Maliye Bakanlığından:
DEVLET
MALZEME OFİSİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ANA
STATÜSÜ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE
1 – (1) Bu Ana Statünün amacı;
kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyacı olan mal ve hizmetlerin kamu yararı
gözetilerek, kamu kaynaklarının etkin ve verimli biçimde kullanılması,
savurganlığın önlenmesi, faaliyet alanına giren ihtiyaç konusu malzemenin
standart ve kalitesinin azami ölçüde sağlanması, şeffaflık, rekabet, hesap
verebilirlik prensipleri doğrultusunda iç ve dış piyasadan tedarik edilmesi
ve dağıtımı için kamu kurum ve kuruluşları adına merkezi satınalma işlevini yürütmek üzere, satın almak veya
alıcı kurum ve kuruluşlar ile üretici veya satıcıları buluşturmak suretiyle
ihtiyaçlarının teminini sağlanabilmesi için, 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı
Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine
tabi olarak ve söz konusu Kanun Hükmünde Kararname çerçevesinde faaliyette
bulunmak üzere kurulan Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünün hukuki
bünye, amaç, faaliyet konuları, teşkilat yapısı ile görev ve yetkilerini
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE
2 – (1) Bu Ana Statü Devlet
Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünün teşkilat yapısı, amaç ve faaliyet konuları
ile ilgili hususları kapsar.
Dayanak
MADDE
3 – (1) 8/6/1984 tarihli ve 233
sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE
4 – (1) Bu Ana Statünün
uygulanmasında;
a) Bakan: Maliye Bakanını,
b) Bakanlık: Maliye
Bakanlığını,
c) Çerçeve anlaşma: Bu Ana
Statü kapsamındaki mal ve hizmetlerin bir veya birden fazla müteşebbis
arasında, hizmet sunulan kurum ve kuruluşların muayyen bir zaman aralığında
tahakkuk edecek alımlarının fiyatı ile gerektiğinde öngörülen miktarlarının
tespitine ilişkin anlaşmayı,
ç) DMO: Devlet Malzeme Ofisini,
d) Elektronik ihale: İhalenin
tüm aşamalarının veya herhangi bir aşamasının elektronik ortamda yapılması,
değerlendirilmesi, sınırlandırılması şeklinde tekerrür eden ve karara
bağlanması ile tamamlanan işlemleri,
e) Elektronik ortam: Dijital
veri sıkıştırması dahil, verilerin işlenmesi ve muhafazası için elektronik
cihazların kullanılması suretiyle bilgilerin kablo, radyo, optik cihazlar
veya diğer elektromanyetik usullerle iletilmesi, nakledilmesi veya
alınmasını,
f) Genel Müdür: Devlet Malzeme
Ofisi Genel Müdürünü,
g) Katalog: Piyasa araştırması
ve pazarlık yöntemiyle tespit edilen ürünlerin teknik özellikleri ile
fiyatlarının gösterildiği, Ofisle müteşebbisler arasında muayyen bir dönem
için yapılan, karşılıklı olarak alım ve satım taahhüdünü içeren bir
sözleşmeye, çerçeve anlaşmaya veya protokole dayanan ve elektronik ortamda
da sunulan hizmeti,
ğ) KHK: 233 sayılı Kamu
İktisadi Teşebbüsleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnameyi,
h) Müteşebbis: Mal tedariki
veya hizmet ifasıyla iştigal eden gerçek kişiler ile kamu veya özel hukuk
tüzel kişileri ya da bunların oluşturdukları
ortak girişimleri,
ı) Ofis: Sermayesinin tamamı
Devlete ait, iktisadi alan da ticari esaslara göre faaliyet göstermek üzere
kurulan Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünü,
i) Teşebbüs: İktisadi Devlet
Teşekkülü ile Kamu İktisadi Kuruluşunu,
j) Teşekkül: Sermayesinin tamamı Devlete ait, iktisadi alanda ticari
esaslara göre faaliyet göstermek üzere kurulan Kamu İktisadi
Teşebbüsünü,
k) Yönetim Kurulu: Devlet
Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Teşekkülün
Yapısı, Amaç ve Faaliyet Konuları
Teşekkülün
yapısı
MADDE
5 – (1) Bu Ana Statü ile teşkil
olunan Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü tüzel kişiliğe sahip,
faaliyetlerinde özerk ve sorumluluğu sermayesiyle sınırlı bir İktisadi
Devlet Teşekkülüdür.
(2) Teşekkül, KHK ve bu Ana
Statü hükümleri saklı kalmak üzere özel hukuk hükümlerine tabidir.
(3) Teşekkül, Sayıştayın denetimine tabi değildir.
(4) Teşekkülün merkezi
Ankara’dadır.
(5) Teşekkülün sermayesi 25.826.000.-
(Yirmibeşmilyonsekizyüzyirmialtıbin) Yeni Türk
Lirası olup, tamamı Devlete aittir. Teşekkülün sermayesi ilgili Bakanlığın
teklifi üzerine Yüksek Planlama Kurulu kararıyla değiştirilir.
(6) Teşekkülün ilgili olduğu
bakanlık, Maliye Bakanlığıdır.
Teşekkülün
amaç ve faaliyet konuları
MADDE
6 – (1) Teşekkül, kamu hukukuna
tabi olan veya kamunun denetimi altında bulunan ya
da kamu kaynağı kullanan kamu kurum ve kuruluşlarının aşağıda gösterilen mal
ve hizmet ihtiyaçlarının tedarik ve dağıtımını bunlar adına temin
eder.
a) Sabit tesisler hariç
aydınlatma cihazları ve ısıtma-soğutma araçları,
b) Büro makineleri, bilişim
teknolojisi ürünleri, sair makineler ve aletleri ile ofis otomasyonu hariç paket
program yazılımı,
c) Basılı formlar, sağlık
karnesi, bildirim ve beyanname çeşitleri,
ç) Çeşitli temizlik malzemeleri
ile temizlik araç ve ekipmanları,
d) Her çeşit kırtasiye ve büro
malzemesi ile mefruşatı,
e) Kâğıt, karton, mukavva ve
bunların mamûlü,
f) Kamu kurum ve kuruluşlarının
sair döşeme, demirbaş, makine ve teçhizatlardan ortak kullanım konusu
olanları,
g) Taşıt ve iş makineleri
(bisiklet dahil), bunların iç ve dış lastikleri ile akaryakıt ve akülerinin
alımı, taşıt ve iş makineleri kiralamaları,
ğ) Seyahat ve nakliye
hizmetleri,
h) Toplu ilaç ve tıbbi malzeme
alımı.
(2) Teşekkül, amaç ve faaliyet
konuları ile ilgili her türlü taşımacılığı yapar veya yaptırır, bunlarla
ilgili nakil vasıtaları satın alabilir veya kiralayabilir; depolar tesis
eder, kiralar veya kiraya verebilir.
(3) Teşekkül, faaliyet
konularına giren işlerin ifası için taşınır ve taşınmaz mallar satın
alabilir, kiralayabilir veya kiraya verebilir; borç ve alacakları için
ipotek, ticari işletme rehni dahil leh ve aleyhte
rehin verebilir veya alabilir, kendi taşınmazları üzerinde diğer ayni
hakları tesis edebilir.
(4) Yukarıda belirtilen
faaliyet alanı ile ilgili olarak istihdamı geliştirme çalışmaları
kapsamında düzenlenen beceri kazandırma programlarının uygulanmasını,
kurulmuş ve kurulacak küçük ve orta büyüklükteki özel kuruluşlara idari ve
teknik alanlarda rehberlik yapılmasını sağlayabilir.
(5) Teşekkül amaç ve faaliyet
konuları Yüksek Planlama Kurulu kararı ile değiştirilebilir.
Temel
ilkeler
MADDE
7 – (1) Bu Ana Statü kapsamındaki
mal ve hizmetler iç ve dış piyasadan, öncelikle yerinden ve ilk elden,
toplu alımların sağladığı fiyat avantajlarından azami ölçüde yararlanılarak
en ekonomik biçimde mutad ticari usullerle
tedarik edilir.
(2) Teşekkül, bu mal ve hizmetleri
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu çerçevesinde veya aynı Kanunun 3 üncü
maddesinin (g) bendinde düzenlenen istisna kapsamına giren alımlar
yönünden, çerçeve anlaşma, katalog ve protokol ile elektronik ihale veya
diğer ihale usulleriyle temin edebilir. Taşıt ve iş makineleri
kiralamaları, seyahat ve nakliye hizmetleri ile akaryakıt ve toplu ilaç
alımı çerçeve anlaşmalar ve protokollerle yapılabilir. Alım konusu olacak
ilaç ve tıbbi malzemeler Sağlık Bakanlığıyla ortaklaşa belirlenir.
(3) Teşekkülün, faaliyet
alanına giren mal ve hizmet gruplarından hangilerini sağlayacağı katalogda
gösterilir. Kataloğun hazırlanması, uygulanması
ve yayımlanmasıyla ilgili hususlar ile katalogda yer alacak ürünler Ofisce belirlenir. Katalogda yer alacak firmaların ülke
düzeyinde taahhüdünü yerine getirecek yeterliğe sahip olması ve rekabeti
engellemeyecek şekilde belirlenmesi esastır. Ancak, yerel olarak üretilen
ürünlerin ve küçük ölçekli firmaların da ekonomiye kazandırılması amacıyla,
belli bir il veya bölgeye hizmet veren firmaların katalogda yer almalarını
sağlayacak tedbirler alınır.
(4) Teşekkülün, yapacağı
ihalelerde elektronik ihale yöntemlerini kullanması esastır. Elektronik
ortamda yapılan ihalede uygulanacak esas ve usuller Ofisce
belirlenir.
(5) Teşekkül, çerçeve
anlaşmalar yapmak suretiyle bu Ana Statü kapsamındaki mal ve hizmetleri
tedarik eder. Çerçeve anlaşmaların hazırlanması ve uygulanmasıyla ilgili
esas ve usuller Ofisce belirlenir.
(6) Teşekkül, sunacağı mal ve
hizmeti, katalogda yer alan müteşebbislerden pazarlık yapmak suretiyle
temin edebileceği gibi, belirlenecek parasal tutara kadar olan mal ve
hizmetlerden alımı ivedi ve zorunlu olanları katalogda yer alan
müteşebbislerden doğrudan sipariş yoluyla da temin edebilir.
(7) Yukarıda belirtilen
usullerin herhangi biriyle temin edilemeyen veya piyasa fiyatlarının yüksek
olduğu veya toplu alımında kamu yararının bulunduğu anlaşılan mal ve
hizmetler Ofisce ihale suretiyle tedarik
edilerek, kamu kurum ve kuruluşlarının talepleri karşılanabilir. Uygulanacak
ihale esas ve usulleri Ofisce belirlenir.
(8) Katalogda yer alan
müteşebbislerden temin edilen mal ve hizmetler ile çerçeve anlaşmalar
suretiyle veya ihaleler sonucu temin edilen mal ve hizmetlerin karşılığında
alınacak hizmet bedeli Yönetim Kurulunca belirlenir.
(9) Bu Ana Statü kapsamındaki
kamu kurum ve kuruluşları, katalogda yer alan ürünleri piyasadan temin
etmeleri halinde bunların teknik özelliklerini de belirten ayrıntılı
listesini ve fiyatlarını on gün içinde Ofise bildirir.
(10) Kamu kurum ve
kuruluşlarının Ofisden yapacakları mal ve hizmet
talepleriyle ilgili esas ve usuller, Bakanın onayı üzerine Resmî Gazete’de
yayımlanır. Bu esas ve usullere uygun olmayan talepler Ofisce
yerine getirilmeyerek talepte bulunan kurum ve kuruluşlara yazılı ve
gerekçeli olarak bildirilir.
(11) Bu maddenin (2), (3), (4), (5), (6) ve (7) nci
fıkraları, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (g)
bendi kapsamında yapılacak alımlar için uygulanır.
(12) Teşekkülün kendi
ihtiyaçları için yapacağı 6 ncı maddede sayılan
faaliyetler kapsamındaki alımları, diğer kamu kurum ve kuruluşları için
uygulanan usullere tabidir.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Teşekkülün
Organları
Teşekkülün
organları
MADDE
8 – (1) Teşekkülün organları;
Yönetim Kurulu ve Genel Müdürlüktür.
Yönetim
kurulu
MADDE
9 – (1) Teşekkül Yönetim Kurulunun
teşkili, görev ve yetkileri ile Yönetim Kurulu üyelerinin atanmaları,
nitelik ve şartları, görev süreleri, görevden alınmaları hakkında ve ilgili
diğer hususlarda KHK hükümleri uygulanır.
(2) Yönetim Kurulu, Teşekkülün
amaç ve faaliyetlerini gerçekleştirme ve yönetimi ile ilgili gerekli her
türlü kararı alır.
(3) Genel Müdürün bulunmadığı
hallerde, Genel Müdürün Yönetim Kurulu üyeleri arasından görevlendireceği
Genel Müdür vekili Yönetim Kuruluna başkanlık yapar.
(4) Kamu görevi uhdesinde
kalmak üzere Teşekkül Yönetim Kurulu üyeliğine atananlar, bir başka
teşebbüs, bağlı ortaklık ve iştirakte Yönetim ve Denetim Kurulu üyesi
olarak görev alamazlar.
Yönetim
kurulunun toplanması
MADDE
10 – (1) Yönetim Kurulu Genel
Müdür tarafından toplantıya çağrılır. Toplantı günü ile saatini de gösteren
gündem Yönetim Kurulu Başkanı tarafından tespit edilerek en az yirmidört saat önce üyelere dağıtılır. Yönetim Kurulu
kararıyla gündemde değişiklik yapılabilir.
(2) Yönetim Kurulu üyeleri de
Kurul kararı alınmasına gerek görülen konuların görüşülmesi ve karara
bağlanmasıyla ilgili olarak önerge verebilirler. Yönetim Kurulunca uygun
görülmesi halinde bu önerge gelecek ilk Yönetim Kurulu toplantısının
gündemine alınır.
(3) Yönetim Kurulu, Teşekkülün
işleri gerektirdikçe ve herhalde ayda en az iki defa toplanır. Ayrıca,
Başkanın isteği veya en az iki üyenin ortaklaşa yazılı talebi üzerine de
toplantı yapılır.
(4) Toplantı yeri Teşekkül
merkezidir. Yönetim Kurulu önceden karar almak şartıyla başka bir yerde de
toplanabilir.
(5) Yönetim Kurulu, üye tam
sayısının salt çoğunluğu olan en az dört üyeyle toplanır ve kararlarını üye
tam sayısının salt çoğunluğuyla alır. Oyların eşitliği halinde Başkanın
kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(6) Yönetim Kurulunda oylar
kabul ve ret şeklinde kullanılır. Çekimser oy kullanılmaz. Ret oyu kullanan
üye kararın altına ret gerekçesini yazarak imzalar.
(7) Toplantıya katılmayan
üyeler yazılı olarak veya vekil tayin etmek suretiyle oy kullanamazlar.
(8) Bütün toplantılara Yönetim
Kurulu başkan ve üyelerinin katılmaları esastır. Yönetim Kurulu üyelerinden
mazereti olanların toplantıdan önce, mazeretlerini Yönetim Kurulu
başkanlığına bildirmeleri gerekir. Arka arkaya dört toplantıya veya bir yıl
içinde toplam on toplantıya mazeretsiz olarak katılmayan üyeler istifa
etmiş sayılırlar. Yerlerine KHK’de yazılı usulle
başkaları atanır.
(9) Yönetim Kurulu kararları,
Teşekkülün bulunduğu yer noterliğince onaylı karar defterine veya kalamozaya tarih ve sıra numarası altında yazılır.
Karar defterinin her sayfası toplantıya katılan üyeler tarafından
imzalanır.
(10) Kararların en geç bir ay
içinde karar defterine yazılıp imzalama işleminin tamamlanması gereklidir.
(11) Olağanüstü hallerde
yukarıdaki fıkralarda anılan toplantı ve gündem şartlarına bakılmaksızın
Genel Müdürün daveti üzerine toplanabilir.
Genel
müdürlük
MADDE
11 – (1) Teşekkül Genel Müdürlüğü;
Genel Müdür, Genel Müdür yardımcıları ve bağlı birimlerden oluşur.
(2) Genel Müdürlük teşkilatı bu
Ana Statü’nün ekinde yer alan (I) sayılı cetvelde gösterilmiştir.
Genel
müdür
MADDE
12 – (1) Teşekkül Genel Müdürünün
atanması, nitelik ve şartları ile görev ve yetkileri hakkında ve diğer
hususlarda KHK hükümleri uygulanır.
(2) Teşekkül Genel Müdürü,
Teşekkül Yönetim Kurulunun alt mercilere devredilemeyeceğini belirterek
verdiği yetkiler hariç, sınırlarını açıkça belirlemek şartıyla,
yetkilerinden bir kısmını astlarına ve daha alttaki mercilere devredebilir.
Ancak, yetki devri Genel Müdürün sorumluluğunu kaldırmaz.
(3) Kanun ve tüzük hükümlerine
göre belirli mercilerden izin alınmasını gerektiren konularla ilgili yetki
devri bu iznin alınmasından sonra yapılır.
Genel
müdür yardımcıları
MADDE
13 – (1) Genel Müdür yardımcılarının
atanmaları, nitelik ve şartları hakkında ve diğer konularda KHK hükümleri
uygulanır.
(2) Genel Müdür yardımcıları
arasındaki iş bölümü Teşekkül Genel Müdürü tarafından belirlenir.
(3) Teşekkülün Genel Müdür
yardımcısı sayısı Yüksek Plânlama Kurulu kararı ile değiştirilebilir.
Üst
birimler
MADDE
14 – (1) Teşekkülün KHK ve bu Ana
Statü hükümleri dairesinde amaç ve faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere,
Teşekkül ana organizasyon cetvelinde gösterilen birimlerin alt
birimlerinden müdürlük düzeyinde olanlar Teşekkül Genel Müdürünün teklifi
üzerine Yönetim Kurulu kararıyla, daha alt düzeydeki birimler ise Genel
Müdürün onayı ile kurulur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Genel
Müdürlük Teşkilatı
Ana
hizmet birimleri
MADDE
15 – (1) Teşekkülün ana hizmet birimleri
aşağıda gösterilmiştir:
a) I Nolu
Satınalma Daire Başkanlığı,
b) II Nolu
Satınalma Daire Başkanlığı,
c) III Nolu
Satınalma Daire Başkanlığı,
ç) Katalog Daire Başkanlığı,
d) Pazarlama Daire Başkanlığı,
e) Muhasebe Daire Başkanlığı,
f) Kalite Kontrol Daire
Başkanlığı.
(2) Yukarıda sayılan birimler
görevleri ile ilgili işlemleri mevzuat hükümlerine, Genel Müdürlüğün amaç
ve politikalarına, stratejik plânına, performans ölçütlerine ve hizmet
kalite standartlarına uygun olarak
zamanında yürütmek; görev alanı ile ilgili mevzuat ve diğer
düzenlemeleri hazırlamak ve Genel Müdürce verilecek benzeri işleri yapmakla
görevlidir.
(3) Ana hizmet birimleri
arasında görev değişikliği yapmaya ve yeni görev vermeye Yönetim kurulu
yetkilidir.
I
Nolu satınalma daire
başkanlığı
MADDE
16 – (1) I Nolu
Satınalma Daire Başkanlığı; taşıt ve iş
makineleri ile bunların akü dahil ekipmanlarının, iç ve dış lastiklerinin
ve her türlü akaryakıtın yurt içinden ve dışından
alımı ile taşıt ve iş makinelerinin yurt içinden kiralanması, seyahat,
nakliye ve sigorta hizmetleri alımını sağlamakla görevlidir.
II
Nolu satınalma daire
başkanlığı
MADDE
17 – (1) II Nolu
Satınalma Daire Başkanlığı; büro mefruşatı,
mobilya, temizlik malzeme ve ekipmanları ile ilaç ve tıbbi malzemelerin
alımının yurt içinden ve dışından gerçekleştirilmesi ile görevlidir.
III
Nolu satınalma daire
başkanlığı
MADDE
18 – (1) III Nolu
Satınalma Daire Başkanlığı; bilişim teknolojisi
donanımı, paket program yazılımı ve büro makine ve aletleri ile kırtasiye,
kâğıt, karton ve mukavva malzemeleri,
sair makine ve aletlerin alımının yurt içinden ve dışından
gerçekleştirilmesi ile görevlidir.
Katalog
daire başkanlığı
MADDE
19 – (1) Katalog Daire Başkanlığı;
Ofise ait katalog ile çerçeve anlaşmaları ve protokol taslaklarını
hazırlamak, katalog ve çerçeve anlaşmaların kapsamına girecek ürünleri
diğer birimlerle işbirliği içinde belirlemek, fiyat araştırmalarını yapmak
veya yaptırmak, ihale ya da pazarlık ilke veya
usullerini belirlemek, müteşebbislerin çerçeve anlaşma hükümlerine uygun
hareket edip etmediklerini ilgili birimlerle birlikte işbirliği yaparak
denetlenmesini sağlamakla görevlidir.
Pazarlama
daire başkanlığı
MADDE
20 – (1) Pazarlama Daire
Başkanlığı; Ofisin faaliyet konusuna giren her çeşit mal ve hizmetlerle
ilgili bilgileri toplamak, değerlendirmek, alım faaliyetlerini planlamak,
satış ve hizmet bedelinin tespitine yönelik çalışmaları yapmak, mal ve
hizmetlerin ilgililere teslimini sağlamak ve Ofisin faaliyetleriyle ilgili
sigorta işlerini yürütmekle görevlidir.
Muhasebe
daire başkanlığı
MADDE
21 – (1) Muhasebe Daire
Başkanlığı; Ofisin faaliyetleri ile ilgili muhasebe ve mali işlemleri
yapmak, finansman işlerini yürütmek ve bu hususlara ilişkin kanuni
yükümlülükleri yerine getirmek, sözleşmeleri hazırlamak, onaylamak veya
onaya sunmak ve takip etmek, bilânço ve gelir tablosunu süresi içinde
hazırlamak, kanuni kesinti ve ödemeler dahil bütün ödeme ve tahsilatı
zamanında yapmak, Ofis bütçesini hazırlamak, faaliyetlerin etkinliğini mali
yönden ölçmek ve raporlamakla görevlidir.
Kalite
kontrol daire başkanlığı
MADDE
22 – (1) Kalite Kontrol Daire
Başkanlığı; Ofisin faaliyet konusuna giren mal ve hizmetlerin teknik
şartnamelerini hazırlamak ve uygulamasını gözetmek, gerekli
standardizasyonu sağlayacak çalışmaları yapmak, temin edilen mal ve
hizmetlerin imalat ve tesellüm safhasında gerektiğinde ara denetim ve
muayenelerini yapmak, Ofis tarafından sağlanan malların cins ve
kalitelerinin yükseltilmesi konusunda ilgili birimlerle işbirliği yapmakla
görevlidir.
Danışma
ve denetim birimleri
MADDE
23 – (1) Ofisin danışma ve denetim
birimleri aşağıda gösterilmiştir:
a) Hukuk Müşavirliği,
b) Strateji Geliştirme Daire
Başkanlığı,
c) Teftiş Kurulu Başkanlığı.
(2)Yukarıda sayılan birimler
görevleri ile ilgili işlemleri mevzuat hükümlerine, Genel Müdürlüğün amaç
ve politikalarına, stratejik plânına, performans ölçütlerine ve hizmet
kalite standartlarına uygun olarak zamanında yürütmek; görev alanı ile
ilgili mevzuat ve diğer düzenlemeleri hazırlamak ve Genel Müdürce verilecek
benzeri işleri yapmakla görevlidir.
Hukuk
müşavirliği
MADDE
24 – (1) Hukuk Müşavirliği; Ofisin
faaliyetleri ile ilgili hukuki meseleler hakkında görüşünü bildirmek,
tavsiyelerde bulunmak ve gerektiğinde her türlü hukuki işlemlerden dolayı
her tür ve derecedeki yargı ve icra mercileri ile hakemler nezdinde Ofisi temsil etmek, Ofisce
hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen davaları takip ve koordine
etmek, Ofisin menfaatlerini koruyucu ve anlaşmazlıkları önleyici hukukî
tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun
olarak yapılmasına yardımcı olmakla görevlidir.
Strateji
geliştirme daire başkanlığı
MADDE
25 – (1) Strateji Geliştirme Daire
Başkanlığı; Uzun Vadeli Strateji ve
Kalkınma Planları, Orta Vadeli ve Yıllık Programlar ile Hükümet
Programı çerçevesinde Ofisin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını
belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak, Ofisin
görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek,
hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri
toplamak, analiz etmek, yorumlamak ve faaliyet raporlarını hazırlamak,
Ofisin hizmetlerini etkileyecek dış faktörleri incelemek, Ofis içi kapasite
araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz
etmek, Ofis Yatırım programını hazırlamakla görevlidir.
Teftiş
kurulu başkanlığı
MADDE
26 – (1) Teftiş Kurulu Başkanlığı;
Genel Müdürlükçe verilecek teftiş, inceleme ve soruşturmaları yapmak, Ofis
ile çalışan müteşebbislerin çalışma şartlarına uyup uymadığını araştırmak
ve gerektiğinde denetlemek, Ofisin misyonu ve vizyonunun gelişen şartlara
göre yeniden belirlenmesi ve hedeflerin gerçekleştirilmesi için verilecek
gerekli incelemeleri yapmakla görevlidir.
Yardımcı
hizmet birimleri
MADDE
27 – (1) Ofisin yardımcı hizmet
birimleri aşağıda gösterilmiştir:
a) Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığı,
b) İnsan Kaynakları Daire
Başkanlığı.
(2)Yukarıda sayılan birimler
görevleri ile ilgili işlemleri mevzuat hükümlerine, Genel Müdürlüğün amaç ve
politikalarına, stratejik plânına, performans ölçütlerine ve hizmet kalite
standartlarına uygun olarak zamanında yürütmek; görev alanı ile ilgili
mevzuat ve diğer düzenlemeleri hazırlamak ve Genel Müdürce verilecek
benzeri işleri yapmakla görevlidir.
Destek
hizmetleri daire başkanlığı
MADDE
28 – (1) Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığı; Ofisin ihtiyacı olan her türlü yapım, satın alma, kiralama,
bakım ve onarım, arşiv, sağlık ve benzeri her türlü idari ve mali
hizmetleri yürütmek, taşınır ve taşınmaz mal kayıtlarını tutmak, Ofisin
güvenlik, sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yürütmek,
Ofis hizmet birimlerinin etkin ve verimli faaliyette bulunabilmesi için
bilgi sistemleri donanımını kurmak ve geliştirmekle görevlidir.
İnsan
kaynakları daire başkanlığı
MADDE
29 – (1) İnsan Kaynakları Daire
Başkanlığı; Ofisin insan gücü politikası ve plânlaması konusunda çalışmalar
yapmak ve tekliflerde bulunmak, Ofis personelinin atama, nakil, sicil,
terfi, ücret, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek, Ofisin
eğitim plânını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmekle görevlidir.
Standardizasyon
kurulu
MADDE
30 – (1) Bu Ana Statünün 6 ncı maddesinin birinci fıkrasının (a), (b), (c), (ç),
(d), (e) ve (f) bentlerinde belirtilen malların standardizasyonu;
Başbakanlık, Milli Savunma, İçişleri, Maliye, Milli Eğitim, Bayındırlık ve
İskân, Sağlık, Sanayi ve Ticaret bakanlıkları ile Türk Standartları
Enstitüsü ve Ofis tarafından seçilecek birer uzman temsilciden oluşan
Standardizasyon Kurulunca yapılır. Bu konuyla ilgili olarak gerekli
görüldüğü takdirde üniversite ve meslek kuruluşlarının ihtisasından da
yararlanılır. Standardizasyon Kuruluna, Ofis Genel Müdürü başkanlık eder.
Standardizasyon Kurulu çalışmalarını her yılın Haziran ayı sonuna kadar tamamlar.
Bu Kurulun çalışmaları sonucunda belirlenen ve uygulanması kararlaştırılan
malzeme çeşitlerine ilişkin standartlar, Ofis tarafından son şekli
verilerek Resmi Gazete’de ilân edilir. Standardizasyon Kurulunun çalışma
usul ve esasları Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
(2) Standardizasyon Kurulunun sekreterya hizmetleri Kalite Kontrol Daire
Başkanlığınca yerine getirilir.
Taşra
teşkilatı
MADDE
31 – (1) Teşekkülün; tedarik,
muhafaza ve dağıtım hizmetlerini koordine etmek veya talepleri toplamak ve
bunlarla ilgili işlemleri yürütmek amacıyla, gerekli görülen yerlerde
doğrudan Genel Müdürlüğe bağlı bir basım işletmesi müdürlüğü, yedi bölge
müdürlüğü ve bölge müdürlüğü sayısının iki katını geçmemek
üzere irtibat büroları kurulabilir. Bu birimlerin kurulması, kaldırılması,
statülerinin değiştirilmesi, çalışma konularının genişletilmesi veya
daraltılması, diğer birimlerle birleştirilmesi Ofisin teklifi üzerine
Teşekkül Yönetim Kurulunun onayı ile belirlenir. Bu kararlarda amaç ve
ölçü, tasarruf, kârlılık ve verimlilik esası gözetilir.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Mali
Hükümler, Tasfiye ve Denetim
Mali
hükümler, tasfiye ve denetim
MADDE
32 – (1) Plan, program ve
bütçeler, yatırım projelerinin hazırlanması, yatırım ve finansman
programları, küçük tamamlama idame ve yenileme yatırımları, fiyat ve
tarifeler, muhasebe sistemleri, bilânçolar, netice hesapları ve faaliyet
raporları, kâr dağıtımı, tasfiye ve denetim konularında KHK hükümleri
uygulanır.
(2) Teşekkül, yatırım ve işletme
faaliyetlerini plan, program ve bütçelere dayalı olarak yürütmekle
yükümlüdür.
(3) Teşekkülün yıllık genel
yatırım ve finansman programı takvim yılı başından en az yetmişbeş gün önce Bakanlar Kurulunca karara bağlanır.
(4) Teşekkülün bütçesi her hesap
dönemi için yıllık genel yatırım ve finansman programındaki hedefler esas
alınarak hazırlanır ve yönetim kurulunca onaylanır.
(5) Yıllık yatırım ve finansman
programında değişiklik yapılması halinde, bu değişikliğe uygun olarak
bütçede gerekli düzeltmeler yapılır.
(6) Teşekkülün kesinleşen
yıllık genel yatırım ve finansman programlarının birer örneğini Hazine
Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanlığa, Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığına, Başbakanlık Yüksek Denetleme Kuruluna ve ilgili olduğu
Bakanlığa, işletme bütçesinin bir örneğini ise ilgili Bakanlığa ve
Başbakanlık Yüksek Denetleme Kuruluna gönderir.
(7) Teşekkül, kalkınma planına
göre kendisi tarafından yapılması gereken yatırımlara ait mali, ekonomik ve teknik çalışmaları
zamanında yaparak projelerini hazırlar ve takvim yılı başından yedi
ay önce Bakanlığa ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderir.
(8) Bakanlık, Teşekkülün projeleri üzerinde gerekli incelemeleri yaparak
bunları yıllık genel yatırım ve finansman programına dahil edilmek
üzere aynı yılın Haziran ayı sonuna kadar Devlet Planlama Teşkilatı
Müsteşarlığı ve Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanlığa gönderir.
(9) Projesi hazır olmayan
yatırıma başlanamaz.
ALTINCI
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Personel
hakkında uygulanacak mevzuat
MADDE
33 – (1) Teşekkül personeli
hakkında KHK ve 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel Rejiminin
Düzenlenmesi ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına
Dair Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uygulanır.
Ana
statüde hüküm bulunmayan haller
MADDE
34 – (1) Bu ana statüde bulunmayan hallerde KHK’nın
ilgili hükümleri uygulanır.
(2) Teşekkülün amaç ve faaliyet
alanı, Hazineye intikal eden hisse senetleri, Devlet malı sayılma, diğer
haklar, tahvil çıkarma ve sair konularda KHK hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan ana statü
MADDE
35 – (1) 28/10/1984 tarihli ve
18559 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Devlet Malzeme Ofisi Ana Statüsü
yürürlükten kaldırılmıştır.
Ana
statüye aykırı olmayan hükümler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Ana Statüye
aykırı olmayan mevcut yönetmelikler, sirküler ve genelgeler, usulüne uygun
olarak yenileri yürürlüğe konuluncaya kadar uygulanmaya devam olunur.
(2) İlgili mevzuat çerçevesinde
değişiklik yapılıncaya kadar DMO' nin tüm
teşkilâtı ve personelinin unvan, görev, yetki ve sorumlulukları aynen devam
eder.
Basım
müessesesinin işletmeye dönüştürülmesi
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Bu Ana Statünün yürürlüğe girdiği tarihte
Basım Müessesesinin tüzel kişiliği sona erer. Taşınır ve taşınmaz malları,
taşıtları, araç, gereç, demirbaş ve malzemeleri ile hak ve yükümlülükleri
hiçbir işleme gerek kalmaksızın Teşekküle devredilmiş sayılır.
Yürürlük
MADDE
36 – (1) Bu Ana Statü yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
37 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini
Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü Yönetim Kurulu yürütür.
|