BAZI KANUN VE
KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
Kanun
No. 5793 Kabul
Tarihi: 24/7/2008
MADDE 1 – 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve Telefon
Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"EK
MADDE 37 – Kurum tarafından sayısı sınırlandırılarak, ulusal çapta, kamuya
açık mobil telekomünikasyon hizmeti sunmak üzere;
a)
Yetkilendirilen işletmeciler, süresinde ödenmeyen bedeller için abonelerine
tahakkuk ettirdikleri gecikme faizi ile vasıtalı vergiler, harç ve resim
gibi malî yükümlülükler ve raporlama amacıyla muhasebeleştirdikleri
tahakkuk tutarları hariç olmak üzere, aylık brüt satışlarının yüzde 15’ini,
b)
Yetkilendirilen işletmecilerin şebekeleri üzerinden telekomünikasyon
hizmeti sunan diğer işletmeciler, süresinde ödenmeyen bedeller için
abonelerine tahakkuk ettirdikleri gecikme faizi ile vasıtalı vergiler, harç
ve resim gibi malî yükümlülükler ve raporlama amacıyla
muhasebeleştirdikleri tahakkuk tutarları hariç olmak üzere, bu şebekeler
üzerinden sundukları hizmetlerden elde ettikleri aylık brüt satışlarının
yüzde 15’ini,
hazine payı olarak öderler.
Aylık
dönemler itibarıyla hesaplanan paylar, ilgili olduğu ayı izleyen ayın
yirminci günü akşamına kadar Hazine Müsteşarlığının ilgili hesabına ödenir.
Bu süre içinde ödenmeyen Hazine payları, 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre takip ve tahsil edilir.
Süresinde ödenmeyen paylara, vade tarihinden ödendiği tarihe kadar geçen
süre için 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre gecikme zammı
uygulanır.
Brüt
satışlardan maksat, işletmecinin faaliyetleri çerçevesinde satılan mal ya
da hizmetler karşılığında alınan veya tahakkuk ettirilen toplam değerleri
kapsayan ve gelir tablosu hesaplarından "60. Brüt Satışlar"
hesabına kaydedilen tutarlardır.
Hazine
Müsteşarlığı; Hazine payı ödemekle yükümlü işletmecilerden açıklama isteme
ve her türlü bilgi ve belgeyi talep etme hakkına sahip olduğu gibi, lisans
ve kanundan doğan yükümlülüklerin yerine getirilmesi konularında istemde
bulunabilir. Hazine Müsteşarlığı, söz konusu işletmeciler ile bunların
distribütörleri ve bayileri nezdinde bilgi sistemleri dahil her türlü
inceleme ve denetim yapmaya yetkilidir.
Kurum
tarafından sayısı sınırlandırılarak, ulusal çapta, kamuya açık mobil
telekomünikasyon hizmeti sunmak üzere yetkilendirilen işletmecilerin
şebekeleri üzerinden telekomünikasyon hizmeti sunan diğer işletmecilerin;
Hazine payını, yetkilendirme tarihinden itibaren her bir yıllık süre içinde
üç defa süresinde ödememesi halinde, yapılmayan üçüncü ödemenin vadesinin
bitimini müteakip Hazine Müsteşarlığının bildirimi üzerine, yetkilendirmesi
bir ay içinde iptal edilir."
MADDE 2 – 27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Türk Silâhlı
Kuvvetleri Personel Kanununun 148 inci maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
"Ancak,
her yıl 30 Ağustos Zafer Bayramı günü rütbe terfii veya rütbe kıdemliliği
onanan subay ve astsubaylara rütbe terfii veya rütbe kıdemliliğinin
onaylandığı tarihten itibaren, takip eden aybaşına kadar olan döneme ait
aylık farkları kıst olarak ödenir."
MADDE 3 – 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Milli Eğitim
Temel Kanununun 51 inci maddesinin dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"Milli
Eğitim Bakanlığına tahsisli Hazine mülkiyetindeki taşınmazların Milli
Eğitim Bakanlığı ile mutabık kalınarak tahsislerini kaldırmaya ve 5018
sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 46 ncı
maddesine bağlı olmaksızın satışına Maliye Bakanı yetkilidir. Ayrıca bu
taşınmazlardan Milli Eğitim Bakanlığınca uygun görülenler, Maliye Bakanlığı
tarafından, 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları
Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde özelleştirilmek üzere Özelleştirme
İdaresi Başkanlığına bildirilir. Bunun üzerine söz konusu taşınmazlar
Özelleştirme Yüksek Kurulunca özelleştirme kapsam ve programına alınır.
Özelleştirme uygulamasına ilişkin iş ve işlemler 4046 sayılı Kanuna göre
Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca yürütülür.
4046
sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde taşınmazların özelleştirilmesi sonucu
elde edilecek gelirler, özelleştirme giderleri düşüldükten sonra Hazineye
aktarılır. Bu taşınmazların satışından elde edilen gelirleri, bir yandan
genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir, diğer yandan ihtiyaç duyulan
yerlerde okul yapımı ve onarımı amacıyla kullanılmak üzere Milli Eğitim
Bakanlığı bütçesine ödenek kaydetmeye Maliye Bakanı yetkilidir. Sermaye
ödenekleri yılı yatırım programıyla ilişkilendirilir."
MADDE 4 – 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun 58 inci maddesinin (a) fıkrasının dördüncü paragrafı aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"Her
eğitim-öğretim, araştırma veya uygulama birimi veya bölümü ile ilgili
öğretim elemanlarının katkısıyla toplanan döner sermaye gayrisafi
hasılatının en az yüzde 35'i o kuruluş veya birimin araç, gereç, araştırma
ve diğer ihtiyaçlarına ayrılır. Kalan kısmı ise üniversite yönetim
kurulunun belirleyeceği oranlar çerçevesinde bağlı bulunduğu üniversitenin
bilimsel araştırma projeleri ile döner sermaye gelirinin elde edildiği
fakülte, enstitü, yüksek okul, konservatuar ile uygulama ve araştırma
merkezlerinde görevli öğretim elemanları ve aynı birimlerde görevli
14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbi personel
(döner sermaye işletme müdürlüğü ve döner sermaye saymanlık personeli
dahil) ile aynı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendine göre sözleşmeli
olarak çalışan personel arasında katkıları da dikkate alınmak suretiyle
paylaştırılır. Öğretim üyeleri ile Üniversitelerarası Kurulun önerisi
üzerine Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen sağlık, teknik ve sanatla
ilgili birimlerde görevli öğretim elemanlarına döner sermayeden bir ayda
ayrılacak payın tutarı, bunların bir ayda alacakları aylık (ek gösterge
dahil), yan ödeme, ödenek (geliştirme ödeneği hariç) ve her türlü tazminat
(makam, temsil ve görev tazminatı hariç) toplamının yüzde 200’ünü, diğer
öğretim elemanları ile 657 sayılı Kanuna tâbi personel için ise yüzde
100'ünü geçemez. Bu oran; tıp ve
diş hekimliği fakülteleri uygulama
ve araştırma merkezlerinde (hastaneler dahil) görev yapan 657 sayılı
Kanuna tâbi personelden başhemşire için yüzde 200, diğerleri için yüzde
150, işin ve hizmetin özelliği dikkate alınarak yoğun bakım, doğumhane,
yeni doğan, süt çocuğu, yanık, diyaliz, ameliyathane, kemik iliği nakil
ünitesi ve acil serviste çalışan sağlık personeli için yüzde 200 olarak
uygulanabilir. Sözleşmeli personele yapılacak ödeme tutarı, sözleşmeli
personelin çalıştığı birim ve bulunduğu pozisyon unvanı itibariyle aynı
veya benzer unvanlı memur kadrosunda çalışan, hizmet yılı ve öğrenim durumu
aynı olan emsali personel dikkate alınarak belirlenir. Emsali bulunmayan
sözleşmeli personele yapılacak ödeme tutarı ise brüt sözleşme ücretlerinin
yüzde 25’ini geçemez. Rektörler ve rektör yardımcıları, üniversite veya
yüksek teknoloji enstitülerindeki döner sermaye gelirinin elde edildiği
birimlerin birinden katkılarına bakılmaksızın bu maddedeki esaslara göre
her ay pay alabilirler ve bunlara bir ayda ödenebilecek pay, bir ayda
alacakları aylık (ek gösterge dahil), ödenek (geliştirme ödeneği hariç) ve
her türlü tazminat (makam, temsil ve görev tazminatları hariç) toplamının
iki katını geçemez. Öğretim üyelerine saat 14.00’den sonra döner sermayeye
yaptıkları doğrudan gelir getirici katkılarından dolayı ilave olarak,
almakta oldukları aylık (ek gösterge dahil), ödenek (geliştirme ödeneği
hariç) ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev tazminatları hariç)
toplamının on katına kadar pay verilebilir. Rektör ve rektör yardımcıları
ile bu kapsamdaki gelirin elde edildiği fakültelerin dekan ve dekan
yardımcıları ile başhekim ve başhekim yardımcılarına doğrudan gelir
getirici katkılarına bakılmaksızın bu kapsamda elde edilen gelirlerden karşılanmak
üzere, bir ayda alacakları aylık (ek gösterge dahil), ödenek (geliştirme
ödeneği hariç) ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev tazminatları
hariç) toplamının yüzde 10’una kadar ayrıca pay verilebilir. Bu fıkra
uyarınca 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununa tabi personele yapılan
ödemeler, 4505 sayılı Sosyal Güvenlikle İlgili Bazı Kanunlarda Değişiklik
Yapılması ve Temsil Tazminatı Ödenmesi Hakkında Kanunun 5 inci maddesinin
(c) fıkrası ile 631 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Mali ve
Sosyal Haklarında Düzenlemeler ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde
Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 16
ncı maddesi hükümlerinin uygulanmasında dikkate
alınmaz."
MADDE 5 – 24/2/1983 tarihli ve 2802 sayılı Hakimler ve
Savcılar Kanununun 106 ncı maddesinin beşinci
fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
"Ancak, hakim ve savcı adaylarına 375 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin 1 inci maddesinde öngörülen taban aylığının
ödenmesine devam olunur."
MADDE 6 – 24/5/1983 tarihli ve 2829 sayılı Sosyal Güvenlik
Kurumlarına Tabi Olarak Geçen Hizmetlerin Birleştirilmesi Hakkında Kanunun
12 nci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki
cümle eklenmiş, aynı maddenin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve anılan maddenin üçüncü fıkrasına aşağıdaki cümle
eklenmiştir.
"4857 sayılı İş Kanununa tabi olarak geçen
hizmet sürelerine karşılık emekli ikramiyesi ödenebilmesi için, iş
sözleşmesinin İş Kanunu hükümlerine göre kıdem tazminatı ödenmesini
gerektirecek şekilde sona ermiş olması; sözleşmeli personel olarak geçen
sürelere karşılık olarak emekli ikramiyesi ödenebilmesi için de, hizmet sözleşmesinin ilgili mevzuatına
göre iş sonu tazminatına veya aynı mahiyette olmakla birlikte başka bir
adla ödenen tazminata hak kazanılmasına uygun olarak sona ermiş olması
şarttır."
"Ancak,
ilgililere, her ne suretle olursa olsun evvelce iş sonu tazminatı veya bu
mahiyette olmakla birlikte başka bir adla tazminat ödenen süreler ile kıdem
tazminatı ya da emekli ikramiyesi ödenmiş olan süreler, emekli
ikramiyesinin hesabında dikkate alınmaz."
"Bu fıkraya göre emekli ikramiyesi
ödenmesinde, birinci fıkra hükümleri de dikkate alınır."
MADDE 7 – 2/3/1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut
Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
"Başkanlık,
gecekondu dönüşüm projesi uygulayacağı alanlarda veya mülkiyeti kendisine
ait arsa ve arazilerde veya valiliklerce toplu konut iskan sahası olarak
belirlenen alanlarda çevre ve imar bütünlüğünü bozmayacak şekilde her tür
ve ölçekteki planlar ile imar planlarını yapmaya, yaptırmaya ve tadil
etmeye yetkilidir. Bu planlar; büyükşehir belediye sınırları içerisinde
kalan alanlar için büyükşehir belediye meclisi tarafından, il ve ilçe
belediye sınırları ile mücavir alanları içerisinde kalan alanlar için
ilgili belediye meclisleri tarafından, beldelerde ve diğer yerlerde ilgili
valilik tarafından, planların belediyelere veya valiliğe intikal ettiği
tarihten itibaren üç ay içerisinde aynen veya değiştirilerek onaylanır. Belediyeler
ve valilik tarafından üç ay içerisinde onaylanmayan planlar Başkanlık
tarafından re’sen onaylanır. Belediyeler, valilik
veya Başkanlık tarafından onaylanan bu planlar; askı, ilan ve itiraza dair
kararlar da dahil olmak üzere 3194 sayılı İmar Kanunu hükümlerine göre
belediyeler ve ilgili kamu kurumları tarafından yapılacak tüm işlemler
Başkanlık tarafından re’sen yapılmak suretiyle
yürürlüğe konur."
MADDE 8 – 2985 sayılı Kanunun 6 ncı
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Başkanlık
tarafından yapılan taşınmaz mülkiyetinin devrini amaçlayan gayrimenkul
satış sözleşmeleri ile gayrimenkul satış vaadi sözleşmelerinde resmi şekil
şartı aranmaz."
MADDE 9 – 2985 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesine aşağıdaki
(m) bendi eklenmiş ve mevcut (m) bendi (n) bendi olarak teselsül
ettirilmiştir.
"m)
Bakanlıkların talebi ve bağlı bulunduğu Bakanın onayı halinde talep konusu
proje ve uygulamaları yapmak veya yaptırmak,"
MADDE 10 – 2985 sayılı Kanunun ek 7 nci
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Başkanlık,
yukarıda belirtilen hükümler kıyas yoluyla uygulanmak suretiyle depremle
ilgili dönüşüm projeleri de gerçekleştirebilir. Bu projelere dair
işlemlerin usul ve esaslarını belirlemeye Başkanlık yetkilidir."
MADDE 11 – 2985 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"EK
MADDE 13 – Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas edilerek
13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin eki (III) sayılı cetvelin Toplu Konut İdaresi
Başkanlığına ilişkin bölümüne eklenmiştir."
MADDE 12 – 2985 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir.
"GEÇİCİ
MADDE 8 – Toplu Konut İdaresi Başkanlığının 1/6/2008 tarihi itibarıyla
genel bütçe kapsamında yer alan kamu idarelerinden; afetzedelere konut
üretilmesi suretiyle oluşan alacakları ile 31/7/2003 tarihli ve 4969 sayılı
Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanun kapsamında Hazineye ait taşınmazların devri nedeniyle oluşan
borçları, merkezi yönetim bütçesinin gelir ve giderleriyle
ilişkilendirilmeksizin mahsup edilir. Mahsup işlemleri sonucunda Toplu
Konut İdaresi Başkanlığı lehine oluşacak fark 29/6/2001 tarihli ve 4706
sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde Hazineye ait taşınmazların anılan
İdareye devredilmesi suretiyle kapatılır. Mahsup işlemleri, Maliye
Bakanlığı, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ve Toplu Konut İdaresi Başkanlığı
arasında düzenlenecek protokol hükümlerine göre uygulanır."
MADDE 13 – 25/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer Vergisi
Kanununun 17 nci maddesinin (4) numaralı
fıkrasının (p) bendi aşağıdaki şekilde, (r) bendinde yer alan
"gayrimenkullerin" ibaresi "taşınmazların" ve
"gayrimenkul" ibaresi "taşınmaz" şeklinde
değiştirilmiştir.
"p)
Hazinece yapılan taşınmaz teslimi ve kiralamaları, irtifak hakkı tesisi,
kullanma izni ve ön izin verilmesi işlemleri ile Toplu Konut İdaresi
Başkanlığınca yapılan arsa ve arazi teslimleri,"
MADDE 14 – 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 11
inci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Hazinenin
özel mülkiyetinde veya Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan ve
ağaçlandırılmak üzere izin verilen taşınmazlardan projesine uygun olarak
ağaçlandırılanlar, imar planı kararıyla başka amaca ayrılamaz."
MADDE 15 – 3194 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"EK
MADDE 3 – Özelleştirme programındaki kuruluşlara ait veya kuruluş lehine
irtifak ve/veya kullanım hakkı alınmış arsa ve araziler ile özel kanunları
uyarınca özelleştirilmek üzere özelleştirme programına alınan arsa ve
arazilerin, 3621 sayılı Kıyı Kanunu veya 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu
kapsamında kalan yerler dahil olmak üzere genel ve özel kanun hükümleri
kapsamında yer alan tüm alanlarda imar planlarını yapmaya ve onaylamaya
yetkili olan kurum veya kuruluşlardan görüş alınarak çevre imar bütünlüğünü
bozmayacak her tür ve ölçekte plan, imar planı ile değişiklik ve
revizyonları müellifi şehir plancısı olmak üzere Başbakanlık Özelleştirme
İdaresi Başkanlığınca yapılarak veya yaptırılarak Özelleştirme Yüksek
Kurulunca onaylanmak ve Resmi Gazetede yayımlanmak suretiyle kesinleşir ve
bu Kanunun 8 inci maddesinde yer alan ilan ve askıya dair hükümlerden muaf
olarak yürürlüğe girer. İlgili kuruluşlar bu madde kapsamında yapılan
planları devir tarihinden itibaren beş yıl süreyle değiştiremezler. Bu süre
içerisinde imar planlarına ilişkin olarak, verilecek mahkeme kararlarının
gereklerinin yerine getirilmesini teminen
yapılacak imar planı değişikliğine ilişkin iş ve işlemler Özelleştirme
İdaresi Başkanlığınca bu maddede belirtilen usul ve esaslara göre
gerçekleştirilir. İlgili kuruluşlar görüşlerini onbeş
gün içinde bildirirler. Bu madde kapsamında yapılan her ölçekteki plan ve
imar planlarında 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun
17 nci maddesinin (a) bendinin ikinci ve
sekizinci paragrafındaki hükümler uygulanmaz. Özelleştirme sürecinde
ihtiyaç duyulması halinde, bu planlara göre yapılacak imar uygulamasına
ilişkin parselasyon planları Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından
yapılır veya yaptırılır. Bu parselasyon planları Özelleştirme İdaresi
Başkanlığınca onaylanır ve 19 uncu maddede belirtilen ilan ve askıya dair
hükümlerden muaf olarak kesinleşir ve yürürlüğe girer. Bu planlara göre
yapılacak yapılarda her türlü ruhsat ve diğer belgeler ile izinler, ilgili
mevzuat çerçevesinde yetkili kurum ve kuruluşlarca verilir."
MADDE 16 – 28/5/1986 tarihli ve 3292 sayılı Vatani Hizmet
Tertibi Aylıklarının Bağlanması Hakkında Kanunun 1 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE
1 – Bu Kanunun amacı, hiçbir karşılık ve menfaat gözetmeksizin üstün başarı
ve gayretle Türk Vatanına hizmet etmiş Türk Vatandaşlarından, bu hizmetleri
ilgili kamu kurumları tarafından kayıt altına alınmış ve aynı kamu
kurumları tarafından bu kayıtlar esas alınarak bu Kanuna göre aylık
bağlanması yönünde görüş bildirilmiş olanlara veya bunların ölümü halinde
muhtaç duruma düşen aile fertlerine vatani hizmet tertibinden bağlanacak
aylıkların usul ve esaslarını tespit etmektir."
MADDE 17 – 3292 sayılı Kanunun 2 nci
maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
"Yukarıda belirtilenlerden herhangi bir sosyal
güvenlik kurumundan gelir veya aylık bağlanmadığı gibi, zorunlu olarak
sosyal güvenlik kurumlarından birine tabi olmayı gerektiren bir işte de
çalışmadığını belgelemek suretiyle yazılı talepte bulunan hak sahiplerinin
aylıkları ise yazılı taleplerinin Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının
kayıtlarına geçtiği tarihi takip eden aydan geçerli olmak üzere ve bu
durumları devam ettiği müddetçe 16 yaşından büyük işçiler için uygulanan
otuz günlük net asgarî ücret tutarı (dul eşler için bu tutarın yüzde 75’i,
diğer yakınları için ise yüzde 50’si) esas alınarak ödenir."
MADDE 18 – 4/4/1988 tarihli ve 320 sayılı Milli Piyango
İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin 2 nci maddesine "Lisans"
tanımından sonra gelmek üzere aşağıdaki "Hasılat" ve "Net
hasılat" tanımları eklenmiştir.
"Hasılat:
Şans oyunlarının oynatılması karşılığı iştirakçilerden tahsil edilen
tutardan Katma Değer Vergisi düşüldükten sonra kalan tutarı,
Net
hasılat: Hasılattan Şans Oyunları Vergisi ile oyun planlarına göre
hesaplanan ödenecek ikramiyeler düşüldükten sonra kalan tutarı,"
MADDE 19 – 320 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 2 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin sonuna
aşağıdaki cümleler eklenmiş ve (e), (f) ve (ı) bentleri aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
"Lisansa ilişkin değerleme işlemleri, günün
ekonomik koşulları göz önünde bulundurularak uluslararası finans ve sermaye
piyasalarında kabul görmüş değerleme yöntemleri kullanılmak suretiyle
Komisyon tarafından gerçekleştirilir. Değerleme sonuçları Bakanlar
Kurulunca onaylanır."
"e)
Lisansın verilmesinden elde edilecek bedelden, Özelleştirme Fonundan
karşılanan harcamalar düşüldükten sonra kalan tutar Hazineye aktarılır.
Lisans sözleşmesi süresince elde edilen aylık hasılatın yüzde 3’ü lisans
sahibi tarafından en geç izleyen ayın 15 inci günü mesai saati bitimine
kadar İdareye bildirim verilerek ödenir. Lisans verilmesine ilişkin
işlemler her türlü vergi, resim ve harçtan müstesnadır.
f)
İdarece, lisans sahibi tarafından hasılatın veya diğer gelirlerin
gizlendiğinin tespit edilmesi hâlinde, gizlenen tutar iki kat olarak ve söz
konusu tutarların bildirilmesi gereken son gün ile ödemenin yapıldığı güne
kadar geçen süre için 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde yer alan
gecikme zammı oranında hesaplanacak faiz ile birlikte bu maddenin (ı)
bendinde belirtilen yüzde 5’lik üst sınır ile bağlı kalınmaksızın lisans sahibinden
ilgili vergi daireleri aracılığıyla 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre
tahsil edilir. Lisans sahibi gizlenen tutar üzerinden pay alamaz.
Süresinde
bildirilmeyen veya eksik bildirilen İdare payları, ödenmesi gereken
tarihten ödeninceye kadar geçen süre için 6183 sayılı Kanunun 51 inci
maddesinde yer alan gecikme zammı oranında hesaplanacak faiz ile; süresinde
bildirildiği halde süresi içerisinde ödenmeyen veya eksik ödenen idare
payları ise ödenmesi gereken tarihten ödeninceye kadar geçen süre için
gecikme zammı ile birlikte ilgili vergi daireleri aracılığıyla 6183 sayılı
Kanun hükümlerine göre takip ve tahsil edilir.
Vergi
daireleri tarafından tahsil edilen tutarlar tahsil edildiği ayı takip eden
ayın sonuna kadar İdare hesaplarına aktarılır."
"ı)
İdare, lisansın verilmesine ilişkin yapılacak sözleşmelerin kamu yararını
ve tüketici haklarını koruyacak şekilde uygulanmasının sağlanması için
gereken tedbirleri almaya, şans oyunları faaliyetlerinin ilgili mevzuat ile
sözleşme hükümlerine uygun yürütülmesini izlemeye ve denetlemeye, ilgili
mevzuat ve sözleşme hükümlerine aykırılık hâlinde, bir önceki takvim
yılında elde edilen hasılatın yüzde 5’ine kadar idari para cezası
uygulamaya ve lisans sözleşmesini feshetmeye yetkilidir. İlk yıl için idari
para cezalarının uygulanmasında, İdarenin, lisans sözleşmesinin imzalandığı
tarihten önceki takvim yılına ait hasılatı esas alınır. İdari para cezaları
30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu hükümlerine
tabidir."
MADDE 20 – 28/5/1988 tarihli ve 3466 sayılı Uzman Jandarma
Kanununun 21 inci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Her
yıl 30 Ağustos Zafer Bayramı günü rütbe terfii onanan uzman jandarmalara
rütbe terfiinin onaylandığı tarihten itibaren, takip eden aybaşına kadar
olan döneme ait aylık farkları kıst olarak
ödenir."
MADDE 21 – 18/5/1989 tarihli ve 3561 sayılı Mal Memurlarının
Kayyım Tayin Edilmesine Dair Kanunun 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
"MADDE
1 – Bu Kanunun amacı, bir kimsenin uzun süreden beri bulunamaması veya
oturduğu yerin bilinememesi nedeniyle malvarlıkları üzerinde Hazine
menfaatinin korunmasını sağlamak üzere; mahallin en büyük mal memurunun
kayyım olarak atanması, yetkileri, yetki devri, kayyımlık mallarının
yönetimi ve giderleri, kayyım ve görevli personele ödenecek ücretler ile
diğer hususlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir."
MADDE 22 – 3561 sayılı Kanunun 2 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE
2 – 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medenî Kanununun 427 nci maddesine göre, bir kimsenin uzun süreden beri
bulunamaması veya oturduğu yerin bilinememesi veya ortada bulunmayan ve
miras açıldığında sağ olup olmadığı ispatlanamayan mirasçının payının
resmen yönetilmesi amacıyla kayyım atanmasının gerektiği hallerde, vesayet
makamı; bu kimselerin malları üzerinde Hazinenin hak ve menfaati bulunup
bulunmadığını, mahallin en büyük mal memurluğundan araştırır. Hazinenin hak
ve menfaatinin söz konusu olduğunun anlaşılması hâlinde, mahallin en büyük
mal memurunu yönetim kayyımı tayin eder.
Mallar
üzerindeki yönetim görevi sona erinceye kadar, yönetim kayyımı tayin edilen
en büyük mal memuru yerine vekâlet eden veya atanan kimse de bir karara
gerek kalmadan o makama tayin edilmiş sayılır. Mal memuru kayyımlık yetki
ve görevlerinin bir bölümünü, sınırlarını yazılı olarak açıkça belirlemek
şartıyla, astlarına devredebilir. Yetki devri, yetki devreden kayyımın
sorumluluğunu kaldırmaz.
Kayyım
tayin edilen mal memuru, Hazine avukatı bulunan yerlerdeki dava ve icra
işlerinde vereceği yetki belgesi ile Hazine avukatı tarafından temsil
olunur. Hazine avukatlarının bu fıkra hükmü gereğince bakacakları dava ve
icra takipleri nedeniyle lehlerine hükmolunup tahsil edilen vekalet
ücretleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 146 ncı
maddesindeki sınırın iki katını geçmemek üzere ayrıca kendilerine ödenir.
Kayyımlıkla
ilgili işlemler, her türlü vergi, resim, harç, katkı payı gibi mali
yükümlülüklerden müstesnadır.
Taşınır
ve taşınmazlarla hakların yönetim gelirlerinin yüzde 35’i; para, hisse
senedi, tahvil ve benzeri menkul varlıkların yönetim gelirlerinin ise yüzde
5’i oranında yönetim gideri kesilerek kayyım tarafından bir bankada
açılacak hesaba yatırılır. Bu hesapta toplanan paralar; kayyım ve yetki
devrettiği görevliler, davalara katılacak Hazine avukatları, ihtiyaç
hâlinde kurulacak kayyımlık bürosu görevlileri ile bu konuda
görevlendirilenlere verilecek ücret ödemeleri ve kayyımlık bürosunun diğer
giderleri için kullanılır.
Mal
memurlarının kayyımlıkla ilgili görev ve yetkileri, ödenecek ücretler,
kayyımlık mallarının yönetimi ile diğer hususlara ilişkin usul ve esaslar,
Maliye Bakanlığınca hazırlanıp Bakanlar Kurulunca yürürlüğe konulacak
yönetmelikle düzenlenir."
MADDE 23 – 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"EK
MADDE 6 – 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamına giren kamu
kurum ve kuruluşlarının merkez teşkilatlarının büyük ölçekli bilgi işlem
birimlerinde, bilişim hizmetlerini yürütmek ve 20 kişiyi geçmemek üzere tam
zamanlı, kısmî zamanlı veya kurumların bilişim projeleri ile sınırlı
sözleşmeli olarak bilişim personeli çalıştırılabilir. Bu şekilde
çalıştırılacak olanlardan Kurumca
teklif edilecek en fazla üç
kişiye ödenecek ücret, 14/7/1965 tarihli
ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü
maddesinin (B) bendine göre istihdam edilenlerin sözleşme ücreti tavanının
dört katını, diğer beş kişiye üç katını, geri kalanlara ise iki katını
geçemez ve bunlara bu fıkrada belirtilen ücret dışında herhangi bir ödeme
yapılamaz.
Kısmî
zamanlı sözleşmeli bilişim personeli olarak çalıştırılanlar için iş sonu
tazminatı ödenmez ve işsizlik sigortası primi yatırılmaz. Bunlardan,
yaptıkları başka işler sebebiyle herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna tabi
olanlar için sosyal sigorta ve genel sağlık sigortası primi yatırılmaz.
Kapsama
dahil kamu kurum ve kuruluşlarının büyük ölçekli bilgi işlem birimlerinin
aşağıdaki kriterleri taşıması gerekir.
a)
Acil durum ve çağrı merkezi bulunması,
b)
En az beşbin fiili kullanıcısının bulunması veya
kurumun bilişim hizmetinden yararlanan hizmet birim sayısının en az bin
olması ya da il ve ilçelerin en az 1/3’ünde birimi bulunması,
c)
Merkezi internet ve/veya intranet uygulamalarına açık olması,
ç)
Ağ yönetimi ve yazılım hizmetlerinin merkezi olarak sunulması,
d)
Ağ yönetimi ve yazılım hizmetlerini istihdam edeceği sözleşmeli bilişim
personeli ile yapabilme kapasitesine sahip bulunması,
e)
Haftada 7 gün ve günde 24 saat hizmet sunma kapasitelerinin bulunması.
Büyük
ölçekli bilgi işlem birimlerinde sözleşmeli bilişim personeli olarak
istihdam edilecek personelin;
a)
Fakültelerin dört yıllık bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği,
elektrik mühendisliği, elektronik mühendisliği, elektrik ve elektronik
mühendisliği ve endüstri mühendisliği bölümlerinden ya da bunlara denkliği
Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yüksek öğretim
kurumlarından mezun olması,
b)
(a) bendinde belirtilenler dışında kalan dört yıllık eğitim veren
fakültelerin mühendislik bölümlerinden, fen-edebiyat, eğitim ve eğitim
bilimleri fakültelerinin, bilgisayar ve teknoloji üzerine eğitim veren
bölümleri ile istatistik, matematik ve fizik bölümlerinden ya da bunlara denkliği
Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yüksek öğretim
kurumlarından mezun olması,
c)
Yazılım, yazılım tasarımı ve geliştirilmesi ile bu sürecin yönetimi
konusunda veya büyük ölçekli ağ sistemlerinin kurulumu ve yönetimi
konusunda en az 5 yıllık mesleki tecrübeye sahip bulunmaları (Mesleki
tecrübenin belirlenmesinde; bilişim personeli olarak 657 sayılı Kanuna tabi
kadrolu veya aynı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) bendi ile 399 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnameye tabi sözleşmeli statüdeki hizmetler ve Sosyal
Sigortalar Kurumuna tabi özel kesimde bilişim personeli olarak geçtiği
belgelenen hizmet süreleri dikkate alınır)
ç)
Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (a) bendinde
yer alanların en az seksen, (b) bendinde yer alanların en az yetmiş veya
denkliği kabul edilmiş yabancı dil puanına sahip bulunması,
d)
Bilgisayar çevre birimlerinin donanımı ve kurulan ağ yönetimi güvenliği
hakkında bilgi sahibi olmaları kaydıyla güncel programlama dillerinden en
az ikisini bildiğini belgelemeleri,
zorunludur.
Dördüncü
fıkranın (b) bendinde yer alan yüksek öğretim kurumlarından mezun olanların
istihdam edilmeleri halinde, bunlar için ödenecek ücret 657 sayılı Kanunun
4 üncü maddesinin (B) bendine göre istihdam edilenlerin sözleşme ücreti
tavanının iki katını geçemez.
Sözleşmeli
bilişim personeli olarak istihdam edileceklerin, hizmet sözleşmesi
esaslarına aykırı hareket etmesi veya bunlar tarafından sözleşme dönemi
içerisinde sözleşmenin tek taraflı fesih edilmesi halinde, sözleşme brüt
ücretinin üç katından az olmamak üzere fesih tarihinden sözleşmenin bitiş
tarihine kadar olan sürenin (kıst ay, tam ay
sayılır) aylık sözleşme brüt ücretiyle çarpımı sonucu bulunacak tutar,
personel tarafından tazminat olarak ödenir.
Büyük
ölçekli bilgi işlem birimlerinde bu maddenin üçüncü fıkrasında sayılan
niteliklerin tespiti ve uygulanması, istihdam türüne bağlı sözleşmeli
bilişim personeli sayısı ile ödenecek sözleşme ücretinin tespiti,
aranılacak diğer özellikler, istihdama dair hususlar ile sözleşme usul ve
esasları Maliye Bakanlığınca belirlenir."
MADDE 24 – 30/4/1992 tarihli ve 3797 sayılı Milli Eğitim
Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 39 uncu maddesine
aşağıdaki (g) bendi eklenmiştir.
"g)
İhtiyaç duyulan okul, eğitim yerleşkesi gibi eğitim tesislerini, Hazinenin
mülkiyetinde bulunan arazi ve arsaların gerçek bedeli üzerinden devri
karşılığında ve/veya bedeli Milli Eğitim Bakanlığı bütçesinin ilgili
tertiplerine bu amaçla konulan ödeneklerden veya döner sermaye gelirlerinden
karşılanmak üzere, Toplu Konut İdaresi Başkanlığınca düzenlenecek protokol
esasları çerçevesinde yaptırmak."
MADDE 25 – 3797 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"EK
MADDE 3 – Özürlü sağlık kurulu raporu düzenlemeye yetkili sağlık kurum veya
kuruluşlarınca verilen sağlık kurulu raporuyla asgari % 20 özürlü olduğu
tespit edilen ve özel eğitim değerlendirme kurulları tarafından da eğitsel
değerlendirme ve tanılamaları yapılarak 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayılı
Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında açılan özel eğitim okulları ile
özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde verilen destek eğitimini
almaları uygun görülen; görme, işitme, dil-konuşma, spastik, zihinsel, ortopedik
veya ruhsal özürlü bireylerin; eğitim giderlerinin her yıl Maliye
Bakanlığınca belirlenen tutarı, Millî Eğitim Bakanlığı bütçesine bu amaçla
konulan ödenekten karşılanır. Bu özürlü bireylerin, özür grupları
ve dereceleri ile özür
niteliğine göre eğitim
programlarının kapsamı ve eğitim süreleri, Özürlüler İdaresi Başkanlığının
görüşü alınmak suretiyle Bakanlıkça hazırlanacak ve bu Kanunun yayımını
izleyen 6 ay içinde yürürlüğe konulacak yönetmelikle belirlenir.
Söz
konusu eğitim hizmetini sunan veya yararlananların, gerçek dışı beyanda
bulunmak suretiyle fazladan ödemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu
tutarlar, iki katı ve kanuni faiziyle birlikte ilgililerden müteselsilen geri tahsil edilir. Bu fiillerin özel
eğitim okulları ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri tarafından
tekrarı hâlinde, ayrıca kurum açma izinleri iptal edilir."
MADDE 26 – 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme
Uygulamaları Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
"GEÇİCİ
MADDE 24 – Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce özelleştirilen
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (TCDD)
limanlarından elde edilen gelirlerden Hazine İç Ödemeler Muhasebe Birimi
hesaplarında tutulan tutarlar, bu birim tarafından genel bütçenin (B)
işaretli cetveline gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen tutarların yüzde
60’ını karayolu yapımı ile bu amaçla yapılacak kamulaştırma, karayolu
bakımı ve onarımı amacıyla Karayolları Genel Müdürlüğü bütçesine, yüzde
40’ını ise demiryolu yapımı ile bu amaçla yapılacak kamulaştırma, demiryolu
bakımı, onarımı ve demiryolu araçlarının alımı ve diğer ihtiyaçlarda
kullanmak amacıyla TCDD’ye sermayesini artırmak suretiyle ödenmek üzere
Hazine Müsteşarlığı bütçesine ödenek kaydetmeye Maliye Bakanı yetkilidir.
Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten sonra TCDD’ye ait limanların
özelleştirilmesinden elde edilecek gelirlerin tamamı ise tahsilini izleyen onbeş gün içinde Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca
Ulaştırma Bakanlığı merkez ödemelerini yapan muhasebe birimi hesaplarına
aktarılır. Aktarılan bu tutarlar, aynı birim tarafından genel bütçenin (B)
işaretli cetveline özel gelir kaydedilir. Kaydedilen bu tutarların yüzde
60’ını karayolu yapımı ile bu amaçla yapılacak kamulaştırma, karayolu
bakımı ve onarımı amacıyla Karayolları Genel Müdürlüğü bütçesine, yüzde
40’ını ise demiryolu yapımı ile bu amaçla yapılacak kamulaştırma, demiryolu
bakımı, onarımı ve demiryolu araçlarının alımı amacıyla TCDD’ye sermayesini
artırmak suretiyle ödenmek üzere Hazine Müsteşarlığı bütçesine özel ödenek
kaydetmeye Maliye Bakanı yetkilidir.
Özel
gelir ve ödenek kaydedilen tutarlardan yılı içerisinde kullanılamayan
kısımları ertesi yıl bütçelerine devren gelir ve ödenek kaydetmeye Maliye
Bakanı yetkilidir.
Sermaye
ödenekleri yılı yatırım programı ile ilişkilendirilir."
MADDE 27 – 29/6/2001 tarihli ve 4706 sayılı Hazineye Ait
Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun geçici 4 üncü maddesinde yer alan
"rayiç değerleri" ibaresi "2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı
Harçlar Kanununun 63 üncü maddesinin birinci fıkrasına göre hesaplanacak
değerlerinin yüzde 20 fazlası" şeklinde değiştirilmiş ve maddeye
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Bu
madde kapsamında Hazine adına tescil edilen taşınmazlar, birinci fıkrada
yer alan usule göre belirlenecek bedel üzerinden ilgili belediyelere
devredilir."
MADDE 28 – 4706 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
"EK
MADDE 2 – Hazinenin özel mülkiyetinde bulunan taşınmazlar üzerinde tesis
edilecek irtifak hakları ile Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan
yerler üzerinde verilecek kullanma izinlerinde, irtifak hakkı veya kullanma
izni bedellerine ilave olarak, bu alanlarda yürütülen faaliyetlerden elde
edilecek tüm hâsılatın yüzde 1’i oranında Hazinece pay alınır.
Tarım
ve hayvancılık ile sanayi ve tersane yatırımı yapılmak amacıyla tesis
edilen irtifak hakları ve verilen kullanma izinlerinde bu oran binde bir
olarak uygulanır. Kamu yararına çalışan dernekler ve vergi muafiyeti
tanınan vakıflarca sağlık, eğitim ve spor tesisleri yapılması amacıyla
tesis edilen irtifak hakları ve verilen kullanma izinleri ile vakıflarca
kurulan yükseköğretim kurumları ve 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı
Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun hükümlerine göre gerçek ve tüzel
kişiler lehine tesis edilen irtifak hakları ve verilen kullanma izinlerinde
hâsılat payı alınmaz."
MADDE 29 – 4706 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler
eklenmiştir.
"GEÇİCİ
MADDE 7 – Hazinenin özel mülkiyetinde ve Devletin hüküm ve tasarrufu
altındaki taşınmazlar üzerinde münhasıran liman yapılmak amacıyla tesis
edilen irtifak hakları ile verilen kullanma izinlerine ait sözleşmelerdeki,
üçüncü kişilere ait yüklerin yükleme ve boşaltılması ile gemi konaklama
bedellerinden elde edilecek hasılattan Hazineye nispi pay ödeneceğine
ilişkin hükümler; bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç
dört ay içinde başvuruda bulunulması ve sözleşmeden doğan mali
yükümlülüklerin yerine getirilmesi, irtifak hakkından veya kullanma
izninden dolayı Bakanlık aleyhine açılmış davalar varsa, bu davalardan tüm
yargılama giderleri üstlenilerek kayıtsız ve şartsız feragat edilmesi ve
rayiç bedel esas alınarak tespit edilecek irtifak hakkı veya kullanma izni
bedeli üzerinden yeni sözleşme düzenlenmesi şartıyla 1/1/2008 tarihinden
geçerli olmak üzere yüzde bir olarak değiştirilir. Ancak, ihtiyaçları olan
hammaddeleri getirebilmeleri ve ürettikleri ürünleri sevk edebilmeleri için
tesislerinin önlerine dolgu, iskele, platform, boru hattı, dolfen, şamandıra, pompaj istasyonu gibi tesisler
yapılması amacıyla lehine irtifak hakkı tesis edilen veya kullanma izni
verilen kişilerden; bu tesislerin üçüncü kişilere ait yüklerin yüklenmesi
ve boşaltılması ile gemi konaklamasında kullanılması karşılığında elde
ettikleri hâsılattan Hazinece yüzde onbeş
oranında pay alınmaya devam edilir. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul
ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.
Bu
Kanunun ek 2 nci maddesinin ikinci fıkrası
kapsamında kalan irtifak hakkı veya kullanma izni lehdarları
tarafından, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç dört ay
içinde başvuruda bulunulması ve sözleşmeden doğan mali yükümlülüklerin
yerine getirilmesi, irtifak hakkından veya kullanma izninden dolayı
Bakanlık aleyhine açılmış davalar varsa, bu davalardan tüm yargılama
giderleri üstlenilerek kayıtsız ve şartsız feragat edilmesi ve rayiç bedel
esas alınarak tespit edilecek irtifak hakkı veya kullanma izni bedeli
üzerinden yeni sözleşme düzenlenmesi şartıyla, ek 2 nci
maddenin ikinci fıkrasındaki muafiyet ve indirimlere göre, mevcut
sözleşmeler uyarlanır.
GEÇİCİ
MADDE 8 – Hazinenin özel mülkiyetinde bulunan taşınmazlar ile kıyı kenar
çizgisinin deniz yönünde (kıyıda) bulunan Devletin hüküm ve tasarrufu
altında bulunan yerler ve deniz, göl ve akarsularda doldurma veya kurutma
yoluyla elde edilen alanlar üzerinde, tersane, yat limanı, kurvaziyer
limanı, dolfen, iskele, dolgu, rıhtım, boru
hattı, şamandıra, platform ve benzeri kıyı yapıları yapılmak amacıyla, özel
düzenlemeler hariç olmak üzere lehlerine kırkdokuz
yıldan az süreli olarak irtifak hakkı tesis edilen veya kullanma izni
verilen yatırımcılar tarafından; bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren en geç dört ay içinde başvuruda bulunulması ve sözleşmeden doğan
mali yükümlülüklerin yerine getirilmesi, irtifak hakkından veya kullanma
izninden dolayı Bakanlık aleyhine açılmış davalar var ise bu davalardan tüm
yargılama giderleri üstlenilerek kayıtsız ve şartsız feragat edilmesi ve
rayiç bedel esas alınarak tespit edilecek irtifak hakkı veya kullanma izni
bedeli üzerinden yeni sözleşme düzenlenmesi şartıyla, irtifak hakkı ve
kullanma izni sözleşmelerinin süresi hakkın başlangıç tarihinden itibaren kırkdokuz yıl olarak değiştirilir.
GEÇİCİ
MADDE 9 – Hazinenin özel mülkiyetinde bulunan ve Devlet Hava Meydanları
İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğüne tahsis edilen veya kullanımına bırakılan
ya da bu Genel Müdürlük tarafından fiilen kullanılan taşınmazlardan Maliye
Bakanlığınca uygun görülen ve devrinde hukuki ve fiili engel bulunmayanlar,
üzerindeki yapı ve tesisler ile birlikte, kuruluş amaçlarında kullanılmak
üzere Maliye Bakanlığınca DHMİ Genel Müdürlüğüne bedelsiz devredilir.
Özel
mevzuat hükümlerine göre tescili mümkün olmayanlar ile ormanlar hariç olmak
üzere; Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmazlardan meydan
işletmeciliği için DHMİ Genel Müdürlüğü tarafından kullanılmakta olanlardan
Maliye Bakanlığınca uygun görülen ve devrinde hukuki ve fiili engel
bulunmayanlar, bu Genel Müdürlüğün talebi üzerine, Maliye Bakanlığınca
Hazine adına tescil edildikten sonra üzerindeki yapı ve tesisler ile
birlikte, kuruluş amaçlarında kullanılmak üzere, bu Genel Müdürlüğe
bedelsiz devredilir.
Özel
mevzuatı gereğince Hazine adına tapuya tescili mümkün olmayan ancak DHMİ
Genel Müdürlüğünün Ana Statüsü gereğince yürütülen hizmetlerde kullanılması
zorunlu olan ve Maliye Bakanlığınca uygun görülen ve tahsisinde hukuki ve
fiili engel bulunmayan Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan
taşınmazlar üzerindeki yapı ve tesisler ile birlikte, kuruluş amaçlarında
kullanılmak üzere Maliye Bakanlığınca anılan Genel Müdürlüğe tahsis edilir.
Bu
taşınmazlardan, Milli Savunma Bakanlığına tahsisli olanlar ile Türk Silahlı
Kuvvetleri envanterinde olup, DHMİ Genel Müdürlüğü ile ortak kullanılan
taşınmazlar bu madde kapsamı dışındadır.
Bu
madde kapsamındaki taşınmazların devrinden önce tescil, parselasyon, ifraz,
tevhit ve terkin işlemleriyle sınırlı olarak imar mevzuatı ile diğer
mevzuattaki kısıtlamalar uygulanmaz.
DHMİ
Genel Müdürlüğü tarafından fiilen kullanılan taşınmazlardan 21/7/1983
tarihli ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ile
25/2/1998 tarihli ve 4342 sayılı Mera Kanunu kapsamında kalanların tescil,
devir ve tahsis işlemleri anılan kanunlar ile bu madde hükümlerine göre
yapılır.
Bu
madde kapsamında yapılacak devir ve tescil işlemleri ile diğer işlemler
vergi, resim ve harçtan müstesnadır.
Bu
madde gereğince tapuda DHMİ Genel Müdürlüğü adına tescil ve tahsis edilecek
taşınmazların bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar kullanımları
nedeniyle, bu Genel Müdürlük adına tahakkuk ettirilmiş ecrimisil
bedellerinden henüz tahsil edilmemiş olanlar, hangi safhada olursa olsun
terkin edilir. Tahsil edilmiş ecrimisil bedelleri
iade edilmez.
Bu
taşınmazlardan DHMİ Genel Müdürlüğü tarafından üçüncü kişilere kiraya
verilenler hakkında, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar
kullanımları nedeniyle, kiracılar adına tahakkuk ettirilmiş ecrimisil bedellerinden henüz tahsil edilmemiş olanlar
ise, kira bedellerinin bu Genel Müdürlük tarafından tahsil edilmiş olması
kaydıyla, hangi safhada olursa olsun terkin edilir. Tahsil edilmiş ecrimisil bedelleri iade edilmez.
GEÇİCİ
MADDE 10 – Hazineye ait taşınmazlardan bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihte;
a)
Karayolları Genel Müdürlüğüne tahsisli veya kullanımında olanlardan, bu
Genel Müdürlüğün bağlı olduğu Bakanın talebi, Maliye Bakanının teklifi ve
Başbakanın onayı ile tespit edilenlerin satışından elde edilecek gelirleri,
bir yandan genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir, diğer yandan
bölünmüş yol veya Devlet ve il yolları yapım, bakım ve kamulaştırma
hizmetlerinde kullanılmak üzere Karayolları Genel Müdürlüğü bütçesine
ödenek kaydetmeye Maliye Bakanı yetkilidir. Sermaye ödenekleri, yılı
yatırım programı ile ilişkilendirilir.
b)
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne tahsisli veya kullanımında olanlardan,
bu Genel Müdürlüğün bağlı olduğu Bakanın talebi, Maliye Bakanının teklifi
ve Başbakanın onayı ile tespit edilenlerin satışından elde edilecek
gelirleri, bir yandan genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir; diğer
yandan baraj, sulama ve içme suyu tesislerinin yapım, bakım ve kamulaştırma
hizmetlerinde kullanılmak üzere Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü bütçesine
ödenek kaydetmeye Maliye Bakanı yetkilidir. Sermaye ödenekleri, yılı yatırım
programı ile ilişkilendirilir."
MADDE 30 – 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanununun 9 uncu maddesinin üçüncü fıkrasından sonra
gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Kamu
idareleri, yürütecekleri faaliyet ve projeler ile bunların kaynak
ihtiyacını, performans hedef ve göstergelerini içeren performans programı
hazırlar."
MADDE 31 – 5018 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Bakanlar,
kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması ile hukuki ve
mali konularda Başbakana ve Türkiye Büyük Millet Meclisine karşı
sorumludurlar."
MADDE 32 – 5018 sayılı Kanunun 27 nci
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
"h)
Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığının etüt ve proje işleri,
araştırma-geliştirme projeleri, makine, silah-mühimmat, teçhizat ve sistem
alımlarıyla bunların bakım, onarım ve imalat işleri."
MADDE 33 – 5018 sayılı Kanunun 52 nci
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Bu
Kanunda yer alan genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri tanımına bağlı
kalmaksızın; mali istatistiklerin derlenmesi amacıyla, uluslararası
sınıflandırmalara uygun olarak, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı,
Hazine Müsteşarlığı, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Türkiye
İstatistik Kurumunun da görüşünü almak suretiyle, ayrıca genel yönetim
sektörü adıyla bir kapsam belirlemeye ve bu kapsamdaki kamu idarelerinin
mali verilerini almaya Maliye Bakanlığı yetkilidir."
MADDE 34 – 5018 sayılı Kanunun 53 üncü maddesine aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
"52
nci maddenin son fıkrasına göre belirlenen kamu
idarelerinden, mali istatistiklerine esas verilerini süresinde
göndermeyenlere Maliye Bakanlığınca bir ay ek süre verilir. Ek süre sonunda
da verilerin gönderilmemesi halinde, Maliye Bakanlığının talebi üzerine,
ilgili kamu idaresinin üst yöneticileri tarafından mali hizmetler birimi
yöneticisi ile muhasebe yetkilisine, her türlü aylık, ödenek, zam ve
tazminat dâhil yapılan bir aylık net ödemeler toplamı tutarında idari para
cezası verilir. İdari para cezası uygulanmış olması bilgi verme
yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz. İdari para cezaları, bu Kanunun 73 üncü
maddesi hükümlerine göre tahsil edilir."
MADDE 35 – 5018 sayılı Kanunun 61 inci maddesinin altıncı
fıkrasındaki "birinci" ibaresi "ikinci" şeklinde, aynı
fıkranın son cümlesi ise "Muhasebe yetkililerinin görev ve
yetkilerinin yardımcılarına devredilmesine, muhasebe yetkililerinin
herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmalarında muhasebe hizmetlerinin
yürütülmesine ilişkin düzenleme yapmaya ve sertifika sınavlarına girmeye
hak kazanılması bakımından muhasebe yetkilisi yardımcısı eşiti görevleri
belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir." şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 36 – 5018 sayılı Kanunun 62 nci
maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Muhasebe
yetkilisi sertifika programına başvuru şartları, adayların eğitimi, eğitim
süresi, sertifika sınavı, sertifika verilmesi, bu işlemlerin genel yönetim
kapsamındaki kamu idareleri itibarıyla ayrı ayrı
veya birlikte yapılması ile muhasebe yetkililerinin çalışma usul ve
esasları, Maliye Bakanlığınca hazırlanan ve Bakanlar Kurulu tarafından
yürürlüğe konulan yönetmelikle düzenlenir."
MADDE 37 – 5018 sayılı Kanunun geçici 5 inci maddesine
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Kamu
idarelerinde muhasebe yetkilisi görevini yürütmek üzere üçüncü fıkraya göre
sertifika almış olanlar arasından muhasebe yetkilisi atanması esastır. Bu
şekilde sertifika almış olanlardan atama yapılamaması halinde, Maliye
Bakanlığınca sertifika almış muhasebe yetkilisi atama zorunluluğu
getirilinceye kadar, Maliye Bakanlığınca belirlenen usul ve esaslara göre
genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde Maliye Bakanlığı, diğer kamu
idarelerinde üst yöneticiler tarafından belirlenen kişiler muhasebe
hizmetlerini yapmak üzere görevlendirilir."
MADDE 38 – 5018 sayılı Kanunun geçici 11 inci maddesinin
birinci fıkrası yürürlükten kaldırılmış, ikinci fıkrasında yer alan
"31.12.2007" ibaresi "31/12/2010" olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 39 – 5018 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici maddeler
eklenmiştir.
"GEÇİCİ
MADDE 18 – 31/12/2012 tarihine kadar genel yönetim kapsamındaki kamu
idarelerinin mali tabloları, muhasebe ve raporlama standartları ile
muhasebe tekniğine uygunluk açısından Maliye Bakanlığınca denetlenebilir.
GEÇİCİ
MADDE 19 – 2008-2015 yılları arasında, orman yangınları ile havadan
mücadele hizmetlerinde kullanılmak maksadıyla Çevre ve Orman Bakanlığı
tarafından, acil sağlık hizmetlerinde kullanılmak maksadıyla Sağlık
Bakanlığı tarafından, gerçek ve tüzel kişilerden her nevi hava aracı
kiralanmasında bu Kanunun 28 inci maddesinde yer alan üç yıllık süre yedi
yıl olarak uygulanır."
MADDE 40 – 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi
Kanununun 234 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinin (3) numaralı
alt bendi ile (b) bendinin (5) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
"3.
Vekili bulunmaması halinde, cinsel saldırı suçu ile alt sınırı beş yıldan
fazla hapis cezasını gerektiren suçlarda, baro tarafından kendisine avukat
görevlendirilmesini isteme,"
"5.
Vekili bulunmaması halinde, cinsel saldırı suçu ile alt sınırı beş yıldan
fazla hapis cezasını gerektiren suçlarda, baro tarafından kendisine avukat
görevlendirilmesini isteme,"
MADDE 41 – 5271 sayılı Kanunun 239 uncu maddesinin birinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"(1)
Mağdur veya suçtan zarar gören davaya katıldığında, cinsel saldırı suçu ile
alt sınırı beş yıldan fazla hapis cezasını gerektiren suçlarda, baro
tarafından kendisine avukat görevlendirilmesini isteyebilir."
MADDE 42 – 22/2/2005 tarihli ve 5302 sayılı İl Özel İdaresi
Kanununun 6 ncı maddesinin ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Bakanlıklar
ve diğer merkezi idare kuruluşları; yapım, bakım ve onarım işleri, devlet
ve il yolları, içme suyu, sulama suyu, kanalizasyon, enerji nakil hattı,
sağlık, eğitim, kültür, turizm, çevre, imar, bayındırlık, iskan, gençlik ve
spor gibi hizmetlere ilişkin yatırımlar ile bakanlıklar ve diğer merkezi
idare kuruluşlarının görev alanına giren diğer yatırımları, kendi
bütçelerinde bu hizmetler için ayrılan ödenekleri il özel idarelerine
aktarmak suretiyle gerçekleştirebilir. Aktarma işlemi ilgili bakanın
onayıyla yapılır ve bu ödenekler tahsis amacı dışında kullanılamaz. İş, il
özel idaresinin tabi olduğu usul ve esaslara göre sonuçlandırılır. İl özel
idareleri de bütçe imkanları ölçüsünde bu yatırımlara kendi bütçesinden
ödenek aktarabilir. Bu fıkraya göre, bakanlıklar ve diğer merkezi idare
kuruluşları tarafından aktarılacak ödenekler ile gerçekleştirilecek
yatırımlar, birinci fıkrada öngörülen görev alanı sınırlamasına tabi
olmaksızın bütün il sınırları içinde yapılabilir."
MADDE 43 – 21/4/2005 tarihli ve 5335 sayılı Bazı Kanun ve
Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 32 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye bu fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki
fıkralar eklenmiş, son fıkrasının ilk iki cümlesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve maddenin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
"Türkiye
Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi (TCDD) Genel Müdürlüğünün
mülkiyetindeki taşınmazlardan yatırım planları, işletmecilik esasları ve bu
konuda oluşturulacak komisyonun teknik değerlendirmesi dikkate alınarak işletmecilik
fazlası taşınmazların belirlenmesine ve bu taşınmazların satışına karar
verilmesine TCDD Yönetim Kurulu yetkilidir.
İmar
planında TCDD alanı veya TCDD hizmet alanı olarak ayrılan taşınmazlar ancak
imar planı değişikliği yapılarak satışa konu edilebilir.
Satış
bedelleri TCDD tarafından yeni demiryolu inşaatı ve mevcut demiryollarının
bakımı, onarımı ve iyileştirilmesi ile demiryolu araçlarının temininde
kullanılır.
Bu
taşınmazların satışına ilişkin iş ve işlemler TCDD Genel Müdürlüğü tarafından
gerçekleştirilir. Bu satışlarda 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı
Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanunun 18 inci maddesinin birinci
fıkrasının (C) bendinin (c) alt bendinde sayılan ihale usullerinden biri
uygulanır. Bu ihalelerde hangi usulün uygulanacağına, taşınmazın niteliği
ve değer tespit sonuçları dikkate alınarak TCDD Yönetim Kurulunca karar
verilir.
TCDD
Yönetim Kurulu, Genel Müdürlükte taşınmazların idaresinden sorumlu genel
müdür yardımcısı ve daire başkanı, mali işler daire başkanı, yatırım ve
planlamadan sorumlu daire başkanı ve emlak şube müdüründen; bölge
müdürlüklerinde taşınmazlardan sorumlu bölge müdür yardımcısı, taşınmaz
idaresinden sorumlu müdür, yol müdürü, mali işler müdürü ve emlak şefinden
oluşan değer tespit komisyonunu, yedek üyeler de dahil olmak üzere
görevlendirir. TCDD Yönetim Kurulu, Genel Müdürlükte mali işlerden sorumlu
genel müdür yardımcısı, taşınmaz idaresinden sorumlu daire başkanı, hukuk
müşaviri, mali işler daire başkanı ve taşınmaz dairesi ihale şube müdüründen;
bölge müdürlüklerinde mali işlerden sorumlu bölge müdür yardımcısı, hukuk
müşaviri, taşınmaz idaresinden sorumlu müdür, mali işler müdürü ve taşınmaz
ihale birim şefinden oluşan ihale komisyonunu, yedek üyeler de dahil olmak
üzere görevlendirir.
Değer
tespit komisyonu, 4046 sayılı Kanunun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının
(B) bendinin (b) alt bendinde belirtilen usul ve esaslara göre çalışır.
Komisyon, aynı maddenin birinci fıkrasının (B) bendinin (c) alt bendinde
belirtilen değer tespit yöntemlerinden en az birini uygulamak suretiyle
değer tespiti yapar. Değer tespiti TCDD Yönetim Kurulu onayı ile kesinlik
kazanır. İhale komisyonu, 4046 sayılı Kanunun 18 inci maddesinin birinci
fıkrasının (C) bendinin (b) alt bendinde belirtilen usul ve esaslara göre
çalışır. İhale komisyonu, belirlenen ve ilan edilen ihale usulü
çerçevesinde ihaleyi gerçekleştirir. İhale komisyonunca alınan ihale
kararı, TCDD Yönetim Kurulunun onayı ile kesinlik kazanır. Kesinleşen ihale
kararı kamuoyuna duyurulur.
İşletmecilik
fazlası taşınmazların kamu kurum ve kuruluşlarına ihale yöntemine tabi
olmaksızın satışına ve satış bedelinin dörtte birini peşin, kalan bedele
kanuni faiz uygulanmak suretiyle iki yılı geçmemek üzere
taksitlendirilmesine ve uygulamaya ilişkin usul ve esasları belirlemeye
TCDD Yönetim Kurulu yetkilidir. Toplu Konut İdaresi Başkanlığına yapılan
satışlarda mülkiyetin devri TCDD tarafından takyidat
konulmaksızın ve teminat alınmaksızın peşinatın ödenmesinden sonra
gerçekleştirilir."
"Satışı
ve değerlendirilmesi yapılacak taşınmazlar, TCDD Genel Müdürlüğü tarafından
çevre imar bütünlüğünü bozmamak kaydıyla yapılan veya yaptırılan her
ölçekteki imar ve parselasyon planları, büyükşehir belediye sınırları
içerisinde kalan alanlar için büyükşehir belediye meclisi tarafından, il,
ilçe ve belde belediye sınırları ile mücavir alanları içerisinde kalan
alanlar için ilgili belediye meclisleri tarafından, diğer yerlerde ilgili
valilik tarafından, planların belediyelere veya valiliğe intikal ettiği
tarihten itibaren üç ay içerisinde aynen veya değiştirilerek onaylanması
suretiyle yürürlüğe girer. Üç ay içerisinde onaylanmayan planlar
Bayındırlık ve İskan Bakanlığı tarafından re’sen
yürürlüğe konulur."
"Ayrıca,
TCDD’ye ait işletmecilik fazlası taşınmazlardan TCDD Yönetim Kurulunca
uygun görülenler 4046 sayılı Kanun çerçevesinde özelleştirilmek üzere
Özelleştirme İdaresi Başkanlığına bildirilir. Bunun üzerine söz konusu
taşınmazlar Özelleştirme Yüksek Kurulunca özelleştirme kapsam ve programına
alınır. Özelleştirme uygulamasına ilişkin iş ve işlemler 4046 sayılı Kanuna
göre Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca yürütülür. Özelleştirme
uygulamaları sonucunda elde edilecek gelirler, özelleştirme giderleri
düşüldükten sonra tahsilini izleyen onbeş gün
içerisinde Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca TCDD Genel Müdürlüğüne
aktarılır."
MADDE 44 – 26/5/2005 tarihli ve 5355 sayılı Mahalli İdare
Birlikleri Kanununun 18 inci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
"Bakanlıklar
ve diğer merkezi idare kuruluşları ile il özel idareleri; köye yönelik
hizmetlere ilişkin yapım, bakım ve onarım işleri, bölünmüş yol,
elektrifikasyon, köy yolu, içme suyu, sulama suyu ve kanalizasyon
yatırımlarını, kendi bütçelerinde bu hizmetler için ayrılan ödenekleri
köylere hizmet götürme birliklerine aktarmak suretiyle
gerçekleştirebilirler. Aktarma işlemi merkezi idare kuruluşlarında ilgili
bakanın, il özel idarelerinde valinin onayıyla yapılır ve bu ödenekler
tahsis amacı dışında kullanılamaz. Bu takdirde iş, birliğin tabi olduğu
usul ve esaslara göre sonuçlandırılır. Köylere hizmet götürme birlikleri de
bütçe imkânları ölçüsünde bu yatırımlara kendi bütçelerinden ödenek
aktarabilirler. Bakanlıklar ve diğer merkezi idare kuruluşları ile il özel
idareleri tarafından aktarılacak ödeneklerle gerçekleştirilecek yatırımlar,
birliğin hizmet ve görev alanı sınırlamasına tabi olmaksızın
yapılabilir."
MADDE 45 – 16/6/2005 tarihli ve 5366 sayılı Yıpranan Tarihi
ve Kültürel Taşınmaz Varlıkların Yenilenerek Korunması ve Yaşatılarak
Kullanılması Hakkında Kanunun 4 üncü maddesinin dördüncü, beşinci ve
altıncı fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Yenileme
alanında kalan Hazineye ait taşınmazlar; bir kamu hizmetine tahsisli
olanlar, ön izin verilmiş veya üzerinde irtifak hakkı tesis edilmiş olanlar,
2565 sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanunu kapsamında
bulunan yerler ile sivil ve askeri hava alanları ve mania plânları
kapsamında kalan yerler hariç olmak üzere, Maliye Bakanlığının teklifi ve
Bakanlar Kurulu kararı ile projeyi yürüten il özel idaresine veya
belediyeye bedelsiz olarak devredilir. Devir işlemleri her türlü vergi,
resim ve harçtan muaftır. Devir tarihinden itibaren beş yıl içinde devir
amacına uygun olarak kullanılmayan taşınmazlar, bedelsiz olarak re’sen Hazine adına tescil edilir. Söz konusu
taşınmazlardan elde edilecek gelirin, proje ve uygulama giderleri
düşüldükten sonra kalan kısmının yüzde 50’si Hazineye aktarılır. Yenileme
alanı ilan edilen yerlerde, yenileme projesi kapsamında kalan taşınmazlar
devir işlemleri sonuçlandırılıncaya kadar Hazinece satılamaz, kiraya
verilemez, tahsis edilemez, ön izin veya irtifak hakkına konu edilemez.
Mülkiyeti
veya idaresi Vakıflar Genel Müdürlüğüne ait bulunan taşınmazlar ile tapu
kayıtlarında vakıf şerhi bulunan taşınmazlarda bu Kanun hükümlerinin nasıl
uygulanacağı Vakıflar Genel Müdürlüğü ve il özel idaresi veya belediyece
müştereken belirlenir.
Yenileme
alanlarında uygulanacak projelerin kamulaştırma, plân, proje ve yapım
işlerinde kullanılmak üzere, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını
Koruma Kanununun 12 nci maddesine göre
oluşturulan Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunmasına Katkı Payı hesabından
belediyelere aktarma yapılır."
MADDE 46 – 1) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun ek 33 üncü maddesinin son fıkrasında yer alan
"kurumlarında" ibaresi "kurumları ile üniversitelere bağlı
yataklı tedavi kurumlarında ilgili" şeklinde değiştirilmiştir.
2) 20/7/1966 tarihli ve 775 sayılı Gecekondu
Kanununun 18 inci ve 32 nci maddelerinde yer alan
"6785 sayılı İmar Kanunu" ibareleri "3194 sayılı İmar
Kanunu" olarak ve 31 inci maddesinde yer alan "6785 sayılı
Kanunun 4, 16, 18, 35, 36 ve 49 uncu maddelerine" ibaresi "3194
sayılı Kanunun 21, 23, 27, 30, 31 ve 32 nci
maddelerine" şeklinde değiştirilmiştir.
3)
2802 sayılı Kanunun ek geçici 2 nci maddesinin
(b) bendindeki "üç yılını" ibaresi "bir yılını", (c)
bendindeki "kazanmış" ibaresi "kaybetmemiş" şeklinde
değiştirilmiş ve aynı maddenin (d) bendine "derecedeki"
ibaresinden sonra gelmek üzere "(9 uncu derecede bulunan askeri hakim
ve savcılar, 103 üncü maddedeki aylık ödeme oranı % 39 olarak uygulanmak ve
yargı ödeneği de bu oran üzerinden hesaplanacak brüt aylıkları esas
alınarak verilmek üzere 8 inci derecedeki)" ibaresi eklenmiştir.
4)
27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü
maddesinin birinci fıkrasında yer alan "1/1/2006-30/6/2006 tarihleri
arasında 950 gösterge rakamının, 1/7/2006 tarihinden itibaren ise 1850
gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu
bulunacak tutarda her ay ek ödeme yapılır." ibaresi "en yüksek
Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % 200 ünü geçmemek üzere her ay
ek ödeme yapılabilir. Ek ödemenin oranı ile esas ve usulleri; görev yapılan
birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, görev yerinin özelliği, çalışma
süresi, personelin sınıfı, rütbesi, kadro veya görev unvanı, derecesi,
atanma usulü ile emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personele
mali haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dahil almakta oldukları
toplam ödeme tutarları gibi kriterler birlikte veya ayrı ayrı dikkate alınarak, Maliye Bakanlığının teklifi
üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenir. Emsali veya benzeri görev ve
unvanlarda bulunan personel arasındaki ücret dengesini sağlamak amacıyla,
mali haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dahil alınmakta olunan
toplam ödeme tutarları esas alınarak, emsali veya benzeri görev ve
unvanlarda bulunan personel için farklı oranlar belirlenebilir veya hiçbir
belirleme yapılmayabilir." şeklinde değiştirilmiş, ikinci fıkrasında
yer alan "makam, yüksek hakimlik, temsil veya görev tazminatından
yararlananlara," ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve anılan maddeye
altıncı fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
"Kadro
karşılığı sözleşmeli personel hariç olmak üzere; 10/10/1984 tarihli ve 3056
sayılı Kanunun 31 inci maddesinin birinci fıkrası kapsamında sayılan
ödemelerden yararlanan memurlara, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı,
Denizcilik Müsteşarlığı, Devlet Personel Başkanlığı, Toplu Konut İdaresi
Başkanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu, Özürlüler İdaresi Başkanlığı,
Türkiye Atom Enerjisi Kurumu, Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü,
Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel
Müdürlüğü ve Özelleştirme İdaresi Başkanlığındaki personelden 3056 sayılı
Kanunun 31 inci maddesinin birinci fıkrası hükmünden yararlanan memurlar
ile 27/7/1967 tarihli ve 926 sayılı Kanunun ek 17 nci
maddesinin (C) fıkrası, 19/6/1979 tarihli ve 2252 sayılı Kanunun 4 üncü
maddesi, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin
yedinci fıkrası, 9/1/1985 tarihli ve 3146 sayılı Kanunun 39 uncu maddesi,
8/1/1986 tarihli ve 3254 sayılı Kanunun 32/D maddesi, 24/6/1994 tarihli ve
4009 sayılı Kanunun 56 ncı maddesinin (a)
fıkrası, 2/5/2001 tarihli ve 4668 sayılı Kanunun 17 nci
maddesi, 16/4/2003 tarihli ve 4848 sayılı Kanunun 32 nci
maddesinin üçüncü fıkrası, 1/5/2003 tarihli ve 4856 sayılı Kanunun 35 inci
maddesinin üçüncü fıkrası, 25/6/2003 tarihli ve 4904 sayılı Kanunun 15 inci
maddesinin altıncı fıkrası, 23/7/2003 tarihli ve 4954 sayılı Kanunun 37 nci maddesinin üçüncü fıkrası, 3/3/2004 tarihli ve 5102
sayılı Kanunun 5 inci maddesi, 20/2/2008 tarihli ve 5737 sayılı Kanunun 67 nci maddesinin dördüncü fıkrası ile 72 nci maddesinin ikinci fıkrası ve 399 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin 25 inci maddesinin (b) fıkrası ile ek 2 nci maddesinde öngörülen ödemelerden yararlanan
memurlara, anılan hükümlere göre yapılan ödemeler ile her derece ve türdeki
örgün ve yaygın eğitim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenler ile
sosyal hizmet kuruluşlarında görev yapan öğretmenler hariç olmak üzere
fiilen yapılmayan ders karşılığı ek
ders ücretinden yararlanan memurlara
yapılan ödemelerin toplam net
tutarının, birinci fıkra uyarınca yürürlüğe konulacak Bakanlar Kurulu
kararında kadro veya görev unvanları için belirlenen ek ödemenin net
tutarından az olması halinde, bunlara bu fıkrada sayılan hükümlere göre
yapılan ödemeler yerine sadece bu madde hükümleri çerçevesinde ek ödeme
yapılır.
Ulaştırma
Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Çevre ve Orman Bakanlığı, Denizcilik
Müsteşarlığı, Orman Genel Müdürlüğü, Devlet Meteoroloji İşleri Genel
Müdürlüğü ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü personeline bu madde
uyarınca yapılan ek ödemeler döner sermaye bütçelerinden yapılır. Devletin
mali imkânlarını göz önünde bulundurmak suretiyle merkezi yönetim
kapsamında kamu idarelerinde istihdam edilen personele bu madde uyarınca
yapılan ek ödemelerin tamamını veya bir kısmını teşkilat yapısı esas
alınarak merkezi yönetim bütçesinden veya döner sermayesi bulunan kurumlar
için döner sermaye bütçesinden yaptırmaya Maliye Bakanlığının teklifi
üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir."
5)
4046 sayılı Kanunun geçici 23 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan
"1/1/2009-31/12/2012" ibaresi "1/1/2008-31/12/2012"
olarak ve "Kaydedilen bu tutarları, Yüksek Planlama Kurulu kararına
istinaden" ibaresi ise "Kaydedilen bu tutarlardan, Yüksek
Planlama Kurulu kararı ile belirlenecek kısmı" şeklinde değiştirilmiştir.
6)
5018 sayılı Kanunun;
a)
28 inci maddesinin son fıkrasına "müşavirlik hizmetleri,"
ibaresinden sonra gelmek üzere "ulusal araştırma geliştirme
kurumlarının süreli ve süresiz yayın alımları," ibaresi eklenmiştir.
b)
40 ıncı maddesinin ikinci fıkrasının birinci
cümlesindeki "bütçelerine"
ibaresi madde metninden çıkartılmıştır.
c)
44 üncü maddesinin ikinci fıkrasındaki "savunma ve güvenlik
amaçlı" ibaresi madde metninden çıkarılmıştır.
ç)
51 inci maddesinin üçüncü fıkrasının son cümlesinde yer alan
"beş" ibaresi "iki" olarak değiştirilmiştir.
7)
3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin
beşinci fıkrasında yer alan "İçişleri Bakanlığına ve Maliye
Bakanlığına" ibaresi "İçişleri Bakanlığına" şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 47 – 1) 3561 sayılı Kanunun geçici 1 inci ve geçici 2 nci maddeleri,
2)
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci
maddesinin üçüncü fıkrası,
3)
3/1/2002 tarihli ve 4733 sayılı Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 7 nci
maddesi,
4)
21/4/2005 tarihli ve 5335 sayılı Kanunun geçici 2 nci
maddesi,
5)
5393 sayılı Belediye Kanununun 72 nci maddesi,
yürürlükten
kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1 – Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünce (DSİ) tahakkuk
ettirilen sulama ve kurutma tesisleri işletme ve bakım ücretlerinden vadesi
1/1/2004 tarihinden önce olup bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar
tahsil edilememiş olanlar ile bunlara ilişkin fer’ilerin
tahsilinden vazgeçilir ve bu alacaklar ilgili muhasebe birimleri tarafından
terkin edilir. Bu alacaklardan, maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar
yapılmış olan tahsilât red ve iade edilmez. Bu
maddenin uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı
yetkilidir.
GEÇİCİ MADDE 2 – Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ve hazine
yardımı alan özel bütçeli idarelerin 2007 ve 2008 yıllarına ilişkin sosyal
yardım zammı borçları ile Kamu İktisadi Teşebbüsleri ödeneklerinden ödeme
yapılan Kamu İktisadi Teşebbüslerinin aynı döneme ilişkin, Maliye
Bakanlığınca uygun bulunan sosyal yardım zammı borçlarını Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanlığı bütçesinin 18.01.00.23-10.9.9.26-1-05.2 tertibinde yer
alan ödenekten mahsup etmeye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yetkilidir.
MADDE 48 – Bu Kanunun;
a)
4 üncü maddesi yayımını izleyen ayın birinde,
b)
5 inci maddesi 15/7/2006 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
c)
24 üncü maddesi 1/1/2007 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
ç)
25 inci maddesi 1/1/2009 tarihinde,
d)
29 uncu maddesiyle 4706 sayılı Kanuna eklenen geçici 10 uncu madde 1/1/2009
tarihinde,
e)
46 ncı maddesinin dördüncü fıkrası 15/8/2008
tarihinde,
f) Diğer hükümleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe
girer.
MADDE 49 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
5/8/2008
(1)
SAYILI LİSTE
KURUMU :
TOPLU KONUT İDARESİ BAŞKANLIĞI
TEŞKİLATI : MERKEZ
İHDAS EDİLEN KADROLARIN
SERBEST
KADRO KADRO
SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM
GİH Daire
Başkanı 1 1 1
GİH Hukuk
Müşaviri 1 1 1
GİH Uzman 1 1 1
THS Uzman 1 1 1
GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 4 4 4
GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 5 1 1
GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 7 7 7
GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 8 1 1
TOPLAM 17 17
|