Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır |
|||
|
Å | ÖNCEKİ |
SONRAKİ |
—
Badminton Müsabaka Yönetmeliği
— Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü Disiplin Amirleri Yönetmeliği
YÜRÜTME
VE İDARE BÖLÜMÜ
Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcılığından:
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 —
Bu Yönetmeliğin amacı; badminton müsabakalarının düzenlenmesi, kurullarının
teşkili, çalışmaları, müsabakaların tescili ile bunlara ilişkin usul ve
esasların tespiti ve yönetimi konusundaki görev, yetki ve sorumlulukları
belirlemektir.
Kapsam
Madde 2 —
Bu Yönetmelik; uluslar arası oyun kurallarına uygun olarak Ülkemizde düzenlenecek
badminton müsabakalarının usul ve esasları ile bu müsabakalara katılan
spor kulüplerini, yöneticileri, antrenörleri, hakemleri, sporcuları ve diğer
görevlileri kapsar.
Dayanak
Madde 3 —
Bu Yönetmelik; 3289 sayılı Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat
ve Görevleri Hakkında Kanunun 2
nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4 —
Bu Yönetmelikte geçen;
|
Genel Müdürlük |
: Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünü,
|
|
Genel Müdür |
: Gençlik ve Spor Genel Müdürünü, |
|
Federasyon |
: Badminton Federasyonunu, |
|
Federasyon Başkanı |
: Badminton Federasyonu Başkanını, |
|
İl Başkanı |
: Gençlik ve Spor İl Başkanını, |
|
İl Müdürlüğü |
: Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünü, |
|
İlçe Müdürlüğü |
: Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğünü, |
|
İl Temsilcisi |
: Badminton spor dalı il
temsilcisini, |
|
IBF |
: Uluslararası Badminton
Federasyonunu, |
|
EBU |
: Avrupa Badminton Birliğini, |
|
BBU |
: Balkan Badminton Birliğini, |
|
COMEBA |
: Akdeniz Badminton Konfederasyonunu, |
|
Turnuva |
: Federasyonca tescilli kuruluşların
ve/veya lisanslı sporcuların bir buluşmada karşılaşıp sıralandıkları
müsabakaları, |
|
Etap |
: Lig veya grup müsabakalarının bölümlerini, |
|
Müsabaka |
: Kişi veya takımlar arasında sıralamayı
belirlemek amacıyla yapılan faaliyeti, |
|
Sezon |
: 1 Ağustos-31 Temmuz tarihleri arasındaki
badminton müsabakalarının yapıldığı dönemi, |
|
Lig-Grup |
: Belirli sayıda tescilli kulüplerin bir
sezon boyu birbirleri ile karşılaşıp sıralandıkları müsabakaları, |
|
Lig Sezonu |
: Aynı lig içindeki ilk resmi
lig-grup müsabakalarının başladığı tarih ile oynanan son resmi
lig müsabakalarının arasındaki
geçen süreyi, |
|
Şampiyona |
: Türkiye veya il unvan müsabakalarını, |
|
Kulüp |
: Genel Müdürlükçe tescili yapılmış
dernekleri, |
|
Sporcu |
: Badminton oynayan lisanslı kişiyi, |
|
Tekler |
: Karşılıklı birer oyuncunun
oynadığı müsabakayı, |
|
Çiftler-Karışık Çiftler |
: Karşılıklı ikişer oyuncunun
oynadıkları müsabakayı, |
|
Ralli |
: Servisle başlayan ve topun oyun dışında
kalana kadar bir veya daha fazla vuruşları, |
|
Averaj |
: Kazanılan set ve sayı ile
kaybedilen set ve sayı arasındaki farkı, |
|
Set-Oyun |
: Bir müsabakanın sonucunu
belirleyici sayılardan oluşan bölümü, |
|
Temsilci |
: Federasyon veya il müdürlüklerince
görevlendirilen yetkili kişiyi, |
|
Gözlemci |
: Hakemlerin müsabaka esnasında
kurallara uygun, tarafsız ve başarılı bir yönetim gösterip göstermediğinin
tespit edilmesi amacıyla, Federasyon veya il müdürlüklerince görevlendirilen
yetkili kişiyi, |
|
Hakem |
: Müsabakaların kurallar dahilinde
oynanabilmesi için görevlendirilen lisanslı kişiyi, |
|
Turnuva Başhakemi |
: Müsabakaların kurallar dahilinde
oynanabilmesi için görevlendirilen sorumlu ve yetkili hakemi, |
|
ifade
eder. |
|
İKİNCİ
BÖLÜM
Müsabakalarla
İlgili Hususlar
Müsabaka Dönemi
Madde 5 — Badminton
müsabaka dönemi, uluslar arası federasyonların programlarına uygun olarak
1 Ağustos tarihinde başlar, bir sonraki yılın 31 Temmuz tarihinde
sona erer.
Müsabakalara Katılacak Kulüpler
ve Katılma Şartları
Madde 6 — Federasyon
müsabakalarına katılacak kulüpler ve
katılma şartları şunlardır;
a) Badminton branşında faaliyet gösteren kulüpler, katılma
taleplerini merkezde Federasyona, taşrada il müdürlüğüne bildirirler.
Federasyon ve il müdürlüklerince belirlenen tarihten sonra yapılan başvurular,
o yıl için değerlendirmeye alınmaz.
b) Lig ve/veya gruplarda yer alan kulüpler; sezon öncesi Federasyon
tarafından ilan edilecek tarihe kadar bir
sonraki sezon müsabakalarına katılacaklarını beyan ve taahhüt ederler.
Lig-gruplar için belirtilen; minik, yıldız, genç ve büyükler
kategorisindeki müsabakalara katılmayan veya sezon öncesi taahhütlerini
yerine getirmeyen kulüplerle ilgili kararı,
Federasyon Yönetim Kurulu verir.
Lig-grup uygulamaları ile ilgili usul ve esaslar sezon öncesi yayınlanacak
talimatla belirlenir.
Müsabakalara Katılacak
Sporcularda Aranacak Şartlar
Madde 7 — Müsabakalara
katılacak sporcularda aranacak şartlar şunlardır;
a) Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olmak,
b) 7/12/2001 tarihli ve 24606 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan
Sporcu Lisans, Tescil, Vize ve Transfer Yönetmeliğine uygun lisanslı olmak,
(Yabancı uyruklu sporculardan uluslar arası transfer kurallarına uygun lisans
istenir.)
c) 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan Gençlik
ve Spor Genel Müdürlüğü Amatör Spor Dalları Ceza Yönetmeliğine göre
ceza almamış olmak,
d) Aynı sezon içerisinde lisanslı bulunduğu kulübünden başka bir
kulüp adına badminton branşında resmi müsabakalara
iştirak etmemiş olmak, (Silah altına alınıp askeri kulüplerde oynayanlar
hariç)
e) 15 yaş ve altı erkek
sporcuların fiziksel görümünün nüfus cüzdanında yazılı olan yaş
gurubuna uygun olmak.
Müsabakalara Katılacak Antrenörlerde Aranacak Şartlar
Madde 8 — Resmi
müsabakalarda görev alacak antrenörlerin, o yıl için vizesi yapılmış
antrenörlük lisansına sahip olması gerekir. Aksi taktirde, müsabakalarda
yer alamazlar.
Antrenörler, müsabaka cetvelinde isimleri yazılı olması ve
lisanslarını başhakeme ibraz etmesi sureti ile sporcularının başında
müsabaka alanına girebilirler. Antrenörler istedikleri taktirde kendi sporcu
lisanslarını vize yaptırıp müsabakalara antrenör sporcu olarak katılabilirler.
Müsabaka dönemi içinde faal antrenörler; hakemlik, faal hakemler de
antrenörlük ve sporculuk yapamazlar.
Federasyon kurullarının herhangi birinde görev alan antrenörler,
antrenör sporcu kapsamı dışında tutulurlar.
Müsabaka Çeşitleri
Madde 9 — Badminton
müsabakaları; resmi ve özel müsabakalar olmak üzere iki şekilde düzenlenir.
a) Resmi müsabakalar:
1) İl müsabakaları; il müdürlüklerince,
o ile ait takımlar arasında veya ferdi olarak organize edilen müsabakalardır.
2) Lig, grup ve ferdi müsabakalar; Türkiye birinciliklerine varan ve
Federasyonca yıllık faaliyet programına uygun olarak düzenlenen müsabakalardır.
3) Türkiye şampiyonaları; Federasyon tarafından hazırlanan
talimatlara uygun olarak düzenlenen müsabakalardır.
4) Uluslar arası müsabakalar;
IBF ve EBU ile bu kuruluşlar tarafından
tanınan organizasyonlar ve ülkelerce
düzenlenen müsabakalardır.
5) Kupa müsabakaları; Federasyon tarafından hazırlanan talimatlara
uygun olarak düzenlenen müsabakalardır.
6) Yaz aktiviteleri; açık veya
kapalı alanlarda yapılan organizasyonlar olup, Federasyonun denetim ve gözetiminde
yapılan müsabakalardır.
b) Özel müsabakalar; resmi müsabakaların dışında kalan müsabakalardır.
Bu müsabakalar, kulüpler, resmi
ve özel kuruluşlar tarafından organize edilir. Müsabakalar için faaliyetin
yapıldığı ilin il müdürlüğünden izin alınır. Yapılacak müsabakaların
gözetim ve denetimi ile ceza uygulaması müsabakaların yapıldığı il
temsilciliğine, yönetimi ise müsabakayı düzenleyenlere aittir. Gerekli görüldüğü
durumlarda, müsabakalar için gözlemci görevlendirilebilir.
İzne Tabi Müsabakalar
Madde 10 —
İzne tabi müsabakalar, Federasyondan izin alınarak yurt içinde veya yurt dışında
yabancı takımlarla yapılan her türlü müsabakalardır. Bu
müsabakaların izni için en az 20 gün önceden Federasyona başvurulur.
İzinsiz müsabaka düzenleyenler
ve müsabakalara katılanlar ceza kurullarına sevk edilir. Müsabakalarla
ilgili her türlü ödül, müsabakayı düzenleyenlere aittir. Özel ve izne
tabi müsabakalarda hakem görevlendirilmesi Federasyon veya il müdürlüğünce
yapılır. Hakem tazminatları, müsabakayı düzenleyen kişi veya kuruluşa
aittir.
Kulüplerin yurt içinde veya
yurt dışında yabancılarla yapacakları müsabakalarda;
a) Yurda davet edilen yabancı ülke takımlarıyla yapılacak müsabakalarla
ilgili organizasyon programı, mali şartlar ve ağırlama programı, izin
istemi ile birlikte Federasyona gönderilir.
b) Yabancı ülke takımları ile özel müsabaka yapacak olan Türk takımları,
diğer Türk takımlarından takviye alabilir. Bu durumda, sporcuların isimleri
ve kulüpleri Federasyona bildirilerek izin alınır.
c) Yurt dışında müsabaka yapacak olan Türk takımları; seyahat
programlarını, karşılaşacakları takımların adlarını, davet eden kuruluşun
davet belgesini, kafileyi oluşturacak sporcu, antrenör ve yöneticilerin açık
kimliklerini, isim listeleri ile vasıta ve yol güzergahlarını Federasyona
bildirerek izin alırlar.
Yabancı ülke takımlarıyla yurt içinde veya yurt dışında yapılacak
müsabaka sonuçları ile teknik ve idari konuları içeren Federasyon
temsilcisi raporu, müsabaka bitiminden itibaren en geç 7 gün içerisinde
Federasyonda olacak şekilde gönderilir.
İzne tabi müsabaka yapmak üzere yurt dışına çıkacak olan takım
kafilelerinde Federasyon temsilcisi bulundurulması zorunludur. Federasyon
temsilcisinin tüm masrafları ilgili kulüp tarafından karşılanır. İzne
tabi müsabakalarda yurt içindeki hakem görevlendirilmesi Federasyon veya il müdürlüğünce
yapılır. İl faaliyetlerinde; il temsilcisi
Federasyon temsilcisi olarak görev yapar. Temsilci, gözlemci ve hakem
tazminatları ilgili kulüp tarafından karşılanır.
Müsabaka Usulleri
Madde 11 —
Badminton müsabakaları, takım ve ferdi müsabakalar olmak üzere her yaş
kategorisinde tek erkekler, tek bayanlar, çift erkekler, çift bayanlar ve karışık
çiftler dallarında IBF oyun kurallarına göre yapılır.
a) Takım müsabakaları:
1) Karma takım müsabakaları;
5 müsabaka oynanıyor ise 1 takım en az 2 kız, 2 erkek oyuncudan oluşur,
7 müsabaka oynanıyor ise 1 takım en az 3 kız , 3 erkek oyuncudan oluşur,
9 müsabaka oynanıyor ise 1 takım en az 4 kız, 4 erkek oyuncudan oluşur.
2) Bayanlar ve erkekler takım müsabakaları;
Türkiye kupası olarak düzenlenir. Her takım en az 4 sporcudan oluşur.
Müsabakalar; üç tekler, iki çiftler
müsabakası olmak üzere 5 müsabaka olarak yapılır. Karşılaşmalarda müsabakaların
sıralaması tertip kurulunca kararlaştırılır. İki takım arasında oynanan
müsabakaların sonucu 3 tekler ve 2 çiftler karşılaşmasının sonucuna göre
belirlenir. Oyuncular, 1 tek ve 1 çift karşılaşmasından fazla müsabaka
yapamazlar.
b) Ferdi müsabakalar;
1) Ferdi müsabakalar eleme usulü ile oynanır. Çiftlerde her oyuncu
ikinci eşini seçmekte serbest olup, kendi ilinden seçme zorunluluğu yoktur.
Zorunlu olmadıkça aynı kulübün iki oyuncusu ilk turda karşılaştırılmaz.
2) Fikstür hazırlanırken varsa resmi puan sıralaması, oyuncuların
bir önceki yıl dereceleri, en yakın resmi müsabakalardan aldıkları
dereceler esas alınır.
3) Ferdi müsabakalara, kulüp veya ferdi lisansı (yaş kategorisine göre)
bulunan tüm sporcular katılabilirler.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşı hariç, yabancı uyruklu
sporcular, ferdi müsabakalara katılabilir. Ancak, sıralamaya dahil edilmez.
Listeler verildikten sonra, oyuncu
değişikliği
yapılamaz.
Lig Sistemi ve Puan Hesaplanması
Madde 12 — Lig
sistemi ile oynanan takım müsabakalarında galip gelen takım iki puan alır.
Hükmen galip gelen takım iki puan, mağlup ve hükmen mağlup olan takımlar
puan alamaz. Hükmen mağlup olan takımların iki puanı silinir. Puanların eşitliği
halinde averaj sistemi uygulanır.
a) İki takımın puanlarının eşit olması durumunda, kendi aralarında
yapılan müsabaka ve/veya müsabakaların galibine bakılır. Eşitliğin devamı
halinde, takımlar arasındaki kazanılan ve kaybedilen setlerin averajına; Eşitliğin
devamı halinde kendi aralarındaki kazanılan ve kaybedilen sayı averajına
bakılarak sıralama belirlenir.
b) Üç veya daha fazla takımın puanlarının eşit olması durumunda,
bu takımlar arasındaki müsabakaların averajlarına bakılır. Müsabaka
averajlarının eşitliği halinde takımlar arasındaki kazanılan ve
kaybedilen setlerin averajına; eşitlik
durumunun devamında ise, bu takımlar arasındaki müsabakalardan elde edilen
sayı averajına bakılarak sıralama belirlenir.
Bütün bunlara rağmen eşitlik devam ediyor ise, kura çekimi sonucu sıralama
belirlenir.
Mazeretsiz müsabakaya çıkmayan takımlar, hükmen mağlup sayılır.
Lig sistemine göre oynanan müsabakaların herhangi bir dalında müsabakaya
çıkmayan takım, o müsabakasında mağlup sayılır. Rakip takım müsabakayı
5-0, 7-0, 9-0, setleri 2-0, sayıları da tek bayanlarda 11-0, diğer dallarda
15-0 kazanır. Ancak, sakatlık durumu doktor raporu ile belgeli sporcunun mazereti, tertip kurulunca uygun görüleceği
durumlarda takımın, o müsabakada o ana kadar aldığı sonuçlar geçerliliğini
korur. Takım müsabakalarının eleme sistemine göre oynandığı
organizasyonlarda bir takımın galibiyeti kesinleştikten sonra kalan müsabakaların
oynatılmasına tertip kurulu karar verir.
Kategori
Madde 13 — Ülkemizdeki
yaş kategorileri IBF ve EBU kurallarına göre uygulanır. Federasyon, gerek
duyulması halinde yaş kategorilerinde düzenleme yapabilir.
Müsabaka Tertip Kurulu
Madde 14 — Düzenlenen
her tür müsabaka için tertip kurulu kurulması
zorunludur.
a) İl tertip kurulu; İl temsilcisi hariç kulüplerce seçilecek en az
3, en çok 5 üye ile müsabaka başhakeminden
oluşur. İl temsilcisi tertip kurulunun başkanıdır.
b) Federasyonca düzenlenen müsabakalarda tertip kurulu; Federasyon Başkanı
ve/veya Federasyon temsilcisi, Federasyon gözlemcisi, müsabaka başhakemi, müsabakanın
oynandığı ilin il müdürü veya görevlendireceği şube müdürü ile il
temsilcisinden oluşur. Federasyon Başkanı yoksa, Federasyon temsilcisi, tertip
kurulunun başkanıdır. Tertip
kurulu, müsabakaların Federasyon tarafından belirlenen statüye uygun
oynatılmasından sorumludur.
c) Uluslar arası Tertip Kurulu; Yurt içinde yapılan uluslar arası müsabakalarda
IBF ve EBU kurallarına uygun olarak oluşturulur. Organizasyon için alt
kurullar oluşturulabilir.
d) Özel müsabakalar tertip kurulu, Müsabakalara katılan kulüp
temsilcileri ile il temsilcisinden oluşur.
Tertip Kurullarının Görev ve
Yetkileri
Madde 15 —
Tertip kurulunun göre ve yetkileri şunlardır;
a) Müsabakaların, yıllık faaliyet programına uygun olarak yapılmasını
sağlamak,
b) Müsabakaların yapılacağı tarih, yer ve salonları tespit etmek,
gerektiğinde değişiklik yapmak,
c) Müsabakalarda çıkabilecek idari anlaşmazlıkları çözümlemek ve
itirazları karara bağlamak,
d) Badminton sporunun gelişmesi ve yaygınlaşması için gerekli çalışmaları
yapmak,
e) 15 yaş ve altı
kategorilerinde fiziksel görünümü nüfus cüzdanında yazılı olan yaşından
daha büyük olduğu gözlenen erkek
sporcularla ilgili inceleme yaparak karar vermek, yaşıtlarından büyük gösteren
erkek sporcuların ana yaşının büyük olduğuna kanaat getirilmesi
durumunda, bu sporcuları yarışmalara almamak,
f) Nihai karar verilecek konuları Federasyona havale etmek,
g) Federasyon tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Müsabakaların Ertelenmesi veya
Yerinin Değişmesi
Madde 16 —
Badminton müsabakaları, belirtilen yerde, ilan olunan tarih ve saatte
yapılır. Takımlar aralarında anlaşarak erteleme veya değişiklik kararı
veremezler.
Mücbir sebeplerden dolayı, müsabakanın ertelenmesi ve yerlerinin değiştirilmesine
müsabaka tertip kurulu karar verir. Ertelenen müsabakalar yeniden oynanır.
Federasyon zorunlu hallerde, müsabakaların ertelenmesine veya
yerlerinin değiştirilmesine karar verebilir. Milli takımların en
iyi şekilde hazırlanabilmesi amacıyla hazırlık kampları ve müsabakalar
süresince lig ve diğer faaliyetlere
Federasyon tarafından ara verilebilir.
Müsabaka Tescili
Madde 17 —
İl müsabakalarının tescili ve ilanı il tertip kurulu tarafından,
Federasyon müsabakalarının tescili ve ilanı ise Federasyon tarafından yapılır.
Uluslar arası oyun kurallarına göre sona eren müsabakaların teknik sonuçları,
hakem raporları ile belli olur. Hakem raporlarına göre tertip kurulları, müsabaka
cetvellerini inceleyerek sonuçlarını tasdik ve ilan eder. Federasyon tarafından
düzenlenen veya izin verilen müsabakalar,
sonuçları tescil edilmedikçe geçerli sayılmaz.
Hakemlerin Tayini
Madde 18 — Federasyon
müsabakalarında, turnuva başhakemi ve müsabaka için gerekli hakemlerin sayısı
Merkez Hakem Kurulu tarafından belirlenir. Müsabakanın yapılacağı ilin
hakemlerinden veya diğer illerden hakem davet edilebilir.
İl müsabakalarında, turnuva başhakemi ve müsabaka için gerekli
hakemlerin sayısı il hakem kurulu, il hakem kurulu bulunmayan yerlerde
il temsilcisi tarafından belirlenir.
Müsabakalarda Hakemlerin Görevlendirilmesi
Madde 19 — Müsabakalar
için yeterli sayıda hakem, hakem kurulları tarafından görevlendirilir.
Hakemlerin, müsabakada görev dağılımı turnuva başhakemi tarafından yapılır.
Turnuva başhakemi, müsabaka ile ilgili raporunu en geç 3 gün içinde
Federasyona bildirmek zorundadır.
Müsabakalarda Kayıt ve Kura Çekimi
Madde 20 — Takım
ve ferdi müsabakalarda kura çekimi ve eşleştirmelerle ilgili teknik toplantı;
müsabakalardan bir gün önce müsabakanın yapılacağı yerde takım ve/veya
sporcuların yöneticileri nezaretinde müsabaka tertip kurlunca düzenlenir.
Kura çekiminde; onaylı isim listeleri ve sporcuların bulunduğu
kategoride bir önceki müsabakalarda aldığı sonuçlar ile sporcuların
ulusal ve uluslar arası şampiyonalarda elde ettikleri derece ve puanlar
dikkate alınır.
Temsilci ve Gözlemci Görevlendirilmesi
Madde 21 — Resmi
ve özel müsabakalarda, temsilci ve gözlemci görevlendirilir. Temsilci ve gözlemciler
müsabakalarla ilgili raporu en geç 3 gün içinde Federasyona vermek zorundadır.
Kıyafet
Madde 22 — Hakemlerin
ve sporcuların kıyafetleri, IBF kurallarına uygun olarak Federasyon tarafından
belirlenir.
Ödüller
Madde 23 — Federasyonca
düzenlenen lig, terfi müsabakaları ve diğer organizasyonlarda dereceye giren
kulüplere kupa, sporcularına madalya, ferdi müsabakalarda ise;
kategorilerinde dereceye giren sporculara madalya verilebilir.
İtirazlar
Madde 24 — Müsabakalarda
itirazlar için günlük yevmiyenin
5 katı itiraz bedeli ödenir. İtiraz
eden takım belirlenen bedeli, tutanak karşılığı temsilci veya gözlemciye
teslim eder. İtiraz parası yatırılmadan yapılacak itirazlar değerlendirilmeye
alınmaz.
İtirazlar, ferdi müsabakalarda sporcu veya antrenör, takım müsabakalarında
ise kulübün yetkili kıldığı kişi tarafından müsabaka sona erdiğinde
bir sonraki tura geçilmeden dilekçeyle tertip kuruluna yapılır.
Usulüne uygun olarak yapılan itirazlar; il müsabakalarında, il tertip
kurulu, Federasyon müsabakalarında Federasyon Tertip Kurulu tarafından görüşülür
ve karara bağlanır. İtiraz edenin haklı bulunması halinde yatırılan bedel
iade edilir. Aksi halde Genel Müdürlük hesabına gelir olarak kaydedilir.
İtiraz usulüne uygun olarak yapılmamışsa; bu durum itiraz eden takımlar
için değerlendirilmez. Ancak, itiraz ihbar olarak kabul edilerek tertip kurulu
veya Federasyon tarafından değerlendirilebilir.
İtiraza konu olan husus haklı bulunursa takım için bir hak doğmaz. İtiraza
neden olan ilgili kişiler Ceza Kuruluna sevk edilir.
İtirazlar, kural hatasından kaynaklanıyor ve tertip kurulu tarafından
haklı bulunuyor ise, oynanmış müsabaka tekrarlanır. Kural hatası dışındaki
durumlarda oynanmış müsabaka tekrar edilemez.
Cezalar
Madde 25 — Müsabakalarda
cezayı gerektiren davranışlarda bulunanlar hakkında 7/1/1993 tarihli 21458
sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
Amatör Spor Dalları Ceza Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır.
Yabancı Sporcular
Madde 26 — 7/12/2001
tarihli ve 24606 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan Sporcu
Lisans, Tescil, Vize ve Transfer Yönetmeliği hükümlerini yerine
getirmiş yabancı uyruklu sporcular, resmi ve özel takım müsabakalarına katılabilirler.
Kulüpler bir sezon içinde iki bay ve iki bayan yabancı uyruklu sporcu ile
tescil, vize ve transfer işlemi yaptırabilirler. Ancak, takım müsabakalarında
en fazla bir bay, bir bayan sporcu oynayabilir.
Türkiye Ligleri
Madde 27 — Türkiye
ligleri, her sezon oynanabilir. Liglerin takım sayılarının, kategorilerinin
belirlenmesi, grupların oluşturulması, yükselecek ve düşecek takım sayılarının
belirlenmesi ve liglerle ilgili her
türlü düzenleme Federasyon tarafından talimatla belirlenir.
Lig faaliyetlerinde yer alacak kulüpler, Federasyon tarafından
belirlenen tarihe kadar, o sezon müsabakalara katılacaklarını beyan ve taahhüt
etmek zorundadırlar.
Lig Tamamlama Zorunluluğu
Madde 28 —
Ligden herhangi bir nedenle ihraç edilen veya ligden çekilen kulüpler, ligde
oynadıkları müsabakalarda ödenen kanuni yolluk ve yevmiyelerin tutarını
Federasyona geri vermekle yükümlüdürler.
Uluslar Arası Müsabakalara Katılma
Madde 29 —Liglerde,
Türkiye şampiyonalarında dereceye giren takımlar uluslar arası şampiyonalara
katılma hakkı elde ederler. Uluslar arası şampiyonalara katılmayı taahhüt
eden kulüpler, ilgili müsabakalara katılmadığı takdirde Uluslar arası
Federasyonlarca verilen her türlü cezayı karşılamakla yükümlüdür.
Kulüplerin, uluslar arası müsabakalara katılmaları için gerekli
kriterlerin tespiti Federasyon tarafından yapılır. Tespit edilen esaslara göre
katılma hakkını kazanan kulüplerin IBF ve ilgili uluslar arası kuruluşlara
bildirilmesi ve bu kulüplere temsil hakkı verilmesi Federasyona aittir.
Uluslar arası karşılaşmalar yapmak üzere yurt dışına çıkan kulüpler,
spor disiplini içerisinde Türk Ulusu ve badmintonunu en iyi şekilde temsil
etmekle yükümlüdür.
Salonların Müsabakalara Hazırlanması
Madde 30 — Müsabakalar
ve diğer faaliyetler, il
müdürlükleri ile kulüplerin kendilerine ait veya anlaşma yaptıkları
uluslar arası oyun kurallarına uygun salonlarda oynanır. Kulüpler,
kendilerine ait veya anlaşma yaptıkları tüm giderleri kendileri tarafından
karşılanan müsabakanın yapılacağı salonu hazırlamak zorundadır.
Müsabakaların oynanacağı salonlarda bulunması gereken teknik özellik
ve ekipman aşağıda belirtilmiştir.
a) Uluslar arası oyun kurallarına ait teknik donanım;
1) Uluslar arası ölçülere göre tavan yüksekliği olan, çizilmiş
veya serme oyun sahası,
2) Skor board,
3) Ses düzeni,
4) Kurallara uygun hakem kulesi, müsabaka direkleri ve file,
5) Mola kartları ve benzeri teknik donanım,
b) Müsabakaların oynanacağı salonlarda seyirci sayısı ile bağlantılı
sayıda emniyet görevlisi ile müsabakalarda ilk müdahaleyi yapabilecek doktor
veya sağlık görevlisi, ambulans ve kullanılacak sağlık malzemeleri,
c) Oynanacak müsabaka adedi ile orantılı sayıda sporcu ve hakemler için,
1) Her birinde bağımsız ve içerisinde duş, tuvalet, sıcak su
bulunan soyunma odaları,
2) Yer siliciler,
3) Basın, protokol ve takımlar için tribün,
4) Gerekli teknik eleman,
5) Diğer hizmet personeli.
Sponsor
Madde 31 — Federasyon
faaliyetleri 16/6/2004 tarihli ve 25494 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği hükümlerine göre
sponsorlarla desteklenebilir.
TV ve Radyo Yayınları
Madde 32 — Lig
ve Türkiye şampiyonalarına katılan
kulüplerin müsabakaları ile
ferdi müsabakaların TV ve radyodan yayın ücreti ve esasları Federasyon Başkanının
teklifi ve Genel Müdürün onayı ile belirlenir ve uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 33 — Bu
Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; Federasyonun bağlı bulunduğu IBF
kuralları uygulanır.
Yürürlük
Madde 34 — Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 35 — Bu Yönetmelik hükümlerini Gençlik ve Spor Genel Müdürü yürütür.
Ulaştırma Bakanlığından:
Türkiye Vagon
Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü
Disiplin Amirleri
Yönetmeliği
Amaç
Madde 1 —
Bu Yönetmelik Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünde
kadrolu ve sözleşmeli olarak çalışan personelin, disiplin amirlerinin
belirlenmesi amacıyla düzenlenmiştir.
Kapsam
Madde 2 — Bu
Yönetmelik Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünde çalışan
657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu ile 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi
ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten
Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (b)
bendinde belirtilen ve Ek-1 de yer alan kadrolu personel ile (c) bendinde
belirtilen ve Ek-2 de yer alan sözleşmeli personeli kapsar.
Dayanak
Madde 3 — 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 124 üncü maddesi ile 17/9/1982
tarihli ve 8/5336 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kabul edilen ve
24/10/1982 tarihli ve 17848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Disiplin
Kurulları ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönetmeliğe dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde
4 — Bu Yönetmelikte geçen;
Genel Müdürlük: Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünü,
Yönetim Kurulu: Türkiye Vagon
Sanayii Anonim Şirketi Yönetim Kurulunu,
Genel Müdür: Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürünü,
Kadrolu Personel: Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünde
görev
yapan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri
Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Kanun Hükmünde
Kararnamenin 3 üncü maddesinin (b) bendinde belirtilen ve Ek-1 de yer alan
personeli,
Sözleşmeli Personel: Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünde
görev yapan 399 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel
Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı
Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına
Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendinde tanımı yapılan
ve Ek-2 de yer alan personeli,
Disiplin Amiri: Ek-1 ve Ek-2 de gösterilen disiplin amirlerini,
ifade eder.
Disipline İlişkin Usul ve Esaslar Bakımından Uygulanacak Mevzuat
Madde 5 —
Disipline ilişkin usul ve esaslar bakımından Devlet Memurları için, 657 sayılı
Devlet Memurları Kanunu ile 17/9/1982 tarihli ve 8/5336 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Disiplin Kurulları ve Disiplin
Amirleri Hakkında Yönetmelik; sözleşmeli personel için ise, 399 sayılı
Kamu İktisadi Teşebbüsleri Personel Rejiminin Düzenlenmesi ve 233 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin Bazı Maddelerinin Yürürlükten Kaldırılmasına
Dair Kanun Hükmünde Kararname ile bu Kararnamenin 44 üncü maddesi çerçevesinde
Devlet memurlarının tabi olduğu mevzuat uygulanır.
Yürürlük
Madde 6 —
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 7 — Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Vagon Sanayii Anonim Şirketi Genel Müdürü yürütür.