Genelge Başbakanlıktan: Konu: Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)-Doğrudan
Başbakanlık. Genelge 2006/3 Günümüzde
kamu yönetimi literatüründe "Yönetişim" ve "Yönetime
katılma" kavramları ön plana çıkmıştır. Yönetim tekniği olduğu kadar bir
değeri de ifade eden bu kavramların hayata geçirilebilmesi için yurttaşların
yönetime ilişkin şikayet, talep, görüş ve önerilerini kolayca iletebilmelerine
yönelik iyi işleyen, hızlı ve etkin bir sistemin kurulması, yönetimin
başarısı için olduğu kadar, demokrasinin sağlıklı bir biçimde işlemesi
açısından da vazgeçilmez bir gerekliliktir. Bu şikayet, talep, görüş ve
önerilerin derhal işleme alınıp değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve
ilgilisine süratle cevap verilmesi de aynı derecede önem taşımaktadır. Bu
düşünceler ışığında, kamu kurum ve kuruluşlarının halkla ilişkiler
uygulamalarına ilişkin yeni bazı düzenlemelerin yapılması uygun görülmüştür. Başbakanlığa
yapılacak başvuruların tüm yurt sathında kabulünü ve Bakanlıklar ile
valiliklere yapılan müracaatların Başbakanlıktan izlenebilmesini amaçlayan ve
Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık olarak
isimlendirilen düzenleme, Türkiye genelinden aranabilir bir telefon numarası
tahsisi ile bir bilgi işlem programı kullanılmasını öngörmektedir. Böylece,
vatandaşlar tarafından yapılan yazılı veya sözlü başvuruların gereğinin
yapılması amacıyla süratle ilgili kamu kuruluşu veya birimine ulaştırılması,
mümkün olan en kısa sürede cevap verilmesi, gecikme halinde ilgili birimlerin
uyarılması, bütün bu işlemlerin bir otomasyon sistemi içinde yürütülmesi,
istatistiksel raporlarının alınması ve merkezden denetlenebilmesi sağlanmış
olacaktır. Sistemin
kuruluş ve işleyişine ilişkin hususlar aşağıda belirtilmiştir. 1.
Bakanlıklarda, fiziki olarak erişimi kolay bir noktada halkla ilişkiler
müracaat bürosu kurulacak, bu bürolarda halkla ilişkiler konusunda hizmet
verebilecek nitelikte ve yeterli sayıda personel görevlendirilecektir.
Valilik ve kaymakamlıklar da kendi düzenlemelerini bu mantık içinde
gerçekleştireceklerdir. 2.
Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık için Türkiye
genelinde kullanılmak üzere "150" numaralı kısa telefon hattı
tahsis edilmiştir. Bu numara illerden arandığında valilik halkla ilişkiler
müracaat bürosunda bulunan telefon hattı devreye girecek ve buradaki halkla
ilişkiler görevlileri tarafından alınacak müracaat, Başbakanlık İletişim
Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık web arayüz
programı kullanılarak sisteme girilecektir. 3.
Bakanlıklar ve valilikler Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı ile;
kaymakamlıklar ise valiliklerle koordinasyon içerisinde bu sistem ile uyumlu
çalışacak iletişim ve bilişim sistemlerini oluşturacaklardır. 4.
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 3071 sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu, 5176
sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve
Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ile insan hakları
ihlallerine ilişkin müracaatlar da bu bürolara bizzat ya
da Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık numarası veya
Başbakanlık web sayfası aracılığı ile yapılabilecektir. 5.
Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının benzer amaçla kullandıkları telefon
numaraları da uygun bir zamanda bu sisteme dahil edilecektir. Bu sayede
vatandaşların müracaatlarını her zaman hatırlanabilir tek bir numaradan
yapması ve müracaat sürecinin basitleştirilmesi sağlanmış olacaktır. Sistemin
tam olarak hayata geçirilmesi ile önemli ölçüde tasarruf sağlanması da
beklenmektedir. 6.
Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık uygulamasına
24/02/2006 tarihinde geçilmiş olacaktır. Bakanlık,
valilik ve kaymakamlıklar gerekli olan fiziki mekan, personel, iletişim ve
bilişim altyapısını bu tarihe kadar oluşturacaktır. Bilgilerini
ve gereğini önemle rica ederim. Recep Tayyip
ERDOĞAN Başbakan |