Enerji Piyasası Düzenleme
Kurumundan:
Cumhuriyet Üniversitesi
Rektörlüğünden:
Abant İzzet Baysal
Üniversitesinden:
Bilecik Şeyh Edebali
Üniversitesi Rektörlüğünden:
Muş Alparslan Üniversitesi
Rektörlüğünden:
Enerji
Piyasası Düzenleme Kurumundan:
Kurul 13/04/2017 tarihli ve 7027-5 sayılı Kararı ile, 10.04.2013 tarihinde yapılan denetimlerde, “Bademli
Köyü Killik Mevkii, Nurdağı, GAZİANTEP” adresinde,
09.02.2006 tarihli ve BAY/654-39/15792 sayılı bayilik lisansı kapsamında
faaliyet gösteren Baki ULAŞLI - Baki Petrol'ün işlettiği akaryakıt istasyonunda
bulunan 27 SE 603 plakalı akaryakıt tankerinden alınan motorin numunesine
ilişkin olarak, İNÖNÜ PAL tarafından yapılan analiz neticesinde düzenlenen
13.05.2013 tarihli ve Motorin (2013-0614) sayılı analiz raporuna göre,
numunenin ulusal marker seviyesinin geçersiz ve teknik düzenlemelere aykırı
olduğu, yanısıra, numunenin tağşiş edildiğinin tespit
edilmiş olması nedeniyle, hakkında idari para cezası uygulanmasına ilişkin
05.12.2013 tarihli ve 4749-89 sayılı Kurul Kararı'nın iptali istemiyle açılan
davada, Ankara 16. İdare Mahkemesinin idari para cezasının iptaline ilişkin
23.12.2014 tarih ve E.2014/597, K.2014/1714 sayılı kararında belirtilen gerekçe
çerçevesinde, konunun detaylı bir şekilde araştırılması ve ilgili mevzuat
karşısındaki durumunun tespit edilmesi amacıyla, 5015 sayılı Kanunun
"İdari yaptırımlar" başlıklı 20 nci maddesi
ve Petrol Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve Soruşturmalarda
Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 19 uncu maddesi uyarınca
lisans sahibi nezdinde 10.03.2016 tarihli ve 6151-53 sayılı Kurul Kararı
kapsamında yapılan soruşturma sonrasında düzenlenen 01/04/2016-532 sayılı
Soruşturma Raporu ve yazılı savunması Kurul’ca değerlendirilmiş olup yazılı
savunmasında ileri sürülen hususların mevzuata aykırılığı haklı gösterecek
gerekçeler olmadığı anlaşıldığından; Baki ULAŞLI – Baki Petrol hakkında, 5015
sayılı Kanunun, fiilin işlendiği tarihte yürürlükte olan haliyle, 19 uncu
maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinin (4) numaralı alt bendi ile aynı
maddenin dördüncü fıkrası ile Petrol Piyasası Kanununun 19 uncu Maddesi Uyarınca
2013 Yılında Uygulanacak Para Cezaları Hakkında Tebliğ gereğince belirlenen
175.833 TL idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir.
Söz konusu Kurul Kararı uyarınca
175.833 TL tutarındaki idari para cezasının 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17
nci maddesinin 6 ncı
fıkrası ve ilgili mevzuatlar gereği, yazımızın tebellüğ edildiği tarihi izleyen
60 gün içerisinde Vakıflar Bankası Bahçelievler Şubesi nezdinde açılan Enerji
Piyasası Düzenleme Kurumu’na ait TR55 0001 5001 5800 7292 2300 32 numaralı
hesaba yatırılabileceği ve ayrıca Petrol Piyasası Kanununun 21 inci maddesinin
üçüncü fıkrası uyarınca Kararın yazılı bildirim tarihinden itibaren 60 gün
içerisinde, Kurul Kararı aleyhine İdare Mahkemesinde dava açma hakkınızın saklı
olduğu, söz konusu idari para cezasının yazımızın tebellüğ edildiği tarihi
izleyen 30 gün içerisinde yukarıda kaydedilen Kurum hesabına yatırılması
halinde %25’lik indirimden yararlanılacağı veya taksitlendirme talebinde
bulunulabileceği, tebliğ tarihini takip eden 60 günlük süre içerisinde
yatırılmaması halinde söz konusu idari para cezasının, 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre ilgili vergi dairesi
aracılığı ile tahsil edileceği hususu 7201 sayılı Tebligat Kanunu uyarınca
ilanen tebliğ edilir.
5099/1/1-1
—————
03/03/2011 tarihli ve BAY/939-82/29101 sayılı bayilik lisansı
sahibi Derya ÇİÇEK’e ait akaryakıt istasyonunda
17/09/2012 tarihinde yapılan denetimde dağıtıcısına ait kurumsal kimlik
işaretlerini bulundurmadığı gerekçesiyle adı geçen şahsa ilişkin düzenlenen
12/04/2016 tarih ve 570 sayılı Soruşturma Raporunu değerlendiren Kurul
13/04/2017 tarih ve 7027-20 sayılı Kararıyla zikredilen şahıs hakkında
70.000-TL tutarında idari para cezası uygulanmasına karar vermiştir.
Söz konusu Kurul Kararı uyarınca,
70.000-TL tutarındaki idari para cezasının 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17 nci maddesinin altıncı fıkrası ve ilgili mevzuat gereği,
yazımızın tebellüğ edildiği tarihi izleyen 60 gün içerisinde Vakıflar Bankası
Bahçelievler Şubesi nezdinde açılan Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'na ait
TR55 0001 5001 5800 7292 2300 32 numaralı hesaba yatırılabileceği ve ayrıca
5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca
Kararın yazılı bildirim tarihinden itibaren 60 gün içerisinde, Kurul Kararı
aleyhine yetkili İdare Mahkemesinde dava açma hakkının saklı olduğu, söz konusu
idari para cezasının tebellüğ edildiği tarihi izleyen 30 gün içerisinde
yukarıda kaydedilen Kurum hesabına yatırılması halinde %25'lik indirimden yararlanılacağı
veya taksitlendirme talebinde bulunulabileceği, tebliğ tarihini takip eden 60
günlük süre içerisinde yatırılmaması halinde söz konusu idari para cezasının,
6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre
ilgili vergi dairesi aracılığı ile tahsil edileceğinin bilinmesi hususu 7201
sayılı Tebligat Kanunu uyarınca ilanen tebliğ olunur.
5099/2/1-1
—————
20.03.2014 tarih ve 4930-98 sayılı Kurul Kararı ile Enerya Aydın Doğal Gaz Dağıtım A.Ş.’nin
doğal gaz dağıtım bölgesinde faaliyet göstermek üzere 13.04.2012 tarih ve
İTS/AY-012-027 numaralı İç Tesisat ve Servis Hatları Sertifikası verilmiş olan Aytest İnşaat Doğal Gaz Ltd. Şti.’nin
dağıtım şirketi tarafından onaylanmamış iç tesisatların
yapımını gerçekleştirmesi eyleminin 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanunu’nun
Yapım ve Hizmet Faaliyetleri başlıklı 5 inci maddesinin 4 üncü fıkrasına, Doğal
Gaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği'nin 37 nci maddesine, Doğal Gaz Piyasası Sertifika Yönetmeliği'nin
11 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine aykırı olması nedeniyle,
Doğal Gaz Piyasasında Yapılacak Denetimler ile Ön Araştırma ve Soruşturmalarda
Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 23 üncü maddesi uyarınca,
ön araştırma ve soruşturma prosedürüne gerek
olmaksızın, yazılı savunmasının alınmasına karar verilmiştir.
Doğal Gaz Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön
Araştırma ve Soruşturmalarda Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmeliğin 23 üncü maddesi kapsamında yazılı savunma alınmak üzere ilgilisine
01.04.2015 tarih ve 20074 sayılı yazı gönderilmesine rağmen tebliğ
edilememiştir.
Söz konusu savunma yazısının tebliğ tarihinden itibaren
15 gün içerisinde Kurumumuza gönderilmesi, aksi takdirde süresi içerisinde
gönderilmeyen savunmanın dikkate alınmayacağı hususu 7201 sayılı Tebligat
Yasası uyarınca ilanen tebliğ olunur.
5099/3/1-1
—————
Trakya Bölgesi Doğal Gaz Dağıtım
A.Ş.’nin doğal gaz dağıtım bölgesinde faaliyet
göstermekte olan, İç Tesisat ve Servis Hatları Sertifikası sahibi “Truva Mühendislik
ve Isı Sistemleri Tesisatı” Firması hakkında 04.08.2016 tarih ve 6422-12 sayılı
Kurul Kararı kapsamında yapılan soruşturma sonrasında düzenlenen 28.09.2016
tarih ve 1530 sayılı Soruşturma Raporu Kurul’un 09.03.2017 tarihli
toplantısında değerlendirilmiş olup,
“Denetim Dairesi
Başkanlığının 06.03.2017 tarihli ve 83632887-663.07-10720
sayılı Başkanlık Makamına müzekkeresi çerçevesinde; Trakya Bölgesi Doğal Gaz
Dağıtım A.Ş.’nin doğal gaz dağıtım bölgesinde
faaliyet göstermekte olan, İç Tesisat ve Servis Hatları Sertifikası sahibi
“Truva Mühendislik ve Isı Sistemleri Tesisatı” Firmasının, ilgili dağıtım
şirketince onay verilmemiş olan tesisata usulsüz olarak gaz arzı sağlamasının,
4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanunu’nun 6 ncı
maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin (5) numaralı alt bendi, Doğal Gaz
Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği'nin 37 nci
maddesinin birinci fıkrası, Doğal Gaz Piyasası Sertifika Yönetmeliği'nin 11
inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi ve 22 nci
maddesi ile 09.02.2006 tarih ve 652 sayılı Kurul Kararı'nın 6 ncı maddesi hükümlerine aykırılık teşkil etmesi nedeniyle
04.08.2016 tarih ve 6422-12 sayılı Kurul Kararı ile başlatılan doğrudan
soruşturma sonrasında düzenlenen 28.09.2016 tarihli ve 1530 sayılı Soruşturma
Raporu kapsamında; Doğal Gaz Piyasasında Yapılacak Denetimler ile Ön Araştırma
ve Soruşturmalarda Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 20 nci maddesi gereğince istenen sertifika sahibinin yazılı
savunması ile Denetim Dairesi Başkanlığı’nın konuya ilişkin görüşü Kurulca
değerlendirilmiş olup,
a) Sertifika
sahibinin, ilgili dağıtım şirketince onay verilmemiş olan tesisata usulsüz
olarak gaz arzı sağlamasının, 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanunu’nun 5 inci
maddesinin 4 üncü fıkrası ile 6 ncı maddesinin
birinci fıkrasının (c) bendinin (5) numaralı alt bendi, Doğal Gaz Piyasası
Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin 37 nci
maddesinin 1 inci fıkrası, Doğal Gaz Piyasası Sertifika Yönetmeliği’nin 11 inci
maddesinin 1 inci fıkrasının (f) bendi ile 09.02.2006 tarih ve 652 sayılı Kurul
Kararı’nın 6 ncı maddesi hükümlerine aykırı olduğu,
b) Yazılı
savunmada ileri sürülen hususların sertifika sahibini haklı gösterecek
gerekçeler olamayacağı,
anlaşıldığından, “Truva Mühendislik ve Isı Sistemleri Tesisatı”
Firması hakkında 4646 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin 1 inci fıkrası uyarınca,
bundan böyle ilgili mevzuat hükümlerine uygun hareket etmek hususunda gereken
özeni göstermesi konusunda ihtarda bulunulmasına,
karar verilmiştir.”
şeklinde 09.03.2017 tarih ve 6964-13 sayılı Kurul Kararı ihdas
edilmiştir. Bu karar firmanın adres değişikliği yapması ve yeni adresinin
bilinmemesi nedeni ile tebliğ edilememiştir.
Söz konusu Kurul Kararı uyarınca, bundan böyle mevzuata
uygun hareket edilmesi ve 4646 sayılı Kanunun 10 uncu maddesi uyarınca Kararın
yazılı bildirim tarihinden itibaren 60 gün içerisinde, ilgili Firma tarafından
Kurul Kararı aleyhine İdare Mahkemesinde dava açma hakkının saklı olduğu hususu
7201 sayılı Tebligat Yasası uyarınca ilanen tebliğ olunur.
5099/4/1-1
—————
24/02/2017 tarihli ve 9377 sayılı Başkanlık Oluru ile 06.01.2011
tarihli ve 3010/200, 22.06.2011 tarihli ve 3282/79 sayılı Kurul Kararlarının
Danıştay 13. Dairesinin E.2011/1043, K.2013/196, E.2011/3403, K.2014/634, Danıştay
İdari Dava Daireleri Kurulunun E. 2013/2986, K.2015/3905, E. 2016/1212,
K.2016/3852 E. 2014/4188, K.2015/2027, E. 2016/411, K.2016/3882 sayılı Mahkeme
Kararlarında “savunma istem yazısının usule aykırı olarak tebliğ edilmesi”
gerekçesi çerçevesinde iptal edilmesi nedeniyle, Reşit Galip Cad. Han Sokak
No:1/5 Çankaya ANKARA adresinde faaliyet gösteren 20/08/2008 tarih ve
BAY/939-82/24945 sayılı bayilik lisansı sahibi Günışığı Petrol Ürünleri Madeni
Yağ Otomotiv İnşaat Sanayi Ticaret Limited Şirketi’nin;
a) Akaryakıt
istasyonunda 15.02.2010 ve 10.05.2010 tarihlerinde yapılan denetimde alınan
motorin numunelerinin yeterli şart ve seviyede ulusal marker içermediği ve
ilgili teknik düzenlemelere aykırı olduğu TÜBİTAK’ta yapılan analiz sonucunda
düzenlenen 02/06/2010 tarihli ve M-10/644 sayılı ile
24/08/2010 tarihli ve M-10/2102, M-10/2103 sayılı analiz raporları ile tespit
edilmiş olup ilgili lisans sahibinin yeterli şart ve seviyede ulusal marker
içermeyen ve ilgili teknik düzenlemelere aykırı akaryakıt ikmal etmek suretiyle
5015 sayılı Petrol Piyasası Kanununun 18 inci maddesinin dördüncü fıkrasına ve
Petrol Piyasasında Uygulanacak Teknik Kriterler Hakkında Yönetmeliğin 7 nci maddesinin (f) bendi ile 5015 sayılı Petrol Piyasası
Kanununun 4 üncü maddesinin dördüncü fıkrasının (ı) bendi ile Petrol
Piyasasında Uygulanacak Teknik Kriterler Hakkında Yönetmeliğin 5 inci
maddesinin üçüncü fıkrasının (a) ve (b) bentlerine ve aynı yönetmeliğin 7 nci maddesinin (d) bendine aykırı hareket ettiği,
b)
10.05.2010 tarihinde yapılan denetimde akaryakıt istasyonunda bulunan yer altı
akaryakıt depolama tankını vaziyet planında bulunmamasına karşın piyasa
faaliyetine konu etmek suretiyle 5015 sayılı Petrol Piyasası Kanununun 3 üncü
maddesinin yedinci ve on birinci fıkrası ile Petrol Piyasası Lisans
Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin (e) bendine aykırı hareket ettiği,
c) 01.03.2010 ve
10.07.2010 tarihlerinde yapılan denetimde 14.06.2010 tarihli ve M-10/800,
M-10/801, M-10/802 ile 27/09/2010 tarihli ve M-10/2947
sayılı analiz raporlarına göre yeterli şart ve seviyede marker ihtiva etmeyen
ve teknik düzenlemelere uygun olmayan akaryakıt ikmali yapmak suretiyle 5015
sayılı Petrol Piyasası Kanununun 18 inci maddesinin dördüncü fıkrasına ve
Petrol Piyasasında Uygulanacak Teknik Kriterler Hakkında Yönetmeliğin 7 nci maddesinin (f) bendi ile 5015 sayılı Petrol Piyasası
Kanununun 4 üncü maddesinin dördüncü fıkrasının (ı) bendi ile Petrol
Piyasasında Uygulanacak Teknik Kriterler Hakkında Yönetmeliğin 5 inci
maddesinin üçüncü fıkrasının (a) ve (b) bentlerine ve aynı yönetmeliğin 7 nci maddesinin (d) bendine aykırı hareket ettiği,
d)
10.07.2010 tarihinde yapılan denetimde akaryakıt istasyonunda bulunan yer altı
akaryakıt depolama tankını vaziyet planında bulunmamasına karşın piyasa faaliyetine
konu etmek suretiyle 5015 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin yedinci ve dokuzuncu
fıkraları ve 4 üncü maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkraları ile Petrol Piyasası
Lisans Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin (e) bendi ile 18 inci maddesinin
üçüncü ve dördüncü fıkralarına aykırı hareket ettiği,
değerlendirildiğinden, konunun detaylı bir şekilde araştırılması ve ilgili
mevzuat karşısındaki durumunun tespit edilmesi amacıyla, 5015 sayılı Kanunun
“İdari yaptırımlar” başlıklı 20 nci maddesi ve Petrol
Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve Soruşturmalarda Takip
Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 19 uncu maddesi hükümleri
uyarınca Günışığı Petrol Ürünleri Madeni Yağ Otomotiv İnşaat Sanayi Ticaret
Limited Şirketi hakkında doğrudan soruşturma açılmasına karar verilmiş,
mevzuata aykırı durumun 15 gün içerisinde giderilmesi gerektiğinin aksi halde
faaliyetin geçici olarak durdurulabileceğinin veya doğrudan iptal yaptırımı
uygulanabileceğinin ihbar edilmesi ve 20 nci madde
kapsamında ihbar ve yürütülen soruşturma sonucu Yönetmeliğin 23 üncü maddesi
gereğince düzenlenen 02/03/2017 tarihli ve 301 sayılı Soruşturma Raporu yazılı
savunma alınmak üzere ilgilisine gönderilmesine rağmen tebliğ edilememiştir.
Söz konusu savunma yazısının tebliğ tarihini izleyen 30
gün içerisinde Kurumumuza gönderilmesi, aksi takdirde süresi içerisinde
gönderilmeyen savunmanın dikkate alınmayacağı hususu 7201 sayılı Tebligat
Yasası uyarınca ilanen tebliğ olunur.
5099/5/1-1
—————
07/04/2017 tarihli ve 16813 sayılı Başkanlık Oluru ile İpekyolu
Mah. Çağçağ Köprü Yanı Nusaybin Mardin adresinde
mukim 27.02.2013 tarihli ve BAY/939-82/32218 sayılı bayilik lisansı sahibi
İlker Otomasyon Pompa Sistemleri Petrol Nakliyat Gıda Sanayi Ticaret Limited
Şirketi’nin akaryakıt istasyonunda 28-29.04.2014 tarihlerinde yapılan denetimde
3 numaralı tanktan ve tanka bağlı pompadan alınan numunelerinin EGE PAL’de
yapılan analizi neticesinde düzenlenen 27.05.2014 tarihli ve 2014-E14050601
sayılı analiz raporundan numunelerin mineral yağ ve geri kazanım solventi özelliği gösterdiğinin tespit edilmesi nedeniyle
sahibi bulunduğu istasyonda 28-29.04.2014 tarihleri itibariyle tağşiş ve/veya
hile amacıyla akaryakıta katılabilecek ürün bulundurmak suretiyle 5015 sayılı
Petrol Piyasası Kanununun 8 inci maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi ile
Petrol Piyasası Lisans Yönetmeliğinin 38 inci maddesinin (e) bendine aykırı
hareket ettiği değerlendirildiğinden, konunun detaylı bir şekilde araştırılması
ve ilgili mevzuat karşısındaki durumunun tespit edilmesi amacıyla, 5015 sayılı
Kanunun “İdari yaptırımlar” başlıklı 20 nci maddesi
ve Petrol Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve Soruşturmalarda
Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 19 uncu maddesi hükümleri
uyarınca İlker Otomasyon Pompa Sistemleri Petrol Nakliyat Gıda Sanayi Ticaret
Limited Şirketi hakkında doğrudan soruşturma açılmasına karar verilmiş,
mevzuata aykırı durumun 15 gün içerisinde giderilmesi gerektiğinin aksi halde
faaliyetin geçici olarak durdurulabileceğinin veya doğrudan iptal yaptırımı
uygulanabileceğinin ihbar edilmesi ve 20 nci madde
kapsamında ihbar ve yürütülen soruşturma sonucu Yönetmeliğin 23 üncü maddesi
gereğince düzenlenen 13/04/2017 tarihli ve 468 sayılı Soruşturma Raporu yazılı
savunma alınmak üzere ilgilisine gönderilmesine rağmen tebliğ edilememiştir.
Söz konusu savunma yazısının tebliğ tarihini izleyen 30
gün içerisinde Kurumumuza gönderilmesi, aksi takdirde süresi içerisinde
gönderilmeyen savunmanın dikkate alınmayacağı hususu 7201 sayılı Tebligat
Yasası uyarınca ilanen tebliğ olunur.
5099/6/1-1
—————
Kurul’un 16.03.2017 tarihli ve
6976-25 sayılı Kararı ile İropet Akaryakıt Ürünleri
Dağıtım Nakliye Pazarlama Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’nin, 28.01.2015
tarihli denetimde tespit edildiği üzere, akaryakıt istasyonunda otomasyon
sisteminin çalışmaması ve dağıtıcısı dışında akaryakıt ikmal etmesi ile ilgili
olarak 5015 sayılı Kanunun “İdari yaptırımlar” başlıklı 20 nci
maddesi ve Petrol Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve
Soruşturmalarda Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 19 uncu
maddesi hükümleri uyarınca İropet Akaryakıt Ürünleri
Dağıtım Nakliye Pazarlama Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi hakkında 04.02.2016
tarih ve 6102-47 sayılı Kurul Kararı kapsamında yapılan soruşturma sonucunda
düzenlenen 22.02.2016 tarihli ve 250 sayılı Soruşturma Raporu ve istenilen
yazılı savunma Kurul’ca değerlendirilmiş olup; süresinde savunma yapmayan İropet Akaryakıt Ürünleri Dağıtım Nakliye Pazarlama Sanayi
Ve Ticaret Limited Şirketi hakkında dağıtıcısı dışında akaryakıt ikmali
gerçekleştirmesi nedeniyle 5015 sayılı Petrol Piyasası Kanununun 6455 sayılı
Kanunla değişik 19 uncu maddesinin yedinci fıkrası ve “Petrol Piyasası
Kanununun 19 uncu Maddesi Uyarınca 2015 Yılında Uygulanacak Para Cezaları
Hakkında Tebliğ” hükümleri gereğince belirlenen 80.106,-TL tutarında ayrıca
akaryakıt istasyonunda otomasyon sisteminin çalışmaması nedeniyle 5015 sayılı
Petrol Piyasası Kanununun 6455 sayılı Kanunla değişik 19 uncu maddesinin
yedinci fıkrası ve “Petrol Piyasası Kanununun 19 uncu Maddesi Uyarınca 2015
Yılında Uygulanacak Para Cezaları Hakkında Tebliğ” hükümleri gereğince
belirlenen 80.106,-TL tutarında olmak üzere toplamda 160.212,- TL tutarında
idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir.
Söz konusu Kurul Kararı uyarınca
160.212,- TL tutarındaki idari para cezasının 5326 sayılı Kabahatler Kanununun
17 nci maddesinin 6 ncı
fıkrası ve ilgili mevzuatlar gereği, yazımızın tebellüğ edildiği tarihi izleyen
60 gün içerisinde Vakıflar Bankası Bahçelievler Şubesi nezdinde açılan Enerji
Piyasası Düzenleme Kurumu’na ait TR55 0001 5001 5800 7292 2300 32 numaralı
hesaba yatırılabileceği ve ayrıca Petrol Piyasası Kanununun 21 inci maddesinin
üçüncü fıkrası uyarınca Kararın yazılı bildirim tarihinden itibaren 60 gün
içerisinde, Kurul Kararı aleyhine İdare Mahkemesinde dava açma hakkınızın saklı
olduğu, söz konusu idari para cezasının yazımızın tebellüğ edildiği tarihi
izleyen 30 gün içerisinde yukarıda kaydedilen Kurum hesabına yatırılması
halinde %25’lik indirimden yararlanılacağı veya taksitlendirme talebinde
bulunulabileceği, tebliğ tarihini takip eden 60 günlük süre içerisinde
yatırılmaması halinde söz konusu idari para cezasının, 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre ilgili vergi dairesi
aracılığı ile tahsil edileceği hususu 7201 sayılı Tebligat Kanunu uyarınca
ilanen tebliğ edilir.
5099/7/1-1
—————
Kurul Başkanlık Makam’ının
03.03.2017 tarihli ve 10533 sayılı Oluru ile, 08/09/2014 tarihinde 23.03.2006
tarihli ve LPG-BAY/700-185/01379 numaralı LPG oto gaz bayilik lisansı sahibi
Elbistan Petrol Akaryakıt Nakliye Ticaret Sanayi Limited Şirketi'nin
"Kümbet Mahallesi No:27 Adnan Menderes Bulvarı Elbistan -
KAHRAMANMARAŞ" adresinde yapılan denetimlerde tespit edildiği (Tutanak : B- 052844) istasyonda sorumlu müdür belgesine
sahip sorumlu müdür çalıştırılmaması nedeniyle, 5307 sayılı Kanunun
"Yaptırımlar" başlıklı 17 İnci maddesi ve Sıvılaştırılmış Petrol
Gazları (LPG) Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve Soruşturmalarda
Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 18 inci maddesi hükümleri
uyarınca Şirketiniz hakkında doğrudan soruşturma açılmasına karar verilmiştir.
Bu kapsamda mevzuata aykırılık ile ilgili olarak Kurul
Kararı, yukarıda anılan Kanunun 17 nci maddesi
uyarınca yazımız ekinde sunulmuştur.
Söz konusu aykırılıklarla ilgili olarak 5307 sayılı
Kanunun "Yaptırımlar" başlıklı 17 inci maddesi ve Sıvılaştırılmış
Petrol Gazları (LPG) Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve
Soruşturmalarda Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 18 inci
maddesi hükümleri uyarınca Kurul Başkanlık Madam’ının 03.03.2017 tarihli ve
10533 sayılı Oluru kapsamındaki soruşturma gereği, Yönetmeliğin 22 inci maddesi
gereğince düzenlenen 26/04/2017-511 sayılı Soruşturma
Raporu 28.04.2017 tarih ve 22370 sayılı yazımız ile gönderilmiş ancak,
ilgilinin belirlenebilen adreslerine tebligat yapılamamıştır. Ticaret
Sicilinden de adres tespiti yapılamamıştır.
Söz konusu Raporda belirtilen
hususlarla ilgili olarak Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasasında
Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve Soruşturmalarda Takip Edilecek Usul ve
Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 22 inci maddesi uyarınca, yapacağınız yazılı
savunmanızın yazımızın tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içerisinde, hali
hazırda mevzuata aykırılığın giderilip giderilmediği hususu da belirtilmek
suretiyle Kurumumuza gönderilmesi gerekmekte olup, süresi içinde gönderilmeyen
savunmanız dikkate alınmayacağının bilinmesi hususu, 7201 sayılı Tebligat
Yasası uyarınca ilanen tebliğ olunur.
5099/8/1-1
—————
Kurul Başkanlık Makam’ının
03.03.2017 tarih ve 10533 sayılı Olur’u ile,
10/09/2014 ve 11.05.2016 tarihlerinde 04.04.2008 tarihli ve
LPG-BAY/941-54/07640 numaralı LPG oto gaz bayilik lisansı sahibi Mehmet Hayber-
HAYPET'in "Mahallesi Düzbağ
Kasabası Merkez - KAHRAMANMARAŞ" adresinde yapılan denetimlerde tespit
edildiği (Tutanak: B-037893 - B-278989) istasyonda sorumlu müdür belgesine
sahip sorumlu müdür çalıştırılmaması nedeniyle, 5307 sayılı Kanunun
"Yaptırımlar" başlıklı 17 İnci maddesi ve Sıvılaştırılmış Petrol
Gazları (LPG) Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve
Soruşturmalarda Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 18 inci
maddesi hükümleri uyarınca Şirketiniz hakkında doğrudan soruşturma açılmasına
karar verilmiştir.
Bu kapsamda mevzuata aykırılık ile ilgili olarak Kurul
Kararı, yukarıda anılan Kanunun 17 nci maddesi
uyarınca yazımız ekinde sunulmuştur.
Söz konusu aykırılıklarla ilgili olarak 5307 sayılı
Kanunun "Yaptırımlar" başlıklı 17 inci maddesi ve Sıvılaştırılmış
Petrol Gazları (LPG) Piyasasında Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve
Soruşturmalarda Takip Edilecek Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 18 inci
maddesi hükümleri uyarınca Kurul Başkanlık Makam’ının
03.03.2017 tarih ve 10533 sayılı Olur’u kapsamındaki soruşturma gereği,
Yönetmeliğin 22 inci maddesi gereğince düzenlenen 21/04/2017-490
sayılı Soruşturma Raporu 27.04.2017 tarih ve 22279 sayılı yazımız gönderilmiş
ancak, ilgilinin belirlenebilen adresinde, Yurtdışında Bulunduğu ve ne zaman
geleceğinin belli olamadığı açıklamasıyla tebligat yapılamamıştır.
Söz konusu Raporda belirtilen
hususlarla ilgili olarak Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Piyasasında
Yapılacak Denetimler İle Ön Araştırma ve Soruşturmalarda Takip Edilecek Usul ve
Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 22 inci maddesi uyarınca, yapacağınız yazılı
savunmanızın yazımızın tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içerisinde, hali
hazırda mevzuata aykırılığın giderilip giderilmediği hususu da belirtilmek
suretiyle Kurumumuza gönderilmesi gerekmekte olup, süresi içinde gönderilmeyen
savunmanız dikkate alınmayacağının bilinmesi hususu, 7201 sayılı Tebligat
Yasası uyarınca ilanen tebliğ olunur.
5099/9/1-1
—————
30.03.2012 tarihli ve BAY/939-82/30768 sayılı bayilik
lisansı sahibi Petro Turizm Taşımacılık Akaryakıt İnşaat Gıda San. Tic. Ltd.
Şirketi unvanlı şirkete ait akaryakıt istasyonunda 18/07/2012
tarihinde yapılan denetimde alınan numunelerin yeterli şart ve seviyede ulusal
marker içermediği ve teknik düzenlemelere aykırı olduğu gerekçesiyle adı geçen
şirkete ilişkin düzenlenen 03/02/2017 tarih ve 165 sayılı Soruşturma Raporunu
değerlendiren Kurul 13/04/2017 tarih ve 7027-14 sayılı Kararıyla zikredilen
şirket hakkında 163.111-TL tutarında idari para cezası uygulanmasına karar
vermiştir.
Söz konusu Kurul Kararı uyarınca,
163.111-TL tutarındaki idari para cezasının 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17
nci maddesinin altıncı fıkrası ve ilgili mevzuat
gereği, yazımızın tebellüğ edildiği tarihi izleyen 60 gün içerisinde Vakıflar
Bankası Bahçelievler Şubesi nezdinde açılan Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'na
ait TR55 0001 5001 5800 7292 2300 32 numaralı hesaba yatırılabileceği ve ayrıca
5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunun 21 inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca
Kararın yazılı bildirim tarihinden itibaren 60 gün içerisinde, Kurul Kararı
aleyhine yetkili İdare Mahkemesinde dava açma hakkının saklı olduğu, söz konusu
idari para cezasının tebellüğ edildiği tarihi izleyen 30 gün içerisinde
yukarıda kaydedilen Kurum hesabına yatırılması halinde %25'lik indirimden
yararlanılacağı veya taksitlendirme talebinde bulunulabileceği, tebliğ tarihini
takip eden 60 günlük süre içerisinde yatırılmaması halinde söz konusu idari
para cezasının, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
hükümlerine göre ilgili vergi dairesi aracılığı ile tahsil edileceğinin
bilinmesi hususu 7201 sayılı Tebligat Kanunu uyarınca ilanen tebliğ olunur.
5099/10/1-1
Cumhuriyet
Üniversitesi Rektörlüğünden:
AVUKAT ALINACAKTIR
Üniversitemiz Hukuk Müşavirliğinde istihdam edilmek
üzere, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin
Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmeliğin Ek 6 ncı
maddesine dayanılarak hazırlanan ve 25/03/2015 tarihli 29306 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretim Üst
Kuruluşları İle Yükseköğretim Kurumları Hukuk Müşavirliği ve Avukatlık Giriş
Sınavı ve Atama Yönetmeliği hükümlerine göre münhal bulunan 1 (bir) adet avukat
kadrosuna sözlü sınavla atama yapılacaktır.
UNVANI |
SINIFI |
DERECESİ |
ADET |
AVUKAT |
AH |
6 |
1 |
I - SINAVA BAŞVURU ŞARTLARI
A. GENEL ŞARTLAR:
a. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci
maddesinde belirtilen genel şartları taşımak,
b. 2016 tarihinde yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı
KPSS P3 puan türünden en az yetmiş puan almış olmak,
c. Hukuk Fakültesi mezunu olmak ya da bunlara denkliği
Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun olmak,
d. Avukat kadrosu için başvuru tarihinin son günü
itibariyle avukatlık ruhsatnamesine sahip olmak.
II - BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
1. Başvuru Formu (Başvuru için tıklayınız.)
2. Diploma veya mezuniyet belgesinin onaylı örneği
(eğitimini yurt dışında tamamlamış olanların diploma denklik belgesinin onaylı
örneği)
3. Üç adet vesikalık fotoğraf
4. KPSS (B) sonuç belgesinin barkotlu bilgisayar çıktısı
5. Özgeçmiş
6. Avukatlık ruhsatnamesinin onaylı örneği
* Bu belgeler, aslı ibraz edilmek kaydıyla
Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığınca da onaylanabilir.
III - GİRİŞ SINAVININ ŞEKLİ, BAŞVURU ŞARTLARI YERİ VE
DEĞERLENDİRİLMESİ
Başvuru Yeri |
Cumhuriyet Üniversitesi Rektörlüğü Personel Daire
Başkanlığı SİVAS |
İlk Başvuru Tarihi |
05.06.2017 |
Son Başvuru Tarihi |
19.06.2017 |
Sınav Yeri ve Tarihi |
Cumhuriyet
Üniversitesi Rektörlüğü Rektörlük Toplantı Salonu - 06.07.2017 Saat:
10.00 |
Başvurular Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına
19.06.2017 tarihine kadar şahsen yapılacaktır. İlanda belirtilen süre
içerisinde yapılmayan başvurular dikkate alınmayacaktır.
Sınav sözlü olarak yapılacaktır. Aranılan şartları
taşıyan adaylar, ilanda belirtilen KPSS P3 puan türünden en yüksek puanı alan
adaydan başlamak ve atama yapılacak kadro sayısının beş katını geçmemek üzere
bir sıralamaya tabi tutulur. KPSS P3 puan türü itibariyle en son adayın aldığı
puanla aynı puana sahip adaylar da giriş sınavına çağrılacaktır. Sınav için
öngörülen süre içerisinde yapılan başvuruları inceleyerek adayların aranan
şartları taşıyıp taşımadıkları, Başvuru İnceleme Komisyonu tarafından
değerlendirilecek olup, başvurusu kabul edilen adayların listesi Üniversitemizin
www.cumhuriyet.edu.tr sayfasından yayımlanacaktır.
Sınavda adaylar;
a. Aşağıda V. maddede belirtilen sınav konularına
ilişkin bilgi düzeyi
b. Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü
c. Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin
mesleğe uygunluğu
d. Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı
e. Genel yetenek ve genel kültürü,
f. Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden ayrı ayrı puan verilmek suretiyle
değerlendirilecekler. Sınav sonuçları Üniversitemiz www.cumhuriyet.edu.tr
internet sitesinden duyurulacaktır.
IV - SINAVIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Başarı sıralaması, sınavda en yüksek not alan adaydan
başlanarak belirlenir. Sınav başarı notunun eşitliği durumunda KPSS P3 puanı
yüksek olan aday sıralamada üstte yer alır. Adaylar, sınav kurulu tarafından
anılan yönetmeliğin 13. maddesinin 4. fıkrasının (a) bendi için elli puan,
diğer bentlerde yazılı özelliklerin her biri için onar puan üzerinden
değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilir. Sınavda başarılı
sayılmak için sınav kurulu üyelerinin yüz tam puan üzerinden verdikleri
puanların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması şarttır.
V - SINAV KONULARI
a. Anayasa Hukuku
b. Medeni Hukuk
c. Borçlar Hukuku
d. Ticaret Hukuku
e. Medeni Usul Hukuku
f. İcra ve İflas Hukuku
g. İdare Hukuku
h. İdari Yargılama Hukuku
i. Ceza Hukuku
j. Ceza Usul Hukuku
k. İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku
VI - SINAV SONUÇLARININ İLANI VE İTİRAZLAR
1. Sınav sonuçları, Sınav Kurulu tarafından başarı puanı
en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle sınav duyurusunda belirtilen avukat
kadro sayısı kadar asıl aday ile bunların yarısı kadar yedek aday isimlerinden
oluşturulan başarı listesi Üniversitemizin internet sayfasından duyurulacaktır.
Ayrıca, başarılı olan adaylara sonuç yazılı olarak bildirilir.
2. Başarı sırasına göre oluşturulacak yedek aday
listesi, sınav sonuçlarının ilanından itibaren altı ay süreyle geçerlidir.
3. Sınavda yetmiş ve üzerinde puan almış olmak
sıralamaya giremeyen adaylar için kazanılmış hak teşkil etmez.
4. Duyuru tarihinden itibaren beş iş günü içerisinde
sınav sonuçlarına itiraz edilebilir. Yapılan itirazlar Sınav Kurulunca en geç
on beş gün içinde sonuçlandırılır.
VII - GERÇEĞE AYKIRI BEYAN
1. Sınavı kazananlardan sınav başvuru formunda gerçeğe
aykırı beyanda bulunduğu veya belge verdiği tespit edilenlerin sınav sonuçları
geçersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi iptal
edilir. Bunlar hiçbir hak talep edemez.
2. Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu veya belge verdiği
tespit edilenler hakkında
Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
VIII - AVUKATLIK KADROSUNA ATANMA İŞLEMLERİ
1. Giriş sınavında başarılı olup asıl listede yer
alanlardan, kendilerine yapılacak bildirimde belirtilen süre içinde istenen
belgeleri ibraz edenler, avukat kadrosuna atanırlar.
2. Adayların avukat kadrolarına atanmaları giriş sınavı
başarı puan sıralamasına göre yapılır. Sınavda başarılı olup göreve
başlamayanların veya ataması yapılıp herhangi bir sebeple görevden ayrılanların
yerine, yeni bir sınav yapılana kadar ve her halükarda giriş sınavı
sonuçlarının açıklandığı tarihten itibaren en geç altı ay içinde, giriş sınavı
başarı sırası dikkate alınarak yedek listeden atama yapılabilir.
3. Gerekli şartları taşımadığı sonradan anlaşılanların
atama işlemleri yapılmaz. Atamaları yapılmış ise bu atamalar iptal edilir.
Atama yapılması için kendilerine bildirilen süre içinde mazeretsiz olarak
başvurmayanlar veya ataması yapıldığı halde süresi içinde göreve mazeretsiz
başlamayanlar atama işleminden sarfınazar etmiş sayılırlar ve sınav sonuçları
kazanılmış hak sayılmaz.
Atamaları yapılanların görevlerine başlamalarında 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 62 nci ve 63 üncü
maddesi hükümleri uygulanır.
5001/1-1
HUKUK FAKÜLTESİNE ÖĞRETİM ÜYESİ ALINACAKTIR
Üniversitemiz Hukuk Fakültesi Kamu
Hukuku Bölümü Ceza ve Ceza Muhakemesi Hukuku Anabilim Dalı Profesör kadrosuna
2547 sayılı Kanun ile “Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği” nde öngörülen koşullara ek olarak, Üniversitemiz web
sayfasında yayınlanan Akademik Personel İstihdam Yönergesi Kriterleri’ni yerine
getirmiş olmak kaydı ile aylık ve özlük hakları yönünden de 4857 sayılı İş
Kanunu hükümlerine tabi olarak Profesör alınacaktır. İlana konu olan kadro tam zamanlıdır.
Aranan Şartlar:
1. Lisans derecesini Hukuk, Yüksek Lisans ve Doktora
derecesini Kamu Hukuku-Ceza Hukuku alanında almış olması,
2. Doktora tez konusunun Ceza Hukuku veya Ceza Usul
Hukuku alanında olması,
3. Yayınlanmış en az üç kitabının olması,
4. Ceza Hukuku alanında hakemli en az on makale
yayınlamış olması,
5. Uluslararası Sempozyum, Kurultay, Toplantı, Çalıştay veya Kongrelerde sunulmuş ve yayınlanmış en az beş
bildirisinin olması,
6. İngilizce ve Fransızca dillerinde ÜDS veya KPDS’den
en az 80 puan almış olması
Adayların KHAS Akademik Yükseltilme ve Atanma
Kriterlerinin Ek-2 tablosundaki sıralamaya uygun hazırladıkları (Profesör
adayları 6 takım) bilimsel dosyaları ile birlikte Kadir Has Üniversitesi, Kadir
Has Kampusü Personel Dairesi 34083-Cibali/İSTANBUL
adresine ilan başvuru süresi içinde başvuruda bulunmaları gerekmektedir.
Adayların bilimsel dosyalarında bulunacak belgeler:
1. Öğretim üyesi başvuru dilekçesi,
2. Özgeçmiş (YÖK formatlı),
3. Üniversitemiz web sayfasında
(http://www.khas.edu.tr/1622/mevzuat) adresinde yayınlanan KHAS Akademik
Personel İstihdam Yönergesine göre hazırlanacak Ek-1 ve Ek-2 tabloları,
Ek-1: Bu formda her madde ile ilgili yayın/diğer
faaliyet vs. isimleri yazılacak.
Ek-2: Ek-1’de yazılan yayın/faaliyet vs. ile ilgili
puanlar yazılacak.
4. Akademik unvanının gerektirdiği onaylı diploma ve
belgelerin fotokopileri (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora, Doçentlik belgesi
asıllar ile birlikte geldiğinde diploma onayları yapılabilecektir.) Yabancı ülkelerden
alınan diplomaların Üniversitelerarası Kurul’ca denkliğinin onaylanmış olması
şarttır.
5. Yabancı dil yeterliliğini gösteren belge
6. Erkek adaylar için askerlik durum belgesi
Belirtilen şartları taşımayan ve süresi içerisinde
başvurmayan adayların başvuruları ile postayla yapılan başvurular dikkate
alınmayacaktır.
Başvuru dosyasında eksik belge olması halinde başvuru
değerlendirmeye alınmayacaktır.
Başvuru süresi, ilan tarihinden itibaren 15 gündür.
(Günlük gazete ilan tarihinden en son tarihli olanı
dikkate alınacaktır.)
Başvuru adresi:
Kadir Has Üniversitesi Cibali
Kadir Has Kampusü
Personel Dairesi
34083-Cibali/İSTANBUL
5033/1-1
—————
İLETİŞİM FAKÜLTESİNE ÖĞRETİM ÜYESİ ALINACAKTIR
Üniversitemiz İletişim Fakültesi akademik
birimlerinin aşağıda belirtilen Bölümün Doçent kadrolarına 2547 sayılı Kanun
ile “Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği” nde
öngörülen koşullara ek olarak, Üniversitemiz web sayfasında yayınlanan Akademik
Yükseltilme ve Atanma Kriterleri yerine getirmiş olmak kaydı ile aylık ve özlük
hakları yönünden 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine tabi olarak Doçent
alınacaktır. İlana konu olan
kadrolar tam zamanlıdır.
Aranan Şartlar:
1. Kadir Has Üniversitesi Akademik Yükseltilme ve
Atanma Kriterlerinde Doçent atanabilmek için gereken niteliklere sahip olmak,
2. İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım
bölümlerinde en az 3 yıl çalışmış olmak; iletişim
bilimleri ve siyasal iletişim alanlarında ulusal ve uluslararası projelerde
görev almış olmak.
Adayların KHAS Akademik Yükseltilme ve Atanma
Kriterlerinin Ek-2 tablosundaki sıralamaya uygun hazırladıkları (Doçent
adayları 4 takım) bilimsel dosyaları ile birlikte Kadir Has Üniversitesi, Kadir
Has Kampusü Personel Dairesi 34083-Cibali/İSTANBUL
adresine ilan başvuru süresi içinde başvuruda bulunmaları gerekmektedir.
Adayların bilimsel dosyalarında bulunacak belgeler:
1. Öğretim üyesi başvuru dilekçesi,
2. Özgeçmiş (YÖK formatlı),
3. Üniversitemiz web sayfasında
(http://www.khas.edu.tr/1622/mevzuat) adresinde yayınlanan KHAS Akademik
Personel İstihdam Yönergesine göre hazırlanacak Ek-1 ve Ek-2 tabloları,
Ek-1: Bu formda her madde ile ilgili yayın/diğer
faaliyet vs. isimleri yazılacak.
Ek-2: Ek-1’de yazılan yayın/faaliyet vs. ile ilgili
puanlar yazılacak.
4. Akademik unvanının gerektirdiği onaylı diploma ve
belgelerin fotokopileri (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora, Doçentlik belgesi
asıllar ile birlikte geldiğinde diploma onayları yapılabilecektir.) Yabancı
ülkelerden alınan diplomaların Üniversitelerarası Kurul’ca denkliğinin
onaylanmış olması şarttır.
5. Yabancı dil yeterliliğini gösteren belge
6. Erkek adaylar için askerlik durum belgesi
Belirtilen şartları taşımayan ve süresi içerisinde
başvurmayan adayların başvuruları ile postayla yapılan başvurular dikkate
alınmayacaktır.
Başvuru dosyasında eksik belge olması halinde başvuru
değerlendirmeye alınmayacaktır.
Başvuru süresi, ilan tarihinden itibaren 15 gündür.
(Günlük gazete ilan tarihinden en son tarihli olanı dikkate alınacaktır.)
Birimi |
Bölümü |
Akademik Unvan |
Adet |
Özel Koşullar |
İletişim
Fakültesi |
Halkla İlişkiler
ve Tanıtım |
Doçent |
1 |
Siyasal İletişim, Yeni Medya ve İzleyici
Araştırmaları alanlarında çalışmalar yapmış; iletişim bilimleri ve siyasal iletişim
alanlarında ulusal ve uluslararası projelerde çalışmış; proje hazırlama,
proje ekibinde yer alma, proje yönetme ve proje yazma eğitimi deneyimlerine
sahip olmak. |
Başvuru adresi:
Kadir Has Üniversitesi Cibali
Kadir Has Kampusü
Personel Dairesi
34083-Cibali/İSTANBUL
5034/1/1-1
—————
İŞLETME FAKÜLTESİNE ÖĞRETİM ÜYESİ ALINACAKTIR
Üniversitemiz İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü’nde
mevcut 1 (bir) adet Doçent kadrosuna 2547 sayılı Kanun ile “Öğretim Üyeliğine
Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği”nde öngörülen
koşullara ek olarak, Üniversitemiz web sayfasında yayınlanan KHAS Akademik
Personel İstihdam Yönergesi kriterlerini yerine
getirmiş olmak kaydı ile aylık ve özlük hakları yönünden 4857 sayılı İş Kanunu
hükümlerine tabi olarak Doçent alınacaktır. İlana konu olan kadrolar tam
zamanlıdır.
Aranan Şartlar:
1. Kadir Has Üniversitesi Akademik Personel İstihdam
Yönergesine göre Doçent atanabilmek için gereken niteliklere sahip olmak,
2. Konusunda saygın dergilerde (SCI-EXP, SSCI, AHCI)
yayınlarının bulunuyor olması,
3. Doktora derecesini Örgütsel Davranış veya İnsan
Kaynakları Yönetimi alanlarından birinden almış olmak.
4. Bu kadroya doçent olarak atanabilme kriterlerini sağlayanlar başvuru yapabilir.
Adayların KHAS Akademik Personel İstihdam Yönergesine
göre Ek-1 tablosundaki sıralamaya uygun hazırladıkları (Doçent adayları 4
takım) bilimsel dosyaları ve aşağıda listesi verilen evrakların bulunduğu
başvuru dosyası ile birlikte Kadir Has Üniversitesi, Kadir Has Kampusü Personel Dairesi 34083-Cibali/İSTANBUL adresine
ilan başvuru süresi içinde başvuruda bulunmaları gerekmektedir.
Adayların başvuru dosyasında bulunacak belgeler:
1. Öğretim üyesi başvuru dilekçesi,
2. Özgeçmiş (YÖK formatlı),
3. Üniversitemiz web sayfasında
(http://www.khas.edu.tr/1622/mevzuat) adresinde yayınlanan KHAS Akademik Personel İstihdam
Yönergesine göre hazırlanacak Ek-1 ve Ek-2 tabloları,
Ek-1: Bu formda her madde ile ilgili yayın/diğer
faaliyet vs. isimleri yazılacak.
Ek-2: Ek-1’de yazılan yayın/faaliyet vs. ile ilgili
puanlar yazılacak.
4. Akademik unvanının gerektirdiği onaylı diploma ve
belgelerin fotokopileri (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora, Doçentlik belgesi
asıllar ile birlikte geldiğinde diploma onayları yapılabilecektir.) Yabancı
ülkelerden alınan diplomaların Üniversitelerarası Kurul’ca denkliğinin
onaylanmış olması şarttır.
5. Yabancı dil yeterliliğini gösteren belge
6. Erkek adaylar için askerlik durum belgesi
Belirtilen şartları taşımayan ve süresi içerisinde
başvurmayan adayların başvuruları ile postayla yapılan başvurular dikkate
alınmayacaktır.
Başvuru dosyasında eksik belge olması halinde başvuru
değerlendirmeye alınmayacaktır.
Başvuru süresi, ilan tarihinden itibaren 15 gündür.
(Günlük gazete ilan tarihinden en son tarihli olanı dikkate alınacaktır.)
Birimi |
Bölümü |
Akademik
Unvan |
Adet |
Özel
Koşullar |
İşletme
Fakültesi |
İşletme |
Doç.
Dr. |
1
(Bir) |
İş görenlerin güçlendirme algılarının
sorumluluk üstlenme davranışları üzerindeki etkisi, işe adanmışlık, iş tatmini,
İşle ilgili stres faktörleri, kişi-iş uyumu, kurumsal sosyal ınovasyon gibi konularda
araştırma ve yayın yapıyor olmak. Bu konularda en az 5 yıl süre ile ders
vermiş olmak gerekmektedir. |
Başvuru adresi:
Kadir Has Üniversitesi Cibali
Kadir Has Kampusü
Personel Dairesi
34083-Cibali/İSTANBUL
5034/2/1-1
Abant
İzzet Baysal Üniversitesinden:
AKADEMİK PERSONEL ALINACAKTIR
Üniversitemizin aşağıda belirlenen birim ve anabilim
dallarına 2547 sayılı Kanun ve Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atanma
Yönetmeliğinin ilgili maddeleri, Üniversitemiz Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve
Atanma Kriterleri, (http://www.ibu.edu.tr/index.php/tr/akademik linkinden temin
edilebilir.) ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48. maddesinde
belirtilen şartları sağlamış olmak koşuluyla öğretim üyesi alınacaktır.
Başvuru süresi ilanın yayım tarihinden itibaren on beş
(15) gündür. Başvurular ilan edilen birime şahsen yapılacak olup, süresi içinde
yapılmayan başvurular ve eksik belgeli dosyalar ile postayla yapılacak
başvurular kabul edilmeyecektir.
Profesör kadroları devamlı statü için olup; adaylar
başlıca araştırma eserini de belirttikleri dilekçesine ekleyecekleri, doçentlik
belgesi, diğer öğrenim belgeleri, nüfus cüzdanı fotokopisi, fotoğraf ve
özgeçmiş ile bilimsel çalışma ve yayınlarını kapsayan altı takım dosya ile
Rektörlüğümüz Personel Daire Başkanlığına başvuracaklardır.
Doçent kadroları devamlı statü için olup; adaylar
dilekçesine ekleyecekleri, doçentlik belgesi, diğer öğrenim belgeleri, nüfus
cüzdanı fotokopisi, fotoğraf ve özgeçmiş ile bilimsel çalışma ve yayınlarını
kapsayan dört takım dosya ile Rektörlüğümüz Personel Daire Başkanlığına
başvuracaklardır.
Yardımcı Doçent kadrolarına başvuracak adaylar;
dilekçesine ekleyecekleri, öğrenim belgeleri, nüfus cüzdanı fotokopisi,
fotoğraf, özgeçmiş ile bilimsel çalışma ve yayınlarını kapsayan dört takım
dosya ile kadronun ilan edildiği birime başvuracaktır. Bilim alanı bir yabancı
dille ilgili olanlar başka bir yabancı dilde sınava girecektir. Adaylar
dosyalarına haklarında bilimsel referans alınabilecek üç öğretim üyesinin isim
ve adreslerini ekleyecektir.
Yardımcı Doçent adaylarının yabancı dil sınav tarihleri
daha sonra belirlenecek ve adaylara başvurdukları birim tarafından
duyurulacaktır.
Yurtdışından alınan diplomaların Üniversitelerarası
Kurulca denkliğinin onaylanmış olması gerekmektedir. Atamaların yapılabilmesi
için adayların durumunun ilan edilen kadro derecelerine uygun olması
gerekmektedir.
İlan edilen kadrolara ataması yapılan adaylar görev
aldıkları birimin bulunduğu yerde ikamet etmek zorundadır.
Bu konularda ayrıca bir duyuru yapılmayacaktır.
BİRİM |
ANABİLİM DALI |
UNVAN |
DER. |
ADET |
AÇIKLAMA |
Eğitim Fakültesi |
Eğitim
Programları ve Öğretim |
Profesör |
1 |
1 |
Doçentliğini Eğitim Programları ve
Öğretimi alanında almış olmak. Mikro öğretim uygulamaları konusunda deneysel
çalışmalar yapmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Eğitim Programları
ve Öğretim |
Profesör |
1 |
1 |
Doçentliğini Eğitim Programları ve
Öğretimi alanında almış olmak. Öğretmenlik mesleğinin seçimini etkileyen
faktörler ve mesleki sorumluluk algılarıyla ilgili çalışmalar yapmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi |
Doçent |
2 |
1 |
Doçentliğini Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi alanında almış olmak. Programlama eğitimi ve
görselleştirme konusunda çalışmaları bulunmak. |
Eğitim Fakültesi |
Matematik Eğitimi |
Doçent |
2 |
1 |
Doçentliğini Matematik Eğitimi bilim
alanında almış olmak. Sayı hissi ve örüntüler ile ilgili çalışmaları
bulunmak. |
Eğitim Fakültesi |
Sosyal Bilgiler
Eğitimi |
Doçent |
2 |
1 |
Doçentliğini Sosyal Bilgiler Eğitimi bilim
alanında almış olmak. Medya okuryazarlığı ile ilgili çalışmaları bulunmak. |
Eğitim Fakültesi |
Rehberlik ve
Psikolojik Danışmanlık |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
alanında doktora yapmış olmak. Kabul ve kararlılık terapisi
ve üniversite yaşamına uyum ile ilgili çalışmaları bulunmak. |
Eğitim Fakültesi |
Rehberlik ve
Psikolojik Danışmanlık |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Lisans ve lisansüstü eğitimlerini
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yapmış olmak. Evlilik
ve aile konularında çalışmaları bulunmak. |
Eğitim Fakültesi |
İngiliz Dili
Eğitimi |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
İngiliz Edebiyatı alanında doktora
yapmış olmak. Viktorya dönemi kadın yazarları,
kadın ve edebiyat bağlamında çalışmaları bulunmak. |
Fen-Edebiyat
Fakültesi |
Zooloji |
Profesör |
1 |
1 |
Filogenetik, Genetik çeşitlilik ve Türkiye Filocoğrafyası
konularında çalışmaları olmak. |
İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi |
Siyaset ve Sosyal
Bilimler |
Profesör |
1 |
1 |
Doçentliğini Siyasal Hayat ve Kurumlar
alanında almış olup, kadın sorunları konusunda çalışmaları olmak. |
İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi |
Ekonometri |
Doçent |
2 |
1 |
Doçentliğini Ekonometri alanında almış
olup, Mekânsal Ekonometri alanında çalışmaları olmak |
İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi |
İktisat Tarihi |
Doçent |
2 |
1 |
Doçentliğini İktisadi Düşünce alanında
almış olup, Kurumsal İktisat alanında çalışmaları olmak |
İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi |
Siyasi Tarih |
Doçent |
2 |
1 |
ABD dış politikası konusunda
çalışmaları olmak |
İlahiyat
Fakültesi |
İslam Tarihi |
Doçent |
2 |
1 |
İlk dönem Müslüman-Mecusi ilişkileri
konusunda çalışmalar yapmış olmak. |
İlahiyat
Fakültesi |
Tefsir |
Doçent |
2 |
1 |
Tevsir-Kıraat farklılıkları alanında çalışmalar yapmış
olmak. |
İlahiyat
Fakültesi |
Tefsir |
Doçent |
2 |
1 |
Kur’an’ın işârî
yorumu hakkında çalışmalar yapmış olmak. |
İlahiyat
Fakültesi |
Tasavvuf |
Yardımcı Doçent |
4 |
1 |
Tasavvufta tenkidi örnekleyen
çalışmalar yapmış olmak. |
Mühendislik-Mimarlık
Fakültesi |
Gıda Mühendisliği |
Profesör |
1 |
1 |
Reoloji alanında çalışmaları olmak. |
Tıp Fakültesi |
Tıbbi Patoloji |
Doçent |
2 |
1 |
Dermatopatoloji ve Tiriod Sitopatolojisi konularında çalışmış olmak. |
Tıp Fakültesi |
Genel Cerrahi |
Yardımcı Doçent |
4 |
1 |
Akut appandisitli
hastalarda akut faz reaktanları ve adipokininlerin düzeyleri üzerine çalışmaları olmak. |
Tıp Fakültesi |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları |
Yardımcı Doçent |
4 |
1 |
Yenidoğan yan dal uzmanı olmak. Preterm
doğum ve intraventriküler serebellar
büyümeye etkileri üzerine çalışmaları olmak. |
Tıp Fakültesi |
Anatomi |
Yardımcı Doçent |
3 |
1 |
Obez kadınlarda menapozun proksimal femur morfometrisine etkisi konusunda çalışması olmak. |
Tıp Fakültesi |
İç Hastalıkları |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Yaşlanma ve hipertansiyonun oksidatif stress parametreleri
üzerine etkisi konusunda çalışması olmak. |
5111/1-1
Bilecik
Şeyh Edebali Üniversitesi Rektörlüğünden:
Üniversitemizin
aşağıda belirtilen birimlerine, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun ilgili
maddeleri gereğince Profesör ve Doçent alınacaktır. Adayların ilanın yayım
tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Profesör ve Doçentlerin Üniversitemiz
Personel Daire Başkanlığına başvurmaları, adayların
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/105513 ve
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/59979 web adresinde mevcut yönergelerdeki
başvuru koşullarını sağlıyor olmaları gerekmektedir.
İSTENEN BELGELER:
Öğretim Üyesi kadrolarına başvuracak adayların, www.bilecik.edu.tr
adresinde bulunan müracaat formu, başvurdukları birim ve ana bilim dalını
belirten dilekçe, özgeçmiş, 2 (iki) adet fotoğraf, öğrenim belgeleri ile yayın
listesi ve yayınları, tebliğleri ile bunlara yapılan atıfları, yönettiği
doktora çalışmalarını, Üniversiteye katkılarını kapsayan belgeleri ile Dosya
Hazırlama Yönergesine uygun hazırlanan
(https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/95751) Profesörler 6 (altı) takım,
Doçentler 4 (dört) takım dosya.
İlanla ilgili tüm bilgilere Üniversitemizin http://w3.bilecik.edu.tr/personel/
adresinden ulaşılabilir.
Not: Müracaatlar şahsen yapılacak olup, posta yoluyla
yapılan müracaatlar kabul edilmeyecektir.
İLGİLİ BİRİM |
PROFESÖR |
DOÇENT |
ARANAN ÖZEL ŞARTLAR |
||
Derece |
Adet |
Derece |
Adet |
||
FEN-EDEBİYAT
FAKÜLTESİ |
|||||
Tarih Bölümü |
İlmiye, hilafet ve
su konularında çalışmaları olmak. |
||||
Yakın Çağ Tarihi Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
|||
İKTİSADİ VE
İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
|||||
İktisat Bölümü |
Finansal iktisat, istihdam,
enflasyon hedeflemesi konularında çalışmaları olmak. |
||||
İktisat Teorisi Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
|||
İşletme Bölümü |
Teknoloji kabul
modelleri, tüketici davranışları ve hizmet pazarlaması konularında
çalışmaları olmak. |
||||
Yönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
|||
Üretim Yönetim ve Pazarlama Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
İşletmelerde kriz
yönetimi ve kurumsal yönetim konularında çalışmaları olmak. |
||
Üretim Yönetim ve Pazarlama Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
Pazarlama alanında doçentliğini almış
olmak, Tüketici davranışları, pazarlama iletişimi konularında çalışmaları
olmak. |
||
MÜHENDİSLİK
FAKÜLTESİ |
|||||
Makine ve İmalat
Mühendisliği Bölümü |
Malzeme bilimi, Yüzey mühendisliği ve triboloji konularında çalışmaları olmak. |
||||
Konstrüksiyon Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
|||
Kimya ve Süreç Mühendisliği
Bölümü |
Proses, reaktör
tasarımı ve atık su arıtımı konularında çalışmaları olmak. |
||||
Proses ve Reaktör Tasarımı Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
|||
İnşaat Mühendisliği Bölümü |
İnşaat Mühendisliği alanında
doçentliğini almış olmak, Gaz beton ve Çimento üzerine çalışmaları olmak. |
||||
Yapı Malzemeleri Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
|||
UYGULAMALI
BİLİMLER YÜKSEKOKULU |
|||||
Turizm İşletmeciliği ve
Otelcilik Bölümü |
Etkinlik yönetimi konularında
çalışmaları olmak |
||||
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı |
1 |
1 |
5038/1-1
Muş
Alparslan Üniversitesi Rektörlüğünden:
Üniversitemize, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve
Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliğinin ilgili maddeleri
uyarınca öğretim üyesi alınacaktır.
Detaylı bilgi Üniversitemizin www.alparslan.edu.tr
adresinde mevcuttur. Başvuru süresi ilanın Resmi Gazete’de
yayımlandığı tarihten itibaren 15 gündür.
Bölüm |
Anabilim Dalı |
Unvanı |
Derece |
Açıklama |
||
Profesör Adet |
Doçent Adet |
Yardımcı Doçent
Adet |
||||
EĞİTİM FAKÜLTESİ |
||||||
Eğitim Bilimleri |
Rehberlik ve Psik.
Dan. |
|
1 |
|
1 |
|
Mat. ve Fen
Bilimleri Eğt. |
Fen Bilgisi Eğitimi |
|
1 |
|
1 |
Fen Bilgisi Eğitimi alanında doktora
yapmış ve aynı alanda doçentlik unvanı almış olmak. |
Mat. ve Fen
Bilimleri Eğt. |
Fen Bilgisi Eğitimi |
|
1 |
|
3 |
Fen Bilgisi Eğitimi alanında doktora yapmış
ve aynı alanda doçentlik unvanı almış olmak. |
Mat. ve Fen
Bilimleri Eğt. |
Matematik Eğitimi |
|
|
1 |
5 |
Matematik Eğitimi alanında doktora
yapmış olmak. |
Türkçe ve Sosyal Bil. Eğt. |
Türkçe Eğitimi |
|
|
1 |
4 |
Türkçe Eğitimi alanında doktora yapmış
olmak. |
Türkçe ve Sosyal Bil. Eğt. |
Sosyal Bilgiler Eğitimi |
|
|
1 |
5 |
Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında
doktora yapmış olmak. |
Temel Eğitim |
Sınıf Eğitimi |
|
|
1 |
4 |
Alanında doktora yapmış olmak. |
Temel Eğitim |
Okul Öncesi Eğitimi |
|
|
1 |
5 |
Okul Öncesi Eğitimi veya Çocuk
Gelişimi alanında doktora yapmış olmak. |
Yabancı Diller Eğitimi |
İngiliz Dili Eğitimi |
|
|
1 |
5 |
Alanında doktora yapmış olmak. |
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
||||||
Mol. Biyoloji ve Genetik |
Mol. Biyoloji ve Genetik |
1 |
|
|
1 |
|
Tarih |
Yakınçağ Tarihi |
|
|
1 |
5 |
Tarih alanında doktora yapmış ve
Türkiye-Bulgaristan ilişkileri üzerine çalışmalar yapmış olmak. |
İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ |
||||||
İslam Tarihi ve Sanatları |
Türk Din Musikisi |
|
|
1 |
4 |
|
Felsefe ve Din Bilimleri |
Dinler Tarihi |
|
|
1 |
5 |
|
Temel İslam Bilimleri |
Arap Dili ve Belagatı |
|
|
1 |
5 |
|
Temel İslam Bilimleri |
Tasavvuf |
|
|
1 |
5 |
|
Temel İslam Bilimleri |
İslam Mezhepleri Tarihi |
|
|
1 |
4 |
|
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
||||||
İşletme |
Muhasebe Finansman |
|
|
1 |
5 |
Muhasebe Finansman alanında doktora
yapmış olmak. |
SAĞLIK YÜKSEKOKULU |
||||||
Fizyoterapi ve Rehabil. |
Geriatrik Fizyoterapi |
|
|
1 |
3 |
Fizyoterapi alanında doktora yapmış
olmak. |
Hemşirelik |
Kadın Sağ. ve
Hast. Hem. |
1 |
|
|
1 |
|
Hemşirelik |
Cerrahi Hastalıklar Hemş. |
|
1 |
|
2 |
Hemşirelik alanında doktora yapmış ve aynı
alanda doçentlik unvanı almış olmak. |
Sağlık Yönetimi |
Hastane İşletmeciliği |
|
|
1 |
3 |
Sağlık Yönetimi alanında doktora
yapmış olmak. |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU |
||||||
Beden Eğt. ve Spor Eğt. |
Beden Eğt. ve Spor Eğt. |
1 |
|
|
1 |
|
Beden Eğt. ve Spor Eğt. |
Beden Eğt. ve Spor Eğt. |
|
1 |
|
1 |
|
5037/1-1
|