Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığından: DOKTORLUK,
HEMŞİRELİK, EBELİK, DİŞ HEKİMLİĞİ, VETERİNERLİK, ECZACILIK
VE MİMARLIK EĞİTİM PROGRAMLARININ ASGARİ EĞİTİM
KOŞULLARININ BELİRLENMESİNE DAİR
YÖNETMELİK BİRİNCİ
BÖLÜM Amaç, Kapsam ve Dayanak Amaç ve Kapsam MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; doktorluk, hemşirelik,
ebelik, diş hekimliği, veteriner hekimlik, eczacılık ve mimarlık mesleklerine
ilişkin yükseköğretim
ön lisans ve lisans diplomalarının ve bu mesleklere sahip kişilerin mesleki
yeterliliklerinin Avrupa Birliği üyesi ülkelerde tanınabilmesi için, bu
alanlarda yürütülen yükseköğretim
programlarının eğitim müfredatlarının ve eğitim sonunda kazanılması gereken
bilgi ve beceri düzeylerinin belirlenmesidir. Dayanak MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, a) 4/11/1981 tarihli
ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 65 inci maddesine dayanılarak, b) Avrupa Birliğinin 2005/36/EC sayılı yönergesine paralel
olarak hazırlanmıştır. İKİNCİ
BÖLÜM Mesleklere İlişkin Gerekli Koşullar Tıp doktorluğu MADDE 3 – (1) Tıp eğitimine kabul edilebilmek için asgari lise
mezunu olmak gerekir. (2)
Tıp eğitimi tıp fakültelerinde verilen asgari altı yıl ya da 5500 saatlik
teorik ve pratik eğitimden oluşur. (3)
Tıp eğitimi sonunda mezun olan doktorların; a)
Tıbbın dayandığı bilimler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları; biyolojik
fonksiyonların ölçülmesi, bilimsel olarak kanıtlanmış verilerin
değerlendirilmesi ve data analizi prensipleri de
dahil olmak üzere bilimsel yöntemleri yeterli düzeyde anlayabilmeleri, b)
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısı, fonksiyonları ve davranışları ile bireyin
fiziksel ve sosyal çevresi ile sağlık arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde
anlayabilmeleri, c)
Ruhsal ve fiziksel hastalıkların belirlenmesini sağlayabilecek ölçüde klinik
disiplinleri ve uygulamaları hakkında ve hastalıktan korunma yöntemi, teşhis
ve tedavi açısından ilaçlar ve üreme sistemi hakkında yeterli bilgiye sahip
olmaları, ç)
Yetkililerin gözetiminde hastanelerde gerçekleştirilecek yeterli klinik
deneyimine sahip olmaları, gerekmektedir. Hemşirelik MADDE 4 – (1) Hemşirelik eğitimine kabul edilebilmek için
asgari lise mezunu olmak gerekir. (2)
Hemşirelik eğitimi en az dört yıl veya 4600 saatlik teorik ve klinik eğitimi
kapsar. Teorik eğitimin süresi toplam sürenin en az üçte biri, klinik
eğitimin süresi ise toplam eğitimin yarısı kadardır. (3) Eğitimlerinin bir kısmını en azından eşdeğer
düzeyde almış kişilere Üniversitelerarası
Kurul Tıp-Sağlık Bilimleri Eğitim Konseyinin önerisi ve Yükseköğretim Genel
Kurulu kararı ile kısmi muafiyet tanınabilir. (4)
Hemşirelik eğitimi sonunda mezun olan hemşirelerin; a)
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve
davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi
yeterli düzeyde anlayabilmeleri ve genel hemşireliğin dayandığı bilimler
hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları, b)
Hemşirelik mesleğinin temel yapısı, ilkeleri, meslek etiği ve sağlığın temel ilkeleri hakkında
yeterli bilgiye sahip olmaları, c)
Programın özüne ve amacına uygun olarak planlanmış, nitelikli hemşireler
tarafından denetlenen ve hasta bakımı için gerekli olan sayıda nitelikli
hemşire ve malzemenin bulunduğu yerlerde klinik uygulamalar yaparak yeterli
bir klinik deneyiminden geçmeleri, ç)
Sağlık personeline ilişkin uygulama eğitimine katılabilme yeteneğine ve bu
personelle çalışma deneyimine sahip olmaları, d)
Sağlık sektörünün diğer çalışanları ile çalışabilme deneyimine sahip
olmaları, gerekmektedir. (5)
Hemşirelik eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi için, bu
alanda yürütülen yükseköğretim programlarımızın eğitim müfredatlarında Ek-1 sayılı cetvelde belirtilen derslerin bulunması ve
cetvelin "klinik eğitim" bölümündeki alanlara ilişkin hemşirelik
uygulamalarının yapılması zorunludur. Ebelik MADDE 5 – (1) Ebelik eğitimine kabul edilebilmek için asgari
lise mezunu olmak gerekir. (2)
Ebelik eğitimi, lise mezunları için tam gün esasına dayalı en az 4 yıl süreli
teorik ve pratik eğitimden oluşur. (3)
Ebelik eğitimi sonunda mezun olan ebelerin; a)
Özellikle kadın hastalıkları ve doğum olmak üzere, ebelik faaliyetlerinin
dayandığı bilimler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları, b)
Meslek etiği ve meslekle ilgili yasal mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahip
olmaları, c)
Yeni doğan ve kadın doğum alanında, biyolojik fonksiyonlar, anatomi ve
fizyoloji konularında detaylı bilgiye sahip olmaları ve sağlık ile fiziksel
ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi ve sağlıklı bireyin davranışını yeterli
düzeyde anlayabilmeleri, ç)
Ebelik ve kadın doğum konularında nitelikli personelin denetimi ve
gözetiminde onaylanmış kurumlarda yeterli bir klinik deneyiminden geçmiş
olmaları, d)
Sağlık personelinin eğitimi ve bu personelle çalışabilme deneyimini yeterli
düzeyde anlayabilmeleri, gerekmektedir. (4)
Ebelik eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi için, bu alanda
yürütülen yükseköğretim programlarımızın eğitim müfredatlarında Ek-2 sayılı cetvelde belirtilen teorik ve teknik eğitime
ilişkin derslerin verilmesi ve uygun gözetim ve denetim altında pratik ve
klinik eğitim yapılması zorunludur. (5)
Pratik ve klinik eğitim uygun gözetim ve denetim altında verilmelidir. Bu
eğitimde bir öğrencinin; a)
En az 100 doğum öncesi muayeneyi de içerecek şekilde gebe kadınlara
danışmanlık yapması, b)
En az 40 gebe kadının gebelik takibini ve bakımını yapması, c)
En az 40 doğumu kendisinin yapması (Doğum yapan kadın sayısı eksikliği
nedeniyle bu sayıya ulaşılamıyorsa, bu sayı öğrencinin 20 tane daha doğuma
yardım etmesi koşulu ile 30’a indirilebilir.), ç)
Makat doğuma aktif olarak katılması (Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon yapılarak çalışılmalıdır.), d) Epizyotomi uygulaması ve dikiş ile başlaması
(Bu, teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği, epizyotomi sonrası veya basit perianal
yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon
şeklinde yapılabilir.), e)
Gebelik, doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan 40 kadını
izlemesi ve bakım
yapması, f)
En az 100 lohusayı ve sağlıklı yeni doğan bebeği
izlemesi ve bakımını yapması (muayene dahil), g)
Özel bakım
gerektiren, prematüre, postmatüre,
düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere; yeni doğan bebek
gözlemini ve bakımını yapması, h)
Jinekolojik ve obstetrik patolojisi olan kadınların
bakımını yapması, ı)
Tıbbi ve cerrahi bakımın içinde yer alması (Bu, teorik eğitim ve klinik
uygulamayı içermelidir.), gerekmektedir. (6)
Teorik ve teknik eğitim ile klinik eğitim, Ek-2
sayılı cetvelde listelenen bilgi ile pratik ve klinik deneyimin yeterli
düzeyde verilebilmesini sağlayacak şekilde dengeli ve koordineli olmalıdır. (7)
Klinik eğitimi, hastane bölümlerinde ve yetkili merciler tarafından
onaylanmış diğer sağlık hizmetleri birimlerinde gözetim altında verilen
hizmet içi eğitim şeklinde olmalıdır. Bu eğitimin parçası olarak öğrenci
ebeler, klinik eğitimlerine katkı sağlamak üzere hastane bölümlerinin
faaliyetlerine katılmalıdırlar. Öğrencilere, ebelik faaliyetleri ile ilgili
sorumlulukları öğretilmelidir. Diş hekimliği MADDE 6 – (1) Temel diş hekimliği eğitimine kabul edilebilmek
için asgari lise mezunu olmak gerekir. (2)
Temel diş hekimliği eğitimi bir üniversitede tam gün üzerinden en az beş
yıllık teorik ve pratik eğitimden oluşur. (3)
Temel diş hekimliği eğitimi sonunda mezun olan diş hekimlerinin; a)
Diş Hekimliğinin dayandığı bilimler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları,
biyolojik fonksiyonların ölçülmesi, bilimsel olarak kanıtlanmış verilerin
değerlendirilmesi ve data analizi prensipleri dahil
olmak üzere bilimsel yöntemleri yeterli düzeyde anlayabilmeleri, b)
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışı ile
doğal ve sosyal çevrenin sağlıklı birey üzerindeki etkisi hakkında, diş
hekimliğini ilgilendirdiği ölçüde, yeterli bilgiye sahip olmaları, c)
Sağlıklı ve hastalıklı diş, ağız, çene ve komşu dokuların yapı ve
fonksiyonları hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları ve bunların hastanın
genel sağlık durumu ve fiziksel ve sosyal refahı ile ilişkisini yeterli
düzeyde anlayabilmeleri, ç)
Diş, ağız, çene ve komşu dokulara ait lezyon, hastalık ve anomalilerin
teşhis, tedavi ve koruyucu diş hekimliği uygulamaları ile ilgili bilimsel
yöntem ve uygulamalı disiplinler hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları, d)
Yetkililer gözetiminde diş, ağız, çene ve çevre dokularla ilgili hastalık ve
anomalilerin teşhis, tedavi ve koruyuculuğunu içeren tüm aktivitelerin
yürütebileceği düzeyde gerekli becerilerin verileceği uygun klinik eğitimi ile deneyim sahibi
olmaları, gerekmektedir. (4)
Diş Hekimliği eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi için, bu
alanda yürütülen yükseköğretim programlarımızın eğitim müfredatlarında Ek-3 sayılı cetvelde belirtilen derslerin bulunması
zorunludur. Veteriner hekimlik MADDE 7 – (1) Veteriner hekimlik eğitimine kabul edilebilmek
için asgari lise mezunu olmak gerekir. (2)
Veteriner hekimlik eğitimi bir üniversitede tam gün üzerinden en az beş
yıllık eğitimden oluşur. (3)
Veteriner Hekimliği eğitimi sonunda mezun olan veterinerlerin; a)
Veteriner Hekimliğin esas aldığı temel bilimler konusunda yeterli bilgiye
sahip olmaları, b) Sağlıklı hayvanların
yapısı ve fonksiyonları, hayvan yetiştiriciliği, üremesi ve sağlığı, hayvan
besleme ve hayvan yemlerinin üretim ve muhafaza teknolojisi konusunda yeterli
bilgiye sahip olmaları, c)
Hayvan davranışları ve korunmalarına ilişkin yeterli bilgiye sahip olmaları, ç)
Hayvanlarda veya hayvan sürülerinde görülen hastalıkların nedenleri, yapısı,
seyri, etkileri, teşhisleri ve tedavileri konusunda ve hayvanlardan insanlara
ve insanlardan hayvanlara bulaşan hastalıklar ile ilgili yeterli bilgiye
sahip olmaları, d)
Koruyucu hekimlik konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları, e)
İnsan tüketimi için üretilen hayvansal gıdaların ve/veya bileşiminde
hayvansal ürün bulunan gıdaların çiftlikten sofraya üretim, imalat, tüketime
sunuluş ve satışlarında yeterli hijyen ve teknoloji
bilgisine sahip olmaları, f)
Yukarıda bahsi geçen konular ile ilgili hazırlanmış her türlü hukuki
düzenleme hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları, g)
Uygun bir danışman nezaretinde yeterli klinik ve pratik tecrübe edinmeleri, gerekmektedir. (4)
Veteriner Hekimlik eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi
için, bu alanda yürütülen yükseköğretim programlarımızın eğitim
müfredatlarında Ek-4 sayılı cetvelde belirtilen
derslerin bulunması zorunludur. (5)
Veteriner Hekimlik alanındaki uygulama eğitimi tam zamanlı olarak, yetkili
kişilerin denetiminde ve 5 yıllık veteriner hekimlik eğitimi içerisinde 6 ayı
geçmeyecek şekilde yapılmalıdır. Çeşitli konu grupları arasındaki teorik ve
pratik eğitim dağılımı, veteriner hekimin kazanmış olduğu bilgi ve deneyimi
mesleğinin icrasında kullanabilmesini sağlayacak şekilde dengelenir ve
koordine edilir. Eczacılık MADDE 8 – (1) Eczacılık eğitimine kabul edilebilmek için
asgari lise mezunu olmak gerekir. (2)
Eczacılık eğitimi bir üniversitede tam gün üzerinden en az dört yıllık teorik
ve pratik eğitimden oluşur. (3)
Eczacılık eğitimi sonunda mezun olan eczacıların; a)
İlaçlar ve ilaçların üretiminde kullanılan maddeler hakkında yeterli bilgiye
sahip olmaları, b) Farmasötik teknoloji ile medisinal
ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik ve mikrobiyolojik testleri hakkında
yeterli bilgiye sahip olmaları, c) Medisinal ürünlerin metabolizması ve etkileri, toksik bileşiklerin etkisi ve medisinal
ürünlerin kullanımı hakkında yeterli bilgiye sahip olmaları, ç)
İlaçlar hakkında gereken bilgileri verebilmek için bilimsel verileri
değerlendirebilecek yeterli bilgiye sahip olmaları, d) Medisinal ürünlerle ilgili bilgi ve tavsiyeleri
sunabilmeleri, e)
Kamuya açık bir eczanede ya da bir hastanede farmakoloji
bölümü gözetiminde asgari 6 ay olan zorunlu eczacılık stajını yapmış
olmaları, gerekmektedir. (4)
Eczacılık eğitimindeki asgari eğitim koşullarının sağlanabilmesi için, bu
alanda yürütülen yükseköğretim programlarımızın eğitim müfredatlarında Ek-5 sayılı cetvelde belirtilen derslerin bulunması zorunludur. Mimarlık MADDE 9 – (1) Mimarlık eğitimine kabul edilebilmek için asgari
lise mezunu olmak gerekir. (2)
Mimarlık eğitimi, üniversitede tam gün üzerinden verilen asgari dört yıllık
bir eğitimi kapsar. (3)
Mimarlık eğitimi sonunda mezun olan mimarların; a)
Hem estetik, hem de teknik koşulları sağlayacak mimari tasarımlar yaratabilme
becerisine sahip olmaları, b)
Mimarlık tarihi ve teorileri, mimarlıkla ilgili sanat, teknolojiler ve beşeri
bilimler hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip olmaları, c)
Mimari tasarımın kalitesini etkilemesi açısından güzel sanatlar bilgisine
sahip olmaları, ç)
Kentsel planlama ve tasarım hakkında yeterli bilgi ve planlama süreci ile
ilgili becerilere sahip olmaları, d)
İnsanlar ve binalar ile binalar ve çevre arasındaki ilişkiyi; binalar,
binalar arasındaki alanların ve ölçeklerin insanların ihtiyaçları ile
ilişkilendirilmesi gerektiğini anlayabilmeleri, e)
Mimarlık mesleğini, mimarın toplum içerisindeki rolünü anlayabilmeleri ve
toplumsal faktörleri dikkate alan özet bilgiler hazırlayabilmeleri, f)
Bir proje tasarısı için özet bilgi hazırlayabilmeleri ve araştırma
metotlarını anlayabilmeleri, g)
Bina tasarımı ile ilgili yapısal tasarım, inşaata ait ve mühendislik ile
ilgili problemleri anlayabilmeleri, h)
Binaların içlerini iklim koşullarına göre koruyabilme ve konforunu
sağlayabilmek üzere binaların fiziksel sorunları, teknolojiler ve işlevleri
konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları, ı)
Masraf kalemleri ve bina mevzuatı kısıtlamaları içerisinde binayı kullananların
ihtiyaçlarını karşılayacak yeterli düzeyde tasarım becerisine sahip olmaları,
i)
Planlama kavramlarını binaya ve çizimleri tüm planlamaya dönüştürebilmek için
gerekli endüstri, organizasyon, tüzük ve usullere hakim
olmaları, gerekmektedir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Son
Hükümler Yürürlük MADDE 10 – (1) Bu Yönetmelik 2007-2008
eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer. Yürütme MADDE 11 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Yükseköğretim Kurulu
yürütür. EK-1 SAYILI CETVEL Hemşirelik
Programında Okutulması Gereken Konular: 1) Teorik
Eğitim Hemşirelik -Meslek etiği -Sağlık ve hemşirelik ilkeleri -Aşağıdaki konular ile ilgili hemşirelik ilkeleri: -İç Hastalıkları -Cerrahi Hastalıkları -Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları -Ana Sağlığı -Ruh Sağlığı ve Psikiyatri -Yaşlı Bakımı ve Geriatri Temel
Bilimler: -Anatomi ve Fizyoloji -Patoloji -Bakteriyoloji,Viroloji ve
Parazitoloji
-Biyofizik, Biyokimya ve Radyoloji -Beslenme -Hijyen -Koruyucu Hekimlik -Sağlık Eğitimi -Farmakoloji Sosyal
Bilimler: -Sosyoloji -Psikoloji -Yönetim İlkeleri -Öğretme İlkeleri -Sosyal ve Sağlık Mevzuatı -Hemşireliğin Yasal Yönleri 2) Klinik
Eğitim -İç Hastalıkları -Cerrahi Hastalıkları -Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları -Ana Sağlığı -Ruh Sağlığı ve Psikiyatri -Yaşlı Bakımı ve Geriatri -Evde Bakım Hemşireliği EK-2 SAYILI CETVEL Ebelik
Programında Okutulması Gereken Teorik Konular: 1) Teorik
ve Teknik Eğitim Genel
Konular: -Temel Anatomi ve Fizyoloji -Temel Patoloji -Temel Bakteriyoloji, Viroloji ve Parazitoloji -Temel Biyofizik, Biyokimya ve Radyoloji -Yenidoğan bebek ağırlıklı Pediatri -Hijyen, Sağlık Eğitimi, Koruyucu Tıp ve Hastalıkta Erken
Tanı -Kadın, yenidoğan ve bebek
ağırlıklı Beslenme ve Diyetetik -Temel Sosyoloji ve Sosyo-medikal
konular -Temel Farmakoloji -Psikoloji -Öğretim İlkeler ve Yöntemleri -Sağlık ve Sosyal Mevzuatı ve Sağlık Organizasyonu -Meslek etiği ve mevzuatı -Cinsel eğitim ve aile planlaması -Anne ve bebeğin yasal korunması 2) Ebelik
Faaliyetlerine İlişkin Özel Konular -Anatomi ve Fizyoloji -Embriyoloji ve fetüsün gelişimi -Hamilelik, Doğum ve Lohusalık -Jinekolojik ve Ostetrik Patoloji -Psikolojik konular dahil doğum ve ebeveynlik için hazırlık -Doğuma hazırlık (doğumda teknik ekipman bilgisi ve
kullanımı dahil) -Analjezi, Anestezi ve yeniden canlandırma -Yenidoğan bebek Fizyolojisi ve Patolojisi -Yenidoğan bebek bakımı ve izlemi -Psikolojik ve Sosyal faktörler EK-3 SAYILI CETVEL Diş
Hekimliği Programında Okutulması Gereken Konular: 1) Tıbbi
Biyoloji Konuları ve Genel Tıp Konuları -Anatomi -Emriyoloji -Histoloji (Sitoloji dahil) -Fizyoloji -Biyokimya (veya Fizyolojik Kimya) -Patolojik Anatomi -Farmakoloji -Mikrobiyoloji -Hijyen -Koruyucu Hekimlik ve Epidemiyoloji -Radyoloji -Fizyoterapi -Genel Cerrahi -Genel Tıp (Pediatri dahil) -Kulak Burun Boğaz (KBB) -Dermato-veneroloji -Genel Fizyoloji – Psikopatoloji – Nöropatoloji
-Anestezi 2) Diş
Hekimliği ile İlgili Konular -Protez -Dental Materyaller ve Ekipman -Koruyucu Diş Hekimliği -Anestezi ve Sedasyon -Özel Cerrahi -Özel Patoloji -Klinik Uygulama -Pedodonti -Ortodonti -Periodontoloji -Dental Radyoloji -Dental Oklüzyon ve Çenelerin
Fonksiyonu -Meslek Organizasyonu, Etiği ve Mevzuatı -Diş Hekimliği Uygulamalarının Sosyal Yönleri EK-4 SAYILI CETVEL Veteriner
Hekimlik Programında Okutulması Gereken Konular: 1) Temel
Konular -Fizik -Kimya -Hayvan Biyolojisi -Bitki Biyolojisi -Biyoistatistik 2) Mesleki
Konular -Temel Bilimler: -Anatomi (histoloji ve embriyoloji dahil) -Fizyoloji -Biyokimya -Genetik -Farmakoloji -Reçete Bilgisi -Toksikoloji -Mikrobiyoloji -İmmunoloji -Epidemiyoloji -Meslek Etiği Klinik
Bilimler: -Doğum -Patoloji (patolojik anatomi dahil) -Parazitoloji -Klinik Tıp ve Cerrahi (Anestezi dahil) -Çeşitli evcil hayvanlar, kümes hayvanları ve diğer hayvan
türleri üzerine klinik eğitim -Koruyucu Hekimlik -Radyoloji -Reprodüksiyon ve Roprodüktif Hastalıklar -Veteriner Halk Sağlığı -Veteriner Hekimlik Kanunları ve Adli Veteriner Hekimlik -Semiyoloji Hayvan
Üretimi: -Hayvansal Üretim -Hayvan Besleme -Agronomi -Hayvan Sağlığı Ekonomisi -Veriner Hijyen -Hayvanların Korunması ve Refahı -Hayvan Davranışı Gıda
Hijyeni: -Hayvansal gıdaların ve bileşimde hayvansal gıda bulunan
ürünlerin muayene ve kontrolü -Gıda hijyeni ve teknolojisi -Uygulamaya yönelik çalışmalar (kesimhanelerde ve gıdaların
işlendiği yerlerde yapılan uygulamalı çalışmalar dahil) EK-5 SAYILI CETVEL Eczacılık
Programında Okutulması Gereken Teorik ve Pratik Konular: -Bitki ve Hayvan Biyolojisi -Fizik -Genel ve Anorganik Kimya -Organik Kimya -Analitik Kimya -Eczacılık Kimyası (Medisinal
ürünlerin analizi dahil) -Genel ve Uygulamalı Biyokimya (Klinik Biyokimya) -Anatomi ve Fizyoloji; Tıbbi Terminoloji -Mikrobiyoloji -Farmakoloji ve Farmakoterapi -Eczacılık Teknolojisi -Toksikoloji -Farmakognozi -Ulusal Mevzuat (Eczacılık Mevzuatı) ve Mesleki Etik |