Ana Statü Türkiye Voleybol
Federasyonu Başkanlığından: Türkiye
Voleybol Federasyonu Ana Statüsü BİRİNCİ
BÖLÜM Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1 —
Bu Ana Statünün amacı, Voleybol Federasyonunun teşkilatı, Genel Kurulunun
oluşumu, toplanması, Yönetim, Denetim ve Ceza Kurullarının çalışmaları ile
görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam Madde 2 —
Bu Ana Statü, Voleybol Federasyonu Genel Kurulu, Yönetim Kurulu, Denetleme
Kurulu, Ceza Kurulu ile diğer kurulları, Federasyon Başkanını, ilgili kulüp,
sporcu, antrenör, teknik direktör, hakem, idareci, menajer, gözlemci,
temsilci ve benzeri spor elemanlarını, Federasyonun çalışma usul ve esasları
ile Genel Müdürlük ve Tahkim Kuruluyla olan ilişkilerini kapsar. Dayanak Madde 3 —
Bu Ana Statü, 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanunun Ek 9 uncu maddesi ile 14/7/2004 tarihli ve 25522
sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğü Özerk Spor Federasyonları Çerçeve Statüsüne dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar Madde 4 —
Ana Statüde geçen; Bakan :
Genel Müdürlüğün bağlı olduğu spordan sorumlu Bakanı, Genel Müdürlük
: Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünü, Genel Müdür :
Gençlik ve Spor Genel Müdürünü, Tahkim Kurulu : Federasyon ile kulüpler, federasyon ile
sporcu, hakem, teknik direktör, antrenör, idareci ve benzeri spor
elemanları, kulüpler ile sporcu,
antrenör, idareci ve benzeri spor elemanları, kulüpler ile kulüpler arasında
çıkacak ihtilaflar hakkında Federasyon Yönetim Kurulunca verilecek kararlar
ile Ceza Kurulu kararlarını, ilgililerin itirazı üzerine inceleme yaparak
kesin karar veren Genel Müdürlük bünyesinde kurulmuş bulunan Kurulu, Federasyon :
Türkiye Voleybol Federasyonunu, FIVB :
Federasyonun üyesi olduğu uluslararası voleybol federasyonu, CEV :
Federasyonun üyesi olduğu Avrupa voleybol konfederasyonu, Federasyon Başkanı :
Türkiye Voleybol Federasyonu Başkanını, Spor Dalı :
Voleybol sporunu, Kanun :
3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunu, İfade eder. İKİNCİ
BÖLÜM Federasyonun
Teşkilat ve Görevleri Federasyonun teşkilatı Madde 5 —
Voleybol Federasyonun merkezi Ankaradadır. Voleybol
Federasyonu merkez ve yurt içi teşkilatından oluşur. İdari birimlerin görev
yerleri Yönetim Kurulunca belirlenir. Federasyonun merkez teşkilatı aşağıdaki kurul ve
birimlerden oluşur; a) Genel Kurul, b) Yönetim Kurulu, c) Denetleme Kurulu, d) Ceza Kurulu, e) Onur Kurulu, f) Plaj, Park ve Mini Voleybol Kurulu, g) Merkez Hakem Kurulu, organizasyon, hukuk, mali,
eğitim, sağlık ve doping, teknik, ceza, dış ilişkiler, lig, ARGE ve diğer
kurullar, h) Genel Sekreterlik, i) İdari ve teknik birimler. (a), (b), (c) ve (d)
bentlerinde belirtilen kurullar dışındaki kurullar ve birimlerin
görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları Yönetim Kurulu
tarafından hazırlanacak talimatlarla belirlenir. Federasyonun görevleri Madde 6 —
Voleybol Federasyonunun görevleri şunlardır; a) Spor dalının ülke düzeyinde dengeli bir şekilde
yayılıp gelişmesini sağlamak, bu konularda her türlü düzenlemeyi yapmak,
kararlar almak ve uygulamak, b) CEV ve FIVB tarafından konulan ve uygulanan
uluslararası kuralların ve her türlü talimatın uygulanmasını sağlamak ve
Türkiye’yi voleybolla ilgili konularda yurt dışında temsil etmek, c) Yurt dışındaki ve yurt içindeki voleybolla ilgili
gelişmeleri izlemek, bu sporla ilgili kişi ve kuruluşlar arasında ilişkiler
düzenlemek, müsabaka, çalışma ve diğer
faaliyetleri programlayıp bunların uygulamalarını kontrol etmek, d) Antrenörlerin yetiştirilmesini ve eğitilmesini
sağlamak, başarılı olanların
belgelerini düzenleyip tescillerini yapmak, bunların çalışmalarını sürekli izlemek, e) Ülke içinde müsabakalar düzenlemek, ülke içinde
düzenlenen tüm müsabakaların devamlılığını sağlamak, hakem, temsilci ve
gözlemci atamasını yapmak, f) Yabancı ülkelerdeki voleybolla ilgili gelişmeleri ve
yenilikleri izleyerek, bu bilgilerden ülke içinde daha çok kişinin
yararlanmasını sağlamak, g) Voleybol malzemelerinin standartlarını uluslararası
kurallara göre tespit ederek, bunların
yurt içinde veya yurt dışında yaptırılmasına veya temin edilmesine çalışmak, h) Kulüpler, bölge ve il temsilcileri arasında
doğabilecek teknik uyuşmazlıkları çözümlemek,
i) Uluslararası federasyonun izni ile uluslararası
kurs, seminer, panel, sempozyum ve spor organizasyonları düzenlemek, j) Uluslararası müsabakalara iştirak edecek olan milli
takımları ve teknik kadroyu seçmek, (sporcular, menajer, antrenör, yardımcı
antrenör, masör, doktor, istatistik ve benzeri elemanlar) seçilen takımları
müsabakalara hazırlamak, k) Voleybol müsabakalarının düzenlenmesi için
talimatlar hazırlamak ve uygulamak, l) Sonuçlara göre başarılı sporcuların takibini yapmak
ve bu sporcuların yetişmesi için gerekli tedbirleri almak, m) Her kademedeki sporcular için eğitim ve hazırlık
kampları açmak, n) Voleybol ile ilgili arşiv ve istatistiki
çalışmalar yapmak, eğitici film, slayt ve broşür hazırlayarak, bu konuda basın ve televizyon
kuruluşlarıyla işbirliği yapmak, o) Voleybolda belirli bir sistemin uygulanması için
yapılacak işlemleri belirlemek ve uygulamasını sağlamak, p) Bölgeler ve illerdeki voleybol temsilcilerinin kendi
aralarında ve Federasyonla koordineli bir şekilde çalışmalarını sağlamak. Genel kurul Madde 7 —
Genel Kurul, Federasyonun en üst organıdır. Genel Kurul çağrı tarihinde aşağıdaki üyelerden oluşur; a) Genel Müdür,
Genel Müdür yardımcıları ve on gençlik ve spor il müdüründen oluşacak on
beş üye, b) Merkez Danışma Kurulu üyeleri, c) Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Başkanlığınca
belirlenecek iki üye, d) Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu
Başkanlığınca belirlenecek iki üye, e) Dünya ve Avrupa (FIVB ve CEV) voleybol
federasyonlarının yönetim kurullarında üyelik yapanlar, f) Görevlerine adli veya idari soruşturma sonucu son
verilmemek kaydıyla, asaleten federasyon başkanlığı yapanlar, g) Türkiye Spor Yazarları Derneği Başkanı ile Genel
Sekreteri, h) FIVB ve uluslararası kokart sahibi voleybol
hakemleri, i) Büyükler kategorisinde en az üç yıl (bayan ve erkek)
milli takım teknik direktörlüğü ve antrenörlüğü yapanlar ( yabancı uyruklular
hariç), j) Büyükler kategorisinde dünya ve Avrupa
şampiyonasında (FIVB ve CEV organizasyonları) ilk üç dereceyi alan ve aktif
sporculuk yaşantısı Genel Kurul tarihinden en az bir yıl önce sona ermiş
milli takım sporcuları, k) Genel Kurul tarihinden en az bir yıl önce faal
sporculuğu bırakmış olmak kaydıyla, olimpiyat oyunlarında ilk üç dereceyi
alanlar ve büyükler kategorisinde dünya şampiyonu olanlar (FIVB
organizasyonun da), l) Genel Kurul tarihinden önce biten ve tescil olunan
Voleybol en üst ve/veya 1 inci Liginde müsabakalara katılan kulüplerden üçer
üye, ilave olarak Genel Kurul tarihinden önce biten ve tescil olunan sezon
Avrupa kupalarına katılma hakkı elde etmiş olan kulüplerden birer üye, m) Genel Kurul tarihinden önce biten ve tescil olunan
Voleybol 2 nci Liginde müsabakalara katılan kulüplerden
birer üye, ilave olarak 1 inci Lige terfi eden kulüplerden birer üye, n) Genel Kurul tarihinden önce biten ve tescil olunan
Voleybol 3 üncü ve/veya Bölgesel Liginde müsabakalara katılan ve final
grubuna katılma hakkını kazanmış ve 2 nci Lige
terfi etmiş olan kulüplerden birer üye. Genel Kurul çağrı tarihinde üyelerin oy kullanma
şartları şunlardır; a) Birden fazla oy kullanma hakkına sahip olan üyeler,
ancak bir kez oy kullanır. b) Genel Kurulda vekâleten oy kullanılamaz. c) Genel Kurulda bayanlar ve erkekler liginde yer alan
kulüpler ayrı ayrı oy hakkına sahiptir. d) Genel Kurul üyesi olabilme hakkını elde edenlerin,
on sekiz yaşını bitirmiş olması şarttır. e) Kulüpler bir üst lige terfi hakkını kullanmamış ise
delege hakları yerine terfi eden kulübe aittir. f) Federasyonda ücretli veya sözleşmeli statü ile görev
yapanlar Genel Kurul üyesi olamazlar. Genel kurulun
görevleri Madde 8 —
Genel Kurulun görevleri şunlardır; a) Ana Statüyü yapmak veya değiştirmek, b) Başkan ile Yönetim,
Denetleme ve Ceza Kurullarının üyelerini seçmek, c) Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan faaliyet
programını ve bütçeyi onaylamak ve gerektiğinde bütçe harcama kalemleri
arasında değişiklik yapmak konusunda Yönetim Kuruluna yetki vermek, d) Yönetim Kuruluna taşınmaz mal alımı-satımı ve
kiralanması için yetki vermek, e) Yönetim Kurulu faaliyet ve mali raporlarını ibra
etmek, f) Denetleme Kurulu raporunu ibra etmek, g) Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan ödül ve yardım
talimatını onaylamak, h) Federasyonun borçlanmasına karar vermek, i) Federasyonun bütçe dışı yapacağı harcamalara
(primler dahil ) ve yatırımlara ilişkin usul ve esasları belirlemek, j) Kanun ile verilen diğer görevleri yapmak. (d) ve (h) bentlerindeki konularda, Genel Kurula katılan
üyelerin dörtte üçünün kabul oyuyla karar verilebilir. Genel kurul
toplantıları Madde 9 —
Genel Kurul toplantıları ile ilgili her türlü işlem Yönetim Kurulu tarafından
yerine getirilir. a) Olağan Genel Kurul dört yılda bir yaz olimpiyat
oyunlarının bitiminden itibaren altı
ay içerisinde yapılır. Mali Genel Kurul ise; her yıl 30 Haziranı takip
eden ilk üç ay içerisinde Yönetim Kurulunca belirlenecek bir tarihte yapılır.
Mali Genel Kurulda bir önceki yılın bütçesi görüşülerek
karara bağlanır. İçinde bulunulan yılın bütçesi üzerinde düzenleme yapılır ve
bir sonraki yılın bütçesi onaylanır. b) Olağanüstü Genel Kurul; 1) Genel Müdürlüğün bağlı olduğu spordan sorumlu
Bakanın yaptırdığı denetim sonucu görev başında kalmasında sakınca görülen
Federasyon Başkanı veya Yönetim Kurulu üyeleri hakkında karar almak, 2) Yönetim Kurulunun kararı, 3) Toplam delege sayısının en az % 40’ının noter kanalı
ile yazılı müracaatı, üzerine toplanır. (b) bendinin (1) numaralı alt bendinde belirtilen
durumda veya Mali Genel Kurulda mali bütçe ibra edilmez ise, Başkan ve
Yönetim Kurulu üyelerinin kalan süresini tamamlamak üzere en geç altmış gün
sonra yapılacak seçim için Olağanüstü Genel Kurula gidilir. Başkanlık ve
Yönetim Kurulunun görevlerini ise, Genel Kurula kadar Denetleme Kurulu
yürütür. Ancak, (b) bendinin (2) ve (3) numaralı alt bentlerinde
belirtilen hallerde, Genel Kurul toplantısının üzerinden en az altı ay geçmeden olağanüstü Genel Kurul toplantısı yapılamaz. Olağanüstü Genel Kurul toplantısı, toplantı isteği
Federasyona ulaştığı tarihten itibaren en geç altmış gün içerisinde Yönetim
Kurulunca yerine getirilir. Olağanüstü Genel Kurulda, toplantı konusu
haricinde başka konu görüşülemez. Genel Kurul, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile
toplanır. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamaması halinde, bir gün sonra
çoğunluk aranmaksızın toplanır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı
seçimle belirlenen kurulların üye sayısının iki katından aşağı olamaz. Genel Müdürlük, Genel Kurul toplantılarında gözlemci bulundurur.
Gözlemci, Genel Kurul çalışmalarının Çerçeve Statü ile Ana Statüye uygun
olarak yapılıp yapılmadığına ilişkin raporunu Bakan’a sunulmak üzere Genel
Müdürlüğe verir. Genel Kurulun mevzuata aykırı şekilde yapıldığının tespiti
halinde, adli yargıda Genel Kurulun iptali istenilir. Federasyon başkanı Madde 10 —
Federasyon Başkanı olabilmek için; a) T.C. vatandaşı olmak, b) Genel Kurul tarihinde 30 yaşını doldurmuş olmak, c) Üniversite veya yüksekokul mezunu olmak ve en az bir
yabancı dil bilmek, d) Vergi ve sigorta borcu bulunmamak, e) Seçim tarihinden önce bir defada altı ay veya toplam
olarak iki yıl hak mahrumiyeti cezası ile cezalandırılmamış
olmak, f) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ve
organize suçlardan, basit ve nitelikli
zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, emniyeti
suiistimal, hileli iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı
suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve
alım satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından
dolayı hüküm giymemiş olmak gerekmektedir. Başkan adaylarından aşağıdaki belgeler istenir; a) Nüfus Cüzdanı örneği, b) İkametgah belgesi, c) İdari tahkikat sonucu görevine son verilmediğine
dair yazılı beyan, d) Ceza kurullarınca altı aydan fazla ceza ile
cezalandırılmadığına dair belge, e) Cumhuriyet Başsavcılığından alınacak adli sicil
sabıka kaydı, f) Yabancı dil bildiğine dair belge, g) Üniversite veya yüksekokul mezuniyet belgesi. Başkan adayları, Genel Kurul tarihinden en az yedi gün
önce aday olduğuna dair başvurusunu yapacaktır. 2.000 (ikibin)
YTL. adaylık ücretini Federasyon hesabına yatıracaklardır. Federasyon Başkanın görev süresi dört yıldır. Başkanın
seçimi, Genel Kurulda Yönetim Kurulunun on dört üyesinin seçimi ile birlikte
yapılır. Başkanın yokluğunda görevlerini, Başkanın belirleyeceği Başkan vekili
yürütür. Yönetim Kurulu içinde en az bir, en çok üç Başkan vekilliği
oluşturulur. Başkan vekillerinin görev süresi Başkanın görev süresi kadardır.
Başkanın ölümü veya istifası halinde, üç ay içinde tekrar seçim yapılması
şartıyla, bu görevi Başkan vekili yürütür. Ancak, Genel Kurula altı aydan az
bir süre varsa yönetimdeki boşalmalar nedeniyle Olağanüstü Genel Kurula
gidilmez. Başkanın görevleri Madde 11 —
Başkanın görevleri şunlardır: a) Federasyonu temsil etmek, b) Federasyonun faaliyetlerini, kanunlara, Ana Statü ve
diğer mevzuat ile Genel Kurul ve Yönetim Kurulu kararlarına göre
yürütmek, c) Yönetim Kuruluna başkanlık etmek, d) Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak, e) Yan kurulların kurulmasını ve adaylarını, Yönetim
Kuruluna teklif etmek, f) Gerekli gördüğünde diğer kurullara başkanlık
etmek, g) Yönetim Kurulunun onayı ile harcamalara ilişkin
işlemleri yürütmek, gerektiğinde bu yetkisini Başkan vekiline devretmek, h) Başkan vekilini veya başkan vekillerini atamak, i) Tahsis edilen kadroların seçimini yapmak ve atamalar
için Yönetim Kuruluna teklif götürmek, j) Kanun ve Ana Statüde belirtilen diğer görevleri
yapmak. Yönetim kurulu Madde 12 —
Yönetim Kurulu, Federasyon Başkanı ile Genel Kurulun seçeceği on dört üye
olmak üzere toplam onbeş üyeden oluşur. Aynı sayıda
yedek üyede Genel Kurulda seçilir. Yönetim Kurulu üyesi olabilmek için, a) T.C. vatandaşı olmak, b) Vergi ve sigorta borcu bulunmamak, c) Seçim tarihinden önce bir defada altı ay veya toplam
olarak iki yıl hak mahrumiyeti cezası ile cezalandırılmamış olmak, d) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ve
organize suçlardan, basit ve nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, emniyeti suiistimal, hileli iflas gibi yüz
kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak
kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma,
devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hüküm giymemiş olmak gerekir. Yönetim Kurulu üyelerinden aşağıdaki belgeler istenir; a) Nüfus Cüzdanı
örneği, b) İkametgah belgesi, c) İdari tahkikat sonucu görevine son verilmediğine
dair yazılı beyan, d) Ceza Kurullarınca altı aydan fazla ceza ile
cezalandırılmadığına dair belge, e) Cumhuriyet Savcılığından alınacak adli sicil sabıka
kaydı, f) Mezuniyet Belgesi. Yönetim Kurulunun görev süresi dört yıldır. Asil
üyelerin ölüm veya istifası halinde yedek üyelerden sırası gelenler Yönetim
Kuruluna alınır. Ölüm veya istifa gibi nedenlerle, Yönetim Kurulu asil ve yedek üye sayısının toplam beşe inmesi
halinde, Genel Kurul olağanüstü toplantıya çağırılır. Yönetim kurulunun
görevleri Madde 13 —
Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır; a) Voleybol kulüplerini kayıt ve tescil etmek, bunları
liglere ve gruplara ayırmak, ligleri düzenlemek,
uygulanacak terfi ve tenzil statüsünü belirlemek, b) Müsabaka sonuçlarını tescil etmek, olaylı ve
anlaşmalı müsabakalar hakkında karar vermek,
c) Voleybol ile ilgili idareci, menajer, teknik
direktör, antrenör, masör, teknik eleman, hakem ve benzeri elemanları
eğitmek, bu elemanların gelişmesi için her türlü tedbiri almak, sosyal
güvenlik haklarını sağlamak, bunların kulüp değiştirmeleri ve çalışmaları ile
ilgili usul ve esasları tespit etmek, d) Lisanslardan alınacak katılım, aidat, ceza, yerli ve
yabancı sporcu tescil, vize, aktarma, sözleşme, bonservis ücretlerini ve
oranlarını tespit etmek, e) Kulüplerin voleybol dalı kurmak için yapacakları
başvuruları karara bağlamak, kulüplerin voleybol dalı tescillerini yapmak, en
üst lig kulüplerinin faaliyet ve taahhütlerini denetlemek, f) Kulüpleri, sporcuları, antrenör, menajer ve teknik
elemanları ödüllendirmek, g) Müsabakalarda emniyet ve sağlık ile ilgili
tedbirleri almak ve aldırmak, h) Genel Kuruldan alınan yetki doğrultusunda federasyon
faaliyetleri ile ilgili olarak taşınmaz mal alımı, satımı ve kiralaması
yapmak, tesisleri işletmek, işlettirmek ve voleybol faaliyetlerinin her türlü
araç, gereç, malzeme ve benzeri ihtiyaçlarını sağlamak, i) Federasyonun taşra teşkilatını kurmak, j) Görev alanına giren konularda düzenleme yapmak,
uygulamak ve voleybol ile ilgili her türlü faaliyetleri yürütmek, k) Voleybol ile ilgili televizyon, radyo, internet, basılı eser yayınları, kulüplerin forma ve spor
malzemelerinde kullanacakları reklamlar ile her türlü reklam konusunda ticari
ve mali hakları düzenlemek ve denetlemek,
l) Başkan tarafından teklif edilen yan kurulları
onaylamak, m) Sporda şiddetin önlenmesi için gerekli tedbirleri
almak ve aldırmak, n) Kulüpler,
sporcular, teknik yönetici ve antrenörler, hakemler, müsabaka
görevlileri ile voleybol alanında görevli diğer ilgililerin başvurularını,
gerekli olan durumlarda bağlı oldukları kuruluşların görüşlerini de alarak
karara bağlamak, o) Genel Kurul toplantılarını hazırlamak, p) Bütçeyi hazırlamak,
r) Başkan vekillerini belirlemek, s) Genel Kurulun verdiği yetkileri kullanmak, t) Genel Kuruldan alınan yetki doğrultusunda,
Federasyon Başkanına olağanüstü durumlar için belli bir oranda borçlanma ve
harcama yetkisi vermek, u) Federasyonun görevlerini yürütmek ve faaliyetlerini
düzenlemek amacıyla; merkez ve taşra teşkilatı bünyesinde yer alacak
birimlerinde görevlendirilecek idari ve teknik personelinin sayısını, bu
personelle birlikte profesyonel olarak istihdam edilecek en fazla beş
görevlinin sözleşme ücretlerini ve sosyal haklarını, gerekli görülen kurul
üyelerinin huzur haklarını, tazminatlarını, fazla mesailerini, yolluk ve
yevmiyelerini tespit etmek, v) Genel Kuruldan alınacak onay ile görevlerini yerine
getirebilmek için talimatlar hazırlamak, bu talimatlardan ödül ve yardımla
ilgili olanları Genel Kurulun onayına sunmak ve uygulamak, y) Kanun, Ana Statü ve diğer mevzuatla verilen
görevleri yapmak. Federasyon Başkanı başkanlığında üyeleri arasından
seçeceği beş kişilik bir icra kurulu oluşturabilir. Ayrıca bu icra kurulunda
profesyonel olarak görev yapacak icra kurulu koordinatörü atayabilir ve
sınırlarını tespit edeceği çerçevede yetkilerini bu kurula devredebilir. Bu
kurul gerekli zamanlarda toplanır, kararlar alır ve uygulayabilir. Yaptığı
işlemler hakkında da ilk toplantıda Yönetim Kuruluna bilgi verir. Yönetim kurulu
toplantıları Madde 14 —
Yönetim Kurulu, en az ayda bir defa Başkan tarafından belirlenen gündemi
görüşmek üzere çoğunlukla toplanır. Üyelerin önereceği konular gündeme
eklenir. Kararlar, toplantıya katılanların çoğunluğu ile alınır.
Oyların eşitliği halinde Başkanın bulunduğu taraf çoğunluk sayılır. Mazeretsiz olarak, üst üste iki toplantıya veya bir yıl
içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayanın üyeliği sona erer ve
yerine en çok oy alan yedek üye çağrılır. Mazeretler yazılı olarak, sebepleri ile birlikte
toplantı saatinden önce Başkana bildirilir. Mazeretin geçerliliğine Yönetim
Kurulu karar verir. Kararlar, karar defterine yazılır ve imzalanır, Başkan
tarafından uygulanır. Denetleme Kurulu Madde 15 —
Denetleme Kurulu, Genel Kurulca dört yıl için seçilen, üç asil, üç yedek
üyeden oluşur. Asil üyelerin ölüm veya istifası halinde yedek üyelerden
sırası gelen alınır. Denetleme Kurulu üyesi olabilmek için; a) T.C.
vatandaşı olmak, b) Vergi ve sigorta borcu bulunmamak, c) Seçim tarihinden önce bir defada altı ay veya toplam
olarak iki yıl hak mahrumiyeti cezası ile cezalandırılmamış olmak, d) Mali konularda ihtisas sahibi olmak, e) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ve
organize suçlardan, basit ve nitelikli zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, emniyeti suiistimal, hileli iflas gibi yüz
kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak
kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma,
devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hüküm giymemiş olmak, gerekir. Kurul üyelerinden aşağıdaki belgeler istenir; a) Nüfus Cüzdanı örneği, b) İkametgah belgesi, c) İdari tahkikat sonucu görevine son verilmediğine
dair yazılı beyan, d) Ceza Kurullarınca altı aydan fazla ceza ile
cezalandırılmadığına dair belge, e) Cumhuriyet Savcılığından alınacak adli sicil sabıka
kaydı, f) Üniversite veya yüksekokul mezuniyet belgesi. Mazeretsiz olarak, üst üste iki veya bir yıl içinde
aralıklı olarak dört toplantıya katılmayanın üyeliği düşer. Kurul görevinde bağımsızdır. Üyeler istifa etmedikçe
veya çekilmiş sayılmadıkça yerlerine yenisi görevlendirilemez. Üyeler kendi aralarından bir Başkan seçerler. Denetleme Kurulu, kararlarını çoğunlukla alır, karara
katılmayan üye, gerekçelerini belirten bir raporu Genel Kurula sunmakla
yükümlüdür. Denetleme kurulunun
görevleri Madde 16 —
Denetleme Kurulu, Federasyonun mali işlemlerini Genel Kurul adına
denetler. Bunların mevzuata, belge ve
kararlara uygun olup olmadığını tespit eder. Her yıl hazırlayacağı yıllık
denetleme raporunu, Genel Kurulun onayına sunar. Kurul gerek görmesi
durumunda uzman bilirkişilerden yararlanabilir. Bilirkişilere verilecek ücret
Federasyonca karşılanır. Bu denetlemelerini yerine getirirken, Federasyon görevlileri
kendilerine istenen bilgi ve belgeleri vermek zorundadırlar. Kurul, denetleme
raporunu Genel Kurul üyelerine toplantıdan on beş gün önce gönderir. Ceza kurulu Madde 17 —
Ceza kurulu, Genel Kurulca dört yıl için seçilen bir Başkan ve dört asıl, beş
yedek üyeden teşekkül eder. Üyeler kendi aralarından Başkan vekili ve bir
Raportör seçerler. Asil üyelerin ölüm veya istifası halinde yedek üyelerden
sırası gelen alınır. Ceza Kurulu üyesi olabilmek için; a) T.C. vatandaşı olmak, b) Vergi ve sigorta borcu bulunmamak, c) Seçim tarihinden önce bir defada altı ay veya toplam
olarak iki yıl hak mahrumiyeti cezası ile cezalandırılmamış olmak, d) Hukuk konularında bilgi sahibi olmak, e) Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlar ve
organize suçlardan, basit ve nitelikli
zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, emniyeti
suiistimal, hileli iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı
suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve
alım satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından
dolayı hüküm giymemiş olmak gerekir. Kurul adaylarından aşağıdaki belgeler istenir; a) Nüfus Cüzdanı örneği, b) İkametgah belgesi, c) İdari tahkikat sonucu görevine son verilmediğine dair
yazılı beyan, d) Ceza Kurullarınca altı aydan fazla ceza ile
cezalandırılmadığına dair belge, e) Cumhuriyet Savcılığından alınacak adli sicil sabıka
kaydı, f) Üniversite veya yüksekokul mezuniyet belgesi. Üyelerden en az ikisinin hukukçu olması zorunludur. Kurul kararlarını çoğunlukla alır, görevlerinde ve
verdikleri kararlarda bağımsızdırlar. Mazeretsiz olarak, üst üste iki veya
bir yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayanın üyeliği
düşer. Ceza kurulu; kulüpler, voleybol faaliyetinde bulunan
kuruluşlar, sporcular, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diğer
kişilerle ilgili olay ve fiillere ilişkin ceza işlerine bakar. Ceza kurulu, en az on beş günde bir toplanır. Toplantı,
Başkanın çağrısı üzerine en az üç üyenin katılımı ile yapılır. Toplantı için
asıl üyelerin bulunmadığı zaman yedek üyeler toplantıya katılabilir. Gündem
Başkan tarafından düzenlenir. Kararlar salt çoğunlukla alınır. Ceza suçunu teşkil eden fiil ve cezalara ilişkin
hususlar talimatla düzenlenir. Onur kurulu ve onursal
başkanlık Madde 18 —
Türk Voleyboluna en üst düzeyde hizmet etmiş ve emeği geçmiş kişiler
arasından seçilecek üyelerin yer alacağı "Onur Kurulu" oluşturulur.
En az iki dönem (sekiz yıl) Federasyon Başkanlığı yapanlara, görevleri sona
erdikten sonra "Onursal Başkan" unvanının verilmesiyle ilgili
esaslar, Federasyon Yönetim Kurulu tarafından hazırlanacak talimat ile
belirlenir. Tahkim kurulu Madde 19 —
Genel Müdürlük bünyesinde kurulmuş olan Tahkim Kurulu; Federasyon ile
kulüpler, Federasyon ile sporcu, hakem, teknik direktör, antrenör, idareci ve
benzeri spor elemanları, kulüpler ile sporcu, antrenör, idareci ve benzeri
spor elemanları, kulüpler ile kulüpler arasında çıkacak ihtilaflar hakkında Federasyon
Yönetim Kurulunca verilecek kararlar ile Ceza Kurulu kararlarını, ilgililerin
itirazı üzerine inceleyerek kesin karara bağlar. Tahkim Kurulu, 3289 sayılı Kanun, Genel Müdürlüğün
ilgili mevzuatı, Federasyonun ve uluslararası federasyonların kurallarını
dikkate alarak hüküm tesis eder. Diğer kurullar Madde 20 —
Organizasyon, hukuk, mali, eğitim, sağlık, teknik, ceza, dış ilişkiler,
dopingle mücadele ve gerekli görülen diğer yan kurullar Yönetim Kurulunun
onayı ile kurulabilir. Bu kurulların görev, yetki ve sorumlulukları ile
çalışma esas ve usulleri Yönetim Kurulu tarafından çıkarılacak talimatlarla
belirlenir. Genel sekreter ve idari
birimler Madde 21 —
Federasyonun idari birimi; Genel Sekreter, teknik yönetici ve öğretici ile
diğer idari ve teknik personelden oluşur. İdari birim, Yönetim Kurulu kararları çerçevesinde
Federasyonun hizmet ve faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamakla görevlidir. Genel sekreter, idari birimin yetkilisi ve sorumlusu
olup, teknik yönetici ve öğreticiler ile diğer idari ve teknik personelin
amiridir. Genel sekreter; Federasyonun ve üst kuruluşların
kararları uyarınca, Federasyon yönetiminin gerektirdiği idari, mali ve teknik
bütün hizmetlerin yürütülmesini sağlamakla görevli ve yetkili olup, Yönetim
Kuruluna karşı sorumludur. Yönetim Kurulu toplantılarına katılır. Kurulun
raportörlük ve sekretarya görevlerini yapar, Başkan
adına yazışma işlerini yürütür. Taşra teşkilatı Madde 22 —
Yönetim Kurulu, Federasyonun yurt içi bağlantısını sağlamak üzere, tüm
illerde ve bölgelerde voleybol il temsilcisi, bölge temsilcisi, gerekli
görülen illerde yeteri kadar personelden oluşan federasyon temsilcilikleri
kurar ve görevlendirmeler yapar.
Bunlara ek olarak il hakem kurulları, il düzenleme kurulları oluşturulur.
Kurulacak yurt içi teşkilatların kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile
çalışma usulleri Yönetim Kurulunun çıkaracağı talimat ile düzenlenir. ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM Seçim
İşleri Genel kurulun toplantıya
çağrılması Madde 23 — Genel Kurul toplantıları, Federasyonun
merkezi bulunduğu ilde dört yılda bir yaz olimpiyat oyunlarının bitiminden
itibaren altı ay içerisinde yapılır. Genel Kurul gündemi, toplantı tarihi ve yeri, toplantı
tarihinden en az on beş gün önce Türkiye genelinde yayın yapan iki gazetede ilanen duyurulur. Genel Kurul çağrısı, toplantı gündemi, faaliyet raporu,
denetleme raporu ile bütçe tasarısı toplantıdan en az on beş gün önce
Federasyonun ve Genel Müdürlüğün resmi internet
sitesinden üyelere duyurulur. Genel kurul üyelerinin
listesi Madde 24 —
Genel Kurula katılma hakkını kazanmış üyelerin listesi Federasyon tarafından
hazırlanır. Üye listesinde, üyelerin adı, soyadı, temsil ettiği kurum ve
kuruluş belirtilir. Üye listesi, Genel Kurul tarihinden otuz gün önce
Federasyonun ve Genel Müdürlüğün resmi internet
sitesinde ilan edilir. Listenin ilan edildiği tarihten itibaren on beş gün
içerisinde listeye itiraz edilebilir. Üye listesine itiraz Yönetim Kurulunca
değerlendirilir ve bir gün içerisinde karara bağlanır. Bu karara karşı iki
gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim Kurulu, itirazın
kendisine ulaştığı tarihten itibaren üç gün içerisinde kesin karar verir.
Divan oluştuktan sonra Genel Kurul çalışmaları ile ilgili her türlü itiraz,
Divan tarafından çözülür. Genel Kurul toplantısına ilişkin işlemler üye listesine
göre yürütülür. Genel Kurula üye seçmek hakkına sahip olan kurum,
kuruluş, dernek yada kulüpler, fesih yada başka nedenlerle öz varlıklarını
yada niteliklerini kaybettiklerinde, üye seçme hakkını da kaybederler.
Üyeliğin istifa, ölüm, ihraç gibi sebeplerle sona ermesi halinde, yerine
yenisi belirlenir. Yeni üye, eskisinin kalan süresini tamamlar. Toplantı ve karar yeter
sayısı Madde 25 —
Olağan ve olağanüstü toplantının yapılabilmesi için üye tam sayısının
yarısından fazlasının katılımı gerekir. İlk toplantıda bu çoğunluk
sağlanamadığı takdirde, ikinci toplantı ertesi gün katılan üyelerle çoğunluk
aranmaksızın yapılır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı, seçimle
belirlenen kurulların üye sayısının iki katından aşağı olamaz. Başkan ile Yönetim, Denetim ve Ceza Kurulları
üyelerinin seçimi birlikte yapılır. Seçim için Genel Kurula katılan üyelerin
geçerli oylarının salt çoğunlunun alınması yeterlidir. Yönetim Kuruluna taşınmaz mal alımı, satımı ve
kiralanması için yetki vermek ve Federasyonun borçlanmasına karar vermek için
Genel Kurula katılanların dörtte üçünün kabul oyu gerekmektedir. Diğer konularda
salt çoğunluk ile karar alınır. Toplantıya katılma ve
çoğunluğun tespiti Madde 26 —Federasyon,
Genel Kurul üyeliği sıfatını kazanan kişiler adına Genel Kurul üyeliği belgesi
düzenler ve bunları toplantı salonuna girişte imza karşılığı üyelere teslim
eder. Toplantı için aranan çoğunluğun bulunup bulunmadığı,
Federasyon Başkanı veya onun görevlendireceği Başkan vekili veya Yönetim
Kurulu üyesinin, üye listesini incelemesi ve katılanların miktarını
belirlemesi ile tespit edilir. Genel kurul başkanlık
divanının oluşturulması Madde 27 —
Genel Kurul toplantısı, Federasyon Başkanının veya görevlendireceği Başkan
vekili veya Yönetim Kurulu üyesinin konuşması ile açılır. Daha sonra Genel
Kurul Başkanlık Divanı oluşturulur. Genel Kurul Başkanlık Divanı; Başkan, Başkan
yardımcısı, iki yazman üye ve seçim işlerinde görev yapacak iki üyeden
oluşur. Divanın oluşumu, seçim ile gerçekleştirilir. Divan Başkanlığı seçimi
üyelerin açık oyu ile yapılır. Başkanlık Divanı üyeleri Genel Kurul delegesi
olmak zorundadır. Genel Kurul, çalışmalarını kolaylaştırmak için belirli
görevlerde yardımcı olmak üzere komisyonlar kurabilir. Başkanlık divanının görev
ve yetkileri Madde 28 —
Başkanlık Divanı, Ana Statü ve Çerçeve Statü hükümleri çerçevesinde
toplantının yürütülmesini sağlamakla görevli ve yetkilidir. Toplantı tutanakları, Divan Başkanı ve Divan Kurulu
üyeleri ile birlikte toplantının sonunda imzalanır. Tutanakların birer kopyası Genel Kurul sonunda, Genel
Müdürlük gözlemcisi ve Federasyona teslim edilir. Başkanlık Divanı, görüşmelerin güven ve düzenini
bozanlara uyarma cezası verebilir. Düzeni sürekli olarak bozanlar hakkında da
toplantıdan çıkarma kararı alınması için, Genel Kurulun oylamasına
başvurabilir. Genel Kurulun oy çokluğuyla aldığı karar sonucu
toplantıdan çıkarılan üye, toplantı süresince salonda bulunamaz, oylamaya
katılamaz. Gündemin tespiti ve
görüşmeler Madde 29 —
Divan Başkanı, daha önce çağrı yazısında duyurulmuş olan gündemi Genel Kurula
açıklar. Gündeme, Çerçeve Statü ve Ana Statüye aykırı olmayan
maddeler eklenmesine ilişkin öneriler, en az on üyenin imzalanmış yazılı
başvuruları ile yapılabilir. Bu öneriler açık oya sunulur, kabul edilen
öneriler gündeme eklenir. Bu nitelikteki gündem maddeleri, daha önce ilan
edilen maddelerin görüşülüp karara bağlanmasından sonra görüşülür. Gündem maddesi hakkında söz isteyen Genel Kurul
üyeleri, yazılı başvurularını Divan Başkanlığına iletirler. Divan Başkanlığı,
talepleri gündem sırasını dikkate alarak düzenler. Üye sırasını başkasına
bırakabilir. Bu durumda sırasını bıraktığı üyenin sırası gelince
konuşabilir. Divan Başkanı, konuşma taleplerinin sayısını dikkate
alarak Genel Kurul oylamasına sunar ve konuşma süreleri Genel Kurulca
belirlenir. Genel Kurulda, üyelerin Federasyon işlemlerine ilişkin
sorularını Yönetim Kurulu yada Denetleme Kurulu sözcüleri yanıtlamakla
yükümlüdür. Karşı söz hakkının kullanılması sebebi ile görüşmelerin
uzaması halinde, sıradaki konuşmalar tamamlanmadan görüşme yeterliliği
oylamasına geçilebilir. En az on üyenin yazılı
başvurusu halinde Divan Başkanlığı önergeyi işleme koyar. Önerge, söz hakkı
olanların adları okunmak ve bunların söz haklarının saklı olduğu açıklanmak
suretiyle önerge lehine yada aleyhine konuşacak birer kişiye söz verildikten
sonra Genel Kurul oyuna sunulur. Kabulü halinde o gündem maddesi ile ilgili
konuşmalar bitirilir. Divan Başkanı, gündem maddeleri görüşülürken yada
oylama yapılırken, tarafsızlık ilkesine aykırı açıklama yapamaz. Kurullara aday olma Madde 30 —
Federasyon Başkanı ile Yönetim, Denetleme ve Ceza Kurulu üyeliği için
adayların Genel Kurul üyesi olması şart değildir. Federasyon Başkanı, Yönetim, Denetleme ve Ceza Kurulu üyeliğine
seçilenler ile Başkan vekilliğine veya Hakem Kuruluna atanan üyelerin, varsa
kulüpleri ile olan ilişkileri kesilir.
Seçim listesinin ve oy
pusulalarının düzenlenmesi Madde 31 —
Başkanlık ile Yönetim, Denetleme ve Ceza Kurulları üyelerinin seçimi, oy
pusulalarının aynı zarfa konulması suretiyle birlikte yapılır. Başkan adayları ile Yönetim, Denetim ve Ceza Kurulları
üyeliğine aday olmak isteyenler, adaylık başvurularını Başkanlık Divanına
teslim ederler. Kurullara aday olanlar toplu listeyle de başvuru
yapabilirler. Başkan adayları, Yönetim, Denetim ve Ceza Kurulları için aday göstereceği kendi
tercihine göre sıralanmış asil ve yedek üyelerin isimlerini içeren listeyi
Divan Başkanlığına yazılı olarak teslim eder. Kurullara adaylık için başvuru,
Başkanlık Divanının oluşumundan itibaren iki saat sonrasına kadar
yapılabilir. Süre bitiminde, teslim alınan listeler en az iki yerde ilan
edilir. Listelere yapılan itirazları, Başkanlık Divanı inceleyerek karara
bağlar. Kurulların adaylık başvurularının onaylanmasından
sonra, Divan Başkanlığında görevli seçim işlerinden sorumlu üyeler, oy
pusulalarını hazırlarlar. Oy pusulalarının basımından önce Başkan adayları
arasında kur’a ile renk çekilir. Çekiliş sonucuna göre Başkan, Yönetim,
Denetleme ve Ceza Kurulları listeleri renkli kağıtlara basılır. Oy pusulaları
aynı yazı karakteri ve büyüklüğünde olmalıdır. Hazırlanan oy pusulaları bütün
adayların denetimine açıktır. Oy pusulalarında yalnızca akademik unvan
kullanılabilir. Başkan adaylarına söz
verilmesi Madde 32 —
Divan Başkanı; Başkan adaylarına, istekleri halinde ad çekme suretiyle tespit
edeceği sırada söz hakkı verir. Bu konuşma süresi otuz dakikadan uzun olamaz. Aday
sayısının dörtten fazla olması durumunda bu süre Genel Kurul tarafından azaltılabilir.
Adaylar kendi sürelerini başka adaylara devredemez. Başkan adayları dört yıllık faaliyet programları ve
mali bütçelerini Genel Kurula yazılı olarak sunmak zorundadırlar. Her sandık başında; başkan adaylarının, adını Divan
Başkanına bildirdikleri Genel Kurul üyesi birer gözlemci bulunabilir. Seçimlerin yapılması Madde 33 —
Seçimlerde gizli oy, açık tasnif ilkesi uygulanır. Her üye, Divan Başkanının görevlendireceği divan
üyesinden mühürlü zarfı imza karşılığı alır, oy verme kabinine girer. Kabinde
bulunan renkli pusulaların veya yeniden tasnif edilen listenin zarfa
konulması, zarfın seçim sandığına atılması ile oy kullanılmış olur. Zarfını kaybeden veya başka şekilde elinden çıkaran
delegeye, yeni zarf verilmez ve delege oy kullanma hakkını kaybeder. Üyeler bu şekilde oylarını kullandıktan sonra Genel
Kurul listesini imzalarlar. Yönetim, Denetleme ve Ceza Kurulları üyeliğine
ait listelerde değişiklik yaparak oy kullanılabilinir. Sandıkların kapatılması,
oyların tasnifi ve tutanak düzenlenmesi Madde 34 —
Genel Kurula katılan tüm üyelerin oylarını kullanmalarından sonra sandıklar
kapatılır. Divan Başkanının denetim ve gözetiminde, aday ve
gözlemcilerinin huzurunda sandıklar açılır. Zarflar sayılır ve oy kullanan üye sayısı ile zarf
sayısının eşit olup olmadığı tespit edilir, zarf sayısı fazla ise Divan
Başkanı tarafından fazlalık sayısındaki zarf rasgele seçilir ve fazla zarflar
açılmadan imha edilir. Oyların tasnifinde oy pusulaları sayılır. Bir zarfın
içinden aynı oy pusulasından birden fazla çıktığında, bunların biri geçerli
sayılır ve tek oy olarak hesaplanır. Zarftan çıkan diğer oy veya oylar imha
edilir. Bir zarfın içinden değişik iki yada daha fazla oy pusulası çıktığında
bunlar iptal edilir ve oy geçersiz sayılır. Yönetim, Denetleme ve Ceza Kurulları seçimlerinde
geçerli oy pusulalarında yer alan tercihler dikkate alınarak tasnif yapılır.
Çıkan sıralamaya göre asil ve yedek üyeler belirlenir. Eşitlik halinde, eşit oy almış adaylar
arasında Divan Başkanı gözetiminde kur’a çekilir. Divan Başkanı seçim sonuçlarını Genel Kurul üyelerine
açıklar. Gündemdeki bütün maddelerin görüşülmesi ve karara bağlanmasından
sonra Divan Başkanı toplantıyı bir konuşma ile kapatır. DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM Mali
Hükümler Federasyon bütçesi Madde 35 — Federasyonun
bütçesi, Yönetim Kurulunca mali yıla göre düzenlenerek, Genel Kurulun onayından
sonra uygulamaya konulur. Bütçede, Federasyonun gelir ve giderleri, yapılacak
faaliyetler, bunlara ayrılacak ödenek, personele ve diğer görevlilere
verilecek ücretler, kurulların masrafları ile diğer yönetim ve hizmet
giderleri, bilanço esasına ve Yönetim Kurulunca hazırlanacak bütçe talimatına
göre belirlenir. Yönetim Kurulunun onayı ile harcamalara ilişkin
işlemleri yürütmeye, tahsilatları sağlamaya Federasyon Başkanı yetkilidir.
Federasyon Başkanı bu yetkisini, sınırlarını belirlemek kaydı ile Başkan
vekiline devredebilir. Harcama belgelerinin Başkan ve Genel Sekreter veya
Başkan vekili ve Genel Sekreter tarafından imzalanması gerekmektedir. Federasyon bütçesinin en az %15’nin kulüplerin altyapı
eğitimine ayrılması zorunludur. Federasyonun gelirleri Madde 36 —
Federasyon'un gelirleri şunlardır: a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay, b) Genel Müdürlük bütçesinden altyapı ve eğitime
ilişkin projelerin desteklenmesi için aktarılacak kaynak, c) Katılım payı, başvuru harçları ve aidatlar, d) Sporcuların tescil ve vize ücretleri ile
transferlerden alınacak pay, e) Kulüplerin televizyon ve radyodan yapılacak müsabaka
yayınlarından ve her türlü basın ve yayın organları ile yapacakları
sözleşmelerden elde ettikleri gelirlerin %10‘ u ile milli ve temsili
müsabakaların televizyon ve radyo yayınlarından elde edilecek gelirler, f) Milli ve temsili müsabaka gelirlerinin kesintilerden
sonra kalan net meblağ, g) Sponsorluk gelirleri, h) Reklam, basılı yayın ve basılı evrak gelirleri, i) Ceza ve itiraz gelirleri, j)Yardım ve bağışlar, k) Kira ve işletme gelirleri, l) Diğer gelirler. Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak toplam tutar ile
gerektiğinde alt yapı ve eğitime ilişkin projelerinin desteklenmesi amacıyla
tahsis edilecek kaynak, Genel Müdürlüğün yıllık harcama programı dikkate
alınarak, Federasyon hesabına aktarılır. Federasyonun tüm gelirleri her türlü vergi, resim ve
harçtan muaftır. Federasyonun giderleri Madde 37 —
Federasyon, görevlerini yerine getirebilmek için bütçe esasları çerçevesinde
gerekli bütün harcamalarını yapar. Federasyon; ihtiyacı olan ve amacına uygun her türlü
menkul ve gayrimenkul malları bütçe esasları ve Genel Kurul kararları
dahilinde almaya, satmaya, kiralamaya, kiraya vermeye, işletmeye, ortaklık kurmaya, gayri
menkulleri üzerinde ipotek ve her türlü hak ve mükellefiyetler tesis etmeye
ve bağış kabulüne, nakitlerini Yönetim Kurulunun kararları doğrultusunda
değerlendirmeye yetkilidir. Bütçe ile ilgili harcamalar, Yönetim Kurulunca
hazırlanıp Genel Kurulca kabul edilen Bütçe Talimatında belirtilir. BEŞİNCİ
BÖLÜM Çeşitli
ve Son Hükümler Genel müdürlük ile
ilişkiler Madde 38 —
Federasyon ihtiyacı halinde, Genel Müdürlüğün mülkiyetinde bulunan menkul
veya gayrimenkullerin bedelsiz olarak kırk
dokuz yıl süre ile tahsisi için
başvurur. Tahsisin süresi, konusu, başka federasyonlar veya Genel Müdürlük
tarafından kullanılıp kullanılamayacağı, kullanımındaki gayrimenkullerin
ortak kullanımı halinde, bakım onarım masrafları ve tesislerde istihdam
edilecek personelin niteliği, özlük hakları ile Genel Müdürlük personelinden
faydalanma usul ve esasları Genel Müdürlük ile Federasyon arasında yapılacak
protokol ile tespit olunur. Bu protokolde, Genel Müdürlük personelinden, kimlerin,
hangi şartlarda ve ne kadar süre ile Federasyonda çalıştırılacağı, tesislerin
hangilerinden ne şartlarla Federasyonun veya kulüplerin yararlanabileceği
gösterilir. Genel Müdürlükçe tahsis edilen menkul ve gayrimenkuller tahsis amacı dışında kullanılamaz, kullanıldığının
tespiti halinde tahsis iptal edilir. Ödül ve sponsorluk işlemleri, 3289 sayılı Kanunun 5105
sayılı Kanun ile değişik ek 3 üncü maddesi ile bu maddeye istinaden
çıkarılan, yönetmelikler çerçevesinde yürütülür. Cezalar Madde 39 —
Voleybol müsabaka ve çalışmalarında, kulüpler ve kişilerce yapılan ceza ve
sportmenliğe aykırı fiiller ve bunlara uygulanacak müeyyideler, milli ve
milletlerarası teamüllere uygun olarak Federasyon Yönetim Kurulu tarafından
hazırlanacak talimatlarla tespit edilir. Belirlenecek fiillere uygulanacak cezalar, ihtar,
yarışmadan men, hak mahrumiyeti, yarışmayı seyircisiz oynatma, saha kapatma,
para cezası, tescil iptali, puan indirme ve küme düşürmedir. Uygulanacak para cezası, on beş milyar lirayı geçemez, bu miktar her yıl 213 sayılı Vergi Usul Kanunu
uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılır. Cezaları, belirlenecek esaslara göre oluşturulan ceza
kurulunca verilir. Kulüpler Madde 40 —
Voleybol kulüpleri Federasyon tarafından tescil edilir. Voleybol faaliyetinde bulunan kulüpler, Federasyon
Yönetim Kurulunun belirleyeceği tescil şart ve esaslarını yerine getireceğini
taahhüt edip, tescil ücretini ödedikten sonra tescil edilir ve belgesi
verilir. Voleybol kulüplerinin
devri, şirketleşme Madde 41 —
Voleybol dalında faaliyet gösteren kulüpler, voleybol şubelerini kanunlarla
belirtilen şekil ve esaslara göre kuracakları veya kurulmuş olan şirketlere
devredebilirler. Kulüplerin şirketleşmesi
halinde, tescilli bulundukları yerden başka yere nakilleri yapılamaz. Devirlerde voleybolun yayılması, güçlenmesi
ve yararları ön planda tutulur. Bu Ana Statüde belirlenen esaslara ve Yönetim
Kurulunca konulacak kurallara uyulması zorunludur. Yayınların düzenlenmesi Madde 42 —Voleybol
müsabakalarının televizyon, radyo ve her türlü teknik cihaz ve benzeri araçlarla
yayınlanmasına, yayınların düzenlenmesine ve programlanmasına Yönetim Kurulu
yetkilidir. Bu yetki kullanılırken, Türk voleybolunun, kulüplerin
ve Federasyonun yararları ön planda tutulur. Kulüplerin yayın kuruluşları ile yapacakları
sözleşmeler, Federasyonun gözetim, denetim ve onayına tabidir. Federasyon
tarafından onaylanmayan sözleşmeler, Federasyona karşı hükümsüzdür. Federasyonca izin verilmeyen voleybol müsabakaları
televizyon, radyodan ve internet ortamından
yayınlanamaz. Talimatlar Madde 43 —
Bu Ana Statü ile belirlenen konularda çıkarılacak olan talimat ve benzeri
düzenleyici işlemler, Yönetim Kurulu tarafından düzenlenir. Ancak, ödül ve
yardım talimatları Genel Kurulun onayına sunulur. Yönetim Kurulu tarafından
düzenlenen ve Genel Kurulca onaylanan talimatlar ile diğer mevzuat Resmi
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girer. Bakanlığın gözetim ve
denetimi Madde 44 —
Federasyonun her türlü faaliyet ve işlemleri Bakanlığın gözetim ve denetimine
tabidir. Denetim sonucunda, görevi başında kalmasında sakınca
görülen Federasyon Başkanı veya Yönetim Kurulu üyeleri hakkında karar alınmak
üzere Bakan, Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırır. İhtilafların
çözümü Madde 45 —
Federasyonun denetimine ilişkin hususlar hariç olmak üzere, Genel Müdürlük
ile Federasyon arasında çıkacak her türlü ihtilaf, Tahkim Kurulunca
belirlenecek bir üyenin başkanlığında, Genel Müdürlük ve Federasyonca
görevlendirilecek üçer kişiden oluşturulacak komisyon tarafından görüşülerek
kesin karara bağlanır. Yürürlük Madde 46 —
Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme Madde 47 —
Bu Ana Statü hükümlerini Voleybol Federasyonu Başkanı yürütür. |