
karşılayabilmek bakımından sınırlandırılarak yapılan satıştır.
d)
İhalelere katılım suretiyle satış; Ofis faaliyetleri kapsamındaki mal ve
hizmetlere ilişkin olarak kamu kurum ve kuruluşlarınca açılan ihalelere
katılmak suretiyle yapılabilecek satıştır.
Satış şekillerinin
duyurulması
MADDE 13 – (1) Müşterileri ilgilendiren Ofis satış şekilleri
ile satış şekillerindeki değişiklikler Ofis internet sitesi veya fiyat
listeleri vasıtasıyla duyurulur.
Mal ve malzeme
bedellerinin yatırılması
MADDE 14 – (1) Mal ve malzeme bedelleri, müşterilerce mal ve
malzemenin alınacağı satış organı veznesine veya Ofis adına açılmış bulunan
banka hesabı carileri ile diğer Ofis teşkilatı veznelerine yatırılır. Mal
ve malzeme bedellerinin, mal ve malzemenin alınacağı satış organlarının
dışındaki Ofis teşkilatı hesaplarına yatırılması halinde, yatırılan para
ilgili satış organına dekontla mal edilir. Ancak,
acil hallerde tahsilatı yapan satış organı
tarafından dekontun tarih ve numarası belirtilmek suretiyle malı teslim
edecek satış organına bildirim yapıldığında dekontun gelmesi
beklenilmeksizin mal ve malzeme verilir.
Mal ve malzeme
taleplerinin yapılması
MADDE
15 – (1) Mal ve malzeme talepleri, mal ve
malzemeye ilişkin bilgilerin belirtildiği, varsa şartnamelerin eklendiği ve
müşteri yetkilileriyle, mutemedinin adı soyadı ve unvanlarının yazılarak
imzalandığı mal ve malzeme talep listesinin veya talep yazısının, Ofis
internet sitesinde elektronik satış üyeliği bulunan müşterilerin ise;
üyelik sayfaları üzerinden gönderecekleri elektronik taleplerin, mal ve
malzemenin alınacağı satış organına intikali suretiyle yapılır.
(2)
Mal ve malzeme taleplerinin satış organına intikalinden sonra müşteri talepleri en kısa sürede
sonuçlandırılır.
Talepler üzerine
yapılacak işlemler
MADDE 16 – (1) Satış organlarına intikal eden mal ve malzeme
taleplerinin 15 inci maddeye uygun olup olmadığı kontrol edilir. Uygun
olmayanların uygun hale getirilmesi sağlanarak aşağıdaki işlemler yapılır.
a)
Talep konusu mal ve malzemenin hangi yöntemle karşılanacağı tespit
edilir.
b)
Satış görevlisince, talep edilen mal ve malzemeden verilebilecek olanlar
tespit edilir ve ödeme bilgileri kontrol edilip irsaliye ve faturasının
düzenlenmesini müteakip, teslim edilmek üzere depoya intikal
ettirilir.
c)
Katalog kapsamındaki taleplerden bedeli yatırılanlar için firmasına sipariş
verilir veya satınalma birimine iletilir.
ç)
Münferit müşteri talepleri Ofis alım usullerine göre temin edilmek üzere
ilgili birime iletilir.
d)
Karşılanması mümkün olmayan talepler gerekçesi ile birlikte talepte bulunan
müşteriye bildirilir.
e)
Talep edilen mal ve malzemenin tamamı karşılanamamış ise müşterilerce kabul
edilmesi halinde verilemeyen mal ve malzeme geldiğinde, yeni bir talep
istenmeden eksik mal ve malzeme tamamlanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ambalajlama, Sevk, Teslim ve Fatura
Ambalajlama
MADDE 17 – (1) Faturası kesilen mal ve malzeme mahiyetine ve
gideceği yere göre ambalajlanır.
(2)
Ambalajın görülebilen kısmına müşterinin adı ve adresi ile mal ve
malzemenin ölçüsü, miktarı, ambalaj numarası okunaklı ve silinmeyecek
şekilde yazılır.
(3)
Satış organlarında teslim suretiyle yapılan satışlarda bilhassa küçük ve
çok çeşitli mal ve malzeme, taşıma kolaylığının sağlanması için
ambalajlanarak teslim edilir. Satış organları iç ve dış ambalaj malzemesi
için müşteriden herhangi bir bedel isteyemez.
Sevkiyat ve teslim
MADDE 18 – (1) Her
satış organı, bölgesi dahilindeki müşterilere ait
mal ve malzemeyi Genel Müdürlüğün nakliye ve teslimat politikalarına uygun
süre ve vasıtalar ile sevk ve teslim eder.
Teslim yeri
MADDE 19 – (1) Mal ve malzeme müşterinin talebine istinaden
iki şekilde teslim edilir.
a)
Adreste teslim: Satılan mal ve malzeme Ofis aracı, nakliyeci firma veya
diğer ulaşım araçları ya da kargo şirketleri aracılığıyla gönderilerek
müşterinin gösterdiği adreste teslim edilir.
b)
Satış organında teslim: Müşteri istediği takdirde, mal ve malzeme müşteri
mutemedine, kimliği kontrol edilmek suretiyle satış organında teslim
edilir.
Fatura
düzenlenmesi ve muhasebeleştirme
MADDE 20 – (1) Fatura, mal ve malzemenin teslim edildiği
tarihte bir asıl ve üç örnek olarak düzenlenir. Ancak, 31 inci madde hükmü
saklıdır.
(2)
Faturanın aslı ve örnekleri üzerinde, mal ve malzemenin teslim şekli veya
sevk aracına göre aşağıdaki işlemler yapılır.
a)
Mal ve malzemenin satış organında teslimi halinde; faturanın aslı mal ve
malzemeyi teslim alan mutemede verilir. Alındı örneği, kimlik bilgileri
yazılmak suretiyle mutemede imzalatılarak satış organında bırakılır ve
birinci örneği de posta ile müşteriye gönderilir.
b)
Mal ve malzemenin Ofis aracı ile gönderilerek adreste teslimi halinde;
faturanın aslı ve birinci örneği, Ofis görevlisince, mal ve malzemeyi
teslim alan yetkiliye verilir. Alındı örneği, mal ve malzemeyi teslim alan
yetkili tarafından kimlik bilgileri yazılmak suretiyle imzalanır ve Ofis
görevlisince satış organına verilmek üzere saklanır.
c)
Mal ve malzemenin diğer araçlarla gönderilerek adreste teslimi halinde;
faturanın aslı ile birinci ve ikinci örneği, mal ve malzemenin gönderildiği
tarih ve gönderilen araç cinsini belirten bir yazı ekinde müşteriye
gönderilir. Müşteriden, bu faturaya göre mal ve malzemeyi teslim alarak,
alındı örneğini imzalamak suretiyle geri göndermesi istenir.
Faturaların
saklanma süreleri
MADDE 21 – (1) Satış organlarınca iptal edilenler dahil düzenlenen faturaların dip koçanları ciltlenerek düzenlendikleri
tarihten itibaren 10 yıl süreyle saklanır.
Bakiyelerin iadesi
MADDE 22 – (1) Ofis hesaplarında görülen müşteri alacakları,
ilgili müşterinin yazılı isteğine göre, satış organlarınca, banka kanalıyla
iade edilir. Genel Müdürlükçe tespit edilen miktarlar, müşterinin yazılı
isteğine istinaden, vezneden de iade edilebilir.
(2)
Yıl sonuna kadar talep edilmeyen bakiyeler, Ofis
tarafından Ocak ayında ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının hesaplarına
banka kanalıyla iade edilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Fazla, Noksan, Ayıplı Mal ve Malzeme
Fazla, noksan,
ayıplı mal ve malzeme ile ilgili tutanak düzenlenmesi
MADDE
23 – (1) Mal ve malzemenin ambalajında,
etiketinde tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan veya tanıtım
özellikleri veya standardı tespit edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı
olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya müşterinin
ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya
ekonomik eksiklikleri içeren mal ve malzemeler ayıplı mal ve malzemelerdir.
(2)
Satış organında teslim; müşteri mutemedine mal ve malzeme ayıpsız olarak
teslim edilir. Bu esnada yapılan kontrolde mal ve malzemenin ayıplı
olduğunun tespiti halinde durum satış organınca bir tutanakla tespit
edilir.
(3)
Adreste teslim; satılan mal ve malzeme ayıplı, fazla veya noksan ise durum
düzenlenecek bir tutanakla tespit olunur. Tutanak, mal ve malzemenin stok
numarası, cinsi, fazla veya noksan miktar, varsa ayıbın mahiyeti, teslim
yer ve tarihi ile fatura tarih ve numarasının ayıbın telafisi için müşteri
tercihini gösterecek şekilde dört nüsha olarak düzenlenir ve tutanak
üzerinde sevk aracına göre aşağıdaki işlemler yapılır.
a)
Mal ve malzeme Ofis aracı ile gönderilmiş ise; tutanak, Ofis görevlisi ile
müşteri görevlileri tarafından kimlik bilgileri, teslim adresi ve tarihi
açıkça belirtilerek imza edilir. Tutanağın aslı ve iki nüshası ilgili satış
organına verilmek üzere Ofis görevlisi tarafından saklanır. Bir nüshası da
müşteri yetkilisine verilir.
b)
Mal ve malzeme diğer araçlarla gönderilmiş ise; tutanak, tesellüm heyetince
düzenlenir. Tutanağın aslı ve iki nüshası ilgili satış organına gönderilir.
Mal ve malzemenin dış ambalajında herhangi bir hasar bulunduğu takdirde,
tutanağa taşıyıcının da imzası alınır.
c)
Mal ve malzeme Ofis tedarikçilerince doğrudan teslim edilmekte ise;
tutanak, tedarikçi ile müşteri daire yetkilisince düzenlenir. Tutanağın
aslı ve iki nüshası ilgili satış organına gönderilir.
ç)
Mal ve malzeme, Ofis tedarikçisi tarafından doğrudan teslim edilmekte ise;
tutanak, tedarikçi ile müşteri daire yetkililerince düzenlenir. Tutanağın
aslı ve iki nüshası ilgili satış organına gönderilir.
d)
Tutanakların teslim tarihinden itibaren 15 gün içinde Ofis satış
organlarında olacak şekilde gönderilmesi gerekmektedir. Satılan mal ve
malzemenin ayıbı, olağan dikkat ve özenin gösterilmesi halinde farkedilemeyecek şekilde gizli ise, mal ve malzemenin
cinsine ve ayıbın mahiyetine göre yapılan veya yaptırılan tespit, satış
tarihinden itibaren iki yıl içinde gönderilebilir.
Satış organlarınca
fazla, noksan, ayıplı mal ve malzeme ile ilgili yapılacak işlemler
MADDE 24 – (1) Ofis aracı ile gönderilen mal ve malzemenin
fazla olduğu tespit edildiğinde, bu mal ve malzeme, aynı araç ile satış
organına iade edilerek, diğer araçlarla gönderilen mal ve malzemenin fazla
çıktığı müşteri tarafından bildirildiği takdirde ise, satış organınca geri
getirtilerek depoya alınır. Fazla çıkan mal ve malzeme müşteri tarafından
istenildiği takdirde, bedelinin yatırılmış olması halinde müşteriye fatura
edilir.
(2)
Müşteriye gönderilen mal ve malzeme noksan çıktığı takdirde, bu durumla
ilgili olarak düzenlenen ve satış organına intikal ettirilmiş olan tutanak,
satış organınca incelenir. Noksanlık tespit edildiği takdirde, mal ve
malzeme ilgili müşteriye gönderilir ve bunun için ambar pusulası
düzenlenmez.
(3)
Ayıplı mal ve malzemenin müşteri tarafından değiştirilmesi veya bedelinin
iadesi ya da ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indiriminin talep
edilmesi halinde 26 ncı madde hükümlerine göre
işlem yapılır.
(4)
Mal ve malzemenin ayıbı teslim yerinde giderilebilecek mahiyette ve müşteri
tarafından da istenmiş ise onarma görevli Ofis personeli tarafından
mahallinde yaptırılır.
(5)
Hasarın mahallinde giderilememesi halinde ilgili mevzuat veya satıcı firma
ile Ofis arasında yapılmış bulunan sözleşme hükümlerine göre işlem yapılır.
Fazla, noksan,
ayıplı mal ve malzeme ile ilgili hususların duyurulması
MADDE 25 – (1) Fazla, noksan veya ayıplı mal ve malzeme ile
ilgili olarak 23 ve 24 üncü maddelerde yer alan hususlar Ofis internet
sitesi veya malzeme fiyat listesiyle müşteriye duyurulur.
ALTINCI BÖLÜM
Mal ve Malzeme Değiştirilmesi, Hurda veya İhtiyaç
Fazlası Mal ve Malzeme,
Müşteri İlişkileri, Bulunmayan Mal ve
Malzemenin Temini
Mal ve malzemenin
değiştirilmesi veya iade alınması
MADDE 26 – (1) Aşağıda belirtilen durumlarda;
a)
Müşterilerce Ofis organlarından alınıp, bilahare yanlışlıkla alındığı veya
kullanma yeri olmadığı tespit edilen mal ve malzeme hiç kullanılmamış olmak
kaydıyla,
b)
Ayıptan dolayı; müşterinin değiştirme, bedelinin iadesi veya ayıbın neden
olduğu değer kaybının bedelden indirimi taleplerinde,
c)
Bir yıl içinde kullanma hatası dışında aynı arızanın ikiden fazla, farklı
arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu, mal ve malzemeden
yararlanamamanın süreklilik kazanması,
ç) Tamiri için geçen sürenin aşılması veya firmanın servis
istasyonu, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla, Ofis
satış organı, bayii, acentası, temsilcisi,
ithalatçısı veya imalatçısı tarafından, müşterinin başvuru tarihinden
itibaren yedi gün içinde düzenlenecek raporla arızanın tamirinin mümkün
bulunmadığının belirlenmesi ve müşterinin, mal ve malzemenin ücretsiz
olarak değiştirilmesini talep etmesi hallerinde,
Genel
Müdürlükçe alınacak karara göre mal ve malzemenin değiştirilmesi veya iade
alınması işlemleri yapılır.
Hurda veya ihtiyaç
fazlası mal ve malzemenin satışı ve tasfiyesi
MADDE
27 – (1) Demode olan, kullanma yeri
kalmayan veya nakliyeden dolayı hasarlı hale gelen mal ve malzeme ile başka
nedenlerle satılamayan ve alınacak Yönetim Kurulu Kararına istinaden stok
dışına çıkarılan mal ve malzeme ile hurda mal ve malzeme, satılmasına karar
verilen sabit değerler, ambalaj gibi mal ve malzeme; açık teklif usulü,
açık artırma olarak uygulanmak kaydıyla, Devlet Malzeme Ofisi Satınalma Yönetmeliğindeki usuller çerçevesinde, her
yıl Yönetim Kurulunca tespit edilen limitlere ilişkin hükümlere göre Ofis
müşterisi sayılan daire ve müesseselere yapılan satışlar hariç olmak üzere
satılır.
(2)
Bu suretle satışı yapılamayan mal ve malzeme, Yönetim Kurulu Kararı ile
tasfiye edilir.
(3)
Tasfiye; Müdürlerin başkanlığında üyelerden biri muhasebeci, diğeri depo ve
satış şefi veya depo şefi olmak üzere teşkil edilecek en az üç kişilik imha
komisyonları marifetiyle en geç iki hafta içinde yapılır.
(4)
Mal ve malzeme, nitelik ve özelliklerine göre yakılmak veya gömülmek gibi
tamamen değersiz veya yararlanılamaz hale sokulması suretiyle yok edilir.
Durum bir tutanakla tespit edilir. Tasfiye işlemi sonucunda gerekli muhasebe
kayıtları tesis edilir. İmha sırasında, çevre sağlığı yönünden gerekli
tedbirlerin alınması sağlanır.
Müşteri ilişkileri
MADDE 28 – (1) Satış organları yetkilileri veya
görevlendirecekleri personel, her yıl düzenleyip Genel Müdürlüğün onayına
sunacakları bir program dahilinde, bölgelerdeki
müşterileri imkân dahilinde ziyaret ederek;
a)
Ofisin tanıtılması,
b)
Satışa sunulan mal ve malzemenin tanıtılması,
c)
Bulunan ve bulunmayan mal ve malzeme ile bulunmayan mal ve malzemenin
yerine kullanılabilecek mal ve malzeme,
ç)
Müşterinin Ofisten istekleri,
d)
Potansiyel müşteriler,
e)
Müşterilerin Ofisi veya piyasayı tercih sebepleri,
f)
Ambalaj nitelikleri,
g)
Dağıtım kanalları ve usulleri ile bunların iyileştirilmesi çareleri,
ğ)
Yol durumları,
h)
Ofisin faaliyet konusuna giren konularda çalışan firmaların tesbiti ile gerekli görülen diğer hususları
görüşür ve inceler. Bunlardan satış organının yetkisine
girenler iyileştirilir, yetkisi dışında kalanlar Genel Müdürlüğe intikal
ettirilir.
Stok ve katalogda
yer almayan mal ve malzemenin temini
MADDE 29 – (1) Ana Statü kapsamına girmekle beraber stok
tesisine gidilmeyen veya katalog kapsamında bulunmayan mal ve malzemeden
ihtiyaç duyulanlar satınalma mevzuatı kapsamında
Ofis eliyle iç veya dış piyasadan temin edilir. Gerekirse bu mal ve
malzemeye ait teknik şartnameler ilgili müşteri ile birlikte hazırlanır.
Satış organından
mal ve malzeme çıkarılması
MADDE 30 – (1) Satış organlarından karşılığında ambar
pusulası veya fatura düzenlenmeden hiç bir mal ve malzeme çıkarılamaz.
Kredili satışlarda ise, protokolün düzenlenmesi ile birlikte kredili satış
faturası düzenlenir. Fatura tarihi ve muhteviyatı değiştirilemez.
Mahsup devresi
içerisindeki teslimler
MADDE 31 – (1) Yıl içinde Ofis hesabına bedeli yatırıldığı
halde mali yılın sonuna kadar teslim edilemeyen ve Bütçe Kanunu ile diğer
mevzuat gereğince verilen özel yetkiye istinaden mahsup süresi içinde
teslimi yapılacak mal ve malzeme, mal ve malzeme bedelinin Ofis hesabına
yatırıldığı dönemde fatura edilebilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan
yönetmelik
MADDE 32 – (1) 19/7/2005 tarihli ve
25880 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Devlet Malzeme Ofisi Satış
Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 33 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 34 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Devlet Malzeme Ofisi
Genel Müdürü yürütür.
|