Kanun Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun
BİRİNCİ
BÖLÜM Amaç
ve Tanımlar Amaç MADDE 1.- Bu Kanunun amacı; Ulaştırma Bakanlığına bağlı, kamu
tüzel kişiliğini haiz, özel bütçeli Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün teşkilat,
görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili esasları düzenlemektir. Tanımlar MADDE 2.- Bu Kanunda geçen; a) Bakan:
Ulaştırma Bakanını, b) Bakanlık:
Ulaştırma Bakanlığını, c) Genel
Müdürlük: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünü, d) Sivil
havacılık işletmeleri: Genel Müdürlükten işletme veya çalışma ruhsatı almış
işletmeleri, e) Uluslararası
Sivil Havacılık Anlaşması: 5.6.1945 tarihli ve 4749 sayılı Kanun ile
onaylanmış olan Milletlerarası Sivil Havacılık Anlaşması ve eklerini, f) Yeterlik
belgesi gerektiren personel: Uluslararası Sivil Havacılık Anlaşması ile diğer
uluslararası ve ulusal mevzuatta belirtilen niteliklere sahip olması gereken
ve bu kapsamda Genel Müdürlükten yeterlik belgesi alması gereken personeli, İfade eder. İKİNCİ
BÖLÜM Teşkilat,
Görevler ve Yetkiler Teşkilat yapısı MADDE 3.- Genel Müdürlük, merkez teşkilatı ile doğrudan
merkeze bağlı İstanbul ve Antalya temsilciliklerinden meydana gelir. Sivil
havacılık faaliyetlerinin yoğun olduğu illerde Bakan onayı ile sayısı dördü geçmemek üzere yeni temsilcilikler kurulabilir. Temsilcilikler
bir müdüre bağlı olarak faaliyet gösterirler. Temsilciliklerin birimleri ile
çalışma usul ve esasları yönetmelikle düzenlenir. Genel Müdürlüğün
merkez teşkilatı ana hizmet, danışma ve yardımcı hizmet birimlerinden oluşur. Genel Müdürlük
merkez teşkilatı ekli (I) sayılı cetvelde gösterilmiştir. Görevler ve yetkiler MADDE 4 . - Genel Müdürlüğün görev ve yetkileri şunlardır: a) Sivil havacılık
faaliyetlerinin kamu yararına, ekonomik ve sosyal gelişmelere ve millî
güvenlik amaçlarına uygun olarak düzenlenmesi ve gelişmesini sağlamak
amacıyla, Bakanlık tarafından oluşturulacak politikaları uygulamak ve takip
etmek. b) Sivil
havacılık faaliyetlerinin uluslararası sivil havacılık kural ve
standartlarında düzenlenmesini, sürdürülebilirliğini ve gelişmesini
sağlayacak esasları tespit etmek. c) Uluslararası
sivil havacılık alanındaki gelişmeleri takip etmek, ilgili uluslararası
kuruluşlara üye olmak, katkı veya katılma paylarını ödemek, bu kuruluşlarla
iş birliğinde bulunmak; üyesi olduğumuz uluslararası kuruluşlarca kabul
görmüş kural ve standartların güncel olarak uygulanması için gerekli
düzenlemeleri yapmak ve uygulanmasını sağlamak. d) Sivil
havacılık faaliyetlerine yönelik mevzuata aykırı eylemlerin önlenmesi amacıyla gerekli tedbirleri almak. e) Türk hava
sahası ve uluslararası anlaşmalar gereğince hizmet sorumluluğu üstlenilen
uluslararası hava sahalarının kullanımına ilişkin strateji ve politikalara
esas teşkil edecek ilkelerin belirlenmesine yönelik çalışmalar yapmak; hava
trafik yönetim hizmetleri konusunda 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununa
uygun olarak sivil-asker koordinasyonuna ilişkin esasları belirlemek ve
uygulanmasını sağlamak. f) İlgili
kuruluşların görüşlerini almak suretiyle, Türk hava sahasını kullanan sivil
hava araçlarının uyması gereken hava trafik yönetim hizmetleriyle ilgili
düzenlemeler yapmak. g) Türk hava
sahasında hava arama ve kurtarma hizmetlerinin ilgili kuruluşlarla koordineli
bir şekilde mevzuata ve uluslararası standartlara uygun olarak yapılmasını
sağlamak. h) Yurt içinde ve
yurt dışında hava ulaştırma faaliyetlerinde bulunmak isteyen Türk ve yabancı
gerçek veya tüzel kişilere verilecek izinlerin esaslarını ve şartlarını
hazırlamak, gerekli görülmesi halinde ilgili bakanlık ve kamu kurum ve
kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak. i) Sivil hava
ulaştırması konusunda ülke politikalarını belirlemek; ikili ve çok taraflı
anlaşmaların çalışmalarına katılmak ve bunları sonuçlandırmak. j) Sivil
havacılığın yasadışı müdahaleler ile diğer tehlikelerden, yangın, sel, deprem
gibi doğal afetlerden korunması için gerekli politikaları belirlemek,
önlemleri almak, aldırtmak ve uygulamaları takip etmek. k) Bakanlık
tarafından verilen yetki kapsamında sivil havacılık kazalarının ve
olaylarının soruşturmasını yapmak veya yaptırmak, sonuçlarına göre gerekli
tedbirleri almak, bu konuda kamuoyunu bilgilendirmek. l) Türk hava
aracı siciline kaydedilecek sivil hava araçlarının tescil ve sicil
işlemlerini uluslararası standartlara uygun olarak yapmak, ilgili
uluslararası kurum ve kuruluşlarla iş birliğinde bulunmak, sicilleri
bildirmek ve siciller üzerindeki hukuki düzenlemelere uygun kayıtları tutmak. m) Sivil hava
araçlarıyla emniyetli uçuş operasyonları yapmak için gerekli olan önlemleri
almak, denetimler yapmak ve belge düzenlemek, onaylamak, yenilemek, iptal
etmek ve kayıtları tutmak. n) Sivil
havacılık alanında faaliyette bulunan ve kurallara aykırı hareket eden gerçek
ve tüzel kişilere uygulanacak idari ve teknik yaptırımlara ilişkin esasları
belirlemek ve bunlar hakkında yasal işlem yapmak. o) Uçuş
emniyetinin veya uluslararası standartlar ve kuralların ihlal edildiğinin
tespit edilmesi halinde, uçuş operasyonlarını ve faaliyetlerini yasaklamak,
gerektiğinde işletme ruhsatlarını askıya almak veya iptal etmek ve cezai
yaptırım da dahil gereken her türlü önlemi almak. p) Bu Kanunda
öngörülen görev ve yetkileri yerine getirmek üzere yönetmelik ve genelgeleri
hazırlamak. r) Sivil
havacılıkla ilgili teknik alt yapıya ilişkin düzenlemeler yapmak ve
uygulanmasını sağlamak. s) Genel
Müdürlüğün hizmet alanı, görev ve yetkileriyle ilgili konularda Bakanlıkça
belirlenen esaslar dahilinde, diğer kamu kurum ve kuruluşları ve mahalli
idarelerle gerekli iş birliği ve koordinasyonu sağlamak. t) Sivil
havacılık sektörünün gelişimini sağlayacak tedbirleri almak ve gerekli
düzenlemelerin yapılması hususunda ilgili kuruluşlara önerilerde bulunmak. u) Kurumun
faaliyet alanları ile ilgili fiyat tarifelerini belirlemek ve Bakan onayına
sunmak. v) 14.10.1983 tarihli
ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu hükümleri ve uluslararası
uygulamalar çerçevesinde, hava alanları, hava araçları, yolcu, yük ve üçüncü
şahıslara yönelik sigorta sorumluluk limitlerinin belirlenmesi çalışmalarına
katılmak, sigorta şartlarının sağlanmasını kontrol ve takip etmek. y) Bakanlık döner
sermaye imkânları ve kabiliyetleri kapsamında sivil havacılık eğitimi veren
kişi ve kurumları desteklemek, teşvik etmek, sivil havacılıkla ilgili yurt
içi ve yurt dışı kurumlara müşavirlik hizmeti vermek, kurs, toplantı,
konferans, seminer ve eğitim faaliyetleri düzenlemek. z) Bakanlık
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. Genel Müdür MADDE 5.- Genel Müdür, Genel Müdürlüğün en üst amiri olup; a) Genel Müdürlüğü
mevzuat hükümlerine, uluslararası sivil havacılık kural ve standartlarına,
hükümet programına ve Bakanlar Kurulunca belirlenen politika ve stratejilere
uygun olarak yönetir. b) Genel
Müdürlüğün görev alanına giren hususlarda politika ve stratejiler geliştirir,
bunlara uygun olarak yıllık amaç ve hedefler oluşturur, performans ölçütleri
belirler, Genel Müdürlük bütçesini hazırlar, gerekli kanunî ve idarî
düzenleme çalışmalarını yapar, belirlenen stratejiler, amaçlar ve performans
ölçütleri doğrultusunda uygulamayı koordine eder, izler ve değerlendirir. c) Genel
Müdürlüğün faaliyetlerini ve işlemlerini denetler, yönetim sistemlerini
gözden geçirir, kurumun yapısı ve yönetim süreçlerinin etkililiğini gözetir
ve yönetimin geliştirilmesini sağlar. d) Genel
Müdürlüğün orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarının belirlenmesinde
katılımcı bir anlayışla üniversite, meslek kuruluşları ve sivil toplum
kuruluşlarıyla iş birliği konusunda gerekli ortamı oluşturur. e) Faaliyet
alanına giren konularda diğer kamu kurum ve kuruluşları ile iş birliği ve
koordinasyonu sağlar. Genel Müdür
yukarıda belirtilen hizmetlerin yürütülmesinden doğrudan Bakana karşı
sorumludur. Genel Müdür Yardımcısı MADDE 6.- Hizmetlerin yürütülmesinde Genel Müdüre yardımcı
olmak üzere iki Genel Müdür Yardımcısı görevlendirilir. Genel Müdür
Yardımcısı Genel Müdüre karşı sorumludur. ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM Ana
Hizmet Birimleri Ana hizmet birimleri MADDE 7.- Genel Müdürlüğün ana hizmet birimleri şunlardır: a) Uçuş
Standartları Daire Başkanlığı. b) Hava Ulaşım
Daire Başkanlığı. c) Hava
Seyrüsefer Daire Başkanlığı. d) Hava Alanları
Daire Başkanlığı. e) Havacılık
Güvenliği Daire Başkanlığı. Uçuş Standartları Daire Başkanlığı MADDE 8 . - Uçuş Standartları Daire Başkanlığının görevleri
şunlardır: a) Sivil havacılık
faaliyetlerinde bulunmak isteyen gerçek ve tüzel kişilere verilecek izin,
ruhsat ve diğer yetkilendirmelerin esaslarını ve şartlarını uluslararası
standartlara uygun olarak düzenlemek, gerekli izinleri vermek; bu
işletmelerin faaliyetlerini denetlemek, yetkilerini yenilemek ve gerektiğinde
iptal etmek, bu amaçla yapılan uygulamalara ait kayıtları tutmak. b) Hava araçları
ile gövde, motor, pervane, elektrik ve elektronik cihaz ve sistemleri ve
parçaları ile hava araçlarında kullanılan diğer teçhizatın uluslararası
mevzuata uygun olarak uçuşa elverişlilik standartlarını belirlemek, bu
kapsamda gerekli belge ve sertifikaları düzenlemek, denetlemek, yenilemek,
iptal etmek ve kayıtlarını tutmak. c) Ülkemizde
üretilen hava aracı gövde, motor ve pervane ile diğer donanımların sivil hava
araçlarında kullanımına imkan sağlayacak uçuşa elverişlilik ve gürültü
standartlarını belirlemek; tasarım, üretim, bakım, onarım, tadilat ve
yenileme yapan işletmeleri belirlenen standartlara uygun olarak
yetkilendirmek, bu konuda denetlemeler yapmak, ilgili belgeleri düzenlemek,
onaylamak, yetkileri yenilemek, gerektiğinde iptal etmek ve kayıtlarını
tutmak. d) Sivil
havacılık alanında yeterlik belgesi gerektiren hava trafik hizmetleri
dışındaki personelin lisans ve sertifika işlemlerine esas olan düzenlemeleri
yapmak, belgeleri vermek, onaylamak, yenilemek, gerektiğinde iptal etmek ve
kayıtlarını tutmak. e) Yeterlik
belgesi gerektiren personelin ihtiyaç duyduğu eğitimlere ve sağlık
koşullarına ait standartları belirlemek, bu personeli yetiştiren eğitim ve
sağlık kuruluşlarını yetkilendirmek, yapılan uygulamaların uluslararası
standartlara uygunluğunu denetlemek, gerektiğinde iptal etmek ve kayıtlarını
tutmak. f) Sivil
havacılık işletmelerinin her türlü faaliyetleri ile bu faaliyetlerinde
kullandıkları sistem, tesis, donanım ve belgelerini, uluslararası sivil
havacılık standartlarına uygun olarak, mevzuatla belirlenmiş usûl ve esaslar
içinde yürütmelerini denetlemek. g) Sivil hava
trafiğine açık hava alanlarını kullanan yerli ve yabancı tescilli hava
araçları ve bunların mürettebatını, uçuş emniyetinin sağlanmasını teminen uluslararası kurallar çerçevesinde denetlemek,
gerekli önlemleri almak ve yaptırımlar uygulamak. h) Türk hava aracı
sicilinde kayıtlı olan sivil hava araçlarının Uluslararası Sivil Havacılık
Anlaşmasına uygun olarak başka bir Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı
üyesi ülke tarafından yetkilendirilmiş olan işletme bünyesinde operasyon
yapma şartlarını ve ilgili ülke ile operasyon sorumluluklarını belirlemek,
yetki devri yapmak veya almak, denetlemek, yaptırım uygulamak ve kayıtları
tutmak, başka bir Uluslararası Sivil
Havacılık Teşkilatı üyesi ülke sicilinde kayıtlı olan sivil hava araçlarının,
Uluslararası Sivil Havacılık Anlaşmasına uygun olarak Türkiye'de Genel
Müdürlük tarafından yetkilendirilmiş olan bir işletme bünyesinde operasyon
yapma şartlarını ve ilgili ülke ile
operasyon sorumluluklarını belirlemek, yetki devri yapmak veya almak,
denetlemek, yaptırım uygulamak ve
kayıtları tutmak. i) Uluslararası
Sivil Havacılık Teşkilatına üye başka bir ülke ya
da uluslararası bir kuruluş tarafından tanzim edilmiş ya
da geçerli kılınmış bir uçuşa elverişlilik sertifikasını, bu sertifikaların
tanzim ya da geçerlik şartlarını Uluslararası Sivil
Havacılık Teşkilatı standartlarının üzerinde ya da
eşit olması koşuluyla geçerli kılmak. j) Ülkemiz
tescilindeki tüm uçakların, belirlenen kurallara göre her zaman uçuşa
elverişli olup olmadığını denetlemek, uygunluk sağlanmayan durumlarda uçuşa
elverişlilik sertifikalarını askıya almak veya iptal etmek. k) Yeterlik
belgesi alacak personelin belge alması ile ilgili usul ve esasları
belirlemek, bunların yürütülmesini sağlamak. l) Yeterlik
belgesi alacak personeli yetiştiren kurumların eğitim esaslarını belirlemek,
bunları ruhsatlandırmak, denetlemek ve kayıtlarını tutmak. m) Yeterlik
belgesi verilmesi ile yenilenmesi hususunda teorik ve uygulamalı sınavların
yapılması veya yaptırılması için yetki verilecek kuruluşları belirlemek ve
uygunluğunu denetlemek. n) Uçucu
personelin uçuş görev saatlerine ve çalışma şartlarına ilişkin düzenlemeleri
yapmak ve uygulamalarını denetlemek. o) Alkol,
uyuşturucu ve diğer uyarıcı maddelerin etkisi altında iken uçuş operasyon ya da hizmetleri ile ilgili görevlerin ifa edilmemesi
için gerekli önlemleri almak. p) Kurulmuş veya
kurulacak olan tüm havacılık işletmelerini, organizasyon, mali yapı ve
personel yapısı ile ilgili olarak
belirlenen şartlara uygunluğu bakımından denetlemek veya denetletmek. r) Havacılık
işletmelerine işletme ruhsatı vermek için oluşturulacak inceleme komisyonunun
sekreterlik hizmetlerini yürütmek. s) Sivil hava
araçlarının tescil işlemlerini yapmak, tescilden düşmek ve kayıtlarını
tutmak, yasal yollardan konulması istenen her türlü hukuki kısıtlamaları
işlemek, uçuşlarını durdurmak. t) Genel Müdür
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. Hava Ulaşım Daire Başkanlığı
MADDE 9 . - Hava Ulaşım Daire Başkanlığının görevleri şunlardır: a) Tüm uçuş
operasyonlarının milli kurallar, ikili ve çok taraflı anlaşmalar ve ilgili mevzuat
çerçevesinde yapılmasını sağlamak ve denetlemek. b) Türkiye’ye
sefer yapan yabancı hava taşıma işletmelerinin uçuş tarifelerini ve
seferlerini incelemek, onaylamak ve izinlerini vermek. c) Türkiye
üzerinden geçen tüm sivil uçaklara uçuş izni vermek. d) Hava taşıma
işletmelerinin hat taleplerini değerlendirmek. e) İkili veya çok
taraflı hava ulaştırma anlaşmalarını yapmak ve anlaşma hükümlerine uyulup
uyulmadığını denetlemek. f) Hava aracı
hareketleri, yolcu, kargo ve posta trafiği ile ilgili istatistiksel veri ve
eğilimleri değerlendirmek. g) Yolcu hakları
ile ilgili uluslararası alanda belirlenen kuralları uygulamak için gerekli
düzenlemeleri yapmak ve denetlemek. h) Trafiği yoğun
hava alanlarında slot uygulanmasını sağlamak, bu
konuda gerekli düzenlemeleri yapmak ve takip etmek. i) Genel Müdür
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. Hava Seyrüsefer Daire Başkanlığı
MADDE 10 . - Hava
Seyrüsefer Daire Başkanlığının görevleri şunlardır: a) Sivil terminal
ve kontrol sahaları, hava trafik hizmetleri ile ilgili hava sahası düzenleme
çalışmaları yapmak, ilgili sivil ve askeri kurum ve kuruluşlar ile
koordinasyonu sağlamak. b) Hava trafik
yönetim hizmetlerinin düzenli, emniyetli, süratli ve ekonomik bir şekilde
yürütülmesi için ilgili kuruluşlar ile koordinasyon içinde planlamalar
yapmak, kural koymak ve uygulanmasını sağlamak. c) Hava
hadiselerini incelemek, inceletmek ve değerlendirmek, konuyla ilgili kişi ve
kurumlara gerekli uyarıları yapmak ve gerekli önlemleri alarak koordinasyonu
sağlamak. d) Uçuş
operasyonu ile ilgili personele herhangi bir havacılık kolaylığı, hizmeti,
yöntemi ya da bir tehlikenin varlığı, koşulları ve
değişikliğine ilişkin bilgileri zamanında duyurmak amacıyla NOTAM ile
Havacılık Bilgi Yayınının güncel olarak yayınlanmasını sağlamak. e) Hava arama
kurtarma konusunda koordinasyonu sağlamak. f) Hava trafik
yönetimi ile ilgili yapılan anlaşmaların uygulanmasını takip etmek. g) Havacılık
haberleşmesi ve uygulamalarını takip etmek ve bu çerçevede frekans
koordinasyonunu sağlamak. h) Havacılık
meteorolojisi ile ilgili çalışmaları koordine etmek, uygulanmasını sağlamak. i) Sivil hava
araçlarının kamu ve uçuş emniyeti ile hava seyrüsefer güvenliği bakımından
uyması gereken düzenlemeleri yapmak, denetlemek, hava trafik yönetim hizmetleriyle
ilgili önlemler almak ve ilgili personelin lisanslandırılma esaslarını
belirlemek, takibini yapmak, yenilemek ve iptal etmek. j) Yasak, tahditli ve
tehlikeli sahaların belirlenmesi aşamasında askeri ve sivil kuruluşların
görüşlerini alarak gerekli işlemleri başlatmak. k) Hava trafik
personeline eğitim verecek kurumların eğitim esaslarını belirlemek, bunları
ruhsatlandırmak, denetlemek ve kayıtlarını tutmak. l) Genel Müdür
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. Hava Alanları Daire Başkanlığı
MADDE 11.- Hava Alanları Daire Başkanlığının görevleri
şunlardır: a) İnşa edilecek
sivil hava alanları, helikopter iniş-kalkış alanları, deniz hava tesisleri ve
sivil havacılıkta kullanılacak her türlü iniş-kalkış pistlerinin yer seçimine
ait kriterleri belirlemek, uygulamaları denetlemek. b) Mevcut sivil
hava alanları ile helikopter iniş-kalkış alanları ve deniz hava tesislerinin
işletilmesine ve geliştirilmesine ait esasları belirlemek ve uygulamaları
denetlemek. c) Sivil hava
trafiğine açık hava alanlarının sertifikalandırılma esaslarını belirlemek ve
uygulamaları denetlemek. d) Sivil hava
alanlarının mania planlarını hazırlamak, planlara uyulması konusunda ilgili
kuruluşlar ile iş birliği yapmak, yerel yönetimlerin mania planı kapsamında
hazırlayacakları imar planlarına uygun görüş vermek. e) Sivil hava
alanlarının diğer amaçlarla kullanılmasına ilişkin esasları belirlemek,
ilgili kuruluşlara bildirmek ve iş birliği sağlamak. f) Hava
alanlarında görev alacak hizmet sağlayıcılarının yetkilendirilmesi ile ilgili
düzenlemeleri yapmak, ulusal mevzuat hükümlerine uygun olarak emniyetli ve
güvenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak üzere gerekli önlemleri almak veya
aldırtmak, denetlemek ve uygulamaları takip etmek. g) Hava alanı
kolaylıkları konusunda uluslararası standartların uygulanmasını sağlamak ve
takip etmek. h) Hava kargo
acentelerinin yetkilendirilme usûl ve esaslarını belirlemek ve denetimler
yapmak. i) Genel Müdür
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. Havacılık Güvenliği Daire Başkanlığı
MADDE 12 . - Havacılık Güvenliği Daire Başkanlığının görevleri
şunlardır: a) Sivil
havacılık güvenliğini tehdit eden yasa dışı müdahaleler ile diğer
tehlikelerin önlenmesi için gerekli tedbirleri almak. b) Uluslararası
güvenlik standartlarının sivil havacılık sektöründe uygulanması için gerekli tedbirleri almak,
takip etmek ve denetlemek, uluslararası standartlara uygun nitelikte
"Temel Havacılık Güvenliği" eğitimlerinin periyodik olarak
verilmesini sağlamak, uygulanmasını takip etmek. c) Kuraldışı ve
kabul edilmeyen yolcuların taşınması ile ilgili düzenlemeler yapmak ve
denetlemek. d) Tehlikeli
maddelerin hava yolu ile taşınması ile ilgili düzenlemeler yapmak ve
denetlemek. e) Hava alanı giriş
kartlarının usûl ve esaslarını belirlemek, basımını yapmak veya yaptırmak,
ücreti karşılığında dağıtımını sağlamak. f) Hava kargo
acentelerinin güvenlik kurallarına uymaları konusunda gerekli düzenlemeleri
ve denetimleri yapmak. g) Genel Müdür
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM Danışma
Birimleri Danışma birimleri MADDE 13.- Genel Müdürlüğün danışma birimleri şunlardır: a) Strateji
Geliştirme Daire Başkanlığı. b) Hukuk
Müşavirliği. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı MADDE 14.- Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının görevleri
şunlardır: a) Ulusal
kalkınma strateji ve politikaları ile yıllık program çerçevesinde Genel
Müdürlüğün orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek,
amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak. b) Genel
Müdürlüğün görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri
geliştirmek ve bu kapsamda verilecek diğer görevleri yerine getirmek. c) Genel Müdürlük
bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak; Genel Müdürlük
faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek. d) Genel
Müdürlüğün yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili
bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak ve yıllık faaliyet
raporlarını hazırlamak. e) Genel Müdürlük
üst yönetiminin iç denetime yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini
artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak. f) Genel
Müdürlüğün görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış
faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin
etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak. g) Yönetim bilgi
sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmek. h) Genel Müdürlük
hizmet ve faaliyetleri ile ilgili gerekli verileri, istatistik teknik ve
yöntemleri çerçevesinde toplamak, geliştirmek, tasnif etmek, analiz ve
değerlendirmelerini yapmak, ileriye dönük tahminlerde bulunmak ve elde edilen
sonuçları ilgili mercilere göndermek
ve yayınlamak. i) Genel Müdür tarafından
verilecek benzeri görevleri yapmak. Hukuk Müşavirliği
MADDE 15. - Hukuk Müşavirliğinin görevleri şunlardır: a) Genel
Müdürlüğün görev alanına giren konulardaki mevzuatı hazırlamak, Genel Müdür,
Genel Müdürlük birimleri ve Bakanlık tarafından gönderilen kanun, tüzük ve
yönetmelik tasarıları ile diğer hukuki konular hakkında görüş bildirmek. b) Genel Müdürlüğün
menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında
almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı
olmak. c) Adli ve idari
davalarda gerekli bilgileri hazırlamak, taraf olduğu davalarda ve icra
takiplerinde Genel Müdürlüğü temsil etmek veya Genel Müdürlükçe hizmet satın
alma yoluyla temsil ettirilen dava ve icra işlemlerini takip ve koordine
etmek. d) Genel Müdürlük
personeli hakkında düzenlenip gönderilen inceleme ve soruşturma raporlarını
inceleyerek mevzuat gereği kovuşturmalarla ilgili işlemleri yapmak. e) Genel Müdür
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. Genel Müdürlük
lehine sonuçlanan dava ve icra takipleri nedeniyle hükme bağlanarak karşı
taraftan tahsil olunan vekâlet ücretlerinin hukuk müşaviri ve avukatlara
dağıtılmasında, 2.2.1929 tarihli ve 1389 sayılı Devlet Davalarını İntaç Eden
Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekalet Hakkında
Kanun hükümleri kıyas yolu ile uygulanır. BEŞİNCİ
BÖLÜM Yardımcı
Hizmet Birimleri Yardımcı hizmet birimleri MADDE 16.- Genel Müdürlüğün yardımcı hizmet birimleri
şunlardır: a) İnsan
Kaynakları Müdürlüğü. b) Destek
Hizmetleri Müdürlüğü. İnsan Kaynakları Müdürlüğü MADDE 17.- İnsan Kaynakları Müdürlüğünün görevleri şunlardır: a) Genel
Müdürlüğün insan gücü politikası ve planlaması konusunda çalışmalar yapmak ve
tekliflerde bulunmak. b) Genel Müdürlük
personelinin atama, nakil, sicil, terfi, ücret, emeklilik ve benzeri özlük
işlemlerini yürütmek. c) Genel
Müdürlüğün eğitim planını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek. d) Genel Müdür
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. Destek Hizmetleri Müdürlüğü MADDE 18.- Destek Hizmetleri Müdürlüğünün görevleri şunlardır: a) Genel
Müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü yapım, satın alma, kiralama, bakım ve
onarım, arşiv, sağlık ve benzeri her türlü idarî ve malî hizmetleri yürütmek. b) Taşınır ve
taşınmaz kayıtlarını tutmak. c) Genel
Müdürlüğün sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yürütmek. d) Genel Müdür
tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak. ALTINCI
BÖLÜM Sorumluluk,
Yetki Devri, Atama ve Düzenleme
Yapma Yöneticilerin sorumlulukları MADDE 19.- Genel Müdürlüğün her kademedeki yöneticileri,
görevlerini mevzuata, stratejik plan ve programlara, performans ölçütlerine
ve hizmet kalite standartlarına uygun olarak yürütmekten üst kademelere karşı
sorumludur. Yetki devri MADDE 20.- Genel Müdür ve her kademedeki Genel Müdürlük
yöneticileri, sınırlarını açıkça belirtmek ve yazılı olmak şartıyla
yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilir. Yetki devri, uygun
araçlarla ilgililere duyurulur. Atama MADDE 21.- 23.4.1981 tarihli ve 2451 sayılı Kanun kapsamı
dışında kalan görevlerden 1-4 dereceli kadrolara Genel Müdürün teklifi
üzerine Bakan, diğer bütün görevlere atamalar ise Genel Müdür tarafından
yapılır. Ancak, Bakan ve Genel Müdür bu yetkilerini gerekli gördüğü alt
kademelere devredebilir. Genel Müdürlüğe,
Genel Müdür Yardımcılığına, Daire Başkanlığına ve Müdürlüğe atanmak için 657
sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen şartlara ilave olarak en az dört
yıllık eğitim veren yüksek öğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul
edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından, en az dört yıllık eğitim
veren harp okullarından ve polis akademilerinden mezun olmak ve ayrıca
yeterli yabancı dil seviyesine ve havacılık tecrübesine sahip olmak şartları
aranır. Genel Müdürlüğün
merkez teşkilatında ve temsilciliklerinde görevlendirilecek diğer personelin
atama ve yer değiştirme, görevde yükselme usul ve esasları ile Genel Müdür,
Genel Müdür Yardımcılığı, Daire Başkanlığı ve müdürlüklere atanacaklarda
aranacak yabancı dil seviyesi ve havacılık tecrübesine ilişkin esaslar
yönetmelikle düzenlenir. Düzenleme görev ve
yetkisi MADDE 22.- Genel Müdürlük, bu Kanunun uygulanması ile ilgili
yönetmelik çıkarmaya yetkilidir. YEDİNCİ
BÖLÜM Teknik
Denetçiliğe Görevlendirme, Havacılık Uzmanlığı, Personelin Statüsü Teknik denetçiliğe görevlendirme
MADDE 23.- Hava aracı uçuşa elverişlilik, hava aracı bakım ve
imalat, personel lisansları, hava alanları, hava trafik yönetim hizmetleri,
yer hizmetleri, sivil havacılık güvenliği, havacılık işletmeleri, havacılık
bakım, sağlık ve eğitim kuruluşları ile havacılıkla ilgili diğer inceleme ve
denetimleri yapmak üzere; havacılıkla ilgili eğitim görmüş ve uluslararası
geçerliliği olan sertifikaya sahip Genel
Müdürlük personelinden sivil havacılık alanında en az üç yıl çalışmış
olanlar teknik denetçi olarak görevlendirilebilir. Teknik denetçi
olarak görevlendirileceklerin görev ve yetkileri, çalışma usûl ve esasları
Genel Müdürlükçe çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Havacılık uzmanlığı ve havacılık uzman yardımcılığı MADDE 24.- Genel Müdürlükte, bu Kanunda belirtilen görevlerin
yerine getirilmesinde havacılık uzmanı ve havacılık uzman yardımcısı istihdam
edilir. Havacılık uzmanı ve uzman yardımcılığı pozisyonlarında görev
alabilmek için 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde
belirtilen genel şartlara ek olarak aşağıdaki nitelikler aranır: a) En az dört yıllık
eğitim veren yüksek öğretim
kurumlarının veya bunlara denkliği
kabul edilen yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarının uçak/uzay, makine,
elektrik-elektronik, inşaat, mekatronik,
bilgisayar, endüstri, fizik, metalurji,
meteoroloji, harita ve kadastro (jeodezi ve fotogrametri
mühendislikleri) mühendislikleri ile havacılık, mimarlık, hukuk, iktisat,
uluslararası ilişkiler, maliye, işletme ve kamu yönetimi bölümlerinden veya
en az dört yıllık eğitim veren hava harp okulundan mezun olmak. b) Yapılacak
yarışma ve yeterlik sınavında başarılı olmak. c) Sınavın
yapıldığı yılın ocak ayının ilk gününde otuz yaşını doldurmamış olmak. d) İngilizce Kamu
Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından asgari (C) düzeyinde
puan veya uluslararası kabul görmüş yabancı dil seviye tespit sınavlarından
bu puana denk puan almak. Havacılık
uzmanları ve havacılık uzman yardımcılarının mesleğe alınmaları,
yetiştirilmeleri, yarışma sınavı, tez konularının belirlenmesi, tez
hazırlama, tez değerlendirme ve yeterlik sınavı ile eğitimleri yönetmelikle
düzenlenir. Personelin statüsü MADDE 25.- Genel Müdürlük personeli 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununa tâbidir. Genel Müdürlükte, bu Kanunun eki (II) sayılı cetvelde yer
alan pozisyonlarda belirtilen unvan ve sayıda teknik personel idarî hizmet
sözleşmesiyle istihdam edilebilir. İdarî hizmet sözleşmesiyle istihdam edilenler,
ücret ve mali haklar dışında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbidir. İdarî hizmet
sözleşmesi ile çalıştırılanlar emeklilik ve sosyal güvenlik yönünden 5434
sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununa tâbidir. Bunlar emeklilik
açısından Bakanlık bağlı genel müdürlüklerinin emsali personeline denk
statüde olduğu kabul edilir. İdarî hizmet
sözleşmesi ile istihdam edilenlerin sözleşme usûl ve esasları ile ücret
miktarı ve her çeşit ödeme tutarı, Genel Müdür için belirlenen her türlü ödemeler
dahil mali ve sosyal haklar tutarını geçmeyecek
şekilde, Bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile
belirlenir. İdarî hizmet
sözleşmesi ile çalıştırılan personel, Türk Ceza Kanununun uygulanmasında
memur sayılır ve bu personelin ifa ettikleri görevlerinden doğan suçlardan
dolayı haklarında memurlarla ilgili hükümler uygulanır. Ayrıca, özel bir
meslek bilgisi ve ihtisası gerektiren işlerde, zaruri hallere münhasır olmak
üzere, genel hükümlere tabi olmaksızın geçici olarak yabancı uyruklu
sözleşmeli personel çalıştırılabilir. Ancak, bu şekilde çalıştırılacakların
sayısı (II) sayılı cetvelde belirtilen pozisyon sayısının yüzde onunu geçemez. 23 üncü maddeye
göre teknik denetçi olarak görevlendirilenlerden idarî hizmet sözleşmesi ile
istihdam edilmeyenlere her ay aylıkla birlikte, en yüksek Devlet memuru
aylığının (ek gösterge dahil) brüt tutarının yüzde ikiyüzünü geçmeyecek
şekilde, Bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenecek
miktarda sivil havacılık denetleme tazminatı ödenir. SEKİZİNCİ
BÖLÜM Gelirler,
Anlaşmalarla Hizmet Yapma ve Anlaşmazlıkların
Halli Gelirler
MADDE 26 . - Genel Müdürlüğün gelirleri şunlardır: a) Genel
Müdürlükçe, bu Kanun ve 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu ve
yönetmelikler gereğince verilen ruhsatlar, sertifikalar, tescil belgeleri,
lisanslar, her türlü izin ve diğer yetki belgeleri, anılan belgelerin
yenilenmesi ile tescil işlemleri karşılığında elde edilecek gelirler. b) Yeterlik
belgesini haiz sivil havacılık personeli sınavları ve bunların denetimleri
için yapılacak çalışmalar karşılığında elde edilecek gelirler. c) Genel
Müdürlüğün görevi kapsamında bulunan ve uluslararası kural ve standartlar ile
kanunlar ve yönetmeliklerle belirlenmiş her türlü denetlemelerden elde
edilecek gelirler. d) Genel
Müdürlükçe verilecek kurs, toplantı, konferans, seminer ve eğitim
faaliyetlerinden elde edilecek gelirler. e) Her türlü
basılı evrak, form ve yayınlardan elde edilecek gelirler. f) Müşavirlik
hizmetlerinden elde edilecek gelirler. g) Genel Müdürlük
lehine takdir edilen ve dağıtıma tabi tutulan bölüm dışında kalan vekâlet
ücretleri. h) Genel Müdürlük
görev kapsamında sözleşmelerle yapılan hizmetlerden elde edilen gelirler. i) Devlet Hava
Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü ile Genel Müdürlük arasında yapılacak
protokol çerçevesinde Eurocontrol gelirlerinden
alınacak pay. Genel Müdürlük
gelirlerinin giderlerini karşılaması esastır. Gelirlerin giderleri
karşılayamaması halinde doğabilecek açık, genel bütçeden karşılanabilir. Gelirlerin tahsil
zaman ve yöntemleri, Genel Müdürlükçe hazırlanıp Bakanlıkça onaylanacak
yönetmelikle belirlenir. Anlaşmalarla hizmet yapma, sınavlar, denetlemeler MADDE 27.- Genel Müdürlük, görev kapsamı içinde kalmak kaydıyla
bedeli karşılığında sözleşmelerle hizmet yapmaya veya yaptırmaya yetkilidir. Genel Müdürlük görev
ve yetki kapsamı içinde bulunan, yeterlik belgesini haiz veya yeni belge
alacak sivil havacılık personelinin sınavları ve bunların denetimleri ile
sivil havacılık işletmelerinin uluslararası sivil havacılık kural ve
standartları, kanunlar ve yönetmeliklerle belirlenmiş her türlü denetim,
yetkilendirme, ruhsat, sertifika ve lisans hizmetlerini, Bakanlık tarafından
belirlenecek ücretler karşılığında yapar. Sivil havacılık işletmelerinin
uluslararası sivil havacılık kural ve standartlarına uygunluğunun denetimi
bağımsız dış denetim kuruluşlarına ve teknik gözetim şirketlerine
yaptırılabilir. Genel Müdürlük
tarafından bağımsız dış denetim kuruluşlarından ve teknik gözetim
şirketlerinden temin edilerek görevlendirilecek denetçilerin, bu Kanunun 23
üncü maddesinde belirtilen özellikleri taşıması ve 2 nci
maddesinin (d) bendinde tanımlanmış kuruluşlarda fiilen çalışıyor olmaması
şartı aranır. Anlaşmazlıkların halli
MADDE 28.- Genel Müdürlük ile Devlet daireleri, müessese ve
teşekkülleri veya gerçek ve tüzel kişiler arasında çıkan ve henüz yargı
mercilerine veya icraya intikal etmemiş bulunan uyuşmazlıkların sulh yoluyla
hallinde, anlaşma veya sözleşmelerin değiştirilmesinde veya bozulmasında,
açılmış dava ve icra takiplerinin sulh yoluyla hallinde yarar görüldüğü
takdirde hukuk müşavirliğinin görüşü alınarak, tanınacak veya terkin olunacak
hak ve işin kapsadığı menfaatlerin; a) 50.000 YTL'ye kadar olanları, Genel Müdürün kararı, b) 50.000 YTL'den 300.000 YTL'ye kadar olanları, Bakanın kararı, c) 300.000 YTL'den fazla olanları, Danıştayın
görüşü üzerine müşterek karar, İle halledilir.
Yukarıda belirtilen parasal sınırlar, her yıl bütçe kanunları ile tespit
edilir. Konusu kalmayan,
yanlışlıkla açıldığı anlaşılan veya Genel Müdürlüğe ait hak ve menfaati
bulunmayan davalar ile icra takipleri miktar veya değeri yukarıda belirtilen
parasal sınırlara tâbi olarak iptal edilerek dava ve icra kayıtlarının
silinmesi veya dava ve icra takiplerinde aleyhte verilen kararlara karşı üst
mahkemelere başvurulmasından vazgeçilmesinde Genel Müdür yetkilidir. Yukarıdaki
hükümlere uygun bir karar alınmış olmadıkça, dava ve icra takiplerinin
açılması ve tamamen veya kısmen aleyhe sonuçlanan davalarla, icra
takiplerinde kanun yollarına gidilmesi mecburidir. Bu mecburiyeti yerine
getirmemek suretiyle hukuki veya maddi sebeplerle bozulması mümkün bir hükmün
kesinleşmesine ve bir hakkın kaybolmasına sebep olan avukatlarla daire
amirleri hakkında kanuni takibat yapılmakla beraber, meydana gelen zarar
kendilerine tazmin ettirilir. 4735 sayılı Kamu
İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümleri saklıdır. Atıflar MADDE 29.- 9.4.1987 tarihli ve 3348 sayılı Ulaştırma
Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda ve diğer mevzuatta
Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne yapılan atıflar Genel
Müdürlüğe yapılmış sayılır. DOKUZUNCU
BÖLÜM Değiştirilen
ve Yürürlükten Kaldırılan Hükümler MADDE 30.- 9.4.1987 tarihli ve 3348 sayılı Ulaştırma
Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 8 inci maddesinin (d)
bendi ile 12 nci maddesi yürürlükten kaldırılmış,
anılan Kanunun eki (1) sayılı cetvelin ana hizmet birimlerine ilişkin
bölümünde yer alan "Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü" ibaresi
metinden çıkarılmıştır. MADDE 31 .- 14.10.1983 tarihli ve 2920 sayılı Türk Sivil
Havacılık Kanununun 27 nci maddesinin, birinci
fıkrasında yer alan "Ulaştırma Bakanlığının" ibaresi "Sivil
Havacılık Genel Müdürlüğünün", ikinci fıkrasında yer alan
"Ulaştırma Bakanlığınca" ibaresi "Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğünce" olarak değiştirilmiş ve maddeye ikinci fıkradan sonra
gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiştir. Sivil havacılık
alanında faaliyet gösteren tüm işletmeler ve yeterlik belgesine sahip olması
gereken personel, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yürürlüğe
konulan düzenlemeleri takip etmek, Genel Müdürlüğün verdiği talimatlara
uymak, Genel Müdürlük yetkililerince talep edilen her türlü bilgi ve belgeyi
vermek ve istenen ekipmana her zaman erişebilmelerini sağlamakla yükümlüdür. Genel Müdürlük
tarafından görevlendirilen teknik denetçiler, denetimlerde; a) Hava aracının
uçuşa elverişli olmaması, b) Mürettebatın o
hava aracı tipi için gerekli nitelikleri taşımaması veya uçuşu yürütecek
fiziksel ya da zihinsel kapasiteye sahip olmaması, c) Operasyonun
can ve mal emniyeti için tehlike oluşturması, d) Tespit edilen
eksiklik veya bulguların can ve mal emniyeti ile uçuş emniyetini doğrudan
ilgilendirmesi, Durumlarında
işletmecinin ya da yeterlik belgesi gerektiren
personelin uçuş operasyonunu ve/veya işletmecinin faaliyetini durdurmaya
yetkilidir. MADDE 32.- Ekli (1) sayılı listede yer alan kadrolar iptal
edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki Ulaştırma Bakanlığına ait
cetvelden çıkarılmış, ekli (2) sayılı listede yer alan kadrolar ihdas
edilerek 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (III) sayılı cetvele
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü bölümü olarak eklenmiştir. MADDE 33.- 10.12.2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi
ve Kontrol Kanununun eki (II) sayılı cetvele "51- Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğü" ibaresi eklenmiştir. ONUNCU
BÖLÜM Geçici
ve Son Hükümler GEÇİCİ MADDE 1.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla
Bakanlık merkez ve taşra teşkilatına ait taşınır, araç, gereç, malzeme, demirbaş
ve taşıtlardan fiilen Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce kullanılanlar, bu
Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte fiilen görev yapan personel ile Bakanlığa
ait her türlü hak ve yükümlülüklerden Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünü
ilgilendirenler hiçbir işleme gerek kalmaksızın Genel Müdürlüğe devredilmiş
ve taşınmazlar ise tahsis edilmiş sayılır. Genel Müdürlüğün
2005 mali yılı harcamaları, 5277 sayılı 2005 Mali Yılı Bütçe Kanununun 15
inci maddesinin (a) fıkrasının (8) numaralı bendine istinaden yeni bir düzenleme
yapılıncaya kadar Bakanlığın 2005 yılı bütçesinde yer alan Sivil Havacılık
Genel Müdürlüğüne ait ödeneklerden karşılanır. GEÇİCİ MADDE 2.- Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğünde; Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Daire Başkanı ve Şube
Müdürü unvanlı görevlerde bulunanların görevleri, bu Kanunun yayımı tarihinde
sona erer. Bu Kanuna göre görevleri sona eren, kadro ve görev unvanları
değişen yahut kaldırılan veya bu Kanunda öngörülen şartları taşımayan
personel ile kadro unvanı değişmeyip bu Kanunda öngörülen şartları
taşıyanlardan idarî hizmet sözleşmesi ile istihdam edilmek istemeyenler en
geç altı ay içinde derece ve kademelerine uygun olmak kaydıyla Genel Müdürlük
veya Bakanlıkta ihtiyaç duyulan diğer kadrolara atanırlar. Bu personel, atama
işlemi yapılıncaya kadar Genel Müdürlükçe ihtiyaç duyulan işlerde
görevlendirilebilir. Bunlar, yeni bir kadroya atanıncaya kadar, eski
kadrolarına ait aylık, ek gösterge ve her türlü zam ve tazminatlar ile diğer
mali haklarını almaya devam ederler. Söz konusu personelin, atandıkları yeni
kadroların aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer mali
hakları toplamının net tutarı, eski kadrolarına bağlı olarak en son ayda
almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar ile diğer
mali hakları toplamı net tutarından az olması halinde, aradaki fark,
farklılık giderilinceye kadar atandıkları kadrolarda kaldıkları sürece
herhangi bir kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak ödenir. Bu madde
uyarınca yapılacak atamalarda ihtiyaç duyulan kadro değişiklikleri 190 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesinin son fıkrası hükmü
uygulanmaksızın anılan Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre yapılır. Bu Kanunun yayımı
tarihinde Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne ait
kadrolarda bulunanlardan, birinci fıkra uyarınca görevi sona erenler ile bu
Kanunda öngörülen şartları taşımayanlar hariç kadro ve görev unvanı
değişmeyenler Genel Müdürlüğe ait aynı unvanlı kadrolara atanmış sayılırlar. GEÇİCİ MADDE 3.- Genel Müdürlüğün bu Kanunda belirlenen esaslara göre
teşkilatlanmasının tamamlanacağı, İstanbul ve Antalya temsilciliklerinin
kurulup faaliyete geçeceği tarihe kadar, anılan
yerlerdeki görev ve hizmetler daha önce bu görev ve hizmetleri yapmakta olan
birimler veya personel tarafından yapılmaya devam edilir. GEÇİCİ MADDE
4.- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği
tarihten önce Bakanlık Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü hizmetleri ile ilgili
olarak Bakanlığa karşı açılan davalardan; a) Adli davalar
4353 sayılı Kanuna göre Maliye Bakanlığınca, b) İdari davalar
Ulaştırma Bakanlığınca, Takip edilir ve
sonuçlandırılır. Sonuçlanan ve kesinleşen kararlar gereği için Genel
Müdürlüğe intikal ettirilir. GEÇİCİ MADDE
5.- Ekli (II) sayılı cetvelde yer
alan havacılık uzmanı unvanlı pozisyon adedinin beşte birini geçmemek üzere; Bakanlığın doğrudan sivil havacılık
konularıyla ilgili birimlerinde çalışan ve 24 üncü maddenin birinci
fıkrasının (a) ve (d) bentlerinde belirtilen şartları taşıyanlar, Genel
Müdürlük tarafından bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl
içinde yaptırılacak en fazla iki yarışma sınavından birinden en az yetmiş
puan almak, Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili tez hazırlamak ve Genel
Müdürlükçe açılacak yeterlik sınavında başarılı olmak kaydıyla, başarı
sıralamasına göre durumlarına uygun havacılık uzmanı pozisyonlarına
atanabilirler. GEÇİCİ MADDE 6.- Bu Kanunla öngörülen bütün geçiş,
devir, temlik ve intikal işlemleriyle düzenlenecek protokoller her türlü
vergi, resim, harç, ücret ve fondan müstesnadır. GEÇİCİ MADDE
7.- Bu Kanunda öngörülen
yönetmelikler yürürlüğe girinceye kadar, aynı konuları düzenleyen tüzük ve
yönetmeliklerin bu Kanuna aykırı olmayan hükümlerinin uygulanmasına devam
olunur. Yürürlük MADDE 34.- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 35.- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. 17/11/2005
(I) SAYILI CETVEL SİVİL HAVACILIK
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLATI
(II) SAYILI CETVEL
(1)
SAYILI LİSTE İPTAL
EDİLEN KADROLAR KURUMU :
ULAŞTIRMA BAKANLIĞI TEŞKİLATI :
MERKEZ
(2)
SAYILI LİSTE İHDAS
EDİLEN KADROLAR KURUMU :
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞKİLATI :
MERKEZ
|