BÜTÇE KANUNLARINDA YER ALAN BAZI HÜKÜMLERİN İLGİLİ
KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERE EKLENMESİ VE BAZI KANUN
VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Kanun No. 5538 Kabul
Tarihi : 1/7/2006 MADDE 1 – 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti
Emekli Sandığı Kanununun ek 81 inci maddesinin birinci fıkrasına "emekli
aylığı" ibaresinden sonra gelmek üzere "veya ek 77 nci madde kapsamına girenler hariç olmak üzere vazife
malûllüğü veya adi malûllük aylığı" ibaresi eklenmiş; aynı maddenin
üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve anılan maddeye dördüncü
fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir. "Hizmet sınıfı veya kadro
unvanı itibariyle birinci fıkra kapsamına girenlerin 67 nci
maddede belirtilen aylığa müstahak dul ve yetimlerinden ek 77 nci madde kapsamına girmeyenler; ikinci fıkradaki şartlar
dikkate alınarak, 68 inci maddedeki oranlar üzerinden bu ödemeden
yararlandırılır." "Bu madde uyarınca yapılacak
ödeme, 8/2/2006 tarihli ve 5454 sayılı Kanunun 1 inci maddesi uyarınca
yapılacak ek ödemenin matrahına dahil edilmez." MADDE 2 – a) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun
10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (1) numaralı bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "1. Yurt içinde veya yurt
dışında görev yapmakta iken yurt içinde veya yurt dışındaki sürekli bir
göreve naklen atanan ya da yabancı ülkelerdeki
memuriyet merkezi değiştirilen memur ve hizmetlilere yeni görev yerlerine
kadar;" b) 6245 sayılı Harcırah Kanununun
46 ncı maddesinin ikinci fıkrası yürürlükten
kaldırılmış ve aynı maddenin son fıkrasında yer alan "kısmı,"
ibaresinden sonra gelmek üzere "aynı şehirde ikamet eden" ibaresi
eklenmiştir. MADDE 3 – 6245 sayılı Harcırah Kanununa aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir. "Geçmişe yönelik harcırah
ödenmesi GEÇİCİ MADDE 5 – Bu Kanun
kapsamında bulunan kurum ve kuruluşlar ile özel hükümler gereğince bu Kanun
kapsamı dışında kalan tüm kamu kurum ve kuruluşlarında; a) 12/12/2001 tarihli ve 4726
sayılı 2002 Malî Yılı Bütçe Kanununun 6 ncı
maddesinin (g) fıkrası uyarınca 1/1/2002-31/12/2002 tarihleri arasında;
26/12/2002 tarihli ve 4776 sayılı Kanunun 7 nci
maddesi uyarınca 4726 sayılı Kanunun 6 ncı
maddesinin (g) fıkrasına binaen 1/1/2003-31/3/2003 tarihleri arasında, başka
yere naklen ataması yapılanlardan harcırah talep etmediklerine ilişkin yazılı
beyanda bulunanlardan, b) 29/3/2003 tarihli ve 4833
sayılı 2003 Malî Yılı Bütçe Kanununun 51 inci maddesinin (f) fıkrası
uyarınca, 1/4/2003-21/7/2003 tarihleri arasında kendilerinin yazılı talebi
üzerine naklen ataması yapılanlardan, c) 31/7/2003 tarihli ve 4969
sayılı Kanunun 1 inci maddesinin (a) bendi ve 4/7/2001 tarihli ve 631 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin 14/A maddesi uyarınca, 22/7/2003-26/4/2005
tarihleri arasında kendi yazılı talepleri üzerine naklen ataması
yapılanlardan, ç) 21/4/2005 tarihli ve 5335
sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (a) bendi uyarınca, kendi yazılı talepleri
üzerine naklen ataması yapılanlardan, harcırah ödenmemiş olanlara, bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 31/12/2006 tarihine kadar, en
son görev yaptıkları yerdeki idareye kendilerinin veya ölümleri hâlinde
kanunî mirasçılarının başvurmaları durumunda, başvuru tarihinden itibaren üç
ay içinde bu Kanunun ilgili hükümleri uyarınca naklen atandıkları tarihte
müstahak oldukları harcırah, ödendiği yılda yürürlükte olan kanunî faiz oranı
uygulanmak suretiyle ödenir. Türk Standartları Enstitüsü
personeline 4/7/2001 tarihli ve 631 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 14/A
maddesinin (d) bendindeki hükümlere göre harcırah ödenir." MADDE 4 – 25/1/1965 tarihli ve 527 sayılı Gelecek Yıllara Geçici
Yüklenmelere Dair Kanun yürürlükten kaldırılmıştır. MADDE 5 – a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 108 inci maddesinin dördüncü fıkrasındaki "dört" ibaresi
"sekiz" olarak değiştirilmiştir. b) 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 152 nci maddesinin
"II-Tazminatlar" kısmının "E) Mülki İdare Amirliği Özel Hizmet
Tazminatı" bölümünün (b) bendine "Olağanüstü Hal Bölge
Valisi," ibaresinden sonra gelmek üzere "İl Valileri ve"
ibaresi eklenmiş, (c) bendinde yer alan "ve İl Valileri" ibaresi
madde metninden çıkarılmış ve aynı bentte yer alan "% 325’ine"
ibaresi "% 330’una" şeklinde değiştirilmiştir. c) 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununa ekli (IV) sayılı Makam Tazminatı Cetvelinin 10 uncu sırasının (a)
bendinde yer alan "5, 6, 7 ve 8 inci sıralarda" ibaresi "5, 6
ve 7 nci sıralar ile 8 inci sıranın (a), (b) ve (c)
bentlerinde" şeklinde, (b) bendinde yer alan "9 uncu sırada"
ibaresi ise "8 inci sıranın (d) bendi ile 9 uncu sırada" olarak
değiştirilmiştir. d) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa ekli (I) sayılı Ek Gösterge
Cetvelinin "I - Genel İdare Hizmetleri Sınıfı" bölümünün (d)
bendine "Sosyal Güvenlik Kurumu Başkan Yardımcısı" ibaresinden önce
gelmek üzere "Gelir İdaresi Başkan Yardımcısı," ibaresi eklenmiş,
(e) bendinde yer alan "Gelir İdaresi Başkan Yardımcıları," ibaresi
cetvelden çıkartılmıştır. MADDE 6 – 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa aşağıdaki geçici
madde eklenmiştir. "Avukatlık vekâlet ücreti GEÇİCİ MADDE 35 – Devlet Su
İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Tarım Reformu Genel
Müdürlüğü, Petrol İşleri Genel Müdürlüğü ve Sosyal Hizmetler ve Çocuk
Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğünde hukuk müşaviri olarak görev yapanlar ile
178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 27 nci
maddesiyle anılan genel müdürlükler adına ihdas edilen hukuk müşaviri
kadrolarına atanan personele, mahkemelerce takdir edilip ilgili idarelerin
hesaplarında avukatlık vekâlet ücreti olarak yer alan tutarlardan karşılanmak
üzere 146 ncı maddede belirtilen limit çerçevesinde
2006, 2007 ve 2008 yıllarında da avukatlık vekâlet ücreti ödenir. İlgili
genel müdürlüklerin muhasebe hizmetlerinin yürütüldüğü taşra muhasebe
birimlerinin hesaplarında bulunan avukatlık vekâlet ücretlerinin tamamı bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihi takip eden ayın sonunda, merkez muhasebe
birimlerinin hesaplarında 31/12/2008 tarihi itibarıyla kalan avukatlık
vekâlet ücretlerinin tamamı ise anılan tarihte gelir kaydedilir. Bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten önce Petrol İşleri Genel Müdürlüğü ile Sosyal Hizmetler ve Çocuk
Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğünün merkez ve taşra teşkilâtı kadrolarında
hukuk müşaviri ve avukat olarak görev yapanlara, mahkemelerce takdir edilip
ilgili idarelerin hesaplarında avukatlık vekâlet ücreti olarak yer alan
tutarlardan karşılanmak üzere 2003, 2004, 2005 ve 2006 yıllarına ilişkin
olarak, bu yıllarda avukatlık vekâlet ücretinden yararlanmamış olmaları
kaydıyla 146 ncı maddede belirtilen limit
çerçevesinde 2/2/1929 tarihli ve 1389 sayılı Devlet Davalarını İntaç Eden
Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekalet Hakkında
Kanun hükümleri kıyas yolu ile uygulanmak suretiyle avukatlık vekâlet ücreti
ödenir." MADDE 7 – 29/7/1970 tarihli ve 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununa
aşağıdaki geçici 22 nci madde eklenmiştir. "GEÇİCİ MADDE 22 – Takdir
Komisyonlarınca 2005 yılında yapılan arsa ve arazilere ait asgarî ölçüde
birim değer tespitlerine ilişkin takdir kararları, anılan komisyonlarca bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren otuz gün içinde incelenerek,
arsa ve arazilerin takdir işleminin yapıldığı tarihteki asgarî ölçüde birim
değerlerinde düzeltmeye gerek görülenler yeniden takdir edilmek
suretiyle karara bağlanır. Bu kararlar
hakkında, büyükşehir belediyesi bulunan illerde 213
sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 49 uncu maddesinin (b) fıkrasının ikinci bendi hükmü uygulanır. Takdir kararlarından; arsalara
ait olanlar, takdirin ilgili bulunduğu il ve ilçe merkezlerindeki ticaret
odalarına, ziraat odalarına ve ilgili mahalle ve köy muhtarlıkları ile
belediyelere, araziye ait olanlar ise il merkezlerindeki ticaret ve ziraat
odaları ile belediyelere imza karşılığında verilir. Kendilerine karar tebliğ
edilmiş bulunan daire, kurum, teşekkül ve ilgili mahalle ve köy muhtarlıkları
ilgili vergi mahkemesi nezdinde dava açabilirler.
Vergi mahkemeleri nezdinde dava açılmasında ve bu
dava üzerine verilen kararlar aleyhine Danıştaya
başvurulmasında 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 49 uncu maddesinin
(b) ve (c) fıkraları hükümleri
uygulanır. Emlak Vergisi Kanununun 29 uncu
maddesine göre ilgili belediyelerce 2006 yılının Kasım ayı içinde bu maddeye
göre hesaplanacak emlak vergisinden, 2005 yılında yapılan asgarî ölçüde arsa
ve arazi metrekare birim değerleri ile 2006 yılına ait bina metrekare normal
inşaat maliyet bedelleri dikkate alınarak birinci taksit olarak tahakkuk
ettirilen emlak vergisi mahsup edilir ve kalan tutar 2006 yılının Kasım ayı
içinde ikinci taksit olarak ödenir. 2006 yılı için hesaplanan emlak
vergisinin birinci taksit olarak tahakkuk ettirilen vergiden az olması
halinde aradaki fark, verginin ödenmiş olması halinde mükellefin ilgili belediyeye
olan 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri
Kanunu kapsamındaki diğer borçlarına mahsup edilir. Borcun bulunmaması
halinde ise mükellefe red ve iade olunur. Emlak
vergisi ödenmemiş ise tahakkuktan terkin edilir. Bu maddenin uygulamasına ilişkin
usûl ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir." MADDE 8 – 24/10/1984 tarihli ve 3065
sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 13
üncü maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "e)
Limanlara bağlantı sağlayan demiryolu hatları, limanlar ve hava meydanlarının
inşası, yenilenmesi ve genişletilmesi işlerini fiilen kendisi yapan veya
yaptıran mükellefler ile genel bütçeli idarelere bu işlere ilişkin olarak
yapılan mal teslimleri ve inşaat taahhüt işleri," MADDE 9 – 31/10/1985 tarihli ve 3234
sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. "Genel
Müdürlüğün 2006 yılı harcamaları GEÇİCİ
MADDE 5- Genel Müdürlük 2006 yılı için harcamalarını 5437 sayılı 2006 Yılı
Merkezî Yönetim Bütçe Kanununda yer alan Orman Genel Müdürlüğü bütçesindeki
ödeneklerinden yapar ve Genel Müdürlüğün tahsil edilen gelirleri de genel
bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydedilir. Genel Müdürlüğün 2006 yılı
bütçe uygulamaları, genel bütçeli idareler için uygulanan esas ve usûller
çerçevesinde yürütülür." MADDE 10 – 21/5/1986 tarihli ve 3289
sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. "5018
sayılı Kanun hükümleri GEÇİCİ
MADDE 10 – 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol
Kanununun dış denetimle ilgili hükümleri dışındaki hükümleri, Gençlik ve Spor
il müdürlükleri hakkında uygulanmaz." MADDE 11 – 7/5/1987 tarihli ve 3359
sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir. "Mahallî
idareler ve birliklerce verilen sağlık hizmetleri EK
MADDE 8 – Mahallî idare birlikleri, belediyeler ve il özel idarelerinin;
doğrudan kanunla ihdas edilmiş veya kanunların bu kurumlar adına kadro ihdas
etmeye yetki vermiş olduğu makam veya organlar tarafından ihdas edilmiş olan
memur kadrolarına atanmış veya memur norm kadrosuna uygun olarak 22/2/2005
tarihli ve 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 36 ncı maddesinin
üçüncü fıkrası ile
3/7/2005 tarihli ve
5393 sayılı Belediye Kanununun
49 uncu maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca istihdam edilen sözleşmeli
personel eliyle verilen sağlık hizmetleri, resmî sağlık kuruluşları
tarafından verilen sağlık hizmetleri kapsamında kabul edilir." MADDE 12 – 3359 sayılı Sağlık
Hizmetleri Temel Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. "Kamu
sağlık hizmet işletmelerine ait borçların takibinden vazgeçme GEÇİCİ
MADDE 7 – 25/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 17 nci maddesinin (2) numaralı fıkrasının (a) bendi uyarınca
katma değer vergisinden muaf tutulmuş olan kamu kurum ve kuruluşlarına ait
sağlık hizmet işletmelerinin, 1/1/2005 tarihinden önceki dönemlerde kamu
kurum ve kuruluşlarına vermiş oldukları tedavi hizmetlerine ilişkin olarak
düzenledikleri faturalardaki katma değer vergisi tutarında yapılmış olan
fazla ödemeler sebebiyle, kamu kurum ve kuruluşlarınca söz konusu işletmeler
adına borç çıkarılmaz, çıkarılmış borçların takibinden vazgeçilerek tahsilat
işlemine son verilir." MADDE 13 – 7/12/1994 tarihli ve 4054
sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici madde
eklenmiştir. "Toplantı
ve karar yeter sayısı GEÇİCİ
MADDE 5 – Kurul, en çok yedi üye ile toplanabilir ve karar alabilir. Kurul
üye sayısının yediden fazla olması halinde, toplantıya sırasıyla hangi üyenin
iştirak ettirilmeyeceğini Başkan
belirler." MADDE 14 – 25/6/2001 tarihli ve 4688
sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununun 25 inci maddesinin ikinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Aylık üyelik ödenti tutarı;
kamu görevlisinin kadro ya da pozisyonuna bağlı ve
her ay mutat olarak ödenmekte olan damga vergisine tâbi aylık brüt gelirleri
toplamına, sendika tüzüğünde belirtilen oran uygulanmak suretiyle hesaplanır.
Ödenti tutarı, 15 inci derecenin birinci kademesinden aylık alan Devlet
memurunun damga vergisine tâbi brüt gelirleri toplamının binde dördünden az,
otuzda birinden fazla olamaz." MADDE 15 – 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununa
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. "Tüzük değişikliği GEÇİCİ MADDE 10 – İlgili sendika
tüzüklerinde bu maddenin yayımından önce farklı yöntemlerle belirlenmiş olan
ödenti tutarları, ilk genel kurulda tüzük değişikliği yapılmak kaydıyla,
sendika yönetim kurulu tarafından bu maddenin yayımı tarihinden itibaren en
geç bir ay içinde bu Kanuna uygun olarak yeniden düzenlenir ve Maliye
Bakanlığına bildirilir; bildirim tarihini takip eden aybaşından itibaren
üyelik ödentilerinin hesaplanmasında uygulanır." MADDE 16 – 3/1/2002 tarihli ve 4733 sayılı Tütün, Tütün
Mamulleri, Tuz ve Alkol İşletmeleri Genel Müdürlüğünün Yeniden
Yapılandırılması ile Tütün ve Tütün Mamullerinin Üretimine, İç ve Dış Alım ve
Satımına, 4046 Sayılı Kanunda ve 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir. "EK MADDE 1 – Bu Kanun
kapsamındaki satış belgeleri, Kurum tarafından çıkarılacak yönetmelik
çerçevesinde il özel idarelerince verilir. Satış belge bedellerinden il özel
idarelerine ayrılacak hizmet payları ile bu idarelerce yapılacak denetim,
belgelerin iptali ve iptale ilişkin itirazlar ile diğer idari yaptırımlara
ilişkin usûl ve esaslar bu yönetmelikle düzenlenir. Bu maddede öngörülen
yönetmelik yürürlüğe konuluncaya kadar, mevcut düzenlemelerin uygulanmasına ve
satış belgelerinin Tekel Genel Müdürlüğünce verilmesine devam olunur. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği
tarihten önce verilen izinler sürelerinin sonuna kadar geçerlidir." MADDE 17 – 28/3/2002 tarihli ve 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç
Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında
Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. "GEÇİCİ MADDE 10 – Türkiye
Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünün ilgili yıllar
yatırım programında yer alan ve Müsteşarlık tarafından dış finansman sağlanmasına
izin verilmiş, ancak henüz finansman temin çalışmaları sonuçlandırılmamış
olan projeleri ile 2006 Yılı Yatırım Programında yer alan projelerinin
finansmanı için herhangi bir dış finansman kaynağından Türkiye Cumhuriyetinin
borçlu sıfatıyla sağlayacağı kredileri, anılan Genel Müdürlüğe bütçe gelir ve
gider kalemleri ile ilişkilendirilmeksizin karşılıksız tahsis etmeye Bakanın
teklifi üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir. Bu maddeye istinaden sağlanacak
krediler hakkında, 14 üncü maddenin beşinci ve altıncı fıkralarının
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kanunun eki (I) sayılı cetvelde yer alan
kamu idarelerine ilişkin hükümleri uygulanmaz." MADDE 18 – a) 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununun 2 nci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkralar eklenmiştir. "Kanuna veya kanunun verdiği
yetkiye dayanılarak kurulan kamu kurum ve kuruluşları ile bunların doğrudan
veya dolaylı olarak sermayesinin en az yüzde ellisine sahip oldukları
ortaklıklarda, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu veya diğer kanun hükümleri çerçevesinde,
hizmet alımı amacıyla yapılan sözleşmeler gereğince, yüklenici aracılığıyla
çalıştırılanlar, bu şekilde çalışmış olmalarına dayanarak; a) Bu kurum, kuruluş ve
ortaklıklara ait kadro veya pozisyonlara atanmaya, b)
Bu kurum, kuruluş ve ortaklıklara ait işyerlerinin kadro veya pozisyonlarında
çalışanlar için toplu iş sözleşmesi, personel kanunları veya ilgili diğer
mevzuat hükümlerine göre belirlenen her türlü malî haklar ile sosyal
yardımlardan yararlanmaya, hak
kazanamazlar. Sekizinci
fıkrada belirtilen işyerlerinde yükleniciler dışında kalan işverenler
tarafından çalıştırılanlar ile bu işyerlerinin tâbi oldukları ihale mevzuatı
çerçevesinde kendi nam ve hesabına sözleşme yaparak üstlendiği ihale konusu
işte doğrudan kendileri çalışanlar da aynı hükümlere tâbidir. Sekizinci
fıkrada belirtilen kurum, kuruluş veya ortaklıkların sermayesine katıldıkları
ortaklıkların kadro veya pozisyonlarında çalışan işçilerin, ortak durumundaki
kamu kurum, kuruluş veya ortaklıkların kadro veya pozisyonlarına atanma ya da bu kurum, kuruluş veya ortaklıklarda geçerli olan
malî haklar ile sosyal yardımlardan yararlanma talepleri hakkında da
sekizinci fıkra hükümleri uygulanır. Hizmet alımına dayanak teşkil edecek
sözleşme ve şartnamelere; a)
İşe alınacak kişilerin belirlenmesi ve işten çıkarma yetkisinin kamu kurum,
kuruluşları ve ortaklıklarına bırakılması, b)
Hizmet alım sözleşmeleri çerçevesinde ya da geçici
işçi olarak aynı iş yerinde daha önce çalışmış olanların çalıştırılmasına
devam olunması, yönünde
hükümler konulamaz." b)
4857 sayılı İş Kanununun 81 inci maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra
eklenmiştir. "Kanuna
veya kanunun verdiği yetkiye dayanılarak kurulan kamu kurum ve kuruluşlarında
ilgili mevzuatına göre çalıştırılmakta olan hekimlere, ikinci fıkrada
öngörülen eğitimler aldırılmak suretiyle ve aslî görevleri kapsamında,
çalışmakta oldukları kurum ve kuruluşların asıl işveren olarak
çalıştırdıkları işçilerin iş yeri hekimliği hizmetleri gördürülür. Bu kurum
ve kuruluşların diğer personel için oluşturulmuş olan sağlık birimleri iş
yeri sağlık birimi olarak da kullanılabilir." MADDE 19 – 10/12/2003 tarihli ve 5018
sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I) sayılı cetvelde yer
alan "45) Orman Genel Müdürlüğü" sırası bu cetvelden çıkarılmış,
anılan Kanuna ekli (II) sayılı cetvelin "B) Özel Bütçeli Diğer
İdareler" bölümüne Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü sırasından
sonra gelmek üzere "11) Orman Genel Müdürlüğü" sırası eklenmiş ve
(I) ve (II) sayılı cetvellerdeki idarelerin sıra numaraları teselsül
ettirilmiştir. MADDE 20 – 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir. "Müşterek
fon hesabı EK
MADDE 2 – Çeşitli mevzuatla kurulmuş fonların her türlü geliri Türkiye
Cumhuriyet Merkez Bankası nezdinde Hazine
Müsteşarlığı adına açılan müşterek fon hesabına yatırılır. Bu hesaba
yatırılan gelirlerden ilgili mevzuatında öngörülen fonlar arası pay ve
kesintiler Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından yapılır. Destekleme
ve Fiyat İstikrar Fonunun gelirleri, yapılan kesintilerden sonra kalan
tutarlar üzerinden genel bütçenin (B) işaretli cetveline gelir kaydedilir. Bu
Fon, hizmetlerini bütçenin (A) işaretli cetveline konulan ödeneklerle yerine
getirir. Ancak, bu Fon gelirlerinden kredi ana para geri dönüşleri, kredi
faizleri, borçlanma ve satış hasılatı, genel bütçenin (B) işaretli cetveline
gelir kaydedilmeksizin doğrudan müşterek fon hesabından ilgili Fonun gider
hesabına aktarılır. Kapsam
dışında bırakılan fonların gelirleri ve harcamaları bütçe ile
ilişkilendirilmez. Ancak,
bunların müşterek fon
hesabında toplanan gelirlerinden Maliye Bakanı ve Hazine Müsteşarlığının
bağlı olduğu Bakanın birlikte teklifi üzerine Başbakanın onayı ile
belirlenecek oran ve tutarlarda kesinti yapılarak genel bütçeye gelir
kaydedilebilir. Fonlar, hizmet ve harcamalarını
kendi mevzuatında yer alan esas ve usûllere göre yürütürler. Fon gelirlerinin
tahsili, takibi, gelir kaydı, muhasebeleştirilmesi ve denetimine ilişkin
süre, esas ve usûller Maliye Bakanlığı ile Hazine Müsteşarlığınca müştereken
tespit edilir. Kanun ve kanun hükmünde kararname
ile kurulanlar hariç olmak üzere, hizmet alanı kalmayan fonlar Maliye Bakanı
ve Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın birlikte teklifi üzerine
Başbakanın onayı ile tasfiye edilebilir. Bunların tasfiyesine ilişkin her
türlü düzenlemeyi yapmaya Maliye Bakanı ile Hazine Müsteşarlığının bağlı
olduğu Bakan yetkilidir. Maliye Bakanı ile
Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın birlikte teklifi üzerine
Başbakanın onayı ile fonların gider hesapları üzerinden aktarma yapılabilir.
Aktarılan tutar, kendisine aktarma yapılan fonun gelir hesabı üzerinden
müşterek fon hesabına, buradan da tamamı gider hesabına aktarılır. Bütçe kapsamı dışındaki fonlardan
kendi mevzuatına göre yapılan kesinti ile fonlar arası aktarmalardan sonra
kalan tutar, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından ilgili fonun gider
hesabına aktarılır." MADDE 21 – 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. "Gelir ve ödenek kaydetme
yetkisi GEÇİCİ MADDE 15 – 2006 yılında,
ilgili mevzuatı gereğince özel gelir kaydedilmek üzere tahsil edilen tutarlar
ile 40 ıncı maddeye göre tahsil edilen bağış ve
yardımları, idare bütçelerinde söz konusu mevzuatta belirtilen amaçlar için
tertiplenen ödenekten kullandırmak üzere genel bütçenin (B) işaretli
cetveline gelir kaydetmeye ve bütçelenen ödenekten
gelir gerçekleşmesine göre ilgili tertiplere aktarma yapmaya, yılı içinde
harcanmayan ödenekleri (2005 yılından devredenler de dahil) ertesi yıl
bütçesine devren gelir ve ödenek kaydetmeye, bu hükümler çerçevesinde
yapılacak işlemlere ilişkin esas ve usûlleri belirlemeye Maliye Bakanı
yetkilidir." MADDE 22 – 29/1/2004 tarihli ve 5084 sayılı Yatırımların ve
İstihdamın Teşviki ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun
5 inci maddesinin ikinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra
eklenmiştir. "Bedelsiz tahsis edilen arsa
ve araziler üzerinde, tahsisin yapılmasından itibaren bir yıl içinde yatırıma
başlanılmaması halinde, bu arsa ve araziler üzerindeki tahsis, Maliye
Bakanlığınca re'sen kaldırılır. Mücbir sebeplerin
bulunması halinde bu bir yıllık süre altı aya kadar uzatılır." MADDE 23 – 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi
Kanununun 7 nci maddesinin son fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "4562 sayılı Organize Sanayi
Bölgeleri Kanunuyla Sanayi ve Ticaret Bakanlığına ve organize sanayi bölgelerine tanınan yetki ve sorumluluklar ile sivil
hava ulaşımına açık havaalanları ve bu havaalanları bünyesinde yer
alan tüm tesisler bu Kanunun kapsamı dışındadır." MADDE 24 – 14/7/2004 tarihli ve 5217 sayılı Kanunun geçici 4 üncü
maddesinin birinci fıkrası ile ikinci fıkrasının son iki cümlesi yürürlükten
kaldırılmış, ikinci fıkrasında yer alan "Bu şekilde kaydedilen
ödeneklerden;" ibaresi "Yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar
10/7/2003 tarihli ve 4924 sayılı Kanun uyarınca sözleşmeli olarak istihdam
edilenler hariç olmak üzere," şeklinde değiştirilmiştir. MADDE 25 – 17/9/2004 tarihli ve 5234 sayılı Kanunun geçici 1 inci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan "(ilaç ve tıbbî sarf malzemesi
hasılatının % 5'i)" ibaresi "(ilaç, kan ve kan bileşenleri ile
tıbbî sarf malzemesi hasılatının yüzde 5'i)" şeklinde değiştirilmiştir. MADDE 26 – 22/2/2005 tarihli ve 5302
sayılı İl Özel İdaresi Kanununun; a)
6 ncı maddesine; Birinci
fıkrasının (a) bendindeki "İlin çevre düzeni planı" ibaresinden
önce gelmek üzere "Belediye sınırları il sınırı olan Büyükşehir
Belediyeleri hariç" ibaresi, İkinci
fıkrasından sonra gelmek üzere "İl özel idaresi bütçesinden, emniyet
hizmetlerinin gerektirdiği teçhizat alımıyla ilgili harcamalar
yapılabilir." fıkrası, Üçüncü
fıkrasının sonuna "Belediye sınırları il sınırı olan Büyükşehir
Belediyelerinde il çevre düzeni planı ilgili Büyükşehir Belediyeleri
tarafından yapılır veya yaptırılır ve doğrudan Belediye Meclisi tarafından
onaylanır."cümlesi, eklenmiştir. b)
7 nci maddesinin üçüncü fıkrasına "2886 sayılı
Devlet İhale Kanununun 75 inci maddesi hükümleri il özel idaresi taşınmazları
hakkında da uygulanır." cümlesi eklenmiştir. c)
10 uncu maddesine birinci fıkrasının (c) bendindeki "İl Çevre Düzeni
Planı" ibaresinden önce gelmek üzere "Belediye sınırları il sınırı
olan Büyükşehir Belediyeleri hariç" ibaresi eklenmiştir. MADDE 27 – 5/5/2005 tarihli ve 5345
sayılı Gelir İdaresi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 6 ncı maddesinde yer alan "üç" ibaresi
"beş" olarak değiştirilmiştir. MADDE 28 – 16/6/2005 tarihli ve 5369
sayılı Evrensel Hizmetin Sağlanması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanunun 6 ncı maddesinin birinci
fıkrasının (e) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "e) Kurum, her üç ayda bir giderlerinin
karşılanmasından sonra kalan miktarın % 20'sini, 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği genel bütçeye yapılacak ödemeden önce takip
eden ayın onbeşine kadar," MADDE 29 – 3/7/2005 tarihli ve 5393
sayılı Belediye Kanununun; a)
14 üncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. "Sivil
hava ulaşımına açık havaalanları ile bu havaalanları bünyesinde yer alan tüm
tesisler bu Kanunun kapsamı dışındadır." b)
18 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin sonuna, "Belediye
sınırları il sınırı olan Büyükşehir Belediyelerinde il çevre düzeni planı
ilgili Büyükşehir Belediyeleri tarafından yapılır veya yaptırılır ve doğrudan
Belediye Meclisi tarafından onaylanır." cümlesi eklenmiştir. MADDE 30 – 22/12/2005 tarihli ve 5436
sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde
Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanuna aşağıdaki geçici maddeler
eklenmiştir. "Bütçe
dairesi başkan ve yardımcılarının atanması GEÇİCİ
MADDE 4 – Maliye Bakanlığında bütçe dairesi başkanı ve bütçe dairesi başkan
yardımcısı kadrolarında bulunanlar, bu Kanunla ihdas edilen strateji
geliştirme başkanlıklarındaki daire başkanı, strateji geliştirme daire
başkanı ve müdür kadroları ile 1/3/2006 tarihli ve 5467 sayılı Kanunla
kurulan üniversitelerin strateji geliştirme dairesi başkanı kadrolarının yanı
sıra, anılan başkanlık ve daire başkanlıklarında istihdam edilmek üzere
idarelerde şube müdürü veya müdür kadrolarına da, ilgili mevzuatlarında yer
alan özel şartlar aranmaksızın 31/10/2006 tarihine kadar atanabilirler. Bu
şekilde atananlar, geçici 1 inci maddenin beşinci fıkrası hükmünden
yararlanır. GEÇİCİ
MADDE 5 – Doğal Afet Sigortaları Kurumu ve 587 sayılı Zorunlu Deprem
Sigortasına Dair Kanun Hükmünde Kararname kapsamında gerçekleştirilen iş ve
işlemler, 31/12/2010 tarihine kadar 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu
Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu
İhale Kanununa tâbi değildir." MADDE 31 – a) 27/12/2005 tarihli ve 5437 sayılı 2006 Yılı Merkezî
Yönetim Bütçe Kanununun 9 uncu maddesinin (a) fıkrasının parantez içi hükmü
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "(proje kredisi ile
sağlanacak olan projelerden kurulu gücü 500 MW üzerinde olan baraj ve
hidroelektrik santral projeleri ile Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö
Hattının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi
inşaatı projesi kapsamındaki Demiryolu Aracı İmali işi hariç)" b) 5437 sayılı 2006 Yılı Merkezî
Yönetim Bütçe Kanununa ekli 5018 Sayılı Kanuna Ekli (I) ve (II) Sayılı
Cetvellerde Yer Alan İdarelerce Taşıt Kanununa Göre 2006 Yılında
Edinebilecekleri Taşıtları Gösterir Cetvelin; genel bütçe kapsamındaki kamu
idarelerine ilişkin bölümüne, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne ait sıradan
sonra gelmek üzere Karayolları Genel Müdürlüğüne ait aşağıdaki sıra, özel
bütçeli idarelere ilişkin bölümüne, Süleyman Demirel Üniversitesine ait
sıradan sonra gelmek üzere Yıldız Teknik ve Orta Doğu Teknik üniversitelerine
ait aşağıdaki sıralar eklenmiştir.
c) 5437 sayılı 2006 Yılı Merkezi
Yönetim Bütçe Kanununun; 1) 13 üncü maddesinin (d)
fıkrası, 2) 16 ncı
maddesinin (a) fıkrasının son paragrafı hariç diğer paragrafları, 3) 23 üncü maddesinin (a)
fıkrasının birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci paragrafları ile (b)
fıkrası, 4) 32 nci
maddesinin (a) fıkrasının (6) numaralı bendi ile (f) fıkrası, yürürlükten kaldırılmıştır. MADDE 32 – 26/1/2006 tarihli ve 5450 sayılı Kanuna aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir. "Ek ödemeden yararlanma GEÇİCİ MADDE 1 – Sağlık
Bakanlığına bağlı iken 5 inci maddeye göre Bakanlığa devredilen sağlık meslek
liselerinde görev yapan memurlar, devir tarihinden önceki sürelerde de
27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesi
hükümlerinden yararlandırılır." MADDE 33 – a) 16/5/2006 tarihli ve 5502 sayılı Sosyal Güvenlik
Kurumu Kanununun geçici 1 inci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "Sosyal Güvenlik Kurumu
Başkanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı, Sosyal Sigortalar Kurumu ile
Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumunun
2006 yılı bütçelerinin mevcut esas ve usûller çerçevesinde uygulanmasına 2006
yılı sonuna kadar devam edilir. Bu Kanun gereğince Kurumun yeni teşkilâtlanma
nedeniyle ihtiyaç duyacağı her türlü gider Bakan onayı ile devredilen kurum
bütçelerinden karşılanabilir." b) 5502 sayılı Sosyal Güvenlik
Kurumu Kanununun geçici 2 nci maddesine onaltıncı fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra
eklenmiştir. "Bu Kanun ile Kuruma
devredilen T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü bünyesinde daha önce 5434
sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun mülga hükümlerine göre görev yapmış olan
"Sağlık Kurulu", Kurum Yüksek Sağlık Kurulu oluşturuluncaya kadar
görevlerini yapmaya devam eder." MADDE 34 – 2/9/1983
tarihli ve 78 sayılı Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir. "MADDE 5 – Öğretim üyeleri
hariç, bu Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (1) sayılı cetvelde yer alan boş
öğretim elemanı kadrolarına yapılabilecek açıktan atama sayıları ve diğer
kamu idare, kurum ve kuruluşlarından yapılabilecek nakil sayıları toplamı,
her yıl merkezî yönetim bütçe kanununda gösterilir. Merkezî yönetim bütçe
kanununda belirtilen sayının yükseköğretim kurumları itibarıyla dağılımı ve
kullanımı ile diğer hususlar Devlet Personel Başkanlığı ve Maliye
Bakanlığının görüşü üzerine Yükseköğretim Kurulunca belirlenir. Öğretim
elemanı kadrolarına Yükseköğretim Kurulunun izni olmadıkça atama
yapılamaz." MADDE 35 – 78 sayılı Yükseköğretim Kurumları Öğretim
Elemanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek
madde eklenmiştir. "Merkezî sınav EK MADDE 8 – Ekli cetvelde yer
alan öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve
eğitim-öğretim planlamacısı kadrolarına; açıktan veya öğretim elemanı
dışındaki kadrolardan naklen atanabilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme
Merkezi tarafından yapılacak merkezî sınavda 100 puan üzerinden en az 70 puan
almak ve bu sınavı müteakip yükseköğretim kurumlarınca yapılacak giriş
sınavında başarılı olmak şarttır. Ancak, doktorasını tamamlamış bulunanlar
için merkezi sınava, Tıpta Uzmanlık Tüzüğü hükümlerine göre uzmanlık
eğitimine alınanlar için merkezi sınav ve giriş sınavlarına katılma şartı
aranmaz. Merkezî sınav ile giriş sınavlarının yapılması, sınavlara
katılabilecekler ve diğer hususlara ilişkin esas ve usûller Yükseköğretim
Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle belirlenir." MADDE 36 – 13/12/1983 tarihli ve 178 sayılı Maliye Bakanlığının
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek
maddeler eklenmiştir. "Kadro iptal ve ihdası EK MADDE 27 – Ekli (1) sayılı
listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin Devlet Su İşleri
Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü,
Petrol İşleri Genel Müdürlüğü ve Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu
Genel Müdürlüğüne ait bölümlerinden çıkarılmıştır. Ekli (2) sayılı listede yer alan
kadrolar ihdas edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı
cetvelin Maliye Bakanlığına ve birinci fıkrada belirtilen genel müdürlüklere
ait bölümlerine eklenmiştir. Genel bütçe kapsamına alınan
genel müdürlüklerdeki avukatlar EK MADDE 28 – Devlet Su İşleri
Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Tarım Reformu Genel Müdürlüğü,
Petrol İşleri Genel Müdürlüğü ve Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu
Genel Müdürlüğünün taşra teşkilâtı kadrolarında görev yapan avukatlar, işgal
ettikleri kadro derecelerine göre, bulundukları yer muhakemat
müdürlüklerinde ek 27 nci maddeyle ihdas edilen
hazine avukatı unvanlı kadrolara atanmış sayılır. Birinci fıkrada belirtilen genel
müdürlüklerin merkez teşkilâtı kadrolarında görev yapan avukatlardan
idarelerince uygun görülenler ek 27 nci maddeyle ihdas
edilen veya mevcut boş hukuk müşavirliği kadrolarına onbeş
gün içinde atanır. Bu süre içerisinde hukuk müşavirliği kadrosuna
atanmayanlar süre sonunda işgal ettikleri kadro derecelerine göre,
bulundukları yer muhakemat müdürlüklerinde ek 27 nci maddeyle ihdas edilen hazine avukatı unvanlı
kadrolara atanmış sayılır. Bu madde hükmüne göre
atananların, atandıkları kadroların aylık, ek gösterge, sözleşme ücreti, bir
aya isabet eden ikramiye tutarı, her türlü zam ve tazminatları ile fazla
mesai ücreti ve avukatlık vekâlet ücreti hariç diğer malî hakları toplam net
tutarının, atandıkları tarih itibarıyla eski kadrolarına ilişkin olarak en
son ayda aldıkları aylık, ek gösterge, sözleşme ücreti, bir aya isabet eden
ikramiye tutarı, her türlü zam ve tazminatları ile fazla mesai ücreti ve
avukatlık vekâlet ücreti hariç diğer malî hakları toplam net tutarından az
olması hâlinde, aradaki fark, atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece,
herhangi bir vergi ve kesintiye tâbi tutulmaksızın ve farklılık giderilinceye
kadar kendilerine tazminat olarak ödenir. Birinci fıkrada belirtilen genel
müdürlüklerde, bu madde ile hazine avukatı olarak atananlara öncelik verilmek
suretiyle, Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğünce yeterli sayıda hazine
avukatı görevlendirilebilir. Görevlendirilecek avukatların çalışma usûl ve
esasları Bakanlık ve anılan genel müdürlüklerce müştereken belirlenir. Birinci fıkrada belirtilen genel
müdürlüklerin taraf olduğu derdest dava ve icra dosyaları bu maddenin
yayımlanmasını izleyen üç ay içerisinde, davanın görüldüğü ve icra takibinin
yapıldığı illerdeki muhakemat müdürlüklerine
devredilir. Bu şekilde devredilen dava ve icra takipleriyle ilgili olarak
yapılmış her türlü işlem 1/1/2006 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere
Hazine adına yapılmış sayılır." MADDE 37 – a) 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci ve
4 üncü maddelerinin (a) bentlerinde geçen "Genel ve katma bütçeli
kuruluşlarla" ibareleri "Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri,
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (II) sayılı cetvelde
yer alan özel bütçeli idareler ve (IV) sayılı cetvelde yer alan sosyal
güvenlik kurumları ile", 2 nci maddesinin (c)
bendinde yer alan "genel veya katma bütçelerin" ibaresi "genel
bütçenin" şeklinde değiştirilmiş; 11 inci maddesine aşağıdaki bent
eklenmiştir. "d) Vize edilmiş sürekli
işçi kadrolarından boş olanların açıktan atama amacıyla kullanılması, Devlet
Personel Başkanlığının görüşü üzerine Maliye Bakanlığının iznine tâbidir. Bu
kadroların boş olanlarından Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca
uygun görülenler Başbakan onayı ile iptal edilir." b) 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı Cetvelin, Gelir İdaresi
Başkanlığı Bölümünün, Merkez Teşkilâtında yer alan "Gelir İdaresi
Başkanı Yardımcısı" unvanının serbest kadro adedi ile toplam kadro adedi
"5" olarak değiştirilmiştir. MADDE 38 – 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir. "Açıktan
ve nakil suretiyle atama sayıları EK
MADDE 7 – 2 nci maddede belirtilen kamu idare,
kurum ve kuruluşlarının serbest memur kadrolarına yapabilecekleri açıktan
atama sayıları ve diğer kamu idare, kurum ve kuruluşlarından yapabilecekleri
nakil sayıları toplamı ile bu toplam sayıdan istisna tutulacak atamalar,
merkezî yönetim bütçe kanununda gösterilir. Açıktan ve nakil suretiyle atama
ihtiyacı duyan kamu idare, kurum ve kuruluşları, izleyen yıla ait taleplerini
gerekçeleri ile birlikte her yıl Ağustos ayı sonuna kadar Maliye Bakanlığına
bildirir. Merkezî yönetim bütçe kanununda belirtilen toplam sayının kamu
idare, kurum ve kuruluşları itibarıyla dağılımı, kullanımı ve diğer hususlar
Devlet Personel Başkanlığının bağlı olduğu Bakan ile Maliye Bakanının
birlikte teklifi üzerine Başbakan onayı ile belirlenir." MADDE 39 – 190 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici maddeler
eklenmiştir. "Kapsama
yeni giren idareler GEÇİCİ
MADDE 10 – Kapsama yeni giren kamu idare, kurum ve kuruluşları mevcut
kadrolarını 31/12/2007 tarihine kadar bu Kanun Hükmünde Kararnameye uygun
hâle getirir. Tabi olduğu cetveli değişen kamu idare, kurum ve kuruluşları,
hiçbir işleme gerek kalmaksızın mevcut cetvellerden çıkarılmış ve ilgili
cetvellere eklenmiş sayılır." "2006
yılında kadroların kullanımına ilişkin hususlar GEÇİCİ
MADDE 11 – 2006 yılında, genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri ile 5018
sayılı Kanuna ekli (II) sayılı cetvelde yer alan idarelerin, açıktan atama
izni aranmaksızın boş kadrolarına (işçi kadroları hariç) yapacakları açıktan
atama sayıları ile genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinden bu kadrolara
yapacakları nakil sayıları toplamı, bu idarelerin 2005 yılında emeklilik,
ölüm, istifa ve nakil sonucu ayrılan personel sayısının yüzde seksenini
aşamaz. Araştırma görevlisi kadrolarına yapılacak atama sayısı ise 2005
yılında ayrılan (TUS ve DUS eğitiminden ayrılanlar hariç) araştırma
görevlilerinin yüzde yüzünü aşamaz. Bu sınırlar içinde personel ihtiyacını
karşılayamayacak idareler için ilave yirmibirbin
adet açıktan atama izni verilebilir. Söz konusu ilave sayının kurum ve
kuruluşlar itibarıyla dağılımı, gerekli görülmesi hâlinde bu toplam sayının
bir kısmının rezerv tutulması ve kullanımı ile diğer hususlar Devlet Personel
Başkanlığının bağlı olduğu Bakan ile Maliye Bakanının müşterek önerisi
üzerine Başbakan onayı ile belirlenir. Hakimlik
ve savcılık meslekleri ile bu meslekten sayılan görevlere, Tıpta Uzmanlık
Tüzüğü uyarınca araştırma görevlisi veya asistan kadrolarına, yükseköğretim
kurumları öğretim üyeliklerine, 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununun ek 1
inci maddesi ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu
Kanununun ek 1 inci maddesi uyarınca yapılacak atamalar, 926 sayılı Türk
Silâhlı Kuvvetleri Personel Kanunu kapsamında veya diğer ilgili mevzuata göre
yapılacak askerî personel atamaları, emniyet hizmetleri sınıfında bulunan
kadrolara yapılacak atamalar, 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında
Kanunun 22 nci maddesi ile 406 sayılı Telgraf ve
Telefon Kanununun ek 29 uncu maddesi uyarınca yapılacak personel nakilleri,
22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanun uyarınca ihdas edilen iç denetçi ve
malî hizmetler uzmanı kadrolarına yapılacak atamalar ile hâlen Bezm-i Alem Valide Sultan Vakıf Gureba
Hastanesinde çalışan ve Sağlık Bakanlığı kadrolarında bulunan personelin
Vakıflar Genel Müdürlüğü kadrolarına nakilleri, birinci fıkrada yer alan
sınırlamalara tâbi değildir. Birinci
fıkra kapsamında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 59 uncu ve 92 nci maddeleri uyarınca yapılacak açıktan atamalar için
Devlet Personel Başkanlığından izin alınması zorunludur. 5018
sayılı Kanuna ekli (IV) sayılı cetvelde yer alan kurumların ve (II) sayılı
cetvelde yer almayan özel bütçeli idarelerin, döner sermayelerin, kefalet
sandıklarının serbest memur kadrolarına yapacakları açıktan atama sayıları
ile diğer kamu idare ve kurumlarından yapacakları memur nakil sayıları
toplamı (4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi ile 406
sayılı Kanunun ek 29 uncu maddesi uyarınca yapılacak personel nakilleri
hariç) ile bunların kullanımı ve diğer hususları belirlemeye Maliye Bakanlığı
yetkilidir." MADDE 40 – 8/6/1984 tarihli ve 227
sayılı Vakıflar Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnameye aşağıdaki ek madde eklenmiştir. "Ek
ödeme EK
MADDE 4 – Bezm-i Alem Valide Sultan Vakıf Gureba Hastanesi personelinin katkısıyla elde edilen döner sermaye gelirlerinden bu birimde çalışan
memurlara; hizmet sunum şartları, personelin unvanı, görevi, çalışma
şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, serbest çalışıp çalışmaması
ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve özellik arz eden
riskli bölümlerde çalışma gibi unsurlar esas alınmak suretiyle, Sağlık
Bakanlığına bağlı sağlık kurumlarında unvanlara göre uygulanan tavan ödeme
miktarları aşılmamak kaydıyla, Sağlık Bakanlığı personeli için tespit edilen
esas ve usûller de dikkate alınarak Vakıflar Meclisince belirlenecek esas,
usûl ve oranda ödeme yapılabilir. Bu şekilde yapılacak ödeme, carî yılda elde
edilen döner sermaye gelirinin yüzde ellisini geçemez."
MADDE 41 – Vakıflar Genel
Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye
aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. "Fark
tazminatından faydalanma GEÇİCİ
MADDE 8 – Bezm-i Alem Valide Sultan Vakıf Gureba Hastanesinde çalışan personelin, Sağlık
Bakanlığından Vakıflar Genel Müdürlüğü kadrolarına naklen atanmalarını
müteakip 6/1/2005 tarihli ve 5283 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin altıncı
fıkrasında yer alan hükümlerden anılan Kanundaki devir tarihi esas alınmak
suretiyle yararlandırılmasına devam olunur." MADDE 42 – 4/4/1988 tarihli ve 320
sayılı Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. "Mevcut
işletim sözleşmesinin geçerliliği GEÇİCİ
MADDE 6 – İdarenin şans oyunlarına ilişkin mevcut işletim sözleşmesinin
geçerliliği, İdarenin devralma hükümleri saklı kalmak kaydıyla, şans oyunlarının
lisans hakkını yapılan özelleştirme ihalesi sonucu devir alan kuruluşun
faaliyete geçiş tarihine kadar veya sistemin
işletimi konusunda yeni bir ihale kararı alınıp sonuçlanıncaya kadar devam
eder." MADDE 43 – 27/6/1989
tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına "uzman jandarma ve
uzman erbaşlara," ibaresinden sonra gelmek üzere "kamu iktisadi
teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarda 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli
(I) sayılı cetvelde gösterilen kadrolar dışında 657 sayılı Kanun hükümlerine
göre aylık alan memurlara," ibaresi eklenmiş, üçüncü fıkrasında yer alan
"kamu bankalarına" ibaresi "bankalara" şeklinde
değiştirilmiştir. MADDE 44 – Bu Kanunun; a)
30 uncu maddesiyle 5436 sayılı Kanuna eklenen geçici 5 inci madde 1/1/2005
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde, b)
4 üncü, 9 uncu, 19 uncu ve 43 üncü maddeleri 1/1/2006 tarihinden geçerli
olmak üzere yayımı tarihinde, c)
42 nci maddesi ve 30 uncu maddesiyle 5436 sayılı
Kanuna eklenen geçici 4 üncü madde 1/3/2006 tarihinden geçerli olmak üzere
yayımı tarihinde, ç) 1 inci maddesi 1/4/2006
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde, d) 33 üncü maddesinin (a) fıkrası
20/5/2006 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde, e) 5 inci maddesinin (a) fıkrası
1/6/2006 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde, f) 36 ncı
maddesi ile 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen ek 27 nci maddenin birinci fıkrası yayımını izleyen onbeşinci günde, g) 24 üncü ve 40 ıncı maddeleri 1/1/2007 tarihinde, h) Diğer hükümleri yayımı
tarihinde, yürürlüğe girer. MADDE 45 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. 11/7/2006 (1) SAYILI LİSTE KURUMU : DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 8 8 AH Avukat 2 1 1 AH Avukat 3 1 1 AH Avukat 4 3 3 AH Avukat 5 1 1 AH Avukat 7 8 8 AH Avukat 8 1 1 TOPLAM 23 23 KURUMU : DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : TAŞRA İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 34 34 AH Avukat 2 7 7 AH Avukat 3 11 11 AH Avukat 4 5 5 AH Avukat 5 12 12 AH Avukat 6 1 1 AH Avukat 7 14 14
TOPLAM 84 84 KURUMU : KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 9 9 AH Avukat 2 2 2 AH Avukat 3 6 6 AH Avukat 4 2 2 AH Avukat 5 1 1
TOPLAM 20 20 KURUMU : KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : TAŞRA İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 34 34 AH Avukat 2 5 5 AH Avukat 3 4 4 AH Avukat 4 2 2 AH Avukat 5 4 4 AH Avukat 6 9 9
TOPLAM 58 58 KURUMU : TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 1 1 AH Avukat 2 1 1 AH Avukat 4 1 1 AH Avukat 6 1 1 AH Avukat 7 1 1
TOPLAM 5 5 KURUMU : TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : TAŞRA İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 3 3 AH Avukat 6 7 7 AH Avukat 7 1 1
TOPLAM 11 11 KURUMU : PETROL İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 1 1 AH Avukat 6 1 1
TOPLAM 2 2 KURUMU : SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK
ESİRGEME KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ
İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 3 3 AH Avukat 2 4 4 AH Avukat 3 3 3 AH Avukat 5 7 7
TOPLAM 17 17 KURUMU : SOSYAL
HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : TAŞRA İPTAL
EDİLEN KADROLARIN SERBEST KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAM AH Avukat 1 4 4 AH Avukat 2 2 2 AH Avukat 3 4 4 AH Avukat 4 2 2 AH Avukat 5 6 6 AH Avukat 6 3 3
TOPLAM 21 21 (2)
SAYILI LİSTE KURUMU : DEVLET SU İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İHDAS
EDİLEN KADROLARIN SERBEST TUTULU KADRO KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM GİH Hukuk Müşaviri 1 6 - 6 GİH Hukuk Müşaviri 3 1 - 1
TOPLAM 7 - 7 KURUMU : KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İHDAS
EDİLEN KADROLARIN SERBEST TUTULU KADRO KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM GİH Hukuk Müşaviri 1 6 - 6 GİH Hukuk Müşaviri 3 2 - 2
TOPLAM 8 - 8 KURUMU : TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İHDAS
EDİLEN KADROLARIN SERBEST TUTULU KADRO KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM GİH Hukuk Müşaviri 1 1 - 1 GİH Hukuk Müşaviri 3 1 - 1
TOPLAM 2 - 2 KURUMU : PETROL İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İHDAS
EDİLEN KADROLARIN SERBEST TUTULU KADRO KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM GİH Hukuk Müşaviri 1 1 - 1
TOPLAM 1 - 1 KURUMU : SOSYAL
HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU GENEL
MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLÂTI : MERKEZ İHDAS
EDİLEN KADROLARIN SERBEST TUTULU KADRO KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM GİH Hukuk Müşaviri 1 2 - 2 GİH Hukuk Müşaviri 2 2 - 2
TOPLAM 4 - 4 KURUMU : MALİYE BAKANLIĞI TEŞKİLÂTI : TAŞRA İHDAS
EDİLEN KADROLARIN SERBEST TUTULU KADRO KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM AH Müşavir Hazine Avukatı 1 70 - 70 AH Müşavir Hazine Avukatı 2 18 - 18 AH Hazine Avukatı 3 25 - 25 AH Hazine Avukatı 4 15 - 15 AH Hazine Avukatı 5 38 - 38 AH Hazine Avukatı 6 60 - 60 AH Hazine Avukatı 7 15 - 15
TOPLAM 241 - 241 KURUMU : MALİYE BAKANLIĞI TEŞKİLÂTI : MERKEZ İHDAS
EDİLEN KADROLARIN SERBEST TUTULU KADRO KADRO KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ ADEDİ TOPLAM GİH Daire Başkanı 1 4 - 4 GİH Şube Müdürü 1 3 - 3
TOPLAM 7 - 7 |