Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğünce Yayımlanır |
|||
|
Å | ÖNCEKİ |
SONRAKİ |
YASAMA BÖLÜMÜ
Kanunlar
Türkiye İş Kurumu KanunuYÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ
C
ezanın Kaldırılması Kararları Hükümlü Mehmet SEVİŞ’in Kalan Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar (No: 2003/100) Hükümlü Doğan KARATAŞTAN’ın Kalan Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar (No: 2003/101) Hükümlü Dinçer OTLUÇİMEN’in Kalan Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar (No: 2003/102) Hükümlü Cavit TEMÜRTÜRKAN’ın Kalan Cezasının Kaldırılması Hakkında Karar (No: 2003/103)Atama Kararı
Yönetmelikler
Subay Sicil Yönetmeliğinin 3 üncü ve 40 ıncı Maddelerinde Değişiklik Yapıl masına Dair Yönetmelik— Astsubay Sicil Yönetmeliğinin 3 üncü ve 36 ncı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
rayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair YönetmelikYüksek Planlama Kurulu Kararı
— 2004 Yılı Programı ve Mali Yılı Bütçesi Makro Çerçeve Kararı (No: 2003/14)
Tebliğ
4/72003 tarihli ve 25158 Mükerrer sayılı Resmî Gazete'de; Bankacılık Düzenleme ve
Denetleme Kurumuna ait (No: 1085) sayılı karar yayımlanmıştır.
YASAMA BÖLÜMÜ
Türkiye
İş Kurumu Kanunu
Kanun
No. 4904 |
|
Kabul
Tarihi : 25.6.2003 |
BİRİNCİ
KISIM
Türkiye
İş Kurumunun Kuruluş ve Görevleri
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Tanımlar ve Kurumun Görevleri
Amaç
ve kapsam
MADDE
1.- Bu Kanun ile istihdamın korunmasına, geliştirilmesine, yaygınlaştırılmasına
ve işsizliğin önlenmesi faaliyetlerine yardımcı olmak ve işsizlik sigortası
hizmetlerini yürütmek üzere Türkiye İş Kurumu kurulmuştur.
Genel
bütçeye dahil dairelerle katma bütçeli idarelerde, bunlara bağlı döner
sermayeli kuruluşlarda, kanunla kurulan fonlarda, özel kanunla veya özel
kanunla verilmiş yetkiye dayanılarak kurulan kamu kurum ve kuruluşlarında,
kefalet sandıklarında, sosyal güvenlik kuruluşlarında, genel ve katma bütçelerin
transfer tertiplerinden yardım alan kuruluşlarda, kamu iktisadi teşebbüsleri
ve bunların bağlı ortaklıklarında, il özel idareleri ve belediyelerle
bunların kurdukları birlik ve müesseselerde ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarında
aylık ve ücret alan ve işçi statüsünde çalışmayan memur, sözleşmeli
personel, geçici personel ve diğer kamu görevlilerinin istihdamı hakkında
bu Kanun hükümleri uygulanmaz.
Kurum,
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının bağlı kuruluşu olup, özel
hukuk hükümlerine tabi, tüzel kişiliği haiz, idarî ve malî bakımdan özerk
bir kamu kuruluşudur.
Kurum,
vize ve tescile ilişkin hükümler hariç 26.5.1927 tarihli ve 1050 sayılı
Muhasebei Umumiye Kanunu ve 21.2.1967 tarihli ve 832 sayılı Sayıştay
Kanununa tâbidir. Kurumun malları,
alacakları, banka hesapları 9.6.1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas
Kanunu ile 1.3.1926 tarihli ve 765 sayılı Türk Ceza Kanunu bakımından
Devlet malı hükmünde olup haczedilemez, alacakları da Devlet alacağı
derecesinde imtiyazlıdır. Kurum malları hakkında İcra ve İflas Kanununun
iflasa ilişkin hükümleri uygulanmaz. Kısa adı "İŞKUR" dur.
Tanımlar
MADDE
2.- Bu Kanunda geçen;
Bakanlık
: Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanlığını,
Bakan
: Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanını,
Kurum
: Türkiye İş Kurumunu,
Genel
Müdür
: Türkiye İş Kurumu Genel
Kurulunu,
Yönetim
Kurulu :
Türkiye İş Kurumu Yönetim Kurulunu,
Genel
Müdürlük :
Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğünü,
Fon
: İşsizlik Sigortası
Fonunu,
İfade
eder.
Kurumun
görevleri
MADDE
3.-
Kurumun görevleri şunlardır:
a) Ulusal istihdam politikasının oluşturulmasına ve istihdamın korunmasına, geliştirilmesine ve işsizliğin önlenmesi faaliyetlerine yardımcı olmak, işsizlik sigortası işlemlerini yürütmek.
b)
İşgücü piyasası verilerini, yerel ve ulusal bazda derlemek, analiz etmek,
yorumlamak ve yayınlamak, İşgücü Piyasası Bilgi Danışma Kurulunu oluşturmak
ve Kurul çalışmalarını koordine etmek, işgücü arz ve talebinin
belirlenmesine yönelik işgücü ihtiyaç analizlerini yapmak, yaptırmak.
c)
İş ve meslek analizleri yapmak, yaptırmak, iş ve meslek danışmanlığı
hizmetleri vermek, verdirmek, işgücünün istihdam edilebilirliğini artırmaya
yönelik işgücü yetiştirme, mesleki eğitim ve işgücü uyum programları
geliştirmek ve uygulamak, istihdamdaki işgücüne eğitim seminerleri düzenlemek.
d)
İşçi isteme ve iş aramanın düzene bağlanmasına ilişkin çalışmalar
yapmak, işgücünün yurt içinde ve yurt dışında uygun oldukları işlere
yerleştirilmelerine ve çeşitli işler için uygun işgücü bulunmasına ve
yurt dışı hizmet akitlerinin yapılmasına aracılık etmek, istihdamında güçlük
çekilen işgücü ile işyerlerinin yasal olarak çalıştırmak zorunda
oldukları işgücünün istihdamlarına katkıda bulunmak, özel istihdam bürolarına
ilişkin Kuruma verilen görevleri yerine getirmek, işverenlerin yurt dışında
kendi iş ve faaliyetlerinde çalıştıracağı işçileri temin etmesi ile tarım
işlerinde ücretli iş ve işçi bulma aracılığına izin verilmesi ve kaldırılmasına
ilişkin işlemleri yapmak.
e)
Gerektiğinde Kurum faaliyet alanı ile ilgili ihalelere katılmak suretiyle,
yurt içinde veya uluslararası düzeyde kurum ve kuruluşlara eğitim ve danışmanlık
hizmeti vermek.
f) Avrupa Birliği ve uluslararası kuruluşların işgücü, istihdam ve çalışma hayatına ilişkin olarak aldıkları kararları izlemek, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'nin taraf olduğu Kurumun görev alanına giren ikili ve çok taraflı anlaşma, sözleşme ve tavsiye kararlarını uygulamak.
İKİNCİ
BÖLÜM
Kurumun
Organları
Organlar
MADDE
4. - Kurum aşağıdaki
organlardan oluşur:
a) Genel Kurul.
b)
Yönetim Kurulu.
c)
Genel Müdürlük.
d)
İl İstihdam Kurulları.
Kurum
teşkilatı ekli (1) sayılı listede gösterilmiştir.
Genel
Kurul ve görevleri
MADDE
5. - Genel Kurul, Bakanın
veya görevlendireceği kişinin başkanlığında;
a) Adalet, Milli Savunma, İçişleri, Dışişleri, Maliye, Milli Eğitim, Bayındırlık ve İskan, Sağlık, Ulaştırma, Tarım ve Köyişleri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Sanayi ve Ticaret, Enerji ve Tabii Kaynaklar, Kültür ve Turizm, Çevre ve Orman bakanlıkları ile Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, Hazine, Dış Ticaret, Devlet Plânlama Teşkilatı müsteşarlıkları, Devlet Personel, Özelleştirme İdaresi, Devlet İstatistik Enstitüsü, GAP Bölge Kalkınma İdaresi, Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi, Özürlüler İdaresi başkanlıkları, Milli Prodüktivite Merkezi, Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu, Sosyal Sigortalar Kurumu, Bağ-Kur ve Kurumdan iştirak edecek Genel Müdür düzeyinde birer,
b)
Üye sayıları itibariyle en fazla üyeye sahip ilk üç sıradaki işçi
konfederasyonlarınca üye sayıları oranları dikkate alınarak belirlenecek
on yedi, üye sayısı itibariyle en fazla üyeye sahip işveren
konfederasyonunca belirlenecek on, Türkiye Ticaret, Sanayi, Deniz Ticaret
Odaları ve Ticaret Borsaları Birliğinden beş, Türkiye Esnaf ve Sanatkârları
Konfederasyonundan üç, Türkiye Sakatlar Konfederasyonundan her özür grubunu
temsilen birer olmak üzere toplam dört, Türkiye Ziraat Odaları Birliğinden
iki, Yükseköğretim Kurulunca belirlenecek dört öğretim üyesi, Kurumda
temsil yetkisine sahip kamu görevlileri sendikasınca belirlenecek bir,
Temsilciden
oluşur.
Genel
Kurul temsilcileri iki yıl süre ile görev yaparlar. Herhangi bir nedenle bu görevleri
sona erenlerin yerlerine kalan süreyi tamamlamak üzere Genel Kurula temsilci
veren birimlerce yeni temsilci görevlendirilir. Genel Kurul iki yılda bir Kasım
ayı içinde Bakanın çağrısı üzerine olağan toplantısını yapar. Bakan,
gerekli görmesi halinde Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırabilir.
Genel
Kurulun görevleri şunlardır:
a)
Devletin ekonomik ve sosyal politikalarına uyumlu ulusal istihdam politikasının
oluşturulmasına yardımcı olmak, uygulanan politikalardaki dönem içindeki
gelişmeleri değerlendirmek.
b)
İstihdamın korunmasına, geliştirilmesine, yaygınlaştırılmasına ve işsizliğin
önlenmesi faaliyetlerine yardımcı olmak ve önerilerde bulunmak.
c)
Kurumun dönem faaliyet raporunu
görüşmek, Kurumun hizmetlerini iyileştirici önerilerde bulunmak.
Genel
Kurul görüşmelerinin sonuçları raporla tespit edilir, bu rapor Bakanlığa
en geç iki ay içinde verilir.
Genel
Kurul kararları Kurum ve diğer ilgili kurum ve kuruluşların politika oluşturma
ve uygulamalarında öncelikle dikkate alınır.
Yönetim
Kurulunun teşkili, görev ve yetkileri
MADDE
6.- Yönetim Kurulu, Kurumun
en yüksek yönetim, karar, yetki ve sorumluluğa sahip organıdır. Genel Müdürün
başkanlığında, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanının ve Hazine Müsteşarlığının
bağlı olduğu Bakanın önerisi üzerine müşterek kararla atanan birer
temsilci ile en çok üyeye sahip işçi konfederasyonu, işveren konfederasyonu
ve Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonunca belirlenen birer üyeden olmak üzere
altı üyeden oluşur. Yönetim
Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır.
Yönetim
Kurulu üyelerinin, Devlet memurluğuna atanabilme şartlarını taşımaları
ve siyasi parti organlarında görevli bulunmamaları, ayrıca atama ile gelecek
üyelerin finans konusunda yeterli deneyime sahip olmaları, hukuk, iktisat,
maliye, finans, işletme, kamu yönetimi, sosyal politika veya iş hukuku dallarında
en az lisans düzeyinde öğrenim yapmış olmaları zorunludur.
Yönetim
Kurulu, başkanın daveti üzerine en az haftada bir defa
üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar çoğunlukla
alınır. Oyların eşitliği halinde başkanın bulunduğu taraf çoğunluğu
sağlamış sayılır. Genel Müdürün bulunmadığı hallerde Bakanlık
temsilcisi Kurula başkanlık eder. Mazeretsiz olarak toplantıya katılmayan üyelerin
ücretlerinden, yönetim kurulu yönetmeliğine göre kesinti yapılır. Yönetim
Kurulunun çalışma, alt kademelere devredebileceği yetkiler ile diğer
hususların usul ve esasları Yönetim Kurulunun teklifi ve Bakanın onayı ile
çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Toplantılara iştirak eden Yönetim
Kurulu Başkanı ve müşterek kararname ile atanan üyelerine 22.1.1990 tarihli
ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 34 üncü maddesine göre kamu
iktisadi teşebbüsleri yönetim kurulu başkan ve üyelerine ödenen
miktarlarda ilave aylık ücret verilir. Diğer yönetim kurulu üyelerine ise
kadrosunun karşılığı olan aylık ve diğer malî haklar ödenir. Yolluklarında
ise 10.2.1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uygulanır.
Yönetim
Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
a)
Genel Müdürlükçe hazırlanan Kurumun bütçe teklifi ile bütçenin bölümleri
arasında ödenek aktarılması ve ek ödenek alınması önerilerini değerlendirerek
Bakanlığa sunmak, bütçe bölümlerinin maddeleri arasında ödenek
aktarmalarını yapmak, bilançoyu ve faaliyet raporunu inceleyip onaylamak.
b)
Kurumca hazırlanan kanun, kanun hükmünde kararname, tüzük ve yönetmelik
taslaklarını inceleyerek Bakanlığa sunmak.
c)
Kurumun faaliyet alanına ilişkin dönem faaliyet raporlarını Genel Kurulun
bilgisine sunmak.
d)
İl istihdam kurullarının raporlarını inceleyip değerlendirmek ve Genel Müdürlüğe
önerilerde bulunmak.
e)
Özel istihdam bürolarının faaliyetlerine izin vermek, faaliyetlerinin
izlenmesine ilişkin raporları değerlendirmek, iznin yenilenmesi ile verilen
izinlerin iptali konularında karar vermek.
f)
Kurumun yurt içinde ve uluslararası düzeyde kurum ve kuruluşlara vereceği eğitim
ve danışmanlık hizmetleri bedelleri ile işverenlere verilen Kurum
hizmetlerinin hangilerinden ne kadar masraf karşılığı alınacağına karar
vermek.
g)
Kurumun merkez ve taşra teşkilatı birimlerinin kurulması ve gerekli görülen
değişikliklerin yapılması hususlarında ilgili makamlara önerilerde
bulunmak; Genel Müdürün önerisi üzerine, özel kanunlarda yer alan hükümler
saklı kalmak kaydıyla Kurumun 1-4 dereceli kadrolarına atamalar yapmak ve
Kurum adına imza yetkisi verilecek personeli belirlemek.
h)
Kurum personelinin eğitimi amacıyla düzenlenen yıllık eğitim programlarını
onaylamak.
i)
Kurum adına her türlü hizmet satın alınması, taşınır ve taşınmaz mal
edinilmesi, bunların idaresi, inşaat yaptırılması, satılması, takası ve
trampası veya Kuruma ait binaların hizmet binası, eğitim tesisi, kreş ve
benzeri hizmetlere tahsisi hakkındaki önerileri inceleyip karara bağlamak.
j)
Kurum taşınmaz mallarının, bakanlıklar ile bağlı ve ilgili kuruluşlara
rayiç veya emsal değer üzerinden kiraya verilmesi, bakanlıklar ile bağlı
ve ilgili kuruluşlar arasında karşılıklı olarak taşınmazlara ihtiyaç
duyulması halinde, rayiç bedellerin eşit olması veya aradaki bedel farkının
% 10'u geçmemesi durumunda, bedelsiz olarak karşılıklı kullanım hakkı
verilmesi ile ilgili önerileri inceleyip karara bağlamak.
k)
Her yıl Maliye Bakanlığınca belirlenen yeniden değerleme oranında miktarı
artırılmak üzere bedeli yüz milyar liradan fazla olan sözleşmeler ve yapılacak
işler hakkında karar vermek.
l)
Kovuşturulmasında Kurum için yarar görülmeyen dava ve icra kovuşturmalarının
açılmaması, henüz dava ve icra kovuşturması haline gelmemiş olan uyuşmazlıkların
uzlaşma yoluyla çözümlenmesi ve bunlara ait paraların terkini önerilerini,
Kurum için yarar görülmeyen hallerde dava ve icra kovuşturmalarından vazgeçilmesi,
kanun yollarına başvurulmaması, bunlara ait para ve malların terkini, Kurum
leh ve aleyhine açılmış dava ve icra kovuşturmalarının uzlaşma yoluyla
çözümü hakkındaki önerileri karara bağlamak.
m)
Fon kaynaklarını piyasa şartlarında değerlendirmek.
n)
Fon gelir ve giderlerinin üçer aylık dönemler itibariyle denetlettirilmesini
ve denetim raporlarının kamuoyuna açıklanmasını sağlamak.
o)
Fona ilişkin aktüeryal projeksiyonları yaptırmak.
p)
Günlük fon hareketlerinin izlenmesini, kayıtlarının tutulmasını ve genel
kabul görmüş muhasebe standartlarına uygun olarak muhasebeleştirilmesini sağlamak.
r)
Genel Müdür ve Yönetim Kurulu üyelerinin başkaca önerilerini inceleyip
karara bağlamak ve bu Kanunla verilen benzeri görevleri yapmak.
Genel
Müdürlük
MADDE
7. - Genel Müdürlük,
merkez ve taşra teşkilatından oluşur.
Genel Müdür, Genel Kurulun önerilerini dikkate alarak Yönetim Kurulu kararları ile Kurum mevzuatı doğrultusunda bütün işleri yürütür. Kurumun faaliyet alanına giren konularda diğer kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonu sağlar, idarî ve adli merciler ile üçüncü şahıslara karşı Kurumu temsil eder. Temsil yetkisini gerektiğinde genel hükümlere göre devredebilir. Kurum avukatının bulunmadığı yerlerde ve zamanlarda bunlara ait görevlerin yerine getirilmesinde Genel Müdür, icra ve yargı mercileri nezdindeki temsil yetkisini uygun göreceği Kurum personeline devredebilir.
Genel
Müdür, Genel Müdür Yardımcısı, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri
ve Daire Başkanı kadrolarına atanacakların, en az dört yıllık eğitim
veren fakülte veya yüksekokul mezunu olmaları gerekir. Genel Müdür, Genel Müdür
Yardımcısı ve I. Hukuk Müşaviri kadrolarına müşterek kararname ile diğer
1-4 dereceli kadrolara Genel Müdürün teklifi üzerine Yönetim Kurulu kararı
ile bunlar dışında kalan Kurum kadrolarına ise Genel Müdür onayı ile
atama yapılır.
Merkez
teşkilatı
MADDE
8. -
Kurumun merkez teşkilatı, ana hizmet birimleri ile danışma ve denetim
birimleri ve yardımcı hizmet birimlerinden oluşur.
Ana
hizmet birimleri
MADDE
9.-
a) İşgücü Piyasası Bilgi
Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
İşgücü
Piyasası Bilgi Hizmetleri Dairesi
Başkanlığının görevleri şunlardır:
İşgücü
piyasası verilerini yerel ve ulusal bazda derlemek, analiz etmek, yorumlamak ve
yayınlamak, işgücü piyasası bilgi sistemini oluşturmak, İşgücü Piyasası
Bilgi Danışma Kurulu çalışmalarını koordine etmek, Kurum hizmetlerinin
bilişim teknolojileri desteğinde verilmesini sağlamak, Kurumun bilgisayar
donanım, yazılım ve iletişim altyapısının sürekli çalışabilirliğini
sağlamak ve geliştirmek, Kurumun araştırma ve plânlama çalışmaları ile
basın ve halkla ilişkilerini yürütmek.
b)
İşgücü Uyum Dairesi Başkanlığı
İşgücü
Uyum Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
İş
ve meslek analizleri yapmak, yaptırmak, meslekleri
tanımlamak ve sınıflandırarak yayınlamak, meslek ya da alan seçme aşamasında
olan öğrencilere mesleki rehberlik hizmetleri sunmak, yetişkinlere iş ve
meslek danışmanlığı hizmetleri vermek, verdirmek, ilgili kurum ve kuruluşlarla
işbirliği yaparak, yaşam boyu eğitim
anlayışı içerisinde meslek edindirme, meslek geliştirme
ve meslek değiştirme kursları düzenlemek, istihdamında güçlük çekilen
grupların istihdamını kolaylaştırıcı mesleki eğitim ve mesleki
rehabilitasyon hizmetleri vermek, verdirmek, işsizliğin yoğun olduğu dönemlerde
ve yerlerde toplum yararına çalışma programları düzenlemek, istihdamdaki işgücüne
eğitim seminerleri vermek ve aktif işgücü piyasası politikaları çerçevesinde
benzeri işgücü uyum programlarını uygulamak.
c)
İstihdam Dairesi Başkanlığı
İstihdam
Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
Ulusal
istihdam politikalarının oluşturulmasına yardımcı olmak amacıyla çalışmalar
yapmak, işçi isteme ve iş aramanın düzene bağlanması yolunda gerekli çalışmaları
yapmak, istihdamında güçlük çekilen uzun süreli işsizler, kadınlar, gençler,
özürlüler, eski hükümlüler ve benzeri grupların
istihdamlarına yardımcı olmak, işgücünün yurt içinde ve yurt dışında
uygun oldukları işlere yerleştirilmelerine ve çeşitli işler için elverişli
işçiler bulunmasına ve yurt dışı hizmet akitlerinin yapılmasına aracılık
etmek, tarım aracıları ile özel istihdam bürolarına ilişkin Kuruma
verilen görevleri yerine getirmek.
d)
İşsizlik Sigortası Dairesi Başkanlığı
İşsizlik
Sigortası Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
4447
sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu hükümleri çerçevesinde, işsizlik
sigortası işlemlerini yapmak, İşsizlik Sigortası Fonunun, Yönetim Kurulu
kararları çerçevesinde değerlendirilmesine ilişkin
işlemleri yapmak, 4046 sayılı
Özelleştirme Uygulamalarının Düzenlenmesine ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde
Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun hükümlerine göre iş
kaybı tazminatına ilişkin işlemleri yapmak.
e)
Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı
Dış
İlişkiler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
Kurumun görev alanına giren konularda, Avrupa Birliği ve uluslararası kuruluşlarla gerekli çalışmaları yürütmek, bu kuruluşlarla işbirliği içinde gerçekleştirilecek projeleri hazırlamak, çalışma hayatı, istihdam, işsizlik, aktif ve pasif işgücü programları, işgücünün yapısı ile mesleki niteliğinin geliştirilmesi gibi Kurumu ilgilendiren konularda dış ülkelerdeki gelişmeleri takip etmek, yabancı ülkelerle yapılan ikili işgücü anlaşmaları ve sosyal güvenlik sözleşmeleri ile uluslararası protokol ve sözleşmelerin hazırlanması veya tadili konusunda ilgili birimlere destek vermek.
Danışma
ve denetim birimleri
MADDE
10.- a) Teftiş Kurulu Başkanlığı
Teftiş Kurulu Başkanlığının görevleri şunlardır:
Kurum
birimlerinin her türlü iş ve işlemleri ile ilgili olarak teftiş, inceleme,
soruşturma işlerini yürütmek, kamu ve özel işyerlerinde Kurum çalışmaları
ile ilgili inceleme yapmak, kayıt, evrak ve işlemleri teftiş etmek, Kurumun
hizmet ve faaliyetlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunmak.
b)
Hukuk Müşavirliği
Hukuk
Müşavirliğinin görevleri şunlardır:
Genel
Müdürlük birimleri ve taşra teşkilatınca sorulan hukuki konular ile Kurum
görüşü istenen veya Kurumca hazırlanan kanun, tüzük ve yönetmelik
taslakları hakkında görüş bildirmek, Kurum leh ve aleyhindeki dava ve icra
takiplerini merkezden veya mahallinden takip etmek, adli merciler
ile resmi daireler ve kuruluşlar nezdinde Kurumu temsil etmek,
ihtilafları önleyici ve Kurumun menfaatlerini koruyucu tedbirleri zamanında
almak.
Yardımcı
hizmet birimleri
MADDE
11.- a) Personel ve Eğitim
Dairesi Başkanlığı
Personel ve Eğitim Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
Kurumun
personel politikasıyla ilgili çalışmalarını yapmak, personelin atama, özlük,
emeklilik ve benzeri işlerini yürütmek, personel eğitimlerini
plânlamak ve uygulamak, Kurumun organizasyon ve
toplam kalite yönetimi çalışmalarını yürütmek.
b)
İdarî ve Malî İşler Dairesi Başkanlığı
İdarî
ve Malî İşler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
Kurumun
hizmet ve faaliyetlerinin yerine getirilmesini sağlayacak bütçeyi hazırlayarak
yetkili organlara sunmak ve uygulanmasını takip etmek, Genel Müdürlük
hesaplarının kayıtlarını tutmak, takip etmek ve değerlendirmek, Kurumun
borç ve alacaklarını takip etmek, sonuçlandırmak, taşra birimlerinin
muhasebe uygulamalarını izlemek ve yönlendirmek, yıl sonunda
bilançoyu çıkarmak ve
yetkili organlara sunmak, merkez ve taşra teşkilatı için gerekli olan taşınır
ve taşınmaz mal ve malzemenin temini, bakımı, onarımı ile vergi, sigorta,
kiralama, satın alma, kamulaştırma işlemlerini yapmak, yaptırmak, kreş ve
eğitim tesisinin işletilmesi, Kurumun her türlü evrak, arşiv, basım ve
haberleşme işlemleri ile sağlık ve sosyal hizmetlerini yürütmek.
c)
Savunma Uzmanlığı
Savunma
Uzmanlığının görevleri şunlardır:
Kurumun
seferberlik ve savaş hazırlıkları ile topyekûn savunma sivil hizmetlerine yönelik
plânlama faaliyetlerini ilgili mevzuat esaslarına göre yapmak ve uygulanmasını
sağlamak, kontrol ve koordine etmek.
Taşra
teşkilatı
MADDE
12. -
Kurumun taşra teşkilatı, il düzeyinde kurulacak il müdürlüklerinden ve
merkez nüfusu 100.000 ve yukarı olan veya Sosyal Sigortalar Kurumuna tabi çalışan
sayısı 10.000' in üzerinde bulunan ilçelerden gerekli görülenlerde
kurulacak şube müdürlüklerinden oluşur.
İl
istihdam kurulları ve görevleri
MADDE
13. - İl istihdam kurulları,
illerde valinin başkanlığında, belediye başkanı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanlığı Bölge Müdürlüğü bulunan yerlerde bölge müdürü, il milli eğitim
müdürü, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu il müdürü, Gençlik ve
Spor il müdürü, Sanayi ve Ticaret il müdürü, Kurum il müdürü ve ilçe
şube müdürleri, il Ticaret ve/veya Sanayi Odası Başkanları, il Esnaf ve
Sanatkârlar Odaları Birliği başkanı, il Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi
Geliştirme ve Destekleme İdaresi başkanı, il Organize Sanayi Bölgeleri müdürleri,
ilde bulunan fakülte veya yüksek okullardan belirlenecek en fazla üç öğretim
üyesi, Türkiye Sakatlar
Konfederasyonu tarafından belirlenecek bir temsilci, il mahalle ve köy
muhtarlarından birer temsilci, valinin ilin istihdam yapısını dikkate alarak
davet edeceği eğitim kurumları, sivil toplum örgütleri ile diğer kurum ve
kuruluş temsilcileri ve o ilde en çok üyeye sahip işçi ve işveren
konfederasyonlarının birer temsilcisinden oluşur. İl istihdam kurulları her
yıl Eylül ayı içinde olağan toplantısını yapar. Kurul, başkanın çağrısı
üzerine her zaman olağanüstü toplantı yapabilir. Kurulun sekretarya görevi
Kurum il müdürlüklerince yerine getirilir.
İl
istihdam kurullarının görevleri şunlardır:
a)
İl düzeyinde istihdamı koruyucu, geliştirici ve işsizliği önleyici
tedbirleri saptamak.
b)
İl istihdam politikasının oluşturulmasına yardımcı olmak, işgücü yetiştirme
etkinliklerini yönlendirmek üzere yerel düzeyde geçerli olacak ilke ve
politikaları belirlemek.
c)
Kurum il müdürlüğü tarafından hazırlanan yıllık işgücü eğitim plânlarını
inceleyerek varsa gerekli değişiklikleri yapmak.
d)
Eğitim plânı uygulaması ile ilgili olarak yöredeki işgücü yetiştirme ve
istihdam etkinliklerini izleyip değerlendirmek.
İl
müdürlükleri, il istihdam kurulu çalışmalarını rapor halinde Genel Müdürlüğe
bildirirler.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Sorumluluk
ve Yetki Devri
Sorumluluk
ve yetki devri
MADDE
14. - Kurumun merkez ve taşra
teşkilatının her kademedeki yöneticileri, yükümlü bulundukları görevleri
mevzuata uygun olarak yürütmekten bir üst kademeye karşı sorumludurlar.
Genel Müdür ve her kademedeki Kurum yöneticileri, sınırlarını açıkça
belirtmek şartıyla yetkilerinden bir kısmını astlarına devredebilirler.
Ancak, yetki devri yetkiyi devredenin sorumluluğunu kaldırmaz.
Yönetim
Kurulu Başkan ve üyeleri ile Kurum personeli, sorumlulukları bakımından 765
sayılı Türk Ceza Kanununun tatbikinde Devlet memuru sayılırlar. Bu kişiler
hakkında 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması
Hakkında Kanun hükümleri uygulanmaz.
Kurum
iş ve işçi arayanların isteklerini karşılayamamaktan ve hizmet akdi yapılmasına
aracılık ettiği hallerde, tarafların ileri sürecekleri zarar ve ziyandan
sorumlu değildir.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Personel
Statüsü ve Kurum Gelirleri
Personel
statüsü
MADDE
15. -
Kurum personeli hakkında bu Kanun ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
bu Kanuna aykırı olmayan hükümleri uygulanır.
Kurum,
her türlü dava ve icra takipleri
için genel hükümlere göre vekâlet akdi ile lüzum görülecek sayıda
avukat çalıştırabilir. Hukuk müşavirlerine, kadrolu avukatlara ve hukuk
servislerinde fiilen görev yapan personele 2.2.1929 tarihli ve 1389 sayılı
Devlet Davalarını İntaç Eden Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekalet
Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.
Kurum,
görevlerini etkin olarak yerine getirmek amacıyla
İstihdam ve Meslek Uzmanı çalıştırabilir. 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen şartlara sahip, sınav
tarihi itibarıyla otuz yaşını doldurmamış ve Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat,
İşletme, İktisadî ve İdarî
Bilimler, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Eğitim, İletişim
fakülteleri ile bunlara denkliği
yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi veya yurt dışında en az dört yıllık
lisans eğitimi veren fakülte veya yüksek okulların Kurumun ihtiyaç
duyduğu alanlardaki bölümlerinden mezun
olanlar arasında yapılacak özel yarışma sınavı sonucunda başarılı
bulunanlar, İstihdam ve Meslek Uzman Yardımcısı kadrolarına atanırlar. İstihdam
ve Meslek Uzman Yardımcılığına atananlar, bu görevde en az üç yıl
fiilen çalışmak, olumsuz sicil almamak kaydıyla açılacak yeterlik sınavında
başarılı olmaları halinde İstihdam ve Meslek Uzmanı kadrosuna atanırlar.
Yapılacak yeterlik sınavına girmeye hak kazandığı halde geçerli mazereti
olmaksızın sınava girmeyenler, üst üste iki defa yapılacak sınavda başarılı
olamayanlar veya olumsuz sicil alanlar bu unvanlarını kaybederler ve durumlarına
uygun başka kadrolara nakledilirler.
Fazla
çalışma gerektiren her türlü Kurum işleri için çalışma saatleri dışında
görevlendirilecek Kurum personeline (l, 2 ve 3 üncü derece yönetici kadrolarında
bulunanlar dahil) fazla çalışma yaptırılabilir. Fazla çalışma ücreti ve
fazla çalışmanın yaptırılması ile ilgili diğer hususlar, Yönetim
Kurulunun kararı ve Bakanlığın önerisi üzerine Bakanlar Kurulunca tespit
edilir.
Kurumda
fiilen çalışan personele, her yıl asgari ücretten az olmamak kaydıyla
kendi aylıkları tutarında (ek gösterge dahil) iki ikramiye verilir. İkramiyenin
tarihlerini belirlemeye Yönetim Kurulu yetkilidir.
4857 sayılı İş Kanununun 30 uncu maddesinin son fıkrası uyarınca Kuruma aktarılan idarî para cezaları hariç olmak üzere Kurum gelirlerinden, Kurumda fiilen çalışan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığında görevlendirilenler dahil kadrolu personele görev unvanı, çalışma verimi ve hizmetlerin rasyonelliğini sağlayacak ilkeler göz önünde bulundurularak Yönetim Kurulunca uygun görülen ve Bakanlıkça onaylanan oran ve miktarda ek ödeme verilir. Ek ödemelerin aylık tutarı 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda tanımlanan en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) brüt tutarının % 150’sini geçemez. Ek ödemelerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun aylıklara ilişkin hükümleri uygulanır ve damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulamaz. Ek ödemeye ilişkin usul ve esaslar çıkarılacak bir yönetmelikle tespit edilir.
Kurum
gelirleri
MADDE
16.- Kurumun gelirleri şunlardır:
a) Her yıl Bakanlık bütçesine Kurum için konulan ödenek.
b)
Kurumca verilecek eğitim ve danışmanlık hizmetleri bedeli ile işverenlerden
ve tarım aracıları ile özel istihdam bürolarından alınan masraf karşılıkları.
c)
4857 sayılı İş Kanununun 30 uncu maddesinin son fıkrası uyarınca Kuruma
aktarılan idarî para cezaları.
d)
Bu Kanun gereğince özel istihdam bürolarından alınan idarî para cezaları.
e)
Kurumun taşınır ve taşınmaz mallarından elde edilen gelirler.
f)
Gerçek veya tüzel kişiler tarafından yapılan bağış, vasiyetler ve
Kurumca hazırlanan standart form ve benzerlerinin satışından elde edilecek
gelirler ile diğer gelirler.
Kuruma
ait gayrimenkullerin kira bedelleri her yıl Devlet İstatistik Enstitüsünce açıklanan
Tüketici Fiyat Endeksindeki artış oranından az olmamak üzere rayiç veya
emsal değerle belirlenir.
İKİNCİ
KISIM
Özel
İstihdam Büroları, Çeşitli Hükümler
BİRİNCİ
BÖLÜM
Özel
İstihdam Büroları
Özel
istihdam bürolarının kurulması, seçme, izin verme, yenileme ve denetim
MADDE
17. - İş arayanların
elverişli oldukları işlere yerleştirilmeleri ve çeşitli işler için uygun
işçiler bulunmasına aracılık etme görevi, Kurum ve bu amaçla gerçek veya
tüzel kişiler tarafından kurulan özel istihdam bürolarınca yapılır. Özel
istihdam büroları, Kurumca iş piyasasının ihtiyaçları dikkate alınarak
belirlenecek sayıda ve aranan koşullar çerçevesinde seçilmek ve izin
verilmek kaydıyla, kamu kurum ve kuruluşları dışında iş ve işçi bulma
faaliyetlerinde bulunabilirler. Yurt dışı hizmet akitlerinin Kuruma onaylatılması
zorunludur.
Kurumca
yapılacak duyuru üzerine, özel istihdam bürosu açmak için başvuracak gerçek
kişiler ile tüzel kişileri idare, temsil ve ilzama yetkili kişilerin;
a)
Türk vatandaşı ve en az lisans düzeyinde öğrenim görmüş olmaları, müflis
veya konkordato ilân etmiş olmamaları,
b)
Taksirli suçlar ve aşağıda sayılan suçlar dışında tecil edilmiş hükümler
hariç olmak üzere, ağır hapis veya altı aydan fazla hapis cezası almış
veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine
karşı işlenen
suçlarla, zimmet,
ihtilas, irtikâp,
rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas
gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyet kırıcı suçtan veya istimal ve
istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara
fesat karıştırma, kara para aklama veya Devlet sırlarını açığa vurma,
vergi kaçakçılığı suçlarından dolayı hükümlü bulunmamaları,
Gerekmektedir.
Ayrıca,
özel istihdam bürolarının, iş ve işçi bulma faaliyetlerini gerçekleştirebilecek
ölçüde yönetim, nitelikli uzman personel, teknik donanım ve uygun bir işyerine
sahip olmaları, iş ve işçi bulma aracılığı izni için on milyar lira
tutarında kat’î ve süresiz banka teminat mektubu ile istenilen diğer bilgi
ve belgeleri Kuruma vermeleri, masraf karşılığı ödemeleri gerekir.
Başvurular,
yönetmelikle belirlenecek usul ve esaslar doğrultusunda Kurumca değerlendirilir.
Değerlendirme sonucunda uygun bulunanlar ilân edilir ve başvuru sahibine yazılı
olarak bildirilir.
Kurumca
verilen izinler üç yıl süreyle geçerlidir. İzin süresi, iznin sona erme
tarihinden itibaren en az bir ay önce yazılı talepte bulunulması, iznin
verilmesinde aranan şartların mevcut olması, ilave kat’î ve süresiz
teminat mektubu verilmesi ve yenileme masraf karşılığı ödenmesi kaydıyla,
Kurumca üçer yıllık sürelerle yenilenebilir. İş ve işçi bulma aracılığı
izni için talep edilen teminat miktarı, her takvim yılı başından geçerli
olmak üzere o yıl için 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun
mükerrer 298 inci maddesi hükmü uyarınca tespit ve ilân edilen yeniden değerleme
oranında her yıl artırılarak uygulanır. Faaliyette bulunan özel istihdam büroları,
izin almak için vermiş oldukları teminat mektubunu her yıl yeniden tespit
edilen miktara tamamlamak zorundadırlar. Kuruma verilen teminat mektupları,
izin ve yenileme talebinin reddi halinde kararın tebliğ tarihinden itibaren,
yenileme talebinde bulunulmaması halinde izin süresinin bitimini müteakip bir
ay içinde iade edilir. İznin iptali halinde, iptal kararının kesinleşmesini
müteakip teminat Kuruma gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen teminat ilgilinin hiçbir
borcuna mahsup edilemez.
Kurum,
iş ve işçi bulma faaliyeti için izin verilmesi ve izin yenilenmesi işlemleri
ile ilgili olarak özel istihdam bürolarından masraf karşılığı alır.
Özel
istihdam bürolarının bu Kanunun uygulanması ile ilgili faaliyetlerini
denetleme yetkisi Kurum müfettişlerine aittir. Özel istihdam büroları, müfettişlerin
istedikleri her türlü bilgiyi vermek ve bu bilgilerin doğruluğunu ispata
yarayan defter, kayıt ve belgeleri ibraz etmek zorundadırlar.
MADDE
18. - Bu Kanunun 17 nci
maddesi uyarınca verilen iznin yenilenmesi için öngörülen şartların
yerine getirilmemiş olması halinde yenileme talebi reddedilir.
Özel
istihdam bürolarına verilen izinler; iznin verildiği ya da yenilendiği
tarihten itibaren onsekiz ay
içerisinde hiçbir
işe yerleştirme
işlemi gerçekleştirilmemiş,
izin verilmesi
veya yenilenmesi için aranan şartların taşınmadığı veya
kaybedildiği tespit edilmiş, bu Kanunun
19 uncu maddesinin birinci ve ikinci fıkralarındaki yükümlülüklere
Kurum tarafından yazılı olarak ikaz edilmelerine rağmen uyulmamış veya aynı
maddenin üçüncü fıkrasının (a), (b) ve (c)
bentlerinde belirtildiği şekilde bir anlaşma yapılmış olması ve 20
nci maddenin (a), (b) ve (c) bentlerinde yer alan fiillerin üçüncü kez
tekrarlanması halinde iptal edilir.
Özel
istihdam büroları, yenilememe ve
iptal kararlarına karşı, kararın tebliğ tarihinden itibaren onbeş gün içinde
Kuruma itiraz edebilirler. İtirazların otuz gün içinde sonuçlandırılması
zorunludur. İtiraz yoluna başvurulmuş olması ilgililerin yargı yoluna gitme
haklarını ortadan kaldırmaz.
Özel
istihdam bürolarının bilgi toplamaları, kullanmaları, Kuruma bilgi verme yükümlülükleri
MADDE
19.- Özel istihdam büroları,
iş arayanlara ve açık işlere ilişkin bilgileri sadece iş ve işçi bulma
faaliyeti için gerekli olması halinde toplayabilir, işleme tabi tutabilir
veya bunlardan yararlanabilir.
Özel
istihdam büroları iş arayanlardan her ne ad altında olursa olsun menfaat
temin edemez ve ücret alamazlar. İşe yerleştirme faaliyeti karşılığı ücret
sadece işverenden alınır. Ancak, yönetmelikle belirlenecek meslekler ve üst
düzey yöneticiler için işe yerleştirilenlerden ücret alınmasına izin
verilebilir.
İş
ve işçi bulma faaliyetleri ile ilgili olarak;
a)
Özel istihdam bürolarının yönetmelikte öngörülenler dışında iş
arayanlarla ücret konusunda anlaşma yapmaları, onlardan ücret almaları veya
herhangi bir şekilde menfaat temin etmeleri halinde özel istihdam büroları
ile işverenler arasında yapılmış bulunan anlaşmalar,
b)
İşgücünün sigortasız çalışması veya sendikaya üye olmaması ya da
asgari ücretin altında ücret ödenmesi koşullarını taşıyan anlaşmalar,
c)
Bir işverenin veya bir iş arayanın, işe yerleştirme faaliyeti için diğer
özel istihdam bürolarından veya Kurumdan hizmet almalarını engelleyen anlaşmalar,
Geçersizdir.
Özel
istihdam büroları işgücü piyasasının izlenmesi için gerekli olan iş
arayanlar, açık işler ve işe yerleştirmelerle ilgili istatistikleri düzenli
olarak Kuruma bildirmek, uygulamanın takibi için gerekli olan diğer bilgi ve
belgeleri de talebi üzerine Kuruma vermek zorundadırlar.
İdari
para cezaları
MADDE
20.-
Kurumca dayanağı belirtilmek suretiyle;
a) Yurt dışı iş ve işçi bulma faaliyetlerine ilişkin hizmet akitlerini Kuruma onaylatmayan özel istihdam bürolarına her bir hizmet akdi için ikiyüzelli milyon lira,
b)
Kurum tarafından istenilen bilgi ve belgelerle işgücü piyasasının
izlenmesi için gerekli olan istatistiksel bilgileri talebin tebliği tarihinden
itibaren onbeş gün içerisinde Kuruma vermeyen özel istihdam bürolarına beşyüz
milyon lira,
c)
Kurum müfettişlerince istenilen bilgi, belge, kayıt ve defterleri onbeş gün
içerisinde ibraz etmeyen özel istihdam bürolarına bir milyar lira,
d)
Bu Kanunun 3 üncü maddesinin (d) bendine aykırı davranan gerçek ve tüzel
kişiler hakkında eylem başka bir suçu oluştursa dahi bir milyar lira, ayrıca
Kuruma onaylatılmayan her bir yurt dışı hizmet akdi için de ikiyüzelli
milyon lira,
İdarî
para cezası verilir.
İdarî
para cezaları, her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için
213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükmü uyarınca
tespit ve ilân edilen yeniden değerleme oranında her yıl artırılarak
uygulanır.
İdarî
para cezaları tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde Kuruma ödenir veya
aynı süre içinde Kuruma itiraz edilebilir. İtiraz takibi durdurur. Kurumca
itirazı reddedilenler idarî yargı yoluna başvurabilirler. Yargı yoluna
başvurulması cezanın takip ve tahsilini durdurmaz.
İKİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli
Hükümler
Bilgi
verme ve gizlilik
MADDE
21. - Kurum tarafından kamu
ve özel kesim işyerlerinden iş ve işgücü konularında bilgi istenildiğinde,
belirtilen süre içinde bilgi verilmesi zorunludur. İşverenlerden toplanan
bilgiler, Kurum hizmetlerinden başka amaçla kullanılamaz. Bu maddeye aykırı
davrananlar hakkında 765 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri
uygulanır.
Kurum
işlemlerinin bilgi işlem ortamında yapılması ve arşivlenmesi
MADDE
22. - Kurumca bu Kanuna göre
yapılacak işlemler internet de dahil her türlü elektronik bilgi iletişim
araç ve ortamı ve benzeri araçlar üzerinden yapılabilir ve arşivlenebilir.
Elektronik ortamda bilgi ve belge istenebilir veya bilgi ve belge verilebilir.
Kurum,
faaliyetleri ile ilgili belgelerin asıllarını veya mümkün olmadığı
hallerde sıhhatlerinden şüpheyi davet etmeyecek kopyalarını ve yazıların
makine ile alınmış suretlerini saklamak zorundadır. Bu belgelerin mikrofilm,
mikrofiş şeklinde veya elektronik, manyetik veya benzeri ortamlarda
saklanmaları mümkündür.
Elektronik
veya bilgi işlem ortamında yapılanlar dahil her türlü işlemlerin ve arşivlenen
bilgilerin tespit ve tevsikinde Kurumun kayıtları esas alınır. Bu bilgi ve
belgeler adli ve idarî merciler nezdinde geçerlidir, itiraz edilmesi halinde
ispat mükellefiyeti itiraz edene aittir.
Elektronik
ortamda bilgi ve belge alınıp verilmesi ve arşivleme konularına ilişkin
usul ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Muafiyetler
MADDE
23. - a) Kuruma ait taşınır
ve taşınmaz mallar ile bunların alım ve satım işlemleri ve bunlardan elde
edilen hak ve gelirler,
b)
Kurum tarafından açılan ve Kurumun taraf olduğu davalar ve icra kovuşturmaları
ile ilânlar,
c)
Satışı yapılan veya satın alınan gayrimenkullerle ilgili tapu işlemleri,
d)
Kurumca yapılan bütün işlemler ve bu işlemler için ilgililere verilmesi
veya bunlardan alınması gereken yazı ve belgeler ve bunların suretleri,
İlgili
kanunlarda Kurumun adı veya kuruluş kanununda yazılı olmasa dahi her türlü
vergi, resim ve harç ile belediyelerde yürütülecek her türlü hizmet karşılığından
alınan ücretler ve Kurumun doğrudan doğruya hizmetlerinden yararlanmadığı
fon ve kuruluşlara katkı paylarından muaftır. Diğer kanunlarda yer alan bütün
muafiyet ve istisnalar saklıdır.
ÜÇÜNCÜ
KISIM
Bazı
Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik
Yapan Hükümler
MADDE
24. - 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun;
a) 36 ncı maddesinin "Ortak Hükümler" bölümünün A/11 numaralı bendine "İçişleri Bakanlığı Plânlama Uzman Yardımcıları" ibaresinden sonra gelmek üzere "İstihdam ve Meslek Uzman Yardımcıları ", "İçişleri Bakanlığı Plânlama Uzmanlığına " ibaresinden sonra gelmek üzere "İstihdam ve Meslek Uzmanlığına",
b)
(I) sayılı Cetvelinin (I/h) bendine, "Patent Uzmanları" ibaresinden
sonra gelmek üzere "İstihdam ve Meslek Uzmanları",
c)
"Zam ve Tazminatlar" başlıklı 152 nci
maddesinin; "II- Tazminatlar" bölümünün "A- Özel
Hizmet Tazminatı" bendinin (i) alt bendine "Özürlüler Uzmanları"
ibaresinden sonra gelmek üzere "İstihdam ve Meslek Uzmanları",
İbareleri
eklenmiştir.
MADDE
25.- Ekli (2) sayılı
listede gösterilen kadrolar ihdas edilerek
190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname Eki (III) sayılı cetvele Türkiye
İş Kurumu bölümü olarak eklenmiştir.
Ekli
(3) sayılı listede gösterilen kadrolar şahsa bağlı hale getirilerek 190
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (IV) sayılı cetvelin Türkiye İş
Kurumu bölümüne eklenmiştir.
MADDE
26. - 4447 sayılı Kanunun
46 ncı maddesinin, dördüncü fıkrasının
ikinci cümlesindeki "Fon Yönetim Kurulu" ibaresi "Yönetim
Kurulu" olarak değiştirilmiş "hastalık ve analık sigortası
primlerinin Sosyal Sigortalar Kurumuna" ibaresinden sonra gelmek üzere
"veya ilgili sandıklara"
ibaresi eklenmiştir.
MADDE
27. - 4447 sayılı Kanunun
50 nci maddesinin beşinci fıkrasının birinci cümlesindeki "Sosyal
Sigortalar Kurumuna" ibaresinden sonra gelmek üzere "veya
ilgili sandıklara" ibaresi eklenmiştir.
MADDE
28. - 4447 sayılı Kanunun
51 inci maddesinin, birinci fıkrasına aşağıdaki (g) bendi eklenmiş ve
ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
g)
Yukarıdaki bentlerde belirtilen iş kanunları kapsamına girmeyen sigortalılardan
hizmet akitleri, 2821 sayılı Sendikalar Kanunu ile 2822 sayılı Toplu İş Sözleşmesi
Grev ve Lokavt Kanunu kapsamında yapılmış olan toplu iş sözleşmeleri veya
toplu iş sözleşmesi bulunmayan hallerde Borçlar Kanunu hükümleri doğrultusunda
(a), (b), (c), (d) ve (e) bentlerindeki hükümlere paralel olarak sona ermiş
olmak.
Ancak,
işsizlik ödeneğine hak kazanabilmek için hizmet akdinin başvuru sırasında
grev, lokavt veya kanundan doğan ödevler nedeniyle askıya alınmamış olması
gerekmektedir.
MADDE
29. - 4447 sayılı Kanunun
52 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
b)
İşsizlik ödeneği aldığı sürede gelir getirici bir işte çalıştığı
veya herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan yaşlılık aylığı aldığı
tespit edilen,
MADDE
30. - 4447 sayılı Kanunun
53 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
Madde 53.- Bu Kanunun gerektirdiği görev ve hizmetler için malî kaynak sağlamak, piyasa şartlarında kaynakları değerlendirmek, Kanunun öngördüğü ödemelerde bulunmak üzere "İşsizlik Sigortası Fonu" kurulmuştur. Fon, Kurum Yönetim Kurulunun kararları çerçevesinde işletilir ve yönetilir.
Fon
kaynaklarının değerlendirilmesine ilişkin usul ve esaslar; Bakanlık, Maliye
Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, T.C. Merkez Bankası ve Sermaye Piyasası
Kurulu Başkanlığının müştereken hazırlayacakları ve Bakanlar Kurulunca
çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Fon, Sayıştayın vize ve tesciline
tabi değildir. Sayıştay tarafından denetlenir.
Fonun;
A)
Gelirleri;
a)
İşsizlik sigortası primlerinden,
b)
Bu primlerin değerlendirilmesinden elde edilen kazanç ve iratlardan,
c)
Fonun açık vermesi durumunda Devletçe sağlanacak
katkılardan,
d)
Bu Kanun gereğince sigortalı ve işverenlerden alınacak ceza, gecikme zammı
ve faizlerden,
e)
Diğer gelir ve kazançlar ile bağışlardan,
B)
Giderleri;
a)
Sigortalı işsizlere verilen ödeneklerden,
b)
Hastalık ve analık sigortası primlerinden,
c)
Meslek geliştirme, edindirme ve yetiştirme eğitimi giderlerinden,
d)
İşsizlik sigortası hizmetlerinin yerine getirilebilmesi
için Yönetim Kurulunun onayı üzerine Kurum tarafından yapılan
giderler ile hizmet binası kiralanması, hizmet satın alınması, bilgisayar,
bilgisayar yazılım ve donanımı alım giderlerinden,
Oluşur.
Bu
fon bütçe kapsamı dışında olup, gelirlerinden hiç bir şekilde kesinti
yapılamaz ve Genel Bütçeye gelir kaydedilemez. Fonun gelir ve giderleri üçer
aylık dönemler halinde 1.6.1989 tarihli ve 3568 sayılı Kanuna göre ruhsat
almış, denetim yetkisine sahip meslek mensubu yeminli malî müşavirlere
denetlettirilerek denetim raporlarının sonuçları ilân edilir.
Fon;
26.5.1927 tarihli ve 1050 sayılı Muhasebei Umumiye Kanununa tabi değildir.
Fon gelirleri ile bu gelirlerle alınan mallar Kuruma aittir. Kurumun malları
9.6.1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu ile 1.3.1926 tarihli ve
765 sayılı Türk Ceza Kanunu bakımından Devlet malı hükmünde olup,
alacakları da Devlet alacağı derecesinde ayrıcalıklıdır. Fon, damga
vergisi hariç her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
MADDE
31. - 4447 sayılı Kanunun
54 üncü maddesinin ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
İdarî
para cezaları tebliğ tarihinden itibaren yedi gün içinde Kuruma ödenir veya
aynı süre içinde Kurumun ilgili ünitesine itiraz edilebilir. İtiraz takibi
durdurur. Kurumca itirazı reddedilenler idarî yargı yoluna başvurabilirler.
Yargı yoluna başvurulması cezanın takip ve tahsilini durdurmaz.
Yönetmelik
MADDE
32. - Bu Kanun ile ilgili
olarak;
a) Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve il istihdam kurullarının toplanma, çalışma usul ve esasları,
b)
Kurumun merkez ve taşra teşkilatına ait birimlerin görev, yetki ve
sorumluluklarına ilişkin usul ve esaslar,
c)
İşgücü yetiştirme ve uyum hizmetlerine
ilişkin usul ve esaslar,
d)
Kurum işlemlerinin bilgi işlem ve internet ortamında yapılması ve arşivlenmesine
ilişkin usul ve esaslar,
e)
Müfettiş yardımcılarının işe alınmaları, yetiştirilmeleri, müfettişliğe
atanmaları ile Teftiş Kurulunun çalışmasına ilişkin usul ve esaslar,
f)
Hukuk Müşavirliğinin çalışmasına ilişkin usul ve esaslar,
g)
İstihdam ve Meslek uzmanları ile
yardımcılarının mesleğe alınması için yapılacak yarışma ve yeterlik sınavları
ile çalışma usul ve esasları,
h)
İşgücü Piyasası Bilgi Danışma Kurulu çalışma usul ve esasları,
i)
Özel istihdam bürolarının seçimi, izin verilmesi ile büroların çalışma
ve denetim usul ve esasları,
j)
Masraf karşılıklarına ilişkin usul ve esaslar,
k)
Kamu kurum ve kuruluşlarında işçi olarak istihdam edilecek özürlüler ve
eski hükümlülere uygulanacak sınavlara ilişkin usul ve esaslar,
l)
Bütçe ve muhasebe işlemleri ile idarî işlere ilişkin usul ve esaslar,
Yönetmeliklerle
belirlenir.
DÖRDÜNCÜ
KISIM
Geçici
ve Son Hükümler
BİRİNCİ
BÖLÜM
Geçici
Hükümler
GEÇİCİ
MADDE 1.- a) Bu Kanunun yürürlüğe
girdiği tarihten sonraki ilk Genel Kurul 2003 yılının Kasım ayı içinde
yapılır.
b)
Kurum Yönetim Kurulu ve Fon Yönetim Kurulu üyelerinin görevleri,
bu Kanunun yayımı tarihi itibariyle sona erer. Bu Kanunun 6 ncı
maddesinde belirtilen Yönetim Kurulu en geç üç ay içerisinde teşekkül
eder. Bu süre içinde mevcut Kurum
Yönetim Kurulu ile Fon Yönetim Kurulu görevlerine devam ederler.
c)
Bu Kanun ile yapılan yeni düzenleme sebebiyle Kurum memurlarından Genel Müdür,
Genel Müdür Yardımcısı, I. Hukuk Müşaviri, Teftiş Kurulu Başkanı ve
Daire Başkanı olarak görev yapanlar durumlarına uygun yeni kadrolara atanıncaya
kadar şahsa bağlı kadroya atanmış sayılırlar. Diğer Kurum memurlarından
(atamayla gelen yönetim kurulu üyeleri ile iptal edilen şahsa bağlı kadroda
olanlar hariç) aylık aldıkları kadro ve görev unvanları değişmeyenler
yeni kadrolarına atanmış sayılırlar.
Kadro
ve görev unvanları değişenler veya kaldırılanlar Kurumun merkez veya taşra
teşkilatında, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde
yeni bir kadroya atanırlar. Atama işlemi yapılıncaya kadar Kurumca ihtiyaç
duyulan işlerde görevlendirilebilirler. Bunlar yeni bir kadroya atanıncaya
kadar eski kadrolarına ait aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları
ile diğer malî haklarını almaya
devam ederler. Söz konusu personelin atandıkları yeni kadroların aylık, ek
gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer malî hakları
toplamının net tutarı, eski kadrolarına bağlı olarak en son ayda
almakta oldukları aylık, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatları ile diğer
malî hakları toplamı net tutarından az olması halinde aradaki fark,
giderilinceye kadar atandıkları kadroda kaldıkları sürece herhangi bir
kesintiye tabi tutulmaksızın tazminat olarak ödenir.
d)
Bu Kanunun öngördüğü düzenlemeler Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren bir yıl içinde yapılır.
Bu düzenlemeler yapılıncaya kadar, Türkiye İş Kurumuna ait hizmetler;
Kanunun yayımı tarihinden önce bu görevleri yürüten merkez ve taşra teşkilatı
tarafından yürütülmeye devam olunur.
İKİNCİ
BÖLÜM
Son
Hükümler
Yürürlükten
kaldırılan mevzuat
MADDE
33. - 21.1.1946 tarihli ve
4837 sayılı İş ve İşçi Bulma Kurumu Kuruluş ve Görevleri Hakkında
Kanunun 16 ncı maddesinin ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 34. - Bu Kanunun;
a) 1 inci maddesinin son fıkrasının “Kurum ... 26.5.1927 tarihli ve 1050 sayılı Muhasebei Umumiye Kanunu .... na tâbidir.” hükmü 1.1.2005 tarihinde,
b) Diğer maddeleri yayımı tarihinde,
Yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 35. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
4/7/2003
Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine
Dair Anlaşmanın Onaylanmasının Uygun
Bulunduğu Hakkında Kanun
Kanun No. 4914 Kabul Tarihi : 1.7.2003
MADDE1. –
26 Eylül 2000 tarihinde Zagreb’de imzalanan “Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Hırvatistan Cumhuriyeti Hükümeti Arasında Sağlık Alanında İşbirliğine Dair Anlaşma”nın onaylanması uygun bulunmuştur.MADDE2. –
Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.MADDE3. –
Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.4/7/2003
YÜRÜTME VE İDARE BÖLÜMÜ
—— • ——
—— • ——
—— • ——
Karar Sayısı : 2003/5814
Emeklilik sebebiyle boşalan Tütün, Tütün Mamülleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurulu Başkan Vekilliğine, kalan süreyi tamamlamak üzere, Devlet Bakanlığı (Hazine Müsteşarlığı)’nca önerilen iki aday arasından Doç. Dr. Savaş Alpay’ın atanması; Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcılığının 16/6/2003 tar
ihli ve 2109 sayılı yazısı üzerine, 3/1/2002 tarihli ve 4733 sayılı Kanunun 2 nci maddesine göre,Bakanlar Kurulu’nca 20/6/2003 tarihinde kararlaştırılmıştır.
Ahmet Necdet SEZER
CUMHURBAŞKANI
Mehmet Ali ŞAHİN |
|||
Başbakan V. |
|||
M. V. GÖNÜL |
A. ŞENER |
M. A. ŞAHİ N |
B. ATALAY |
Dışişleri Bak. ve Başb. Yrd. V. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. |
Devlet Bakanı |
B. ATALAY |
M. AYDIN |
G. AKŞİT |
M. AYDIN |
Devlet Bakanı V. |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı |
Devlet Bakanı V. |
C. ÇİÇEK |
M. V.GÖNÜL |
A.AKSU |
K.UNAKITAN |
Adalet Bakanı |
Milli Savunma Bakanı |
İçişleri Bakanı |
Maliye Bakanı |
H.ÇELİK |
Z.ERGEZEN |
R.AKDAĞ |
B. YILDIRIM |
Milli Eğitim Bakanı |
Bayındırlık ve İskan Bakanı |
Sağlık Bakanı |
Ulaştırma Bakanı |
B. YILDIRIM |
M. BAŞESGİOĞLU |
A. COŞKUN |
|
Tarım ve Köyişleri Bakanı V. |
Ç alışma ve Sos. Güv. Bakanı |
Sanayi ve Ticaret Bakanı |
|
M.H.GÜLER |
E. MUMCU |
O. PEPE |
|
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı |
Kültür ve Turizm Bakanı |
Çevre ve Orman Bakanı |
Millî Savunma Bakanlığından :
Subay Sicil Yönetmeliğinin 3 üncü ve 40 ıncı Maddelerinde
Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
MADDE 1 — 27/12/1998 tarihli ve 23566 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Subay Sicil Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (ı) ve (s) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve fıkraya aşağıdaki (bb) bendi ilâve edilmiştir."ı) Sicil alma eğilimi : Asgarî beş yıllık sicil notu bulunan personel için tespit edilen ve personelin sicil notu ortalamasının hesaplanmasında esas alınan sicil notlarının standart sapmasının üç katının sicil notu ortalamasına ilâve edilmesi ve çıkarılması suretiyle tespit edilen rakamlar dahil olmak üzere bulunan not aralığını,"
"s) Sicil notu ortalaması :
1) Teğmen rütbesi için; bulunulan rütbede alınan muteber sicil notlarının aritmetik ortalamasını,
2) Üsteğmen rütbesi için; teğmenliğe nasıptan itibaren alınan muteber sicil notlarının aritmetik ortalamasını,
3) Yüzbaşı rütbesi için; üsteğmenliğe nasıptan itibaren her rütbede alınan muteber sicil not ortalamalarının; yüzbaşı rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 100'ü, üsteğmen rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 70'i alınarak hesaplanan ortalamasını,
4) Binbaşı rütbesi için; üsteğmenliğe nasıptan itibaren her rütbede alınan muteber sicil not ortalamalarının, binbaşı rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 100'ü, yüzbaşı rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 90'ı, üsteğmen rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 70'i alınarak hesaplanan ortalamasını,
5) Yarbay rütbesi için; üsteğmenliğe nasıptan itibaren her rütbede alınan muteber sicil not ortalamalarının, yarbay rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 100'ü, binbaşı rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 90'ı, yüzbaşı rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 85'i, üsteğmen rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 70'i alınarak hesaplan
an ortalamasını,6) Albay rütbesi için; üsteğmenliğe nasıptan itibaren her rütbede alınan muteber sicil not ortalamalarının, albay rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 100'ü, yarbay rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 95’i, binbaşı rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 90'ı, yüzbaşı rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 85'i, üsteğmen rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 70'i alınarak hesaplanan ortalamasını,
7) General ve amiraller için; bulundukları rütbedeki geçerli sicil notlarının ortalamasını,"
"bb) Sicil notu ortalamasının hesaplanmasında kullanılan terimlerden;
1) Rütbe Sicil Notu Ortalaması; personelin bulunduğu rütbeye ait muteber sicil notlarının toplamının o rütbeye ait muteber sicil notu sayısına bölünmesi suretiyle bulunan no
tu,2) Rütbe Sicil Notu Katsayısı; sicil notu ortalamasının hesaplanmasında her rütbede alınmış olan sicil notlarının ortalamasının sicil notu ortalamasına katkısını belirleyen değeri,
3) S
icil Notu Ortalamasına Rütbe Katkısı; rütbe sicil notu ortalaması ile rütbe sicil notu katsayısının çarpılması sonucunda bulunan değeri,4) Toplam Sicil Notu Ortalamasına Rütbe Katkısı; personelin sicil notu ortalamasının hesaplanmasında, hesaplamaya dahil edilecek olan rütbelere ait sicil notu ortalamasına rütbe katkılarının toplamını,
5) Toplam Rütbe Sicil Notu Katsayısı; personelin sicil notu ortalamasının hesaplanmasında, hesaplamaya dahil edilecek olan rütbelere ait rütbe sicil notu katsayılarının toplamını,"
MADDE 2 —
Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."Madde 40 — Teğmen rütbesi için teğmenlikte; üsteğmen rütbesi için teğmenlik ve üsteğmenlikte alınan muteber sicil notları toplanır ve muteber sicil notu sayısına bölünerek sicil notu ortalaması bulunur.
Yüzbaşı, binbaşı, yarbay ve albay rütbeleri için, personelin sicil notu ortalamasının tespitinde; bu Yönetmeliğin 3 üncü maddesinde belirtilmiş olan esaslar gereğince dikkate alınacak olan her rütbe için muteber sicil notlarının toplamı, o rütbeye ait muteber sicil notu sayısına
bölünerek, her rütbeye ait ayrı ayrı rütbe sicil notu ortalaması bulunur. Rütbe sicil notu ortalaması ile rütbe sicil notu katsayısı çarpılarak, sicil notu ortalamasına rütbe katkısı bulunur. Hesaplamaya dahil edilecek rütbelere ait sicil notu ortalamasına rütbe katkısı toplanır ve bulunan toplam sicil notu ortalamasına rütbe katkısı, personelin hesaplamaya dahil edilen her rütbede tam sicil notu almış olması hâlinde, elde edilecek olan rütbe sicil notu katsayılarının toplamından oluşan toplam rütbe sicil notu katsayısına bölünerek, sicil notu ortalaması tespit edilir. Muteber sicil notu mevcut olmayan rütbeye ait rütbe sicil notu katsayısı, hesaplamaya dahil edilmez.General ve amiraller için bulundukları rütbedeki bekleme süresinde mevcut muteber sicil notları toplanır ve muteber sicil notu sayısına bölünerek sicil notu ortalaması bulunur.
Hesaplamalarda kesirden sonra iki hane yürütülür."
Yürürlük
MADDE 3 —
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.Yürütme
MADDE 4 —
Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Savunma ve İçişleri Bakanları yürütür.Millî Savunma Bakanlığından:
Astsubay Sicil Yönetmeliğinin 3 üncü ve 36 ncı Maddelerinde
Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
MADDE 1 — 28/12/1998 tarihli ve 23567 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Astsubay Sicil Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (h) ve (p) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve fıkraya aşağıdaki (v) bendi ilâve edilmiştir."h) Sicil alma eğilimi: Asgarî beş yıllık sicil notu bulunan personel için tespit edilen ve personelin sicil notu ortalamasının hesaplanmasında esas alınan sicil notlarının standart sapmasının üç katının sicil notu ortalamasına ilâve edilmesi ve çıkarılması suretiyle tespit edilen rakamlar dahil olmak üzere bulunan not aralığını,"
"p) Sicil notu ort
alaması:1) Astsubay çavuş rütbesi için; bulunulan rütbede alınan muteber sicil notlarının aritmetik ortalamasını,
2) Kıdemli çavuş rütbesi için; astsubay çavuşluğa nasıptan itibaren alınan muteber sicil notlarının aritmetik ortalamasını,
3) Üstçavuş rütbesi için; kıdemli çavuşluğa nasıptan itibaren her rütbede alınan muteber sicil not ortalamalarının; üstçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 100'ü, kıdemli çavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 70'i alınarak hesaplanan ortalamasını,
4) K
ıdemli üstçavuş rütbesi için; kıdemli çavuşluğa nasıptan itibaren her rütbede alınan muteber sicil not ortalamalarının, kıdemli üstçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 100'ü, üstçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 90'ı, kıdemli çavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 70'i alınarak hesaplanan ortalamasını,5) Başçavuş rütbesi için; kıdemli çavuşluğa nasıptan itibaren her rütbede alınan muteber sicil not ortalamalarının, başçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 100'ü, kıdemli üstçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 90'ı, üstçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 85'i, kıdemli çavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 70'i alınarak hesaplanan ortalamasını,
6) Kıdemli başçavuş rütbesi için; kıdemli çavuşluğa nasıptan itibaren her rütbede alınan muteber sicil not ortalamalarının, kıdemli başçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 100'ü, başçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 95'i, kıdemli üstçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 90'ı,
üstçavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 85'i, kıdemli çavuş rütbesindeki sicil notu ortalamasının % 70'i alınarak hesaplanan ortalamasını,""v) Sicil notu ortalamasının hesaplanmasında kullanılan terimlerden;
1) Rütbe Sicil Notu Ortalaması; personelin bulunduğu rütbeye ait muteber sicil notlarının toplamının o rütbeye ait muteber sicil notu sayısına bölünmesi suretiyle bulunan notu,
2) Rütbe Sicil Notu Katsayısı; sicil notu ortalamasının hesaplanmasında her rütbede alınmış olan sicil notlarının ortalamasının sicil notu ortalamasına katkısını belirleyen değeri,
3) Sicil Notu Ortalamasına Rütbe Katkısı; rütbe sicil notu ortalaması ile rütbe sicil notu katsayısının çarpılması sonucunda bulunan değeri,
4) Toplam Sicil Notu Ortalamasına Rütbe Katkısı; personelin sicil notu ortalamasının hesaplanmasında, hesaplamaya dahil edilecek olan rütbelere ait sicil notu ortalamasına rütbe katkılarının toplamını,
5) Toplam Rütbe Sicil Notu Katsayısı; personelin sicil notu ortalamasının hesaplanmasında, hesaplamaya dahil edilecek olan rütbelere ait rütbe sicil notu katsayılarının toplamını,"
MADDE 2 —
Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."Madde 36 —
Astsubay çavuş rütbesi için astsubay çavuşlukta; kıdemli çavuşluk rütbesi için astsubay çavuşluk ve kıdemli çavuşlukta alınan muteber sicil notları toplanır ve muteber sicil notu sayısına bölünerek sicil notu ortalaması bulunur.Üstçavuş, kıdemli üstçavuş, başçavuş ve kıdemli başçavuş rütbeleri için, personelin sicil notu ortalamasının tespitinde; bu Yönetmeliğin 3 üncü maddesinde belirtilmiş olan esaslar gereğince dikkate alınacak olan her rütbe için muteber sicil notlarının toplamı, o rütbeye ait muteber sicil notu sayısına bölünerek, her rütbeye ait ayrı ayrı rütbe sicil notu ort
alaması bulunur. Rütbe sicil notu ortalaması ile rütbe sicil notu katsayısı çarpılarak, sicil notu ortalamasına rütbe katkısı bulunur. Hesaplamaya dahil edilecek rütbelere ait sicil notu ortalamasına rütbe katkısı toplanır ve bulunan toplam sicil notu ortalamasına rütbe katkısı, personelin hesaplamaya dahil edilen her rütbede tam sicil notu almış olması hâlinde, elde edilecek olan rütbe sicil notu katsayılarının toplamından oluşan toplam rütbe sicil notu katsayısına bölünerek, sicil notu ortalaması tespit edilir. Muteber sicil notu mevcut olmayan rütbeye ait rütbe sicil notu katsayısı, hesaplamaya dahil edilmez.Hesaplamalarda kesirden sonra iki hane yürütülür."
Yürürlük
MADDE 3 —
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.Yürütme
MADDE 4 —
Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Savunma ve İçişleri Bakanları yürütür.İçişleri Bakanlığından :
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Yönetmelik
MADDE 1 —
18/7/1997 tarihli ve 23053 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Karayolları Trafik Yönetmeliğinin 39 uncu maddesinin (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."b) Ekonomik ömürlerini dolduranlardan eskime ve yıpranma nedeni ile trafik emniyeti bakımından muayene istasyonlarınca tehlikeli olacakları tespit edilenler ise yetkililerin talebi üzerine, ilgili vergi dairesinden vergi borcunun bulunmadığına dair ilişik kesme belgesi alındıktan sonra,
hurdaya çıkarılır."
MADDE 2 —
Aynı Yönetmeliğin 41 inci maddesinin (a) bendine aşağıdaki (5) numaralı alt bent eklenmiştir."5) Trafikten çekme işlemi tamamlanan aracın tescili silinir ve tescilinin silindiği ilgili vergi dairesine bildirilir."
MADDE 3 —
Aynı Yönetmeliğin değişik 43 üncü maddesinin (a) bendinin (2) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."2) Trafik kuruluşlarınca tescil kaydı silinir ve ilgili vergi dairesine işlemi müteakip en geç 7 iş günü içerisinde bilgi verilir."
MADDE 4 —
Aynı Yönetmeliğin değişik 100 üncü maddesinin hız tablosunun birinci sırası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"ARAÇ CİNSİ |
YERLEŞİM YERİ |
YERLEŞİM YERİ |
OTOYOLDA |
|
İÇİNDE |
DIŞINDA |
|||
Otomobil, M1,M1G |
50 |
90 |
120" |
Yürürlük
MADDE 5 —
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.Yürütme
MADDE 6 —
Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri, Bayındırlık ve İskan ve Ulaştırma Bakanları yürütür.Sanayi ve Ticaret Bakanlığından :
Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlüğü
Görevde Yükselme Yönetmeliğinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Yönetmelik
MADDE 1 — 15/5/2001 tarihli ve 24403 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme Yönetmeliğinin değişik 6 ncı maddesinin üçüncü fıkrasındaki "ve bir yıl süreyle de yönetim kurulu uzmanlığı kadrosuna Genel Müdürün teklif edeceği, Şirkette asgari on hizmet yılını doldurması bir alt hiyerarşideki personelin atanması" ibaresi madde metninden çıkarılmış ve aynı maddeye aşağıdaki (d) bendi eklenmiştir."d) Genel Müdürlük makamında görevlendirilecek Müdür, en az 15 yıl hizmeti olup ve en az yüksek tahsilli Şef düzeyinde görevd
e bulunanlar,"MADDE 2 —
Aynı Yönetmeliğin değişik 8 inci maddesi madde başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir."Sicil
Madde 8 —
Teşekkül personelinin, görevde yükselebilmesi için sicil notunun olumlu olması ve son üç yılın sicil notu ortalamalarının 70 puandan aşağı olmaması şarttır."MADDE 3 —
Aynı Yönetmeliğin değişik 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir."Madde 9 —
Görevde yükselme sınavına girecek olanlar atanmak istedikleri kadro/pozisyona yönelik görevde yükselme eğitiminden geçirilirler. Bu eğitim Devlet Memurlarının Görevde Yükselme Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 10 uncu maddesindeki ortak ders konularında en az (30) (günde en fazla 7 saat), kurumsal konularda en az (45) saat olmak üzere, toplam (75) saatten az olamaz. Daha önce görevde yükselme eğitimine katılmış ancak görevde yükselme sınavında başarısız olan personel ile bu sınava katılmayan veya başarılı olup da müteakip sınava kadar atanmamış olan personel, aynı veya benzer görev unvanları için düzenlenecek müteakip görevde yükselme sınavına katılabilmeleri için, bu unvanlarla ilgili düzenlenecek görevde yükselme eğitimine alınmasına ilişkin bütün usul ve esaslara tabidir. Eğitime alınacakların görevde başarı durumlarının belirlenmesinde Teşekkülümüz Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliğinin 29 uncu maddesinde belirlenen hususlar esas alınır.Atama
yapılacak boş pozisyonlara ilişkin bilgiler ve kadroların sınıfı, unvanı, derecesi ve adedi belirtilerek, bütün teşkilatlara ve personele eğitim tarihinden en az (1) ay önce, eğitimin yeri ve zamanı ise, eğitime katılacaklara en az (15) gün önce bildirilir.Atama yapılacağı duyurulan kadro/pozisyon sayısının en fazla (2) katı kadar personel görevde yükselme eğitimine alınır. İki katından az istekli bulunması halinde ise, durumu uygun olan bütün personelin eğitime katılması sağlanır.
Atama yapılacağı duyurulan kadro/pozisyon sayısının (2) katından fazla personelin başvurması halinde, Personel ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığınca bu personelin seçiminde öğrenim düzeyi, hizmet süresi, sicil, disiplin ve benzeri nitelikleri göz önünde tutularak düzenlenen (Ek-3) Değerlendirme Formunda gösterilen puanlamaya uyulur. Bu f
orma göre değerlendirilmek suretiyle, toplam puanı en fazla olandan başlamak üzere kadro/pozisyon sayısının (2) katı kadar personel belirlenerek eğitime alınır. Ayrıca, görevde yükselme sınavı sonunda alınan puanların eşit olması halinde de, ataması yapılacak personel, ekli formdaki puanlama esas alınarak tespit edilir. Bu eğitimi eksiksiz olarak tamamlayanlar, görevde yükselme sınavına katılmaya hak kazanırlar. Teşekküle başka kuruluşlardan naklen atama ile gelenler, Yönetmeliğin 7 nci maddesinin (c) bendindeki hizmet süresini haiz olmaları şartıyla, bu eğitimi alanlarda sınava girmeye hak kazanırlar.Görevde yükselme eğitimlerinde, dış kuruluşlarla birlikte, Teşekkül Müşaviri, Müdür, Müdür Yardımcısı, Başuzman, Başmühendis ve diğer yöneticilerden de eğitimci olarak yararlanılır.
Eğitimler, Eğitim Dairesi Başkanlığının yönetiminde, Personel ve Sosyal İşler Dairesi Başkanı ile kadrosu boşalan birimlerle işbirliği yapılarak yürütülür.
Görevde yükselme sınavına gireceklerin, eğitimlere eksiksiz devam etmeleri zorunludur ve eğitim sonunda katılımcılara bitirme belgesi verilir.
Hizmet içi eğitim programı, eğitimi bitirme belgesi verme ve diğer şartlar, sınavların açılması ile ilgili onayda belirtilir."
MADDE 4 —
Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin üçüncü fıkrası madde metninden çıkarılmıştır.MADDE 5 —
Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinde yer alan "Başarı notunun aynı olması halinde hizmet süresi fazla olana öncelik tanınır."cümlesi, "Başarı notunun aynı olması halinde, ataması yapılacak personel, (Ek-3) değerlendirme formundaki puanlama esas alınarak tespit edilir." şeklinde değiştirilmiştir.MADDE 6 —
Aynı Yönetmeliğin eki; Görevde Yükselmeye esas unvan ve çalışma süreleri tablosu (Ek-1) deki şekilde değiştirilmiştir.Yürürlük
MADDE 7 —
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.Yürütme
MADDE 8 —
Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürü yürütür.