KANUN
NÜFUS HİZMETLERİ KANUNU
Kanun
No. 5490 Kabul
Tarihi : 25/4/2006 BİRİNCİ KISIM Genel
Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1)
Bu Kanunun amacı; kişinin doğumundan ölümüne kadar kişisel ve medenî durumuna,
uyrukluğuna ve bunlarda meydana gelebilecek değişikliklere ait doğal ve
hukukî olayların belirlenip saptanması, bu amaçla düzenlenmiş kütüklere
yazılması, elektronik ortamda ulusal adres veri tabanının oluşturulması,
nüfus kayıtları ile adres bilgilerinin ilişkilendirilmesini sağlamaktır. Kapsam
MADDE 2- (1)
Bu Kanun, Türk vatandaşları ile Türkiye'de bulunan yabancıların nüfus
hizmetlerinin düzenlenmesine, yürütülmesine ve geliştirilmesine ilişkin esas
ve usûl hükümlerini kapsar. Tanımlar
MADDE 3- (1)
Bu Kanunda geçen; a) Adres: Herhangi bir toprak parçası veya binanın
coğrafî konumu ve işlevi açısından tanımlanmasını, b) Adres beyan formu: Adreslerin bildiriminde
kullanılan, şekli ve içeriği Bakanlıkça belirlenen formu, c) Adres bileşenleri: Numaralama işlemlerinde
kullanılan unsurlar; posta kodları, il, ilçe, bucak, köy ve mezra isimleri,
mahalle, bulvar, cadde, sokak ve bina numarası gibi adres verileri ile
tanımlanan coğrafî konum, kişisel ve kurumsal adres bilgisine ulaşmak için
gerekli olan bilgileri, ç) Adres Paylaşımı Sistemi: Ulusal adres veri
tabanında tutulan bilgilerin kurumlar ile diğer kişilerce paylaşılması
işlemini, d) Aile: Aynı soydan olup, bir aile sıra numarası
altında kayıtlı olan kişiler ile onların eş ve çocuklarını, e) Aile kütüğü: Nüfus olaylarına ilişkin kayıtların
kâğıt veya elektronik ortamda tutulduğu kütüğü, f) Aile sıra numarası: Ailelerin aile kütüğüne
yazılış sırasına göre verilen numarayı, g) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını, ğ) Dayanak belgesi: Aile kütüğüne işlenen nüfus
olaylarının dayanağı olan form, tutanak, mahkeme kararı, noter senedi, doğum
veya ölüm raporu gibi resmî belgeler ile bunların yedeklerini, h) Değerli kâğıtlar: Nüfus cüzdanını, uluslararası
aile cüzdanını, ı) Diğer adres: Yerleşim yeri adresi dışında kalan
yerleri, i) Genel Müdürlük: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel
Müdürlüğünü, j) İl müdürlüğü: İl nüfus ve vatandaşlık müdürlüğünü, k) Kimlik Paylaşımı Sistemi: Genel Müdürlükçe merkezî
veri tabanından ayrı olarak elektronik ortamda tutulan, Kimlik Paylaşımı
Sisteminden yararlanacak kurumların istifadesine sunulan ve sınırlandırılmış
bilgiler ihtiva eden aile kütüğü kayıtlarını, l) Kurum: Genel Müdürlük dışındaki diğer kamu kurum
ve kuruluşlarını, m) Merkezî veri tabanı: Genel Müdürlükte elektronik
ortamda tutulan aile kütüğü kayıtlarını, n) MERNİS: Merkezî veri tabanı ve Kimlik Paylaşımı
Sistemini de kapsayan Merkezî Nüfus İdaresi Sistemini, o) Numaralama: Mahalle, semt, meydan, bulvar, cadde,
sokak ve bina gibi adres bileşenlerine isim veya numara verilmesi işlemini, ö) Nüfus cüzdanı: Kişinin Türk vatandaşı olduğunu ve
aile kütüklerine kayıtlı bulunduğunu kanıtlayan resmî belgeyi, p) Nüfus hizmetleri: Nüfus olaylarına ve kişinin
nüfusa ve yerleşim yeri adresine ilişkin bilgilerinin toplanmasına, nüfus
kütüklerine geçirilmesine, korunmasına ve gerektiğinde tasnif edilerek
değerlendirilmesine dair iş ve işlemleri, r) Nüfus kaydı: Aile kütüğüne işlenmiş kişisel
bilgileri, s) Nüfus kayıt örneği: Aile kütüğüne işlenmiş kişisel
bilgilerin özetlerini gösterir belgeyi, ş) Nüfus kütüğü: Aile kütüğü, özel kütük ve
yedeklerinden oluşan kayıtların tümünü, t) Nüfus müdürlüğü: İlçe nüfus müdürlüğünü, u) Nüfus müdürü: İlçe nüfus müdürünü, ü) Nüfus olayı: Doğum, ölüm, evlenme, boşanma, evlât
edinme, tanıma, kayıt düzeltme, soybağının
düzeltilmesi, gaiplik gibi kişisel durumlarda değişiklik meydana getiren
olayı, v) Özel kütük: Doğum, evlenme, boşanma, ölüm, kayıt
düzeltme ve diğer olaylar şeklinde tutulan ve ayrı ayrı
tasnif edilen dayanak belgelerinin konulduğu dosyayı, y) Ulusal adres veri tabanı: Adres bilgilerinin
tutulduğu merkezî veri tabanını, z) Uluslararası aile cüzdanı: Bir aileyi oluşturan eş
ve çocukların kimlik bilgilerini kapsayan ve uyruğunu kanıtlayan çok dilli
resmî belgeyi, aa) Vekillik belgesi: Özel temsil yetkisini kapsayan
noterden onaylı belgeyi, bb) Yabancılar kütüğü: Türkiye'de herhangi bir amaçla
en az altı ay süreli Yabancılara Ait İkamet Tezkeresi verilen yabancıların
kayıtlarının tutulduğu kütüğü, cc) Yapı belgeleri: Yapı Ruhsat Formu, Yapı Kullanma
İzin Belgesi, yanan ve yıkılan yapılar formunu ve binalar cetvelini, çç) Yerleşim yeri adresi: Sürekli kalma niyetiyle
oturulan yeri, ifade eder. İKİNCİ KISIM Nüfus Hizmetlerinin Yürütülmesi BİRİNCİ BÖLÜM
Yetkililer ve Nüfus Kütükleri Nüfus hizmetleri
yetkilileri
MADDE 4- (1)
Nüfus hizmetleri, Bakanlığın merkez ve taşra teşkilâtı ile dış temsilcilikler
tarafından yürütülür. Hukukî mahiyeti
MADDE 5- (1)
Nüfus kütükleri; kişilerin kimliklerinin, yerleşim yeri adreslerinin, aile
bağlarının, vatandaşlık durumlarının ve şahsî hallerinin belirlenmesi
amacıyla ilçe ve aile esasına göre nüfus olaylarının tescil edildiği, daimî
olarak saklanması gerekli resmî belgelerdir. (2) Aile kütüğü ve özel kütüklerde tutulan kayıtlar
ile yedekleri ve bunlardan çıkarılan kayıt örnekleri aynı hukukî değere
sahiptir. Kayıtlar arasında farklılık olduğu takdirde, aksi sabit oluncaya
kadar kayda esas olan dayanak belgesi geçerlidir. Nüfus kütüklerinin
tutulması
MADDE 6- (1)
Nüfus olayları, iletişim ağı kullanılarak nüfus müdürlüklerindeki aile
kütüklerine ve merkezî veri tabanına tescil edilir. (2) Bakanlık, doğal afet ve olağanüstü hallere karşı
kesintisiz olarak hizmet verilmesini sağlamak amacıyla, merkezî veri
tabanının yedeğinin farklı bir yerde tutulmasını sağlar. (3) Kâğıt ortamındaki aile kütüklerinin her sayfasına
cilt ve sayfa sıra numaraları konur. Kütüğün sonuna kaç sayfadan ibaret
olduğu yazılır. Sayfa birleşim yerleri asliye hukuk mahkemesince mühürlenerek
sonu onaylanır. (4) Nüfus kütüklerinin tutulmasına ilişkin usûl ve
esasları belirlemeye, mevzuat ve sistemdeki gelişmelere bağlı olarak
değiştirmeye ve kâğıt ortamında tutulan aile kütüklerini uygulamadan
kaldırmaya Bakanlık yetkilidir. Aile kütüklerinde bulunması
gereken kişisel bilgiler
MADDE 7- (1)
Her mahalle veya köy için ayrı aile kütüğü tutulur. Aile kütüklerinde
aşağıdaki bilgiler bulunur: a) Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası. b) Kayıtlı bulunduğu il, ilçe, köy veya mahalle adı
ile cilt, aile ve birey sıra numarası. c) Kişinin adı ve soyadı, cinsiyeti, baba ve ana adı
ile soyadları, evli kadınların önceki soyadları. ç) Doğum yeri ile gün, ay ve yıl olarak doğum tarihi
ve kütüğe kayıt tarihi. d) Evlenme, boşanma, soybağının
kurulması veya reddi, ölüm, vatandaşlığın kazanılması veya kaybedilmesi gibi
kişisel durumda meydana gelen değişiklik veya yetkili makamlarca yapılan
düzeltmeler. e) Dini. f) Medenî hali. g) Yerleşim yeri adresi. ğ) Fotoğrafı. (a), (g) ve (ğ) bentlerinde belirtilen kayıtlar sadece
elektronik ortamda tutulur. (2) Türkiye'de aile kütüğü bulunmayan ve yabancı
ülkelerde oturan vatandaşlar Bakanlığın göstereceği bir nüfus müdürlüğünde
açılacak aile kütüğüne kaydedilir. Türkiye'de oturan
yabancıların nüfus kayıtları
MADDE 8- (1)
Türkiye'de herhangi bir amaçla en az altı ay süreli yabancılara mahsus ikamet
tezkeresi alan yabancılar, Genel Müdürlükçe yabancılar kütüğüne kayıt edilir.
Bu kütüğe kayıt edilen yabancılar, her türlü nüfus olaylarını nüfus
müdürlüklerine beyan etmekle yükümlüdürler. Diplomatik misyon mensupları bu
hükmün dışındadır. (2) 15/7/1950 tarihli ve 5683 sayılı Yabancıların
Türkiye'de İkamet ve Seyahatleri Hakkında Kanun hükümleri saklıdır. İKİNCİ BÖLÜM
Nüfus Kayıtlarının Özellikleri
Gizlilik
MADDE 9- (1) Nüfus kayıtları ve bu kayıtların tutulmasına
dayanak olan belgeler gizlidir. Bunlar, yetkili ve sorumlu memurlar ile
teftiş ve denetim yetkisi olanlar dışında kimse tarafından görülüp
incelenemez. Mahkemeler bu hükmün dışındadır. (2) Nüfus kayıtlarına bu bilgileri işleyen memurlar
ve Kimlik Paylaşımı Sistemi kapsamında nüfus kayıtlarından faydalanan diğer
görevliler de bu gizliliğe uymak zorundadırlar. Bu yükümlülük, kamu
görevlilerinin görevlerinden ayrılmalarından sonra da devam eder. Resmî işlemlerde
esas alınması
MADDE 10-
(1) Kurumlarda kişiyle ilgili olarak yapılan işlemlerde nüfus kayıtları esas
alınır. Kayıtlar arasında farklılık olması halinde nüfus kayıtlarında
değişiklik yapılmaz, usûlüne göre diğer kayıtlar düzeltilir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Nüfus Kütüklerinin Tutulmasına İlişkin Esaslar Tescil mecburiyeti
MADDE 11-
(1) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan her kişi yurt içinde nüfus
müdürlüğüne, yurt dışında dış temsilciliğe müracaatla kendisini nüfus
kütüklerine yazdırmaya ve nüfus cüzdanı almaya mecburdur. Ergin olmayanların
nüfus olaylarını yazdırıp nüfus cüzdanlarını almaya veli, vasi veya
kayyımları, bunların bulunmaması halinde, çocukları yanlarında bulunduranlar
ile 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme
Kurumu Kanununun yetkili kıldığı kuruluş yetkilileri görevlidirler. (2) Türk vatandaşlığını sonradan kazanmış olanlar da
vatandaşlığı kazandıkları tarihten itibaren nüfus kütüğüne geçirilir. Tescilde dayanak
belgesi zorunluluğu
MADDE 12-
(1) Nüfus kütüklerine düşülen kişisel durumla ilgili her kayıt ve açıklamanın
bu Kanuna göre yetkili kılınmış görevlilerce, usûlüne ve örneğine uygun
olarak düzenlenmiş belgelere dayandırılması zorunludur. (2) Nüfus olaylarını tescil eden memurlar tarafından
her işlem sonunda dayanak belgeleri aile kütüklerine işlendikten sonra
imzalanır ve bir nüshası arşivlenmek üzere Genel Müdürlüğe gönderilecek olan
ilgili özel kütüğe konulur. Tescil
MADDE 13-
(1) Yetkili kişi ve kuruluşlarca bildirilen nüfus olaylarına ilişkin belge ve
tutanaklar bu Kanun hükümlerine göre tescil edilir. Bakanlık her türlü nüfus
işlemlerinde elektronik imza kullanılmasına karar vermeye yetkilidir. Kaydın kapatılması
ve yeniden açılması
MADDE 14-
(1) Nüfus kaydının kapatılması; ölüm, gaiplik, Türk vatandaşlığının kaybı,
evlenme, boşanma, evlât edinilme, soybağının
düzeltilmesi veya reddi gibi olaylar nedeniyle bir kaydın üzerinde işlem
yapılamaz hale getirilmesidir. (2) Kaydın kapatılmasına ilişkin sebep ortadan kalktığında
veya kaydın yeniden açılmasını gerektirecek yeni bir sebep ortaya çıktığında
kayıt yeniden açılır. Kaydın açılmasından sonra kişisel durumda meydana
gelmiş olan olaylar kişinin kaydına işlenir. ÜÇÜNCÜ KISIM Nüfus Olayları BİRİNCİ BÖLÜM Doğum
Bildirim
yükümlülüğü ve süresi
MADDE 15-
(1) Sağ olarak dünyaya gelen her çocuğun, doğumdan itibaren Türkiye'de otuz
gün içinde nüfus müdürlüğüne, yurt dışında ise altmış gün içinde dış
temsilciliğe bildirilmesi zorunludur. (2) Bildirim; veli, vasi, kayyım, bunların
bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından, doğumu
gösteren resmî belgeye dayanarak yapılabileceği gibi sözlü beyana dayalı
olarak da yapılabilir. (3) Yurt dışındaki doğum bildirimleri, yabancı
makamlardan alınmış resmî belge veya raporun dış temsilciliğe verilmesi veya
çocuğa konulan adın belirtildiği dilekçe ve ana ile babanın tam kimlik
bilgileri ile nüfusta kayıtlı oldukları yeri gösteren belgelerle birlikte dış
temsilciliğe gönderilmesi suretiyle de yapılabilir. Dış temsilcilik bildirim
tarihi olarak evrakın postaya verildiği tarihi esas alarak düzenleyeceği
doğum tutanağını nüfus müdürlüklerine göndermekle yükümlüdür. (4) Doğumla ilgili yapılan bildirimler nüfus müdürlüklerince
doğum tutanağına geçirilir. (5) İlgilinin herhangi bir belge ibraz edememesi
halinde sözlü beyanı esas alınarak bildirim tutanaklara geçirilir ve doğum
tutanakları bildirimi yapan ile görevliler tarafından imzalanır. (6) Ölü doğan
çocuklar aile kütüğüne yazılmaz. Bir doğumda birden ziyade doğan çocuklar
doğuş sırasıyla yazılırlar. Süresi içinde
bildirilmeyen doğumlar
MADDE 16-
(1) Bu Kanunun 15 inci maddesinde belirtilen süreyi geçirdikten sonra
bildirilen altı yaşını bitirmemiş olan çocukların doğum tarihinin tespitinde
beyan esas alınır. Çocuk altı yaşını doldurmuş ise nüfus müdürlüğüne
getirilerek resmî sağlık kuruluşunca yaşının tespit edilmesi sağlanır. Doğuma
ait resmî belge ibraz edilmesi halinde, yaş tespitine gerek kalmaz. Nüfus müdürlüklerinin
yetkisi
MADDE 17-
(1) Nüfus müdürlükleri; süresi içerisinde bildirilmemiş çocukların veya
nüfusa tescil edilmemiş erginlerin varlığını haber aldıkları takdirde;
erginlerin kendilerini, çocukların veli, vasi veya kayyımlarını, bunların bulunmaması
halinde; büyük ana, büyük baba veya kardeşlerini ya
da çocukları yanlarında bulunduranları veya muhtarları beyana davet etmeye
yetkilidirler. İlgililer de bu davet üzerine otuz gün içinde nüfus
müdürlüklerine başvurmak ve beyanda bulunmakla görevlidir. (2) Verilen süre içerisinde bildirim yapılmaması
halinde mülkî idare amirinin göreceği lüzum üzerine kolluk kuvvetlerince
bunların zorla getirilmesi için gereken işlem yapılarak çocuğun aile
kütüklerine tescili sağlanır. Bildirimle yükümlü
diğer görevliler
MADDE 18-
(1) 2828 sayılı Kanunun yetkili kıldığı kuruluş yetkilileri, yetiştirme
yurtları, bakım evleri ve benzeri yerlerin sorumluları ile kişiler;
yanlarında çalıştırdıkları veya barındırdıkları çocuk veya erginlerin nüfus
cüzdanlarını kontrol etmek, aile kütüklerine kayıtlı olmayanların
tescillerini sağlamak için nüfus müdürlüklerine beyanda bulunmak ve gerekli
işlemleri yaptırmakla görevlidirler. (2) Kolluk görevlileri; kimlik kontrolleri veya
herhangi bir işlem nedeniyle kimliğini ispat edemeyenlerle, nüfusta kayıtlı
olmadığını tespit ettikleri kişileri, haklarında gerekli işlemleri yaptıktan
sonra düzenleyecekleri evrakı o yerdeki nüfus müdürlüğüne bildirmekle
yükümlüdürler. (3) Okul müdürleri; okula kayıt için başvuran
çocuklardan nüfusa kayıtlı olmayanların beyana dayalı kimlikleri ile baba,
ana, vasi veya kayyımlarının kimliklerini ve adreslerini o yerin nüfus
müdürlüğüne bildirmekle görevlidirler. (4) Kamu veya özel kurumlar iş verecekleri kişilerden
nüfus cüzdanı istemekle, nüfusta kayıtlı olmadıklarını anladıkları kişilerin
beyana dayalı kimlik ve adreslerini nüfus müdürlüklerine bildirmekle
yükümlüdürler. Bulunmuş çocuklar
ve zihinsel özürlü kişiler
MADDE 19-
(1) Yaşının küçüklüğü nedeniyle kendisini ifade edemeyen bulunmuş çocukların nüfus
kütüklerine kaydedilmesi, kolluk görevlileri veya ilgili kurumların bu durumu
belirten tutanaklarına veya ilgililerin beyanlarına dayanılarak bulundukları
yerin nüfus müdürlüğünce yapılır. (2) Zihinsel özürlü olup da bulunmuş onsekiz yaşından büyük kişileri, mahkemece tayin edilecek
olan kayyımları bildirmekle yükümlüdür. Bildirimin tam teşekküllü devlet hastahanesinden alınacak sağlık kurulu raporu ile nüfus
müdürlüğüne yapılması zorunludur. (3) Bu kişiler hakkında düzenlenen tutanaklarda doğum
tarihi, adı ve soyadı ile ana ve baba adı belirtilmemiş ise; nüfus
müdürlüğünce ad ve soyad ile ana ve baba adı
verilir. Doğum tarihi belirlenmemişse resmî sağlık kuruluşunca tespit
edilmesi sağlanır. Türk
vatandaşlığını kazananlar
MADDE 20-
(1) Kanun gereğince Türk vatandaşlığını kazananlar yetkili makam veya
kurulların kararı üzerine düzenlenecek formlara uygun olarak aile kütüğüne
tescil edilirler. Yabancıların nüfus
olayları
MADDE 21-
(1) Bu Kanunun 8 inci maddesi kapsamı dışında kalan yabancıların Türkiye'de
meydana gelen nüfus olaylarına ilişkin olarak nüfus müdürlüklerine yapılan
başvuruları üzerine ilgili olay formları düzenlenir ve bir örneği kendilerine
verilir. Bu formlar özel bir dosyada saklanır. İKİNCİ BÖLÜM Evlenme
Evlendirme yetkisi
MADDE 22- (1)
Bakanlık, evlendirme işlemlerinin nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinin
bütünlüğü içerisinde yürütülmesi için gereken her türlü tedbiri alır ve
uygular. (2) Evlendirme memuru; belediye bulunan yerlerde
belediye başkanı veya bu işle görevlendireceği memur, köylerde muhtardır.
Bakanlık, il nüfus ve vatandaşlık müdürlüklerine, nüfus müdürlüklerine ve dış
temsilciliklere evlendirme memurluğu yetkisi ve görevi verebilir. Eşlerden
birinin yabancı olması halinde evlendirmeye, il ve ilçe belediye evlendirme
memurlukları ile nüfus müdürleri yetkilidir. Evlenmenin
bildirilmesi ve tescili
MADDE 23-
(1) 22 nci madde uyarınca evlendirme işlemini
yapanlar; evlenmenin yapıldığı tarihten itibaren on gün içinde düzenlenecek
evlenme bildirimini nüfus müdürlüğüne göndermekle, nüfus müdürlüğü de tescil
etmekle yükümlüdür. (2) Evlenen kadının kaydı kocasının hanesine taşınır.
Kocası ölen kadın yeniden evlenmedikçe ölen kocasının aile kütüğünde kalır.
Ancak dilerse babasının kütüğüne dönebilir. (3) Dış temsilciliklerce yapılan evlenmeler,
evlenmenin yapıldığı tarihten itibaren otuz gün içinde nüfus müdürlüklerine
bildirilir. (4) Mülga 743
sayılı Türk Kanunu Medenisinin yürürlüğe girdiği 4/10/1926 tarihinden önce
eski hükümlere göre yapılıp da halen nüfus kütüklerine tescil edilmemiş olan
evlenmeler ilgililerin mahkemeden karar almaları suretiyle aile kütüğüne
tescil edilir. Yurt dışında
yapılan evlendirmeler
MADDE 24-
(1) Yurt dışında yabancı yetkili makamlar önünde Türk vatandaşlarının yaptığı
evlenmeler, 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medenî Kanunu hükümlerine
uygun olmak ve butlanla batıl olmayı gerektiren bir sebep bulunmamak kaydıyla
geçerlidir. Bu evliliklerin koca, kocanın yabancı olması halinde kadın
tarafından en geç otuz gün içerisinde evlenmeyi yapan yabancı makamdan
alınmış belgenin o yerdeki dış temsilciliğe verilmesi veya dış temsilciliğe
gönderilmesi suretiyle yapılır. Beyanı alan dış temsilcilik evlenme
bildirimini usûlüne göre düzenleyerek nüfus müdürlüklerine göndermekle
yükümlüdür. (2) O yerde dış temsilcilik bulunmadığı veya dış
temsilciliğe bildirimde bulunulamadığı takdirde, evlenme bildirimi; yabancı
makamlardan alınan evlenme belgesinin Türkçeye
çevrilip usûlüne göre onaylanmış ve Dışişleri Bakanlığınca tasdik edilmiş
olması şartıyla yurt içinde nüfus müdürlüğüne verilmek suretiyle de
yapılabilir. Bu belgeye dayanılarak düzenlenecek evlenme bildirimi ile kütüğe
tescil işlemi yapılır. Evlenmekle Türk
vatandaşlığını kazananların tescili
MADDE 25-
(1) Evlenmekle Türk vatandaşlığını kazanan kadın, kocasının hanesine tescil
edilir. Bu şekilde aile kütüklerine tescil edilen kadının ölüm dışında
evliliğinin sona ermesi halinde kaydı, kayıtlı bulunduğu kütüğün sonuna
taşınır. (2) Evlenmekle Türk vatandaşlığını kazanan erkek
karısının evlenmekle kaydının taşındığı haneye tescil edilir. Evliliğin ölüm
dışında sona ermesi halinde kadının kaydı evlenmeden önce kayıtlı bulunduğu
haneye taşınır, erkeğin kaydı ise kayıtlı bulunduğu hanede kalır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Boşanma ve Evliliğin İptali
Kadının bekleme süresinin
başlangıcı
MADDE 26-
(1) Kadının bekleme süresi, mahkeme kararının kesinleştiği tarihten itibaren
hüküm ifade eder. Boşanma veya
evliliğin iptali kararlarında bulunması gerekli hususlar
MADDE 27-
(1) Boşanma veya evliliğin iptaline ilişkin kararlarda aşağıdaki bilgilere
yer verilmesi zorunludur: a) Tarafların Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası,
adı, soyadı, doğum yeri ve tarihi, baba ve ana adları ile kadının evlenmeden
önceki soyadı ve aile kütüğünde kayıtlı olduğu yer bilgileri. b) Evlilik içinde doğmuş çocuklar ve bunların kimlik
bilgileri. c) Karara ait usûl mevzuatının öngördüğü diğer esas
ve usûle ait hükümler. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Tanıma ve Evlât Edinme Tanıma işlemi
MADDE 28-
(1) Tanıma; babanın yazılı başvurusu üzerine mahkemede yapılmışsa mahkeme
tarafından, notere başvurusu üzerine düzenlenen senetle yapılmışsa noter
tarafından tanımanın yapıldığı tarihten itibaren on gün içinde nüfus
müdürlüğüne bildirilir. (2) Tanımanın babanın vasiyetnamesindeki beyanla
yapılması durumunda nüfus müdürlüğüne bildirim, vasiyetnameyi açan hâkim
tarafından yapılır. (3) Nüfus memuruna yapılan tanıma beyanı ise doğrudan
aile kütüklerine tescil edilir. (4) Tanınan çocuklar babalarının hanesine baba adı ve
soyadı ile analarının kimlik ve kayıtlı olduğu yer bilgileri belirtilmek
suretiyle tescil edilir. (5) Yurt dışında yapılan tanıma işlemlerine ait
bildirimler dış temsilciliklere veya Türkçeye
tercüme edilip, onaylanmış olmak kaydıyla yurt içinde nüfus müdürlüklerine
yapılabilir. Evlât edinme
işlemi
MADDE 29-
(1) Evlât edinme kararı mahkeme tarafından on gün içinde o yerin nüfus
müdürlüğüne bildirilir. Evlât edinme olayı aile kütüklerine tescil edilir ve
evlât edinilenin kaydı evlât edinenin aile kütüğüne taşınır. Yurt dışında
yapılan evlât edinme işlemleri
MADDE 30-
(1) Yurt dışında yabancı yetkili makamlar önünde yapılan evlât edinme
işlemleri aslî şartlar bakımından Türk mevzuatına uygun olmak şartıyla
Türkiye'de de geçerlidir. (2) Evlât edinme olaylarına ilişkin yabancı adlî veya
idarî makamlarca verilen ve o ülkenin hukukuna göre kesinleşmiş olan veya
kesin hüküm gibi sonuç doğuran karar ve belgelerin Türkiye'de icra
olunabilmesi, yetkili Türk mahkemesi tarafından tenfiz
veya tanıma kararı verilmesine bağlıdır. BEŞİNCİ BÖLÜM Ölüm ve Gaiplik Bildirim süresi ve
yükümlü olanlar
MADDE 31-
(1) Ölüm olayını; a) Şehir ve kasabalarda 24/4/1930 tarihli ve 1593
sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince defin
ruhsatı vermeye yetkili olanlar, b) Köylerde, varsa resmî tabip veya sağlık kuruluşu
yetkilileri, yoksa köy muhtarları, c) Hastane ve bakım evi gibi sağlık kurumlarında
kurum amirlikleri, ç) Askeri birliklerde tabipler veya iç hizmet
mevzuatına göre kıta komutanlıklarınca görevlendirilmiş olanlar ve askerlik
şubeleri, d) Doğal afetlerde mülkî idare amirlerince
görevlendirilecek memurlar, e) Adlî olaylarda ve kazalarda ilgili Cumhuriyet
savcılıkları, olayın meydana geldiği tarihten itibaren, dış
temsilcilikler ise olaydan haberdar oldukları tarihten itibaren on gün
içerisinde Genel Müdürlüğe ya da nüfus müdürlüğüne
bildirmekle yükümlüdürler. (2) Kanunî süre geçtikten
sonra nüfus müdürlüklerine gelen ölümlere ait tutanaklar resmî sağlık
kurumları kayıtlarına veya diğer resmî belgelere dayanılarak düzenlenmiş ise
nüfus müdürlüklerince kabul edilip işleme alınır. (3) Yurt içinde meydana gelen ölümlerde, ölüm nerede
meydana gelmişse o yerin nüfus müdürlüğüne, ölüm yerinin tespit edilememesi
halinde ceset nerede bulunmuşsa o yerin, ölüm bir taşıt içinde olmuşsa bu
taşıttan çıkarıldığı yerin nüfus müdürlüğüne bildirilir. (4) Ölenin kaydı yok ise yapılacak soruşturma sonunda
Türk vatandaşlığı ve ailesi tespit edildiği takdirde doğum tutanağı
düzenlenerek aile kütüğüne önce doğum, sonra ölüm olayı işlenir. Ölüm karinesi
MADDE 32-
(1) Bir kimse ölümüne kesin gözle bakılmayı gerektiren durumlar içinde
kaybolursa, cesedi bulunamamış olsa bile müracaat edilen yerin mülkî idare
amirinin emri ile ölüm tutanağı düzenlenerek ölüm olayı işlenir. (2) Bu madde uyarınca işlem yapılabilmesi için ölüm
karinesi bulunan kişinin alt veya üst soyundan bir kişinin ya da kardeşlerinin, bunlar yoksa mirasçılarının dilekçe
ile başvurarak olayı belgelendirmeleri ya da
yetkili makamların durumu resmî bir yazı ile nüfus müdürlüğüne bildirmeleri
gereklidir. (3) Dilekçeye ekli belgeler ve gerektiğinde nüfus
müdürlüğünce yaptırılacak soruşturma olayın doğruluğunu ve öldüğü iddia
edilen kişinin de olayın meydana geldiği sırada orada bulunduğunu kanıtlamaya
yeterli görülürse mülkî idare amirinin emri ile ölüm kaydı düşülür. Ölü olduğu halde
aile kütüklerinde sağ görünenler
MADDE 33-
(1) Ölmüş olduğu halde aile kütüklerinde sağ görülenlere ait ölüm
tutanakları, ölüm olayını gösterir belge ile başvurulması halinde nüfus
müdürlüklerince düzenlenir ve gerekli işlem yapılır. Herhangi bir belge ibraz
edilememesi durumunda ölüm beyanının doğruluğu nüfus müdürlüklerince tahkik
ettirildikten sonra düzenlenecek ölüm tutanağı, mülkî idare amirinin emri ile
işleme konulur. Gaiplik işlemi
MADDE 34-
(1) Gaiplik kararları mahkemelerce on gün içinde o yerin nüfus müdürlüğüne
bildirilir ve nüfus memurlarınca aile kütüklerine tescil edilir. DÖRDÜNCÜ KISIM Kayıt Düzeltmeleri
BİRİNCİ BÖLÜM
Nüfus Kaydının Düzeltilmesine İlişkin Esaslar Kayıt düzeltilmesi
MADDE 35-
(1) Kesinleşmiş mahkeme hükmü olmadıkça nüfus kütüklerinin hiçbir kaydı
düzeltilemez ve kayıtların anlamını ve taşıdığı bilgileri değiştirecek
şerhler konulamaz. Ancak olayların aile kütüklerine tescili esnasında yapılan
maddî hatalar nüfus müdürlüğünce dayanak belgesine uygun olarak düzeltilir. (2) Aile kütüklerindeki din bilgisine ilişkin
talepler, kişinin yazılı beyanına uygun olarak tescil edilir, değiştirilir,
boş bırakılır veya silinir. Nüfus davaları
MADDE 36- (1)
Mahkeme kararı ile yapılan kayıt düzeltmelerinde aşağıdaki usûllere uyulur: a) Nüfus kayıtlarına ilişkin düzeltme davaları,
düzeltmeyi isteyen şahıslar ile ilgili resmî dairenin göstereceği lüzum
üzerine Cumhuriyet savcıları tarafından yerleşim yeri adresinin bulunduğu
yerdeki görevli asliye hukuk mahkemesinde açılır. Kayıt düzeltme davaları
Cumhuriyet savcısı ve nüfus müdürü veya görevlendireceği nüfus memuru huzuru
ile görülür ve karara bağlanır. b) Aynı konuya ilişkin olarak nüfus kaydının
düzeltilmesi davası ancak bir kere açılabilir. Ad değişikliği halinde, nüfus
müdürlüğü bu kişinin çocuklarının baba veya ana adına ilişkin kaydı, soyadı
değişikliğinde ise eş ve ergin olmayan çocukların soyadını da düzeltir. c) Tespit davaları, kaydın iptali veya düzeltilmesi
için açılacak davalara karine teşkil eder. (2) Kişilerin başkasına ait kaydı kullandıklarına
ilişkin başvurular Bakanlıkça incelenip sonuçlandırılır. Nüfus
müdürlüklerinin yetkisi
MADDE 37-
(1) Genel Müdürlük ve nüfus müdürlükleri, mahkemece verilen kararlar hakkında
her türlü kanun yoluna başvurmaya yetkilidir. (2) Genel Müdürlük ve nüfus müdürlükleri kanunî harç
ve her türlü mahkeme masraflarından muaftır. İKİNCİ BÖLÜM Maddî Hatalar ve Nüfus Kaydının İptali Maddî hatalar
MADDE 38-
(1) Bu Kanunun 7 nci maddesinde sayılan aile
kütüklerine tescil edilmesi gereken bilgilerden; dayanak belgesinde bulunduğu
halde nüfus kütüklerine hatalı veya eksik olarak tescil edilen ya da hiç yazılmayan bilgiler veya mükerrer kayıtlar
maddî hata kapsamında değerlendirilir. Bu tür maddî hatalar Genel Müdürlükçe ya da nüfus müdürlükleri tarafından düzeltilir veya
tamamlanır. Tarihlerde
düzeltme ve tamamlama yetkisi
MADDE 39-
(1) Genel Müdürlük, nüfus kayıtlarına göre vatandaşların hicrî veya rumî tarihle yazılmış nüfus olaylarının tarihlerini
miladî yıla çevirerek aile kütüklerine geçirmeye, doğum tarihlerinin ay ve
günü belli olmayanların da eksikliklerini tamamlamaya yetkilidir. (2) Doğum tarihlerinde doğum yılı yazılıp, doğum ayı
ve günü yazılmamış olanların yaşlarının hesaplanmasında doğduğu yılın Temmuz
ayının birinci günü, ayı yazılıp da günü belli olmayanlar için de o ayın
birinci günü başlangıç olarak alınır. Nüfus kaydının
iptali
MADDE 40-
(1) Usûlüne göre düzenlenmemiş bir belgeye dayanılarak tesis edilmiş nüfus
kayıtları Genel Müdürlüğün ya da nüfus
müdürlüklerinin göstereceği lüzum üzerine mahkemece verilecek kararla iptal
edilir. Nüfus kütüğüne düşülmüş olan şerh ve açıklamaların iptal edilmesi de
aynı usûle tâbidir. BEŞİNCİ KISIM Nüfus ve Uluslararası Aile Cüzdanları
Düzenlenmesi ve
dağıtılması
MADDE 41-
(1) Nüfus cüzdanının kapsamı, şekli, ebadı ile yürürlük, değiştirme ve
geçerlilik tarihlerini belirlemeye, taklit, tahrif ve sahtecilikten korumak
maksadıyla nüfus cüzdanı üzerine konulacak güvenlik unsurlarını, basım ve
vatandaşa teslimat aşamasında uygulanacak sistem ve teknolojiyi, nüfus
cüzdanının kaybı ve değiştirilmesi halinde yapılacak işlemleri tespit etmeye
Bakanlık yetkilidir. (2) Nüfus ve uluslararası aile cüzdanları, Bakanlıkça
tespit edilen şekil, ebat ve örneğine uygun olarak Maliye Bakanlığınca
bastırılır ve nüfus müdürlüklerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere muhasebe
yetkililerine, dış temsilciliklerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere de
Dışişleri Bakanlığına gönderilir. (3) Muhasebe yetkilisince nüfus müdürlüklerinin
ihtiyacı göz önünde tutularak, kadın ve erkek nüfus cüzdanlarının her biri
ile uluslararası aile cüzdanlarının en fazla üçerbin
adedi, bedeli sonradan ödenmek üzere, müteakiben üçerbin
adetlik partiler halinde peşin para karşılığında verilir. Doğum
bildirimlerinin kanunî süresi içinde yapılması halinde düzenlenecek nüfus
cüzdanlarından değerli kâğıt bedeli alınmaz. Hatalı yazım nedeniyle iade
edilen nüfus ve aile cüzdanları değerli kâğıt bedelinden düşülür. (4) Nüfus cüzdanı, yurt içinde ilçe nüfus
müdürlüklerince ve yurt dışında dış temsilciliklerce kişilerin kendilerine,
ergin olmayanların veli, vasi veya resmî vekillik belgesi ibraz edenler ile
bu Kanunun 17 nci maddesinde belirtilen, beyanla
yükümlü kişilere Bakanlıkça tespit edilecek usûller çerçevesinde verilir. (5) Evlenen her çifte, evlendirme işlemi ile görevli
memur tarafından uluslararası aile cüzdanı verilir. Evli olduğu halde
uluslararası aile cüzdanı almamış olanlara ise istekleri üzerine nüfus
müdürlüklerince verilir. Eşlerden birinin talebi halinde, kendilerinin veya
aile fertlerinin kişisel durumlarında meydana gelen değişiklikleri bu cüzdana
işletmekle, nüfus müdürlükleri de işlemek ve gerekli açıklamaları yapmakla
görevlidirler. (6) Genel Müdürlük ile başkonsolosluklar, nüfus ve
aile cüzdanları bedeli açısından 2/6/1934 tarihli ve 2489 sayılı Kefalet
Kanunu hükümlerine tâbi değildir. (7) Nüfus
cüzdanlarına bu Kanunda öngörülenler dışında kayıt ve işaret konulamaz. Bu
cüzdanlar hiçbir kişi, kurum tarafından alıkonulamaz. Ancak, ihtiyaç duyulan
hallerde kurumlar bir suretini saklayabilir. Cüzdan talep belgesi
MADDE 42-
(1) Nüfus ve uluslararası aile cüzdanlarının verilebilmesi için şekli ve
kapsamı Bakanlıkça belirlenen ve bastırılan cüzdan talep belgeleri
kullanılır. Doğum tutanaklarına dayanılarak nüfus cüzdanı düzenlemesinde
talep belgesi aranmaz. (2) Cüzdan talep belgelerini uygulamaya koymaya veya
kaldırmaya ve saklama sürelerini belirlemeye Bakanlık yetkilidir. ALTINCI KISIM Nüfus Kayıtlarındaki Bilgilerin Verilmesi Nüfus
kayıt örneği verilmesi
MADDE 43-
(1) Kişinin aile kütüğündeki kaydının çıkarılması ve aslına uygunluğunun
nüfus müdürlüğünce onanması ile elde edilen nüfus kayıt örnekleri, aksi ispat
edilene kadar geçerlidir. Nüfus kayıt örneği, istenme nedeni ve hangi amaçla
kullanılacağının belirtildiği yazılı istek olmadan verilemez. Ancak kişinin
kimliğini kanıtlayan resmî bir belge ile şahsen başvurması halinde yazılı
müracaat aranmaz. Nüfus kayıt örneklerinde, bunları istemeye yetkili olanlar
tarafından açıkça ve gerekçeli olarak istenmediği takdirde, kimlik bilgileri
dışında kişisel bilgilere yer verilmez. Bu belgeler üzerinde silinti ve
kazıntı yapılamaz. (2) Düzenlendikleri tarihten itibaren yüzseksen gün içinde kullanılmayan nüfus kayıt örnekleri
geçerliliğini kaybeder. Nüfus kayıt örneğinin kullanılacağı alanlara göre
Bakanlık bu süreyi otuz güne kadar kısaltmaya yetkilidir. Nüfus kayıt örneğini almaya yetkili olanlar
MADDE 44-
(1) Nüfus kayıt örneklerini; a) Bakanlık, b) Dış temsilcilikler, c) Asker alma işlemleri için Milli Savunma Bakanlığı,
ç) Adlî makamlar, d) Adlî işlemlerle sınırlı olmak üzere kolluk
kuruluşları, e) Evlenme işlemleri için evlendirme işlemini yapmaya
yetkili olanlar, f) Ölüm işlemleri için resmî sağlık kuruluşları, g) Kaydın sahipleri veya bunların eşleri ile veli,
vasi, alt ve üst soyları ya da bu kişilere ait
vekillik belgesini ibraz edenler, nüfus müdürlüklerinden doğrudan almaya yetkilidirler.
(2) Birinci fıkrada sayılanlar dışında kalan kurumlar
ve tüzel kişiler, yazılı olarak başvurmak ve istem nedenini açıkça belirtmek
suretiyle Bakanlık veya mülkî idare amirinin emri ile nüfus kayıt örneğini
alabilirler. Bakanlık bu madde hükümlerini işletmek üzere Kimlik Paylaşımı
Sistemi kurar. (3) Yerleşim yeri adresi ve diğer adres bilgilerinin
verilmesi kişinin rızasına bağlıdır. (4) Birinci
fıkranın (g) bendinde sayılan kişiler dışında kalan üçüncü şahıslar medenî
hal bilgisi dışında bir kişinin nüfus kaydına ilişkin örnek veya bilgi
alamazlar. Kimlik ve Adres Paylaşımı Sistemlerinin kullanılması
MADDE 45-
(1) Bakanlık, Kimlik Paylaşımı Sistemi ve Adres Paylaşımı Sistemi veri
tabanlarında tutulan bilgileri bu Kanunda belirtilen esas ve usûller
çerçevesinde kurumlar ile diğer kişilerin hizmetine açabilir. Yerleşim yeri
adresi bilgileri ancak kurumların paylaşımına açılabilir. (2) Kimlik Paylaşımı Sistemi veri tabanındaki
bilgilerin tamamı veya bir kısmı toplu halde hiçbir kuruma veya diğer
kişilere verilemez. Kurumlar ve diğer kişiler kendi iş ve işlemlerine esas
olmak üzere sadece kayıtlarını tuttukları kişilerin bilgilerini alabilirler. (3) Kurumlar aldıkları bilgileri tanımlanmış
hizmetlerin yerine getirilmesi dışında başka hiçbir amaçla kullanamaz;
ilgilisi veya bu Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilenler dışında kimseye
veremez. Sistemin bütün aşamalarında görev yapan yetkililer de bu kurallara
uymakla yükümlüdür. Bu yükümlülük, kamu görevlilerinin görevlerinden
ayrılmalarından sonra da devam eder. (4) Genel Müdürlükten alınan bilgilerin iş ve
işlemlerde kullanılmasının hukukî sonuçları bilgiyi alan kurumun
sorumluluğundadır. (5) Bu Kanun ile kurulacak veri tabanlarının
istatistik amaçlı kullanımında 10/11/2005 tarihli ve 5429 sayılı Türkiye
İstatistik Kanunu hükümleri uygulanır. YEDİNCİ KISIM
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik
Numarası
Kimlik numarası MADDE 46-
(1) Kimlik numarası, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının nüfus kayıtları
arasında bağ kurmak, kişilerin kaydına ulaşmak ve kamu kuruluşlarında tutulan
kayıtlar arasında ilişki sağlamak amacını taşıyan bir numara sistemidir.
Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası kişiye bir defa verilir ve
değiştirilemez. (2) Türkiye'de kaydı tutulan yabancılara da
Bakanlığın tespit edeceği esaslar içerisinde bir kimlik numarası verilir. Kullanımı
MADDE 47-
(1) Kişiler adına düzenlenecek olan her türlü form, beyanname, kimlik kartı,
vergi kimlik kartı, sürücü belgesi, pasaport gibi bütün tanıtıcı belgelerde
Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasına yer verilir. (2) Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası kurumlar ile
diğer gerçek ve tüzel kişilerin her türlü işlem ve kayıtlarında esas alınır. (3) Kimlik numarasının uygulanmasında ortaya çıkan
sorunlar ile tereddüt edilen hususlarda Genel Müdürlüğün görüşü alınır. SEKİZİNCİ KISIM Adres Kayıt Sistemi
Adres bilgilerinin tutulması ve adres standardı
MADDE 48-
(1) Yerleşim yeri adresi ve diğer adreslere ait bilgilerin tutulmasına
ilişkin politikanın oluşturulması, geliştirilmesi, yaygınlaştırılması, idarî
birimlere göre genel uygulamaya geçiş tarihlerinin
tespit edilmesi, ulusal adres veri tabanı ile MERNİS veri tabanının
ilişkilendirilmesi ve adres bilgilerinin paylaşılmasına ilişkin işlemler
Bakanlıkça yürütülür. Bakanlığın nüfus kütüklerindeki adres kayıtlarını
tamamlamak maksadıyla işbirliği talebi kurumlarca karşılanır. (2) Adres standardı, Mahallî İdareler Genel
Müdürlüğünün takip ve sorumluluğunda; Genel Müdürlük, Türkiye İstatistik
Kurumu, Türk Standartları Enstitüsü ve ilgili diğer kuruluşlarca ortaklaşa
belirlenir. Mahallî İdareler Genel Müdürlüğü tespit edilen standardın il özel
idaresi ve belediyelere bildirilmesinden sorumludur. Kurumlar ile gerçek ve
tüzel kişiler adres ile ilgili iş ve işlemlerinde adres standardına uymak
zorundadır. (3) Bakanlık, adrese ilişkin her türlü bilgiyi
kurumlardan istemeye yetkilidir. Kurumlar söz konusu isteğe yirmi gün içinde
cevap vermekle yükümlüdür. (4) Yerleşim yeri adresi, kişilerin diğer
adreslerinde kendilerine hizmet verilmesini engellemez; diğer adreslerin
kayıtlarda bulunmaması bu adreslere hizmet verilmemesi sonucunu doğurmaz. Adres bilgisi ve güncellenmesi
MADDE 49-
(1) İl özel idaresi ve belediyeler sorumluluk alanlarındaki adres
bileşenlerini adres standardına uygun olarak tanımlayıp bunlara
değiştirilemeyecek sabit tanıtım numarası vererek mahallindeki bütün
adresleri kapsayacak şekilde adres bilgilerini oluşturmakla yükümlüdür.
Herhangi bir sebeple sabit tanıtım numarası dışında adres bileşenlerinde
yapılan değişiklikler de il özel idaresi ve belediyelerce takip edilerek
ulusal adres veri tabanına işlenir. (2) Ulusal adres veri tabanı Genel Müdürlükte
tutulur. Genel Müdürlük, ulusal adres veri tabanındaki yerleşim yeri adresi
bilgilerini nüfus kütüklerindeki kişi kayıtları ile ilişkilendirerek
elektronik ortamda, yedekleme sistemleri ile birlikte güncel olarak tutar. (3) Yerleşim yeri adresi yurt dışında olan Türk
vatandaşlarının adres kayıtları yaşadıkları ülkenin ve şehrin adı itibarıyla
tutulur. Bildirim yükümlülüğü
MADDE 50-
(1) İl özel idareleri ve belediyeler bu Kanun uyarınca belirlenen standartlardaki
adres bilgileri ile adres oluşumuna altyapı oluşturan yapı belgelerini,
belgelerin oluşturulması ile eş zamanlı olarak ulusal adres veri tabanına
işlemekle yükümlüdür. (2) Yerleşim yeri adreslerinin tutulmasında kişilerin
yazılı beyanı esas alınır. Bildirim, nüfus müdürlüklerine ve dış
temsilciliklerimize adres beyan formuyla yapılır. Yerleşim yeri adresi aynı
konut olan ailenin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında
bulunabilirler. (3) Noterden verilen temsil yetkisini ve bunun kapsamını
belirten yazılı belgeyi ibraz edenler kişilerin adresleri ile ilgili beyanda
bulunabilirler. (4) Çocukların
ve kısıtlıların adresleri veli, vasi, kayyım, bunların bulunmaması halinde,
çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin olan kardeşleri ya
da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından bildirilir. (5) Huzur evi, yetiştirme yurdu, cezaevi, öğrenci
yurdu gibi yerlerde kalanların adreslerinin bildirimleri ilgili kurum
yetkililerince, bildirim yapamayacak durumda olan kimsesizlerin bildirimleri
ise muhtarlar tarafından yapılır. (6) Vesayet altındakilerin yerleşim yeri adresleri,
bağlı bulundukları vesayet makamınca bildirilir. (7) Adres bildirimi şahsen, posta veya elektronik
posta ile yapılabilir. Bildirim süresi ve güncelliği
MADDE 51-
(1) 50 nci maddede sayılan adres beyanı ile yükümlü
kişi ve kurumlar yerleşim yeri adreslerine ilişkin değişiklikleri yirmi iş
günü içinde ilçe nüfus müdürlüklerine bildirmekle yükümlüdür. Ancak yerleşim
yeri adresine dayalı hizmet almak üzere herhangi bir resmî kuruma yapılan
müracaatlarda adres değişikliğine ilişkin beyan, ilgilisi tarafından adres
beyan formuna işlenerek nüfus müdürlüğüne gönderilmek üzere ilgili kuruma
teslim edilebilir. Bu beyan formları ilgili kurumlarca en geç on iş günü
içinde kurumun bulunduğu yerin ilçe nüfus müdürlüğüne gönderilir. (2) Adres bileşenlerinde meydana gelen değişiklikler
hususunda kişilerin bildirimde bulunma sorumluluğu yoktur. Bu değişiklikler
belediyelerce, belediye sınırları dışında kalan yerlerde ise il özel
idarelerince en geç değişikliği takip eden on iş günü içinde, elektronik
ortamda ulusal adres veri tabanına işlenir. (3) Müstakil konut sahipleri ile apartman ve site
yöneticileri, lojman idareleri sorumluları; sorumluluk alanlarındaki yerleşim
yeri adresine ilişkin değişiklikleri, yirmi işgünü içinde, muhtarlar ve 50 nci maddede sayılan beyan yükümlülüğü olanlarla işbirliği
içinde takip etmek ve ortaya çıkan farklılıkları muhtarlara bildirmekle
yükümlüdür. (4) Yerleşim yeri adresi değişikliği bildirimlerine
ilişkin listeler nüfus müdürlüklerince ilgili muhtarlıklara gönderilir. (5) Muhtarlar, bu Kanun uyarınca nüfus
müdürlüklerince kendilerine iletilen yerleşim yeri adresi değişikliği
bildirim listelerini incelemek, mahallindeki yerleşim yeri adresi
değişiklikleri ile karşılaştırmak ve varsa bildirilmemiş olan değişiklikleri
her ayın son haftası içinde bağlı bulunulan ilçenin nüfus müdürlüğüne
bildirmekle yükümlüdür. Adres bilgilerinin kullanımı
MADDE 52-
(1) Bakanlık, talepleri halinde kurumlara, usûl ve esasları Bakanlıkça tespit
edilmek üzere adres bilgilerini elektronik ortamda Adres Paylaşımı Sistemi ve
Kimlik Paylaşımı Sistemi çerçevesinde verebilir. (2) Teknik altyapısını tamamlamış olan muhtarlıklar
sorumluluk alanlarındaki yerleşim yeri adres bilgilerinin güncelliğini takip
etmek amacıyla Kimlik Paylaşımı Sistemine erişebilirler. (3) Kurumlar, yürütecekleri iş ve işlemlerde Genel
Müdürlükte tutulan adres bilgilerini esas alırlar. (4) Adrese
ilişkin bilgi ve belgeler nüfus müdürlüklerinden, Adres Paylaşımı Sisteminden
veya Kimlik Paylaşımı Sistemine bağlanarak bu sistemdeki kayıtlara uygun
belge üretebilen muhtarlıklardan temin edilebilir. Bu şekilde üretilen
belgelerin güvenliği Bakanlığın tespit ettiği usûl ve esaslara göre sağlanır. (5) Nüfus sayımında veya tespitinde, aile ve hayatî
istatistiklerin oluşturulmasında ve bu bilgileri esas alan kanunların
uygulanmasında MERNİS nüfus bilgileri kullanılır. Koordinasyon ve işbirliği
MADDE 53-
(1) Genel Müdürlük, ulusal adres veri tabanının etkin, süratli ve güncel bir
şekilde oluşturulmasını sağlamak ve devam ettirmek için kurumlar arası
koordinasyonla sorumludur. Kurumlar, adrese ve adres bileşenlerine ilişkin
ellerindeki bilgileri Genel Müdürlükle ve ilgili kurumlarla paylaşmakla
yükümlüdür. DOKUZUNCU KISIM Ortak Hükümler
Tescil görevi ve süre
MADDE 54-
(1) Nüfus olaylarını tescil etmekle görevli memurlar, nüfus müdürlüğünde
düzenlenen ve aile kütüklerine tescil edilmesi gereken dayanak belgelerini işlem
anında, diğer makamlarca düzenlenen dayanak belgelerini ise nüfus müdürlüğüne
intikal ettiği tarihten itibaren yedi gün içinde aile kütüklerine tescil
etmekle ve bir örneğini Genel Müdürlüğe göndermekle yükümlüdürler. Mahkeme yazı işleri müdürlerinin görevleri
MADDE 55-
(1) Mahkeme yazı işleri müdürleri, aile kütükleri üzerinde tescil yapılmasını
gerektirecek bütün karar ve işlemleri, kesinleşme veya düzenleme tarihinden
itibaren on gün içerisinde o yerin nüfus müdürlüğüne bildirmekle
görevlidirler. Sağlık kuruluşlarının görevleri
MADDE 56-
(1) Sağlık kuruluşları ve tabipler, kontrollerindeki doğum ve ölüm olaylarına
ilişkin olayın mahiyetini ve ilgilinin kimlik bilgilerini gösteren bir rapor
düzenleyerek sahiplerine vermekle görevlidirler. (2) 1593 sayılı Kanun hükümleri saklıdır. Vekiller
MADDE 57-
(1) Bir işleme esas olmak üzere üçüncü kişilerin beyanda bulunabilmeleri
ancak özel temsil yetkisini kapsayan noterden onaylı vekillik belgesi ile
mümkündür. Yazım dışı kalanlar
MADDE 58-
(1) Nüfus yazımlarında kayıt dışı kalanlar Türkiye'de bulundukları yerin
nüfus müdürlüğüne, yurt dışında ise en yakın dış temsilciliğe Türk vatandaşı
olduklarını gösterir resmî belgeler ile müracaat ederler. Yapılacak inceleme
sonucunda tescillerine engel bir halin bulunmaması halinde, nüfus
müdürlüklerince aile kütüklerine tescil edilirler. Tutanakların imzalanması
MADDE 59-
(1) Nüfus müdürlüklerine yapılan bildirimler üzerine düzenlenen dayanak
belgeleri, nüfus müdürlüğünce imzalanarak onaylanır. Dayanak belgelerinin
ilgilinin kendisi veya veli, vasi ya da vekillik
belgesi ibraz edenler tarafından imzalanması gereklidir. Okuma yazması
olmayanların parmak izi alınır. Beyanda şüphe
MADDE 60-
(1) Nüfus olayları ile ilgili beyanlarda şüpheye düşülmesi halinde mülkî
idare amirinin emri ile kolluk makamları tarafından gerekli soruşturma ve
incelemeler yapılarak nüfus müdürlüğüne bildirilir. Sürelerin hesaplanması MADDE 61-
(1) Bu Kanunda belirtilen sürelerin hesaplanmasında olayın meydana geldiği
tarihi izleyen gün başlangıç olarak alınır. Süreler; tayin edilen müddetin
son günü, son gün resmî tatile rastlarsa tatili izleyen ilk iş günü çalışma
saatinin bitiminde sona erer. Atik veya işlemden kaldırılmış kütükler
MADDE 62-
(1) İşlemden kaldırılmış olan atik veya eski aile kütükleri üzerinde herhangi
bir işlem yapılamaz, kayıt düşülemez. (2) Bu kütükler nüfus olaylarına ait dayanak
belgelerinin bulunamaması halinde kişinin adı, soyadı, baba adı, ana adı,
doğum tarihi veya doğum yerindeki yanlışlıkların düzeltilmesi ya da eksikliklerin tamamlanması ya
da kişinin kimliği ve aile bağlarının tespit edilmesi dışında herhangi bir
hukukî işleme esas alınmaz. (3) Bu kütüklerden çıkartılan kayıt örneklerine atik
veya işlemden kaldırılmış kütüklerden çıkarıldığına dair açıklama yapılır. Askerlik çağına girenlerin listesi
MADDE 63-
(1) Genel Müdürlük, her yıl aile kütüklerinde kayıtlı olanlardan askerlik
çağına giren erkek nüfusun listesini çıkarıp Aralık ayı içerisinde Milli Savunma
Bakanlığına göndermekle yükümlüdür. Milli Savunma Bakanlığı bu listeyi Kimlik
Paylaşımı Sistemi veri tabanından da sağlayabilir. Formların düzenlenmesi
MADDE 64-
(1) Bu Kanunun uygulanmasında kullanılacak olan form ve belgeleri hazırlamaya
ve gerekli düzenlemeleri yapmaya Bakanlık yetkilidir. Elektronik ortamda
tutulan yerleşim yeri adresinin bildirimine ilişkin beyan formları taranarak
elektronik ortama aktarıldıktan sonra imha edilir. ONUNCU KISIM
Çeşitli Hükümler Ücretlendirme
MADDE 65-
(1) Kimlik Paylaşımı Sisteminde ve Adres Paylaşımı Sisteminde yer alan
bilgiler 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol
Kanunu ve eki cetvellerde yer almayan kamu kurum ve kuruluşları ile diğer
kişilere ücreti karşılığında verilir. Alınacak ücretler Bakanlık ve Maliye
Bakanlığınca birlikte belirlenir. Tahsil edilen hizmet bedeli tutarları
bütçeye gelir kaydedilir. Fazla çalışma ücreti
MADDE 66-
(1) MERNİS, Kimlik ve Adres Paylaşımı Sistemleri projelerinde görevlendirilen
fiilen fazla çalışma yapan Genel Müdürlük merkez ve taşra teşkilâtı
personeline (sözleşmeli personel dahil), ayda elli saati ve yılı merkezî
yönetim bütçe kanununda belirtilen fazla çalışma ücretinin üç katını geçmemek üzere Bakanlıkça belirlenecek esaslar
çerçevesinde fazla çalışma ücreti ödenir. ONBİRİNCİ KISIM Ceza Hükümleri Gerçek dışı beyan
MADDE 67-
(1) Gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdan talep belgesi veren köy veya
mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek
dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla
kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (2) Adrese ilişkin yükümlülükleri yerine getirmeyen
ve yasaklara aykırı hareket eden kamu görevlileri 26/9/2004 tarihli ve 5237
sayılı Türk Ceza Kanununun kamu idaresinin güvenirliğine ve işleyişine karşı
suçlara ilişkin hükümlerine göre cezalandırılır. İdarî para cezaları
MADDE 68-
(1) Bu Kanuna göre; a) Nüfus olaylarını bildirmekle görevli olup, bu
görevlerini bu Kanunda belirtilen süreler içinde yerine getirmeyen kamu
görevlilerine, fiil başka bir suç oluştursa bile, nüfus memurunun teklifi
üzerine o yerin ilçe nüfus müdürünün kararı ile 25 YTL idarî para cezası
verilir. b) Nüfus olaylarını bildirme yükümlülüğü olup bu yükümlülüğünü
bu Kanunda belirtilen süre içinde yerine getirmeyenlere, nüfus ve aile
cüzdanlarını kaybedenlere ve nüfus cüzdanının geçerlilik süresinin son
bulmasından itibaren altmış gün içinde bu cüzdanlarını değiştirmeyen kişilere
veya bu durumdaki çocukların veli veya vasilerine, yurt içinde ilçe nüfus
müdürlüklerince, yurtdışında ise dış temsilcilik veya dış temsilciliklerde
görevli memurlarca 50 YTL idarî para cezası verilir. c) Mülkî idare amirince bu Kanunun 50 nci maddesinde belirtilen yükümlülükleri yerine
getirmeyen kişilere 250 YTL, gerçeğe aykırı beyanda bulunanlara 500 YTL idarî
para cezası verilir. (2) Yurt dışında verilen idarî para cezaları, işlem
sırasında mahallî para karşılığı verildiği ülkede konsolosluk hasılatının
tahsil edildiği para birimi üzerinden tahsil edilir. (3) Bu Kanuna göre; a) Her türlü doğal afet, gasp, hırsızlık, yangın ve
terör nedeniyle nüfus ve aile cüzdanlarının kaybedilmesi, nüfus olaylarının
bildirim yükümlülüğünün yerine getirilememesi hallerinde, b) Yetkili kurumların kimsesiz çocuklarla ilgili
nüfus cüzdanı talepleri ve doğum bildirimlerinde, c) Bu Kanunun 18 inci maddesinde belirtilen büyük
ana, büyük baba veya kardeşlere ya da çocukları
yanlarında bulunduranlar ile muhtarlara, d) Bu Kanunun 31 inci maddesinde belirtilen
Cumhuriyet savcılıklarına, bu maddede belirtilen idarî para cezaları uygulanmaz.
ONİKİNCİ KISIM
Çeşitli Hükümler Yönetmelik
MADDE 69-
(1) Bu Kanunun uygulanmasına ilişkin yönetmelikler yüzseksen
gün içerisinde Bakanlıkça hazırlanarak Bakanlar Kurulunca yürürlüğe konulur. (2) Adres ve numaralamaya ilişkin yönetmelik ise
doksan gün içerisinde Bakanlık, Türkiye İstatistik Kurumu ve Türk
Standartları Enstitüsü Kurumu tarafından müştereken hazırlanarak yürürlüğe
konulur. Kadrolar
MADDE 70- (1)
Bu Kanuna ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar bu Kanun kapsamındaki
hizmetlerde kullanılmak üzere ihdas edilerek 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayılı cetvelin İçişleri
Bakanlığı bölümüne eklenmiştir. Kaldırılan hükümler
MADDE 71-
(1) 5/5/l972 tarihli ve l587 sayılı Nüfus Kanunu, 24/2/1972 tarihli ve 1543
sayılı Genel Nüfus Yazımı Kanunu ve 5/7/1939 tarihli ve 3686 sayılı Evlenme
Kâğıtları ve Bunların Nüfus Kütüklerine Tescilleri Hakkında Kanun, 26/6/1973 tarihli
ve 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanununun 5 inci maddesi, 6 ncı maddesinin (a) ve (d) bentleri, 8 inci maddesi, 16 ncı maddesi ve 17 nci
maddesinde yer alan "8" ibaresi ile 10/4/1927 tarihli ve 1003
sayılı Binaların Numaralanması ve Sokaklara İsim Verilmesi Hakkında Kanun
yürürlükten kaldırılmıştır. Diğer kanunların değiştirilen hükümleri
MADDE 72-
(1) 1774 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin (c)
bendinden sonra gelmek üzere "tarafından örneğine uygun kimlik belgesi doldurularak
üç gün içinde genel kolluk örgütüne verilmesi zorunludur." ibaresi
eklenmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrasında yer alan "olanlar ile (d)
bendinde belirtilen yerlerde kalanların" ibaresi "olanların"
şeklinde değiştirilmiştir. Diğer kanunlara eklenen hükümler
MADDE 73-
(1) 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanunun 28 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. "Bakanlık, nüfus ve vatandaşlık hizmetlerini
yürütmek üzere, illerde il nüfus ve vatandaşlık müdürlükleri, ilçelerde ilçe
nüfus müdürlükleri kurabilir. Bakanlık, kadro, yer ve unvanlarına
bakılmaksızın ihtiyaç durumuna göre nüfus müdürü ve memurlarını, lüzum
görülen yerlerde görevlendirmeye yetkilidir." ONÜÇÜNCÜ KISIM
Geçici Hükümler GEÇİCİ MADDE 1- (1) Kurumlar ve tüzel kişiler bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren
iki yıl içinde mevzuatlarını bu Kanun hükümlerine uygun hale getirerek
işlemlerinde kimlik numarasını kullanmak zorundadırlar. GEÇİCİ MADDE 2- (1) Bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren adres bilgilerinin
kaydedilmesine ilişkin uygulamaya hazırlık olarak sırasıyla aşağıdaki iş ve
işlemler yapılır: a) Ulusal adres veri tabanının altyapı çalışmaları
Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı bünyesinde yapılarak veri tabanı kurulur
ve bu maddede öngörülen iş ve işlemlerin tamamlanmasından sonra Genel
Müdürlüğe devredilir. b) Mahallî İdareler Genel Müdürlüğü, adres ve
numaralamaya ilişkin yönetmeliğe uygun olarak il özel idareleri ve
belediyelerin numaralama ve levhalama çalışmalarını
takip eder. c) Adres çalışmaları ile eş zamanlı olarak il özel
idareleri ve belediyeler ile Genel Müdürlük, ulusal adres veri tabanlarının
teknik altyapısını oluşturur. Ulaştırma Bakanlığı tarafından ülke genelinde
il özel idareleri ve belediyeler ile ulusal adres veri tabanı arasında on-line işleyecek bir ağ altyapısı oluşturulur. Her yerleşim
biriminin ulusal adres veri tabanına ulaşabileceği bir merkezî bilgisayar
programı Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığınca hazırlanır. Gerekli
şifreleme ve kullanıcı eğitimi verilerek il özel idareleri ve belediyelerin
kullanımına açılır. ç) Adres standardının belirlendiği tarihten itibaren
en geç üçyüzaltmış gün içerisinde il özel idare ve
belediyeler tarafından yerleşim birimlerinin adres bileşenleri standartlara
uygun hale getirilerek numaralama işlemi tamamlanır ve merkezî olarak kurulan
ulusal adres veri tabanına (c) bendinde bahsedilen program aracılığı ile
işlenir. d) İl özel idareleri ve belediyelerce
gerçekleştirilen numaralama ve levhalama
çalışmalarının uygunluğunun yerinde tespit edilmesi amacıyla Türkiye
İstatistik Kurumu Başkanlığı ve Mahallî İdareler Genel Müdürlüğü tarafından
numaralama işlemi tamamlandıktan sonra doksan gün içerisinde alan kontrolü
yapılır. Kontrol sonuçları ulusal adres veri tabanına işlenir. e) Ulusal adres veri tabanındaki yerleşim yeri
adreslerinin nüfus kütüklerindeki kişi kayıtları ile ilişkilendirilmesi ve
Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasına bağlı kişisel yerleşim yeri adresi
kayıtlarının tutulabilmesi için, numaralaması tamamlanan yerleşim yerlerinden
başlamak ve bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç altıyüzotuz gün içerisinde tamamlanmak üzere Türkiye
İstatistik Kurumu Başkanlığı tarafından alan uygulaması yapılır. Uygulama
esnasında ulusal adres veri tabanına dayalı olarak alanda tespit edilen
yerleşim yeri adres bilgileri, MERNİS kayıtları ile Türkiye Cumhuriyeti
kimlik numarası esasına göre elektronik ortamda eşleştirilir. Alan taraması
sırasında Türkiye'de yerleşim yeri adresi tespit edilen yabancılar ile ilgili
ayrı bir veri tabanı oluşturulur. f) Elde edilen kayıtlar, mahalle ve köy
muhtarlıklarında altmış gün süreyle askıya çıkartılır. Askı süresince,
itirazlar üzerine yapılacak inceleme sonucunda Türkiye İstatistik Kurumu
Başkanlığı tarafından temin edilen bilgilere göre kayıtlarda gerekli
düzeltmeler yapılır. Bu çalışma ile kayıtların kesinleşmesi sonucunda alan
uygulamasında kullanılan formlar 28/9/1988 tarihli ve 3473 sayılı
Muhafazasına Lüzum Kalmayan Evrak ve Malzemenin Yok Edilmesi Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun hükümlerine göre
mahallî kurulların kararı ile yerinde imha edilir. (2) İşlemler sırasında kullanılacak formlar Genel
Müdürlük ile işbirliği halinde Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı tarafından
hazırlanır. Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı tarafından formlara
istatistik amaçlı olarak eklenen sorulara ilişkin kayıtlar Türkiye İstatistik
Kanunu hükümleri çerçevesinde değerlendirilir. (3) Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığının bu madde
kapsamında yapacağı alan çalışması, 5429 sayılı Kanunun sayım ve
araştırmalarla ilgili hükümleri çerçevesinde yürütülür. Bu maddede belirtilen
iş ve işlemlerin yapılması için ilgili kurumlar mal ve hizmet satın alabilir.
Bu madde kapsamında yaptırılacak işler hakkında, ceza ve ihalelerden
yasaklama hükümleri hariç 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
ile 5018 sayılı Kanun hükümleri uygulanmaz. Bu kapsamda yapılacak mal ve
hizmet alımlarının usûl ve esasları, saydamlık, rekabet, eşit muamele, güvenirlik,
kamuoyu denetimi, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanması ve
kaynakların verimli kullanılmasını sağlayacak ilkeler doğrultusunda hizmetin
gereklerine göre Bakanlar Kurulunca belirlenir. (4) Bu maddenin birinci fıkrasının (a) bendinin
uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir. GEÇİCİ MADDE 3- (1) Bu Kanunun geçici 2 nci maddesinin
uygulama süresi içinde nüfus olaylarını nüfus mevzuatında öngörülen süreyi
geçirdikten sonra bildirenler ile nüfus ve aile cüzdanını kaybedenlere bu
Kanunun 68 inci maddesi hükmü uygulanmaz. GEÇİCİ MADDE 4- (1) Bu Kanunda öngörülen süre içerisinde ulusal adres veri tabanına
bağlanamayan il özel idareleri ve belediyeler, mahallî adres bilgilerini
tespit edip güncelliğini takip ederler ve ulusal adres veri tabanına işlenmek
üzere elektronik ortamda ilçe nüfus müdürlüklerine gönderirler. GEÇİCİ MADDE 5- (1) Bu Kanun yürürlüğe girinceye kadar tanıma
beyanı veya babalığa hüküm kararı sonucu ana hanesine tescil edilen
çocukların baba hanelerine nakline ana ve babanın birinin, çocuk ergin ise
kendisinin müracaatı aranır. Yürürlük
MADDE 74-
(1) Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme
MADDE 75-
(1) Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. (1) SAYILI LİSTE KURUMU :
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI TEŞKİLÂT :
MERKEZ İHDAS EDİLEN KADROLAR SERBEST KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAMI MİAH Daire
Başkanı 1 1 MİAH Şube
Müdürü 1 1 GİH Şube
Müdürü 1 2 GİH Uzman 1 2 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 3 23 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 4 23 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 5 22 THS Mühendis 1 3 THS Mühendis 2 3 GİH Programcı 1 5 GİH Programcı 2 5 THS Teknisyen 3 5 THS Teknisyen 4 5 TOPLAM 100 (1) SAYILI LİSTE KURUMU :
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI TEŞKİLÂT :
TAŞRA İHDAS EDİLEN KADROLAR SERBEST KADRO SINIFI UNVANI DERECESİ ADEDİ TOPLAMI GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 3 474 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 4 471 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 5 471 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 6 471 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 7 471 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 8 471 GİH Veri
Hazırlama ve Kontrol İşletmeni 9 471 GİH Programcı 3 100 GİH Programcı 4 100 GİH Programcı 5 100 THS Teknisyen 3 100 THS Teknisyen 4 100 THS Teknisyen 5 100 TOPLAM 3900 |