Başbakanlıktan: Konu: Adres Kayıt Sisteminin Uygulanması. GENELGE 2008/8 Kişilerin
yerleşim yeri (ikamet) ve diğer adres bilgilerinin, standartlara uygun
şekilde tek merkezde tutulması ve bu bilgilerin belli ilkeler çerçevesinde
kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşılmasını sağlamak amacıyla uygulamaya
konulan Adres Kayıt Sisteminin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine yönelik
olarak aşağıdaki tedbirlerin alınması uygun görülmüştür. 1.
Kamu kurum ve kuruluşları yaptıkları işlemlerde MERNİS veri tabanında yer
alan ve T.C. kimlik numarası ile ilişkilendirilmiş bulunan "Kimlik
Paylaşımı Sistemi"nden (KPS) temin edecekleri yerleşim yeri ve diğer
adres bilgilerini esas alacaklardır. Henüz KPS’ye
bağlanmayan kamu kurum ve kuruluşları ise hazırlıklarını en kısa sürede
tamamlayarak KPS'ye bağlanacaklardır. 2.
Kırtasiyeciliğin ortadan kaldırılması Hükümetimizin öncelikli
hedeflerindendir. Bu bağlamda, kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülen iş ve
işlemlerde, nüfus müdürlüklerinden veya vatandaşlarımızdan yerleşim yeri ve
diğer adres belgesi (ikametgâh ilmühaberi) ile nüfus kayıt örneği
istenmeyecek, bu belgeler, ilgili kuruluş tarafından doğrudan KPS'den elde edilecektir. 3.
Adres Kayıt Sistemi çerçevesinde oluşturulan Ulusal Adres Veri Tabanının
sürekliliğinin sağlanması, mahalle, cadde, sokak adı gibi adres
bileşenlerinin güncellenmesi, numaralama ve levhalama
çalışmalarının mevzuata uygun olarak gerçekleştirilmesi ile mümkündür. Ulusal
Adres Veri Tabanının güncel tutulması amacıyla İl özel idareleri ve
belediyelerce "Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik" hükümleri
titizlikle uygulanacak, mahalle, cadde, sokak adı gibi adres bileşenlerinde
meydana gelen değişiklikler en kısa sürede kamuoyuna duyurulacaktır. 4.
Kurumlar, her türlü iş ve işleminde, Türk Standartları Enstitüsü (TSE)
tarafından belirlenen (TS EN 14142-1) adres
standardına uyacaklardır. Bilgilerini, uygulamaların yukarıda belirtilen hususlar
çerçevesinde gerçekleştirilmesini önemle rica ederim. Recep Tayyip
ERDOĞAN Başbakan |