YÖNETMELİK
Karar Sayısı : 2006/10654
Ekli
“İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik”in yürürlüğe
konulması; Maliye Bakanlığının 12/9/2005 tarihli ve 18688 sayılı yazısı
üzerine, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 65 inci
maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 26/6/2006 tarihinde
kararlaştırılmıştır.
Ahmet Necdet SEZER
CUMHURBAŞKANI
Recep Tayyip ERDOĞAN
Başbakan
A. GÜL A.
ŞENER M.
A. ŞAHİN B.
ATALAY
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. Devlet
Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bakanı
A. BABACAN M.
AYDIN N.
ÇUBUKÇU K. TÜZMEN
Devlet Bakanı Devlet
Bakanı Devlet
Bakanı Devlet Bakanı
C. ÇİÇEK M.
V.GÖNÜL A.AKSU K. UNAKITAN
Adalet Bakanı Milli
Savunma Bakanı İçişleri
Bakanı Maliye
Bakanı
R.AKDAĞ F.
N.ÖZAK R.AKDAĞ B. YILDIRIM
Milli Eğitim Bakanı V. Bayındırlık
ve İskan Bakanı Sağlık
Bakanı Ulaştırma
Bakanı
M. M. EKER M. BAŞESGİOĞLU A. COŞKUN
Tarım ve Köyişleri Bakanı Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı Sanayi ve Ticaret Bakanı
B. YILDIRIM A. KOÇ O.
PEPE
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı V. Kültür ve Turizm Bakanı Çevre ve Orman Bakanı
İÇ DENETÇİLERİN ÇALIŞMA USULV E ESASLARI
HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1-
(1) Bu Yönetmeliğin
amacı, iç denetçilerin; kamu idareleri itibarıyla sayılarını,
niteliklerini, atanmalarını, çalışma usul ve esaslarını, sertifikalarının
verilmesi ve derecelendirilmesi ile diğer hususları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi
ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan
idareler, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Tasarruf Mevduatı
Sigorta Fonu ile mahallî idarelerin iç denetim faaliyetlerini ve iç
denetçilerini kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu
Yönetmelik, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 65 inci
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE
4- (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Denetim
rehberleri: İç denetim faaliyetine ilişkin olarak İç Denetim Koordinasyon
Kurulu tarafından çıkarılan ve kamu idarelerinin iç denetim birimlerince
hazırlanacak denetim rehberlerine esas teşkil eden rehberleri,
b) Denetim
standartları: Uluslararası iç denetim meslekî uygulama standartları ile
uyumlu olarak İç Denetim Koordinasyon Kurulu tarafından belirlenen Kamu İç
Denetim Standartlarını,
c) Etik
kurallar: Uluslararası genel kabul görmüş etik kurallarla uyumlu olarak İç
Denetim Koordinasyon Kurulu tarafından belirlenen ve iç denetçilerin
uyacakları Meslek Ahlak Kurallarını,
ç) Ekonomiklik:
Bir faaliyetin planlanmış sonuçlarına ya da çıktılarına ulaşmak için
kullanılan kaynakların maliyetini en aza indirmeyi,
d) Etkililik:
Bir faaliyetin, planlanan ve gerçekleşen etkisi arasındaki ilişkiyi; hedefe
ulaşma derecesini ve yerindeliğini,
e) İç
denetim: Kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için
kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip
yönetilmediğini değerlendirmek ve rehberlik yapmak amacıyla yapılan
bağımsız, nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetini,
f) İç
kontrol: İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun
olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
varlık ve kaynakların korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam
olarak tutulmasını, malî bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir
olarak üretilmesini sağlamak üzere idare tarafından oluşturulan
organizasyon, yöntem ve süreçle iç denetimi kapsayan malî ve diğer
kontroller bütününü,
g) Kalite
güvence ve geliştirme programı: İç denetim birimince ve İç Denetim
Koordinasyon Kurulunca, ilgili kamu idaresinde yürütülen iç denetim
faaliyetinin tüm yönleriyle değerlendirilmesi, standartlara ve etik kurallara
uygunluğunun izlenmesi ve geliştirilmesine ilişkin programı,
ğ) Kamu
idaresi: 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II)
ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan idareler ile mahallî idareleri,
h) Kanun:
5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununu,
ı) Kurul: İç Denetim Koordinasyon Kurulunu,
i) Risk:
Kamu idarelerinin kuruluş amaçları ile stratejik hedeflerine ulaşmasına ve
görevlerinin ifasına engel olabilecek veya beklenmeyen zararlara yol
açabilecek durum ya da olayları,
j) Risk
analizi: Kamu idarelerine, kaynaklarına ve varlıklarına yönelik risklerin
değerlendirilmesini,
k) Risk
yönetimi: Potansiyel risklerin sistematik olarak değerlendirilerek, olası
zararlarının etkisini azaltıcı yönde, verilere dayalı karar vermeyi
sağlayan yönetimi,
l) Üst
yönetici: Bakanlıklarda müsteşarı, Milli Savunma Bakanlığında Bakanı, diğer
kamu idarelerinde en üst yöneticiyi, il özel idarelerinde valiyi ve
belediyelerde belediye başkanını,
m) Verimlilik:
Kullanılan kaynaklarla, bir faaliyetin sonuçlarını ya da çıktılarını azamiye
çıkarmayı,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İç
Denetim Faaliyeti
İç denetim faaliyetinin amacı
MADDE 5- (1) İç denetim
faaliyeti; kamu idarelerinin faaliyetlerinin amaç ve politikalara, kalkınma
planına, programlara, stratejik planlara, performans programlarına ve
mevzuata uygun olarak planlanmasını ve yürütülmesini; kaynakların etkili,
ekonomik ve verimli kullanılmasını; bilgilerin güvenilirliğini, bütünlüğünü
ve zamanında elde edilebilirliğini sağlamayı amaçlar. İç denetim faaliyeti
sonucunda, kamu idarelerinin varlıklarının güvence altına alınması, iç
kontrol sisteminin etkinliği ve risklerin asgarîye indirilmesi için kamu
idaresinin faaliyetlerini olumsuz etkileyebilecek risklerin tanımlanması,
gerekli önlemlerin alınması, sürekli gözden geçirilmesi ve mümkünse
sayısallaştırılması konularında yönetime önerilerde bulunulur.
(2) İç denetim, nesnel güvence sağlamanın yanında, özellikle risk
yönetimi, kontrol ve yönetim süreçlerini geliştirmede idarelere yardımcı
olmak üzere bağımsız ve tarafsız bir danışmanlık hizmeti sağlar. Danışmanlık
hizmeti, idarenin hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik faaliyetlerinin ve işlem
süreçlerinin sistemli ve düzenli bir biçimde değerlendirilmesi ve
geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmasıdır.
(3) Nesnel güvence sağlama, kurum içerisinde etkin
bir iç denetim sisteminin var olduğuna; kurumun risk yönetimi, iç kontrol
sistemi ve işlem süreçlerinin etkin
bir şekilde işlediğine; üretilen bilgilerin doğruluğuna ve tamlığına; varlıklarının
korunduğuna; faaliyetlerin etkili, ekonomik, verimli ve mevzuata uygun bir
şekilde gerçekleştirildiğine dair, kurum içine ve kurum dışına yeterli
güvencenin verilmesidir.
İç denetim faaliyetinin kapsamı
MADDE 6- (1) Kamu idarelerinin yurt dışı ve taşra dahil tüm
birimlerinin işlem ve faaliyetleri, risk esaslı denetim plan ve programları
kapsamında sistematik, sürekli ve disiplinli bir yaklaşımla denetim
standartlarına uygun olarak iç denetime tabi tutulur.
İç
denetim alanı
MADDE 7- (1)
İç denetim;
a) Kamu
idaresinin iç kontrol sisteminin yeterliliği ve etkinliğinin incelenmesi ve
değerlendirilmesi,
b) Risk
yönetimi için öneriler geliştirilmesi ile risk değerlendirme ve risk
yönetim metotlarının uygulama ve etkinliğinin incelenmesi,
c)
Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlama amaçlı
performans değerlendirmelerinin yapılması ve idarelere önerilerde
bulunulması,
ç) İdarenin
faaliyet ve işlemlerinin mevzuata, belirlenen hedef ve politikalara
uygunluğunun denetlenmesi,
d) Muhasebe kayıtları ile mali tabloların,
doğruluğu ve güvenilirliğinin incelenmesi,
e) Üretilen
bilgiler ile kamuoyuna açıklanan her türlü rapor, istatistik ve mali tabloların
doğruluğu, güvenilirliği ve zamanındalığının sınanması,
f) Elektronik
bilgi sistemi ve e-Devlet hizmetlerinin yönetim ve sistem güvenilirliğinin
gözden geçirilmesi,
alanlarını içerir.
İç denetimin uygulanması
MADDE 8- (1) Kamu idarelerinde yapılacak iç denetim aşağıda
belirtilen denetim uygulamalarını kapsar:
a) Uygunluk denetimi: Kamu idarelerinin faaliyet ve işlemlerinin ilgili
kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuata uygunluğunun incelenmesidir.
b) Performans denetimi: Yönetimin bütün kademelerinde gerçekleştirilen
faaliyet ve işlemlerin planlanması, uygulanması ve kontrolü aşamalarındaki etkililiğin,
ekonomikliğin ve verimliliğin değerlendirilmesidir.
c) Mali denetim: Gelir, gider, varlık ve yükümlülüklere ilişkin hesap ve işlemlerin
doğruluğunun; mali sistem ve tabloların güvenilirliğinin
değerlendirilmesidir.
ç) Bilgi teknolojisi denetimi: Denetlenen birimin elektronik bilgi sistemlerinin
sürekliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesidir.
d) Sistem denetimi: Denetlenen birimin faaliyetlerinin ve iç kontrol
sisteminin; organizasyon yapısına katkı sağlayıcı bir yaklaşımla analiz
edilmesi, eksikliklerinin tespit edilmesi, kalite ve uygunluğunun
araştırılması, kaynakların ve uygulanan yöntemlerin yeterliliğinin
ölçülmesi suretiyle değerlendirilmesidir.
(2) İç denetim, birinci fıkrada belirtilen denetim uygulamalarından
bir veya birkaçını kapsayacak şekilde risk odaklı olarak yapılır. Ayrıca,
bir faaliyet veya konu tüm birimlerde denetim kapsamına alınabilir.
Kamu iç
denetim standartları ve etik kurallar
MADDE 9- (1)
İç denetçiler, Kurul tarafından
belirlenen denetim standartlarına ve etik kurallara uymakla yükümlüdür. Bu
standart ve kurallar, uluslararası genel kabul görmüş standart ve kurallar
dikkate alınarak belirlenir.
İç
denetim rehberleri
MADDE 10-
(1) Kurul, iç denetçilerin
iç denetim faaliyetlerinde esas alacakları denetim rehberlerinin
hazırlanmasına ilişkin usul ve esasları belirleyen denetim rehberlerini
hazırlar, geliştirir ve güncelleştirir.
(2) İç denetim birimleri,
görev alanlarına giren konular itibarıyla Kurulca yayımlanan usul ve
esaslara uygun olarak kendi denetim rehberlerini hazırlar ve bir örneğini
Kurula verir.
(3) Denetim rehberleri
yol gösterici olmakla birlikte, iç denetçilerin denetim yeteneklerini
sınırlamaz ve iç denetim uygulamalarının geliştirilmesine engel teşkil
etmez.
(4) İç denetim birimi, denetim rehberlerinin iç denetim
faaliyetlerinin planlanması, programlanması, gerçekleştirilmesi ve
yönetilmesi bakımından etkin ve yeterli olup olmadığını kalite güvence ve
geliştirme programına göre yılda bir defa inceler ve bu konudaki görüşünü
Kurula bildirir.
İç
kontrolle ilişki
MADDE
11- (1) İç denetim, iç kontrol sisteminin yeterliliği,
etkinliği ve işleyişiyle ilgili olarak yönetime bilgiler sağlar,
değerlendirmeler yapar ve önerilerde bulunur.
(2) İç denetçiler, iç kontrol sisteminin
düzenlenmesi ya da uygulanması süreçlerine ve iç kontrol tedbirlerinin
seçimine dâhil edilemez. Kamu idaresinde etkin bir iç kontrolün kurulması
ve sürdürülmesinden üst yönetici sorumludur. Üst yönetici iç denetçilerden,
iç kontrol ilkelerine ve iç kontrol sisteminin oluşturulmasına yönelik
görüş alabilir.
Üst
yöneticinin sorumluluğu
MADDE
12- (1) Üst
yönetici, iç denetim faaliyetlerinin yerine getirilmesinde:
a) İç
denetçilerin görevlerini bağımsız bir şekilde yerine getirmeleri için
gereken tüm önlemleri alır.
b) İç
denetçilere, idarenin faaliyetlerini olumsuz etkileyebilecek risklerin
belirlenmesi çalışmalarında gerekli imkanı sağlar.
c) İç
denetim kapsamına giren konularda, iç denetçilere gerekli bilgi ve
belgelerin sağlanması amacıyla, birimler arasında etkili iletişim
kurulmasını sağlar.
ç) İç
denetim raporlarında düzeltilmesi ve iyileştirilmesi önerilen konuları
değerlendirir ve gerekli önlemleri alır.
d) İç
kontrol sürecinden elde ettiği bilgilerle, iç denetimden elde edilen
bilgileri karşılaştırır ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli
kullanımına ilişkin tedbirleri gerektiğinde iç denetçilerle görüşerek belirler.
e) İç
denetçilerin mesleki yeterliliğinin geliştirilmesi için gerekli tedbirleri
alır.
f) İç
denetçilerin görevlerini yaparken bağımsızlık veya tarafsızlığının
tehlikeye girdiği veya ihlal edildiği durumlarda gerekli tedbirleri alır.
g) İç
denetim faaliyetinin kalitesini gözetir ve bu amaçla kalite kontrol ve
gelişim programı oluşturur, iç denetçilerin görevlerindeki performanslarını
takip eder.
ğ) İç
denetim kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli şekilde kullanılmasını
sağlar.
h) Birimin bütçesine ilişkin işlemlerin yerine
getirilmesi ve personelinin ihtiyacı olan meslekî araç, gereç ve malzemenin
temin edilmesine ilişkin tedbirleri alır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İç
Denetim Birimi ile İç Denetçilerin Görev,
Yetki ve Sorumlulukları
İç denetim birimi
MADDE 13- (1) Kamu idarelerinin yapısı ve
personel sayısı dikkate alınmak suretiyle, İç Denetim Koordinasyon
Kurulunun uygun görüşü üzerine, doğrudan üst yöneticiye bağlı iç denetim
birimi kurulabilir. İç denetçi
sayısının beşten fazla olması halinde, üst yönetici iç denetçiler
arasından birini koordinasyonu sağlamak üzere görevlendirir. Bu
görevlendirme Kurula bildirilir.
(2) İç denetim birimi bu Yönetmeliği
dikkate alarak, kendi yönergelerini hazırlar. Yönergede plan ve program
harici iç denetçilere yaptırılacak danışmanlık ve benzeri görevlerin
nitelik ve süreleri standartlara uygun olarak açıkça belirtilir.
(3) Yönerge,
iç denetim faaliyetlerinin planlanması, programlanması, yönetilmesi ve yürütülmesi
bakımından yılda en az bir defa gözden geçirilir. Yönerge ve
değişiklikleri, üst yönetici tarafından onaylanır ve bir örneği Kurula
gönderilir.
(4) İç denetim birimi, birim faaliyetleri hakkında
üst yöneticiye düzenli olarak bilgi verir ve Kurul kararlarının
uygulanmasında ortaya çıkan tereddütleri Kurulun bilgisine sunar.
İç
denetçinin görevlendirilmesi
MADDE 14- (1) İç denetçilerin program kapsamında ve program dışı
iç denetim görevlendirmeleri üst yönetici tarafından yapılır.
İç denetçinin görevleri
MADDE 15- (1) İç denetçi, aşağıda belirtilen görevleri
yerine getirir:
a) Nesnel
risk analizlerine dayanarak kamu idarelerinin yönetim ve kontrol yapılarını
değerlendirmek.
b) Kaynakların
etkili, ekonomik ve verimli kullanılması bakımından incelemeler yapmak ve
önerilerde bulunmak.
c) Harcama
sonrasında yasal uygunluk denetimi yapmak.
ç) İdarenin
harcamalarının, malî işlemlere ilişkin karar ve tasarruflarının, amaç ve
politikalara, kalkınma planına, programlara, stratejik planlara ve
performans programlarına uygunluğunu denetlemek ve değerlendirmek.
d) Malî
yönetim ve kontrol süreçlerinin sistem denetimini yapmak ve bu konularda
önerilerde bulunmak.
e) Denetim
sonuçları çerçevesinde iyileştirmelere yönelik önerilerde bulunmak ve
bunları takip etmek.
f) Denetim
sırasında veya denetim sonuçlarına göre soruşturma açılmasını gerektirecek
bir duruma rastlanıldığında, ilgili idarenin en üst amirine bildirmek.
g) Kamu
idaresince üretilen bilgilerin doğruluğunu denetlemek.
ğ) Üst
yönetici tarafından gerekli görülen hallerde performans göstergelerini
belirlemede yardımcı olmak, belirlenen performans göstergelerinin
uygulanabilirliğini değerlendirmek.
h) Suç
teşkil eden durumlara ilişkin tespitlerini üst yöneticiye bildirmek.
İç denetçinin yetkileri
MADDE
16- (1) İç denetçi, görevlerinin
yerine getirilmesiyle ilgili olarak aşağıdaki yetkilere sahiptir:
a) Denetim
konusuyla ilgili elektronik ortamdakiler dahil her türlü bilgi, belge ve
dokümanlar ile nakit, kıymetli evrak ve diğer varlıkların ibrazını ve
gösterilmesini talep etmek.
b) Denetlenen
birim çalışanlarından, iç denetim faaliyetlerinin gereği olarak yardım
almak, yazılı ve sözlü bilgi istemek.
c)
Denetim faaliyetinin gerektirdiği araç, gereç ve diğer imkanlardan
yararlanmak.
ç) Denetimi engelleyici tutum, davranış ve
hareketleri üst yöneticinin bilgisine intikal ettirmek.
İç denetçinin sorumlulukları
MADDE 17- (1) İç denetçi, görevlerini yerine getirirken
aşağıdaki hususlara riayet eder:
a) Mevzuata,
belirlenen denetim standartlarına ve etik kurallara uygun hareket etmek.
b)
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek.
c) İç
denetim faaliyetlerinde yetki ve ehliyetini aşan durumlarda iç denetim
birimini haberdar etmek.
ç)
Verilen görevin tarafsız ve bağımsız olarak yapılmasına engel olan
durumların bulunması halinde, durumu iç denetim birimine bildirmek.
d) Denetim
raporlarında kanıtlara dayanmak ve değerlendirmelerinde objektif olmak.
e)
Denetim esnasında elde ettiği bilgilerin gizliliğini korumak.
İç
denetçilerin kamu idareleri itibarıyla sayıları
MADDE 18- (1) Kamu idarelerinin iç denetçi sayıları; idarelerin yerine getirmek
zorunda oldukları görevler, kullandığı kaynaklar, merkez, taşra ve yurt dışı
teşkilatının özelliği, toplam personel sayısı ve denetim ihtiyacı dikkate
alınmak suretiyle ve denetimin maliyeti de göz önünde bulundurularak ekli listede belirlenmiştir. Kamu
idareleri ilave iç denetçi ihtiyaçlarını Kurula bildirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İç
Denetçinin Nitelikleri, Atama, Yükselme
ve
Görevlerinin Sona Ermesi
İç denetçinin nitelikleri
MADDE
19- (1)
İç denetçi olarak atanacakların,
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilenlerin
yanı sıra aşağıdaki şartları taşıması gerekir:
a) En az
dört yıl süreli eğitim veren fakülteler ile denkliği Yükseköğretim Kurulu
tarafından kabul edilen yurt dışındaki fakülte veya yüksekokullardan birini
bitirmek.
b) Yardımcılıklarda
ve araştırma görevliliğinde geçen süreler dahil olmak üzere; kamu
idarelerinde denetim elemanı olarak en az beş yıl veya yarışma sınavıyla
alınıp yeterlilik sınavını veren uzman,
doktora unvanını almış öğretim elemanı ile yönetici olarak müdür ve
daha üst unvanlarda en az sekiz yıl çalışmış olmak.
c) Mesleğin
gerektirdiği bilgi, ehliyet ve temsil yeteneğine sahip olmak.
ç) İç
denetim etik kurallarına uygun bir özgeçmişe sahip olmak.
d) İngilizce,
Almanca veya Fransızca dillerinden birisinden son beş yıl içinde yapılan
Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından (KPDS) veya
Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavından (ÜDS) en az yetmiş puan
almak.
e) İlgili yönetmelik
esaslarına göre yapılacak sınavlarda başarılı olmak.
İç
denetçilerin eğitimi
MADDE 20- (1) İç denetçiler gerektiğinde Kurul koordinatörlüğünde Maliye Bakanlığınca
yapılacak hizmet içi eğitime tabi tutulur.
İç
denetçiliğe atanma
MADDE 21- (1)
İç denetçiler, bakanlıklar ve bağlı idarelerde, üst yöneticilerin teklifi
üzerine Bakan, diğer idarelerde üst yöneticiler tarafından, sertifikalı
adaylar arasından atanır ve aynı usulle görevden alınır.
İç
denetçilikte derecelendirme
MADDE
22- (1) Kamu
iç denetçi sertifikası; kıdem sırası
ve kadro şartları yanında iç denetçinin yeterliliği, mesleki bilgi birikimi
ve temsil yeteneği dikkate alınarak iç denetim biriminin teklifi ve üst
yöneticinin onayıyla derecelendirilir. İç denetim birimi, değerlendirmelerini;
iç denetçilerin çalışmaları, hizmet
içi eğitim etkinliklerine katılımı ve başarısı ile sicil durumunu dikkate
alarak Kurulun düzenlemelerine uygun olarak yapar.
(2) Kamu
iç denetçi sertifika dereceleri, iç denetçilerin özlük haklarının
tespitinde ve kariyerlerinin planlanmasında dikkate alınır.
(3) Kıdem sırası ve kadro
şartlarının oluşmasına rağmen derecelendirme yapılmaması durumunda, buna
ilişkin gerekçeler ilgili iç denetçiye ve Kurula yazılı olarak bildirilir.
Sertifika
derecesine uygun görevlendirme
MADDE
23- (1)
İç denetim faaliyetleri, iç denetçi
tarafından, kamu idaresinin birim, konu ve süreçleri itibarıyla
sınıflandırılır. İç denetçilerin denetim alan ve uygulamalarının değiştirilmesi
esastır. İç denetçinin sertifika derecesi ile çalışma süresince edindiği
tecrübe ve kıdemine göre hangi denetim alan ve uygulamalarında görevlendirileceği
iç denetim birimi yönergelerinde belirlenir.
İç
denetçiliğin sona ermesi
MADDE
24- (1)
İç denetçilik görevi;
a) İç
denetçinin kendi isteği ile ayrılması,
b) Başka
bir göreve atanması veya seçilmesi,
c) İç
denetçilik mesleği ile bağdaşmayan hareketlerde bulunduğunun rapora
bağlanması ve bu raporun Kurul tarafından görüşülerek sertifikasının iptal
edilmesi,
durumlarında
sona erer.
(2) Birinci
fıkranın (c) bendinde belirtilen durumda, ilgililer, talepleri aranmaksızın
kurumlarında, kariyerlerine veya mesleklerine uygun kadrolara atanırlar ve yeniden
iç denetçi olamazlar.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İç Denetçilerin Bağımsızlığı,
Tarafsızlığı ve Güvencesi
İç denetçilerin bağımsızlığı
MADDE 25- (1) İç
denetçiler, iç denetim faaliyetine ilişkin görevlerini yerine getirirken
bağımsız olarak hareket eder.
İç
denetçilerin tarafsızlığı
MADDE
26- (1) İç denetçiler, görevlerini yerine getirirken
tarafsız davranır.
(2) İç
denetçiler çalışmalarında; denetimin kalitesinden ödün vermeden,
başkalarının düşünce ve telkinlerinden etkilenmeden kanaat oluşturur.
(3) Üst
yönetici, iç denetçilerin görevlendirilmesinde, tarafsızlıklarını
zedeleyecek hususları dikkate alır.
(4) İç
denetçiler, faaliyetlerini sürdürürken bağımsızlık ve tarafsızlıklarını
zedeleyebilecek bir durumla karşılaşmaları halinde koordinasyon sağlamakla görevlendirilen
iç denetçiye, görevlendirme
yapılmamışsa üst yöneticiye yazılı olarak başvurur.
(5) İç denetçiler, daha önceden görev yaptıkları
idari birimlerde bir yıl geçmeden iç denetim yapamazlar.
İç
denetçilerin güvencesi
MADDE
27- (1) İç denetçilere bu Yönetmelik ve iç denetim birim
yönergelerinde belirtilen görevler dışında hiçbir görev verilemez ve
yaptırılamaz.
(2) İç denetçiler 24 üncü maddenin ikinci
fıkrası hükmü saklı kalmak kaydıyla,
hiçbir şekilde istekleri dışında başka bir göreve atanamazlar.
ALTINCI BÖLÜM
İç Denetçi
Sertifikası,
Mesleki Yeterlilik ve Eğitim
Kamu
iç denetçi sertifikası
MADDE
28- (1) Maliye Bakanlığınca verilen iç denetçi adayı eğitimi
sonucunda yapılan yazılı sınavda başarılı olanlara, aldıkları puanı
gösteren ve üç yılda bir (A-1) düzeyinden (A-4) düzeyine kadar derecelendirilen (A)
dereceli iç denetçi sertifikası verilir. İlk sertifika derecelendirmesi, iç
denetim mesleğinde beş yıl geçtikten sonra yapılır.
(2) İç denetçiler uluslararası iç denetim sertifika
sınavlarına girmeye teşvik edilir.
Sertifikanın derecelendirilmesi
MADDE 29- (1) Kamu iç denetçi sertifikası, üç
yıllık dönemde altmış puan toplanmasıyla bir üst derece sertifika ile
değiştirilir. Üç yıllık dönemde yeterli puan alınmaması durumunda takip
eden yıllarda geçmiş son üç yılın toplam puanı dikkate alınır.
(2) Uluslararası geçerliliği olan
CIA (Certified Internal Auditor), CISA (Certified Information System
Auditor), CCSA (Certified Control Self Assessment) ve CGAP (Certified
Government Auditing Professional) sertifikalardan birini alan iç denetçiye
bir defaya mahsus olmak üzere bir
üst derece sertifika verilir.
Sertifika derecelendirmede puanlama
MADDE 30- (1) İç denetçilerin sertifikaları, göreve başladıkları
tarihten itibaren her üç yıllık faaliyetlerinde aşağıda belirtilen alan ve
ağırlıklara göre en az altmış puanı toplamaları halinde bir üst dereceye
yükseltilir.
(2) İç denetçiler;
a) Katıldıkları meslek içi
eğitimlerden yirmibeş puana kadar,
b) Yazdıkları rapor ve yaptıkları çalışmalardan
otuzbeş puana kadar,
c) Yayınlanmış makale ve kitaplarından
on puana kadar,
ç) Aldıkları sicil notu, başarı ve
takdirnamelerden on puana kadar,
d) Eğitici olarak katıldıkları
çalışmalardan on puana kadar,
e) Yabancı dil bilgilerinden on
puana kadar,
puan toplayabilirler.
(3) Ayrıca, iç denetçiye yüksek
lisans ve doktora eğitimlerinin her birinden ilgili değerlendirme döneminde bir defaya
mahsus olmak üzere on puan verilir. Sertifika derecelendirilmesine ilişkin
puanlama koordinasyon sağlamakla görevlendirilen iç denetçinin teklifi üzerine üst yönetici tarafından, görevlendirme
yapılmamışsa doğrudan üst yönetici tarafından yapılır. Kurul
sertifika derecelendirilmesine ilişkin hususları ayrıca düzenler.
Mesleki yeterlilik ve özen
MADDE
31- (1) İç denetçiler görevlerinin gerektirdiği mesleki
yeterliliğe sahip olmak ve geliştirmek zorundadır. Mesleki yeterlilik;
görevin gerektirdiği bilgi ve beceriye sahip olma, denetim konuları ile
ilgili sağlıklı veri ve kanıt toplama, inceleyip değerlendirme ve raporlama
yeteneğini ifade eder. İç
denetçiler görevlerini ifa ederken, sağduyulu ve yetkin bir iç denetçiden
beklenen dikkat ve özeni gösterir.
(2) İç
denetçiler bilgi teknolojisi riskleri, kontrolleri ve mevcut bilgisayar
destekli denetim teknikleri ile ilgili bilgiye sahip olmalıdır.
(3) Üst yönetici, iç denetçilerin mesleki yönden gelişmesi,
yenilikleri izlemesi ve çalışma isteğini artırmak için gerekli tedbirleri
alır.
Mesleki
yeterliliği sürdürme sorumluluğu
MADDE
32- (1)
İç denetçiler aşağıda belirtilen
konularda kendilerini yetiştirmek ve geliştirmekten sorumludur:
a) İç
denetim yöntemlerini ve tekniklerini bilmek ve uygulamak.
b) Muhasebe
ilkeleri ve standartları ile yönetim muhasebesi ve mali yönetim bilgisine
sahip olmak.
c) Görev
alanıyla ilgili mevzuatı bilmek ve bu bilgisini uygulamaya geçirmek.
ç) Kamu
idarelerinin hedeflerindeki önemli sapmaları ve sonuçlarını değerlendirecek
düzeyde bilgi birikimine sahip olmak.
d) Çevresiyle
iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
e) İç
denetim faaliyetinin amacını, tespitlere ilişkin değerlendirmelerini, denetim
sonuçlarını ve önerilerini anlaşılır biçimde yazılı ve sözlü ifade
edebilmek.
f) İç
denetim faaliyeti sırasında edinilen bilgi, belge ve bulguların analizi
sonucu ortaya çıkan emarelerden, detaylı inceleme veya soruşturmayı
gerektirecek hususları ayırt edecek yeterliliğe sahip olmak.
g) Yönetim
ve iç kontrol sistemini geliştirecek ve bunların işleyişine ilişkin çözüm
üretecek bilgiye sahip olmak.
ğ) Performans
denetimi ve performans göstergelerinin değerlendirilmesi konularında
yeterli bilgiye sahip olmak.
h) Risk analizi,
değerlendirmesi ve yönetimi konularında bilgi sahibi olmak.
ı) İstatistiki
yöntemleri kullanarak verileri ve elde edilen sonuçları analiz edebilecek
bilgiye sahip olmak.
i) Kamu idarelerinin otomasyon sisteminin işleyişi hakkında bilgi
sahibi olmak.
Meslek
içi eğitim
MADDE
33- (1)
İç denetçilere, her üç yılda
asgari yüz saat meslek içi eğitim sağlanır. Bu sürenin otuz saati, Kurulun
koordinatörlüğünde Maliye Bakanlığınca verilir. Kalan süre, Kurulun eğitim
konusundaki düzenlemelerine riayet edilerek, ilgili kamu idarelerinin ihtiyaçlarına
göre iç denetim birimlerince programlanır.
(2) İç
denetim birimleri, gerektiğinde mesleki kuruluşlar, üniversiteler ve
bilimsel alanda etkinlikte bulunan diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği
yapmak suretiyle, yılda en az bir defa kurs, seminer ve benzeri
etkinliklerde bulunurlar. Meslek içi eğitim etkinliklerine iç denetim plan
ve programında yer verilir.
(3) Meslek
içi eğitim programları en az bir ay önce iç denetçilere duyurulur.
(4) İç
denetçi olarak göreve başlayanlara, bir haftadan az olmamak üzere kamu
idarelerinde intibak eğitimi verilir.
(5) Kurul,
iç denetçilerin mesleki yetkinliklerini geliştirmek için, uluslararası iç denetim
sertifika sınavlarına hazırlık kursları düzenleyebilir.
Bilgi teknolojisi denetim eğitimi
MADDE 34-
(1) Kamu idarelerinde görev alan iç denetçilerden ihtiyaca göre
oluşturulan gruba, Kurulun koordinatörlüğünde yazılım, donanım ve bilgi
teknolojilerinin yeterliliği, verimli bir şekilde kullanılıp
kullanılmadığı, izinsiz erişimlere karşı güvenliği, bilgi ve kayıtlara erişimlerin
kontrol altında tutulması ve bir sistem içinde denetlenmesi amacıyla ayrı
bir eğitim verilir.
(2) Bu
grupların oluşturulması ve eğitimine ilişkin usul ve esaslar Kurulca
belirlenir.
Yurt dışı eğitimi
MADDE 35-
(1) İç denetçilerin yurt dışı eğitim ve stajına ilişkin ilkeler
ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Kurul tarafından belirlenir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Risklerin Değerlendirilmesi
Denetimin risk odaklı yapılması
MADDE 36- (1)
İç denetim faaliyetlerinin risk odaklı olarak yürütülmesi esastır. Kamu
idarelerinin maruz kalabileceği risklerin tespit edilerek sürekli ölçülmesi
ve değerlendirilmesi suretiyle, risk odaklı iç denetim planı ve programı
hazırlanır. İç denetim bu plan ve programa uygun olarak yapılır.
(2) Kamu
idarelerinin en riskli alanlarından başlamak ve iç denetim imkanları
dikkate alınmak suretiyle, iç denetim uygulamalarından bir veya birkaçı
birlikte programa alınır.
(3) Yapılan
risk değerlendirmeleri sonucunda idare için yüksek risk alanları
belirlenir. İç denetim birimi, üst yöneticinin önerilerini de dikkate
alarak, idarenin risklerinden kabul edilemeyecek olanları denetim
programına alır ve üst yöneticiye onaylatır. Bu onay denetim programının
risk odaklı hazırlamasına, hangi risklerin yüksek, hangilerinin düşük
olduğuna karar vermeye ve programa alınmasına müdahale anlamına gelmez. Program
onaylandıktan sonra önemli risk alanlarının tespit edilmesi veya Kurulca
önerilmesi halinde program dışı özel iç denetim yapılabilir.
(4) Risk
odaklı olarak hazırlanan denetim rehberi, Kurul tarafından geliştirilir ve
güncellenir.
(5) Kurul, risk odaklı iç denetim faaliyetlerinin
yürütülmesinde kullanılacak risk değerlendirme yöntemleri ile risk
değerlendirmesine ilişkin usul ve esasları, uluslararası uygulamaları da
dikkate alarak belirler.
Risklerin
değerlendirilmesi
MADDE
37- (1) Yönetim, risklerin tanımlanması ve kontrolü için gerekli
stratejilerin geliştirilmesinden ve uygulanmasından sorumludur.
(2) İdarelerin
tüm faaliyetleri Kurulun düzenlemelerine uygun olarak iç denetim
birimlerince kapsamlı bir risk analizine tabi tutulur. Bu analiz sonuçları
değerlendirilerek, kamu idarelerinin hizmetlerini etkileyebilecek riskler,
risklilik oranı ve önemine göre ağırlık verilerek sıralanır.
(3) Bu
değerlendirme sonuçlarına göre en yüksek risk içeren alan ve konulardan
başlanarak iç denetim planı ve uygulamaya ilişkin programlar hazırlanır.
Denetim programlarının hazırlanmasında; üst yöneticinin riskli gördüğü ve
öncelik verilmesini istediği hususlarla birlikte, iç denetçilerin sayısı,
çalışma süre ve imkanları dikkate alınarak, en riskli alan ve konulara
öncelik verilerek azami verim hedeflenir.
(4) Yeni
birim ve faaliyetler, yeniden yapılandırma projeleri, organizasyon ve insan
kaynaklarındaki önemli değişiklikler yüksek risk içerdiğinden, denetim
programına öncelikle alınır.
(5) Yıl sonlarında, denetlenen birimlerde yapılacak
toplantılarda denetim sonuçlarına göre mevcut riskler gözden geçirilir.
Risk değerlendirmede iç denetçinin sorumluluğu
MADDE 38-
(1) İç denetçi kamu idaresinin
hedeflerini, faaliyetlerini ve varlıklarını etkileyebilecek önemli riskleri
değerlendirir.
SEKİZİNCİ
BÖLÜM
İç Denetimin Planlanması, Yürütülmesi ve
Raporlanması
İç
denetim planı
MADDE 39- (1) İç
denetim planı; iç denetim
faaliyetinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak
amacıyla denetimin kapsamını, denetlenecek alan ve konuları, ihtiyaç
duyulan işgücü ve diğer kaynakları içerecek şekilde, birim yöneticileriyle
görüşülerek ve Kurulca hazırlanan iç denetim stratejik planı da dikkate
alınarak, üç yıllık dönemler için hazırlanır. Bu plan, her yıl risk
değerlendirmesi sonuçlarına göre gözden geçirilerek, gerektiğinde değiştirilir.
İç
denetim programı
MADDE
40- (1) En riskli alan ve konulara öncelik verilmek ve
denetim maliyeti de dikkate alınmak suretiyle, yöneticiler ve gerektiğinde
çalışanlarla görüşülerek iç denetim planıyla uyumlu bir iç denetim programı
hazırlanır. Bir yıllık dönemi geçmemek üzere hazırlanacak iç denetim
programlarında; denetlenecek alanlar ve konular, iç denetçilerin isimleri belirtilerek,
zaman çizelgesine bağlanır. Hazırlanan iç denetim programı üst yönetici
tarafından onaylanır.
(2) Kurul,
iç denetim planının ve programının hazırlanmasına ilişkin usul ve esasları belirler.
Çalışmanın planlanması
MADDE 41- (1) İç denetçi, denetime başlamadan önce,
ilgili birimin yöneticisi ve diğer personel ile denetimin amacı, kapsamı,
denetimde kullanılacak yöntemler, tahmini denetim süresi, denetime yardımcı
olacak personel, denetim sırasında çalışanlardan beklentiler, idarenin
denetimden beklentileri, denetim sonuçlarının raporlanması konularında görüşmeler
yapar.
(2) İç denetçi, bu görüşmelerin sonuçlarını da
dikkate alarak çalışma planını hazırladıktan sonra denetime başlar ve denetimler
bu çalışma planına göre yürütülür.
Denetimin yürütülmesi
MADDE 42- (1) İç
denetçi, denetim rehberlerinden de yararlanarak denetim faaliyetini
yürütür. İç denetçi, denetim
programında ve çalışma planında belirlenen denetim hedeflerine ulaşmak için,
yeterli ve güvenilir bilgi ve belgeleri tespit etmek, incelemek ve
değerlendirmekle yükümlüdür.
Raporlama
ilkeleri
MADDE
43- (1) Denetim
faaliyetinin sonuçları, düzenlenecek raporla kayıt altına alınır. İç
denetçi, ulaştığı görüşü, görüşe ulaşamamışsa bunun nedenlerini raporunda
açıkça belirtir. İç denetim
raporları, kısa, açık, kolay anlaşılır ve tekrara yer vermeyecek bir tarzda
yazılır. Raporlar, Kurulun belirlediği raporlama standartlarına uygun,
yeterli kanıtlara dayalı ve tutarlı olarak düzenlenir.
(2) Rapor türlerine ve raporlama standartlarına
ilişkin diğer hususlar, Kurulun düzenlemelerine uygun olarak iç denetim
birimlerinin yönergelerinde düzenlenir.
Raporların
sunulması
MADDE
44- (1)
İç denetçi, denetim raporunu,
belirli bir sürede cevaplandırılmak üzere, denetime tabi tutulan birim
yöneticilerine verir. Birim yöneticileri, gerektiğinde çalışanlardan ve ilgililerden
görüş almak suretiyle rapordaki ilgili hususları cevaplandırarak iç
denetçiye gönderir.
(2) Risklerin
önem ve düzeyi konusunda iç denetçi ile
yönetici arasında anlaşmazlık varsa,
iç denetçi bu duruma ilişkin değerlendirmesini raporuna dahil
eder.
(3) Risklerin
önem ve düzeyi konusunda iç denetçi ile yönetici, aynı görüşteyse, makul bir sürede önlem
alınmasında anlaşırlar.
(4) İç
denetçi raporunu, idarenin görüşlerini de ekleyerek cevaplarıyla birlikte,
iç denetimin kapsamı, denetimde tespit edilen riskler, risklerin olası
etkileri, denetim sonuçlarına ilişkin genel değerlendirme ve risklerin
ortadan kaldırılmasına veya en aza indirilmesine yönelik önerileri içeren rapor
özetini de ekleyerek üst yöneticiye sunar.
(5) Raporlar
üst yönetici tarafından değerlendirildikten sonra gereği için ilgili
birimler ve strateji geliştirme birimine verilir.
(6) Denetim raporunda belirtilen önlemlerin alınıp
alınmadığı üst yönetici tarafından izlenir.
İç
denetim raporlarına dayanılarak yapılacak işlemler
MADDE
45- (1)
İç denetçiler tarafından
düzenlenecek raporların, iç denetim birimlerince kalite güvencesi
kapsamında değerlendirilmesine, ilgili makamlara gönderilmesine ve oluşabilecek
görüş ayrılıklarının giderilmesine ilişkin usul ve esaslar, Kurulun
düzenlemelerine uygun olarak, iç denetim birim yönergelerinde belirlenir.
(2) İdari
birimlerce rapor üzerine yapılan işlemler veya işlem yapılmama gerekçeleri,
iç denetçiye bildirilmek üzere iç denetim birimine gönderilir.
(3) İç denetim raporları ile bunlar üzerine yapılan
işlemler, raporun üst yöneticiye sunulduğu tarihten itibaren iki ay içinde
Kurula gönderilir.
Birim
faaliyet raporu
MADDE
46- (1) Yıllık faaliyet raporunda; program dışı yapılanlar
da dahil iç denetim faaliyetleri, iç denetim biriminin performansı, tespit
ve önerileri, önerilerden onaylanmayan
ve uygulanmayanlar varsa onaylanmama ve uygulanmama nedenleri, iç denetçilerin
eğitimi, yönetime verilen danışmanlık
hizmetleri ve diğer faaliyet sonuçları ile ilgili bilgiler yer alır.
(2) İlgili kamu idaresinin yönetim ve kontrol
sisteminin genel değerlendirmesi, önemli riskler, yönetim ve kontrol
sorunları ve bunlara ilişkin önerilere de faaliyet raporunda yer verilir. Birim faaliyet raporu, Şubat
ayı sonuna kadar Kurula gönderilir.
DOKUZUNCU BÖLÜM
İç
Denetimin İzlenmesi
İç
denetimin değerlendirilmesi
MADDE 47- (1) İç
denetimin etkililiğinin artırılması amacıyla, denetim faaliyetleri,
denetlenen birimlerde yaptırılacak bir anketle değerlendirilebilir.
İç denetim sonuçlarının takibi
MADDE 48- (1) İç denetim biriminde,
denetim raporlarının uygulanmasını izlemek üzere bir takip sistemi kurulur.
(2) Birim yöneticileri, denetlenen faaliyetler
konusunda, denetim raporunda yer
alan önerilere ilişkin önlemleri alır. Önlem alınmaması halinde iç denetim
birimi üst yöneticiyi bilgilendirir.
İç denetim genel raporu
MADDE 49- (1) Kurul, iç denetim
raporlarını değerlendirerek sonuçlarını konsolide etmek suretiyle yıllık
rapor halinde Maliye Bakanına sunar ve kamuoyuna internet ortamında, basın
yoluyla veya yazılı olarak açıklar.
ONUNCU
BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Şikâyet konularının
değerlendirilmesi
MADDE 50- (1) İç
denetim birimlerine intikal eden ihbar ve şikâyetlerde iddia edilen konular,
risk analizlerinde dikkate alınarak denetim planlamasında ve denetimde göz
önünde bulundurulur. Şikâyetçisi belli ve şikâyet konusu açık olan ve acil
olarak incelenmesi gereken konular üst yöneticiye bildirilir.
Diğer
kamu idarelerinin iç denetçileri ile ortak çalışma
MADDE 51- (1) Birden
fazla kamu idaresini ilgilendiren konularda, iç denetçilerin birlikte çalışmasına
ilişkin hususlar Kurulca düzenlenir.
Yolsuzluk
tespitleri
MADDE 52- (1) İç
denetçi, yolsuzluğa ilişkin delilleri tespit edebilecek bilgi, beceri ve
donanım ile denetim faaliyetini sürdürür. İç denetçi yolsuzluk yapıldığına
ilişkin tespitlerini ve elde ettiği delilleri ivedilikle üst yöneticiye
intikal ettirir.
Yurt dışında
iç denetim faaliyeti
MADDE
53- (1) Kamu idarelerinin yurt dışı birimlerinin iç denetimine
ilişkin usul ve esaslar Kurul tarafından düzenlenir.
İdari
görevlere geçme ve iç denetçiliğe dönme
MADDE 54- (1) İç
denetçiler, idari görevlere atanmalarında ve iç denetçiliğe dönmelerinde Kurul
tarafından belirlenen meslek ahlak kurallarına ve kamu iç denetim standartlarına
uygun davranır.
Tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin
sağlanması
MADDE 55- (1)
Kurul, bu Yönetmeliğin uygulanması, iç denetim faaliyeti sürecinde ortaya
çıkabilecek tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması
amacıyla gerekli düzenlemeleri yapmaya yetkilidir.
Kanuna
göre iç denetçi olarak atanacaklar
GEÇİCİ
MADDE 1-
(1) Kanunun geçici 5 inci maddesinin (c), (d) ve (e) bentlerine göre iç denetçi
olarak atananlara, atandıkları tarihten itibaren geçerli olmak üzere (A) dereceli
iç denetçi sertifikası verilir. Bu şekilde atanan iç denetçiler de Yönetmelikte
belirlenen sertifika derecelendirilmesine tabi tutulur.
(2) İç denetçiliğe atananlar
Kanunun öngördüğü sistemin uygulanmasına yönelik olarak Kurul koordinatörlüğünde
ve belirlenecek tarihlerde Maliye Bakanlığınca üç ay eğitime tabi
tutulurlar.
Yürürlük
MADDE 56- (1) Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
|
LİSTE
|
|
Kamu İdareleri İtibarıyla İç Denetçi Sayıları
|
|
Kurum
Sayısı
|
Kamu Kurumları
|
İç Denetçi Sayıları
|
|
(I)
SAYILI CETVEL GENEL BÜTÇE KAPSAMINDAKİ KAMU İDARELERİ
|
|
1
|
Türkiye
Büyük Millet Meclisi
|
5
|
2
|
Cumhurbaşkanlığı
|
0
|
3
|
Başbakanlık
|
8
|
4
|
Anayasa
Mahkemesi
|
0
|
5
|
Yargıtay
|
0
|
6
|
Danıştay
|
0
|
7
|
Sayıştay
|
0
|
8
|
Adalet
Bakanlığı
|
15
|
9
|
Milli
Savunma Bakanlığı
|
25
|
10
|
İçişleri
Bakanlığı
|
15
|
11
|
Dışişleri
Bakanlığı
|
10
|
12
|
Maliye
Bakanlığı
|
25
|
13
|
Milli
Eğitim Bakanlığı
|
25
|
14
|
Bayındırlık
ve İskan Bakanlığı
|
15
|
15
|
Sağlık
Bakanlığı
|
25
|
16
|
Ulaştırma
Bakanlığı
|
10
|
17
|
Tarım
ve Köyişleri Bakanlığı
|
10
|
18
|
Çalışma
ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
|
10
|
19
|
Sanayi
ve Ticaret Bakanlığı
|
15
|
20
|
Enerji
ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
|
10
|
21
|
Kültür
ve Turizm Bakanlığı
|
10
|
22
|
Çevre
ve Orman Bakanlığı
|
10
|
23
|
Milli
Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği
|
0
|
24
|
Milli
İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı
|
0
|
25
|
Jandarma
Genel Komutanlığı
|
10
|
26
|
Sahil
Güvenlik Komutanlığı
|
3
|
27
|
Emniyet
Genel Müdürlüğü
|
20
|
28
|
Diyanet
İşleri Başkanlığı
|
10
|
29
|
Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı
|
5
|
30
|
Hazine
Müsteşarlığı
|
8
|
31
|
Dış
Ticaret Müsteşarlığı
|
10
|
32
|
Gümrük
Müsteşarlığı
|
25
|
33
|
Denizcilik
Müsteşarlığı
|
5
|
34
|
Avrupa
Birliği Genel Sekreterliği
|
0
|
35
|
Başbakanlık
Yüksek Denetleme Kurulu
|
0
|
36
|
Devlet
Personel Başkanlığı
|
0
|
37
|
Özürlüler
İdaresi Başkanlığı
|
0
|
38
|
Türkiye
İstatistik Kurumu
|
5
|
39
|
Gelir
İdaresi Başkanlığı
|
25
|
40
|
Devlet
Su İşleri Genel Müdürlüğü
|
15
|
41
|
Karayolları
Genel Müdürlüğü
|
15
|
42
|
Tapu
ve Kadastro Genel Müdürlüğü
|
10
|
43
|
Devlet
Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü
|
5
|
44
|
Tarım
Reformu Genel Müdürlüğü
|
0
|
45
|
Orman
Genel Müdürlüğü
|
10
|
46
|
Petrol
İşleri Genel Müdürlüğü
|
0
|
47
|
Basın-Yayın
ve Enformasyon Genel Müdürlüğü
|
0
|
48
|
Sosyal
Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü
|
8
|
49
|
Sosyal
Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü
|
10
|
50
|
Aile
ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü
|
0
|
51
|
Kadının
Statüsü Genel Müdürlüğü
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
(II)
SAYILILI CETVEL ÖZEL BÜTÇELİ
İDARELER
|
|
|
A)
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU, ÜNİVERSİTELER VE YÜKSEK
|
|
|
TEKNOLOJİ ENSTİTÜLERİ
|
|
1
|
Yükseköğretim
Kurulu
|
5
|
2
|
Öğrenci
Seçme ve Yerleştirme Merkezi
|
5
|
3
|
İstanbul
Üniversitesi
|
10
|
4
|
İstanbul
Teknik Üniversitesi
|
5
|
5
|
Ankara
Üniversitesi
|
10
|
6
|
KaradenizTeknik
Üniversitesi
|
5
|
7
|
Ege
Üniversitesi
|
8
|
8
|
Atatürk
Üniversitesi
|
5
|
9
|
Orta
Doğu Teknik Üniversitesi
|
5
|
10
|
Hacettepe
Üniversitesi
|
10
|
11
|
Boğaziçi
Üniversitesi
|
3
|
12
|
Dicle
Üniversitesi
|
3
|
13
|
Çukurova
Üniversitesi
|
5
|
14
|
Anadolu
Üniversitesi
|
5
|
15
|
Cumhuriyet
Üniversitesi
|
3
|
16
|
İnönü
Üniversitesi
|
3
|
17
|
Fırat
Üniversitesi
|
3
|
18
|
Ondokuz
Mayıs Üniversitesi
|
5
|
19
|
Selçuk
Üniversitesi
|
5
|
20
|
Uludağ
Üniversitesi
|
5
|
21
|
Erciyes
Üniversitesi
|
3
|
22
|
Akdeniz
Üniversitesi
|
3
|
23
|
Dokuz
Eylül Üniversitesi
|
5
|
24
|
Gazi
Üniversitesi
|
10
|
25
|
Marmara
Üniversitesi
|
10
|
26
|
Mimar
Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
|
3
|
27
|
Trakya
Üniversitesi
|
3
|
28
|
Yıldız
Teknik Üniversitesi
|
3
|
29
|
Yüzüncü
Yıl Üniversitesi
|
3
|
30
|
Gaziantep
Üniversitesi
|
3
|
31
|
Abant
İzzet Baysal Üniversitesi
|
3
|
32
|
Adnan
Menderes Üniversitesi
|
3
|
33
|
Afyon
Kocatepe Üniversitesi
|
3
|
34
|
Balıkesir
Üniversitesi
|
3
|
35
|
Celal
Bayar Üniversitesi
|
3
|
36
|
Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesi
|
3
|
37
|
Dumlupınar
Üniversitesi
|
3
|
38
|
Gaziosmanpaşa
Üniversitesi
|
3
|
39
|
Gebze
Yüksek Teknoloji Enstitüsü
|
3
|
40
|
Harran
Üniversitesi
|
3
|
41
|
İzmir
Yüksek Teknoloji Enstitüsü
|
3
|
42
|
Kafkas
Üniversitesi
|
3
|
43
|
Kahramanmaraş
Sütçü İmam Üniversitesi
|
3
|
44
|
Kırıkkale
Üniversitesi
|
3
|
45
|
Kocaeli
Üniversitesi
|
3
|
46
|
Mersin
Üniversitesi
|
3
|
47
|
Muğla
Üniversitesi
|
3
|
48
|
Mustafa
Kemal Üniversitesi
|
3
|
49
|
Niğde
Üniversitesi
|
3
|
50
|
Pamukkale
Üniversitesi
|
3
|
51
|
Sakarya
Üniversitesi
|
3
|
52
|
Süleyman
Demirel Üniversitesi
|
3
|
53
|
Zonguldak
Karaelmas Üniversitesi
|
3
|
54
|
Eskişehir
Osmangazi Üniversitesi
|
3
|
55
|
Galatasaray
Üniversitesi
|
3
|
56
|
Ahi
Evran Üniversitesi
|
0
|
57
|
Kastamonu
Üniversitesi
|
0
|
58
|
Düzce
Üniversitesi
|
0
|
59
|
Mehmet
Akif Ersoy Üniversitesi
|
0
|
60
|
Uşak
Üniversitesi
|
0
|
61
|
Rize
Üniversitesi
|
0
|
62
|
Namık
Kemal Üniversitesi
|
0
|
63
|
Erzincan
Üniversitesi
|
0
|
64
|
Aksaray
Üniversitesi
|
0
|
65
|
Giresun
Üniversitesi
|
0
|
66
|
Hitit
Üniversitesi
|
0
|
67
|
Bozok
Üniversitesi
|
0
|
68
|
Adıyaman
Üniversitesi
|
0
|
69
|
Ordu
Üniversitesi
|
0
|
70
|
Amasya
Üniversitesi
|
0
|
|
|
|
|
B)
ÖZEL BÜTÇELİ DİĞER İDARELER
|
|
|
|
|
1
|
Savunma
Sanayi Müsteşarlığı
|
5
|
2
|
Atatürk
Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu
|
0
|
3
|
Türkiye
ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü
|
0
|
4
|
Türkiye
Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
|
5
|
5
|
Türkiye
Bilimler Akademisi
|
0
|
6
|
Türkiye
Adalet Akademisi
|
0
|
7
|
Yükseköğrenim
Kredi ve Yurtlar Kurumu
|
10
|
8
|
Gençlik
ve Spor Genel Müdürlüğü
|
8
|
9
|
Devlet
Tiyatroları Genel Müdürlüğü
|
0
|
10
|
Devlet
Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü
|
0
|
11
|
Vakıflar
Genel Müdürlüğü
|
15
|
12
|
Hudut
ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü
|
3
|
13
|
Elektrik
İşleri Etüd İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
14
|
Maden
Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü
|
5
|
15
|
Sivil
Havacılık Genel Müdürlüğü
|
0
|
16
|
Türk
Akreditasyon Kurumu
|
0
|
17
|
Türk
Standartları Enstitüsü
|
8
|
18
|
Milli
Prodüktivite Merkezi
|
0
|
19
|
Türk
Patent Enstitüsü
|
3
|
20
|
Ulusal
Bor Araştırma Enstitüsü
|
0
|
21
|
Türkiye
Atom Enerjisi Kurumu
|
0
|
22
|
Küçük
ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı
|
5
|
23
|
İhracatı
Geliştirme Etüt Merkezi
|
0
|
24
|
Türk
İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı
|
3
|
25
|
Özel
Çevre Koruma Kurumu Başkanlığı
|
0
|
26
|
GAP
Bölge Kalkınma İdaresi
|
0
|
27
|
Özelleştirme
İdaresi Başkanlığı
|
5
|
28
|
Ceza
ve İnfaz Kurumları ile Tutukevleri İş Yurtları Kurumu
|
0
|
|
|
|
|
(III)
SAYILI CETVEL DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KURUMLAR
|
|
1
|
Bankacılık
Düzenleme ve Denetleme Kurumu
|
8
|
2
|
Tasarruf
Mevduatı Sigorta Fonu
|
5
|
|
|
|
|
(IV)
SAYILI CETVEL SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI
|
|
1
|
Sosyal
Güvenlik Kurumu
|
30
|
2
|
Türkiye
İş Kurumu Genel Müdürlüğü
|
5
|
|
|
|
|
İL
ÖZEL İDARELERİ
|
|
1
|
Adana
|
3
|
2
|
Adıyaman
|
0
|
3
|
Afyonkarahisar
|
0
|
4
|
Ağrı
|
0
|
5
|
Aksaray
|
0
|
6
|
Amasya
|
0
|
7
|
Ankara
|
5
|
8
|
Antalya
|
3
|
9
|
Ardahan
|
0
|
10
|
Artvin
|
0
|
11
|
Aydın
|
0
|
12
|
Balıkesir
|
0
|
13
|
Bartın
|
0
|
14
|
Batman
|
0
|
15
|
Bayburt
|
0
|
16
|
Bilecik
|
0
|
17
|
Bingöl
|
0
|
18
|
Bitlis
|
0
|
19
|
Bolu
|
0
|
20
|
Burdur
|
0
|
21
|
Bursa
|
3
|
22
|
Çanakkale
|
0
|
23
|
Çankırı
|
0
|
24
|
Çorum
|
0
|
25
|
Denizli
|
3
|
26
|
Diyarbakır
|
3
|
27
|
Düzce
|
0
|
28
|
Edirne
|
0
|
29
|
Elazığ
|
3
|
30
|
Erzincan
|
0
|
31
|
Erzurum
|
3
|
32
|
Eskişehir
|
3
|
33
|
Gaziantep
|
3
|
34
|
Giresun
|
0
|
35
|
Gümüşhane
|
0
|
36
|
Hakkari
|
0
|
37
|
Hatay
|
0
|
38
|
Iğdır
|
0
|
39
|
Isparta
|
0
|
40
|
İstanbul
|
5
|
41
|
İzmir
|
5
|
42
|
Kahramanmaraş
|
0
|
43
|
Karabük
|
0
|
44
|
Karaman
|
0
|
45
|
Kars
|
0
|
46
|
Kastamonu
|
0
|
47
|
Kayseri
|
3
|
48
|
Kırıkkale
|
0
|
49
|
Kırklareli
|
0
|
50
|
Kırşehir
|
0
|
51
|
Kilis
|
0
|
52
|
Kocaeli
|
3
|
53
|
Konya
|
3
|
54
|
Kütahya
|
0
|
55
|
Malatya
|
3
|
56
|
Manisa
|
0
|
57
|
Mardin
|
0
|
58
|
Mersin
|
3
|
59
|
Muğla
|
0
|
60
|
Muş
|
0
|
61
|
Nevşehir
|
0
|
62
|
Niğde
|
0
|
63
|
Ordu
|
0
|
64
|
Osmaniye
|
0
|
65
|
Rize
|
0
|
66
|
Sakarya
|
0
|
67
|
Samsun
|
3
|
68
|
Siirt
|
0
|
69
|
Sinop
|
0
|
70
|
Sivas
|
0
|
71
|
Şanlıurfa
|
0
|
72
|
Şırnak
|
0
|
73
|
Tekirdağ
|
0
|
74
|
Tokat
|
0
|
75
|
Trabzon
|
3
|
76
|
Tunceli
|
0
|
77
|
Uşak
|
0
|
78
|
Van
|
3
|
79
|
Yalova
|
0
|
80
|
Yozgat
|
0
|
81
|
Zonguldak
|
0
|
|
BELEDİYE
BAŞKANLIKLARI
|
|
|
|
|
1
|
Adana
Büyükşehir Belediyesi
|
10
|
|
Karaisalı
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Seyhan
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Yüreğir Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
|
|
2
|
Adapazarı
Büyükşehir Belediyesi
|
3
|
|
Akyazı
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Ferizli
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Hendek
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Karapürçek
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Sapanca Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Söğütlü
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
|
|
3
|
Ankara
Büyükşehir Belediyesi
|
15
|
|
Akyurt Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Altındağ Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Ayaş Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Bala Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Çankaya Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Çubuk
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Elmadağ Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Etimesgut Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Gölbaşı Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Kalecik Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Kazan
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Keçiören Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Mamak Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Sincan Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Yenimahalle Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
|
|
4
|
Antalya
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
|
|
5
|
Bursa
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
Gemlik
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Gürsu Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Kestel Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Mudanya
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Nilüfer Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Osmangazi Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Yıldırım Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
|
|
6
|
Diyarbakır
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
|
|
7
|
Erzurum
Büyükşehir Belediyesi
|
3
|
|
Ilıca
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
|
|
8
|
Eskişehir
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
|
|
9
|
Gaziantep
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
Oğuzeli Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Şahinbey Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Şehitkamil
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
|
|
10
|
İstanbul
Büyükşehir Belediyesi
|
20
|
|
Adalar
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Avcılar
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Bağcılar
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Bahçelievler
Belediyesi(büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Bakırköy
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Bayrampaşa
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Beşiktaş
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Beykoz
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Beyoğlu
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Büyükçekmece
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Çatalca
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Eminönü Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Esenler
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Eyüp Belediyesi
(büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Fatih
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Gaziosmanpaşa
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Güngören Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Kadıköy
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Kağıthane
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Kartal
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Küçükçekmece
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Maltepe
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Pendik
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Sarıyer
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Silivri Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Sultanbeyli
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Şile
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Şişli
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Tuzla
Belediyesi(büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Ümraniye
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Üsküdar
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Zeytinburnu
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
|
|
11
|
İzmir
Büyükşehir Belediyesi
|
10
|
|
Aliağa
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Balçova
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Bayındır
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Bornova
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Buca
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Çiğli
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Foça
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Gaziemir
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Güzelbahçe
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Karşıyaka
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Kemalpaşa
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Konak
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
5
|
|
Menderes
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Menemen
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Narlıdere
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Seferhisar
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Selçuk
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Torbalı
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Urla
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
|
|
12
|
Kayseri
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
Hacılar
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
İncesu
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Kocasinan
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Melikgazi
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Talas
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
|
|
13
|
Kocaeli
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
Derince
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Gebze
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Gölcük
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Kandıra
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Karamürsel
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
Körfez
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
|
|
14
|
Konya
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
Karatay
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Meram
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
Selçuklu
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
3
|
|
|
|
15
|
Mersin
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
|
|
16
|
Samsun
Büyükşehir Belediyesi
|
5
|
|
Tekkeköy
Belediyesi (büyükşehir ilçe)
|
0
|
|
|
|
17
|
Adıyaman
Belediyesi
|
3
|
18
|
Afyonkarahisar
Belediyesi
|
3
|
19
|
Ağrı
Belediyesi
|
3
|
20
|
Aksaray
Belediyesi
|
3
|
21
|
Amasya
Belediyesi
|
3
|
22
|
Antakya
Belediyesi
|
3
|
23
|
Ardahan
Belediyesi
|
3
|
24
|
Artvin
Belediyesi
|
3
|
25
|
Aydın
Belediyesi
|
3
|
26
|
Balıkesir
Belediyesi
|
3
|
27
|
Bartın
Belediyesi
|
3
|
28
|
Batman
Belediyesi
|
3
|
29
|
Bayburt
Belediyesi
|
3
|
30
|
Bilecik
Belediyesi
|
3
|
31
|
Bingöl
Belediyesi
|
3
|
32
|
Bitlis
Belediyesi
|
3
|
33
|
Bolu
Belediyesi
|
3
|
34
|
Burdur
Belediyesi
|
3
|
35
|
ÇanakkaleBelediyesi
|
3
|
36
|
Çankırı
Belediyesi
|
3
|
37
|
Çorum
Belediyesi
|
3
|
38
|
Denizli
Belediyesi
|
3
|
39
|
Düzce
Belediyesi
|
3
|
40
|
Edirne
Belediyesi
|
3
|
41
|
Elazığ
Belediyesi
|
3
|
42
|
Erzincan
Belediyesi
|
3
|
43
|
Giresun
Belediyesi
|
3
|
44
|
Gümüşhane
Belediyesi
|
3
|
45
|
Hakkari
Belediyesi
|
3
|
46
|
Iğdır
Belediyesi
|
3
|
47
|
Isparta
Belediyesi
|
3
|
48
|
Kahramanmaraş
Belediyesi
|
3
|
49
|
Karabük
Belediyesi
|
3
|
50
|
Karaman
Belediyesi
|
3
|
51
|
Kars
Belediyesi
|
3
|
52
|
Kastamonu
Belediyesi
|
3
|
53
|
Kırıkkale
Belediyesi
|
3
|
54
|
Kırklareli
Belediyesi
|
3
|
55
|
Kırşehir
Belediyesi
|
3
|
56
|
Kilis
Belediyesi
|
3
|
57
|
Kütahya
Belediyesi
|
3
|
58
|
Malatya
Belediyesi
|
5
|
59
|
Manisa
Belediyesi
|
3
|
60
|
Mardin
Belediyesi
|
3
|
61
|
Muğla
Belediyesi
|
3
|
62
|
Muş
Belediyesi
|
3
|
63
|
Nevşehir
Belediyesi
|
3
|
64
|
Niğde
Belediyesi
|
3
|
65
|
Ordu
Belediyesi
|
3
|
66
|
Osmaniye
Belediyesi
|
3
|
67
|
Rize
Belediyesi
|
3
|
68
|
Siirt
Belediyesi
|
3
|
69
|
Sinop
Belediyesi
|
3
|
70
|
Sivas
Belediyesi
|
3
|
71
|
Şanlıurfa
Belediyesi
|
3
|
72
|
Şırnak
Belediyesi
|
3
|
73
|
Tekirdağ
Belediyesi
|
3
|
74
|
Tokat
Belediyesi
|
3
|
75
|
Trabzon
Belediyesi
|
5
|
76
|
Tunceli
Belediyesi
|
3
|
77
|
Uşak
Belediyesi
|
3
|
78
|
Van
Belediyesi
|
3
|
79
|
Yalova
Belediyesi
|
3
|
80
|
Yozgat
Belediyesi
|
3
|
81
|
Zonguldak
Belediyesi
|
3
|
|
|
|
|
BÜYÜKŞEHİR
BELEDİYELERİNE BAĞLI İDARELER
|
|
1
|
Adana
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
3
|
2
|
Ankara
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
5
|
3
|
Ankara
Elektrik ve Havagazı İşletme Müessesesi Genel Müdürlüğü (EGO)
|
5
|
4
|
Antalya
Su ve Atık Su İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
5
|
Bursa
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
3
|
6
|
Diyarbakır
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
7
|
Erzurum
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
8
|
Eskişehir
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
9
|
Gaziantep
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
10
|
İstanbul
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
5
|
11
|
İstanbul
Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü (İETT)
|
5
|
12
|
İzmir
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
5
|
13
|
İzmir
Elektrik Su Havagazı Otobüs ve Troleybüs Genel Müdürlüğü (ESHOT)
|
3
|
14
|
Kayseri
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
15
|
Kocaeli
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
16
|
Konya
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
17
|
Mersin
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
18
|
Sakarya
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
19
|
Samsun
Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü
|
0
|
|
TOPLAM
BELİRLENEN İÇ DENETÇİ SAYISI
|
1382
|
|