Başbakanlık
(Hazine Müsteşarlığı)’tan: SİGORTA
ACENTELERİ YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ
BÖLÜM Amaç ve
Kapsam, Dayanak, Tanım ve Kısaltmalar Amaç ve kapsam MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, sigorta acenteliği
yapacak gerçek ve tüzel kişilerin niteliklerine ve faaliyetlerine dair usul
ve esasları düzenlemektir. (2)
Bu Yönetmelik, acentelerin niteliklerine, kuruluşlarına, faaliyetlerine,
tesis edecekleri teminatlara, tutacakları defter, belge ve kayıt düzeni ile
yapamayacakları işlere ilişkin usul ve esasları kapsar. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 3/6/2007 tarihli ve 5684 sayılı
Sigortacılık Kanununun 23 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar ve kısaltmalar MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan, a)
Acente: 5684 sayılı Sigortacılık Kanununun 2 nci maddesinin birinci
fıkrasının (l) bendinde tanımlanan gerçek veya tüzel kişi sigorta acentesini, b)
İcra komitesi: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği nezdindeki Sigorta
Acenteleri İcra Komitesini, c) Kanun: 3/6/2007 tarihli ve 5684 sayılı
Sigortacılık Kanununu, ç)
Levha: Sigorta acenteleri için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından
düzenlenecek faal olarak çalışanlara ilişkin kayıtları gösterir Levhayı, d)
Müsteşarlık: Hazine Müsteşarlığını, e)
Sigorta şirketi: Türkiye’de kurulmuş sigorta şirketi ile yurt dışında
kurulmuş sigorta şirketinin Türkiye’deki teşkilâtını, f)
Teknik personel: Acenteler ile Kanunun 23 üncü maddesinin onuncu fıkrasında
belirtilen kurumlarda sigortacılık işlemlerini yapan, Türkiye Odalar ve
Borsalar Birliği nezdinde tutulan listede kayıtlı ve kayıtlı olduğuna dair
belge olarak kendisine kimlik verilen yetkilendirilmiş yönetici veya kadrolu
personeli, g)
TOBB: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğini, ğ)
Oda: Ticaret ve Sanayi, Ticaret Odalarını, h)
Uygunluk belgesi: Müsteşarlıkça, Levhaya kaydı uygun görülen acenteler için
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine gönderilen Kanunun 23 üncü ve geçici 7
nci maddesinde belirtilen belge niteliğindeki yazıyı, ı)
Yetkili: Sigorta acentelerinin yönetim ve denetiminde bulunan kişiler ile
acenteler adına imza atmaya yetkili olanları, ifade
eder. İKİNCİ
BÖLÜM Acentelerin
Kuruluş ve Faaliyet Esasları Gerçek ve tüzel kişi acentelerde
aranılan nitelikler MADDE 4 – (1) Acentelik faaliyetinde bulunacak gerçek
kişilerde aşağıdaki nitelikler aranır: a)
Türkiye’de yerleşik olması, b)
Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olması, c)
Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinin dört numaralı alt
bendinde belirtilen suçlardan hüküm giymemiş veya ceza almamış olması, ç)
İflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olması, d)
Teknik personel vasıflarını taşıması, e)
Asgari malvarlığı şartını yerine getirmiş olması, f)
Fiziksel, teknik ve idari altyapı ile insan kaynakları bakımından yeterli
olması, (2)
Acentelik faaliyetinde bulunacak tüzel kişilerde aşağıdaki nitelikler aranır: a)
Merkezlerinin Türkiye’de bulunması, b)
İflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olması, c)
Asgari sermaye şartının yerine getirilmiş olması, ç)
Fiziksel, teknik ve idari altyapı ile insan kaynakları bakımından yeterli
olması. (3)
Acentelik faaliyetinde bulunacak tüzel kişilerin yetkililerinde, gerçek kişi
ortaklarında ve tüzel kişi ortaklarının yetkililerinde aşağıdaki nitelikler
aranır: a)
Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinin dört numaralı alt
bendinde belirtilen suçlardan hüküm giymemiş veya ceza almamış olması, b)
İflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olması, (4)
Acentelik faaliyetinde bulunacak tüzel kişilerin tüzel kişi ortaklarında
iflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olması şartı aranır. (5)
Acentelik faaliyetinde bulunacak tüzel kişi yetkililerinden şirketi sigorta
işlemleri bakımından temsil ve ilzama yetkili olanların birinci fıkranın (e)
ve (f) bentlerinde sayılanlar hariç diğer nitelikleri taşıması gerekir. (6)
Sözleşme yapma veya prim tahsil etme yetkilerine sahip gerçek kişi acenteler
ile tüzel kişiliği haiz acentenin müdürünün veya bu unvanı taşımasa bile
fiilen bu görevi yerine getiren kişilerin birinci fıkranın (d), (e) ve (f)
bentlerinde sayılanlar hariç diğer nitelikleri taşıması, ayrıca en az dört
yıllık yükseköğretim kurumlarından veya en az iki yıllık aktüerya, pazarlama,
risk yönetimi ve sigortacılık ile ilgili yüksek okullardan mezun olması ve
iki yıllık mesleki deneyimi kazanmış olması gerekir. Uygunluk belgesi, Levhaya kayıt
ve duyuru MADDE 5 – (1) Sigorta acenteliği yapacak gerçek veya tüzel
kişilere Levhaya kayıt öncesi Müsteşarlıkça verilecek uygunluk belgesi için,
düzenleniş tarihleri son altı aydan eski olmamak kaydı ile Ek:1 ila Ek:7’de
belirtilen bilgi ve belgeler aranır. (2)
Acentelerce uygunluk belgesi almak için başvuru TOBB tarafından görevlendirilecek odalara yapılır. Uygunluk
belgesi için gerekli belgelerden oda bünyesinde bulunanlar acentelerden
ayrıca talep edilmez. (3)
Başvuru sırasında istenilen bilgiler, ayrıca elektronik ortamda kaydedilir. (4)
Belgeleri tamamlanmış olan acentelerin talepleri TOBB tarafından Müsteşarlığa
intikal ettirilir. Müsteşarlıkça yapılacak değerlendirmede durumu uygun
görülenler Levhaya kaydedilmek üzere TOBB’a bildirilir. Bu bildirim,
bildirime konu acenteler bakımından uygunluk belgesi niteliğindedir. (5)
Uygunluk belgesi alan ve TOBB internet sitesinde liste halinde duyurulan acenteler, Levhaya kayıt olmak için en geç
altı ay içinde TOBB’a başvuruda bulunur. (6)
Gerekli tüm bilgi ve belgeleri tamamlanarak Levhaya kaydedilen acenteler TOBB
internet sitesinde duyurulur. Bankalar, özel kanunla kurulmuş
ve kendilerine sigorta acenteliği yapma yetkisi tanınan kurumlar MADDE 6 – (1) Bankalar hariç Kanunun 23 üncü maddesinin onuncu
fıkrasında belirtilen kurumlar sigorta acenteliği yapılan bölümü ve sigorta
işlemlerinden sorumlu bir teknik personeli belirlemek, ayrıca yeter sayıda
teknik personel çalıştırmak zorundadır. (2)
Bankalar, Genel Merkezlerinde sigortacılık işlemlerinden sorumlu bir
personeli TOBB’a bildirir, ayrıca sigorta acenteliği yapan tüm şubelerinde
teknik personel niteliklerini haiz en az bir personeli belirler. Bu personele
verilecek ve Müsteşarlıkça belirlenecek eğitim, bankalar ile işbirliği
yapılarak eğitimcilerin eğitimi suretiyle sağlanabilir. Mesleki sorumluluk sigortası MADDE 7 – (1) Acenteler, mesleki faaliyetlerinden dolayı
sigortalılarına verebilecekleri zararlara karşı mesleki sorumluluk sigortası
yaptırmak zorundadır. (2)
Mesleki sorumluluk sigortasının, beher tazminat talebi için teminatı en az
10.000 YTL ve bir yıl boyunca tüm tazminat talepleri için teminatı en az
100.000 YTL olmak üzere yaptırılması gerekmektedir. (3)
Acenteler, sigorta şirketleri ile yaptıkları acentelik sözleşmesini takiben
en geç bir ay içerisinde mesleki sorumluluk sigortasını yaptırarak, bu
hususta elektronik ortamda TOBB’a veya uygunluk belgesi başvurusunda
bulunduğu odaya bildirimde bulunur. Mesleki sorumluluk sigortası olmaksızın
acentelik faaliyetinde bulunulamaz. (4)
Mesleki sorumluluk sigortasının asgari miktarı her yıl Türkiye İstatistik
Kurumu tarafından açıklanan Tüketici Fiyatları Endeksi yıllık artış oranını
aşmamak kaydıyla Müsteşarlıkça arttırılabilir. Asgari sermaye MADDE 8 – (1) Tüzel kişi acenteler için asgari sermaye miktarı
şirket türüne göre Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca belirlenen tutardan az
olmamak kaydıyla 25.000 YTL’dir. Gerçek kişilerin beyan edecekleri mal
varlıkları bu miktarın altında olamaz. Bu tutar acentelerce aracılık edilen
yıllık prim tutarının %4’ünden aşağı olamaz. (2)
Aracılık edilen yıllık prim tutarı, yıl sonları itibariyle hesaplanır.
Acenteler aracılık ettikleri yıllık prim tutarlarını en geç takip eden yılın
şubat ayı sonuna kadar elektronik ortamda TOBB’a veya uygunluk belgesi
başvurusunda bulunduğu odaya bildirirler. İlave sermaye ihtiyacının ortaya
çıkması halinde, eksik kalan sermaye en geç yıl sonuna kadar tamamlanır.
Sermaye açığını kapatmayan acenteler, bu açığı kapatana kadar acentelik
faaliyetinde bulunamazlar. Teminat MADDE 9 – (1) Sigorta şirketlerinin faaliyetleri nedeniyle
acentelerinden isteyebilecekleri teminatın miktarı ve koşulları taraflar
arasında serbestçe belirlenir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Acentelik
Yetkileri, Sigorta Poliçeleri, Hesap Mutabakatı ve Bilgi Kayıtları Acentelik yetkilerinin tescil ve
ilanı MADDE 10 – (1) Acentelere verilecek acentelik yetkisi ile
sözleşme yapma ve/veya prim tahsil etme yetkilerine ve bu yetkinin
verilmeyeceği acentelerin hangi yetkili acentelere bağlı bulunacaklarına dair
hususların kapsam ve sınırı sigorta şirketlerince, usulü dairesinde tescil ve
ilanını müteakip onbeş iş günü içinde Levhaya işlenmek üzere TOBB’a
bildirilir. (2)
İcra Komitesi tarafından, yerleşim birimleri bazında; en küçük birim olarak
taşrada köy, şehirlerde ise mahalle muhtarlıkları seviyesinde yetkili ve
yetkisiz acentelerle ilgili listeler oluşturulabilir. Yeterli sayıda yetkili
acentenin bulunduğu yerleşim birimlerinde İcra Komitesi’nin önerisi üzerine,
Müsteşarlıkça yetkisiz acentelerin faaliyetleri kısıtlanabilir veya
kaldırılabilir. Sözleşme yapma veya prim tahsil
etme veya acentelik yetkilerinin kaldırılması MADDE 11 – (1) Acentelerin sözleşme yapma veya prim tahsil etme
yetkilerinin kaldırılması hususu sigorta şirketlerince usulü dairesinde
tescil ve ilan olunur. (2)
Sigorta şirketlerince, acentelik yetkilerinin kaldırılması, acentelik
sözleşmelerinin sona ermesi veya acenteler hakkında dava açılması, soruşturma
ve kovuşturma başlatılması halleri gerekçeleriyle birlikte, en geç üç iş günü
içinde sigorta şirketleri tarafından, Levhaya işlenmek üzere, TOBB’a ve
ilgili acenteye bildirilir. (3)
Mahkeme kararıyla kesinleşmiş prim borcu nedeniyle acentelik yetkileri
kaldırılanlara, bu borçları ödenmedikçe, sigorta şirketlerince prim tahsil
etme yetkisi verilemez. (4)
Müsteşarlıkça yapılan inceleme veya denetim sonucunda, Kanunun 32 nci maddesi
hükümlerine uygun hareket etmediği tespit edilen acentelerin, acentelik
faaliyetleri Müsteşarlıkça altı aya kadar geçici olarak durdurulabilir.
Geçici durdurmayı takip eden iki yıl içinde aykırılığın tekrarı halinde
acentenin faaliyetleri Müsteşarlıkça tamamen durdurulur ve kaydı Levhadan
silinir. (5)
Bir daha acentelik yapamayacaklarına karar verilenler TOBB’da ayrı bir liste
halinde tutulur. (6)
Bu maddede sıralanan tüm hususlar ilgili acentenin Levha kayıtlarına işlenir. Sigorta poliçelerinin
düzenlenmesi ve primlerinin tahsili MADDE 12 – (1) Sigorta poliçelerinde yetkili acentenin unvanı
ve Levha numarası ile işlemi yapan teknik personelin adı, soyadı, kayıt
numarası ve imzasının açık olarak yer alması zorunludur. (2)
Sigorta şirketlerince yetkilendirilmemiş acenteler prim tahsilatı yapamaz. (3)
Sigortalı tarafından yetkili acenteye yapılan ödeme sigorta şirketine yapılmış
sayılır. Sigorta şirketlerince acenteye yapılan ödeme hak sahibi tarafından tahsil edilmedikçe yapılmış
sayılmaz. (4) Sigorta poliçelerinin düzenlenmesine ve
primlerin tahsil edilmesine ilişkin usul ve esaslar sigorta şirketi ile
acente arasında akdedilen acentelik sözleşmesinde açıkça belirtilir. Acente komisyonları MADDE 13 – (1) Sigorta branşları itibarıyla uygulanacak
komisyonlar, sigorta şirketleri ve acenteleri arasında serbestçe belirlenir.
Ancak, komisyonlara ilişkin olarak ilgili mevzuatında özel hükümler bulunan
sigortalarda kendi hükümleri geçerlidir. (2)
Sigorta şirketleri ile acenteler arasında yapılacak acentelik sözleşmelerinde
komisyonun genel çerçevesi belirlenir. Sözleşmede belirlenmemiş bulunan
komisyon ve ek komisyonlar ile ilgili esaslar ise sigorta şirketlerince
acentelere duyurulur. Hesap mutabakatı MADDE 14 – (1) Acentelerin hesap ve kayıt düzeninin, şirketler
ile ilgili hesaplarda üçer aylık dönemler itibariyle mutabakat sağlayacak
şekilde oluşturulması gerekir. (2)
Acenteler ve sigorta şirketleri kendi aralarındaki ilgili hesaplarda, üçer
aylık dönemler itibariyle hesap mutabakatlarını sağlamak zorundadırlar. Unvan, ilan, reklam, afiş ve pano MADDE 15 – (1) Kanunun
32 nci maddesinin birinci fıkrası çerçevesinde acenteler, unvanlarında
sigorta ifadesi ile birlikte acentelik veya aracılık ifadelerinden birini
kullanmak zorundadır. Acenteler, sigorta şirketlerine ve sözleşme yaptırmak
isteyenlere yanıltıcı bilgi ve belge veremezler. Acenteler, unvanlarını
acentelik fonksiyonlarını gizleyecek şekilde ve unvanlarında sigorta şirketi
olarak faaliyet gösterdikleri anlamını taşıyacak ifadeler kullanamazlar. (2)
Acenteler, Levha kayıt numarasını içeren bir plakayı işyerlerinin giriş
bölümünde ve gözle görünür şekilde asmak zorundadır. Bu plakanın şekli
Müsteşarlığın uygun görüşü ile İcra Komitesince belirlenir. (3)
Acentelerin faaliyet gösterecekleri başka bir adresteki şubeleri acente ile
aynı unvanı taşımak zorundadır. Acenteler şubelerine ilişkin bilgileri şube
tesisinden itibaren en geç onbeş iş günü içinde Levha bilgilerine ilave
ettirirler. Şubelerin antet, afiş, reklam ve tabelalarında acente unvanına
yer vermeleri zorunludur. Değişikliklerin bildirilmesi MADDE 16 – (1) Acenteler, bu Yönetmelikte aranılan niteliklerinde
ortaya çıkabilecek değişiklikleri elektronik ortamda TOBB’a veya uygunluk
belgesi başvurusunda bulunduğu odaya; sigorta şirketleri ise, acentelere
verecekleri yetkilere ilişkin değişiklikleri, değişikliği takiben en geç üç
iş günü içinde, Levhaya işlenmek üzere TOBB’a bildirir. Bilgi kayıtları ve kayıtlara
erişim MADDE 17 – (1) TOBB nezdinde tutulan Levhaya ilişkin bilgiler ve
bilgilere dışarıdan erişim tanınacak yetkili kullanıcılar ve erişebilecekleri
kayıtların içeriği ile erişim şekli TOBB’un görüşü alınarak Müsteşarlıkça
belirlenir. Elektronik ortamda TOBB’a veya odalara bildirim yapılmasına
ilişkin usuller TOBB tarafından belirlenir. (2)
Acentelere Müsteşarlık talimatları ile İcra Komitesince gerekli görülen karar
ve duyuruların iletilmesi için TOBB tarafından gerekli tedbirler alınır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Teknik
Personel, Eğitim ve Kimlik Teknik personel MADDE 18 – (1) Sigorta ürünlerinin, acenteler tarafından
pazarlanması, bilgilendirme ve satış işlemleri yalnızca acentelerin teknik
personeli tarafından yapılabilir. (2)
Teknik personel olmak için aşağıdaki şartlar aranır: a)
4 üncü maddenin birinci fıkrasının (d), (e) ve (f) bentlerinde sayılanlar
hariç diğer niteliklerin taşınması, b)
En az lise veya dengi okul mezunu olması, c)
Sigortacılıkla ilgili kurum veya kuruluşların meslekle ilgili bölümlerinde en
az iki yıl mesleki deneyim kazanılmış olması. Ancak, en az 2 yıllık aktüerya,
pazarlama, risk yönetimi ve sigortacılık ile ilgili yüksek okullardan veya
dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olanlarda bu şart aranmaz. (3)
Acenteler teknik personeline ilişkin bilgileri, kaydedilmek ve bu personelin
kayıt numarası ve kimliklerini almak üzere
elektronik ortamda TOBB’a veya uygunluk belgesi başvurusunda bulunduğu
odaya bildirir. (4)
Gerçek kişi acenteler ve tüzel kişi acente yöneticileri ile müdürünün veya bu
unvanı taşımasa bile fiilen bu görevi yerine getirenlerin teknik personel
unvanını taşıması gerekir. (5)
Teknik personelin poliçe satışı sırasında sigortalıya hangi acenteye bağlı
olarak çalıştıklarını açıkça belirtmeleri, yapacakları tanıtımlarda ve
bilgilendirme notlarında bağlı oldukları acentenin unvanını yazmaları
gerekmektedir. (6)
Teknik personelin yaptığı işlemlerden dolayı üçüncü kişilere verecekleri
zararlardan bağlı bulundukları acenteler sorumludur. (7)
Hayat sigortalarında görev yapacak teknik personel hakkında ilgili mevzuat
hükümleri uygulanır. (8)
Lise ve dengi okul mezunu olup, teknik personel olmak için diğer gerekli
nitelikleri taşıyan, ancak deneyim şartı bulunmayanlar yardımcı teknik
personel unvanı ile işe başlatılabilirler. Yardımcı teknik personele en az
altı ay çalışması ve esasları Müsteşarlıkça belirlenecek temel sigortacılık
bilgileri sınavını kazanması kaydı ile sigorta işlemleri yapma yetkisi
verilebilir. Yardımcı teknik personel iki yıllık çalışma süresini doldurduğu
takdirde teknik personel unvanını kazanır ve acenteler bu personeli
sürelerinin dolmasını takiben en geç yirmi gün içinde kaydedilmek, kayıt
numarası ve kimlik almak üzere elektronik ortamda TOBB’a veya uygunluk
belgesi başvurusunda bulunduğu odaya bildirir. Teknik personel eğitimi MADDE 19 – (1) Teknik personel, tarihi ve programı
Müsteşarlıkça üç ay önceden duyurulacak ve en az üç yılda bir beş iş gününü
geçmemek üzere verilecek eğitime tabi tutulur. Verilecek eğitimlerin Kanunun
31 inci maddesinde belirtilen Sigortacılık Eğitim Merkezi tarafından
yapılması esastır. Elektronik ortamda eğitim verilmesi de mümkündür.
Müsteşarlık gerek görülen hallerde bu eğitimlerin yapılması amacıyla yurt
içindeki veya yurt dışındaki kurum, kuruluş, meslek örgütleri veya
üniversitelerden yararlanabilir. (2)
Birinci fıkrada belirtilen eğitimi süresi içerisinde almamış olan teknik
personelin faaliyeti bu eğitimi tamamlanıncaya kadar durdurulur. Kimlik MADDE 20 – (1) Teknik personelin kimlikleri uygunluk belgesi
başvurusunda bulunduğu oda tarafından verilir. Odalar, bu hizmet için TOBB
tarafından belirlenecek bir ücret alabilir.
Kimliklerin şekli ve içeriği, verilmesi ve geri alınmasına ilişkin
usul ve esaslar İcra Komitesince
belirlenir ve Müsteşarlığın onayı ile uygulamaya konulur. (2)
Kimliği olmayanlar ile kimliği olup ibraz edemeyenler sigorta sözleşmelerine
aracılık yapamazlar. (3)
Acentelik sözleşmesinin feshi halinde veya teknik personelin iş akdinin sona
ermesi veyahut yetki kaldırılması durumlarında, acenteler keyfiyeti en geç üç
iş günü içinde uygunluk belgesi başvurusunda bulundukları odaya bildirirler
ve verilen kimlikleri ilgili odaya iade ederler. İade edilmeyen kimliklerden acenteler sorumludur. BEŞİNCİ BÖLÜM Geçici ve
Son Hükümler Halen faal olan gerçek kişi
acenteler ve tüzel kişi acente yöneticisi ile poliçe düzenlemekle görevli
personel GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce
faaliyet gösteren acenteler, en geç 31/12/2008 tarihine kadar durumlarını bu
Yönetmeliğe uygun hale getirmek zorundadırlar. (2)
Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle faal olarak acentelik
yaptıklarını kanıtlayan; a)
Gerçek kişi acenteler ile tüzel kişi acente yönetici ve poliçe düzenlemekle
görevli personelinde, 18 inci maddenin ikinci fıkrasının (b) bendinde
aranılan lise veya dengi okulu mezunu
olma, b)
Sözleşme yapma veya prim tahsil etme yetkilerine sahip gerçek ve tüzel kişi
acente yöneticilerinde 4 üncü maddenin altıncı fıkrasında aranılan en az iki
yıllık aktüerya, pazarlama, risk yönetimi ve sigortacılık ile ilgili yüksek
okullardan veya dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun olma, şartları
aranılmaz. Diğer şartları taşımaları halinde teknik personel kimliği
verilecek bu kişiler, 31/12/2009 tarihine kadar 19 uncu maddede belirtilen
eğitimi tamamlamadıkları takdirde faaliyetleri durdurulur ve eğitimi alana
kadar faaliyette bulunamazlar. Bankaların acentelik yapan
şubelerindeki teknik personel GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Bankalar, acentelik yapan şubelerinin dörtte
birinde 2008 yılı sonuna kadar olmak üzere, takip eden üç yıl içinde her yıl
en az dörtte birini tamamlamak suretiyle 2011 yılı sonuna kadar tüm şubeleri
için teknik personel niteliklerini haiz en az bir kişi olmak üzere yeterli
personel istihdamını sağlarlar. Yürürlük MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 22 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine Müsteşarlığının
bağlı olduğu Bakan yürütür. Ekleri İçin Tıklayınız |