17 Temmuz 2014  PERÞEMBE

Resmî Gazete

Sayý : 29063

TEBLÝÐ

Sermaye Piyasasý Kurulundan:

ÝPOTEK FÝNANSMANI KURULUÞLARINA ÝLÝÞKÝN

ESASLAR HAKKINDA TEBLÝÐ

(III-60.1)

BÝRÝNCÝ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanýmlar

Amaç ve kapsam

MADDE 1 (1) Bu Tebliðin amacý, ipotek finansmaný kuruluþlarýna ve bu kuruluþlarýn faaliyetlerine iliþkin esaslarý düzenlemektir.

(2) Ýpotek finansmaný kuruluþlarýna görev ve yetki veren diðer kanunlarýn ilgili hükümleri saklýdýr.

Dayanak

MADDE 2 (1) Bu Teblið, 6/12/2012 tarihli ve 6362 sayýlý Sermaye Piyasasý Kanununun 60 ýncý maddesine dayanýlarak hazýrlanmýþtýr.

Tanýmlar ve kýsaltmalar

MADDE 3 (1) Bu Tebliðde geçen;

a) Banka: 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayýlý Bankacýlýk Kanununun 3 üncü maddesinde tanýmlanan bankalarý,

b) BDDK: Bankacýlýk Düzenleme ve Denetleme Kurumunu,

c) ÝDMK: Ýpoteðe dayalý menkul kýymetleri,

ç) Ýpotek finansmaný kuruluþu, ÝFK: Münhasýran bu Tebliðde belirtilen faaliyetlerin yerine getirilmesi amacýyla anonim þirket þeklinde kurulmuþ olan sermaye piyasasý kurumunu,

d) Ýpotekli sermaye piyasasý araçlarý: Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn (i) bendinde tanýmlanan sermaye piyasasý araçlarýný,

e) ÝTMK: Ýpotek teminatlý menkul kýymetleri,

f) Kanun: 6362 sayýlý Kanunu,

g) Konut finansmaný: Kanunun 57 nci maddesinin birinci fýkrasýnda tanýmlanan faaliyeti,

ð) Konut finansmaný fonu, KFF: ÝDMK karþýlýðýnda toplanan paralarla, ÝDMK sahipleri hesabýna, inançlý mülkiyet esaslarýna göre fon içtüzüðü ile kurulan ve tüzel kiþiliði olmayan mal varlýðýný,

h) Konut finansmaný kuruluþlarý: Konut finansmaný kapsamýnda doðrudan tüketiciye kredi kullandýran ya da finansal kiralama yapan bankalar ile BDDK tarafýndan konut finansmaný faaliyetinde bulunmasý uygun görülen finansal kiralama þirketleri ve finansman þirketlerini,

ý) Kurul: Sermaye Piyasasý Kurulunu,

i) Mesleki özen ve titizlik ilkesi: Dikkatli ve basiretli bir kiþinin ayný koþullar altýnda ayrýntýlara vereceði önemi ve göstereceði dikkat ve gayreti,

j) Önemli etkiye sahip ortak: ÝFKnýn sermaye veya oy haklarýnýn dolaylý olarak % 10 veya daha fazlasýný temsil eden paylara veya bu oranýn altýnda olsa dahi genel kurulda yönetim kurulu üye sayýsýnýn salt çoðunluðuna karþýlýk gelen sayýda üyelikler için seçme veya aday gösterme hakký veren imtiyazlý paylara sahip olan kiþiyi,

k) TTK: 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayýlý Türk Ticaret Kanununu,

l) Varlýklar: ÝDMK, ÝTMK, varlýða dayalý menkul kýymet ve varlýk teminatlý menkul kýymet ihracýna konu edilebilecek nitelikteki kredi ve alacaklarý, ipotekli sermaye piyasasý araçlarýný, varlýða dayalý menkul kýymetleri, varlýk teminatlý menkul kýymetleri ve Kurulca uygun görülen diðer varlýklarý,

m) Varlýk finansmaný: Kanunun 57 nci maddesinin dördüncü fýkrasýnda tanýmlanan faaliyeti,

n) Varlýk finansmaný fonu, VFF: Varlýða dayalý menkul kýymet karþýlýðýnda toplanan paralarla, varlýða dayalý menkul kýymet sahipleri hesabýna inançlý mülkiyet esaslarýna göre fon içtüzüðü ile kurulan ve tüzel kiþiliði olmayan mal varlýðýný,

o) Varlýk kiralama þirketi, VKÞ: Münhasýran kira sertifikasý ihraç etmek üzere anonim þirket þeklinde kurulmuþ olan sermaye piyasasý kurumunu,

ö) VDMK: Varlýða dayalý menkul kýymetleri,

p) VTMK: Varlýk teminatlý menkul kýymetleri,

ifade eder.

ÝKÝNCÝ BÖLÜM

Kuruluþ ve Faaliyet Ýzinlerine Ýliþkin Esaslar

Kuruluþ þartlarý

MADDE 4 (1) Kuruluþ izin baþvurularýnýn Kurulca deðerlendirilebilmesi için ÝFKnýn;

a) TTK hükümleri uyarýnca kayýtlý sermaye sistemine tabi olmasý,

b) Baþlangýç sermayesinin en az 10.000.000 TL olmasý,

c) Paylarýnýn tamamýnýn nama yazýlý olmasý,

ç) Paylarýnýn nakit karþýlýðý çýkarýlmasý ve pay bedellerinin kuruluþ sýrasýnda tam, nakden ve her türlü muvazaadan âri olarak ödenmiþ olmasý,

d) Esas sözleþmesinin Kanun, bu Teblið ve ilgili mevzuat hükümlerine uygun olmasý,

e) Kurucu ortaklarýnýn, yönetim kurulu üyelerinin ve genel müdürünün bu Tebliðde öngörülen þartlarý haiz olmasý,

f) Ortaklýk yapýsýnýn þeffaf ve açýk olmasý,

gerekir.

(2) Faaliyet konusu farklý olan þirketlerin ÝFKya dönüþmesine izin verilmez.

(3) Birinci fýkranýn (b) bendinde belirtilen tutar, her yýl Kurulca yeniden belirlenebilir.

Kurucularda aranan þartlar

MADDE 5 (1) ÝFK kurucularýna iliþkin olarak;

a) Kurucu ortaklarýn; konut finansmaný kuruluþu, ÝFK, geniþ yetkili aracý kurum, VTMK ihraççýsý niteliðini haiz kuruluþ, VKÞ, Toplu Konut Ýdaresi Baþkanlýðý, Kanunun dördüncü kýsmýnda belirtilen kurumlar veya Kurulca uygun görülen kuruluþlardan olmasý,

b) Kurucu ortaklar ile önemli etkiye sahip tüzel kiþi ortaklarýn;

1) Bankacýlýk Kanununda kurucu ortaklar için aranan þartlarý taþýmasý,

2) Muaccel vergi borcunun bulunmamasý,

3) Kendi özel mevzuatlarý ve sermaye piyasasý mevzuatý çerçevesinde faaliyetlerinin sürekli veya son bir yýl içinde bir ay veya daha fazla süreyle geçici olarak sýnýrlandýrýlmasý veya durdurulmasý kararý verilmemiþ olmasý,

4) Kurucusu veya hizmet saðlayýcýsý olduklarý KFF ve VFFnin faaliyetleri süresince geri ödeme güçlüðüne düþmemiþ olmasý,

5) Ýhraççýsý olduklarý ÝTMK ve VTMKdan kaynaklanan yükümlülüklerin kýsmen ya da tamamen yerine getirilememesi sonucunda idareci atanmasý aþamasýna gelinmemiþ olmasý,

c) Önemli etkiye sahip gerçek kiþi ortaklarýn,

1) (b) bendinin (1) ve (2) numaralý alt bentlerinde belirtilen þartlarý haiz olmasý,

2) Faaliyet izinlerinden biri Kurulca iptal edilmiþ kuruluþlarda, bu müeyyideyi gerektiren olayda sorumluluðu bulunan kiþilerden olmamasý,

3) Mülga 14/1/1982 tarihli ve 35 sayýlý Ödeme Güçlüðü Ýçinde Bulunan Bankerlerin Ýþlemleri Hakkýnda Kanun Hükmünde Kararname ve eklerine göre kendileri veya ortaðý olduðu kuruluþlar hakkýnda tasfiye kararý verilmemiþ olmasý,

4) Fon kurulu üyesi olarak görev yaptýklarý KFF ve VFFnin, üye olarak görev yaptýklarý süre boyunca geri ödeme güçlüðüne düþmemiþ olmasý,

5) Kanunun 101 inci maddesinin birinci fýkrasýnýn (a) bendi uyarýnca iþlem yasaklý olmamasý,

6) 7/2/2013 tarihli ve 6415 sayýlý Terörizmin Finansmanýnýn Önlenmesi Hakkýnda Kanunda düzenlenen suçlardan mahkum olmamasý,

zorunludur.

(2) Kamu tüzel kiþiliðini haiz kurucular, kamu kurumlarý ile kamu sermayeli kuruluþlar, Kanunun dördüncü kýsmýnda belirtilen kurumlar ve Kurulca uygun görülen uluslararasý kuruluþlar için birinci fýkranýn (b) ve (c) bendinde yer verilen þartlar aranmaz.

(3) Kurucu ortaklar ile önemli etkiye sahip gerçek ve tüzel kiþi ortaklarýn yabancý uyruklu olmasý veya yurtdýþýnda yerleþik olmasý halinde, birinci fýkrada belirtilen belgelerin muadili istenir ve Kurulca yabancý ortaðýn ülkesindeki yetkili otoriteden söz konusu ortak hakkýnda görüþ alýnýr.

(4) Konut finansmaný kuruluþlarýnýn ÝFKda doðrudan veya dolaylý olarak pay sahibi olmasý halinde BDDKnýn uygun görüþü alýnýr.

Kuruluþ baþvurularý ve kuruluþ izinleri

MADDE 6 (1) Kurucu veya kuruculardan biri tarafýndan ÝFK kuruluþ izni alýnmak üzere;

a) Kurulca belirlenen standartlara uygun olarak hazýrlanan kuruluþ baþvuru formu ve esas sözleþme taslaðý,

b) Kurucu ortaklarýn kurulacak ÝFKda ortak olunmasýna iliþkin yetkili kurullarýndan alýnmýþ noter onaylý karar örnekleri,

c) Kurucu ortaklarýn ve önemli etkiye sahip ortaklarýn 5 inci maddede yer alan þartlarý taþýdýklarýný tevsik eden belgeler,

ç) Kurulca istenecek diðer bilgi ve belgeler

ile birlikte Kurula baþvurulur.

(2) Kurul, kuruluþ izni baþvurularýnda ÝFKnýn tüzel kiþi ortaklarýnda özel baðýmsýz denetim yaptýrmýþ olma þartýný arayabilir. Bu þart ortaklýk yapýsý deðiþikliði baþvurularýnda da aranabilir.

(3) Yabancý uyruklu veya yurtdýþýnda yerleþik kiþilerce temin edilecek bilgi ve belgeler hakkýnda bu madde hükümleri kýyasen uygulanýr. Kurul, temin edilecek belgelerin yeminli tercüman tarafýndan tercüme edilmesini isteyebilir.

(4) Kuruluþ izni baþvurularý, gerekli belgelerin Kurula eksiksiz olarak sunulmasýndan itibaren üç ay içinde Kurul tarafýndan karara baðlanýr ve alýnan kararlar ilgililere 10 iþ günü içinde bildirilir.

(5) Baþvuruda sunulan bilgi ve belgelerin eksik olmasý veya ek bilgi ve belgeye ihtiyaç duyulmasý halinde, baþvuru tarihinden itibaren 10 iþ günü içinde baþvuru sahibi yazý ile ya da elektronik ortamda bilgilendirilerek, eksikliklerin 20 iþ günü içinde giderilmesi istenir. Bu takdirde, dördüncü fýkrada öngörülen süreler, söz konusu eksik veya ek bilgi ve belgelerin tamamýnýn Kurula sunulduðu tarihten itibaren baþtan iþlemeye baþlar. Makul sebeplerin varlýðý halinde ve baþvuru sahibinin talebi üzerine Kurulca baþvuru sahibine 20 iþ gününe kadar ek süre verilebilir.

(6) Kurulca yapýlacak deðerlendirme sonucunda baþvurunun uygun görülmesi halinde, kuruluþ iþlemlerinin tamamlanmasý için Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýna baþvurulur. Kuruluþ iþlemlerinde esas sözleþmenin konuya iliþkin Kurul izninin tebellüð edildiði tarihi müteakip en geç üç ay içinde ticaret siciline tescil ettirilmesi zorunludur. Aksi halde verilen kuruluþ izni iptal edilir.

Ticaret unvaný ve iþletme adý kullanýmý

MADDE 7 (1) ÝFKnýn ticaret unvanýnda ipotek finansmaný” ibaresini kullanmasý zorunludur. ÝFKnýn iþletme adý kullanmak istemesi halinde Kuruldan izin almasý ve bu adý da tescil ve ilan ettirmesi zorunludur.

(2) ÝFKnýn yazýlý ve görsel basýn ve yayýn organlarýnda yer alacak her türlü ilan ve reklamlarý ile tüm yazýþmalarýnda iþletme adý ile birlikte ticaret unvanýný kullanmasý zorunludur.

Faaliyet izinleri

MADDE 8 (1) ÝFKlar, kuruluþa iliþkin Kurul izninin tebellüð edildiði tarihi müteakip en geç üç ay içerisinde faaliyet izni almak üzere Kurula baþvururlar.

(2) Faaliyet izni baþvurularýnýn Kurulca deðerlendirilebilmesi için;

a) Kuruluþ þartlarýnýn kaybedilmemiþ,

b) 10 uncu madde uyarýnca gerekli yönetim ve organizasyon yapýsýnýn oluþturulmuþ,

c) Bu Teblið kapsamýnda gerçekleþtirilecek ipotekli sermaye piyasasý aracý ihraç programýnýn hazýrlanmýþ,

ç) Bu Tebliðde belirtilen þartlarý haiz yöneticilerin ve personelin atanmýþ,

olmasý gerekir.

(3) Faaliyet izni baþvurularýnýn inceleme ve sonuçlandýrma sürelerine iliþkin olarak 6 ncý maddenin beþinci ve altýncý fýkra hükümleri uygulanýr.

(4) Birinci fýkrada belirtilen sürede faaliyet izni almak üzere baþvuruda bulunmayan veya baþvurunun Kurulca deðerlendirilmesi sýrasýnda ikinci fýkrada belirtilen þartlarý saðlamadýðý tespit edilen ÝFKlara daha önce verilmiþ bulunan kuruluþ izni geçersiz olur. ÝFKlar, keyfiyetin tebellüð edildiði tarihten itibaren en geç bir ay içinde esas sözleþmelerindeki ticaret unvanýna, amaç ve faaliyet konularýna iliþkin hükümleri, bu Tebliðde belirtilen faaliyetleri kapsamayacak þekilde deðiþtirmek zorundadýrlar. ÝFKlar bu deðiþiklikleri yapmadýklarý takdirde, TTKnýn 529 uncu maddesinin birinci fýkrasýnýn (b) ve (c) numaralý bentleri hükümleri gereðince sona ermiþ sayýlýr.

(5) Faaliyet izni alýndýktan sonra faaliyet süresince ikinci fýkrada belirtilen þartlarýn saðlanmasý; bu þartlarýn herhangi birinin kaybedilmesi halinde ise durumun üç iþ günü içinde Kurula bildirilmesi zorunludur.

Esas sözleþme deðiþikliði ve pay devri

MADDE 9 (1) ÝFKlarýn esas sözleþme deðiþiklikleri Kurul iznine tabidir. Kurulca uygun görülmeyen ya da Kurulun uygun görüþü alýnmaksýzýn yapýlan esas sözleþme deðiþiklikleri genel kurulda karara baðlanamaz ve ticaret siciline tescil edilemez.

(2) ÝFKlarýn ortaklarý ile önemli etkiye sahip ortaklarýnýn deðiþmesi sonucunda ÝFKnýn doðrudan veya dolaylý ortaklýk yapýsýnda meydana gelecek deðiþikliklerde Kurul izninin alýnmasý zorunludur.

(3) ÝFKda pay edinecek ortaklarýn 5 inci maddede belirtilen þartlarý taþýmasý zorunludur.

(4) Bu maddenin uygulanmasýnda;

a)  Kamu tüzel kiþileri hariç olmak üzere bir tüzel kiþinin veya yukarýda sayýlanlarýn, sermayelerinin doðrudan veya dolaylý olarak % 25 veya daha fazlasýna iþtirak ettikleri ortaklýklara,

b) Kurul tarafýndan aralarýnda istihdam iliþkisi, akdi iliþki ya da sair nedenlerle birlikte hareket ettiði belirlenenlere,

ait paylar bir kiþiye ait addolunur. Bu kiþiler arasýnda yapýlacak pay devirlerinde de ikinci fýkra hükmü uygulanýr.

(5) Bu maddeye aykýrý olarak gerçekleþtirilen devirler pay defterine kaydolunmaz ve bu maddeye aykýrý olarak pay defterine yapýlan kayýtlar hükümsüzdür.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Yönetim ve Organizasyona Ýliþkin Hükümler

Yönetim ve organizasyon yapýsý

MADDE 10 (1) ÝFK bünyesinde, etkin bir yönetim ve organizasyon yapýsýnýn oluþturulmasý zorunludur. Yönetim ve organizasyon yapýsýna iliþkin, asgari olarak;

a) Kurul düzenlemeleriyle uyumlu muhasebe, kayýt, bilgi ve belge sistemi ile düzenli iþ akýþý ve haberleþmeyi saðlayacak yeterli bir organizasyonun kurulmuþ,

b) Mekân ve bilgi iþlem altyapýsýný da içerecek þekilde teknik donanýmýn saðlanmýþ,

c) Uygun iç kontrol, risk yönetimi ve teftiþ sisteminin oluþturulmuþ,

ç) Yeterli sayýda personelin istihdam edilmiþ,

d) Personelin görev tanýmlarý, çalýþma usul ve esaslarý ile yetki ve sorumluluklarýnýn belirlenmiþ,

e) Risk yönetimi, iç kontrol ve teftiþ politika ve prosedürleri ile 11 inci maddenin birinci fýkrasýnda belirtilen personelin taþýmasý gereken öðrenim durumu, deneyim, bilgi ve beceri seviyeleri gibi nitelikler ile diðer niteliklerin yazýlý olarak belirlenerek yönetim kurulu tarafýndan karara baðlanmýþ ve ilgili personele teblið edilmiþ,

olmasý gerekir.

Yöneticilere ve personele iliþkin þartlar

MADDE 11 (1) ÝFK personeli; genel müdür, genel müdür yardýmcýlarý, iç kontrol elemanlarý, risk yönetim personeli, müfettiþler ile hizmet personeli dýþýndaki diðer personelden oluþur. Yönetici, yönetim kurulu üyeleri, genel müdür, genel müdür yardýmcýlarý ile ilgili birim yöneticisi olan kiþilerdir.

(2) ÝFKnýn yönetim kurulu üyeleri ile personelinin mali güç þartý hariç olmak üzere 5 inci maddenin birinci fýkrasýnýn (c) bendinde sayýlan þartlarý taþýmasý gerekmektedir.

(3) ÝFKnýn;

a) En az beþ kiþiden oluþan yönetim kurulunun üyelerinin;

1) Dört yýllýk yüksek öðrenim kurumlarýndan mezun olmalarý,

2) Çoðunluðunun ÝFKnýn faaliyet konusunu yakýndan ilgilendiren bankacýlýk, finans, sermaye piyasasý, hukuk, muhasebe, iktisat, risk yönetimi ve bilgi teknolojileri gibi alanlarda en az 10 yýllýk mesleki tecrübeyi haiz olmalarý,

3) En az birinin Kurulun kurumsal yönetime iliþkin düzenlemelerinde sayýlan nitelikleri taþýyan baðýmsýz üye olmasý,

4) En az birinin Kurulun lisanslamaya iliþkin düzenlemeleri uyarýnca Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey Lisansýna ve Türev Araçlar Lisansýna sahip olmasý,

b) Genel müdür ve genel müdür yardýmcýlarýnýn;

1) Hukuk, iktisat, maliye, bankacýlýk, iþletme, kamu yönetimi ve dengi dallarda dört yýllýk yüksek öðrenim kurumlarýndan mezun olmasý, mühendislik alanýnda yüksek öðrenim görmüþ ise belirtilen alanlarda lisansüstü öðrenim görmüþ olmasý,

2) Bankacýlýk, finans, sermaye piyasasý, hukuk, muhasebe, iktisat, risk yönetimi ve bilgi teknolojileri gibi alanlarda en az 10 yýllýk mesleki tecrübeyi haiz olmasý,

3) Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey Lisansýna sahip olmasý,

c) Müfettiþlerin ve iç kontrol elemanlarýnýn Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey Lisansýna, risk yönetim personelinin Sermaye Piyasasý Faaliyetleri Ýleri Düzey Lisansýna ve Türev Araçlar Lisansýna sahip olmasý,

gerekir.

(4) Genel müdürün tam zamanlý ve münhasýran bu görev için istihdam edilmiþ olmasý zorunludur. Genel müdürün herhangi bir þekilde görevinden ayrýlmasý durumunda görevden ayrýlma tarihini takip eden 15 iþ günü içinde genel müdürlüðe atanacak kiþinin, ikinci fýkra ile üçüncü fýkranýn (b) bendinde belirtilen þartlarý taþýdýðýný gösteren belgelerle birlikte Kurula bildirilmesi þarttýr. Bildirimi takip eden 15 iþ günü içinde Kurulca olumsuz görüþ bildirilmemesi durumunda ilgili kiþinin atamasý yapýlabilir. Genel müdürlük görevine bir yýllýk süre içerisinde üç aydan fazla vekalet edilemez.

Mesleki özen ve titizlik ilkesi

MADDE 12 (1) ÝFKnýn yöneticileri ve personeli, çalýþmalarýnda ve karar almada gerekli mesleki özen ve titizliði göstermek zorundadýr.

Baðýmsýzlýk ilkesi

MADDE 13 (1) ÝFK yöneticileri ve personeli faaliyetlerinde baðýmsýz olmak zorundadýrlar. Baðýmsýzlýk, mesleki faaliyetin dürüst ve tarafsýz yürütülmesini saðlayacak bir anlayýþ ve davranýþlar bütünüdür. Yöneticilerin ve personelin faaliyetleri sýrasýnda, dürüst ve tarafsýz olmalarýnýn yanýnda, baðýmsýzlýklarýný ortadan kaldýrabilecek özel durumlarýn da bulunmamasý þarttýr.

(2) ÝFK yöneticileri ve personeli çalýþmalarý sýrasýnda ortaya çýkabilecek çýkar çatýþmalarýndan uzak kalmak, dürüstlük ve tarafsýzlýklarýný etkileyebilecek müdahalelere imkan vermemek, ayrýca dürüstlük ve tarafsýzlýklarýný etkileyebilecek iþ ve iþlemlerden kaçýnmak zorundadýrlar.

Sýr saklama

MADDE 14 (1) ÝFK yöneticileri ve personeli iþleri dolayýsýyla hizmet verdiði kiþiler hakkýnda öðrendikleri sýrlarý açýklayamazlar ve bu sýrlarý kendilerinin veya üçüncü kiþilerin menfaatine kullanamazlar.

(2) Kamuyu aydýnlatma amacýyla mevzuat gereði yapýlan ilan ve duyurular, adli veya mevzuatla yetkili kýlýnmýþ olmak kaydýyla idari her türlü inceleme ve soruþturma halleriyle suç oluþturan durumlara iliþkin bilgilerin ilgililere verilmesi sýr kapsamýnda deðildir.

Ýç kontrol sistemi

MADDE 15 (1) Ýç kontrol sistemi, ÝFK faaliyetlerinin etkinliði ile muhasebesel, finansal ve idari konulara ait bilgilerin doðruluðunun, güvenilirliðinin ve zamanýnda elde edilebilirliðinin saðlanmasýný; ÝFK faaliyetlerinin Kanuna, bu Tebliðe, ilgili mevzuata, esas sözleþmeye uygun yürütülmesini; hata, hile ve usulsüzlüklerin önlenmesini ve tespitini; varlýklarýn korunmasýný ve yükümlülüklerin kontrol altýnda tutulmasýný; maruz kalýnan her türlü riskin tanýmlanmasý, deðerlendirilmesi ve yönetimi için gerekli altyapýnýn hazýrlanmasýný temin etmek amacýyla uygulanan esas ve usullerdir.

(2) Ýç kontrol sistemi kapsamýnda;

a) ÝFK bünyesinde iþlevsel görev ayrýmýnýn tesis edilmesi ve sorumluluklarýn paylaþtýrýlmasý,

b) Muhasebe, finansal raporlama ve bilgi sistemlerinin etkin çalýþacak þekilde tesis edilmesi,

c) Ýç kontrol faaliyetlerinin, asgari olarak, ÝFKnýn faaliyetlerinin icrasýna, finansal raporlamaya ve Kanun, bu Teblið, ilgili mevzuat, esas sözleþme ve ÝFKnýn iç iþleyiþi ile ilgili düzenlemelere uyuma yönelik iþlemlerin kontrolünü içerecek þekilde oluþturulmasý,

ç) ÝFKnýn iþ adýmlarýnýn gösterildiði iþ akýþ þemalarýnýn ve iþ akýþlarý üzerinde kontrollerin oluþturulmasý,

zorunludur.

(3) ÝFK bünyesinde iç kontrol faaliyetleri, günlük faaliyetlerin ayrýlmaz bir parçasý olarak düzenlenir ve sürdürülür.

(4) Ýç kontrol sistemi kapsamýndaki faaliyetler ÝFK yönetim kurulu tarafýndan münhasýran bu görev için atanan en az bir iç kontrol elemaný tarafýndan yürütülür.

(5) Ýç kontrol elemanýna, asgari olarak;

a) Ýç kontrol sistemine iliþkin politika ve prosedürlerin uygulanmasýný gözetme ve kontrol etme,

b) Çeþitli kontrol dokümanlarý ve araçlarý üzerinden genel veya özel gözlemlere ve izlemeye dayalý kontrol ya da inceleme yapma, tespitlerini rapora baðlayýp en fazla üçer aylýk dönemler itibarýyla yönetim kuruluna ve genel müdüre intikal ettirme,

c) Ýç kontrol faaliyetleri kapsamýnda izledikleri, inceledikleri ve kontrol ettikleri hususlara iliþkin olarak gerekli gördüðü birim ve yetkililerden ilave açýklama isteme, bunlarýn bilgi ve görüþlerine baþvurma, ÝFKda bulunan diðer birimlere uyarýda bulunma,

yetki ve sorumluluðu verilir.

(6) ÝFK yönetim kurulu; kendisine baðlý icracý birimler bulunmayan üyelerinden birini iç kontrolden sorumlu yönetim kurulu üyesi olarak belirler. Ýç kontrolden sorumlu yönetim kurulu üyesi;

a) Ýç kontrol sisteminin düzenlemelere, meslek kurallarýna ve yazýlý prosedürlere uygun çalýþmasýna, doðabilecek risklerin tespitine ve yönetilmesine iliþkin çalýþmalar yapmaktan ve bu konuda yönetim kurulunu bilgilendirmekten,

b) Kurul düzenlemeleri ve ÝFKnýn politikalarý çerçevesinde kabul edilebilir risk düzeylerini belirlemekten; iç kontrol politikalarý ile prosedürlerinin hazýrlanmasýndan ve yönetim kurulunun onayýna sunulmasýndan,

c) Ýç kontrol hedeflerinin uygunluðu, kontrol sonuçlarýnýn izlenebilirliði, kontrol faaliyetinin baðýmsýz ve nesnel olarak sürdürülmesi ve güvenilirliði konularýndan,

sorumludur.

Risk yönetimi sistemi

MADDE 16 (1) Risk yönetimi sistemi, ÝFKnýn faaliyetlerinin niteliðine ve büyüklüðüne baðlý olarak karþýlaþabileceði temel risklerin tanýmlanmasýný, risk tanýmlamalarýnýn düzenli olarak gözden geçirilmesini ve önemli geliþmelere paralel olarak güncellenmesini, maruz kalýnan risklerin tutarlý bir þekilde deðerlendirilmesi için etkin bir risk ölçüm mekanizmasýnýn geliþtirilmesini içermelidir.

(2) Risk yönetimi sistemi kapsamýnda;

a) Faaliyetlerden kaynaklanan risklerin farklý boyutlarýný yönetmeye ve deðiþen koþullara uyum saðlamaya imkân verecek yeterli politikalar, uygulama usulleri ve limitlerin belirlenmesi,

b) Risk yönetimi faaliyetlerinin, asgari olarak, riskin ölçümü, izlenmesi, kontrolü ve raporlanmasýný içerecek þekilde oluþturulmasý,

zorunludur.

(3) Risk yönetimi sistemi kapsamýndaki faaliyetler ÝFK yönetim kurulu tarafýndan münhasýran bu görev için atanan en az bir risk yönetim personeli tarafýndan yürütülür.

(4) Risk yönetim personeline, asgari olarak;

a) Risk yönetim stratejilerini, risk yönetim politika ve prosedürleri ile bunlara uygun risk ölçüm modellerini belirleme, bunlarýn uygulanmasýný saðlama, düzenli olarak gözden geçirme ve gerekli deðiþiklikleri yapma,

b) ÝFKnýn kullandýðý risk ölçüm modellerinden periyodik raporlar üretme ve raporlarý analiz etme,

c) Sayýsallaþtýrýlabilen risklerin belirlenen limitler dahilinde kalmasýný saðlama ve bu limitlerin kullanýmýný izleme,

ç) Beklenmeyen piyasa koþullarýnýn temel faaliyet konularýna etkisini deðerlendirecek þekilde düzenli olarak stres testi ve senaryo analizleri uygulama,

d) Risk ölçümü ve risk izleme sonuçlarýný rapora baðlayýp en fazla üçer aylýk dönemler itibarýyla yönetim kuruluna ve genel müdüre intikal ettirme,

yetki ve sorumluluðu verilir.

Teftiþ sistemi

MADDE 17 (1) Teftiþ sistemi, ÝFKnýn faaliyetlerinin, Kanun, bu Teblið, ilgili mevzuat, esas sözleþme ve ÝFKnýn iç iþleyiþiyle ilgili strateji, politika, ilke ve hedeflerine uygun olarak yürütülmesini ve iç kontrol ve risk yönetimi sistemlerinin etkinliði ve yeterliliðinin saðlanmasýný denetleyecek þekilde oluþturulur.

(2) Teftiþ sistemi kapsamýnda;

a) Teftiþ planýnýn hazýrlanmasý ve icrasý, sonuçlarýn raporlanmasý ve alýnan önlemlerin izlenmesi,

b) Ýç kontrol ve risk yönetimi sistemlerinin yeterliði ve etkinliðinin deðerlendirilmesi,

c) Muhasebe kayýtlarý ile finansal raporlarýn doðruluðu ve güvenilirliðinin incelenmesi,

ç) Ýç kontrol uygulama usullerinin iþleyiþinin test edilmesi,

zorunludur.

(3) Teftiþ sistemi kapsamýndaki faaliyetler, ÝFKnýn büyüklüðüne, faaliyetlerinin çeþitliliðine, yoðunluðuna, kapsamýna ve risk düzeyine baðlý olarak, Kanun, bu Teblið ve ilgili mevzuatta öngörülen denetim hizmetlerinin aksatýlmadan ve bu hizmetlerin gerektirdiði seviyede yerine getirilmesi amacýyla ÝFK yönetim kurulu tarafýndan münhasýran bu görev için atanan en az bir müfettiþ tarafýndan yürütülür.

(4) Müfettiþe, asgari olarak;

a) ÝFKnýn tüm faaliyetlerinin incelenmesi ve denetlenmesi, denetim politika, program, süreç ve uygulamalarýnýn izlenmesi ve yönlendirilmesi,

b) Teftiþ faaliyetlerinin, denetim faaliyetlerine yönelik politika ve uygulama usulleri ile teftiþ planlarý çerçevesinde yürütülmesi,

c) Eksiklik, hata ve suistimallerin ortaya çýkarýlmasý, bunlarýn yeniden ortaya çýkmasýnýn önlenmesine ve kaynaklarýn etkin ve verimli olarak kullanýlmasýna yönelik görüþ ve önerilerde bulunulmasý,

ç) Kurula ve üst yönetime iletilen bilgi ve raporlamalarýn doðruluðu ve güvenilirliðinin deðerlendirilmesi,

d) Tespitlerini rapora baðlayýp en fazla üçer aylýk dönemler itibarýyla yönetim kuruluna ve genel müdüre intikal ettirme,

yetki ve sorumluluðu verilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Faaliyet Esaslarý

Faaliyet kapsamý

MADDE 18 (1) ÝFK, faaliyet amacýný gerçekleþtirmek üzere;

a) Varlýklarý devralabilir, varlýklarý devredebilir, devralýnan varlýklarý yönetebilir ve varlýklarý teminat olarak alabilir,

b) Devraldýðý veya teminat olarak aldýðý varlýklar karþýlýðýnda ipotekli sermaye piyasasý aracý ihraç edebilir,

c) KFF, VFF veya VKÞ kurucusu olabilir,

ç) Üçüncü fýkra hükümleri çerçevesinde fon kurmaksýzýn ÝDMK ve VDMK ihraç edebilir,

d) Sermaye piyasasý araçlarýnýn ihracýndan veya varlýklarýn temininden kaynaklanan yükümlülükler için esaslarý Kurulca belirlenen þekilde garanti verebilir,

e) Kurulun ÝTMK ve VTMK ile ÝDMK ve VDMKya iliþkin düzenlemeleri uyarýnca hizmet saðlayýcýlýðý veya nakit yöneticiliði faaliyetinde bulunabilir,

f) Faaliyetlerinin gerektirdiði risk yönetimi amaçlý iþlemleri yürütebilir,

g) Kurul tarafýndan izin verilen diðer faaliyetleri yerine getirebilir.

(2) ÝFKlarýn ipotekli sermaye piyasasý aracý ve pay ihraçlarý, söz konusu ihraçlara yönelik Kurul düzenlemeleri çerçevesinde gerçekleþtirilir.

(3) ÝFKnýn fon kurmaksýzýn ÝDMK veya VDMK ihraç edebilmesi için, münhasýran ÝDMK veya VDMK ihraç etmek amacýyla faaliyet göstermesi ve esas sözleþmesinde bu yönde bir ibare bulunmasý zorunludur.

Varlýklarýn devir ve teminat olarak alýnmasý suretiyle kaynak temini

MADDE 19 (1) Varlýklarýn devralýnmasýna, devredilmesine ve teminat olarak alýnmasýna iliþkin iþlemler ÝFKnýn yönetim kurulu kararýna istinaden asgari unsurlarý Kurulca belirlenen bir sözleþmeyle nakit veya ipotekli sermaye piyasasý aracý ihracý karþýlýðýnda yapýlýr.

(2) ÝFK tarafýndan devralýnan varlýklarýn mülkiyetiyle ilgili tüm hak ve yükümlülükler ÝFKya geçer. ÝFK tarafýndan teminat olarak alýnan varlýklar ise, teminat verenin mülkiyetinde kalmaya devam eder.

(3) Varlýklarýn, ÝFKnýn kurucusu olduðu KFF, VFF ve VKÞ’lere devrinin ÝFK üzerinden yapýlmasý esastýr. Ancak ÝFK yönetim kurulunun devir iþlemine onay vermesi ve devre iliþkin tüm sözleþme ve tescil iþlemlerinin ÝFK ile KFF, VFF ve VKÞ yetkililerinin müþterek imzalarýyla gerçekleþmesi halinde, doðrudan KFF, VFF ve VKÞ’lere devir yapýlmasý mümkündür.

(4) Devredenin veya teminat verenin, sözleþmenin sona ermesi, devredilen varlýklarýn sözleþmede belirtilen niteliklere uygun olarak devredilmediðinin anlaþýlmasý veya varlýklarýn teminat niteliðini kaybetmesi halinde, ÝFKnýn varlýklarý iade ve deðiþtirme taleplerini karþýlamasý zorunludur. ÝFK ile devreden veya teminat veren arasýnda imzalanacak sözleþmede buna iliþkin bir hükme yer verilir.

Devir veya teminat olarak alýnan varlýklarýn yönetimi

MADDE 20 (1) ÝFK, devir veya teminat olarak aldýðý varlýklarý, hizmet saðlayýcý ya da nakit yöneticisi sýfatýyla yönetebileceði gibi, bu hizmetleri esas sözleþmede hüküm bulunmak kaydýyla yönetim kurulu kararýna istinaden asgari unsurlarý Kurulca belirlenen yazýlý bir sözleþme karþýlýðýnda 5 inci maddenin birinci fýkrasýnýn (a) bendinde sayýlan kuruluþlardan da tedarik edebilir.

(2) Dýþarýdan hizmet veren kuruluþ tarafýndan, varlýklarla ilgili olarak tahsil edilen tüm tutarlar, ivedilikle ÝFK adýna açýlan ayrý bir hesaba aktarýlýr.

(3) Dýþarýdan hizmet alýmýna iliþkin sözleþme, ÝFK yönetim kurulunca onaylanarak feshi ihbara gerek kalmaksýzýn bir yýl sonunda sona erer. Taraflarýn yazýlý mutabakatý ile sözleþme ayný süre için yenilenebilir. ÝFKya dýþarýdan hizmet veren kuruluþun sözleþmeyle belirlenen yükümlülüklerini yerine getirmemesi; kendi mevzuatý uyarýnca faaliyetlerinin sürekli veya geçici olarak sýnýrlandýrýlmasý, durdurulmasý veya faaliyet yetki belgelerinden biri veya birden fazlasýnýn iptal edilmesi halinde, sözleþme bu sürenin sona ermesi beklenmeden ÝFK tarafýndan sona erdirilir. Bunlar dýþýnda, ÝFK yönetim kurulunun kararý ile 30 gün önceden yazýlý ihbarda bulunmak kaydýyla da sözleþme sona erdirilebilir.

(4) Sözleþmenin sona ermesini takiben, varlýklara iliþkin yazýlý veya elektronik ortamda tutulan tüm defter, belge ve kayýtlar ile varlýklara iliþkin tüm nakit ve hesaplar, mahsup veya kesinti yapýlmaksýzýn, ÝFKya veya birinci fýkra uyarýnca ÝFK yönetim kurulunun önceden belirlemiþ olduðu kurucu niteliðini haiz diðer kuruluþlara devredilir.

(5) Varlýklarýn yönetimi amacýyla dýþarýdan hizmet alýnmasýna karar verilmesi halinde, üçüncü fýkrada belirtilen sebeplerle ÝFKya dýþarýdan hizmet verecek kuruluþun yerine geçmek üzere ilave bir kuruluþla daha sözleþme imzalanmasý gereklidir.

Yapamayacaklarý iþ ve iþlemler

MADDE 21 (1) ÝFK;

a) 18 inci maddede belirtilen faaliyetler ve bunlara iliþkin iþ ve iþlemler ile mevzuatýn imkan verdiði haller hariç olmak üzere hiçbir faaliyette bulunamazlar,

b) Bankacýlýk Kanununda tanýmlandýðý üzere mevduat veya katýlým fonu toplayamazlar, mevduat veya katýlým fonu toplama sonucunu verebilecek iþ ve iþlemler yapamazlar,

c) Sermaye piyasasý faaliyetlerini yürütebilmek için gerekli olanýn üstünde taþýnmaz mal edinemezler,

ç) Hiçbir ticari, sýnai ve zirai faaliyette bulunamazlar,

d) Ödünç para verme iþlemleri yapamazlar.

BEÞÝNCÝ BÖLÜM

Çeþitli ve Son Hükümler

Defter ve kayýt tutma, finansal raporlama ve baðýmsýz denetim yükümlülüðü

MADDE 22 (1) ÝFK, TTK ve 4/1/1961 tarihli ve 213 sayýlý Vergi Usul Kanunu uyarýnca tutmak zorunda olduðu defter ve kayýtlarý tutmak, söz konusu belgeleri TTKnýn 82 nci maddesi uyarýnca saklamak ve faaliyetlerine iliþkin muhasebe kayýt ve iþlemlerinde Kurulca yapýlacak düzenlemelere uymak zorundadýr.

(2) ÝFKlar, finansal raporlama ve baðýmsýz denetim konusunda Kurulun finansal raporlamaya ve baðýmsýz denetime iliþkin düzenlemelerine tabidir.

(3) ÝFKlar, yönetim kurulu faaliyet raporlarýnda, Kurulun finansal raporlamaya iliþkin düzenlemelerinde belirtilenlere ilave olarak, devir veya teminat olarak aldýklarý varlýklara iliþkin bilgilere asgari unsurlarý Kurulca belirlenen içerikte yer vermek zorundadýrlar.

(4) Bu Teblið kapsamýnda hazýrlanan tüm raporlarýn en az beþ yýl süre ile ÝFK nezdinde saklanmasý zorunludur.

Faaliyet izinlerinin iptali veya faaliyetlerinin geçici olarak durdurulmasý

MADDE 23 (1) Kurul, aþaðýdaki hallerde, olayýn mahiyet ve önemini göz önüne alarak, ÝFKlarýn faaliyet izinlerini iptal edebilir ya da faaliyetlerini geçici olarak durdurabilir:

a) Kanunun 96 ncý maddesinin birinci fýkrasý uyarýnca, mevzuat, Kurulca belirlenen standartlar, esas sözleþme ve izahname hükümlerine aykýrýlýklarýn tespiti,

b) Kanunun 97 nci maddesinin birinci fýkrasý uyarýnca mali yapýsýnýn zayýflamasý ve yükümlülüklerini yerine getirmediðinin tespiti,

c) ÝFKnýn kuruluþ ve faaliyet izni alýnmasýna ve ortak ve yöneticileri ile personeline iliþkin olarak Kanunda ve bu Tebliðde öngörülen þartlarýn kaybedildiðinin anlaþýlmasý halinde Kurulca mevzuata uyumunun saðlanmasýna iliþkin bildirimin tebellüð edildiði tarihten itibaren üç ay içinde bu þartlarýn yeniden saðlanamamasý,

ç) Faaliyette bulunma yetkisinden açýkça feragat edilmesi veya faaliyet izninin verildiði tarihten itibaren 12 ay süreyle ilgili izin kapsamýnda herhangi bir faaliyette bulunulmamasý,

d) Faaliyet izninin yanlýþ veya yanýltýcý beyanlarda bulunularak ya da hukuka aykýrý diðer yollarla alýnmýþ olmasý.

(2) Bu Teblið uyarýnca faaliyetlerinin geçici olarak durdurulmasýna karar verilen ÝFKlara Kurulca iki yýlý geçmemek üzere uygun bir süre verilir. Verilen süre Kurul karar tarihinden itibaren baþlar. Faaliyetlerin geçici olarak durdurulmasýna iliþkin olarak verilen süre, toplamý iki yýlý geçmemek üzere ÝFKnýn talebi üzerine veya Kurul tarafýndan resen uzatýlabilir. Sürenin sonunda ÝFKnýn yeniden faaliyete geçememesi durumunda faaliyet izni iptal edilir.

(3) Ýki yýl içinde faaliyetleri iki kez geçici olarak durdurulan ÝFKlara bu tedbir üçüncü defa uygulanmaz, faaliyet izinleri iptal edilir.

(4) Kurulca yapýlacak deðerlendirmede, ÝFK tarafýndan 12 ay süresince herhangi bir faaliyet yapýlmadýðýnýn tespit edilmesi durumunda veya ÝFK tarafýndan faaliyetlerin altý ay veya daha fazla süreyle yürütülmeyeceðinin bildirilmesi halinde de faaliyet izni Kurulca iptal edilir. Ancak bu süreler, ÝFK tarafýndan haklý bir sebebin ileri sürülmesi halinde Kurulca uzatýlabilir.

(5) Faaliyet izni sürekli olarak iptal edilen ÝFKlar bu durumun kendilerine bildirildiði tarihten itibaren en geç bir ay içinde esas sözleþmelerindeki ticaret unvanýna, amaç ve faaliyet konularýna iliþkin hükümleri, bu Tebliðde belirtilen faaliyetleri kapsamayacak þekilde deðiþtirmek zorundadýrlar. ÝFKlar bu deðiþiklikleri yapmadýklarý takdirde, TTKnýn 529 uncu maddesinin birinci fýkrasýnýn (b) ve (c) numaralý bentleri hükümleri gereðince münfesih addolunur.

Bildirim yükümlülüðü

MADDE 24 (1) ÝFKlar,

a) Kuruluþlarýna iliþkin esas sözleþme ile kuruluþ sonrasýndaki tüm esas sözleþme deðiþikliklerinin yayýmlandýðý Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinin bir nüshasýný yayýmlanmasýný,

b) Yöneticilerinin ve personelinin 11 inci maddede belirtilen þartlarýnda herhangi bir deðiþiklik olmasý halinde deðiþikliðin meydana geldiði tarihi,

c) Yöneticilerinin ve personelinin görevden ayrýlmasý, bunlarýn yerine veya mevcutlara ilaveten yeni kiþilerin istihdam edilmesi, görevlerinin ve görev yerlerinin deðiþtirilmesi ve benzeri her türlü deðiþikliði; yeni istihdam edilenlerin 11 inci maddede belirtilen þartlarý taþýdýklarýný gösterir belgeler ve kimlik bilgileri ile birlikte, deðiþikliðin meydana geldiði tarihi,

ç) Varlýklarýn devrine, bu varlýklarýn yönetimine veya teminat olarak alýnmasýna iliþkin sözleþmeleri imzalanmasýný,

d) ÝFK tarafýndan ve ÝFK aleyhine açýlan dava sonuçlarýný, öðrendikleri tarihi,

e) ÝFKda murahhas üye tayinine ve bunlarýn yetki ve sorumluluklarýnýn belirlenmesine iliþkin yönetim kurulu kararlarý ile bunda yapýlan deðiþiklikleri, ilgili yönetim kurulu kararýnýn alýnmasýný,

f) Ýletiþim bilgileri, internet sitesi, vergi kimlik numarasý ve ticaret sicil numarasý bilgileri ile bunlarda meydana gelen deðiþiklikleri, deðiþikliðin meydana geldiði tarihi,

g) Kurulun baðýmsýz denetime iliþkin düzenlemeleri kapsamýnda seçtiði baðýmsýz denetim kuruluþuna iliþkin bilgiler ve buna iliþkin deðiþiklikleri keyfiyeti,

ð) Merkez adresi ile faaliyet þartlarýný tevsik eden belgelerle birlikte bunlarda meydana gelen deðiþiklikleri,

h) Mevcut imza sirkülerlerini ve deðiþiklik meydana gelmesi halinde güncel imza sirkülerlerini konuya iliþkin yönetim kurulu karar tarihini,

izleyen üç iþ günü içinde Kurula göndermek zorundadýrlar.

(2) ÝFKnýn gözetim ve denetimi ile ilgili Kurul tarafýndan talep edilecek her türlü bilgi ve belgenin Kurul tarafýndan belirlenecek süre ve esaslar çerçevesinde gönderilmesi ve Kurul tarafýndan gerekli görülen hususlarýn kamuya duyurulmasý zorunludur.

Reklam ve ilanlara iliþkin esaslar

MADDE 25 (1) ÝFKnýn faaliyetlerine iliþkin her tür yazýlý, sesli ve görüntülü basýn-yayýn organý ile elektronik ortamda verilen ilanlarda aþaðýda belirlenen ilkelere uymasý zorunludur.

(2) Reklam ve ilanlarda kullanýlan ifade ve sayýsal verilerde;

a) Hizmet verilen kiþileri yanýltýcý ve aldatýcý, bilgi ve tecrübe noksanlýklarýný istismar edici ifadelere yer verilmemesi,

b) Abartýlý þekilde yazý, görüntü ve resimler ile ölçeklerde farklýlýk yaratmak suretiyle görsel olarak müþteriyi yanýltýcý grafik ve þekiller kullanýlmamasý,

c) Objektiflikten uzak bilgi verilmemesi,

ç) Kurulca belirlenen veya diðer Kurul düzenlemeleri uyarýnca açýklanmasý zorunlu tutulan bilgilerin gizlenmemesi,

zorunludur.

(3) Reklam ve ilanlarda, ÝFKnýn mali durumuna iliþkin sayýsal veriler veya buna benzer resmi verilerle kanýtlanmasý mümkün olan ifadeler, ancak bu yargýlara ulaþmayý saðlayabilecek kaynaklar referans gösterilmek suretiyle kullanýlabilir. Bu tür bilgiler için sadece kamu kurum ve kuruluþlarýnýn ilgili yayýnlarý ile mali alanda meslek örgütü niteliðindeki kuruluþlarýn kaynaklarý referans olarak gösterilir.

(4) ÝFK, bu Teblið kapsamýndaki faaliyetlerine iliþkin olarak yazýlý, sesli, görüntülü veya basýlý araçlarla yapýlacak tüm ilan ve reklamlar ile ilgili dokümanlarýn bir örneðini beþ yýl süreyle saklamak zorundadýr.

Yürürlük

MADDE 26 (1) Bu Teblið yayýmý tarihinde yürürlüðe girer.

Yürütme

MADDE 27 (1) Bu Teblið hükümlerini Kurul yürütür.