Sermaye Piyasasý Kurulundan:
ÝPOTEK FÝNANSMANI KURULUÞLARINA ÝLÝÞKÝN
ESASLAR HAKKINDA TEBLÝÐ
(III-60.1)
BÝRÝNCÝ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Tebliðin amacý, ipotek finansmaný kuruluþlarýna ve bu kuruluþlarýn faaliyetlerine iliþkin esaslarý düzenlemektir.
(2) Ýpotek finansmaný kuruluþlarýna görev ve yetki veren diðer kanunlarýn ilgili hükümleri saklýdýr.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Teblið, 6/12/2012
tarihli ve 6362 sayýlý Sermaye Piyasasý Kanununun 60 ýncý maddesine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.
Tanýmlar ve kýsaltmalar
MADDE 3 – (1) Bu Tebliðde geçen;
a) Banka:
19/10/2005 tarihli ve 5411 sayýlý Bankacýlýk Kanununun 3 üncü maddesinde tanýmlanan bankalarý,
b) BDDK: Bankacýlýk Düzenleme ve Denetleme Kurumunu,
c) ÝDMK: Ýpoteðe dayalý menkul kýymetleri,
ç) Ýpotek finansmaný kuruluþu, ÝFK: Münhasýran bu Tebliðde belirtilen faaliyetlerin yerine getirilmesi amacýyla anonim þirket þeklinde kurulmuþ olan sermaye piyasasý kurumunu,
d) Ýpotekli sermaye piyasasý araçlarý: Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn (i) bendinde tanýmlanan sermaye
piyasasý araçlarýný,
e) ÝTMK: Ýpotek teminatlý menkul kýymetleri,
f) Kanun: 6362
sayýlý Kanunu,
g) Konut
finansmaný: Kanunun 57 nci maddesinin birinci fýkrasýnda tanýmlanan faaliyeti,
ð) Konut finansmaný fonu, KFF: ÝDMK karþýlýðýnda toplanan paralarla, ÝDMK sahipleri hesabýna, inançlý mülkiyet esaslarýna göre fon içtüzüðü ile kurulan ve tüzel kiþiliði olmayan mal varlýðýný,
h) Konut
finansmaný kuruluþlarý: Konut finansmaný kapsamýnda doðrudan tüketiciye kredi kullandýran ya da finansal kiralama yapan bankalar ile BDDK tarafýndan konut finansmaný faaliyetinde bulunmasý uygun görülen finansal kiralama þirketleri ve finansman þirketlerini,
ý) Kurul: Sermaye Piyasasý Kurulunu,
i) Mesleki özen ve titizlik ilkesi: Dikkatli ve basiretli bir kiþinin ayný koþullar altýnda ayrýntýlara vereceði önemi ve göstereceði dikkat ve
gayreti,
j) Önemli etkiye sahip ortak: ÝFK’nýn sermaye veya oy haklarýnýn dolaylý olarak % 10 veya
daha fazlasýný temsil eden paylara veya bu oranýn altýnda olsa dahi genel kurulda yönetim kurulu üye sayýsýnýn salt çoðunluðuna karþýlýk gelen sayýda üyelikler için seçme veya aday gösterme hakký veren imtiyazlý paylara sahip olan kiþiyi,
k) TTK:
13/1/2011 tarihli ve 6102 sayýlý Türk Ticaret Kanununu,
l) Varlýklar: ÝDMK, ÝTMK, varlýða dayalý menkul kýymet ve varlýk teminatlý menkul kýymet ihracýna konu edilebilecek nitelikteki kredi ve alacaklarý, ipotekli sermaye piyasasý araçlarýný, varlýða dayalý menkul kýymetleri, varlýk teminatlý menkul kýymetleri ve Kurulca uygun görülen diðer varlýklarý,
m) Varlýk finansmaný: Kanunun 57 nci maddesinin dördüncü fýkrasýnda tanýmlanan faaliyeti,
n) Varlýk finansmaný fonu, VFF: Varlýða dayalý menkul kýymet karþýlýðýnda toplanan paralarla, varlýða dayalý menkul kýymet sahipleri hesabýna inançlý mülkiyet esaslarýna göre fon içtüzüðü ile kurulan ve tüzel kiþiliði olmayan mal varlýðýný,
o) Varlýk kiralama þirketi, VKÞ: Münhasýran kira sertifikasý ihraç etmek üzere anonim þirket þeklinde kurulmuþ olan sermaye piyasasý kurumunu,
ö) VDMK: Varlýða dayalý menkul kýymetleri,
p) VTMK: Varlýk teminatlý menkul kýymetleri,
ifade eder.
ÝKÝNCÝ BÖLÜM
Kuruluþ ve Faaliyet Ýzinlerine Ýliþkin Esaslar
Kuruluþ þartlarý
MADDE 4 – (1) Kuruluþ izin baþvurularýnýn Kurulca deðerlendirilebilmesi
için ÝFK’nýn;
a) TTK hükümleri uyarýnca kayýtlý sermaye sistemine tabi olmasý,
b) Baþlangýç sermayesinin en az 10.000.000 TL olmasý,
c) Paylarýnýn tamamýnýn nama yazýlý olmasý,
ç) Paylarýnýn nakit karþýlýðý çýkarýlmasý ve pay bedellerinin kuruluþ sýrasýnda tam, nakden ve her türlü muvazaadan âri olarak ödenmiþ olmasý,
d) Esas sözleþmesinin Kanun, bu Teblið ve ilgili mevzuat hükümlerine uygun olmasý,
e) Kurucu
ortaklarýnýn, yönetim kurulu üyelerinin ve genel
müdürünün bu Tebliðde öngörülen þartlarý haiz olmasý,
f) Ortaklýk yapýsýnýn þeffaf ve açýk olmasý,
gerekir.
(2) Faaliyet
konusu farklý olan þirketlerin ÝFK’ya dönüþmesine izin verilmez.
(3) Birinci fýkranýn (b) bendinde belirtilen tutar, her yýl Kurulca yeniden belirlenebilir.
Kurucularda aranan þartlar
MADDE 5 – (1) ÝFK kurucularýna iliþkin olarak;
a) Kurucu
ortaklarýn; konut finansmaný kuruluþu, ÝFK, geniþ yetkili aracý kurum, VTMK ihraççýsý niteliðini haiz kuruluþ, VKÞ, Toplu Konut Ýdaresi Baþkanlýðý, Kanunun dördüncü kýsmýnda belirtilen kurumlar veya Kurulca uygun görülen kuruluþlardan olmasý,
b) Kurucu
ortaklar ile önemli etkiye sahip tüzel kiþi ortaklarýn;
1) Bankacýlýk Kanununda kurucu ortaklar için aranan þartlarý taþýmasý,
2) Muaccel
vergi borcunun bulunmamasý,
3) Kendi özel mevzuatlarý ve sermaye piyasasý mevzuatý çerçevesinde faaliyetlerinin sürekli veya son bir yýl içinde bir ay veya daha fazla süreyle geçici olarak sýnýrlandýrýlmasý veya durdurulmasý kararý verilmemiþ olmasý,
4) Kurucusu
veya hizmet saðlayýcýsý olduklarý KFF ve VFF’nin faaliyetleri süresince geri ödeme güçlüðüne düþmemiþ olmasý,
5) Ýhraççýsý olduklarý ÝTMK ve VTMK’dan kaynaklanan yükümlülüklerin kýsmen ya da tamamen
yerine getirilememesi sonucunda idareci atanmasý aþamasýna gelinmemiþ olmasý,
c) Önemli etkiye sahip gerçek kiþi ortaklarýn,
1) (b) bendinin
(1) ve (2) numaralý alt bentlerinde belirtilen þartlarý haiz olmasý,
2) Faaliyet
izinlerinden biri Kurulca iptal edilmiþ kuruluþlarda, bu müeyyideyi gerektiren olayda sorumluluðu bulunan kiþilerden olmamasý,
3) Mülga 14/1/1982 tarihli ve 35 sayýlý Ödeme Güçlüðü Ýçinde Bulunan Bankerlerin Ýþlemleri Hakkýnda Kanun Hükmünde Kararname ve eklerine göre kendileri veya
ortaðý olduðu kuruluþlar hakkýnda tasfiye kararý verilmemiþ olmasý,
4) Fon kurulu üyesi olarak görev yaptýklarý KFF ve VFF’nin, üye olarak görev yaptýklarý süre boyunca geri ödeme güçlüðüne düþmemiþ olmasý,
5) Kanunun 101
inci maddesinin birinci fýkrasýnýn (a) bendi uyarýnca iþlem yasaklý olmamasý,
6) 7/2/2013
tarihli ve 6415 sayýlý Terörizmin Finansmanýnýn Önlenmesi Hakkýnda Kanunda düzenlenen suçlardan mahkum olmamasý,
zorunludur.
(2) Kamu tüzel kiþiliðini haiz kurucular, kamu kurumlarý ile kamu sermayeli kuruluþlar, Kanunun dördüncü kýsmýnda belirtilen kurumlar ve Kurulca uygun görülen uluslararasý kuruluþlar için birinci fýkranýn (b) ve (c) bendinde yer verilen þartlar aranmaz.
(3) Kurucu
ortaklar ile önemli etkiye sahip gerçek ve tüzel kiþi ortaklarýn yabancý uyruklu olmasý veya yurtdýþýnda yerleþik olmasý halinde, birinci
fýkrada belirtilen belgelerin muadili istenir ve
Kurulca yabancý ortaðýn ülkesindeki yetkili otoriteden söz konusu ortak
hakkýnda görüþ alýnýr.
(4) Konut
finansmaný kuruluþlarýnýn ÝFK’da doðrudan veya dolaylý olarak pay sahibi olmasý halinde BDDK’nýn uygun görüþü alýnýr.
Kuruluþ baþvurularý ve
kuruluþ izinleri
MADDE 6 – (1) Kurucu veya kuruculardan biri tarafýndan ÝFK kuruluþ izni alýnmak üzere;
a) Kurulca
belirlenen standartlara uygun olarak hazýrlanan kuruluþ baþvuru formu ve esas sözleþme taslaðý,
b) Kurucu
ortaklarýn kurulacak ÝFK’da ortak olunmasýna iliþkin yetkili
kurullarýndan alýnmýþ noter onaylý karar örnekleri,
c) Kurucu
ortaklarýn ve önemli etkiye sahip
ortaklarýn 5 inci maddede yer alan þartlarý taþýdýklarýný tevsik eden belgeler,
ç) Kurulca istenecek diðer bilgi ve belgeler
ile birlikte
Kurula baþvurulur.
(2) Kurul,
kuruluþ izni baþvurularýnda ÝFK’nýn tüzel kiþi ortaklarýnda özel baðýmsýz denetim yaptýrmýþ olma þartýný arayabilir. Bu þart ortaklýk yapýsý deðiþikliði baþvurularýnda da aranabilir.
(3) Yabancý uyruklu veya yurtdýþýnda yerleþik kiþilerce temin edilecek bilgi ve belgeler hakkýnda bu madde hükümleri kýyasen uygulanýr. Kurul, temin edilecek belgelerin yeminli tercüman tarafýndan tercüme edilmesini
isteyebilir.
(4) Kuruluþ izni baþvurularý, gerekli
belgelerin Kurula eksiksiz olarak sunulmasýndan itibaren üç ay içinde Kurul tarafýndan karara baðlanýr ve alýnan kararlar
ilgililere 10 iþ günü içinde bildirilir.
(5) Baþvuruda sunulan bilgi ve belgelerin eksik olmasý veya ek bilgi ve belgeye ihtiyaç duyulmasý halinde, baþvuru tarihinden itibaren 10 iþ günü içinde baþvuru sahibi yazý ile ya da elektronik ortamda bilgilendirilerek, eksikliklerin 20 iþ günü içinde giderilmesi istenir. Bu takdirde, dördüncü fýkrada öngörülen süreler, söz konusu eksik veya ek bilgi ve belgelerin tamamýnýn Kurula sunulduðu tarihten
itibaren baþtan iþlemeye baþlar. Makul sebeplerin varlýðý halinde ve baþvuru sahibinin talebi üzerine Kurulca baþvuru sahibine 20 iþ gününe kadar ek süre verilebilir.
(6) Kurulca yapýlacak deðerlendirme sonucunda baþvurunun uygun görülmesi halinde, kuruluþ iþlemlerinin tamamlanmasý için Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýna baþvurulur. Kuruluþ iþlemlerinde esas sözleþmenin konuya iliþkin Kurul izninin tebellüð edildiði tarihi müteakip en geç üç ay içinde ticaret
siciline tescil ettirilmesi zorunludur. Aksi halde verilen kuruluþ izni iptal edilir.
Ticaret unvaný ve iþletme adý kullanýmý
MADDE 7 – (1) ÝFK’nýn ticaret unvanýnda “ipotek finansmaný” ibaresini kullanmasý zorunludur. ÝFK’nýn iþletme adý kullanmak
istemesi halinde Kuruldan izin almasý ve bu adý da tescil ve ilan ettirmesi zorunludur.
(2) ÝFK’nýn yazýlý ve görsel basýn ve yayýn organlarýnda yer alacak her türlü ilan ve reklamlarý ile tüm yazýþmalarýnda iþletme adý ile birlikte ticaret unvanýný kullanmasý zorunludur.
Faaliyet izinleri
MADDE 8 – (1) ÝFK’lar, kuruluþa iliþkin Kurul izninin
tebellüð edildiði tarihi müteakip en geç üç ay içerisinde faaliyet
izni almak üzere Kurula baþvururlar.
(2) Faaliyet
izni baþvurularýnýn Kurulca deðerlendirilebilmesi için;
a) Kuruluþ þartlarýnýn kaybedilmemiþ,
b) 10 uncu
madde uyarýnca gerekli yönetim ve
organizasyon yapýsýnýn oluþturulmuþ,
c) Bu Teblið kapsamýnda gerçekleþtirilecek ipotekli sermaye piyasasý aracý ihraç programýnýn hazýrlanmýþ,
ç) Bu Tebliðde belirtilen þartlarý haiz yöneticilerin ve
personelin atanmýþ,
olmasý gerekir.
(3) Faaliyet izni
baþvurularýnýn inceleme ve sonuçlandýrma sürelerine iliþkin olarak 6 ncý maddenin beþinci ve altýncý fýkra hükümleri uygulanýr.
(4) Birinci fýkrada belirtilen sürede faaliyet izni almak üzere baþvuruda bulunmayan veya baþvurunun Kurulca deðerlendirilmesi sýrasýnda ikinci fýkrada belirtilen þartlarý saðlamadýðý tespit edilen ÝFK’lara daha önce verilmiþ bulunan kuruluþ izni geçersiz olur. ÝFK’lar, keyfiyetin tebellüð edildiði tarihten itibaren en geç bir ay içinde esas sözleþmelerindeki ticaret unvanýna, amaç ve faaliyet konularýna iliþkin hükümleri, bu Tebliðde belirtilen
faaliyetleri kapsamayacak þekilde deðiþtirmek zorundadýrlar. ÝFK’lar bu deðiþiklikleri yapmadýklarý takdirde, TTK’nýn 529 uncu maddesinin birinci fýkrasýnýn (b) ve (c) numaralý bentleri hükümleri gereðince sona ermiþ sayýlýr.
(5) Faaliyet
izni alýndýktan sonra faaliyet süresince ikinci fýkrada belirtilen þartlarýn saðlanmasý; bu þartlarýn herhangi birinin kaybedilmesi halinde ise durumun üç iþ günü içinde Kurula bildirilmesi zorunludur.
Esas sözleþme deðiþikliði ve pay devri
MADDE 9 – (1) ÝFK’larýn esas sözleþme deðiþiklikleri Kurul iznine tabidir. Kurulca uygun görülmeyen ya da Kurulun uygun görüþü alýnmaksýzýn yapýlan esas sözleþme deðiþiklikleri genel kurulda karara baðlanamaz ve ticaret siciline tescil edilemez.
(2) ÝFK’larýn ortaklarý ile önemli etkiye sahip ortaklarýnýn deðiþmesi sonucunda ÝFK’nýn doðrudan veya dolaylý ortaklýk yapýsýnda meydana gelecek deðiþikliklerde Kurul izninin alýnmasý zorunludur.
(3) ÝFK’da pay edinecek ortaklarýn 5 inci maddede belirtilen þartlarý taþýmasý zorunludur.
(4) Bu maddenin
uygulanmasýnda;
a) Kamu tüzel kiþileri hariç olmak üzere bir tüzel kiþinin veya yukarýda sayýlanlarýn, sermayelerinin doðrudan veya dolaylý olarak % 25 veya daha fazlasýna iþtirak ettikleri ortaklýklara,
b) Kurul tarafýndan aralarýnda istihdam iliþkisi, akdi iliþki ya da sair nedenlerle birlikte hareket ettiði belirlenenlere,
ait paylar bir
kiþiye ait addolunur. Bu kiþiler arasýnda yapýlacak pay
devirlerinde de ikinci fýkra hükmü uygulanýr.
(5) Bu maddeye
aykýrý olarak gerçekleþtirilen devirler pay defterine kaydolunmaz ve bu maddeye aykýrý olarak pay defterine yapýlan kayýtlar hükümsüzdür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yönetim ve Organizasyona Ýliþkin Hükümler
Yönetim ve organizasyon yapýsý
MADDE 10 – (1) ÝFK bünyesinde, etkin bir yönetim ve organizasyon yapýsýnýn oluþturulmasý zorunludur. Yönetim ve organizasyon yapýsýna iliþkin, asgari
olarak;
a) Kurul düzenlemeleriyle uyumlu muhasebe, kayýt, bilgi ve belge
sistemi ile düzenli iþ akýþý ve haberleþmeyi saðlayacak yeterli
bir organizasyonun kurulmuþ,
b) Mekân ve bilgi iþlem altyapýsýný da içerecek þekilde teknik donanýmýn saðlanmýþ,
c) Uygun iç kontrol, risk yönetimi ve teftiþ sisteminin oluþturulmuþ,
ç) Yeterli sayýda personelin
istihdam edilmiþ,
d) Personelin görev tanýmlarý, çalýþma usul ve esaslarý ile yetki ve
sorumluluklarýnýn belirlenmiþ,
e) Risk yönetimi, iç kontrol ve teftiþ politika ve
prosedürleri ile 11 inci maddenin birinci fýkrasýnda belirtilen personelin taþýmasý gereken öðrenim durumu, deneyim,
bilgi ve beceri seviyeleri gibi nitelikler ile diðer niteliklerin yazýlý olarak belirlenerek yönetim kurulu tarafýndan karara baðlanmýþ ve ilgili personele teblið edilmiþ,
olmasý gerekir.
Yöneticilere ve personele iliþkin þartlar
MADDE 11 – (1) ÝFK personeli;
genel müdür, genel müdür yardýmcýlarý, iç kontrol elemanlarý, risk yönetim personeli, müfettiþler ile hizmet
personeli dýþýndaki diðer personelden oluþur. Yönetici, yönetim kurulu üyeleri, genel müdür, genel müdür yardýmcýlarý ile ilgili birim yöneticisi olan kiþilerdir.
(2) ÝFK’nýn yönetim kurulu üyeleri ile
personelinin mali güç þartý hariç olmak üzere 5 inci maddenin birinci fýkrasýnýn (c) bendinde sayýlan þartlarý taþýmasý gerekmektedir.
(3) ÝFK’nýn;
a) En az beþ kiþiden oluþan yönetim kurulunun üyelerinin;
1) Dört yýllýk yüksek öðrenim kurumlarýndan mezun olmalarý,
2) Çoðunluðunun ÝFK’nýn faaliyet konusunu yakýndan ilgilendiren bankacýlýk, finans, sermaye piyasasý, hukuk, muhasebe,
iktisat, risk yönetimi ve bilgi teknolojileri gibi alanlarda en az
10 yýllýk mesleki tecrübeyi haiz olmalarý,
3) En az
birinin Kurulun kurumsal yönetime iliþkin düzenlemelerinde sayýlan nitelikleri taþýyan baðýmsýz üye olmasý,
4) En az
birinin Kurulun lisanslamaya iliþkin düzenlemeleri uyarýnca Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey Lisansýna ve Türev Araçlar Lisansýna sahip olmasý,
b) Genel müdür ve genel müdür yardýmcýlarýnýn;
1) Hukuk,
iktisat, maliye, bankacýlýk, iþletme, kamu yönetimi ve dengi
dallarda dört yýllýk yüksek öðrenim kurumlarýndan mezun olmasý, mühendislik alanýnda yüksek öðrenim görmüþ ise belirtilen alanlarda lisansüstü öðrenim görmüþ olmasý,
2) Bankacýlýk, finans, sermaye piyasasý, hukuk, muhasebe, iktisat, risk yönetimi ve bilgi
teknolojileri gibi alanlarda en az 10 yýllýk mesleki tecrübeyi haiz olmasý,
3) Sermaye
Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey Lisansýna sahip olmasý,
c) Müfettiþlerin ve iç kontrol elemanlarýnýn Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey Lisansýna, risk yönetim personelinin Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey Lisansýna ve Türev Araçlar Lisansýna sahip olmasý,
gerekir.
(4) Genel müdürün tam zamanlý ve münhasýran bu görev için istihdam edilmiþ olmasý zorunludur. Genel
müdürün herhangi bir þekilde görevinden ayrýlmasý durumunda görevden ayrýlma tarihini takip eden 15 iþ günü içinde genel müdürlüðe atanacak kiþinin, ikinci fýkra ile üçüncü fýkranýn (b) bendinde belirtilen þartlarý taþýdýðýný gösteren belgelerle birlikte Kurula bildirilmesi þarttýr. Bildirimi takip eden 15 iþ günü içinde Kurulca olumsuz görüþ bildirilmemesi durumunda ilgili kiþinin atamasý yapýlabilir. Genel müdürlük görevine bir yýllýk süre içerisinde üç aydan fazla
vekalet edilemez.
Mesleki özen ve
titizlik ilkesi
MADDE 12 – (1) ÝFK’nýn yöneticileri ve personeli, çalýþmalarýnda ve karar
almada gerekli mesleki özen ve titizliði göstermek zorundadýr.
Baðýmsýzlýk ilkesi
MADDE 13 – (1) ÝFK yöneticileri ve personeli faaliyetlerinde baðýmsýz olmak zorundadýrlar. Baðýmsýzlýk, mesleki faaliyetin dürüst ve tarafsýz yürütülmesini saðlayacak bir anlayýþ ve davranýþlar bütünüdür. Yöneticilerin ve personelin faaliyetleri sýrasýnda, dürüst ve tarafsýz olmalarýnýn yanýnda, baðýmsýzlýklarýný ortadan kaldýrabilecek özel durumlarýn da bulunmamasý þarttýr.
(2) ÝFK yöneticileri ve personeli çalýþmalarý sýrasýnda ortaya çýkabilecek çýkar çatýþmalarýndan uzak kalmak,
dürüstlük ve tarafsýzlýklarýný etkileyebilecek müdahalelere imkan
vermemek, ayrýca dürüstlük ve tarafsýzlýklarýný etkileyebilecek iþ ve iþlemlerden kaçýnmak zorundadýrlar.
Sýr saklama
MADDE 14 – (1) ÝFK yöneticileri ve personeli iþleri dolayýsýyla hizmet verdiði kiþiler hakkýnda öðrendikleri sýrlarý açýklayamazlar ve bu sýrlarý kendilerinin veya üçüncü kiþilerin menfaatine kullanamazlar.
(2) Kamuyu aydýnlatma amacýyla mevzuat gereði yapýlan ilan ve duyurular, adli veya mevzuatla yetkili kýlýnmýþ olmak kaydýyla idari her türlü inceleme ve soruþturma halleriyle
suç oluþturan durumlara iliþkin bilgilerin
ilgililere verilmesi sýr kapsamýnda deðildir.
Ýç kontrol sistemi
MADDE 15 – (1) Ýç kontrol sistemi,
ÝFK faaliyetlerinin etkinliði ile muhasebesel, finansal ve idari konulara ait bilgilerin doðruluðunun, güvenilirliðinin ve zamanýnda elde edilebilirliðinin saðlanmasýný; ÝFK faaliyetlerinin Kanuna, bu Tebliðe, ilgili mevzuata, esas sözleþmeye uygun yürütülmesini; hata, hile ve usulsüzlüklerin önlenmesini ve
tespitini; varlýklarýn korunmasýný ve yükümlülüklerin kontrol altýnda tutulmasýný; maruz kalýnan her türlü riskin tanýmlanmasý, deðerlendirilmesi ve yönetimi için gerekli altyapýnýn hazýrlanmasýný temin etmek amacýyla uygulanan esas
ve usullerdir.
(2) Ýç kontrol sistemi kapsamýnda;
a) ÝFK bünyesinde iþlevsel görev ayrýmýnýn tesis edilmesi ve sorumluluklarýn paylaþtýrýlmasý,
b) Muhasebe,
finansal raporlama ve bilgi sistemlerinin etkin çalýþacak þekilde tesis
edilmesi,
c) Ýç kontrol faaliyetlerinin, asgari olarak, ÝFK’nýn faaliyetlerinin icrasýna, finansal raporlamaya ve Kanun, bu Teblið, ilgili mevzuat, esas sözleþme ve ÝFK’nýn iç iþleyiþi ile ilgili düzenlemelere uyuma
yönelik iþlemlerin kontrolünü içerecek þekilde oluþturulmasý,
ç) ÝFK’nýn iþ adýmlarýnýn gösterildiði iþ akýþ þemalarýnýn ve iþ akýþlarý üzerinde kontrollerin oluþturulmasý,
zorunludur.
(3) ÝFK bünyesinde iç kontrol
faaliyetleri, günlük faaliyetlerin ayrýlmaz bir parçasý olarak düzenlenir ve sürdürülür.
(4) Ýç kontrol sistemi kapsamýndaki faaliyetler ÝFK yönetim kurulu tarafýndan münhasýran bu görev için atanan en az bir iç kontrol elemaný tarafýndan yürütülür.
(5) Ýç kontrol elemanýna, asgari olarak;
a) Ýç kontrol sistemine iliþkin politika ve
prosedürlerin uygulanmasýný gözetme ve kontrol etme,
b) Çeþitli kontrol dokümanlarý ve araçlarý üzerinden genel veya özel gözlemlere ve izlemeye dayalý kontrol ya da
inceleme yapma, tespitlerini rapora baðlayýp en fazla üçer aylýk dönemler itibarýyla yönetim kuruluna ve
genel müdüre intikal ettirme,
c) Ýç kontrol faaliyetleri kapsamýnda izledikleri,
inceledikleri ve kontrol ettikleri hususlara iliþkin olarak gerekli gördüðü birim ve yetkililerden ilave açýklama isteme, bunlarýn bilgi ve görüþlerine baþvurma, ÝFK’da bulunan diðer birimlere uyarýda bulunma,
yetki ve
sorumluluðu verilir.
(6) ÝFK yönetim kurulu; kendisine baðlý icracý birimler
bulunmayan üyelerinden birini iç kontrolden
sorumlu yönetim kurulu üyesi olarak
belirler. Ýç kontrolden sorumlu yönetim kurulu üyesi;
a) Ýç kontrol sisteminin düzenlemelere, meslek kurallarýna ve yazýlý prosedürlere uygun çalýþmasýna, doðabilecek risklerin
tespitine ve yönetilmesine iliþkin çalýþmalar yapmaktan ve bu konuda yönetim kurulunu bilgilendirmekten,
b) Kurul düzenlemeleri ve ÝFK’nýn politikalarý çerçevesinde kabul edilebilir risk düzeylerini belirlemekten; iç kontrol
politikalarý ile prosedürlerinin hazýrlanmasýndan ve yönetim kurulunun
onayýna sunulmasýndan,
c) Ýç kontrol hedeflerinin uygunluðu, kontrol sonuçlarýnýn izlenebilirliði, kontrol
faaliyetinin baðýmsýz ve nesnel olarak sürdürülmesi ve güvenilirliði konularýndan,
sorumludur.
Risk yönetimi
sistemi
MADDE 16 – (1) Risk yönetimi sistemi, ÝFK’nýn faaliyetlerinin niteliðine ve büyüklüðüne baðlý olarak karþýlaþabileceði temel risklerin
tanýmlanmasýný, risk tanýmlamalarýnýn düzenli olarak gözden geçirilmesini ve önemli geliþmelere paralel
olarak güncellenmesini, maruz kalýnan risklerin tutarlý bir þekilde deðerlendirilmesi için etkin bir risk ölçüm mekanizmasýnýn geliþtirilmesini içermelidir.
(2) Risk yönetimi sistemi kapsamýnda;
a)
Faaliyetlerden kaynaklanan risklerin farklý boyutlarýný yönetmeye ve deðiþen koþullara uyum saðlamaya imkân verecek yeterli politikalar, uygulama usulleri ve limitlerin
belirlenmesi,
b) Risk yönetimi faaliyetlerinin, asgari olarak, riskin ölçümü, izlenmesi, kontrolü ve raporlanmasýný içerecek þekilde oluþturulmasý,
zorunludur.
(3) Risk yönetimi sistemi kapsamýndaki faaliyetler ÝFK yönetim kurulu tarafýndan münhasýran bu görev için atanan en az
bir risk yönetim personeli tarafýndan yürütülür.
(4) Risk yönetim personeline, asgari olarak;
a) Risk yönetim stratejilerini, risk yönetim politika ve
prosedürleri ile bunlara uygun risk ölçüm modellerini belirleme, bunlarýn uygulanmasýný saðlama, düzenli olarak gözden geçirme ve gerekli deðiþiklikleri yapma,
b) ÝFK’nýn kullandýðý risk ölçüm modellerinden periyodik raporlar üretme ve raporlarý analiz etme,
c) Sayýsallaþtýrýlabilen risklerin belirlenen limitler dahilinde
kalmasýný saðlama ve bu limitlerin kullanýmýný izleme,
ç) Beklenmeyen piyasa koþullarýnýn temel faaliyet konularýna etkisini deðerlendirecek þekilde düzenli olarak stres testi ve senaryo analizleri uygulama,
d) Risk ölçümü ve risk izleme sonuçlarýný rapora baðlayýp en fazla üçer aylýk dönemler itibarýyla yönetim kuruluna ve
genel müdüre intikal ettirme,
yetki ve
sorumluluðu verilir.
Teftiþ sistemi
MADDE 17 – (1) Teftiþ sistemi, ÝFK’nýn faaliyetlerinin, Kanun, bu Teblið, ilgili mevzuat, esas sözleþme ve ÝFK’nýn iç iþleyiþiyle ilgili strateji, politika, ilke ve hedeflerine
uygun olarak yürütülmesini ve iç kontrol ve risk yönetimi sistemlerinin etkinliði ve yeterliliðinin saðlanmasýný denetleyecek þekilde oluþturulur.
(2) Teftiþ sistemi kapsamýnda;
a) Teftiþ planýnýn hazýrlanmasý ve icrasý, sonuçlarýn raporlanmasý ve alýnan önlemlerin izlenmesi,
b) Ýç kontrol ve risk yönetimi sistemlerinin yeterliði ve etkinliðinin deðerlendirilmesi,
c) Muhasebe kayýtlarý ile finansal raporlarýn doðruluðu ve güvenilirliðinin incelenmesi,
ç) Ýç kontrol uygulama usullerinin iþleyiþinin test edilmesi,
zorunludur.
(3) Teftiþ sistemi kapsamýndaki faaliyetler, ÝFK’nýn büyüklüðüne, faaliyetlerinin çeþitliliðine, yoðunluðuna, kapsamýna ve risk düzeyine baðlý olarak, Kanun, bu Teblið ve ilgili mevzuatta öngörülen denetim hizmetlerinin aksatýlmadan ve bu hizmetlerin gerektirdiði seviyede yerine
getirilmesi amacýyla ÝFK yönetim kurulu tarafýndan münhasýran bu görev için atanan en az bir müfettiþ tarafýndan yürütülür.
(4) Müfettiþe, asgari olarak;
a) ÝFK’nýn tüm faaliyetlerinin incelenmesi ve denetlenmesi,
denetim politika, program, süreç ve uygulamalarýnýn izlenmesi ve yönlendirilmesi,
b) Teftiþ faaliyetlerinin, denetim faaliyetlerine yönelik politika ve uygulama usulleri ile teftiþ planlarý çerçevesinde yürütülmesi,
c) Eksiklik,
hata ve suistimallerin ortaya çýkarýlmasý, bunlarýn yeniden ortaya çýkmasýnýn önlenmesine ve kaynaklarýn etkin ve verimli olarak kullanýlmasýna yönelik görüþ ve önerilerde bulunulmasý,
ç) Kurula ve üst yönetime iletilen bilgi ve raporlamalarýn doðruluðu ve güvenilirliðinin deðerlendirilmesi,
d) Tespitlerini
rapora baðlayýp en fazla üçer aylýk dönemler itibarýyla yönetim kuruluna ve genel müdüre intikal ettirme,
yetki ve
sorumluluðu verilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Faaliyet
Esaslarý
Faaliyet kapsamý
MADDE 18 – (1) ÝFK, faaliyet amacýný gerçekleþtirmek üzere;
a) Varlýklarý devralabilir, varlýklarý devredebilir, devralýnan varlýklarý yönetebilir ve varlýklarý teminat olarak alabilir,
b) Devraldýðý veya teminat olarak aldýðý varlýklar karþýlýðýnda ipotekli sermaye piyasasý aracý ihraç edebilir,
c) KFF, VFF
veya VKÞ kurucusu olabilir,
ç) Üçüncü fýkra hükümleri çerçevesinde fon kurmaksýzýn ÝDMK ve VDMK ihraç edebilir,
d) Sermaye
piyasasý araçlarýnýn ihracýndan veya varlýklarýn temininden kaynaklanan yükümlülükler için esaslarý Kurulca belirlenen þekilde garanti verebilir,
e) Kurulun ÝTMK ve VTMK ile ÝDMK ve VDMK’ya iliþkin düzenlemeleri uyarýnca hizmet saðlayýcýlýðý veya nakit yöneticiliði faaliyetinde bulunabilir,
f)
Faaliyetlerinin gerektirdiði risk yönetimi amaçlý iþlemleri yürütebilir,
g) Kurul tarafýndan izin verilen diðer faaliyetleri yerine getirebilir.
(2) ÝFK’larýn ipotekli sermaye piyasasý aracý ve pay ihraçlarý, söz konusu ihraçlara yönelik Kurul düzenlemeleri çerçevesinde gerçekleþtirilir.
(3) ÝFK’nýn fon kurmaksýzýn ÝDMK veya VDMK ihraç edebilmesi için, münhasýran ÝDMK veya VDMK ihraç etmek amacýyla faaliyet göstermesi ve esas sözleþmesinde bu yönde bir ibare bulunmasý zorunludur.
Varlýklarýn devir
ve teminat olarak alýnmasý
suretiyle kaynak temini
MADDE 19 – (1) Varlýklarýn devralýnmasýna, devredilmesine ve teminat olarak alýnmasýna iliþkin iþlemler ÝFK’nýn yönetim kurulu kararýna istinaden
asgari unsurlarý Kurulca belirlenen bir sözleþmeyle nakit veya ipotekli sermaye piyasasý aracý ihracý karþýlýðýnda yapýlýr.
(2) ÝFK tarafýndan devralýnan varlýklarýn mülkiyetiyle ilgili tüm hak ve yükümlülükler ÝFK’ya geçer. ÝFK tarafýndan teminat
olarak alýnan varlýklar ise, teminat
verenin mülkiyetinde kalmaya devam eder.
(3) Varlýklarýn, ÝFK’nýn kurucusu olduðu KFF, VFF ve VKÞ’lere devrinin ÝFK üzerinden yapýlmasý esastýr. Ancak ÝFK yönetim kurulunun devir iþlemine onay
vermesi ve devre iliþkin tüm sözleþme ve tescil iþlemlerinin ÝFK ile KFF, VFF ve VKÞ yetkililerinin müþterek imzalarýyla gerçekleþmesi halinde, doðrudan KFF, VFF ve
VKÞ’lere devir yapýlmasý mümkündür.
(4) Devredenin
veya teminat verenin, sözleþmenin sona ermesi, devredilen varlýklarýn sözleþmede belirtilen niteliklere uygun olarak
devredilmediðinin anlaþýlmasý veya varlýklarýn teminat niteliðini kaybetmesi
halinde, ÝFK’nýn varlýklarý iade ve deðiþtirme taleplerini karþýlamasý zorunludur. ÝFK ile devreden veya teminat veren arasýnda imzalanacak sözleþmede buna iliþkin bir hükme yer verilir.
Devir veya teminat olarak alýnan varlýklarýn yönetimi
MADDE 20 – (1) ÝFK, devir veya teminat
olarak aldýðý varlýklarý, hizmet saðlayýcý ya da nakit yöneticisi sýfatýyla yönetebileceði gibi, bu hizmetleri esas sözleþmede hüküm bulunmak kaydýyla yönetim kurulu kararýna istinaden asgari unsurlarý Kurulca belirlenen yazýlý bir sözleþme karþýlýðýnda 5 inci maddenin birinci fýkrasýnýn (a) bendinde sayýlan kuruluþlardan da tedarik edebilir.
(2) Dýþarýdan hizmet veren kuruluþ tarafýndan, varlýklarla ilgili
olarak tahsil edilen tüm tutarlar, ivedilikle ÝFK adýna açýlan ayrý bir hesaba aktarýlýr.
(3) Dýþarýdan hizmet alýmýna iliþkin sözleþme, ÝFK yönetim kurulunca onaylanarak feshi ihbara gerek
kalmaksýzýn bir yýl sonunda sona
erer. Taraflarýn yazýlý mutabakatý ile sözleþme ayný süre için yenilenebilir. ÝFK’ya dýþarýdan hizmet veren kuruluþun sözleþmeyle belirlenen yükümlülüklerini yerine getirmemesi; kendi mevzuatý uyarýnca faaliyetlerinin sürekli veya geçici olarak sýnýrlandýrýlmasý, durdurulmasý veya faaliyet
yetki belgelerinden biri veya birden fazlasýnýn iptal edilmesi halinde, sözleþme bu sürenin sona ermesi beklenmeden ÝFK tarafýndan sona erdirilir. Bunlar dýþýnda, ÝFK yönetim kurulunun kararý ile 30 gün önceden yazýlý ihbarda bulunmak kaydýyla da sözleþme sona erdirilebilir.
(4) Sözleþmenin sona ermesini takiben, varlýklara iliþkin yazýlý veya elektronik ortamda tutulan tüm defter, belge ve
kayýtlar ile varlýklara iliþkin tüm nakit ve hesaplar, mahsup veya kesinti yapýlmaksýzýn, ÝFK’ya veya birinci fýkra uyarýnca ÝFK yönetim kurulunun önceden belirlemiþ olduðu kurucu niteliðini haiz diðer kuruluþlara devredilir.
(5) Varlýklarýn yönetimi amacýyla dýþarýdan hizmet alýnmasýna karar verilmesi halinde, üçüncü fýkrada belirtilen sebeplerle ÝFK’ya dýþarýdan hizmet verecek kuruluþun yerine geçmek üzere ilave bir kuruluþla daha sözleþme imzalanmasý gereklidir.
Yapamayacaklarý iþ ve iþlemler
MADDE 21 – (1) ÝFK;
a) 18 inci
maddede belirtilen faaliyetler ve bunlara iliþkin iþ ve iþlemler ile mevzuatýn imkan verdiði haller hariç olmak üzere hiçbir faaliyette bulunamazlar,
b) Bankacýlýk Kanununda tanýmlandýðý üzere mevduat veya katýlým fonu toplayamazlar, mevduat veya katýlým fonu toplama sonucunu verebilecek iþ ve iþlemler yapamazlar,
c) Sermaye
piyasasý faaliyetlerini yürütebilmek için gerekli olanýn üstünde taþýnmaz mal
edinemezler,
ç) Hiçbir ticari, sýnai ve zirai
faaliyette bulunamazlar,
d) Ödünç para verme iþlemleri
yapamazlar.
BEÞÝNCÝ BÖLÜM
Çeþitli ve Son Hükümler
Defter ve kayýt tutma,
finansal raporlama ve baðýmsýz denetim
yükümlülüðü
MADDE 22 – (1) ÝFK, TTK ve
4/1/1961 tarihli ve 213 sayýlý Vergi Usul Kanunu uyarýnca tutmak zorunda olduðu defter ve kayýtlarý tutmak, söz konusu belgeleri
TTK’nýn 82 nci maddesi uyarýnca saklamak ve
faaliyetlerine iliþkin muhasebe kayýt ve iþlemlerinde Kurulca yapýlacak düzenlemelere uymak zorundadýr.
(2) ÝFK’lar, finansal raporlama ve baðýmsýz denetim konusunda Kurulun finansal raporlamaya ve
baðýmsýz denetime iliþkin düzenlemelerine tabidir.
(3) ÝFK’lar, yönetim kurulu
faaliyet raporlarýnda, Kurulun finansal raporlamaya iliþkin düzenlemelerinde belirtilenlere ilave olarak, devir
veya teminat olarak aldýklarý varlýklara iliþkin bilgilere asgari unsurlarý Kurulca
belirlenen içerikte yer vermek zorundadýrlar.
(4) Bu Teblið kapsamýnda hazýrlanan tüm raporlarýn en az beþ yýl süre ile ÝFK nezdinde
saklanmasý zorunludur.
Faaliyet izinlerinin iptali veya faaliyetlerinin geçici olarak durdurulmasý
MADDE 23 – (1) Kurul, aþaðýdaki hallerde, olayýn mahiyet ve önemini göz önüne alarak, ÝFK’larýn faaliyet izinlerini iptal edebilir ya da
faaliyetlerini geçici olarak durdurabilir:
a) Kanunun 96
ncý maddesinin birinci fýkrasý uyarýnca, mevzuat, Kurulca belirlenen standartlar, esas
sözleþme ve izahname hükümlerine aykýrýlýklarýn tespiti,
b) Kanunun 97
nci maddesinin birinci fýkrasý uyarýnca mali yapýsýnýn zayýflamasý ve yükümlülüklerini yerine getirmediðinin tespiti,
c) ÝFK’nýn kuruluþ ve faaliyet izni
alýnmasýna ve ortak ve yöneticileri ile
personeline iliþkin olarak Kanunda ve bu Tebliðde öngörülen þartlarýn kaybedildiðinin anlaþýlmasý halinde Kurulca mevzuata uyumunun saðlanmasýna iliþkin bildirimin
tebellüð edildiði tarihten
itibaren üç ay içinde bu þartlarýn yeniden saðlanamamasý,
ç) Faaliyette bulunma yetkisinden açýkça feragat edilmesi veya faaliyet izninin verildiði tarihten itibaren 12 ay süreyle ilgili izin
kapsamýnda herhangi bir faaliyette bulunulmamasý,
d) Faaliyet
izninin yanlýþ veya yanýltýcý beyanlarda bulunularak ya da hukuka aykýrý diðer yollarla alýnmýþ olmasý.
(2) Bu Teblið uyarýnca faaliyetlerinin geçici olarak durdurulmasýna karar verilen ÝFK’lara Kurulca iki yýlý geçmemek üzere uygun bir süre verilir. Verilen süre Kurul karar tarihinden itibaren baþlar. Faaliyetlerin geçici olarak durdurulmasýna iliþkin olarak verilen süre, toplamý iki yýlý geçmemek üzere ÝFK’nýn talebi üzerine veya Kurul
tarafýndan resen uzatýlabilir. Sürenin sonunda ÝFK’nýn yeniden faaliyete geçememesi durumunda faaliyet izni iptal edilir.
(3) Ýki yýl içinde faaliyetleri iki kez geçici olarak durdurulan ÝFK’lara bu tedbir üçüncü defa uygulanmaz, faaliyet izinleri iptal edilir.
(4) Kurulca yapýlacak deðerlendirmede, ÝFK tarafýndan 12 ay süresince herhangi bir faaliyet yapýlmadýðýnýn tespit edilmesi durumunda veya ÝFK tarafýndan faaliyetlerin altý ay veya daha fazla süreyle yürütülmeyeceðinin bildirilmesi
halinde de faaliyet izni Kurulca iptal edilir. Ancak bu süreler, ÝFK tarafýndan haklý bir sebebin ileri sürülmesi halinde Kurulca uzatýlabilir.
(5) Faaliyet
izni sürekli olarak iptal edilen ÝFK’lar bu durumun kendilerine bildirildiði tarihten itibaren en geç bir ay içinde esas sözleþmelerindeki ticaret unvanýna, amaç ve faaliyet konularýna iliþkin hükümleri, bu Tebliðde belirtilen
faaliyetleri kapsamayacak þekilde deðiþtirmek zorundadýrlar. ÝFK’lar bu deðiþiklikleri yapmadýklarý takdirde, TTK’nýn 529 uncu maddesinin birinci fýkrasýnýn (b) ve (c) numaralý bentleri hükümleri gereðince münfesih addolunur.
Bildirim yükümlülüðü
MADDE 24 – (1) ÝFK’lar,
a) Kuruluþlarýna iliþkin esas sözleþme ile kuruluþ sonrasýndaki tüm esas sözleþme deðiþikliklerinin yayýmlandýðý Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinin bir nüshasýný yayýmlanmasýný,
b) Yöneticilerinin ve personelinin 11 inci maddede belirtilen þartlarýnda herhangi bir deðiþiklik olmasý halinde deðiþikliðin meydana geldiði tarihi,
c) Yöneticilerinin ve personelinin görevden ayrýlmasý, bunlarýn yerine veya
mevcutlara ilaveten yeni kiþilerin istihdam edilmesi, görevlerinin ve görev yerlerinin deðiþtirilmesi ve benzeri her türlü deðiþikliði; yeni istihdam edilenlerin 11 inci maddede
belirtilen þartlarý taþýdýklarýný gösterir belgeler ve kimlik bilgileri ile birlikte,
deðiþikliðin meydana geldiði tarihi,
ç) Varlýklarýn devrine, bu varlýklarýn yönetimine veya teminat olarak alýnmasýna iliþkin sözleþmeleri imzalanmasýný,
d) ÝFK tarafýndan ve ÝFK aleyhine açýlan dava sonuçlarýný, öðrendikleri tarihi,
e) ÝFK’da murahhas üye tayinine ve bunlarýn yetki ve sorumluluklarýnýn belirlenmesine iliþkin yönetim kurulu
kararlarý ile bunda yapýlan deðiþiklikleri, ilgili yönetim kurulu kararýnýn alýnmasýný,
f) Ýletiþim bilgileri, internet sitesi, vergi kimlik numarasý ve ticaret sicil numarasý bilgileri ile
bunlarda meydana gelen deðiþiklikleri, deðiþikliðin meydana geldiði tarihi,
g) Kurulun baðýmsýz denetime iliþkin düzenlemeleri kapsamýnda seçtiði baðýmsýz denetim kuruluþuna iliþkin bilgiler ve buna iliþkin deðiþiklikleri keyfiyeti,
ð) Merkez adresi ile faaliyet þartlarýný tevsik eden belgelerle birlikte bunlarda meydana
gelen deðiþiklikleri,
h) Mevcut imza
sirkülerlerini ve deðiþiklik meydana gelmesi halinde güncel imza sirkülerlerini konuya iliþkin yönetim kurulu karar
tarihini,
izleyen üç iþ günü içinde Kurula göndermek zorundadýrlar.
(2) ÝFK’nýn gözetim ve denetimi ile ilgili Kurul tarafýndan talep edilecek her türlü bilgi ve belgenin Kurul tarafýndan belirlenecek
süre ve esaslar çerçevesinde gönderilmesi ve Kurul tarafýndan gerekli görülen hususlarýn kamuya
duyurulmasý zorunludur.
Reklam ve ilanlara iliþkin esaslar
MADDE 25 – (1) ÝFK’nýn faaliyetlerine iliþkin her tür yazýlý, sesli ve görüntülü basýn-yayýn organý ile elektronik ortamda verilen ilanlarda aþaðýda belirlenen ilkelere uymasý zorunludur.
(2) Reklam ve
ilanlarda kullanýlan ifade ve sayýsal verilerde;
a) Hizmet
verilen kiþileri yanýltýcý ve aldatýcý, bilgi ve tecrübe noksanlýklarýný istismar edici ifadelere yer verilmemesi,
b) Abartýlý þekilde yazý, görüntü ve resimler ile ölçeklerde farklýlýk yaratmak suretiyle görsel olarak müþteriyi yanýltýcý grafik ve þekiller kullanýlmamasý,
c)
Objektiflikten uzak bilgi verilmemesi,
ç) Kurulca belirlenen veya diðer Kurul düzenlemeleri uyarýnca açýklanmasý zorunlu tutulan bilgilerin gizlenmemesi,
zorunludur.
(3) Reklam ve
ilanlarda, ÝFK’nýn mali durumuna iliþkin sayýsal veriler veya buna benzer resmi verilerle kanýtlanmasý mümkün olan ifadeler, ancak bu yargýlara ulaþmayý saðlayabilecek kaynaklar referans gösterilmek suretiyle kullanýlabilir. Bu tür bilgiler için sadece kamu kurum ve kuruluþlarýnýn ilgili yayýnlarý ile mali alanda meslek örgütü niteliðindeki kuruluþlarýn kaynaklarý referans olarak gösterilir.
(4) ÝFK, bu Teblið kapsamýndaki
faaliyetlerine iliþkin olarak yazýlý, sesli, görüntülü veya basýlý araçlarla yapýlacak tüm ilan ve reklamlar ile ilgili dokümanlarýn bir örneðini beþ yýl süreyle saklamak zorundadýr.
Yürürlük
MADDE 26 – (1) Bu Teblið yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.
Yürütme
MADDE 27 – (1) Bu Teblið hükümlerini Kurul yürütür.
|